Rabu, 2 November 2016

1MDB ~ Perjalanan Kes Mahkamah Di Singapura..!


Negara yang menjaga kedaualatan undang undang tidak akan membenarkan penyelewengan dan rompakan bermaharajalela tanpa sebarang tindakan..!

Bekas pegawai bank BSI temankan Jho Low ke Las Vegas

Bekas pegawai bank BSI, Yeo Jiawei meneman ahli perniagaan kelahiran Malaysia, Jho Low menaiki jet peribadi dalam lawatan kerja, Mahkamah Singapura dimaklumkan.
Menurut Straits Times, bekas penyelia Yeo Kevin Swampillai mendedahkan Yeo menghadiri perlawanan tinju di Las Vegas dengan Low tahun lepas dengan bekas pegawai bank itu dikatakan ber'selfie' bersama bekas juara heavyweight Mike Tyson.
Swampillai yang merupakan warganegara Malaysia memperinci hubungan kerja yang erat antara Yeo dan Low.
Ketika memberi keterangan pada hari kedua perbicaraan berkaitan 1MDB, beliau berkata Yeo, 33, meninggalkan BSI Bank pada tahun 2014 selepas Low menyatakan 'berminat dalam mengambilnya atas keupayaan tertentu'.
Tambah beliau, Yeo yang merupakan rakyat Singapura menganggap ia sebagai peluang yang lebih baik oleh kerana Low 'sentiasa menjadi bahan berita, mempunyai status yang seakan-akan selebriti...dan terlibat dalam urusniaga pelaburan besar di seluruh dunia'.
Pihak pendakwa menimbulkan aspek hubungan erat antara Yeo dan Low sebagai salah satu sebab Yeo cuba untuk memesong keadilan dalam empat pertuduhan yang dikenakan ke atas beliau.
Tujuh tuduhan lain melibatkan penipuan, pengubahan wang haram dan pemalsuan telah ditetapkan untuk perbicaraan pada tahun depan.
Bekas perancang kewangan BSI itu dituduh mempermudahkan urus niaga haram melibatkan 1MDB yang menjurus kepada penutupan BSI Bank di Singapura.
Sementara itu, Swampillai turut menambah, pendekatan yang diambil untuk menyembunyikan AS$5 juta (S$6.9 juta) dalam bentuk yuran rujukan yang diterima daripada 'melaksanakan pelbagai struktur' dan 'menjalankan urusniaga kewangan' bagi pihak pelanggan BSI.
Ujarnya lagi, idea untuk mendapatkan komisen itu muncul ketika kedua-dua mereka berada dalam perjalanan ke Labuan pada tahun 2012.

Sehari sebelum itu..

Bekas pegawai bank yang berkait rapat dengan 1MDB, Yeo Jiawei telah mengaut sejumlah S$26 juta atau RM78 juta pada usia 32, menurut laporan Straits Times Singapura.
Hal tersebut dimaklumkan kepada Mahkamah Singapura dengan bekas kakitangan BSI Bank itu didakwa atas empat pertuduhan antaranya pengubahan wang haram, pemalsuan dan penipuan.
Bekas penyelia Yeo, Kevin Swampillai memberi keterangan dalam perbicaraan tersebut sebagai saksi.
Swampillai mengakui, beliau juga menjana sejumlah S$6.95 juta atau RM21 juta dalam 'keuntungan rahsia' dengan 'melaksanakan pelbagai struktur dan menjalankan urusan kewangan' untuk sekumpulan pelanggan BSI.
Beliau kini menganggur setelah BSI Bank bertindak menggantung pekerjaannya.
Swampillai memberi keterangan tentang bagaimana Yeo bersama-samanya bekerja dengan pihak pengantara untuk menjana 'untung rahsia'.
Tambah beliau, antara punca komisen rahsia tersebut adalah Bridge Partners Management International yang turut mengendalikan 'unit dana' 1MDB.
Satu lagi sumber komisen yang lain, jelas Swampillai, adalah kumpulan wang yang dinamakan Devonshire.

Menurut Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat, Devonshire Capital Growth Fund adalah salah satu daripada tiga dana yang digunakan untuk mengalihkan dana AS$1.59 bilion dari 1MDB Global Investment Limited kepada Tanore Finance.
Beliau juga memberi keterangan bahawa Yeo telah meninggalkan BSI Bank pada tahun 2014 untuk bekerja dengan ahli perniagaan Malaysia bernama Low Taek Jho yang lebih dikenali sebagai Jho Low.
Kertas takkan boleh membungkus api..! Itu baru permulaan, babak awal..! Kesannya sudah pun negara rasai apabila..

Duit SRC 'tersangkut' di Bank BSI, kata menteri

Wang pelaburan syarikat Kementerian Kewangan SRC International tidak dapat dikeluarkan dari Bank BSI selepas bank Switzerland itu berdepan siasatan berkaitan 1MDB, kata Menteri Kewangan II Datuk Johari Abdul Ghani.
“Kebanyakan wangnya yang dilabur, mereka letak di Bank BSI.

