Isnin, 14 November 2016

Bukti Najib MO1..?


Baca dan fahamkan..!





Bahagian kedua: Najib Razak adalah Malaysian Official 1 (MO1)


Artikel kedua ini lebih ditujukan kepada tin-tin kosong di dalam UMNO Malaysia; yang lebih bising menyalak di tepi jalanraya tanpa menumpukan perkara yang lebih penting, iaitu kecurian wang rakyat berjumlah berbillion dollar dari 1MDB. Sila baca artikel bahagian pertama ini dahulu sebagai mukadimah kepada isu yang anda semua nampak seperti kurang pengetahuan.
Di bawah adalah sebahagian lagi dokumen dari siasatan FBI mengenai penyelewengan buruk yang dilakukan oleh kuncu-kuncu Najib Razak. Dan di dalam beberapa perenggan yang ditunjukkan di bawah, anda semua boleh saksikan bagaimana Najib Razak menerima wang berjuta-juta ringgit ke dalam akaun peribadinya melalui tindakan yang diambil oleh para pegawai bawahannya. Tidak ada penderma dari Arab. Penderma itu tidak wujud. Perlu ingat, para menteri kabinet tidak sedikit pun menafikan kertas penyiasatan ini. Mereka cuma berkata, ‘orang asing jangan cuba campurtangan hal ehwal
pencuri di dalam Malaysia’. Ini kerana mereka semua akan nampak bodoh jika cuba menafikannya kerana bukti semua sudah tersedia.
Sila ikuti pembacaan di bawah. Ringkasan di dalam Bahasa Malaysia disediakan selepas itu kerana ada di dalam Pemuda UMNO yang tidak faham bahasa Inggeris walaupun ada yang berkelulusan dari Universiti-universiti yang hebat.
untitled1
untitled2
untitled3
untitled4
Secara ringkasnya, ia menceritakan tentang ‘pelaburan’ pertama yang dilakukan 1MDB setelah mendapat RM5 billion dari penjualan bon di dalam tahun 2009. Hutang ini dijamin oleh kerajaan Malaysia. Siapa yang mengetuai kerajaan Malaysia sekarang ini? Tidak lain tidak bukan, ianya Najib Razak. Rupanya lebih USD1 billion (RM4,100 juta) telah disonglap oleh penyamun-penyamun 1MDB melalui sebuah syarikat bernama Good Star Limited.
Transaksi berbillion ini diluluskan oleh Lembaga Pengarah 1MDB dan juga oleh Bank Negara Malaysia (BNM). Nampaknya, ramai para pengarah 1MDB dan pegawai di BNM yang takut untuk menjalankan tugas dengan lebih amanah. Ramai di antara mereka yang membisu kerana kita semua tahu siapa yang paling berkuasa di dalam 1MDB dan yang boleh mempengaruhi BNM. Tidak mengapa, kebenaran telah diketahui ramai juga.
Berbalik kepada penyiasatan di atas, pada awalnya USD700 juta dimasukkan di dalam akaun Good Star di dalam bulan October 2009. Tetapi di antara bulan Mei hingga Oktober 2011, sebanyak USD330 juta dimasukkan lagi ke dalam Good Star. Perlu diingat bahawa syarikat Good Star adalah milik Jho Low dan dari maklumat terbaru yang diperolehi dari kes mahkamah di Singapura, wang berjumlah USD153 juta dari syarikat Good Star ini juga telah dimasukkan ke dalam akaun bapa Jho Low bernama Low Hock Peng:
untitled3
Bagaimana perasaan ahli-ahli UMNO apabila duit rakyat berjumlah USD153 juta (RM627 juta) diberi kepada bapa kepada penyamun bernama Jho Low? Adakah Pemuda UMNO sekarang melindungi Jho Low sekeluarga? Kenapa menikus seribu bahasa? Adakah berbaloi perjuangan mempertahankan pencuri ini?
Dari berita-berita yang disogokkan oleh kerajaan kepada kita, 1MDB telah bertegas bahawa Good Star adalah milik syarikat Petrosaudi. Tetapi Tuhan itu maha adil dan nampak segalanya. Kebenaran telah terburai. Dengan mudah dunia semua mengetahui bahawa satu-satunya pengarah dan pemilik Good Star adalah Jho Low. Siasatan yang dibuat oleh DOJ, telah memecahkan tembelang pihak 1MDB. Pada waktu Good Star ditubuhkan, Jho Low baru sahaja berumur 29 tahun dan secara rasminya tidak ada apa-apa pangkat di dalam 1MDB.
Tetapi semasa menyuarat lembaga pengarah 1MDB di dalam bulan September 2009, Jho Low hadir di dalam mesyuarat tersebut dan telah bercakap dengan Najib Razak sebelum mesyuarat bermula. Minit mesyuarat mendapati bahawa lembaga pengarah 1MDB telah bersetuju untuk memasukkan sejumlah USD1 billion ke dalam syarikat usahasama Petrosaudi-1MDB.
Dan akhirnya, seperti yang diketahui umum, duit itu masuk ke dalam akaun Good Star.
Di bawah pula adalah bukti bahawa sebahagian besar dari wang 1MDB yang dimasukkan ke dalam akaun Good Star, berakhir di merata tempat, termasukkan ke dalam akaun Najib Razak! Apa Pemuda UMNO mahu buat? Buat-buat bodoh kah? Apa guna belajar tinggi-tinggi hingga ke Imperial College kalau tidak faham Bahasa Inggeris? Di manakah penderma budiman Arab yang digembar-gemburkan sebagai penderma kepada Najib? Adakah Jho Low sebenarnya orang Arab? Adakah Good Star sebuah syarikat Arab Saudi? Yang ada cuma seorang putera Arab bernama Prince Turki yang dikudakan untuk menjadi orang tengah kepada pengaliran wang 1MDB kepada Petrosaudi dan Good Star. Dalam masa yang sama Prince Turki juga diberi berjuta-juta ringgit dengan menggunakan duit 1MDB (duit rakyat)! Rupa-rupanya, rakyat Malaysia yang menderma berjuta-juta kepada seorang putera Arab!
Kita dikejutkan dengan kes RM2.6 billion berada di dalam akaun Najib. Itu berlaku di dalam tahun 2013. Tetapi beberapa tahun sebelum itu, berjuta-juta wang telah dimasukkan ke dalam akaunnya. Kes penyelewengan duit rakyat ini bukan sahaja berlaku di dalam tahun 2013 atau 2014. Ianya telah berlaku lebih awal dari itu lagi!
Bukti yang tertera di dalam dokumen di bawah menunjukkan wang USD24.5 juta telah dikeluarkan dari Good Star dan diberi kepada putera Arab tersebut. Dan dari USD24.5 juta tersebut, sebanyak USD20 juta (RM82 juta) telah dikeluarkan dan dimasukkan ke dalam akaun Najib. Dia terus menjadi jutawan sekelip mata!
Sebab itu agensi penyiasatan USA melabelkan kepimpinan kerajaan kita sebagai ‘kleptokrasi’! Malangnya, ini baru sahaja penyelewengan peringkat pertama. Ada banyak lagi penyelewengan wang yang dilakukan oleh 1MDB selepas ini.
untitled5
untitled6
Dalam pada masa yang sama, Jho Low telah secara keseluruhan mencuri USD368 juta (RM1.5 billion) dari 1MDB melalui syarikat Good Star milik peribadinya. Duit itu sepatutnya digunakan untuk projek pelaburan usahasama Petrosaudi-1MDB. Tetapi ternyata projek itu hanya untuk mengaburi mata rakyat sahaja. Apakah kejayaan besar projek tersebut? Tidak ada. Manakala itu, bukti yang diperolehi mendapati Jho Low mengeluarkan sebanyak 11 kali wang dari bulan Oktober 2009 hingga Oktober 2010. Jumlah kecurian – USD368 juta. Sila lihat jadual di bawah:
untitled7
untitled8
untitled9
Wang berbillion ini lah yang digunakan oleh Jho Low untuk membeli harta-harta mewah seperti kapal layarnya, membeli rumah-rumah mewah, membayar hutang-hutang berjudi di Las Vegas, membeli barang kemas bernilai jutaan ringgit, dan bermacam-macam lagi.
Rakyat Malaysia bagaimanapun, terpaksa menampung kos sara hidup yang makin tinggi, dan membayar barangan yang ditarik subsidi dan membayar GST. Tetapi rakan UMNO bernama Jho Low hidup bermewah-mewah menggunakan wang rakyat yang dicuri. Syabas UMNO kerana hidup anda ternyata hanya untuk memberi kesenangan kepada pencuri bernama Jho Low dan keldai-keldai tunggangannya di dalam UMNO. Macam ini kah perangai kerajaan yang berhemah dan bagus untuk kesejahteraan rakyat?
Soalan penting, bila Najib hendak mengaku secara jujur dia itu Malaysian Official 1?
…bersambung


