Isnin, 28 November 2016

PANAS ~ Desak Dedahkan MO1..!


Alamak..! bikin tambah panas lagi ler..! yang sejuk beku hanya macai@balaci jer..!

Petisyen atas talian desak AS dedah identiti MO1

Hampir 12,000 tandatangan sudah dikumpulkan secara atas talian untuk menyokong petisyen supaya Rumah Putih mendedahkan butiran individu dirujuk sebagai Malaysian Official 1 (MO1) dalam saman sivil Jabatan Kehakiman (DOJ) negara itu pada 20 Julai lalu.
Petisyen itu menyatakan dokumen mahkamah dikemukakan DOJ mendakwa sejumlah AS$681 juta (RM3 bilion) dipindahkan secara haram ke sebuah akaun milik MO1.
Bagaimanapun setakat ini tiada siasatan dibuat terhadap transaksi itu.
"Prime Minister Malaysia (Datuk Seri) Najib Razak enggan menubuhkan sebuah suruhanjaya siasatan bebas menyiasat skandal ini dan menghukum rakan separtinya, kakitangan kerajaan dan individu yang membangkitkan isu ini kepadanya.
"Lebih daripada itu Najib Razak secara berterusan menafikan beliau adalah MO1.
"Untuk menamatkan kleptorasi ini kami rakyat Malaysia mahu tahu siapakah MO1 itu," kata petisyen berkenaan.
Petisyen itu difailkan melalui halaman "Kami Rakyat" di laman sesawang Rumah Putih.
Jika petisyen itu memperoleh 100,000 tandatangan dalam tempoh 30 hari selepas difailkan - iaitu 24 November oleh seseorang dikenali sebagai "L.C." - Rumah Putih perlu mengeluarkan kenyataan rasmi mengenainya.
Saman yang dibangkitkan itu adalah berkaitan penghasilan filem The Wolf of Wall Street yang didakwa DOJ dibiayai melalui wang yang disedut dari agensi pelaburan milik kerajaan, 1MDB.
Derma Timur Tengah
Ia adalah hasil tindakan Inisiatif Perolehan Semula Aset Kleptokrasi DOJ yang menganggapnya sebagai "kes paling besar setakat ini".
Antara dakwaan pada dokumen mahkamah itu ialah, dana 1MDB sepatutnya digunakan untuk kepentingan rakyat Malaysia.
Sebaliknya kata mereka dana itu digunakan bagi membiayai individu tertentu dan rakan mereka membeli kapal layar mewah, hotel, lukisan, perjudian dan menghasilkan filem The Wolf of Wall Street.
Berdasarkan data Unit Rasuah Antarabangsa Biro Siasatan Persekutuan (FBI) dan Bahagian Siasatan Jenayah Perkhidmatan Hasil Dalam Negeri, sekurang-kurangnya AS$1 bilion disalurkan melalui AS bagi membeli pelbagai aset di sana.
Bagi orang Malaysia dakwaan paling signifikan ialah dana berjumlah AS$731 juta (RM3.27 bilion mengikut nilai semasa) dipindahkan ke akaun MO1.
Nama MO1 disebut 36 kali dalam dokumen DOJ itu manakala hartawan kontroversi yang dikaitkan dengan Najib, Low Taek Jho - atau lebih dikenali sebagai Jho Low - serta anak tiri perdana menteri Riza Aziz dinyatakan secara jelas.
Secara kebetulan Najib sebelum ini pernah mengakui menerima "derma" bernilai RM2.6 bilion daripada seorang keluarga bangsawan Timur Tengah suatu ketika dulu.
Bagaimanapun Najib menafikan dana itu ada kaitan dengan 1MDB.
Perdana menteri juga menegaskan saman DOJ itu tidak mempunyai sebarang kaitan dengan dirinya.
India bunting di estet pun tahu cerita ni..! Mana mahu lari???
Lu Fikir La Sendiri!!!

