Selasa, 1 November 2016

Jangan Tak Bercakap..!

Ditanya sama ada bekas-bekas menteri (gambar) tersebut boleh dikenakan tindakan undang-undang kerana mendedahkan rahsia kerajaan, Tan Sri Annuar Musa berkata ia terpulang kepada keputusan Peguam Negara.
Sebagai Ketua Penerangan yang tak berapa nak terang..! tentu lah kena bercakap..! walaupun cakap tak membawa apa makna dan sekadar mengampu dan merapu..!

UMNO akan menggunakan fakta dan kebenaran bagi menepis kenyataan-kenyataan yang dibuat oleh bekas pemimpin parti itu, kata Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Annuar Musa.

Beliau berkata kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) dan UMNO tidak gentar dengan sebarang tuduhan yang dibuat bekas anggota kabinet serta pemimpin pembangkang.

"Segala tindakan politik harus dilawan secara politik, kita mesti ada keberanian, kita tidak perlu membalasnya dengan pencemaran nama baik, kita tidak balas dengan fitnah," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis jelajah penerangan pimpinan bersama akar umbi UMNO Wilayah Persekutuan di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan bekas anggota Kabinet Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah yang mempersoal beberapa keputusan kerajaan terutama mengenai 1Malaysia Development Bhd (1MDB) ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan 2017 di Parlimen.

Turut hadir pada majlis tertutup itu ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Ditanya sama ada bekas-bekas menteri berkenaan boleh dikenakan tindakan undang-undang termasuk Akta Rahsia Rasmi kerana mendedahkan rahsia kerajaan, Annuar berkata ia terpulang kepada keputusan Peguam Negara.


Fakta@auta..! itu ajer la...! buat apa nak buat majlis tertutup..! pergi lah menjelajah ke seluruh pelusok negara..! buka khemah ceramah secara terbuka seperti mana yang Tun M dan pasukannya lakukan..! Buat dengan keberanian..! jangan bermonolog seorang diri didalam majlis tertutup..! Jangan jadi ayam tambatan yang cuma jaguh didalam reban sendiri..!

Kat atas tu pun tertulis terpulang kepada PAndi untuk mengambil tindakan..! Pandi?

Memang cakap ayam ternak yang kekenyangan dedak..! Apa nak di harap..!

Lu Fikir La Sendiri!!!


180 ulasan:

  1. Tan sri annuar,

    Bapak enggak ke pontianak? Rakan sekolah dari sarawak kamu seakan akan bunyinya sama mat maslan tersenyum menunggu....waduh.....rugi pak...jangan bagi tau ibunya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah mula menyamar buat perangai lama, ye Kejora?

      Padam
  2. Ini bekas menteri tak arif mengenai perlembagaan..dia cakap kerajaan itu umno dan umno itu kerajaan...kerajaan ni hak bapak dia...

    BalasPadam
  3. Apakata kita pbenci najib adakan perjumpaan..sila beri no tel utk dihubungi.setuju

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak menyamar plak..telefon aku 012-0007

      Padam
    2. 1.27,

      We are not your type of malay and muslim fools. We have intelligence and far far better IQ than you.

      Just go on bootlicking your umno heads......

      Padam

    3. Apa ni , ko tak nampak ke berapa ramai non malay muslim bergaduh sana sini di di seluruh dunia kecua di Asia Tengggara.
      Yang bergaduh dan berbunuh tu BODOH ke CERDIK???



      Padam
    4. Di asia barat plak?bi malaysia gaduh kerana songlap dilindungi..

      Padam
    5. 2.23,

      Orang gaduh pasal lain. Lita gaduh pasal orang melayu islam pertahankan penyamun dan pelelong asset negara.

      The message is mualim malays in umno are abettors, co- conspirators. The country going to the dogs masih tak sedar diri

      Padam

    6. Mana bukti?? ...

      dah bankrup ke Malaysia ... dulu kata Malaysia bangrup
      Anak Najib dak kena tangkap ke
      memang korang BAPA PEMBOHONG


      Padam
    7. CINA DAP BUAT LAPORAN SPRM, TUN DR. MAHATHIR ADA KEKAYAAN RM1.194 TRILLION!
      Friday, 11 December 2015

      Ada satu perkembangan yang menarik....

      Siapa individu yang bernama Abdul Hamid yang tiba-tiba mendapat perhatian luar biasa hari ini, terutama daripada DAP?

      Chong Zhemin, Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak dan Setiausaha Politik Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming segera menggunakan isu yang dibangkitkan itu dengan segera membawanya ke pengetahuan SPRM menerusi laporan yang dibuat.

      Dalam kenyataan medianya, Chong Zhemin berkata laporan SPRM itu dibuat kerana dakwaan terbaru oleh Abdul Hamid bahawa Mahathir menyerang Najib kerana Najib telah menghalang Mahathir daripada membawa masuk dana berjumlah RM1.194 trilion ke Malaysia, sekaligus menjadikan Mahathir secara tidak rasminya merupakan orang terkaya di dunia.

      "Bekas rakan Tun Mahathir, Abdul Hamid mendakwa, antara alasan yang menyebabkan Mahathir menyerang Najib adalah kerana Mahathir gagal memindahkan wang berjumlah RM1.194 trilion ke Malaysia. Abdul Hamid juga mendakwa, Najib sebagai Menteri Kewangan enggan menandatangani dokumen yang membolehkan dana tersebut dibawa masuk.

      "Seandainya pendedahan tersebut adalah benar, ianya amat memeranjatkan dan telah memecahkan tiga rekod dunia.

      "Pertama, dengan RM1.194 trilion (USD279 bilion), akan menjadikan Mahathir sebagai orang terkaya di dunia, di mana nilai kekayaan bersihnya akan menjadi lebih 3.5 kali ganda lebih tinggi daripada orang terkaya di dunia menurut Forbes 2015 yang hanya memiliki USD79.2 bilion.

      "Kedua, dengan RM1.194 trilion dana yang dimiliki oleh Mahathir, akan menjadikan dia satu-satunya bekas Perdana Menteri di dunia yang mempunyai kekayaan terkumpulan bersamaan dengan 4.47 kali ganda berbanding belanjawan negara. Jumlah perbelanjaan Malaysia sebagai dinyatakan di dalam belanjawan 2016 adalah RM267 bilion.

      "Ketiga, Mahathir juga merupakan satu-satunya bekas Perdana Menteri di dunia yang mempunyai kekyaan luar biasa yang boleh membayar keseluruhan hutang luar negara. Hutang luar negara sekarang ini adalah berjumlah RM740.7 bilion.

      "Mahathir perlu menjelaskan bagaimana dia memperolehi kekayaan luar biasa itu yang merupakan 3.5 kali ganda berbanding kekayaan bersih Bill Gates, 4.47 kali ganda berbanding belanjawan negara dan 1.6 kali ganda berbanding hutang luar negara. Dia perlu menjelaskan dari mana sumber kewangannya dan juga jumlah cukai yang telah dibayarnya daripada kekayaan luar biasa itu.

      "DAP Perak hari ini telah membuat laporan di SKMM Ipoh ke atas Tun Mahathir berdasarkan dakwaan oleh Abdul Hamid. Saya menggesa, SKMM untuk melakukan siasatan sekiranya RM1.194 trilion dana yang dimiliki oleh Mahathir adalah secara haram dan mengambil tindakan segera sekiranya terdapat sebarang salah laku." - Chong Zhemin.

      Padam
    8. 2:55 PTG

      Mana bukti?? ...

      “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, dan dari 136 pages of 1MDB DoJ report and lawsuits, kepala hotak kamu kempis kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”

      Padam
    9. 1:27 PTG itu Jing Jibo ke, guna cara bodoh nak coba perangkap mereka yang bangkang Najib.

      Siapa yang tak tahu Jing Jibo, ini dia CV nya -

      Padam
    10. Anon 255 BAPAK PENJILAT aka ANJING NAJIB!!!

      Padam



    11. Ko tak nampak apa kata 'pakar' oxford Dictionary
      diantara lain
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court.
      Dah bawa ke mahkamah ke.????


      Padam
    12. 3.16-SPRM dah siasat? Senyap jer..gaknye SPRM kata hamid nibodoo sangat mcm ko..trillion susah SPRM nak kira..kalo 2.6 b mudah kira..

      Padam
    13. 2.55 - orang bodoh jer tak tau bukti najib merompak..

      Padam
    14. "admissible as testimony in court" - Wahai Jing Jibo yang bodoh, bangang, bongok, baghal, baca ini -

      Types of evidence allowed in court
      http://www.inbrief.co.uk/court-proceedings/evidence.htm#

      There are a number of different types of evidence:

      • Testimony - the oral statement of a witness made on oath in open court and put forward as evidence of the truth of what he or she says.
      • Real evidence - this is usually a material object of some kind, which is produced for inspection, either to prove that it exists, or so that the court can make an inference as to its condition or value, for example ripped clothing, a knife or burnt document.
      • Hearsay evidence - when a witness, or someone else, makes a statement other than in the course of their testimony, this is referred to as an ‘out of court statement.’ Hearsay evidence is an out of court statement which is being relied upon to prove the truth of its contents.
      • Original evidence - this is an out of court statement offered for a relevant purpose other than proving the truth of its contents, for example to prove something was said at all.
      • Documentary evidence - this consists of documents which have been produced for inspection by the court. These may be items of real evidence, original evidence or hearsay.

      Padam
  4. I just read dr rais twitter about author of paklah's book alleged wrote that based on umno insiders, mahathir wanted paklah to be removed because he refused to keep anwar in jail.

    When musa hitam lied in his book Frankly Speaking, he was quickly proven lying by mahathir by producing 2 documents to prove musa lied. Subsequent to that musa did not respond and went into oblivion.

    I sense that when musa failed, someone may have tried to ride on paklah. The danger is knowing this old man mahathir, he has a lot of secrets in his sleeves. What makes you think he would not strike again to rebut paklah's author? Musa had his, paklah?...wallahuaklam.

    We wait these few days for some responses from mahathir, if any:)

    Note: why do you think mahathir never revealed the content of azizah's letter to him???????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sorry...lot of typo n grammatical error...purposely done:)

      Padam
    2. Ooo ko baca. Teori Rais yg bakar jambatan besi tuu..masa dia lawan madey ada madey buang dia?..bila madey panggil balik dan bagi jawatan menteri ada dia tolak?..madey marah pak lah kerana semua keputusan penting kerajaan ditentukan Khairy Jamaludin..Pak lah asyik tido..Paham?

      Padam
    3. Y


      Yang Admin cakap tu Anwar Musa bukan Musa Hitam, nak kona lagi!!!


      Padam
    4. Bro 1.42,

      Bukan dr rais yatim....dr rais hussin, an intelligent blogger.

      Lain kali, kalau nsk kutuk, CHECK YOUR FACTS

      Padam
    5. 1.46,

      Memang annuar musa.

      Yang saya tulis pasal musa hitam vis his book frankly speaking.

