Selasa, 25 November 2014

HOT ~ Pembahas Sudah Mula Di Monitor..!


Pagi ini jam 10 ada perjumpaan YAB Timbalan Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin dengan semua pembahas usul dari negeri negeri. Pembahas akan membahaskan usul politik, ekonomi dan agama serta pendidikan.

Seperti lazimnya Tan Sri Muhyiddin menjelaskan bahawa setiap pembahas bebas untuk menyuarakan pendapat, pandangan dan teguran tanpa mengenepikan tatasusila dan adab budaya kita sebagai orang Melayu..!

Teguran yang bersifat keras, kiasan, pantun jika ianya baik untuk parti dan orang Melayu serta seluruh rakyat Malaysia maka ianya amat di alu alukan..! Tiada tegahan..!

Tapi belum selesai lagi majlis pagi ni, sudah ada pembahas negeri yang bercerita mereka sudah menerima panggilan..! Ada yang dah pun dipanggil mengadap di tingkat 30 di hotel Seri Pacific untuk diberitahu itu dan ini..!

Seorang pembahas usul Ekonomi memberitahu bahawa beliau dilarang untuk menyentuh isu PRIMA..! Isu 1MDB..!

Seorang pembahas usul politik berkata bahawa dia hanya membacakan teks yang telah pun disiapkan..! Beliau mula 'dingin' kerana sejak awal perbincangan lagi beliau sudah diberitahu itu dan ini hingga mengganggu mood untuk menyampaikan ucapan..!

Ini la masaalah dengan UMNO hari ini..! Seharusnya Perhimpunan Agong UMNO merupakan medan untuk orang Melayu berbahas dan melahirkan pendapat agar dijadikan asas kepada dasar yang nak dilaksanakan oleh kerajaan. 

Itu sebab Perhimpunan Agong UMNO dahulu merupakan majlis yang amat dinanti nantikan oleh para perwakilan dan seluruh umat Melayu..!

Malah kakitangan kerajaan dan juga rakyat Malaysia tahu bahawa matan dari Perhimpunan Agong UMNO la yang akan menjadi dasar dan tindakan bagi kerajaan melaksanakan visi dan misinya.

Dulu pun ramai Menteri yang kena balun..! tapi mereka tidak kecil hati..! Ramai KSU kena pukul didalam ucapan tapi mereka terima kerana itu sikap UMNO..! menegur demi kebaikan..!

Itu dulu...! Tapi sekarang? Kalau sekadar nak bercakap untuk menjaga kepentingan individu dan sesetengah kumpulan maknanya pemimpin UMNO sendiri la yang merosakkan UMNO dan melemahkan parti menjadi kumpulan kecil yang taksub kepada beberapa pemimpin..!

Kalau macam ni tak de makna la Perhimpunan Agong UMNO dek kerana beberapa kerat pemimpin yang takut dengan bayang bayang..! Yang hanya mahu mendengar pujian dan mengecap kemanisan..!

Hakikatnya kebenaran terus dinafikan..! 

Sudahnya?

Lu Fikir La Sendiri!!!

14 ulasan:

  1. Himpunan ini jadi medan tayang baju tayang tudung, sia-sia jika perkara pokok yg misti dibahas dibincang jadi larangan, buang masa buang duit perhimpunan yg belanjakan berjuta-juta RM CUMA himpunan tahunan sambut hari jadi umno yg gagal dan makin layu bertembung cabaran musuh yg terus menentang.

    BalasPadam
  2. Itulah, akibat PENGKHIANATAN si pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL-PENAKUT, undg-undg Perlembagaan yg. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya serta hak BUMIPUTERA akan terus diPIJAK!

    Aku dah MELUAT benaq depa ni -asyik dgn. motto "kita mesti MENANG, MENANG dlm. PRU-14" - tapi biaq jadi KULI-BANGANG pd. si PENDATANG KAPIRDAJAL dan setiap MUSUH Islam/Melayu!

    makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Butoh hang la Makcik Sambal woiii..
      Stkt bergegaq kt sini.. sapa pun boleh
      Hasil.. haram habuk pun tarak

      Buat la surat rasmi kaaaa..
      Ini x...
      Pot pet pot pet kt sini..

      Nama pun belacan..
      Komen pun tahap belacan

      Padam
    2. Pukimaklulah pengkhianat...sekejap lagi ko duduk tepi longkang sbb tiada jawatan...jawatan ko tu rakyaat yg bagi...Rakyat ada hak tarik balik...semua orang dah celik bukan bodoh macam dulu...Aku tunggu huru hara saja berlaku ...org seperti ko ada dalam senarai...org PAS dan PKR juga aku anggap pengkhianat...apa salah kita mampus sama sama..

