Ahad, 18 Oktober 2015

Sekadar Usul Ajer Laa..!


Ahli Parlimen boleh dan berhak mengemukakan usul..! Namun usul hanya akan 'dinaikkan' setelah mendapat persetujuan Speaker..! 

Lagi pun usul usul kerajaan akan didahulukan daripada usul pihak pembangkang..! Jadi selalunya usul tinggal usul jer la..!

Ahli Parlimen Petaling Jaya Selatan Hee Loy Sian sudah mengemukakan notis kepada parlimen untuk membentangkan usul tidak percaya terhadap Datuk Seri Najib Razak.
Usul berkenaan sudah ada dalam kertas aturan mesyuarat pada Isnin lalu namun ia mungkin tidak terlalu mengujakan kerana ia diletakkan pada susunan ke-25 daripada keseluruhan 28 usul.
Keadaan itu memungkinkan usul berkenaan tidak sempat dikemukakan dalam sidang kali ini.
Ia mengingatkan kepada rang undang-undang persendirian cuba dibawa Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada Mac lalu bagi membolehkan pelaksanaan hudud di Kelantan.
Usul berkenaan dimasukkan dalam aturan mesyuarat tetapi gagal dibentangkan sehingga sidang parlimen lalu berakhir.
Semalam Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli berkata orang ramai perlu bersikap realistik mengenai usul undi tidak percaya terhadap perdana menteri kerana sistem parlimen negara ini menyukarkan cadangan berkenaan dilaksanakan.
"Kebimbangan saya ialah orang ramai tidak memahami peraturan parlimen. Mereka mungkin menuduh pembangkang menipu.
"Namun ia masih perlu diusahakan dan anda mesti bersikap realistik terhadap hasilnya," kata Ahli Parlimen Pandan itu.
Mula-mula nafi kemudian ugut saman
Usul Hee tertumpu kepada dakwaan bahawa perdana menteri gagal memberi penjelasan memuaskan terhadap dana bernilai RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun persendirian Najib.
Ia juga berkisar kepada siasatan terhadap skandal 1MDB.
Usul itu ialah: Bahawa Dewan ini mengemukakan undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak atas alasan penerimaan “Wang Derma” berjumlah RM2.6 billion yang pada mulanya dinafikan, kemudiannya mengugut untuk menyaman akhbar Wall Street Journal dan akhirnya mengakui wang tersebut diperolehi daripada individu yang berasal dari Timur Tengah.
"Dengan tidak menjelaskan mengapa “Wang Derma” ini dimasukkan ke akaun peribadi dan bukan atas nama parti, Dewan juga tidak berpuas hati ke atas siasatan skandal 1MDB yang berlaku di mana “Special Task Force” yang sepatutnya menyiasat skandal ini dibubarkan tanpa memberi sebarang alasan sehingga Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail ditamatkan perkhidmatan, pegawai SPRM dipindahkan, pihak polis mengganggu siasatan SPRM dan Bank Negara, Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) yang sedang menjalankan siasatan terhadap kes 1MDB tidak berfungsi akibat daripada empat anggota PAC yang terbabit telah dilantik menjadi Menteri atau Timbalan Menteri oleh Perdana Menteri, Pengarah Cawangan Khas (SB) diberhentikan, Timbalan Pengarah Cawangan Khas dipindahkan ke Jabatan Perdana Menteri tanpa diberi tugasan.
"Disebabkan masalah yang dinyatakan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah menjejaskan imej Negara di dunia dan menyebabkan pelabur tidak yakin terhadap kerajaan sekarang sehingga ekonomi menjadi tidak stabil, serta pasaran saham menjunam teruk dan kejatuhan nilai wang ringgit Malaysia berbanding dengan dolar Amerika Syarikat.
"Maka rakyat Malaysia tidak lagi percaya terhadap perdana menteri dan dengan ini Dewan hendaklah mengambil ketetapan untuk mengemukakan undi tidak percaya terhadap perdana menteri.”
Lu Fikir La Sendiri!!!

50 ulasan:

  1. Sebagai demokrasi parlimen, dan raayat di atas hak nya, saya setuju.

    BalasPadam
  2. Najib telah memalukan legasi yang terbaik ditinggalkan oleh Tun Razak. Najib akan terus dikenang dalam sejarah sebagai Perdana Menteri yang sentiasa mendahulukan kepentingan diri sendiri dan keluarga manakala kekayaan sentiasa diutamakan. Entah bila Umno dapat bersatu hati membuang bapak segala busung ini dari tampuk kuasa. Selagi beliau berkuasa dan memegang kepala kepada pelaksana undang-undang sukar bagi rakyat Malaysia untuk mendapat pembelaan dan keadilan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib akan meninggalkan legasi seperti bapanya..antaranya....