      Padam
  5. Dah tak nampak kelibat lagii Othaman pukiimak taik kuda
    Lagak je lebih pak kadok biol ni, wal hal abok pun tak ada
    Hanya harap copy-paste, serupa kingkong mendabik dada
    Tak sedar diri tu tua, tak berapa harii nak masuk keranda

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oooo ko rindu yek..jap lagi sampailah dia..ko tak sabar nak rasa pelankong dia yek..ha3

      Padam
    2. tak sabar nak pelakong dia le yop ha ha

      Padam
    3. Dah kecut telor tak berani keluar Othaman kera kingkong
      Tak kan dia dah mampos, ini penjilat kominis DAP tokong
      Kalu setakat dia tu, bagi Kejora hanya dalam kerongkong
      Tak sabar rasa kepala biol dia Kejora nak sekeh pelakong

      Padam
    4. Dasar anjing pondan macam ni la. Bila pak Man tak ada dia punya dok kutuk sakan pak Man. sekali pak Man masuk dia terus lari tercirit-cirit menyorok di belakang jamban.

      Padam
    5. Dah masak sangat dgn perangai Othaman bapok kelawar
      Biila dirasa Kejora tak ada, baru le berani tawar menawar
      Kalu nampak Kejora cabar si tua ini tak kan berani keluar
      Dengar Kejora batuk pun dia gentar terkucil dalam seluar

      Padam
    6. Apr kehebatan kejora?setakat cakap fitnah tapi tak ade bukti dan pelindung perompak tak ade ape ape kelebihan pun..sama aje dengan cai2 umnongok yg lain

      Padam
    7. King Kong

      Kang Kong

      Kang Kong dah turun harga!!!

      Wahkahkahkakakahkah

      Padam
    8. Wah hebat ko..balaci

      Padam
    9. Jing kejora ni sah pondan. Pak man cabar bagi nama betoi tak berani. Pak man ajak minum kopi kecut telur. Pak man ajak lawan hujah lari tercirit-cirit. Dah la tak berani guna nama betul dan tak berani guna nama samaran pun. Bila pak man tak ada seronok sorang-sorang. Nanti pak man masuk balik menyorok lagi di sebalik tanpa nama.

      Kejora bukan saja anjing gila, rupanya dia juga anjing betina.

      Padam
    10. Salam bro 3:58...

      Tolong sampaikan pd Kejora bila (tarikh & masa) & di mana saya boleh minum kopi & tibai roti canai bersama-sama dgn dia. Terima kasih.

      Padam
    11. Owh..ada di atas rupanya Wak tak berani turun ke bawah
      Dasar tua kutok munafiq pondan dayus tidak ada maruah
      Secara sembunyi nak tunjuk kat pembaca dia berani juah
      Tak usah sembang lah pak kadok nanti ngko makan kuah

      Padam
    12. UMPATAN KEJORA MULUT MACAM BETINA JALANG SUNDAL:

      Othaman si tua bapok ni memang ler lebat punya gebang
      Kalau berdepan Kejora, si tua bapok ni gigi palsu terbang

      Cakap memang melangit Othman tuhan harun punya ipar
      Bukan Kejora tak nak berdepan takut diia kena penampar

      Sembang besar tak pernah hilang, ini Othaman kera duku
      Masa kat Blog Parpukarii dulu, teruk diia kena pahat paku

      Tiga tahun lebih sudah lali dgn Othaman punya komentar
      Dulu tua bapok ini, kalau dengar je Kejora lutut dia ketar

      Mana tidaknya tahun 2015 setahun tua kutuk ni terlantar
      Masa itu dia kena ‘pukulan jarak jauh’ geng Indon hantar

      Dah kecut telor tak berani keluar Othaman kera kingkong
      Tak sabar rasa kepala biol dia Kejora nak sekeh pelakong

      Dah masak sangat dgn perangai Othaman bapok kelawar
      Dengar Kejora batuk pun dia gentar terkucil dalam seluar
      ------------------------------------------------------------

      Kejora nie jantan ker betina..ataupun jenis lelaki sotong mulut celupar mengalahkan sundal jalang. Dicabar tunjukkan identiti/nama..tak berani. Diajak minum kopi sambil tibai roti..tak berani.

      Sekarang tunjukkan kejatanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan....!!!

      Padam
    13. Kih kih kih…dah meroyan Othaman biol anak geladangan
      Apa benda sebenarnya, ngko ingin ajak buat perhitungan
      Nak berhujah sini ni pun boleh, atau mau ajak berlengan
      Bukan tak nak pak kadok, kerja dan masa jadii halangan

      Padam
    14. Dia dah mula bengang meroyan Othaman anak gampang
      Kemain dia ingin cabar orang, tak padan senget tempang
      Kalau sebelah utara dia inii dipanggil tak cukup sekupang
      Nak balun dia tak susah, antar jer Jamal kasii pelempang

      Padam
    15. UMPATAN KEJORA MULUT MACAM BETINA JALANG SUNDAL:

      Othaman si tua bapok ni memang ler lebat punya gebang
      Kalau berdepan Kejora, si tua bapok ni gigi palsu terbang

      Cakap memang melangit Othman tuhan harun punya ipar
      Bukan Kejora tak nak berdepan takut diia kena penampar

      Sembang besar tak pernah hilang, ini Othaman kera duku
      Masa kat Blog Parpukarii dulu, teruk diia kena pahat paku

      Tiga tahun lebih sudah lali dgn Othaman punya komentar
      Dulu tua bapok ini, kalau dengar je Kejora lutut dia ketar

      Mana tidaknya tahun 2015 setahun tua kutuk ni terlantar
      Masa itu dia kena ‘pukulan jarak jauh’ geng Indon hantar

      Dah kecut telor tak berani keluar Othaman kera kingkong
      Tak sabar rasa kepala biol dia Kejora nak sekeh pelakong

      Dah masak sangat dgn perangai Othaman bapok kelawar
      Dengar Kejora batuk pun dia gentar terkucil dalam seluar

      Dia dah mula bengang meroyan Othaman anak gampang
      Kemain dia ingin cabar orang, tak padan senget tempang

      Dah tak nampak kelibat lagii Othaman pukiimak taik kuda
      Lagak je lebih pak kadok biol ni, wal hal abok pun tak ada
      ------------------------------------------------------------

      Kejora nie jantan ker betina..ataupun jenis lelaki sotong mulut celupar mengalahkan sundal jalang. Dicabar tunjukkan identiti/nama..tak berani. Diajak minum kopi sambil tibai roti..tak berani.

      Tidak usah berdolak dalik lagi, sekarang tunjukkan kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan....!!!

      Padam
  6. K.E.J.O.R.A

    KOTORI minda melayu adalah kepakarannya
    EGO tak bertempat tunjuk kebodohannya
    JELIK menghambur kata-kata kesukaannya
    OTAK kosong tanpa IQ tanda personalitinya
    RESPON hanya layak dibangkul sampah tempatnya
    AUTA bukan fakta senantiasa keluar dari mulutnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu lah kerja cai2 umnongok yg diupah untuk memutarbelitkan fakta2...

      Padam
    2. O.rang
      T.ua
      H.indu
      A.malan
      M.unafiq
      A.mat
      N.yata

      A.njing
      H.ina
      M.atdey
      A.jar
      D.edak

      P.uak
      P.emberontak
      B.arua
      M.amak

      Padam
    3. Munafik tu ko yg melidungi perompak mungkar

      Padam
    4. Jing Jibo pantun memantun dan di 155 komen dia macam bebudak -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
  7. MEDDEY MENJAJA AUTA SELURUH NEGARA
    JAJA SLOGAN BARU 'SAYA MUDAH LUPA'
    MAKA TERKINJA PUAK MELAYU MUDAH LUPA
    RUPA RUPA NYA MEREKA SEMUA BARUA BLAKA

    kikikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukti ada cai?..

      Padam
    2. Setakat melalak ramai cai balaci najib padai melalak..orang gila pun melalak..bukti?..habok pun tarak..kikikik

      Padam
    3. Bukti? Ko nak bukti yer cai babi?

      Melayu celup (mamak) mudah lupa...

      Lupa yg dia humban Anwar ke penjara kerana meliwat...

      Lu yg dia cakap "Anwar tak layak jadi pemimpin sebab tidak bermoral..."

      Lupa yg dia kata Kit Siang kominis dan tangkap dlm operasi lalang...

      Lupa yg dia lucutkan kuasa Agong & raja Melayu, tapi kini menyembah rayu minta tolong dgn Agong & raja Melayu...

      Dia mudah lupa & cai2 babinya lagi ler mudah lupa...

      Padam
    4. Ooo dah meroyan balaci..kikikik..dah gila..

      Padam
    5. Masa dia cakap gitu ko barua no1..kikikik..sekarang lawan tokey..hahahah..dedak baru lebih banyak?jadi balaci plak....muahahaha

      Padam
    6. 3:23 PTG...you are really a fool.

      Bukti? Ko nak bukti yer cai babi?

      Reti kah kamu apa itu bukti????? If not stfu

      Melayu celup (mamak) mudah lupa...

      Mamak mahathir tak mudah lupa. Sebab itu dia mahu lawan kemungkaran. Kamulah lupa daratan....apabila di sogok dengan dedak macam shahrir, mat maslan, etmiety....

      Lupa yg dia humban Anwar ke penjara kerana meliwat...

      Betul....sebab salah meliwat. Pesalah masuk jel

      Lu yg dia cakap "Anwar tak layak jadi pemimpin sebab tidak bermoral..."

      Memang tak layak . Najib penyamun pun tak layak. Kamu saja sokong penyamun

      Lupa yg dia kata Kit Siang kominis dan tangkap dlm operasi lalang...

      Betul...keadaan masa itu infiltration of communists in dap. That is a fact.

      Lupa yg dia lucutkan kuasa Agong & raja Melayu, tapi kini menyembah rayu minta tolong dgn Agong & raja
      Melayu...

      Ini best. Yang mahathir buang kuasa agong berkenaan dengan salahlaku peribadi sultan dan raja2. Bukan semua. Kalau semua, malaysia dsh jadi REPUBLIC. A fool like you would never ubderstand this

      Dia mudah lupa & cai2 babinya lagi ler mudah lupa...

      Mahathir tak pernah. Najib lupa sapa angkat dia. Cai2 mahathir bukan lupa tapi TAKUT...maca awak dan disumabat dedak.

      Saya tak pernah jumpa mahathir apa lagi utk berjabat tangan. Tapi saya tshu mahathir bnyk jasa. Najib jasanya membuat hutang dan gadai aset nrgara

      Padam
    7. Sekarang ape yg dia cakap ko plak pakai...betol tak balaci..balaci tak lupe..muahahah

      Padam
    8. Kejora Pantun mantun macam Kepala Butoh!!

      Padam
    9. Mahathir lupa siapa yg tolong dia bagi menang lawan Ku Li dulu tahun 1987 dulu kalau bukan Najib...kalau tidak, dia hanya ada klinik kat Pekan Rabu Alor Setar tu jer ler...tak boleh nak jadi kaya raya meliana..

      Padam
    10. 3.23 kata madey auta..mana bukti?..barua no1 meroyan..

      Padam
    11. Najib sorang ier yg sokong madey..orang lain tak sokong?..sape naikkan dia dlm umno?

      Padam
    12. Sejarah yang tidak boleh diubah.

      1. Najib melalui jalan mudah naik ke kerusi Presiden UMNO dan PM disebabkan Tun M membuka laluan mudah untuknya.

      2. Tindakan Tun M ini disebabkan beliau menganggap Tu Razak sebagai mentor yang telah membuka jalan apabila membawanya masuk UMNO kembali selepas dipecat almarhum Tunku.

