Khamis, 15 Oktober 2015

Pengampu@Penjilat Dedak Jangan Baca..!


KUALA LUMPUR: Setiap pejuang UMNO perlu bertanggungjawab untuk bangkit menentang penyelewengan dan perompakan harta negara oleh pihak-pihak tertentu, supaya parti itu disegani dan dihormati oleh rakyat seluruhnya dan diberkati perjuangannya, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Dalam satu kenyataan hari ini, Timbalan Presiden UMNO itu turut menjelaskan pendiriannya yang sama sekali tidak berubah tentang Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012 (SOSMA).

Beliau merujuk beberapa kenyataan yang dibuat oleh segelintir pihak yang mendakwa bahawa beliau telah bercanggah dengan pendiriannya sendiri yang menyokong SOSMA semasa di dalam kabinet dan ketika Rang Undang-Undang (RUU) SOSMA dibentangkan di Parlimen.

“Pendirian saya tidak pernah berubah. Saya menyokong SOSMA untuk menangani kesalahan-kesalahan keselamatan yang menggugat keamanan dan ketenteraman awam.

“Yang saya tidak bersetuju ialah penyalahgunaan SOSMA yang bercanggah dengan tujuan asal akta ini digubal sepertimana yang berlaku dalam kes penahanan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan Matthias Chang,” kata Muhyiddin dalam kenyatan itu.

Menurut beliau, tindakan mereka membuat laporan mengenai dakwaan salah laku syarikat pelaburan negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB) kepada pihak-pihak berkuasa di dalam dan luar negara tidaklah boleh dikatakan sebagai satu tindakan sabotaj di bawah Seksyen 124L Kanun Keseksaan, iaitu satu kesalahan keselamatan yang membolehkan penggunaan SOSMA.

Menyifatkan tindakan itu sekadar melaksanakan tanggungjawab sebagai warganegara yang prihatin, Muhyiddin menegaskan bahawa pendiriannya adalah selari dengan jaminan kerajaan sewaktu akta itu digubal.

Akta itu pada awalnya menjamin ‘tidak akan disalah gunakan untuk tujan-tujuan lain, terutamanya yang bermotifkan politik termasuk mendiamkan pengkritik dan menyekat kebebasan rakyat untuk bersuara dan memberikan pandangan’.

“Adakah 1MDB terlalu kebal sehinggakan pihak yang mengkritik dan membuat laporan terhadapnya didakwa di mahkamah? Seorang yang berfikiran waras pastinya akan bertanya siapakah yang sebenarnya mensabotaj sistem perbankan dan perkhidmatan kewangan negara?

“Orang yang membuat laporan kepada pihak berkuasa supaya menyiasat dakwaan salah laku 1MDB atau orang yang mengakibatkan berbillion ringgit wang rakyat dalam 1MDB lesap? Apakah pemimpin UMNO harus berdiam diri dalam hal ini dan bersekongkol dengan para petualang?” soal beliau.
Khairuddin dan Chang didakwa di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur atas pertuduhan cuba melakukan sabotaj terhadap perkhidmatan perbankan dan kewangan negara.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di lima lokasi - pejabat Ketua Bahagian Jenayah Ekonomi dan Kewangan Peranchis di Paris, Balai Polis Charing Cross London, United Kingdom, pejabat Peguam Negara Switzerland di Bern, Balai Polis WaiChan, Hong Kong, dan ibu pejabat polis Cantoment, Singapura - antara 28 Jun hingga 26 Ogos tahun ini.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 124L Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama, yang membawa hukuman penjara sehingga 15 tahun, jika sabit kesalahan.

sumber

Lagi...

Saya telah membaca beberapa kenyataan yang dibuat oleh segelintir pihak yang mendakwa bahawa saya telah membantah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012 (Sosma) dalam kenyataan bersama yang dikeluarkan pada 12 Oktober lalu.
Dan ini kononnya bercanggah dengan pendirian saya menyokong SOSMA semasa di dalam kabinet dan ketika rang undang-undang Sosma dibentangkan di parlimen.
Pendirian saya tidak pernah berubah.
Saya menyokong Sosma untuk menangani kesalahan-kesalahan keselamatan yang menggugat keamanan dan ketenteraman awam.
Yang saya tidak bersetuju ialah penyalahgunaan Sosma yang bercanggah dengan tujuan asal akta ini digubal sepertimana yang berlaku dalam kes penahanan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan Matthias Chang.
Tindakan mereka membuat laporan mengenai dakwaan salah laku 1MDB kepada pihak-pihak berkuasa dalam dan luar negara tidaklah boleh dikatakan sebagai satu tindakan sabotaj bawah Seksyen 124L Kanun Keseksaan, iaitu satu kesalahan keselamatan yang membolehkan penggunaan Sosma.
Bukankah mereka sekadar melaksanakan tanggungjawab sebagai warganegara yang prihatin?
Pendirian saya ini adalah selari dengan jaminan kerajaan ketika akta ini digubal bahawa ia tidak akan disalahgunakan untuk tujuan-tujuan lain, terutamanya yang bermotifkan politik.
Moga perjuangan diberkati
Ini termasuk mendiamkan pengkritik dan menyekat kebebasan rakyat untuk bersuara dan memberikan pandangan.
Jaminan ini adalah selaras dengan langkah transformasi politik yang diambil oleh kerajaan.
Adakah 1MDB terlalu kebal sehinggakan pihak yang mengkritik dan membuat laporan terhadapnya didakwa di mahkamah?
Seorang yang berfikiran waras pastinya akan bertanya siapakah yang sebenarnya mensabotaj sistem perbankan dan perkhidmatan kewangan negara?
Orang yang membuat laporan kepada pihak berkuasa supaya menyiasat dakwaan salah laku 1MDB atau orang yang mengakibatkan berbillion ringgit wang rakyat dalam 1MDB lesap?
Apakah pemimpin Umno harus berdiam diri dalam hal ini dan bersekongkol dengan para petualang?
Janganlah dibiarkan jiwa perjuangan yang mengalir dalam darah setiap pejuang Umno dibeli dengan harga yang murah.
Adalah menjadi tanggungjawab setiap pejuang Umno untuk bangkit menentang penyelewengan dan perompakan harta negara oleh pihak-pihak tertentu.
Barulah Umno akan disegani dan dihormati oleh rakyat seluruhnya dan diberkati perjuangannya oleh Allah SWT.

TAN SRI MUHYIDDIN MOHD YASSIN
Macai mana faham..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

75 ulasan:

  1. Kita bersyukur kerana peguam Khairuddin dan Matthias berterus terang tentang cabaran yang akan dibuat dalam isu penggantian Peguam Negara. Antara lain beliau menyatakan kemungkinan akan mencabar kaedah pelantikan Apandi Ali yang memperlihatkan konflik kepentingan Perdana Menteri. Jika kaedah yang diamalkan diterima maka wujudlah seorang yang berada di atas undang-undang. Masakan tidak, jika PM berkuasa mutlak dan boleh memecat serta melantik pihak yang berkuasa membuat pendakwaan, bermakna dia boleh memastikan orang yang dilantik akan melindungi kepentingannya. Dengan kata lain PM adalah di atas undang-undang kerana tidak akan didakwa jika melanggar undang-undang. Takkan orang yang dilantik mendakwa orang yang melantik. Jika berlaku demikian sudah tentu orang itu akan dipecat dan digantikan menggunakan kuasa yang ada. Tindakan Hanif Khatri untuk mencabar kaedah pemecatan dan pelantikan Peguam Negara harus dialu-alukan dan diberi sokongan oleh semua pihak hatta jika melibatkan pindaan Perlembagaan. Kita tidak mahu berulangnya seorang yang berkuasa terlalu besar hingga boleh mengawal institusi yang sepatutnya bebas. Perlembagaan sebagai undang-undang utama negara perlu menggariskan kaedah yang berkesan dalam menjamin pengasingan institusi berlaku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hei mamat ini sentiasa ambik peluang jual barang yang tak tahu untung,kamu pi jual kat indon boleh la. Semua blog mamat ini masuk.