60 ulasan:

  1. BLOG BODOH BATUAPI RECYCLE LAGI
    SI BATUAPI TATAU NAK SEMBUNYI LAGI
    DULU MEMBATUAPIKAN KAWAN DAH LARI
    MAHA MEGA BATUAPI SILA SAMAN 1MDB

    kikikikikiki... bodooo bodoooo

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. Tabiat buruk Jing Jibo yang telah di senaraikan dek peserta peserta blog ini di masa lalu:

      1. Komen tak ikut tajuk atau isi kandongan pos
      2. Tak menjawab tuduhan atau points di komen komen lain
      3. Tak pedulikan apa orang lain kata, macam DAP Red Beans
      4. Tak ikut peraturan, norma atau cara bertutur - anarchistic
      5. Maki hamun bila tak dapat jawab atau takda fakta dan hujah
      6. Alih Tiang Gol apabila too hot to handle.
      7. Apabila tak ada fakta dan bukti untuk lawan argument orang lain, terus tuduh fitnah
      8. Apabila argument dipatahkan, orang lain dikata bodoh, anak luar nikah, pro Dap, yahudi, pro tun etc etc etc.

      Dia tidak membantu bos dia Jibo pun, tak keluarkan fakta dan hujah hujah yang boleh di terima bagi membaik pulih imej Jibo yang telah merudum. Di PRU13, Jibo kata penyokong nya yang macam itu ada lah "bangang, hamjadah".

      Padam
    3. 10.10 nasi tambah....

      9. Sendiri letak komen sendiri balas.
      10.watak chameleon bertukar rupa dia jugak
      11.anjing pun dia jugak
      12.babi pun dia jugak.
      13.mengadu kat ruangan ni pengomen krg ajar ngan dia.
      14.ostat dia jugak
      15.menipu dan berbohong
      16.anak luar nikah pun dia jugak
      17.ajak berjumpa berbicara tak da teloq juga

      Nanti bleh tambah lagi...

      Padam
  2. Bergantung kpd berapa banyak Donald Trump hormat Najib selepas dia pegang kuasa yang terbesar di dunia.

    Kalau dia terus melatah, macam mengutuk Federal Reserve Bank, badan yg paling berkuasa dan berpengaruh di atas ekonomi US pun tak di peduli nya, aku rasa Najib very low on his priority and the petition to identify MO1 akan dapat traction.

    Melainkan Najib hulurkan berbilion dlm berbagai bentuk kpd syarikat2 Trump yg di ketuai dek anak2 dan menantu nya.

    Tapi ramai yang bencikan Trump di US. Macam President Richard Nixon dulu, punca malumat "Deep Throat", yg di percayai dari FRBI, telah main peranan dlm pembongkaran rahsia jenayah Nxon - Nixon sendiri terlibat dalam jenayah "Watergate" yg membawa kpd Nixon di "impeached" dan akhir nya meletak jawatan President.

    Kalau itu berlaku kpd Trump, habis lah peluang Najib nak bergelora dengan the mad bloke Trump. Pahal pun, aku rasa Najib tak pegang kuasa lagi selepas PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kes Watergate dilakukan oleh orang bawahnya yg menyelewing Dana kerajaan kemudia menyalahkan Richard Nixon , bukanya Richard Nixon buat ia kau ikut fakta sebenar lupa orang yahudi memang nak jatuhkan Richard Nixon kerana menghalang ajenda yahudi dan puak lgbt di amerika ITU

      Antara jasa Richard Nixon
      1)anti lgbt
      2)selamatkan amerika Dari krisis ekonomi melalu petrodollar
      3)melindungi syrikat amerika Dari ancaman syarikat jepun menjual someconduktor dengan murah.
      4)berbaik dengan China dalam isu vietnam ketika sovie memperkuatkan angkatan tenteranya isu mongolia, sehinggakan China menyerang vietnam dalam perang saino

      Lain Kali baca sejarah Richard Nixon ITU

      Padam
    2. Kepala hotak kau. Nak membohong, menipu pembaca. Nak seleweng fakta sejarah ke? Bedebah jenis kamu nih. Fakta pun nak seleweng. Bos kau sleweng berbilion duit 1MDB masuk akaun dia dll.

