Isnin, 14 November 2016

Siapa Sebenarnya Pelik..?


Bukan main takut lagi para macai@balaci dengan gambar di atas ni..! Sebab itu bukan main lagi di spin gambar di atas menjadi berita tergempar seoalah macam Tun M pulak sodomi Anwar..! Begitulah kalutnya puak pemakan dedak yang di perintah untuk membela tuhan politik mereka dengan melabel Tun M dan rakan seperjuangannya pelbagai karut marut..!

Namun sebenarnya, Najib dan sekutunya gagal dan tidak mampu berhujah..! tidak berdaya melawan hujah Tun M dengan fakta dan munasabah..! Tidak bermaya menafikan segala macam persoalan yang dibangkitkan kerana segala yang di persoalkan sebenarnya benar lagi betul dan tepat..!

Layan..

SALAHKAH BILA TUN M, MUHYIDDIN DAN MUKHRIZ MAHU ANWAR DIBEBASKAN?


Salahkah bila Tun Mahathir Mohamad memakai lencana "Free Anwar Now"  pada bajunya?

Salahkah juga apabila Muhyiddin Yassin dan Mukhriz Mahathir memegang plakad yang tertulis "Free Anwar"?

Sejak petang semalam terlihat meriah sungguh serangan dan persendaan terhadap tindakan Tun Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz itu sambil mereka turut dilabel dengan bermacam-macam tanggapan seolah-olah telah melakukan dosa yang sangat besar.
Apakah tindakan mereka itu suatu dosa dan melambangkan sikap hipokrasi dalam perjuangan?

Jika diperhalusi, tiada apa-apa yang salah sebenarnya. Tun Mahathir dengan Anwar sudah pun berbaik, bertemu dan bersalam antara satu sama lain. Begitu juga dengan Muhyiddin.

Mereka juga sudah sepakat dalam beberapa perkara dan bersetuju dengan hakikat perlunya Najib Razak disingkirkan atas kesalahan yang dilakukannya yang bukan saja merosakkan negara, malah menjadi perbualan di seluruh dunia.

Maka, setelah sealiran begitu, apakah salahnya lagi jika mereka mahu Anwar dibebaskan dalam penjara?

Lagi pun Anwar dipenjara sekarang bukan kerana Tun Mahathir, sebaliknya berlaku di era Najib di mana Saiful Bukhari yang mendakwa diliwat itu didapati telah pun bertemu Najib dua hari sebelum membuat laporan polisnya.

Sama ada Anwar benar-benar melakukan seperti apa yang didakwa Saiful, biarlah Tuhan yang menentukannya. Bukan kerja kita menentukannya.

Tetapi, dalam proses mahkamah, keadilan adalah penting. Sebab itu, dalam kes bunuh atau rasuah misalnya, banyak yang akhirnya didapati tidak bersalah kerana wujudnya beberapa kecurigaan berkaitan kejadian dan bukannya kerana tidak melakukan kesalahan. 

Itulah keadilan dalam mahkamah dan ia diakui di seluruh dunia, selebihnya bukan lagi kerja manusia. 

Dan jika pun Tun Mahathir ada kesalahan-kesalahan lampau terhadap Anwar, kita juga seharusnya berbangga kerana bekas Perdana Menteri selama 22 tahun juga sedia berbaik dan menebusnya kembali.
Tidakkah ia sikap terpuji yang harus sama-sama kita hargai? Adakah kita turut menpunyai sikap seperti itu?

Dari segi perjuangan pula, kiranya mahu dikata hipokrit dan berdosa, sebenarnya adalah jauh lebih hipokrit dan berdosa kiranya Tun Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz terus bersama Najib sekarang ini.

Tidak ada mana-mana tamadun yang dapat menerima apa yang dilakukan Najib sekarang merupakan suatu kebaikan dan amalan yang boleh dipuji.

Dengan itu, kesanggupan mereka berjuang melawan Najib, ia adalah lambang sikap progresif dan sedia berkorban demi kepentingan rakyat dan negara.

Filipina, Indonesia, Thailand dan beberapa negara Arab telah pun lebih dulu menghalau pemimpin mereka yang tidak amanah dan  bersikap kleptorat. Kita masih dikira terlambat dalam hal ini.

Apakah mereka yang sedang mempertahankan Najib sekarang tidak rasa bersalah atas perbuatan mereka sedangkan bukan saja Malaysian Official 1 disebut dalam pendakwaan Jabatan Kehakiman AS, bahkan juga kes penggubahan wang haram berkaitan 1MDB yang sedang dan akan  dibicarakan di beberapa negara lain?

Siapa yang sebenarnya hipokrit dan sedang melakukan dosa?

Sebenarnya yang menyokong perompak, penyamun, pencuri, penyangak dan pengkhianat negara tu la yang lebih pelik..!

Dunia akhir zaman...buat baik pulak yang jadi pelik..!

Tak gitu???

Lu Fikir La Sendiri!!!


92 ulasan:

  1. Mengata dulu lain sekarang lain pendirian nya, itu amat bodoh.

    Dalam politik takda musuh yang tetap atau permanent. Malahan, sejak awal tamadun manusia beribu tahun dulu, maanusia berbaik dengan musuh lama untuk membaham musuh bahru.

    Apatah lagi musuh saperti Najib itu ada lah amat di benci dan di gerami oleh Anwar. Kalau boleh nak di ratah nya. Sudah tentu semangat itu sesiapa saja yang nak jatuhkan Mr Cashi Is King akan coba berkerjasama, saling bantu bantu menggulingkan Najib di PRU14.

    BalasPadam
  2. Kalau Nuar keluar,

    Najib 100% akan kalah, Nuar PM baru.
    YDP Agong boleh ampunkan.

    Hang Tuah di bawa semula kerana mengelakkan bala yg lebih besar..

    Zaman Nabi, pembunuh jadi wali, Umar pun bunuh anak jadi khalifah,

    Mengapa tidak Nuar? Jahat nuar hanya melibatkan 10 orang, jahat piem sekarang 50 bilion 30 juta sengsara..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tutoh jubor tak boleh banding buat ukuran dgn bandingan harga duit bro...

      Kalau tidak, Allah tidak tenggelamkan dan hancurkan ler umat nabi Lut...

      Allah ta'ala murka dan hancurkan kaum Nabi Lut (cerita dlm Al-Quran) kerana sifat mereka suka menutoh jubor, ini korang nak angkat penutoh jubor jadi PM...apa pukimak punya pikiran korang semua nih...bertobatlah...

      Padam
    2. 'apa pukimak punya pikiran korang semua nih...bertobatlah'...
      --------------------------------------------------------------
      Bahasa carutan mak dia punya ***pun sanggup Kejora jaja ke sana sini demi dakyah nak mempertahankan Najib & Rosmah.

      Padam
    3. Zaman Nabi, pembunuh jadi wali, Umar pun bunuh anak jadi khalifah,
      --------------------------------------------------------------
      Saya bersetuju dgn pendapat 1:40. Ingat...Rasulullah SAW berdoa memohon Allah SWT agar salah seorang Umar dari puak Jahilyah diberi petunjuk. Allah SWT Maha Pemberi Ampun bagi mereka yg mau bertaubat. Begitu jugalah...apa salahnya jika Anwar Ibrahim diberi petunjuk dan telah insaf.

      Padam
    4. Tambahan...

      Maha Kuasa Allah SWT memberi pedoman, petunjuk, hidayah & Maha Pengampun.

