Selasa, 22 November 2016

Penolakan Rakyat Sudah Tidak Boleh Di Elak..!


Di satu pihak kata di atas..! Di satu pihak pula berkata di bawah..! 


Isu ini menyebabkan Ku Nan kuyup di maki hamun oleh ahli UMNO sendiri..!

Di satu peringkat lain, perebutan di peringkat Timbalan dan naib Presiden sudah semacam tidak boleh di elak..! Katanya masing masing dah banyak modal habis..!

Akar umbi pulak dah semakin menolak dan musykil dengan tindakan demi tindakan yang Najib lakukan..!

Akar umbi Umno bimbang Najib ‘jual negara’ pada China

Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia berkata presiden Umno perlu menjadikan perhimpunan agung parti sebagai tempat menangkis segala tohmahan termasuk berhubung lawatan ke China.

Veteran Umno mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membuat penjelasan berhubung tujuan sebenar lawatan ke China, pada perhimpunan agung parti hujung November ini.
Ketua Penerangan Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) Tan Sri Abdul Rahman Sulaiman berkata Najib yang juga presiden parti perlu mengutamakan agenda itu kerana wujudnya kekeliruan dalam kalangan pemimpin akar umbi parti kononnya perdana menteri ingin menjual negara kepada China.
“Perkara yang perlu ditekankan presiden Umno pada Persidangan Agung Umno (PAU) 2016 ialah tentang rasionalisasi ke China sebab ramai akar umbi salah faham berhubung perkara itu malah ada yang bimbang dengan lawatan itu.
“Kita kena menerima hakikat China akan menjadi negara yang mempunyai kuasa ekonomi kuat suatu hari nanti mengatasi Amerika Syarikat, jadi kita patut mengambil peluang menjadi rakan perniagaan China,” katanya kepada FMT.
Sebelum ini Najib mengadakan lawatan serta menandatangani beberapa perjanjian dengan kerajaan China dalam usaha membentuk pelaburan langsung asing (FDI) bagi pertumbuhan ekonomi negara.
Najib sebelum ini berkata rakyat asing yang melabur di Malaysia tidak boleh membawa balik infrastruktur yang dibina di sini ke negara asal mereka.
“Bagi mereka yang menuduh kerajaan menjual Malaysia kepada China, ia tidak masuk akal langsung, mungkin disebabkan cemburu atau didorong perasaan iri hati,” katanya.
Rahman berkata Najib juga perlu memberi penekanan mengenai kerjasama Umno dengan rakan komponen dalam Barisan Nasional (BN).
“Presiden kena beri penjelasan mengenai salah faham bukan Islam yang kononnya Umno lebih kepada bangsa Melayu, terutamanya melalui rakan dalam komponen BN.
“Penjelasan itu perlu bagi memastikan mereka (bukan Islam) tidak termakan propaganda pembangkang yang akhirnya menuju kehancuran,” katanya.
Sementara itu, Presiden Mubarak Tan Sri Abdul Aziz Rahman berkata Najib perlu menangkis segala tohmahan dilemparkan bekas pemimpin Umno termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad sekali gus meyakinkan kembali ahli parti yang semakin berpecah.
“Presiden Umno perlu menguatkan kembali akar Umno dalam PAU nanti supaya ahli sentiasa bersedia menentang musuh terutama pembangkang termasuk bekas pemimpin Umno tidak kira Tun Mahathir, Tan Sri Muhyiddin Yassin, apatah lagi apabila Umno kini berpecah belah.
“Menerusi penubuhan parti baharu, perpecahan orang Umno dalam politik amat ketara ditambah pula dengan terbentuknya pakatan pembangkang baharu,” katanya.
Perhimpunan Agung Umno 2016 akan berlangsung pada 29 November hingga 3 Disember di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) bermula dengan program taklimat presiden dan diikuti majlis perasmian pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri.


Apa maksudnya? maksudnya jentera penerangan yang di ketuai oleh Annuar Musa gagal memahamkan ahli UMNO berkaitan apa yang berlaku..! Saleh Keruak gagal menerapkan keyakinan rakyat atas apa tindakan kerajaan..! Najib gagal menjawab dan menyelesaikan segala permasalahan yang dia sendiri cipta..!

Kesangsian ahli umno dan rakyat terhadap Najib dan barisan pentadbirannya sudah berada di kemuncak..! Bila bila masa boleh menjunam..!

Hakikatnya rakyat sangsi, tak selesa, susah dengan himpitan kewangan hidup dan banyak lagi persoalan yang menyentuh kehidupan rakyat bernegara..! 

Macam mana nak menang pilihanraya..???

Lu Fikir La Sendiri!!!


152 ulasan:

  1. Hal nak ambik tndakan itu menunjukkan ada ahli2 UMNO yang hadiri demo aritu.

    Minat nak tahu berapa ramai.

    Bagus kalau Teuku (tipu pakai nama Tengku) Adenan pecat depa, supaya depa boleh masuk PPBM.

    Tapi dia umumkan akan ambik tindakan aje, dah ramai yang mahu cabut lari dari UMNO.

    UMNO akan hidup mati di PRU14, lebihkurang gitu kata Khaled Nordin.

    BalasPadam
  2. Bersih 5.0 yesterday was a disaster.
    ==============================

    They should not have organised the rally unless they were sure of the crowd because this is going to be the final rally before the next general election

    Bersih 5.0 was merely Mahathir’s anti-Najib agenda

    Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM or Pribumi) claims it has 50,000 registered members — .
    My insider sources tell me that Pribumi does not even have 10,000 members yet —
    less than half that of PAN, which has 20,000 members

    The target was simple. PAN has 20% support, so at least 200,000 of the one million PAS members were supposed to leave PAS and join PAN.
    Pribumi has 50% support so at least 1.75 million of the 3.5 million Umno members were supposed to leave Umno and join Pribumi.

    Then PKR and DAP have another one million supporters combined, even if they are not registered members (or so they claim). So that means the opposition has, in total, three million members and/or supporters (and Pakatan Harapan hopes to garner at least five million votes in the next general election: which means Barisan Nasional is going to win the next election).

    At least 400,000 should have come out yesterday. But only an estimated 15,000 to 40,000 .
    And that is very bad for Tun Dr Mahathir Mohamad

    And that is the problem when you play the numbers game and try to demonstrate a show of strength based on a numbers game.
    You have to make sure you meet your target
    or else it would backfire.

    When you shout that your numbers prove your support base, that is also like shouting that if you do not have the numbers then you lack support.
    And that was the message that Mahathir, the ANC and the DAP-led Pakatan Harapan sent out yesterday —
    that they lack support.

    That has always been the opposition sickness.
    They shouted about their support in Sanggang and lost the by-election.
    They shouted about their support in Indera Kayangan and lost the by-election.
    They shouted about their support in Pendang and lost the by-election.
    They shouted about their support in Telok Kemang and lost the by-election.
    They shouted about their support in Hulu Selangor and lost the by-election.
    They shouted about their support in Kuala Kangsar and lost the by-election.
    They shouted about their support in Sabak Bernam and lost the by-election.

    The opposition never learns that just because their crowd is ten times, or more,
    bigger that does not mean they are going to win the elections.

    Even if 400,000 people came out yesterday I would still not put my money on Pakatan Harapan winning the next general election.

    And yesterday only 15,000-40,000 and not 400,000 people came out.
    How many votes do you think that represents?
    And 15,000-40,000 voters does not even represent one state seat.
    And we have 800 seats to be contested at state and parliament level in the next general election.

    DAP and Pakatan Harapan were expecting PAN to steal 20% of the one million PAS members
    and for Pribumi to steal 50% of the 3.5 million Umno members.
    That would mean about two million Malays would abandon Umno and PAS,.
    However, less than 5,000 Malays came out yesterday.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo @ Kejora keluar awal pagi ini. Dia ada lah NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER yang di tugaskan khas ke blog ini sebab blog ini popular dan berpengaruh. CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. Jing Jibo main salin c&p aje laporan entah dari siapa. Tak di kasi nya link menunjukkan siapa penulis. Mungkin di tulis dek Bangla yng dah dapat Baju Merah, hehe.

      Padam
    3. Kejora budak hingusan tanpa nama, tak berbin, tidak diketahui latar belakangnya, pendidikannya, selalu klentong...bolehkah dipercayai pendapat musibatnya?

      Di bawah ini rumusan/laporan akhbar tempatan The Malay Mail ttg Himpunan Bersih 5 pd hari Sabtu, 19/11/16.
      ------------------------------------------------------------===

      Despite the shortcomings of this year's rally, what was noticeable was a considerably larger Malay turnout this year compared to the previous demonstration. Pro-Bersih Malay protesters came out yesterday in droves, many of them from diverse backgrounds.

      Some of the demonstrators came up to the city from rural areas as far as Kedah, and quite a number of them did not have a set political inclination nor were they members of any opposition political party.

      Issues which drove them to attend Bersih 5 were issues which resonated with them -- the rising cost of living, the weakening ringgit, the dissatisfaction with the ruling government for failing to uplift the Malay community, as well as an uncertain future without any reform.

      There were, of course, also some Malay participants who were driven to attend Bersih 5 because of key personalities like former Umno strongmen Tun Dr Mahathir Mohamad and Tan Sri Muhyiddin Yassin. New (old) kids on the block -- Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) and Parti Amanah Negara (Amanah) -- undoubtedly played a role in this as well. The ruling Barisan Nasional (BN) would do well to take heed of the Malay presence in Bersih 5, and not dismiss the event simply because of a smaller turnout this year.

      3. Dr Mahathir & Muhyiddin stole the show!

      What was surprising and unexpected was perhaps the fact that PPBM's Dr Mahathir and Muhyiddin became the unlikely stars of Bersih 5.

      When Bersih 2.0 announced that the new venue for the rally would be KLCC, the accompanying announcement that Dr Mahathir would be heading there and giving a speech prompted some protesters to stay on and head there as well. The cheers and applause reserved for the former prime minister was ironically poetic for someone who was once accused of curtailing civil liberties. To hear him speak of democracy and opposition towards using laws to stifle dissent will be proof to some (especially the older generation) that in politics, anything is possible.

      But the biggest surprise was definitely Muhyiddin, who addressed the thousands of Bersih supporters and delivered a speech which had the audience captivated and eating out of the palm of his hand. He delivered a strong message of unity and urged opposition parties to put aside their differences, hitting out at the government administration he was once a part of.

      Muhyiddin spoke in a clear and decisive tone about the need for reform and good governance, and the crowd loved it. With Datuk Seri Anwar Ibrahim's absence, the federal opposition is in need of a central figure. Is Muhyiddin the person for the job?
      ---------------------------------------------------------------

      Kejora Musibat tuu toksahlah menyibuk nak auta dgn keperibadian buruk dia yg dah dikenali ramai di blog ini.

      Padam
    4. Dear 7.20,

      Are you a JASA man?

      1. I am apolitical and I came from a state where umno was/is/will never be welcomed. I am a malay and a muslim.

      2. I know a lot of JASA opetatives and they were/have been telling me of JASA's dirty actions to put this pm thief in power in return for bread and crumbs. 12 of these macais are driving expensive cars....Mereka kata mahu cari makan bro....not even slightest feeling of guilt.

      3. I was in KL from 15th nov and returned home only yesterday. For anon 7.20 to say only about 5K malays attended the rally is most mischievious, a great lie and attempting to negate malay's acceptance and approval of Bersih. At least I could recognise more than 200 of my homestate men and women wearing yellow tees.

      4. Being apolitical, I could see frustrations amongst malaysians, especially the muslim malays. The educated ones are more openminded and rational in their thoughts and are very critical of the current regime. The less educated ones (mostly found wearing red tees) came handy as long as you dish them a few ringgits, free meal and transport. Discipline is completely absent and at times I just laugh at their uncivilised antics.

