Ahad, 6 November 2016

PANAS ~ Denan Bodoh Kan Najib..?


Inilah masaalahnya apabila sebelum dapatkan mandat rakyat bukan main berjanji bulan dan bintang..! Apabila selesai dan dapat mandat...lupa janji yang dah dimetrai..!

Bodohlah jika tutup IPG S'wak , kata Adenan

Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Adenan Satem dilaporkan menolak rancangan kerajaan Persekutuan untuk menukar dua buah Institut Pendidikan Guru (IPG) Sarawak kepada kolej vokasional dengan menyifatkan tindakan itu sebagai 'bodoh'.
The Borneo Post hari ini memetik kenyataan Adenan sebagai berkata, bilangan IPG tidak perlu dikurangkan kerana boleh membahayakan matlamat kerajaan untuk mencapai nisbah 9:1 bagi guru-guru dari Sarawak dan bukan Sarawak yang berkhidmat di negeri ini.
"Saya telah menulis surat kepada perdana menteri untuk memaklumkan bahawa cadangan menukar dua kolej latihan guru (di Sarawak) ke sekolah teknik adalah bodoh.
"Saya tahu betapa pentingnya pendidikan teknikal tetapi tidak perlu dilakukan dengan mengorbankan dua kolej latihan guru," Adenan dilaporkan berkata semasa merasmikan sambutan peringkat negeri Hari Wanita 2016, semalam.
"Oleh itu, saya gesa kerajaan (Persekutuan) untuk mengubah keputusan ini," katanya.
Kementerian Pelajaran dalam kenyataan pada 29 Oktober yang lalu menjelaskan tidak ada IPG di negara ini akan ditutup, di tengah-tengah kekeliruan Bajet 2017 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Manifestasi kemarahan pemimpin dan rakyat Sarawak terhadap pentadbiran Najib..! Bagi Denan dan rakyat Sarawak...mereka telah membuktikan sokongan dalam pilihanraya negeri yang lalu..! Denan pun dah dapat mandat 5 tahun..! tapi dalam pilihanraya umum Parlimen akan datang..? tak tahu ler..!

Seperkara lagi, mungkin juga pasukan jinak baju merah yang diketuai oleh pak tongkol boleh mengmbil peluang dan ruang  mengangkut seberapa ramai pencacai untuk membuat demo di Kuching pulak..! Ini pun kira peluang niaga yang baik..!

Dalam usaha dan berlumba untuk menjadi balaci@macai terbaik tentunya tiket penerbangan dan penginapan di Kuching menjadi petunjuk dan indicator penting dalam menentukan KPI mereka..! Tahap KPI pasti membezakan tahap sampul dedak yang mereka nikmati..! Tak gitu?

Lu Fikir La Sendiri!!!


73 ulasan:

  1. Najib tak pandai memerintah habis IPG ditutup dan ditukarkan ke sekolah teknik dan vokasional akibat hutang 1MDB.
    Rakyat marhaen terasa susah akibat barang semakin mahal dan kejatuhan ringgit menyebabkan harga barang makin mahal,
    Dalam PRU 14 kita jatuhkan Najib dan BN

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini akibatnya bila nak dapatkan sokongan melalui janji bulan dan Bintang. Baru minta bukit dah tak mampu.

      Sarawak kalih saja drpd BN UMNo tumbang.

      Padam
    2. Tun m menyebab pelajar mlvk tak ADA kerja,
      Terutama pelajar mlvk jurusan eletik swasta yg tak diiktiraf oleh suruhanjaya tenaga ADA faham tak
      Ramai pelajar jurusan eletik tak berkerja sekarang hutang mereka tanggun oleh pelajar ITU sendiri