      Menurut cerita & sejarah Wali Sembilan di Janah Jawa pada kurun 15, Sunan Kali Jaga adalah salah seorang tokoh yang paling ampuh & tinggi karamahnya. Berkat kesabaran & kebjiaksanaannya berdakwah, beratus-ratus juta umat Jawa yg asalnya pemeluk agama budha & hindu, kini adalah umat2 Islam. Sebelum beliau mendapat hidayah dari Allah SWT, beliau adalah putera ningrat keraton yg suka berpoya-poya, kaki perempuan, mabuk-mabukan tuak, kaki judi serta suka menyabung ayam laga.

      Padam
    5. 14 November 2016 3:09 PTG

      Berapakali dah ko kena tutoh

      Padam
    6. Salam sdraku.

      Anwar PM baru? Minta maaflah. Saya takkan rela. Malaysia sedang malu disebabkan dapat Najib jadi PM. Mohon disimpangkan Allah Anwar pula selepasnya. Malu berturut-turut.

      Bebaskan Anwar- boleh dgn syarat2 tertentu.

      Jadikannya PM? Mohon disimpangkan Allah.

      Padam
    7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    8. Tambahan.

      Betul kaum nabi Luth dimusnahkan Allah akibat liwat.

      Bgmn pula Firaun? Adakah dia meliwat juga?

      Nabi2 Musa dan Harun dihantar kpd Firaun antara lain untuk menyelamatkan kaum Bani Israel yang telah ditindas. Dipaksa menjadi hamba abdi dgn teruk untuk kesenangan Firaun dan konco2nya. Akhirnya Firaun dan konco2nya ditenggelamkan dalam air.

      Kenapa hanya takutkan balasan ke atas kaum peliwat, dan tidak pula takutkan balasan ke atas kaum penindas? Oh kerana anda tiada share dalam liwat tapi ada share dalam rompakan sang penindas.

      Sama saja, kedua-duanya dihancurkan.

      Kalau semua yang terlibat dan menyokong liwat dimakan bumi dalam sejarah Nabi Luth, maka samalah semua yang menindas dan menyokong penindas ditenggelamkan air dalam sejarah Nabi Musa dan Harun.

      Adakah anda termasuk di dalam kaum2 dan konco2 salah satu di antara keduanya?

      Tepuk dada tanya iman selagi masih diberi tempoh.

      Padam
    9. kah kah kah Othaman 3.39 ptg

      HINDU MUDAH LUPA

      (PETIKAN KATA-KATA OTHAMAN AHMAD DARI BLOG PARPUKARI)

      OTHMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 2:24 PM
      AnonymousJune 29, 2013 at 12:12 PM menyatakan:
      Sukarno udah conquer mana Negara bung? Indon udah kena kongkeq ada lah ...
      ----------------------------------------------------------------

      Komen balas Othaman Ahmad:

      Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan fahaman Liberal (Kesetaraan) yakni, agama itu semua sama tarafnya, komunisme & agama disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, haram & halal tidak lagi jadi pedoman hidup malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.

      Inilah fahaman yg didukung oleh Ad Dajal Malaysia, si Anus Ibrahim yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila Tun Dol melepaskan Anwar Dajal dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir.

      Padam
    10. Lihatlah pembaca sikap sebenar Othaman si haram jadah
      Sifat talam dua muka munafiq dia Kejora ingin nak dedah
      Dulu Nuat dipanggil Ad Dajal Anus Ibrahim, dimakii ludah
      Kini: ‘Bang Nuat, paku le jubor ini, adik Man bukak tadah’

      Padam
    11. Ini adik Man mahu tadah kasi adik punya lobang anus…
      Bang Nuat tunggu apa, batang bengkok sila ler hunus…

      Padam
    12. Kih kih kih …

      Nuat paku lobang jubor Othaman…malatop!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh…

      Padam
  3. Jing Jibo amat frustrated di blog ini. Komen anti-Najib masuk bertalu talu, tak terhenti henti, tak terencat pun. Tapi komen mengarut, maki hamun mencarut dia gamak nya banyak tersekat.

    Nyata sudah amat kurang komen komen mengarut yang dulu di masukkan nya di sini atas nama Mbak Toyol Judi Ekor, atas nama fatwa2 "Mufti Menk" apekenamanye, terjemahan ayat2 Quran yang tak di tujukan kpd sesiapa spesifik tapi bertujuan ha nya menarik perhatian pembaca dari pos dan komen2 Protun di sini - semua itu dah hilang sekarang.

    Mana tak putus asa dia. Kalau boleh di masukkan nya gas carbon monoxide ke dalam laptop kita ke hape, tentu di buat nya. Tak dapat buat begitu, maka di keluarkan nya kentut dia yang pembaca tak terbau busuk pun.

    Punya biadap dan kurang ajar punya nate yng di gelar Anjing Najib ini. Emak bapak dia takda bimbi8ng dia langsung. Di masa kecil di biarkan di tepi kandang kambing masa kerja di kebun, selalu lapar, makan tahi kambing. Jadi, mana lah ada otak bagus, tabiat yang yang sederhana.

    BalasPadam

  4. Yang peleknya ialah PAS tah hingin datang, kerana mereka tahu dlm kumpulan itu ada ular yg menjelma sebagai manusia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau cakap aje menjelma sebab kau menjelma sebagai macam macam tak habis habis. Termasuk sebagai Anjing Jibo.

      Kalu kau datang dengan ular, depa pelupuh kedua dua engkau dan ular tuh.

      Padam
    2. Macai ni setan menjelma jadi manusia..masa bapak dia main ngan mak dia ,bapak dia tak baca Bismillah... tak ikut sunnah. nabi

      Padam
    3. Yg beri gelaran 'ular/bapak ayam' itu adalah pendapat individu kafirun ultra yg tidak mewakili sebahgian besar termasuk pemimpin2 utama DAP. Pelik..kenapa 'Kejora haramjadah yg tak bernama & tak berayah' ini begitu tawadhuk & taksub dgn pendapat kalut lagi karut dari sorang kafirun. Bukankah Tun Mahathir sudah dinobatkan Tokoh Islam di zaman modern ini oleh semua negara2 Islam, khususnya di bumi Mekah, Medina & Bosnia?

      Kejora pendukung KERAtaJAAN Najib & Rosmah benar2 sinting!

      Padam
    4. Macai2 tak reti fikir..madey lebih matang hingga ditakuti najib dan konco2nye

      Padam
  5. 1:44 kau jgn main tuduh sesuka hati. Posting dari Handayani 1:37 tu jugak ada di blog lain.

    Tapi tak taulah kau ni memang keturunan beruk atau babi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi, kalau ada di blog lain, makna nya toyol yang masukkan ke sini? Kan bodoh bangangang ko.

      Kau dah memang anjing - Jing Jibo.

      Padam
  6. Matdey manusia yang lebih hina dan busuk dari taik palat
    Demii cita peribadii, ludah, kahak, muntah sanggup dijilat
    Bahkan mamak bersifat anjing ini rela makan taik berulat
    Itu lah jadii nya bila tak ketentuan agama dan arah kiblat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Mahathir sudah dikenali & dinobatkan Tokoh Islam di zaman modern ini oleh semua negara2 Islam, khususnya di bumi Mekah, Medina & Bosnia. Mahu saya buktikan?

      Padam
    2. itu dulu, sebelum dia bertukar rupa menjadi munafiq, penjilat kahak lendir, pembela peliwat, ular dan bapak ayam...

      Padam
    3. Siapa kata aduhai Kejora haramjadah yg tak bernama-tak berayah?

      Selain Mekah, Medina & Bosnia... nama Mahathir Mohammad cukup melekat di hati & dikagumi oleh warga Palestin, Iraq, Jordan, Suria (Syria), Macedonia, Pakistan & Bangladesh.

