Sabtu, 19 November 2016

Bersih 5 ~ Manifestasi Penolakan Rakyat Terhadap Kerajaan Najib..!


BUkan main lagi pemakan dedak dan tokey mereka mengutuk Tun M sebelum ini.! tup tup..! Tun M turun bersama sama rakyat jelata termasuk Muhyiddin, Mukhriz serta pimpinan Pakatan Harapan berhimpun secara aman damai walau cuba di provoke dan di ganggu oleh macai baju merah..!


Rakyat yang berhimpun dengan aman mahu keadilan dan kemakmuran hidup..! Rakyat menuntut sebarang salah laku pemimpin di bawa ke muka pengadilan..!


Rakyat berkumpul dengan kerelaan hati..! dengan duit sendiri..!


Dunia melihat bagaimana penolakan rakyat terhadap kepimpinan korup Najib..!


Rakyat berhimpun sambil mendengar amanat Tun M dan kepimpinan yang lain..!

Kawasan lapang berhadapan Menara Berkembar Petronas yang menempatkan pusat beli belah KLCC di Jalan Ampang kini dibanjiri lebih 30,000 peserta BERSIH5 petang ini.
Mereka berkumpul di situ dari beberapa lokasi selepas mendapat arahan daripada pengelola perhimpunan.
Sebahagian daripada mereka tiba di lokasi berkenaan menaiki LRT, manakala selebihnya berjalan.
Jika berjalan tempoh yang diperlukan untuk tiba ke situ dari kawasan Masjid Jamek ialah kira-kira 30 minit. Dianggarkan 3,000 orang memilih untuk berjalan setakat ini.
Dianggarkan ada kira-kira 30,000 orang sedang berkumpul di situ atau kawasan berhampiran sambil mendengar ucapan beberapa pemimpin termasuk bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad serta bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Dr Mahathir tiba di perhimpunan hari ini sejurus selepas mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa KLIA dari luar negara.
Sementara itu kira-kira 2,000 lagi penyokong BERSIH masih melepak di Jalan Tun Perak manakala sebahagian besar peserta Baju Merah sudah bersurai.
Baju merah??? sekadar hamba abdi dan menyediakan diri mereka sebagai perusuh..! yang penting dedak..!

Dr Mahathir: Jangan biarkan Najib ambil hak kita


Itu tujuan murni Bersih 5 berkumpul..! baju merah berkumpul kerana apa? kerana dedak..!

Bagi yang tak sempat mengikuti perjalanan siang tadi..boleh baca di FMT dibawah ni..