      5. JASA boys wearing red teed were every where, waving to me because they are my friends. Puad, i can name them if you want a list....hahaha

      6. Umno leaders, terima hakikat you guys are going to lose. I will be going to sabah to meet my BN friends next week. In sabah, its getting extremely bad but i will go there just yo check out. That is the beauty when you retire, you are fred yo roam this world.

      7. So anon 7.50, PLEASE DO NOT BE A HYPOCRITE...bye for now



      Padam
    5. Bagus lah ada retiree yang polite, cakap Dear ....

      Aku tak kira, reply in kind. Kalau depa gunakan istilah mampos, aku pun boleh jugak. Two can play the same game.

      Tujuan nya supaya pembaca yg tak meninggalkan komen dapat message dalam language yang penjangak itu gunakan.

      Tapi bagus, peace, salam (makna nya peace).

      Padam
    6. Bilangan ahli PH yg mustahak...ahli MCA lebih ramai dari Ahli DAP tapii DAP yg dapat banyak undi dlm PRU13...jahil politik...

      Padam
    7. DAP dapat 37 kerusi Parlimen. MCA dapat 7 kerusi. Lagi satu tanda "mati hidup UMNO di PRU14".

      Padam
  3. Teuku Adnan "kuyup di maki hamun oleh ahli UMNO sendiri."

    Bagus. Kalau Pegawai Penerangan Anwar Musa kata lain, SUA kata laian, memang cari pasal lah.

    Itu semua menunjukkan UMNO dah semangkin lintang pukang.

    Betul kata Khaled Nordin bahawa UMNO akan hidup mati di PRU14. Tanda2 nya dah banyak keluar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bersih 5 - Ketua Polis Negara kata... 'Haram'.
      Hakim Mahkamah Tinggi pula kata... 'Tidak Haram'.
      Siapa yg langgar undang-undang dan atas arahan siapa....??

      Kepimpinan UMNO pun dah bercanggah pendapat kerana keputusan dan arahan Hakim Mahkamah Tinggi memihak kpd penganjur Himpunan Bersih 5. Anak2 gelandagan-mat rempit liar berbaju Merah tuu agak2 siapa yg taja?

      Padam
    2. Othaman Ahmad kalau tak haram kenapa tun m tak teruskan zaman dia buat pada najib he.he.he bila kes tak sebelahi tun m cakap mahkamah tak adil, bila kes sebelahi tun m cakap adil.

      Penyokong bersih pun golongan lgbt, peliwat ,pezina
      ITU penyokong protun kalau dah biasa terima dedak kondom percuma otak pun dah jadi kuning

      Padam
    3. Penyokong UMNO pun golongan lgbt, peliwat, pezina. Paling penjahanam ia lah penyeleweng, pengsonglap, pengrasuah.

      Padam
    4. ADA ke umno pegeng bendera pelangi ITU he.he.he
      Hanya penyokong bersih pegeng bendera pelangi ITU he.he.he
      Anda berfikir ia sebab ITU pas cepat keluar dari pakatan bersih ITU tak mahu tuduh sebagai penyokong golongan lgbt ITU he.he.he

      Padam
  4. Sudah tentu anjing2 Najib tak akan mahu kasi tau bahawa puak depa gunakan kuasa menakut nakutkan rajyat supaya jangan keluar demo Bersih. Tangkap pemimpin2 di hari sebelom tarikh demo itu.

    Namun demikain, ahli2 UMNO pun join rally itu. Kalau tak, takkan Teuku Adnan umumkan akan ambik tindakan ke atas mereka.

    BalasPadam
  5. Rakyat ".. susah dengan himpitan kewangan hidup"

    Bukan susah, beb. Merana. Pikir lah, gaji tak naik, kena GST, harga barangan naik melambung tinggi, Penguatkuasa gomen buat tak peduli.

    Najib mahukan "negara berpendapatan tinggi". Yang tak paham kot pikior kalau harga barangan naik, majikan terpaksa naikkan gaji, jadi, negara di kira berpendapatan tinggi le. Jadi, bakpa nak kuatkuasa itu ini.

    Diam saja, lagi boleh dapat duit. Korapsi dari depa yang naikkan harga barangan. Kekadang nampak harga barangan naik macam tiap tiap minggu.

    Memang "UMNO hidup mati di PRU14". Sudah tentu aku harapkan mati. Nakkan Najib telungkup sama. Penyeleweng 1MDB dan pengsonglap berbilion Ringgit masuk akaun bank dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Depa boleh pigi ke pengkilang yg naikkan harga barangan dan "solicit" rasuah. Dah jadi macam loyar pulak - solicitor.

      Dapat teladan rasuah dari you know who. Jahanam negara kalau gomen ini tak di tukar di PRU14.

      Padam
    2. Semakin hari semakin jelas tindak-tanduk Najimah (Najib/Rosmah) tidak mendapat berkat. Terakhir, duit berjuta-juta yg dihabiskan untuk membodek USA bagi perjanjian syaitan TPPA langsung dimansuhkan oleh Presiden baru Amerika, Donald Trump pada hari pertama dia naik pejabat.

      Itulah padahnya tak mau dengar nasihat Tun Mahathir sejak dari dulu lagi. Najimah memang tak layak jadi pemimpin negara.

      Padam
    3. Perjanjian bebas bagi Negara miskin makan dengan bina kilang di Negara miskin, lupa tun m setuju perjanjian bebas asean China, kau pergi salahkan tun m ITU ia Othaman Ahmad

      Padam
    4. Apa ko cakap 1010 PG?

      Ko tak terangkan macam mana perjanjian itu bikin "Negara miskin makan dengan bina kilang di Negara miskin" atau kasi link bagi nya, siapa nak caya apa kau cakap?

      Buang beras aje ko nulis di sini.

      Padam
    5. He.he.he lupa baca fakta ini 'sejarah tak boleh menipu
      Perjanjian bebas asean China di tandatangan oleh tun m ITU sendiri, pergi salahkan tun m ITU barang made in China belambak2 di pasaraya besar Dan di pasar malam, dengan ADA ttpa Malaysia dapat export barang dengan lebih banyak lagi ke amerika

      https://ms.m.wikipedia.org/wiki/Kawasan_Perdagangan_Bebas_ASEAN%E2%80%93China

      Padam
  6. Hah hah haa...

    Othaman bapok meroyan awal pagi bila terserlah pembangkang tak akan berjaya dlm PRU14 nanti...

    Mintak2 si tua munafiq bangsat ni tidak mampos jadi bangkai sebelum PRU14 supaya dapat kitorang gelakkan dia dgn ketewasan puak pembangkang nanti...

    Tak sabar nak tengok beruk makyeh tua ni mengelupor meroyan meraban sebelum dia mamposs terkejut sakit jantung dgn ketewasan teruk pembangkang...mungkin dgn Matdey juga sekali padam kojol akibat kejutan itu...

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 7.58,

      TOLONG BACA KOMEN ANON 7.59 PAGI....

      Padam
    2. Jing Jibo, kau ingat apa yang kau mintak akan jadi? Penjangak macam kau ini yang akan mampos (istilah kau) lebih awal dari yg lain di sini.

      CV kau mengata kau orang tua yg tak cukup tidur mengomen hingga pukul 1,2,3 pagi. Tiap tiap hari. Itu yang akan membikin kau gol cepat.

      Padam
    3. Kejora kena lagi sebiji penampar...kali nie penangan orang Sabah.....PADAN MUKA, si Kejora Musibat.....!!!

      Padam
    4. Ajal maut di tangan Tuhan, tapi pengalaman saya menunjukkan orang yang terlalu suka sangat highlight usia tua orang lain berbanding dirinya dengan penghinaan seperti 'kau akan mampus dulu' biasanya si penghina itu yang mati dulu.

      Masih ingat brp ramai hina Tun M pasal benda ini yang dah tak ada sekarang ini ketika Tun M masih lagi steady?

      Walaupun Tun M dan DSAI lama di pihak berlawanan tapi tak pernah pula syaa dengar DSAI serang Tun M pasal usia dan kata Tun M pergi dahulu dalam sebutan yang kesat.
      (Kalau macam Nik Abduh cakap tu tak kesatlah).

      Kata2 adalah doa dan doa keburukan ke atas orang lain tanpa justifikasi akan berbalik kpd diri.

      Sekarang si Kejora kata pak Othman akan mati sakit jantung dan Kejora akan ketawakannya? Sampai begitu sekali sakit jiwa budak ni.

      Saya rasa mungkin sebaliknya yang akan berlaku, tapi pak Othman tak akan ketawakan si Kejora. Hanya bersimpati barangkali.

      Yang pasti daripada komen2nya kelihatan dada si Kejora yang makin sesak.

      Padam
    5. John Doe,

      Tak payah berkhutbah di sini. Musuh ada di depan sana.

      Bantai lah musuh dengan apa cara pun. Asalkan halal di sisi undang2 sivil.

      Ini bukan perang sabilullah di mana prinsip agama di ketarakan. Ini perang politik. PAS pun sembahayang hajatkan "KO UMNO, KO UMNO".

      Najib perlu di lingkupkan di PRU14.

      Tapi kalau anda tujukan komen itu kpd Kejora, lain lah.

      Padam
    6. Terima kasih bro 8;44

      Tapi kalau dibaca penuh posting saya yang penuh akan jelaslah ia bukan khutbah umum sebaliknya ditujukan terus ke atas si Kejora.

      1. Fakta pelakuan kejora
      2. Dalil umum (sbb dalil semunya bersifat umum).
      3. Kesimpulan pelakuan Kejora.

      Apa pun terima kasih di atas respon.

      Salam perjuangan.

      Padam
    7. Wassalam, bro.

      Ayoh, mari kita hentam depa. Di sini, hampir semua komen projib ada lah dari Kejora. Sama orang nya dengan Jing Jibo.

      Padam
    8. Tak sabar nak tengok beruk makyeh tua ni mengelupor meroyan meraban sebelum dia mamposs terkejut sakit jantung - Kata si Kejora Musibat.
      --------------------------------------------------------------
      Bagus...!! Nah ayuh.. tunjukkan sekarang kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan, semua orang dah muak kamu berdolak dalik beri alasan tak ada masa. Hentikanlah cakap berdegar-degar di alam siber saja.

      Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

      Padam
    9. KO nak ajar apa dekat kitorang, Othaman tua bapok?
      Nak ajar cara mana nak lancap batang pelir bengkok Nuat?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

      Padam
    10. Atau ko nak buat pertunjukan dekat kitorang, cara ngko menonggeng tadah jubor bagi Nuat tutoh?

      Othaman penyembah DAP babi & hamba seks songsang Nuat penjubor keturunan kaum nabi Lut...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

      Padam
    11. Bila Jing Jibo @ Kejora tak boleh jawab komen komen Protun, dia pun mengarut, maki hamun dan mencarut. Anjing lah katakan.

      Padam
    12. Tak siapa hina tun m ITU dia buat diri terhina dengan gelaget Anak dia sendiri
      Kesihan aku tengok orang tua tun m ITU using kesini kesana kerana nak anak jadi PM Dan Anak menjalankan agenda lgbt dia kalau tun m tak ikut gelaget Anak dia nanti anak2 tun m akan salah tun m ITU.

      Padam
  7. KERJA SIA-SIA MEMBAZIR NAJIB MEMBODEK OBAMA
    PERJANJIAN SYAITAN TPPA DIBATALKAN

    WASHINGTON: US President-elect Donald Trump released a video on Monday laying out actions he will take on his first day in office on Jan 20, including withdrawing the United States from a Trans-Pacific Partnership trade deal. "On trade, I am going to issue our notification of intent to withdraw from the Trans-Pacific Partnership, a potential disaster for our country, he said. Instead, we will negotiate fair, bilateral trade deals that bring jobs and industry back onto American shores.

    BalasPadam
    Balasan
    1. He.he.he. pm jepun pun jumpa Trump untuk memujuknya.he.he.he.. Obama tak perlukan lagi he.he.he dia banyak semasa petakbiran amerika pun Obama hanya bonika Hillary Dan Soros je

      Padam
  8. Salam semua,

    JASA boys HAVE BEEN INSTRUCTED to attack all blogs who published government critics comments....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Depa pun cakap macam Said Keruak ke? Depa jadi Red Beans ke?

