Jumaat, 18 November 2016

Pemerintahan Dictator..?


Strategi Putrajaya penjarakan satu persatu, kata Anwar

Bekas ketua pembangkang itu berkata pada masa ini dapat dilihat tekanan dari sudut undang-undang dikenakan terhadap ramai wakil rakyat pembangkang untuk menekan suara rakyat.
Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mendakwa Putrajaya mengenakan strategi memenjarakan seorang demi seorang wakil rakyat pembangkang sebelum pilihan raya umum akan datang.
Bekas ketua pembangkang itu berkata pada masa ini dapat dilihat tekanan dari sudut undang-undang dikenakan terhadap ramai wakil rakyat pembangkang untuk menekan suara rakyat.
“Hari ini Rafizi, Tian Chua, Surendran, semua satu persatu diberi tekanan. Saya ingat ini strategi mereka. Satu persatu nak dipenjarakan sebelum pilihan raya,” katanya ketika ditemui di kompleks mahkamah di sini hari ini.
Anwar hadir memberi keterangan dalam kes membabitkan Naib Presiden PKR Shamsul Iskandar Md Akin yang didakwa di bawah Akta Perhimpunan Aman kerana berhimpun secara tidak sah di masjid.
Beliau berkata demikian diminta mengulas mengenai hukuman penjara 18 bulan yang dikenakan ke atas Naib Presiden PKR Rafizi Ramli baru-baru ini selepas didapati bersalah membocorkan maklumat berhubung laporan audit 1MDB.
“Saya kesal dengan perkara itu kerana Rafizi hanya menjalankan tanggungjawab kepada negara dan rakyat, mendedahkan penyelewengan dan rasuah.
“Saya percaya Rafizi akan tetap bertegas meneruskan perjuangan dan saya bangga dengan keberanian dia,” katanya.
Sehubungan itu, katanya rakyat perlu bangkit dan beri sokongan penuh kepada himpunan Bersih dengan hadir membantah kezaliman, pilihan raya tipu dan kenaikan harga barang.
Rafizi yang juga ahli Parlimen Pandan ditahan pada 5 April lalu di bangunan Parlimen, sebelum didakwa 3 hari kemudian memiliki tanpa kebenaran muka surat 98 daripada laporan audit 1MDB.
Himpunan Bersih 5 akan diadakan pada Sabtu ini di Kuala Lumpur, Kuching dan Kota Kinabalu dengan gerakan Baju Merah mengugut untuk mengadakan perhimpunan balas pada tempat, waktu dan hari yang sama.
Bangkitlah rakyat..! berani kerana benar..!
Lu Fikir La Sendiri!!!


182 ulasan:

  1. Esok lita ramai2 turun dan sokong bersih secara aman.

    BalasPadam
  2. Dedahkan jgn pasal ketua Amk Ampang..tlglah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa tak boleh dedahkan?yang jahat mesti diambil tindakan..jangan bela penjahat...betol tak cai boddo?

      Padam
  3. Siapa yg mula penjarakan dia, Nuat si kaki penutuh jubor batang pelir bengkok tu tak cakap pulak...

    kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masa Matdey penjara dia dulu, si pelir bengkok ni tak ada nak merungut pulak...dia kemaruk sangat nak jadi PM ler tu...lepas ni kalu dia berjaya jadi PM, tak tau ler barapa banyak lagi lobang jubor akan lobos rompong dikerjakan dek batang pelir bengkok dia tuh...

      Padam
    2. Lubang jubor ko dulu kena..

      Padam
    3. Kesibukan sekarang. Tapi nak juga ceahkan malumat bagi pembaca yang tak biasa disini bahawa komen menggunakan nama Matdey dan mencarut itu ia lah dari apa yang di gelar Jing Jibo @ Kejora, NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER yang di tugaskan khas ke blog ini sebab blog ini popular dan berpengaruh.

      CV nya saperti berikut:

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
  4. Bodoh punya admin...
    Orang salah nk dibela...
    Rafizi kena penjara sbb terbukti bersalah..


    Dia bodoh sgt...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang betul admin ni bahalol bodoh piang...

      Mat jambu bapok tu memeiliki dokumen sulit Negara yg tak sepatutnya dia simpan.

      Umpamanya seseorang meliliki kertas soalan SPM dan mendedah soalan sebelum kertas itu selesai diuji, maka dia akan kena tindakan penjara di bawah OSA...

      Asal orang pembangkang kena penjara saja, maka puak2 babi ni akan kata dianiaya...pukimak punya anjing Matdey...

      Padam
    2. Dokumen tu tak sepatut disulitkan..bukan maklumat keselamatan negara..cuma maklumat keselamatan najib klepek..

      Padam
  5. Sabtu 9/11 esok berarak le pengganas punya gerombolan
    Menyalak melalak sakan ler semua anjiing dan babi sialan
    Maka akan berguliing kuntau lah pelesit2 ni kat atas jalan
    Minggu depan banyak le dedak Madey tabur untuk ditelan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Esok macai2 pembela prompak akan terpekik terlolong membela perrompak..tersengih jholo yg kaye free tengok melayu bodooh bela cina prompak..yeehaa

      Padam
  6. Memang cekap otak dia, itu Matdey barua keling Malabari
    Diia hasut dan guna rakyat untuk kepentingan diri sendiri
    Kemain lagii dia kerah turun mengganas, puak haluan kiri
    Tapi bila cai babi siap nak merusuh, dia yg awal cabut lari

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib melalui jamal jamban kerah baju merah pertahankan dia dan cina jholo yg kaye free..melayu2 MISKIN bodoo melalak lah tengah panas bela perompak....ape ke bodoo melayu umno ni

      Padam
    2. 1.50 sape yg ajor ko kuning nakmerusuh..umunu yg suka provokasi

      Padam
  7. Siapa sokong Bersih..memang keldai.

    Bodoh...

    Mereka ni nk porak peranda negara...
    Nk buat secara aman konon...ptuih!
    Tak tengok dan belajar masa bersih yg lalu ke??...

    Celaka punya Bersih...agen yahudi. Dah brapa byk negara Islam dh dihancurkan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg sokong membela perompak lembu tarak otak..

      Padam
  8. Siapalah yg membodohkan siapa.... pikirlah....

    BalasPadam
  9. 2.05
    saudara nak negara lain rosak ke negara sendiri rosak? kalau x nak negara sendiri rosak, minta le si najib tu letak jawatan. Hutang makin bertambah, kos sara hidup makin meningkat, harga barang makin meningkat, nilai matawang makin jatuh, yg najib pandai, tambah hutang, curi duit. tahu korang mesti x percaya sebab najib tak pernah mengaku dia curi kan? sebab tu org yang berotak marah pada najib. org yang tak berotak saja terus menyokong si PM yang makin kaya. Takut nanti malaysia jadi macam india sebab jurang antara kaya dan miskin terlalu besar. kalau dulu nak jadi kaya kena bisnes tp sekarang nak kaya je jadi ahli politik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat cakap guna otak atau lutut?

      Kalau aku ckp benda yg sama pada Lin Guan Eng dan Azmin...dan aku suruh dia letak jawatan...kau sokong tak???

      Kenapa Najib yg kau nampak sbb mata hati dan hati tu dah jorup sbb hari hari baca berita fitnah...

      Padam
    2. Jing 3 28

      Beza antara najib dan lge, azmin adalah;

      Jika terdapat secuit kesalahan sudah pasti lge dan azmin dihadap ke mahkamah.

      Najib? Pegawai menyiasat diugut, ditukar, dipaksa letak jawatan dan khabar angin memgatakan morais DI BUNUH DI TONG DRAM KAN.

      Apabila Najib diseret ke mahkamah maka segala persoalan najib bakal terburai.

      Padam
    3. Najib merompak 1mdb berbilion ringgit dengan konco2nye...ko dan macai2 membela dan melindungi perompak..Apandir plak jadi hakim. tak mau dakwa najib dan konconye...Azmin dah ada siasatan SPRM?..lim gone end kes beli rumah..tuduhan beli rumah tidak ada kaitan langsung dengan tukar syarat tanah yg tak diluluskan....kalo najib letak jawatan aku sokong gone end letak jwatan

      Padam
    4. Berani ke ko dan maacai bebal desak najib letak jawatan?

      Padam
  10. Bising2 pasal keling, diam saja mereka tentang keling Tabung Haji, dan kelilng penasihat ekonomi dan Khazanah. Keling2 UMNO kau orang OK kah? Mamak2 ahli UMNO Pualau Pinang macam mana pula? Semua haprak belaka.

    Kita tengok berapa ramai keling dan mamak akan undi UMNO kelak.