      Padam
    2. Pak rahmad, kamu pergi jual temberang kamu kat rakyat indon dulu la.

      Padam
    3. Tak habis habis dengan tahyul, pak rahmad ooi,sudah sudahlah.

      Padam
  2. jaja cerita pasal negara kat luar negara itu kerja apa?gila babi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cerita benar...nk buat laporan dkt sini mana ada pihak mau siasat..bahkan kita yg di sumbat ke penjara..1mdb ni dh mcm organisasi rahsia plk...entahlah

      Padam
    2. Daeng Selili, jaja cerita apa, dah lama sebelum ini isu 1MDB dan isu RM 2.63 bilion a.k.a. USD 700 juta dalam akaun peribadi Najib serta isu RM 2 juta dalam akaun Rosmah berlegar-legar di luar negara, malahan yang membuat pendedahan pun adalah pihak luar negara, cuma Menteri Luar macam Anifah Aman sahajalah yang tak tahu perkembangan semasa, sebab tak baca akhbar dan majalah luar negara, tapi hanya baca Utusan Malaysia, Berita Harian serta melibat facebook Najib dan MYKMU.net sahajalah, sebab tu dia jadi macam katak bawah tempurung, tak tau perkembangan semasa, malahan siap salahkan Tun Dr. Mahathir pula, sedangkan Anifah tu sendiri tak tahu isu semasa.

      Padam
    3. kalau ada 10 billion pun wang Najib atau rosmah 30 billion apa yg klau dan keling lahanat tu nak sakit hati?

      ada bukti kah duit itu di curi spt yg dituduh oleh keling madet?
      ada bukti kah duit itu adalah rasuah?

      apa yg kau nak dengki kalau keling tua tu tidak disukai Arab..dia tak dapat.. so skrg nak balas dendam pada Najib pulak??

      jaja merata2 pembohongan lepas tu paksa kita semua jilat pembohongan.. sorry laah takkan sama sekali aku percaya dgn penyamun tua dn org2nya..

      malah keluarga aku berjaya aku terangkan siapa penjahat sebenar iaitu Mahathir dan Pakatan Haram... dan keluarga aku di kampung serta jiran2 tetap menyokong Najib...

      dan Najib adalah PM yg cukup terbaik untuk rakyat.. jgn cemburu ya macai keling tua.. usaha jahat kalian takkan berjaya.. ALLAH MAHA KUASA bukan mahafiruan!

      Padam
    4. Daeng Sedili..kalau tuan nak tau ada 7 blogger utama yg tersenarai dlm listing blog GAP yg menjadi PARASIT sebenar pd UMNO.

      Mereka ini blogger2 muka tak malu.. menyondol2 di bawah payung bloggers UMNO..tp PENGKHIANAT sebenar.

      Lihat topik entry mereka hati xde satu pun serang Pakatan Haram..hari2 tk kurang 3x entry baru serang Najib.. bersungguh mahu jatuhkan Najib dgn segala 1001 fitnah dikitar semula dr jamban otak mereka

      Sepatutnya bloggers pro Kerajaan yg tulen harus mengeluarkan bloggers haram jadah ini:

      Apa Nama
      Din Turtle
      Celah Gelegar
      Out Syed Box
      Putra Merdeka
      Jelapang
      Jebat Must Die
      A.Kadir Jasin


      nyah keluar kan mereka dr listing team pro UMNO dn kita lihat mereka nk hebat tera mana.. nk tgk crowd mana yg akan teringin singgah utk jilat keling tua dan rejim2 bodoh yg menyokong mereka..

      skrg mereka boleh menyelinap mcm sesumpah.. so kdg2 kita terpaksa masuk jgk utk nyatakan kebenaran..kalau aku tk tgk bloggers2 haram jadah ni punya entry mmg aku takkan masuk lah..tp tgjwb sbg rakyat melawan fitnah jahat..

      So, harap di keluarkan bloggers haram jadah ini segera dr listing pro-krjn. mereka ini kepala2 munafik besar.. lidah mereka penuh dgn pembohongan..kaki mereka penuh dgn najis2 dosa2 fitnah..

      Padam
    5. Tanpa Nama15 Oktober 2015 5:32 PTG, Najib tu penjawat awam, tertakluk kepada undang-undang, ini bukan soal 10 bilion atau 30 bilion, tapi ini isu integriti, penyalahgunaan kedudukan dan penyelewengan untuk mendapatkan manfaat secara haram di sisi agama dan undang-undang, ini yang rakyat pertikaikan, janganlah bongok sangat wahai macai pemakan dedak tamat tempoh belaan Najib.

      Bila masa Tun Dr. Mahathir tak disukai Arab, ramai rakyat negara Arab golongan marhaen yang menyanjung tinggi Tun Dr. Mahathir, dulu bila disebut datang dari Malaysia, terus terpacul mulut mereka perkataan 'Tun Dr. Mahathir', betapa terkenalnya Tun Dr. Mahathir di seluruh dunia termasuk di negara Arab.

      Bukannya macam sekarang ni, bila disebut datang dari Malaysia, terus orang pandang sinis sambil kata 1MDB? USD 700 million in Najib private bank account?

      Sangat memalukan keadaan Malaysia sekarang ni disebabkan tingkah laku buruk Najib dan kuncu-kuncunya, sedih tak pasal-pasal Malaysia jadi mangsa disebabkan perilaku buruk Najib dan kuncu-kuncunya, tapi macai pemakan dedak terus menjadi barua suruhan membuat komen bodoh tak tentu hala untuk mengelirukan masyarakat sedangkan ramai rakyat dari seluruh ceruk di negara ini sudah sedar akan pembohongan Najib dan kuncu-kuncunya serta macai pemakan dedak belaan Najib itu.

      Sedarlah semua.

      Padam
  3. Yang nama manusia..pasti takkn puas..si miskin di uji dgn rm 2bilion..apa reaksinya..? Ada manusia yg hidup sekadar jadi ujian kepada manusia lain..entahlah..prOoOtT

    BalasPadam
    Balasan
    1. hari2 ko ulang fitnah USD700 juta tu..tp berbillion2 Madet keling ratah semasa jadi PM kenapa senyap sunyi?

      Apakah dgn lapor cerita pembohong lepas tu kepada kepada negar aasing apa yg boleh diselamatkan?

      karut punya balaci.. hari2 nak jilat kaki keling madet.. tak henti2 usaha nak jatuhkan Najib..itu shj fokus mereka.. bukan soal rakyat.. Najib tak buat salah apa pun.. lainlah kalau bunuh org kampung mcm tahun 1989 dulu.. Memali tu takkan dapat dipadam.. Madet Keling pasti akan dibalas Tuhan..

      skrg pun dia sedang dibalas.. hidupnya tak tenteram.. ke hulu ke hilir utk jatuhkan Najib.. sakit mental di usia tua..

      konsesi tol dia yg bikin skrg dia pembohong tuduh Najib.. celak apunya Mahathir Mohamed.. kau mmg makhluk laknatullah wahai mahathir!