      Ini contoh nyata yg baru keluar di cyber maya....

      Mohammad Musudur Rahman
      Date: November 02, 2016, 8:37AM

      Dr. Mahathir Mohamad
      Honorable Prime Minister Of Malaysia
      (1981 to 2003)
      Prime Minister’s Office
      Malaysia

      Subject: Meeting Request with The Honorable Prime Minister of Malaysia (1981 to 2003)

      Honorable and Dearest Prime Minister:

      Today, I am pleased that I am writing to a person who is The Honorable and Prime Minister of Malaysia (1981 – 2003) many more Highest Honor across the World and leading the country under the brilliant leadership. This is one of the greatest honors I have had in my 35 years.

      I write to you to request a few minutes of your time so that I and my family can have a picture taken with you. My family includes myself, my wife, and my 6 year old daughter and 2 years old son and my nephew who resides with me. My daughter already started to know about you from my collections and her school. I am sure my son will also read about you when he will go to school. I want them to realize that they met The Honorable and Prime Minister of Malaysia in their childhood.

      I diffidently believe that, they will have remarkable memories with you which will cherish forever in their life. More importantly, my children will get to know that they have got privileges to meet The Top Influential Leader in Asia; in fact One of the most Successful Leader in the World. I want to give them a real life experience with you which will motivate them to serve the nation better in their future life. It would be my privileges to encourage my children specially my daughter through you. Being a father of a daughter, I do feel what was the role and responsibility a Father of the Nation, Malaysia. you guided and motivates all nation to become the most successful successor and dynamic.

      I and my family live in Bangladesh. I always express my daughter and son that we are proud to be Bangladeshi and try to give the best to make them understand the patriotism and value of it. We have you as The Honorable Prime Minister, who has recognized as one of the successful leader in the world. Many of my Sr. family members got chance to get blessed from you during their life.

      I will be obliged if you will suggest a convenient time and venue for us to come, meet and get blessed from you. I will fly from Bangladesh with my family just to meet one of the Top Powerful and Successful Leader in the world.

      Many Million thanks in advance & Best Regards

      Mohammad Musudur Rahman
      First Assistant Vice President
      Eastern Bank Limited
      Agrabad Branch
      33 Agrabad C/A
      Chittagong

      Residence Address:
      G-5, Asia Abedin Residence
      9 Abedin Colony, Love Lane
      Chittagong – 4000
      Mobile: +88-01730-446660
      Email: mmasudur@yahoo.com
      --------------------------------------------------------------
      Siap dgn Nama Penuh, alamat, no. telefon & e mail lagi. Kejora haramjadah cuba nak klentong, tapi sebaliknya kena pelangkung...Rasakanlah, padan muka....!!!!

      Padam
    4. Kih kih kih…lihatlah betapa bengapnya ini Othaman hindu
      Dia dah baran meroyan Kejora kasi dia melopong terkedu
      Agaknya si biol inii udah hirup air ketum atau ketul candu
      Tak tau bezakan sanjungan negara dengan surat indiividu

      Padam
    5. Itu dulu?

      Baru beberapa hari lepas dibuat undian Online streaming selama 3 jam di fb menyaksikan Tun M mendapat 597800 undi dan Najib hanya 203++ sahaja.
      Itu tidak mengambil kira adik dan sepupu2 saya yang tidak mengundi disebabkan mereka kaktiangan kerjaan dan takut tindak balas.
      Berapa ramai kakitangan kerjaan yg takut tindak balas? Tak apalah. Yang pastinya lebih 600,000 mengundi dan 97% memilih Tun M dan hanya 3% memilih Najib.

      Tak pernah berlaku dalam sejarah sampai begitu besar marginenya.

      Padam
    6. Kesian dgn puak cai2 babi sewel berkhayal di alam maya
      PRU13 dulu pun macam itu juga tapi mereka tak berjaya
      Rakyat, terutama Melayu tahu puak biinatang ini bahaya
      Matdey ular & the biol gang akan ditelan oleh DAP buaya

      Padam
    7. Sendiri kena ingat, walau ketika PRU 13, dgn sokongan padu Tun Mahathir serta orang2 Melayu (termasuk TSMY, Shafie Afdal, Ainina, Pak Rahman, Jojn Doe, Rahman 2, saya & sahabat handai) BN pimpinan Najib menang cukup2 makan di peringkat kerusi parlimen. Tapi hakika keseluruhannya, BN jauh ketinggalan di segi undi popular.

      Dgn senario ramai yg telah meninggalkan UMNO, tanpa sokongan padu Melayu ketika ini, adakah UMNO Najib & BN mampu bertahan...??

      Yg pasti Najib Razak dah mula menjadi Najib NAZAK di penghujung hayatnya.....!!!!

      Padam
  7. Dulu Matdey kata Anuat liwat dan humban dia ke penjara
    Dia kata orang tiada moral tak layak kalau pimpin negara
    Kinii diia desak Nuat dibebas, terloncat serupa beruk kera
    Mmg muka dia patut diludah, inii keling pencetus angkara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Mahathir sudah dikenali & dinobatkan Tokoh Islam di zaman modern ini oleh semua negara2 Islam, khususnya di bumi Mekah, Medina & Bosnia. Mahu saya buktikan?

      Padam
    2. itu dulu, sebelum dia bertukar rupa menjadi munafiq, penjilat kahak lendir, pembela peliwat, ular dan bapak ayam...

      Padam
    3. Siapa kata aduhai Kejora haramjadah yg tak bernama-tak berayah?

      Selain Mekah, Medina & Bosnia... nama Mahathir Mohammad cukup melekat di hati & dikagumi oleh warga Palestin, Iraq, Jordan, Suria (Syria), Macedonia, Pakistan & Bangladesh.

      Ini contoh nyata yg baru keluar di cyber maya....

      Mohammad Musudur Rahman
      Date: November 02, 2016, 8:37AM

      Dr. Mahathir Mohamad
      Honorable Prime Minister Of Malaysia
      (1981 to 2003)
      Prime Minister’s Office
      Malaysia

      Subject: Meeting Request with The Honorable Prime Minister of Malaysia (1981 to 2003)

      Honorable and Dearest Prime Minister:

      Today, I am pleased that I am writing to a person who is The Honorable and Prime Minister of Malaysia (1981 – 2003) many more Highest Honor across the World and leading the country under the brilliant leadership. This is one of the greatest honors I have had in my 35 years.

      I write to you to request a few minutes of your time so that I and my family can have a picture taken with you. My family includes myself, my wife, and my 6 year old daughter and 2 years old son and my nephew who resides with me. My daughter already started to know about you from my collections and her school. I am sure my son will also read about you when he will go to school. I want them to realize that they met The Honorable and Prime Minister of Malaysia in their childhood.

      I diffidently believe that, they will have remarkable memories with you which will cherish forever in their life. More IMPORTANTLY, my children will get to know that they have got privileges to meet The Top Influential Leader in Asia; in fact One of the most Successful Leader in the World. I want to give them a real life experience with you which will motivate them to serve the nation better in their future life. It would be my privileges to encourage my children specially my daughter through you. Being a father of a daughter, I do feel what was the role and responsibility a Father of the Nation, Malaysia. you guided and motivates all nation to become the most successful successor and dynamic.

      I and my family live in Bangladesh. I always express my daughter and son that we are proud to be Bangladeshi and try to give the best to make them understand the patriotism and value of it. We have you as The Honorable Prime Minister, who has recognized as one of the successful leader in the world. Many of my Sr. family members got chance to get blessed from you during their life.