Lu Fikir La Sendiri!!!


p.s - admin maklum bahawa serangan didalam ruangan komen oleh pemakan dedak dilakukan setiap masa. Admin harap rakan seperjuangan bersabar kerana admin sendiri terkekang dengan masa dalam menyempurnakan amanah untuk menyara keluarga. Admin tidak dibayar untuk menulis. Ia kehendak sendiri dan tiada paksaan mahupun suruhan sesiapa sama seperti rakan rakan seperjuangan yang memberi komen dan pengunjung tetap blog ini.

Ruangan komen tetap di buka namun admin akan menapis dan mengambil tindakan mengikut keperluan semasa.

Semoga rakan seperjuangan dapat bersabar dengan sebarang serangan yang di lakukan oleh para pemakan dedak demi kelangsungan hidup mereka..!

Sesungguhnya hujah balas yang berani lagi bernas oleh rakan rakan telah menyebabkan mereka mati akal untuk berhujah seterusnya melakukan tindakan 'sabotage' seperti mana yang kita semua maklum.

Semakin banyak tindakan sabotage mereka lakukan bermakna semakin 'sakit dan parah' mereka dalam mendepani kebenaran yang rakan seperjuangan buktikan..! Tahniah dan syabas..!

Berani kerana benar..!
Salam perjuangan...!

79 ulasan:

  1. Nyata MO1 = Najib.

    Saya menunggu pengesahan nya secara resmi di perbicaraan di mahkamah US atau Singapura atau Switzerland, mana mana satu yang dulu mengeluarkan nama Najib sebagai MO1 yg di sebut di dokumen 134 ms yang DoJ kemukakan ke mahkamah itu.

    Saya fikir selepas itu akan berlaku dakwaan jenayah (sekarang ha nya kes sitaan harta) "misappropriation of 1MDB funds and money laundering". Saya mahu dengar nama Najib keluar di perbicaraan jenayah itu.

    Perlu di sebutkan perkara ini bertalu talu. Sebab betapa serius nya jenayah itu. Dan sebab mahu rakyat, khas nya pengundi, ingatkan dan bawa ingatann itu ke peti undi di PRU14 - jangan undi Najib dan UMNO/BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi PI MAMPOS lu si GoBLOG/TERORIS2 HOMO JIJIK PENYAMAQ si PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI - TAK pula lu TERLOLONG psl. puak TERORIS PENJAJAH PARASIT ZioNAZI BerSHIT DAPJUBOQ BABI/PembangKANGKANG dpt. RASUAH berBILLION dr. Soros-ISrael/MOSSAD-CIA aaahhh??!!

      OI si TERORIS2 HOMO si GILA BABI HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      TAK ke KELAKAQnya ni - mcmlah US tu KETUA POLIS Dunia sedgkan hampir kesemua rejim2 US, yg. sudah diKUASAI ZIONIS/IS(IS)rael (lihat di - http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008) adalah si PEMBUNUH/PEROGOL/PEROMPAK umat Islam-no 2; selepas rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael! Lihat shjlah Dunia ISLAM yg. amat KAYA MINYAK-GAS yg. habis diROMPAK dlm GENOSID2 di Iraq/Syria/Libya/Afghanistan/Palestin/Mali/Somalia dsbnya, oleh si PARASIT/PENJAJAH/LANUN/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROMPAK/PEROGOL/PERASUAH US-Barat/NATO/ZIONIS-IS(IS)rael tu – di bawah UNDG2/DEMOKRASI/HAK ASASI Barat/ZIONISPENIPU HARAM JADAH!

      Lihat di -
      http://landdestroyer.blogspot.my/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html:

      US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

      August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD) - Malaysia's "Berish" movement - an umbrella organization for various opposition groups opposed to the current government of Prime Minister Najib Razak - plans its fourth street demonstration in 8 years to unfold at the end of August.

      While Bersih's alleged goal is "clean and fair elections," it is openly led by the government's opposition headed by the now imprisoned US-proxy Anwar Ibrahim and a myriad of US-funded and directed nongovernmental organizations (NGOs). The US State Department, through its US National Endowment for Democracy (NED) and its subsidiary the National Democratic Institute (NDI), along with convicted financial criminal George Soros' Open Society Institute (OSI), have funded both Bersih directly, and many of the NGOs that constitute Bersih's core leadership.

