Khamis, 8 Oktober 2015

HOT ~ Najib Akui Hampir Kalah..!


Kalau dah akui begitu...

Datuk Seri Najib Razak menyifatkan cabaran yang dihadapi kerajaan dalam membuatkan rakyat memahami usaha yang dilakukan bagi menangani masalah ekonomi sebagai "almost a losing battle” (satu perang yang sangat sukar dimenangi).
Apabila bercakap tentang peristiwa luaran yang memberi impak kepada Malaysia, termasuk penurunan nilai yuan, jangkaan kenaikan kadar faedah oleh Amerika Syarikat (AS) dan harga komoditi yang meleset, perdana menteri mengakui ia memberi kesan kepada pertumbuhan ekonomi serta prestasi ringgit.
"Juga, sambil kerajaan berjaya meningkatkan pertumbuhan selepas krisis kewangan global pada 2008 melaui pakej stimulus RM7 bilion dan RM60 juta, kita sekarang berdepan pertumbuhan fiskal awam yang lebih terbatas.
"Batasan ini berpunca dari matlamat kita untuk mengurangkan defisit kewangan dan tahap hutang negara. Dan, defisit kewangan yang lebih rendah serta cubaan mendapatkan kefahaman daripada rakyat, merupakan satu cabaran besar, kadang-kala terasa seperti 'almost a losing battle'.
"Apabila menjadi perdana menteri seperti contoh, harga petrol meningkat, anda dipersalahkan. Apabila harga petrol jatuh, mereka kata ia kuasa pasaran. Jadi kita memang tidak boleh menang," katanya ketika berucap menutup Forum Khazanah Megatrends 2015 di Kuala Lumpur hari ini.
Apa tunggu lagi???
Lu Fikir La Sendiri!!!

53 ulasan:

  1. Sorry sorry sayangku.,,i love you.,,sorry sorry sayangku i miss you

    BalasPadam
    Balasan
    1. sy btul2 nk dgr lgu tue.. bkn ape mne tau dgr lgu.pon blh dpt derma....huhuhu byk tue

      Padam
  2. Jangan mengalah Jib pantang pahlawan bugis pondan lagi bapok mengalah! - macai

    BalasPadam
  3. SPRM buka balik kes TokeyBANGKAI BABI-PENJILAT-madey ni – lihat di http://ibm-akusayangumno.blogspot.my/2015/10/cina-balaci-era-tun-mamak-mahathir.html , CINA BALACI ERA TUN MAMAK MAHATHIR MUNCUL DAN DESAK NAJIB UNDUR?..LU SAPA? SABTU, Posted by Ismail Bukit Mas, 03 OKTOBER 2015! Buka balik kes-disyaki-PENIPUAN 12.5 BILLION dalam kes “Port Klang Free Zone”(PKFZ) dan skandal PERWAJA Steel – semuanya berlaku di bawah si PENYAMUN-madey ni! Dan tengok sekoq lagi TOKEY-PENYAMUN yg. jadi hartawan berBILLION masa zaman Madey; DASYATnya! Lihat di - http://theunspinners.blogspot.my/2015/10/politik-najib-dibunuh-kerana-tak.html , Politik Najib dibunuh kerana tak sambung YTL Power?, Posted by The Unspinners at 10/07/2015; dan di - http://wwwmegatpanjialam.blogspot.my/2015/10/mansuh-ipp-mansuh-ap-mansuh-perniagaan.html, MANSUH IPP, MANSUH AP, MANSUH PERNIAGAAN MESIN SLOT... PATUTLAH BERIA-IA DESAK NAJIB LETAK JAWATAN!!! ! SemuaTokey-Tokey yg. sebenaqnya PEMUJA DAPBANGKAI BABI ni, aku syak akan DEDAHkan rahsia PEYAMUNAN/PENIPUAN-si Diktator madey kalau dia tak ikut gulingkan YAB PM kita serta legasi gemilang bapa beliau, Almarhum YAB Tun Razak – yg. amat diBENCI oleh puak PENGGANAS DAPBANGKAI BABI!

