Rabu, 9 November 2016

Jadi Anak Jantan..!


Perkara biasa, apabila ada maklumat terbaru yang perlu dimasukkan maka perlukan masa untuk menyediakannya..!

Sementara dapat masa tambahan untuk mengemaskan dokumen..buat la..! Yang penting bawa ke muka pengadilan..! bukannya asyik nak batal, nak elak prosiding..! buktikan..!

Cubaan Najib batal saman Mahathir ditangguhkan ke 20 Feb

Perbicaraan kes Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang mahu membatalkan saman kemungkiran kewajipan fidusiari dan salah laku tort misfeasance dalam jawatan awam yang difailkan oleh Tun Dr Mahathir Mohammad telah ditangguhkan hingga 20 Februari tahun depan.
Permohonan itu pada asalnya dijadualkan didengar di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.
Bagaimanapun, peguam Mahathir, Mohd Haniff Khatri Abdulla berkata mahkamah bersetuju untuk menangguhkannya untuk membenarkan plaintif menyediakan hujah-hujah tambahan bagi kes mereka.
"Mahkamah bersedia untuk mendengar permohonan ini (bagi membatalkan saman).
“Walau bagaimanapun disebabkan oleh keadaan yang tidak dapat dielakkan dan atas permintaan kami - kerana terdapat isu-isu dalam afidavit jawapan yang kami percaya adalah isu-isu undang-undang tambahan - kami telah membuat permohonan (penangguhan) bertulis pagi ini selepas menerimanya Jumaat lepas," katanya .
Haniff berkata demikian kepada pemberita di luar mahkamah petang ini, selepas berjumpa i hakim yang bakal membicarakan kes berkenaan, Abu Bakar Jais di kamarnya.
Selain Mahathir, plaintif lain bagi kes itu ialah ketua sayap wanita, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Anina Saadudin dan bekas pemimpin Umno, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan.
Plaintif dalam samannya pada 23 Mac lalu, memohon perintah mahkamah untuk mengisytiharkan Najib melakukan tort misfeasans dalam jawatan awam dan tort kemungkiran fidusiari dengan menyalah-gunakan kedudukannya.
Menurut mereka, Najib sebagai perdana menteri, pengerusi BN, presiden Umno dengan niat jahat dan mala fide menghalang, mencampuri, menindas dan menyalah pintas pelbagai siasatan dan inkuiri berhubung skandal 1MDB berserta kemasukan dana dalam anggaran USD700 juta (RM2.6 bilion) ke dalam akaun peribadi banknya.
Mereka juga memohon perisytiharan yang sama di mana Najib menyalah-gunakan kedudukan beliau untuk mengambil tindakan terhadap Anina dan Khairuddin.
Mereka juga menuntut RM2.6 bilion sebagai ganti rugi teladan dan ganti rugi berpanjangan sebanyak RM42 juta.
Najib pada 20 April lalu, memfailkan permohonan untuk membatalkan saman tersebut.
Baju kuning ke jalan kerana tidak mendapat ruang dan peluang di Mahkamah..! Jangan pula menyorok dibelakang baju merah untuk menghuruharakan negara..! 
Tujuan baju merah selain mahu mengalihkan isu ianya juga bertujuan untuk menghidupkan 'mode' kuasa MKN yang telah tersedia..! Rakyat tahu dan faham sangat tu..!
1. Kita sedang melihat perang baju – kuning lawan merah.

2. Kuning berjuang untuk membersihkan pilihan raya. Baju merah yang menentangnya tentulah berjuang untuk pilihan raya yang kotor. Oleh kerana kekotoran yang dipertahan oleh baju merah ialah kekotoran Kerajaan, maka merah bersetuju dengan tuduhan baju kuning bahawa Kerajaan bergantung kepada yang kotor untuk menang pilihan raya.

3. Undang-undang Security Council Act yang baru dilulus oleh Kerajaan memberi kuasa kepadanya mengisytihar keadaan sekuriti dalam mana-mana kawasan berada dalam keadaan bahaya.

4. Apabila undang-undang ini dikuatkuasa dalam mana-mana kawasan, maka Kerajaan berhak menangkap dan memasuk dalam tahanan sesiapa sahaja tanpa bicara. Jikalau orang itu atau siapa sahaja terbunuh semasa penguatkuasaan undang-undang tersebut, mahkamah tidak perlu mengadakan inquest (pemeriksaan untuk menentukan sebab kematian) ke atas simati. Keluarga simati tidak boleh meminta dari mahkamah supaya sebab-sebab kematian diberitahu kepada mereka.

5. Mana-mana pihak yang membuat salah semasa menjalankan tugas tidak boleh didapati bersalah oleh mana-mana pihak.

6. Tindakan baju merah menyerang baju kuning boleh mencetuskan huru-hara dan kacau-bilau di mana-mana kawasan. Keadaan ini boleh menjadi alasan undang-undang sekuriti dikuatkuasakan di mana-mana sahaja.

7. Sehingga kini baju kuning tidak membalas keganasan baju merah. Tetapi besar kemungkinan baju merah akan berjaya merusuh dengan baju kuning pada 17-19 November semasa Bersih (baju kuning) berhimpun untuk buat demonstrasi.