      Several NGOs currenlty openly funded by the US NED - i.e. Islamic Renaissance Front and Lawyers for Liberty - can be found also listed on Bersih's current "endorsees" list.

      Despite years of immense US-funding, Bersih has recently pleaded for donations and now claims they've received over a half million Ringgit (over 100,000 USD). More recent reports claim the amount could be as high as 1.2 million Ringgit.

      And while they claim they seek simply to reform Malaysian politics, Bersih's new leader, Maria Chin Abdullah openly admitted their goal for "Bersih 4.0" is to call for the resignation of Malaysia's current government. In a Facebook post she claimed:

      "Reforms - we will continue to demand and this time Yes it's a tall order to ask the PM to resign but if we dont try we will never push the boundaries for clean & fair elections."

      Apparently by "clean & fair elections," Bersih's leadership means elections in which their opponents have been undermined and otherwise eliminated, and in which they can take power - or in other words, another textbook case of US-backed regime change…..

      Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!

      Padam
    2. Bottom line....

      Najib invited, issued licence to the Rothschild's family to operate their evil usury banking business first time in the nation history, accepting the hefty 10% interest at the expense of the rakyat in order to siphon billions US$. Apart from that Najib appointed the notorious Israeli Agent, APCO Worldwide as lobbying consultant in order to associate close ties with USA, notably President Barack Obama.

      Padam
  2. MAHA MEDDEY DIMINTA TUMPU PADA SEJADAH
    TERLETAK JATUH TELINGA MAHA MEDDY KUTTY
    TATAU NAK LETAK MANA MUKA HARAMJADAH
    MAHA KUTTY BARUA YAHUDI PALING HIPOKRASI

    KIKIKIKIKI....

    ALJUBOORI DI PPENJARA DAN DIGARI
    MAHA KUTTY ARAH RAKYAT TERIMA RELA HATI
    TU DOLU BOBOI DI MENUJU PERDANA MENTERI
    FREE ALJUBOORI TERSERLAH KUTTY HIPOKRASI


    kikikikiki... PAS mintak kutty abis usia ditikar mengkuang buat sejadah... tikar mengkuang sbb.kutty ckp tak dak duitt.... kikikikiki..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen ini sepatut nya di sini - bukan di bawah:

      Jing Jibo keluar awal senja malam ini. Pembaca dan pengkomen yang tak biasa di blog ini perlu di beri tahu bahawa dia ada lah NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER di tugaskan khas kpd blog yang popular dan berpengaruh ini. CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. Perlu..memang perlu dimukadimahkan CV Kejoraharamjadah yg berdakyah memutar belitkan fakta & kuat mencarut.

      Tahniah bro Rahman 2 @ Sarawak Scholar & terima kasih.

      Padam
    3. Kesian tengok keadaan Othaman maknyah bapok sundal
      Nampak nya si tua anjing dayus ini dah kehabisan modal
      Posting sebelum ini, si bacul bengap ini teruk kena bedal
      Itu ler akibatnya bila pondan tua cuba nak tunjuk handal

      Padam
    4. Betul ker tuu..yg teruk kena bedal tu siapa sebenarnya..? Cuba buktikan.

      Padam
  3. POSTING DOKUMEN FBI BLOG BATUAPI KAUT
    BARUA YAHUDI DAH TAK TAKUT DOSA & MAUT
    DOJ DAN FBI SAMPAI LA NI TAK ANGKUT ANGKUT
    POSTING RECYCLE DAH LAMA KE LAUT

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai susah hati tak lama rakan baik jho lo nak kena dakwa disingapor..merapu2lah nak hiburkan hati yg gundah..

      Padam
    2. Bila ko tersepit ko sabotaj ruangan komen

      Padam
    3. Saya tertarik dgn tulisan tuan admin, "ada di dalam Pemuda UMNO yang tidak faham bahasa Inggeris walaupun ada yang berkelulusan dari Universiti-universiti yang hebat".

      Paling menonjol sekali ialah Timb Presiden UMNO, Dr. Zahid Komedi yg kononnya ada Phd tapi cakap omputih mengalahkan budak sekolah rendah zaman persekolahan saya dulu-dulu.

      Padam
    4. setuju!!! tahap adik saya yg mencipta unkapan 'argh! u get out no fotin kliaun'.

      amat lucu sekali.

      Padam
  4. Ibadah tak semestinya tertumpu kpd sejadah saja..tu sbb org PAS ni sempit akal..berjuang melawan kemungkaran..kemunafikan..rompakan duit negara dan rakyat..juga satu ibadah...jgn lupa..Tun antara org yang bertuah diberi peluang masuk dalam kaabah..yg mengutuk tu jgn harap lar nak diberi penghormatan sedemikian

    BalasPadam
  5. Kesiian juga tengok cai2 Matdey yang tak tingggi sekolah
    Mereka tidak peduli salah benar, asal saja dapat berbalah
    Kalau pun Najib itu MO1, apa yg sebenarnya jadi masalah
    Semua nya tuduhan fitnah, bukan bukti yg Najib bersalah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora sendiri sekolah kat mana dan sampai tahap apa? Kalau nama sendiri pun dia tak tahu, kita boleh bayngkan tahap ilmu pengajiannya...betul tak, kan..kan..kan..???

      Padam
    2. Tuduhan fitnah tapi takut nak saman SR dan takut nak cabar DOJ untuk bersihkan nama..kalo fitnah jho lo rakan kongsi najib tak akan didakwa oleh singapore..tahap pendidikan ko lebih rendah rupanye..

      Padam
    3. Tersepit nanti ko sabotaj ruangan komen..kerja pengecut IQ rendah..

      Padam
  6. Anon 7.28 PTG....hanya Tun Mahathir saja ke yang kena tumpu pada sejadah!!....baigamana pula dengan kamu??....dalam sehari tu berapa kali kamu naik atas sejadah....yang pasti kamu ni sentuh sejadah pun tidak apa tah lagi nak tumpukan pada sejadah.Sadar2lah diri tu sikit sebelum kamu dijemput!!....

    BalasPadam
  7. NASIHAT NIK ABDUH KEPADA MAHATHIR SUPAYA LEBIH DEKAT DENGAN AMAL IBADAH BERBANDING POLITIK, BOLEH BUAT TELINGA BESAR MAHATHIR BERDARAH BERNANAH!!!

