Khamis, 10 November 2016

Ali Baba & 40 Penyamun..?


Jack Ma ni orang hebat..! namun jangan sampai kehebatannya tersirna kerana orang tu..! 

Ikut logik siapa guna siapa? Ali Baba guna Penyamun atau Penyamun guna Ali Baba?

Teringat 40 alasan yang diberikan dalam menjawab satu soalan..! 1 soalan 40 jawapan..! Baru betul samunan..! 

Di tulis oleh seorang pengomen blog ini...

Adakah betul Najib terima wang berbillion-billion ke dalam akaun peribadi?”

Jawapan 1 : (Diam)
Jawapan 2 : Akaun itu tidak wujud.
Jawapan 3 : Ejaan nama Najib Razak oleh WSJ adalah silap.
Jawapan 4 : SWIFT Code di dalam dokumen WSJ adalah tidak benar
Jawapan 5 : Saya tak guna duit itu untuk kegunaan peribadi.
Jawapan 6 : Penulisan Wall Street Journal adalah berunsur fitnah.
Jawapan 7 : Saya akan saman WSJ pada hari Selasa.
Jawapan 8 : Najib tidak jadi saman WSJ kerana dia tidak terkenal di Amerika Syarikat
Jawapan 9 : Adalah bodoh jika Najib Razak guna akaun peribadi sendiri untuk terima wang
Jawapan 10 : RM2.6 billion itu tidak wujud.
Jawapan 11 : RM2.6 billion itu adalah derma
Jawapan 12 : Akaun peribadi Najib sebenarnya adalah akaun amanah atas nama Umno
Jawapan 13 : Lebih baik Najib pegang wang dalam akaun peribadi dari dipegang oleh proksi
Jawapan 14 : Penderma RM2.6 billion itu adalah adalah dari Timur Tengah
Jawapan 15 : Sedekah RM2.6 billion datang dari penyokong-penyokong Umno
Jawapan 16 : Najib berhak untuk merahsiakan derma kerana ianya untuk akaun peribadi
Jawapan 17 : Duit derma lebih selamat di dalam akaun peribadi Perdana Menteri
Jawapan 18 : Ahli-ahli Umno memang dah lama setuju wang sumbangan boleh masuk ke dalam akaun peribadi Presiden
Jawapan 19 : Duit itu guna untuk pilihanraya dan kerja kebajikan
Jawapan 20 : Duit itu guna untuk melawan ISIS
Jawapan 21 : Duit itu guna untuk melawan DAP dan YAHUDI
Jawapan 22 : Duit itu guna untuk melawan Muslim Brotherhood
Jawapan 23 : Duit itu sebagai tanda terima kasih kerana Malaysia berfahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah
Jawapan 24 : Duit itu bukan duit rakyat, jangan dengki dengan rezeki seseorang
Jawapan 25 : BERSIH dan pembangkang juga menerima duit derma dan perlu isytiharkan penderma mereka
Jawapan 26 : Jangan ganggu pentadbiran Najib, zaman Tun Mahathir sudah berlalu
Jawapan 27 : Dulu Tun Mahathir pun mesti dapat derma dalam akaun peribadi untuk pilihanraya
Jawapan 28 : Bank Negara sudah lama tahu, dan saya tidak melakukan apa apa kesalahan
Jawapan 29 : Ada ramai penderma, bukan seorang penderma
Jawapan 30 : Zahid Hamidi jumpa wakil-wakil penderma
Jawapan 31 : Saya telah membelanjakan kesemua RM 2.6 billion untuk kegunaan Umno
Jawapan 32 : Henti kan fitnah. Saya tidak pernah menyoal Pak Lah bagaimana dia cari duit untuk pilihanraya
Jawapan 33 : Menuduh Najib adalah sama seperti menyerang umat Islam Malaysia
Jawapan 34 : Walaupun saya telah memecat ramai orang, saya berjiwa besar
Jawapan 35 : Jangan persoal cara Najib Razak memerintah. Dia perintah mengikut sunnah Nabi
Jawapan 36 : SPRM jumpa penderma tunggal, bukan lebih dari seorang
Jawapan 37 : Raja Arab sebelum meninggal memberi sedekah RM2.6 billion kepada Najib
Jawapan 38 : RM 2.03 billion telah di pulangkan kembali kepada Raja Arab sebab tak habis digunakan
Jawapan 39 : Derma sedekah itu adalah hal peribadi antara Najib dan Raja Arab
Jawapan 40 : Tiada kesalahan jenayah di lakukan oleh PM. Minta SPRM mengugurkan kertas siasatan dan kes di tutup kerana tiada fakta jelas dan tiada bukti.

Mungkin akan ada berpuluh puluh lagi jawapan selepas ini..! Semuanya terpulang kepada berapa banyak samunan yang masih lagi di persoalkan..!
Tak gitu?
Lu FIkir La SEndiri!!!


109 ulasan:

  1. Blog bodoh...cerita lama diulang ulang....tak habis habis pasal derma...dah dijelaskan masih tak faham..bodoh!!..

    Tak ada keja lain ke?...

    Ini dh sampai tahap memang celaka org macam ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wajib diulang. Malaysia mudah lupa. Kalau tak percaya 40 alasan tu, semak akhbar utama. Buat laporan polis. Semua tu keluar dari mulut najib dan menteri dilantik. Setakat penafian najib tak cukup.

