Isnin, 14 November 2016

Di Mana Budak Ni..?


Semua orang mencari...takkan tak jumpa jumpa..! dilindungi kekebalan diplomatik juga ke???

Kedudukan hartawan kelahiran Pulau Pinang Low Taek Jho - atau lebih dikenali sebagai Jho Low - terus menjadi tanda tanya ketika sebuah lagi negara menyatakan minat mereka untuk menyoalnya berhubung skandal 1MDB.
Pusat Memerangi Rasuah dan Kronisme (C4) berkata ketika memberi keterangan di mahkamah Singapura, Jabatan Hal Ehwal Komersial (CAD) negara itu menyatakan Jho Low adalah "orang berkepentingan" dalam siasatan mereka.
"Bagaimanapun setakat ini Jho Low masih belum ditangkap pihak berkuasa tempatan atau polis antarabangsa," kata Pengarah Eksekutif C4 Cynthia Gabriel dan pegawai programnya Tarmizi Anuwar.
Mereka turut mempersoalkan sama ada polis Malaysia sudah meminta bantuan Interpol untuk menangkap Jho Low.
"Jika tiada usaha sedemikian oleh polis Malaysia, ia akan kelihatan seolah-olah mereka melindungi Jho Low daripada undang-undang," kata mereka dalam satu kenyataan bersama.
Jho Low turut dinamakan dalam saman sivil Jabatan Kehakiman (DOJ) AS dalam usaha mereka mendapatkan kembali aset didakwa diperolehi melalui penyalahgunaan dana 1MDB.
Khamis lalu pegawai penyiasat CAD Singapura menyatakan minat kepada Jho Low ketika memberi keterangan dalam perbicaraan seorang pegawai bank, Yeo Jia Wei, yang dituduh terlibat dalam aktiviti membantu menyalurkan dana 1MDB.
Kata saksi itu CAD juga berminat berhubung dengan sekutu Jho Low, Eric Tan Kim Loong dan Mohamed Ahmed Badawy Al Husseiny, bekas ketua pegawai eksekutif Aabar Investments PJS.
Mohamed Ahmed sudah ditangkap pihak berkuasa Abu Dhabi sebagai sebahagian daripada siasatan ke atas 1MDB yang terlibat dengan syarikat negara itu, International Petroleum Investment Company.
Kata C4, di sebalik perkembangan siasatan di Abu Dhabi, AS, Singapura dan Switzerland, kes 1MDB di negara ini kelihatan tidak menunjukkan sebarang perkembangan.
Pertubuhan itu juga menyatakan penolakan kerajaan terhadap permohonan bantuan perundangan bersama (MLA) daripada Switzerland untuk membantu siasatan mereka.
"Tidak ada sebab untuk Peguam Negara Malaysia menolak MLA dari Swtizerland atas alasan polis negara ini masih menyiasat 1MDB ketika tiada tindakan konkrit diambil setakat ini," katanya.
C4 juga menggesa supaya laporan Ketua Audit Negara berhubung 1MDB didedahkan kepada umum.
Betul ke budak ni dapat kekebalan dari kerajaan Malaysia???
Baru betul kebal bebal..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

62 ulasan:

  1. Budak musibat ini sedang dicari dimerata dunia kecuali Malaysia.

    Budak kesayangan Najib si Lanun Bugis!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Otak ko dah permanent damage...PI MAMPOS laa balaci cina kominis...cina prompak ko lindungi plak..

      Padam
    2. Jho low ada kat Malaysia..Secara logik apabila Kes Mahkamah di Singapura tahap ni..bantuan polis interpol akan dilakukan oleh singapura..So Jho Low tiada pilihan..Selamat di Malaysia..seperti Reza Aziz..Kat Malaysia.simple teorinya..Jho bersembunyi di Malaysia..

      Padam
    3. Pagi Isnin ini Jing Jibo aka Kejora masuk terus mengarut, memaki hamun dan mencarut. Kot tak cukup tidur malam tadi, otak mereng sikit pepagi ini.

      Siapa yg tak kenak Jing Jibo, dia ada lah NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER yg di tugaskan ke blog ini sebab blog ini popular dan berpengaruh. Ini dia CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    4. Jing Jibo dah buat kangjor lagi, nak coba sabotaj, main press spacing begitu lama selepas CV Jing Jibo di keluarkan di atas. Celeka binatang tuh.

      Padam
    5. Admin...2 hari berturut2 blog koni kena sabotaj..adakah ko nak tunggu blog ko kena hack baru ko nak bertindak?malaon upahan ni melayoo terbodoo..dah tertekan tak reti nak balas hujjah..kalo lemah sangat pentadbiran server ko baik kena hack..

      Padam
  2. Silap silap dia di beri paspot diplomatik.

    Orang kata Tengku A Rahman dulu ada arahkan Kedutaan berikan paspot Malaysia kapada warga negara asing yang mengampu dia, layan dia di luar negara dsb nya. Arahkan mulut (verbal instruction) dengan gitu saja, marah bila Kedutaan lambat tindakan sebab terpinga pinga takda alasan, tak kasi arahan bertulis, luar dari peraturan biasa.

    Tapi ada pulak yang kata kalau di kasi paspot diplomatik pun, gomen luar negara boleh mintak gomen Malaysia lucutkan taraf diplomatik kpd sesiapa "diplomat" yang melakukan jenayah di negara depa. Kalau begitu, mesti US ke mana mana negara dah hebohkan hal itu.

    Rasa nya, dia ha nya belom di tangkap sebab pihak2 berkenaan di luar negara masih nak intip gerak geri dia supaya dapat bukti tambahan yang membawa kpd Bugis Lanun. Memang, Polis mana mana negara pun ada strategi dan taktik membiarkan penjenayah bergerak bebas untuk beberapa lama hingga kekadang depa menjerat leher depa sendiri.