8. Jika tidak ada rusuhan pada hari-hari tersebut pun, Kerajaan masih boleh kuatkuasakan undang-undang sekuriti atas sebab ramalan akan berlaku rusuhan.

9. Sedikit sebanyak baju merah sudah berjaya mempengaruhi Dewan Bandaraya. Kerana baju merah bercadang mengadakan tunjuk perasaan di Dataran Merdeka pada hari dan jam yang sama Bersih berdemonstrasi, maka Bandaraya sudah melarang sebarang tunjuk perasaan dari diadakan di Dataran Merdeka.

10. Melalui ugutan tunjuk perasaan baju merah sudah secara tidak langsung mengambil alih kuasa Kerajaan. Saya ucap tahniah kepada Jamal kerana sudah jadi de facto PM Malaysia.

11. Sementara badan Hasil Dalam Negeri sudah menjadi terrorist yang menyerang siapa sahaja kerana dapat bonus, Jamal Red Shirt sudah menjadi pengganas jalanan yang menyumbang kepada keamanan negara.

12. Syabas Dato. Bila nak dapat Tan Sri?


Lu Fikir La Sendiri!!!

89 ulasan:

  1. Sudah amat nyata. Najib takut ke mahkamah. Takut di arah dek Hakim supaya jadi saksi dan di soal bertalu talu dek Peguambela. Takut tak terjawab. Atau tersasul jawab, timbul skandal lain.

    Nyata dari hal dia sekian lama tak saman SR, WSJ, NYT, DoJ. Cakap aje macam macam, menafi malumat yg depa keluarkan, menuduh depa bias, nak jatuhkan dia, tak sukakan dia, tak sayang dia, tak cinta dia. Dia, kuncu2 nya, dan anjing2 nya kata begitu. Tapi hapah haram satu tindakan pun tak ambil menyaman depa.

    Maka begitu jugak dengan kes bila dia kena saman dek Tun M. Mesti dia nak cabut lari dari kena ke mahkamah sebagai saksi. Suruh loyar dia buat itu ini. Macam beberapa bulan lalu dalam satu kes lain dia coba, melalui loyar dia, dapatkan Hakim buat pengadilan "in chambers" - tak payah bicara penuh. Sebab takut dia kena jadi saksi jugak. Bagus nya, Hakim tak setuju. Gamak nya dia settle out of court kes itu.

    Tapi dalam kes saman Tun M, berani ke dia nak settle out of court? Mahu ke Tun M buat begitu? Mahu ke Mr Cash Is King tawarkan 2-3 bilion Ringgit untuk settle out of court dengan Tun M?

    Tak boleh punya. Tun mesti nak full trial. Sebab segala tahi Mr Cash Is King boleh di keluarkan di kes itu. Supaya boleh goncang pendirian majoriti pengundi. Supaya dia boleh lingkup bersama UMNO/BN di PRU14. Malaysia mesti di selamatkan. Dari di jahanam oleh nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dari bermula lobang 1mdb pecah mao hoo tang klepek sentiasa ketakutan..

      Padam
  2. Pandi mana pandi...😚😙😉🌧🌦☔🌂

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pandi tak menentukan Tarikh Mahkamah membicarakan kes. Negara ini di katakan ada independent judiciary.

      Kita kena berharap kpd Pendaftar Mahkamah bagi tarikh bicara yg awal dan kpd Hakim Hakim bagi mendapatkan penghakiman yg boleh menyelamatkan Malaysia.

      Padam
  3. Najib boleh coba dapatkan pembatalan saman Tun Dr Mahathir sehingga peringkat mahkamah tertinggi negara ini - Mahkamah Federal. Ini bermakna pergi ke Mahkamah Rayuan, kemudian ke Mahkamah Federal.

    Selalu nya 1-2 tahun nak sampai tiap satu peringkat. Dia mesti coba seboleh boleh nya. Terutama nya sebab PRU14 lk 2 tahun saja lagi. Ikut keadaan biasa, dan hal dia pegang bukan main banyak kuasa sekarang, kot dia boleh dapat kes itu tidak di bicara hingga selepas PRU14. Jika begitu, Bugis Melalnun lagi lah keadaan nya.

    So'al nya: ada ke jalan lain yang boleh bikin bicara itu berlaku sabelom PRU14? Cara biasa - fail permohonan emergency certificate, membolehkan pendaftar mahkamah mencepatkan jadual bicara. Kena buat tiap peringkat, beb - peringkat Mahkamah Tinggi, Mahkamah Rayuan, Mahkamah Federal, semua nya ada Pendaftar sendiri dan berlainan. Itu sistem perundangan kita, rasa nya.

    Kita ada independent judiciary. Kita banyak kena berharapkan dan merayu kpd Pendaftar2 Mahkamah itu menggunakan bijaksana (discretion) mereka bagi menjadualkan bicara itu awal. Dan berdoa kpd Allah SWT supaya menggerakkan hati Pendaftar2 itu berbuat begitu. Kalau boleh, bicara sampai ke peringkat Federal sebelom PRU14.