      Padam
    2. Apa tugas arul kanda skrg? Semua aset dah kena jual, yg tinggal cuma hutang. Takkan ceo tugasnya buat road show shj? Membazir bayar gaji puluh ribu.

      Padam
    3. 7.32 ko tak kitar citer lama?sudahlah hipokrit bebal..nanti ko pakai yuan jugak laa mcm zimbabwi...

      Padam
    4. Aku tak nak pakai yuan..,jatuh maruah melayu..yuan untuk pondan2 najib..

      Padam
    5. He.he.he bodoh tak tentu pasal he.he.he dollar dah tukaran kertas tandas Zimbabwe tak nak guna nya

      Macai protun bodoh dah sombong ,yuan guna tukaran Mata Wang pada Negara Zimbabwe nak berdagang, yuan bukan urusan jual beli di zimbabwe.

      Protun Dah bodoh lepas sombong menghina orang miskin makan dedak

      Padam
    6. Udahle bodoh sombong, bebal dedak rupanya.

      Standard pendedak Najib, bebal dan sombong.

      Padam
    7. Aku nak pakai ringgit malaysia daa..orang malaysia pakai yuan tak ada marwah..kena gadai mcmzimbabwi..bebal tak nak ngaku

      Padam
    8. Orang zimbabwi beli barang negara barat pakai yuan? Orang yg duduk di zImbabwi 20 tahun kata yuan dipakai sebagai mata wang zimbabwi ..bila ko duduk zimbabwi?..bebal sialan

      Padam
    9. Warkah Menarik : 'Jual' negara kepada China

      Warkah ini saya hantar kpd rakan2 yg saya kenal termasuk Dr. Mahathir, Tku Razaleigh dan ramai lagi.
      ZIMBABWE TODAY IS M’SIA TOMORROW.
      Apa yg saya tulis dibawah ini ada dari pengalaman yg saya lalui selama 20 diZbwe. Mungkin banyak kekurangan dari segi ‘facts and figures’ tetapi dari apa yg sdg berlaku disini, banyak persamaannya dengan apa yg dilakukan olih kerajaan China terhadap Zbwe melalui GLC2nya.

      Tidak mustahil, tidak lama lagi, perkara yg sama berlaku dinegara kita. Nahuzubillah.

      China telah lama “melabur” dalam pelbagai projek infrastruktur di Zimbabwe sejak 1980 dengan nilai sebanyak USD5 Bilion.

      Antara puluhan projek China di Zimbabwe, yg menarik perhatian saya adalah pada tahun 2012, yg mana China “membantu” membaikpulih rel keretapi di Zimbabwe.

      Selepas 4 tahun projek keretapi itu bermula, pada hari ini, China telah berjaya mengawal 80% dari ekonomi dan pentadbiran negara Zimbabwe dan menjadikan Zimbabwe seperti sebuah koloninya di benua Afrika.

      Matawang Yuan, baru2 ini, juga telah di jadikan matawang rasmi di Zimbabwe apabila China mengecualikan pembayaran balik hutang sebanyak USD40 juta kpd negara tersebut.
      RAKYAT ZIMBABWE TERPAKSA MENANGGUNG AKIBAT DARI KESILAPAN DAN KELEMAHAN PENTADBIRAN KERAJAAN MRKA YG DI PIMPIN OLEH MUGABE.
      Barang dijauhi Allah, Malaysia menjadi seperti Zimbabwe. Tapi dari apa yg sdg berlaku skrg, musibah yg sama akan melanda kita klu kita tidak mengambilnya Zbwe sebagai iktibar dan belajar
      dari kesilapan itu.

      Zbwe is the only country in the modern world, not having her own currency. Zbwe is a Multiple Currencies Economy country since 2003 where US Dollar is a denominator. Worst part is, not only unacceptable by her neighbouring countries, the Zim$ not even desired by the Zbwean itself.

      Ketika inilah China mencurahkan pelaburannya dgn membina airport baru, membaikpulih lebuhraya, bandar baru ber-ala China dan perkampongan China sehinggakan terujud Little Beijing in Harare.

      Penduduk cina diseluruh Zbwe lebih kurang 80-90 ribu. Hampir sama dgn the ‘borne and bread whites’ dinegara tersebut.

      Rakyat China yg berkerja diZbwe dan org2 tempatan yg berkerja dgn syarikat China dibayar dgn Remimbi atau Yuan. Terdapat juga emas dan logam dari org2 tempatan dibayar dgn Remimbi dan adakalanya dibayar dgn barang2 peralatan rumah buatan China yg inferior kualitinya.

      70% rakyat Zbwe adalah terdiri peasant atau kaum tani. Mrka dah jemu utk ambil peduli ‘apa yg betul’ dan ‘apa yg salah’ yg dilakukan olih krjaan mrka.
      Tiba masa mengundi, mrka mengundi. Yg mrka perlu ialah air yg cukup bukan Mugabe. Mrka akan menikmati ‘bumper harvest year’ pd bulan Jun klu cukup hujan bulan January.

      Mrka bukan tak tahu kezaliman Mugabe yg selama ini merosakkan negara, tetapi mrka dah sampai ketahap benci utk berbuat sesuatu.