5.06: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ibrahim berucap di hadapan bangunan KLCC mempersendakan video Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak video nyanyian dan tarian “Shalala Lala” dengan Presiden Filipina Rodrigo Duterte.
“Perdana menteri, kita semua menderita, tetapi anda masih menyanyi ‘Shalala Lala’,” katanya sambil membuat gerakan kecil sebagai jenaka.
“Kami menderita dengan GST, dengan harga petrol yang tinggi, tetapi anda pergi ke China, kemudian Jepun, dan kini Peru, menikmati (dirinya sendiri).”
Beliau bermula dengan pemenjaraan suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim dan peserta Bersih 5.
Beliau mengakhirinya dengan menggesa suaminya dibebaskan, bersama-sama yang lain, Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah dan urus setia Mandeep Singh.
5.02: Pertama kali menyertai Bersih, Amalina, 29, berpendapat ia perhimpunan yang positif.
“Walaupun saya penyokong PAS dan PAS tidak menyertai himpunan ini, tetapi kami tetap dalam blok pembangkang,” kata akauntan yang berasal dari Kelantan ini.amalina
4:52: Dr Mahathir dalam ucapannya tadi berkata Perdana Menteri Najib Razak menyalahgunakan kuasanya kerana kedaulatan undang-undang sudah tiada lagi.
“Najib boleh tahan dan masukkan orang dalam penjara. Itu bukan kuasanya. Itu salah guna kuasa. Jangan takut! Jangan biarkan dia ambil hak kita!”
Ucapannya turut menyentuh mengenai “derma” RM2.6 bilion dan laluan kereta api yang sepatutnya tidak melebihi RM30 bilion.
“Tubuh saya lemah, tapi jiwa saya kuat. Bersama rakyat, saya mahu Najib letak jawatan.”
Beliau sekali lagi menegaskan mana-mana pihak yang tidak bersama pembangkang sebenarnya penyokong Najib.
“Mungkin ada antara kita di sini yang belum lagi bersama parti pembangkang. Saya rayu tuan puan semua supaya sertai parti pembangkang hari ini. Saya ajak kamu sertai PPBM. PPBM akan bersama semua parti pembangkang tumbangkan Najib.”mahathir
4.51:  Selain gesaan terhadap peletakkan jawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, Tun Dr Mahathir Mohamad turut mempersendakan pemimpin Baju Merah Datuk Seri Jamal Md Yunos.
“Kita ingin keamanan, kita bukan Jamal. Kena tumbuk hidung sekali, menangis. Kata berani sangat. (Kata) Berani kena tangkap. Bila kena tangkap, dia akan merayu.
“Tidak seperti orang ramai yang berani meluahkan rasa tidak puas hati mereka (berhubung pentadbiran sekarang).”
4.42: Tan Sri Muhyiddin Yassin berucap dan menggesa semua hadirin mengundi pembangkang, termasuk PAS.
“Undi untuk PPBM, DAP, Amanah, PKR dan PAS!
muhyi“Sudah sampai masanya untuk berubah dan perubahan mesti dilakukan pada pilihan raya umum akan datang.
“Ketepikan perbezaan kita dan bersatu untuk masa depan negara. Masa BN sudah tamat!”
4.36: Trak-trak FRU meninggalkan kawasan di Jalan Dang Wangi (hadapan pusat membeli-belah Sogo). Jalan di Dang Wangi mula dibuka secara beransur-ansur kepada orang awam dan pengguna motosikal sudah dibenarkan melintasi kawasan ini.KLCC
4.27: Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tiba di KLCC.mahathir
4.18: Peserta Baju Merah mula meninggalkan kawasan Jalan Raja Laut dan apabila ditanya arah tujuan, ada yang menjawab “balik rumah”, “pergi ke KLCC”, mungkin kerana mereka mengetahui kehadiran Dr Mahathir di sana.merah-balik
3:45: Peserta Bersih mula membersihkan kawasan demo dengan mengutip semua sampah sepanjang jalan Tuanku Abdul Rahman
Sikap yang ditunjukkan penyokong Bersih berbeza dengan Baju Merah yang meninggalkan Padang Merbok dalam keadaan kotor.bersih2
“Inilah ‘Bersih’. Kita bersih, kita makan, minum dan kita kutip sampah di sekitar, kita bukan kumpulan pengotor,” kata salah seorang sukarelawan Amanda.
Pada masa sama pihak petugas Bersih mengarahkan peserta supaya berkumpul di KLCC.
3:31: Ahli Parlimen Petaling Jaya Tony Pua berkata mereka berhimpun untuk Bersih 5 hari ini kerana tiada pilihan lain kecuali tumbangkan kerajaan BN dan Perdana Menteri Najib Razak.
“Kita tak guna silat, atau guna keris,” kata Tony, mengejek pertunjukan silat oleh Baju Merah sebelum ini.
Video Player
00:00
00:24
3:30: Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah ditahan dibawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma).
maria-chin-red-shirt-1
Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty Eric Paulsen menyifatkan penggunaan Sosma ke atas Maria “sangat mengejutkan”.
3:26: Seorang penyokong Baju Merah ditangkap kerana cuba memprovokasi penyokong Bersih yang melalui Jalan Raja Laut.merah-tangkap
Polis cuba menenangkan Baju Merah yang tidak berpuas hati kerana peserta Bersih melalui kawasan mereka.
3:24: Ketua pembangkang Dr Wan Azizah Wan Ismail bersama anak perempuan Tun Dr Mahathir Mohamad, Marina berhimpun bersama 4,000 orang di KLCC.oppositions
Mercu tanda itu dipenuhi orang ramai sejak jam 3.00. Jalan sesak dari pelbagai arah dipenuhi orang ramai yang melimpah ke jalanraya.marina
Anggota keselamatan dan sukarelawan membantu mengawal trafik.
Turut bersama mereka adalah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan veteran Lim Kit Siang.
3:12: Baju Merah dilihat beransur menuju ke pusat beli-belah Sogo di Jalan Raja Laut.
“Selagi Bersih tak balik, kami takkan balik,” kata seorang penunjuk perasaan. Mereka rata-ratanya dari Pantai Timur dan Utara Semenanjung.Sogo
Dia tidak mahu mendedahkan wajahnya kerana khuatir tindakan daripada “pihak atasan”.
Ketika ditanya, dia tidak mahu mendedahkan siapa pihak atasan itu. Sementara itu seorang penunjuk perasaan akui pada awalnya mereka “kehilangan punca” kerana tidak pemimpin.
Jamal ditahan pihak berkuasa awal pagi tadi dan akan ditahan di pusat tahanan Shah Alam selepas mahkamah memerintahkan tahanan reman 4 hari.
2:50: Baju Merah dibawah pimpinan Exco Umno Armand Azhar Abu Hanifah dilihat mula meninggalkan Padang Merbok, selepas gagal melepasi kawalan polis.merah-sampah
Baju Merah berada di Padang Merbok sejak 12.30 tengah hari selepas berarak dari Pusat Dagangan Dunia Putra.
Mereka bagaimanapun meninggalkan sampah sarap di merata tempat.merah-sampah
2:40: Mahkamah Majistret Ampang memerintahkan Ketua Gerakan Baju Merah Jamal Md Yunos ditahan reman 4 hari berhubung kekasaran di Ampang Point 13 November lalu.
Jamal dikenakan perintah reman bersama 2 penyokong Baju Merah, dan mereka akan dibawa ke pusat tahanan Shah Alam.
Penasihat undang-undang Baju Merah, Mohd Imran Tamrin berkata mereka disiasat di bawah Seksyen 147 Kanun Keseksaan atas tuduhan merusuh, dan Seksyen 186 kerana cuba menghalang polis menjalankan tugas.
Dalam kejadian itu berlaku pergelutan antara kumpulan Jamal dan polis. Jamal mengalami kecederaan di hidung.
Pada awalnya media melaporkan Jamal berkata ditumbuk polis, tetapi Jamal kemudiannya mendakwa ditumbuk pengikut Ahli Parlimen Ampang Zuraida Kamarudin.jamal
2:22 Bekas pelumba F1 Alex Yoong dikesan meninjau suasana di Padang Merbok yang menjadi lokasi himpunan Baju Merah. Berpakaian kuning, kehadirannya bagaimanapun disedari beberapa peserta.
Segerombolan cuba memintas tetapi Alex terlalu laju untuk mereka.
Beliau berjaya melepaskan diri, dan polis berjaya mengawal keadaan.
“Saya tak sertai Bersih, cuma datang tengok saja,” kata Alex.alex-yoong2
1:48: Exco Pemuda Umno Armand Azhar Abu Hanifah buat kali kedua cuba berunding dengan polis untuk membenarkan 5 peserta Baju Merah melepasi kawalan di Padang Merbok atas alasan kematian ahli keluarga.
Polis bertegas tiada orang boleh keluar masuk. Minta tanggal Baju Merah jika mahu runding.
Video Player
1:46: Semua laluan menuju ke Dataran Merdeka ditutup, termasuk laluan di Brickfields
Azizan1
1:31: Pesara Azizan Saad, 58, yang berasal dari Kedah tidak pernah terlepas sertai himpunan Bersih: “Saya turun kerana negara dalam keadaan kritikal,” katanya sambil melepaskan lelah di stesen LRT Masjid Jamek.
“Sekarang payah nak cari makan. Nak buat kenduri, jemput rakan taulan, pun fikir dua tiga kali.”
Mahathir1
1:12: Khabar angin mula kedengaran berkenaan kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukriz Mahathir di Bersih 5.
Blogger politik Firdaus Abdullah menyiarkan gambar Dr Mahathir turun dari kapal terbang memakai baju-t Bersih 5 di Twitter. Beliau menulis: “#Bersih5 Return of the Statesman. #Leadership #DrM See you in Kuala Lumpur in a while.”
1.00: Rafizi berkata, himpunan kali ini adalah bersejarah bagi Bersih kerana selepas ini, Bersih akan berada di bawah kepimpinan kerajaan baru.Rafizi
“Kami mahu menasihatkan orang ramai berkumpul dalam kumpulan besar, bukan kecil untuk mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini.
“Kita akan bergerak ke Jalan Tuanku Abdul Rahman, buat masa ini pihak berkuasa tidak membenarkan kita ke sana.”