      Kau tak pernah baca Washington Post ke? Kau tak pernah tengok filem berjodol "All The President's Men" ke? Yang semua nya mengkisahkan Nixon di "indicted di Senate, lepas tu letak jawatan sebab kesalahan jenayah nya di dedahkan dek Washington Post.

      Kau katak di bawah tempurung ke? Dulu sekolah pondok ke? Chissh, anjing Najib nih.

      Padam
    3. Siapa yg jatuhkan nya Henry A. Kissinger seorang yahudi, lupa 6:52ptg Henry A. Kissinger telalu penting polisi isreal sedangkan Richard Nixon bertunpu untuk menjatukan sovie,Richard Nixon tak berapa bedulik isreal, pelobi isreal Cuba menjatuhkan Richard Nixon,All The President's Men Ada filem dibuat oleh yahudi ITU he.he.he.
      C
      Serupa mahyuddin Cuba jatuhkan najib ITU he.he.he

      Padam
  3. 724 panas telinga tu. Masukkan sedikit ais dgn garam. Disamping menyejukan, anda akan dpt kurangkan bau lendir hanyir 1mdb tu.. cuba tgk.

    BalasPadam
  4. Pengomen 7:24 berpenyakit epilepsy
    IQ rendah like an autistic baby
    Konon nak lawan with no integrity
    Ditampar Othaman thrown out into the sea

    ngok ngok ngok

    BalasPadam
  5. Gambar Rahman Dahlan -

    Dia pegang pangkat yang ganjil - UMNO Strategic Communications Director entah apekebende.

    Bayangan nya: dia orang yang mustahak, lebih mustahak dari Menteri Paling Pengampu, Said Keruak, i/c multi media.

    Rahman sepatut nya menmikirkan dan mengaturkan apa "line" atau garis panduan yang puak2 Umno patut ikuti dalam semua isu2 yang amat kontroversi. Terutama nya 1MDB.

    Tapi nampak nya si Rahman sendiri dah confused, bingong, sejak dari mula sampai ada 40 jawapan berlainan tentang dari mana dan apa tujuan wang berbilion dalam akaun bank Najib.

    Sejak itu tak banyak sangat dia bercakap, rasa nya. Dan dia kena demoted, nampak nya. Dari Menteri berportfolio, kpd Menteri tak berportfolio, di Jabatan Perdana menteri.

    Kesian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Si Rahman dah kata, MO1 = Najib.

      Tapi apa pulak yg kata Najib tak terlibat.

      Alamak, dah naik gila le deme tu.

      Padam
  6. Bangkai gajah mana boleh ditutup dengan dedak

    BalasPadam
  7. Selagi tiada tindakan kpd yg terlibat, sokong sangat² putra merdeka teruskan menghangatkan isu ini. Biar macai pendedak lari bogel sebab kepanasan.

    BalasPadam
  8. MAHA MEGA BATUAPI SUDAH KEPANASAN
    SEMUA BARUA YAHUDI SUDAH DIBATUAPIKAN
    LAWAN DAN KAWAN SUDAH DIADU DOMBAKAN
    TUNGGU MAHA MEGA BATUAPI PUNYA GILIRAN


    kikikikiki.....

    RAKYAT DAH TAHU BATUAPI PUNYA PERMAINAN
    KINI MAHA MEGA ADU DOMBA DAH KEPANASAN
    SAPA LAGI YG SIBATUAPI NAK DIMANGSAKAN
    GILIRAN MAHA MEGA PULAK YANG KASI SAMAN

    kikikikiki... mana maha mega batuapi tahap dewa meddey kutty cepat la saman 1mdb... ada brannn..


    kikikikiikiki... sonyap bangang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Finally, gov't officially admits Najib is MO1 - Malaysiakini

      www.malaysiakini.com/news/354292

      MP SPEAKS At long last, the Malaysian government has officially admitted that the 'Malaysian Official 1' mentioned 36 times in the US ...