    Ameeen, ameeen, ameeen, Ya Rabbal alamin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdr Tanpa Nama 7:50

      Saya melihat pandangan saudara lebih kepada isu prosedur dan due process mahkamah. Saya percaya sdr adalah seorang peguam dan sebab itu pandangan sdr banyak ke arah prosedur.

      Saya bersetuju 100% dgn pandangan bernas sdr dan memohon untuk menambah di luar kerangka prosedur mahkamah. Betulkan sekiranya saya silap.

      Matlamat undang-undang sivil ialah restitution. Dalam kes ini tiada sebarang restitution peribadi bg Tun M dan 2 lagi disebabkan wang bukan dituntut dibayar kpd mereka sebaliknya 'dipulangkan' ke kantung negara.

      Restitution bagi si Jebon Kelepet (walaupun defendan, beliau perlukan restitution ini) ialah maruahnya yang sangat2 tercemar dgn tuduhan penyamun, perompak, penyonglap, kelepet dan yg sewaktu dengannya.

      Maka apabila inilah restitution bagi si Kelepet, beliau sepatutnya duduk dalam kandang saksi dan beri keterangan biar seluruh dunia dengar dia tak bersalah.

      Saya masih ingat kes Tan Seri Vincent Tan yang meletup satu ketika dulu. Di dalam kes saman fitnahnya beliau boleh sahaja mengambil penghakiman melalui afidavit memandangkan defendan tidak masukkan kehadiran tetapi beliau memilih untuk beri keterangan dalam kandang supaya kesannya lebih terasa. Malah menurutnya beliau telah membelanjakan 1.5juta untuk fee guaman pada ketika satu sen pun pampasan mahkamah tidak dituntut. Ini baru betul mahu 'bersihkan nama'.

      Jebon Kelepet kenapa takut masuk ke kandang? Satu sahaja jawapannya iaitu kerana ia sedar sekiranya ia memilih untuk duduk dalam kandang segala kencing dan beraknya akan berterabur seluruh dunia.

      Inilah dia 'hero' para pendedak. Cakap berdegar-degar habuk pun tarak. Asyik kelentong sahaja kerjanya.

      Oh lupa plak, hari ini Rabu semalam Selasa. Selasa bila lagi nak saman?

      Pendedak dipersilakan menjawab.

      Padam
    2. Sdr john doe,

      Saya bukan lawyer, malahan pendapat2 sdr di atas dan di komen di bawah membikin saya memikir sdr lah yang lawyer.

      Saya ha nya tahu sikit sebanyak proses undang undang. Kita orang pihak Parti Bersatu selalu gunakan otak, fikir dahlu bila menjawab.

      Tak macam puak Najib yang gunakan lutut bila menulis komen.

      Mari kita teruskan membincang pos pos Putera M. Ramai pembaca di luar sana yang baca tanpa meninggalkan komen dan mereka perlu di beri sebanyak mana pandangan kita yang tak sukakan Najib yang kita boleh keluarkan.

      Selamat berjuang bagi menyelamatkan Malaysia untuk kita semua puak Parti Bersatu.

      Padam
    3. Terima kasih sdr Tanpa Nama.

      Jadilah kita berdua lawyer rakyat yang mempersembahkan kes untuk tatap rakyat ke atas pemimpin kelepet ini.

      Salam perjuangan dari saya juga.

      Semoga kita semua diberkati dan sama2 beroleh kejayaan menjatuhkan sang Kelepet dari persada kuasa yang menjahanamkan negara.

      Padam
    4. Well done boys, both of you have set the yardstick of how to deliver sound argument with mutual respect. A free class room indeed for those who want to learn.

      Padam
  4. Tahik kuning konon berjuang mahu bersihkan pilihanraya
    Sebenarnya depa kecewa bila cara demokrasi tak berjaya
    Bila buat demonstrasi mereka jadi pengganas hantu raya
    Tambah pula dibiayai Soros Yahudi, ia sangat merbahaya

    BalasPadam
  5. Tahik kuning konon berjuang mahu bersihkan pilihanraya
    Sebenarnya depa kecewa bila cara demokrasi tak berjaya
    Bila buat demonstrasi mereka jadi pengganas hantu raya
    Tambah pula dibiayai Soros Yahudi, ia sangat merbahaya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hari ini Jing Jibo keluar pantun memantun macam katun dulu. Tidak berpoya poya macam orang biasa macam beberapa hari yang lalu. Entah apa sebab nya.

      Pembaca "casual" blog ini mungkin tak kenal Jing Jibo. Dia ada lah BLOGGER YG DI BAYAR NAJIB, di tugaskan ke blog ini sebab blog popular dan berpengaruh. Ini dia CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. Cai babi sewel 8.11 udah mula rasa panas mcm dlm relau
      Pelbagai cara cai biol bingai ni buat Kejora dia cuba halau
      Udah berapa lama cai ni kata, Kejora dia nak ajak dipulau
      Tapii bila nampak pantun Kejora, mata dia terus jadi silau

      Padam
    3. Soros,soros,soros tapi bukti yileeks..reka2

      Padam
    4. 8.21-sibebal pondan pagi2 dah merapu2..dedak blm sampai?