      Padam
    3. Pru14.akan muncul sedikit masa lagi..Kaedah menyalahkan Tun adalah salah satu kaedah BN dengan konsep penjajah iaitu pecah dan perintah..Ini menunjukkan BN sebenar tersepit.Buntu..ketakutan..kekalahan mereka di Pru 14.Semakin jelas.Satu lawan satu akan menjadi nyata..Sarawak sudah tunjukkan taringnya..ini memeningkan Najib..Bola ditangan mereka..Kelemahan Najib membuat keputusan tanpa berfikir..menyebabkan adnan selalu naik angin..IPG dekat dihati rakyat sarawak..Najib tak nampak kepentingannya..org najib tidak bergerak secara berpasukan..Najib tak tahu apa yg berlaku dgn pelaksanaan projek dibawahnya kerana dlm kepalanya hanya 1MDB dan penyelesaian masalah yg perlu dilakukannya..Komen negatif orang BN menyamar pembangkang telah dihentikan untuk menerima nasihat terkini dari penasihat org putih yg kita tahu latar belakang mereka..apa yg perlu dilakukan selepas ini..Allah maha hebat..Kebijaksanaan mereka Allah yg kurniakan..Ada yg lebih bijak..Shhh org BN datang..

      Padam
  2. Adenan baru tau ke najib ni bodoh??...Najib bodoh ke atau Adenan ni yg bodoh sbb kena kencing ngan Najib.......kah...kah...kah.......Org yg selalu kena kencing ngan Najib ni yg BODOH sbnarnya....

    BalasPadam
  3. Sape lg yg belum tau najis bodoh?
    Angkat tangan laju2.

    Buat 1mdb hutang lbh 50B konon2 strategic investment fund.
    Yg tnggl hanya hutang, tnya mcm mn nk byr senyap je. Dlm budget pun xde bentang.

    La ni pi china buat hutang baru lg. Temberang lg ino investment.

    Sape lg yg xtau najis bodoh? lekas2 angkat tangan?

    Umum budget yg menitikberatkan rakyat.
    Xlame lepas tu mnyk masak naik harga, petrol baik harga, gas memasak pun bsk naik harga.

    Siapa lg xtau najis ni bodoh? sila angkat tangan laju2.

    Anak tiri lg bnyk tibai dr anak kandung.
    Mula2 bangg nk eksen anak branak disambut meriag dichina lps tu crop plk gamba. Mengenangkan anak tiri di crk fbi

    Sape lg xtau najis bodoh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko ingat Cina tu bodoh ke nak bagi pinjam kpd org yg banyak berhutang

      Padam
    2. Habis tu najib nak pinjam mana?

      Padam
    3. China bodoh sbb bg hutang pd najib. Pendek kata semua orang yang bagi pinjaman kepada Malaysia adalah bodoh. MP Pokok Sena shj yg cerdik

      Padam
    4. China xbodoh.
      Bg pnjm dpt aset negara.
      Dh dpt IPP.
      Tanah kt sg besi.
      Rumah kerajaan diputrajaya pun dicagarkan spt kata husni diparlimen.

      Xtau lg apa yg dia let go kt china.

      Yg bodoh adalah najis dan penyokongnya. Jual maruah, harga diri, bangsa dan negara demi keuntungan yg xseberapa

      Padam
    5. Well said bro 10:51.

      China memang tak bodoh. Diorang ada banyak duit dan tak kisah hilang sikit asal boleh untung berkali lipat.

      Apa ah long yang bg pinjaman dkt orang-orang yang tak layak pinjam Ah long tu bodoh ka? Kalau orang tu terdesak lagi Ah long picit.

      China tau Najib terdesak lagi kuat dia boleh picit. China memang tak bodoh cuma depa oportunis. Dalam budaya bangsa China tiada salah jadi oportunis.

      Lihat saja apa jadi kpd Zimbabwe.

      Padam
    6. Suka hati kami la , kpd siapa pun kami nak jual, kami ada banyak tanah.
      Yang ko tu jual tanah sampai habis di Karala dan datang merempat kat sini APeA HAL.

      Padam
    7. Ko ingat harta negara bapak ko yg punyer..

      Padam
    8. Sume tanah di Tanah Melayu INI adalah pusaka dp Tok Nenek kami dulu. Ko tak ada nak campur tangan.