      1...Projek jalan TANPA Tol Pan borneo...Maknaya lebih hebat dari Tun M yg bagi Tol secara paksa.(perjanjian gelap)

      2..Mengembalikan IPP kpd rakyat..Rakyat la ni tk brape faham isu kroni Tun M sapu projek IPP...akan datang kebenaran akan terjelma.

      3...Pelan pendidikan yg diperkasakan,,la ni rakyat geng pembangkang masih bodoh..insyallah pelan ni bakal melahirkan generasi Najib yg hebat..

      4..Transformasi perkhidmatan kerajan dgn terbinanya UTC dan RTC...la ni buat ic sempoi 30 min siap..siap boleh gelak2 lagi psal dok dlm aircond..Zaman Tu bkn saje kne bratur pastu kne tunggu 2 minggu bru siap..Itu pun kne amik kat pejabat ..alahai lembap gila..

      5..Tanah Melayu Cina tk leh bli..Ini pun geng Tun M masih bodoh tk faham..

      6...Harga brg rendah utk rakyat luar bandar dgn terbinanya kedai rakyat 1 malaysia..harganya lebih kurang cam mydin...cina memang angin la psal tk leh lagi main harga..

      7...Tekun diperkasa..la ni peniaga2 melayu kelas bawahan bersepah2 mencecah 1 juta...kalau tak percaya pi tekun tanya sendiri ya.Majlis perbandaran disesetengan negeri dikuasai UMNO sudah mula meberi kebebasan utk buka gerai tepi jln dgn syarat melayu...ada faham tak ni?

      8..Pengangkutan Awam diperkasakan..zaman tun m lebuhraya Tol je..Itu pun najib dah seligi..ada yg percuma ada yg masih bayar tapi tkda kenaikan...

      9 Zaman Najib Tabung haji bg tertinggi dividen..maknaya Tabung Haji diberi kekuatan pelaburan..Zaman Tun M duit disakau bg kat kroni buat projek..

      10..BANDAR MALAYSIA...Bakal bawa pelabarub puluhan billion...yg ni mangkuk2 ramai tak faham...depa ingant Bandar Malaysia jual tanah hak2 melayu...cuba tanya Dinturle mesti dia cakap budak tadika pun tahu jual tanah...Dinturle ingat main monop[oly kot...Alahai bangang2 la geng2 blogger Tun M...

      10....Banyak lagi wei yg terakhir cukuplah utk pengetahun elaun OKU dah dinaikkan..Gaji dah ditetapkan..dan jgn lupa BRIM ya...

      Padam
    2. ni spe yg mangkuk nie.... byk sgt mkn dedak ekkk...huhuhu

      Padam
    3. Sembang bodohla lu ni..

      Padam
    4. Ahaii

      TN 12:12 PTG

      Yg betul aku sokong, yg mengarut aku bantah.

      1. Pan Borneo, free tol..duit siapa yg kena kaut utk kerja2 penyelenggaraan nanti.
      Berapa bilion pendapatan Sabah dan Sarawak setahun...naikkan GST?

      2. IPP dikembalikan?....pernah dengar tarif letrik diturunkan?

      3. Pelan transformasi, kalau kau tanya para guru yg melaksanakan mungkin silap haribulan muka kau kena ludah

      4. Buat IC, mmg sepatutnya la lebih pantas kerana adanya teknologi ICT.

      5. Tanah Melayu mmg dari dulu tak boleh dibeli, sikap INDIVIDU yg makan rasuah, salahguna kuasa adakah akan dipikul semuanya oleh Tun M.

      6. Cerita ttg harga ni mmg lawak.
      Ada berapa ribu kedai 1M dlm sesebuah daerah?

      7. Pengangkutan awam?
      Aku rasa kau kuat tidur dlm kelas.
      Komuter, monorel, lrt semua tu idea siapa? Dah ada zaman siapa?

      8. Tekun, bagus, bayaran balik? Duit dari mana tu? Kerajaan. Mana kerajaan cekau duit?

      Berniaga tepi jalan, ala kadar, pacak payung.
      Habis berniaga tinggal bersepah.
      Bila kotor, org tak singgah beli, dikata kedai telah kena buatan orang(sihir).
      Kedai melingkup, hutang Tekun, tak bayar, jawablah di akhirat.