      Padam


  9. Bersih 5.0 adalah satu bencana.


    Mereka tidak sepatutnya menganjurkan perhimpunan melainkan mereka ramai orang datang kerana ini akan menjadi perhimpunan terakhir sebelum pilihan raya umum akan datang

    Bersih 5.0 adalah semata-mata agenda anti-Najib Mahathir

    Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM atau Pribumi) mendakwa ia mempunyai 50,000 ahli berdaftar -.
    sumber dalaman saya memberitahu saya bahawa Pribumi tidak pun mempunyai 10,000 anggota lagi -
    kurang daripada separuh daripada PAN, yang mempunyai 20,000 ahli

    Sasarannya adalah mudah. PAN mempunyai 20 sokongan%, jadi sekurang-kurangnya 200,000 daripada satu juta ahli PAS sepatutnya meninggalkan PAS dan menyertai PAN.
    Pribumi mempunyai sokongan 50% jadi sekurang-kurangnya 1.75 juta daripada 3.5 juta ahli Umno sepatutnya meninggalkan Umno dan menyertai Pribumi.

    Kemudian PKR dan DAP mempunyai satu juta lagi penyokong digabungkan, walaupun mereka bukan ahli berdaftar (atau anggapan mereka). Ini bermakna pembangkang itu telah, dalam jumlah, tiga juta ahli dan / atau penyokong (dan Pakatan Harapan berharap untuk meraih sekurang-kurangnya lima juta undi pada pilihan raya umum akan datang yang bermaksud Barisan Nasional akan menang pilihan raya akan datang).

    Sekurang-kurangnya 400,000 sepatutnya keluar semalam.
    Tetapi hanya kira-kira 15,000 hingga 40,000.
    Dan yang sangat buruk bagi Tun Dr Mahathir Mohamad

    Dan itu adalah masalah yang timbul apabila anda bermain permainan nombor dan cuba untuk menunjukkan menunjukkan kekuatan berdasarkan satu permainan nombor.
    Anda perlu pastikan anda memenuhi sasaran anda
    atau jika tidak, ia akan memakan diri sendiri.

    Apabila anda berkata bahawa nombor anda membuktikan asas sokongan anda,
    iaitu juga seperti berkata bahawa jika anda tidak mempunyai nombor kemudian anda kekurangan sokongan.
    Dan itu adalah mesej bahawa Mahathir, ANC dan Pakatan Harapan pimpinan DAP dihantar semalam -
    bahawa mereka tidak mempunyai sokongan.

    Pembangkang tidak pernah tahu di luar sana ada sepuluh kali, lebih banyakbakal pengundi yg akan menolak mereka.

    Walaupun kiranya 400,000 orang keluar semalam saya masih tidak meletakkan harapan P H akan menang

    Dan semalam hanya 15,000-40,000 dan tidak 400,000 orang keluar.
    Berapa banyak undi yang anda fikir yang mewakili?

    DAP dan Pakatan Harapan menjangkakan PAN untuk mendapatkan 20% daripada satu juta ahli PAS
    dan untuk Pribumi untuk mendapatkan 50% daripada 3.5 juta ahli Umno.
    Ini bermakna kira-kira dua juta orang Melayu akan meninggalkan Umno dan PAS ,.
    Walau bagaimanapun, kurang daripada 5,000 orang Melayu keluar semalam



    BalasPadam
    Balasan
    1. Source dari mana...cili sauce atau soya-bean sauce buatan Kejora Haramjadah....????

      Padam
    2. Pegawai jasa tak ada jase bagi terjemahan dlm Bm plak...Alamak umuno nak kojol laa tu...he3
      Yg tak ada otak boleh lah lu klentong...ahli DaP kurang dari ahli MCA...tapi bagaimana DAP yg dapat banyak undi dlm PRU 13?...dalam umno sendiri ada yg sokong Bersatu secara senyap....
      Jamal jamban dah umum 300,000 melayu akan turun sokong merah..tapi sekitar 5000 saje yg hadir...kemana 295000 lagi?adakah mereka sesat atau diklassifikan orang hilang?...petunjuk yg jelas orang melayu dikg2 dah sedar tak mau sokong perompak2 lagi lebih2 lagi umno menyokong perompak cina...yg makan upah masih setia sokong perompak..

      Padam
    3. Woww...7.20/8.25,

      Ini baru dikatakan data & fakta,
      bukan mcm Othaman dungu biol unta,
      hanya bersandar kelentong tipu aota,
      dah mula nampak iblis tua ni meronta,
      dia tidak mahu berpijak di bumi nyata,
      disebabkan oleh sifat taksub yang buta...

      Padam
    4. Memang Othaman Babi bin Ahmad Arbaei Anjing bin Fazli Beruk bin Shafie Keldai ni jenis taksub kpd Matdey keling tua biol...kalau hitam kata Matdey hitam kata dia, kalau putih kata Matdey, putih kata dia...

      Kalau Matdey kata Nuat jahat kaki menjubor, tiada akhlak, Othaman kutok tambah bagi nama Ad-dajal Anus Ibrahim...

      Bila Matdey kata Nuat dah jadi baik, boleh diangkat jadi PM, Othaman munafiq dajal ni pun kata Nuat dah bertobat & jadi baik...

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh ...

      Padam
    5. OTHAMAN PENJILAT LUDAH KAHAK GELEAMA HIJAU

      (PETIKAN KATA-KATA OTHAMAN AHMAD DARI BLOG PARPUKARI)

      OTHMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 2:24 PM
      AnonymousJune 29, 2013 at 12:12 PM menyatakan:
      Sukarno udah conquer mana Negara bung? Indon udah kena kongkeq ada lah ...
      -----------------------------------------------------------------

      Komen balas Othaman Ahmad:

      Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan fahaman Liberal (Kesetaraan) yakni, agama itu semua sama tarafnya, komunisme & agama disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, haram & halal tidak lagi jadi pedoman hidup malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.

      Inilah fahaman yg didukung oleh Ad Dajal Malaysia, si Anus Ibrahim yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila Tun Dol melepaskan Anwar Dajal dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir.

      Padam
    6. Lihatlah pembaca sikap sebenar Othaman si haram jadah
      Sifat talam dua muka munafiq dia Kejora ingin nak dedah
      Dulu Nuat dipanggil Ad Dajal Anus Ibrahim, dimakii ludah
      Kini: ‘Bang Nuat, paku le jubor ini, adik Man bukak tadah’

      Padam
    7. Ini adik Man mahu tadah kasi adik punya lobang anus…
      Bang Nuat tunggu apa, batang bengkok sila ler hunus…

      Padam
    8. Kih kih kih …

      Nuat tutoh paku lobang jubor Othaman…malatop!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh…

      Padam
    9. Batang butoh Nuat besar panjang mcm batang peliir Benggali
      Bila Nuat mau tutoh lobang jubor Othaman, dia taruk KY Jelly
      Othaman mulanya sakit lobang anus, tapii lama-lama jadi geli
      Kinii Othaman gian pelir Nuat, dia kasi Nuat tutoh banyak kali

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaaahhhhhh

      Padam
    10. Kih kih kih..Othaman bapok bahalol unta sedang menyelongkar blog merata, nak cari bahan copy-paste bikin aota...

      Padam
    11. Tak habis2 si Pengecut Haramjadah nie menampilkan posting basi selain kata2 lucah yg memang santapan hariannya.

      Pepatah ada mengatakan...sekali bah pantai pun ikut berubah. Berubah demi kebaikan & membasmikan kebathilan pemerintahan buruk KERAtaJAAN Najib, apa salahnya...??? Keadaan pun dah banyak berubah. Mana tahu Anwar juga mungkin dah insaf dan diberi petunjuk oleh Allah SWT.

      Sebaliknya, Tun Dol & Najib pun turut berubah bila mereka diberi ujian dan diberi kuasa. Mereka hilang jati diri sebagai Melayu berwibawa bila tunduk dgn kehendak Spura. Selain itu mereka lupa diri mengikut nafsu hati nurani sendiri, lupa pada janji & ikrar yg telah diberikan kpd Tun Mahathir. Yang bathil pasti kecundang seperti apa yang terjadi pada Tun Dol yg terpaksa turun takhta. Kini giliran Najib pula tak senang duduk kerana majoriti rakyat menolaknya serta satu dunia mengecam tingkah penipuan & korupsi 1MDB cetusannya.

      Alhamdulillah.. Tun Mahathir masih dikagumi oleh sebahgian besar rakyat seperti yg ditunjukkan di Himpunan Bersih 5. Dunia luar, terutama di dunia Islam, khususnya di bumi Mekah, Medinah, Palestin, Bosnia & Indonesia juga masih dikagumi ketokohannya.. Baru2 ini dia diberi penghormatan menghadhiri perjumpaan di Sudan, Afrika.

      Akhir kata, pesanan saya kpd mu Kejora...
      Boleh percayakah cakap seorang musibat seperti kamu yg lidah bercabang memutar belit. Lihat saja contoh dulu kamu kencing konon nama kamu Kejora Bin Muytari tapi masih pakai 'Tanpa Nama'. Dah..toksah bagi alasan konon sibuk, bergayut 24 jam di blog ini boleh pulak. Tunggu apa lagi? Ayuh.. tunjukkan sekarang kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan, semua orang dah muak kamu berdolak dalik beri alasan tak ada masa. Hentikanlah cakap berdegar-degar di alam siber saja.

      Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

      Padam
    12. Kih kiihh Othaman lagak kuat main wayang
      Kemaiin cakap besar spt nyawa tak sayang
      Angiin bertiup kuat pun dah hoyong hayang
      Sekalii Kejora picit hidong nyawa melayang

      Padam
    13. Kemaiin dia punya gempar Othaman keparat
      Nak tunjuk hebat tak ukur diia punya kederat
      Mau angkat sekilo gula pun dia dah tak larat
      Tak sabar dia miinta Kejora hantar ke akhirat

      Padam
    14. Nah ayuh.. tunjukkan sekarang kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan, semua orang dah muak kamu berdolak dalik beri alasan tak ada masa. Hentikanlah cakap berdegar-degar di alam siber saja. Jika kedua orang tua mu gagal mendidik, biar saya yg ajar. Semua pembaca blog jadi saksi.

      Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

      Padam
    15. Kemaiin lagii Othaman tiikus berlagak siinga
      Terbayang tua ini terhencot buka silat bunga
      Kena penampar Kejora pastii terpiinga-pinga
      Tapi Kejora tak tiibai hanya nak pulas telinga

      Padam
    16. Kih kih nak ajar orang ini Othaman kongkang
      Entah2 dia lagii lekeh dari Matdey pedukang
      Terbayang si tua inii sakit jubor jln kengkang
      Tambah pula Nuat maiin dia punya belakang

      Padam
    17. Othaman Ahmad kalau dah bertaubat anwar ITU tak nak ambil tahu politik, kau ingat anwar nak kan mukhriz jadi PM me jika pembangkang menang nanti jangan harap keturunan madey dapat jadi PM 'anwar akan bagi pada Anak Bini dia, lupa korang tak tengok apa belaku di Selangor lepas pkr menang gereja terbesar di bina di selamgor ,aku kau tanya kau Othaman Ahmad berapa populasi orang kristian di Selangor ini terlalu kecil dibandingkan Islam, Buddha dan hindu lebih ramai dari Kristian ITU, kalau anwar menang nanti lebih ramai kahwin sejenis yg daftakan, kau tengok nanti apa cakapkan nanti, sekarang golongan lgbt hanya berani kahwin sorok2 di Malaysia ini

      Padam
    18. Kejora Haramjadah...

      Jgn nak ubah tajuk. Bila & di mana kita boleh buat perhitungan, semua orang dah muak kamu berdolak dalik beri alasan tak ada masa. Hentikanlah cakap berdegar-degar di alam siber saja. Jika kedua orang tua mu gagal mendidik, biar saya yg ajar. Semua pembaca blog jadi saksi.

      Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

      Padam
    19. KO nak ajar apa dekat kitorang, Othaman tua bapok?
      Nak ajar cara mana nak lancap batang pelir bengkok Nuat?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

      Padam
    20. Atau ko nak buat pertunjukan dekat kitorang, cara ngko menonggeng tadah jubor bagi Nuat tutoh?

      Othaman penyembah DAP babi & hamba seks songsang Nuat penjubor keturunan kaum nabi Lut...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

      Padam
  10. cakaplah apa pun, bersih adalah kejayaan dap menguasai melayu!!!
    theflyingkick.blogspot.com/.../cakaplah-apa-pun-bersi...

    Bersih 5: Jamal Yunos detained

    BalasPadam
    Balasan
    1. The Malay Mail reported.....

      What was noticeable was a considerably larger Malay turnout this year compared to the previous demonstration. Pro-Bersih Malay protesters came out yesterday in droves, many of them from diverse backgrounds.

      ....the accompanying announcement that Dr Mahathir would be heading there and giving a speech prompted some protesters to stay on and head there as well. The cheers and applause reserved for the former prime minister was ironically poetic for someone who was once accused of curtailing civil liberties.

      Padam
    2. 8:37
      Anda benar

      Padam
    3. Ko bebas buat ape toeri pun..cina nak tangkap perompak..melayu bebal bela perompak kerana upah..yeehaa

      Padam
    4. Yang di pentingkan di komen 837 itu ia lah "bersih adalah kejayaan"

      Mengata "dap menguasai melayu" itu ha nya pendapat dia. Penting nya ia lah PPBM dan DAP satu hati menunjuk perasaan terhadap Najib dan UMNO.

      Padam
    5. Pegawai JASA yg tak berjasa..tolong jelaskan kenapa 295,000 melayu tak hadir sokong merah?...sekurang2 nye 50,000 hadir tunjuk sokong kepala perompak negara...baru boleh cakap umno masih ada sokongan...berapa ramai ahli MCA dan MIC turun sokong merah?yeehaaa...

      Padam
    6. Sure JASA bebal dan macai2 bebal tak boleh jawab soalan yg lebih mudah dari soalan UPSR...yEEHaaa

      Padam
  11. 8.37,

    Nak cakaplah ni.....AWAK BODOH TAK PANDAI MENILAI.

    Orang melayu dan beragama isle(?) Kalau kata bersih kejayaan dap kuasai melayu adalah pendapat budak tadika tahun 5.

    Kamu kena belajar berfikir......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami tak pandai menilai tapi kami pandai berfikir untuk masa depan anak cucu kami ,Soalanya tak lama lagi kau dapat kahwin sejenis OK, kau suka tak kalau ada sudara Mara kau kahwin sejenis lgbt ITU
      Ketua kau NGO HIV dan aids ketika mariah tun m ITU Cuba merosak orang melayu dengan Cuba minta peruntukan kondom dan jarum percuma 'nasib baik orang adun palimen beragama Islam tahu berfikir bertapa bahayanya ketika ITU jika undi majoriti lulus kondom percuma bagi pada Rakyat ITU.

      sila jawab 8:56pg

      Padam
    2. Kejora Haramjadah...

      Tak usah melalut cakap banyak. Bila & di mana kita boleh buat perhitungan, semua orang dah muak kamu berdolak dalik beri alasan tak ada masa. Hentikanlah cakap berdegar-degar di alam siber saja. Jika kedua orang tua mu gagal mendidik, biar saya yg ajar. Semua pembaca blog jadi saksi.

      Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

      Padam
    3. KO nak ajar apa dekat kitorang, Othaman tua bapok?
      Nak ajar cara mana nak lancap batang pelir bengkok Nuat?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

      Padam
    4. Atau ko nak buat pertunjukan dekat kitorang, cara ngko menonggeng tadah jubor bagi Nuat tutoh?

      Othaman penyembah DAP babi & hamba seks songsang Nuat penjubor keturunan kaum nabi Lut...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

      Padam
  12. Penghuni-penghuni gua (Al-Kahf):54 - Dan sesungguhnya Kami telah mengulang-ulangi bagi manusia dalam Al Quran ini bermacam-macam perumpamaan. Dan manusia adalah makhluk yang paling banyak membantah.

    Pengampunan (At-Tawbah):99 - Di antara orang-orang Arab Badwi itu ada orang yang beriman kepada Allah dan hari kemudian, dan memandang apa yang dinafkahkannya (di jalan Allah) itu, sebagai jalan untuk mendekatkannya kepada Allah dan sebagai jalan untuk memperoleh doa Rasul. Ketahuilah, sesungguhnya nafkah itu adalah suatu jalan bagi mereka untuk mendekatkan diri (kepada Allah). Kelak Allah akan memasukan mereka kedalam rahmat (surga)Nya; Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

    Pengampunan (At-Tawbah):101 - Di antara orang-orang Arab Badwi yang di sekelilingmu itu, ada orang-orang munafik; dan (juga) di antara penduduk Madinah. Mereka keterlaluan dalam kemunafikannya. Kamu (Muhammad) tidak mengetahui mereka, (tetapi) Kamilah yang mengetahui mereka. Nanti mereka akan Kami siksa dua kali kemudian mereka akan dikembalikan kepada azab yang besar.

    Pengampunan (At-Tawbah):102 - Dan (ada pula) orang-orang lain yang mengakui dosa-dosa mereka, mereka mencampurbaurkan pekerjaan yang baik dengan pekerjaan lain yang buruk. Mudah-mudahan Allah menerima taubat mereka. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi maha Penyayang.

    Pengampunan (At-Tawbah):103 - Ambillah zakat dari sebagian harta mereka, dengan zakat itu kamu membersihkan dan mensucikan mereka dan mendoalah untuk mereka. Sesungguhnya doa kamu itu (menjadi) ketenteraman jiwa bagi mereka. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Admin, tolong buang khutbah ini yg tak kena tempat, TK

      Padam
    2. Betul.. orang beriman tak rompak wang negara...dan tak subahat bela perompak..yg terlajak iman sahaja bela peeompak...cina yg tak peernah beriman pun tahu nak tangkap perompak...melayu islam plak yg bela perompak...
      Kalo cina tanye islam boleh bela perompak?..ape agaknye jawapan macai2 bebal..yeehaaaa..

      Padam
    3. Tun m mana bagi zakat pada Rakyat miskin, sebab itu protun 9:09pg meroyan apa bila dengar ayat AL Quran, aku sokong kau 8:56pg, kalau boleh keluarkan ayat tentang kaum lut dilaknat oleh Allah ITU 'bertambah meroyah puak protun ini

      Padam
    4. Kejora Haramjadah...

      Tak usah melalut cakap banyak. Bila & di mana kita boleh buat perhitungan, semua orang dah muak kamu berdolak dalik beri alasan tak ada masa. Hentikanlah cakap berdegar-degar di alam siber saja. Jika kedua orang tua mu gagal mendidik, biar saya yg ajar. Semua pembaca blog jadi saksi.

      Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

      Padam
    5. KO nak ajar apa dekat kitorang, Othaman tua bapok?
      Nak ajar cara mana nak lancap batang pelir bengkok Nuat?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

      Padam
    6. Atau ko nak buat pertunjukan dekat kitorang, cara ngko menonggeng tadah jubor bagi Nuat tutoh?

      Othaman penyembah DAP babi & hamba seks songsang Nuat penjubor keturunan kaum nabi Lut...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

      Padam
    7. Najib bagi zakat tapi dia kaut cukai berlipat kali ganda....yg bebal tak boleh nampak..he3..madey tak bagi zakat tapi banyak subsidi..yeehaa..

      Padam
    8. Kejora Haramjadah...

      Kenapa masih tak menyahut cabaranku & masih melalut. Takut kah macam Najib melarikan diri? Bila & di mana kita boleh buat perhitungan, semua orang dah muak kamu berdolak dalik beri alasan tak ada masa. Hentikanlah cakap berdegar-degar di alam siber saja. Jika kedua orang tua mu gagal mendidik, biar saya yg ajar. Semua pembaca blog jadi saksi.

      Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

      Padam
    9. KO nak ajar apa dekat kitorang, Othaman tua bapok?
      Nak ajar cara mana nak lancap batang pelir bengkok Nuat?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

      Padam
    10. Terima kasih kerana mendedahkan betapa bangsat & hinanya maruah kamu itu.

      Padam
  13. jangan sesekali kita hilang focus!!!

    mendedahkan kegoblokan dan kerakusan najib/rosmah perlu menjadi sasaran utama pada setiap masa.

    saya amat yakin bahawa hampir semua penduduk Bandar dan kaki tangan kerajaan (termasuk badan2 penguatkuasa) sudah sedia maklum n mersa mual dgn kelakuan pasangan 'klepet' ini.

    misi yg penting sekarang adalah untuk menyedarkan rakan taulan n saudara mara kita d luar2 bandar termasuk d skim2 felda.

    jika usaha ini berjaya, maka saya percaya kerajaan najib yg d pimpin olih rosmah akan tumbang dgn sendiri nya olih kerana mereka berdua ini sedang'bernafas dlm masa kecederaan'(survive in injury time).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju dan sokong pendapat ini - "menyedarkan rakan taulan n saudara mara kita d luar2 bandar termasuk d skim2 felda."

      Ada sesiapa tahu apa rancangan PPBM terhadap perkara ini? Sila share pendapat.

      Lagi banyak kita keluarkan pendapat berkenaan perkara ini, lagi boleh menonjolkan cadangan kita kpd PPBM. Dengan harapan ada tindakan konkrit di rancangkan bagi PRU14.

      Padam
    2. Najib anak murud madey...guru tak akan bagi habis ilmu jurus..simpan satu yg bisa cadang murid lawan tokey....
      YEEHAAA...terkapai2 lah macai2 BEBAL..

      Padam
    3. UMNO bukan saja lawan towkey Najib, jugak lawa SUA Teuku Nan, Pegawai Penerangan Anwar lawan Teuku Nan, ahli2 pigi ikut demo Bersih.

      Padam
    4. Pak Rahman, john doe & Sarawak Scholar...

      BERITA YANG AMAT MENAKUTKAN:

      PETALING JAYA: There are currently 200,000 unemployed graduates in the country – not including those who have just completed their diplomas, certificate programmes and Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

      According to the Malaysian Employers Federation (MEF), last year alone, some 26,000 people were retrenched and more expected this year.

      "Job seekers are not picky and they are more than willing to take up jobs, said MEF executive director Datuk Shamsudin Bardan.

      During these hard times, he said people are not choosy about jobs they do as long as they can earn a decent wage.

      He pointed out that the formal job sector can only take about 6.5 million workers and at present there are two million foreign workers and with the rehiring programme another two million are expected to register.

      "This makes it four million foreigners in the formal job market while under the 11th Malaysia Plan it was supposed to be capped at 15%," he said.

      Shamsudin was responding to reports that that not many Malaysians were willing to work in the dirty, difficult and dangerous (3D) fields.

      ps: Extracted from MEF Report. Datuk Shamsudin Bardan is a close friend of mine since 1984.

      Padam
    5. SIAPA SEBENAR PENGKHIANAT MELAYU....????

      Siapakah yang memansuhkan ekuiti 30% untuk kaum Melayu/Bumiputera sebaik sahaja jadi PM sejak 2003? Siapakah yang membuka seluas-luasnya ruang di dalam GLC-GLC di negara ini sehinggakan 'Mat Salleh', Yahudi Zionis, Cina dan India diberikan tempat dan jawatan tinggi dgn upah lumayan di dalamnya hinggakan anak Melayu bawahan sendiri terus terpinggir dan hanya jadi kuli di dalam GLC-GLC & syarikat2 swasta?

      Saya masih simpan rekod bila mantan presiden MCA, DS Dr. Chua Soi Lek mendesak,
      "Kuota ekuit bumiputera perlu dihapuskan dan digantikan dgn sistem meritokrasi".