    Tak kisah lah jerat leher budak itu ke tak. Yang penting sekarang nak jerat si Bugis Lanun penyeleweng 1MDB dan pengsonglap berbilion Ringgit masuk bank akaun dia.

    BalasPadam
  3. Kalau di beri paspot diplomatik pun, gomen luar negara boleh tendang dia dengan declarekan dia "persona non grata" - tak di terima di negara itu lagi.

    BalasPadam
  4. Low Taek Jho - atau lebih dikenali sebagai Jho Low

    Bukan gitu, dia yg nak tonjolkan nama dia Jho Low, tak mahu sebut Taek.

    Sebab dia dari dulu selalu ingatkan dan sekarang bergelumang dengan taek.

    BalasPadam
  5. Malaysia sudah meminta bantuan Interpol untuk menangkap Jho Low?

    Aku rasa belom. Tak akan di minta. Selagi Najib masih PM. Atau Pandi sebagai Peguam Negara.

    Polis mesti kena tanya Pandi kalau nak tangkap. Orang biasa, tak payah. Tapi ini "orang kenamaan". Laporan2 dan syor2 Bank Negara, SPRM dan PDRM - Pasukan Petugas Khas dulu - pun di pendam Pandi. Tak buat apa.

    Kalau tak tanya Pandi pun, Polis boleh baca jika menangkap Jho Low itu selaras dengan kehendak atau kepentingan Najib. Mana boleh selaras. Budak sekolah pun boleh nilaikan begitu.

    Jadi, bolak balik, kena nyahkan Najib. Kalau tak sebelom PRU14, di PRU itu lah. Kita sekarang mesti tentukan pengundi di kampong kampong dan yang berpendapatan rendah di kota dan bandar faham perlu nya Najib dan UMNO di guling di PRU14.

    Dah cukup ke apa apa yang kita parti Bersatu dan barisan Pembangkang buat bagi mendapatkan itu? Mari kita bincang perkara amat penting ini.

    BalasPadam
  6. Bukan seolah2 melindungi cina perompak ni tapi memang cina ini dilindungi oleh malaysia...macai2. bebal tak pernah desak tangkap dan dakwa cina ni... najib enggan serah maklumat yg diminta oleh OAG Swiss...

    BalasPadam
  7. Hidung berdarah ditumbuk, analisa video bongkar kebodohan Jamal


    SEMALAM kecoh betul kisah ketua Samseng Baju Merah, Datuk Jamal Yunos (panggil Jamal Jamban) yang berdarah hidung katanya ditumbuk dalam satu kekecohan di Ampang. Selepas kejadian itu, Jamal Jamban mendakwa hidungnya ditumbuk oleh budak YB Zuraida, Ahli Parlimen Ampang yang memakai T Shirt kuning BERSIH 5.

    Di sini aku buat sedikit analisa terhadap rakaman kejadian tersebut. Mula-mula sekali anda boleh lihat pada video sekitar durasi 0:35 hingga 0:50. pada waktu ini Jamal Jamban belum kena tumbuk, tiada kesan darah di hidungnya. 



    Selepas itu Jamal Jamban tiba-tiba menjerit dan meracau bagai orang gila kepada pihak Polis yang cuba menenangkannya:

    "Kami nak keluar! Kami nak keluar! Kami nak keluar!" Jerit Jamal berulang kali.



    Ini adalah permulaan berlakunya pergelutan antara Jamal Jamban bersama pengikutnya dan kumpulan anggota Polis yang bertugas. Kalau lihat dari rakaman ini, langsung tak ada sesiapa pakai baju kuning Bersih 5 di lokasi kejadian.

    Kemudian berlakulah pergelutan antara Samseng Baju Merah dan pihak Polis. 

    Dalam situasi ini pihak Polis yang jaga keselamatan telah mengepung kumpulan Samseng Baju Merah di dalam pasaraya, Polis telah membina satu 'buffer zone' kalau ada sesiapa pakai T Shirt kuning dalam kawasan ni memang lunyai kena belasah dengan Samseng Baju Merah yang sedang meracau.



    Boleh juga dilihat gelagat lucu pengikut Baju Merah mengeraskan badan seperti dalam aksi memukul-mukul badan mereka sebelum ini.

    Tidak lama selepas itu, Jamal Jamban muncul dengan darah merah mengalir keluar dari hidungnya sambil menjerit berulangkali menuduh pihak Polis telah menumbuknya.



    "Polis tumbuk saya! Polis tumbuk saya! Polis tumbuk saya!" Jerit jamal berulang kali, sambil jari tunjuk pada hidungnya yang berdarah.

    Jadi jelas di sini tidak ada penyokong Bersih 5 pakai baju kuning yang tumbuk Jamal Jamban, jika benar ada pun hanya Jamal seorang yang nampak.

    Lebih lawak, di hujung video sekitar durasi 4:51 boleh dengar suara dari penyokong Jamal Jamban berkata:

    "Datuk, kita bukan nak bergaduh dengan Polis datuk..." 



    Sejurus selepas mendengar kata-kata penyokongnya itu, tiba-tiba Jamal Jamban bersuara kepada media, menuduh berulang kali budak YB Zuraida kurang ajar tumbuk hidung dia.

    Akhirnya entah apa bangang merasuk dia, dia kata YB Zuraidah pula tumbuk hidung dia.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai bebal najib memang suka buat kerja bodoo...jamal jamban samseng tai koo cing dapat ribu...ribu...ribu....pengikut dapat ciput jer....tido dalam lokap demi nak bela perompak..najib hidup mewah...keluarga cai merana..tak ke bebal melayu ni ikut jamal jamban....