    BalasPadam
  11. Pemerintah ditaktor biasanya akan terus "menghilangkan" buat selama-lamanya musuh politik, atau dipenjara dengan perbicaraan seringkas mungkin, atau diugut dengan ancaman terhadap keselamatan (diri,keluarga, harta benda,penyokong).

    Tiada mana-mana pemerintah diktaktor yg terlalu bodoh akan melayan "anugerah Tuhan" seperti Anwar Bin Ibrahim dengan tempoh perbicaraan melebihi 7 tahun, penangguhan melebihi 55 kali, diadili dengan melalui semua taraf makamah, dibela belasan peguambela handal, bebas terbang keluar negara, hatta siap boleh bertanding dalam pilihanraya dan akhirnya disabit dengan hukum yg paling ringan - jenayah liwat maksimum 20 tahun dan disebat bontotnya (nasib baik tidak diliwat kembali.. hehe).

    Rafizi dihukum 18 bulan penjara diatas kebodohan dan pengkhianatan yg dikerjakan dengan rela hati - hmm mungkin salah seorang dari kalian boleh menawarkan diri sebagai galang ganti, hey 18 bulan tidak terlalu lama siap tolak bermacam-macam jenis cuti, lagipon penjara Malaysia org kata - masuk kurus, bila keluar jadi gemok (makan tanggung, berak cangkung)

    si admin rela tak ? atau si John Doe .. atau tuan haji Rahman JPC ? atau En Othman ? - berkorban untuk tuan besar manfaatnya.

    Dulu kesian jugak aku nengok Anwar Bin Ibrahim - peguambela kaki lima punyai banyak hujah dan "bukti" kukuh untuk mematahkan "konspirasi" kerajaan diktaktor,

    malangnya tak ada satu hujah dan "bukti" peguambela kaki lima yg digunakan oleh barisan peguambela handalan Anwar Bin Ibrahim -

    bahkan Majlis Peguam membantah hukum penjara lima tahun (disertai penjagaan rapi dan istimewa) kerana berhujah - perbuatan liwat itu atas dasar give and take (suka dan rela) diantara yg suka meliwat dan yg rela diliwat.

    Beribu-ribu pentaasub Anwar Bin Ibrahim takde sekor pun yg berkata "biarlah aku menjadi ganti kepada pemimpinku ini untuk dipenjarakan" - alih-alih kalian buat pesta candle vigil dengan bunga-bungaan -

    mungkin Anwar kat dalam tu berkata - ceh, tak guna punya keldai, aku kat dalam hangpa baik punya sorak kat luar.. hehe .. 😂😂

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2 46 guna unkown tetapi kejora aka anjing najib ropa2nya.

      Padam
    2. Hei sasauwan..mani yg ada dlm jubo sefool tak disahkan oleh pakar kimai milik anwar..dna saja disahkan milik anwar..dna anwar dari kes liwat 1 dimasukkan dalam jubo sefool.sebelum diperiksa doktor HkL..sebelum laporan polis sefool dilaporkan jumpa polis Rodwan yg mengambil sampel darah anwar di HKL dlm kes 1....
      Sebelum sefool jumpa najib sefool dah ke hospital pusrawi dan doktor myanmar yg memeriksa jubo sefool menyediakan laporan jubo sefool tak disula...
      Dlmmahkamah sefool menyatakan beliau takut lawan anwar yg tua..dia siap bawak KY jelly lagi..
      Jadi kalo ko nak gerudi jubo sefool pun boleh..dia takkan lawan dan dia sediakan jeli untuk mudahkan urusan ko..yeehah

      Padam
    3. Hehe, telah aku katakan hujah klise para "peguambela kaki lima" tidak diangkat oleh belasan peguambela handalan Anwar Bin Ibrahim.

      Disinilah pemisah diantara para peguambela yg menimba ilmu perundangan berbanding dengan sekalian peguambela kaki lima seperti awak.

      DNA Anwar Ibrahim dijumpai 4 cm di salur dubur Saiful Bukhari, tetapi bukan dalam sifat air mani ??

      Lalu DNA dalam sifat apa ??
      Cebisan kulit ?
      Kuku ?
      Air liur ?
      Rambut ?
      Cebisan kuku ?

      DNA Anwar Bin Ibrahim didalam kes liwat yg pertama dijumpai diatas tilam dan disabit juga dengan pengakuan oleh mangsa yg rela diliwat pada waktu itu.

      Sehingga waktu ini belum ada mana-mana saintis dalam dunia mampu memelihara DNA yg sudah tercemar untuk digunakan kembali sebagai bahan bukti didalam selang masa hampir 10 tahun.

      Alangkah taasubnya kamu kepada seseorang yg telah disabitkan atas jenayah liwat.

      Erm, aku tumpang simpati .. 😇😇




      Padam
    4. Unknown, toksah banyak auta & temberang.

      Jika kamu pejuang sejati kebenaran kenapa berselindung di sebalik 'Tanpa Nama'? Di mana keikhlasan, keberanian & harga diri mu?

      Kita kalau nak tuntut ilmu atau terima nasihat, kena tengok siapa dia, kredibilitnya, latar belakangnya, pengalamannya, sumbangannya...bukan seperti Najib yg tak sudah2 membohong, mencuri hak rakyat/negara, tak ada jati diri, dayus/takut pada bini, tak mampu berdikari & melendet pd kuasa asing.

      Seperti kamu juga yg amat diragui.. yg tidak bernama, tidak berbin, tidak diketahui asal-usulnya, sekolahnya, latar belakang keluarganya, pengalamannya, sumbangan kpd masyarakat & negara. FAHAMMMMM.....!!!!!

      So stop bull shitting, got it......????

      Padam
    5. Unknown sekali lagi berhujah tanpa disiplin ilmu. Kali ini ia telah melihat definisi diktator dgn membuat contoh2 yg berlaku di kurun2 lepas selain perkara yg tidak relevan.

      Apa itu diktator?

      Dictatorship is a form of government where a group of countries (or Country) is ruled by one person or political entity, and exercised through various mechanisms to ensure that the entity's power remains strong.

      Bererti penyalahgunaan undang-undang juga termasuk di dalamnya.

      Najib sedang memerintah secara rule by law iaitu menggunakan undang-undang sbg mekanisme untuk kekal kuasa. Dari sudut legitimasi moral Najib sudah hilang moral untuk kekal sbg PM. Beliau malah tidak berani untuk membuat referendum nasional untuk mengukur tahap sokongan rakyat kpdanya sebaliknya menggunakan force of the state utk kekal berkuasa. Inilah dia diktator zaman moden.

      Rule by law berlaku apabila rule of law diketepikan. Di antaranya:-

      1. Due process.
      Najib telah memecat TS Ghani Patail tanpa mengikut due process dan gantikan dgn AG Ronggeng yang kini menjadi satu lagi mekanisme utk bergayut kpd kuasa.

      2. Legal discretion.
      Si Appandi ini telah enggan mengenakan tuduhan ke atas Najib walaupun kesalahan Najib amat jelas. Kemudian mereka gebang pula tak ada bukti. Dari sudut undang-undang Apandi memang ada discretion mahu dakwa atau tidak tetapi dari sudut rule of law setiap keputusan mestilah dibuat berdasarkan discretion yang disandarkan kpd prinisp undang-undang. Apandi langsung tiada penjelasan kpd discretion itu. Beliau malah dikritik oleh bekas AG Tan Sri Abu Talib Othman bahawa caranya salah dari sudut rule of law tapi dia pekakkan telinga sahaja kerana dia yang memegang 'the force of law of the state'. Ya benar mereka amal rule by law tapi bukan rule of law.

      3. Legal juatification.
      Apabila sesuatu keputusan undang-undang dibuat ia mestilah diberikan justifikasi undang-undang. Najib dgn penuh berdegar-degar mengatakan akan beri kerjasama di dalam apa2 jua permintaan negara-negara yang menyiasat 1MDB tetapi apabila diminta oleh Switzerland butiran tertentu melalui MLA Apandi tidak berikan kerjasama dan mengatakan ia tidak boleh berbuat demikian. Tiada justifikasi diberi.

      Saya hanya berikan 3 contoh rule of law yang dilanggar oleh Najib. Banyak lagi boleh diberikan tetapi memadailah.

      Najib memang naik melalui demokrasi tetapi ia bergayut kpd kuasa melalui autokrsi dgn merosakkan rule of law di dalam proses bergayut itu.

      Beliau juga enggan mengadakan referendum mengukur sokongan rakyat kpdnya berbanding Tun M. Online stream menunjukkan 97% daripada lebih 600k menyokong Tun M dan hanya 3% menyokong Najib. Tak percaya pun tsk apa, silalah adkaan referndum nasional. Itu juga tidak mahu.