12.42: Rafizi Ramli kelihatan tiba di jalan masuk Dataran Merdeka berhadapan Bank CIMB dan mendapat sorakan gemuruh daripada peserta Bersih.
12.40: Para peniaga turut mengambil kesempatan dengan menjual kasut berwarna kuning.jual-kasut-kuning
12.35: Peserta dari Masjid Negara mula bergerak ke Masjid Jamek.bersih-masjid-crowd
12.34: Peserta Bersih di Jalan Tunku Abdul Rahman kelihatan mula kepenatan kerana setiap pergerakan mereka dihalang. Sehingga kini mereka masih menunggu kehadiran rakan-rakan dari Masjid Negara dan Bangsar.kuning-rehat
Peserta Bersih mula memenuhi gerai makanan.
12.30: Di Kuching, Ketua Pegawai Keselamatan Bersih 2.0 Simon Siah memberitahu kumpulan itu sedang mempertimbangkan tindakan undang-undang terhadap Dewan Bandaraya Kuching Utara kerana mengepung sepenuhnya ruang awam. Perhimpunan dijadualkan bermula pada jam 4 petang.
12.30: Khalid memberitahu, polis tidak berkompromi dan tidak membenarkan peserta melepasi garisan kuning.
12.21 : Khalid Samad, Tian Chua, Datuk Ambiga Sreenevasan, Charles Santiago dan Adam Adli turut kelihatan di kalangan orang ramai di Dataran Maybank, Bangsar.Ambiga-new2
12.15: Peserta di Masjid Negara masih tidak bergerak ke mana-mana. Kebanyakan mereka hanya duduk di tepi jalan raya dan berteduh di tempat redup sementara menunggu peserta dari Bangsar tiba.bersih-duduk
12.11: Tren LRT di KL Sentral menuju bandar raya hampir dipenuhi peserta Bersih. Sekumpulan peserta Bersih dari Seremban turut tiba dengan menaiki komuter KTM yang kini meninggalkan KL Sentral untuk menuju bandar.
Video Player
12.00 : Polis tidak mebenarkan kumpulan Baju Merah menuju ke Dataran Merdeka di mana tempat peserta Bersih berkumpul. Kumpulan yang disertai kira-kira 600 peserta itu kemudian mula bergerak ke chek point asal di Padang Merbok.
Video Player
00:00
00:28
11.56: Bersih bergerak ke arah Jalan Bangsar yang dihalang benteng pihak polis dengan kehadiran 3 trak FRU.
11:40: Baju Merah dihalang mendekati dataran dan arahan daripada pembesar suara meminta orang ramai bersabar.
“Saya bercakap dengan polis dan mereka bersetuju membiarkan kita bergerak ke Padang Merbok,” kata arahan itu.
“Tidak seperti kuning Bersih, kita adalah rakyat yang mematuhi undang-undang!”
11.39: Penyokong Bersih 5 dari Kelantan dipaksa menanggalkan baju kuning dan memakai baju merah. Salah seorang daripada mereka, Baharudin Mohamad, berkata beliau masih akan menyokong Bersih di Dataran Merdeka.
tukar-baju
11.31: Penyanyi Aishah yang berkumpul dengan penyokong Bersih 5 berhampiran Masjid Negara juga memberi ucapan.
Beliau berkata, rakyat sudah muak dengan rejim “jahat” dan menggesa kerajaan mendengar suara rakyat sebelum mereka memberontak.
“Kami berada di sini untuk membantah secara aman. Kami mahu Malaysia yang progresif,” kata beliau.
11.28: Pasukan FRU bersiap sedia untuk menghalang perarakan Baju Merah ke Dataran Merdeka. Dianggarkan 1,000 orang akan melalui sekatan itu di depan Sogo\Kompleks Pertama.
Video Player
00:00
00:15
11.25: Baju Merah hampir tiba di Dataran Merdeka. Sambil berarak, mereka menyanyikan lagu “Inilah Barisan Kita” sambil mengecam tindakan Bersih yang didakwa cuma menghancurkan negara.
Video Player
00:00
00:31
11.24: Booklet mengenai Shukri Saad, lelaki yang terjun dari jambatan Pulau Pinang dijumpai di tepi pokok berhampiran kawasan dataran Masjid Negara. Booklet setebal 8 muka surat itu mengandungi status Facebook terakhir Shukri.
booklet
11.20: Baju Merah mula berarak dari PWTC menujuk ke Dataran Merdeka, Exco Pemuda Umno, Datuk Armand Azhar Abu Hanifah turut bersama.
11.00: Di PWTC, penyokong Baju Merah menerima 1,000 nasi bungkus.merah-nasi-bungkus2
Seorang wanita Cina berusia 50 tahun masih berdiri di hadapan barisan polis di Dataran Merdeka sejak 1 jam. Beliau mengangkat sebuah kotak kuning kerana menurutnya membawa tuah. Beliau kelihatan emosi sewaktu ditanya tentang sebab kehadirannya: “Saya hadir demi keamanan.”Auntie-Bersih
10.55: Selepas perbincangan, polis benarkan sebuah trak Bersih yang juga pentas ucapan, masuk perkarangan luar Masjid Negara.
10.50: Berucap di luar Stesen LRT Bangsar, Ahli Parlimen PJ Utara, Tony Pua mengingatkan ketua polis negara yang himpunan Bersih tidak berniat menumbangkan kerajaan dengan cara tidak demokratik.Tony-Pua
10.49: Aktivis Hishamuddin Rais ditahan polis di Bangsar, menurut sekretariat Bersih 2.0 Jay Jay Dennis.Hishamuddin-Rais
10.45: Setiausaha Agung Angkatan Belia Islam Malaysia, Muhammad Faisal Abdul Aziz dan kumpulannya membawa “batu nisan” tanda “kematian demokrasi”.
“Yang kedua, kita mahu jelaskan di sini, menolak dan menentang penyelewengan adalah satu tuntutan Islam. Kita nak counter nerratif bahawa demonstrasi ini haram,” katanya. abim
10.37: Penganjur Bersih mengumumkan jalan di hadapan Stesen LRT Masjid Jamek sebagai kawasan ceramah. Peserta diarahkan duduk atas jalan raya.
10.30: Mustafa Along, 29, daripada Orang Asli Temiar, Gua Musang, Kelantan, berkata, kumpulannya hadir hari ini bagi mengetengahkan isu penerokaan tanah adat. “Kami ada misi. Kami lihat ia himpunan untuk rakyat. Supaya dapat diberi penjelasan dan tuntutan mengenai tanah-tanah kami.”mustafa-along
10:21: Penyokong Baju Merah terpaksa ditenangkan penganjur selepas marah disuruh berarak semula ke Dataran Merdeka dari PWTC.
Video Player
00:00
00:11
10.20: Sekumpulan Orang Asli berjumlah lebih 100 orang turut serta dengan sepanduk membantah pembalakan di tanah adat.orang-asli
10.17: Kira-kira 1,000 penyokong Baju Merah berkumpul di luar PWTC sambil melaungkan slogan dan bertakbir. Turut kelihatan exco Pemuda Umno, Datuk Armand Azhar Abu Hanifah.
Video Player
00:00
00:18
10.10: Penganjur Bersih merayu peserta tidak menggunakan vuvuzela kerana bunyi bising menyukarkan orang ramai mendengar arahan.
10.08: Khairul, 30, yang menjual sandwic seawal 7.00 pagi, berkata perniagaan masih belum rancak.
“Selepas ini, saya ke Dataran Merdeka,” katanya yang baru menjual 20 daripada 150 sandwic yang disediakan.coffee
10.02: Aktivis Adam Adli tiba di Dataran Maybank. Menurutnya, seramai 20 pegawai polis mengunjungi beliau malam tadi: “Tetapi saya hadir hari ini. Generasi akan datang akan berterima kasih kepada kita.”adam-adli-bersih
9.55: Bilangan peserta mula meningkat di hadapan Stesen Masjid Jamek, ramai meniup vuvuzela mengeruhkan suasana.masjid-jamek-crowd
9.53: Presiden Amanah Mohamad Sabu tiba di Dataran Maybank, Bangsar.
Ambiga: “Mereka cuba menghalang Bersih 5 tetapi nampaknya gagal.”ambiga2-bersih
9.43: Lebih ramai pegawai polis ditempatkan di persimpangan bersebalahan Dataran Merdeka.
Ramai antara penyokong Baju Merah dilihat menutup muka. Ketika ditanya, ada yang menjawab kerana segan dan bimbang “orang kampung, kawan-kawan nampak mereka datang perhimpunan”.merah-tutup-muka
9.30: Kira-kira 200 peserta Baju Merah berkumpul di Stesen Bandaraya (di hadapan Sogo) selepas berarak.merah
9.29: Bekas pengerusi bersama Bersih 2.0, Datuk Ambiga Sreenevasan memberitahu peserta: “Mungkin Maria (Chin Abdullah) tidak berada di sini tetapi semangatnya tetap hadir. Kita perlu teruskan!” katanya, disambut dengan “”Hidup Ambiga!”
Video Player
00:00
00:36
Ambiga: “Tiada siapa yang takut. Semua yang keluar hari ini, kita akan keluar.”
9.20: Di Jalan TAR, peserta Bersih 5 dilihat bersorak ke arah penyokong Baju Merah yang sebelum itu cuba merempuh mereka. Keadaan terkawal.
9.15: Beberapa peserta hadir menunjukkan pelbagai ragam. Penyokong Baju Merah dan Bersih 5 mula meningkat, kira-kira 300 penyokong Bersih 5 di Stesen LRT Bangsar.LRT
9.12: Kira-kira 30 pemuda berbaju merah berarak dekat Dataran Merdeka. Tiada pergelutan berlaku walaupun mereka bertembung dan berjalan lalu disambut sorakan penyokong Bersih.
Video Player
00:00
00:31
Merah2
9.10: Beberapa wakil Majlis Peguam turut kelihatan memantau keadaan.
9.08: Lelaki berpakaian Arab muncul menyertai protes, dipercayai sebagai sindiran kepada derma politik RM2.6 bilion daripada Arab Saudi.
Pak-Arab
9.05: Seorang wanita berdiri memegang sepanduk di barisan polis yang mengawal Dataran Merdeka.
lady
9.00: Semakin ramai mengambil peluang menjual baju Bersih 5 di hadapan Masjid Jamek.
8.54: Dataran Merdeka lengang, hanya polis berpakaian seragam di sepanjang kawasan.
Polis
8.40: Polis turut meletakkan pagar besi dalam menghalang jalan semua jalan menuju Dataran Merdeka.
Macam macam bro..! Apa pun tahniah kepada pergerakan Bersih 5 kerana berjaya menagdakan perhimpunan aman..!
Takziah geng baju merah kerana merapu dan sekadar jadi macai@barua jho low dan sekutu nya..!
Sekadar jadi hamba sahya ajer la layaknya..!
Lu Fikir La Sendiri!!!