      Padam
    2. Mungkin kah si Jamal Ikan Bakar ini orang gila? Coba fikirkan. Gila itu berbagai jenis, berbagai tahap, berbagai definasi, berbagai symptoms - boleh di google.

      Antara symptoms nya: selalu marah, bengkeng, nak cari gaduh, tak menentu pasal, tak boleh di tegur, tak boleh di runding.

      Bila di teguur atau di halang apa yg nak di lakukan nya, dia meradang, bengis, cari pasal, menuduh sana sini, tak pedulikan Polis, pihak berkuasa. Cakap menghasut, nak balas dengan darah juga ...

      Tun M dah kata si Jamal Ikan Bakar nampak nya dapat berpuluh ribu Ringgit dari masa ke masa, belanja beli baju merah, bawak orang2 dia ke sana sini, menginap di hotel ke bila mengikut kumpulan2 Bersih berkonvoi di beberapa tempat, Tun tanya siapa kasi duit itu?

      Semua orang tahu Najib ia lah Mr Cash Is King. Ramai yang meneka dia lah yang kasi. Melaui kuncu kuncu nya.

      Bahaya jika betul Najib yang "bela" puak Jamal Ikan Bakar ini. Dia mnghasut, cakap darah di balas darah itu mmemungkinkan pergaduhan besar. Kalau berlaku di antara baju kuning yang kebanyakan nya Cina dan baju merah yang hampir kesemua nya Melayu, bukan kah itu boleh mencetuskan perselisihan kaum. Bahaya besar.

      Si Jmal ikan bakar perlu di tangkap, di dakwa di mahkamah di bawah Akta Hasutan atau Penal Code kerana disturbing the peace dsb nya.

      Padam
    3. Polis pun dah lama geram dengan jamal jamban ni..susahkan kerja polis...padan muke ingat umno orang tak boleh usik..

      Padam
    4. Jamal got his just deserts, but why isn't he arrested?
      Malaysiakini

      'In this country you get arrested for tweets, and not for being a thug or insulting and pushing the police.'

      Padam
  8. cina rompak duit 1mdb berbilion2 yg melayu kena tanggong hutang dilindungi plak...ape ke bodooh bebal melayu...bangkali melayu adalah diantara bangsa yg terbodooh didunia...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak. Kalau nak kirakan, bangsa Yahudi dah 4-5 ribu tahun tapi lihat lah, depa takda negara pun, merapung di merata dunia di keji dan di benci masyarakat hingga pujangga British William Shakespeare tulis bermacam berkenaan keburukan mereka, di benci hingga 6 juta di bunuh di Perang Dunia II.

      Mereka ada negara ha nya selepas Perang Dunia II, celaka British yang berkuasa di Palestine di masa itu benarkan mereka masuk kesitu berduyun duyun dan alih alih mereka istiharkan ada nya negara Israel.

      China pun dah beribu tahun sejarah nya tapi bangsat ekonomi nya, merana rakyat nya, di anggap sebagai pariah dek negara2 Barat hingga ha nya 2-3 dekad yg lalu.

      Yang bodoh ha nya Melayu UMNO yang diamkan pimpinan Najib yang tak banggakan dia Melayu, mengistiharkan dia "Bugis, pendatang jugak", khianati dan dengki bangsa Melayu, dahtu, seleweng 1MDB dan kebas berbilion Ringgit masuk akaun bank dia.

      Padam
    2. Ye lah melayu umno melayu terbodoo didunia..

      Padam
    3. Najib Pengkhianat, Pendengki Bangsa Melayu, Buang ISA, Buat Keputusan Buang Akta Hasutan dll.

      Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membimbing peniaga2 Bumiputera. Biasiswa yang di maksudkan untuk anak kaum yang mundur ekonomi dan pelajaran saperti kaum Melayu pun di kasi nya kpd kaum Cina yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun, dengan itu mengkhianat kaum Melayu lagi. Najib mesti di ganti, pronto.

      Padam
    4. Tapi Tun M sanggup berkerja sama dengan DAP dan barisan Pembangkang sekarang sebab tujuan nya menyelamatkan Malaysia dari Bugis Lanun, melingkupkan dia dan UMNO di PRU14.

      Takda undang2 mengatakan tak boleh buat demikian. Dalam perang, military strategists entiasa coba dapatkan bekas musuh untuk melawan musuh yang di hadapi. Ini perang politik bagi menghapuskan pemimpin perompak pencuri, pemerintahan kuku besi dll.

      Padam
  9. apa? tangkap 'anak' sendiri? tunggu lah sampai kucing bertanduk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Peeergn, nasib baik pak rahman guna peribahasa tunggu sampai kucing bertanduk. Saya pernah baca seekor kucing bertanduk telah ditemui.

      Kalau pak Rahman guna peribahasa tunggu sehingga unta masuk ke lubang jarum maka tak ada harapan ler nak tangkap anak angkat Jibo ni.

      Hehehe

      Padam
    2. ye ke? mungkin rosmah pendek yg melahirkan nya kut.

      lucu!!!

      Padam
  10. Demi bangsa, agama dan negara.

    Kikikikiki..

    Semudah itu aje nk bodohkan melayu mcm mangkok berayon

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melayu tak bodoh. Rasa nya, takda "Melayu mcm mangkok berayon". Tapi yang pakai nama Keris Berayon itu memang bodoh.

      Padam
    2. Kihkihkih....anjing2 penjilat lendir dan kahak hanya boleh maki hamun. Kalau berani sila aktif di youtube. Fb aku dah malas sebab selalu kena pishing.