      Padam
    2. Satu hari tak sebut nama tun tak Sah hidup....apa Yg fitnah 2.6b?... Yg bermati matian pertahankan Najib... Dah Sah Najib dapat derma 2.6 b tu....siapa kaki fitnah ni?

      Padam
    3. Tanpa Nama15 Oktober 2015 5:27 PTG, iya ke USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion dalam akaun Najib tu fitnah? Bukan ke ada pecacai pemakan dedak belaan Najib dalam SPRM dah dedahkan mengenai wang itu memang dalam akaun peribadi Najib?

      Kau tu yang kaki fitnah sebenarnya, mana dia Tun Dr. Mahathir ratah berbilion-bilion? Ada bukti ke? Lainlah macam Najib, dah terpampang bahawa USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion dalam akaun peribadinya, nak lepaskan tengkuk tuduh kata derma untuk UMNO, tapi lepas tak dapat nak pusing cerita pasal apa dalam Penyata Kewangan UMNO 2013 tak dinyatakan pasal derma RM 2.63 bilion a.k.a USD 700 ini, maka ditransformasikan pula kata derma untuk kerajaan pula, sekejap derma untuk lawan IS dan sebab amalkan ahli sunnah wal jamaah, lepas tu bertransformasi lagi pula menjadi derma untuk melawan Yahudi dan DAP pula.

      Zahid Hamidi pun nak kelentong orang ramai, kata dah jumpa dengan wakil keluarga diraja Arab Saudi yang berikan derma tu, malahan tokok tambah lagi kata dah lihat segala dokumen perjanjian dan dah diterangkan oleh wakil keluarga diraja Arab Saudi kononnya derma itu diberikan kepada Malaysia, tapi persoalannya mengapakah wang itu dimasukkan dan disimpan dalam akaun peribadi Najib yang hanya dibuka lebih kurang 6 bulan sahaja? Malahan pasal apa larikan baki wang itu sebanyak USD 650 juta a.ka. lebih kurang RM 2 bilion ke Singapura, pasal apa tak masukan ke dalam akaun perbendaharaan negara sebab kata Zahid itu derma untuk Malaysia?

      Pecacai pemakan dedak tamat tarikh luput tak akan mampu menjawab perkara ini kerana mereka bukannya tau apa, tapi hanya mengikut arahan dari kuncu-kuncu Najib supaya terus bagi komen untuk mengelirukan masyarakat, tapi sampai bila korang nak hidup dalam penipuan, sedarlah bahawa orang dah tak percaya dengan pembohongan kamu semua tu.

      Sekarang ni di kampung-kampung pendedahan mengenai penyelewangan Najib serta skandal jenayah Najib telah dipergiatkan supaya orang-orang kampung jelas dan tak terpedaya dengan segala pembohongan Najib dan kuncu-kuncu serta pecacai pemakan dedak belaan Najib itu lagi.

      Sedarlah semua.

      Padam
    4. Aduhaiii...macai asyik ulang ayat sama...kalau tun m rembat bilion2 buatlah laporan..biar pihak berwajib siasat..jgn itu ini..itu ini..bila mnta bukti takde..ProOO00ootTt

      Padam
    5. kalau najib rempat duit berbillion suruh tun keling tu dulu lah yg report polis
      apehal dia pengecut sgt..suruh si penyamun muflis yg buat report
      lepas tu link dgn media2 perosak negara?

      woi bongok..ko xpyh posting byk2.. ckp apa alasan pun kalau dh puak haram lahanat ini join dgn BERSHIT. sebar fitnah dgn berpasukan dgn media2 asing yg cukup jahat itu... so apakah itu maruah?

      .sama je mcm anak betina die masuk gereja ckp Islam tk betul..mcm anak sundal je.. xde maruah!

      ini ktrunan celaka ini tun keling madet ini kita masih percaya kah?

      Padam
    6. Tanpa Nama15 Oktober 2015 5:32 PTG, apahal nak beria-ia benar suruh Tun Dr. Mahathir buat laporan polis? Mengapakah Najib dan Raof Yusoh Setiausaha Kerja UMNO takut nak berhadapan dengan saman Puan Anina mantan ahli UMNO Cawangan Padang Mat Sirat Bahagian Langkawi yang telah diainaya oleh Najib dan kuncu-kuncunya sebelum ini?

      Mengapakah Najib buat permohonan batalkan saman itu? Mengapakah Najib takut nak berhadapan dengan Puan Anina di mahkamah?

      Putar saja lebih macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib ni, mereka bukannya tau apa, hanya tau beri komen merapu dengan niat nak mengelirukan orang ramai, tapi ramai dah sedar akan permainan jijik mereka semua itu, dasar pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, mana tau apa, bodo piang, Najib tabur dedak tamat tarikh luput dalam lubang jamban pun bukan main berselera mereka mempelahapnya, terutama macai pemakan dedak yang berpengkalan di PMO tu.

      Padam
    7. kenapa tun keling pariah tu tak berani ekk buat report polis sendiri atas nama nya?

      atau buatlah report di balai polis london atau amstrdam ke..janji tnjuk JANTAN sket keling tua pd pejuang2 balaci ni.. at least Zeti pun rase kagum dgn abg det.. seperti suatu ketika dulu.. sweeeeetssss sgt abg det n kak zeti...

      ahakkkkkkssss.....

      kisah lama2... xsyok laa kita cerita.. nnt org marah... kah..kah..kah..kah

      Padam
    8. JILAT...CIUM..JILAT..JILAT...yeah MACAI... blogger lapar duit haram...yeahj JILATTT... pikir lg apa topik malam karang... JILAT..JILAATTT.....

      kaki bapak rasuah Malaysia.>>>>>>>> tun mahakeling madet pariah...

      AKU KATA : anak dia pun masuk gereja.. lepas tu kutuk Islam.. ketrunan haram jadah mcm ni boleh korang JILAT dgn enak?? kasihan.. !!

      Padam
    9. Tanpa Nama15 Oktober 2015 5:53 PTG yang bongon jenis pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, pasal apa Khalid Abu Bakar Ketua Polis Negara yang jadi balaci suruhan Najib tak membuat siasatan pun mengenai laporan polis yang dibuat oleh Datuk Seri Khairuddin mengenai isu penyelewengan dalam 1MDB?

      Tak payah nak autalah, kalau Tun Dr. Mahathir fitnah Najib, pasal apa Najib tak berani saman Tun Dr. Mahathir? Malahan sebelum ini ugut Tun Dr. Ling Liong Sik kerana Tun Dr. Ling Liong Sik senada dengan Tun Dr. Mahathir pasal isu Najib perlu meletak jawatan kerana mencuri wang rakyat, Najib buat ugutan arahkan peguamnya minta Tun Dr. Ling Liong Sik minta maaf dan tarik balik kenyataannya itu, tapi Tun Dr. Ling Liong Sik tak peduli pun dan tak mau minta maaf dan pertahankannya kenyataannya, mana dia saman dalam tempoh 7 hari tu? Sekarang dah lebih 7 hari dari tarikh surat dari peguam Najib tu, bila nak saman ni?