82 ulasan:

  1. "Rakyat berkumpul dengan kerelaan hati..! dengan duit sendiri.."

    Kecuali yg baju merah, bang. Depa du di bayaq dari berbilion Ringgit wang 1MDB yang di songlap. Berpuluh2 ribu Ringgit di sampaikan kpd si Iakan Bakar dari masa ke masa untuk beli baju merah, penginapan, makanan dll bila coba mengekori konvoy Bersih dari satu pekan ke Pekan sabelom D Day hari ini.

    Kebanyakan duit itu di songlap si ikan bakar masuk kocek dia sendiri pulak, ha nya dedak di kasi nya kpd pengiku nya. Maklom lah, tabiat songlap dah menjangkit dari Mr Cash Is King down the line, beb.

    Jahanam lah negara ini kalau Mr Cash Is King tak di lingkupkan di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau lah boleh jadi macam Amerika, tak payah rally dsb nya, rakyat terpendam dengan dasar2 Obama yang tak memuaskan, di hasut dek mulut melengas Donald Trump, alih alih kalah Hillary Clinton yang di jangka menang Presidential election itu.

      Saya rasa ramai di negara ini yang merasa terpendam macam pengundi US yang undi Trump itu. Mungkin dah majoriti pun begitu. Namun demikian, rally macam yg di lakukan Bersih itu perlu. Untuk menyedarkan lagi lebih ramai pengundi pengundi lain.

      Memang, ramai pemimpin nya di tangkap. Tapi rally itu berlaku jugak. Memberangsangkan semua yang hadir dan yang tidak tapi sokong rancangan Selamatkan Malaysia bila Tun M hadir bersama TS Muhyiddin di rally itu.

      Padam


    2. Bagi chan LA biar korang syok terkinja2 seronok sebelum kami bagi pukulan maut dlm pru14

      Padam
    3. Awak siapa 9:02, ada jawatan dalam UMNO ker..eh awak nie dah cukup umur ker..????

      Padam
    4. Mcmlah pauak MINORITI PENJAJAH PARASIT ZIONIS BerSHIT DAPJUBOQ BABI KAFIR HARBI tu MEWAKILI MAJORITI Rakyat?! TAK ke KELAKAQnya ni!

      PI MAMPOS lu si GoBLOG/TERORIS2 HOMO JIJIK PENYAMAQ si PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI - TAK pula lu TERLOLONG psl. puak TERORIS PENJAJAH PARASIT ZioNAZI BerSHIT DAPJUBOQ BABI/PembangKANGKANG dpt. RASUAH berBILLION dr. Soros-ISrael/MOSSAD-CIA aaahhh??!!

      OI si TERORIS2 HOMO si GILA BABI HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      TAK ke KELAKAQnya ni - mcmlah US tu KETUA POLIS Dunia sedgkan hampir kesemua rejim2 US, yg. sudah diKUASAI ZIONIS/IS(IS)rael (lihat di - http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008) adalah si PEMBUNUH/PEROGOL/PEROMPAK umat Islam-no 2; selepas rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael! Lihat shjlah Dunia ISLAM yg. amat KAYA MINYAK-GAS yg. habis diROMPAK dlm GENOSID2 di Iraq/Syria/Libya/Afghanistan/Palestin/Mali/Somalia dsbnya, oleh si PARASIT/PENJAJAH/LANUN/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROMPAK/PEROGOL/PERASUAH US-Barat/NATO/ZIONIS-IS(IS)rael tu – di bawah UNDG2/DEMOKRASI/HAK ASASI Barat/ZIONISPENIPU HARAM JADAH!

      Lihat di -
      http://landdestroyer.blogspot.my/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html:

      US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

      August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD) - Malaysia's "Berish" movement - an umbrella organization for various opposition groups opposed to the current government of Prime Minister Najib Razak - plans its fourth street demonstration in 8 years to unfold at the end of August.

      While Bersih's alleged goal is "clean and fair elections," it is openly led by the government's opposition headed by the now imprisoned US-proxy Anwar Ibrahim and a myriad of US-funded and directed nongovernmental organizations (NGOs). The US State Department, through its US National Endowment for Democracy (NED) and its subsidiary the National Democratic Institute (NDI), along with convicted financial criminal George Soros' Open Society Institute (OSI), have funded both Bersih directly, and many of the NGOs that constitute Bersih's core leadership.

      Several NGOs currenlty openly funded by the US NED - i.e. Islamic Renaissance Front and Lawyers for Liberty - can be found also listed on Bersih's current "endorsees" list.

      Despite years of immense US-funding, Bersih has recently pleaded for donations and now claims they've received over a half million Ringgit (over 100,000 USD). More recent reports claim the amount could be as high as 1.2 million Ringgit.

      And while they claim they seek simply to reform Malaysian politics, Bersih's new leader, Maria Chin Abdullah openly admitted their goal for "Bersih 4.0" is to call for the resignation of Malaysia's current government. In a Facebook post she claimed:

      "Reforms - we will continue to demand and this time Yes it's a tall order to ask the PM to resign but if we dont try we will never push the boundaries for clean & fair elections."