    SPRM buka juga balik kes Pulau TIOMAN cthnya di mana disyaki tanah kampung BUMIPUTERA Islam/Melayu diPAKSA jual dgn. amat MURAH kat si Pendatang KAPIRDAJAL termasuk dari SingaPORK dan si PENJILAT PENGKHIANAT Kedah ni! Siasat juga satu lagi hotel mewah VincentPENJILAT ni kat Langkawi - JANGAN pula keadaan pengambilan tanah org. kampung yg. sama spt. di Tioman! Kat siapa RAKYAT boleh MENGADU no, kalau si SPRM ni tak buat KERJA dia dgn. betul – takkan SPRM ni KEBAL undg-undg. pula (yg. ganjilnya bukan main BERAPI nak SIASAT IMDB dan YAB PM kami saja – tapi isu DEIG tu mahupun DERMA utk. PKRHOMO/DAPBANGKAI BABI dr. CIA-Mossad/Soros-NED/PAP, awat SPRM ni senyap aja?)!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nek tempoyak pakar berak merata sambil mencarut...protttt...creeettt....eeeeeew.... Busuknyaaa

      Padam
    2. Tahu tahu je la macamana bau tahi org makan banyak tempoyak lebih lebih lagi nek nek...

      Padam
    3. jilat nek jilat nek...x kilat lg bontot si bugis tue...mmmhahaha

      Padam
    4. Silap najiblahkenapa di berhutang yg tak perlu dan hutang tu dia sapu jgk masuk akaun dia sebab tu org tak percaya pd dia

      Padam
  4. butoh hang la Nek Tempoyak!

    wakakakaka!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini dia watak pencacai penjilat tun... last2 mencarut kotor.. bila tak boleh hadapi kenyataan..

      Padam
  5. Nek demam ke? Dah makan panadol...tu ler malam malam gi merempit buat apa.Kalau gi masjid dapat juga pahala.Kesian nek ni .. dah baligh ke belum? Kawin cepat cepat nek nanti mati x de zuriat pula,dah ler amalan pun kurang...maaf nek

    BalasPadam
  6. Blah lah rosjib...tunggu apa lg.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agak agaknya nek tempoyak aka rosmah bini najib tak kot...

      Padam
  7. Nek tempoyak byk makan "tempoyak" keluar dr bontot Najib...creeeeeeeeeeeeetttt!!!

    BalasPadam
  8. rupa2nya ada agenda yang lebih besar dalam isu 1MDB…ramai yang hanya mahu mengeruhkannya saja, tak mahu dengar penjelasan malah tak mahu isu ini dapat diselesaikan..mereka asyik mengalihkan tiang gol bila kebenaran hampir terbukti..termasuklah mereka yang mahu menumpang 1MDB bagi tujuan tersendiri..mulanya 42billion lesap, bila dah jelas menipu jadi tuduhan 27billion pula yang disonglap..tuduhan itu disertakan dengan hukuman..bila itu pun tuduhan dibuktikan pembohong, pergi pula kepada 2.6billion duit dari 1MDB masuk akaun PM..dan disahkan bukan dari 1MDB maka bertambah serta dicurahkan/dilonggokkan segala tuduhan yang ada dalam dunia ni keatas PM hinggakan “mantan2” pemimpin menghinakan diri mereka sendiri dengan terjun ke dalam longkang menggelumangkan diri mereka dengan najis bermain dengan isu yang sebenarnya merupakan tuduhan fitnah dan persepsi negative semata2..tanpa disedari mereka ini telah dipergunakan atau diperkudakan sebodoh2nya oleh musuh Negara dengan menjadi lidah menyambung fitnah yang bertujuan menjatuhkan kerajaan yang sah…
    o (Helen Ang | Januari 22, 2014 at 3:26 pm)Islam memiliki kedudukan istimewa dalam Perlembagaan Persekutuan...Orang bukan Islam (Buddhist, Taoist, Hindu, Sikh, etc) tidak pernah mengusik undang-undang yang termaktub untuk memelihara keunggulan agama Islam dari segi undang-undang...Yang mencabar KDN, yang saman kerajaan di mahkamah, yang mahu meminda undang-undang, pelbagai hinaan.. semuanya orang Kristian, kerja evangelista...Orang Buddhist, Taoist, Hindu, Sikh tidak menjalankan kerja dakwah pun.
    … Nathaniel Tan, pembantu khas Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak dari tahun 2007 kata “For too long now, I think Anwar, PKR and Pakatan have become convinced that they can get away with murder, because they believe those of us who hunger for change simply have no other options..This story suggests that we are on the edge of a crisis; that forces linked to former prime minister Dr Mahathir are looking to dethrone Prime Minister Najib Abdul Razak, and instigate an era of unprecedented racial and religious strife”…walau pun pada awalnya susah hendak percaya tetapi setelah Dr.M beriya2 benar hinggakan sanggup recycle isu fitnah/bohong yang menjatuhkan maruah Dr.M sendiri ke tahap lowclass maka tahulah kita bahawa Dr.M sanggup buat apa sahaja bagi menjatuhkan kerajaan yang sah… ada lagi yang lebih dahsyat ialah mudah2an Dr.M tidak sanggup menggadai agama/bangsa kepada pihak yang orang2 Cina dan kristian pun tak suka iaitu “gerakan evangelis global, sedang merancang sesuatu untuk menggugat kestabilan negara sekaligus menggugat keharmonian antara kaum yang sedia lama terjalin di Malaysia.”..