      3. Ketika berlakunya perebutan Team A dan Team B, Najib pada awalnya mengambil jalan selamat berkecuali.

      4. Jalan ini dipilih adalah kerana Najib tidak menyokong seseorang kerana kepimpinannya tapi mahu menyokong pihak yang akan menang.

      5. Pada jam ke 20 apabila tinggal hanya 4 jam sebelum gelanggang dibuka, Najib telah memilih menyokong Team B di atas alasan dia nampak Team B akan menang.

      6. Sepertimana Tengku Razaleigh yang dibuka jalan kepadanya oleh Tun M begitulah juga Najib. Tapi pertimbangan mereka hanyalah kuasa.

      7. Hanya pada jam ke-23 apabila Najib diyakinkan bahawa Tun M akan menang barulah Najib berubah haluan.

      8. Sejarah menunjukkan bahawa peranan Najib pada masa itu adalah sekadar melukut di tepi gantang. Menyokong atau menentang tidak akan membawa kemenangan atau kekalahan mana2 pihak.

      9. Sekiranya pun Najib telah menyokong Team B sehingga ke akhirnya, Tun M tetap akan membuka laluan mudah kepadanya disebabkan Tun M bukan sahaja mengahargai Tun Razak tetapi juga kerana jiwa besarnya. Tun Lah, DS Rais Yatim dan malahan Ku Li sendiri adalah contoh mudah bgmn Tun M memaafkan.

      10. Sebagai penipu tegar Najib kini menjaja dia sokong Tun M pada masa itu. Hakikatnya dia hanya menyokong selama 1 jam sedangkan 3 jamnya dia menentang. Hakikat yang lebih pedih lagi ialah sokongannya hanyalah melikut di tepi gantang.

      Padam
  8. Yg menentang kemungkaran akan dikenakan tindakan tapi yg melakukan kemungkaran dilindungi...ajaran kitab dari mazhab umnongok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko berhujah tanpa دليل yg di terima di mahkamah

      Padam
    2. Dimahkamah tuhan ko akan menggeletar..dalil ape yg ko nak?.bukti dah ada tapi tak. amanah dengan melindungi perompak..

      Padam
    3. H Hadi kata seseorang tidak selagi ia tidak di buktikan bersalah. Ini misti petikan do Quran atau Hadith
      Aku percaya ini benar

      Padam
  9. cucu tok selapit1 November 2016 2:03 PTG

    HIDUP NAJIB !!MATI UMNO!!

    BalasPadam
  10. United Melayu No Otak dah menggelabah...Anwar Muse rayu ahli2 umnongok yg telah lari supaya kembali semula kpd Umnongok termasuk laa Mukhriz..Tengku palsu Denan cakap besar umno masih kuat hingga yg dipecat membuat rayuan nak kembali kpd umnongok..cakap orang gabra..PRU14 umno lingkup..

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMNO wajib terus kuat kerana parti lain nak sebut kepentingan Melayu dan Islam pun tak berani, tekemut kemut nak jaga hati dap. UMNO at least berani, Pas pun sekarang ok jugak.Eloklah kalau sepakat.

      Padam
    2. Pas kan dah makan umpan dedak najib...umno jaga kepentingan pemimpin2 jer ngook..balaci dapat banyak mana?...berapaa ramai dah melayu berada diatas paras kemiskinan?nipu jer ko

      Padam
    3. Memang amat cantiik gabungan UMNO-PAS Melayu/Islam
      Kpd kesinambungan bangsa agama beri kesan mendalam
      Marii kita hancurkan cacai Matdey dua muka punya talam
      Puak kafir komiinis dan cacai si peliwat kita kasi tengelam

      Padam
    4. Memang le cantik dan tepat kalu UMNO-PAS bekerjasama
      Gabungan ini ada prinsip, arah hala tuju serta jugak tema
      Paduan memperjuangkan Melayu & Islam sebagaii agama
      Iniilah yang umat Melayu dan Islam nantikan sekian lama

      Padam
    5. Macam mmana pas nak gabong dengan umno..perlembagaan berbeza..umno kincin pas..ruu 355 dah kena main denagan umno

      Padam
    6. Dulu zaman Mahathir yang suka kencin PAS, apa yang dia tak kata, sup jari le, janggut le, kepala tok Haji tak masuk oksiyen sebab pakai surban. Sekat royalti minyak bila PAS menang di Terangganu.
      Sejak dia dah belah keluar persahabatan sudah di eratkan semula.

      Cuma satu jangan sampai UMNO ini dicolekk oleh proTun,
      seperti mereka mencolek blog PUTRAMERDEKA. Dah dasar perompak, perompak jualah

      Padam
  11. NAJIB KAYA!!! RAKYAT KAYAP!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai balaci pun bersepah kayap..

      Padam
    2. NAJIB KAYA!!!

      PENJILAT/ANJING NAJIB KAYU!!!

      Padam

    3. MAHATHIR DI SRI PERDANA ---- RAKYAT DI ISA PENJARA

      Padam
  12. Aku mmg benci najib sshkn rkyt.. merompak rkyt tak sabr nk tgk dia digulingkan..tapi kita kena bersatu..apakata kita berjumpa..trutama pak othaman.. joe doe n rahamn jpc yg mempunyai idea n fakta bernas..blh kongsi utk sebarkan pd rkyt kaw msg2.. setuju.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha, good try.

      Bro, dato rahman jpc, othaman ahmad dan john doe are people with credibility. They are not fools like you, kejora..you are not worth even 2.6 sen

      Keep making yourself a fool till you drop dead.

      Padam
    2. What the bloody hell are you talking about credibility
      The three idiots are merely ‘dedakian’ of Madey kuty
      What they are hoping is just a gift of ‘dedak and roti’
      They caused the Malays to split and never feel guilty

      Padam
    3. 3.16,

      You are thebloody fool, cannot distinguish between hala and haram viz duit songlap. Terima dedak haram tak malu. Dato rahman, john doe and othaman bermaruah.

      They do mot need dedak from mahathir. They are established personalities. Look at how they deliberate fact. You hanya tahu betfantasi, auta dan penuh kepalsuan. Mencarut labih.

      Najib is the cause of the split and fools like you expedited it. If you say no to nsjib, melayu tak berpecah seperti anwsr buat dulu

      Padam
    4. Madey dah lama tak ada kuasa..macam mana nak bagi dedak..dari mana sumber dedak?Najib yg ada sumber dedak...use your brain..

      Padam
    5. Matdey tak ada kuasa, tapi banyak harta kaya meliana...

      Padam
    6. Salam sejahtera kepada saudara2ku 3:04, 3:25, 3:30.

      Pertama sekali terima kasih kerana menjawab bagi pihak kami.

      Yang keduanya, betul cakap saudara. Budak Kejora ni walaupun ada otak tapi fungsinya dah rosak disebabkan memakan makanan binatang iaitu dedak.

      Pemakan dedak yang sebenar akan mengerumuni orang yang boleh bagi dedak, dan bukan orang yang terhad kemampuannya.

      Kemampuan ini datang dari kuasa. Dari kuasa inilah dia mencuri dan menyamun. Sebahagian kecil hasil curian dan samunan dilemparkan kepada para cyberterompah seperti Kejora. Melompat2 berebut dedak.

      Jamal Yunos adalah seorang pendedak masyhur. Cuba cari di youtube dia cakap lebih kurang camni lah 'dulu saya jumpa Tun M saya cium tangan dia, sekarang kalau saya jumpa dia saya lidah tangan dia'.

      Inilah salah satu lagi hujahan tambahan saya bahawa hanya penyokong Kelepet yang layak digelar pendedak sebab Kelepet yang memegang kekuasaan sekarang (in shaa Allah dah tak lama dah ni).

      Eh eh teringat pula Mr Unknown tu.. Hilang terus dia lepas diminta jawab balas isu 'siapa sebenarnya pendedak'.

      Terima kasih sekali lagi saudara2 semua.

      Padam
    7. Buktikan..

      Padam
    8. Buktikan madey kaye raye

      Padam
    9. Rasa nak gelak, tengok ‘ostat’ John boDoe punya merapu
      Munafiq ini akan bermati-matian pertahan Matdey penipu
      Dia main tuduh saja sana sini, hati nya gelap tiada lampu
      Sedangkan dia pun sama saja, pendedak atau pengampu

      Padam
    10. ‘Ostat’ John boDoe inii, jenis munafiq barbelit punya lidah
      Dgn hujah2 suka menuduh orang, sifat munafiq terdedah
      Kejora selalu saja labelkan John pukimak ini haram jadah
      Kalu ditakdiir berjumpa, dah pastii muka dia Kejora ludah

      Padam
    11. Munafi membela dan melindungi perompak..tak ada pelajaran agama islam...

      Padam
    12. John boDoe teringin jadi ‘ostat’, tapi sumbang melangkah
      Mulanya nampak beriman tetapii terhanyut nafsu serakah
      Tidak mustahil si fasiq munafiiq ini anak haram luar nikah
      Boleh jadii sebelum kahwin mak bapak dia ada bermukah

      Padam
    13. Yg tak beriman tak ikut perintah tuhan..subahat melindungi dan membela kemukangkaran perompak..ada paham cai balaci?

      Padam
    14. 4:17 PTG,

      Buktikan?

      “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, dan dari 136 pages of 1MDB DoJ report and lawsuits, kepala hotak kamu kempis kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”

      Padam
    15. Types of evidence allowed in court
      http://www.inbrief.co.uk/court-proceedings/evidence.htm#

      There are a number of different types of evidence:

      • Testimony - the oral statement of a witness made on oath in open court and put forward as evidence of the truth of what he or she says.
      • Real evidence - this is usually a material object of some kind, which is produced for inspection, either to prove that it exists, or so that the court can make an inference as to its condition or value, for example ripped clothing, a knife or burnt document.
      • Hearsay evidence - when a witness, or someone else, makes a statement other than in the course of their testimony, this is referred to as an ‘out of court statement.’ Hearsay evidence is an out of court statement which is being relied upon to prove the truth of its contents.
      • Original evidence - this is an out of court statement offered for a relevant purpose other than proving the truth of its contents, for example to prove something was said at all.
      • Documentary evidence - this consists of documents which have been produced for inspection by the court. These may be items of real evidence, original evidence or hearsay.

      Padam
    16. Memang betullah cakap saya inilah sifat anjing yang ada pada Kejora.

      Sebenarnya disebabkan dedak yang ia makan ada satu lagi sifat binatang lain yang melekat padanya. Nak tahu apa? Jom rujuk peribahasa berikut:-

      Bodoh seperti lembu

      Jawapannya ..

      Lu pikirlah sendiri..

      Padam
    17. Tak tahu apa sebenarnya, si ‘ostat’ john doe nak bentang
      Dia cuba juga mau bangun, dah kena terajang terlentang
      Kata dekat orang, dia sendirii tidak kurang siifat binatang
      Idup mentekedarah dedak, mampos kat blog pagi petang

      Padam
    18. A lunatic entity kejora also known as jinggila,
      You think you're a hero representing the whole of Malaya,
      No facts, nothing, you're just an excellent liar,
      You're a confirmed ex-inhabitant of Tg Rambutan villa...

      Spending years in Tanjung Rambutan straight jacket he was strapped,
      A lunatic cursing psycho beware of his trap,
      Now released, but on frequent medicines to stabilise his health,
      A real loser doing anything for fortune and wealth..