      Kahkahkah....

      Padam
    3. KERIS BERAYON aka Jing Jibo dah malas kat FB sebab selalu kena pissed.

      Padam
    4. Pembela bangsa cina prompak..fukoof

      Padam
    5. Keris berayuk antara melayu terbodoo didunia..teloq tak daq

      Padam
    6. Keris Berayon memang lidah bercabang. Dalam dok kata maki hamun dia yang sebenarnya dok maki hamun.

      Pinjam kata2 john doe dekat jing jibo, keris berayon bebal dedak.

      Padam
  11. Pada zaman Najib sbg PM ni memang banyak luar biasa berlaku.

    Yang Wanted lepas bebas bergerak.
    Kalau buat laporan polis yang melapor disiasat dan kena harrased.
    OSA bukan untuk simpan rahsia keselamatan tapi untuk merahsiakan salah laku dan kebarangkalian tinggi jenayah.
    Ahli Parlimen tidak boleh bertanya tentang hal yang rakyat ada kepentingan, kalau tanya disiasat polis.
    Nak bina keretapi yg tidak diperlukan sgt dgn harga luarnbiasa ketika rakyat disuruh ikat perut.

    Banyak lagi boleh ditulis tetapi memadailah bagi mereka yang mahu berfikir.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerana ramai melayu dalam kumpulan terbodoo didunia..

      Padam
    2. Setuju, setuju, setuju. Sokong, sokong, sokong. Semua nya itu.

      Nak tulis lagi bila lapang, boleh, silakan, sentiasa merdu bunyi lagu2 yang menghentam Bugis Lanun and his band of thieves.

      Tak boleh nyanyi di upacara dengan Duterte, di sini sentiasa boleh. Lihat lah youtube gelak ketawa hadirin bila Tun M ejekkan cara Jibo menari di upacara itu - di pampang di blog Dinturtle kalau tak silap.

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    4. Adik2 saya di Spura pun malu bila Najib pertonton dirinya di cyber maya hidup 2 alam, berkaraoke & menari meraikan kemenangan Trump. Apa punyer pendirian si Nahib nie? Sekejap sokong Clinton, sekejap sokong Trump. Ketahuilah, Yahudi Zionis memang menaja/membiayai kedua-dua kem di Amerika. Sikap 2 alam Najib juga memperlihatkan betapa tawadhuknya Najib dgn puak Yahudi Zionis.

      Padam
  12. sangat lucu, tatkala tuan2 politik kepada golongan yg jahil lagi menyombong diri "mampu" menerobos sesuatu yg dianggap mustahil -

    mereka berubah menjadi bagaikan seorang lelaki tua yg menghampiri saat kematiannya sambil merintih - tolong dapatkan kepadaku seorang pemuda bernama JHO LOW.

    Kemana hilangnya kehebatan lidah2 media antarabangsa ??

    Kemana hilangnya kehebatan biro penyiasatan nombor satu dalam dunia yg menjadi sekutu tuan2 politik kalian ??

    Sedangkan Osama Bin Ladin mereka boleh temui lalu kemudian dibunuh.

    Sedangkan Saddam Hussein mereka jejaki di dalam lubang kecil dibawah tanah.

    Mengapa kini menjadi terlalu bodoh dan tiada upaya untuk "mengesan" dimana JHO LOW berada ??

    Kepada sahabatku John Doe, aku tidak pasti sama ada kamu terlalu naif atau sememangnya tidak dapat memahami pada apa yg cuba aku sampaikan-nasihatku jangan terlalu gelojoh "memisahkan" akidahku dengan akidahmu, hey kita sama-sama bersyahadah bukan. 😘😇

    Faham dan jalan kita berbeza didalam urusan fardhu kifayah bukan urusan akidah wahai sahabat.

    Sudahpun aku "mengenalkan" kepadamu sifat salah satu dari tuan2 politik kamu, kini aku akan mengenalkan satu lagi sifat tuan politik kamu yg lain..

    Tunggu sebentar .. 😘😇

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku sokong john doe bila bila masa. Sebab apa yg di kata nya sentiasa betul, munasabah dan logik.

      Kamu nak pakai nama Unknown pada hal sama efek nya dengan Tanpa Nama yang keluar dengan tak payah menaip apa apa. Dari situ dah nampak tak lojik nya kamu.

      Kamu pulak mengata "mereka berubah menjadi bagaikan seorang lelaki tua yg menghampiri saat kematiannya sambil merintih .." dengan tidak memberi penerangan atau justifikasi kpd apa yang kamu kata itu.

      Jadi, siapa mahu percaya kamu?

      Padam
    2. Sasauwan bebal sedara tiri jho lo dah mai..pengikut ajaran setan...akidah mana plak sasauwan ni pegang..

      Padam
    3. Sokong 9:48 dan 10:56.

      Memang sasauwan Unknown ni. Cakap berpusing-pusing haram tak ada fakta apa pun. Kaki pusing asyik spin saja.

      Hari tu dia cakap macam budak yang tak sabar-sabar tarik tangan ayah dia, bila ramai bagi jawab balas dan tanya balik apa maksudnya dia hilang terus tak jawab.

      Kali ni dia kata pulak "mereka berubah menjadi bagaikan seorang lelaki tua yg menghampiri saat kematiannya sambil merintih .." dengan tidak memberi penerangan atau justifikasi kpd apa yang dia kata itu. Memang confirm sasauwan budak ni.