      I will be obliged if you will suggest a convenient time and venue for us to come, meet and get blessed from you. I will fly from Bangladesh with my family just to meet one of the Top Powerful and Successful Leader in the world.

      Many Million thanks in advance & Best Regards

      Mohammad Musudur Rahman
      First Assistant Vice President
      Eastern Bank Limited
      Agrabad Branch
      33 Agrabad C/A
      Chittagong

      Residence Address:
      G-5, Asia Abedin Residence
      9 Abedin Colony, Love Lane
      Chittagong – 4000
      Mobile: +88-01730-446660
      Email: mmasudur@yahoo.com
      --------------------------------------------------------------
      Siap dgn Nama Penuh, alamat, no. telefon & e mail lagi. Kejora haramjadah cuba nak klentong, tapi sebaliknya kena pelangkung... Rasakanlah, padan muka....!!!!

      Padam
    4. Kih kih kih…lihatlah betapa bengapnya ini Othaman hindu
      Dia dah baran meroyan Kejora kasi dia melopong terkedu
      Agaknya si biol inii udah hirup air ketum atau ketul candu
      Tak tau bezakan sanjungan negara dengan surat indiividu

      Padam
    5. Itu dulu?

      Baru beberapa hari lepas dibuat undian Online streaming selama 3 jam di fb menyaksikan Tun M mendapat 597800 undi dan Najib hanya 203++ sahaja.
      Itu tidak mengambil kira adik dan sepupu2 saya yang tidak mengundi disebabkan mereka kaktiangan kerjaan dan takut tindak balas.
      Berapa ramai kakitangan kerjaan yg takut tindak balas? Tak apalah. Yang pastinya lebih 600,000 mengundi dan 97% memilih Tun M dan hanya 3% memilih Najib.

      Tak pernah berlaku dalam sejarah sampai begitu besar marginenya

      Padam
    6. Kesian dgn puak cai2 babi sewel berkhayal di alam maya
      PRU13 dulu pun macam itu juga tapi mereka tak berjaya
      Rakyat, terutama Melayu tahu puak biinatang ini bahaya
      Matdey ular & the biol gang akan ditelan oleh DAP buaya

      Padam
    7. Sendiri kena ingat, walaupun ketika PRU 13, dgn sokongan padu Tun Mahathir serta orang2 Melayu (termasuk TSMY, Shafie Afdal, Ainina, Pak Rahman, John Doe, Rahman 2, saya, keluarga & sahabat handai) BN pimpinan Najib menang cukup2 makan di peringkat kerusi parlimen. Tapi hakikat keseluruhannya, BN jauh ketinggalan di segi undi popular.

      Dgn senario ramai yg telah meninggalkan UMNO, tanpa sokongan padu Melayu ketika ini, adakah UMNO Najib & BN mampu bertahan...?? Tambah pula, PAS pun dah berpecah dua.

      Yg pasti Najib Razak dah mula menjadi Najib NAZAK di penghujung hayatnya.....!!!!

      Padam
  8. Mmg tiiada maruah, muka tak malu Matdey keliing Kerala
    Demi cita peribadi kafir jahat & peliwat lucah pun dia bela
    Kalau mahu sokong diia, mentekedarah babii pun dia rela
    Mamphos kelak, neraka jahanam tempat ini munafiq cela

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Mahathir sudah dikenali & dinobatkan Tokoh Islam di zaman modern ini oleh semua negara2 Islam, khususnya di bumi Mekah, Medina & Bosnia. Mahu saya buktikan?

      Padam
    2. itu dulu, sebelum dia bertukar rupa menjadi munafiq, penjilat kahak lendir, pembela peliwat, ular dan bapak ayam...

      Padam
    3. Siapa kata aduhai Kejora haramjadah yg tak bernama-tak berayah?

      Selain Mekah, Medina & Bosnia... nama Mahathir Mohammad cukup melekat di hati & dikagumi oleh warga Palestin, Iraq, Jordan, Suria (Syria), Macedonia, Pakistan & Bangladesh.

      Ini contoh nyata yg baru keluar di cyber maya...
      --------------------------------------------------------------
      Mohammad Musudur Rahman
      Date: November 02, 2016, 8:37AM

      Dr. Mahathir Mohamad
      Honorable Prime Minister Of Malaysia
      (1981 to 2003)
      Prime Minister’s Office
      Malaysia

      Subject: Meeting Request with The Honorable Prime Minister of Malaysia (1981 to 2003)

      Honorable and Dearest Prime Minister:

      Today, I am pleased that I am writing to a person who is The Honorable and Prime Minister of Malaysia (1981 – 2003) many more Highest Honor across the World and leading the country under the brilliant leadership. This is one of the greatest honors I have had in my 35 years.

      I write to you to request a few minutes of your time so that I and my family can have a picture taken with you. My family includes myself, my wife, and my 6 year old daughter and 2 years old son and my nephew who resides with me. My daughter already started to know about you from my collections and her school. I am sure my son will also read about you when he will go to school. I want them to realize that they met The Honorable and Prime Minister of Malaysia in their childhood.

      I diffidently believe that, they will have remarkable memories with you which will cherish forever in their life. More IMPORTANTLY, my children will get to know that they have got privileges to meet The Top Influential Leader in Asia; in fact One of the most Successful Leader in the World. I want to give them a real life experience with you which will motivate them to serve the nation better in their future life. It would be my privileges to encourage my children specially my daughter through you. Being a father of a daughter, I do feel what was the role and responsibility a Father of the Nation, Malaysia. you guided and motivates all nation to become the most successful successor and dynamic.

      I and my family live in Bangladesh. I always express my daughter and son that we are proud to be Bangladeshi and try to give the best to make them understand the patriotism and value of it. We have you as The Honorable Prime Minister, who has recognized as one of the successful leader in the world. Many of my Sr. family members got chance to get blessed from you during their life.

      I will be obliged if you will suggest a convenient time and venue for us to come, meet and get blessed from you. I will fly from Bangladesh with my family just to meet one of the Top Powerful and Successful Leader in the world.

      Many Million thanks in advance & Best Regards

      Mohammad Musudur Rahman
      First Assistant Vice President
      Eastern Bank Limited
      Agrabad Branch
      33 Agrabad C/A
      Chittagong

      Residence Address:
      G-5, Asia Abedin Residence
      9 Abedin Colony, Love Lane
      Chittagong – 4000
      Mobile: +88-01730-446660
      Email: mmasudur@yahoo.com
      --------------------------------------------------------------
      Siap dgn Nama Penuh, alamat, no. telefon & e mail lagi. Kejora haramjadah cuba nak klentong, tapi sebaliknya kena pelangkung...Rasakanlah, padan muka....!!!!

      Padam
    4. Kih kih kih…lihatlah betapa bengapnya ini Othaman hindu
      Dia dah baran meroyan Kejora kasi dia melopong terkedu
      Agaknya si biol inii udah hirup air ketum atau ketul candu
      Tak tau bezakan sanjungan negara dengan surat indiividu

      Padam
    5. Itu dulu?

      Baru beberapa hari lepas dibuat undian Online streaming selama 3 jam di fb menyaksikan Tun M mendapat 597800 undi dan Najib hanya 203++ sahaja.
      Itu tidak mengambil kira adik dan sepupu2 saya yang tidak mengundi disebabkan mereka kaktiangan kerjaan dan takut tindak balas.
      Berapa ramai kakitangan kerjaan yg takut tindak balas? Tak apalah. Yang pastinya lebih 600,000 mengundi dan 97% memilih Tun M dan hanya 3% memilih Najib.