      You think you're smarter than Othman, Tok Rahman and John Doe,
      They're way above you, don't cry, don't be sad though,
      Every single night they sleep well in their bungalows and condos,
      You're an outcast who sleep and shout in street corridors..

      Wow, such an expert in cursing and smearing,
      At times self-proclaimed fighter like Lord of The Ring,
      By fact you're just a coolie of the person reigning,
      You're protecting him by means of dedak taking..

      You're such a disgust to society as a whole,
      Cursing, foul words, Al- Quran verses, together you scroll,
      You're a damned lunatic person under his payroll,
      When he is over, you'll be jumping into the deepest hole..

      Dear Othman, Tok Rahman and John Doe,
      Thank you for blasting this lunatic servant of jibbo,
      Smearing, distorting, cursing he's the vendor,
      No amount of perfumes could hide his unbearable odour...

      Credit to Fan Tun

      Padam
    19. Aiikk.. tiimbul balik pantun serabut serabai cai pendengki
      Bila tersepit mati hujah, anjiing sewel ni keluar caci maki
      Asyik ulang pantun basi ini saja, ini cai busuk punya kaki
      Pantun si cai babi ini busuk serupa taik palat lubang puki

      Padam
    20. tanpa nama 2:54ptg.

      SETUJU dgn cadangan.

      Padam
    21. Pak Rahman & 2:54..

      Me too..just name the place date & time.

      Padam
    22. Will consider first.

      Who knows one day may be. Apa pun salam to both of u taikos.

      Padam
  13. KEPADA PENYOKONG NAJIB, MARILAH BERHUJAH SECARA ILMIAH, JANGAN TERIKUT2 DENGAN MACAI PROTUN YG SUKA MEMAKI DAN MEMCARUT......MALU KALAU BANGSA LAIN BACA KOMEN PROTUN























    FUCKKKKKK........kikikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Drpd mencarut tak habis habis, baik cari bukti. One two three prittttt....

      Padam
    2. Jing Jibo ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Tabiat buruk, tulis sikit pastu buang space atau ruang, bukan peduli orang lain, macam boss dia Jibo jugak, main seleweng 1MDB dan sebat berbilion Ringgit.

      Padam
    3. UMPATAN KEJORA MULUT MACAM BETINA JALANG SUNDAL:

      Othaman si tua bapok ni memang ler lebat punya gebang
      Kalau berdepan Kejora, si tua bapok ni gigi palsu terbang

      Cakap memang melangit Othman tuhan harun punya ipar
      Bukan Kejora tak nak berdepan takut diia kena penampar

      Sembang besar tak pernah hilang, ini Othaman kera duku
      Masa kat Blog Parpukarii dulu, teruk diia kena pahat paku

      Tiga tahun lebih sudah lali dgn Othaman punya komentar
      Dulu tua bapok ini, kalau dengar je Kejora lutut dia ketar

      Mana tidaknya tahun 2015 setahun tua kutuk ni terlantar
      Masa itu dia kena ‘pukulan jarak jauh’ geng Indon hantar

      Dah kecut telor tak berani keluar Othaman kera kingkong
      Tak sabar rasa kepala biol dia Kejora nak sekeh pelakong

      Dah masak sangat dgn perangai Othaman bapok kelawar
      Dengar Kejora batuk pun dia gentar terkucil dalam seluar
      ------------------------------------------------------------

      Kejora nie jantan ker betina..ataupun jenis lelaki sotong mulut celupar mengalahkan sundal jalang. Dicabar tunjukkan identiti/nama..tak berani. Diajak minum kopi sambil tibai roti..tak berani.

      Sekarang tunjukkan kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan....!!!

      Padam
  14. KERIS BERAYON

    Keris ku berkarat
    Ego ku keparat
    Respon ku mengumpat
    Iblis aku berkawan rapat
    Syaitan aku juga bersahabat

    Bodoh sememangnya aku
    English tak erti BM kesukaanku
    Respek tiada dalam kamusku
    Auta dan fitnah juadah harianku
    Yang sedap dedak diberi padaku
    Only macais mengagumiku
    Najib yes....ketua penyamun ku

    BalasPadam
    Balasan
    1. P.arti
      P.ecah
      B.elah
      M.elayu

      Padam
    2. Melayu perompak mesti dipecahbelahkan

      Padam
    3. Kalo bukan Melayu sprt bangla ke Pakistan ke Arab
      ke boleh le ko pecahkan seruh mereka bunuh sama sendiri.

      Kami bersyukur ... dan semoga Allah menyelamatkan kami...
      dan menambahkan kami rezeki ang halalal thoiba.

      Padam
    4. Oooo kalau melayu bolehlah merompak..tak boleh ditangkap..

      Padam
  15. Berapa banyak Annuar Musa dapat dedak?

    BalasPadam
  16. Macai umnongok balaci najib manaa ada ilmu..pengetahuan cetek..umnongok upah balaci yg pandai meroyan dan merapu untuk putarbelit..yg ada ilmu pasti malu nak meroyan gila babi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai-cai Matdey lagi lah bengong bangang tapii nak melobi
      Modal mereka hanya satu semata-mata iaitu fitnah 1MDB
      Sumber bahan kelentong dari puak Yahudi dan kafir harbi
      Tapii kemain bongkak mengaku bijak ini puak cai-cai babi

      Padam
    2. Kalo cakap fitnah 1mdb bagi lah bukti..cakap mcmorang gila..

      Padam
  17. Tahniah Najib... kerana menambahkan sengsara rakyat dengan menarik subsidi minyak masak dgn kenaikan lebih RM 7.00 bg 5 kg minyak masak. Mana slogan RAKYAT DI DAHULUKAN.. lepas ni tak tahu apa lagi perbelanjaan dan subsidi ditarik dan dikurangkan.
    RAKYAT DI DAHULUKAN
    NAFSU ROSMAH DI UTAMAKAN
    DENGAR DENYUT NADI RAKYAT TAPI DENYUT NADI ROSMAH DI UTAMAKAN

    BalasPadam
  18. Hari inii cai babi tohmah Najib bawa keluarga lawat China
    Tetapi dulu Matdey pun sama, heret keluarga dia ke sana
    Liihat blog Cucu Tok Selampit dia heret Hasmah & Marina
    Memang sengaja cari salah PM, ini puak cai2 kepala bana

    BalasPadam
    Balasan
    1. 3.41,

      FBI ada cari marina ke?

      Marina ada kena saman DoJ ke?

      Nak berhujjah, biar cerdik sikit. Nampak sangat bodoh

      Padam
    2. Correctiom...cai2 mshathur shud read cau2 najib

      Padam
  19. http://khairulryezal.blogspot.my/2016/11/dulu-boleh-sekarang-tak-boleh-macai.html?m=1

    LINK DIATAS TUK MACAI BIOL MUDAH LUPA
    TANYA MARINA GEREJA SI KUTTY GI MANA
    SULUH DULU JUBO LU BGI LUAS TERBUKA
    MME SAH MACAI SAMA GILO LUPANYAA...


    kikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, ..."

      Padam
    2. Anjing dan babi Matdey juga guna berbagai mode & nada
      Tapi cai babi sekor kat atas ni memang yilek ilmu di dada
      Itu jer yg cai babi sewel ini tahu yg lain abok pun tak ada
      Dia ni adalah pakar taik, taik palat, taik kucing, taik kuda

      Padam
    3. Itu blog cucutok selampit yg kuat putarbelit ngook

      Padam
    4. Cai babi 4.00 bukan jer perut, tapi otak pun dah sembelit
      Dengan taik jampi jubor Matdey cai dungu ini dah terpalit
      Memang mirip Matdey keling, serupa ular lidah dia melilit
      Kalu blog yang sokong kerajaan semua diikata putar belit

      Padam
    5. Dah meroyan lagi..fakta tak ada..bukti tarak..last2 meroyan gilababi balaci ngook..

      Padam
  20. Najib Kaya Anjing Najib Kayu

    Najib Untong Anjing Najib Melopong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Matdey Goreng Kelentong Cai2 Babi Hangus Rentong

      Matdey Ke Institut Jantong Cai2 Babi Masuk Tong

      Padam
    2. Najib tipu ko derma pak arab balaci bersorak2 hepi

      Padam
  21. Rafizi dah bayar ke blom 200 ribu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia ada juta2 dlm T Haji. Tu yang berani satu macam tu.

      Padam
    2. Lembu2 feedlot mana pigi daa

      Padam
    3. Rafizi cacai PKR, kinii terima padah akibat menabor fitnah
      Dia gatal jubor pergi tuduh pengerusii NFC pecah amanah
      Kena saman dibicara dekat mahkamah dia yg kena panah
      RM 200K kena carii, korek le Tabung Hajii atau jual tanah

      Padam
  22. Kalo tak bodoo bukan balaci najib..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo tak pukimak bukan balaci mamak..

      Padam
    2. Mamak dah buktikan dia jantan..keluar umno kerana nak tangkap perompak..dia berani..ko jantan ke?teloq pun dah kena pulas dengan cina kapir jho lo..habis tu ko dan geng2 cai balaci ko jenis ape?

      Padam
    3. Mamak tu ingat org UMNO bod0 nak ikut dia. Dulu boleh la siapa tak ikut ,ISA la tempat dia

      Padam
  23. ANOK BABI TURUN SEPULOH
    ANAK NANGOI COME COME BELAKO
    SESAMO JANTAN ALJUBORI SELINGKOH
    MACAI MEDEY PLAK MUDAH GILO & LUPO

    kikkkiki... anak nangoi come come blako... kikikiki....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko skodeng ato ko yg tonggeng jubor untuk digerudi nuar...ha3

      Padam
  24. Matdey dah tua nak mampuih tapi dia tak ingat ke kuboq
    UMNO tempat lama dok caghi makan, dia nak bagii leboq
    Muka tebai jilat ludah dia biaq bagi oghang maki hamboq
    Paling dajai, sondoi mintak tulong Nuat, kaki tutoh juboq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia nak bagi leboq sebab ko bodoo sangat berketuakan prompak..ko ada ingat kubok?tak dosa ke kalo lindung dan bela perompak?..ato ko ikut ajaran mana?

      Padam
    2. Nuat tutuh jubok ko berapa kali?

      Padam
  25. Taktik kejora alih topik, alih tiang gol, maki hamun kata kesat dan lucah makanan harian.

    BalasPadam
  26. Madey mula terasa parti cikai Bersatu bakal jadi terbantut
    Dia jadi resah, kejap nak terberak ada juga nak terkentut
    Muydin playboy & Mukhriz boboy pun atur apa yang patut
    Akhirnya, dengan Kit Siang kominis Matdey pergi melutut

    BalasPadam
  27. Terdengar PRU14 nanti UMNO akan bekerjasama dgn Pas
    Matdey dalam keadaan muka tebal, kinii jadi sesak napas
    Sudah tentu BN akan lebiih kuat & sukarlah nak ditumpas
    Jawatan PM untuk anak, si Boboi dah tentu akan terlepas

    BalasPadam
  28. erm, John Doe saya dah memberikan jawap akan persoalan Dedak di post semalam, di sini saya cuba sampaikan sekali lagi.

    Takrif bagi Dedak secara umum (tanpa prejudis) adalah makanan yg dirumus khas untuk binatang ternak dan seringkali juga diambil sebagai umpan untuk para kaki pancing.