    Nasihat yang baik tetapi sudah tentu akan membuatkan telinga Mahathir jatuh ke lantai!

    Nasihat tersebut diberikan oleh anak lelaki kepada orang yang dianggap musuh Mahathir nombor wahid, Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

    Menurut Nik Abduh, Mahathir sepatutnya bertaubat dan meninggalkan bidang politik terus. Bahkan sebaliknya perlu berada di tikar sejadah bukannya masuk politik kembali dan memburu kuasa walaupun kuasa itu untuk dipusakai anak lelakinya, Mukhriz Mahathir.

    "Saya sudah katakan sebelum ini, lebih baik baginya kembali ke tikar sejadah. Adalah lebih baik untuk dia berdoa berbanding terlibat dalam politik," kata Nik Abduh.

    Tambahnya lagi, Dr. Mahathir kini menentang perkara-perkara yang dilakukannya semasa menjadi Perdana Menteri. Dia yang menyekat hak royalti kepada Kelantan dan sekarang, Mahathir cuba berlagak sebagai wira yang memperjuangkan hak-hak itu. Dia yang memenjarakan Anwar Ibrahim tetapi sekarang berjuang untuk membebaskan Anwar.

    Apa yang dinasihati oleh Nik Abduh itu memang tepat dan betul memandangkan Mahathir kini berubah sepenuhnya dan sudah melupakan apa yang dilakukannya dahulu. Malah lebih pelik lagi ialah apabila dia menyalahkan pengganti-penggantinya bagi setiap kesalahan dan ulah yang dilakukannya termasuklah kehilangan wang negara dalam projek-projek lumayan, selain pembebanan kepada rakyat yang perlu membayar untuk setiap aspek kehidupan kepada kaum kroni dan ahli keluarganya yang memperolehi kontrak-kontrak tersebut.

    Seharusnya, para penasihat Mahathir tidak menggunakan orang tua itu untuk terus membuatkan dia dibenci, sebaliknya meletakkan Mahathir sebagai seorang negarawan yang dihormati tanpa dia perlu campurtangan lagi dalam bidang politik dan pentadbiran.

    Apatah lagi gaya pentadbiran kini, jauh lebih berbeza berbanding gaya pentadbirannya. Pentadbiran Mahathir hanya untuk kroni manakala rakyat pula diajar untuk berbangga dengan apa yang dilihat, manakala pentadbiran terkini untuk marhein yang memastikan marhein menikmati pembangunan negara sepertimana wujudnya RTC, UTC, Lebuhraya Pan-Borneo tanpa tol dan sebagainya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenyataan N.Abduh buat kita merasa lega menarik napas
      Dia pun rasa resah kalau negara inii puak Matdey rampas
      Sebab ramai rakyat tahu Matdey hanya tipu aota hampas
      Maka ada lah jelas kepada kiita bagaimana pendirian PAS

      Padam
    2. Yang lain boleh menarik nafas, Jing Jibo boleh kiok.

      Tak sedor aku bahawa depa di PAS dan UMNO dah tak boleh atau susah nak menarik nafas.

      Bagus berita itu.

      Padam
    3. Pas dah buat kenyataan politik sejahtera bertanding dlm piliharaya bukan nak menang....bersatu akan 'curi'undi ahli2 umno supaya dapat imbangi undi untuk pH walaupun pas tanding 3 penjuru..

      Padam
    4. Pelik..setelah 'Kejora haramjadah yg tak bernama & tak berayah' ini begitu tawadhuk & taksub dgn pendapat kalut lagi karut dari sorang kafirun ultra yg tidak mewakili sebahgian besar termasuk pemimpin2 utama DAP. Kini Kejora beralih kpd Nik Abduh pulak..siapa ler budak mentah si Nik Abduh yg hanya tumpang tuah semangkuk nama TG Nik Aziz.

      Bukankah Tun Mahathir sudah dinobatkan Tokoh Islam di zaman modern ini oleh semua negara2 Islam, khususnya di bumi Mekah, Medina, Palestin & Bosnia? Mahu saya buktikan?


      Perlu saya ingatkan kpd pembaca2 blog budiman, Kejora yg syok sendiri atas permintaannya telah diberi jolokan SASAUWAN KERAtaJAAN Najib & Rosmah dek pantun-pant*t sampahnya yg tak berfakta & tak beradab langsung.

      Padam
    5. Nik Abaaduh hanya pandai bersastera dan tak der point bila berucap banyak benda yg reremeh temeh akhir nya ke laut....tunggu lah ..sama2 kita tengok nanti bila ada ceramah pas nanti.. penceramah pas lebih ramai dari orang yg hadir dengar ceramah dan kempen pas.. tk percaya ? sama2 kita tengok kebenaran nya

      Padam
  8. Jing Jibo keluar awal senja malam ini. Pembaca dan pengkomen yang tak biasa di blog ini perlu di beri tahu bahawa dia ada lah NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER di tugaskan khas kpd blog yang popular dan berpengaruh ini. CV nya -

    Anjing Jibo

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

    BalasPadam

  9. Oleh kerana kita mengikut sistem British dalam banyak hal , maka sebelum siapa MO1 sebenarnya, maka disini saya ingin mengajak korang semua mengetahui siapa Britain Official No1.

    Caranya sangat mudah anda masuk goggle Dan taip :
    Who is Britain Official No1
    Tengok siapa yg keluar. Menteri mana yg keluar.

    BalasPadam
  10. INGATAN PAS TU BERNAS DAN BIJAKSANA
    DAH TUA NAK MAMPOS USIA PUN DAN SENJA
    BOBOI NI PULAK ANOK KIMAK PALING MANJA
    NAK TADBIR TAK LAYAK BUAT ANAK SAJA

    kikikikkkiki.... boboi tak layak dahhh....