      Padam
  6. Dulu Madey biol kata demonstrasi jalanan kerja yang gila
    Kini sudah terbalik, si tua munafiq ini jadi penganjur pula
    Namun rakyat dah tahu agenda sebenar, ini keling Kerala
    Kalu cara zaman dulu, Matdey ni dah layak dihukum sula

    BalasPadam
  7. Matdey barua pukimak hanya bertopeng ‘title’ Negarawan
    Tapi kita udah nampak, dia kini dah jadi gila sasau sawan
    Zaman reformasii dulu, Soros dia suruh kita kecam lawan
    Kini raja Yahudi itu Matdey jadi tali barut dan buat kawan

    BalasPadam
  8. Matdey barua pukimak hanya bertopeng ‘title’ Negarawan
    Tapi kita udah nampak, dia kini dah jadi gila sasau sawan
    Zaman reformasii dulu, Soros dia suruh kita kecam lawan
    Kini raja Yahudi itu Matdey jadi tali barut dan buat kawan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukti ape ko ada?merapu2 dah gila?

      Padam
  9. Dulu Madey biol kata demonstrasi jalanan kerja yang gila
    Kini sudah terbalik, si tua munafiq ini jadi penganjur pula
    Namun rakyat dah tahu agenda sebenar, ini keling Kerala
    Kalu cara zaman dulu, Matdey ni dah layak dihukum sula

    BalasPadam
  10. Dulu tak ada perompak sekarang ada perampok..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perompak yg dipuja dan di bela..perompak yg pegang rekod dunia dalam jenayah klepek

      Padam
  11. Jadilah anak jantan..
    Siapa anak jantan dlm umnongok..
    Siapa yg ada keberanian dlm umnongok

    BalasPadam
  12. B.abi
    E.mosi
    R.usuh
    S.ebab
    I.blis
    H.asut

    BalasPadam
    Balasan
    1. M.elayu
      A.kan
      H.ancur
      A.pabila
      T.urut
      H.asutan
      I.blis
      R.akus

      Padam
    2. Ni dia anak jantan umnongok...teloq ade?

      Padam
    3. P.uak
      P.emberontak
      B.arua
      M.atdey

      Padam
    4. P.arti
      P.ukimak
      B.oboi
      M.amak

      Padam
    5. P.uak
      P.engikut
      B.ebal
      M.uydin

      Padam
    6. P.asukan
      P.enyokong
      B.abi
      M.urtad

      Padam
    7. P.eliwat
      P.elacur
      B.unuh
      M.elayu

      Padam
    8. P.enyokong
      P.enjajah
      B.umi
      M.alaysia

      Padam
    9. P.embelot
      P.enderhaka
      B.erasal
      M.alabari

      Padam
    10. P.encacai
      P.siko
      B.iol
      M.ereng

      Padam
    11. Anak JANTAN umnongok takberteloq..ha3

      Padam
  13. TUDUHAN PEROMPAK ARAHAN KUTTY
    BUKTI ROMPAKKAN ELEK PUNDYKUTTY
    DOJ DAN FBI BILA LAGI NIII...?
    TAKKAN DAH SAMAN TARIK KEMBALI

    kikikiki....

    BalasPadam
    Balasan

    1. Matlamat undang-undang sivil ialah restitution. Dalam kes ini tiada sebarang restitution peribadi bg Tun M dan 2 lagi disebabkan wang bukan dituntut dibayar kpd mereka sebaliknya 'dipulangkan' ke kantung negara.

      Restitution bagi si Jebon Kelepet (walaupun defendan, beliau perlukan restitution ini) ialah maruahnya yang sangat2 tercemar dgn tuduhan penyamun, perompak, penyonglap, kelepet dan yg sewaktu dengannya.

      Maka apabila inilah restitution bagi si Kelepet, beliau sepatutnya duduk dalam kandang saksi dan beri keterangan biar seluruh dunia dengar dia tak bersalah.

      Saya masih ingat kes Tan Seri Vincent Tan yang meletup satu ketika dulu. Di dalam kes saman fitnahnya beliau boleh sahaja mengambil penghakiman melalui afidavit memandangkan defendan tidak masukkan kehadiran tetapi beliau memilih untuk beri keterangan dalam kandang supaya kesannya lebih terasa. Malah menurutnya beliau telah membelanjakan 1.5juta untuk fee guaman pada ketika satu sen pun pampasan mahkamah tidak dituntut. Ini baru betul mahu 'bersihkan nama'.

      Jebon Kelepet kenapa takut masuk ke kandang? Satu sahaja jawapannya iaitu kerana ia sedar sekiranya ia memilih untuk duduk dalam kandang segala kencing dan beraknya akan berterabur seluruh dunia.

      Inilah dia 'hero' para pendedak. Cakap berdegar-degar habuk pun tarak. Asyik kelentong sahaja kerjanya.

      Oh lupa plak, hari ini Rabu semalam Selasa. Selasa bila lagi nak saman?

      Pendedak dipersilakan menjawab.