      Apparently by "clean & fair elections," Bersih's leadership means elections in which their opponents have been undermined and otherwise eliminated, and in which they can take power - or in other words, another textbook case of US-backed regime change…..

      Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!

      Padam
    5. Yg. si PENJAJAH PARASIT ZIONAZI KAFIR HARBI BerSHIT-DAPJUBOQ BABI nak JUAL Negara ISLAM kami ni pd. IS-rael-MOSSAD/SOROS-NA*O; TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA aaahhh?!!

      OI si goBLOG/TERORIS2 GILA BABI si HOMO JIJIK PENJILAT JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      Si ANJING2 CASH-is-KING DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION selepas dok lahap TAIK rejim TERORIS KANIBAL IS-rael/ZIONIS aaahhh??!! Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

      Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat RASUAH sbnyk. USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM JADAH IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan MINYAK/GAS (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya.....

      Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
  2. Jing Jibo a.k.a Kejora melanda landa di bahagian komen post yang lalu.

    Mesti beri tahu pembaca yang tak biasa di blog ini bahawa Jing Jibo ia lah NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER yang di rugaskan khas di blog ini sebab blog ini popular (dah lebih 8 juta hits) dan berpengaruh. CV Jing Jibo -

    Anjing Jibo

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

    BalasPadam
  3. Waah, bukan main panjang post Putera M malam ini. Maalom lah, nak bersihkan Nakhoda Panglima Matimung (sikit bahasa T’ganu/Kelate’) Mandatung (dia kata dia "pendatang jugak") Palangpong Terlopong (tak pasti siapa dan di mana yg gitu) ..

    Bukan sesikit kerja membersih tuh. Berbilion. Gila. Banyak ribu juta Ringgit yang di songlap. Di gunakan unuk merasuah. Ahli2 parti dia pulak tuh. Yang di Majlis Tertinggi, Ketua2 Bahagian dll. Anjing2 dia di kasi nya dedak aje. Dah gitu, melomt lompat lah menyalak tak tentu arah di sini sana.

    Wahai peserta blog ini, mari lah kita respond sesuai nya kpd usaha Putera M ini dengan mengkomen sebanyak banyak nya.

    Senang aje, cakap setuju tak setuju kapada berbagai yang di sebut dalam post itu, tokok tambah sikit pendapat kita. Kita mesti dapatkan rakyat/ pengundi sedar malang nya nasib kita di bawah si Daeng itu.

    BalasPadam
  4. Tahniah anjing babi taik kuning cai Madey keling Malabari
    Dah puas lah mereka menyalak dekat atas jalan satu hari
    Najib berjaya diturunkan, dah tiidak jadi perdana menteri
    Dan cai2 beruk akan dapat banyak dedak Matdey kenduri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh….

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembela jho low ni cerit apa?

      Padam
    2. Terkencing dan terberak2..tengok lautan kuning..yeEhaa

      Padam
  5. Mmg kumpulan subvesif taik babi kuning biijak dan cekap
    Dgn rusuhan mereka tadii banyak orang BN terperangkap
    Perdana Menteri Najib Razak pun udah berjaya ditangkap
    Menterii2 yg terlibat dengan 1MDB semua dah kena lokap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh….

    BalasPadam
  6. Baju Merah berada di Padang Merbok ... Mereka bagaimanapun meninggalkan sampah sarap di merata tempat.

    Hahaha, sebab depa memang jenis sampah.

    BalasPadam
  7. Puas le hari ini mereka menyalak, anjing2 Matdey lananat
    Tapii anjing babi ini didominasi oleh kafir pelir tidak sunat
    Puak Melayu biol bebal hanya jadi keldai kpd pengkhianat
    Apa hasil yang anjing babi ini dapat selain letih dan penat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh….

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai bebebal umunu jadi lembu cucuk hidong jho lo..

      Padam
  8. 8:00 ptg. Muga2 masin mulut kamu..InsyaAllah

    BalasPadam
  9. Fakta Bersih 5 yg akan dikenang....

    1. Bersih 40000 orang, Merah 4000 je walau ditaja bas, makan dan dedak.

    2. Tun M hadir dan berjaya membodohkan Merah dia berada di luar negara wakaka..

    3. Pas takde jadi tiada drama mati macam dulu.

    Yg paling kelakar Jamal Jamban kena tumbuk dgn polis dan menjerit seperti anak kecil. Kejap tuduh polis kejap tuduh kuning....orang macam ni yg merah jadikan role model....sebab banyak telan dedak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan telan, bang. Terbelekek. Tersumbat, tersangkut kat buku halkum. Sebab tak cukup air. Dedak lah katakan.

      Padam
    2. Geng baju merah ramai yg cerdik dan mengubah fikiran di saat terakhir untuk tidak mahu berjemur dan jadi bodoh mcm cai babi biol taik kuning...

      Apa pun tahniah, Najib dah berjaya diturunkan dari jawatan Perdana Menteri dan kerajaan BN dah berjaya ditumbangkan, hanya dgn salakan anjing2...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh….

      Padam
    3. Mula2 pakai baju merah samggup berjemur kerana cedik...bila buang baju merah baru sedar bodooo kena klentong dengan najib dan jamal jamban rupenye....YEEHAA

      Padam
  10. Memang ramai mengambil peluang menjual baju Bersih 5, contoh nya di hadapan Masjid Jamek.

    Tahu saje le, penyokong Bersih tak dapat menafaat dari berbilion Ringgit yg di songlap Najib tuh. Kena lah berkerja masa berrally nak dapatkan duit tambang, makan dll pada asa rally.

    Bukan macam Baju Merah. Dapat baju free, makan free dan lain2 habuan, tak payah buat apa, hingga masa di gunakan nak bertumbuk dsb nya. Hah kau, berdarah hidung.

    Elakkan lah Baju Merah. Tak menjalin silatur rahim depa tuh. Sebalik nya asyik nak cari pasal.

    BalasPadam
  11. Baju Merah pompuan tu gufreng depa ke? Samseng macam si ikan bakar jugak ke? Nanti kena tumbuk macam boss, keluar darah pulak daaa......

    BalasPadam
  12. AKU tak dapat lihat dengan mata kepala sendiri berapa ramai peserta Himpunan Baju Merah yang berhimpun di Padang Merbok, kerana aku tidak bersama mereka.

    Aku bersama Himpunan Bersih 5 akhirnya berarak ke KLCC memandangkan pihak polis tidak benarkan masuk ke Dataran Merdeka.

    Asyik cerita pasal peserta Bersih 5 saja tidak adil pula rasanya, jadi apa pula cerita peserta Himpunan Baju Merah yang berhimpun di Padang Merbok?



    Hasil daripada sumber yang aku perolehi, tidak sampai 500 orang pun pejuang dan pembela Najib Razak berhimpun di Padang Merbok. Oleh kerana itu mereka terpaksa pulang awal kerana merasa malu.

    BACA — Malu tak ramai penyokong, peserta Baju Merah tanggal baju dan beredar.