      Dari segi moral, dia tiada sokongan dan hak pun untuk kekal. Dari segi undang-undang beliau telah rosakkan rule of law untuk kekal.

      Kesemua tindakannya sesuai dgn definisi ilmu apa itu diktatorship, menggunakan undang-undang untuk berkuasa, hanya caranya sahaja berbeza dgn amalan para diktator terdahulu yg memerintah secara dekkri.

      Oh ya, Najib sedang melangkah ke rasa itu juga. Apabila MKN berkuatkuasa kini dia boleh memerintsh secara dekri hatta arahan membunuh juga akan menjadi 'legal' dan tidak boleh dibicarkan hatta di mahkamah koronari pun.

      Bukan diktator lagi? Saya sangat2 meraguinya.

      Merasa aman dari kemurkaan Allah? Saya sangat pasti tntgnya.

      In shaa Allah Najib dan konco2nya akan tumbang dan menjadi warta berita terbesar drtik2 terakhir berlalunya zaman fitnah. Aamiin.

      Padam
    6. Sdra2 Seperjuanganku yg dihormati..

      Terus sekolahkan & tunjukkan Unknown @ Kejora mode disiplin betul bila berhujah secara ilmiah dgn membentang fakta bernas. Semoga ianya juga dapat memberi pedoman kepada yg lain untuk menambah pengetahuan. Saya yakin ini juga adalah amal & sumbangan sdra2 kpd masyarakat secara tak langsung.

      Tahniah Sdra john doe & Sarawak Scholar...!!

      Padam
    7. sahabatku John Doe - barangkali kamu terlalu beremosi tahukah kamu impilaksi "dipecat" berbanding tidak disambung kontrak perkhidmatan ??

      Didalam sektor awam -.

      1. Dipecat membawa maksud si kakitangan itu tidak layak mendapat apa-apa jua emolumen selama ia berkhidmat.

      2. Tidak disambung perkhidmatan (untuk kakitangan yg telah mencapai usia bersara wajib tetapi diberi sambungan perkhidmatan secara kontrak) - bermakna ia mendapat segala imolumen hasil dari perkhidmatannya secara kontrak.

      3. bersara pilihan - mendapat semua emolumen semasa berkhidmat.

      Tan Sri pertama - tidak disambung perkhidmatan.

      Tan Sri kedua - memilih bersara awal.

      Tan Sri ketiga - khabarnya ditekan supaya memilih untuk menamatkan perkhidmatan - kerana bersengkokol dengan tuan2 politik pembangkang.

      Cuba tanyakan kepada ketiga-tiga Tan Sri ini adakah mereka mendapat segala benefit hasil perkhidmatan mereka sebelum ini (pencen).

      Hehe, kamu membuat aku selalu tersenyum wahai sahabat - berulang kali aku kiaskan perilaku tuan2 politik kamu beserta sekutunya - jauh lebih gila dari sifat seseorang yg sememangnya gila.

      Tuan2 kamu "memohon" laporan siasatan dalaman 1MDB ?? - lalu bukti apa yg ada didalam tangan mereka sewaktu mereka mengumumkan 1MDB dirompak oleh Najib ??

      Sekutu kepada tuan2 politik kamu adalah kuasa besar dunia -

      Medianya menguasai setiap khabar dunia ini.

      Biro siasatannya adalah nombor satu dalam dunia.

      Kini mereka "merayu" agar dibekalkan maklumat dalaman 1MDB - "not one but twise"

      Maka di dalam persoalan ini siapakah kah yang lebih Afdhal untuk kamu percayakan ??

      Hujah dari kerajaan - SPRM dan PAC sudah menyelesaikan siasatan terperinci terhadap 1MDB - dan tiada bukti kukuh ditemui - kes ditutup.

      Hujah dari tuan2 politik kamu dan sekutunya - berlegar lebih dari 6 tahun melalui media antarabangsa dan kemudian disiasat oleh 6 buah negara - akhirnya sekutu kamu "merayu" agar dibekalkan hasil siasatan dalaman 1MDB - "not once but twice" ... 😇😂😂

      akhir kalam wahai sahabat - org yg berakal tidak menangkap ekor tetapi yg ditangkap adalah kepala.


      Padam
    8. Unknown:-

      Sekali lagi tak menjawab soalan selain menjawab dgn fakta yang tidak disoal.

      Dipecat atau ditamatkan perkhidmatan bukan kpd perkataannya tapi kepada alasannya. Alasannya ialah kesihatan maka di manakah laporan medical boardnya? Tak ada kan. Yang kamu cakap itu ialah dipecat atas disiplin atau salah laku. Ini bukan kes TS Patail yg dirujuk khusus olehku. Kamu suka beri contoh tak relevan. Mana laporan medical Board utk justofy penamatan khidmatnya sebelum tamat tempoh di atas alasan kesihatan? Tak ada kan.

      Mana jawapan pasal legal discretion dan legal justification pula? Tak ada kan? Yang ada kamu berpusing2 cakap tentang perkara lain. Itulah kemampuanmu, bercakap tntg perkara2 lain selain dari dibangkitkan.

      Perkara2 lain semunya bermain kata2 sahaja. 3 point yang aku bagi 1 dijawab secara kona, dan 2 lagi langsung tidak dijawab tetapi diceritakan pusing2 benda2 selainnya.

      Itulah si kaki pusing Unknown.

      Padam
    9. wahai sahabatku john Doe apakah kamu masih tidak ketemu jawapan pada setiap dakwaan mu itu ??

      Tahukah kamu "pertanyaan" yg dilontar semakin menunjukkan betapa kamu ini sedang bercelaru -

      Kenapa tidak ditanyakan kepada ketiga-tiga Tan Sri yg telah "bersara" itu ?? kemana menghilangnya ??

      Laporan board medical salah seorang dari Tan Sri - kenapa memohon kepada kerajaan ?? - untuk disiarkan secara umum- bukankah lebih baik si empunya diri yg mendedahkan punca dia "dipecat" .. hehe

      Kadang-kadang kamu bagaikan tuan hakim yg telah menjatuhkan hukum (sampai tergamak mahu menerima laknat Allahswt sebagai hujah - sedangkan kamu tidak mengetahui melainkan sedikit)

      kadang-kadang kamu bagaikan si jahil yang bertanya tanpa henti.

      Sejujurnya kamu sedar atau tidak ?

      😘😘



      Padam
    10. Ceh Unknown tidak menjawab ketiga-tiga rule of law yang dicabuli Najib dlm hujahan saya.

      Due process tidak ada dlm pemecatan TS Ghani, legal discretion tidak ada dalam penolakan AG utk mendakwa Najib dan legal justification tidak ada untuk menolak permintaan MLA Switzerland.

      Kemudian dia berpusing2 ke arah lain dan mengatakan saya celaru.
      Penipuannya sungguh jelas. Kemudian dia cakap pula dia dah jawab.

      Saya tanya nama apa dia jawab dia dari Tg Rambutan, lepas tu dia kata dia jawab.

      Inilah dia Unknown, si macai Najib memberi jawapan. Sebijkk Najib. Spin tapi masih tidak menjawab isu yang diberikan. Tapi kemudian kata dah jawab.

      Jom Unknown kita bersumpah laknat. Sekejap nanti saya karang. Berhujah dgn kamu hanya penuh spin. Skrg buktikan keberanianmu menegakkan bahawa lidah dan hatimu sehala dan buktikan bahawa kamu bukan munafik yang bermain kata-kata.

      Padam
  12. Kesian putramerdeka dah kena spin dan cuba nak spin. pemerintahan diktator ko kata, ko tak tau ke Nuar tu sape. Ko tau tak Rafizi tu sape. Sorry la aku kesian tengok ko. Tp apa nak buat. mentaliti tak boleh nak kasi lurus balik.
    Percayalah semua dakyah yang diuarkan oleh pembangkang adalah strategi pembohongan mereka. Kesian Madey, dia pun dah kena. Aku ingat lagi masa dia jadi PM dan selepas Nuar disumbatkan ke dalam penjara. Nyata strategi pembangkang di gunapakai kembali. Nanti ko tgk lah nanti semua isu penyelewengan la, hutang negara la, 1MDB la akan hilang gitu saje.

    Kesian aku tgk ko putra merdeka. Dulu sokong najib, sekarang bila kena spin terus jadi bahalul

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bahlol.. dulunajib tak merompak

      Padam
    2. Hati dan mata hati rosak dan korupted sbb terlalu byk baca berita fitnah dan selalu sebar fitnah....dah tak tahu mana yg benar dan salah....

      Padam
    3. Org kata Najib perompak kau caya.

      Tapi org kata LGE dan Azmin dan Madey perompak, kau tak caya pulak...