    BalasPadam
  9. dalam bab Dominionism and ChristianZionisme in Malaysia, Ian Buchanan mendedahkan statistik sebanyak 70% penganut Kristian di Malaysia adalah Evangelis. Gerakan Evangelis ini dipengaruhi agenda global imperialis barat dan Yahudi, fahaman mereka adalah Christian Zionism dan Dominionism. Walaupun tidak semua Evangelis di Malaysia berfahaman ekstremis begini, tetapi trend yg meningkat saban tahun membimbangkan…
    …” Shen Yee Aun (SYA) bekas Setiausaha Pemuda Sosialis DAP Klang mendedahkan jika Anwar Ibrahim, BERSIH, SUARAM dan Malaysiakini ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED), maka DAP pula ditaja oleh Socialist International.. kaitan atau rantaian belakang tabir puak pembangkang ini ialah organisasi pro-demokrasi di Amerika Syarikat dengan tali barutnya di Malaysia..segalanya ada dalam media alternatif dan bukanlah lagi satu rahsia..malah satu buku setebal 131 halaman telah dihasilkan oleh organisasi AS itu sejak 2009..rupanya sudah habis seluruh pelusuk negara mereka redah untuk mengajar rakyat bagaimana hendak menolak BN”..” Shen Yee Aun (SYA) bekas Setiausaha Pemuda Sosialis DAP Klang mendedahkan jika Anwar Ibrahim, BERSIH, SUARAM dan Malaysiakini ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED), maka DAP pula ditaja oleh Socialist International.. kaitan atau rantaian belakang tabir puak pembangkang ini ialah organisasi pro-demokrasi di Amerika Syarikat dengan tali barutnya di Malaysia..segalanya ada dalam media alternatif dan bukanlah lagi satu rahsia..malah satu buku setebal 131 halaman telah dihasilkan oleh organisasi AS itu sejak 2009..rupanya sudah habis seluruh pelusuk negara mereka redah untuk mengajar rakyat bagaimana hendak menolak BN”..” Ini bukan hanya berkenaan Yahudi-Freemason Illuminati NewWorld Order. Tetapi, ini berkaitan Jesuit-Yahudi-Freemason Illuminati New World Order.. sebahagian besar rakyat Malaysia besar tidak mempunyai pengetahuan tentang Jesuits..jadi rupanya ada agenda yang sangat besar dan bahaya dibelakang pembangkang”..” Dalam temuramahnya dengan Malaysian Digest pada minggu lepas itu, naib presiden PCM Huan Cheng Guan juga mendakwa fanatik Kristian telah meracuni minda orang Cina agar menentang BN (“Huan also alleged that fanatic Christians are the ones spoiling the minds of Chinese people to go against BN”).

    BalasPadam
  10. Siapa kata rakyat sekarang tak mudah ditipu..sebenarnya rakyat kini sangat rapuh dan paling mudah diputar belit terutama penyokong pembangkang.. kafir harbi DAP sering menjuarai dan membiayai kempen membenci UMNO (baca Melayu) untuk menjatuhkan menjatuhkan kerajaan BN… apa kata Razali bekas orang kuat DAP “ G17 ini untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan adalah merupakan satu jawatankuasa sulit, hanya Setiausaha Agung dan pemimpin-pemimpin tertinggi saja yang ada.. saya dilatih tiga tahun oleh pihak Israel, jadi ideologi saya dengan Tuan-tuan dan Puan-puan berbeza lah..Saya cuma terima dua ideologi saja. Satu Malaysian Malaysia dan lagi satu fahaman Zionis.. Lain..semua saya tolak… Tugas utama saya semasa saya berada dalam Kerajaan Negeri adalah merancang bagaimana nak mengusir orang Melayu ni keluar daripada Pulau Pinang..
    Siapa kata DAP tak guna politik wang.. Kita guna lagi banyak..Kekuatan atau kewangan DAP sekarang ini terlalu kukuh. Saya berani jamin, saya berani kata, DAP merupakan satu parti yang paling kaya di Malaysia ni. Paling kaya.. UMNO pun tak kaya macam DAP ni… di tengah-tengah berbaju orange, beliaulah Ketua Paderi daripada Afrika Selatan (tunjuk gambar).. Lepas tu, paderi tu kata, kita akan menghantar banyak mubaligh-mubaligh Kristian datang ke Semenanjung Malaysia.. Dia kata, projek mereka di Sabah dan Sarawak telah berjaya.. Lepas ini mereka akan fokus di Semenanjung Malaysia..Tentang dana, no problem..Kita akan salurkan melalui parti DAP dan juga NGO-NGO Kristian… Saya habaq, saya ambil sumpah cara orang Yahudi.. Satu perenggan sumpah dia kata apa, “Don’t trust anybody even those she is your wife.” Jangan percaya sesiapa pun, walaupun dia isteri kamu sendiri…Beliau mempunyai satu kumpulan gangster yang cukup-cukup jahat di Pulau Pinang.. Mereka sanggup buat apa sahaja untuk Lim Guan Eng..Saya bersengkokol dengan dia pada masa itu, saya tahu siapa-siapa dia ini.. DAP paling benci tiga benda; Islam, Melayu dan Raja. Tiga ni yang paling dibenci oleh DAP. Dia akan tukar Rejimen Askar Malaysia selepas ini.. 5 Mei (2011) baru saya sedar, mereka ingin menjadikan agama rasmi Malaysia adalah agama Kristian dalam masa sepuluh tahun.