      PM yg mengaku dia pendatang Bugis ini terus akur bila dia berucap di Forum Khazanah Megatrend pd 27/11/2011 dan menyambut searaya berkata...
      "Kuota Bumiputera akan digugurkan & digantikan dgn Model Baru Ekonomi (MBE) ciptaannya berdasarkan pegangan konsep Meritokrasi 1Malaysia".

      Siapa sebenarnya Pengkhianat Melayu (PM)? Perjuangan asal UMNO telah teruk dirusakkan dgn program DEFORMASInya. Kekorupan & tunduk kpd kuasa asing bersilih ganti. Negara sudah tidak bermaruah dan dipandang hina seantero dunia. Rakyat bawahan, khususnya kaum bumiputera, dijadikan bangsat yg sentiasa menadah derma kerajaan (BRIM). Peluang pekerjaan semakin tiada kerana pelabur2 dah gulung tikar, ratusan ribu penganguran dek pembuangan kerja & lepasan sekolah & graduan yg dahagakan pekerjaan. Nasib baik ada ratusan ribu peluang kerja ihsan dari pemerintah Spura, jika tidak, keadaan pasti bertambah buruk.

      Padam
    6. this govt has got no clue on d theory of multiplier effect n job creation. believe me, during tun's time he listened 2 experts diligently n then made considered judgments.

      senior civil servants in d central agencies remain d same but their counsel is almost ignored bcos najib wld prefer 2 adopt d advice given by his henchmen.

      wither my lovely Malaysia.

      Padam
  14. Tengok gambar kat atas tu...BERUK pun tahu sokong Merah....295,000 melayu tak reti nak sokong merah....he3.....tambang free,makan free duit 50 ringgit lagi diberi....melayu nak lawan tokey...Yeehaaa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah driver berok tak sokong bapa ayam, dia sokong merah la.

      Padam
    2. Dah driver berok sokong bapa ayam dia sokong merah pula

      Padam
    3. Jadi merah geng BERUK laaa..patut ler terkinja2 mcm beruk..he3

      Padam
  15. Aku rasa anjing Najib di sini tu bukan orang JASA. Jasa ada lah sebuah Jabatan Kerajaan. Di bawah Salleh Said Keruak kot.

    Kalau celupar pun mulut depa, takkan macam anjing Jibo atau Kejora di sini tuh. Yang ini tabiat macam anjing betul. Menyalak tak kira apa, siang malam, bunyi macam macam, kasar, kotor, jijik ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora memang tidak kelihatan seperti JASA. Dia lebih kpd RBA. No rules, no guidance, just hentam keromo. Dia akan skrolkan apa saja dalam proses itu.

      Unknown pula kelihatan spt JASA. Pada kali pertama Unknown membuat kuiz ketika berhujah dan cuba membawa kepada isu yg dia ingini saya dah dapat agak dia mendapat kursus dari JASA. Sbb itu dia nak bawa kpd tajuk yang dia dah jalani kursus.

      Tapi adat berkurusus tidak akan sama dengan adat dan adab menuntut ilmu.

      Kemudian apabila dia bertanya soalan dan saya minta klasifikasi dan dia beri klairifikasi dan kemudian melanggar klasifikasinya sendiri saya makin bertambah pasti dia berkursus di JASA. Dia tidak boleh tangani situasi yang berlainan sedikit drpd apa yang dikursuskan kepadanya.

      Tapi saya diamkan saja tntg hal ini sehinggalah pak Rahman jpc mula bangkitkan bahawa si Unknown ini daripada JASA. Barulah saya nyatakan saya juga berpendapat serupa.

      Mohon kongsi kisah yg berikut:-

      Ketika Jabatan ini belum dilahirkan saya telah pun terlibat dgn bbrp aktivitinya. Seposen pun saya tak ambil atau tuntut drpd keterlibatan saya itu.

      Pada masa itu brainstorming panel pemikir lebih kepada counter tuduhan2 retorika agama daripada PAS. Setiap hujahan yang diberikan berpegang kpd disiplin ilmu.

      Ketika ia lahir, ia diberi akronim JHEK daripada namanya Jabatan Hal Ehwal Khas. Disebabkan penglibatan saya dan fakta ia baru sahaja dilahirkan dan masih banyak tempat kosong, saya telah ditawarkan tempat di situ tapi saya tolak.

      (Tun Faisal tak perlu susah2 nak semak rekod. Anda pun barangkali langsung tidak berkaitan dengan JHEK ketika itu).

      Kini JHEK dikenali pula sbg JASA tanpa sebarang justifikasi ke atas singkatan namanya. Mungkin mereka hanya inginkan perkataan 'jasa', konon kerja mereka ialah 'menabur jasa'.

      Sekiranya dulu JHEK memikirkan bagaimana untuk counter fikrah PAS melalui disiplin ilmu dan menyampaikan pemikiran itu, JASA pula memikirkan bagaimana untuk kelentong rakyat demi membela pengkhianat MO1 yang mencuri dari negaranya sendiri dengan mengabaikan disiplin ilmu.

      Satu2nya yang membezakan JASA dan RBA-Kejora ialah adab. JASA masih kekalkan adab di dalam berbahas (setakat inilah).

      Malah ucapan kaptennya hari ini juga penuh celaru dan merapu. Orang berilmu tidak akan mengugut sebaliknya berhujah. Hanya yang lemah ilmu dan hujahan sahaja akan gunakan intimidasi.

      Maka akronim JASA bukan sahaja tidak boleh dipertahankan daripada singkatan nama jabatan ini, tapi juga daripada pekakuan mereka.

      Disiplin ilmu tidak ada dan ketaatan kpd pemimpin khianat didahulukan berbanding ketaatan kepada kebenaran.

      Matlamat JASA kini bukan untuk menabur jasa sebaliknya demi dedak.

      Maka saya cadangkan nama JASA ditukarkan kpd KHIANAT. Ia lebih sesuai.

      Bagi bro yang pandai mencipta falsafah di sebalik akronim, mgkn boleh ciptakan sesuatu yang lebih sesuai dgn karakter JASA hari ini.

      Padam
  16. Ape pun kemusykhilan akar umbi umno,pandailah najib klentong dlm PAU nanti...kalo madey tak buat PWTC kat mana PAU dibuat?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuu sana, ibu pejabat UMNO lama kat Lorong Haji Taib, Chow Kit Road.

      Padam
    2. Ha3...macai2 umno suka lorong hj taib..disitu pusat LGBT 'halal' bagi umnongok.....macai tuduh orang lain plak sokong LGBT..

      Padam
    3. ITU IBU pejabat pbbm dekat lorong haji taip, maklumlah dekat situ banyak jual bendera pelangi, lupa nak cakap pbbm borong berdera pelangi ITU dekat lorong haji taip ,pengikut pbbm ITU ramai dekat sana yg merusuh pegang bendera pelangi ITU semua geng lorong haji taip ITU. Sori pwtc ITU adalah jasa ku li bukan jasa tun m ITU.

      Padam
    4. ITU tak tau aper2...KU li hanya Bendahari tukang sain cek ITU ngook..

      Padam
  17. Kontrak Felda bernilai RM148m dimeterai tanpa kebenaran
    Jabatan Audit Negara hari ini mendedahkan kontrak perolehan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) bernilai RM148.42 juta telah ditandatangani tanpa kebenaran yang sah.

    Ia melibatkan sejumlah 64 kontrak untuk perolehan 'light detection and ranging' (LiDAR) yang didakwa ditandatangani oleh pengarah jabatan pengurusan tanah tanpa kebenaran.

    Tiada penilaian terhadap prestasi kewangan telah dijalankan ke atas kontrak-kontrak ini - 16 kontrak bernilai RM11.4 juta pada tahun 2013 dan 48 kontrak bernilai RM38.72 juta pada 2014.

    "Pengumpulan data LiDAR oleh Bumitouch Sdn Bhd 2013-2015 telah dijalankan," kata Laporan Audit Negara 2015 (Siri 2) yang dibentangkan di Parlimen, hari ini.

    "Bayaran penuh daripada RM40.57 juta bagi 53 daripada 64 kontrak dengan Bumitouch telah dibuat walaupun serahan daripada LiDAR tidak diterima sepenuhnya.

    "Kerja-kerja telah dimulakan antara 39 hingga 136 hari sebelum pelantikan kontraktor diluluskan untuk 45 daripada 64 kontrak LiDAR bernilai RM33.83 juta," menurut pendedahan tersebut.

    Kerja-kerja tersebut telah dijalankan berdasarkan rangka kerja yang dimeterai oleh pengarah yang tidak diberi kuasa untuk menandatangani, tambahnya.

    "Penggunaan teknologi LiDAR untuk tujuan penanaman semula tidak dapat dimulakan kerana serahan untuk tempoh Oktober 2013 hingga Mei 2015 dalam bidang berkaitan tidak diterima sepenuhnya.

    LiDAR bukanlah satu-satunya isu yang diketengahkan oleh laporan audit sebagai terdapat kesalahan. Ia mengenal pasti beberapa perolehan dan kontrak lain selepas mengaudit 15 anak-anak syarikat Felda.

    Laporan audit menunjukkan bayaran penuh sebanyak RM40 juta telah dibuat walaupun kontrak bagi pelan tindakan projek jalur lebar Felda tidak tersedia.

    Rangka tindakan projek jalur lebar sepatutnya dibuat oleh Felda Prodata Sdn Bhd.

    "Pelaksanaan projek jalur lebar yang menelan belanja RM566 juta hanya siap sehingga penyediaan pelan tindakan," katanya sambil menambah bahawa projek percubaan dan penuh telah digantung sejak 29 Jan 2015.

    Selain itu, MCM Value Sdn Bhd menerima RM209,000 untuk pengurusan nilai projek jalur lebar tanpa apa-apa kontrak.


    Kedah Lanie at 10:51:00 PM

    BalasPadam
    Balasan
    1. Korapsi.

      Ada teladan.

      Dari MO1.

      Padam
  18. Dewan Rakyat hari ini kecoh selepas kenyataan berbaur seksual daripada Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN), Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) ke atas Teresa Kok (DAP-Seputeh).
    “Satu-satunya wanita yang ada Kok,” kata Tajudin merujuk nama keluarga naib pengerusi kebangsaan DAP itu, ketika wakil rakyat membahaskan perhimpunan Bersih 5.
    Kenyataan itu menimbulkan kekecohan, dengan M. Kulasegaran (DAP-Ipoh Barat) menuntut permohonan maaf daripada Tajuddin.
    Tajuddin menjawab: “Pergi cari tali lembu.”
    Ia mengundang kutukan segera daripada Khalid Samad (Amanah-Shah Alam): “Sial. Kamu pakai songkok dan berkata begitu. Memalukan.”
    Tajuddin membalas dengan menjawab, “Kepala otak”.
    Kasturi Patto (DAP-Batu Kawan) kemudian bangun meminta Timbalan Speaker Datuk Ronald Kiandee yang mempengerusikan sesi itu supaya menuntut Tajuddin memohon maaf.
    Tajuddin bagaimanapun enggan berbuat demikian.
    Ini menimbulkan kemarahan Khalid yang berkata: “Kamu biadap. Kamu daripada kementerian sial”
    Tajuddin kemudian menjawab: “Sial. Sial. Kamu ingat saya takut? Siapa sial? Kita keluar selesaikan.” - FMT

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kelucahan adalah perkara biasa dlm umnongok...otak blue...

      Padam
    2. Dah macam bebdudak depa Ahli Parlimen.

      Boleh di panggil Yang Berhormat ke?

      Padam
    3. yb dato tajuddin ni classmate saya semasa d uni.

      perangai semula jadi nya dah mcm itu. semua orang yg tak bersetuju dgn nya adalah musuh nya.

      kalau dia mempunyai perwatakan yg 'cool',
      sudah lama jadi menteri penuh.

      Padam
    4. Lagi satu tanda "UMNO hidup mati di PRU14". Aku harap mati.