      Kau guna sumber yahudi, media antarabangsa yahudi dan akhbar pembangkang yg dibiaya oleh yahudi...ini yg kau caya...

      Tak nampak ke tu kan Bodoh namanya...hehe..sorry.

      Padam
    4. 3.35

      Jing bukti mana?

      Jika terdapat secuit kesalahan sudah pasti lge dan azmin dihadap ke mahkamah.

      Yahudi goldman sach ini jugalah yg sembelih rakyat dengan kadar bunga tinggi.

      Siapa benarkan kerja haram ini jing?

      Padam
    5. Sumberyahudi kepala hotak ko..lagi2 ko tunjuk bebal nak nafi..Najib sendiri takut nak bersihkan nama dia yg dibusukkan DOJ/ fbi....ko ada bukti najib tak merompak?

      Padam
    6. 3.21 mata hati ko yg rosak...ape bukti najib difitnah..najib sendiri takut nak bagi maklumat 1mdb yg dimintak oleh AG swiss..
      Ko ketinggalan zaman kes wang haram 1mdb dah dibicarakan dimahkamah singapor..putar jangan tak putar..biar bebal asal boleh putar...kan..kan?

      Padam
    7. Kejora Haramjadah...

      Jika kamu pejuang sejati kebenaran kenapa berselindung di sebalik 'Tanpa Nama'? Di mana keikhlasan, keberanian & harga diri mu?

      Kita kalau nak tuntut ilmu atau terima nasihat, kena tengok siapa dia, kredibilitnya, latar belakangnya, pengalamannya, sumbangannya...bukan seperti Najib yg tak sudah2 membohong, mencuri hak rakyat/negara, tak ada jati diri, dayus/takut pada bini, tak mampu berdikari & melendet pd kuasa asing.

      Seperti kamu juga yg amat diragui.. yg tidak bernama, tidak berbin, tidak diketahui asal-usulnya, sekolahnya, latar belakang keluarganya, pengalamannya, sumbangan kpd masyarakat & negara. FAHAMMMMM.....!!!!!

      So stop bull shitting, got it......????

      Padam
  13. Mmg kesian kat putra m..tapi mkin demi dedak yg ditabur. kita xblh buat apa dah.satu je blh ckp.taubat la

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko macai2 pembela perompak pengikut ajaran setan bila nak tobat?...tunggu nak mampos baru nak tobat?ko ingat malaikat maut tu pak sedara ko?

      Padam
    2. Org kata Najib perompak kau caya.

      Tapi org kata LGE dan Azmin dan Madey perompak, kau tak caya pulak...

      Kau guna sumber yahudi, media antarabangsa yahudi dan akhbar pembangkang yg dibiaya oleh yahudi...ini yg kau caya...

      Tak nampak ke tu kan Bodoh namanya...hehe..sorry.

      Padam
    3. Pelik kan....org kata Najib perompak...

      Tapi skrg tak ada satu agensi, orang atau kumpulan yg saman Najib atau dakwa Najib di peringkat dunia dan dlm negara.

      Jawapannya ialah tak ada bukti yg kukuh. Yg ada hanyalah hearsay, artikel dlm internet, artikel dlm akhbar yahudi antarabangsa dan dlm akhbar pembangkang. Bila tanya mana sumber, tak dpt jawab...

      Inilah permainanan persepsi paling kotor dlm sejarah politik malaysia...siapa yg mendalangi semua ni???

      Tunggu komen seterusnya....

      Padam
    4. Madey kata Najib korup.

      Dulu Anwar dan Lim Kit Siang kata Madey korup, amal kronism.

      Dulu Lim kit siang kata Malaysia akan bangkrap sbb hilang lebih 200 bilion kpd kroni madey...

      Tapi skrg, lepas Madey peluk 2 org ni, sekelip mata Madey jadi org baik dimata Anwar dan LKS..

      Adakah ini kepala kepala org politik yg kita boleh percaya???

      Sbb tu Allah akan terus menggagalkan rancangan jahat mereka ni....

      Ya Allah..kau pelihara negara kami dan tujukkan kebenaran..

      Hidup UMNO dan BN...

      Padam
    5. Org kata Najib perompak kau caya.

      Tapi org kata LGE dan Azmin dan Madey perompak, kau tak caya pulak...

      Kau guna sumber yahudi, media antarabangsa yahudi dan akhbar pembangkang yg dibiaya oleh yahudi...ini yg kau caya...

      Tak nampak ke tu kan Bodoh namanya...hehe..sorry.

      Padam
    6. Jing 3.44

      Kalau hearsay kenapa tak suruh najib jawab balik?

      Satu dunia cakap najib penyamun, tak kan anjing najib nyalak kosong je, tepis dengan fakta bleh?

      Najib tak kisah sebab dia dah ngaku ambil billion2, tetapi rakyat malaysia dihina dimalukan oleh masyarakat dunia camana jing?

      Najib beri habuan hasil duit curi kepunyaan rakyat ko buat pe jing?

      Padam
    7. 3.53 jing

      Jika terdapat secuit kesalahan sudah pasti lge dan azmin dihadap ke mahkamah.

      Yahudi goldman sach ini jugalah yg sembelih rakyat dengan kadar bunga tinggi.

      Siapa benarkan kerja haram ini jing?

      Padam
    8. Kalo dia difitnah sudah tentu dia berani saman wsJ dan SR selasa depan..yeehaa..macam dia berani saman liong sik dan harakah daily..
      Dan dia berani mintak dOJ bersihkan nama dia dalam saman sivil perompak2 gubah wang haram di AS....amacam cai?

      Padam
    9. Komen tahap taksub...ramai tak faham kes 1MDB....

      Kalau sumber salah..maka salah lah jadi nyer...

      Pemikiran dan pemahaman yg tak boleh diubah sbb taksub dan benci yg membuak busk...

      Bukan nk cari kebenaran...

      Padam
    10. DOJ kata najib tak terlibat...dia sebut MO1...

      Maknanya najib bukan MO1...

      Dengar betul betul ucapan peguam negara Anerika...

      Tapi siasatan oleh DOH dh ssmpai mana?? Sekadar berita yg dibesarkan...utk beri persepsi buruk ..

      Jahat mereka yg byr duit kpd pelobi DOJ di Amerika

      Padam
    11. Cerita 1MDB diulang ulang sbb takut lama lama mati...

      1MDB dah buat byk projek...

      Bandar malaysia dan TRX...nnt dah siap nnt..untung berbillion. Tu yg org dengki sgt...

      Nak rosakkan jugak 1MDB...

      Dengki...

      Padam
    12. Rahman Dahan rapohmenteri ko kata orang bebal saja tak tahu MO1 tu najib..jadi kosahlah bebal..
      1mdb belum selesai di 7 buah negara duit yg disorokkan oleh Jho lo..
      Singapura dahmulakan prosiding mahkamah...AS DAH sita harta2 dan akaun prompak...aG Pandir dah bebaskan perompak sebelum dibawa kemahkamah..Pandir juga tak mau mintak bukti rompakan dari DOJ dan TAKUT nak bagi maklumat 1mdb kpd swiss..

      Padam
    13. Kejora Haramjadah...

      Jika kamu pejuang sejati kebenaran kenapa berselindung di sebalik 'Tanpa Nama'? Di mana keikhlasan, keberanian & harga diri mu?

      Kita kalau nak tuntut ilmu atau terima nasihat, kena tengok siapa dia, kredibilitnya, latar belakangnya, pengalamannya, sumbangannya...bukan seperti Najib yg tak sudah2 membohong, mencuri hak rakyat/negara, tak ada jati diri, dayus/takut pada bini, tak mampu berdikari & melendet pd kuasa asing.

      Seperti kamu juga yg amat diragui.. yg tidak bernama, tidak berbin, tidak diketahui asal-usulnya, sekolahnya, latar belakang keluarganya, pengalamannya, sumbangan kpd masyarakat & negara. FAHAMMMMM.....!!!!!

      So stop bull shitting, got it......????

      Padam
    14. Saya pulak senang saja. Mereka nak bullshiting around konon mereka percaya Najib tak bersalah saya cabar Kejora dan Unknown sumpah laknat serta-merta sahkan hati dan mulut mereka sehala.

      Saya akan sumpah kalau kepercayaan saya Najib bersalah adalah tidak sahih dan menipu hati sendiri atau disebabkan upah, maka laknat Allah ke atas saya serta-merta.

      Kejora dan Unknown pula dipersilakan sumpah laknat selepas itu kalau kepercayaan mereka Najib tak bersalah adalah menipu hati mereka sendiri atau disebabkan upah maka laknat Allah serta-merta ke atas mereka.

      Saya akan guna lafaz sbg John Doe, Kejora guna lafaz sbg Kejora dan Unknown guna lafaz sbg Unknown.