      Jgn ketawa kan saya. Apa yg saya alami dari 1995 hingga sekrang, 20 tahun lama nya, sdg berlaku dinegara ini.
      Our country is beserk. Klu 1MDB tidak di selesaikan kita akan jadi mangsa America. Skrg ni, apa yg Najib cuba lakukan ialah “cuba keluar dari mulut Buaya (amerika) dengan mengunakan kuasa Naga (China)”.
      Dalil2 yg negara kita menjejaki Zbwe telah banyak berlaku dan banyak lagi akan berlaku dlm masa yg amat pantas.

      Contoh:
      •Apabila banyak cawangan bank ditutup, money changer akan mengikuti dan foreign currencies spt USD akan sukar didapati. Black market yg taboo kpd Bank Negara akan muncul.
      •budget negara tipu salah satu darinya. Kerap berlaku diZbwe.
      •tarik subsidi krjaan meyebabkan barang2 dapur jadi bertambah mahal.
      •Tidak mustahil Felda akan dimiliki syarikat China dgn hanya membeli share FGV dan tak mustahil jika minyak sawit didagangkan dgn Remimbi. Peneroka Felda akan dibayar dgn matawang cina. Kedai 1Msia akan dipenuhi dgn barang2 buatan China yg mutunya substandard dan inferior.
      • Pelabur dari barat kurang minat melabur di Msia krna tak yakin akan ditawarkan project krna GLC China telah bertapak dgn kuat dan menguasai penjawat2 awam

      Sekian pandangan dari saya. – Dr. Hassan Ali.

      Padam
    10. Mr Mao Yuan Bebal
      Baca..Ko memang kaki klentong daa..tak tahu berlagak pandai..bebal yg memang bebal

      Padam
  2. Kalau sampai 40 alasan berbeza..takkan orang ada akal fikiran tak boleh nampak perangai sebenar najib? Penjenayah kalau kena soal siasat dengan polis bagi alasan mcm ni, lama dah kena lempang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan najib saja penjenayah..penyokong dan pembela najib korup juga penjenayah..

      Padam
    2. In shaa Allah Najib dan kesemua konco2nya akan kena lempang oleh seluruh rakyat Malaysia. Masa PRU atau bukan PRU ia tetap akan berlaku.

      His falldown is inevitable.

      Tik tok tik tok Najib terdengar
      Tanda dentuman dah dekat nak tiba.

      In shaa Allah. Aamiin.

      Padam
  3. Modal habis kena ulang tayang kut2 ada mahangok nak baca

    BalasPadam
    Balasan
    1. KPM patut letak 40 jawapan najib ni dalam matapelajaran sejarah utk SPM. Biar generasi muda tahu malaysia pernah ada PM dan kabinet lebih korup dari negara afrika.

      Padam
    2. In shaa Allah Najib akan jadi warta berita yang sangat besar nanti dan kemudian menjadi bahan sejarah dan iktibar untuk generasi berikutnya.

      Barangkali beritanya lebih besar dari Gaddafi, Saddam atau sesiapa saja yang pernah menjadi tajuk berita dunia moden.

      Barangkali juga akan ada pepatah baru untuknya kelak. Contohnya "jangan khianat seperti Najib', "Bagaikan Najib dan kumpulan pengamunnya" atau barangkali kalimah keleptokrasi lepas ini akan bertukar menjadi 'najibtokrasi' dengan membawa maksud yang sama.

      Apa pun kejatuhannya sudah sangat2 hampir.

      In shaa Allah. Aamiin.

      Padam
    3. In shaa Allah Najib akan jadi warta berita yang sangat besar nanti dan kemudian menjadi bahan sejarah dan iktibar untuk generasi berikutnya.

      Barangkali beritanya lebih besar dari Gaddafi, Saddam atau sesiapa saja yang pernah menjadi tajuk berita dunia moden.

      Barangkali juga akan ada pepatah baru untuknya kelak. Contohnya "jangan khianat seperti Najib', "Bagaikan Najib dan kumpulan pengamunnya" atau barangkali kalimah keleptokrasi lepas ini akan bertukar menjadi 'najibtokrasi' dengan membawa maksud yang sama.

      Apa pun kejatuhannya sudah sangat2 hampir.

      In shaa Allah. Aamiin.

      Padam
  4. Najib perintah ikut sunnah nabi?? Kahkahkah...lawak2.

    BalasPadam
  5. P.enyokong
    P.aku
    B.ontot
    M.unafiq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ali baba dengan 40 penyamun,Najib korup dengan 40 perompak..haaa33

      Padam
  6. kah kah kah...Najib oh Najib bila lah hang nak melingkup...kau nak rakyat sekali melingkup ke? Pi lah melingkup dalam Buloh Inn tu...kah kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia patut lingkup dengan 40 perompak..

      Padam
    2. Nak sampai masa dah tu. Dia hanya diberi tempoh.

      Tik tok tik tok Najib terdengar
      Tanda dentuman dah dekat nak tiba.

      Padam
  7. P.ak
    P.andir
    B.ingai
    M.alang

    BalasPadam
  8. P.emberontak
    P.enderhaka
    B.awak
    M.alapetaka

    BalasPadam
  9. P.uak
    P.encacai
    B.eruk
    M.onyet

    BalasPadam
  10. P.enyokong
    P.eliwat
    B.ela
    M.urtad

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pandai Mr Mao Yuan buat slogan..