      Teruskan makan dedak, terutama dedak tamat tarikh luput lebih-lebih lagi yang dah berkulat dan berulat wahai macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib sekalian, korang memang bangang, itulah hakikatnya.

      Mana dia Rizal Mansor pegawai khas Rosmah, takut nak beri komen ke? Jenis pegawai bodoh yang bekerja di PMO katakan, mana tau apa, jenis buta kayu, bebal dan dungu.

      Sedarlah semua.

      Padam
    10. puan anina macai keling tua tu?
      padan muka dia kena pecat
      so skrg ahli kena pecat mana boleh saman parti.. bongok

      dia bukan tanya dia nak jatuhkan PM.. bongok!

      jenayah yg xwujud sengaja direka2 oleh Zeti.. Zeti yg bg kebenaran 1mdb pindah wang lepas tu dia perangkap tuduh pula bawha pengubahan wnag haram.. semua bukti lengkap..

      bila sampai ke meja PDRM macam mana nk buat kes.. masuk patail tu..mmg kerja dia alat politik madet.. dn pro PR.

      elok sgt lah kena buang


      woi BONGOK macai keling.. mereka DITANGKAP atas pembocoran maklumat.. aku tau itu plan keling tua..iaitu provokasi.. lepas tu tangkap lepa stu sahkan bila ckp je kena tangkap.. CELAKA punya keling pariah madet ajar org Melayu buat jahat pd pemimpin


      zaman dia jd PM semua org kena sembah dia..kalau tak sembah kena pecat..kalau lawan kau makan dlm Kamunting Camp la..ISA mau tau!!

      Bgi aku Mahathir laknatullah itulah BAPAK RASUAH Malaysia dn tidak dapat ditandingin sesiapa lg kerana liciknya dia bermain politik!!

      SEDAR LAH SEMUA JGN JADI ANJING BALACI KELING PENGKHIANAT!

      Mati esok jenuh kena soal jatuhkan pemimpin tanpa syarak.. bg keling pariah madet..hukum mana pakai..dia pakai kepala otak dia ATIES.. sbb itu anak dia boleh je masuk gereja kritik kutuk Islam..

      sendir mau ingat laaa..org macam mana kita nk sokong..!!

      Padam
    11. Macai pemakan dedak belaan Najib, sila jawab USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion tu derma untuk UMNO ke atau derma untk kerajaan ke atau wang songlap dari 1MDB oleh Najib?

      Ini pun macai pemakan dedak tak mampu jawab, tapi asyik merapu menuduh yang bukan-bukan kepada Tun Dr. Mahathir pula.

      Sila jawab ye macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, jangan larikan diri pula ye.

      Kalau jenis anjing tu, anjing juga walaupun disamak dengan 7,000 air tanah sekalipun. Sedarlah diri.

      Padam
    12. "dia nak jatuhkan PM.. bongok!"

      Aiii mengutuk Najib nampak. Tak takut bos tak kasi elaun minggu ni ke. Wahahaha.

      Padam
    13. "zaman dia jd PM semua org kena sembah dia..kalau tak sembah kena pecat..kalau lawan kau makan dlm SOSMA la.."

      Dasyat betui kamu mengutuk bos kamu sendiri. Najib lupa nak bagi duit bekal pagi ni ke? Muakakaka.

      Padam
    14. "sendir mau ingat laaa..org macam mana kita nk sokong..!!"

      Betullll! Orang yang ada duit 2.6 bilion dalam akaun peribadi yang SPRM dan Zahid Hamidi sahkan dan kasi makan sejuta kat Shahrir yang Shahrir mengaku lah yang kita wajib nak sokong!! Wahahaha.

      Padam
    15. "bila sampai ke meja PDRM macam mana nk buat kes.. "

      Memang patut pun PDRM tak tau macamana nak buat kes. Sebab bukan kerja PDRM. Wahahahaha.

      Padam
    16. "Mati esok jenuh kena soal jatuhkan pemimpin tanpa syarak.. "

      Kena kat Najib setepuk lagiiii. Kamu tak kesian kat bos sendiri ye.

      Padam
  4. lagi kerap posting balaci keling ni keluar lg tepu lah penolakan propaganda jahat rejim mahathaik utk jatuhkan Najib.. gelombang utk jatuhakn Najib semakin lemah.. kita rasakan semasa pemecatan TS Muhyiddin dulu itulah the best peak.. tp Tuhan tetap pelihara Najib dn Negara dr rejim mahacelaka dr ambil alih negara..


    Kekal Najib dan tunggu proses demokrasi yg sah tiba.. yg penting jgn beri ruang dn telinga kpd sihir2 syaitan dr rejim Mahathaik dan Pakatan Haram..

    #hidup UMNO
    #kekal Najib
    #nyah KelingPengkhianat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Proves demokrasi Yg Sah?....umno pun dah hilang demokrasi.... Mana pau?....takut Najib ye....

      Padam
    2. Proses demokrasi apa kejadahnya? Bila Puan Anina bertanyakan Najib mengenai USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion yang kononnya derma untuk UMNO tapi masuk dalam akaun Najib dan tak diberikan pun oleh Najib kepada UMNO, maka Puan Anina tidak diberikan jawapannya, bila Puan Anina memperjuangkan hak beliau melalui saluran mahkamah, maka beliau dipecat dari UMNO pula.

      Malahan para pegawai SPRM, BNM dan Jabatan Peguam Negara yang sedang menyiasat mengenai isu USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion dan RM 4 bilion wang yang dipinjam oleh SRC dari KWAP, maka para penyiasat itu pula ditangkap, rumah mereka digeledah, malahan barangan siasatan mereka dirampas, ada yang diheret ke pejabat polis pada jam 1 pagi kononnya untuk diambil keterangan kata Khalid Abu Bakar Ketua Polis Negara Pembela Jenayah tu, tak boleh tunggu keesokkan harinya kah? Sedarlah yang diperbuat sedemikian rupa adalah pasukan penyiasat kes jenayah rasuah, bukannya penjenayah, apahal diperbuat sedemikian, itu demokrasi yang sah tajaan Najib Penyamun dan macai pemakan dedak belaan Najib ke?

      Sila beri penjelasan.

      Padam
    3. puan anina macai keling tua tu?
      padan muka dia kena pecat
      so skrg ahli kena pecat mana boleh saman parti.. bongok

      dia bukan tanya dia nak jatuhkan PM.. bongok!

      jenayah yg xwujud sengaja direka2 oleh Zeti.. Zeti yg bg kebenaran 1mdb pindah wang lepas tu dia perangkap tuduh pula bawha pengubahan wnag haram.. semua bukti lengkap..

      bila sampai ke meja PDRM macam mana nk buat kes.. masuk patail tu..mmg kerja dia alat politik madet.. dn pro PR.

      elok sgt lah kena buang


      woi BONGOK macai keling.. mereka DITANGKAP atas pembocoran maklumat.. aku tau itu plan keling tua..iaitu provokasi.. lepas tu tangkap lepa stu sahkan bila ckp je kena tangkap.. CELAKA punya keling pariah madet ajar org Melayu buat jahat pd pemimpin


      zaman dia jd PM semua org kena sembah dia..kalau tak sembah kena pecat..kalau lawan kau makan dlm Kamunting Camp la..ISA mau tau!!

      Bgi aku Mahathir laknatullah itulah BAPAK RASUAH Malaysia dn tidak dapat ditandingin sesiapa lg kerana liciknya dia bermain politik!!