      Say tidak mencabar tapi menawarkan untuk Kejora dan Unknown membuktikan yang mereka melakukan apa yang mereka percaya benar.

      Saya in shaa Allah. Consious saya sentiasa jelas bahawa Najib memang bersalah.

      Ini tawaran dan bukan cabaran ya.

      Padam
    15. Sdr john doe 5.52,

      Anjing2 najib mana berani nak bersumpah, bukan saja anjing2 ni tak brani, TFK, unspinners, CTS, ABITW, rocky bru pun sama gak tak brani nak bersumpah.

      Anjing2 najib sekalian,

      Saya pun ingin tawarkan diri untuk bersumpah dan percaya bahawasanya najib songlap duit rakyat, jika anjing2 najib sekalian percaya dan bersumpah najib tak bersalah.

      Ada bran jing?

      Padam
    16. Nauzubillah himin Zalik .. wahai sahabat mengucap lah banyak2 .. sebagaimana manusia itu tidak dikhabarkan melainkan sedikit akan nikmat syurga demikianlah juga manusia tidak tertanggung hatta untuk membayangkan betapa azabnya Neraka dan Laknat Allahswt.

      Kenapa terlalu taasub kepada khabar tuan2 politik kamu dan sekutunya .. sedangkan mereka tidak mampu memberi kepada kamu walau seberat zarah pertolongan di hadapan Allahswt kelak.

      Sahabatku kisah 1MDB ini bakal berakhir dan percayalah kamu tidak akan sanggup menerima laknat Allahswt diatas sifat taasub kamu terhadap setiap perkhabaran dari tuan2 politik kamu dan sekutunya.

      Cool men - hehe .. 😇😘😍

      Padam
    17. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    18. Ooh Unknown..

      Bgmn harus aku percaya bahawa lidah dan hatimu selari. Kamu sendiri tidak mahu membuktikannya.

      Aku tidak menamcabarmu kerana aku yakin dari ilmuku yang tak seberapa ini kamu akan terperangkap dgn sumpah laknat ini. Aku tak mau letakkan kamu dalam situasi dilaknat.

      Sebab itulah aku guna kalimah 'tawarkan' kepadamu untuk buktikan secara sumpah laknat lidah dan hatimu selari seperiku juga.

      Tapi tawaranku ditolak. Maka sekarang aku assume kamu dan Kejora tidak membela Najib melalui lidahmu kerana percaya dalam hatimu itu adalah kebenaran tapi disebabkan upah maka kamu sebut benda lain daripada hatimu Unknown.

      Ketahuilah bahawa mulut dan hati yang tidak selari adalah tanda2 munafik tersembunyi yang menjadi rahsia Allah.

      Kamu bermain dgn kata2 aku takkan sanggup dgn laknat itu pada ketika aku yang membuat tawaran. Nyatalah kamu yang tidak sanggup kawanku.

      Aku yakin hatiku dan mulutku sekata dsn demikian aku sanggup melaluinya.

      Kamu pula? Jawapanmu telah dgn sendiri menjawab tntg hatimu.

      Padam
    19. Kalo najib tak brsalah dan dia difitnah najib saman wsj dan SR..baru orang percaya...dah abis puluh2 kali selasa najib bisu....ini tandanye dia takut kerana dia salah..ade plak orang tidak bersalah takut....ilmu sonsang ni..

      Padam
  14. KUALA LUMPUR, Nov 18 ― Police raided today Bersih 2.0's office ahead of the Bersih 5 street protest tomorrow, purportedly under a law prohibiting acts undermining parliamentary democracy.
    Bersih 2.0 secretariat member Mandeep Singh tweeted that the polls reform group’s office in Petaling Jaya was being raided and the police purportedly wanted to confiscate all of the group's belongings.
    “Bukit Aman in our office. Want to ‘rampas’ (confiscate) all our ‘barang’ (things),” the tweet on @mandeepkarpal read.

    KUALA LUMPUR, 19 Nov ― Polis menyerbu pejabat Bersih 2.0 di Petaling Jaya petang ini, tidak sampai 24 jam sebelum ia menganjurkan perhimpunan besar Bersih 5 esok.
    Anggota urusetia badan pendesak pilihan raya bebas itu Mandeep Singh menulis di Twitter bahawa pasukan polis ibu pejabat persekutuan Bukit Aman di pejabatnya untuk merampas barangannya.
    ------------------------------------------------------------------------

    KUALA LUMPUR, Nov 17 — The High Court today rejected an application for an injunction to stop Bersih 5 and a counter-rally from taking place in the capital city this Saturday.

    Justice Nanthan Balan said the application, filed by three city Malay trader groups, failed, among others, to provide a credible explanation as to why the suit was only filed at the eleventh hour when Bersih 2.0 had already made it known that the Bersih 5 rally was to be held within the Dataran Merdeka vicinity since September this year.

    Justice Nanthan also noted that the plaintiffs had failed to provide any evidence to support its claims that previous Bersih rallies had led to damages to their shops or assets.

    “The delay is inordinate and the plaintiff failed to provide any credible explanation as to why they have filed for the injunction at the eleventh hour.
    ------------------------------------------------------------------------

    KUALA LUMPUR, Nov 17 — The High Court today pointed out that the police are legally-bound to ensure the Red Shirts movement holds its counter-rally at a different location to prevent clashes with Bersih 2.0 supporters this Saturday.

    Justice Nanthan Balan in reading out his ruling rejecting an application for an injunction to prevent Bersih 5 and a counter-rally from taking place in the capital city said Section 18 of the Peaceful Assembly Act stated that the police must redirect any counter-rallies if they knew that clashes were imminent.

    "Section 18 of the PAA acts as a safety valve to diffuse any potential conflict therefore it is the duty of the police to prevent a clash or conflict should there is a possibility that it would eventuate," he told the High Court here.
    Justice Nanthan said the application, filed by three city Malay trader groups, failed, among others, to provide a credible explanation as to why the suit was only filed at the eleventh hour when Bersih 2.0 had already made it known that the Bersih 5 rally was to be held within the Dataran Merdeka vicinity since September this year.
    ------------------------------------------------------------------------

    AYUH...MARI KITA TURUN ESOK TUNJUKKAN SOLIDITORI MENENTANG NAJIB.



    BalasPadam
    Balasan
    1. From what we have seen the illegal raid as stated above, the police are behaving like their salaries are being paid by Najib whom they favor and because of this attitude, the police are giving KERAtaJAAN Najib special treatment that is not given to other citizens.

      Section 18 of the PAA acts explicitly states as a safety valve to diffuse any potential conflict. Therefore it is the duty of the police to prevent a clash or conflict should there be a possibility that it would eventuate.

      Let's see tomorrow whether chief of Cawangan Umno Bukit Aman & the IGP respect the law and keep it in order.

      Padam
    2. Macam2 helah najib takut Bersih...dia takut bersih sebab dia kotor..

      Padam
    3. Bershih 5 - Ketua Polis Negara kata... 'Haram'.
      Hakim Mahkamah Tinggi pula kata... 'Tidak Haram'.

      Siapa yg lebih layak tafsir Undang-Undang....???

      Padam
    4. Justice Nanthan said the application, filed by three city Malay trader groups, failed, among others, to provide a credible explanation as to why the suit was only filed at the eleventh hour when Bersih 2.0 had already made it known that the Bersih 5 rally was to be held within the Dataran Merdeka vicinity since September this year.
      ---------------------------------------------------------------
      Bersih 5 awal lagi dah buat permohonan sejak bulan September lalu. Pengacau Jamal Sekontol dan puak Merah Darah Kotor ada buat permohonan ker....????

      Padam

  15. Pilih merah ITU jihat

    Pilih kuning ITU jahat


    BalasPadam
    Balasan
    1. SIAPA SEBENAR PENGKHIANAT MELAYU....????

      Siapakah yang memansuhkan ekuiti 30% untuk kaum Melayu/Bumiputera sebaik sahaja jadi PM sejak 2003? Siapakah yang membuka seluas-luasnya ruang di dalam GLC-GLC di negara ini sehinggakan 'Mat Salleh', Yahudi Zionis, Cina dan India diberikan tempat dan jawatan tinggi dgn upah lumayan di dalamnya hinggakan anak Melayu bawahan sendiri terus terpinggir dan hanya jadi kuli di dalam GLC-GLC & syarikat2 swasta?

      Saya masih simpan rekod bila mantan presiden MCA, DS Dr. Chua Soi Lek mendesak,
      "Kuota ekuit bumiputera perlu dihapuskan dan digantikan dgn sistem meritokrasi".