      9. Berapa tinggi deviden TH?
      Mmg sepatutnya pun, penyimpan makin ramai, bisness terutama kelapa sawit pun memberangsangkan.
      Sedikit tabungan dan modal sedikitlah pelaburan, keuntungan dan devidennya.

      10. Bandar Malaysia, kalau tak dapat hak pegangan kau rasa ada pelabur nak datang beli dan melabur ke?
      Beli kereta proton, tapi haknya masih boleh dituntut oleh proton. Macam tu?

      11. Elaun, gaji, BR1M naik?
      Hasil mana?
      Cukai2 tu bro...GST utk semua rakyat...
      Terbaik nak mampos. !!!!

      Padam
  3. Kita berdoa ke hadrat Allah swt agar minda dan hati semua hati MP yang telah diamanahkan olrh rakyat akan mengundi untuk menyokong menyingkir najib dari kerusi PM, selari dengan kehendak rakyat yang sedang dizalimi oleh penyalahgunaan kuasa najib. Janganlan mengkhianati amanah ini demi masa depan anak cucu kita semua. Aamiin ya rabul'alamun.

    RABBIYASSIR WALATU'ASSIR

    Semoga berjaya......

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1....Maaf la ya sepanjang pentadbiran Najib bukalah mata ..Najib sentiasa mendapat pertolongan Allah..

      2....Siapa sangka Jutro tertangkap akhirnya terdedah bagaiman Tun M bekerjasama dgn penipu...Cuma dinturle kata Justro orgnya baik...

      Siapa sangka kapalterbang MAS 2x terhempas..semua terlibat dgn permainan kuasa besar..Alhamdulillah Malaysia terselamat..Malah pelancongan masih bertahan bkn merosot.

      3...Demo yg sentiasa berlaku dizaman Najib tak berkesan malah rakyat semakin marah dan jemu..

      4..Sokongan najib diberi persepsi teruk setahun lepas...hari ni sudah berubah rakyat mula mehami permianan taikun2 cina yg cuba mneguasai politik UMNO...Hari ini semua penyokong UMNO meras erti kemerdekaan bila mana tiada lagi taikun Cina yg tamak rasuah pemimpin UMNO...

      Alhamdulillah

      Semoga UMNO terus mendapat pertolongan Allah...

      Padam
    2. 12.20;

      Terbaru sokongan orang melayu terhadap rejim najib yang zalim kerana menindas dan berlaku kejam terhadap rakyat jatuh MERUNDUM!!!!

      hanya 30 % jer sekarang ni......

      Kan dah cakap najib oiii...soh letak jawatan tak nak....nah sekarang? Rakyat masih sayangkan umno...tapi bukan ko dan pengampu2 serta chai ternakan sekalian.

      Najib blur.....tak percaya lagi?

      Buat pilihanraya mengejut seperti mana PAP lakukan! Dengan umno dikuburkan!

      Padam
  4. SIAPALAH AGAKNYA NK JADI PM LEPAS NI HAHAHHA. ORG SURUHAN AGAKNYA.

    BalasPadam
  5. wOW aNON 9.58 JGN JADI MANGKUK LA...

    BalasPadam
  6. Mangkuk Jamban KAUUUU

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum Kawan2 semua apa khabar?

    Isu undi tak percaya dah lama Najib seligi.Najib kira kalau main chess dah mati pun queen tu..yg tinggal King yg sengaja Najib permaian-mainkan je...

    La ni terletak pada Najib la nak main atau nak matikan terus permainan undi tak percaya...

    Ramai dikalangan geng Tun M menyangka bawa geng pakatan akan bantu Tun M dgn keiklasan demi agama ,bangsa dan negara..Itu silap la..korang kena main2kan je dgn ahli -ahli politik..Semua da kepentingan diri masing2.

    Kami pejuang2 kerajan lebih melihat dari sudut impak kepada rakyat marhaen..

    Bilamana pergaduhan ni melibatkan kroni Tun M yg semakin miskin maka kami pejuang2 kerajaan semestinya mempertahankan perjuangan Najib mengembalikan hak2 rakyat..

    BalasPadam
  8. Rasa nak muntah macai Najib punya ucapan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Danial kau untung berhadapan dgn penyokong kerajaan..tiada emosi kemarahan ketika menulis..