      Padam
    4. zaman madet dulu ada demokrasi ke?
      ada boleh soal itu ini ke kenapa buat tol banyak konsesi penipu?
      ada boleh tanya ke kenapa bail out company anak sendiri berbillion2..lepas tu lenyap company tu?

      mana demokrasi maaa zaman keling madte lahanat... macai lu org spin lah byk2 rpm pon.. setakat bising dlm blog tak laku ni je laaaa...

      alang2 nk tnjuk JANTAN turun buat demo laaa... kurang2 Anwar tu berani lawan di jalanan.. keling duduk celak kangkang zeti lepas tu meroyan report polis xbrani buat..last2 join bershit.. mmg PARIAH sgguh madet!!

      puihhhhh...

      Padam
    5. Jenayah tak wujud apanya? Sila beri penjelasanlah pasal USD 700 juta a.k.a RM 2.63 bilion tu, derma kepada UMNO ke atau derma kepada kerajaan? Sebelum ni Najib dan kuncu-kuncu kata itu derma untuk UMNO, lepas tu pendedahan dari Wan Adnan Wan Mamat Ketua UMNO Bahagian Kuantan pula kata Najib bagi tau dia dan lagi 145 orang Ketua UMNO dalam satu perjumpaan wang itu adalah derma dari Arab Saudi untuk kerajaan pula.

      Lepas tu Zahid Hamidi pula kata wang tu adalah derma Arab Saudi kepada Malaysia sebab amalkan ahli sunnah wal jamaah, kemudian dia siap auta lagi kata dah jumpa dengan wakil keluarga diraja Arab Saudi yang memberikan penjelasan mengenai wang itu, malahan siap membohong lagi kata dia tengok cek 100 juta, bila dia tengok tak tahulah, apakah ada lagi derma terbaharu selain USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion itu?

      Kemudian Aziz Kaprawi Timbalan Menteri Pengangkutan pula kata Arab Saudi beri derma tu kerana untuk melawan Yahudi dan DAP, tapi sebelum itu Zahid kata sebab nak lawan IS dan sebab amalkan ahli sunnah wal jamaah, mana satu yang betul ni?

      Makin banyak macai pemakan dedak belaan Najib merapu tak tentu hala, makin menyerlahkan kebodo piangan serta niat jahat mereka yang mahu mengelirukan masyarakat sedangkan masyarakat di luar sana dah tidak mempercayai penipuan demi penipuan Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Sedarlah semua.

      Padam
    6. sedarlah jgn jd anjing pencacai keling pariah madet tu...


      aikkk macai..ko copy paste je... kang anjing2 madet tau upah jilat kena potoing lahhh..culas kerja menjilat!!

      kah..kah..kah...

      Padam
    7. yaa betul lah ckp mereka

      IS + Yahudi + DAPigs + Mahadet keling = musuh Islam sbb itu Arab bg wang 2.6 billion RM

      itu pasai lah keling pariah tu tu mengamok!!

      senang punya jwpn pun tk payah pusing nk salahkan 1mdb la..ALtuya lah.. Rosmah lah.. buang karan je..!! rakyat tk percaya pun..!!!

      Padam
    8. Tanpa Nama15 Oktober 2015 6:00 PTG dan Tanpa Nama15 Oktober 2015 6:03 PTG macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, pasal apa Najib takut nak berhadapan dengan saman Puan Anina di mahkamah? Kote dah kena rentap dengan Rosmah ke?

      Kepada macai pemakan dedak belaan Najib, sila jawab, wang USD 700 juta a.k.a RM 2.63 bilion tu derma untuk UMNO atau derma untuk kerajaan? Ini pun korang tak boleh jawab, lepas tu merapu tak tentu hala tuduh yang bukan-bukan kepada Tun Dr. Mahathir pula, jenis paria macam macai pemakan dedak belaan Najib mana tau apa, merapu sahaja yang lebih.

      Kalau korang pandai dan banyak maklumat sangat dan kononnya apa yang saya tulis ni tak betul, sila jelaskan wang USD 700 juta a.k.a RM 2.63 bilion tu derma untuk UMNO ke atau derma untuk kerajaan atau sebenarnya wang songlap oleh Najib dari 1MDB sebenanya.

      Sila jawab, tak payahlah nak merapu tak tentu hala.

      Padam
    9. SEDAR LAH SEMUA JGN JADI ANJING BALACI KELING PENGKHIANAT!

      alaa awat hang tak jawab pulak apa yg ditanya?
      pengecut je jd balaci..posting meroyan2.. 700 juta USD.. duit tu tak membuktikan apa salah laku Najib..

      tp wang itu membuktikan KEBUSUKAN HATI Mahathaik keling pariah dan juga akhirnya membongkar sifat penipu khianat beliau pd pemimpin dn negara..


      so jawablah kes Memali pariah madet tu pi mana??

      awat dia LARI lepas bg arahan GELAP??


      oooop bg pariah madet nyawa org kg hanya seposen dua je..

      Padam
    10. Anjing belaan tu adalah Tanpa Nama15 Oktober 2015 6:10 PTG, kerana Najib tak bagi dia makan Pedigree (makanan anjing plastik kaler kuning) tapi Najib beri dia makan dedak ayam yang dah tamat tarikh luput direndam pula dalam air ketum, maka dia terus meroyan tak tentu hala dengan penuh gila babi.

      Hoi macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, sila jawab pasal SD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion tu derma untuk UMNO ke atau derma untk kerajaan ke atau wang songlap dari 1MDB oleh Najib?

      Ini pun macai pemakan dedak tak mampu jawab, tapi asyik merapu menuduh yang bukan-bukan kepada Tun Dr. Mahathir pula.

      Sila jawab ye macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, jangan larikan diri pula ye.

      Padam
    11. kah.,.,kah..kah..kah..

      sampai tahap tu nk kejar aku...kah..kah.. ANJING KELING PARIAH...

      org lain undi Najib jd PM..kaku undi Pariah pencen..itu pasal ko meroyan!


      Padam
    12. Tu dia anjing pemakan dedak Najib dah jadi gila, gelak tak tentu hala, soalan tidak dijawab, asyik merapu tak tentu arah.

      Teruskan meroyan, kalau dah dasar anjing tu anjing juga, tak guna berlagak sebagai sang kancil.

      Padam
  5. Cai mohd najib...nah $$ buat beli aiskrim..ProOO00ootTt

    BalasPadam
    Balasan
    1. cai anjing keling pariah madet.. itu je lah level hang.. bongok xblh jwb..

      Padam
    2. SEDAR LAH SEMUA JGN JADI ANJING BALACI KELING PENGKHIANAT!

      2.6 billion kunun melalak duit org derma najib.. duit dia ROMPAK petronas dulu takmau cakap ka??

      Padam
    3. Anjing belaan Najib dah mula meroyan, patutnya Najib bagilah makan Pedigree (makanan anjing plastik kaler kuning), tapi Najib beri makan dedak ayam, mulalah bertambah bengong macai dungu pemakan dedak belaan Najib ni.

      Teruskan menyalak, semoga Najib beri Pedigree pula kepada kau lepas ni.

      Padam
    4. ANJING BELAAN PARIAH MADET.. aku tak rasa aku spt kau sbb aku yg undi BN UMNO utk naikkan Najib jd PM.. jd kau tu anjing lah sbb org yg dh expired mcm haram pon ko nk jilat.. dh le anak betina dia pun xreti jaga... aties ???

      kah..kah..