“Oleh kerana Bank BSI sedang disiasat, saya diberitahu oleh pengurusan SRC bahawa wang itu berada di BSI Bank tetapi dibeku dan oleh itu mereka tidak dapat ambil balik.

“Tetapi saya tidak dapat beri kamu perincian lebih daripada itu,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ucap utama dalam Sidang Kemuncak Pasaran Modal Malaysia ke-21 di sebuah hotel di Kuala Lumpur hari ini.

Beliau mengulas soalan berkaitan rancangan SRC untuk membayar faedah tahunan kepada Kumpulan Wang Persaraan (KWAP).

SRC meminjam RM4 bilion daripada tabung itu.

Johari berkata mereka mempunyai rancangan untuk membayar faedah itu tetapi enggan mendedahkan maklumat lanjut.
SRC RM164 juta membayar faedah tahunan kepada KWAP tetapi jumlah itu dianggarkan akan meningkat kepada RM660 juga tahun depan, untuk melangsaikan pinjaman pokok.

BSI setakat ini berdepan prosiding jenayah, antaranya susulan kegagalan mematuhi peraturan antipengubahan wang haram dalam menguruskan transaksi berkaitan 1MDB.
Ia disiasat oleh pihak berkuasa Singapura dan Switzerland.

Mei lalu, Singapura juga mengarahkan BSI di kota itu ditutup.

Pihak berkuasa Switzerland, Pihak Berkuasa Penyeliaan Pasaran Kewangan Switzerland (Finma) juga mengarahkan tindakan sama, dengan meluluskan pengambilalihan penuh BSI oleh EFG International.

Ini dilakukan dengan syarat BSI dibubarkan dalam tempoh 12 bulan melalui penyerapan dalam EFG International.
Tersangkut??? kenapa tersangkut??? Apa sebab duit rakyat dan negara boleh tersangkut pula?
Kalau benar bertanggungjawab kenapa pihak AG negara ni tak menghantar pasukan siasatan untuk bersama sama pihak berkuasa Singapura dan Switzerland menyelesaikan punca sangkut?
Kenapa pihak AG, Bank Negara, SPRM dan PDRM tidak berunding dan berbincang serta bekerjasama dengan DoJ untuk memastikan setiap sen harta dan hak rakyat negara ini selamat dan berjaya dibawa kembali?
Kenapa???
Lu Fikir La Sendiri!!!

74 ulasan:

  1. Sebagai pemegang ijazah KEDOKTORAN, Dr kejora, Dr keris berayon dan Dr Nek tempoyak dapat mendefinasikan APAKAH PERBICARAAN YANG BERMULA DI SINGAPURA ITU ADALAH FITNAH, SEMATA-MATA FITNAH.

    Betulkah yeo telah memfitnah 1MDB?
    Betulkah swampilai memfitnah 1MDB?
    Betulkah duit komisyen yang kedua-duanya terima dari pak arab celup?

    Harap pemegang ijazah tersebut di atas buat kupasan rasional. Thank you.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Singapore perlu usaha yang lebih jitu untuk
      menangkap jho low , reza azih Najib ,Rosmah

      Padam
    2. Ijazah kedoktoran ptttuiiih.
      Manusia penjual maruah, penjual harga diri demi keuntungan yg xseberapa.

      Padam
    3. Bro 7.38,

      Tangkap menangkap ini jauh lagi. Kita minta pandangan dr kejora, dr keris betayon dan df nek tempoyak kes semasa di singapura ini

      Padam
    4. Serupa sembang kat kedai kopi, buang masa buang duit

      Padam
    5. Buang masa je dengar cerita wartawan Soros itu maklum tongkini kini dapat Wang dari soros

      Padam
    6. Jgn dgr cerita cai.
      Itu perbicaraan dkt court sg tu sila ikot.
      Ini perbicaraan mahkamah. Bkn kabar angin.
      Kt malaysia xde peluang sbb najis lantik pak pandir moden

      Padam
    7. OI si GoBLOG/TERORIS KEPALA BUTOH HOMO si SPESIS KANGKANG PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI, JANGAN nak MENYAMAQlah; lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

      Nak PUJA SingaPORK kononnya si TERORIS BANGANG-mcm JUBOQ BABI ni!

      TAK ke KELAKAQnya ni! Si BETINA SUNDAL SingaPORK PENIPU tu dah MEROMPAK hampir $250 BILLION dr. sy. Temas*k dia! Lihat di - http://khairulryezal.blogspot.com/2016/08/isteri-lee-hsien-loong-memakai-beg.html, Isteri Lee Hsien Loong Memakai Beg Tangan RM45 Jadi Viral, So?, August 4, 2016!

      Tapi boleh pula si BETINA SingaPORK SUNDAL PEROMPAK ni diPUJA si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD?! Itulah dasar si puak TERORIS KAFIR HARBI JUBOQ BABI yg. KEJADAHnya sentiasa nak mengHINA ISLAM/umatnya - apabila TAK habis2 mengHINA YAB WANITA PERTAMA tercinta kita!