      Padam
  11. P.uak
    P.engganas
    B.arua
    M.atdey

    BalasPadam
  12. P.arti
    P.ukimak
    B.oboi
    M.amak

    BalasPadam
    Balasan
    1. U: united
      M; malayu
      N: no
      O; OTAK

      Yeyeyeyer..

      Padam
  13. P.enyokong
    P.ondan
    B.ebal
    M.uydin

    BalasPadam
  14. Jawapan 37 : Raja Arab sebelum meninggal memberi
    sedekah RM2.6 billion kepada Najib

    Raja Arab termban mata sepet...kahkahkah

    BalasPadam
  15. Lepas raja arab bagi derma raja china kominis plak bagi sumbangan ikhlas..

    BalasPadam
  16. Kalau najib dan kuncu2nya bukan MUNAFIQ, apakah salah agamawan mentafsir?

    You can lie once to protect yourself because of your selfishness.

    You can lie twice to save your own skin

    You cannot lie forever for you may forget you have lied until you get entangled in your in web of deceit.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Admin nape ko rejek komen John doe..dah 4 kali..komen lucah macai najib yg guna pukimak berulangkali ko tak reject..ko pun penyokong najib korup yg menyamar?

      Padam
    3. Sdr 11:01

      Admin tak rejek, saya yang padam. Sebab dalam tu ada saya kopipes sikit tapi terkopipes lebih dari apa yang perlu, takut pembaca konfius.

      Saya tak taip semula immediately sebab ada kerja nak kena buat. Nak taip balik plak panjang. Nanti in shaa Allah saya akan taip semula. Curi masa sikit.

      Sebabnya saya bekerja dan bukan dibayar untuk muncul.

      Apa pun terima kasih kepada sdr dan terima kasih juga kpd admin.

      Salam perjuangan kepada keduanya.

      Padam
  17. P.uak
    P.enyokong
    B.ebas
    M.emantat

    BalasPadam
  18. P.akatan
    P.enderhaka
    B.unuh
    M.elayu

    BalasPadam
  19. Sahabat china kominis:
    Mao Hoo Tang
    Mao Lao Li
    Mao Mao Chin Chin
    Mr Mao Yuan @ mat BRICS

    BalasPadam
  20. P.enggosok
    P.enjilat
    B.ontot
    M.amak

    BalasPadam
    Balasan
    1. U: UNTUK
      M; malayu
      N: no
      O; OTAK

      Padam
    2. 8.33,

      You are genius. Sememangnya UMNO IS FOR NO BRAIN MALAYS

      Padam
    3. Thanks bro

      Padam
  21. Macai najib bila tengok 40 fatwa umno boleh pening kepala nak jawab...hahaha. Ketua penyamun berak tengah jalan, macai pulak kena bersihkan..

    BalasPadam
  22. Wednesday, 9 November 2016
    SIKAP PENGUNDI AMERIKA YANG HARUS KITA CONTOHI KEBERANIANNYA

    Tidak ramai yang suka dengan Donald Trump. Berwatak keras, suka cakap lepas, ada sejarah buruk terhadap wanita, anti Asia, anti Islam, sudah tua, tidak menarik dan pelbagai ketidakwajaran lainnya, banyak yang tidak mahukan beliau menjadi Presiden Amerika Syarikat.

    Lebih-lebih lagi pesaingnya, Hillary Clinton bukan calang-calang ketokohannya. Pernah menjadi First Lady ketika suaminya, Bill Clinton menjadi Presiden Amerika dan kemudian menjadi Setiausaha Negara ketika tempoh awal kepresidenan Barack Obama, ramai penganalisis antarabangsa meramalkan beliaulah yang paling layak memimpin Amerika selepas ini.

    Namun Trump dari Republikan akhirnya mengejutkan dunia. Beliau diisytiharkan menang dan akan menjadi Presiden Amerika Syarikat yang ke 45 sebaik berjaya mencecah perolehan 279 undi berbanding Hillary, calon Demokrat sebanyak 218 undi pada petang tadi.

    Kemenangan Trump hakikatnya tidak banyak mengubah dasar Amerika. Amerika tetap Amerika. Sikap anti dan curiga kepada orang luar dan Islam tetap ada, cuma barangkali dalam bentuk yang berbeza.

    Trump mungkin terlalu berterus-terang memusuhi orang luar, anti Islam dan mahu membina tembok tinggi di sempadan Mexico bagi menghalang kemasukan pendatang, namun Clinton juga sebenarnya tidak jauh berbeza isi hatinya.

    Tetapi ada beberapa aspek yang diharap memberi kebaikan kepada kita dengan kemenangan Trumph ini. Trump sebelum ini mengatakan mahu memansuhkan TPPA dan jika kita selama ini merasakan perjanjian itu banyak merugikan negara, terutamanya dari segi peningkatan harga ubat-ubatan dan ketidakmampuan syarikat tempatan besaing dengan syarikat-syarikat besar Amerika, kemenangan beliau sekurang-kurangnya diharapkan ada kebaikannya dari aspek tersebut.

    Selain itu, Trump juga seorang yang praktikal, tegas dan keras. Dengan yang demikian, kita tentunya boleh berharap saman Jabatan Kehakiman Amerika berkaitan 1MDB akan dipercepatkan dan kita sama-sama dapat mengetahui kebenaran tentang wang kita yang didakwa disonglap dan dibelanjakan sesuka hati di sana.