      Padam
  3. Dimanakah kebebasan bersuara?adkah bangsa cina je boleh bersuara dalam negara,jangan terlampau bangsat najib!!!aku dah betul2 panas dengan kau.....

    BalasPadam
  4. masa berucap nanti...belasah je...masa tu org yg kontrol pun tak leh nak buat apa apa lagi...jangan takut jangan gentar....NAK MENANG PRU 14 TAK?????

    azhar

    BalasPadam
  5. Its oll about biznis babeh! Lagi byk $$$$ kau ada, lagi powerrrr kedudukan kau, boleh buat tu ini, cakap itu ini.....kalau takde $$$$$ baik shatap jer paham?

    Yg penting masyuukkkk....dari zaman toon lah...bukan baru....

    Kau agak sape yg bayaq hotel, makan minum? Amno ke? Mulayu ke? Yg kau kutuq, yg kau benci, tu lah yg bagi bilik, bagi tambang, bagi isi perut tau!

    Hahaha tau takper....

    BalasPadam
  6. "Berani nak lawan boss? Berani nak hantam? Berani nak engkar arahan? Haaa tidolah kau kat kaki lima KL lepas tu....minum ayaq sejok....makan roti kering...balik kampong naik bas sambong sambong hahahaha baru tau siksa hidup kau..."

    Kata Abu kepada Babu....

    Ikutilah, drama minggu ini, jam 3 pagi di pentas batu 3, jalan air lioq, kampung lama....

    BalasPadam
  7. Takkan pembahas yang nak puji rosmah pun dimonitor???kalau Nak bahas pasal sejarah tun razak,datuk onn dan pengalaman presiden berhubung terus dengan ketua pemberontak borodai baik buat dekat old town je,ye dak?mana tau kot2 boleh dapat undi cina 1,2 tak gitu umno??

    BalasPadam
  8. Apa susah? Mari saya ajarkan. Bila dah dapat mikrofon, minit pertama tu, pujilah Presiden dan semua yang di atas tu hingga ke langit. Lepas tu start ayat dengan "Walau bagaimanapun...." atau "Akan tetapi...." dan sambungkan seterusnya dengan kritikan se dalam Lautan Hindi.

    Pastikan ada yang ambil video terutamanya reaksi barisan di atas pentas apabila disindir. Lepas tu upload kat youtube untuk diabadikan.

    BalasPadam
  9. Jangan kannnn
    Ke Kemboja !!!
    Ke Etiopia... ku ikut kamuuuuuu

    Kalau meeemamg kamu cinta aku..
    Ke Lauuuutttaannnn Hindiii
    Aaakkuuuuu..
    Iiikkkuutttt Kamuuuu !!

    Lagu di atas saya tujukan pd semua Perwakilan2 Umno yg bakal bersidang nanti...

    Mgkn poket x dpt tebal kot
    X der pemilihan thn ni...

    BalasPadam
  10. Yang berani lawan boss ko adalah aku..sebab aku tak makan gaji dengan menteri UMNO...aku sayang UMNO tapi pemimpin yg tidak jadi payung pada agama dan bangsa aku sangat benci...tunggu pilihanraya nanti baru ko tahu ...langit tu tinggi ke rendah..

    BalasPadam
  11. Yang memimpin UMNO sekarang, iaitu Najib dan talibarutnya ialah orang-orang yang liberal dan tiada ada dalam kamus mereka soal payung Agama, Bangsa. Najib dan Anwar sama sahaj berbezanya cuma parti. Kedua2 mereka penjahanam Bangsa dan penipu Agama.

    Lihat sahaja bila kes2 isu menghina Islam, hina Allah, bertali arus.. lihat reaksi Najib. Beliau tidak resan, malah bergelak ketawa seperti tidak ada apa yg berlaku. Berselfie dengan pemimpin2 talibarut Israel dengan megahnya. Tidak salah nk berselfie tp dlm keadaan negara yg tak tentu hala ini beliau tak kisah..

    Najib tidak menaikkan nama UMNO sebaliknya menatang penuh Cina2 pemakan BABI ini seperti dia ada dosa dgn mereka pula. Najib hapuskan ISA seolah-olah Malaysia ini terlalu hebat kerja Peguam Negaranya. Begitu aman sekali?Najib berjanji nk hapuskan Akta Hasutan seolah2 Kerajaan begitu sustain dr elemen2 perosak negara?

    Apa ni.? Nk mencarut berdosa tp nk digambarkan apa jenis manusia Najib ini??

    BalasPadam
  12. Aku sokong seratus peratus ucapan perasmian
    Memang tepat sekali seperti apa yang dikata.

    BalasPadam