      Tak pernah berlaku dalam sejarah sampai begitu besar marginenya

      Padam
    6. Itu dulu?

      Baru beberapa hari lepas dibuat undian Online streaming selama 3 jam di fb menyaksikan Tun M mendapat 597800 undi dan Najib hanya 203++ sahaja.
      Itu tidak mengambil kira adik dan sepupu2 saya yang tidak mengundi disebabkan mereka kaktiangan kerjaan dan takut tindak balas.
      Berapa ramai kakitangan kerjaan yg takut tindak balas? Tak apalah. Yang pastinya lebih 600,000 mengundi dan 97% memilih Tun M dan hanya 3% memilih Najib.

      Tak pernah berlaku dalam sejarah sampai begitu besar marginenya

      Padam
    7. Kesian dgn puak cai2 babi sewel berkhayal di alam maya
      PRU13 dulu pun macam itu juga tapi mereka tak berjaya
      Rakyat, terutama Melayu tahu puak biinatang ini bahaya
      Matdey ular & the biol gang akan ditelan oleh DAP buaya

      Padam
    8. Sendiri kena ingat, walaupun ketika PRU 13, dgn sokongan padu Tun Mahathir serta orang2 Melayu (termasuk TSMY, Shafie Afdal, Ainina, Pak Rahman, John Doe, Rahman 2, saya, keluarga & sahabat handai) BN pimpinan Najib menang cukup2 makan di peringkat kerusi parlimen. Tapi hakikat keseluruhannya, BN jauh ketinggalan di segi undi popular.

      Dgn senario ramai yg telah meninggalkan UMNO, tanpa sokongan padu Melayu ketika ini, adakah UMNO Najib & BN mampu bertahan...?? Tambah pula, PAS pun dah berpecah dua.

      Yg pasti Najib Razak dah mula menjadi Najib NAZAK di penghujung hayatnya.....!!!!

      Padam
  9. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun.

    BalasPadam
  10. Salam rakan2.

    Sebenarnya saya ingat nak skip bg komen pada entry berikutnya slps entry sblm ini kerana kesibukan. Tapi disebabkan tajuk entry ini penting, maka saya curi juga masa suntuk saya utk beri komen.

    Sejujurnya kali ini saya post tanpa membaca isi, hanya melihat tajuk sahaja disebabkan time constrain.

    Frankly speaking:-

    1. Saya memahami bahawa apabila ada dua keburukan maka di atas prinsip dharurat maka boleh saja memilih dharurat yg lebih kecil. Maka saya tidak membantah menjadikan DAP sbg sekutu kerana UMNO-Najib lebih banyak kerosakannya.

    2. Saya juga memahami bahawa di dalam peperangan kekadang kita perlu membebaskan tahanan disebabkan kita perlukan khidmat tahanan itu yang handal skil perangnya untuk berperang dgn musuh yg lebih besar dan lebih mengancam. Kadang2 kita perlu bersetuju untuk membebaskan tahanan itu sekiranya kita menang untuk membuatkan pengikutnya bersetuju menyertai peperangan itu. Maka Anwar kini adalah tahanan sebegitu.

    Tapi sekiranya kita membebaskan Anwar tanpa melalui rule of Law maka kita pun akan jadi sama seperti Najib. Harap kita tidak hantar mesej yg salah.

    Mahu bebaskan Anwar? Boleh, tapi mestilah melalui rule of laws, law of the nation and law of God. Begini:-

    1. Dia mestilah dibebaskan melalui pengampunan dan bukan undo sabitan salahnya. Dia tetap hilang kelayakan sbg ahli parlimen utk tempoh tertentu.

    2. Saiful mestilah dibayar semacam wang diyyat berharga 1 juta (nilaian semasa 100 ekor unta) sbg saguhati. Saiful juga diberi pilihan memilih tidak kurang 10 organisasi kebajikan untuk menerima bedakan lagi 1 juta. Wang tebusan ini mestilah bukan dari dana awam.

    3. Pembebasan Anuar melalui pengampunan diraja dgn consent saiful. Ini wajib.

    Saya percaya wang diyyat ini boleh melembutkan hati saiful utk memberikan consentnya. Dgn adanya pihak lain akan terima kebaikannya, maka lebih mudah melunakkan hatinya untuk mengampunkan Anwar.

    Pemberian wang kpd Saiful utk pengampunan ini bukan rasuah dan bukan dedak. Ia adalah qias kpd konsep diyyat. Celakalah sesiapa yang mengatakan ia rasuah atau dedak padahal ia wujud dalam qisas.

    Dengan berbuat demikian semua pihak akan mendapat rahmat, win-win. Anwar bebas, dapat bantu jatuhkan Najib yang lebih merosakkan (pembebasan ini pun hanya mgkn selepas Najib jatuh), Saiful diberi kelegaan dan dipujuk hatinya, dan bbrp pihak yang mendapat manfaatnya akan turut gembira.

    Kepada Anwar dan keluarga pula, bersyukurlah, jangan demand lebih daripada apa yang anda layak secara legal dan secara moral. Sekiranya anda berkeras mahukan lebih dan mahukan juga kerusi PM, bahkan kerusi MP pun, semoga Allah melakukan 'direct intervention' menghalangnya drpd berlaku. Mengambil kira umur anda, ia sangatlah berkemungkinan.

    Sebelum para pendedak bersorak nak gunakan posting saya sbg modal menghentam Tun M dll di atas persetujuan utk bebaskan Anwar, ingatlah Khir Toyo drpd UMNO telah lebih dahulu dibebaskan dgn syarat2 tertentu sebelum tamat tempoh hukuman.

    Berbeza dgn kes Khir Toyo, kes Anwar dan Saiful ini lebih berhak lagi dilepaskan dgn wang tebusan memandangkan ia tiada kepentingan awam. Ia juga boleh diqiaksan kpd diyyat di dalam hukum qisas.

    Jom renungkan sebentar ciri2 pemimpin yang diperlukan untuk mencapai negara yang baik dan Tuhan yang Pengampun:-

    "Dan sesungguhnya telah Kami tuliskan di dalam Zabur sesudah peringatan; bahawa bumi ini akan diwarisi oleh hamba2Ku yang soleh. Dan sesungguhnya di dalam ini (AlQuran) cukup untuk kaum yang beribadat (kepada Allah). Dan tiadalah kami mengutuskan engkau (wahai Muhammad) melainkan untuk memberi rahmat ke seluruh alam".

    Allah dah janjikan sampai masanya bumi ini akan tetap ditadbir oleh hamba2Nya yang soleh. In shaa Allah lepas jatuhnya Najib kita dapatlah seseorang yang punya ciri2 ini, barulah semua merasakan rahmatNya. Mcm analogi saya beri apabila Anwar dibebaskan dan saiful diberi saguhati, dan pihak2 lain turut dapat menumpangnya. Bukankah ini rahmat kepada semua pihak?

    Inilah pendapat saya.

    Wallahu a'lam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam hormat Sdraku john doe..

      Maaf...bukan 'mencuri masuk' tapi 'mencelah masuk' kerana yg mencuri, bukan anda tapi Najib & Rosmah serta gerombolannya.

      Ingat anda adalah Pejuang Sejati...Salam perjuangan.

      Padam
    2. Terima kasih pak Othman

      Memang kelakar zaman pak Ajib ni, guna kalimah secara main2 pun dikaitkan dgn pencurian mereka.

      By d way, saya sebut mencuri masa sebab ini masa bekerja tapi saya curi buat ulasan dalam blog.

      In shaa Allah tidak mengapa disebabkan kerja saya tidak makan gaji dari pihak ketiga.

      Apa pun salam perjuangan..

