Ahad, 13 November 2016

Ada Yang Hilang Selera Ke..?


Sejak gegaran demi gegaran di Singapura tu katanya ada yang silang selera..! Walaupun bukan main bergoyang dalam nyanyian namun apabila selesai majlis dikatakan kemuraman dan kegelisahan seakan tidak dapat disembunyikan..! Cuma naynyi dan beronggeng tu memang hobi sejak azali..nak buat camner..!

Kerajaan pencuri, penyangak dan perompak, kata Mahathir

Anjing menyalak, bukit tak akan runtuh, begitu kata Tun Dr Mahathir Mohamad mengulas serangan balas terhadapnya ketika mempertikaikan pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Menulis di blog dengan tajuk “Jurucakap Najib”, Mahahir mengulas gelaran-gelaran yang dilontar padanya seperti “antik”, “boneka”, “gimik” selepas membuat dakwaan rasuah, pencurian wang kerajaan dan salah guna kuasa.
“Panggillah saya dengan apa nama dan gelaran pun, kebenaran dakwaan oleh saya tidak terjawab,” kata Mahathir, perdana menteri keempat yang kini memimpin serpihan Umno, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).
Katanya, beliau menganggap gelaran padanya itu sebagai pengakuan bahawa dakwaannya memang benar dan tidak dapat dinafikan.
Beliau bagaimanapun berkata, amatlah menyedihkan kerana kemampuan jurucakap kerajaan didakwa amat terhad.
Mahathir juga berkata serangan balas terhadapnya tidak pun menidakkan dakwaan kemasukan RM2.6 bilion yang ke akaun peribadi Najib atau saman sivil Jabatan Kehakiman (DOJ), Amerika Syarikat untuk menyita aset berkaitan 1MDB.
Tidak dapat mengembalikan yang “dihilangkan”, Mahathir berkata ia sebaliknya mewujudkan “kerajaan kuku besi yang ditakrif sebagai kleptokrasi iaitu kerajaan pencuri, penyangak dan perompak”
Tak payah nak berbelit belit macam macai@balaci pendedak..! pakcik makcik mudah faham..!
JURUCAKAP NAJIB
1. Amatlah menyedihkan kerana kemampuan jurucakap Kerajaan Najib amat terhad.

2. Apabila didedah bukti berkenaan rasuah, pencurian wang Kerajaan, dan salahguna kuasa oleh Najib, jawapan yang diperolehi dari anggota kabinet kleptokratiknya terhad kepada memberi gelaran kepada saya. Memanggil saya antique, puppet, gimmick dan bermacam lagi tidak dapat menutup kesalahan Najib dan pemerintahannya; tidak dapat menidakkan dakwaan yang Najib memiliki 2.6 billion Ringgit dalam akaun peribadinya; tidak dapat mempertikai dakwaan DOJ yang wang ini datang dari 1MDB, tidak dapat mengembali berbillion Ringgit yang dihilangkan oleh 1MDB yang dipimpin oleh Najib, mengadakan Kerajaan kuku besi yang ditakrif sebagai Kleptokrasi iaitu Kerajaan pencuri, penyangak dan perompak.

3. Panggillah saya dengan apa nama dan gelaran pun, kebenaran dakwaan oleh saya tidak terjawab.

4. Kata pepatah Melayu anjing menyalak, bukit tak akan runtuh. Saya terima baik gelaran yang diberi kepada saya kerana ia sebenarnya adalah pengakuan bahawa segala dakwaan oleh saya dan oleh lain-lain pihak memang benar dan tidak dapat dinafikan


tu yang kalut nak ajak pikir luar kotak? kotak apa? kotak kasut???
Lu Fikir La Sendiri!!!

60 ulasan:

  1. Seseorang yg bersalah bila tidak dapat membuktikan dia tidak bersalah akan tertekan....cara digunakan untuk pertahankan diri adalah dengan serangan balas yg merapu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Admin...balaci najib sabotaj lagi...kerana tersepit tidak mampu bela perompak,,,penyangak ni sabotaj ruangan komen..bebal betul

      Padam
  2. Yang didakwa menipu yak dan yeo.

    Yang jadi mangsa...tak ada cuma bsi pecah amanah.

    Mana nama 1mdb dan Najib? Nama jho low ada tapi "pegawai bank jho low" je yg sangkut. Jho low pun tak sangkut.

    Doj pun terkucil nak namakan siapa mo1.

    Sampai hari ini harta riza dan jho low tak berani disita.

    Saman sivil je berani tapi tuduhan anjing2 penjilat kahak dan lendir ni kata jenayah...


    Kahkahkaah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooooo, di tengah hari Ahad yang di jangka ramai pembaca blog ini dan ramai yang tinggalkan komen, si Jing Jibo keluar awal.

      Jing Jibo ia lah NAJIB-PAID BLOGGER yang di tugaskan ke blog ini sebab blog ini popular dan berpengaruh. Ini CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. Punya lah berjela menulis, takkan maki hamun je? Kahkahkah....

      1. Siapa yg kena dakwa di Singapura? Yak dan yeo

      2. Bank mana yg kena tutup? Bsi.

      3. Apa sebabnya? 41 kesalahan penggubahan wang haram oleh 6 pengurus dana.

      4. Ada sebut 1mdb? Tak ada.

      5. Ada sebut Najib? Tak ada.

      6. Ada sebut jho low atau riza? Tak ada.

      hmmmmm.....doj pun saman sivil je. Mo1 pun tak berani sebut.