      PM yg mengaku dia pendatang Bugis ini terus akur bila dia berucap di Forum Khazanah Megatrend pd 27/11/2011 dan menyambut searaya berkata...
      "Kuota Bumiputera akan digugurkan & digantikan dgn Model Baru Ekonomi (MBE) ciptaannya berdasarkan pegangan konsep Meritokrasi 1Malaysia".

      Siapa sebenarnya Pengkhianat Melayu (PM)? Perjuangan asal UMNO telah teruk dirusakkan dgn program DEFORMASInya. Kekorupan & tunduk kpd kuasa asing bersilih ganti. Negara sudah tidak bermaruah dan dipandang hina seantero dunia. Rakyat bawahan, khususnya kaum bumiputera, dijadikan bangsat yg sentiasa menadah derma kerajaan (BRIM). Peluang pekerjaan semakin tiada kerana pelabur2 dah gulung tikar, ratusan ribu penganguran dek pembuangan kerja & lepasan sekolah & graduan yg dahagakan pekerjaan. Nasib baik ada ratusan ribu peluang kerja ihsan dari pemerintah Spura, jika tidak, keadaan pasti bertambah buruk.


      Padam
    2. BIAR KU ULANGI,

      Kejora @ Unknown Haramjadah...

      Jika kamu pejuang sejati kebenaran kenapa berselindung di sebalik 'Tanpa Nama'? Di mana keikhlasan, keberanian & harga diri mu?

      Kita kalau nak tuntut ilmu atau terima nasihat, kena tengok siapa dia, kredibilitnya, latar belakangnya, pengalamannya, sumbangannya...bukan seperti Najib yg tak sudah2 membohong, mencuri hak rakyat/negara, tak ada jati diri, dayus/takut pada bini, tak mampu berdikari & melendet pd kuasa asing.

      Seperti kamu juga yg amat diragui.. yg tidak bernama, tidak berbin, tidak diketahui asal-usulnya, sekolahnya, latar belakang keluarganya, pengalamannya, sumbangan kpd masyarakat & negara. FAHAMMMMM.....!!!!!

      So stop bull shitting, got it......????

      Padam
    3. SIAPA SEBENAR PENGKHIANAT MELAYU...????

      Sejak peninggalan Tun Mahathir di dalam pentadbiran negara, etnik bumiputera hampir tenggelam dalam semua jawatan esekutif & pengurusan. Sampai bila bumiputera harus menderita, mentelah dgn keadaan ekonomi lemah, pengurangan peluang2 pekerjaan dek pentadbiran buruk & kenaikan berterusan harga barang keperluan.

      Ini terjadi sebab Tun Dol & Najib telah menghapuskan 'bumiputera privelege/keistimewaan bumiputera' dan memberi kebebasan kpd syarikat2 swasta mengisi kekosongan jawatan2 berkenaan. Dulu semasa zaman saya bekerja, tiap 3 bulan jabatan Tenaga Kerja bahagian statistik mengecek syarikat2 swasta bagi memastikan hak istimewa bumiputera dihormati. Bahkan Secretarial Consultant juga diarahkan memastikan syarikat swasta terlebih dahulu mematuhi peraturan ini sebelum layak menikmati 'Insentif pengecualian Cukai'.

      Itulah jasa terbesar Tun Muhathir yg telah dipadamkan oleh Tun Dol & Najib. Saya yakin umum rakyat marhaen tidak sedar & mengetahui pengkhianatan Tun Dol & Najib. Saya harap teman2 seperjuangan sebarkan hal ini.

      Sekian dimaklumkan & Salam Perjuangan.

      Padam
  16. Pilih menyokong kekufuran ITU akan di sumbat kedalam neraka jahanam

    BalasPadam
  17. Sdr john doe 5.52,

    Anjing2 najib mana berani nak bersumpah, bukan saja anjing2 ni tak brani, TFK, unspinners, CTS, ABITW, rocky bru pun sama gak tak brani nak bersumpah.

    Anjing2 najib sekalian,

    Saya pun ingin tawarkan diri untuk bersumpah dan percaya bahawasanya najib songlap duit rakyat, jika anjing2 najib sekalian percaya dan bersumpah najib tak bersalah.

    Ada bran jing?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biar saya di barisan hadapan sekali untuk bersumpah bahawa sanya Najib & Rosmah telah & sedang berkhianat dgn menyonglap duit negara. Mereka berdua pula menyesengsarakan rakyat untuk bayar balik hutang & bunga riba duit Yahudi melalui penghapusan sabsidi, penggadaian tanah reserve Melayu, menyekat/pemotongan bantuan pendidikan (PPTN), memperkenalkan GST 6%, menyalah guna duit Tabung Haji & Tabung Pesara2 Tentera.

      Padam
    2. Puak2 prutun memang suka memghina manusia dg disamakan dg binatang. Semoga Allah menghinakan balik mereka2 ini.
      Ameen.

      Padam
    3. Oooh pak Othman, itu banyak sgt tajuk, nanti diorang pusing kata tajuk lain2 tak dipersetujui.

      Nanti saya karang dan angkat sumpah tntg 1MDB sahaja dengan doa dan syarat yang lengkap.

      Lepas tu saya nak minta sahabat2 seperjuangan keluarkan sumpah dgn lafaz yang sama. Sekurang-kurangnya saya boleh tahu brp sahabat seperjuangan dalam ni.

      Lepas tu saya akan karang sumpah laknat yg sama secara analogi berbalik utk Kejora, Unknown dan rakan2 mereka dan tawarkan perkara yang sama kpd mereka. Terpulanglah nak sambut atau tidak. Kita hanya tawarkan dan bukan cabar.

      Kalau admin sudi jadikan sumpah saya sbg entry, saya tak harap upah, hanya kebenaran yang saya cari. Dalam entry tu boleh juga kita tgk berapa ramai bersumpah sebelah sini dsn brp ramai sumpah sebelah sana.

      Selepas itu kita serah kpd Allah.

      Sementara itu saya benar2 perlu offline dahulu.

      Salam kpd semua pejuang kebenaran.

      Padam
    4. 7:38 tak perlu khuatir nanti kita sama2 bersumpah ya..

      Jemput sertai ya..

      Padam
    5. Ko berani bersumpah Tun M tak pernah somglap duit negara , kalo ko berani aku lagi berani.

      Padam
    6. haha, cukuplah tu wahai sahabatku john Doe, nasihatku jangan terlalu melulu dengan hasutan sifat taasubmu terhadap khabar dari tuan2 politik kamu dan sekutunya berkait kisah Najib merompak berbillion ringgit melalui 1MDB.

      Mari aku sedarkan dirimu sebelum terlambat - lafaz wallahi, wabillahi, watallahi dan kemudian dinasabkan terus kepada Laknat Allahswt kepada diri sendiri ??
      Besar mudharat nya wahai sahabatku.

      Masih ingat bagaimana Anwar Bin Ibrahim tidak pernah melafazkan sumpah ini - tetapi para pentaasubnya mempertikai kepada lafaz sumpah yg dilakukan oleh si pengadu (Saiful Bukhari) - kisah ini hanya melibatkan si penuduh, si tertuduh dan Allahswt Yang Maha Mengetahui - sedarlah sahabatku.

      Kamu begitu taasub sedangkan kamu hanya berpaut pada khabar dari tuan2 politik kamu dan sekutunya semata-mata.

      Sesungguhnya kamu tidak mengetahui melainkan dari apa yg dikhabarkan mengenai kisah 1MDB.

      Dan sesungguhnya juga kamu tidak mempercayai melainkan dari apa yg hendak kamu percayai berkait kisah 1MDB.

      aku tidak menggalakkan bahkan melarang - tetapi aku tiada daya untuk menghalang dan hanya mampu melihat dari kalangan kamu - sejauh mana sifat taasub kamu terhadap khabar dari tuan2 politik dan sekutunya berkisar perihal 1MDB.

      Akhir kalam beranikah sekalian sahabat mu wahai John Doe untuk turut serta menunjukkan betapa tingginya keyakinan (taasub) dengan membuat lafaz laknat seperti ini.

      Sekali lagi aku nasihatkan - jangan mengikut nafsu .. 😇😘

      Padam
    7. mengapa terlalu bodoh piang kamu ini En Othman, sehingga tatacara melafaz sumpah laknat pon tak lulus ...

      "sumpah" yg awak tuliskan (ia menjadi lafaz sekiranya awak sertakan niat) tu bersifat umum.

      Nak sangat tunjuk sifat taasub yer En Othman .. meh sini aku tolong pimpin - lepas ni mana2 si jahil yg nak turut serta boleh mengulang kembali.