      Padam
    5. Memang kena buat lagak samseng begitu saja untuk layan puak pembangkang babi kurang ajar tuh...
      Betina sial kafir haram jadah 'Theresa Cock' ni terang-terang anti Islam...

      Padam
    6. Salam Pak Rahman...

      Sepengetahuan you, ada tak sebarang wilayah negara kita terlepas ke tangan negara lain di bawah pentadbiran Tun Mahathir? Terima kasih.

      Padam
  19. Perhimpunan Agung Umno 2016 akan berlangsung pada 29 November hingga 3 Disember di Pusat Dagangan Dunia Putra -

    Ada pemilihan pemimpin ke tidak?

    BalasPadam
  20. sungguh "bersemangat" sekali sekalian si jahil itu - mereka saling memberi kata perangsang dan mencipta angan-angan hasil dari khabar dan janji tuan2 politiknya -

    Khabar dari tuan2 politiknya yg disebar melalui alam maya yg kemudian "diolah" agar ia kelihatan sempurna oleh para "pendedaknya" untuk terus membuai nafsu golongan manusia yg jahil dan sombong.

    malang sekali bagi manusia yg jahil itu nilai mereka kepada para tuannya hanya berpaut pada 1undi - duduknya tidak sama rendah, berdirinya tidak sama tinggi.

    Disaat mereka diajar betapa menderitanya hidup akibat dizalimi kerajaan -

    tersebut sebuah kisah apabila "disingkap" betapa mewahnya hidup si tuan muda yg baru berusia 28 tahun dengan beberapa buah rumah mewah beserta deretan kereta super - maka ia menjawap sebagai membela diri (2 jawapan yg solid)

    1. "semua orang tahu banyak anak muda yg bergelar jutawan dan hidup senang sepertinya"- hey, bukankah si tuan muda ini juga hidup dibawah sebuah pemerintahan yg zalim ??

    2. "amat rugi sekiranya saya tidak membida sebuah rumah mewah ala Disneyland yg hanya berharga 1juta rm"

    tidak pula dinyatakan maksud sebenar disebalik hujah pembelaan yg dilafaz si tuan muda - adakah ia merujuk kepada "rakyat" atau kepada anak muda yg menjadi tuan pelapis di masa depan kepada golongan yg jahil dan sombong itu - sungguh ironi ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    kisah si tuan muda merupakan kisah "keajaiban dunia"-

    bagaimana dia tidak menjadikan penderitaan hidup di bawah sebuah pemerintahan yg zalim sebagai halangan untuknya dari mengecapi kelazatan dunia.

    Kepada kamu wahai golongan yang jahil dan menyombong diri - jadikan kisah tuan muda kamu ini sebagai "inspirasi". - hidup tidak selalunya suram bukan .. atau cuba2lah untuk menjadi "sahabat" si tuan muda - khabarnya dia memiliki entiti perniagaan yg begitu sukses sehingga ia terpaksa merahsiakannya, takut disabotaj - tambah si tuan muda lagi.

    erm, apakah perlu disingkap kisah "kejayaan" hidup tuan2 politik kamu yg lain ?? ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚




    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau betul makhlok Unknown ini orang JASA, gamak nya Jing Jibo @ Kejora di dapati depa dah tak dapat tepis sungutan2 rakay yang di wakili peserta2 di sini.

      Mungkin sekarang kita perlu jugak kerumun makhlok ini. Supaya dia lemas dengan hujah hujah kita.

      Bagus nya - bila lemas, dia tak di jangka mengarut, maki hamun dan mencarut.

      Padam
    2. "mereka saling memberi kata perangsang dan mencipta angan-angan hasil dari khabar dan janji tuan2 politiknya - "

      Angan angan Projib rasa nya tak tinggi. Ha nya nakkan terus dalam mana mana jawatan jika ada depa pegang. Yg lain ha nya mengharap depa terus dapat dedak. Tapi kalau "UMNO mati di PRU14", tak tahu lah boleh terus dapat dedak.

      Itu pasal Projib2 macam nak mati pertahankan Najib. Mana bo0leh pertahankan. Dah jadi benang basah. Di lendir Najib. Melanun menyeleweng 1MDB dan mengsonglap.

      Padam
    3. Janji2 Najib? Sama lah - Mr Cash Is King akan terus taburkan dedak. Yang dapat RM1-2 juta sedap lah. Tapi dengar khabar, ada yang merungut. Dapat kurang, pada hal ahli2 di bahagian dan cawangan2 nya lebih kurang sama banyak. Najib pilih kasih. Lagi satu tanda "UMNO mati di PRU14".

      Amat baik kata kata Khaled Nordin itu. Boleh menjadi prophecy. Sesetengah pengagama kata cuaca pun tak boleh di ramal, ha nya TUhan yg menentukan. Tapi puak Bugis Lanun apa peduli. Kalau depa peduli, tak melanun.

      Padam
    4. Tuan politik unknown jahil lagi bebal dah menggeletar..melihat 295,000 melayu tak muncul bagi sokongan..baju tee merah bersepah dipadang merbuk..tinggalan askar upahan merah yg kecundang sebelum bertempur..ha3...

      Padam
    5. minta maaf wahai sahabat - JASA itu adalah tempat dikumpulkan mereka yg ber-IQ tinggi yg bakal keluar menjadi pencatur dan pemimpin di masa depan.

      Setiap negara didalam dunia memiliki sesuatu yg ditubuhkan dengan objektif seperti JASA.

      Antara ciri-ciri mereka yg memiliki IQ yg tinggi - sekiranya aku mahu mengambil contoh dari kalangan kalian mungkin hanya ada dua individu.

      1. Si polan yg memakai gelar John Doe - sangat sedikit dia menggunakan bahasa kesat - dia menjadi pembakar semangat (pencatur) tanpa perlu turut serta.

      Contohnya - apabila dia "membimbing" En Othman dan yg lain untuk melafaz sumpah laknat terhadap diri sendiri bersandar pada keyakinan semata-mata (diakui tanpa dipaksa)- lucunya John Doe tidak melafazkan.

      Memberikan kata perangsang dan pujian untuk si jahil berarak ke jalanan tanpa dia sendiri turut diarak.

      2. Dato Haji Rahman JPC - juga seperti John Doe, tidak kesat tulisan nya, hanya sebagai pencatur untuk sekalian si jahil.

      Dan penghormatan juga kepada si empunya blog yg senantiasa memberi khabar terbaru tanpa jemu .. ๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Padam
    6. "apakah perlu disingkap kisah "kejayaan" hidup tuan2 politik kamu yg lain ??"

      Tuan2 puak Projib tak payah di singkap. Ada yg dah di telanjangkan. Najib, Rosmah, anak tiri - hingga US Dept of Justice pun menelanjangkan nya.

      Harta pesaka yg di beli dari duit tahu saja le punca nya dan untuk siapa. Bila di soal bertalu talu macam mana si anak tiri boleh alih alih jadi kaya, di kelurakan kenyataan bodoh dek PMO. Ada "legacy of wealth", kata depa.

      Dengan serta merta semua adik2 Najib keluarkan kenyataan media mengatakan bapak mereka tidak kaya. Kena pelempang sebiji mereka yang mengatakan ada "legacy of wealth". Tahu saja lah siapa.

      Nak di singkap lagi? Nanti bogel nampak kaki pendek, gemuk gedempol, lemak berketul ketul.

      Padam
    7. Unknown rupanya masih bermimpi dan syok sendiri.

      1.Sayalah orang pertama yang mengangkat sumpah laknat tempoh hari sebelum diikuti oleh 2 yang lain. Unknown pula beralasan spertimana kaum Nasrani telah beralasan. Unknown rupanya tiada ketelitian di dalam membaca. Sudah berkali2 ia ulang tuduhan yang sama. Selepas diperbetulkan ia masih mengulanginya, menampakkan ciri2 bebal dan tidak tahu kaedah 'semak semula'. IQ tinggi? Saya sgt raguinya.

      2.JASA mengumpulkan orang yg IQ tinggi? Ini kenyataan syok sendiri. IQ tinggi tidak diukur dari kemasukan ke uni. Dalam sesetengah perkara untuk lulus uni hanya perlukan kemampuan menghafal sahaja. IQ yang tinggi memerlukan lebih dari menghafal. Kebolehan adapt dan variant di dalam keadaan tertentu tidak ada pada Unknown. Kemampuan untuk absorb isu juga tidak ada.

      3. Unknwon sila ambil ujian MENSA dan lihat keputusannya. Dari pandangan saya saudara punya IQ yang agak rendah walaupun lulusan Uni. Banyak perkara mudah sdr tak mampu absorb. Maaf cakap.

      4. JASA memang mengambil lulusan uni. Ertinya walaupun IQ tidak tinggi mereka bukan dungu semulajadi. Walaubagaimanapun disebabkan perlu membela kebathilan maka kenyataan2 mereka banyak kelihatan bodoh.

      5. Masih ingat Mr CGPA 3.85 boleh buat kenyataan GST akan menurunkan harga barang? Ini benar2 satu kenyataan dari seorang yang dungu tapi dikeluarkan juga demi dedak.

      6. Dedak memang mampu mendungukan pemikiran manusia. Hati2 Unknown. Berpura-pura dungu untuk membela kebathilan nanti akan menjadi benar2 dungu.

      7. Dedak juga menghilangkan kemampuan manusia utk menilai. Semua di dalam ini tahu segala kata2 kesat yg digunakan adalah sbg balasan kpd kejahatan, kekejian dan kekesatan sahabatnya sang kejora. Balasannya pula semuanya adalah mild berbanding apa yang Kejora gunakan. Unknown tidak melihat kpd siapa yang memulakan sunnah ini tapi kepada yang membalas. IQ tinggi?

      8. Jahil? Rasanya daripada hujah2 Unknown selama ini sdr juga termasuk kategori ini. Saya masih ingat sdr menggunakan perkataan bongok dan bangang ke atas orang lain padahal sdr juga tidak mampu serap apa yang saya tulis tntg kenapa saman sivil DoJ dimulakan dahulu sebelum pertuduhan jenayah. Akhrinya slps bersusah payah menerangkan barulah Unknown mampu absorb.

      Sdr uNknown juga gunakan kalimah bodoh ke atas saya apabila mengatakan kata2 saya bahawa tiket ECRL berharga 500 adalah bodoh sedangkan itulah point saya; projek itu dan kosnya adalah bodoh kerana kajian menunjukkan harga tiketnya perlu melebihi 500 utk membayar hutang 2 generasi. Sdr terperangkap di dalam kalimah bodoh yang saudara gunakan. Sdr juga tak mampu melihat daripada sudut analogi berbalik. IQ tinggi?

      Saya tidak pernah gunakan kalimah bodoh sombong ke atas Unknown. Ia pernah digunakan oleh orang lain.

      Walaubagaimanapun utk kali ini saya hanya mahu nyatakan saya tidak mampu untuk menafikan kebenaran kalimah itu.

      Maaf unknown. Saya bercakap apa yang saya percaya benar.

      Padam
    8. Unknown.

      Kamu 3x tuduh aku tak angkat sumpah dan hanya bimbing sahaja. Setiap 3x itulah aku nafikan dan tegaskan aku orang pertama.

      Kamu langsung tidak ingin semak semula dan langsung tidak minta klarifikasi kalau semakan kamu tidak temui bukti pernyataan aku itu.

      Tindakan kamu pasal isu ini sajapun tidak menampakkan kamu memiliki IQ yang tinggi.

      Untuk kali ini aku suapkan buktinya ke mulut kamu agar kamu tak keluarkan tuduhan yang sama sekali lagi. Bukan aku takutkan tuduhan itu kerana jawapan dan buktinya wujud, tapi takut kamu menjadi benar2 bebal disebabkan masih tidak boleh fikirkan kenapa aku nafikan pertuduhan kamu itu sebanyak 3x, kamu masih tanyakan lagi kali ke-4. Kalau 4x nanti jadi bebal pula.