      Siapa yg menfitnah 24/7? Siapa yg hanya mencarut? Apa faktanya? Takkan harap dari kitab sr dan wsj je?



      Anjing2 penjilat lendir dan kahak......terus menyalak....kahkahkah...

      Padam
    3. Kamu Jing Jibo nak tegakkan benang basah mana boleh. Sebab dah di basahkan dengan lendir Jibo.

      Bila nak tanya pasal bukti? Nak kena lempang dengan kata kata bodoh bangang dsb nya.

      Padam
    4. Kenapa mereka didakwa dan bank ditutup?
      Kerana mereka telah membiarkan pemindahan Wang haram berkaitan 1MDB melalui akaun bank mereka.

      2. Siapakah yang arahkan kesemua pemindahan wang haram ini?
      Berdasarkan perlembagaan 1MDB sendiri hanya PM Najib sahaja berhak mengarahkan segala pemindahan wang berkaitan 1MDB.

      3. Adakah PM Najib mengakui dia yang mengarahkan?
      Melalui PMO dan peguamnya Dato Hafarizam Harun memang PM Najib tidak nafikan beliau yang arahkan semuanya.

      4. Adakah PM Najib mengakui itu kesalahannya?
      Ia akui setakat ia tandatanngan tapi ia tak mengaku salah sebab alasannya ia tak tau apa yang ia tandatangan.

      5. Adakah ini undang-undangnya?
      Sudah tentu tidak. Undang-undangnya ialah kamu tndtangan kamu kena jawab. Lebih2 lagi bila ia kes jenayah, jumlahnya besar dan berlaku lintasan antarabangsa..

      6. Habis kenapa tiada tindakan undang-undang diambil ke atasnya?
      Sebab penyalahgunaan kuasa telah berlaku. Peguam Negara Malaysia bukan sahaja tidak mendakwanya malah permintaan Switzerland melalui MLA juga ditolak.

      7. Habis, apa mesti dibuat?
      Kena jatuhkan dia dari persada kuasa baru boleh dakwanya.

      Itu jawpannya Keris Berayon

      Padam
    5. Keris,

      1. Mmg benar cuma pegawai BSI yang didakwa dan ditangkap.
      2, Mmg benar cuma BSI dan Falcon yg diarah tutup di Singapore dan UBS dan DBS dipenalti
      3. Mmg benar najib, jho low, riza tidak ditangkap di singapore.

      Cuma untuk pemahaman lebih mendalam keris, kesemua yg ditangkap di singapore tu mengurus harta anak syarikat 1mdb, brazen sky ltd. Brazen sky ini pula menyimpan unit pelaburan dari kegagalan dan 'keuntungan' joint-venture dgn petrosaudi.

      Soalan 1. kpd keris, duit semua yg disonglap oleh pegawai2 BSI dan syarikat lindung mereka ini bolehkah diambil semula oleh 1MDB? Jika boleh berapa nilai unit pelaburan brazen sky sky sekrg?

      Soalan 2. kpd keris, hutang 1mdb sekitar rm44b itu mampukah dibyr tanpa mengambil pusing untuk mengambil kembali kesemua duit2 yg bertaburan di singapore, US dan dubai? Takkan 1mdb buat2 bodo duit dia kene kebas?

      Soalan 3. kpd keris. Yg dua atas tu pon ko belum tentu dpt jawab..so soalan ke 3 tu aku simpan utk cybertrooper yg lebih cerdik sikit...aritu dgn Lim Sian See pon dia xnak jwb....

      Padam
    6. Singapura Secara Rasmi Namakan Jho Low Terlibat Kes 1MDB
      November 11, 2016 7 0
      Facebook Twitter

      SINGAPURA: Unit jenayah kolar putih Singapura julung kali mengenal pasti ahli perniagaan Malaysia, Low Taek Jho sebagai orang penting dalam siasatan pengubahan wang haram dikaitkan dengan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

      Pendedahan itu dibuat seorang penyiasat dalam perbicaraan kes pengubahan wang haram berprofil tinggi membabitkan seorang bekas pengurus bank swasta Switzerland, BSI, di Singapura.

      Low yang lebih dikenali sebagai Jho Low antara orang yang dinamakan dalam saman sivil difailkan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) yang mendakwa lebih AS$3.5 bilion diseleweng daripada 1MDB.

      Pihak berkuasa Singapura turut membekukan aset Low, bagaimanapun pemuda berusia 34 tahun itu tidak berdepan sebarang pertuduhan dalam siasatan ke atas 1MDB.

      1MDB diasaskan Najib yang pernah mempengerusikan lembaga penasihat syarikat itu, kini terbabit dalam siasatan pengubahan wang di sekurang-kurangnya 6 negara, termasuk Switzerland, Singapura dan Amerika Syarikat.

      Najib yang menafikan sebarang salah laku berjanji Malaysia akan bekerjasama dalam mana-mana siasatan antarabangsa.

      Oh Yong Yang, seorang pegawai polis Jabatan Hal Ehwal Komersial (CAD) memberitahu sebuah mahkamah di Singapura yang Low disiasat sejak 2015.

      “Low Taek Jho adalah orang berkepentingan utama dalam siasatan kami dan dia juga adalah orang berkepentingan dalam siasatan berkaitan bidang kuasa lain…Ia bermula pada 2015.”