      Padam
  4. Balasan
    1. Itu jer hujahh ko...Ko nak tau sbb apa....?? Sbb ko ni seorang yg BODOH......

      Padam
  5. denan ni kuat main wayang. denan pandai terbalikkan suatu pekara.
    pembangkang/ngo yg bangkitkan isu sarawak tetiba denan jadi juara..

    BalasPadam
  6. apasal kote berayon....tu je hujah ko? atau pun dedak utk bulan ni belum masuk lg kot

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib lupe masukkan 2 buah sekolah vokesinal di srawak dalam senarai pembinaan projek kpd china..jadi dia ubah IPG lah...tapi najib boleh serah senarai kpd CCCC dan eXim bank melalui duta malaysia..harga pun boleh kasi up untuk kick back..

      Padam
    2. Najib berdegar-degar sebut kontrak ECRL 55b. Tup tup dalam website CCCC (bukan 4C, 4C itu bom yang diguna ke atas Altantuya semasa Najib jadi Menteri Pertahanan) diorang cakap 46b.

      Nanti Najib cakap..." tak apa, tulis ja 55b, lebihan tu ehem ehem..

      Dengar kata ada sykt Jepun yang lebih wibawa buat cost study bagitau diorang boleh buat dalam kos 10b saja.

      Jadi, apakah gula2 yang perlu dibayar balik oleh CCCC apabila diberikan harga yang luar biasa tak masuk akal itu?


      Ooops lupa, ini untuk tambahan stok dedak. Patutla pendedak buat2 tak faham sebab takut stok habis.

      Eeeleeh.. Mcm orang tak tau, nak dedak le tew.

      Padam
    3. Najib berdegar-degar sebut kontrak ECRL 55b. Tup tup dalam website CCCC (bukan 4C, 4C itu bom yang diguna ke atas Altantuya semasa Najib jadi Menteri Pertahanan) diorang cakap 46b.

      Nanti Najib cakap..." tak apa, tulis ja 55b, lebihan tu ehem ehem..

      Dengar kata ada sykt Jepun yang lebih wibawa buat cost study bagitau diorang boleh buat dalam kos 10b saja.

      Jadi, apakah gula2 yang perlu dibayar balik oleh CCCC apabila diberikan harga yang luar biasa tak masuk akal itu?


      Ooops lupa, ini untuk tambahan stok dedak. Patutla pendedak buat2 tak faham sebab takut stok habis.

      Eeeleeh.. Mcm orang tak tau, nak dedak le tew.

      Padam
    4. Update terbaru menyatakan pihak CCCC mengesahkan kos ECRL hanya RM44 bilyon. Macam mana Najib gembar gemburkan RM55 bilyon nie....???? Ada kong kali kong ker, bro john...?

      Padam
    5. Kalau urusan dgn Jibo memang semua ada kong kali kong. Malaysia jahaannam di bawah Jibo.

      Padam
    6. Sedar & bangkitlah wahai teman2 setanah air, mari kita basmikan pemimpin yg tak amanah & khianat kepada kita.

      Padam
  7. Blog bangang..lubuk fitnah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko diupah untuk jadi bangang?tapi ko dah dibebalkan..ha3

      Padam
    2. Silap..

      Blog pembongkar penipuan MEGA..

      Itu baru betul.

      Padam
  8. BILA FBI NK TANGKAP NAJIB...BILA DOJ NK DAKWA NAJIB NI....BUAT KERJA MACAM SIPUT SEDOT...SAPINA DARI PARIS DAH SAMPAI BELOM....DAH BERUBAN NAJIB TUNGGU NI...





    KIKIKIKI.....fUcccCcKkkkk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tunggu najib mampos..sibebal..

      Padam
    2. Tak sabar tunggu Najib kena ka?

      Sabarlah sebab kami pun masih bersabar.