    Kini frasa "Dedak" dirujuk kepada golongan yang memilih untuk bersama-sama pemerintah (hey, bukankah si jahil yg sombong itu sememangnya begitu mahir di dalam memberi gelar yg bersifat aib kepada sesiapa yg tidak mengikut, apatah lagi sekiranya membantah kepada mereka).

    Hehe, golongan yg jahil ini juga tidak segan untuk memakai atau disemat dengan gelar yg mulia.

    masih ingat kisah seorang tua yg menyelak kainnya dihadapan sekumpulan perempuan muda yg tidak berada didalam golongannya - bukan kerana membuak nafsunya tetapi kerana membara amarahnya -

    ia hasil dari tipu daya pemimpin parti berlabel agama yang ia taasubkan- gelar yg diberi kepada lelaki tua itu adalah Khalid Al-Walid - mengambil sifat "berani" Sahabat Baginda saw.

    Masih ingat lagi kisah seorang tua yg berbaring dijalanan menghalang perjalanan Raja di Negerinya sendiri - sambil disorak oleh manusia2 yg jahil, tangan si tua itu menopang panji lambang sebuah parti berlabel agama - gelar untuk si tua itu adalah pejuang rakyat.

    Dan sekalian manusia yg dikumpul di jalanan berulang-ulang laksana binatang ternak (pernah juga mereka bermalam di jalanan dengan beratapkan langit beralaskan tanah,rumput,tar,plastik (yg bijak sikit mendirikan khemah bagaikan sedang didalam percutian) - golongan yg sering dikudakan ini juga di beri gelar sebagai pejuang rakyat.

    Jangan lupa kepada tuan2 politik mereka dengan gelar khusus yg indah

    1. LGE - diberi gelar sebagai khalifah Umar Abdul Aziz - atas ucapan LGE yg mahu mencontohi kepimpinan khalifah Islam - hingga tersebar khabar LGE bakal melafaz dua kalimah syahadah.

    2. Anwar Bin Ibrahim - diberi gelar sebagai Anugerah Tuhan oleh bininya sendiri di hadapan sekalian pentaasubnya - kini sedang meringkuk di penjara akibat jenayah liwat.

    Dan setiap seorang dari tuan2 politik ada gelar yg hebat untuk mereka.

    Tiada yang aneh bukan - inilah kemahiran yg diperturunkan dari generasi tua kepada pewarisnya.

    Berbalik kepada persoalan Dedak - setiap "hak" yg dikembalikan oleh tuan2 politik kamu dinegeri yg mereka tadbir mengikut hukum rimba itu juga merupakan Dedak -

    setiap kali kamu menghinakan "hak2" yg dikembalikan oleh sipemerintah kepada rakyat (khususnya yg bersama pemerintah) sebagai Dedak - atas fahaman si pemerintah itu adalah penzalim sesungguhnya gelar yg buruk itu dikembalikan kepada kamu.

    Sesungguhnya Allahswt tidak menzalimi hambaNya bahkan si hamba itulah yg menzalimi dirinya sendiri.

    Hehe, aku tidak melebihkan, hanya berusaha berlaku adil.



    hmm mungkin awak terlalu malu untuk memahaminya.

    sudah dapatkah hujah untuk tiga persoalan yg saya tanyakan tu ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syabbas unknown 5.42, penerangan ilmiah, secara Islam
      Tapii tak payah le nak tekan John boDoe lebih mendalam
      ‘Ostat’ munafiq itu tak akan boleh jaweab, dia hati kelam
      Paling terbaik dia akan buat pun sekadar spin putar alam

      Padam
    2. Oooh unknown

      Akhirnya kamu muncul juga..

      Well, jawapan kamu seperti biasa sedikitpun tidak menjawab hujahan aku tentang dedak hanya layak digunakan ke atas Jebon Kelepet.

      Aku dah beri hujahan takrif bahasa, istilah, sejarah dan psikologi.

      Kamu pula bawa cerita yang langsung tiada kaitan dengan kalimah 'dedak' asal usul dsbgnya.

      Cuba lihat gambar TS Annuar di atas tu. Dia pun ngaku hanya penyokong kelepet yang terima dedak. Pernahkah mana2 Protun mengaku upah mereka sebagai dedak.

      Jamal Yunos pun mengaku juga secara konstraktif apabila mengatakan dulu dia cium tangan Tun M tapi sekarang dia nak ludah. Kenapa? Sebab sekarang hanya Najib ada kuasa dan wang untuk membeli dan melempar dedak.

      Aku anggap topik dedak ini kamu dah tewas sebab kamu asyik alih tiang gol sahaja.

      Berkenaan Anwar Ibrahim yang diberi gelaran anugerah Tuhan oleh bininya kamu pergilah tanya dia. Aku sendiri pun tsk setuju.

      Kamu pernah kata Jebon Kelepet itu pemimpin pilihan Allah. Kamu pun setaraf dengan W Azizah. Kalut dengan rumah orang padahal rumah sendiri lebih kotor.

      Baiklah, sekarang sila kemukakan perbahasan kamu yang lain pula.

      Satu lagi adat berbahas. Beri point kamu dan bukan beri kuiz teka teki, in shaa Allah aku takkan lari dari menjawabnya. Sebagaimana kamu berkali2 lari dari menjawab soalan aku dan beralih topik pula.

      Apa tajuk bahas kamu pula. Silakan. Jangan tukar perbahasan ini menjadi kuiz pula. Aku sedia menanti hujah kamu. In shaa Allah.

      P/s. Aku dah dkt dgn rumah. Nanti sampai rumah aku kena off line. In shaa Allah bila ada masa aku curi2 tengok dan jawab.

      Padam
    3. Memang udah dapat dijangka jawapan John munafiq buta
      Lain ditanya lain dijawab diia punya stayle kelentong aota
      Dengan Kejora pun dia selalu begitu, inii John boDoe unta
      Lebih banyak kuah dari isi, lebih banyak goreng dari fakta

      Padam
    4. Saudara Unknown..

      Disebabkan cabaran kamu untuk berbahas, aku berhenti di masjid menunggu tajuk perbahasan kamu.

      Dalam pada itu aku google mencari posting kamu yang kata Najib pilihan Allah tapi tak ketemu. Mgkn aku silap baca barangkali ia tulisan seekor anjing gila. Maaf kalau aku silap tntg perkara itu.

      Marilah berbahas secara ilmiah sesama manusia. Mengapa hantar anjing gila menyalak ketika kita mahu berbahas.

      Aku tak boleh tunggu lama lagi, takut miss solat maghrib jemaah.

      Aku kena pergi dahulu. Nanti aku jenguk lagi kalau2 kamu dah berikan tajuk dan isi perbahasan kamu.

      In shaa Allah aku tak lari atau alih tiang gol.

      P/s - sekiranya kandungan fakta di atas tak betul, semoga Allah turunkan siksaNya kepadaku sera-merta.

      Padam
    5. Nampak sangat riak menunjuk ini ‘ostat’ John memerang
      Dia nak solat Jemaah di masjid pun mau kasii tahu orang
      Entahkan betul entah sekadar kelentong aota temberang
      Jangan2, magrib entah ke mana, dlm kereta diia seorang

      Padam
    6. John Doe, bukan niat aku untuk berbalah atas sifat taasub. benar pemerintah yg sedang berdiri ini melakukan kezaliman dan kemaksiatan tetapi ia juga melaksanakan syariat - tiada neraca khusus untuk menimbang melainkan pertimbangan secara zahir berpandu Al-Quran dan Sunnah.

      Golongan marhean seperti kamu mendakwa kerajaan ini zalim dan wajib ditumbangkan - dan memfitnah marhean yg bersama-sama membela pemerintah sebagai pelindung kezaliman - pemakan Dedak.

      Dan ketahuilah juga - orang-orang seperti kamu yang membela kerajaan kecil di Selangor, Kelantan dan P. Pinang juga merupakan Si pemakan Dedak kerana mempertahankan kemaksiatan dan kezaliman tuan2 politik kamu di negeri-negeri yg mereka kuasai. itupun sekiranya digunapakai neraca yg sama seperti kamu. Hmm, atau kamu mahu berkata kerajaan2 kecil yg dipertahankan itu tiada berlaku kemaksiatan dan kezaliman ??

      Disebalik semua ini aku datangkan urusan POKOK untuk si marhean jadikan panduan sebelum memberi bai'ah kepada mereka2 yg berebutkan kuasa pemerintahan.

      UMNO menjalin hubungan tahalluf siasyi kepada 14 golongan yg berlawanan roh penubuhannya ia lalu diberi nama sebagai Barisan Nasional - melewati lebih dari 60 tahun.

      didalamnya UMNO diberi bai'ah sebagai pemegang kuasa pemutus secara zahir dan mengikatnya dengan undang-undang yang terpakai didalam perlembagaan tubuh negara Malaysia.

      Sedangkan tuan2 politik kamu yg berlawan roh penubuhannya juga mendakwa sedang ber tahalluf siasyi

      tetapi tiada bai'ah dari kalangan mereka dan setiap satu darinya memegang kuasa pemutus secara sama rata bersandar pada kekuatan yg diukur dengan banyaknya jumlah kerusi -

      Tahalluf nya diberi nama sebagai Pakatan Harapan (ini yang terbaru setelah matinya Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat) kadangkala aku terfikir dimana cacatnya tatkala tuan2 politik kamu tidak mahu memberi bai'ah dari kalangan mereka untuk melantik kuasa pemutus.

      Tiada juga "tahaluf siasyi" (sekiranya kamu tetap mahu berfikir begitu) di antara tuan2 politik kamu diikat kepada undang-undang yg terpakai di dalam negara ini,

      hehe, lupa pula bagaimana pihak2 yg tidak memberi bai'ah boleh diikat melalui perundangan.

      Lalu mengikut akal yang waras - siapa diantara Barisan Nasional yg halatujunya ditentukan UMNO dan Pakatan Harapan plus PPBM yg halatujunya ditentukan hasil konsesus (boleh juga disebut sebagai konspirasi) sesama tuan2 politik di dalamnya -

      1) yang lebih menzalimi marhean
      2) yang lebih bermaksiat

      Apakah sama taraf kehendak agama kamu dengan kehendak kepercayaan mereka sehingga urusan ini perlu kepada "konsesus" daripada mereka?

      Apakah sama amanah bangsamu di tanah leluhur nenek moyang mu sehingga keperluannya perlu kepada "konsesus" daripada mereka ??

      Itulah maksudku apabila aku katakan kepada kamu wahai John Doe - tuan2 politik kamu hanya berjual beli terhadap agama dan bangsanya sendiri demi menjalin tahaluf siasyi tanpa diberi bai'ah.

      Padam
    7. Terima kasih saudaraku Unknown.

      Hampir2 aku lihat hanya anjing yang menyalak.

      Aku masih di dalam masjid ni, aku tangguhkan balik andi dulu. Baiklah aku jawab sedikit:-

      1. Pertamanya kamu bertanya tentang pakatan harapan dan tahalluf siyasi. Itu kamu kena tanya PAS sebab itu kalimah mereka semasa bersama PH. Aku setuju kalimah itu benar cuma pada masa itu aku rasakan tindakan PAS itu tak benar. Kini sang Presiden PAS telah bersekutu dengan Jebon, maka sudah tentu kamu lebih mudah bertanya. Sekali lagi aku katakan tindakan PAS itu tidak benar.