      Beliau berkata demikian pada perbicaraan Yeo Jiawei, bekas pengurus bank BSI yang berdepan 4 pertuduhan berkaitan cubaannya memutar belit proses keadilan dengan memujuk saksi berbohong kepada polis dan memusnahkan bukti.

      Pegawai CAD itu berkata, bekas Ketua Pegawai Eksekutif Aabar Investments di Abu Dhabi, Eric Tan Kim Loong dan Mohamed Ahmed Badawy Al Husseiny, turut disiasat atas dakwaan pengubahan wang haram.

      Husseiny digantikan sebagai ketua eksekutif Aabar Investments tahun lalu, selepas memegang jawatan itu sejak 2010.

      Yeo memberitahu mahkamah, Jho Low adalah pelanggan utama BSI dan memperkenalkan 1MDB kepada bank swasta itu.

      Reuters gagal menghubungi Jho Low, Eric Tan atau Husseiny.

      Yeo turut berdepan 7 pertuduhan berasingan, termasuk pengubahan wang haram, penipuan dan pemalsuan yang akan dibicarakan tahun depan.

      Bank pusat Singapura mengarahkan operasi BSI ditutup pada Mei lalu dan meminta Jabatan Peguam Negara menyiasat 6 pegawai kanan pengurusan dan pekerja BSI.

      Perbicaraan Yeo berakhir hari ini.

      Padam
    7. "Sampai hari ini harta riza dan jho low tak berani disita."

      Adakah riza dah balik ke AS duduk dirumah mewah dia?

      Macai bebal pusing fakta sitaan harta perompak di AS..

      Padam
  3. Walau sukar tetapi terpaksa say bye-bye to Umno/BN.Umno sekarang bukan lagi Umno kuat serta bermaruah seperti di bawah 4 Pm terdahulu,sudah jauh tersasar.Welcome....PPBM.Doakan Tun serta yang lain dilindungi Allah.Amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Juga doakan PPBM dan barisan Pembangkang dapat menggulingkan Bugis Lanun dan UMNO/BN di RU14.

      Padam
    2. To hell with parti cap.bunga...golongan org tak bermaruah..matlamat menghalalkan cara..biar laknat Allah menimpa mereka...rakyat dipermainkan...fitnah berluasa...

      Padam
    3. 3:24 PTG,

      Xemua yg ko cakap tu sesuai untuk UMNO. Mcm ko tau aje yek?

      Padam
    4. Perompak bermaruah Najib klepek...hehehe

      Padam
  4. Kerajaan pencuri, penyangak dan perompak, kata Mahathir

    Nak tambah satu - Kerajaan penyanyi. Nyanyi sama Duterte, lepas upacara itu, termenong, gelisah, naik panas hati, tak habis habis dunia (7 negara sekarang) siasat 3 negara bawak ke mahkamah dan hebohkan "duit derma" kepala hotak dia.

    Nyanyi penipuan sehingga ada 40 jawapan yang berlainan kpd soalan duit dari siapa, untuk apa dsb nya.

    Nyanyi cara tak berbunyi kenapa laporan Ketua Odit Negara di rahsiakan. Dan macam macam lagi.

    Pemimpin desperado. Bugis Melanun. Dan Self-Acclaimed FLOM (txs john doe for suggesting the prefix).

    BalasPadam
    Balasan

    1. Senarai sebahagian kecil penyelewengan dan salah guna kuasa yang telah dilakukan oleh Mahathir sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri :

      Merompak wang royalti minyak Terengganu dan ditukar menjadi wang ehsan PAS memerintah Terangganu dari tahun 1999 hingga 2004.

      Memaksa KWSP membiayai projek LRT Putra serta menyelamatkan L&G dan PLUS Berhad;

      Memaksa Petronas membeli saham Proton;

      Memaksa Petronas mengambil-alih Litar Sepang;

      Memaksa Danaharta menanggung segala hutang lapuk RM39.326b milik BBMB, Sime Bank dan 66 institusi kewangan yang lain;

      Oleh yang demikian, Dr.Mahathir perlu disiasat bagi menentukan sejauh mana keterlibatan beliau dalam pelbagai jenayah, penyelewengan dan salah guna kuasa sepanjang 22 tahun memerintah negara ini.



      (Dengan budak hungusan bolehle ko kata ko malaikat, tapi dengan jangan duk buat pasai)

      Padam
    2. Jing Jibo dah tak reti jawab tuduhan dan ludah piah puak Tun M coba digress kapada zaman 20-30 tahun lalu. Ko pigi berak tipi jalan le, Jing, tengok berapa ramai yang baling ko dengan batu.

      Padam
    3. Ko antara ribuan yg telah lama berckp dgn salah laku TDM. Ironinya cuma org bawahan saja percaya TDM bersalah, org atasan dlm umno tidak. Buktinya tak pernah pulak TDM masuk mahkamah utk tuduhan itu semua.
      Bezanya dgn najb, najib awal2 dah suruh peguam negara buang kes.

      Padam
    4. Tun M pun suruh siasat dan dakwanya kalau betul dia salah. Ni dok gebang ja.

      Berani disuruh siasat tandanya yakin benar

      Tidak berani serahkan butiran MLA kera tahu diri bersalah.

      Maka gebang je lah yang mampu.

      Padam
    5. Mana Najib suruh buang kes, Mat.