      IS + Yahudi + DAPigs + Mahadet keling = musuh Islam sbb itu Arab bg wang 2.6 billion RM

      itu pasai lah keling pariah tu tu mengamok!!

      senang punya jwpn pun tk payah pusing nk salahkan 1mdb la..ALtuya lah.. Rosmah lah.. buang karan je..!! rakyat tk percaya pun..!!!

      Padam
    5. Senang punya jawapan, sila jawablah anjing pemakan dedak belaan Najib hoi, tak guna kata senang tapi tak menjawabnya.

      Anjing pemakan dedak jenis pariah belaan Najib teruskan meroyan, kerana dasar anjing pemakan dedak jenis pariah tak ada nilainya, digunakan oleh Najib selagi diperlukan, bila dah tak perlu dijirus air panas biar mampus, padan muka kau.

      Padam
    6. ANJING BELAAN PARIAH MADET.. aku tak rasa aku spt kau sbb aku yg undi BN UMNO utk naikkan Najib jd PM.. jd kau tu anjing lah sbb org yg dh expired mcm haram pon ko nk jilat.. dh le anak betina dia pun xreti jaga... aties ???


      kah..kah..kah ko maki tun pariah dgn pariah?

      kau kena makan sumpah dh ni.. makan duit haram dr pariah lepas tu kutuk pariah.. kah..kah..kah..

      ANJING BELAAN PARIAH MADET.. BERTUABATLAH...!!! ko tak boleh jawab pun madet apriah tu penyamun besar..22 tahun beb.. pastu Kes Memali satu habuk xboleh jawab.. mana mau lari aaarrr???

      Padam
    7. Hoi bongok macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib Tanpa Nama15 Oktober 2015 6:23 PTG, apahal merapu ke lain, pasal apa tak jawab soalan aku tu?

      Korang ni jenis manusia pengikut ajaran CASH IS KING, jenis pemakan dedak yang ditabur dalam lubang jamban, mana tau apa, merapu tak tentu hala, tapi bila kita tanya soalan yang begitu mudah pun tak dapat dijawab, sebabnya mereka ni golongan penipu, penyesat, jenis pengkhianat yang kononnya undi UMNO tapi dalam PRU yang lepas golongan haram jadah ni sokong PAS, PKR, dan DAP, mereka buat komen di sini kononya sokong Najib sebab bukannya mereka sayangkan UMNO dan Barisan Nasional, tapi nak biarkan Najib teruk rasa syok sendiri dan bolehlah lepas ni mereka balik lapor kepada Hadi Awang, Lim Guan Eng, dan Anwar bahawa mereka dah berjaya buat Najib syok sendiri dan terus berkuasa supaya mudah mereka burukkan Barisan Nasional dalam kempen PRU 14 kelak.

      Macam lah aku tak tau perangai anjing korang ni, korang ni jadi pecacai makan dedak yang ditabur oleh Najib, tapi berjiwa DAP, PAS, dan PKR, dasar bangsat sekor-sekor haram jadah.

      Padam
  6. SEDAR LAH SEMUA JGN JADI ANJING BALACI KELING PENGKHIANAT!

    Mati esok jenuh kena soal jatuhkan pemimpin tanpa syarak.. bg keling pariah madet..hukum mana pakai..dia pakai kepala otak dia ATIES.. sbb itu anak dia boleh je masuk gereja kritik kutuk Islam..

    sendir mau ingat laaa..org macam mana kita nk sokong..!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru dpt wang derma dari mohd najib kee..? Patut menyalak kuat...

      Padam
    2. Macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion tu derma untuk UMNO ke atau derma untk kerajaan ke atau wang songlap dari 1MDB oleh Najib?

      Ini pun macai pemakan dedak tak mampu jawab, tapi asyik merapu menuduh yang bukan-bukan kepada Tun Dr. Mahathir pula.

      Sila jawab ye macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, jangan larikan diri pula ye.

      Padam
    3. SEDAR LAH SEMUA JGN JADI ANJING BALACI KELING PENGKHIANAT!

      ted clone ..awt hng kata kt diri sendiri..kah..kah..kah..
      hang tk sedar diri ke makan duit haram?

      duit derma hukumnya halal..apa kau nak ubah hukum?

      duoit merompak tu haram..tanya madet apa hukum rompak wang tabung pendeposit hajji sehingga merudum Bonus dr 11% kepada 3.5% selepas rompakan utk menyelamatkan kroni??


      jawab lah secara berakal ye ted clone ngok!

      Padam
    4. Macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib Tanpa Nama15 Oktober 2015 6:12 PTG, USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion tu derma untuk UMNO ke atau derma untk kerajaan ke atau wang songlap dari 1MDB oleh Najib?

      Ini pun macai pemakan dedak tak mampu jawab, tapi asyik merapu menuduh yang bukan-bukan kepada Tun Dr. Mahathir pula.

      Sila jawab ye macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, jangan larikan diri pula ye.

      Padam
    5. SEDAR LAH SEMUA JGN JADI ANJING BALACI KELING PENGKHIANAT!

      wahai anjing pemcacai madet perompak tua

      kalau ko nmpak org kasi derma kt tok imam masjid..lepas tu duit tu banyak..lepas tu ko nak ckp tok imam tu songlap duit derma?

      kau ada nampak kah tok imam tu amik duit derma tu pergi beli motor ke beli rumah ke?

      ni bongok.. jwb bg cerdik skit lah.. main2 cmna pun rakyat tolok penipuan rejim keling madet!

      Padam
    6. Tanpa Nama15 Oktober 2015 6:14 PTG, isunya kini siapakah yang beri 'derma' kepada Najib tu? Bukan seringgit atau dua ringgit, tapi USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion, lepas tu Najib tuduh kata wang tu derma dari tok arab yang sangat ikhlas, tapi pasal apa masuk akaun peribadi Najib ye? Lepas tu pasal apa Najib tak berikan wang itu kepada UMNO ye? Pasal apa lepas tu Najib beritahu kepada Ketua UMNO Bahagian Kuantan bahawa wang itu derma dari Arab Saudi untuk Malaysia pula? Dan pasal apa derma untuk Malaysia perlu masuk akaun Najib dan mengapakah Najib tak serahkan wang itu kepada kerajaan tetapi berbelanja sesuka hati tanpa pengetahuan jemaah kabinet hinggakan Timbalan Perdana Menteri ketika itu pun tak tahu dan mengapakah Najib larikan baki wang itu ke Singapura?

      Saya konfirm 100% macai pemakan dedak Najib tak mampu jawab, sebab itulah mereka meracau tak tentu hala.

      Padam
    7. "kau ada nampak kah tok imam tu amik duit derma tu pergi beli motor ke beli rumah ke?"

      Macam tok imam yang beli dua bijik rumah kat New York tu ke? Macam tok imam yang beli handbag harga RM120 ribu sebijik tu ke? Maklum je le, banyak hasil tanam rock melon ye, sekali tuai dapat sejuta. Dah jadi surirumah, duit nak pakai untuk apa lagi... takkan nak cucuk botox yang mengikut syarak hari-hari. Wahahaha.