      Padam
    2. AN AMERICAN CONSPIRACY TO OUST MALAYSIA’S NAJIB –

      www.scmp.com/.../american-conspiracy-oust-malaysias-najib-or-propaga...

      It's not me: Malaysian PM Najib says US 1MDB lawsuit doesn't involve him ... The term “MO1” has been a lightning rod for Najib's critics and a ...

      Padam
  9. 8.44,

    dah makan ubat gila?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ubat dah tak effective...dja sedang jalani treatment karan otak skrg...hospital tak.bayar bill tnb, so mesin oak tu dikurangkan voltage. Ini mengakibatkan pengakit gila meningkat

      Padam

  10. Esok kitarang akan adakan mesyuarat Agong dihadiri oleh 2900 orang perwakilan Dari seluruh negara, tidak termasuk perwakilan umno luar negara

    Perbagai isu akan dibahaskan Dan aku percaya 100% perwakilan akan menyokong DS Najib.

    Korang bila nak adakan mesyuarat Agong??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada pilihan pemimpin party Umno tak? Pahal? Bila nak ada kan?
      Najib nak tangguh sampai bila? Korang nak diamkan aje ke? Takda bola?

      Yang dapat 1-2 juta ringgit dari hasil melanun 1MDB, tau la. Tapi korang yg dapat dedak aje, kerja angkat bola Najib aje ke?. Tak lenguh tangan ke?

      Padam
    2. 2900. Jika separuh perempuan, sepatutnya akan terdapat 1450 pasang telur. Tapi seperti dilihat tahun deni tahun..semua agenda dilendirkan utk lotion badan ketua2 sj. Melayu dilayulayukan lagi..nothing new here.

      Padam
  11. Walau apa pun tahniah kepada DOJ kerana bertungkus lumus mengumpul fakta (harap2 bukan auta) bertahun tahun untuk mengheret Najib ke muka pengadilan.

    Pasal DOJ ni, kalau tak silap White House tau pasal perkara ni tapi kenapa masa tu tiada desakan untuk menangkap MO1?

    Entah2 MO1 ialah
    1. Madey atau
    2. Mukhriz the Boboi atau
    3. Mudin

    Selamat bersidang UMNO, semoga UMNO semakin utoh Insya Allah

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko silap eja utoh tu

      goncang aje lah kerja ko.

      Padam
    2. 927 ni nesti pemakan dedak yg bingai..betul seperti kata Rahman Dahlan..IDIOT

      Padam
  12. Laku ke petisyen cam tu? Doj dah termakan lendir dan kahak si mamak and the gang. Nak tarik balik saman sivil malu. Nak dakwa atasntuduhan jenayah tak ada bukti.

    Siapa yg terdiam sekarang?

    1. Doj tak berani namakan mo1.

    2. Doj tak berani dakwa jenayah keatas jho low dan riza.

    3. Doj tak berani sita harta jho low dan riza.

    4. Swiss ag sahkan Najib bukan suspek... http://www.reuters.com/article/us-switzerland-malaysia-investigation-idUSKCN0VB2LJ

    5. Kerajaan arab saudi, sprm, pac dan polis sahkan rm2.6b adalah derma dari arab saudi.

    6. Kes bsi...tiada nama Najib, jho low, riza aziz, 1mdb disebut.

    7. Mahkamah kuala lumpur tidak terima kes mahathir kerana beliau hanya berkata " Saya dengar org cakap...".....hearsay.

    8. Mahathir akui beliau tiada bukti untuk mendakwa Najib.

    9. Pac sahkan Najib tidak bersalah.. http://www.thestar.com.my/news/nation/2016/04/07/pac-najib-not-accountable-over-1mdb-dealings/

    10. SR kantoi menipu kerana tiada wang sebanyak 3billion dimasukkan ke dalam brazen sky - sumber MAS

    Mana lu punya bukti?

    KAHKAHKAH..........

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukti?

      “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, dan dari 136 pages of 1MDB DoJ report and lawsuits, kepala hotak kamu kempis kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”

      Padam
    2. Keris tumpul

      Ba wau dal wau ha....itulah awak.