      2. Aku telah hujahkan bahawa aku bersetuju untuk bersama PPBM jatuhkan Jebon Kelepet di atas prinsip dharurat dan juga fiqh aulaiyyat. Ini adalah satu fiqah di mana kita dituntut mengenali bahaya mana yang lebih besar untuk menyokong jatuhkan bahaya besar itu lebih dahulu berbanding lainnya. Ketika Harun a.s memutuskan untuk tidak menentang Samiri inilah hujahnya. Ia takut bahana yang lebih besar jika Bani Israel berpecah ketika saudaranya Musa a. S tidak ada.

      Adakah Harun a.s kufur membiarkan kaumnya menyembah patung? Tidak, ia hanya menuruti fiqh ini.

      3. Prinsip ini disebut (baina addhoruratain) iaitu membandingkan di antara dua kejahatan, tolak yang lebih jahat itu dulu. Apakah kejahatan paling besar di Malaysia hari ini? Jawapan aku ialah Jebon Kelepet. Dia lebih jahat dari DAP atau lain2nya. Maka aku pilih utk jatuhkannya.

      4. Kamu bercakap tentang baia'h. Apa yang kamu tahu tentang baiah? Barangkali kamu tak tahu pun maksud bahsanya. Biar aku beritahu. Baiah bermaksud jual. Ia adalah kontrak di antara dua pihak.

      5. Kontrak berlaku apabila wujud dua pihak, dalam kes ini ia bermaksud jual beli ketaatan. Kami telah baiah kepada Kelepet tapi dia khianat dan kini kami terlepas dari baiah itu. Kini aku menentangnya.

      6. Di dalam kontrak ada 2 perkara penting, iaitu 'ithaadul majlis' dan 'jazam'. Ia menjadi syarat aqad kontrak mesti dibuat serta merta dalam satu majlis ketika kedua pihak mampu tunaikan akad itu.

      7. Adakah Presiden UMNO punya baiah ini sentiasa? Tidak, dia perlu menang pilihanraya dulu, dapatkan sokongan majoriti dulu dan barulah layak dapat baiah. Apa jadi kalau UMNO kalah? Apa jadi kalau UMNO menang tapi Presidennya tumbang di tmmpt sendiri. Ia telah hilang kelayakan utk dibaiah. Maka dia pun tidak ada apa2 kelayakan. Tiada ithaadul majlis dan tiada jazam. Presiden UMNO atau pengerusi PPBM berada pada equal footing. Satu sbg pemerintah dan satu sebagai pemberontak.

      8. Itu dari segi syarak. Ini pula dari segi perlembagaan. Ia jelas sebut PM akan dilantik daripada ahli yang mendapat sokongan majoriti ahli dewan. Maka sudah tentu pilihanraya perlu diadakan dahulu dan para YB dipilih. Para YB inilah yang akan pilih seseorang yang 'commad the support of the majirity member of thr house'

      9. Pernahkah kamu dengar istilah 'bil-hal'? Ia bermaksud 'apparent'. Di dalam hal ini ia bermaksud 'apparent authority'. Sila kamu google maksud apparent authority ini.

      10. Melalui istilah bil-hal inilah umat Islam tidak perlu menyebut setiap aqadnya dan memadai dengan gerak tubuh dsn kelakuan yang menunjukkan kewujudan autoriti ini.

      11. Kalau kamu nafikan keesahan bil-hal ini maka setiap air yang kamu minum dari vending machine atau setiap kontrak yang masuk tanpa aqad lisan adalah haram kerana tiada aqad yang sah.

      12. Siapakah yang memiliki apparent authority sebagai ketua pihak penentang Jebon Kelepet. Jawapannya ialah Tun M. Maka dari istilah bil-hal ini Tun M adalah ketua pemberontak, bukan LKS atau sesiapa saja.

      Nah, ini jawpanku.

      Mohon utk aku soal balas dengan ringkas selepas ini.

      Padam
    8. Untuk uNknown

      Hadith yang jelas lagi tidak tertolak.

      عَنْ حُذَيْفَةَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِنَّهَا سَتَكُونُ أُمَرَاءُ يَكْذِبُونَ وَيَظْلِمُونَ فَمَنْ صَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَلَيْسَ مِنَّا وَلَسْتُ مِنْهُمْ وَلَا يَرِدُ عَلَيَّ الْحَوْضَ وَمَنْ لَمْ يُصَدِّقْهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَلَمْ يُعِنْهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَهُوَ مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ وَسَيَرِدُ عَلَيَّ الْحَوْضَ. قال شيخنا الشيخ شعيب الأرناؤوط : إسناده صحيح على شرط الشيخين .

      Daripada Huzaifah daripada Nabi SAW, Baginda bersabda : "Bahawasanya akan wujud (akan datang) para pemerintah yang berbohong dan berlaku zalim. Barangsiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan membantu atas kezaliman mereka, maka (mereka) bukan daripada (golongan) kami dan aku bukan daripada (golongan) mereka, dan dia tidak akan menemuiku di haudh (telaga kauthar di akhirat kelak). (Sebaliknya) sesiapa yang tidak membenarkan pembohongan mereka dan tidak membantu atas kezaliman mereka, maka dia daripada (golongan) ku dan aku daripada (golongan) nya dan dia akan bertemuku di haudh". (Riwayat Imam Ahmad dalam musnadnya. Kata guru kami, Syeikh Syu'aib al-Arna'uth, sanad hadith ini sahih berdasarkan syarat al-Bukhari dan Muslim)

      Soalannya:-

      Apakah justifikasi kamu wahai Unknown bahawa kamu tak termasuk di dalam kategori yang disebut Nabi Saw ini apabila kamu menyokong Jebon Kelepet ini?

      Aku perlu balik mandi dulu. Nanti kalau ada kesempatan aku Online utk lihat jawapanmu.

      Padam
    9. Eeeh unknown,

      Aku telah menjawab soalan kamu serta merta apabila ditanya. Sebagai pencadang topik kamu sepatutnya mampu menjawab serta-merta. Di mana kamu? Kenapa lambat jawab balas?

      Ini aku curi menaip di dalam tandas kerana nak jaga hati isteri aku. Jangan risau aku tidak pernah ditempeleng olehnya sperti kisah panglima bugis ditampar Miss Flom SS.

      Kalau kamu sibuk nak google (berguru dengan ustaz google kah?) ini aku beritahu kamu bahawa ithaadul majlis adalah syarat sah aqad. Mesti ada di dalam majlis yang sama.

      Misalnya kalau qadi lafaz ijab pengantin kena jawab dalam majlis yang sama dan bukan pergi ke mana2 dulu baru jawab qabul. Tak sah akad itu.

      Kuasa pemutus Jebon? Berdegar2 cakap pasal RUU 355 bila MCA, MIC dll bantah dan sebut nak keluar BN tak berani nak teruskan pun. Kuasa pemutus apanya? Majlis pun belum bermula dan malah takut nak dimulakan dan berpusing2 nak mengelak. Kuasa pemutus apa yang kamu cakap? Gebang saja lebih.

      Ingat aku pernah khabarkan cakap tak serupa bikin itu dosa besar. Ini aku beritahu lagi:-

      1. Mungkir janji dosa besar. Nak tak nak kena buat sbb dah janji. Jgn cari alasan.

      2. Bercakap dgn 2 lidah dosa besar. Depan Melayu ckp mahu RUU. Dgn MCA dll cakap 'kami acah2 ja utk sokongan'. Ini juga alamat munafiq.

      3. Menulis kitab Allah dgn tangan dosa besar (tulis undang-undang sendiri dan kemudian kata ia dari Allah dan samakan ia dgn undang-undang Allah kononnya).

      4. Menjual agama utk sokongan jatuh kafir.

      Tak apa Unknown. Mgkn kamu sedang menuruti nasihat aku baca dulu sebelum komen dan kamu sedang sibuk tanya Prof Google dan ustaz Google untuk membalas kepada jawapan aku.

      Silakan. Ada masa aku online lagi. In shaa Allah.

      Padam
  29. Kejora cuma teriima cabaran admin ‘cakap jgn tak cakap’
    Tapi Kejora guna cara pantun sebab cara ni Kejora cekap
    Dengan cara ni, ramai cai babi jadi tersepit terperangkap
    Othaman pun tidak keluar takut jadii spt John tertangkap

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMPATAN KEJORA MULUT MACAM BETINA JALANG SUNDAL:

      Othaman si tua bapok ni memang ler lebat punya gebang
      Kalau berdepan Kejora, si tua bapok ni gigi palsu terbang

      Cakap memang melangit Othman tuhan harun punya ipar
      Bukan Kejora tak nak berdepan takut diia kena penampar

      Sembang besar tak pernah hilang, ini Othaman kera duku
      Masa kat Blog Parpukarii dulu, teruk diia kena pahat paku

      Tiga tahun lebih sudah lali dgn Othaman punya komentar
      Dulu tua bapok ini, kalau dengar je Kejora lutut dia ketar

      Mana tidaknya tahun 2015 setahun tua kutuk ni terlantar
      Masa itu dia kena ‘pukulan jarak jauh’ geng Indon hantar

      Dah kecut telor tak berani keluar Othaman kera kingkong
      Tak sabar rasa kepala biol dia Kejora nak sekeh pelakong

      Dah masak sangat dgn perangai Othaman bapok kelawar
      Dengar Kejora batuk pun dia gentar terkucil dalam seluar
      ------------------------------------------------------------

      Kejora nie jantan ker betina..ataupun jenis lelaki sotong mulut celupar mengalahkan sundal jalang. Dicabar tunjukkan identiti/nama..tak berani. Diajak minum kopi sambil tibai roti..tak berani.

      Sekarang tunjukkan kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan....!!!

      Padam
    2. Kih kih kih…dah meroyan Othaman biol anak geladangan
      Apa benda sebenarnya, ngko ingin ajak buat perhitungan
      Nak berhujah sini ni pun boleh, atau mau ajak berlengan
      Bukan tak nak pak kadok, kerja dan masa jadii halangan

      Padam
    3. Dia dah mula bengang meroyan Othaman anak gampang
      Kemain dia ingin cabar orang, tak padan senget tempang
      Kalau sebelah utara dia inii dipanggil tak cukup sekupang
      Nak balun dia tak susah, antar jer Jamal kasii pelempang

      Padam
    4. Kah kah kah…kesian sungguh Othaman pukimak bedebah
      Biila kena tibai dia jadi meroyan meraban & menggelabah
      Memang lucu kelakar inii tokong Hindu punya penyembah
      Nak cabar orang konon, angin tiup pun dia dah nak rebah

      Padam
    5. Memang Kejora sedang cari sesuai punya saat dan ketika
      Ingin sangat rasa nak berdepan Othaman biol tua bangka
      Tapi tak lah sampai hatii nak kasi si tua tu sakit atau luka
      Hanya sekadar melepas niat mahu ludah dia punya muka

      Padam
    6. Pak Othman.

      Saya menjadi saksi Kejora ini seekor anjing pondan yang menyalak saja lebih tapi tak berani pun sahut cabaran pak Othman.

      Tadi Kejora kata saya riak bgtau saya ada di Masjid. Nayatalah Kejora ini jahil dan safih orangnya.

      Riak ini berasal dari perkataan roa yang bermaksud lihat. Ingat hadith popular 'man roa minkum munkaran' yg bermaksud 'barangsiapa di antara kamu yang melihat kemungkaran'.