      Padam
  11. Najib said the country's future could not depend on a hypocritical political pact, with no sincerity ...

    Isn't he referring to BN? MCA and MIC have been openly criticizing UMNO, the same with Sabah and Sarawak leaders demanding all sorts until Najib had to plead not to talk about leaving Malaysia.

    No such thing happened during Tun M's time. Najib is a weak leader, corrupt as in the 1MDB case, not well respected by the rakyat, may even lose the "Fixed Deposit" at PRU14.

    BalasPadam
  12. http://news.asiaone.com/ says foreign investors are net sellers of stocks in Bursa Malaysia and have reportedly dumped RM948.1 million in stocks. Malaysia can no longer depend on traditional foreign direct investments from the United States and other Western countries.

    It shows the loss of confidence in Najib, the political situation, his policies. Hopefully it marks the beginning of the end for him.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apparently, it's so obvious, goes without saying.. and without the least beyond doubt...Najib & Rosmah have to go.....!!!

      Padam
    2. 948M tu seciput saja banding 144,000M FDI Dari China

      Padam
    3. The going could soon get tougher for the Malaysian ringgit, with an analyst from CIMB Investment Bank Bhd saying that the Malaysian currency could hit a low of RM4.80 to the US dollar.

      This, CIMB Investment analyst Ivy Ng said, was due to the lack of clarity on the new US administration’s policies, The Edge Markets reported.

      She added that the ringgit outlook was negative with the currency possibly hitting between RM4.50 and RN4.80 against the USD over the next three to six months.

      Padam
    4. Coming from CIMB, Jing Jibo wd probably say it's not believable because it's run by Jibo's brother who does not agree with Jibo.

      Crazy dog. Rabid-stricken.

      Padam
  13. Bila ada manusia menjilat kembali lendir dan kahaknya....berselerakah anda melihatnya apatah lagi mengikut perilaku manusia itu?

    Kahkahkah.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepalabutoh ko macai..sembang ko ni mcm gampang..aku bce komenkomen ko dri mula..ko ni mmg layak pon jd baruapukimak cybertrooper dan lancau bijan..da dibutakan dgn dedak..aku kesian kt waris ko nnti..xpelah..da ki pilih jd barua..nk bt mcmna..bodohmacaidesakselamanya.

      Padam
  14. Balasan
    1. Akan tercatat detik hitam, Melayu celup munafiiq Mahadir
      Seorang ‘negarawan’ bertukar jadii raja jiilat kahak lendir
      Penyokong biingai ikut jer serupa pak kadok & pak pandir
      19 Nov ini kat atas jalan, anjing2 ini akan mundar mandir

      Padam
    2. Tun Mahathir sudah dikenali & dinobatkan Tokoh Islam di zaman modern ini oleh semua negara2 Islam, khususnya di bumi Mekah, Medina, Palestin & Bosnia. Mahu saya buktikan?

      Padam
    3. itu dulu, sebelum dia bertukar rupa menjadi munafiq, penjilat kahak lendir, pembela peliwat, ular dan bapak ayam...

      Padam
    4. Kih kih kih…lihatlah betapa bengapnya ini Othaman hindu
      Dia dah baran meroyan Kejora kasi dia melopong terkedu
      Agaknya si biol inii udah hirup air ketum atau ketul candu
      Tak tau bezakan sanjungan negara dengan surat indiividu

      Padam
    5. Itu dulu?

      Baru beberapa hari lepas dibuat undian Online streaming selama 3 jam di fb menyaksikan Tun M mendapat 597800 undi dan Najib hanya 203++ sahaja.
      Itu tidak mengambil kira adik dan sepupu2 saya yang tidak mengundi disebabkan mereka kaktiangan kerjaan dan takut tindak balas.
      Berapa ramai kakitangan kerjaan yg takut tindak balas? Tak apalah. Yang pastinya lebih 600,000 mengundi dan 97% memilih Tun M dan hanya 3% memilih Najib.

      Tak pernah berlaku dalam sejarah sampai begitu besar marginenya

      Padam
    6. Kesian dgn puak cai2 babi sewel berkhayal di alam maya
      PRU13 dulu pun macam itu juga tapi mereka tak berjaya
      Rakyat, terutama Melayu tahu puak biinatang ini bahaya
      Matdey ular & the biol gang akan ditelan oleh DAP buaya

      Padam
    7. Sendiri kena ingat, walaupun ketika PRU 13, dgn sokongan padu Tun Mahathir serta orang2 Melayu (termasuk TSMY, Shafie Afdal, Ainina, Pak Rahman, John Doe, Rahman 2, saya, keluarga & sahabat handai) BN pimpinan Najib menang cukup2 makan di peringkat kerusi parlimen. Tapi hakikat keseluruhannya, BN jauh ketinggalan di segi undi popular.

      Dgn senario ramai yg telah meninggalkan UMNO, tanpa sokongan padu Melayu ketika ini, adakah UMNO Najib & BN mampu bertahan...?? Tambah pula, PAS pun dah berpecah dua.

      Yg pasti Najib Razak dah mula menjadi Najib NAZAK di penghujung hayatnya.....!!!!

      Padam
  15. 1998 Matdey kata Nuat peliwat, dlm penjara dia dilempar
    Skrg mcm orang gila, mintak Nuat dilepas dibuat gempar
    Kini terkinja desak Nuat dibebas serupa jalang burit lapar
    Sifat munafiq, muka tebal talam dua muka,jelas terpapar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Mahathir sudah dikenali & dinobatkan Tokoh Islam di zaman modern ini oleh semua negara2 Islam, khususnya di bumi Mekah, Medina, Palestin & Bosnia. Mahu saya buktikan?

      Padam
    2. itu dulu, sebelum dia bertukar rupa menjadi munafiq, penjilat kahak lendir, pembela peliwat, ular dan bapak ayam...

      Padam
    3. Kih kih kih…lihatlah betapa bengapnya ini Othaman hindu
      Dia dah baran meroyan Kejora kasi dia melopong terkedu
      Agaknya si biol inii udah hirup air ketum atau ketul candu
      Tak tau bezakan sanjungan negara dengan surat indiividu

      Padam
    4. Kejora Haramjadah, ini apa pulak halnya, baca elok2 & anggap tusyen untuk klas bahasa Inggeris.....

      An award ceremony was held at the International University of Sarajevo (IUS) on Friday May 17, 2013 and presented in recognition of a lifetime of achievements to H.E. Tun Dr. Mahathir Mohamad, Prime Minister of Malaysia from 1981 to 2003.

      “A Life time achievement award for being a role model and a source of inspiration for the youth of Bosnia and Herzegovina in education and science '', was presented to our distinguished guest by IUS Rector, Prof. Dr. Özer Çınar.

      At the award ceremony numerous guests were present, among whom were: Dr. Haris Silajdžić, Prime Minister of Sarajevo Canton, Mr. Suad Zeljković, Mayors of Ilidža, Old Town and New Town Municipality, Prof. Dr. Senaid Memić, Mr. Ibrahim Hadžibajrić, and Mr. Semir Efendić, former ambassador of Bosnia and Herzegovina in Malaysia, Mr. Hajrudin Somun, as well as foreign ambassadors in B&H, professors, students, and other distinguished guests from home and abroad.

      Addressing the gathering Dr. Mahathir, who was one of the most prominent political figures of Asia and around the world, stressed the IMPORTANCE of the role of education in developing countries, especially through the example of his own country.

      As proven friend of Bosnia-Herzegovina and its peoples, Dr. Mahathir acted as ambassador of peace, actively participated in defusing the conflict in B&H during the nineties and was also dedicated to reconstruction and development of our country.