      Najib tak payah kata apa apa, Pandi tak buat kes pun ke atas dia sebab terhutang budi sampai mati dapat jawatan PN.

      Yang Gani Pattai sediakan Charge Sheet nak dakwa dia di mahkamah, di buang nya Gani serta merta tanpa sebab munasabah pun. Cengkeduk punya keroje. Siapa nak tahu istilah itu, tengok kamus Latin, hehe.

      Padam


    6. enarai sebahagian kecil penyelewengan dan salah guna kuasa yang telah dilakukan oleh Mahathir sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri :

      7. Mempengaruhi integriti dan kebebasan kehakiman

      * Kes Anwar Ibrahim (kes liwat 1)
      * Kes fiasco Tun Salleh Abbas;
      * Percutian Ketua Hakim Negara, Mohd Eusoff Chin bersama VK Lingam.
      * Kes tape Lingam, Suruhanjaya Diraja yang terlibat menyiasata kes ini mencadangan beliau bersama 5 orang lagi disiasat lanjut. Nazri Aziz kata tiada kes, maka kes ditutup.
      * Campur tangan seorang hakim kanan dalam pengendalian kes pengundi hantu DUN Likas.
      * Pendedahan oleh Datuk Syed Aidid, bekas Hakim Mahkamah Tinggi tentang 112 kes rasuah hakim-hakim.
      * Penghapusan bukti dalam kes seks DP Vijandran.
      * Perlantikan Mohtar Abdullah sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan setelah beliau terlibat membebaskan Rahim Tamby Chik, Tan Sri Muhammad Mohd Taib, Rafidah Aziz dan sebagainya ketika menjadi Peguam Negara, dan
      * Perlantikan Ariffin Jaka dan Agustin Paul (sudah meninggal dunia kerana mengidap barah) sebagai Hakim Mahkamah Agung.



      Kalau ini pun korang tak percaya memeng ko born to be bebal

      Padam
    7. Mamat 3:20 PTG,

      Amende tu semua?

      Mana bukti nya?

      Padam
    8. Mana polis ato sprm?kenapa tak tangkap madey? Madey tak boleh sekat daa...cakap kosong..orang biola pun bolwh...hehehe

      Padam
  5. Donald Trump pun dah tahu Kerajaan pencuri, penyangak dan perompak yang di pimpin Bugis Lanun. Soal nya: apa tahap perhubungan yang mungkin di jalin antara Donald dan si Bugis Lanun.

    "Kawan baik golf saya," kata si Bugis Lanun. "My favourite Prime Minister," kata si Donald di masa dia belom jadi Presiden elect. Tak tahu lah jika bila dia ada kuasa yang terbesar di dunia, kepala nya bengkak dua kali ganda dan pandang si Bugis Lanun sebagai kucing kurap.

    Kalau gitu, aku tak suka bagi Malaysia, tapi aku tepuk tangan bagi si Bugis Lanun itu. Sebab aku mahukan dia di asingkan, di nyahkan dari jawatan dia secepat mungkin. Donald mengucing kurapkan dia boleh membantu usaha2 arah ke situ.

    Tapi si Donald seorang businessman. The bottom line counts. Personal, kot ke peringkat nasional juga. Gamak nya, kalau si Bugis Lanun bagi US kemudahan macam si Bugis Lanun kasi China, Donald akan tertarik, mahu main golf dengan nya selalu.

    Amacam kekawan? Ada banyak lagi ke yang si Bugis Lanun boleh tawarkan kpd Donald pulak?

    Kalau Donald nakkan Malaysia jadi lebih dari pivot, malahan jadi tempat bikin nuclear arsenal sebagai front line Amerika against China, kot si Bugis Lanun setujukan. Mana ada prinsip pada orang yang sanggup seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun dia. Aku tak kisah sebab negara pimpinan Islam berkuasa nuklear boleh membikin Zionis Israel kurang membuli orang2 Palestine.

    BalasPadam
  6. "anjing menyalak, bukit tak akan runtuh."

    Ada sekor di sini menyalak tak habis habis, dia yg nak runtuh sekarang, tak lama lagi mampus tergelimpang di tepi jalan, hehe

    BalasPadam
  7. "gelaran yang diberi kepada saya .. sebenarnya adalah pengakuan bahawa segala dakwaan oleh saya dan oleh lain-lain pihak memang benar dan tidak dapat dinafikan, kata Tun M.

    Setuju amat sangat. Nafi, kena sekel, nafi, kena sekel, paling besar sekali, kena tempeleng dengan DoJ mengambil tindakan mahkamah berkaitan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering".

    BalasPadam
  8. MAMAK KUTTY MEROYAN LAGI
    MACAI MAHA KUTTY TERKINJA KINJA
    DISPORK PEGAWAI BANK YANG KORUPSI
    NAMA NAJIB TAK TERLIBAT TETAP DIFITNAH JUA



    ....kikikiki... kutty mati tegak berdiri asal boboi jadi piem.... kikiki... sapa yg jadi piem yeee.. boboi atau aljuboori.... budak suman sila jawabbb... kikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing, barang Jibo kot mati tegak berdiri dalam lobang belakang ko.

      Padam
    2. Terkinja2 bimbang jho lo didakwa...bimbang nama najib berkumandang dlmmahkamah singapore..

