Rabu, 14 Oktober 2015

Salam Maal Hijrah 1437..!


Didoakan agar kita semua beroleh taufik dan hidayah jua kasihan belas dari NYA..! Semog tahun mendatang akan menambah keberkatan dan keharmonian untuk kita semua..! Amin..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. Amin2...semoga Negara Malaysia masih dibawah lindungan Allah swt...

    BalasPadam
  2. Saudara Saudariku,

    Hari-hari terakhir Umar bin Abdul Aziz

    Ketika menjelang sakaratul mautnya, umat Islam datang berziarah melihat kedhaifan hidup khalifah sehingga ditegur oleh menteri kepada isterinya, "Gantilah baju khalifah itu", dibalas isterinya, "Itu saja pakaian yang khalifah miliki".

    Apabila beliau ditanya “Wahai Amirul Mukminin, tidakkah engkau mau mewasiatkan sesuatu kepada anak-anakmu?”

    Umar Abdul Aziz menjawab: "Apa yang ingin kuwasiatkan? Aku tidak memiliki apa-apa."

    "Mengapa engkau tinggalkan anak-anakmu dalam keadaan tidak memiliki?"

    "Jika anak-anakku orang soleh, Allah lah yang menguruskan orang-orang soleh. Jika mereka orang-orang yang tidak soleh, aku tidak mahu meninggalkan hartaku di tangan orang yang mendurhakai Allah lalu menggunakan hartaku untuk mendurhakai Allah."

    Pada waktu lain, Umar bin Abdul Aziz memanggil semua anaknya dan berkata: "Wahai anak-anakku, sesungguhnya ayahmu telah diberi dua pilihan, pertama: menjadikan kamu semua kaya dan ayah masuk ke dalam neraka, kedua: kamu miskin seperti sekarang dan ayah masuk ke dalam syurga (kerana tidak menggunakan wang rakyat). Sesungguhnya wahai anak-anakku, aku telah memilih syurga." (beliau tidak berkata : aku telah memilih kamu susah)

    Anak-anaknya ditinggalkan tidak berharta dibandingkan anak-anak gabenor lain yang kaya. Setelah kejatuhan Bani Umayyah dan masa-masa selepasnya, keturunan Umar bin Abdul Aziz adalah golongan yang kaya berkat doa dan tawakkal Umar bin Abdul Aziz.

    BalasPadam
  3. amin.

    semoga makam didalam hati mencintai kebenaran, menolak kebatilan.

    BalasPadam