    Di bawah ini anda boleh ikuti lintas langsung Wartawan Astro Awani yang berada di Padang Merbok pada jam 1:45 tengah hari ketika kemuncak Himpunan Baju Merah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang ni kena tanya kejora.

      Kejora, cer cita sikit camna geng baju merah.

      Ato ko sembang je lebih sambil lepak di rumah bersenang lenang.

      Cita sikit.

      Padam
    2. Ooooooo, tanggal baju dan cabut ye? Padan lah di gambar Padang Merbok di atas itu ada baju merah di tinggalkan begitu aje.

      Baju free mana dia orang nak bawak balik pun. Nama Merah pun dah bergelumang dengan tahi bila Jamal buat hal hidung sampai berdarah di Wangsa Maju beberapa hari lalu.

      Padam
    3. Geng2 baju merah byk melepak kt padang merbok..siap terbaring kekenyangan mcm buaya...sampah bersepah2 sampaikan tak boleh beza mana sampah mana manusia

      Padam
  13. Maka berakhirlah sudah bersih 5.0 dan masing2 bolehla balik sambung hidup seperti biasa.... semoga tercapai sudah cita2. Akhirnya untuk masa depan... anda sendiri yang perlu berusaha. Di luar sana ramai berjaya, bersyukur tanpa bantuan apa2 tetapi kerana gigih berusaha. Cermin diri. Lihat sekeliling majoriti bangsa asing yang hadir ... apa jawatan dan punca pendapatan mereka? Lihat pula bangsa kita yang hadir... adakah masih bergantung pada subsidi, bantuan pemerintah yang ada, makan gaji?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini pun Jing Jibo. Jangan pedulikan apa dia kata.

      Padam
    2. Bangsa umunu bergantung dengan bantuan..

      Padam
  14. Lepas tengok gelonbang Bersih 5....negara China dan Jepun pun naik menyampah dengan Jibo. Takut nak teruskan perjanjian dengan Jibo Mao Huu Tang.

    BalasPadam
  15. Setinggi penghargaan kepada anggota polis kita yang berjaya mengawasi sepanjang perhimpunan aman ini.Terima kasih dan sangat bangga dengan kehadiran Tun yang baru pulang dari luar negara untuk bersama kami.Begitu juga pemimpin PPBM yang lain dan tidak lupa semangat muhibbah rakyat yang sama sama menghadiri himpunan aman ini.Syabas!DS Najib....ini adalah mesej bahawa kami tidak mahu lagi dipimpin oleh Pm korup,lemah serta tidak amanah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju, setuju, setuju.

      Sokong, sokong, sokong.

      Padam
  16. Cun nya budak perempuan yang pegang bendra Bersih dan pakai baju kuning rekaan nya sendiri tu.

    Dia cun, tentu ada ramai lelaki yang nak mengurat memikat nya. Tapi dia buat baju sendiri, keluar, di gambar seorang diri di dalam lautan 50,000 peserta Bersih. Mesti kuat perasaan nya terhadap karutan pemerintahan Najib dan pendirian Cash IS King nya sehingga berbuat begitu.

    Jugak membayangkan dah begitu teruk keadaan di negara ini di buat Najib sehingga yang cun macam gadis itu pun keluar meunjukkan perasaan nya.

    BalasPadam
  17. Ini Anjing Jibo atau Kejora dah meluat lagi perangai biadap kurang ajar nya dengan mengeluarkan ayat2 Quran ke Hadith ke yang tak di tuju kpd sesiapa spesifik tapi ha nya untuk menarik perhatian pembaca kapada cacaian nya.

    Bedebah. Binatang petul punya kerja.

    Admin Putera M, tolong keluarkan komen komen mencacah itu, terima kasih.

    BalasPadam
  18. Kah kah kah... punya la lama ako nak scrooll citer bloger batuapi mlm nih... kiiikikiki... panjang sungguhhh... ahaksss(20.34kali).. Ternyata ini rally yg ade sedikit sambutan dari yg sudah sudah.. cuma 1 kaum saja yg dominan iaitu kaum cina(80%) tanpa sokongan PAS... 20 peratus lain lainkaum yg DAP berjaya menghanjing dan membaruakan Melayu dll kaum lain...

    BERSIH 5 kali ini adalah pertembungan antara Raja Penipu (aljuboori aka pluralisma@al anus murtad) dan Raja AduDomba Maha Mega Baruapi Tahap Dewa Meddey kutty dan kroni nya...

    Bersih 5 jadi medan peralihan kuasa barua yahudi Rothchild dan George Soros berjaya mencipta anjing baru yg boleh dibaruakan untuk kepentingan Yahudi Zionis melalui Pakatan Putus Harapan... Barua yg dimaksudkan adalah dynasty maha mega batuapi tahap dewa meddey kutty... boboi dan marina gereja

    Barua ini juga menyokong aspirasi soros dan yahudi rothchild dimana pluralisma dan libralisma lgbt dan gay selama ini disandang olrh kroni dari istana sehambut..

    Persoalan yg perlu dijawab mana satu pilihan yahudi soros dan rothchild utk ditabalkan jadi pemimpin utama Boboi atau Aljuboori Al Anus..?

    Darinperistiwa hari ini Kerajaan Islam UMNO/BN boleh meraih kemenangan mudah dalam PRU 14 insyallah...

    Hari ini sah laungan RE-4-MA-SI sudah berkubur tiada kalibat jijah..nurul.nuha...assmin..mak lampir...adam rosly...malah rapizi pun tidak melaungkan reformasi dalam menghasut barua yahudi tadi...

    Pilihan raya 14 medan untuk kita semua menguburkan barua Bersatu ..DAP.. PKR pluralisma ..evanglist kristian ... Insyallah...

    tugas UMNO/BN lebih mudah kali ini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amenda merepek nie? Perot kembong mkn nasi bungkus geng merah ke?

      Padam
    2. Kejora memang baghal tak sedar diri yang dia meludah ke langit tiap kali bila dia sebut Yahudi & Rothschild. Bukankah Yahudi Zionist & Amerika idola Najib & Rosmah?

      Padam
  19. Kalau Admin Putera M tak keluarkan komen komen mencacah Jing Jibo itu, bermakna berjaya lah si Jing Jibo dengan sekim nya menarik perhatian pembaca daripada perbincangan ke atas post di atas itu.

    Kalu di bairkan dia berterusan, saya pun tak minat nak masuk komen lagi.

    BalasPadam
  20. Kuning berjaya bagi isyarat yg jelas kpd najib dan umunu...Barang tak mau Naik lagi...yeehaa..

    BalasPadam
  21. Bang Mat tak buat ke dada kembar dada macam dlm bershit4?
    Amoy tak turun ke?

    BalasPadam
  22. Bang Mat tak buat ke dada kembar dada macam dlm bershit4?
    Amoy tak turun ke?