      Ba wau nga wau kaf....ciri ciri IQ budak tadika

      Mim lam alif ya wau...makan dedak

      Padam
  13. Tanpa Nama28 November 2016 10:10 PTG
    Tabiat buruk Jing Jibo yang telah di senaraikan dek peserta peserta blog ini di masa lalu:

    1. Komen tak ikut tajuk atau isi kandongan pos
    2. Tak menjawab tuduhan atau points di komen komen lain


    Balas ...


    Bukan tak ikut tajuk tapi blog ni suka tajuk tak cukup bukti. Roundabout 1mdb.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Bukan tak ikut tajuk tapi blog ni suka tajuk tak cukup bukti. Roundabout 1mdb."

      Inilah dinamakan anjing menyalak bukit, tin kosong, takder bukti ayat berulang kali menunjukkan kebodohan anjing najib ni.

      Padam
  14. Desak tak desak, aku rasa masa nya akan sampai bagi MO1 di terangkan dengan nama penuh Najib.

    Sekarang ini peringkat DoJ nak rampas harta berkaitan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering." Bila bicara nanti, mungkin nama Najib akan keluar sebagai MO1 itu.

    Selepas settle kes rampas harta itu, aku rasa DoJ akan dakwa anak tiri Najib dan kroni nya atas tuduhan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" itu. Jenayah serius tu. Bila bicara, lagi satu masa di mana nama Najib akan keluar sebagai MO1.

    Silap silap, DoJ akan dakwa Najib sendiri atas tuduhan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" itu. Mereka dah heret bekas PM Ukraine, Lazarenko, ke mahkamah di tahun 2014, di atas tuduhan yang sama - Ukraine state funds - dan menang. Oleh itu, tidak mustahil Najib sendiri akan di dakwa dek DoJ.

    BalasPadam
  15. Aku tertanya diri sendiri di mana Rahman 2. Mengharap jugak dia sama menuding Najib di sini, macam di bayangkan nya beberapa hari lalu.

    Aku harap dia tak tersinggung dengan cara membidas puak Najib di sini - ada yang tegas dan keras, membalas in kind, komen2 Jing Jibo @ Kejora di sini.

    Pahal pun, siapa yang nak berdialog secara gentleman, silakan. Yang lain tak terhalang membidas, membalon dengan cara yg setimpal dengan komen2 Jing Jibo itu, asalkan tak melanggar undang undang.

    BalasPadam
  16. Jing Jibo asyik mengulang kata kata batuapi dsb nya dengan pantun memantun, keluar pendapat2 atau opinions yang takda sebut punca pun.

    Tapi balasan2 yang menyebut news headings itu jauh lebih baik, sebab menyebut fakta2 dan pendapat2 yang punca2 nya ada di sebut. Apa yang di sebut boleh di pecayai.

    BalasPadam
  17. Anjing sekor ni, ayat kegemaran dia "tiada bukti" singapura dah pun jatuh hukuman macai2 najib & jho lo,

    Sabar jing, tak kan lari gunung di kejar.

    BalasPadam
  18. Bosan tahap siamang gila babi cilaka nk mampos ank haram bangsat bodoh bangang la ni blog

    BalasPadam
  19. John doe tak nak nasihat yang suka hina2 ni?

    BalasPadam
  20. Aku tunggu dah bertahun2 DOJ nak tangkap MO1. Asyik2 nak kumpul bukti2. Cepatlah sikit nanti si Boboi boleh jadi PM. Aku suka si Boboi la pasal bila si DAP kata Bapak dia Bapak Ayam, Boboi pun senyum2 ...alahai manja bapak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Patu la Najib kata penjilatnya haramjadah. Betul lah Rahma. Dahlan kata puak ni IDIOT. Hujah jauh sekali, bingai adala, paling terkini guna mode samseng..Parlimen pun langgar. Tamadun Jahiliah bertooeng Melayu dan Islam. Munafik tegar