      Lafaz sumpah wajib bersifat khusus -bukam bersifat umum.

      awak En Othman kena lafazkan camni .. mulakan dengan lafaz wallahi wabillahi watallahi - kemudian nama awak - kemudian lafazkan apa jua kekejaman dan penipuan Najib, kerajaan kepada diri kamu bukan menasabkan kepada rakyat Malaysia -
      kemudian minta diturunkan laknat keatas dirimu jika kamu menipu didalam lafaz sumpah ini.

      yang En Othman melalut sampai nak bersumpah untuk rakyat Malaysia kenapa ??

      Nak bersumpah untuk persara tentera kenapa ??

      Nak bersumpah untuk si polan yg lain kenapa ??

      Siapa cikgu yg ajar awak ni En Othman ?? si John Doe ker ?? .. hehe

      Sekali lagi aku nasihatkan jangan berbuat begini.

      Teringat aku pada "sumpah" yg digembar-gemburkan oleh para pentaasub Anwar Bin Ibrahim -

      "sumpah" yg dilafaz Anwar Bin Ibrahim - "saya bersumpah sesungguhnya setiap pertuduhan liwat ini adalah fitnah" - lebih kurang begini lafaz si Anwar waktu itu .. ini sifat sumpah umum bukan sifat khusus.

      Padam
    8. Anjing najib 9.15 & 9.36,

      Apa kena mengena anwar ibrahim dan sumpah saiful?

      Boleh kah kita bandingkan sumpah najib dan altantuya?

      Adakah kedua dua isu yg dibangkitkan adalah berkaitan isu najib telah merompak dan menyamun wang rakyat?

      Kenapa perlu kita lari dari isu permasalahan besar melibatkan seluruh rakyat malaysia?

      Adakah hari ini rakyat hidup selesa? Tidak dicengkam beban hutang, rakyat perlu tanggung?

      Adakah fenomena hari ini sama seperti zaman Tun? Hari ini nilai ringgit jatuh merundum begitu teruk sehinggakan bank negara terpaksa gunakan mekanisma zaman Tun untuk mengawal nilai ringgit.

      Jika ingin membandingkan sumpah saiful, maka kami percaya anwar memang meliwat saiful, memang tidak dinafikan. Apa peringatan pencacai pencacai najib ingin tekankan? Nak menakutkan kami?

      Lu salah olang chai.

      Berkata benarlah wahai anjing2 najib sekalian, hati dan lidah kamu mesti seiring atau adakah kamu hanyut dengan taburan wang ringgit, cash is king, projek? Kontrak? Diberi najib?

      Dari mana punca hasil pemberian najib ini?

      Kenapa perlu kamu takut dengan kebenaran?

      Ayuh anjing2 najib sekalian, jangan takut jika kamu dipihak yg benar begitu juga dengan kami.

      Sumpah laknat adalah jalan terbaik!

      Padam
    9. BIAR KU ULANGI,

      Kejora @ Unknown Haramjadah...

      Jika kamu pejuang sejati kebenaran kenapa berselindung di sebalik 'Tanpa Nama'? Di mana keikhlasan, keberanian & harga diri mu?

      Kita kalau nak tuntut ilmu atau terima nasihat, kena tengok siapa dia, kredibilitnya, latar belakangnya, pengalamannya, sumbangannya...bukan seperti Najib yg tak sudah2 membohong, mencuri hak rakyat/negara, tak ada jati diri, dayus/takut pada bini, tak mampu berdikari & melendet pd kuasa asing.

      Seperti kamu juga yg amat diragui.. yg tidak bernama, tidak berbin, tidak diketahui asal-usulnya, sekolahnya, latar belakang keluarganya, pengalamannya, sumbangan kpd masyarakat & negara. FAHAMMMMM.....!!!!!

      So stop bull shitting, got it......????

      Padam
    10. selamat malam sahabatku En Othman - kamu yg beriya-iya menjadi pendahulu lafaz sumpah, mengapa kini berubah menjadi bagaikan orang bingung ?

      dan kepada yg bertanya apa kena mengena kisah Anwar Bin Ibrahim tidak mahu bersumpah tatkala si penuduh telah melakukannya.

      Hikmahnya supaya kamu mengerti melafazkan sumpah laknat adalah bersifat lafaz khusus - diantara sipenuduh dan yg dituduh bersaksikan Allahswt.

      Jangan kerana jahil kamu melaknat diri sendiri disebabkan taasubnya kamu terhadap khabar Najib merompak berbillion ringgit melalui 1MDB.

      Kamu hanyalah si polan yg tidak mengetahui melainkan sedikit,tidak mempercayai melainkan apa yg hendak kamu percayakan.

      Aku pernah mendengar kisah bagaimana manusia itu sanggup membunuh diri- kerana cinta (taasub).

      aku pernah mendengar kisah si baik menjadi jahat kerana taasub. Dan pelbagai kegilaan manusia kerana sifat taasub.

      Tetapi ini kali pertama aku mendengar golongan yang taasub sanggup melafaz sumpah laknat terhadap khabar yg ia percaya mengenai si polan yg lain.

      Benarlah janji Allahswt - ... apabila manusia itu berpaling setelah diberikan petunjuk lalu mengambil golongan kafir sebagai penolongnya maka ketahuilah Allahswt tidak lagi menjadi penolong mereka. 😇😘

      Nasihatku melafaz sumpah untuk sipolan yg lain.


      Padam
    11. Kita nak tuntut ilmu, kena tengok kredibiliti sekolah itu.

      Inikan pula kamu yg amat diragui.. yg tidak bernama, tidak berbin, tidak diketahui asal-usulnya, sekolahnya, latar belakang keluarganya, pengalamannya, sumbangan kpd masyarakat & negara. FAHAMMMMM.....!!!!!

      So stop bull shitting, got it......????

      Padam
    12. Unknown dan Kejora, kenapa takut bersumpah kalau kamu pasti hatimu sehala dengan lidahmu?

      Aku tidak mengajak bersumpah di atas fakta kerana kita semua tiada personal knowlege tntg fakta2 itu, tetapi bersumpah mengatakan hatimu percaya apa yang lidahmu tuturkan. Itu kan mudah sahaja.

      Kecualilah kamu tahu bahawa lidah dan hatimu tidak selari. Hanya si munafiq sahaja yang akan takut bersumpah mengesahkan perkara ini.

      Sekarang kita tak perlu berpusing2 lagi, mari kita bersumpah.

      Aku perlu melakukan bbrp perkara dahulu. Selepas itu aku akan bersumpah laknat mengakui kebenaran lidah dan hatiku sehala.

      In shaa Allah aku tiada keraguan untuk bersumpah kerana lidah dan hatiku sehala. Aku yakin akan janji Allah bahawa sumpah yg benar tiada yang perlu ditakutkan.

      Aku pun nak tengok keberanian kamu berdua yg kononnya pejuang kebenaran itu.

      Sebentar aku lakukan.

      Padam
  18. Wtf peyokong matdey kutty

    BalasPadam
  19. MAHA MEGA BATU API TAHAP DEWA MEDDEY KUTTY DAH BERLEPAS KE SWEEDEN... KENAOA SEWWDEN ADE SEBAB RUPANYA... KIKIKIKI

    PERISTIWA MEMALI KE 2 MUNGKIN BERLAKU ESOK SAPA PUNYA KIRJA BIASALAH ORANG DULU PUNYA KIRJA SKG SUDAH NAIK UBER KE OBER C...

    SUMAN DAN MACAI BODO2 YG DIBAHAN OLEH MAHA MEGA BATU API MEDDEY TAHAP DEWA YG SANGGUP DIBODO HINGGA MATI JSNGAN TAK HADIR PULAK... ESOK PESTA KAMU AKAN TIBA... SELAMAT BERPESTA DNG PULIS... CUMA KENA INGAT MASA BERPESTA NNTI YG TEPUK TANGAN DAP CINA YG MEMBARYAKAN KAMO TERMASAK MAHA MEGA BAYU API TAHAP DEWA SEKELIAN

    TERINGAT HADIS NABI... TANDA TUTUN DAJJAL BILA 2 TANDUK AKAN MUNCUL DARI TIMUR... RUPA RUPANYA TANDUK DAJJAL SUDAH KELUAR DARI ARAH YG SAMA....
    TANDUK TANDUK TSB ADALAH..
    1. TANDUK ALJUBOORI BAPAK PALING PENIPU PENGAMAL PLURALISMA MURTAD @ AL ANUS
    2. TANDUK NO 2 ... ADALAH BAPAK MAHA MEGA BATU API MEDDEY KUTTY TAHAP DEWA YANG SUMA MACAI AL ANUS SANGGUP DIBODOH KAN SAMPAI MATI....