      Semua orang nampak bila John Doe tanya balik hilang, lepas tu muncul balik mukasurat baru tanya soalan lain. John Doe jawab dan tanya balik hilang balik. Lepas tu muncul lagi tanya soalan, bila John Doe jawab tanya balik hilang lagi. Bila dia menjawb pun jawapan dia pun banyak merapu dan takdak dalil langsung. Macam mana orang nak percaya kat dia.

      Aku pun sokong dan percaya dengan dalil2 john doe. Si sasauwan ni apa dalil pun takdak.

      Begitulah sejarahnya kemunculan si sasauwan ni.

      Padam
    4. Setuju setuju setuju dengan semua orang. Unknown ni memang sasauwan. John Doe saja yang dok sabar layan budak sasau ni yang asyik baling batu dan lari. Esok muncul balik baling batu lagi lepas tu lari. Yang aku tau patut layan budak sasau macam ni 3 kali ja lepas tu tak payah layan dah. Kena baling batu saja dekat spesis bebal pengecut macam Unknown ni.

      Padam
    5. Nak jawab soalan 10:56.

      Unknown ni berpegang kepada 'cash is king' sebagai cara hidup. Sama macam Jibo dan Jing Jibo jugak.

      Padam
    6. Terima kasih para sahabat. Betullah Unknown ini mcm tu, tapi antara dia dgn Kejora, Keris Berayon dll, rasanya dia baik sikitlah. (Saya tak kata dia ni baik tapi saya kata dia baik dari mereka itu, fahamkan?).

      Unknown.

      Aku yang naif atau kamu terperangkap di dalam caramu sendiri? Kamu yang mula menceritakan tntg fahamnmu dan kemudian barulah aku bandingkan ajaranmu dgn ajaranku. Mgkn syahadah kita sama tapi ajaran agamamu berlainan sekali dgn ajaran agamuku dan aku buat perbandingan berdasarkan hujahnmu sendiri. Naif lagikah aku?

      Apa pun aku dah tambahkan hujahanku dgn dakwah kerana aku percaya kamu masih bersyahadah. Ini aku kopipes:-

      john doe14 November 2016 10:53 PG
      Sdr unknown.

      Aku tahu aku tak sepatutnya masuk lagi tapi aku masuk bukan utk menyambung hujah sebaliknya melengkapkan hujah dgn dakwah.

      Maaf disebabkan aku terlupa untuk berdakwah. Ajaran agamaku mengajar utk tidak menghukum sebaliknya berdakwah. Ini tambahanku:-

      Barangsiapa menyerupai sesuatu kaum ia dari kalangan mereka. Berdasarkan ajaran agamaku kamu dah jadi Yahudi. Maka bertaubatlah kamu kawanku dan jangan mengulanginya lagi. Sesungguhnya Allah Maha Menerima Taubat.

      Kembali kpd topik kenapa Jho Low tidak ditangkap. Jwpn kpd soalanmu sama dgn jwpn semua soalan2 berikut:-

      1. Kenapa Ridza Aziz yang IGP kata akan ditahan utk soal siasat bila dikesan tapi dibiarkan sahaja apabila dilihat turun dari jet yg sama dgn Najib. Kalau orang lain pelaku spt Najib sudah dikenakan tuduhan melindungi orang yang wanted.

      2. Kenapa Dato Subuh Yasin yang konon dikehendaki utk siasatan lanjut rupanya ada dalam negara dan dibiarkan bebas sewenangnya.

      3. Kenapa RPK yg menghadapi tuduhan jenayah kini bebas hidupnya di Kota London. Kenapa tidak diminta interpol menangkapnya dan bawa pulang utk dibicarakan. Sebaliknya dia yg mengetahui secara hakikat (dakwaannya) bhw Altantuya dibunuh di hadapan Rosmah atas arahan Rosmah kini tetiba menjadi pembela luar biasa Jibros, yg dahulu dituduhinya? Dah ada deal? Apparently yes.

      4. Mengapa Sirrul yg telah menghadapi hukuman di Malaysia dan sedang ditahan di Autralia tiada apa2 permohonan ekstradisi dibuat ke atasnya, sebaliknya orang-orang tertentu dilihat berulangkali bertemu dgnnya. Brokering a deal? Apparently yes.

      Jawapannya ialah kerana ada penyalahgunaan kuasa membiarkan penyangak bebas di dalam dan di luar negara.

      Meminjam kata-kata Shakespeare "there is something rotten in d state of Jibrostan".

      Penyelesaian mudah tapi tidak dapat dilaksanakan krn wujud salahguna kuasa.

      1. Najib dan Rosmah mesti disoal siasat di mana Ridza berada. Dapatkan maklumat yg betul. Kalau enggan kerjasama dakwa di bawah undang2 berkenaan sehingga Ridza dapat ditangkap.

      2. Tangkap saja Dato Subuh Yasin. Beliau ada di kampungnya menurut pak Rahman. Apa halangannya?

      3. Batalkan pasport RPK dan dapatkan bantuan interpol utk tangkapnya bawa ke Malaysia.

      4. Buat permohonan ekstradisi kepada Australia utk bawa balik Sirrul.

      Keempat2 senario di atas kalau dianalogikan kpd Jho Low bgmn pun ada jalannya. Masalahnya ialah kerajaan Malaysia sndiri yang membiarkannya masih lepas bebas. Maka kerajaan inilah yg mesti ditumbangkan agar rule of law kembali prevail.

      MLA yang hanya meminta butiran pun AG Malaysia enggan bagi kerjasama slps Jibo berdegar-degar cakap di Germany akan beri kerjasama. Apatah lagi nak tahan dan tangkap.