      Padam
  9. Aku tak lari dari pos Putera M. Nak komen pasal gambar di bawah pos itu -

    Apasal, lepas berkali kali Botox, tak tahu berapa kali di bawah pisau plastic surgeon, berjuta juta Ringgit anti-ageing hormones, nanpak tua jugak si gemok gedempol tuh? Berkedut bukan main tengkok dia.

    Getting personal? Sapa kata ada anything tak personal in love and in war. And this is war, beb. Political war against the Penyeleweng and Pengsonglap Bugis Lanun and gang.

    BalasPadam
  10. JUBO MAHA KUTTY RELA DILIWAT LAGI
    DULU NO SRKARANG YESS BOLE DILIWATI
    UNTUK BOBOI YANG MAHA KUTTY SAYANGI
    MATI TEGAK PUN MAHA KUTTY SANGGUP HADAPI

    kikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bunyi macam bimbang jholo didakwa

      Padam
    2. Anjing cai dok ulang bendasama ja..kesian kt lu ni..bodohnya macaimacai yg bijan bg dedakk..semuaa kt spin..ptutla bijan suka..bodohhbortingkek..to u cai..kepalabutoh..mkn dedak tu diamdiam..

      Padam
  11. Gelaran yg orang umno/Melayu beri saja yg Matdey sebut...yg puak kafir bagi gelaran ULAR & BAPAK ayam, mana ada dia berani cakap.
    Dulu orang cakap puak bukan Melayu kecut telor dgn Matdey...kini jadi terbalik, Matdey kecut telor dgn bukan Melayu...dasar mamak keling botol, kaki aota..ptuuiiihhhh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mamat 333 PTG,

      Gelaran untuk kamu - PARIAH

      Padam
    2. Itu andaian bodoo ko

      Padam
  12. Bluffing. Kata AG Swiss.
    Berputar putar berbelit belit. Penduduk Mlaysia masih hormat menghormati antara satu sama lain. Kalau pihak kerajaan berasa mereka tidak lagi dihormati rakyat ... itu adalah kuasa rakyat.
    Institusi lemah yg tak daya nak jawab dengan tuntas menjadi bahan jenaka sana sini. Macamana kerajaan yg hebat boleh salur berbilun duit pelaburan pada jalan yg tidak betul. Hasil dr siasatan AG luar negara rupanya 1MDB adalah sindiket penyelewengan terancang yang melibatkan ramai penyangak.
    Di Malaysia tak seorang pun penyangak yang kena tangkap ... tu yang rakyat jadi gelak dan akan santai membantai kerajaan. 1MDB diberi taraf perlindungan suaka poltik ... tak boleh usik. Apa istimewa sangat 1MDB ni sehingga ianya tak boleh ditegur?????

    BalasPadam
  13. Assalam Bro,kita kan orang Islam.nak komen tu biarlah berpada.jangan sampai menjatuhkan maruah orang.Namun begitu kita tunggu aje kesudahan episod 1MDB ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus assalam tu. Tapi ko tuju komen kat sapa?

      Tak boleh nak tunggu aje. Panjang berjela jela tak boleh selesai, Mamat. MMelainkan Najib letak jawtan atau di gulingkan di PRU14.

      Ko sokong Najib ke? Bukan Jing Jibo menyaman sebagai org biasa ke? Nate' tu buat macam macam.

      Padam
    2. Salam Sdr 4:07

      Zahid dan seluruh kabinet menunjukkan sikap terus berlari bersama penyamun untuk tempoh yang lama. Akibatnya mereka sudah jadi pensubahat.

      Maka setakat Najib letak jawatan sudah tidak lagi boleh menjadi ubat. Seluruh kabinet telah rosak.

      Maka satu2nya ubat yg tggl ialah tumbangkan kesemuanya dan naikkan pasukan batu yang masih bersih.

      Dan inilah yang kita akan buat dan inilah yg akan berlaku, in shaa Allah. Aamiin.

      Padam
  14. NEW YORK: Donald Trump berkata, beliau tidak akan menerima gaji ketika berkhidmat sebagai Presiden Amerika Syarikat (AS). 

    Sebelum kejayaan pilihan raya, Presiden dipilih itu menegaskan, beliau malah tidak akan "mengambil walau satu dollar" daripada gaji presiden sebanyak AS$400,000 (RM1.76 million) setahun. 

    Bercakap dalam satu acara September tahun lalu, beliau memaklumkan penyokong di New Hampshire: "Perkara pertama yang saya lakukan jika dipilih sebagai presiden, saya tidak akan menerima gaji. Ia bukan satu masalah buat saya.

    " Beliau mengulangi dakwaan itu dalam satu soal jawab di Twitter akhir bulan sama apabila seorang pengikutnya bertanya: "Adakah anda melepaskan gaji presiden jika dipilih?" yang dibalas Trump: "Berkaitan gaji, saya malah tidak akan mengambil walau sedollar pun. Saya akan melepaskan gaji saya jika dipilih sebagai presiden." 

    Ketika kempennya, ahli politik Republikan itu mendakwa, sebagai seorang jutawan perniagaan, beliau tidak terikat dengan arahan penyokong kewangan. 

    Trump dianggarkan memiliki kekayaan bernilai AS$3.7 bilion (RM16.31 bilion) menurut Forbes. 

    Presiden AS kaya sebelum itu mendermakan gaji mereka kepada badan kebajikan selepas menganggap tidak memerlukan sokongan kewangan sebagai pendapatan peribadi. 