      Padam
  7. Anon 6.00 nampak meracau racau mcm org gila atau dah kena syabu.Maklumlah tengah bulan bayaran penjilat dah masyukk.Kalau ia pun kenapa le maki hamun org mcm tu. X de akhlak org mcm ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. SEDAR LAH SEMUA JGN JADI ANJING BALACI KELING PENGKHIANAT!..

      aku hanya mengingatkan bangsa penjilat keling pariah tu spy BERTAUBAT..

      maki hamun di ajar oleh pariah tua baru2 ini..jd aku hanya betulkan je..kalau mau ckp sama Mahathir pariah kenapa dia gelar org lain pariah??

      akhlak mcm mana yg ko kate bagus tu anjing pariah madet oii??

      akhlak bagus bile fitnah org lain selain pariah group?

      akhlak bagus bile support cina pemakan babi mcm Bershit dlu?

      atau akhlak bagus bila halalkan rasuah dlm UMNO lps tu buat2 tipu menanges... cehhhhh bongok oiii hang kenai dlu lah sapa dia MAhataik tun tu sblm nk jilat!!

      Padam
    2. Tanpa Nama15 Oktober 2015 6:21 PTG, sebagai macai pemakan dedak belaan Najib, pasal apa ente tak jawab mengenai USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion tu derma untuk UMNO ke atau derma untk kerajaan ke atau wang songlap dari 1MDB oleh Najib?

      Ini pun macai pemakan dedak tak mampu jawab, tapi asyik merapu menuduh yang bukan-bukan kepada Tun Dr. Mahathir pula.

      Sila jawab ye macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, jangan larikan diri pula ye.

      Padam
    3. SEDAR LAH SEMUA JGN JADI ANJING BALACI KELING PENGKHIANAT!..

      aku hanya mengingatkan bangsa penjilat keling pariah tu spy BERTAUBAT..

      woii anjing belaan PARIAH.. aku nak tanya kau semula.. org yg bank in kan duit itu masuk akaun UMNO ke atau akaun Najib???

      apa ko dengki sgt dgn wang 2.6 billion tu? sbb madet keling parih xdapat??

      kah..kah..kah.. lantak aku lah kalau org sedekah duit kt aku..masuk akaun aku..aku punya suka lah nk buang ke mana...

      bukan curi duit mak bapak pariah keling tua tu ponnnn..!!!

      Padam
    4. Tu dia Tanpa Nama15 Oktober 2015 6:30 PTG pecacai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib dah naik angin, tapi lantaklah ke dia.

      Tak ada siapa pun yang dengki dengan USD 700 juta a.k.a RM 2.63 bilion itu, tapi orang mau tau dari mana Najib dapat wang tu dan apakah tujuan sebenar wang itu? Bukannya apa, macai pemakan dedak tamat tarikh luput mungkin terlalu bodo piang, isunya di sini adalah pasal isu wang itu, sekejap derma kepada UMNO, sekejap derma kepada kerajaan, tapi wang itu masuk dalam akaun peribadi Najib, malahan Najib tak berikan walau satu sen pun samada kepada kerajaan atau UMNO walaupun Najib kata wang itu derma kepada kerajaan dan UMNO, malahan berbelanja sesuka hati wang itu tanpa direkodkan samada dalam penyata kewangan UMNO dan tak dapat kebenaran dari UMNO atau kerajaan pun, malahan siap bawa lari baki wang itu ke Singapura sebanyak USD 650 juta a.k.a. lebih kurang RM 2 bilion, apa cerita ni?

      Ini isu integriti, bukannya isu tepi jalan, tak tahulah kalau jenis pemakan dedak ni halal haram pun dah tak peduli.

      Sedarlah semua.

      Padam
    5. "maki hamun di ajar oleh pariah tua baru2 ini.."

      Maki hamun macam mana? Bangsat? Sekor-sekor? Bangang? Maki hamun yang pariah tua ajar macam tu ye?

      Padam
    6. "aku nak tanya kau semula.. org yg bank in kan duit itu masuk akaun UMNO ke atau akaun Najib??? apa ko dengki sgt dgn wang 2.6 billion tu? "

      Kalau kamu tak nampak apa masalahnya bila duit 2.6 bilion dimasukkan ke dalam akaun peribadi secara rahsia, tak de siapa langsung yang tahu mengenainya, bila dilaporkan mulanya dinafikan buta-buta... Bagus le tu. Teruskan perjuangan. Tak tahu la perjuangan untuk apa sebenarnya, tapi teruskan aje lah. Dunia, dan pemimpin, memang memerlukan orang dungu.

      Padam
  8. Najib pemimpin? Penakut adalah.. Satu perkataan pun keluar dr mulutnya Tentang 2.6 dah terbukti ada dlm akaun Najib...mula mula bukan main lg... Nasi nak saman fitnah...dah terbukti menikus..
    Ini dikatakan pemimpin



    BalasPadam
    Balasan
    1. SEDAR LAH SEMUA JGN JADI ANJING BALACI KELING PENGKHIANAT!

      wahai anjing pemcacai madet perompak tua...apa kes kau duk ulang 2.6 billion tu tanpa berani suruh keling tu report polis
      dh teruk sgt bg anjing mcm kau nmpak Najib salah..so pi lah suruh bapak perompak keling pariah tu report polis


      abru ada jantan..ini nampak sgt penipu..pengecut bacul...

      Najib tak nafi kan duit derma.. yg pusing putar belit ialah bapak penipu tua tu!

      Padam
    2. Tanpa Nama15 Oktober 2015 6:25 PTG, sebagai macai pemakan dedak belaan Najib, pasal apa ente tak jawab mengenai USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion tu derma untuk UMNO ke atau derma untk kerajaan ke atau wang songlap dari 1MDB oleh Najib?

      Ini pun macai pemakan dedak tak mampu jawab, tapi asyik merapu menuduh yang bukan-bukan kepada Tun Dr. Mahathir pula.

      Sila jawab ye macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, jangan larikan diri pula ye.

      Padam
    3. SEDAR LAH SEMUA JGN JADI ANJING BALACI KELING PENGKHIANAT!..

      aku hanya mengingatkan bangsa penjilat keling pariah tu spy BERTAUBAT..


      ANJING madet pariah... Najib takut ke atau pariah madet yg bacul penegcut?

      buat forum dia dh ready dgn balaci2 lepas tu nk kenakan Najib??

      kalau xde crowd anjing2 belaan cuba lah jumpa najib face to face mcm najib jumpa muhyidin...

      alaa aku tau keling pariah madet ni PENGECUT!!t..sbb itu masa anwar kena tangkap dia sndiri lari entah kemana..s uruh UTK yg tangkap.. ambush mcm lah anwar tu ada buat suatu yg bahaya!! bongok paham tk??

      Padam
    4. Tanpa Nama15 Oktober 2015 6:32 PTG macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, siapa yang larikan diri dari Nothing To Hide? Malahan Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar pula kata ada dua kumpulan nak bergaduh, tapi hakikatnya hanya Ali Tinju sahaja yang menggelupur dan menjerit-jerit macam orang gila di luar pintu dewan.

      Malahan yang lagi bangsat haram jadah adalah Tunku Aziz tuduh Tun Dr. Mahathir merampas pentas, merampas mikrofon dan memberikan ucapan tanpa kebenaran sedangkan hakikatnya sehari sebelum program itu berlangsung, Lokman Nor Adam barua belaan Najib cuba nak hina Tun Dr. Mahathir dengan mengatakan 'jangan tak datang' sambil tunjukkan kerusi di pentas yang mempunyai tag nama Tun Dr. Mahathir, apa cerita ni? Malahan Tun Dr. Mahathir dijemput oleh penganjur program selepas Najib larikan diri bersama-sama Ketua Polis Negara Haram Jadah, Tunku Aziz ada di barisan hadapan kerusi penonton, berhadapan dengan pentas, tapi membohong kepada rakyat, inilah jenis anjing yang bertopengkan manusia, dasar bangsat sekor-sekor haram jadah seperti yang diumpakan oleh Najib sebelum ini, itu semua adalah ciri Najib dan kuncu-kuncu serta pecacai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib itulah.