      Kalau kamu masih nak kekalkannya silakanlah sebab seperti yang aku cakap berpura-pura dungu untuk bela kebathilan nanti akan benar-benar dungu. Silap haribulan kalau isterimu mengandung ditakuti penyakit dungu itu pun jatuh ke atas bayi yang dikandungnya.

      ----------------------------------

      john doe19 November 2016 4:08 PG
      ุจุณู… ุงู„ู„ู‡ ุงู„ุฑุญู…ู† ุงู„ุฑุญูŠู…

      ุงู„ุญู…ุฏ ู„ู„ู‡ ุฑุจ ุงู„ุนุงู„ู…ูŠู† ูˆุจู‡ ู†ุณุชุนูŠู† ูˆู„ุง ุนุฏูˆุงู† ุงู„ุง ุนู„ู‰ ุงู„ุธุงู„ู…ูŠู†
      ุงู„ู„ู‡ู… ุตู„ูŠ ุนู„ู‰ ุณูŠุฏู†ุง ู…ุญู…ุฏ ูˆุนู„ู‰ ุขู„ู‡ ูˆุตุญุจู‡ ุงุฌู…ุนูŠู†

      ู‚ุงู„ ุงู„ู„ู‡ ุชุนุงู„ู‰ :-
      ุงู„ْู€ุญَู‚ُّ ู…ِู† ุฑَّุจِّูƒَ ูَู„ุง ุชَูƒُู† ู…ِّู†َ ุงู„ْู€ู…ُู…ْุชَุฑِูŠู†َ . ูَู…َู†ْ ุญَุงุฌَّูƒَ ูِูŠู‡ِ ู…ِู†ْ ุจَุนْุฏِ ู…َุง ุฌَุงุกَูƒَ ู…ِู†َ ุงู„ْุนِู„ْู…ِ ูَู‚ُู„ْ ุชَุนَุงู„َูˆْุง ู†َุฏْุนُ ุฃَุจْู†َุงุกَู†َุง ูˆَุฃَุจْู†َุงุกَูƒُู…ْ ูˆَู†ِุณَุงุกَู†َุง ูˆَู†ِุณَุงุกَูƒُู…ْ ูˆَุฃَู†ูُุณَู†َุง ูˆุฃَู†ูُุณَูƒُู…ْ ุซُู…َّ ู†َุจْุชَู‡ِู„ْ ูَู†َุฌْุนَู„ ู„َّุนْู†َุฉَ ุงู„ู„َّู‡ِ ุนَู„َู‰ ุงู„ْูƒَุงุฐِุจِูŠู†َ

      Firman Allah:-
      Kebenaran itu dari Tuhanmu, maka janganlah kamu termasuk orang-orang yang ragu-ragu. Sesiapa yang membantahmu sesudah datang ilmu, maka katakanlah kepadanya: “Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu; kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang dusta. (QS. Ali Imran: 59 – 61).

      Wallahi wabillahi watallahi;

      Saya hamba Allah yang bergelar John Doe dengan ini sesungguhnya percaya bahawa Najib Razak PM Malaysia adalah seorang pencuri dan pengkhianat yg telah mencuri melalui 1MDB dan bahawa wang RM2.6b di dalam akaunnya itu adalah wang curi.

      Sesungguhnya saya tiada pengetahuan khusus kebenaran pernyataan ini tetapi saya ada pengetahuan khusus bahawa ketika lafaz ini dibuat hati dan kepercayaan saya adalah selari dgn apa yg saya lafazkan. Inilah isi sumpah saya.

      Sekiranya hati saya tidak selari dengan lafaz saya maka saya menyerahkan kepada Allah untuk menjatuhkan laknat ke atas saya agar ia menjadi pengajaran kepada yang lain.

      Dan sesungguhnya sumpah bertulis saya ini tetap akan mengikat saya seolah-olah ia dibuat secara lafaz, dan tetap akan mengikat juga sekiranya ia dibuat tanpa ilmu, bermain-main atau menggunakan helah melalui apa cara sekalipun.

      Allah adalah saksi dan hakim saya di dalam sumpah ini.

      ______________________________________

      Saya persilakan pak Othman dan tuan tanpa nama (saya percaya ia adalah tuan admin ataupun Sarawak Scholar atau barangkali keduanya org yg sama) untuk menuturkan sumpah yang sama sbg bukti kita bercakap di atas kebenaran dan tidak takut menghadapi kebenaran.

      Si Unknown dgn sinis memperli sumpah pak Othman yang tidak cukup syarat itu konon sbg ajaran dari saya. Skrg saya mohon pak Othman kopipes sumpah saya kerana ia mencukupi syarat dan bahkan mengandungi dalil dan peringatan di dalamnya. Bahkan pak Othman adalah pendorong utama saya membuat lafaz sumpah ini disebabkan pak Othman telah bersumpah tapi tak cukup syarat.

      Kemudian kita lihat pula sama ada dia juga berani bersumpah yg sama atau hanya berani tegur perkara sampingan dan bukan perkara pokoknya iaitu 'yg benar tetap benar, yg salah tetap salah'.

      Padam
  21. Othaman bingai mengamuk seperti udah kerasukan setan
    Dia frust Bershit5 biila banding Bershit4 kurang sambutan
    Puncanya ramai benci Matdey pukimak PM punya mantan
    Rasanya lepas ni kedua ekor cai & tokey ke Tg Rambutan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora Haramjadah...

      Kenapa masih tak menyahut cabaranku & masih melalut. Takut kah macam Najib melarikan diri? Bila & di mana kita boleh buat perhitungan, semua orang dah muak kamu berdolak dalik beri alasan tak ada masa. Hentikanlah cakap berdegar-degar di alam siber saja. Jika kedua orang tua mu gagal mendidik, biar saya yg ajar. Semua pembaca blog jadi saksi.

      Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

      Padam
    2. Kurang ato lebih ape yg jadi masalah?...ko pegi cari dulu kemana menghilang askar upahan merah seramai 295,000..masa bersih4 ramai asakar upahan merah....ini kali ape dah jadi?

      Padam
    3. Ko nak ajar apa dekat kitorang, Othaman tua bapok?
      Nak ajar cara mana nak lancap batang pelir bengkok Nuat?
      Atau ko nak tunjuk cara menonggeng ko tadah jubor kasi Nuat tutoh?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...jubor kerepot Seman Kadok, Nuat tibai paku..

      Padam
    4. Jing Jibo @ Kejora dah takda modal main recycle pantun katun dia.

      Padan lah JASA hantar orang lain coba menepis kata kata barisan Pembangkang di blog ini.

      Lagi satu tanda "UMNO mati di PRU14". Petikan dari kata kata tak kurang dari Khaled Nordin.

      Padam
  22. Tajuk entri Tak Boleh Elak...macai2 bebal najib berpusing2 kiri kanan nak elak....berbelit2 lidah..yeehaa..

    BalasPadam
  23. Satu kesimpulan dpt dibuat.. semua penyokong pakatan adalah peliwat gay lesbian suka main dpn blkg termasuk si tua othaman..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Si tua Othaman tak meliwat, tapi dia bahan liwat...tukang tadah jubor bagi kat Nuat tutoh atas arahan Matdey...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

      Padam
    2. Jing Jibo dah tersimpul tali leher nya sebab terlari sini sana berkungkung menyalak tak tentu arah. Maka di ulang nya kata kata "peliwat gay lesbian suka main dpn blkg".

      Yang terakhir, makhlok yang dapat menafaat yang terbesar sekali dari "main depan belakang" ia lah boss dia Jibo. Syaifol datang menjumpai nya dengan malumat dia di sondol belakang nya.

      The rest, as they say, is history.

      Padam
    3. jibo2.. stkt nk ejek nama Najib mcm budak2 terencat akal ko rasa sudha layak utk tumbangkan UMNO BN?
      manusia2 yg sakit mental ini smg Allah tidak izinkan mereka2 ini menyentuh pemerintahan negara.

      Sokongan padu untuk DS Najib sebagai PM dan UMNO BN sebagai parti utuh pemerintahan negara, INSYA ALLAH. AMienn!

      Padam
    4. Entah2 si Kejora nie gay tak? Kenapa dia suka sangat cakap hal itu? Patutlah dia kecut nak berjumpa buat perhitungan bagai anak jantan...rupa2nya kedi/gay....!!!

      Padam
  24. ye2 je la blog ni nk tarik sampah.

    geleng kepala aku. merapu tksudah2. lepas din turtle ko plak kot admin putramamak??

    Aminn!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.33,

      Harussaini perak ke atau shukri kelate ajar agama kamu? Kalau salah seorang dari mereka kita tak kesah pun......
      Terserlah...hahaha

      Padam
  25. Dah desperado Jing Jibo @ Kejora. Takda lain cerita, ulang niat jahat dia - harapkan sesuatu yg buruk bagi makhluk Allah yg tak dapat di tanding nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jgn kau guna nama Allah utk halalkan kerja2 munafik ini!
      awal2 lagi dh karut.. fitnah sana sini. sabotaj pemimpin. tiba2 kemain guna nama Allah utk defend. org mcm ini akan terima laknat Allah sbb tipu atas nama Allah!

      Padam
    2. Marah Jing Jibo @ Kejora nih.Aku suka lihat ia marah.Mengarut macam macam dia.

      Padam
    3. Sapa yang banyak menipu dan siapa yang jual kalimah Allah?

      Jawpaan saya Kejora at 12:43. 12:36 menggunakan terma 'makhluk Allah' yang betul.

      Kejora at 12:43 pula menggunakan terma 'akan terima laknat Allah' tanpa justifikasi, dalil ataupun nas. Adakah Kejora terima wahyu daripada Allah bahawa admin blog ini akan terima laknatnya? Kalau bukan wahyu mana pula dalil syarienya? Tuduhan kosong saja? Fitnah lah tu.

      Nyatalah Kejoralah yang memeperalatkan kalimah Allah tanpa hak.

      Lepas ni mungkin dia akan mencarut pula ke atas saya.

      Padam
    4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  26. KEPALA BUTOH PAK HANG, ADMIN PENOLAKAN RAKYAT.

    SETAKAT 10 KE 15 RIBU PEMBANGKANG BABI KAT ATAS JALAN TU KO CAKAP PENOLAKAN RAKYAT, PTUIIIHH... BODOH LEMBU PUNYA ADMIN BLOGGER.

    KALAU MACAM DI SARAWAK, SUNGAI BESAR DAN KUALA KANGSAR TU, BARU BETUL PENOLAKAN RAKYAT.

    KALAU YA PUN, PENOLAKAN RAKYAT TERHADAP KELING BIOL MATDEY TAK BOLEH DIELAK, ITU BARU BETUL...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila Dato Maharaja Lela dan pengikut2 nya mengamok dengan Residen British pertama, JWW Birch, di Pasir Salak di tahun 1875, di lembing depa hingga mampos omputih itu di tepi Sungai Perak.

      Bila penyokong Najib mengamok, dia ha nya keluar dengan kata kata lucah, maki hamun di blog. Tak ikut Baju Merah di demo Bersih aritu.

      Padam
    2. Saya cadangkan kpd Admin jangan buang komen penyokong Najib di atas nih.

      Supaya semua pembaca tahu jenis mereka yg coba pertahankan Najib. Asyik maki hamun dan mencarut.

      Setuju bahawa ini jugak tanda "MATI UMNO di PRU14".