    BalasPadam
  11. …jadi walau pun tiada isu 1MDB, perancangan jahat musuh Negara tetap berterusan…mereka akan menggunakan apa sahaja isu, kalau tiada mereka akan ada2kan fitnah, tohmahan hingga wujud persepsi buruk keatas kerajaan… Jangan lupa dan terpedaya dengan kekeruhan yg berlaku sejak akhir2 ini..ianya hasil perancangan jangka panjang para pengkhianat dan yahudi..silap pertimbangan ianya akan memerangkap dan mengheret individu yg mempunyai rasa tak puashati untuk turut sama menjadi pembenci kerajaan.. “If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed” — Adolf Hitler”…yang malang sekali ialah ada pula kakitangan awam yang cuba2 jadi penumpang kesiangan menghulurkan resume angkat bakul bagi menaikkan “harga beliannya” sehingga habis bos jabatan kerajaan di Malaysia ini ditegurnya…Nampak sangat ada udang balik batu dan telunjuk lurus kelingking berkait…patutlah ketua kerajaan iaitu PM tidak mendapat nasihat yang betul atau langsung tiada maklumat mengenai ancaman keselamatan Negara kerana bahagian perisikan telah menyimpang dari tugasnya mempertahankan “government of the day”…mungkin dia juga terlibat dalam percubaan menjatuhkan kerajaan yang sah seperti ini… Semalam, Malaysia Today melaporkan, Francis Yeoh memperolehi pendapatan berjumlah RM15 sehingga 29 bilion sepanjang 21 tahun menerusi syarikatnya YTL Power Generation Sdn. Bhd dan bakal memperolehi RM25 sehingga 30 bilion lagi sekiranya kerajaan bersetuju untuk menyambung Perjanjian Pembelian Tenaga (PPA) dengan Tenaga Nasional Bhd untuk selama 25 tahun lagi,.. 1MDB bukan sahaja membeli janakuasa IPP milik YTL tetapi juga pengeluar-pengeluar tenaga yang lain… Disebabkan kesilapan yang dilakukan sejak tahun 1990-an, kerugian dialami oleh Petronas dan TNB dianggarkan sebanyak RM100 billion kerana perjanjian yang lemah ini sejak 20 tahun… Di bawah perjanjian baru ini, TNB mula mencatatkan keuntungan yang besar daripada tahun 2013, 2014 dan suku pertama 2015… Penghargaan yang harus diberikan kerajaan yang diterajui oleh Najib kerana telah menyelamatkan negara ini dalam berhadapan usaha pembangkang untuk merosak dan menutup 1MDB……“Ternyata 1MDB dijadikan senjata untuk menjatuhkan Perdana Menteri dan memburukkan imej kerajaan Barisan Nasional (BN),”.. kebenaran telah terjawab bahawa beberapa dokumen berkaitan 1MDB telah bocor dan dipinda untuk agenda tertentu… Justo ditahan atas tuduhan cuba memeras ugut syarikat berkenaan yang berpengkalan di Arab Saudi sebanyak AS $2.66 juta (RM10 juta)… Berikutan daripada cubaan peras ugut itu, beberapa e-mel dan dokumen 1MDB telah bocor yang disiarkan oleh blog Sarawak Report.