      Padam
    2. 9.10 itu laa cara sibebal berhujjah..bukti najib merompak takada..ko ada bukti najib tak merompak?jadi 2.6 billion dalam akaun dia tu duit DERMA BAPAK KO laa? Hahahaha..kan dah KENA sebijik..padan muka..ha3

      Padam
    3. Bukti? Bukti kepala bapak kau.

      “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, dan dari 136 pages of 1MDB DoJ report and lawsuits, kepala hotak kamu kempis kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”

      Padam
    4. Si bodoh bangang jugak tak tahu apa bukti yang di terima di mahkamha. Kepala dia perlu di gosok dengan batu yang ada inskripsi berikut:

      Types of evidence allowed in court

      http://www.inbrief.co.uk/court-proceedings/evidence.htm#

      There are a number of different types of evidence:

      • Testimony - the oral statement of a witness made on oath in open court and put forward as evidence of the truth of what he or she says.

      • Real evidence - this is usually a material object of some kind, which is produced for inspection, either to prove that it exists, or so that the court can make an inference as to its condition or value, for example ripped clothing, a knife or burnt document.

      • Hearsay evidence - when a witness, or someone else, makes a statement other than in the course of their testimony, this is referred to as an ‘out of court statement.’ Hearsay evidence is an out of court statement which is being relied upon to prove the truth of its contents.

      • Original evidence - this is an out of court statement offered for a relevant purpose other than proving the truth of its contents, for example to prove something was said at all.

      • Documentary evidence - this consists of documents which have been produced for inspection by the court. These may be items of real evidence, original evidence or hearsay.

      Padam
    5. Ini alih tiang gol yang nyata.

      Bukti Najib merompak sudah jelas. Cuma Pandi Roggeng yang tak mahu dakwa. Kalau didakwa sabitan adalah hampir pasti.

      Derma bapak aku? Bukan saja bapak aku tak ada duit banyak tu malah anak2 Tun Razak juga buat kenyataan Almarhum Tun Razak tiada sebarang legacy of wealth.

      Bapak kamu pulak lagi confirm tak ada sebanyak tu, kalau ada kamu takkan jadi pendedak.

      Kalau Jibo tak rompak mengapa takut masuk kandang sivil? Sudahlah kandang jenayah disekat oleh AG Ronggeng.

      Jawab pendedak jangan tak jawab.

      Padam
  14. 8:59 Semoga Allah tunjukkan kamu SIRATALMUSTAKIIM....

    BalasPadam
  15. PRRSIDENT FILIPINA SAY SPARATION FRM USA
    THEN SAYS REALIGMENT STEERING TO CHINA
    THE VISIBLE ASEAN BRING BRICS IN ASIA
    MEDDEY KUTTY N FRIENDS "TERNGANGA-NGANGA'

    kikikikiki....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Asik filipina dan cina kominis dan BRICs jer yg ko tahu...filipina dah setuju serah spratly kpd CINA kominis?

      Padam
  16. 9:19 Kang kamu yang ternganga-nganga kat dalm kubor tak dapat jawab soalan bocor baru taaaauuu! Semoga Allah tunjukkan kamu SIRATALMUSTAKIIM....

    BalasPadam
  17. 9.23
    NAME.SAMARAN JON DOE KIKIKI...
    NAME SBENAR ABDUL GUYUP BIN SPUTNIK
    DOJ & FBI YG NAK SAMAN TAPI TAK JADI
    MINTAK PLAK YG DITUDUH SAMAN BALIK

    akai ada ka.....dah kantoi tak jadi saman... merenyeh renyeh yg dituduh saman balik... bodooo bodooo

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saman tak jadi?..Ooo riza dah balik duduk rumah mewah dia di AS laa..semah dah berapa kali cuti gi penthouse jho lo di new york tahun ni?tolong jelaskan,,

      Padam
    2. Berani dan tak malu keluar sbg John Doe.

      Ada pula pendedak ni asyik keluar anonyMouse ja.

      Dah saman pun, kenapa takut masuk kandang.

      Siapa yang bodoh? Kamu ler pendedak ooi..

      Kikikiki..

      Padam
    3. Kalau ko belum tau, Dia adalah salah seorang pengarah filem yg tersohor di Hollywood sekarang ini. DoJ pun respect takut dg dia

      Padam
    4. Tanpa nama tu nama sebenar dia Reformasi Tahik Anjing Jibo alpenakuti..
      Kikikikik

      Padam
    5. Bro 10:09 pg..

      I have some tributes in Japanese to describe what sort of person Kejora is.

      - so tsuki (liar)
      - ijwaru (malicious, bitchy)
      - yowamushi (wimp)
      - koshinuke (coward)
      - kusogaki (bad mannered)
      - hentai (pervert)

      Padam
  18. Najib saman rafizi...bila rafizi hantar affidavit jawapan balas najib mintak mahkamah tolak affidavit rafizi..najib dah jadi katun nak tunjuk berani tapi penakut..cai2 bebal terikut jadi penakut

    BalasPadam
  19. Bila 1mdb tak ada duit 1mdb mintak duit dari kerajaan..bila heboh 1mdb hutang besar najib suruh ketua odit laksanakan odit...bila laporan odit siap najib osakan laporan odit hingga sekarang..memang penakut..