      Padam
  21. Saya amat tertarik bila singgah ke blog ini. Ingin ucap tahniah pada admin kerana bahan cerita kamu betul betul berkesan. Saya suka tngok orang2 najib melenting jadi gila babi pada tiap kali posting kamu. Dan segala jenis maki hamun dikeluarkan tak ada lagi yg tertinggal... Tahniah sekali lagi. Saya hanya mampu tergelak.saya suka tengok orang marah.:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuan dijemput dan dialu alukan utk join...moga dapat penhujahan yang luar dari bawah tempurung propaganda ala komunis media kita. Jasamu disanjung sebab ulamak2 kita pun telah mamai dek dedak. Tolong la

      Padam
    2. Ye ulamak dh gadai serban. Ulamak xpcya pda kemajuan IT dn technology. Ulamak xpecaya pada money trail. Ulamak nk 4 org saksi :)

      Padam
    3. Bravo, 11:56 PTG.

      Saya gembira mendengar sdr kata bahan cerita Putera M betul betul berkesan.

      Harap selalu masuk meninggalkan komen di sini. Sekor sahaja anjing Najib trying to create havoc under no names, or using so many different names, masquerading, bluffing, cheating, fitnah-ing and what have you.

      His abuse must be disabused as much as possible. So that readers get the message(es) unhindered.

      Padam
  22. Walau pun aku kurang dg dasar2 Najib, aku tak akan undi Dap sama sekali

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takpa. Asalkan undi PPBM, PKR, PH atau lain lain parti pembangkang.

      Asalkan jangan undi Umno, MCA, MIC dan lain2 yg bergabung dgn mereka.

      Padam
  23. Hahaha, "India bunting di estet pun tahu cerita ni." Betul tu.

    Gila, Bugis Lanun seleweng berbilion Ringgit masuk akaun dia, anak tiri dia, kroni dia.

    Berbagai jawapan berlainan (hingga 40) di beri pasal tujuan dan dari mana duit tu datang nya. Menjadi bahan ketawa kpd ramai orang. Menjadi bahan kejian dan cacian kpd lebih ramai orang di sana sini, hingga ke estet dan pelusuk kampong.

    BalasPadam
  24. DOJ menganggap "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" sebagai "kes paling besar setakat ini".

    Mari kita desakkan supaya DoJ dakwa Najib. Mereka boleh buat begitu. Pernah mereka buat begitu. Dakwa bekas PM Ukraine, Lazarenko, tak lama dulu - di tahun 2014 sahaj. "Mis appropriation of state funds and money laundering ha nya berpuluh juta dollars. Ini pulak berbilion dollars. DoJ menang di mahkamah itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Silap - bukan 2014 tpi 2004 -

      Prosecuting Corrupt Foreign Officials in U.S. Courts

      Matthew J. Spence
      114 Yale L.J. 1185 (2005)

      On June 3, 2004, a jury in a San Francisco federal court convicted former Ukrainian Prime Minister Pavel Lazarenko of twenty-nine counts of money laundering, wire fraud, interstate transportation of stolen property (ITSP), and conspiracy.

      The jury found that Lazarenko stole tens of millions of dollars from the Ukrainian people, which he then concealed in U.S. banks. For only the second time in history, a foreign head of government had been successfully prosecuted in the United States.

      A leader of a foreign country was convicted in a U.S. court in part for breaking his own country's laws. The U.S. offenses with which Lazarenko was charged criminalize transactions involving money obtained from an underlying illegal act. While these underlying criminal activities typically occur within the United States, Lazarenko stole property and committed extortion within Ukraine. Nevertheless, the district court instructed the jury that it could find him guilty of violating U.S. laws against money laundering, wire fraud, ITSP, and conspiracy if it found that his activities in Ukraine violated Ukrainian law.

      In effect, the U.S. government helped Ukraine enforce its own laws where Ukrainian courts had failed. Although Lazarenko's corruption was well known in Ukraine, at the time his own country's courts and prosecutors lacked the independence to convict such a powerful political figure.