    Namun, yang paling penting ialah kemenangan beliau itu menunjukkan bagaimana besarnya kuasa pengundi dalam melakukan perubahan di Amerika. Tanpa memperdulikan pelbagai imej buruk yang cuba digambarkan kepada Trump, rakyat Amerika tidak terpikat untuk terus mengekalkan Demokrat menguasai Rumah Putih, sebaliknya lebih ghairah untuk memilih Republikan atas kepercayaan bahawa penggiliran parti mungkin lebih mampu memberi kebaikan kepada mereka.

    Begitulah sejarahnya Amerika, sentiasa mudah bertukar ganti parti menguasai Rumah Putih.

    Sebelum Obama, Presiden Amerika ialah George W Bush (Republikan) antara 2001-2009, Bill Clinton (Demokrat) antara 1993-2001, George H W Bush (Republikan) antara 1989-1993, Ronald Reagan (Republikan) antara 1981-1989, Jimmy Carter (Demokrat) antara 1977-1981 dan sebelumnya juga demikianlah penggiliran yang telah berlaku antara Demokrat dengan Republikan.

    Setelah Obama menguasai Rumah Putih selama dua penggal dan ingin meneruskan penguasaan melalui Clinton, rakyat Amerika nyata lebih mahukan Republikan mengambil alih.

    Sikap dan keberanian pengundi Amerika inilah yang seharusnya menjadi contoh ikutan kepada rakyat Malaysia. Tanpa ada skandal besar seperti 1MDB dan kemasukan berbilion wang ke dalam akaun peribadi sesiapapun, iltizam menukar parti mereka tetap tinggi.

    Tidak malu dan terasa lekehkah kita, di sebalik skandal beribu juta dan menjadi cecehan seantero dunia, tetapi masih mahu juga mengekalkan parti yang sama sejak sekian lama?

    Untuk itu, setidak-tidaknya kita boleh tersenyum dengan kemenangan Trump ini walaupun selama ini kita hanya menonton wajahnya di kaca televisyen saja. (SH 09/11/2016).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah cai bos soros tokongkini kau dah kalah pada trump

      Trump Dan Hillary pun ADA scadal tapi kau lupa

      Sebab apa Hillary kalah
      1)Tak ADA perkerjaan di amerika
      2)Trump sebagai anti lgbt
      3)Syarikat amerika dah tak menhormati amerika lagi APA bila Apple nak memindahkan bahagian r&d di China
      4)fasiliti untuk Rakyat tak dibina semasa pentakbiran Obama
      5)wang terlalu banyak dihabiskan untuk propaganda Dan nak menjatuhkan negara orang
      6)terlalu menjaga golongan elit menyebab amerika mejadi rosak
      Sikap hillary ada pada tum m dan anwar ITU,kita lihat sikap Anak tun m tak ADA dia bina Kedah itu


      Trump scandal hanya suka perempuan je

      Padam
    2. TRUMP ke hilary ke takdak kena mengena dengan aku..
      Trump tu bapak tiri ko

      Padam
    3. Sebab ape najib akan kalah dlm PRU14 nanti?

      Sebab najib merompak wang negara laa..

      Padam
  23. Macai jibmah takde idea nk lawan balik fakta 40 jawapan..haha..bodohlah korang ni..aku perati je dari tadi __dari Sarawakian__

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fgkta Penipu takkan diterima akal yg waras...No Otak saje yg boleh terima....berhentilah jadi melayu kalo memalukan melayu..pegi duduk zimbabwi plak..orang2 zimbabwi tak kisah negara di gadai Mugabe..

      Padam
    2. Bukan Bodoo lagi bro..BEBAL sialan macai najib korup..perompak dibela habis2san..

      Padam
    3. Budak itu sedang cari idea cari perkataan yg lucah2 untuk huruf2 PPBM...

      Padam
  24. Jack Ma = Ros Ma. Adik beradik penyamun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ketua penyamun najib korup..macai2 plak pengampu setia ketua penyamun..

      Padam
  25. CITER LAMA DI RECYCLE SEMULA
    ALASAN MACAI BODO NNTI CEPAT LUPA
    KIKIKI.. MME SAH SUDAH MCM MENTORNYER JUGA
    MEDDEY KUTTY DAN MACAI MUDAH LUPA


    kikikiki..... bodo punya posting recycle alassn melayu mudah lupa.... sapa yg mudah ssgt lupa tuhh... kikiki... bodooo bodooo...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hello Mr Mao Yuan..bapak tiri ko nak hapuskan TPPA..kikikik

      Padam
    2. Betul le kamu ini bodoh. Sah umno for no brain malays...

      Padam
    3. Kalo ada brain malaysia dah lebih maju dari singapor dan TAK perlu menadah menyembah China kominis..

      Padam
    4. LKY tok tiri ko?

      Padam
    5. Ha3..buat2 tak kenal plak..itu kan tok tiri raja arab mata sepet daa yg pulas tulur ko hingga ko takut kat dia..kikikik..kahkahkahkaaa..

      Padam
  26. Jawapan 40 : Tiada kesalahan jenayah di lakukan oleh PM. Minta SPRM mengugurkan kertas siasatan dan kes di tutup kerana tiada fakta jelas dan tiada bukti.