      Padam
  9. Sertai baju merah tapi lebih percaya kepada Malaysiakini
    Shakira Buang  Hari ini, 9:17 pagi

    Tak boleh runtuhkan bangunan, asalkan dapat patahkan kayu pun apalah!
    (ini aku yang letak)

    Gerakan baju merah semalam mengadakan himpunan berdekatan pejabat Malaysiakini bagi mendesak portal berita tersebut ditutup.

    Himpunan yang diketuai oleh Ketua Umno bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos itu dibuat ekoran dakwaan Malaysiakini mendapat dana daripada Open Society Foundation (OSF) yang dikaitkan dengan jutawaan Amerika Syarikat, George Soros.

    Kehadiran petang semalam dianggarkan sekitar 700 orang.

    Namun, berdasarkan perbualan antara wartawan Malaysiakini dengan salah seorang peserta himpunan itu mendapati tidak semua daripada mereka yang hadir bersependapat bahawa laporan berita yang disampaikan Malaysiakini bertujuan menjatuhkan kerajaan.

    Katanya yang enggan identiti didedahkan, beliau sendiri setiap malam sebelum tidur akan melayari Malaysiakini bagi mengetahui hal ehwal semasa.

    Menurutnya, beliau lebih percaya dengan laporan Malaysiakini berbanding stesen televisyen dan akhbar-akhbar yang cenderung kepada kerajaan.

    "Setiap malam saya baca Malaysiakini, berita yang disampaikan telus tidak ada apa yang hendak disorokkan.

    Mengulas lanjut, lelaki berusia lingkungan 40 tahun itu yang datang dari Bangsar bersama isteri dan anak lelakinya berusia sekitar 10 tahun berkata apa yang berlaku ini adalah agenda politik masing-masing.

    "Ini soal politik masing-masing yang mana merek menggunakan platfom sebegini bagi menaikan nama mereka untuk ditunjukkan kepada ketua-ketua mereka," katanya.

    Malah, beliau juga turut mempersoalkan apakah kemampuan Gerakan Baju Merah.

    "Malaysia ada undang-undang mana boleh kita buat sesuka hati.

    "Apa kekuatan Merah nak pertahan negara," soal lelaki terbabit.

    Katanya lagi, negara Malaysia adalah sebuah negara demokrasi justeru apa yang dilakukan Baju Merah ini juga adalah hak mereka begitu juga apa yang Malaysiakini lakukan sekarang.

    "Kita setiap rakyat ada hak untuk berhimpun kerana kita negara demokrasi.

    "Jadi kita tak boleh marah mereka ini hendak berhimpun, Malaysiakini pun tak boleh marah sebab itu ketua pengarang kamu pun begitu mengamalkan demokrasi, dia boleh jumpa Baju Merah," katanya.

    Malah dalam pemerhatian Malaysiakini juga mendapati rata-rata peserta himpunan yang hadir petang semalam tidak maklum dengan tujuan kehadiran mereka di hadapan pejabat Malaysiakini.

    Rata-rata mereka yang terdiri daripada sekumpulan wanita di pertengahan tahun berkata kehadiran mereka sekadar memenuhi undangan gerakan baju merah.

    "Entahlah, kami pun tak tahu. Datang nak bagi sokongan untuk orang Melayu sajalah kot," kata salah seorang peserta himpunan di hadapan pejabat Malaysiakini di Petaling Jaya.

    Mereka difahamkan datang dari Sungai Buloh bersama lebih 80 orang dengan menaiki bas kilang dan bas persiaran.

    Malaysiakini juga mendapati kehadiran peserta himpunan baju merah petang tadi dihadiri golongan remaja sekitar 14 tahun hingga 18 tahun.

    Mereka yang hadir dengan berbaju merah turut memakai mafla tertulis "Himpunan Merah Maruah Melayu".

    Malah, dalam perbualan bersama Malaysiakini ada di kalangan remaja terbabit berkata kehadiran mereka dalam himpunan baju merah hanya sekadar mendapatkan sejumlah wang.