    BalasPadam
    Balasan
    1. WELL SAID bro.. skrg Vincent Tan, Francis Yeoh dan kumpulan kongsi gelap mereka semakin marah dgn Najib... dan of course Madethaik mmg salah seorng dr mereka yg kelaparan wang rakyat

      AKu hairan mcm mana Mahathaik boleh terima konsep IPP penyamun dgn memaksa kita support tarif TNB yg tenaga tersbut entah di jual ke mana pula.. so diorng dpt triple paid!! cilakak punya style!

      perjanjian2 konsesi yg amat berat sebelah berlaku di zaman Mahathaik tun.. lihat shj perjanjian konsesi lebuh raya selama 35 tahun, kenaikan berkala setiap 2 tahun.. jd PM selepas keling tua tu akan 'merana' menanggung kegilaan Mahathaik peras wang rakyat!!


      sbb itulah mahthaik terlalu meroyan.. bgnya USD700 juta Pak Arab kasi tu tak layak kasi pd najib.. bgnya dia shj yg layak dapat dn Pak arab xboleh iktiraf Najib lbh hebat drnya.. so kedengkian + ketamakan menjadikan Keling Tun Det meroyan non stop!!

      Padam
  12. Akmy.
    Aku nak tanya.
    Apa itu ISA dan apa itu fungsinya?

    Siapa yg mansuhkan ISA dan kenapa dia memansuhkannya?

    Adakah dengan pemansuhannya rakyat negara jadi begitu harmoni, bersatu padu dan saling sayang menyayangi?

    Sejak bila puak2 kafir harbi, Cina2 DAP dan puak2 liberal ini berani turun ke jalanan buat demo, hina Islam dan org2 Melayu?

    Kenapa Singapura masih kekalkan ISA dan kenapa Amerika Syarikat juga mempertahankan Akta Patriotnya?

    Adakah Tun M begitu bodoh, begitu gila, begitu terdesak, begitu bangga,begitu suka2, begitu begitu saja, mahu meruntuhkan semua yg dia sendiri rancangkan, angan2kan, cita2kan sejak lebih dua dekad dahulu?
    Adakah Tun M tak kenal langsung atau mengetahui apa2 ttg gerakan2 Evangalis,Freemanson,Syiah,Taliban sepanjang dia memegang tampuk kuasa?

    Adakah kau benar2 kenal manusia yg bernama Tun M ini?

    Sekarang zaman Najib, PM yg paling berkuasa dibandingkan dgn mantan2 terdahulu.

    Samanlah, bicarakanlah, Sosmakanlah Tun M.

    Kerana dia telah mencabar sekian lama, minta dibukti segala salahlaku, minta didakwa jika menerima laba tender2.

    Nah lakukanlah, wahai PM yg amat berkuasa.
    Rakyat menanti di galeri Mahkamah Tinggi.

    Hanya yang hipokrit berbicara ttg hipokrit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini penyokong dap dalam diam...betul mohamad razali cakap...

      Padam
    2. Aku dah lama lawan puak2 blogger + danial ngok + othaman syiah macai penjilat keling tua.. Alhamdulillah semakin ramai sudah sedar blog haram parasit DAPig adalah musuh utama kepada UMNO dn PM Najib!

      Padam
    3. adzam bongok.. Najib paling berkuasa? najib berkuasa sehingga disabotaj merata2? atau keling tun det yg masih GILA KUASA? 22 tahun tak kenyang merompak skrg dia rasa mcm masih PM lg? meroyan tua2.. kau pulak jilat lah sampai ke tumit kaki nya yg jijik tu!

      Padam
    4. Jawab hujah/soalan aku dgn fakta dan bukti.

      Korang jawab dgn makian, carutan, kata2 kesat tak akan buat aku berundur.
      Sikit pun tak menjejaskan aku.
      Tak jadi kudis, malah aku maafkan korang.

      Sama mcm geng Kejora, dgn madah pantun. Sekarang dah hilang, masuk pertandingan puisi agaknya.

      Aku hidup alam nyata bukan alam fantasi.

      Padam
    5. Jawab hujah/soalan aku dgn fakta dan bukti.

      Korang jawab dgn makian, carutan, kata2 kesat tak akan buat aku berundur.
      Sikit pun tak menjejaskan aku.
      Tak jadi kudis, malah aku maafkan korang.

      Sama mcm geng Kejora, dgn madah pantun. Sekarang dah hilang, masuk pertandingan puisi agaknya.

      Aku hidup alam nyata bukan alam fantasi.