      Sedarlah semua.

      Padam
  9. SEDAR LAH SEMUA JGN JADI ANJING BALACI KELING PENGKHIANAT!..

    aku hanya mengingatkan bangsa penjilat keling pariah tu spy BERTAUBAT..

    pariah madet sgt sakit hati lepas ni ada lg wang nak masuk dlm akuan Najib??

    Saudi atau Dubai..atau UAE.. pariah dulu mana suka dgn Arab..dia suka ckp Arab tu teruk..dia suka bangsa Barat.. sbb itu dia punya anak pun suka masuk GEREJA....

    kah..kah..kah..

    woi anjing madet pariah.. aku nak tanya MArina anak betina pariah madet tu skrg ada nama baru ka??

    mana dia hilang?? atau sudah tukar nama??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama15 Oktober 2015 6:27 PTG, sebagai macai pemakan dedak belaan Najib, pasal apa ente tak jawab mengenai USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion tu derma untuk UMNO ke atau derma untk kerajaan ke atau wang songlap dari 1MDB oleh Najib?

      Ini pun macai pemakan dedak tak mampu jawab, tapi asyik merapu menuduh yang bukan-bukan kepada Tun Dr. Mahathir pula.

      Sila jawab ye macai pemakan dedak tamat tarikh luput belaan Najib, jangan larikan diri pula ye.

      Bila masa pula Tun Dr. Mahathir tak suka Arab? Macai ni baru lepas keluar dari gua, tidak tahukah macai betapa Tun Dr. Mahathir diberikan penghormatan yang sangat tinggi oleh orang-orang Arab samada di Iraq, Palestin, malahan di Arab Saudi sendiri, Tun Dr. Mahathir adalah antara insan terpilih yang diberikan kebenaran oleh Kerajaan Arab Saudi untuk masuk ke dalam Kaabah.

      Sudah-sudahlah macai pemakan dedak belaan Najib nak putar belit, lebih baik bertaubat, kang nanti mampus tak sempat bertaubat akibat tension sampai kena serangan jantung kerana nak menaip memfitnah Tun Dr. Mahathir semata-mana nak bersekongkol dengan skandal jenayah Najib pula.

      Sedarlah diri.

      Padam
    2. SEDAR LAH SEMUA JGN JADI ANJING BALACI KELING PENGKHIANAT!

      wahai anjing pemcacai madet perompak tua...apa kes kau duk ulang 2.6 billion tu tanpa berani suruh keling tu report polis
      dh teruk sgt bg anjing mcm kau nmpak Najib salah..so pi lah suruh bapak perompak keling pariah tu report polis


      abru ada jantan..ini nampak sgt penipu..pengecut bacul...

      Najib tak nafi kan duit derma.. yg pusing putar belit ialah bapak penipu tua tu!


      kah..kah..kah Arab tk kenai sgt pun MAdet.. depea kenai madet sbb madet pariah ni banyak seleweng duit..
      biasalah sbg ketua2 kerajaan.. mmg Saudi bg pemimpin2 Islam masuk dlmBaitullah pada masa2 tertentu

      tp kalau masuk kaabah pun perangai masih macam SYAITAN.. sama mcm ABu Lahab yg duk sembah berhala depan Kaabah suatu masa dlu.. jd apa kau nk suka sgt dgn PAriah MAdet tu masuk kaabah??

      Masuk kaabah kalau perangai bagus yes aku tabik.. ini masuk kaabah tp mcm syaitan.. maksudnya Kaabah itu tak berikan apa2 manfaat pd makhluk bernama Mahathir Mohamed@Pariah !!

      bongok.. ko sembah madet ke ?

      Padam
    3. Macai pemakan dedak belaan Najib Tanpa Nama15 Oktober 2015 6:36 PTG, apahal kau sibuk nak suruh Tun Dr. Mahathir buat laporan polis, sebelum ini Datuk Seri Khairuddin dah buat laporan polis, malahan rakyat di Johor Bahru dan di Semporna serta di Shah Alam pun dah buat laporan polis, malahan Puan Anina ahli UMNO yang diainaya oleh Najib dan kuncu-kuncu pun dah buat saman di mahkamah, maka tak perlulah Tun Dr. Mahathir nak buat laporan polis lagi, benda yang sama.

      Patutnya yang kau perlu pelik adalah mengapakah Najib tak berani menjawab mengenai isu yang dilaporkan oleh pihak-pihak berkenaan kepada polis? Malahan mengapakah tiada tindakan oleh polis untuk menyiasat perkara ini kerana langsung tidak ditangkap Najib itu sedangkan Najib adalah suspek jenayah?

      Sekarang ni apahal pula macai pemakan dedak dengki sebab Tun Dr. Mahathir adalah insan terpilih oleh Allah Taala dan diberikan kebenaran untuk memasuki Kaabah? Ko dengki dengan Tun Dr. Mahathir, sebab itulah kau buat rekaan untuk burukkan Tun Dr. Mahathir.

      Malahan saya tanya kau pasal isu USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion tu apakah derma dari tok arab yang ikhlas kepada UMNO atau derma dari Arab Saudi kepada Malaysia atau wang songlap Najib dari 1MDB, hingga kini kau tak jawab, mengapa ye?

      Dasar macai pemakan dedak belaan Najib, mana tau apa, bodo piang, hari-hari Najib tabur dedak tamat tarikh luput dalam jamban, dimentekedarah oleh macai-macai dengan penuh girang, sebab itu bodo piang tak tahu jawab soalan.

      Sedarlah semua.

      Padam
  10. 22thn aku pun pertahankan madey ni. aku sanjung dia ni. segala cacian aku sanggah. bila perangai dan hati busuk dah kelihatan hanya kerana jambatan bengkoknya tak siap dan kehendak2nya tak dituruti olih pak lah dan najib. nampak sangat....walau aku tak makan dedak....aku orang kampung masih banyak yang aku bolih makan. bukan macam pecacai dapat income tetap baruah jawap itu ini. menegak benang basah untuk situa renta tak sedar diri.menyampah....sembang lebey.
    tak bebaloi 22thn menyanjong orang semacam ini. hati busok....baruah jangan marah. aku bukan suka sangat pun ngan najib. sekurang2nya najib tak pulun sorang macam situa renta tu......

    BalasPadam
  11. Najib tak pulun sorang? Sekarang mengaku lah ye Najib banyak dpt derma...Yg diketaui 2.6 Yg Lain2 berapa banyak hanya Najib n macai je Yg tau...sebab Najib tak pulun sorang... Berapa dapat bro?

    BalasPadam
  12. Bagai nak giler ( mmg giler pun - skizorfernia )..Macai PENYAPU Tetap Dan Berpencen Bugis Bapok menyembur nyembur memaki TDM bagai takder hari besok..ini macai bukan saje makan dedak, abuk PENYAPU pun dia telan..

    #kekalpenyapu
    #penyapuno1
    #penyapuispenyapu

    BalasPadam