    Namun, ketika diajukan soalan berapakah anggaran nilai wang tersebut remaja terbabit berlalu pergi meninggalkan wartawan Malaysiakini.

    "Kita orang datang nak ambil duit je kak,' kata remaja terbabit.
    fakhruddin yusoff at 1:02:00 PM

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fuckoff jamal jamban merah..

      Padam
    2. Jamal jamban merah pandai putar belit...umum 30 ribu melayu nak join..tapi tak sampai 700 jer sanggup hadir...melayu boring?melayu pun tahu jamban ni dapat banyak ...kononnye kuning nak jatuh kerajaan cara tak demokrasi...otak umnongok guna taktik lapuk nak bodohkan melayu..

      Padam
    3. Baju kuning boleh , baju merah tak boleh? . Tanah Melayu ingat tok nenek ko punya ke?

      Padam
    4. Bajumerah boleh...boleh mampoos..jamban merah dah tak popular lagi..dari anggaran 30000 tinggal tak sampai 700 saje yg hadir..

      Padam
    5. Komen kan main kuat lagi. Ngko berani! gi le jumpa geng baju merah direct. Baru ngko tau baik tak baiknya geng baju merah.

      Padam
    6. Murahnya maruah melayu.......malu......

      Padam
  10. PASAL IPG TAK TAU UJUNG PANGKAL KASI SEDUT
    DI KATA KAN DENAN GADO GADO NGAN PIEM
    KLU DAH TAK ADA FITNAH APA SAJA KASI KAUT
    BARUA YAHUDI DAH TAK ADA NAK SPIN....

    KIKIKIKI.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko dan najib barua yahudi..TPPA tu milik yahudi..najib yg sain sebab dia dan ko barua yahudi..tak ngaku plak...sibebal yg buat2 bebal...kikikikik

      Padam
    2. Ko whatsapp Denan kasi tau Putra merdeka dah fitnah...biar denan saman PM...senang kan...kan?

      Padam
  11. WAKIL DAP NGATO KUTTY BAPAK AYAM
    KIKKIKI KLU DAP MONANG SUMA TERBONGKANG
    NANTI DAP AKAN DEDAH PERANGAI BAPAK AYAM
    SBB TU KITTY MERENYEH DAP MCM ORG BANGANG

    KIKIKI.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Madey tak kisah pun..ko plak yg sibuk2 per hal..

      Padam
    2. Ooo ko bimbang sangat umno nak kena bungkus..patut dibungkus segera kerana umno ada yg bebal2 jer..

      Padam
    3. Medey mme tak kisah pun mcm macai bodo.meddey sebab seronok digelar bapak ayam.. kikikikiki...

      Padam
    4. Mengilai 'kikiki' pontianak pondan Kejora cukup mengesahkan betapa songsangnya pendirian gerombolan-gerombolan Najib & Rosmah.

      Padam
  12. 9:34 anjing pengesan tuhan harun yg dah pencen. Kuat menyalak tapi gigi rongak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooo memang betul.ko sibebal paling hebat.

      Padam
    2. Anjing penjaga klepek kesayangan mao hoo tang..sebab pandai belit2

      Padam
    3. Beberapa ekor anjing pengesan tuhan harun

      Padam
    4. Mao hutang sayang ko sekor jer..nyalak nyaring..

      Padam
  13. MY ENEMY OF ENEMY IS MY FRIEND KIKIKI..
    DAP MENGAJUK CAKAP KUTTY YG BANGANG
    SAH WAKIL DAP GELAR BAPAK AYAM SI KUTTY
    DAP MENANG BETINA DIJADI PELACUR BAPAK AYAM AKAN TERBONGKANG

    kikikikikiikii... wakil DAP di konvensyen DAP pulau pinang gelar kutty babi bapak ayam... klu DAP menang suma krooni (perempuan betina) yang dijadi kan pelacur oleh bapak ayam adan didedsh semua..
    macai bodo bodo.meddey kutty senyap bisu macam anok bapak ayam yang dilatih bila besar jadi bapak ayam macam dio... kikikiki... macai bodooo... salah sorang budak suman dari barua tatau berterimakasih dan balas budi kini jadi bapak ayam.. kikikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. prOoTt💨💨..arghhhhh leganya😿

      Padam
    2. Memang wajar & setimpal untuk tingkah durjana Kejora yg sering mengilai pontianak pondan. Tak bertamaddun & beradab langsung!