    BalasPadam
  11. Matdey manusia yang lebih hina dan busuk dari taik palat
    Demii cita peribadii, ludah, kahak, muntah sanggup dijilat
    Bahkan mamak bersifat anjing ini rela makan taik berulat
    Itu lah jadii nya bila tak ketentuan agama dan arah kiblat

    Dulu Matdey kata Anuat liwat dan humban dia ke penjara
    Dia kata orang tiada moral tak layak kalau pimpin negara
    Kinii diia desak Nuat dibebas, terloncat serupa beruk kera
    Mmg muka dia patut diludah, inii keling pencetus angkara

    Mmg tiiada maruah, muka tak malu Matdey keliing Kerala
    Demi cita peribadi kafir jahat & peliwat lucah pun dia bela
    Kalau mahu sokong diia, mentekedarah babii pun dia rela
    Mamphos kelak, neraka jahanam tempat ini munafiq cela

    Akan tercatat detik hitam, Melayu celup munafiiq Mahadir
    Seorang ‘negarawan’ bertukar jadii raja jiilat kahak lendir
    Penyokong biingai ikut jer serupa pak kadok & pak pandir
    19 Nov ini kat atas jalan, anjing2 ini akan mundar mandir

    1998 Matdey kata Nuat peliwat, dlm penjara dia dilempar
    Skrg mcm orang gila, mintak Nuat dilepas dibuat gempar
    Kini terkinja desak Nuat dibebas serupa jalang burit lapar
    Sifat munafiq, muka tebal talam dua muka,jelas terpapar

    Semua boleh nampak Matdey iblis munafiq punya belang
    Dulu ‘negarawan’ kini sasauwan negara punya petualang
    Sanggup jilat ludah sembah musuh, maruah habis hilang
    Tiiada nama lain lagii paling layak untuk dia selain jalang

    Kita boleh faham ler bagaimana cai2 babi punya perasaan
    Kerana terdesak, puak cai dungu seperti dah tiada pilihan
    Matdey yg nyata munafiiq itu mereka terus mau pertahan
    Sbb bagi cai2 taksub ini Matdey itu nabi Matdey jua tuhan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo pantun memantun macam katun overtime punya banyak malam ini.

      Ke dia main copy paste pantun lama dia? Ada sesiapa baca?

      Tak hingin aku nengok katun mengatun, lagi pulak baca.

      Padam
    2. Hina lagi perompak wang negara..hina lagi orang yg bersubahat membela perompak..penangkap perompak adalah mulia..cikgu mana ajar ko perompak adalah mulia?

      Padam
    3. Saya terpanggil untuk menambah & mengulangi...

      Kejora yg syok sendiri atas permintaannya telah diberi jolokan SASAUWAN KERAtaJAAN Najib & Rosmah dek pantun-pant*t sampahnya yg tak berfakta & tak beradab langsung.

      Padam
  12. Nik abduh punya cakap boleh dengar, kalu tak dengar lagi bagus. Hujah serupa bapanya yg berkawan dengan syaitan. Mungkin syaitan tu sekarang berkawan dgn nik abduh sebab kawan baik dia dah ninggal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku ingat dulu boleh harapkan si Abduh ini. Rupa rupa nya sama jugak dengan bapak dia. Asyik berdoa "KO UMNO, KO UMNO ..."

      Psst, yang doa tu aku setuju.

      Padam
    2. Ameeen x 3 Ya Rabbal alamin

      Padam
    3. Pas dah dapat derma najib 90 juta...ape yg nak diherankan..pada awal penubuhan Bersatu Tun M berharap Pas dapat bersama PH..tapi Hadi putarbelit..sekaran Bersatu makin teguh..Tun M berani bersuara mana2 pembangkang yg tidak menyertai PH akan ditentang..Pas tidak sekuat dulu lagi..apabila husam sertai amanah kelantan bergoyang..semasa dlm PR mendapat undi cina..sekarang no more undi cina...PH tidak perlu lagi sokongan PaS..veteran umno masih sanjungi Tun M..mereka dapat nilai beza negara semasa tun m dan sekarang...Najib nak jadi Billionaire secara mudah dan cepat

      Padam
  13. Kekawan, jangan kita layan lagi Jing Jibo @ Kejora itu. Mari kita bincang tajok pos di atas itu.

    Kalau kita layan Jing Jibo, dia berjaya. Tujuan dia mencacai, menarik kita dari membincang pos2 yang Putera M keluarkan.

    Jom. Ayoh.

    BalasPadam
  14. "bagaimana Najib Razak menerima wang berjuta-juta ringgit ke dalam akaun peribadinya melalui tindakan yang diambil oleh para pegawai bawahannya. Tidak ada penderma dari Arab."

    Setuju. Bukan itu saja. Betapa berselirat nya sekim mengsonglap dan money laundering itu. Begitu banyak syarikat dan beberapa negara terlibat.

    Akhir nya mnjerat leher mereka. Negara negara luar siasat dan bawak ke mahkamah. Di Malaysia tak jalan sebab bukti2 Pandi pendam, tapi di luar negara kena jugak mereka. Padan muka.

    BalasPadam
  15. Kerajaan cina kapir singapor ambil tindakan menyiasat dan mendakwa pesalah tapi pihak berkuasa Malaysia tidak amanah mendiamkan diri...apandir pernah kata dia ikut Quran...tapi aku rasa dia tengok jer Quran..

    BalasPadam
  16. Laa Datuk Sri gi ke Jepun pula ke. Berapa ratus billion pula Jepun nak bagi tu. Ambil sajala berapa banyak diarang sedekah pun. Rezeki jangan di tolak

    BalasPadam
  17. GST story.....a good one.....

    Joke 让你笑一笑:
    SUATU HARI ABU KELUAR KE KEDAI UNTUK MEMBELI SELIPAR RM10 ...

    *ABU* : Tauke,, selipar RM 10 ada kah ???

    *TAUKE* : Ada....Nahh....
    (Abu pun memberi RM10 nya)

    *TAUKE* : Tambah 60 sen lagi ...

    *ABU* : Apa hal 60 sen ???

    *TAUKE* : G.S.T lah ...

    *ABU* : Apa itu G.S.T ???

    *TAUKE* : Goverment Suruh Tambah ...

    *ABU* : Kalau tak tambah ???

    *TAUKE* : Government Suruh Tampar ...

    *ABU* : Kalau saya elak ???

    *TAUKE* : Government Suruh Tendang ...

    *ABU* : Kalau saya lari ???

    *TAUKE* : Government Suruh Tangkap ...

    *ABU* : Kalau saya telampau laju ???

    *TAUKE* : Government Suruh Tembak ...

    *ABU* : Kalau saya Mati ???

    *TAUKE* : Government Suruh Tanam ...

    *ABU* : Nanti siapa jaga saya punya anak Bini ???

    *TAUKE* : Government Semua Tanggung ...

    *ABU* : Pakai apa tanggung ???

    *TAUKE* : BR1M lah ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak ada apa pun good nya...
      Meroyan senggugut ada ler...
      Kih kih kih...

      Padam
    2. Bro 9:14, it's a good joke alright with some meaningful message. Give us more, many thanks.

      Padam
    3. Yg bebal tak sekolah tinggi low IQ bagi ape pun no good..kalo kata fitnah najib baru best..aku bukan pengikut ajaran SETAN..