      Dahlah si BETINA SingaPORK ni juga MEROMPAK TANAH PUSAKA bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu kita kat PP tu - bersama GENG TERORIS dia dr. PENJAJAH PARASIT DAPJUBOQ BABI - sebnyk. 103 EKAR yang dianggarkan bernilai RM 1.09 BILLION! Lihat di - http://mymassa.blogspot.my/2016/02/hampir-13-billion-disimpan-di-singapura.html, HAMPIR 13 BILLION DISIMPAN DI SINGAPURA? , 2/18/2016!! Maka mana SPRM?!!

      Dan Barat/ZIONIS dan KULI2 depa, terutamanya SingaPORK/JEPUN dah makin BANKRAP kerana BERLAMBAK hutang negara – sbb. itu asyik nak MEROMPAK/MENJAJAH Dunia Islam/Dunia Ketiga – lihat di http://www.utusan.com.my/bisnes/ekonomi/singapura-antara-yang-tinggi-hutang-1.76879 , Singapura antara yang tinggi hutang, FADZIL ZAINOL | 04 April 2015 !

      Jadi, PI MAMPOS lu si HOMO2 JIJIK LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
    8. Dr. Kejora Kepal Banak
      Dr. Kris Mangkok Hayun
      Dr. Nonok Tempoyak

      Padam
  2. Ayuh rakyat malaysia!

    Ikuti perbicaraan ini bagaimana penjenayah kolar putih jho lo melakukan tugasan diamanahkan oleh Kak Mah dan Najib.

    Kak Mah dan Najib hanya menyebut jumlah yg mereka inginkan, manakala tugas jho lo adalah menyedut duit kepunyaan rakyat.

    Disebabkan kuasa memerintah yg mereka miliki, Kak Mah dan Najib masih bebas berkeliaran.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau anak syantan, tangkap la. kalau tidak potong buang telor tu.

      Padam
    2. Nk tangkap guane.
      Pendakwa raya dia yg pilih.
      Kbab pun sama mcm manusia xingt tuhan.

      Kalau hebat sgt najis, xdela persempadanan semula

      Padam
    3. Kalo berani cakap berani buat

      Aku ada hal sekarang.

      Padam
    4. Hal nak junpa Lanun Bugis mintak dedak

      Padam
  3. Bersatu pembangkang dalam pru 14 satu lawan satu nampak semakin jelas..Ayahanda Tun menunjukkan warisan kebijaksanaan nya untuk negara

    BalasPadam
    Balasan
    1. He.he.he perangai cet det ADA dekat sini rupa nya he.he.he
      Bila FBI nak tangkap Anak tiri najib ITU he.he.he

      Padam
    2. 8.24,

      Ini pandangan dr kejora ke, dr nek tempoyak ke atau df keris berayon?

      Padam
    3. Kenapa anak tiri najis ikot najis ke china?
      Nyorok bawah ketiak ke?
      he.he.he.

      Kno riza aziz xnk lawan doj.
      He.he.he.

      Berani kerana benar. Takot nyorok bwh ketiak badak

      Padam
    4. Dr Kejora Mangkok Hayun Nonok Tempoyak

      Padam
  4. Sdra semua,

    1. Forget about perbicaraan di malaysia....confirm tak ada

    2. Tangkap menangkap dalam negara malaysia....sah tak akan beflaku

    3. Cuma nak tanya doktor falsafah kejora, nek tempoyak dan keris berayon....pasal fitnah....

    4. Kalau doktor falsafah blogger dr rais hussin, lainlah.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Bab fitnah,mengumpat dan lain bab ugama kena tanya pakar ugama.

      Padam
    2. Bukankah thesis dr kejora, keris berayon dan nek tempoyak dalam bidang fitnah memfitnah, ngumpat mengumpat, carut mencarut, maki memaki, bidang kepakaran mereka?

      Bab ugama jangan sekali dirujuk pada agamawan kerana mereka memilih untuk tidak bercakap, mengalih pandangan dan mengginakan ear plugs.

      Padam
    3. Na'uzubillah, aku tidak sependapat DG ko.

      Padam
    4. 8.41,

      Psndangan sape ini.....dr kejora?..dr keris berayon? atau dr nek tempoyak?

      Padam
    5. Nak komen apa ke jadahnya, ianya perbicaraan bekas kakitangan BSI Bank Singapore, Yeo Jiawie, didakwa atas empat pertuduhan antaranya pengubahan wang haram, pemalsuan dan penipuan. Lantak dia ler, itu urusan Negara Othaman.

      Cuma, si Yeo tu kawan rapat Jho Low, rakyat Malaysia, itu jer...apa yg kalut sangat.

      Bodoh piang punya caci2 babi Matdey ni...

      Padam
    6. Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat ku dibesarkan & bermain-main dgn kawan2 zaman kanak2.

      Sentuhan 1MDB memang membawa kecelakaan & bencana kerana duit yg diperolehi hasil dari pinjaman riba yg diharamkan & dikutuk seperti yang termaktub dalam kitab Taurat, Injil, Al Quran & Hadith2 Rasulullah SAW. Siapa pencetus, penasihat ulung & berkuasa 1MDB kalau bukan Najib...?? Jho Low adalah kawan Reza Aziz (anak tiri Najib) dan orang kepercayaan/pemegang amanah Njib & Rosmah.