      His role was very active in connecting the two countries through international business INVESTMENT, and education, scientific research and other projects.

      In his welcoming speech, IUS Rector Prof. Dr. Çınar said "Malaysia has adopted a number of B&H refugees during the war, and many students were provided with free education. A number of those students returned to their own country, and found a job at the International University of Sarajevo”.

      The Mayor of the New Town Municipality, Mr. Efendic who was once a student from B&H in Malaysia said: "I will stay connected to Malaysia and I will always love that country". He presented His Excellency with a letter of appreciation for the reconstruction of the primary school, "Ćamil Sijarić", which was completely destroyed during the war and rebuilt thanks to the help of Malaysia.

      In addition to receiving the lifetime achievement award and the letter of appreciation, two other awards have been given to H.E. Tun Dr, Dr. Mahathir: a certificate of appreciation presented by the Prime Minister, Mr. Suad Zeljković and a lifetime leadership award presented by the Chairman of the IIUM Alumni Foundation, Mr. Dato Shaiful Hazizi Bin Zainol Abidin.

      Tun Dol & Najib apa sumbangan bermakna pada umat Islam yg lekat di hati & dikenang sepanjang zaman?

      Padam
  16. Semua boleh nampak Matdey iblis munafiq punya belang
    Dulu ‘negarawan’ kini sasauwan negara punya petualang
    Sanggup jilat ludah sembah musuh, maruah habis hilang
    Tiiada nama lain lagii paling layak untuk dia selain jalang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Mahathir sudah dikenali & dinobatkan Tokoh Islam di zaman modern ini oleh semua negara2 Islam, khususnya di bumi Mekah, Medina, Palestin & Bosnia. Mahu saya buktikan?

      Padam
    2. itu dulu, sebelum dia bertukar rupa menjadi munafiq, penjilat kahak lendir, pembela peliwat, ular dan bapak ayam...

      Padam
    3. Kih kih kih…lihatlah betapa bengapnya ini Othaman hindu
      Dia dah baran meroyan Kejora kasi dia melopong terkedu
      Agaknya si biol inii udah hirup air ketum atau ketul candu
      Tak tau bezakan sanjungan negara dengan surat indiividu

      Padam
    4. Kejora Haramjadah, ini apa pulak halnya, baca elok2 & anggap tusyen untuk klas bahasa Inggeris.....

      An award ceremony was held at the International University of Sarajevo (IUS) on Friday May 17, 2013 and presented in recognition of a lifetime of achievements to H.E. Tun Dr. Mahathir Mohamad, Prime Minister of Malaysia from 1981 to 2003.

      “A Life time achievement award for being a role model and a source of inspiration for the youth of Bosnia and Herzegovina in education and science '', was presented to our distinguished guest by IUS Rector, Prof. Dr. Özer Çınar.

      At the award ceremony numerous guests were present, among whom were: Dr. Haris Silajdžić, Prime Minister of Sarajevo Canton, Mr. Suad Zeljković, Mayors of Ilidža, Old Town and New Town Municipality, Prof. Dr. Senaid Memić, Mr. Ibrahim Hadžibajrić, and Mr. Semir Efendić, former ambassador of Bosnia and Herzegovina in Malaysia, Mr. Hajrudin Somun, as well as foreign ambassadors in B&H, professors, students, and other distinguished guests from home and abroad.

      Addressing the gathering Dr. Mahathir, who was one of the most prominent political figures of Asia and around the world, stressed the IMPORTANCE of the role of education in developing countries, especially through the example of his own country.

      As proven friend of Bosnia-Herzegovina and its peoples, Dr. Mahathir acted as ambassador of peace, actively participated in defusing the conflict in B&H during the nineties and was also dedicated to reconstruction and development of our country.

      His role was very active in connecting the two countries through international business INVESTMENT, and education, scientific research and other projects.

      In his welcoming speech, IUS Rector Prof. Dr. Çınar said "Malaysia has adopted a number of B&H refugees during the war, and many students were provided with free education. A number of those students returned to their own country, and found a job at the International University of Sarajevo”.

      The Mayor of the New Town Municipality, Mr. Efendic who was once a student from B&H in Malaysia said: "I will stay connected to Malaysia and I will always love that country". He presented His Excellency with a letter of appreciation for the reconstruction of the primary school, "Ćamil Sijarić", which was completely destroyed during the war and rebuilt thanks to the help of Malaysia.

      In addition to receiving the lifetime achievement award and the letter of appreciation, two other awards have been given to H.E. Tun Dr, Dr. Mahathir: a certificate of appreciation presented by the Prime Minister, Mr. Suad Zeljković and a lifetime leadership award presented by the Chairman of the IIUM Alumni Foundation, Mr. Dato Shaiful Hazizi Bin Zainol Abidin.

      Tun Dol & Najib apa sumbangan bermakna pada umat Islam yg lekat di hati & dikenang sepanjang zaman?

      Padam
  17. NASIHAT NIK ABDUH KEPADA MAHATHIR SUPAYA LEBIH DEKAT DENGAN AMAL IBADAH BERBANDING POLITIK, BOLEH BUAT TELINGA BESAR MAHATHIR BERDARAH BERNANAH!!!

    Nasihat yang baik tetapi sudah tentu akan membuatkan telinga Mahathir jatuh ke lantai!

    Nasihat tersebut diberikan oleh anak lelaki kepada orang yang dianggap musuh Mahathir nombor wahid, Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

    Menurut Nik Abduh, Mahathir sepatutnya bertaubat dan meninggalkan bidang politik terus. Bahkan sebaliknya perlu berada di tikar sejadah bukannya masuk politik kembali dan memburu kuasa walaupun kuasa itu untuk dipusakai anak lelakinya, Mukhriz Mahathir.

    "Saya sudah katakan sebelum ini, lebih baik baginya kembali ke tikar sejadah. Adalah lebih baik untuk dia berdoa berbanding terlibat dalam politik," kata Nik Abduh.

    Tambahnya lagi, Dr. Mahathir kini menentang perkara-perkara yang dilakukannya semasa menjadi Perdana Menteri. Dia yang menyekat hak royalti kepada Kelantan dan sekarang, Mahathir cuba berlagak sebagai wira yang memperjuangkan hak-hak itu. Dia yang memenjarakan Anwar Ibrahim tetapi sekarang berjuang untuk membebaskan Anwar.

    Apa yang dinasihati oleh Nik Abduh itu memang tepat dan betul memandangkan Mahathir kini berubah sepenuhnya dan sudah melupakan apa yang dilakukannya dahulu. Malah lebih pelik lagi ialah apabila dia menyalahkan pengganti-penggantinya bagi setiap kesalahan dan ulah yang dilakukannya termasuklah kehilangan wang negara dalam projek-projek lumayan, selain pembebanan kepada rakyat yang perlu membayar untuk setiap aspek kehidupan kepada kaum kroni dan ahli keluarganya yang memperolehi kontrak-kontrak tersebut.

    Seharusnya, para penasihat Mahathir tidak menggunakan orang tua itu untuk terus membuatkan dia dibenci, sebaliknya meletakkan Mahathir sebagai seorang negarawan yang dihormati tanpa dia perlu campurtangan lagi dalam bidang politik dan pentadbiran.