      Bgmn mungkin riyak itu berlaku apabila identity sebenar saya pun tidak terlihat.

      Nanti kalau diberitahu ia kata saya riak pula. Tak beritahu dia akan kata penakut pula (spt Jebon Kelepet Kejora juga muka tembok suka mengata orang padahal itu adalah sifat dirinya).

      Apa yang penting saya tak malu apa lagi takut untuk muncul sbg John Doe. John Doe ini bukan sebarang nama. Ia adalah nama keturunan saya seperti mana imam Muhammad Bin Idris lebih dikenali sbg Imam As-syafie.

      Apa pun saya bersaksi bahawa Kejora memang anjing pondan yang suka pukul curi tapi takut sahut cabaran.

      Sekurangnya Unknown lebih baik daripadanya.

      Padam
  30. mangkuk 2.55 bingai.......kepala penuh tai atau otak kat bontot!

    Najib sendiri menipu.......mula2 cakap takde duit, tapi dah kantoi, cakap org derma.....lepas tu buat bodoh.....

    yang ko asik2 mintak bukti......

    ko bodoh ke najib bodoh, atau dua2 buat2 bodoh atau memang dua2 sama2 bodo.....

    BalasPadam
  31. Kau betul bangang la pantun kau tu siapa yang baca tkda orang baca pun tkda isi korang kalau nk komen biar ada isi. Kalau takat meraban baik tk yah. ..korang memang kuturuna. Mulut cabul anak korang pun korang pangil bzbi kot...paham sebab terlampau banyak makan duit haram tu yg najisb makan duit bole buat bodoo doo umnobodo

    BalasPadam
  32. Chai 7.00

    "Dan ketahuilah juga - orang-orang seperti kamu yang membela kerajaan kecil di Selangor, Kelantan dan P. Pinang juga merupakan Si pemakan Dedak kerana mempertahankan kemaksiatan dan kezaliman tuan2 politik kamu di negeri-negeri yg mereka kuasai"

    ..........

    Subjektif, tiada seorang pun rakyat negara ini yg ingin bersekongkol dan bersubahat dengan maksiat dan kezaliman.

    Jika ada mana2 pemimpin atau bekas pemimpin yg melakukan maksiat atau kezaliman sila nyatakan dengan fakta,

    Ambil 2 contoh ini,

    Lim Guan Eng sudah pun dibawa ke mahkamah bakal dibicarakan

    Tun Mahathir bersedia dihadapkan ke mahkamah.

    Persoalannya, kenapa pemimpin negara bernama najib begitu takut naik ke mahkamah? Kenapa perdana menteri begitu takut untuk membersihkan namanya? Busuk diseluruh dunia?

    BalasPadam
  33. Chai 7.00,

    didalamnya UMNO diberi bai'ah sebagai pemegang kuasa pemutus secara zahir dan mengikatnya dengan undang-undang yang terpakai didalam perlembagaan tubuh negara Malaysia.

    ...........

    Maksud Bai`ah.

    Janji sumpah setia, pengakuan, ikrar yang diberikan oleh seseorang kepada pihak lain untuk mengikat dirinya dengan sesuatu peraturan, pekerjaan, amalan atau lainnya.

    Sebelum nak bercerita tentang bai'ah, tentang sejarah penubuhan umno dan bn, sila tanya kepada najib perkara asas ini, apakah ikrar, sumpah dan janji najib ketika angkat sumpah?

    Adakah menyamun wang dan harta rakyat?

    Jika perkara asas najib sudah gagal, bagaimanakah sifat seorang pemimpin perlu ada untuk memimpin seluruh rakyat malaysia tidak mengira ideologi politik agama dan bangsa?

    BalasPadam
  34. Chai 7.00

    "Tahalluf nya diberi nama sebagai Pakatan Harapan (ini yang terbaru setelah matinya Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat) kadangkala aku terfikir dimana cacatnya tatkala tuan2 politik kamu tidak mahu memberi bai'ah dari kalangan mereka untuk melantik kuasa pemutus."

    ........

    Maksud chai pihak penentang tiada ketua? Tiada halatuju?

    Baiklah,

    Halatuju kami amat mudah...

    TUMBANGKAN NAJIB YG TERBUKTI KORUP DAN MEREKA2 YG BERSUBAHAT PECAH AMANAH.

    AMANAH DAN KEPERCAYAAN YG DIBERI RAKYAT.

    Hari ini ternyata jelas, umno hanya untuk mereka2 yg mencari kekayaan untuk tembolok mereka sahaja.

    Jika tiada ketua di pihak penentang najib sekalipun, kami amat bersyukur jika najib berjaya disumbatkan ke dalam penjara.

    BalasPadam
  35. Chai 7.00

    Lalu mengikut akal yang waras - siapa diantara Barisan Nasional yg halatujunya ditentukan UMNO dan Pakatan Harapan plus PPBM yg halatujunya ditentukan hasil konsesus (boleh juga disebut sebagai konspirasi) sesama tuan2 politik.

    ..........

    Didalam barisan pembangkang adalah lebih baik bersifat konsesus dan agree to diasgree.

    Kenapa perlu ada ketua barisan pembangkang jika tujuan utama kami adalah untuk menghumban najub ke penjara bersama dengan pencacai2nya?

    Adakah maksudnya, tiada kordinasi serangan terhadap najib? Hari ini sila saksikan betapa bencinya seluruh rakyat malaysia terhadap najib.

    Hari ini yg masih sayangkan umno jumlahnya kecil, bukan sayangkan najib tetapi parti umno, suara mereka tiada, hanya berdiam diri tidak mahu berbincang politik, bersifat berkecuali, amat sedikit bilangan mereka.

    Keyword chai : yg masih sayangkan umno bukan najib.

    Hari ini juga terdapat segelintir yg bukannya menyokong umno sebaliknya menumpang pengaruh umno untuk mengejar kuasa dan wang yg dipegang oleh najib.

    Golongan ini tidak mengenal mana halal dan mana yg haram, amat keji sifat mereka dan tidak lebih sifatnya seekor anjing berlakon gila.

    BalasPadam
  36. Chai 7.00

    Apakah sama amanah bangsamu di tanah leluhur nenek moyang mu sehingga keperluannya perlu kepada "konsesus" daripada mereka ??

    .........

    Kenapa tidak? Tidak perlukan pandangan pihak lain? Adakah kamu tidak menghormati orang lain? Adakah kamu tidak nenghormati pandangan isteri kamu?

    Tahukah kamu apa maksud konsesus?

    BalasPadam
  37. Chai 7.00

    Itulah maksudku apabila aku katakan kepada kamu wahai John Doe - tuan2 politik kamu hanya berjual beli terhadap agama dan bangsanya sendiri demi menjalin tahaluf siasyi tanpa diberi bai'ah.

    ...........

    Diharap chai faham ye, kebangkitan kami rakyat san pemberontakan kami hanyalah kepada pemimpin mungkar fasik dan munafik dan juga sekutu2nya

    Hayati ayat berikut,

    (Kredit kepada Tanpa Nama1 November 2016 1:13 PTG.)


    Hadith renungan untuk pemakan dedak yang dok sokong Najib Haram ni lagi.

    عَنْ حُذَيْفَةَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِنَّهَا سَتَكُونُ أُمَرَاءُ يَكْذِبُونَ وَيَظْلِمُونَ فَمَنْ صَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَلَيْسَ مِنَّا وَلَسْتُ مِنْهُمْ وَلَا يَرِدُ عَلَيَّ الْحَوْضَ وَمَنْ لَمْ يُصَدِّقْهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَلَمْ يُعِنْهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَهُوَ مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ وَسَيَرِدُ عَلَيَّ الْحَوْضَ. قال شيخنا الشيخ شعيب الأرناؤوط : إسناده صحيح على شرط الشيخين .

    Daripada Huzaifah daripada Nabi SAW, Baginda bersabda : "Bahawasanya akan wujud (akan datang) para pemerintah yang berbohong dan berlaku zalim. Barangsiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan membantu atas kezaliman mereka, maka (mereka) bukan daripada (golongan) kami dan aku bukan daripada (golongan) mereka, dan dia tidak akan menemuiku di haudh (telaga kauthar di akhirat kelak). (Sebaliknya) sesiapa yang tidak membenarkan pembohongan mereka dan tidak membantu atas kezaliman mereka, maka dia daripada (golongan) ku dan aku daripada (golongan) nya dan dia akan bertemuku di haudh". (Riwayat Imam Ahmad dalam musnadnya. Kata guru kami, Syeikh Syu'aib al-Arna'uth, sanad hadith ini sahih berdasarkan syarat al-Bukhari dan Muslim)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini utk Tun ke DSN?

      Padam
    2. Binatang Ternak (Al-'An`ām):117 - Sesungguhnya Tuhanmu, Dialah yang lebih mengetahui tentang orang yang tersesat dari jalan-Nya dan Dia lebih mengetahui tentang orang orang yang mendapat petunjuk.

      Nabi Yunus (Yūnus):40 - Di antara mereka ada orang-orang yang beriman kepada Al Quran, dan di antaranya ada (pula) orang-orang yang tidak beriman kepadanya. Tuhanmu lebih mengetahui tentang orang-orang yang berbuat kerusakan.

      Nabi Yunus (Yūnus):41 - Jika mereka mendustakan kamu, maka katakanlah: "Bagiku pekerjaanku dan bagimu pekerjaanmu. Kamu berlepas diri terhadap apa yang aku kerjakan dan akupun berlepas diri terhadap apa yang kamu kerjakan".

      Padam
  38. Maaf saudara john doe ayat atas ni sama....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam saudara 8:57 PTG

      Saya halalkan kesemua tulisan saya untuk dipakai semula bagi menjatuhkan Jebon Kelepet dan pendedak2nya.

      Cuma saya hairan kenapa kadang2 ada posting saya timbul dua kali dan yang kedua itu semasa saya tidak online? Musykil juga kekadang tu.

      Padam
  39. KEJORA HANYA BERANI MENGUMPAT..MULUT MACAM BETINA JALANG SUNDAL:

    Othaman si tua bapok ni memang ler lebat punya gebang
    Kalau berdepan Kejora, si tua bapok ni gigi palsu terbang

    Cakap memang melangit Othman tuhan harun punya ipar
    Bukan Kejora tak nak berdepan takut diia kena penampar

    Sembang besar tak pernah hilang, ini Othaman kera duku
    Masa kat Blog Parpukarii dulu, teruk diia kena pahat paku

    Tiga tahun lebih sudah lali dgn Othaman punya komentar
    Dulu tua bapok ini, kalau dengar je Kejora lutut dia ketar

    Mana tidaknya tahun 2015 setahun tua kutuk ni terlantar
    Masa itu dia kena ‘pukulan jarak jauh’ geng Indon hantar

    Dah kecut telor tak berani keluar Othaman kera kingkong
    Tak sabar rasa kepala biol dia Kejora nak sekeh pelakong

    Dah masak sangat dgn perangai Othaman bapok kelawar
    Dengar Kejora batuk pun dia gentar terkucil dalam seluar

    Kih kih kih…dah meroyan Othaman biol anak geladangan
    Apa benda sebenarnya, ngko ingin ajak buat perhitungan

    Dia dah mula bengang meroyan Othaman anak gampang
    Kemain dia ingin cabar orang, tak padan senget tempang

    Memang Kejora sedang cari sesuai punya saat dan ketika
    Ingin sangat rasa nak berdepan Othaman biol tua bangka

    Kah kah kah…kesian sungguh Othaman pukimak bedebah
    Biila kena tibai dia jadi meroyan meraban & menggelabah
    ------------------------------------------------------------

    Kejora nie jantan ker betina..ataupun jenis lelaki sotong mulut celupar mengalahkan sundal jalang. Dicabar tunjukkan identiti/nama..tak berani. Diajak minum kopi sambil tibai roti..tak berani.