      Padam
    7. Betul dsn setuju dengan kenyataan pak othman.

      Sehingga jumpa lagi. Salam.

      Padam
  5. Negara Malaysia pun menjaga kedaualatan undang undang. Ha nya Najib takut kena tangkap dan di dakwa di mahkamah berkaitan skandal 1MDB, buat macam macam yang tak tentu arah.

    Agensi berita British Reuters pun kata punca2 sulit nya beri tahu bahawa Peguam Negara Gani Pattail sedang sediakan Charge Sheet tapi Najib pecat dia serta merta tanpa notis dan sebab yang munasabah.

    Di lantik nya Pandi, seorang pesara Hakim, yang mesti melompat dalam hati nya alih alih dapat jawatan yang lebih tinggi kuasa nya dari Perdana Menteri pun dalam hal dakwa mendakwa.

    Jadi, itu lah punca nya nampak macam negara ini tak hormatkan undang undang.

    Maka, Pandi pun kata Najib tak bersalah dalam hal 1MDB dan berbilion Ringgit dalam akaun nya. Pada hal, US Department of Justice kata "MO1" terlibat dalam "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" yg di lakukan di US dll.

    Oleh itu, Malaysia pun di ketawakan dek seluruh dunia.

    Dengan yang demikian, Najib yang malu dengan negara2 lain pun memendang kpd dan pergi ke negeri China sebab kurang malu muka di sana. Profesor2 sejarah (e.g Prof C.P Fitzgerald) kata "corruption has been rife in China even 2,000 years ago .. propagated by the eunuchs".

    Eunuchs itu hamba di istana yang di potong batang dan bola nya bagi mengelakkan mereka mengacau gundek gundek Maharaja.

    Maka, di jangka ramai lah eunuchs di Malaysia berikut nya. Selamat lah FLOM.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sesiapa yang tahu watak si Rozy mungkin tak pasti sama ada dia sukakan keadaan "selamat" begitu.

      Padam
    2. Doj dah ambil tindakan ke? Belum
      FBI dah ambil tindakan ke? Belum
      He.he.he hanya cakap je
      Cakap bukti dah ada ,belum ambil tindakan hanya tin losing je macai protun ini

      Padam
    3. 8.30,

      Jangan lari dari topik.

      Persoalannya adalah ADAKAH PERBICARAAN DI SINGAPURA ITU FITNAH??????

      YEO MEMFITNAH???

      SWAMILLAI MEMFITNAH???

      KOMISYEN DARI DERMA RAJA ARAB KE IMDB???

      minta pandangan dr kejora, nek tempoyak dan keris berayon

      Padam
    4. Di China sudah lama dulu hingga sekarang penalti bagi korapsi ia lah bunuh mati.

      Korapsi pun sudah "rife" di Philippines sejak 50 tahun dulu - 400 tahun di perintah Spanyol dan 50 tahun "Cocacola-zation by the Yanks" bikin FLOM Philippines, Imdelda Marcos, simpan beribu pasang kasut.

      Presiden Dueterte sekarang macam galakkan gejala main tembak saja pengilang dan pengedar dadah di negara nya.

      Malaysia berani buat gitu kpd corrupt eunuchs with and without socks ke?

      Padam
    5. 8;36
      Ko pun lari Dari topik. Admin tak kata begitu.

      Padam
    6. 8:36 PTG,

      Kau ni Jing Jibo ke? Bodoh bangang nampak nya macam Jibo. Dahtu membuang masa mengkomen yang tak betul. Kepala hotak kau lari dari topik, otak kau taruk kaki, kepala kau sumbat dlm bontot kau.

      Kau tak tahu ke bahawa topik itu begitu luas. 1MDB di Singapore ke mana ke ada lah korapsi. Kau tak nampak ke bahawa ayat pertama Putera M ia lah "Negara yang menjaga kedaualatan undang undang", yang aku petik dan di huraikan sebagai permulaan komen aku.

      Kau tak tahu ke, tak boleh jangka ke, bangang sangat tak boleh sedar bahawa aku menulis komen panjang lebar, membayangkan aku mungkin mahu tulis banyak lagi, merangkumi keseluruh aspek post topik itu? Bukan kah topic itu pada dasar nya korapsi 1MDB? Kau sekolah mana dulu? Di ketiak mak kau ke?

      Padam
    7. 8.45,

      Admin keluarkan berita pasa perbicaraan di singapura. Soalannya adalah adakah ianya fitnah? Itu saja

      Padam
    8. Sesiapa yang tak kenal Jing Jibo, b logger yang di bayar Najib untuk mencacai di blog ini yang ramai pengunjung dan berpengaruh, ini dia CV nya:

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
  6. Rasanya pantun-pantun ni sesuai dengan tajuk di atas

    Kejora nama jing yang satu
    Bahasanya buruk lagaknya hantu
    Dalam mulutnya masukkan sepatu
    Buang tebiat tak lama dah waktu

    Hari hari dia mencarut
    Otak sikit letak kat lutut
    Tak ada mata tak ada perut
    Terlampau mencarut mulutnya herot

    Kejora kata dialah satu2nya pahlawan
    Pahlawan ini dedak makanan harian
    Tak sedar dirinya layak ke Tg Rambutan
    Bagi kejora dan rakan2 yang kurang siuman

    Kejora tahukah erti bercakap sopan
    Kalau mengerti mengapa lempar cacian
    Hanya orang tak siuman berlaku sedemikian
    Trade mark mereka penghuni Tg Rambutan

    Selamat tahun baru Hijrah wahai Kejora
    Makanlah dedak selagi ada
    Kami sokong blog Putra Merdeka
    Sampailah Najib masuk penjara

    Tik tok tik tok Kejora terdengar
    Tandanya dentuman dah dekat nak tiba
    Kejora masih tidur tak sedar
    Najib tumbang Kejora entah ke mana.