    BalasPadam
  23. Ikut jamal pak tongkol ratus ribu merah akan turun untuk pertahankan kerajaan dan najib...dengan kehadiran yg sangat kecil menandakan:
    1.melayu tak mau bersekongkol dengan perompak lebih2 lagi mempertahan cina perompak..
    2,dedak sekampit tapi pemimpinprompak dan konco2nye.. dapat free bilion2 dedak..tinggal macai2 masih terkinja2 pertahankan perompak..
    YEEHAA

    BalasPadam
  24. Masyuk.
    1⃣ Tshirt : 300000×RM35 = RMRM1.15j. Profit 15% Jamal dpt RM 225k
    2⃣ Duit poket : 300k × RM50 = RM15j. Register dtg 5k. Belanja RM250k. Pulangbalik RM10j. Jamal sapu RM250k.
    3⃣ Total Jamal untung = RM475k.

    BalasPadam
  25. Aku teringat masa zaman Madey, himpunan Bersih diadakan minta tukar kerajaan, singkirkan Madey ....sekarang dah versi 5 . Ko ingat Najib bodoh ka. Siapa yang kena bodohkan. Tak lain dan tak bukan Si Madey, Midin dan peserta himpunan Bersih 5 ... Betul betul sandiwara lah Si Madey dan Si Midin. Maklumlah menjilat ludah sendiri.

    Korang begitu gah tentang kedatangan peserta baju kunung. Lupakah kamu peristiwa yang sama dulu tetapi BN/UMNO masih lagi menang.

    Madey dah mati akal ..... LGE, LKS, Anwar ketawa terdekah2 tengok melayu baju kuning ... Anwar tersenyum (Aku bakal PM), Mukhris terkebil2 (Boleh ke aku jadi PM) Midin pulak senyum dalam tangisan (Camna aku nak jadi PM)

    Najib jugak yang masih tersenyum.. semua dalam poket beliau ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan nak klentong lah masa madey PM mana ada demo BERSIH...yg ada demo sokong anuar daa..pandai2 reka citer....isyarat PRU 14 umnunu. Akan bungkus..

      Padam
  26. Bijak madey permainkan umunu dan merah...terpekik2 terlolong2 macai2 kata madey tipU kuning setelah seru orang ramai sertai demo bersih madey cabut ke sweden...tiba2 madey muncul...terkedu macai2 mcm orang tak boleh kentut...YeEhaaa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang ini kita kena soal balik Kejora sebab semalam sampai awal pagi ini bukan main lagi dia tak habis2 kutuk konon ayahanda Tun M lari tinggalkan Bersih.

      Padam
  27. 9:22 ptg
    Orang Islam macam kamu bersubahah & menyokong orang Islam yang munafiq dan penh dengan kemungkaran tu ape ke bende? Bukan nye kamu nak menegor, tambah fitnah ade le. Merangkak kat padang masyar nanti le & muflis kat Mahkamah Allah SWT nanti. Ingat BIJAN boleh tolong kamu?

    BalasPadam
  28. Aku tak thu apa motif Melayu sertai bersih..kalo cina tu mmg la nk jahanm kn kerajaan Melayu..tp yg melayu bnggang ni.. nk kata kerajaan zalim..byk bantuan tuk org melayu.sbb tu cina selagi blh nk jatuhkn umno..aku sendiri pn bkn kaya gj bwh 3000 tp tak la kebulur merempat..aku berblnja ikut kmpuan.. takde la gj 3000 tp pakai byr kereta 1000 sebln..yg dtg bersih ada yg akuntan..ramai profesional tp xberyukur dsbbkn hati dh busuk..semua nk slhkn krjaan termkn hasutn cina dap n Melayu komunis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mr Cash Is King makan hasutan mainland China lagi teruk. Dpat RM148 bilion pelaburan China konon. Tak tahu berapa komisen masuk kocek siapa.

      Mister Ten Percent ada, Madam Ten Percent pun ada.

      Padam
  29. 9:22 ptg sambung sikit lagi...
    Kamu tak dak langsung ciri anak yang soleh. Macam mana nak bantu ibu bapa kamu nanti? Kesian kamu...maaf....kesian ibu bapa kamu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana Jing Jibo tuh soleh? Pada dia boss dia Jibo songlap 1MDB berbilion Ringgit masuk akaun dia pun boleh.

      Padam
  30. 10:54 ptg
    Orang Melayu Islam bukan menentang kerajaan. Menentang kemungkaran pemimpin kamu yang munafiq tu. Selagi kepala kemunkaran tak dijatuhkan dan disokong olh Melayu jahil, hancur le ngara dan lenyaplah bangsa Melayu. Allah Maha Al-Rahman dan Al-Rahim. Orang kafir pun mendapat Rahim dari Allah sesungguh pun Neraka adalah balasan nya jika mereka tidak mendapat hidayah Nya.

    BalasPadam
  31. Setelah setahun promot bersih 5 dgn pelbagai tektik termasuk konvoi keseluruhan negara.Dengan kedatangan 15k ke 20k pendemo amatlah tidak berbaloi.Kesian Doros setelah berhabisan ratusan juta menaja pelbagai ngo tetapi pulangan tidak seberape.Kesimpulan Soros telah tersalah didalam misinya dgn menaja ngo yg kata senangnya tak tau buat kje atau tlh melesapkn sumbangan dari soros.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebagaimana dia spin konon ayahanda Tun lari ke luar negara, kali ini dia klentong entah dari sumber apa dia berbohong,

      "Kesian Doros setelah berhabisan ratusan juta menaja pelbagai ngo tetapi pulangan tidak seberape"....apa kamu merepek nie?

      Inilah padahnya bila sekolah tak habis, nama pun tak tahu, tak berbin, tak tahu asal usulnya, tapi ada hati nak tunjuk macam pandai.

      Padam
  32. Ahli Parlimen dan DUN turun padang bersama menyertai bersih5.
    Menteri dan wakil rakyat UMNO tak turun padang menyertai troop Jamal merah.
    Rasanya tak nampak menteri dan wakil rakyat UMNO bersoladariti berkumpul bersama baju merah menyatakan sokongan terhadap DSN.
    Orangramai nak dengar ucapan para menteri yg membela DSN difitnah oleh AG Singapura, AG Swiss , DOJ Amerika dan Media sosial.
    Datuk Serio Jamal pun seriau nak bagi tahu geng baju merah yg DSN bukan MO1!!!!!

    BalasPadam
  33. Anon 8.07 PG...cukup2lah kamu dok jadi balaci....mulut huduh macam mulut babi...menyampong mencarut macam tak ada agama.Kamu ni buat malu orang Kelantan saja.

    BalasPadam
  34. Kasihan lah jugak dgn kedunguan cai barua Matdey kutty
    Cai2 biingai berjaya dipujuk hanya dengan dedak dan roti
    Perbezaan antara rakyat dgn pembangkang depa tak retii
    Kita tunggu saja PRU14 nanti jawapan dari silent majority

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing Jibo "Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi."

      Kali ini gamak nya tak tidur sampai pukul 5 pagi. Anjing lah katakan.

      Padam
    2. Anjiing Jubor @ penjubor ternyata biiol bahalol unta
      Tak mampu menjawab hujah secara cerdik berfakta
      Nyata anjing bebal Madey ni banyak kelentong aota
      Begini le jadinya anjing bila fanatik dgn taksub buta

      Padam



  35. Tidak ada apa yang boleh dibangga dengan dengan bershit5 ini, dianggarkan sebanyak 15000 orang yang menyertai dari perbagai kaum.