      Padam
    2. The story is familiar across the developing world: Good laws on the books are not enforced, corruption and lawlessness deepen, and consequently public disillusionment with the promise of democratic reforms grows.

      The Lazarenko case is a powerful tool to promote the rule of law abroad: U.S. prosecutors indirectly punishing violations of foreign laws in U.S. courts by using such violations to prove elements of U.S. crimes. Helping countries in transition enforce their own laws and eliminate corruption at home until their own legal systems become stronger is a collateral benefit of such prosecutions. The U.S. government should take into account this goal of promoting democracy.

      Padam
    3. Lobby the Senators – They Can Play A Role In Getting US Government Probe

      Time Magazine March 2016 -

      In 2o14 US Senator Roger Wicker called on DoJ to open money laundering and corruption probe into Mikhail Lesin, then a long-serving Russian Propaganda Chief, media mogul and mouthpiece of the Kremlin. In Nov 2015, he was found dead in a Washington hotel room with “blunt force trauma” to his head and other murder marks on his body.

      Possibly kena pelangkong by Russian secret agents because he was reported no following instructions from the top for the previous months and year.

      Maybe he was trying to make a deal with US agents over the probe on him, making top Russian bosses nervous. Lesin had intimate knowledge of the Kremlin’s financial dealings from his long association with Putin.

      Kalau dia boleh called on DoJ to open money laundering and corruption probe into Mikhail Lesin, then a long-serving Russian Propaganda Chief, mereka jugak boleh buat demikian ke atas Najib. Terutama nya bila DoJ dah prosecute Lazareko, bekas PM Ukraine.

      Padam
  25. "derma" bernilai RM2.6 bilion daripada Timur Tengah? Mengarut.

    Dari apa yang dah di dedahkan DoJ, nyata duit itu datang nya dari Bugis Lanun punya "misappropriation of 1MDB funds and money laundering".

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sabar jelah... Allah bersama yang sabar. Janji jangan cepat melenting

      Padam
    2. Tidak. Allah bersama dengan yg ikut undang2 Allah dan undang2 sivil. Menyeleweng 1MDB dan mengsonglap berbilion Ringgit masuk akaun sendiri di keji Allah.

      Padam
    3. Tu pasal xbrani saman srwak report.

      Padam
    4. Sapi Betina (Al-Baqarah):153 - Hai orang-orang yang beriman, jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar.

      Padam
    5. The Almighty's Decree is far beyond what we can see & understand. Things may not be as they seem. So don't overanalyze. Leave it to Him. - Mufti Menk


      74:10 For the disbelievers - not easy.

      74:11 Leave Me with the one I created alone

      Padam
  26. I have not posted anything for the last 2 days. I have found comments by najib's henchmen wanting and unendlessly stupid most of the time.

    I have come to a conclusion that untenable comments by the unintelligent minds of dying kejora, paper keris berayon, smelly nek tempoyak and a hypocrite unknown are worthy for tg rambutan mental asylum habitants.

    Everytime I read PM's blog, I would selectively look for mind challenging, reasonable, published and proven comments by dato rahman jpc, john doe and of course the never tired fighter sdra othaman. I may have different opinions but generally we are in agreement over critical issues of kleptocracy, the unevitable dangerous and harmful effects of corruption etc.

    I have decided only to comment on positive criticisms. The call for proofs and evidences by najib paid writers should be ignored as no amount of published proofs and evidences could blow away their "dedaked" minf, body and soul.

    Wallahuaklam

    BalasPadam
  27. Posting di blog ini mcm memandu di roundabout. Sekali sekala kena tukar angin juga.

    BalasPadam
  28. Orang luar tak tau pasal Celcom duduk diam2. At leased 2 bulan dia duduk Celcom banyak pendapat orang bawah dia dengar. Dia start buat changes, dalam Celcom "death wood" management dah kena buang. No more yes boss policy - semua kerja and less politicking.

    Bukan senang nak cuci bundle yang pervious buat!

    BalasPadam
  29. Tahniah...glc la ni da tak mcm dulu2. Ceo kalangan kroni2... cth telekom.

    BalasPadam