      Kalau kau berjumpa dgn geng2 PKRtegar,,aku rsa menangis kau...

      Ingat ya Danial..penyokong kerajaan mempertahankan institusi amanah negara mengikut undang2 bkn ikut emosi ya...

      Padam
    2. Mengikut undang2? Kalau macam tu adakah dengan pemecatan bekas AG Gani? Mengikut undang2? Alasan yang diberikan atas masalah kesihatan. Bekas AG nafikan dia sakit mana satu yang betul? Something very fishy...

      Padam
    3. yuppp sokong muhamad danial 1000%

      Padam
    4. Atas alasan apa PAC dibubarkan? Bila siasatan PAC masih dalam siasatan Najib beri jawatan dekat ahli2 PAC? Siasatan PAC pun tergendala..bijak tak Najib murid2....bijak2...

      Padam
    5. Danial ......Danial....PAC bkn kelab che Det yg baru ditubuhkan...Ramai rakyat la ni ingat PAC hanya dizaman Najib..masa Tun M PAC takda ...

      Bkn camtu PAC ada la ..PAC dibawah parlimen..Cuma Zaman Najib diperkasakan..itulah namanya transformasi..Psal tu lah la ni rakyat tahu PAC kira pengimbang psal ada ahli parlimen pembangkan didalam keanggotaanya.....

      Maknaya apa2 pertukaran ahli PAC tidak akan terjejas apa2..yg cuma tukar orangnya...Maknaya siasatan oleh Audit Negara tak la buat semula...Maksudnya apa sahaja yg dibuat msa zaman Nur jazlan akan disambung..

      Faham tak Danial? jgn emosi tak tentu arah baca la sejarah PAC dan parlimen Malaysia...Akhir sekali jgn risau Danial dalam PAC ada Tony Pua geng Tun M yg meeting sama2 dgn Justro...

      Justro pula orang2 baik dari eropah yg berjuang demi keamanan negara..Bagus Justro ni...

      Padam
    6. Pemecatan AG ikut undang2 la tu..kalau tak ikut undang2 BAR COUNCIL bangkit dulu....

      Maknanya kalau main terajang je..majlis peguam akan kritik...Ingat ya kritik ikut undang2 bkn berdasarkan peguam ahli politik Pembangkang ..........depa kritik ikut emosi...bkn berdasarkan undang2....

      Mudah kata pertukaran jawatan dan perberhentian mesti dilaksanakan ikutterma undang2..

      Padam
    7. Ala podah alasan ko ni macai2 Najib ja boleh caya...atas sebab apa BEKAS AG TU DIPECAT? Sakit? Gani kata dia tak sakit....jadi sekarang ada hidden hand yang tak nak bagi Gani teruskan siasatan mudah ja. Dan kita boleh nampak AG sekarang seperti dicucuk hidung wakakakaka

      Padam
    8. Apa yg alasan diberikan mesti berdasarkan undang2.....Bagi rakyat pembangkang tentulah alasan yg diberikan tidak mengikut hawa nafsu mereka...

      Yg penting isu 1MDB semakin menarik...Ramai pembangkang yg selama ni beranggapan isu 1MDB adalah jenayah sapu duit merentas sempadan rupa2nya buat masa ni salah isi borang....

      yg penting Kita tunggu jgn jadi pengganti Zety....Aku yakin danial dan kawan2 mengharapkan jawapan kpd jenayah wang yg disalurkan di bank singapura bkn hanya sekadar salah isi borang....

      Padam
  9. Ooi brim tu boleh ke belanja sebulan,aku rasa beli beras buat bubur bolehlah makan setahun.Lepas tu nak panjat katil pun x larat,bini pun lari mcm tu.Ha ha macai umno beli dedak makan setahun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagi org kaya jgn kata sebulan..sehari pun abis..nak beli hp paling cikai 1 ribu mana main bwah 1 ribu..faham tak?

      Perjuangan kami untuk memastikan hak2 rakyat marhaen terbela..kami bkn tak perjuangakan harga minyak..Kami cuma tak suka subsidi minyak diberi kpd org kaya gila...org miskin naik bas tapi org kaya gunakan minyak membazir ..sampaikan nak pi kedai dan masjid pun berkereta..gila gamaknya org2 melayu ni...

      Bagi kami pejuang2 kerajaan BRIM adalah satu langkah meringankan penderitaan rakyat marhaen...Jgn lupa ya kaji TEKUN dan 1AZAM...banyak lagi program utk rakyat termiskin...