    2.6 billion tu derma dari Bapak macai mana?

    BalasPadam
  27. Jawapan 9 : Adalah bodoh jika Najib Razak guna akaun peribadi sendiri untuk terima wang

    Sekarang selepas siasatan FBI terbukti Najib korup BODOH..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mohon tambah.

      Jom belajar ilmu mantik.

      1. Najib telah berkata 'kalau saya nak menyamun pun takkanlah saya masukkan duit itu ke dalam akaun dalam Negara'.

      2. Kini telah terbukti akaun tersebut memang akaun dalam negara.

      Maka apakah solusi kepada persoalan2 ilmu mantik ini? Jawapannya=

      Najib memang penyamun

      Padam
    2. Najib: saya bukan PENYANGAK
      Madey! Ko Ketua PENYAMUN Negara

      Padam
    3. Mmg betul bodoe punya John Doe. Agaknya SPM dulu Maths dia cangkul. Tak tahu apa ilmu mantik/logik.

      Premis: Jika A => maka bukan B
      John BoDoe bagi akas:
      "Terbukti B => maka A"...

      Hah haa...bodoh piang punya John boDoe, mangaji sastera Arab, nak berhujah logik/mantik.

      Padam
    4. Ko yg tak waras bin bebal..orang waras tak bela penyamun..ha3

      Padam
    5. Betul saya memang ada mengaji sastera Arab. Saya juga ada mengaji perkara2 lain.

      Ilmu mantik adalah ilmu logik. Ia adalah ilmu akal. Dahulu sebelum sifat 20 disusun, para Ulamak Islam menggunakan ilmu ini untuk menerangkan kewujudan Allah.

      Ianya ilmu pemahaman yang mudah. Contoh yang saya bagi tadi mudah difahami. Pelajar bulan pertama dah boleh dapat kesimpulannya.

      Begini keterangannya:-

      Najib sendiri mengatakan bahawa kalau dia nak menyamun takkanlah dia nak bawa duit tu letak dalam akaun dalam negara. Kalimah penyamun ini dia yang guna.

      Kemudian terbukti bahawa memang akaun itu adalah akaun dalam negara.

      Maka kesimpulan logik akalnya memang Najib sendiri mengaku dia penyamun.

      Walaupun ia sebut derma kemudiannya tetapi perkataan derma ini datang kemudian. Ia adalah bolak balik selepas ia sendiri menggunakan perkataan penyamun.

      Pendedak tak dapat faham logik mudah ni sebab dia hanya makan dedak.

      Padam
    6. kah kah kah

      si dungu bebal jonh bodoe ini masih lagi spin, nak pertahankan kebodoean nya, biasa ler sifat munafiq...

      daripada ko buang masa kat sini BoDoe, lebih baik ko cari buku Matematik SPM, ko study balik bab Mantik, lepas itu datang argue balik...

      jenis cai bodoe piang, tak makan dek ajar...

      Padam
    7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    8. Bebal itu adalah milik kamu. Dibebalkan oleh dedak dan tidak mampu memahami satu reverse anolgy mudah.

      Kaedah ini adalah salah satu kaedah yang diapakai di dalam mengeluarkan dapatan fakta drpd satu fakta keterangan. Ia dinamakan keterangan secara analogi berbalik.

      Contohnya ialah di dalam kes pertikaian di antara Nabi Yusof a.s dan Zulaikha seseorang telah memberi cadangan tengoklah kepada baju Yusuf, sekiranya ia koyak di depan maka Zulaikha benar dan Yusuf tipu, sekiranya koyak di belakang Yusuf benar dan Zulaikha tipu.

      Inilah satu keterangan berbalik daripada keterangan keadaan.

      Ia juga satu keadah mentafsirkan maksud sesuatu terma di dalam frasa undang-undang atau membuat inferens berbalik ke atas sesuatu fakta atau kenyataan lisan. Ia bahkan menjadi sebahagian dari adverse evidence.

      Misalnya sudah pun diberikan. Jibo sendiri mengatakan kalau nak menyamun, ia tak mungkin masukkan wang ke dalam akaun dalam negara. Maka apabila akaun tersebut ada dalam negara analogi berbaliknya ialah jibo mengaku telah menyamun.

      Contoh lain, ialah kegugupan seseorang apabila ditangkap penguatkuasa adalah satu adverse evidence bahawa ia sedar dan tahu ia ada melakukan kesalahan. Ini adalah sebahagian dari mens rea. Apa tu mens rea kamu pergi bacalah budak bebal dedak.

      Kamu tu bodoh bebal dan hanya faham setakat apa yang ada dalam buku SPM sahaja. Level yang tidak ada analogi berbalik rasanya. Sebab tu kamu suruh aku baca buku SPM sebab itu saja level kamu.

      "A bukan B, jadi B bukanlah A. Kalau A dikatakan B, maka itu adalah salah".

      Setakat itu sajalah kemampuan otak kamu yang jelas bebal sumbat.

      (malah kamu tu teruk lagi, level binatang ternak, bebal dedak).

      Aku nak terangkan lebih mendalam pun rasanya tak perlu sebab otak kamu dah bebal.

      Lagipun adalah jelas hanya kamu sorang ja tak boleh absorb apa2 analogi berbalik.