    Kredit kepada pencipta pantun

    BalasPadam
    Balasan
    1. B.ravo. Bagus pantun itu.

      Apa saja yg menahikan Jing Jibo atau Kejora ada lah bagus

      Padam
    2. Selamat tahun baru Hijrah pukimak kamu apa cai babi 8.59, ini dah bulan Safar.
      Ngko tahu ke bilang bulan Hijrah ni cai babi...?

      Bodoh boil punya pantun cai babi Matdey sekor ni...
      kah kah kah...

      Padam
  7. Selama ini kejora, ndk tempoyak, ketis berayon selalu menuduh orang memfitnah najib viz 1MDB.

    Nos we have trial proceedings in singapore and tne article by the admin is related this.

    Persoalan saya adalah adakah ini semua fitnah from the view of kejora and his gangs.

    Read carefully. Saya tak lari dari tajuk

    BalasPadam
  8. Nyata bahawa 8:54 PTG itu ia lah Jing Jibo. Dia coba divert readers' attention ke hala lain. Mengata Soalannya adalah adakah ianya fitnah?

    Sudah di smbur bertalu talu. Bila dia tak tahu nak jawab atau meradang nanti, dia akan mengarut, memaki hamun dan mencarut.

    Dah banyak di balun. Jika perlu, akan di balun lagi tiap kali dia keluar.

    Bila dah banyak penerangan di beri nanti, kita perlu tulis lagi pendapat dan hujah2 kita berkenaan apa saja yang ada di tulis dalam post Putra M itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko jawab soalan aku dulu

      Dap buat laporan sprm yg Mahathir ada Lebih do RM1100B fitnah ke bukan?

      Padam
    2. Dok ulang cerita bulan lepas anda nak percaya ke lagi, cerita dia tulis bulah lepas punya cerita
      Nak siasat
      Kata ada bukti
      Tak tangkap lagi pun

      Macai macam mana orang berdebat secara bijak sedangkan cerita dah basi di ulang2 tanyang.

      Padam
    3. Bukan saja mati pucuk nak berhujah balas, malah nampak sangat Kejora dah ketandusan idea dgn membawa cerita murahan tak berkredibiliti dgn menampilkan semula laporan manusia misteri, Abdul Hamid. Siapa dia & apa nama penuhnya, apa jawatan, kaitan dengan Dr Mahathir? Mana sumber atau bukti Dr. Mahathir ada RM 1 trillion? Suruh la mamat abd hamid ni tunjukkan mcm mana dia dpt figure tu la bahlol. Langsung x masuk akal..kalau melibatkan 1 trillion, tentu ianya satu berita sensasi. Tapi heran, tak adapun kedengaran di mana2 stesyen tv, akbar2 & media perdana dalam negara maupun antarabangsa.

      Tak sudah2 Kejora membengapkan diri nak buat lawak bodoh. Jika Kejora anak jantan yg ada telur..pergilah susul buat laporan polis baru & hantar saman agar Tun Mahathir diheret ke mahkamah...ada berani, Kejora....??? Toksah kencinglah Kejora...!!

      Padam
  9. Mr scholar

    Syabas utk komen yang bernas. Cuma bab corruption propagated by the eunuchs, boleh elaborate tak camna eunuchs ni leh jadi propagators?

    By d way setahu saya di china hukuman mati bukan untuk cooruption sahaja dan corruption per se bukan mati sahaja hukumannya. Di sana hukuman ikut gravity of the offence. Kalau curi, samun, kelepet atau apa sahaja dalam graviti yg besar maka matilah hukumannya. Kalau cecah billion ada dlm akaun memang kioklah. Buka kilang susu nak untung lebih letak melanin ramai budak jatuh sakit pun kiok juga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. TK atas komen Sdr. Saya bukan scholar pun. Ha nya peminat apa apa maalumat berkenaan China and the Chinese untuk menepis dan membahan "wild, unsubstantiated and unjustified allegations" against the Malays by the Red Beans, terutama nya di kempen PRU13. Termasuk yg mengatakan Melayu bodoh, malas dsb nya.

      Di suatu blog yang penuh dengan jenis mereka (mungkin 1-2 sekor saja tapi pakai banyak nics macam Jing Jibo), telah di godam bertalu talu tiap kali mereka masuk, sehingga senyap mereka - dalam tempoh bertahun.