    BalasPadam
  20. john doe9 November 2016 9:23 PG,

    Saya setuju dengan semua yang sdr kata. Ini lah contoh komen yang di kata membikin blog ini, yang pos pos nya dan komen komen puak Parti Bersatu nya ada isi, bermutu tinggi dan berpengaruh.

    Hingga Najib bayar anjing nya - Anjing Jibo - tugaskan nya di sini bagi coba tarik perhatian pembaca dari apa yang pos2 Putera M dan pengkomen2 pembangkang Najib kata.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih saudara Tanpa Nama.

      Anjing jibo tu? Betul seperti CVnya, pengetahuan am cetek dan asyik alih tiang gol ja.

      Dia alih pun kita score jugak. Alih lagi, score lagi, alih lagi score lagi.

      Nampak mcm sekarang ni dia masuk sini bukan lagi dengan kepercayaan kepada tuannya Jibo tapi untuk suka2 ja, asal dedak masyuk. Almaklumklah nak bermatian bela pun dia sendiri dah sedar Jibo sedang 'menghitung hari' sahaja.

      Tik tok tik tok Kejora terdengar
      Tanda dentuman dah dekat nak tiba
      Kejora tertidur masih tak sedar
      Najib tumbang Kejora merana...

      In shaa Allah. aamiin..

      Padam
    2. Setuju bro..bijak manalah sangat anjing2 upahan jibo...kebolehan takat merapu dan membelit jer..fakta tak ada..contoh cakap tak ada bukti najib merompak..jawab jer duit dalam akaun najib 2.6 billion tu DERMA BAPAK KO laa..diamlah anjing2 ni..

      Padam
    3. Betoi betoi betoi

      Tapi pendapat saya si Kejora ini bukanlah lahir sebagai orang bodoh semulajadi. Saya percaya dia adalah sedikit kepandaian.

      Cuma apabila dia memilih untuk menjadi pendedak maka semua kepandaian dia sedikit demi sedikit terhakis disebabkan dia memakan makanan haiwan.

      By the time dia sedar dedak ni bawa banyak keburukan dari kebaikan mungkin sudah terlambat baginya.

      Barangkali dia akan benar2 menjadi seorang yang super dungu disebabkan terpaksa berpura-pura bodoh untuk membela Jibo. Itupun kira nasib baiklah kalau diberi kesempatan balik ke pangkal jalan.

      Tak percaya dedak jadikan manusia dungu? Tengok ja cara CGPA 3.85 menjawab dan memberi hujah. Clown..

      Padam
    4. Whatever..to me Kejora is in his own class..'A Moronic, Idiotic Goon'.

      Hijo de tu puta madre deque demonios, estas hablando, estupindo...!!

      Padam
  21. Tun razak orang yg nampak kebolehan seseorang untuk kepentingan malaysia dimasa hadapan..beliau yakin bakat dan kelebihan yg ada pada Tun M...tak sia2 tun razak menaikkan tun M...apabila tun M naik sebagai PM banyak kemajuan dibuat oleh beliau dari segi kemajuan pembangunan fizikal dan kemajuan pentadbiran termasuk menekankan kualiti serta menggalakkan penyertaan swasta dlm ekonomi negara....beliau turut memberi ruang kpd usahawan melayu untuk menjadi payung kpd ekonomi melayu...hasilnye lahir billionaire tan sri mokhtar bukhari...beberapa orang lagi yg diberi peluang gagal seperti tajudin ramli..malah ada yg kena tuntutan cerai hingga 500 juta..negara dihormati dimata dunia..semua orang malaysia boleh melihat dan dapat faedah dan nikmat dari ape yg tun M buat....selepas t dollah dan najib ambik alih PM, dikalangan orang2 yg ada OTAK dapat menilai perbezaan yg ketara keupayaan Tun M dengan T Dollah dan Najib memimpin dan memacu negara kehadapan...orang2 dibelakang tabir tun dollah dan najib merosakkan negara...Tun M pemimpin berwawasan..Tun Najib makhlok perosak negara..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Razak turunkan ilmunya
      90% kpd Tun M
      90% kpd Tun D
      99% kpd DS Najib
      Itu yg buat Tun m panas bontot.

      Padam
    2. Poorah..tun razak tak pernah ajar najib merompak wang negara dan korup.bebal ko rupanye

      Padam
    3. Tun razak majukan felda untuk teguhkan ekonomi melayu di luar bandar...najib rosakkn felda dengan fgv yg sahamnye merudum..

      Padam
  22. Ade anak jantan kaa dalam umnongok?
    Siapa yg ada kepandaian dlm umnongok?
    Siapa yg ada keberanian dlm umnongok?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada sekor orang pandai dalam umno...Rahman Dahan rapoh budak sepilok...Tun razak nak ramaikan melayu dalam bandar...raman sepilok biol halau melayu balik kampong..

      Padam
    2. Ramai yg berani dlm umno...berani biarkan ITU cina jho lo pulas teloq...tak caye ko tanye macai2 ITU umno dlm blog ni..kikikikiki

      Padam
    3. MAT BRICS yg sembang kencang pasal pilipina dan tukaran sawit dengan hutang china kominis pun teloq kena pulas jugak dengan cina Jho lo?ada betool kaa?