      Padam
  18. Macai bebal mana yg boleh jelaskan kenapa kerajaan cina kapir singapor mengambil tindakan undang2 keatas penjenayah yg menggubah wang haram di singapor

    BalasPadam
  19. Hujjah cai bongok najib kpd madey dan Nik Aboodoo saje?

    BalasPadam
  20. Berkenaan dengan Najib adalah MO1 saya rasa itu sudah jelas. Ia tertulis di setiap dinding bangunan yang wujud. Hanya perlu bebas dedak untuk mampu membacanya.

    Berkenaan dengan pernyataan admin bahawa ia di tidak dibayar untuk menulis itu yang saya kagum. Saya tidak tahu betul atau tidak tapi kalau betul memang saya tabik admin.

    Memang bukan senang sebab kita perlu mencari makan untuk keluarga juga, tapi demi perjuangan curi (oops celah) masa jugaklah masuk.

    Saya cuma menumpang sahaja di blog ni.

    Kali ini khas untuk tuan admin. Salam perjuangan tuan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kah kah...

      Kalu Matdey 10 kali kelentong, cacai blogger dia 10 x 10 x 10 kali kelentong ( ten to the power of three), which is equal to a thousand...

      Orang mati hidup balik pun tak akan percaya PutraMurtad ni jadi cacai penulis tetap tak berbayar.

      Sedangkan Othaman murtad & John boDoe munafiq yg tulis tak setiap hari pun kemain loaded Matdey ulor...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh....

      Padam
    2. Kejora...

      Tell us what significant contribution have Tun Dol & Najib deliverered that may well long remembered by the Malays, Muslims, Rakyat and the world.....?????

      Padam
    3. Tun Mahathir Tokoh Islam Yang Barat Cukup Takut:

      1. Dia lah yang menggerakkan negara Islam yang lain untuk membantu Bosnia Herzegovina ketika umat Islam disana disembelih oleh pengganas Serbia.

      2. Dia juga lah yang menghantar ratusan komando Malaysia yang dibawa masuk secara sulit ke Bosnia untuk membantu saudara seIslam kita ketika era pencerobohan dan pembunuhan beramai-ramai umat Islam di Bosnia ketika itu. “Kalau negara Arab ini tidak datang membantu, kita hantar sahaja askar kita,” - Tun Mahathir.

      3. Dia jugalah berpakat dengan kerajaan Sultan Brunei menyediakan jumlah dana yang berjuta dollar untuk membeli senjata dan peluru anti kereta kebal untuk tentera Islam di Bosnia.

      4. Dialah yang pernah menangis ketika melawat Bunker yang menjadi pejabat Yasser Arafat di Palestin.

      5. Dia jugalah pemimpin Islam yg Yasser Arafat hubungi meminta bantuan dan pertolongan ketika diserang oleh rejim zionis.

      6. Dia juga lah yang mempertaruhkan nyawa isterinya, Tun Dr Siti Hasmah menaiki pesawat ke Baghdad membawa bantuan kemanusiaan kepada umat Islam demi untuk melepaskan sekatan Amerika Syarikat.

      7. Dialah yang digelar Maha Firaun dan dia jugalah yang lantang mengutuk kekejaman Zionis Yahudi ke atas umat Islam serta mempertahankan Islam di mata dunia.

      8. Dialah yang berusaha keras, tak hanya duduk berdoa tanpa berbuat apa2.

      9. Dialah yang ketika saudara Islam yang berlainan parti mendoakan kecelakaan untuknya. Tapi dia diizin oleh Allah SWT masuk ke dalam KAABAH. Malah beliau dikurnia kesihatan & panjang umur & kini dinobat sebagai seorang pemimpin dunia yang berjaya meskipun memimpin sebuah negara yang kecil.

      Beliau bukan hanya berjaya Memerdekakan negaranya dari semua segi, tetapi berusaha memerdekakan negara-negara lain dari belenggu falsafah pembangunan yang dijana dari barat yang jelas muflis idealistiknya..
      Bila berbicara soal Tun M, sudah pasti sebak dan berlinang air mata kerana jasa yang dicurahkannya sudah pasti tidak dapat dibalas.

      Dialah insan Melayu Islam bertubuh kecil tapi berjiwa besar tidak tunduk dgn kuasa2 asing... Dia adalah....

      TUN DR MAHATHIR BIN MOHAMAD, MANTAN PERDANA MENTERI MALAYSIA dan manusia yang dihormati UMAT ISLAM dan PEMIMPIN ISLAM seluruh dunia. Terima Kasih Tun, keranamu kini kami generasi pewaris menikmati hasilnya.

      Tun Dol & Najib apa ada.....?????

      Padam
    4. Sibebal dan najib kuat klentong..nak sorok rompakan 1mdb..

      Padam
    5. An award ceremony was held at the International University of Sarajevo (IUS) on Friday May 17, 2013 and presented in recognition of a lifetime of achievements to H.E. Tun Dr. Mahathir Mohamad, Prime Minister of Malaysia from 1981 to 2003.

      “A Life time achievement award for being a role model and a source of inspiration for the youth of Bosnia and Herzegovina in education and science '', was presented to our distinguished guest by IUS Rector, Prof. Dr. Özer Çınar.

      At the award ceremony numerous guests were present, among whom were: Dr. Haris Silajdžić, Prime Minister of Sarajevo Canton, Mr. Suad Zeljković, Mayors of Ilidža, Old Town and New Town Municipality, Prof. Dr. Senaid Memić, Mr. Ibrahim Hadžibajrić, and Mr. Semir Efendić, former ambassador of Bosnia and Herzegovina in Malaysia, Mr. Hajrudin Somun, as well as foreign ambassadors in B&H, professors, students, and other distinguished guests from home and abroad.

      Addressing the gathering Dr. Mahathir, who was one of the most prominent political figures of Asia and around the world, stressed the IMPORTANCE of the role of education in developing countries, especially through the example of his own country.

      As proven friend of Bosnia-Herzegovina and its peoples, Dr. Mahathir acted as ambassador of peace, actively participated in defusing the conflict in B&H during the nineties and was also dedicated to reconstruction and development of our country.

      His role was very active in connecting the two countries through international business INVESTMENT, and education, scientific research and other projects.

      In his welcoming speech, IUS Rector Prof. Dr. Çınar said "Malaysia has adopted a number of B&H refugees during the war, and many students were provided with free education. A number of those students returned to their own country, and found a job at the International University of Sarajevo”.