    Tak usah cakap banyak..sekarang tunjukkan kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan. Ada berani.......???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang Kejora sedang cari sesuai punya saat dan ketika
      Ingin sangat rasa nak berdepan Othaman biol tua bangka
      Tapi tak lah sampai hatii nak kasi si tua tu sakit atau luka
      Hanya sekadar melepas niat mahu ludah dia punya muka

      Padam
  40. erm, bagaimana harus aku mulakan setelah aku membaca maklum balasmu wahai saudaraku John Doe,setelah kamu hanya mengulangi tanpa jalan keluar.

    kamu hanya bersifat syok sendiri dengan mengatakan Tun (kini PPBM) adalah pemegang kuasa pemutus dari kalangan tuan2 politik di seberang sana - tanpa hujah tiada saksi - tanpa lafaz bai'ah tiada terikat melalui undang-undang.

    benar, tuan2 politik kamu sedang bersatu tetapi hanya terikat atas ASBAB menumbangkan kerajaan -

    tetapi bukan atas niat menubuhkan kerajaan sebelum mereka saling berjual beli bagaikan pedagang, saling berpakat @ berkhianat umpama kawanan serigala berpandu dengan kuasa yg dimiliki (melalui jumlah kerusi yg dimenangi).

    hehe, kamu begitu halus dan tertib apabila cuba menyamakan sifat bai'ah si marhean didalam urusan memilih kerajaan melalui proses PRU - kamu meletak bai'ah kepada individu sedangkan bai'ah yg benar adalah terhadap si pemimpin -

    aku tanyakan bai'ah diantara tuan2 politik kamu sesama mereka yg mendakwa sedang didalam tahaluf siasyi yg diberi nama sebagai Pakatan Harapan -

    kamu tiada jawapnya kerana kesemua tuan2 politik kamu itu adalah pemegang kuasa pemutus secara sama rata.

    1. Lim Guan Eng
    2. Wan Azizah
    3. Mat Sabu
    4. Muhyiddin Yassin

    fiqh alauwiyyat yg membandingkan antara dharurat mana yg lebih wajib dielak tatkala hanya ada satu pilihan diantara keduanya - kamu cuba bersifat naif atau taasub wahai John Doe ?

    Kamu memegang prinsip "tidak bersalah sebelum dibuktikan bersalah" -

    Najib - dituduh merompak berbillion ringgit melalui 1MDB - katamu ada bukti tetapi tiada dibawa ke makamah - kebodohan berbalik kepada kamu kerana tidak menyerahkan segala bukti kepada rakanmu di makamah luar negara.

    Anwar Bin Ibrahim - dituduh meliwat dibicara, dibela barisan peguam yg paling berpengaruh dan dihakimi kemudian didapati bersalah - kini merengkok di penjara.

    Lim Guan Eng - dituduh dan kini sedang didalam proses perundangan.

    Wan Azizah - Presiden yang diaturkan sebagai proksi @ boneka Anwar Bin Ibrahim.

    Muhammad Sabu - Presiden yg tiada apa2 jawatan hatta bai'ah sebagai ADUN mahu pun MP. punyai skandal yg menggemparkan suatu waktu dahulu.

    Muhyiddin Yassin - Presiden yang punyai skandal dan sejarah hitam yg berlalu pergi.

    Diantara para pemimpin utama ini - yang mana lebih mendatang kan mudharat dan dharurat ??








    BalasPadam
  41. Saudaraku Mr Unknown

    Kenapa di sini jawabmu. Penat aku menunggu di atas tadi. Mujur aku turun sebentar. Itu hari kamu tak mahu bergerak dan tercangak di perhentian lama apabila topik baru ditimbulkan. Ini kali masih dalam perbahasan yang sama kamu lari awal meninggalkan perhentian tempat yang aku tunggu. Malu terserampakkah?

    Jawapanmu dengan sendiri mengakui kebenaran hujahan aku tntg fiqhul aulaiyyat. Kini kamu berhujah pula dengannya. Kamu siap berikan 4 orang presiden parti dan bertanya lagi siapa paling mudharat.

    Malangnya kamu gagal lagi disebabkan kamu masih tak faham apa itu aulaiyyat.

    Saudaraku yang trsesat jalan. Kalimah aulaiyyat adalah kata jamak merjuk kepada banyak. Bila aku cakap dharurat paling besar maka ia merujuk kepada 'the biggest threat'. Jawapannya mudah sekali, kesemua mereka itu kalau bergabung pun tidak akan setaraf dengan threat presiden kamu si Jebon Kelepet.

    Kuasa pemutus? Presiden kamu si Jebon tu tak mampu pun mengarahkan MCA dll patuh kepada RUU. Lagi kamu nak sembang pasal kuasa pemutus. Sungguh tak malu kamu seperti Kejora juga.

    Kamu malah tak boleh rebut (BI) hujahan aku tentang ithaadul majlis dan jazam itu maka kamu pun berpusing-pusing menjawab ntah apa2. Jawpaan kamu tiada nilai ilmu dan dalil melainkan menggunakan dalil aku kembali dan berpusing2 dgn bahasa bunga2 yang tidak memberi sebarang faedah di dalam 'points'.

    Cerita Najib merompak? Aik kenapa alih tiang lagi? Bukankah soalan kamu ialah tentang baiah dan kuasa pemutus? Aduuuh. Dulu aku tanya tntg 2.6b, 4b KWAP dan 56m duit sesat SRC kamu lari dari menjawab dan ubah topik. Kini bila kamu bangkitkan isu baiah dan kata pemutus kamu lompat balik kepada isu Najib merompak.

    Kamu juga melanggar adab2 berbahas apabila memberi kuiz dan teka teki kpd aku siapa di antara 4 itu lebih mudharat. Aduuuuh..

    Kalau kamu ini anak murid aku sudah tentu aku gagalkan kamu dalam subjek berbahas kerana melompat2 topik dan memberikan kuiz kpd pihak lawan.

    Nxt time sila bangkitkan pula topik ini atau apa2 topik pilihanku. In shaa Allah aku tak lari.


    Hingga bertemu lagi. Slmt malam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Topik pilihanmu bukan pilihanku

      Padam
    2. Salam Sdra ku john doe...

      Jelas cara dia auta nunjuk-nunjuk macam tahu dan bila kena hujah balas, dia akan tukar tajuk..atau keluar pantun sampah berjela.. ataupun si nenek tempoyak akan keluar dari kubur.

      Justru...saya yakin 'Unknown' ini adalah Kejora. Dia tak mahu kalah konon dia ada orang lain menyokongnya..tak hal dia keseorangan syok sendiri macam orang tak siuman.

      Padam
    3. Pak Othaman,

      "Justru...saya yakin 'Unknown' ini adalah Kejora."

      Berlapis lapis sifat pencacai sekor ni, mempunyai split personalities, seperti filem xmen bernama raven/mistik, kat akhirat nanti kena pelangkong dengan malaikat nangkir.

      Padam
    4. Pak Othman dan saudara 11:42

      Barangkali dia memang Kejora sbb kedua-duanyablack of knowledge dan tak tahu malu tapi seperti yang saya pernah cakap saya akan layan dia berdasarkan wataknya itu. Wallahu a'lam.

      Lagipun kalau watak Kejora yang timbul bgmn nak berhujah, sebab kemampuannya hanyalah menyalak sahaja (kan di atas tu dia mengaku hanya mampu berpantun; dibaca 'menyalak').

      Sekurang-kurangnya dapatlah juga berhujah secara manusia berbanding hanya Baling batu kepada anjing sahaja.

      Padam
  42. Salam sejahtera dan selamat pagi kepada sidang pembaca sekalian.

    Pagi ini saya sepatutnya ada mesyuarat tapi ditangguhkan. Maka saya masuk sekejap untuk menjelaskan kekeliruan sekiranya ada.

    Siapakah yang diberi baiah sebagai ketua penentang Kelepet. Tidak syak lagi orang itu adalah Tun M. Kelepet dan konco2nya telah spin apabila memanggil deklarasi rakyat sbg deklarasi mahathir-kit siang seolah2 Tun M dan LKS berada di atas equal footing. Hakikatnya tidak, Tun M adalah ketua dan LKS hanya pegikut.

    Banyak bukti saya boleh berikan tapi memadailah dgn fakta bahawa apabila berlaku pertemuan dengan Agong, Tun M berseorangan yang menghadap Baginda.

    Jangan keliru di antara kontrak baiah dengan kontrak akad nikah. Akad nikah tidak boleh dibuat secara 'apparent' tapi mesti ada lafaz (berbagai cara). Ada pula jual beli tidak sedemikian. Di dalam jual beli aqad boleh dibuat secara bil-hal atau disebut apparent.

    Kasihan pendedak yg tidak tahu beza aqad jual beli dan aqad nikah dan menyangka keduanya sama, yg mesti dibuat secara lafaz mutlak.

    Sekiranya aqad jual beli wajib dibuat secara lafaz maka pembelian yang tidak disertai dengan akad 'aku jual' dan 'aku beli' semua menjadi tidak sah. Pembelian melalui vending machine juga tidak sah. Bayangkan berapa banyak benda haram yang dah masuk perut kita disebabkan kita tidak melafazkan akad selama ini.

    Baiah kepimpinan adalah jual beli ketaatan, dan bukan akad nikah.

    Kemudian berkenaan isu authority, terdapat bbrp jenis authority, di antaranya ialah absolute authority seperti ikatan perjanjian bertulis dan terdapat juga apparent authority atau dikenali juga sebagai implied authority.

    Dari sudut undang-undang kedua2nya mempunyai implikasi yang sama. Hanya jenisnya sahaja berlainan.

    Di atas alasan itu dan fakta2 jelas yang berlaku menunjukkan bahawa individu yang mengetuai pemberontakan ke atas Kelepet hanyalah satu iaitu Tun M, bukan Muhyiddin, Wan Azizah, LKS, Mat Sabu dan sebagainya.

    Sekiranya ada yang tidak menerima Tun M maka mereka adalah fraction yang lain.

    Sejarah Islam menunjukkan apabila Bani Abbasiyah menentang Bani Umayyah mereka dibantu oleh beberapa golongan lain. Namun demikian fakta bahawa pemberontakan ini diketuai oleh Bani Abbasiyah adalah tidak boleh dinafikan lagi. Ibrahim as-safah dan Abu al-abbas as-safah dua bersaudara, seorang menjadi ketua pemberontakan dan apabila ia mati, kedudukan ini diambil alih oleh seorang lagi dan apabila Bani Umayyah tumbang Bani Abbasiyah yang mengambil alih jawatan Khalifah, bukan Rafidhah dan sebagainya.

    Fakta ini jelas bagi mereka yang berfikir melalui akal dan bukan melalui dedak.

    Semoga bermanfaat.

    Wallahu a'lam.

    BalasPadam