      Padam
  27. usah cerita pasal UMNO.. kalau beria menolak UMNO.. xpyh lah nk rujuk UMNO...

    cuba ULAS kejap buku A DOCTOR IN THE HOUSE yg dikarang tulis sendiri oleh mamakkutty.. apa bait2 katanya tentang Anwar ?

    tuduhan zina liwat yg jelas.. dan Madeykutty yg akui pemecatan Anwar krn salah laku itu satu tindakannya yg betul.

    habis tu skrg turun pakai baju kuning FREE ANWAR.. lagu mana cerita?

    kalau lagu ni punya belit biawak.. kata2 bukti yg tercetak dlm buku yg turut di jual di Borders, kemudian kata2 yg sama bercanggah.. apa ini kah 'perjuangan'? atau PENIPUAN?

    loyar buruk dlm posting takkan menambahkan undi pd Pakatan. Tunggu dh lihatlah gambaran bershit yg kotor itu akan menyebabkan rakyat atas pagar semakin benci.

    dulu ada PAS.. sekurang2 ketaksuban ahli dn pro PAS adalah momentum yg cukup besar, itupun BN belum tumbang.. sbb tiada bukti dan aspirasi jelas pihak yg nak gantikan UMNO BN itu tidak korup atau lebih bagus track record dr UMNO BN..

    usahlah menyalak.. rakyat akan menghukum kamu semua penipu rakyat. Kejatuhan Ringgit disebabkan sabotaj teruk pihak yg anti Najib. bukan kerana fundamental ekonomi malaysia bermasalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju..puak pembangkang haramjadah ni la antara faktor nama malaysia buruk..fitnah yg ditabur menhasut rakyat mmg puak ni tak berguna walau utk cuci jamban

      Padam
    2. PENGANIAYAAN TUN DOL & NAJIB TERHADAP BUMIPUTERA.
      SIAPA SEBENAR PENGKHIANAT MELAYU...????

      Sejak peninggalan Tun Mahathir di dalam pentadbiran negara, etnik bumiputera hampir tenggelam dalam semua jawatan esekutif & pengurusan. Sampai bila bumiputera harus menderita, mentelah dgn keadaan ekonomi lemah, pengurangan peluang2 pekerjaan dek pentadbiran buruk & kenaikan berterusan harga barang keperluan.

      Ini terjadi sebab Tun Dol & Najib telah menghapuskan 'bumiputera privelege/keistimewaan bumiputera' dan memberi kebebasan kpd syarikat2 swasta mengisi kekosongan jawatan2 berkenaan. Dulu semasa zaman saya bekerja, tiap 3 bulan jabatan Tenaga Kerja bahagian statistik mengecek syarikat2 swasta bagi memastikan hak istimewa bumiputera dihormati. Bahkan Secretarial Consultant juga diarahkan memastikan syarikat swasta terlebih dahulu mematuhi peraturan ini sebelum layak menikmati 'Insentif pengecualian Cukai'.

      Itulah jasa terbesar Tun Muhathir yg telah dipadamkan oleh Tun Dol & Najib. Saya yakin umum rakyat marhaen tidak sedar & mengetahui pengkhianatan Tun Dol & Najib. Saya harap teman2 seperjuangan sebarkan hal ini.

      Padam
    3. 12:41 PTG ada lah jenis penyokong Najib lagi.

      "usah cerita pasal UMNO," kata dia. Ini yang konon nya nak pertahankan demokrasi, nak tegakkan hak bersuara rakyat di negara berdaulat dsb nya.

      Dah banyak sangat tanda, nampak nya "MATI UMNO di PRU14". Cukup baik analisa Khaled Nordin yang berkata seperti itu.

      Padam
    4. Ini ada lagi satu penulisan berkenaan Pengkhianat Melayu -

      Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membimbing peniaga2 Bumiputera. Biasiswa yang di maksudkan untuk anak kaum yang mundur ekonomi dan pelajaran saperti kaum Melayu pun di kasi nya kpd kaum Cina yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun, dengan itu mengkhianat kaum Melayu lagi. Najib mesti di ganti, pronto.

      Padam
  28. Lihat you tube : https://youtu.be/IkglnAbjQEI?list=PL-yU1UMM3Kk-inOYq-uyThe0UseZtK__f

    "TUNKU ABDUL RAHMAN MINTA MELAYU HAPUSKAN UMNO". Waktu tu Tunku vs Mahathir.

    Namun apa isi yang paling penting!

    Dengar kata2 Tunku minit 0.58.

    Waktu tu, Malaysia terkenal sebagai NEGARA YANG KAYA RAYA.

    Tunku dah beritahu kita yang negara kita kaya dengan HASIL BUMI DAN LAIN2.

    NEGARA SEKARANG? NILAI DUIT SEKARANG DI BANDING THAILAND?

    Patutlah orang berdemo.

    KEMANA PERGI KEKAYAAN NEGARA DULU SEHINGGA TERPAKSA KENAKAN GST SKARANG?

    Bariiiiiiisan=Borooooos...an

    BalasPadam
  29. saudaraku John Doe - seingat saya, kamu hanya menyediakan teks sumpah laknat terhadap diri sendiri (tak apalah sekiranya saya terlepas pandang..๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚).

    melalui lafaz sumpah laknat itupun kamu mengakui tiada pengetahuan secara khusus sama ada benar atau tidak setiap apa yang dituduhkan kepada Najib yg merompak berbillion ringgit melalui 1MDB.

    Betapa jahil dan taasubnya kamu - bersumpah untuk dilaknat semata-mata hanya bersandarkan pada "keyakinan" terhadap khabar yg dibawa oleh tuan2 politik kamu dan sekutunya. hey, bukan aku yang menyediakan jalan ini kepada kamu.

    Menurut "kajian" untuk menampung hutang projek ECRL kelak setiap tiket perlu dijual dengan harga 500 rm setiap satu perjalanan - "kajian" itu disiapkan oleh siapa ??

    Bukankah telah aku katakan - kamu berhak untuk "mempercayai" pada apa yg kamu hendak percaya -

    namun pembuktian dan hujah perlu dibawa ke makamah, ia sesuatu yg tidak mampu dilakukan oleh tuan2 politik kamu berserta sekutunya -

    lihat bagaimana mereka "mengolah" ceritera berkait 1MDB lebih dari 6 tahun lamanya -

    Beza hujah diantara si jahil dan mereka yg berilmu.

    si jahil yg tidak mengetahui melainkan sedikit berteriak kepada najib supaya menyaman sekiranya khabar itu adalah fitnah - jika tidak maka khabar yg dibawa adalah benar, semudah memasak MAGGI.

    (bahkan ada juga si jahil yg terlalu taasub, melafaz sumpah laknat terhadap diri sendiri sebagai tanda betapa yakin nya dia terhadap khabar yg dibawa tuan2 politik dan sekutunya) - tamat kisah si jahil disini.

    Namun apabila mereka yg berilmu mula mendesak kepada si pembawa khabar berita agar "mengheret" Najib ke muka pengadilan-.

    Lucu sekali apabia yg "diheret" adalah si polan yg tidak berada didalam 1MDB bahkan menggunakan akta yang jauh dari apa yg mereka dakwakan kepada Najib -

    Bijaknya mereka untuk terus memperbodohkan si jahil yg "beriman" terhadap setiap khabar yg dibawa - watak MO1, diberi "HINT" hampir 100 persen adalah Najib.

    Maka si jahil dengan "kepandaian" yg ada padanya - mengesahkan MO1 adalah Najib dan kemudian mereka (sekutu kepada tuan2 si jahil) mengulas - MO1 tidak dirujuk kepada Najib, dan tidak bertanggungjawab terhadap segala khabar yg mendakwa Najib adalah individu dinamakan sebagai MO1.

    apakah ada dari kalangan si jahil yg taasub mahu bertindak lebih extreme untuk menyatakan betapa yakin nya dia terhadap khabar yg dibawa oleh tuan2nya ?? -

    mogok lapar boleh dipertimbangkan (sediakan si jahil yg buncit perutnya itu lebih Afdhal).

    Membakar diri juga boleh di cuba - bakar di bahagian kaki atau jari lebih cepat sembuh .. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    atau berpura-pura mati seperti yang pernah dicuba sewaktu BERSIH 2.0 ..

    pokoknya kemana kamu menghalakan segala pembuktian dan hujah kamu ?? ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚



    BalasPadam
    Balasan
    1. Unknown di sini rupanya dan bukan di atas.

      Perkara ini juga telah ku terangkan kepadamu.

      Sungguh kamu punya juga punya memori yang singkat. IQ tinggi? Kelakar sungguh.

      Atau berpura-pura dungukah kamu?

      Ingat kataku berpura-pura dungu kelak akan jadi benar-benar dungu.

      Ringkasnya aku tiada masalah untuk bersumpah di atas fakta sbb aku yakin dgn fakta itu.

      Tapi kalau aku sumpah di atas fakta dan minta kamu bersumpah di atas fakta nanti kamu boleh saja beri alasan kamu tidak tahu fakta sebenar dan demikian kamu tak boleh sumpah. Alasan ini valid.

      Maka aku karangkan sumpah itu bukan di atas fakta, tetapi di atas kepercayaan khusus bahawa apa yang kamu cakap adalah apa yang kamu percaya.

      Maka apabila kamu memberi alasan maka jadilah alasan kamu seperti alasan orang Nasrani kerana subjek yang disumpahkan bukannya fakta tetapi kepercayaan hatimu sendiri. Apa saja alasan tidak menjadi valid kerana ia berkaitan hati sendiri. Takkan hati sendiri pun tak tahu?

      Kekadang aku rasa kamu kaki kelentong tapi kali ini aku rasa kamu berIQ rendah dan demikian masih tak mampu absorb penerangan mudah ini.

      IQ tinggi? Hehehe

      Padam
    2. sahabat ku John Doe - "fakta" hanya teruji apabila dibawa kemuka pengadilan,

      kamu yang mempercayai dan beriman pada khabar yg dibawa tuan2 politik kamu dan sekutunya - kamu tidak terhalang dari mempercayai ia adalah "fakta",

      tetapi pokoknya selama lebih enam tahun menggenggam "fakta" berkait rompakan besar-besaran Najib melalui 1MDB - ia tersebar luas seantero dunia nyata dan alam maya, kecuali ia tidak pernah dibawa untuk dihujah ke muka pengadilan.

      sesungguhnya juga apakah kamu memilih untuk menjadi si jahil yg memutuskan hujah semudah memasak MAGGI ??

      Dan sekiranya kamu memilih untuk mengikut golongan yg berilmu pastilah kamu akan bergoncang "keyakinan" terhadap khabar yg dimainkan melebihi dari 6 tahun (ia bukan jangkamasa yg singkat).

      Aku juga seringkali mengais akan tindak tanduk sekutu pada tuan2 kamu diluar sana (yang Najib tidak berkuasa untuk menghalang proses pendakwaan atau melindungi dirinya)

      ibarat si pengail yg mengail ikan dan berharap agar mata kailnya sangkut di ekor bukan di mulut - katakan kepadaku adakah si pengail itu waras atau tidak ??

      atau apakah seluruh sistem makamah didalam dunia ini tunduk dibawah kemahuan Najib ??

      Apa khabar DOJ ??

      Apa khabar dua "superhero" yg katanya bakal kembali membawa saman yg lebih menggiurkan ??

      Apa khabar Singapura ?? sudah punya keyakinan untuk mensabitkan Najib ?

      Apa khabar Switzerland ?? adakah masih mengadu nasib apabila rayuannya untuk memiliki maklumat dalaman 1MDB ditolak untuk kali yg ke-2 ?

      Akhir kalam - aku bukanlah kejora dan kejora bukanlah aku , bahkan aku juga bukan JASA ( sungguh tinggi imaginasi kalian ). ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      aku tinggalkan kalian dengan satu pertanyaan yg sering aku ulangi - bawakan bukti, hujah dan fakta ke muka pengadilan - sumpah laknat atau referendum sejuta tandatangan bukan hujah, bukti atau fakta yg diambil kira oleh makamah.

      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Padam
    3. Memang Unknown tidak mampu serap apa itu fakta dan apa itu kepercayaan kpd fakta.

      Tidak mampu bezakan membuktikan lidah dan hati sendiri adalah selari dengan membuktikan sesuatu fakta kes.

      With that, I happily rest my case.

      Padam
  30. Tok sah panggil MUBARAK ,lebih baik gelar kumpulan hang tu MUberak,Selama ni bukan main jilat Najib ,la ni apa sudah jadi??Sudah tukar ka Macha??

    BalasPadam