      Padam
    4. Ooo MAT BRICS barua yahudi yg jadi balaci china kominis plak tu...ayoyo dua dua dia sapu..banyaklah dia boleh makan..

      Padam
  23. Komen cai-cai Madey semua hanya bertaraf budak-budak
    Kebanyakan ikut emosi marah serta hati punya kehendak
    Asal boleh berbunyi jer, peluru kosong pun mereka ledak
    Yang mustahaknya, bila cukup ‘time’ Matdey hulor dedak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooo...ini jantan umuno kaa?ape tanda dia jantan?ada brani kaa dia?ada pandai kaa dia?dia ada brani cakap jugaak sini..dia ada pandai cakap jugak sini..itu macam kaa..

      Padam
    2. Ini jantan ada tulur kaa?

      Padam
    3. Kejora nak kata gila talaq pun bukan, gila apa yer...??

      Padam
  24. Kalau ramai ahli umno yg berani...PAU nanti tanyalah apa isi kandungan laporan audit yg di osakan? Apa? Ahli umno tak hendak tahu ke? Amanah ahli akar umbi jgn abaikan.

    BalasPadam
  25. Matdey buat muka tebal serupa babi, dia menyondol DAP
    Tetapi sesama puak kafir tu, Matdey dikutuk cerca berapi
    Puak itu label dia ular dan bapa ayam, dia diam saja sepi
    Hasrat nak jadikan si Boboi PM hanya akan tinggal mimpi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila dap kutuk? Tak ada pun..sekor dap cakap ko pun riuh rendah lah..adakah kerana ko sekor jer bebal semua melayu pun bebal?bongok ko...muka tak malu najib klepek..muka tembok najib klepek..TV korea siarkan Semah shopping 24 juta...ini berita antarabangsa..tentu kobangga dengan perompak negara...kan?

      Padam
  26. Rakyat dah muak dgn perangai si Matdey Keling Malabari
    Demi hendak naikkan si Boboi, Najib dituduhnya mencuri
    Sanggup dia jilat ludah, disembah Kit Siang dan Al-Jubori
    Dicaci herdik puak DAP, dia hilang maruah dan harga diri

    BalasPadam
  27. Matdey pukimak tidak ada apa, hanya megah pada nama
    Serupa jalang jer, dgn PKR & DAP diia nak tiidur bersama
    Demi nak kejar cita peribadii, rela dijual bangsa & agama
    Huerrghh..ptuiiihh..muka diia Kejora ludah kahak gelema

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berapa harga dia jual agama dan bangsa?yg merompak dan bela perompak takikut ajaran agama

      Padam
    2. Yg bela perompak lah pengikut ajaran setan bertanduk..

      Padam
  28. Rakyat mana? Ko dan najib klepek jer yg takut madey..kalo najib tak mencuri duit 2.6 billio dalam akaun najib tu DERMA BAPAK ko atau ATOK ko laa...yg hilang harga diri perompak dan orang yg bela perompak...

    BalasPadam
  29. 11.26

    Rakyat dah muak jibi dulu dan kini
    Demi ingin kekalkan kuasa laki bini
    Sanggup jilat hidup jijik lagi keji
    Dicaci herdik rakyat kerana mencuri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saokong bro..perompak dengan 40 penyamun mesti dihapuskan..

      Padam
  30. Sentiasa doakan Tun dalam lindungan Allah,amin.

    BalasPadam
  31. ".. mahkamah untuk mengisytiharkan Najib melakukan tort misfeasans dalam jawatan awam dan tort kemungkiran fidusiari dengan menyalah-gunakan kedudukannya."

    Sudah tentu punya. 7 negara siasat berkitan 1MDB, 3 negara dah ambil indakan mahkamah - US (DoJ), Switzerland (SG), Singapore (MAS).

    DoJ kemukakan 134 ms Laporan kpd mahkamah US, 36 kali sebut "MO1", yang ha nya si bodoh bangang ADUN UMNO kata itu bermakna YDP Agong, walhal buadk sekolah pun tahu itu bermakna "Malaysian Official Number One" = Najib.

    Sudah tentu si Pandi sampai dia mati atau di kiokkan dari jawatan AG tak akan lepaskan malumat "smoking gun" kpd peguam2 Tun M. Tapi telah di ketahui umum bahawa peguam2 nya telah pergi ke US, antara lain, jugak coba mendapatkan bukti-bukti tambahan yg boleh di gunakan di civil suit against Najib itu.

    BalasPadam
  32. Ketua Polis Negara jangan buat bodoh....

    Sanjeevan buat laporan SPRM terhadap Ketua Polis Negara.
    Gambar sumber dari di sini
     Kita berharap Ketua Polis Negara jangan buat bodoh tidak mahu menjawab pertanyaan Sanjeevan adakah benar rumah tersebut miliknya dan jika benar, dari mana datangnya sumber pendapatan untuk membina rumah tersebut ?

    Buat-buat bodoh.... nanti nampak sangat memang bodoh kan? kan?