      Padam
  13. Blog putra merdeka mmg power!!..segala macam macai macai najib bapok bg ulasan 'mad maselan' kat sini..
    Macai PENYAPU pemaki tetap TDM ader, macai penyodot telo bapok nek tempoyak keparat ader, .. macai penulis cerpen pun ader..kehkehkeh!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. tukang polish telur madey tak masuk sekali ke ?

      Padam
    2. hang polish telo spe plakkk...mat maslan ke...psl najib mmg xde telo..mahhhahaha

      Padam
    3. 549.. macai PENYAPU.. terasa ker??!!..kehkehkeh!!!..

      Padam
    4. kah..kah..kah macai [penjilat kaki keling tua dah tak mampu nk handle.. emua org dh buka mata skrg.. Mahathaik sgt trdesak..

      Padam
    5. 7.47....terasa ke ? kah kah kah.....ade tukang polish telor madey rupanye.......

      Padam
    6. kah..kah..kah syabas bro.. skrg pencacai penjilat kangkang keling tua sudah tahap desperate tk terhingga.. aku takut keselamatan Najib, Sb perlu tingkatkan pemantaun sbb ex Ketua SB what so-called tukang polish telor Mahathaik di zaman penyelewengan nya dulu pasti mempunya network bagus utk menyediakan 'tonto'

      kalau kes Altuya, perancangan rapi parasit dalam SB Polis boleh kenakan Najib yg lurus itu.. perlu ingat Mahathaik perintah Malaysia 22 tahun dan dia tak tinggalkan kuasa 'on paper' begitu shj.. dia terus 'menguasai' sebahagian bsar 'dasar2' tunjang negara

      itulah yg menyebabkan Pak lah mudah tersingkir dan Najib hampir2 tersungkur.. kerana kejahatan Mahathaik ini luar batas pemikiran kita org biasa... buktinya??

      TRAGEDI MEMALI.. 1989... arahan 'GELAP' kpd IGP POLIS.... iaitu arahan 'TERTINGGI NEGARA' mengatasi Menteri KDN dan TPM... siapa agaknya??

      lu pikir lah sendir lah... kah...kah...kah... Tun Musa Hitam masih ada utk jadi SAKSI....

      Padam
  14. Hai ada apa apa ke pemimpin terdahulu dalam isu IPP? INI LAH PERSEPSI RAKYAT SEKARANG. Najib adalah HERO rakyat sebenarnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat mana? Rakyat sekarang mau najib jelas isu mdb dan 2bilion tu

      Padam
    2. Najib hero rakyat??!!.. alaaaaahaii.. KAHKAHLAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH!!!!!!!

      Padam
    3. MADEY MAKAN SORANG....CUMA TOLONG ANAK2. LIONG SIK PUN KASI GAK.....MASYUUUUKKKKKKK.....

      Padam
    4. Ya Najib memang hero rakyat marhean, rakyat bawahan yg bukan dr jenis pnyamun Khairuddin,..atau ketua penyamun tua Mahathaik..

      Apa yg Najib lakukan selama ini untuk rakyat amat jelas.. dan hanya rakyat bawahan shj akan faham dan kenali sbb hasil jasanya sampai terus kepada golongan sasaran

      Najib tak guna proksi penyamun spt Mahathaik utk melaksanakan 'agenda kunun utk rakyat'

      mencanangkan DEB begitu berjaya..ptuihhh... dia pakai DEB utk kayakan sekerat dua kroni balacinya dan of course anak-anak dan ipar2nya di sbelah Hasmah..

      rakyat tak bodoh wahai macai pencacai keling tua..!!

      kau tu pekak tuli.. lagi dah jawab 1mdb lagi kau mau tanya..mmg bodoh bangang mcm keling tua.. bukan nk tau jwpn tp nk spin.. dr 42 billion keling tua tu 'diskaun' jd 2 billion je?

      kah..kah..kah.. nmpak sgt rejim keling tua PENIPU!!

      Padam
  15. Hari2 macai haram penjilat keling tua serang Najib dn mainkan fitnah IMDB dr 42 billion kemudia 'diskaun' kepada 25 billion.. kemudia 2.6 billion.. Mahathaik skrg xde modal lg nk tutup penyelewengan lampau nya..jd apa yg dia lakukan dulu sbg perompak terhormat dia gunakan 'data' tersebut untuk menjatuhkan Najib..

