Rabu, 28 Oktober 2015

Simpan Simpan Bangang Tu..!


Rakyat pada mulanya melihat dengan penampilan ramai muka baru ahli politik tanahair tentu ianya dapat memberikan rakyat pilihan memilih siapakah calon yang layak dan boleh rakyat harap dan sandarkan harapan..!

Tapi kalau begini la kualiti seorang Timbalan Menteri yang entah celah mana datang..! Berjuang dalam politik pun baru darah setampuk dah mula nak tunjuk belang..! Apa pilihan yang rakyat ada???

Ahli Parlimen Kalabakan Datuk Seri Abdul Ghapur Salleh daripada Barisan Nasional (BN) menegur sikap Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Jailani Johari yang meletakkan tanggungjawab kelemahan pelaksanaan projek 1BestariNet di atas bahu bekas menteri pendidikan, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Ghapur sebaliknya berkata, kelemahan yang timbul tidak seharusnya dipersalahkan atas bahu seseorang, sebaliknya Putrajaya perlu memikul tanggungjawab tersebut.
“Timbalan menteri kata ada projek (1BestariNet) daripada mantan menteri pendidikan. Kita satu kerajaan, jangan cari mantan, kementerian bukan mantan.
“Kalau begini, lain kali orang akan cakap mantan punya...mana ada mantan punya, mantan itu kerajaan punya, itu kerajaan punya,” katanya ketika mengajukan soalan tambahan di Dewan Rakyat ketika sidang Parlimen, hari ini.
Jailani sebelum itu ketika sesi soal jawab lisan di Dewan Rakyat berkata, projek 1BestariNet yang dilaksanakan dengan kerjasama YTL Communications bukan dibawah tanggungjawab kementeriannya, sebaliknya ia merupakan projek di bawah kementerian pendidikan.
“Kementerian ini, iaitu di bawah program pelaksanaan jalur lebar, tidak mengkhususkan mana-mana pemberi perkhidmatan untuk memberi perkhidmatan di suatu tempat, maknanya tidak ada elemen eksklusiviti.
"Sebenarnya program 1BestariNet bukan di bawah kementerian ini. Ia adalah projek seluruh negara yang diterajui oleh mantan menteri pendidikan yang dahulu di bawah Kementerian Pendidikan di mana projek itu dikhususkan kepada syarikat yang diberi nama YTL Communications,” katanya.
Sebelum ini, Persatuan Minda Sosial Prihatin (PMSP) membuat aduan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung kegagalan projek runding terus 1BestariNet bernilai RM663 juta itu.
Kan dah kena jerkah..! Kalau reti jawab takper juga..! ini diam terkulat..!
Apa beza Timbalan menteri ni dengan budak pengampu@penjilat???
Jangan rakus sangat berpolitik..! jangan gelojoh sangat mengampu..! Jawapan dari pihak kerajaan perlu bertanggungjawab..! Ini semua menyusahkan Najib..!
Konon mahu mengampu akhirnya menyebabkan 'bos' tak boleh tidur..! 
Sebab? 
Dek kerananya sudah terlihat akan adanya Ahli Parlimen yang matang dan rasional dalam berpolitik..! 
Sudah terbayang sokongan kepada Pagoh..! Kan menyusahkan Pekan tu namanya..!
Simpan simpan bangang tu Jai..! Atau dah terlalu penuh dan melimpah ruah???
Lu Fikir La Sendiri!!!

25 ulasan:



  1. Jika KPM jadi peneraju, Kementerian Komunikasi dan Multimedia sebagai apa?

    BestariNet ni melibatkan Jalur lebar kan?

    BalasPadam
  2. Jadi kalau ada hal yang tak beres diSKMM ketika Jai jadi bos di sana dulu kena dia jawablah kot. Memang ini trend ahli politik di negara kita termasuk PM sejak selepas Tun Mahathir bersara. PM terdahulu menyambung dan menvembangkan usaha pendahulunya. Tiba zaman Pak Lah, dia batalkan projek2 yang dirancang dan dipersetujui bersama sebelumnya. Naik Najib pun sama. Masing2 lebih utamakan nak bina legasi masing2 yang lebih hebat dari pendahulunya. Mahathir buka sebuah koridor, Pak Lah bina beberapa lagi koridor. Najib pula cipta 1MDB sebagai tabung berdaulat. Bila dah nak berkulat tukar nadi tabung pelaburan strategik. Yang terhasil setakat ni nampak jijik. Tak heran Jailani pun ikut trend yang sama sebab dah dalam kapal yang layar dikembang, sauh dilabuh. Nak sangat orang setia, itulah padahnya.

    BalasPadam
  3. Sebab Mahyidin pandai cari silap orang lain sekarang orang lain pula membuka pekung dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sepatutnya masa Muhyiddin umum nak buat projek tu, masa tu lah patut soal selidik dan kaji betul-betul. Bila dah lulus, kenalah pantau. Kalau ada masalah atau keraguan macan kes 1MDB, maka masa tu kenalah bertanya.

      Ini tak dok pejam mata, angguk-angguk, geleng-geleng ikut lengguk orang lain. Bila Muhyiddinnya dah tak ada dalam kabinet, baru nak timbul.

      Nampak gayanya bila Najib berhenti nanti, 1MDB, derma, GST baru timbul jadi masalah yang patut dipikul.

      Padam
    2. 2.53

      Tlg jd bijak sikit bila beri komen..

      Ini bukan soal sape buka pekung siapa..

      Didalam parlimen, harus jwb dan selesaikan masalah berbangkit..