    Dianggarkan sekitar 20% terdiri dp Melayu, atau sekitar 3000 sahaja penyertaan org2 Melayu yang menyokong bershit5 ini, Katakanlah mereka ini datang dari seluruh 34 kawasan Parlimen ,Negeri Selangor , purata 88 orang dp setiap kawasan, itu pun termasuk budak yang belum cukup umur dan yang belum berdaftar.

    Itulah sahaja undi yg akan dipungut oleh Mahathir dan konco2 di Selangor. Sama sahaja seperti apa yang diperolehi oleh konco Mahathir yg bertanding di PRK Kuala Kangsa dulu cuma mendapat 50 undi saja dan hilang wang pertaruhan.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Bola kamu, Jing Jibo. Cakap melalui lubang hidung. Aku belum cakap kasar kpd kau tuh.

      Padam

    2. Cakap macam burong kakak tua--- sepatah pun tak faham

      Padam
  36. adapun bangsa Melayu yg jahil dan dungu itu untuk kali yang ke-lima "mempertuankan" si kafir sebagai ketuanya (Marina chin n ambiga).

    Kemudian mereka "diatur" oleh kakitangan si kafir untuk mengikut segala arahan dari masa ke semasa.

    apabila aku melihat keadaan mereka yg diarak bagaikan binatang ternak - bergelombang dadaku menahan sebak, inilah tanda-tanda jelas bangsaku semakin menghampiri lembah kehinaan.

    Apa yg mereka tahu sebenarnya ?
    Apa yg mereka tuntut ?
    Apa yg mereka rintihkan ?

    sesungguhnya Allahswt menghinakan sebahagian hambaNya yg tidak mahu bersyukur diatas segala nikmat.

    Sesungguhnya Allahswt membiarkan mereka terus berada didalam kesesatan yg nyata - namun mereka menyangka berada didalam sebuah kebenaran.

    Nauzubillah .. 😥

    BalasPadam
    Balasan
    1. Otak udang ke kamu? Mengatakan ikut himpunan Bersih bertuankan kafir?

      Kamu makan dedak banyak sangat ke? Makan tak berzat hingga jadi booh sangat.

      Padam
    2. PRU tidak telus ?? - tuan2 politik kamu sendiri membuktikan sebaliknya apabila mengekalkan kuasa di selangor,penang dan Kelantan.

      Bahkan peratus undi popular memihak kepada tuan2 politik kamu - 52 persen, mujur saja sistem pembentukan kerajaan bukan bersandarkan faktor undi popular.

      Kerajaan korupsi,kronisme,zalim ?? - tuan2 politik kamu membuktikan mereka juga merupakan sebuah kerajaan yg korupsi,kronisme dan zalim.

      Adapun sekalian kamu yg diarak kejalanan itu dengan memakai pakaian kuning adalah lambang pada kebodohan yg jelas nyata - bukan sekali bahkan ini sudah kali ke-5.

      Padam
  37. PERHIMPUNAN MERAH
    ( 19 Nov 2016 )

    As-Salam YB/ Ybhg. Dato.
    Ketua2 Bahagian.

    Berdasarkan Keputusan Perbincangan Ybhg. Dato Shalimin ( SU Perhubungan )
    - setelah mesyuarat penyelarasan di Ibu Pejabat UMNO , tempoh hari - Keputusan berikut telah dicapai dan dipohon YB/ Ybhg Dato Ketua2 UMNO Bahagian2 ...untuk memberikan kerjasama dan komitmen yg sepenuhnya , bagi menjayakan Program tersebut.

    BAHAGIAN PESERTA

    1. TG. MALIM - 400
    2. TAPAH - 400
    3. P. SALAK - 400
    4 BGN. DATOH - 400
    5. GOPENG - 200
    6. T. INTAN - 200
    7. KAMPAR - 200
    8 IPOH TIMOR - 200
    9. IPOH BARAT - 200
    10.BATU GAJAH - 200
    11. TAMBUN - 200
    12. SG. SIPUT - 200
    13. LUMUT - 200
    14. BERUAS - 200
    15. PARIT - 200
    16 K. KANGSAR - 200
    17. TAIPING - 200
    18. LENGGONG - 200
    19. P. RENGAS - 100
    20..B. GAMTANG - 100
    21. TAIPING - 100
    22. LARUT - 100
    23. P. BUNTAR - 100
    24. B. SERAI - 100

    Setiap Bas - RM 2000
    Setiap peserta -RM50
    ( Makan )
    Baju Merah - disediakan.

    Mohon Kerja sama YB/ Ybhg
    Dato Ketua Bahagian , utk. menyenaraikan nama peserta2 dan serahkan kpd. En. Ishak Darus , secepat mungkin. - untuk tindakan selanjutnya.

    Ybhg. Dato Shalimin
    SU Perhubungan UMNO
    Negeri Perak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua Keta Bahagian menjadi Wakil Rakyat atau ADUN atau Dato ke?

      Dapat berapa dari yang berbilion Ringgit Mr Cash Is King songlap dari 1MDB?

      Padam
    2. Kalau betui di ataih tuh, nyata UMNO terlibat dengan Baju Merah. Membawa malah tuh kalau menyebabkan pergaduhan kaum.

      Padam

    3. Kalau nak marah, marahlah kepada PAS kerana boikot bersyit5... jangan salah sasar ye?

      Padam
    4. Siapa nak marah, Jing Jibo? Orang ha nya mengeluarkan bukti UMNO terlibat secara terus menerus dengan Baju Merah.

      Kau tak nafikan ke? Ke dah penat nafikan banyak sangat? Jibo songlap berbilion Ringgit dari 1MDB kau tak nafikan lagi ke?

      Padam

    5. Terima kasih PAS, kerana tidak menurut kehendak bapak perpecahan ini.

      Padam
    6. Mr Cash Is King yang bapak perpecahan. Songlap duit berbilion Ringgit, UMNO pun pecah, Ketua2 Bahagian pun cabut lari, ada yang macam di Sabah, seluruh Bhagian cabut, Pari Bersatu pun di tubuh kan serpihan dari UMNO pecah.

      Padam
  38. Bersih 5 hambar tanpa aksi selfie laga dada. Sepatutnya aksi selfie laga dada adalah acara wajib setiap kali himpunan Bersih, model lelaki dah ada, apalagi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu takda benda lain nak komen ke? Otak penuh dadah, tak mau komen ada orang kata ha nya 500 aje Baju Merah keluar semalam.

      Padam
  39. Biasalah puak2 ni kalau bab berhimpun, berdemonstrasi dan hurung ceramah mmg ramai. Kalah jemaah di pdg Arafah. Bila pru kalah memanjang. Cakap besar habuk pun tadak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang songlap duit ikut teladan Bugis Lanun pun dah ramai sekarang. Jahanam lah negara jika si Bugis Lanun tak di lingkupkan di PRU14.

      Padam
  40. Hinggakan Pak Arab pun join Bersih tuh. Perut buncit, baju jubah, tapi nyata dalam gambar tuh is lah Pak Arab.

    BalasPadam
  41. Selesailah sudah Bersih 5. Jom teruskan hidup spt biasa. Jgn buang masa sembang saja. Yg da dapat tshirt kenalah pakai bila2 suka. Utk dibangga.

    BalasPadam