    Herbert Hoover dan John F Kennedy, kedua-duanya dilaporkan mendermakan wang itu kepada badan kebajikan. - Agensi


    "Sebaik-Baik Najib...."


    ...masih boleh menyanyi dan menari dengan gembira dalam pesta riang ria menyambut tetamu negara. Seolah-olahnya tiada apa yang berlaku. Malah sebelum itu, dia dan keluarganya berkelana ke negara China bukan untuk menarik pelaburan, tetapi menambah hutang negara.

    Ketika kerajaan sepatutnya lebih berhemah dalam berbelanja dan berusaha untuk mengurangkan beban hutang negara, Najib telah menyebabkan kerajaan berhutang lagi sebanyak RM55 bilion dengan bank dari negara China untuk membina landasan keretapi paling mahal di dunia. 

    Tatkala biasiswa mahasiswa dipotong, subsidi minyak ditarik balik dan peruntukan kepada kementerian-kementerian dikurangkan, kontrak pembinaan projek mega bernilai puluhan billion ringgit ini diberikan kepada sebuah syarikat dari negara China tanpa melalui proses tender terbuka.

    ​Inilah cara pengurusan ekonomi Najib yang langsung tidak menghiraukan kebajikan rakyat. Ini tidak termasuk perjanjian-perjanjian lain yang bernilai RM144 bilion kesemuanya, yang kebanyakannya adalah hutang, bukan pelaburan. 

    Hutang 1MDB pun masih belum nampak jalan penyelesaiannya, Najib menambah lagi hutang negara berjumlah ratusan billion ringgit yang akhirnya terpaksa ditanggung oleh rakyat.

    Apabila pemimpin yang korup salah urus ekonomi negara, rakyatlah yang menderita. Hasil kutipan GST dan cukai pendapatan tidak dikembalikan kepada rakyat, sebaliknya terpaksa digunakan untuk membayar hutang negara dan menampung pembaziran oleh pemimpin yang boros dan rasu

    BalasPadam

  15. Donald Trump menjadi billionare sebelum memegang kuasa

    Majathir menjadi billionare selepas memegang kuasa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Silap tu..DOJ telah mengesahkan Najib jadi billionaire selepas jadi PM...DOJ juga sahkan najib pegang REKOD jenayah klepek terbesar diDUNIA....madey ade sesiapa yg sahkan?madey dahtakada kuasa..polis dan SPRM boleh siasat bila2 masa..kenapa tak siasat? Ko macai2 suka cakap dlm tin kosong..kuat menipu..

      Padam
  16. Kenapa apa yang Mahathir lakukan semuanya tak kena mata umum?
    SUNDAY, NOVEMBER 13, 2016
    Apa lagi yg sakit sangat hati kita pada Tun Mahathir?
    Oleh : Wfauzdin Ns

    Dulu, sewaktu beliau menyerang Najib dan mengadakan Deklarasi Rakyat jatuhkan Najib, kita kata bahawa Mahathir hanya mahu turunkan Najib, bukan Umno/Bn. 

    Mahathir kemudiannya umumkan keluar Umno/Bn dan berceramah di merata2 tempat mengajak rakyat bersama2 jatuhkan Najib, Umno/Bn. Kita pun berkata, Mahathir tidak ikhlas kerana masih melupakan nasib Anwar di penjara. Maka, Mahathir pun bertemu dengan Anwar dan selama lebih kurang 45 minit mereka bertemu dan berbincang di sebuah bilik di mahkamah. Kedua2nya bersalam dan tersenyum gembira. Sekali lagi kita bertanya, "Ikhlaskah Mahathir itu?"

    Apabila Anwar ditanya, adakah beliau telah memaafkan Mahathir?, Anwar menjawab dia telah lama memaafkan semua orang. Mengapa tidak tanya, ikhlaskah Anwar itu?

    Tidak cukup dengan hanya Mahathir, baru-baru ini isteri beliau Dr Siti Hasmah berkunjung ke rumah isteri Anwar, Kak Wan di Segambut. Bukan Kak Wan yg datang ke rumah Siti Hasmah. Siti Hasmah diraikan sebagai tetamu istimewa oleh Kak Wan lebih dari satu jam. Mereka saling berpelukan, bergambar dan bertukar2 buah tangan. Mahukah kita bertanya juga, ikhlaskah Dr Siti Hasmah? Ikhlaskah Kak Wan?

    Siang tadi Konvensyen Pakatan Harapan diadakan di Shah Alam. Semua parti Pembangkang dijemput, dan Tun Mahathir dan Muhyidin diberi peluang berucap. Ketibaan Mahathir di luar dan di dalam dewan, terdengar sesekali gema laungan Bebas Anwar dan Reformasi. Di hadapan Mahathir, kesemua wakil dari PH mengulangi bahawa Anwar adalah bakal PM jika PH ke Putrajaya. 

    Timbul pula tuduhan kononnya PH kini dikawal oleh Mahathir. Lawak sungguh tuduhan itu. Lojikkah Mahathir mengawal PH dan membiarkan laungan Bebas Anwar dan reformasi bergema, dan paling tidak masuk akal Mahathir kawal PH dengan mengistiharkan Anwar adalah bakal PM? Bukankah itu bermaksud Mahathir setuju Anwar menjadi PM ? Itu bukti Mahathir yg kawal PH? 