    Tkde satu jawapan pun macai penjilat keling tua ini boleh jelaskan begitu banyak skandal berbillion2 melibatkan Mahathaik ini.. kes2 mudah yg 'mengencing' rakyat di zaman xde gajet dulu... skandal Swiss Bank yg melibatkan BERBILLION wang PERWAJA STEEL adalah satu contoh mudah bagaimana Mahathaik mempebodohkan rakyat.. dgn anggapkan Tan Sri Eric Chia sudah meninggal maka keling tua rasa rahsianya telah selamat?

    Kematian Tan Sri Eric Chia juga kelihatan seperti 'normal' tapi sebenarnya amat misteri..iaitu mati di bilik Hotel miliknya di Sungai Petani (formerly known as NOVOTEL)... aku tak tuduh Mahathaik lakukan sesuatu tp aku nak tanya apakah kes MEMALI punya prinsip digunakan dlm kes2 lain ?

    Ya almaklumlah Mahathaik ini linkages dan wang yg dia ada boleh cukup untuk tadbir sebuah 'pulau' baru menjadi sebuah negara...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dolu dolu aku pun sokong madey tahap gaban. Lepas apa dia buat pada pak lah..lepas tu najib....nampak sangat perangai hudoh dia. Dah senja patut muhasabah diri.
      Sorry naik lori la......

      Padam
    2. Penyokong dr m konon...macai berbayar..ProOO00ootTt di muka nek tempoyak

      Padam
    3. wowww penyembah kling tun det sudah mengamok lah...bila tahu one of his supporter dh blah taknak percaya lagi keling tua tu punye penipuan..

      calm down ted clone..ur not alone.. more macai(s) penjilat najis keling det masih ada around u.. don worry.. Hamid Bedol ex SB bongok tu akan lakukan yg 'terbaik' utk lawan Najib habis2an... duit maaaa.... keling det banyak duit... boleh beli dgn kaki je manusia2 haprak mcm tu just in a second... tgk khairuddin n Mathias skrg,...sdng berbahagian dlm jail!!!


      SYABAS macai!!

      Padam
    4. Macai mohd najib...tak habis2 ulang ayat sama..kentot najib pn dihidu..wangi kata macai..pahlawan bugis patut dibarisan dpn..ni tak nyorok dibelakang bini...jgn lupa nama gua..тәd маиөғғ..ori gitu kahkahkah

      Padam
    5. kah..kah..kah..kah ted clone munapik nih dh kelu lidah xboleh nk counter back wpun soalan mudah yg kunun di ulang?

      woiii bongok.ko ni minded mcm budak terencat akal je... takkan nk jatuh kan PM main ejek2 'kentut2'?

      aku sekeh kepala kau dgn berus jamban baru kau tau beradab??

      keling tun madet tk ajar kau ke jd balaci yg cerdek??

      bongok!!

      Padam
    6. Berus Jamban??..bukan ker ngko tisu jamban pengelap bontot si bapok..dekat dekat la tu..

      Padam
  16. kalau Tun Musa Hitam pon boleh di 'kenakan' Madet... apatah lg org lain... Najib more easy lah sbb dia terlalu lurus mempercayai org2 kelilingnya..sehingga Muhyiddin pun boleh join parasit!!

    "TRAGEDI MEMALI.. 1989... arahan 'GELAP' kpd IGP POLIS.... iaitu arahan 'TERTINGGI NEGARA' mengatasi Menteri KDN dan TPM... siapa agaknya??

    lu pikir lah sendir lah... kah...kah...kah... Tun Musa Hitam masih ada utk jadi SAKSI...."

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok aku dah fikir.
      Kau jangan sembang je tinggi.
      Dah beberapa hari aku perhati je komen busuk kau ni.

      Aku cabar kau pergi tanya Musa Hitam, betulkah Tun M suruh tembak geng Memali?

      Bawak Musa Hitam depan press, buat live telecast. Bawak juga kalau ada bukti2 yg sabitkan Tun M.

      Jangn lupa tanya, mengapa dia undur diri dari politik ketika namanya dah tertulis di no 2 paling atas.

      Bukti bro, black n white.
      Bukan mula ayat dengan, aku dengar, aku rasa, ada org bagitau, blog ni bagitau dsb.

      Live telecast, ada berani.
      Panggil jugak Tun M utk bersemuka berdepan2 dgn Musa Hitam.
      Kalau kau ke, Mykemut2, Papa Gomo, TFK dsb boleh arrange perkara ni aku salute ko habis2an.

      Kalau tak jangan bukak mulut besar2 nanti langau masuk.
      Tau tak langau suka hinggap kat mana?

      Biar buta mata jangan buta hati

      Padam
  17. Macai macai Najib mengatakan kesalahan kesalahan Yg dilakukan olih tun...mengapa menyalak disini...buat laporan polis...Dan kelian menjadi seksi...tun pun dah mengatakan kesedian nya...jgnlah Memaki didlm sini je...berani kerana benar...
    .