      Amat sedih sekarang Melayu bercakar sama sendiri sebab beberapa pemimpin Melayu korap bukan main, seleweng 1MDB dan songlap duit.

      Namun demikian, saya akan keluarkan penerangan fasal eunuchs di China itu dalam masa berikutan ini. Sekarang saya mencari buku berkenaan di almari saya.

      Padam
    2. Wah pengalaman yang menarik.

      Tapi cara RBA itu sekarang sudah digunakan oleh cyberterompah UMNO. Tipu, pusing, kelentong, buat fake identities dsbgnya.

      Tak perlu pergi jauh, tgk dalam ni sudah cukup.

      Saya akan tunggu cerita mr scholar itu nanti. Menarik bunyinya.

      Padam
    3. Sementara tu memandangkan ilmuan2 penipu ni tak boleh jawab soalan admin saya cadangkan malam ni kita letak tepi cerita nak sental si penipu tu.

      Apa kata kita ikut cadanagan admin 'adakalnya kita pulaukan dia', melainkan dia kacau kita kalau dia cakap sorang-sorang kita biarkan ja. Udah kronik pun.

      Padam
  10. Kejora nie saya agak jenis eunuch (kemaluannya dikasi) peliharaan Najib & Rosmah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tidak ragu lagi pak Man, sebab tu nampak luar ja mcm jantan tapi batang dan bola dah tak ada.

      Kikikiki

      Padam
    2. Ujian dan sabar

      Al-Baqarah:155 - Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar:

      Al-Baqarah:156 - (Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: "Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."

      Al-Baqarah:157 - Mereka itu ialah orang-orang yang dilimpahi dengan berbagai-bagai kebaikan dari Tuhan mereka serta rahmatNya; dan mereka itulah orang-orang yang dapat petunjuk hidayahNya.

      Al-Baqarah:214 - Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan hartabenda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?" Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah).

      Padam
    3. Pak Man dan bro 9:51.

      Banyak beza sebenarnya di antara eunuchs tu dgn Kejora. Diorang tu manusia walaupun dah dikasi, Kejora pula ialah seekor anjing peliharaan yg dikasi makan dedak.

      Padam
  11. Permintaan john doe, maalumat berkenaan eunuchs dan korapsi di China -

    Buku nya, "China, A Short Cultural History", 600+ pages, by Prof C.P Fitzgerald who spent 5 years living in China studying the language and gathering materials for his books.

    Korapsi mula menjadi rife in China lebih 2,000 tahun dulu bila Maharaja nya mula mengambil isteri dari orang biasa, timbul gejala yg di panggil "consort families" di mana adik beradik sanak saudara si bini diam di istana yang besar, luas, gemilang. (Mcm di P/jaya, penuh anak tiri dll kan?)

    Ahli2 consort families lah yang mulakan hal getting favours from the Emperor and dishing them out, asking for gold etc as the consideration, becoming wealthy in the process.

    Ini berlaku sejak 1 abad sabelom tahun Masehi (AD)- 2100 tahun dulu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sejahat2 cina pun tak lah datang tangkap org2 di SE Asia. Seperti yg di buat oleh org barat terhadap org kulit hitam 200-300 thn. dulu. Merantai kaki Dan membawa mereka ke amerika.untuk menjadikan mereka hamba.
      Sudah baca kebuku the roots bagimana seorang negro berugama Islam ,kunta kente, ditangkap Dan di bawa ke Amerika.

      Padam
    2. Itu jelaskan kenapa cina senang merasuah (dan masih menerima pemimpin yg mahu kawtim kot bawah pada ketika bahagian lain di dunia dah elak utk berurusan).

      Saudara.

      Sebenarnya bukan China atau barat sahaja. Umat Islam pun amalkan benda ni.

      Barat takdak cerita pasal eunuchs tapi semasa zaman uthmaniyah perkara ni berlaku di Turki dan tanah Arab, termasuk utara Afrika di mana orang2 kaya membeli eunuchs utk jaga harem mereka.

      Semasa pemerintahan king faisal baginda sampai tebus setiap eunucs di saudi dgn wang negara tapi selepas itu disebabkan tak tau mana nak pergi para eunuhcs ni pilih utk tggl terus dgn tuan sampai mati. Ada cita dalam buku autobiography princess of arabia.

      Padam
    3. http://www.srune.com/lists/10-most-brutal-torture-techniques-used-in-history/45




      10 Most Brutal Torture Techniques Used in History


      Here are 10 most brutal torture techniques ever devised. People have injected a sense of creativity into the creation of devices designed to inflict pain.

      1
      Hanged, Drawn, and Quartered

      Source: www.gutsandgore.co.uk
      To be hanged, drawn and quartered was a punishment in England used for men found guilty of high treason.
      The full punishment was made up of the following - the victim was:
      - Dragged, usually by a horse, on a wooden frame to the place where he was to be publicly put to death. This is one possible meaning of drawn. A more likely meaning of drawn is the removal of the inner organs.
      - Hanged by the neck for a short time or until almost dead.
      - Removed from hanging and placed on a table. Still alive, the victim was cut open in the abdomen and his intestines and sex organs removed. The removed organs were burned in a flame, prepared close to the prisoner.
      - The victim's head was cut off, and the rest of the body hacked into four parts or quarters (quartered).
      2
      Saw Torture

      Source: www.medievality.com
      The Saw was widely used throughout the Middle Ages, mainly because the tools required were found in most houses and no complex devices were required. It was a cheap way to torture and kill a victim who was often accused of: witchery, adultery, murder, blasphemy or even theft.