    Apatah lagi gaya pentadbiran kini, jauh lebih berbeza berbanding gaya pentadbirannya. Pentadbiran Mahathir hanya untuk kroni manakala rakyat pula diajar untuk berbangga dengan apa yang dilihat, manakala pentadbiran terkini untuk marhein yang memastikan marhein menikmati pembangunan negara sepertimana wujudnya RTC, UTC, Lebuhraya Pan-Borneo tanpa tol dan sebagainya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenyataan N.Abduh buat kita merasa lega menarik napas
      Dia pun rasa resah kalau negara inii puak Matdey rampas
      Sebab ramai rakyat tahu Matdey hanya tipu aota hampas
      Maka ada lah jelas kepada kiita bagaimana pendirian PAS

      Padam
    2. Pelik..setelah 'Kejora haramjadah yg tak bernama & tak berayah' ini begitu tawadhuk & taksub dgn pendapat kalut lagi karut dari sorang kafirun ultra yg tidak mewakili sebahgian besar termasuk pemimpin2 utama DAP. Kini Kejora beralih kpd Nik Abduh pulak..siapa ler budak mentah si Nik Abduh yg hanya tumpang tuah semangkuk nama TG Nik Aziz.

      Bukankah Tun Mahathir sudah dinobatkan Tokoh Islam di zaman modern ini oleh semua negara2 Islam, khususnya di bumi Mekah, Medina, Palestin & Bosnia?

      Padam
  18. Jing Jibo pantun memantun macam katun

    BalasPadam
  19. Kita boleh faham ler bagaimana cai2 babi punya perasaan
    Kerana terdesak, puak cai dungu seperti dah tiada pilihan
    Matdey yg nyata munafiiq itu mereka terus mau pertahan
    Sbb bagi cai2 taksub ini Matdey itu nabi Matdey jua tuhan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pelik..setelah 'Kejora haramjadah yg tak bernama & tak berayah' ini begitu tawadhuk & taksub dgn pendapat kalut lagi karut dari sorang kafirun ultra yg tidak mewakili sebahgian besar termasuk pemimpin2 utama DAP. Kini Kejora beralih kpd Nik Abduh pulak..siapa ler budak mentah si Nik Abduh yg hanya tumpang tuah semangkuk nama TG Nik Aziz.

      Bukankah Tun Mahathir sudah dinobatkan Tokoh Islam di zaman modern ini oleh semua negara2 Islam, khususnya di bumi Mekah, Medina, Palestin & Bosnia? Mahu saya buktikan?

      Padam
    2. itu dulu, sebelum dia bertukar rupa menjadi munafiq, penjilat kahak lendir, pembela peliwat, ular dan bapak ayam...

      Padam
    3. Kih kih kih…lihatlah betapa bengapnya ini Othaman hindu
      Dia dah baran meroyan Kejora kasi dia melopong terkedu
      Agaknya si biol inii udah hirup air ketum atau ketul candu
      Tak tau bezakan sanjungan negara dengan surat indiividu

      Padam
    4. Tun Mahathir Tokoh Islam Yang Barat Cukup Takut:

      1. Dia lah yang menggerakkan negara Islam yang lain untuk membantu Bosnia Herzegovina ketika umat Islam disana disembelih oleh pengganas Serbia.

      2. Dia juga lah yang menghantar ratusan komando Malaysia yang dibawa masuk secara sulit ke Bosnia untuk membantu saudara seIslam kita ketika era pencerobohan dan pembunuhan beramai-ramai umat Islam di Bosnia ketika itu. “Kalau negara Arab ini tidak datang membantu, kita hantar sahaja askar kita,” - Tun Mahathir.

      3. Dia jugalah berpakat dengan kerajaan Sultan Brunei menyediakan jumlah dana yang berjuta dollar untuk membeli senjata dan peluru anti kereta kebal untuk tentera Islam di Bosnia.

      4. Dialah yang pernah menangis ketika melawat Bunker yang menjadi pejabat Yasser Arafat di Palestin.

      5. Dia jugalah pemimpin Islam yg Yasser Arafat hubungi meminta bantuan dan pertolongan ketika diserang oleh rejim zionis.

      6. Dia juga lah yang mempertaruhkan nyawa isterinya, Tun Dr Siti Hasmah menaiki pesawat ke Baghdad membawa bantuan kemanusiaan kepada umat Islam demi untuk melepaskan sekatan Amerika Syarikat.

      7. Dialah yang digelar Maha Firaun dan dia jugalah yang lantang mengutuk kekejaman Zionis Yahudi ke atas umat Islam serta mempertahankan Islam di mata dunia.

      8. Dialah yang berusaha keras, tak hanya duduk berdoa tanpa berbuat apa2.

      9. Dialah yang ketika saudara Islam yang berlainan parti mendoakan kecelakaan untuknya. Tapi dia diizin oleh Allah SWT masuk ke dalam KAABAH. Malah beliau dikurnia kesihatan & panjang umur & kini dinobat sebagai seorang pemimpin dunia yang berjaya meskipun memimpin sebuah negara yang kecil.

      Beliau bukan hanya berjaya Memerdekakan negaranya dari semua segi, tetapi berusaha memerdekakan negara-negara lain dari belenggu falsafah pembangunan yang dijana dari barat yang jelas muflis idealistiknya..
      Bila berbicara soal Tun M, sudah pasti sebak dan berlinang air mata kerana jasa yang dicurahkannya sudah pasti tidak dapat dibalas.

      Dialah insan Melayu Islam bertubuh kecil tapi berjiwa besar tidak tunduk dgn kuasa2 asing... Dia adalah....

      TUN DR MAHATHIR BIN MOHAMAD, MANTAN PERDANA MENTERI MALAYSIA dan manusia yang dihormati UMAT ISLAM dan PEMIMPIN ISLAM seluruh dunia. Terima Kasih Tun, keranamu kini kami generasi pewaris menikmati hasilnya.

      Tun Dol & Najib apa ada.....?????

      Padam
  20. kah kah kah Othaman 3.39 ptg

    HINDU MUDAH LUPA

    (PETIKAN KATA-KATA OTHAMAN AHMAD DARI BLOG PARPUKARI)

    OTHMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 2:24 PM
    AnonymousJune 29, 2013 at 12:12 PM menyatakan:
    Sukarno udah conquer mana Negara bung? Indon udah kena kongkeq ada lah ...
    ----------------------------------------------------------------

    Komen balas Othaman Ahmad:

    Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan fahaman Liberal (Kesetaraan) yakni, agama itu semua sama tarafnya, komunisme & agama disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, haram & halal tidak lagi jadi pedoman hidup malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.

    Inilah fahaman yg didukung oleh Ad Dajal Malaysia, si Anus Ibrahim yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila Tun Dol melepaskan Anwar Dajal dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lihatlah pembaca sikap sebenar Othaman si haram jadah
      Sifat talam dua muka munafiq dia Kejora ingin nak dedah
      Dulu Nuat dipanggil Ad Dajal Anus Ibrahim, dimakii ludah
      Kini: ‘Bang Nuat, paku le jubor ini, adik Man bukak tadah’

      Padam
    2. Ini adik Man mahu tadah kasi adik punya lobang anus…
      Bang Nuat tunggu apa, batang bengkok sila ler hunus…

      Padam
    3. Kih kih kih …

      Nuat paku lobang jubor Othaman…malatop!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh…

      Padam
  21. Apa ni macai2 ni semua dok kalut pasal Tun pakai lencana bebaskan Anua,boleh siapa2 disini tunjukkan bukti pernahkah Tun kata Anuar tak bersalah??....yang salah tetap salah ,itu antara Anuar dengan ALLAH.Lagi pun Tun hanya sokong untuk kes Anuar kali ini yang sejak dari awal2 lagi kelihatan tidak adil dan berat sebelah.Apa tidaknya siSaiful dilepas bebas,sepatutnya dua2 kena sebab suka sama suka!!....

    BalasPadam