    Ada lagi cerita karut.... Apabila lencana Bebaskan Anwar ini disematkan ke baju Tun Mahathir sewaktu beliau hadir di Konvensyen PH siang tadi, ada yg bertanya apakah lencana ini boleh menghapuskan dosa2 lampau Mahathir?

    Pertamanya, siapa kita untuk mengira dosa2 orang lain dan menilai penghapusan dosa2 orang lain? Samada dosanya diampunkan oleh Allah atau tidak, bukan urusan kita. Siapa pula yg akan menilai dosa2 kita? 

    Anwar telah lama memaafkan semua orang. Kemaafan yg Anwar berikan itu terpulang kpd Allah. Tugas kita hanyalah sentiasa mendoakan orang yg pernah berlaku zalim dan yg sedang melakukan kezaliman, agar berubah. Sizalim yg meneruskan kezalimannya, wajib kita lawan sekiranya masih tidak berubah.

    Ada juga yg bertanya, benarkah Tun Mahathir ikhlas memakai lencana Bebaskan Anwar itu? Sekali lagi bukan tugas kita menggali apa yg ada dalam hati seseorang. Apakah berdosa besar Tun Mahathir yg pernah memenjarakan Anwar, kini mahu Anwar bebas?

    Setahu aku, makhluk yg amat takut dan marah jika seseorang itu mahu berubah dari buruk kpd yg lebih baik itu, makhluk itu adalah Iblis dan Syaitan. Cukup2lah bersangka buruk. Cermin diri kita dulu, sebesar mana kita telah berusaha untuk menjatuhkan rejim sekarang? 

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita adalah makhluk yang lemah, dan setiap makhluk tertakluk kepada kesalah/kelemahan masing2.
      Kalau kita asyik2 hendak memdedahkan keaiban/kelemahan orang, maka janganlah marah kalau orang lain pun boleh memdedahkan keaiban/kelemahan anda sendiri. Itu Adalah hukum alam.

      Padam
    2. Kenapa? Sebab Najib dah macam cicak putus ekor, ke sana ke sini risaukan nama penuh dia keluar dalam kes mahkamah US, Singapore dan Switzerland.

      Dan, salepas harta anak tiri dan kroni2 dia di sita di US, risaukan jika depa akan di dakwa di mahkamah atas tuduhan jenayah "misappropriation of 1MDB funds and money laundering", yang akhir nya mungkin membawa kpd dia sendiri tertuduh, macam bekas PM Ukraine, Lazarenko, di tuduh dan di dapati bersalah di tahun 2014.

      Jadi dia, kuncu kuncu nya, serta semua penyokong penyokong nya yang dah tak tahu nak buat apa, kata macam macam le, nak coba deflect attention kpd lain orang pulak.

      Ingat, depa dah coba secara prebet mintak pihak berkuasa Switzerland drop the investigations ke atas misappropriation of 1MDB funds and money laundering di negara itu. Tak usah harap lah depa di Switzerland setuju. Bila Pandi tak kasi kerjasama beri malumat yang di minta depa, depa kata takpa lah, depa boleh minta dari pihak lain, saperti Singapore.

      Terberak lah depa yg berkenaan. Terberak sekatrang tak mengapa tapi, kalau terberak masa di heret ke mahkamah, di remand dsb nya, lobang jamban satu saja dan terletak depan semua penghuni cell itu, beb. Selalu nampak begitu dalam TV.

      Padam

    3. Yang aku tau Mahathir mendapat nama baru ,ular n bapa ayam

      Padam
    4. Kau 612 PTG ia lah bapa ular. Kalau jumpa ular dengan kau, bunuh mana mana satu pun boleh, serupa, hehe.

      Padam
  17. http://syedsoutsidethebox.blogspot.my/2016/11/singapore-police-tracing-jolo-now-game.html

    BalasPadam
  18. Prejudis ? Mengikut pemahaman saya, prejudis di atas membawa maksud memberi gambaran atau persepsi awal yang salah ... so maknanya AG kita takut jika kita bantu AG Swiss dalam siasatan mereka ke atas skandal 1MDB, ia seolah2 beri persepsi bahawa wujud jenayah 1MDB.

    Subjudis la.... kini prejudis pula .... cakap sajalah yang kerajaan TAKUT cerita sebenar mengenai skandal 1MDB akan terdedah dan ini bakal memudaratkan Najib atau MO1 !

    Sebelum ini macai2 menyalak mempertikaikan tindakan DOJ yang menyiasat tanpa menghubungi kerajaan atau 1MDB ..... sekarang kita boleh soal balik - Apakah kerajaan atau 1MDB akan beri kerjasama penuh dalam siasatan DOJ kalau dulu mereka minta bantuan ?

    Kes melibatkan MO1 atau Najib, permohonan harus melalui kerajaan yang dipimpin oleh Najib, begitu juga 1MDB yang dikuasai oleh Najib .... so tidaklah menghairankan kenapa DOJ pun malas nak bersusah payah minta bantuan melalui saluran itu.

    Apakah reaksi AG Swiss bila permohonan mereka ditolak oleh AG Apandi ?

    “Keputusan negatif Malaysia tidak mempunyai kesan langsung untuk prosiding jenayah yang sedang berlangsung di Switzerland.