      The Mayor of the New Town Municipality, Mr. Efendic who was once a student from B&H in Malaysia said: "I will stay connected to Malaysia and I will always love that country". He presented His Excellency with a letter of appreciation for the reconstruction of the primary school, "Ćamil Sijarić", which was completely destroyed during the war and rebuilt thanks to the help of Malaysia.

      In addition to receiving the lifetime achievement award and the letter of appreciation, two other awards have been given to H.E. Tun Dr, Dr. Mahathir: a certificate of appreciation presented by the Prime Minister, Mr. Suad Zeljković and a lifetime leadership award presented by the Chairman of the IIUM Alumni Foundation, Mr. Dato Shaiful Hazizi Bin Zainol Abidin.

      Tun Dol & Najib apa sumbangan bermakna pada umat Islam yg lekat di hati & dikenang sepanjang zaman?

      Padam
    6. Si bebal dedak membuat segala kerja2 buruknya demi dedak yang dilempar oleh jibo dan menyangka semua orang pun bekerja demi dedak.

      Dasar mentaliti bebal dedak begitulah.

      Padam
    7. Org tak pandang APA yg ko buat kpd negara ke atau org Islam di negara lain ke?.
      Tetapi org pandamg kpd apa2 jasa yg ko buat padanya.
      Tun M , sebiji beras pun dia tak pernah bagi percuma kpd org yg memerlukan.

      Padam
    8. Najib bagi brim tapi dia kaut balik dengan Gst yg lebih banyak..sibebal tak boleh nampak..

      Padam
    9. Bro 11:13...

      Perhatikan Kejora dah mati pucuk ketandusan idea untuk memberi komen balas bernas..sampai2 dia tergamak meletakkan rakyat sebagai peminta sedekah mengharapkan beras & BRIM dari KERAtaJAAN Najib/Rosmah untuk hidup. Berbanding Tun Mahathir yg menitik-beratkan jati diri, berdikari, berdaya saing mengikut perkembangan teknologi terkini, pembangunan minda & fisikal, pendidikan & kemahiran, pelaburan asing yg memberi peluang pekerjaan di semua lapangan, khususnya kaum bumiptera melalui DEB (bukan menghapuskannya dgn 1Malaysia).

      Bak pepatah Inggeris...
      Mahathir teaches Malays how to fish, not giving fish.

      Padam
    10. Mentaliti bebal dedak yang kronik.

      Baginya kalau diberi joran, kail, kapak, tali dan seumpamanya pun dia takkan mampu mencari rezeki sendiri. Dia hanya mampu makan apabila makanan ditabur kepadanya.

      Patutlah ia mempunyai standard pemikiran yang sangat rendah. Rupanya ia seperti haiwan peliharaan yang perlu ditabur dedak utk hidup. Jika tidak dia akan mati kelaparan.

      Ini menjelaskan mengapa dia memilih untuk menjadi pendedak. Sebab daripada kemampuan dirinya dia tidak mampu mencari makan seperti manusia lain.

      Patutlah bebal dedak benar orangnya.

      Padam
  21. Kerana hutang 1mdb aset negara yg dimiliki 1mdb menjadi milik china kominis...

    TH gagal menjual balik tanah yg dibeli di TRX dengan harga 188 juta..satu harga yg istimewa untuk 1mdb..alasan th nak majukan tanah sekangkang kera...selain beli tanah tH,perkeso,dan institusi lain turut membeli bon 1mdb...

    BalasPadam
  22. Tujuan penubuhan 1mdb sangat cantik dengan model perniagaan yg dirancang rapi.dlm beberapa sektor terpilih...modal melalui hutang...akhirnye perniagaan 1mdb gali lobang tutup lobang...hutang2 nye dijangka boleh diselesaikan pada tahun 2030...tak pasti pada tahun itu najib masih hidup..
    Selepas DOJ pecah lobang wang pelaboran 1mdb di luar negara dirompak oleh najib dan konco2nye...barulah kita faham bahawa tujuan sebenar penubuhan 1mdb oleh najib adalah sebagai 'vehicle' untuk dia jadi billionaire..dan hidup mewah..saya bukan PENYANGAK..

    BalasPadam
  23. KUTTY ALJUBOORI LGE DAH COMOLOT KINI
    PELAKON HARAMJADAH PERINGKAT TERTINGGI
    ANUGERAH GELARAN DAH KUTTI TAK PEDULI
    BOBOI POOOJAN HATI MENDERITA KINI

    kikikiki....

    BARUA SUMAN MASIH TERKINJA KINJA
    MEDEY KUTTY ALJUBOOTI COMOLOT KINI
    NOSTALGIA LAMA SUSAH SI SUMAN NAK LUPA
    APA NAK BUAT NANTI TAK MASYUKK PULA..

    kikikikiki...


    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan jho lo pujaan hati ko saja dapat duit free bilion2 dari 1mdb...bapak Jho lo jugak dapat duit free puluh2 juta...bapak ko dan sedara mara ko bayar GST....ko terkinja2 pasal kutty..melayu bebal betol ko ni..

      Padam
    2. CETUSAN TUN MAHATHIR MEMARTABAT BANGSA & NEGARA
      KERAKUSAN NAJIB MEMURTABAKKAN BANGSA & NEGARA

      22 tahun Tun M memerintah, hutang negara hanya 200 bilyon. Sejumlah besar dari tawaran pinjaman dgn kadar 0.01% interest datang dari negara Jepun. Negara pesat membangun dgn infra struktur kelas dunia setanding dgn barat, Jepun & Spura. Pelaburan asing datang mencurah-curah walau tertakluk dgn syarat Dasar Ekonomi Bahru memberi peluang pekerjaan jutaan di semua lapangan kpd rakyat, khususnya kaum bumiputera.

      13 tahun sejak pemergiannya, hutang negara mencecah 800 bilyon. Tanah & khazanah negara habis tergadai jual kpd syarikat asing luar. Manfaat abis dibolot rakus oleh anak & menantu Pak Lah, Najib & Rosmah. Pinjam duit Along Yahudi pulak kena bunga 10% dan rakyat pula kena tanggung bila sabsidi yg Tun beri dimansuhkan, diperitkan lagi dgn Gomen Suruh Tax (GST) 6%. 1mdebik jahanam hanya memberi peluang pekerjaan keciput (tak sampai 100 orang).

      Itulah bezanya pentadbiran antara Tun Mahathir, Tun Dol/KJ & Najib/Rosmah.

      Padam
    3. Negara dah bangkrap ka blom nihhh...?