      Padam
  14. Ko sorang je tahu citer ni..sebab ko yg karang jalan citernye...kikikiki..

    BalasPadam
  15. Teruskan ketawa ngilai 'kikiki' kamu itu.

    Angin bertiup kencang membawa berita Menteri di Bidang Pendidikan Sarawak, Datuk Fatimah Abdullah amat kecewa dgn KERA-jaan Pusat. Sudahlah peruntukan pendidikan negeri yg dipinta RM400 juta dicantas kpd RM95 juta, kini Najib pulak mahu menukar dua buah Institut Pendidikan Guru (IPG) Sarawak kepada kolej vokesyional.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cantasan lebih dari 80% tu. Kata kutip GST untuk majukan negara.
      Maju kot mana kalau semua peruntukan dicantas.

      Najib and konco-konco dedak maju leeer..

      Tapi tak lama dah. In shaa Allah.

      Padam
    2. Cantasan lebih dari 80% tu. Kata kutip GST untuk majukan negara.
      Maju kot mana kalau semua peruntukan dicantas.

      Najib and konco-konco dedak maju leeer..

      Tapi tak lama dah. In shaa Allah.

      Padam
  16. ANGIN BERTIPU KENCANG DI GEBANG BANGANG
    BUDAK SUMAN YANG BUAT FITNAH KENCANG
    ADENAN DAN.NAJIB DAH BAWAK BINCANG
    BUKAN NAK FITNAH DAN SEMBANG BANGANG

    KIKIKIKIKIOOOKKK.. KIKIKI... SUMAN OO SUMAN SENTAP PENGERUSINKO JADI BARUA YAHUDI...TATAU BALAS BUDI LANSUNG...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Suman siuman..suman siuman...barua yahudi merapu..mao hootang belum suap dedak..

      Padam
    2. Punyalah meluat rakyat Sarawak terhadap Najib sampai KM Adenan Satem mengarahkan gambar Najib tidak dipamerkan sewaktu kempen PRU yg lepas.. sesuatu yg tidak pernah terjadi terhadap pemimpin ulung negara dalam sejarah negara, hatta di mana-mana jua di dalam dunia. Tapi..Najib masih tak reti bahasa, muka tebal & syok sendiri.

      Padam
    3. Pak Othman, Sarawak Scholar dll...

      Cuba renung ni. Ini bukan kes Sarawak ja tapi seluruh negara.

      Dulu masa Tunku jadi PM ramai namakan anak mereka Abdul Rahman.
      Sama juga semasa pentadbiran Abdul Razak, Hussein dan Mahathir. Ramai bayi2 baru lahir diberi nama2 ni.

      Cuba tengok keliling dan perhatikan pasti kita boleh jumpa bebudak umur 30an hari ini bernama Mahathir? Di Indonesia pun nama ni wujud. Kenalan saya di tanah Arab sana pun ada nama Mihzhor (Mahathir lah tu dalam sebutan nama orang Arab).

      Agak2 berapa ramai ibu bapa selepas tahun 2015 slps tembelang Najib Razak pecah bagi nama anak2 mereka Najib?

      Pendedak yang bermatian bela Najib pun simpang bagi nama anak mereka Najib sebab takut kesan negatif nama ini.

      Rasanya lagi 30 tahun nama Najib mgkn akan pupus disebabkan stigma yang dibawa oleh Najib Razak ni.

      Sampai begitulah sekali yang sebenarnya.

      Syukur nama Najib ni bukan nama Nabi2 atau nama sahabat2 utama (setakat yang saya tahulah, betulkan kalau saya salah).