      3
      A wooden horse (or Spanish donkey)

      A wooden horse (or Spanish donkey) is a torture device for women, of which there exist two variations; both inflict pain by using the subject's own weight to apply pressure to her genitals. The French called this instrument the Chevalet, from the French diminutive of cheval, horse.

      4
      Republican Marriage

      Source: allpostersimages.com
      Republican marriage was a form of execution that allegedly occurred in Nantes during the Reign of Terror in Revolutionary France and "involved tying a naked man and woman together and drowning them". This was reported to have been practised during the drownings at Nantes that were ordered by local Jacobin representative-on-mission Jean-Baptiste Carrier between November 1793 and January 1794 in the city of Nantes. Most accounts indicate that the victims were drowned in the Loire River, although a few sources describe an alternative means of execution in which the bound couple is run through with a sword, either before, or instead of drowning.

      Padam
  12. Pantun dua kerat untuk kejora,

    Di dunia kak mah tampar najib minta ampun, tunduk nangis pekat,

    Akhirat disaat kejora kikiKIK (tak habis sebut) kena pelangkong bertalu talu malaikat.

    BalasPadam
  13. Al-Ĥaj:38 - Sesungguhnya Allah membela orang-orang yang beriman; sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap seorang yang khianat, lagi tidak bersyukur.

    Wanita (An-Nisā'):45 - Dan Allah lebih mengetahui (dari pada kamu) tentang musuh-musuhmu. Dan cukuplah Allah menjadi Pelindung (bagimu). Dan cukuplah Allah menjadi Penolong (bagimu).

    Nabi Hud:111 - Dan sesungguhnya kepada masing-masing (mereka yang berselisih itu) pasti Tuhanmu akan menyempurnakan dengan cukup, (balasan) pekerjaan mereka. Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui apa yang mereka kerjakan.

    Nabi Hud:112 - Maka tetaplah kamu pada jalan yang benar, sebagaimana diperintahkan kepadamu dan (juga) orang yang telah taubat beserta kamu dan janganlah kamu melampaui batas. Sesungguhnya Dia Maha Melihat apa yang kamu kerjakan.

    BalasPadam
  14. Di zaman Maharaja Han Shun Ti AD 126-144 suatu gejala baru timbul yang membawa the "empire to ruin" - "the power of the palace eunuchs (palace servants yang bola dan batang nya di potong mengelakkan mereka mengacau beratus gundik dlm istana) .. in part a consequence of the ambitions of the consort families .."

    Maharaja mula malas, duduk saja dalam istana, tak keluar menjelajah negara nya, tak memeriksa pegawai pegawai dan menteri menteri nya.

    Ini mustahak: "The ministers might .. write reports, but it was from the eunuchs that the Emperor heard the gossip of the outer world, and he heard only what they chose to tell him" - page 251.

    "The single aim of eunuch policy was personal enrichment. They were recruited from the lowest strata of society, and, in consequence, they lost no opportunity of laying hands on such wealth as came their way" - pg 252

    "Promotions and appointments depended on eunuch goodwill, and their favour was only to be purchased with gold. Honours, rewards, titles, and power were bestowed upon those whom the eunuchs praised to the Emperor .." - pg 252

    Begitu kuat kuasa dan pengaruh eunuchs itu, "in AD168, the eunuchs brought about a palace revolution, imprisoned the Empress Regent .."

    ".. interferred with military operations ... fierce political struggle between the Army and the eunuchs ... "

    the Han Empire weakened, finally crumbled .. AD221 ... then began the anarchist age in China ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Srr john doe,

      Rasa nya ada ramai eunuchs di negara ini sekarang - yang ada barang dan bola - memainkan peranan eunuchs di China di zaman itu .

      Jika ada apa apa lain yg sdr ingin tahu, sila lah beri tahu dan saya coba respond di lain masa - sekarang sampai masa saya melihat documentary programmes, di ucapkan selamat malam.

      Padam
    2. The black death itu bencana luar biasa berlaku dlm zaman pertengahan yang meragut nyawa 30% keseluruhan penduduk Eropah.

      Padam
    3. Mr scholar, saya baru online.
      Apa pun terima kasih. Selamat malam.

      Padam
    4. Terlupa nak komen pasal eunuchs dalam malaysia ni yang main peranan sama. Memang setuju sangat. Cuma gelaran mereka ni saja hari ini dah berubah. Sesama mereka panggil masing-masing pendedak dan orang lain ikut dan ketua mereka juga akui mereka adalah macai dan siap cakap biar mereka dipanggil macai (memang kelakar bunyinya tapi itulah tahap pemimpin yang ada pada hari ini).