      Level pendedak bebal. Bebal sombong

      Padam
  28. Jawapan 6 : Penulisan Wall Street Journal adalah berunsur fitnah..

    Tapi dah habis hari selasa saman tak kunjung tiba..telor dah dicabut pempuan mat salleh SR..khalid yg hebat bercakap tak mampu nak nolong..macai bebal terlolong2 tak guna saman..undang2 AS tak sama dengan malaysia.kahkah bebalnye

    BalasPadam
  29. Hirup udara pg ni lbh nyaman..malaysiaku terbaik dipimpim pemimpin bijak dn dirahmati

    BalasPadam
    Balasan
    1. Paling Bijak merompak

      Padam
  30. Jawapan 7 : Saya akan saman WSJ pada hari Selasa.
    Jawapan 8 : Najib tidak jadi saman WSJ kerana dia tidak terkenal di Amerika Syarikat

    Selepas PC DOJ najib korup terkenal diseluh pelosok dunia..yg duduk dlm gua saje tak kenal najib korup..

    BalasPadam
  31. Jawapan 35 : Jangan persoal cara Najib Razak memerintah. Dia perintah mengikut sunnah Nabi

    Sunnah Nabi mana yg najib korup ikut..?

    BalasPadam
  32. Encik bodooo bodooo,
    Memang kamu bodooo bodooo tak faham isi kandungan blog ini. Kesian kat bini dan anak cucu kamu kerna kebodooohan kamu. Kalau benda salah, salahlah tu ...jgn buat bodooo sokong. Mak bapak kamu kesian...dapat anak yg bodooo!!!

    BalasPadam
  33. 9:10 tu adalah En bodooo
    Tak tahu haram dan halal
    Tak tahu dosa dan pahala
    Tak tahu benar dan salah
    Tak tahu syurga dan neraka
    Dah tak tahu semua apekebende...bodooo bodooo lah tu. tahu tak pe!

    BalasPadam
    Balasan
    1. suku sakat yahudi ni lagi bodoooooh..otak tarak cuci..

      Padam
    2. Suku sakat 9.10 pengikut ajaran setan bertanduk..mata hati dah buta..

      Padam
  34. blog haram jadah..go to hell..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pengikut ajaran setan tanduk 3 yg masuk nereka..tak caya tanya ostad Umuno..

      Padam
    2. Kaki klentong umuno bila tersepit terus sakit otak..merapu2 dan meracau2...tak pegang ajaran islam

      Padam
  35. DAH LEBIH 10 KALI POSTING YG SAMA
    TATAU LAGI APA NAK DIKATA
    NAK KATA BIJAK TEFNYATA BODO SEMUANYA
    APA NAK BUAT MACAI KUTTY MUDAH LUPA


    kikikikiki.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biarlah admin si Putrabiol bulat ulangtayang
      Memang udah kerja murtad ini main wayang
      Dia mcm Matdey jugak, tak heran diganyang
      Janji dedak ada masyuk, perut jadii kenyang

      Padam
    2. Yg bodoo dan bebal jer kena klentong dengan najib

      Padam
    3. Mao Yuan cakap yuan tak digunakan dalam urusniaga di zimbabwe..jadi orang Zimbabwe pakai matawang ape?matawang mugabe?

      Padam
    4. Mao Yuan Pakar Brics yg tak boleh pakai takut nak jawab soalan..
      Tahniah...Najib korup lantik ko jadi ejen china komunis dimalaysia..sape2 nak tukar duit Yuan boleh jumpa ko...kikikiki

      Padam
  36. P.etualang
    P.erosak
    B.umi
    M.alaysia

    BalasPadam
  37. P.enyokong
    P.emberontak
    B.ershit
    M.onyet

    BalasPadam
    Balasan
    1. U: UNTUK
      M; malayu
      N: no
      O; OTAK

      Padam
  38. PutraMurtad nampak nya dah semakin kalut
    Dia nak buka langkah gayong jadi siilat pulut
    Tak ada modal lagi dia mula merapu melalut
    Kalu tiada posting tiada dedak masuk mulut

    BalasPadam
  39. B.ila
    E.ngkau
    R.usuh
    S.ahih
    I.blis
    H.asut

    BalasPadam
    Balasan
    1. M.elayu
      A.kan
      H.ancur
      A.pabila
      T.urut
      H.asutan
      I.blis
      R.akus

      Padam
    2. Setan yg hasut kobuat kerja mungkar..buat2 tak tau plak...
      Najib dah lantik ko jadi ejen china kominis dimalaysia..

      Padam
  40. MAJORITI AHLI DAP BERSAMA SAYA TOLAK DR MAHATHIR, KATA SHAMSHER

    GEORGE TOWN: Shamsher Singh Thind yang mencetuskan gempar di konvensyen DAP baru-baru ini apabila membidas kerjasama partinya dengan Tun Dr Mahathir mendakwa beliau disokong majoriti ahli.

    Wakil DAP Bahagian Taman Chai Leng itu berkata pandangan pengkritiknya yang mendakwa hanya segelintir menolak kerjasama itu adalah tidak berasas.

    Shamsher dalam ucapannya kepada perwakilan DAP Ahad lepas menggesa parti supaya menjarakkan diri daripada Dr Mahathir, yang diumpamakan seperti ULAR dan BAPA AYAM.

