Sabtu, 17 Oktober 2015

Apa Dukung Dukung?


Jangan sebarang Led..! Sekarang ni musim orang mudah terasa..! mudah tersinggung..!

Tambah pulak apabila cerita dukung..! Orang ramai masih ingat macam mana dukungan beramai ramai pemuda di PWTC yang akhirnya hampir menyebabkan Najib tersungkur ke tanah?

Sensitif oii..!

Pemimpin Umno Johor Datuk Seri Khaled Nordin menyeru kembali ke arah pengislahan Umno, melalui pengukuhan pemikiran dengan membuka pintu kepada lebih ramai golongan profesional.
Menteri besar Johor berkata, golongan profesional lazimnya dihormati dan diteladani masyarakat dan kewibawaan golongan terpelajar harus menjadi pemangkin kepercayaan kepada parti.
“Justeru, Umno mesti didukung dan dipimpin oleh mereka yang disegani dan boleh diteladani oleh masyarakat.
“Akhir sekali, kita memilih untuk mengajak golongan profesional mengambil tanggungjawab dalam pengislahan Umno,” katanya.
Dalam tulisannya hari ini, Khaled berkata, generasi baru harus diwariskan dengan pemimpin yang pemimpin yang berilmu, berintegriti dan mempunyai visi dan jiwa besar.
“Sampai bila kita hanya mahu mengungkit-ungkit dan mengingatkan tentang kejayaan masa silam.
“Sudah tiba masanya untuk kita pula yang merencana dan mencipta sejarah Umno yang baharu.
“Kesemua ini boleh dilakukan jika semua pihak dalam Umno, terutama sekali golongan profesional, diberikan ruang dan kepercayaan sewajarnya,” katanya sambil menegaskan Umno perlu ramai pemikir.
Beliau bagaimanapun berkata, pengislahan Umno wajar diimbangi secara kolektif dengan pengalaman dan ‘kebijaksanaan’ anggota lebih berpengalaman.
Sementara itu, Khaled juga mengumumkan bahawa Umno Johor baru-baru ini melancarkan penubuhan sebuah institut pemikir milik Rumah Amanah.
Badan dimiliki sepenuhnya oleh Umno negeri itu akan berperanan menjadi sumber rujukan Umno Johor dalam meneroka dasar-dasar baharu, memperkasa dasar-dasar sedia ada dan menyusun agenda lebih strategik dalam perjuangan orang Melayu.
Syabas Khaled dan UMNO Johor..!
UMNO Malaysia?
Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Umno x payah org bijak pandai,cari mcm ku nan dan said keruak.Pandai ampu dan pandai jilat,lagi satu pandai songlap duit.Umno pasti menang pru14...menang apa? Menang sorak

    BalasPadam
  2. Khaled...mohon juga tanah2 di johor t¡Dak dijual lagi pada org luar...banyakkn buat rumah kos rendah..dh byk sgt tanah terlepas pada org cina..dusun..kbun sawit..slh sapa..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanah banyak terjual pada Cina, tanya Sultan dan TMJ. Mereka kaut untung. Melayu merempat.

      Padam
  3. Malas lah nak cakap pasal mb ni. Puppet master dia siapa. Hishamuddin nak sokong atm pun tak berani.

    BalasPadam
  4. Hak orang Melayu, tanah, emas, bauxite, galian18 Oktober 2015 12:17 PG

    Tak payah fikir sangat lah. Mudah saja mcam ted manoff kata dah banyak sangat tanah melayu johor terlepas pada orang Cina. dusun, kebun sawit..salah UMNO lah.. yang memerintah.

    Semua tanah sebelum 1957 adalah kepunyaan orang melayu atau raja sebab orang Cina adalah rakyat Cina dan tidak boleh punya tanah.

    Yang nak dipertahankan adalah tanah tanah mesti dibeli oleh tabung melayu jangan bagi jatuh pada orang Cina. Jika tidak bukan lagi Tanah Melayu lah..

    Hak orang Melayu, tanah,pelabuhan, telekomunikasi, emas, bauxite, galian tidak boleh bagi kepada orang Cina atau Inida

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu bro, buat rumah harga beratus ribu siapa yg mampu beli? Pasal tanah mmg benar hampir 90 peratus dikuasai kaum cina

      Padam