      Kamu nak dedahkan keburukan DAP, PKR dll? Baguslah, tapi semua dalam ni bersaksi kamu masih berhutang dgn aku jawapan 2x bila kamu telah melakukannya dan aku jawab dgn membuat perbandingan kejahatan DAP dgn kejahatan UMNO-Najib mana yang lebih besar, dan tetiba kamu hilang.

      Aku hendak kopipes semula di sini tapi aku bersetuju bahawa selepas aku kopipes dan tanya semula nanti kamu tidak akan jawab dan tetiba menghilang lagi. Buat penat ja.

      Demikianlah jawapanku kepadamu Unknown, kawan duniaku akhirat lain-lain.

      Maaf semua, saya beredar dulu. Nanti masuk balik kalau ada kesempatan.

      Padam
  13. Ada ke nas yang menghalalkan kita post gambar2 untuk aibkan seseorang?

    BalasPadam
  14. Mengaibkan yg tidak bersalah tu haram..yg bersalah dah melakukan yg haram..

    BalasPadam
  15. Yang sering diaibkan telah terbukti bersalah ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, dah terbukti bersalah. Kalau puak Jing Jibo nak persoalkan bukti2 nya, nanti keluor komen membodoh bangang dll.

      Padam
    2. Ada bukti tapi ada plak malaon berlagak hakim bebaskan dari didakwa...

      Padam
    3. Ada malaon penakut sabotaj ruangan komen dengan tekan banyak2 space..

      Padam
    4. Yang sabotaj ruangan komen dengan tekan banyak2 space tu biadap dan kurang ajor, masa kecil emak bapak dia selalu tinggalkan dia di tepi kandang kambing masa pergi kerja di kebun. Dia kesana kesini, lapar, ambik tahi kambing, masuk mulutm makan. Itu pasal mulut busuk macam tahi kambing, nak sabotaj macam binatang.

      Padam
  16. Jing jibo buat iklan judi la pulak

    BalasPadam
  17. sahabatku John Doe, membaca setiap dakwaanmu membuat aku hanya mampu tersenyum -

    kamu tiada lain hanya bergantung sepenuhnya terhadap khabar yang hendak kamu "percayai". Lalu kamu berteriak mengapa tidak ditangkap si polan itu dan si polan ini ??

    Atas dakwaan apa hendak ditangkap anak tiri Najib ?? merompak duit 1MDB ??

    Atas dakwaan apa hendak kamu menangkap JHO LOW ?? merompak duit 1MDB ??

    Atas dakwaan apa hendak kamu menangkap Najib ?? merompak duit 1MDB ??

    Disinilah pokok kepada kebodohan kamu - SPRM dan PAC telah lama menyelesaikan siasatan berkait segala dakwaan ini - kes telah pun ditutup mengikut undang-undang di Malaysia.

    Golongan jahil yg sombong tidak sedikitpun dipaksa agar mempercayai hasil siasatan tersebut - hey, bukankah kamu telah berzaman diajar agar tidak mempercayai apa sahaja mengenai kerajaan - tiada yg pelik bukan.

    Kerana itu aku ajarkan kepada kamu agar "berteriak" kepada sekutu tuan2 politik kamu yg berada diluar sana agar mengheret Riza,Jho Low hatta Najib sekalipun - khabarnya sekutu kamu terdiri dari penguasa dunia ini.

    apakah telah hilang daya upaya mereka apabila berdepan dengan seorang muslim yg di atas kehendak Allahswt hanya memegang kuasa Perdana Menteri di negara yg kecil ini.

    Setelah lebih 6 tahun berlalu - dengan beban pembuktian yg "kukuh" - hasil dari pembongkaran lidah media antarabangsa dibantu pula dengan siasatan biro nombor satu dunia -

    sekutu kamu hanya mampu "mengusik" ekor Najib .. pendakwaan jenayah terhadap "alas kaki" Najib, saman sivil terhadap "kaki tangan" Najib.. alangkah bebal dan dungunya sekutu tuan2 politik kamu di luar sana.

    Hanya inikah hasil dari 6 tahun dan penyiasatan berskala besar mereka ??

    Paling tidak masuk akal apabila sekutu kamu dengan "mesranya" memohon agar diberikan maklumat dalaman 1MDB kepada mereka.

    Sedangkan sebelum itu mereka dengan megahnya mendakwa 1MDB telah dirompak - gunakan sahaja bukti "kukuh" yg hasil siasatan kamu sebagai asas.

    sejujurnya orang yg bijak,mereka tidak akan meminta - "seorang buta untuk memimpin si buta yg lain untuk menyeberang jalan raya".

    Demikian juga halnya keadaan kamu wahai sahabatku John Doe - setelah kamu "beriman" segala sistem keadilan di negara ini telah diberi dedak -

    kemudian kamu berteriak agar sistem yg rosak ini agar berlaku adil kepadamu.

    Dimana JHO LOW ?? - cuba kalian berguling atau berpiknik dihadapan kedutaan Singapura, Switzerland, United State agar mereka menggunakan segala kekuatan dan kepakaran mereka untuk sekurang-kurangnya mengesan dimana JHO LOW .. atau cuba try Google Map 😂😂



    BalasPadam
    Balasan
    1. presiden ke 6 Indonesia SBY sedang 'kecut' telor sekarang. ketua KPK(antasari)yg d penjara kan nya atas tuduhan 'palsu' selama 7 tahun sudah bebas sekarang.

      antasari bertekad utk melapur kan semula semua kes2 salah guna kuasa semasa SBY berkuasa.(yg paling besar kes bank century). KPK sekarang, tlh bersetuju utk membuka semula semua kes2 yg melibatkan SBY dgn saksama.

      apabila mengetahui kedudukan/reputasi nya selaku mantan presiden yg bersih berada dlm bahaya, maka SBY tlh (d tuduh) menjadi dalang rusuhan 4/11 dgn harapan ia nya akan membawa kpd kejatuhan pres jokowi. dia gagal n 'plot' nya tlh terbongkar.

      saya yakin perkara yg sama akan berlaku kpd najib/rosmah jika pengganti nya adalah insan yg jujur atau tlh d zalimi mereka. semua nya akan terbongkar.

      kita berdoa agar hari yg kita tunggu akan tiba tidak lama lagi. insya'allah.