    Beliau menarik balik kenyataan itu selepas diminta berbuat demikian oleh Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

    Menyangkal salah seorang pengkritiknya, Shamsher berkata penganalisis politik Azman Awang Pawi sewajarnya mengkaji sentimen dalam kalangan ahli DAP.

    “Azman sepatutnya tidak berganjak daripada ketetatan perkaedahan, bukannya membuat kenyataan sewenangnya dan berbohong kononnya pemimpin DAP dan ahli tidak sependapat dengan saya,” kata pensyarah kriminologi dan undang-undang itu kepada FMT.

    Shamsher kemudian menunjukkan 3 peristiwa pemimpin dan ahli DAP mencemuh kerjasama dengan Dr Mahathir.

    “Pada 11 Ogos, pengarah pendidikan politik Pemuda Sosialis DAP Chiong Yoke Kong menggelar PPBM (Parti Pribumi Bersatu Malaysia) klon Umno dan parti baharu yang mengamalkan diskriminasi kaum tidak akan ‘Selamatkan Malaysia’.

    “Pada 19 April tahun lepas, Ahli Parlimen Bukit Gelugor (Ramkarpal Singh) dilaporkan berkata kerjasama dengan Dr Mahathir mengundang bencana.

    “Tambahan pula, selepas ucapan saya di konvensyen tahunan DAP negeri pada Ahad, beberapa ahli veteran menemui saya dan menjabat tangan, menandakan mereka menyokong kenyataan saya.”

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kah kah..Matdey biol nyata kecut telur dgn puak DAP
      Kalu sesama Melayu, kemain lagi keling ini lantang berapi
      Puak kafiir itu label dia ular dan bapa ayam, dia diam sepi
      Dia nak harap puak itu angkat Boboi jadii PM, usah mimpi

      Padam
    2. Madey penjilat ludah penyokong peliwat mmg tebal muka
      Diharapkan penyokong Melayu dua tiga kerat penderhaka
      Terpaksa jadi munafik bersandar kuat dgn kominis puaka
      Dia buat bodoh bebal jer dilabel ular & bapa ayam celaka

      Padam
    3. Matdey munafiq ini manusia yg tak kenal erti pahala dosa
      Dia akan buat apa je asal dapat penuh dia punya ciitarasa
      Sanggup dia bersahabat kafir DAP & dijual agama bangsa
      Masih menyondol seperti babi walau jelas dia jadi mangsa

      Padam
  41. He.he.he
    Marah betul cai najis baca ada 40 jawapan.

    Padahal 40 jawapan cai najis jgk yg bg.

    Ikan duri siakap senohong.
    Mula2 jadi perdana menteri lepas tu cakap bohong

    BalasPadam
  42. Sdr.John Doe......saya rasa tak perlulah dok layan puak2 bengong tu,tak perlu dok bagi penerangan,membuang masa je.....puak2 tu doh buta mata dan hati walau pun bukti yang jelas telah terpanpang dihadapan mata.....mereka semua bukan tidak tahu dan sedar,tetapi sengaja buart2 tak tahu.Jadi tak perlulah kita semua layan meteka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih saudaraku 12:33

      Kata2 sdr ada benarnya, sebab itu tak semua perkara saya jawab. Kalau pantun bodoh saya tak jawab pun melainkan hanya pelangkung dia saja.

      Hanya sesetangahnya sahaja saya jawab. Itupun saya pegang bbrp adab dalam ilmu. Misalnya:-

      1. Kalau belajar 10 perkara tak dapat semua dapat 1 pun syukurlah.

      2. Kalau mengajar 10 budak tak semua faham dapat seorang faham pun jadilah.

      3. Kalau mengajar seseorang secara terbuka tapi dia tetap bebal untuk menerima ilmu itu, sekiranya para bystanders lain dapat pun jadilah.

      Saya tiada keraguan bahawa si pendedak ini sudah buta dan tuli akal dan hatinya tapi sekurang-kurangnya para pembaca lain dapat faedah pun jadilah.

      Apapun semuanya tertakluk kepada masa saya. In shaa Allah saya cuba luang masa juga.

      Terima kasih sekali lagi. Salam perjuangan.

      Padam
  43. Semalam telah diadakan press conference di Dewan Rakyat tapi tak sekor pun beruk2 A/P KERA-jaan termasuk Najib berani menghadhiri kerana takut bersemuka-berdepan dgn seorang tua yg dah berusia 91 tahun. Sila tonton di You Tube - NAJIB & SPEAKER LARI DEWAN, Tun Mahathir 'Serang' Dewan Rakyat Secara Berdepan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. BUKAN TAK BERANI SEMAN KADOK OI...TAPI MALAS NAK MELAYAN SI TUA BIOL TU...BANYAK LAGI URUSAN NEGARA NAK DISELESAI...BUKAN NAK BUANG MASA DENGAN NEGARAWANG SASAU SEWEL TUH...

      Padam
    2. Macam Kejora jugak, bila diajak minum kopi/ngeteh sambil tibai roti dia beri 1,000 alasan. Sebenarnya pengecut macam Najib jugak..!!

      Padam
    3. Betoi tu pak Othman. Sembang ja lebih. Dari Jibo sampai ke Kejora setakat tu saja level diorang.

      Mulut busuk mcm perempuan jahat, tapi penakut dan bodoh sombong. Muncul pun masih beranonyMouse.

      Bebal dedak.

      Padam