      Jgn lupa baca camna Najib support org miskin ketika banjir dikelantan,.....

      Padam
    2. Najib janji hari tu sebelum raya rumah dah siap. Nak tanya rumah mangsa banjir tu dah siap ke belum?

      Padam
    3. Danial pi kelantan jumpa Mb kelantan..engkau ingatt semua duit pkai beg plastik pastu bg kat org miskin ya

      Padam
  10. Setuju ngan pejuang kerajaan..tapi malangnya ramai orang2 melayu masih buta hati untuk menilai kebaikan yang telah diberikan oleh pihak kerajaan. mungkin mereka2 ini adalah golongan yang tersisih atau sememangnya mereka2 ini hanya suka meghadam setiap keburukan yang difitnah oleh kafir harbi dan juga PAS yang kata memperjuangkan Islam..tapi sebenarnya memperjuangkan politik menggunakan Islam.

    BalasPadam
  11. Fuyohhh SOP baru depa suruh sebut pejuang kerajaan ke? Wakakakaka aku pun pejuang kerajaan jugak tapi aku pejuang kerajaan yang ingin bersihkan kerajaan dari pemimin Korup rasuah yang anggap rakyat ni boleh dibeli dengan wang ringgit dan br1m.

    BalasPadam
  12. Nak muntah dengar alasan "PEJUANG KERAJAAN" kih kih kih

    BalasPadam
  13. Bank Negara salah, Zeti salah,Tun M salah, SB salah, PAC salah, Muhyiddin salah, Shafie afdal salah, Sanusi salah, PAC salah, pembangkang salah, Raja Raja salah, TMJ salah, nothing to hide salah, tony phua salah, sprm salah, WSJ salah, sarawak report salah, Ibrahim ali salah, semua salah.

    Yang tak bersalah hanyalah 5, 1MDB,NAJIB,ROSMAH,JHO LOW & MACAI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg kata salah adalah berdasarkan undang2 geng Tun M..tentulah bg geng Tun M undang-undang mesti berdasarkanhawa nafsu mereka...

      Bagaimana nak memahami undang2 geng Tun M...tk susah apa yg disampai Tun M jgn dibangkang...Apa yg ditulis oleh DinTurtle mesti diterima bulat2....

      Selepas itu apa yg dilakukan...mereka memberitahu rakyat bersama2 kami..Bila suruh buktikan..buat demo tunjukkan kekuatan pun takut...

      Ingat ya geng Tun m hanya menjerit di blog2 maya je..Psal itulah kalau buat undian paling tinggi 1 ribu itu pun undi bkn sekali..faham tak?

      Padam
    2. Aik siapa yang terima bulat2 ok cuba jawab soalan ni. 2.6 bilion mula2 najib tak mengaku kemudian ugut nak saman kemudian mengaku untuk parti kemudian jadi derma. Yang ni aku tak baca dinturtle aku tak baca blog Tun M. Ni Najib sendiri punya cerita bukan aku jawab sikit so call "PEJUANG KERAJAAN" wakakakaka

      Padam
    3. Ni nak dikira apa menipu ke apa?

      Padam
    4. Danial isu 2.6B aku malas nak ulas..bg aku biarkanlah engkau terus dalam kegelapan kerana itu lah keinginan blogger seperti dinturle...

      Padam
    5. Wakakakakakaka aku dah kata 2.6 bilion macai tak kan boleh jawab...sebab dalam hati macai...memang macai AKUI Najib itu memang pembohong cuma malu2 nak mengaku wakakakakakaka

      Padam
    6. Mengaku kang hilang lah sumbangan dedak setahun!!!

      Padam
  14. Senang cerita 1 emdebe maksum Najib Maksum pejuang kerajaan pun maksum Jho Low jangan kata la lagi maksum mula2 kata tak ada kaitan last2 nah gambar dalam kapal sekali...wakakaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lupa nak tambah "PEJUANG KERAJAAN" pun maksum wakakakaka

      Padam
    2. Kalau nakmehamai generasi Tun m makalihat akhlak Danial..itu sudah mecukupi...Tidak memahami undang-undang negara dan perlembagaan..

      Tidak mehamai proses siasatan.Hanya pentingkan diri sendiri dan melantik dikalangan kawan2 masing Hakim dan peguan negara..