      Padam
    4. Syukran punya rakan2 seperjuangan berminda intelek seperti John Doe & Sarawak Scholar.

      Padam
  17. Selidik le. Tentu ada sebab kenapa kedai nak tutup. Pindah tempat yang lebih sesuai ke, pelanggan kurang ke, tak cukup besarke dsb nya.

    BalasPadam
  18. http://theflyingkick.blogspot.my/2016/11/wakil-dap-dalam-konvensyen-dap-2015.html?m=1

    LINK KAT ATAS HADIAH DAN FIDYAH UNTUK BARUA "BERSATU".... BUKAN UMNO YANG CAKAP SIALLL... DAP YANG CAKAP...... MEH LA BACO.... KIKIKIKI..

    BalasPadam
    Balasan
    1. TMJ buat video, 'troll' aksi bodoh Samseng Baju Merah


      TENGKU Mahkota Johor, TMJ muncul dalam video 'troll' mempersendakan aksi bodoh kumpulan Samseng Baju Merah yang memukul-mukul diri dalam himpunan depan Pejabat Malaysiakini semalam.

      Dalam video yang dimuatnaik di laman facebook Johor Southern Tigers itu, Tengku Ismail Ibni Sultan Ibrahim muncul di hujung rakaman video selepas sekumpulan lelaki memakai T Shirt merah sambil menutup muka membuat aksi memukul-mukul badan sambil mengerang menunjukkan kekuatan.



      Tengku Ismail dalam aksi santai berbaju biru pula melepaskan tujuh das tembakan seolah-olah ke arah kumpulan baju merah tersebut seramai tujuh orang dalam video itu sebagai simbolik membunuh mereka semua.



      Kumpulan Samseng Baju Merah yang diketuai oleh Ketua Umno Sungai Besar, Datuk Jamal Yunos (sebut Jamal Jamban) semalam menunjukkan pelbagai aksi bodoh memukul-mukul badan dengan kayu sambil terlompat-lompat seperti meniru aksi beruk.

      Dalam Video 'troll' tersebut TMJ dilihat mempersendakan tindakan dan aksi bodoh kumpulan Samseng Baju Merah. Berikut video yang dimaksudkan sila klik untuk menonton.


      Padam
    2. Senda la tmj..nanti baju kuning naik baru tau langit tu mmg tinggi

      Padam
  19. Elok sangat apa yang disendakan oleh TMJ tu,tapi yang lebih elok lagi jauhi sejenis virus seperti yang diperkatakan oleh ayahndanya hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Virus mao Hoo Tang klepek..

      Padam
  20. Akuk mau berita mdb lah bita lain tatak umplah.Admin ko spinlh apa2pun asal saja mdb.Budak suman tatak minat kalo bukan mdb.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg memulakan kisah 1 mdb adalah mao hutang klepek..alasan penubuhan syarikat yg tidak diletakkaN dibawah khazanah untuk menambahkan pendapatan negara ..bunyinye sangat bagus..mao hutang klepek ada tujuan tersirat rupanye...mao hoo tang berkuasa penuh...odit negara tiada kuasa odit keatas akaun dan opersi perniagaan 1mdb..apabila pecah lobang 2.6 billion dlm akaun sendiri dan berbillion lagi di rompak sekutu2nye barulah jelas tujuan dan niat sebenar mao hootang klepek tubuhkan 1mdb berlindung di sebalik menambahkan pendapatan negara..malangnye disebalik kerugian dan kehilangan wang 1mdb sehingga membawa aset negara berpindah milik ada pulak individu2 bebal yg membela dan melindungi klepek and the geng dari tindakan undang2 jenayah...

      Padam
    2. Budak bengong tak minat dengan citer 1mdb..letih nak pertahankan klepek..tak tahan bertambah bertambah dosa setiap hari...

      Padam
  21. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini HANDAYANI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya silahkan kunjungi situs/website AKI MAULANA ~>KLIK DISINI<~  yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    BalasPadam