    BalasPadam
    Balasan
    1. 22thn menyangak....

      Padam
    2. balaci keling tun madet.. apa kata ke pegi iringi keling tun pergi buat laporan polis dulu sbb dia yg beria2 sgt nk Najib dijatuhkan..so be gentleman lah..jgn bacul mcm bapok keling tua yg... buat laporan polis dgn keling tun menyatakan Najib curi wang rakyat (mcm saya dulu juga) bgtau detail akaun mana, wang perolehan mana.. mai kita sama2 support keling tun utk jatuh kan najib... anjing belaan tun keling ada brani??

      set date la kita gather kt balai mana?? janji aku nk tgk keling tun buat report ATAS nama dia.. plssss jgn guna proksi2 haram jadah muka penyamun mcm khairuddin tu...k


      gud luck macai(s).. (ajak berok2 belaan sekali macai KD, putrangok, jelapangok..puak2 yg melalak hari2 dlm blog under UMNO.. muka xmalu)

      Padam
    3. Seperti biasa, macai PENYAPU dan balai polis bagai irama dan lagu dangdut!!.. macai PENYAPU ini jugak la yg beriya iya declare akan membuat laporan polis terhadap TDM di balai polis yg terdekat dgn rumah.TDM di dalam blog kluangdiamond.. kat sini pun same gak..sah sah lah macai PENYAPU ni adik beradik rani kulop kipidap !!..
      Macai PENYAPU, da tau awak tu pengidap skizorfernia, ikut la nasihat DOKTOR makan ubat 3 kali sehari bukannya 3 bulan sekali.. kehkehkehkeh

      gud bye macai..(anjing dan berok mmg ayat basahan mulut si muka PENYAPU)

      Padam
  18. Fuhhhh.. bukan main bersungguh macai PENYAPU Tetap Dan Berpencen Najib Bapok 'mengarang' komen sampah utk menyedapkan hati sendiri..berjuta juta duit dihabiskan mengupah blogger blogger elit, bangsawan dan tepi jalan..media mainstream dikontrol fan dispin segila gilanya..kesudahannya majoriti rakyat tetap tak percayakan si bapok..ujung ujung pemaki tetap TDM mengulang ulasan sampah dari PENYAPUnya.. kehkehkehkehkehkehkeh!!!

    BalasPadam
  19. Pengomen2 yg sokong PM hanya pandai maki hamun kat blog Putra & Kluangman adalah saya rasa sebab isue2 yg dibangkitkan semua dlm BM...
    Other more vocal blogs against the antics of the PM are all in English & I think they are handicapped there, lest for them to comment...
    Tapi even dlm BM pun tahap komen semua menonjolkan keperibadian yg sangat buruk & it shows the level of their mentality.
    Apa salahnya berhujah dgn sopan dan dgn facts2 yg credible....

    BalasPadam
  20. Ahaiii
    Seperti biasa, ramai lagi pengampu Najib yg bermimpi ngeri ttg org tua pencen tu.

    Aku salute betul dgn org tua ni.
    Suara dia sorang dah buat menggelabah puyuh Najib dan pengampu2nya.

    Tun M sorang je bro, sorang....bukn mcm korang. Macam langau, serang ramai2...sekali org tua tu bersin, habis semua bersepah, menggelupur, meroyan.
    Yg keluar dari mulut korang hanya bahasa2 busuk dan carutan2.
    Fakta kosong. Basi.
    Telah korang dicabar buat repot, dakwaan, tapi diam menikus.
    Tapi korang tetap asyik ulang2 fakta yg dah reput.
    Fakta sebenar ttg kepincangan Najib tidak dijawab.

    Semua isu dialih ke bahu Tun M.

    Itu yg buat aku gelak guling2.

    Tun M dah 90 oiii, semua dia dah dapat, dah ada.
    Aku gelihati bila penjilat2 Najib menyalahkan Tun M punca semua kemelut yang dibuat dek Najib.

    Majoriti undi BN jatuh, Selangor, Penang dan Kelantan jatuh pun sbb Tun jugak.
    Kuda terkentut pun salah Tun.

    Ni semua dah terkena sindrom PR...semua salah Umno.

    Dah tengok apa BNM buat pada 1MDB hari ni.?
    Bukan sikit bro US1.83b.
    Mana 1MDB nk ambik duit tu?
    Salah Tun M jugak ke ni?

    Biar buta mata jangan buta hati bro.

    BalasPadam