      Padam


    5. Kepada rakan2 ku (yang Islam) Pro Najib sekelian
      Hendaklah kamu semua jangan sesekali menggunakan tambahan A.D. kerana adalah perkataan Latin yang bermaksud dalam masa tuhan kita.
      Tuhan kita ALLAH bukannya Nabi Isa(AS.). Puak2 sana dengan mengguakan singkatan AD selepas tahun seolah2 telah mengiktiraf bahawa Nabi Isa(AS) sebagai tuhan mereka.

      Biarlah mereka dg kejahilan mereka.


      https://gotquestions.org/BC-AD.html
      BC AD, B.C. A.D. Question: "What is the meaning of BC and AD (B.C. and A.D.)?"
      Answer: It is commonly thought that B.C. stands for “before Christ” and A.D. stands for “after death.” This is only half correct. How could the year 1 B.C. have been “before Christ” and A.D. 1 been “after death”? B.C. does stand for “before Christ.” A.D. actually stands for the Latin phrase anno domini, which means “in the year of our Lord.” The B.C./A.D. dating system is not taught in the Bible. It actually was not fully implemented and accepted until several centuries after Jesus’ death.

      Padam
  15. BODO MACAI KUTTY BERTINGKEK TINGKEK
    MAHKAMAH YAHUDI SINGPORK DEPA RUJUKAN
    BICARA PEMULA TIADA NAMA NAJIB DIANGKEK
    MANO NAMO NAJIB ...? LANSUNG TAK DITUNJUK

    MAHKAMAH YAHUDI SINGAPORK DITUNJUK
    NAMO NAJIB LANSUNG TAK DISOBUT PULAK..
    PEGAWAI BANK BSI YANG TERKINJA MACAM BERUK
    MACAI MEDDEY SEBOLEH CARA NAK FITNAH JUGAK

    kikikikiki... jho lo yg disebutdlm mahkamah najib jugak yang dikaitkan... bodooo bodooo...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1. Memang di singapura bukan kes najib tapi banker singapura dah pulun duit 1MDB.

      2. Dari mana orang singapura dapat duit itu kalau tidak dari akaun jho low yang terima dari 1MDB

      3. Dari mana jho low dapat duit 1MDB kalau tidak atas arahan Najib.

      4. Kalau najib tak luluskan ini, semua ini tak kan berlaku.

      5. Ketidak jujuran najib menyebankan penyamunan wang 1MDB berlaku

      Harap anda faham dan jangan cuba buat tak faham

      Padam
  16. Seronok jugak baca tulisan pengikut tuhan harun ni.

    BalasPadam
  17. Bodohnya blog sama mcm bodohnya ahli forum dlm ni..buta hati sokong buta tuli pada matdey.. tapi biarkan tak lbh ibarat tong kosong

    BalasPadam
  18. Al-Ĥadīd:5 - Dia lah sahaja yang menguasai dan memiliki langit dan bumi; dan kepada Allah jualah dikembalikan segala urusan.

    An-Naĥl:128 - Sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang bertaqwa, dan orang-orang yang berusaha memperbaiki amalannya.

    An-Naĥl:127 - Dan bersabarlah (wahai Muhammad terhadap perbuatan dan telatah golongan yang ingkar itu); dan tiadalah berhasil kesabaranmu melainkan dengan (memohon pertolongan) Allah; dan janganlah engkau berdukacita terhadap kedegilan mereka, dan janganlah engkau bersempit dada disebabkan tipu daya yang mereka lakukan.

    Al-Baqarah:277 - Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mengerjakan sembahyang serta memberikan zakat, mereka beroleh pahala di sisi Tuhan mereka, dan tidak ada kebimbangan (dari berlakunya sesuatu yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita.

    BalasPadam
  19. Caii-cai babi memang dah tercucuk jarum si Matdey belut
    Setiap masa tak henti mahu cetus huru hara dan kemelut
    Membebel mencaci maki, bagai puki mereka punya mulut
    Bekas sfaff bank Singapore dibicara, cai babi apahal kalut

    BalasPadam
  20. Kenyataan favorit Anjing2 Najib, Kejora Kris Berayon dan Nek Tempoyak (Orang yg sama)

    DOJ dah tangkap??
    Singapork Swiss Yahudi
    Pantun Bingok

    Ini soalan dari orang yg beranak dari puki babi!!!

    BalasPadam
  21. Cai cai najib.

    Berlapang dada

    Baca berita kes perbicaraan berkenaan 1MDB di singapura ... hari ini masuk hari ke 4.

    Selepas baca, jawablah seikhlas dan jujur yang boleh demi Allah swt

    ADAKAH KES INI FITNAH 1MDB YANG ADA KAITAN DENGAN NAJIB?????

    Terima kasih




    BalasPadam
  22. What is actually the bloody pig ‘cais’ are trying to reveal
    Ex-staff of a Singapore bank under trial is not a big deal
    There is nothing mentioned anything J low or Najib steal
    As I had earlier said they are damn bloody stupid in real

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora,
      listen me now and listem me good...

      Its not just once, nor its not just twice
      You lied many times with your stupid disguise
      Lo and behold, what's left behind
      By the guile and wit, of crooked mind

      ps:
      Go back to school to improve your English. Your English is still horrible & suck...!!

      Padam