      Padam
    2. Selamat malam en Rahman JPC - Skrip demikian telah dinukilkan untuk setiap mantan Perdana Menteri, dan tahukah kamu Tun Mahathir adalah satu-satunya mantan Perdana Menteri yg paling dibenci, paling membawa kerosakan (jika mengikut timbang tara puak2 pembangkang beserta soldadunya) diwaktu pemerintahan selama 22 tahun.

      Golongan seperti awak diperbodoh sepanjang usia dengan pelbagai khabar betapa zalimnya kerajaan Barisan Nasional - namun seumur hidup kamu beroleh pelbagai nikmat dibawah pemerintahan yang kamu sangat bencikan ini.

      Khabar yang paling bergemuruh sebaik sahaja Tun melepaskan kuasa kepada Pak Lah -

      akan diusahakan langkah mengheret Tun ke Makamah atas segala macam salah guna kuasa - berbekalkan 6 kotak (saiz dan beratnya tak pernah dizahirkan secara nyata, apatah lagi isinya - TOP SECRET 😂😂) yg dikumpul oleh Anwar Bin Ibrahim lalu memberi amanah kepada Ezam Mohd Noor sebagai "balacinya" untuk dijayakan.

      Kuasa Allahswt kini mereka kembali "bersama" dengan terpikul segala fitnah sesama mereka - benarlah kata pepatah - pelanduk mungkin sudah melupakan jerat, tetapi jerat tidak pernah melupakan pelanduk.

      Anwar Bin Ibrahim terhukum atas jenayah liwat dan salahguna kuasa - hilang segala kemegahan,hancur luluh mimpi yang dianyam, terbuang hampir seluruh usia tuanya terkurung bagaikan burung dalam sangkar.

      sementara kata para pentaasubnya - Anwar Bin Ibrahim di konspirasi oleh Tun Mahathir kerana Anwar mahu menyahkan Tun dari tampuk kuasa berbekal pembuktian yg terpatri di dalam 6 buah kotak (agaknya disimpan dalam tanah kot).. 😇😘

      Jauh lebih buruk nasib si Anwar Bin Ibrahim - sekali lagi terhukum atas jenayah liwat buat kali yang kedua - tak tau nak cakap lagi - nasib Anwar bagaikan sudah jatuh ditimpa.

      Apakah gerak seni politik tidak terikat dengan dosa dan pahala ??





      Padam
    3. saya makan gaji dgn kerajaan bukan dgn UMNO/BN.

      two wrongs do not make a right.

      tun m tlh mencabar pihak berkuasa sekarang(najib) utk menyaman nya atas salah guna kuasa. apa tunggu lagi?

      saya hormati pendirian sdr utk membela najib.

      saya sama pendirian dgn sdr sahingga aktiviti 'rompakan' nya terbongkar.

      saya sekarang sering mendoakan agar balasan Allah swt akan d terima nya semasa saya masih ada hayat. insya'allah.

      Padam
    4. en Rahman JPC - awak juga berselindung disebalik hujah klise penuh muslihat - kami adalah kakitangan kerajaan bukan kakitangan UMNO/BN.

      Bukankah Kerajaan yang terbentuk pada waktu ini adalah diatas kuasa yg dimiliki oleh UMNO/BN - sejak bila kerajaan ini terpisah dengan UMNO/BN ??

      Bagaimana jika aku membawakan "sesuatu" dengan mengambil kayu ukur penuh muslihat seperti itu - sudikah kamu membantahnya ??

      Bolehkah si murid berkata - aku membenci si polan itu tetapi aku menimba ilmu dengan sipolan yang sama atas sifatnya sebagai guru kepadaku. - apakah si polan itu sebagai individu dan sebagai guru merupakan dua sifat yg terpisah ??

      Bolehkah si anak berkata - aku membenci si polan itu sebagai individu tetapi aku menghormati si polan yg sama sebagai ibubapa ku - apakah telah terpisah si polan itu sebagai individu dengan si polan yang sama sebagai ibu bapanya ??

      Bolehkah si pekerja berkata - aku membenci si polan itu sebagai individu tetapi aku menerimanya sebagai majikan kepadaku - apakah si polan itu sebagai individu terpisah dengan sifatnya sebagai majikan ??

      Apakah perlu aku menghubung kait akan perihal ini pada persoalan dosa dan pahala ?? pada soal manfaat yg dapat secara khusus kepada kakitangan kerajaan (berkat atau tidak).

      satu2nya waktu kakitangan kerajaan terlepas dari ikatannya adalah apabila kerajaan itu dibubarkan untuk memberi laluan kepada PRU dan inilah waktunya si kakitangan berhak "memilih" dengan kuasa undi yg ada padanya.

      Sila baca syarat-syarat yg mengikat dan kamu akur dengannya sebagai kakitangan kerajaan (lagi besar jawatan kamu didalam kerajaan maka lagi berat tanggungjawabnya - agar kamu beroleh keberkatan didalam setiap hasil manfaatnya...