      Bukan biarkan.. dan kata ini masalah pemimpin terdahulu..

      Jika begitu apa guna anda dilantik utk jadi timbalan menteri..?

      Menteri bkhidmat utk rakyat bukan beri alasan kpd rakyat..!!!!

      Padam
    3. TSMY bukan cari silap tapi beliau bukak penipuan terbesar Najib dlm sejarah negara.

      Pada awalnya, beliau cuba meneutralkan keadaan supaya Najib sedar dan berpatah balik.

      Namun, sikap bodoh sombong menyebabkan TSMY ditendang keluar oleh Najib.

      Padam
    4. Pembetulan

      ....sikap bodoh sombong Najib menyebabkan TSMY ditendang keluar oleh Najib.

      Padam
    5. Menteri tahap babi memang banyak dlm kerajaan Najis..

      Bila ditegur hanya tahu marah2..peel bangang tetap sama..

      Mcm ni memang UMNo akan dibuang ke tong taik. Kerana pemikiran menteri2 umno bertahap taik..

      Tak habis2 menteri kata mengata..bukan membetulkan kesilapan..mengurang masalah orang awam..

      Najis melantik menteri bodoh sebab dia pun bodo..

      Banyak orang bodo jadi menteri, hasilnya akan bodo juga..tidak produktid..negara bankrup..

      Bila buat projek bangga jadi orang tengah dan memuaskan nafsu dgn duit keuntunggan markup berganda2 sehingga Malysia bankruptcy.

      Korporet Umngok bergya mcm Donald trum otak bodo..banyak taik makan percent

      Padam
  4. Pekung kerajaan, pekung umno

    BalasPadam
    Balasan
    1. pungkoq lu ada......

      Padam
    2. Geng penghulu bamboo river dah rindu pungkoq.

      Padam
  5. Umno bukan Kerajaan bodoh , apabila parti politik yg menang pilihan raya mereka membentuk kerajaan . Kalau macam tu kayalah UMno . nak komen tu guna otak sikit .

    BalasPadam
  6. jangan baling batu sembunyi tangan . lain kali komen guna nama sendiri .

    BalasPadam
  7. jangan baling batu sembunyi tangan . lain kali komen guna nama sendiri .

    BalasPadam
  8. Umno bukan Kerajaan bodoh , apabila parti politik yg menang pilihan raya mereka membentuk kerajaan . Kalau macam tu kayalah UMno . nak komen tu guna otak sikit .

    BalasPadam
  9. Salam. Saya 'terpaksa' ulas sebab dah banyak kali terjumpa komen macam ni. Layar dikembang , sauh di naik atau di angkat,...bukan nya layar dikembang sauh di labuh., Harap2 tak ada orang maki saya....hehehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. brader 502 ni terlepas kapal ni
      hehehe

      Padam
  10. Brader 5:02, bila layar dikembang sauh dilabuh tu dituturkan oleh najib, yang pengomen2 lain cuma ulang apa yang najib cakap. Itulah satira, menunjuk kan kebodohan pm, merangkap menteri kewangan, merangkap penasihat 1mdb, merangkap presiden umno, merangkap pengerusi bn, merangkap suami rm.

    BalasPadam
  11. Kesian kamaruddin samah terlebih emosi. Tak sabar nak tengok komen tersiar, hantar berulang kali. Ayat sependek empat patah perkataan dengan satu koma di tengah pun tak boleh faham. Patutlah dulu presiden umno ada sebut bangang dalam ucapan di pau. Memang tepat sekal apa yangi ketua kerajaan tu sebut.

    BalasPadam
  12. Woi blogger macai pariah madet bangang.. hang tu blogger paling bangang dlm senarai blogger yg ada.. baik kau declare keluar dr geng UMNO BN.. wahai PARASIT lahanat!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6.29

      Marah ker..??!!

      X yah la nk woi woi sangat..

      Ko tu la yg klu bukan parasit dlm umno, adalah rba..

      Sembang kencang jer lebih..

      Padam
  13. Sah geng zahid guna skrip jawa bagan datok. Apa kau ingat umno tu kepunyaan kau dengan suku sakat kau aja. Kalau power sangat suruhlah said kruk tu blok aja blog ni Sarawak Report dah kena, Malaysia Chronicle pun kena. Najib sebut bangang, zahid kata goblog. Jawa pun ada blog gak tu.

    BalasPadam
  14. Lihat isu ini semacam ini: meskipun Mad Sabun telah menumpang bas lain yakni tidak lagi bersama Hady Roy, namun apa jua daki yang Md tinggalkan dalam bas tak boleler serahkan bulat2 pada Roy. Sabun kena tolong Roy cuci daki berkenaan. Namun apabila Sabun enggan, tak salah kalau Roy kata daki itu Md Sabun punya. Tit for tat perkara biasa.

    BalasPadam
  15. Tidak semua Menteri memahami anda adalah kerajaan. Tetapi alhamdulillah kabinet Baru Najib sudah menampakkan kekuatan.Mereka adalah kerajaan dan sebagai kerajaan selesaikan segala permasalahan yg gagal dilakukan menteri yg diberi amanah.

    BalasPadam
  16. Yang menariknya, orang Sabah yang berbunyi ni. Mwahaha. Sabah fixed deposit Najib ke? Asyik kulu kilir ke sana tak habis-habis. Siap declare pendekar bugis apa semua.

    Kita tengok platform sapa hebat, Shafie Afdal vs tag-team bongok berdua Rahman Dahlan / Said Keruak. Kalau mengikut IQ, awal-awal lagi bongok dua ekor dah tewas sebelum loceng.

    BalasPadam