Rabu, 21 Oktober 2015

Jilatan Kuasa..!


Demi sesuap kuasa yang masih lagi berbaki..! apa sahaja cara perlu untuk menghalalkan matlamat peribadi walaupun ianya amat bertentangan dengan asas pembentukan negara..!

BANGI, Selasa – Pensyarah Fakulti Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Prof Madya Dr Shamrahayu Abd Aziz menolak dakwaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak baru-baru ini apabila mengatakan kaum Cina di Malaysia bukan pendatang.

Beliau berkata, kenyataan perdana menteri itu tidak boleh mengubah sejarah negara mahupun sejarah kewarganegaraan.

“Sejarah tidak akan berubah dengan perubahan masa. Kewarganegaraan kaum bukan Melayu tidak dipersoal.

“Namun, sejarah tentang kewarganegaraan tersebut tidak akan berubah sampai bila-bila,” katanya.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan kontroversi Najib yang menyifatkan kaum Cina di Malaysia bukan pendatang, tetapi adalah anak watan yang juga memainkan peranan dalam pertumbuhan yang menakjubkan di negara ini.

“Sebab itu anda bukan pendatang. Anda adalah anak watan. Anda dilahirkan di sini, membesar di sini, dan apabila tiba masanya, apabila anda meninggal dunia, anda akan dikebumikan di sini,” kata Najib.

Mengulas kenyataan Najib itu, Pengerusi Biro Dakwah Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Ustaz Haji Omar Kassim pula berkata, tidak dinafikan kaum Cina di Malaysia telah mendapat kewarganegaraan.

“Benar kaum Cina dapat warganegara. Benar mereka ada hak sebagai rakyat Malaysia.

“Namun, tidak benar jika tok nenek mereka dulu bukan pendatang. Jadi mereka adalah bangsa pendatang,” katanya.

Disebabkan mereka bangsa pendatang, Haji omar berkata, mereka tidak sepatutnya mempertikai hak dan keistimewaan yang diperolehi bangsa Melayu.

“Jangan dipersoal kontrak sosial. Jangan dipersoal Islam dan hak istimewa Melayu.

“Ada sejarahnya di situ yang telah terpahat dengan tinta emas. Kita tidak persoal pun hak kamu sebagai warganegara di sini,” katanya lagi.

Benar tetap benar..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. Suruh najib masuk sekolah ambik SPM subjek Sejarah...tengok dia boleh score ke tidak. Patutlah rakyat semakin hambar dengan Najib ...bab jaga ketuanan Melayu pun dia masih teraba raba...masih buta sejarah.

    BalasPadam
  2. Hmmm...masih dlm mood bodek..dh kena tipu dgn pengundi cina pn masih tk sedar2 mohd najib nii..kesian..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmbodek air liur xpe..tp xkasi gadai negara utk cina.... ada sekor tu bodek sampai tua nak mampos pon besday party cina penyamun vincent sponsor.... sb apa..?? sbb rasuah-basis balas jasa 22 tahun membela cina sampai kaya raya meluak2... jijik uwekkk..

      Padam
  3. Sbg pm dia kenalah ckp camtu. Sendiri mau ingatlah. Dia pm msia.

    BalasPadam
  4. keling tua pariah kutty madet tu masih gila talak dgn jawatan PM tu! sbb tu dia meroyan nk jatuhkan najib.. biasa pegang kuasa 22 tahun.. so bile dh jd org bwh.. die KETAGIH mcm org tak kena ganja.. tun pariah madet..ciannnnn...tua2 jd gitu...

    BalasPadam
  5. Ahaiii

    Aku lagi kesian tgk ko termimpi2 org tua tu setiap hari.
    Benci tapi rindu.

    Org tua tu ada liwat ko ke dulu?

    BalasPadam
  6. Hanya spesi seperti Bajingan Tengek Anon Kejora Liberal yg sanggup menyumpah seranah seorang tua...hanya untuk membela penyelewangan Najib.

    Tun M digelar Keling Pariah, sedangkan beliau adalah seorang Muslim (bukan Kafir Pariah) dan ayahnya adalah Guru Besar sekolah Inggeris.

    Tun M dicaci ketagihan ganja sedangkan beliau bukan perokok.

    Jelas tahap penyokong Najib ini tidak bertamadun & cakap tidal pakai otak.

    BalasPadam