      Mungkin kamu boleh menipu diri sendiri tetapi yang HAQ tetap terpisah dengan yang Bathil. 😘😍

      Padam
    5. saya bersedia meneruskan dialog dengan sdr jika sdr mendedahkan nama penuh serta umur sdr.agar saya akan cuba merespon sewajar nya. ini adalah kerana 'rationale' sdr sedikit 'covulated'.

      saya tidak berhajat menuduh sdr pengecut - baling batu sorok tangan.

      dgn rosmah pun saya pernah berdailog tapi tlh berhenti pd 13 sept lalu kerana mendapati beliau 'curt, condescending n rude'. saya tlh menghantar sms terakhir kpd beliau saperti berikut 'ah! sudah lah.tak guna kita panjangkan isu. insya'allah kita akan bertemu d Pekan dlm pru 14 kelak. adios!'.

      olih demikian saya maklunkan sapa saya dgn lebih jelas.
      nama: dato hj Abdul Rahman b hj mohd noor.
      umur :68tahun.

      d harap sdr akan 'reciprocate' dgn nama penuh n umur sdr juga.

      jika sdr keberatan,maka saya tidak akan melayan pandangan2 sdr lagi.tk.

      Padam
    6. selamat petang tuan haji -tuan merupakan bekas kakitangan atasan didalam kerajaan dan mendapat segala macam nikmat daripadanya (terikat mengikut perjanjian sehingga mati-imolumen persara).

      Dengan gelar Dato di pangkal nama jelas menunjukkan tuan haji bukan calang-calang orang dengan segala kelebihan - malangnya hampir semua kelebihan itu datangnya dari sebuah kerajaan yg tuan bencikan -

      kuatkah hujah yg digalas - kerajaan (seawal merdeka sehingga waktu ini) terpisah dari UMNO/BN ?? -

      mengikut sistem demokrasi - ya benar,sifat kerajaan terpisah dari parti politik - tetapi mengikut syariat sebuah kerajaan dibentuk oleh manusia yg terikat didalam jemaah (parti politik). - mungkin saya salah, tetapi inilah pegangan saya.

      Siapa "majikan" kepada kakitangan kerajaan ?? - ia adalah kerajaan itu sendiri.

      Siapa yang membentuk kerajaan - ia adalah UMNO/BN.

      Apabila kakitangan kerajaan sendiri memaki,mencela dan memfitnah UMNO/BN - setiap satu darinya dapat kepada kerajaan yg menjadi "majikan" terhadap kakitangannya.

      Maka apakah nilainya setiap daging yg tumbuh itu ?? -

      tuan kata kerajaan Najib zalim, perompak dan tuan berdoa agar ia jatuh.

      Apakah tuan tidak mengetahui kerajaan TUN ABDULLAH juga dikatakan zalim,perompak dan didoakan agar jatuh - demikianlah tuduhan yg sama dikalung kepada kerajaan sebelum Pak Lah.

      Pokoknya - setiap kerajaan akan berlaku zalim kerana kerajaan itu dihidupkan oleh manusia.

      Sejujurnya, kakitangan peringkat atasan seperti tuanlah merupakan cermin paling tepat - zalim atau tidak sesebuah kerajaan itu.

      Setelah tuan mencukupi segala keperluan tuan - kini setelah bersara tiba-tiba tuan merasakan kerajaan pada waktu ini adalah zalim ?? ..

      Hmm, berkenaan permintaan tuan agar diperkenalkan diri - cukuplah saya nyatakan secara ringkas -

      1) kakitangan kerajaan gred N11
      2) umur 34 tahun

      dan majikan saya juga adalah kerajaan - demi menjaga keberkatan rezeki- saya membela kerajaan berpandu ilmu,iman dan akal. 😇😂



      Padam
    7. oh! masih enggan beri nama? tak cukup syarat. olih demikian saya sudah berasa lega utk memilih tidak melayan sdr lagi. sdr bolih terus condemn saya.

      biar lah sdr john doe saja melayan sdr.

      salam.

      Padam
    8. tak apa-apa .. selamat malam tuan haji .. 😇😂

      Padam
  18. Dispute in Showing One's Merit and Belittling Others

    This is a great evil that few people manage to avoid. It is the habit of many in their speaking as well as in their sessions and forums. This sort of dispute is aroused by a person’s feeling of superiority and intelligence, and his attempts to deprecate the opinions of others. This is a sign of deviation. The Prophet Muhammad said: “No people have gone astray after the guidance they used to follow except because of their engagement in disputes.” Then he recited the verse (which means): {They did not present the comparison except for [mere] argument. But, [in fact], they are a people prone to dispute.} [Quran 43:58] [Ibn Maajah, Al-Albaani - Hasan]

    BalasPadam
  19. “Mocking people and ridiculing them are prohibited because Allah The Almighty Says (what means): {O you who have believed, let not a people ridicule [another] people; perhaps they may be better than them} [Quran 49:11] Moreover, the Prophet prohibited this in many Hadeeths.”
     
    Ridicule and the Germs of Arrogance and Pride
     
    Only those whose souls are impure because of arrogance and pride ridicule others. They endeavor to hurt others because of the feeling of superiority that runs in their diseased veins. Satan ridiculed Aadam (Adam), may Allah exalt his mention, and said, “I am better than him” and so he became a loser. Had he thought carefully of the characteristics of Aadam, may Allah exalt his mention, he would have realized that Aadam, may Allah exalt his mention, was superior to him. Mockery is one of the diseases of Jaahiliyyah that should be avoided, especially at times of conflict and disputes. It is one of the characteristics of the disbelievers and the hypocrites that leads to the disunity of the society. In fact, it is an overt violation of the Commands of Allah The Almighty, and it keeps one away from the pleasure of Allah. Moreover, it makes one forget to remember Allah and causes him to be inflicted with His punishment.

    BalasPadam