      Berasa megah dan sombong seolah2 esok Najib bakal tersungkur...Ingatlah ya pejuang kerajaan bkn lahir hari ini tetapi semenjak mula UMNO ditubuhkan...

      Generasi Tun Razak adalah pejuang kerajaan yg terbaik dilahirkan utk Malaysia...

      Hari ini ramai geng Tun M mengaku pejuang kerajaan tetapi sebalinya hanya memakai baju UMNO utk bermegah2...Bila mana suruh menanggalkan baju UMNO tak hingin tetapi tetap melanggar undang2 UMNO...

      Ingat ya Undang2 UMNO semenjak ditubuhkan telah memberi kuasa kpd presiden menjalankan amanah selama 2 tahun...

      Padam
    3. Poyoo...wakakakab ok cuba bagi tahu aku sejak BILA DARI 5 BEKAS PRESIDEN ADA UNDANG2 DERMA PARTI MASUK KE AKAUN PERIBADI PRESIDEN SENDIRI? UNDANG2 MANA KATA MACAM TU YA?

      Padam
    4. Danial danial...wang parti yg jaga adalah presiden..Zaman Tun M segala harta yg jaga penama dan proksi...

      Bagi saya biarlan dalam akaun dalam negara..maknaya setiap ringgit yg disalurkan dibahagian semuanya berdasarkan resit melaui bank...Sudah sampai msanya ahli2 UMNO yg masih sokong Tun M berubah...Ingatlah zaman bg duit pakai beg plastik dah berakhir...

      Semua bahagian mesti ada akaun dan perbelanjaan mesti ada resit....Zaman pakai duit macam duit sendiri dah berakhir..terima lah hakikatnya....

      Padam
    5. Ko ni tak habis2 zaman Tun M...masalahnya sekarang ni sapa Pm? Tun M ke? Aduhhh dah tu mana 2.6 bilion tu p? Resit ada?

      Padam
  15. Kehadapan chai2 ternakan sekalian,


    Kajian terbaru terbaru sokongan orang melayu terhadap rejim najib yang zalim kerana menindas dan berlaku kejam terhadap rakyat jatuh MERUNDUM!!!!

    hanya 30 % jer sekarang ni......

    Kan dah cakap najib oiii...soh letak jawatan tak nak....nah sekarang? Rakyat masih sayangkan umno...tapi bukan ko dan pengampu2 serta chai ternakan sekalian.

    Najib blur.....tak percaya lagi?

    Buat pilihanraya mengejut seperti mana PAP lakukan! Dengan umno dikuburkan!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai mana caya kajian2 luar ni? Dia cuma caya tv3suku dan utusan itu ja oh dan blog2 macai Najib. Cuba suruh blog macai Najib wat undian tak kan berani punya...

      Padam
  16. Ahaii

    Kepada pejuang kerajaan Najib.

    Pendapat aku, Najib adalah seorang munafik yg tersohor di negara ini.

    Buktinya.

    Cuba korang bukak balik Youtube di bawah tajuk Salur Derma Parti Ke akaun Peribadi, apa kata Najib.

    Rakaman ini diambil dari Program Integriti Bertauliah ( CELO) dianjurkan oleh SPRM pada bulan Februari 2012 ?

    2012 bro...Najib cakap ni tahun 2012.

    2015, bau taik 2.6b tersebar seluruh dunia.

    Ini Allah tunjuk kebenaran, ada sesiapa nak berhujah?

    Dlm rakaman ini, Najib secara jelas ingatkan semua parti politik berwaspada dgn duit derma politik

    Duit kena masuk dalam akaun parti utk elak salahguna dan penyelewengan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "PEJUANG KERAJAAN" PENEGAK UNDANG2 JOM MUNTAH RAMAI2

      Padam
    2. Ada lagi rupanya yang nak menegakkan benang yang dah basah.Duit punya pasal jilat sampai kilat.

      Padam
    3. Ada lagi rupanya yang nak menegakkan benang yang dah basah.Duit punya pasal jilat sampai kilat.

      Padam
  17. Kakakak oi pejuang kerajaan emdeebe...mana ada baki duit 2.6b dalam negara lagi dah...kalau duit derma ikhlas buat apa nak tutup akaun dan pindahkan keluar... najib keluar resit setiap perbelanjaan duit tu ? Banyak minum ketum ko ni ahahahha

    BalasPadam
  18. Serangan semakin padu... pejuang kerajaan dah tak tahan dan tiada fakta untuk bertahan... mohon poie jalannnn!!!

    BalasPadam