Ahad, 2 November 2014

Pemimpin Faham Tak Kenyataan Tun M Ni..!


Apa maksud Tun M..!

Dr M: Saya takkan jadi PM semula

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memberi jaminan bahawa penggantinya, Datuk Seri Najib Razak tidak perlu bimbang kerana beliau tidak akan kembali mengambil alih pentadbiran negara.

Mahathir berkata demikian ketika menjawab satu pertanyaan dalam Forum Islam Antarabangsa di Putrajaya pagi ini.

Soalan itu diajukan oleh seorang ahli perniagaan yang berpendapat bahawa Malaysia akan kembali menjadi negara Islam utama sekiranya Mahathir masih mengetuai pentadbiran negara.

Beliau bertanya, apakah yang akan dilakukan oleh Mahathir untuk memimpin orang Islam sekiranya masih menjadi perdana menteri.

"Saya tidak akan menjadi perdana menteri pengganti,” kata Mahathir yang sering menimbulkan kritikan keras ke atas dasar Najib.

"Jadi, perdana menteri (Najib) tidak perlu bimbang,” katanya yang disambut dengan gelak ketawa oleh para peserta.

Tun M menegur kerana beliau tahu ada yang tak betul dan perlu diperbetulkan...! Tun M bukan gila kuasa..! beliau hanya mengingatkan mereka yang sedang memegang kuasa agar tahu dan mampu mempastikan kuasa yang ada kekal...!

Banyak persoalan yang dibangkitkan tidak dijawab oleh pemimpin..! Malah ada dikalangan Menteri yang mendiamkan diri atas alasan bukan mereka yang membuat keputusan yang telah mengundang kontroversi kerana Kabinet tidak pernah membincangkannya..!

Jika Kabinet tidak membuat keputusan..! Makanya ia keputusan siapa? Itu yang Tun M angin...!!!

Faham tak pemimpin kat atas tu...!

Lu FIkir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Kalu dah kabinet tak buat keputusan, kabinet ikut keputusan pemandu dan konsultan. Sebab tu pm ah jib gor tak bunyi pasal bukan salah pm, kabinet tak tahu pun. Ini semua salah konsultan dan pemandu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerajaan byr jutaan ringgit pd PEMANDU
      Tugas PEMANDU adalah tugas Menteri Kabinet
      So.. kenapa Najib tubuhkan PEMANDU ??

      Adakah menteri kabinet x boleh pki ?
      Adakah Najib pilih menteri kabinet hanya dr kalangan pengikutnya ?
      Pengikut yg x ada nilai... yg setakat muat jawatan mrnteri tp x boleh buat keja..
      PEMANDU yg buat keja...

      Duit keluar mcm air mani Anwar
      Pancut sini
      Pancut sana
      Pancut dlm puki China doll
      Pancur dlm juboq jantan..

      Duit abih.. naik harga minyak 20 sen

      Apakah ini kerajaan yg baik ?
      Dah nampak mcm KERA jer..

      Padam
  2. ikut sangat pemandu maduk.

    terjun longkang lah jawab nya.

    don't drink and drive.

    BalasPadam
  3. Tun M terlupa yg ank didik kesayangan dia yg bernama Anwar Ibrahim yg memporak perandakan kaum di bumi malaysia..atas kedegillan Tun M yg tidak mahu dengar nasihat orang ttg keburukkan perangai Anwar Ibrahim maka DSN dan kita menjadi mangsa kedegilan Tun M..kerana Tun M jugalah sultan n raja melayu dihina dan dipermainkan kerana beliau telah menghapuskan kekebalan raja dan sultan melayu..orang cina naik tocang kerana Tun M jugalah kerana semasa pemerintahan Tun M dia x menghapuskan sistem sekolah jenis kebangsaan cina dan tamil..sekarang Tun M pula cuba mencampuri urustadbir kerajaan di bawah pimpinan DSN maka makin naik tocanglah cina ini semua..kenapa Tun M tidak mendidik DSN dahulu sedangkan Tun Abdul Razak lah yg menyelamatkan karier politik beliau..jadik sekarang saya berharap Tun M x perlulah bercakap byk dan mengutuk pemerintahan DSN..dulu DSN pun hormat Tun M..sekian wassalam

    BalasPadam
  4. Ketika era Tun Mahadthir,ramai tokoh2 yang berwibawa,terlahir dalam pelbagai sektor ekonomi yang berperanan besar untuk membangunkan negara di akhir era 80-90an.Maka lahirlah jutawan2 yang berusaha keras dan berjaya dengan sekelip mata di sebabkan, terciptanya peluang ekonomi yang sangat luas sehingga terhasilnya kekayaan negara sehingga mencecah ratusan billion ringgit(Usd1-Rm 2.50).Yang paling penting ketika itu, rakyat hidup dengan aman, damai dan sejahtera.

    BalasPadam
  5. Di zaman Tun, rakyat sangat puashati dgn kerajaan dengan kedudukan hutang negara yang baik,kos sara hidup yang rendah dan mampu bertahan semasa menghadapi krisis ekonomi.

    BalasPadam