    “OAG akan meneruskan siasatannya dengan bekerjasama dengan negara-negara lain yang terlibat dalam kes ini,” kata OAG kepada

    BalasPadam
  19. BOBOI MEDDEY DAN ALJUBOORI
    BARUA YAHUDI SUDAH BERSATU KINI
    PENGKHIANAT NEGARA SUDAH KENALI
    MARI KITA PERANG MUSUH NO SATU INI

    BalasPadam
    Balasan
    1. NAJIB KLEPEK MUSUH DAN PENGKHIANAT NEGARA NO 1....

      Ayooh mari kita hapuskan makhlok perosak negara...sebelum terlambat..

      Padam
  20. Ini yg dipetik dari blog Cucu Tok Setan.

    Bukti macai2 BEBAL Najib PENIPU

    AnonymousSunday, November 13, 2016 11:56:00 AM
    Ini bukan soal siap tak siap...penipuan fakta..penjelasan menteri berbeza dengan apa cai bebal cakap...9 billion untuk bayar tanah..najib tak berhutang yg hutang syarikat cina..kerajaan hanye penjamin....kerja sibebal2 ni nak menipu...tunjuk bijak sangat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan bimbang PRU14 ini akan di tunjukkanNYA siapa yang salah siapa yang betul... sabar sekejab, setahun saja lagi.

      Padam
  21. Ingatkan kebal rupa-rupanya berdarah jugak hidung JAMAL SI BAJU MERAH


    Darah Jamal 'tumpah' di Ampang

    Pemimpin Baju Merah Datuk Seri Jamal Md Yunos berdarah pada hidungnya selepas dia didakwa diserang dan ditumbuk dalam kejadian di Ampang hari ini.

    Kejadian berlaku ketika Jamal bersama pengikutnya mengekori Anggota Parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin yang sedang mempromosikan perhimpunan BERSIH5 di pusat beli-belah Ampang Point.

    Sejurus kemudian berlaku pergelutan dan ketika itulah muka Jamal didakwa ditumbuk pihak tidak diketahui.

    Anggota kumpulan Baju Merah kemudian bergelut pula dengan beberapa anggota polis yang menyekat laluan keluar. Sekurang-kurangnya tiga daripada mereka ditahan.

    Ditemui media selepas itu Jamal berkata seorang daripada "budak Zuraida" telah memukulnya.

    Jamal yang juga ketua Umno Sungai Besar jelas tidak berpuas hati dengan insiden itu dan memberitahu beliau akan bertindak balas.

    "Saya tak puas hati. Saya akan kejar mereka lebih dari apa saya umumkan (terhadap BERSIH sebelum ini).

    "Saya akan cincang mereka," katanya.

    Jamal dikenali sebagai pimpinan utama Baju Merah yang giat menyaingi kempen BERSIH menjelang perhimpunan di Kuala Lumpur pada Sabtu depan.

    Selain memberi amaran untuk berkumpul beramai-ramai bersama BERSIH, sejak beberapa hari lalu kumpulan berkenaan mempamerkan kekuatan mereka dalam seni bela diri, termasuk ketika mengadakan protes berhampiran pejabat Malaysiakini  pada 5 November lalu.

    Beberapa klip video yang tersebar di media sosial pula menunjukkan beberapa individu - termasuk Jamal sendiri - menunjukkan kemampuan mereka menahan pukulan serta serangan fizikal melalui seni bela diri.

    Sementara itu Zuraida ketika dihubungi berkata beliau tidak tahu menahu mengenai mengenai serangan ke atas Jamal.

    "Saya mengelak daripada dia, jadi saya tak tahu apa yang terjadi. Saya akan bercakap dengan orang saya dan bertanya kepada mereka," katanya kepada Malaysiakini.

    Kedah Lanie at 5:29:00 PM
    Share

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus berita ini. TK sdr mengeluarkan nya di sini.

      Padan muka Si Jamal Ikan Bakar itu, Cakap, berlagak, macam samseng. Biadap dan kurang ajar. Coba sekat Bersih dan sekarang kacau kegiatan pemimpin PKR pulak. Dia pikir dia apa?

      Nak take the law into his own hands. Pihak Polis mesti ambil tindakan tegas ke atas dia dan puak nya. Ini bahaya nya puak Najib financekan pergerakan mereka ini. Menjadi hantu syaitan. Nanti kalau jadi gaduh besar, susah rakyat di negara ini.

      Padam
    2. Kikikk...samseng bebal jalanan jamban merah kecundang juga..berani plak bergelut dengan polis..melayu bebal...pembela bangsa membela bangsa dari ditindas...merah jamban bela perompak...sahlah bodoh pengikut jamal jamaban...jamal jamban dappat ribu,ribu,ribu...pengikut tidor dlm lokap dapat ciput...kalo tak bodoo bukan balaci najib...sanggup mati kerana najib konon..najib hidup mewah...pengikut merah dan keluarga merana..bodooo bebal melayu

      Padam
  22. Tak perlulah dok buat2 tanya sama ada Tun dah mengaku salah kerana memenjara Anuar tempoh hari.Ada siapa2 boleh tunjukkan bukti disini pernahkah Tun keluarkan kenyataan yang Anuar tak bersalah??.....tak pernahkan??...kan??.....setahu aku Tun cuma berdamai!!....tapi yang salah tetap salah ...itu antara Anuar dengan ALLAH.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salah tetap salah... anwar dah dijatuh hukum. Kenapa skarang tun tuntut kebebasan anwar? Utk sabitkan najib bersalah penjarakan anwar atau atau perlukan anwar utk jatuhkan najib?

      Padam