      Padam
  24. Bila PAS nak saman SR...sok ari selasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Muka tak makan saman macam Najib & Hadi Awang mana ada berani nak saman?

      Dulu Hadi bagai nak rak mengkafirkan orang UMNO sampai ada pasangan bercerai-berai, keluarga berpecah belah, ukhuwah masyarakat Islam berantakan hingga jemaah Islam bersolat dua imam berasingan di satu tempat yg sama. Kini dia juga turut terjerumus menerima sogokan rasuah RM90 juta dari Bapak Rasuah seantero dunia...Najib Razak. Padahnya..PAS kini berpecua dua ekoran peristiwa itu.

      Padam
    2. Maaf, salah taip...'berpecah dua' bukan berpecua dua.

      Padam
    3. Ikut hadi pada bulan sept lepas nak saman bulan depan..tapi sekarang dah lebih 2 bulan depan...najib selasa..hadi bulan depan..olamak pun pandai belit..najib lebih lagi..

      Padam
    4. Perbuatannya mengkafirkan UMNO itu pun masih belum ditebus. Rasanya memang dia takkan mampu tebus apa sahaja yg telah dilakukannya.

      Ketika UMNO di bawah Najib ditolak secara besar-besaran oleh orang-orang UMNO khususnya dan orang Melayu amnya tetiba sahaja dia pula menyokong.

      Sepertimana fatwa UMNO kafir yang dikeluarkannya itu bermotifkan habuan dunia, begitulah juga sokongannya kepada si penyamun hari ini.

      Bagi saya Hadi Awang hanya diberi tempoh.

      Padam
  25. Nik Abaaduh hanya pandai bersastera jer, tak der point bila berucap banyak benda yg remeh temeh akhir nya ke laut....tunggu lah ..sama2 kita tengok nanti bila ada ceramah pas nanti.. penceramah pas lebih ramai dari orang yg hadir dengar ceramah dan kempen pas.. tk percaya ? sama2 kita tengok kebenaran nya

    BalasPadam
  26. Errrr....boleh sesiapa jelaskan kenapa dalam pertuduhan MAS keatas BSI tak ada langsung disebut

    1. 1mdb
    2. MO1
    3. Najib
    4. Jho low
    5. Riza
    6. Rosmah
    7. Dan lain2....

    Rujuk sini ye... http://www.mas.gov.sg/News-and-Publications/Media-Releases/2016/MAS-directs-BSI-Bank-to-shut-down-in-Singapore.aspx

    Macam mana anjing2 penjilat lendir dan kahak boleh buktikan sebaliknya??? Guna ilmu nujum pak belalang kot....kahkahkah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing sebenar itu adalah ngko.

      Kalau ada orang jawab pun nanti ko lari jugak sebab ko bukan nak dengar jawapan tapi nak menyalak ja.

      Dah brp kali ko masuk buat2 tanya bila dijawab ko hilang.

      Ko lah anjing yang perlu dibaling batu.

      Padam
    2. Saya sgt bersetuju dgn kenyataan 12:53.

      Memang dia ni ada perangai anjing, masuk menyalak dan lari. Saya sendiri pernah menjawab soalan-soalan dia tapi akhirnya dia hilang sahaja.

      Memang benar dia bersifat anjing yang perlu dibaling batu.

      Padam
  27. Ini lagi sekor budak semalam yg tak reti apa yg dia cakap. Sebenarnya dia masih ada hutang dgn saya berkenaan kertas unit2 yg dia nak klentong sedikit masa dulu di blog ini & blog Kluangman.

    Kalau dia bukan pondan macam Kejora, saya persilakan apa perkembangan terkini dgn duit 1MDB yg Najib kata dah ditukar jadi paper asetlah..unit2lah..tersimpan di BSI?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pak othman. Berselisih kita sekali lagi malam ni.

      Salam perjuangan

      Padam
    2. Itu bukti keserasian, sehati sejiwa dalam perjuangan yang Haq.

      Salam untuk mu & seluruh keluarga, sdra john.

      Padam
  28. Pendek kata 1MDB = Menipu Dalam Baik....ramai tertipu kerana tak berilmu dan malas berfikir,sudah terantuk baru nak tengadah, pentingkan diri sendiri tak terlintas di hati dan merenungkan nasib anak bangsa dan cucu cicit..dayus dengan keturunan.

    BalasPadam
  29. Betapa banyak sudah di tulis di sana sini kelanunan Najib Mr Cash Is King dan geng nya. Soal nya: Message nya sampai kpd majoriti pengundi ke tidak.

    The vast majority of the pengundi ada lah Melayu. Ahli UMNO ada 3 juta, kata depa. Banyak yang di kampong dan yang berpendapatan rendah di pekan dan bandar. Ada kah depa baca blogs? Berapa ramai? Apa jenis blogs? Berapa ramai pemuda pemuda yang dah lekat dengan computer games dsb nya, tak minat dengan politik, terutama nya yang penuh taik.

    Oleh yang demikian, perlu lah di fikirkan langkah langkah yang boleh menyampaikan pesanan (message) itu terus kpd depa. Harap Parti Bersatu dan barisan Pembangakang ada fikirkan ini dan laksanakan acara khas bagi nya. Selain dari ceramah di sana sini.

    Contoh nya, adakan pasukan2 yang pergi ke kampong2 dan kawasan kawasan2 di pekan dan bandar di mana ramai Melayu yang bertungkus lumus, takda masa atau upaya nak baca berita, blogs, FB dsb nya. Terangkan kpd mereka dalam kumpulan2 kecil.

    Kita harus ingat, Najib telah bayar blogs yang terkenal dan popular hingga ada yang alih alih dapat pakai BMW X6. Geng dia jugak haramkan dan block beberapa blogs. Gunakan segala alat media massa saperti TV, akhbar biasa dan online. Jadi amat perlu di fikirkan cara cara puak kita menyampaikan message kita kapada pengundi itu.

    Saya harap kita semua fikirkan hal ini. Kalau tidak, Najib akan bermaharajalela hingga PRU14 pun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya berjumpa dan berbual dengan mereka saperti itu dari masa ke masa.

      Yang di kampong masih ramai lagi yang berkata, ikut saja lah apa deme kata.

      Yang bertungkus lumus di pinggiran bandar, di rumah2 pangsa di kota kota, begitu sibuk, takda masa nak memikir itu semua, walau pun tahu bedebah songlap duit berbillion.

      Perlu di eksploitasi ini semua supaya ramai yang tidak mengndi Najib dan UMNO/BN di PRU14.

      Padam