    Pada 7 Nov 2016, satu laporan SPRM telah dibuat keatas Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar :
    Pengerusi MyWatch Dato' Sri Sanjeevan telah membuat satu laporan SPRM terhadap Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar mengenai pembinaan "Istana Mantin" yang bernilai RM5.5juta di Kampung Gebok, Mantin.

     MyWatch minta KPN menjawab adakah benar rumah ini miliknya dan jika benar, dari mana datangnya sumber pendapatan untuk membina "Istana Mantin" ini?

     Atau adakah ini harta keluarga yang dibina menerusi keuntungan daripada syarikat Nilai Arms & Ammunitions Sdn Bhd milik anak perempuan KPN dan Unggul Shooting Academy Sdn Bhd milik abang KPN? ~ sumber
      KPN Khalid dalam reaksinya berkata semalam, beliau tidak mahu melayan tuduhan Sanjeevan tersebut.

    Sebaliknya beliau menuduhnya tuduhan tersebut adalah gara-gara akibat daripada siasatan polis keatas Sanjeevan, ketua NGO itu marah dengan dia.

     "Saya tidak akan bertindak balas terhadap keadaan terdesak beliau. Beliau telah membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan saya serahkan kepada mereka untuk menyiasat," katanya. 

    Sejak dia ditangkap pada Jun kerana didakwa memeras ugut RM25,000 daripada seorang ahli perniagaan.

      Minggu lalu, sepasukan polis merampas siri BMW 6 dan empat motosikal di bawah undang-undang pencegahan pengubahan wang haram.

    Apakah tindakan Sanjeevan ini semata-mata kerana marah dan berdendam terhadap tindakan polis keatasnya?

    Walau apa pun kita berharap siasatan yang tuntas dapat dilakukan oleh SPRM keatas semua yang terlibat dan di bawa ke muka pengadilan supaya dihukum dengan setimpal.


    Jangan hanya siasat Banglo RM2.8 juta Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang kerana dia dari parti pembangkan. Tetapi bila melibatkan banglo RM5.5 juta KPN tidak mahu bertindak.

    Buktikan pada rakyat  bahawa SPRM berani menjalankan tugas tak kira siapa sahaja yang kena tudoh. Biar rakyat percaya dan hormat pada pegawai SPRM dan perundangan negara.

    BalasPadam
  33. Saya fikir bahawa bukti2 yang ada pada negara2 lain pun boleh di gunakan dalam saman sivil terhadap Najib itu dan boleh di perolehi dari mereka. Terutama nya DoJ telah sebut berkali kali dalam dokumen mereka untuk kes rampas harta anak tiri Najib dll di mahkamah US bahawa itu ia lah kes "misappropriation of 1MDB funds and money laundering". Ini ada lah jenayah serius di US atau di mana mana.

    Pendek kata, DoJ pernah bawak bekas PM Ukraine, Lazarenko, ke mahkamah US dalam kes yang sama di tahun 2014, dan menang. Walau pun jumlah wang/ harta terlibat tidak begitu besar di banding dengan kes 1MDB (yang DoJ kata paling besar setakat ini). Siapa mahu butiran lanjut bagi nya, sila beri tahu.

    Saya jugak fikir bahawa banyak lagi yang rakyat belom tahu yang Najib tak mahu tersalah atau tersasul jawab jika dia di paksa jadi saksi dan di soal bertalu talu bila sampai bicara penuh saman Tun M terhadap nya itu.

    Tuhan itu kaya. Kita doakan supaya dia menggerakkan pihak2 berkenaan mengambil tindakan ke arah mengenyahkan dia dari jawatan PM Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. FIKIR FIKIR TAK MAEN LA... SAMAN MANA...?

      Padam
  34. TRUMP MENUJU PRESIDEN AMERIKA
    HILLARY HARAPAN SELURUH DOONIA
    RUSSIA MAU TRUMP BERKUASA
    BANGKRAP SUDAH AMERIKA...
    BARUA BARUA DISINI MASIH TERKINJA KINJA
    .....
    kikikkkiki.... Vladimir Putin mme mahu Trump jadi Persiden USA sbb lebih mudah pakatan BRICS menguasai dunia... USA menuju negara bangkrap...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Trump hilary dua dua takleh ikut pakai
      Putin atau Bric hanyalah ideologi cikai
      Pelajar najib takde idea hanya habuk tepu pokai
      Otak hanya tau songlap samun akal spicis barang terpakai

      ..........

      Kah kah kah kah ikut usa atau bric dua dua nak rebut kuasa dunia....takde kebebasan dan maruah, sebelum tengok USA bangkrap, Najib menyamun ok tak?

      Padam
  35. Trump diambang kemenangan president America.. rakyat USA panik...shoking..."huges numbers surfers googling the phrase "ebd of the world" ... dan " howdo I migrate" ...sedang menghantui rakyat amerika... end of the world means end of Era USA.. abad asia baru bergema di China..Duertete sudah hantar isyarat subic bay ditutup untuk USA marine.. the situation as " chaotic" Dow Jones down 450 points.... amerika menuju bangkrupsi.... tungguuuuuu....

    BalasPadam