    TANDA TERSEBUT SUDAH DATANG DAN DARI ARAH YG SAMA SPT YG NABI SEBUTKAN... ARAH YG SAMA BERMAKSUD TEMPAT LAHIR YG SAMA IAITU NEGERI " KEDAH LAMA" DAN MEREKA BERSATU DENGAN DAP EVANGLISTA KOMUNIS..PLURALISMA MURTAD... LGBT.. GAY...SYIAH..

    HADIS YG TANDUK DAJJAL YG DISEBUT OLEH NABI SUDAH TIBA...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Esok jho lo tersengih tengok melayu bodoo berhimpun tengah panas nak bela perompak....cina kaye free melayu kayap bodoo plak bela..takker bangang ko ni..

      Padam
    2. Munculnya Dajjal ini telah banyak dijelaskan dalam Al-Qur’an dan Hadiths Nabi SAW, serta ciri-ciri fisiknya pun juga telah digambarkan dengan jelas. Kejora jelas ketandusan idea & mati akal bila dia merepek menggunakan HURUF BESAR menunjukkan tahap betapa rendahnya pendidikan & pengetahuan dia.

      Tulisan Huruf Besar Kejora jelas pendapat songsang, tak berilmiyah, pemalas, asal boleh, tanpa dalil/nas/qiyas/ijmak.

      Padam
    3. CERITA PASAL AD-DAJAL

      (PETIKAN KATA-KATA OTHAMAN AHMAD DARI BLOG PARPUKARI)

      OTHMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 2:24 PM
      AnonymousJune 29, 2013 at 12:12 PM menyatakan:
      Sukarno udah conquer mana Negara bung? Indon udah kena kongkeq ada lah ...
      ----------------------------------------------------------------

      Komen balas Othaman Ahmad:

      Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan fahaman Liberal (Kesetaraan) yakni, agama itu semua sama tarafnya, komunisme & agama disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, haram & halal tidak lagi jadi pedoman hidup malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.

      Inilah fahaman yg didukung oleh Ad Dajal Malaysia, si Anus Ibrahim yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila Tun Dol melepaskan Anwar Dajal dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir.

      Padam
    4. kah kah kah...

      Kini Othaman Dajal membela si penutoh jubor dajal...

      Padam
    5. Lihatlah pembaca sikap sebenar Othaman si haram jadah
      Sifat talam dua muka munafiq dia Kejora ingin nak dedah
      Dulu Nuat dipanggil Ad Dajal Anus Ibrahim, dimakii ludah
      Kini: ‘Bang Nuat, paku le jubor ini, adik Man bukak tadah’

      Padam
    6. Ini adik Man mahu tadah kasi adik punya lobang anus…
      Bang Nuat tunggu apa, batang bengkok sila ler hunus…

      Padam
    7. Kih kih kih …

      Nuat Ad-Dajal paku lobang jubor Othaman Dajal… malatop!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh…

      Padam
    8. Kah kah kah...

      Dajal bercerita tentang kisah dirinya sendiri dan idola sanjungannya...

      Othaman Dajal kotey kontot dulu kutuk, tapi kini sebab dia jadi lembu dicucuk hidung dek Matdey pukimak, dia memuja Nuat Ad-dajal batang pelir bengkok...

      Bahkan Othaman murtad Dajal ini akan sanggup tonggeng tadah jubor kerepotnya kasi Nuat tutoh kalau Matdey arah...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh…

      Padam
    9. Anjing 9.15 hingga 9.23,

      Dah cakap takder sape sokong anwar ibrahim sondol sesapepun.

      Apa kena dengan anwar ibrahim dengan permasalahan besar najib menyamun wang dan harta hak milik rakyat?

      Inilah yg dinamakan anjing menyalak bukit hanya alih topik.

      Dah sumbat duit haram tu, buatlah keje sungguh2 jing, tak kan cincai je?

      Ko otak ada tak?

      Padam
    10. Tohmahan2 Kejora di atas telah saya jawab dan jelaskan sebelum ini. Sengaja dia lontarkan kembali untuk mengeliru & klentongkan orang bagi menegakkan benang basahnya.

      Saya masih simpan dialog saya dgn Kejora di Blog Parpukari perihal pegangan Melayu Liberal yg didukung kuat & diakui oleh Kejora. Dia tidak tampilkan posting2 sepenuhnya. Kejora menjadi Melayu Liberal yg sesat lagi menyesatkan kerana taksubnya kepada pemimpin2 fahaman liberal, terutama Najib & Khairy Jamaluddin. Insya Allah...saya bersedia tayangkan semula semua posting2 berkenaan untuk membuktikan betapa jahatnya si Kejora ini, jika diminta.

      Saya akui ketika itu (3 1/2 tahun lalu) saya tidak menyokong Anwar Ibrahim kerana pegangan 'Pluralismenya' serta 'Tabiee songsangnya'. Siapa tahu mungkin kinin keadaan dah berubah. Anwar mungkin dah insaf dan diberi petunjuk oleh Allah SWT. Kita jangan lupa, sebaliknya Tun Dol & Najib pulak yg berubah bila diberi ujian dan diberi kuasa. Mereka hilang jati diri sebagai Melayu berwibawa bila tunduk dgn kehendak Spura. selain itu mereka lupa diri mengikut nafsu hati nurani sendiri, lupa pada janji & ikrar yg telah diberikan kpd Tun Mahathir. Yang bathil pasti kecundang seperti apa yang terjadi pada Tun Dol. Kini giliran Najib pula tak senang duduk kerana majoriti rakyat menolaknya serta satu dunia mengecam tingkah penipuan & korupsi 1MDB cetusannya. Alhamdulillah.. Tun Mahathir masih dikagumi oleh sebahgian besar rakyat dan dunia luar, terutama kaum Muslim & Muslimah di bumi Mekah, Medinah, Palestin, Bosnia & Indonesia.

      Akhir kata, pesanan saya kpd Kejora...
      Boleh percayakah cakap seorang musibat seperti kamu yg lidah bercabang memutar belit. Lihat saja contoh dulu kamu kencing konon nama kamu Kejora Bin Muytari tapi masih pakai 'Tanpa Nama'. Dah..toksah bagi alasan konon sibuk, bergayut 24 jam di blog ini boleh pulak. Tunggu apa lagi? Ayuh.. tunjukkan sekarang kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan, semua orang dah muak kamu berdolak dalik beri alasan tak ada masa.

      Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

      Padam
  20. Ali Tinju dedah dari mana Jamal dapat dana
    Jamal jangan jadi jaguh, pesan Ali Tinju
    FMT Reporters  | November 16, 2016
    Ali Tinju berkata, jika Jamal ada otak, dia akan mengikut arahan ketua polis negara supaya tidak mengadakan perhimpunan haram.
    VIDEO INSIDE

    PETALING JAYA: Mohd Ali Baharom sekali lagi memberi kata dua kepada musuh ketatnya, Datuk Jamal Yunos hari ini supaya tidak menjadi jaguh dengan mengadakan perhimpunan balas terhadap Bersih 5, pada Sabtu ini.
    Presiden Pertubuhan Pembela Nasib Melayu Malaysia itu yang lebih dikenali sebagai Ali Tinju berkata, provokasi amat berbahaya dan tidak baik untuk negara kerana ia hanya akan menghuru-harakan Malaysia.
    “Rakyat Malaysia ada 30 juta, yang nak buat hal hanyalah tak sampai 5% daripada kuning dan merah untuk menghuru-harakan malaysia ini.
    “Sebagai rakan, kita dah tulis dalam Facebook. Kalau dia ada otak, dia ikut arahan ketua polis negaralah.
    “Dia jangan anggap dia dapat duit daripada politik, dia nak tunjuk jaguh di Malaysia ini. So saya harap Jamal ni janganlah keterlaluan. Patuh arahan ketua polis negara, saya rasa benda ini akan selesai,” katanya sebelum membuat laporan polis terhadap gerakan Baju Merah dan Bersih 5 di Balai Polis Daerah Wangsa Maju, hari ini.
    Mei lalu, kedua-dua lelaki itu bercakaran sesama sendiri, apabila Jamal menyifatkan Ali Tinju tidak setaraf dengannya, selepas mendakwa BN akan kalah besar jika ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar, susulan kematian penyandangnya, Datuk Noriah Kasnon dalam tragedi helikopter terhempas di Sebuyau, Sarawak, pada 5 Mei lalu.
    Bersih dijadual mengadakan perhimpunan Bersih 5 pada Sabtu depan bagi menuntut pembaharuan politik dan peletakan jawatan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
    Jamal berjanji akan mengadakan perhimpunan balas pada hari sama.
    Semalam, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar memberi amaran kepada peserta himpunan Bersih 5 dan Baju Merah tidak menyalahkan polis jika bertindak terhadap sesiapa yang melanggar undang-undang dalam perhimpunan haram pada Sabtu ini.
    Beliau berkata, polis tidak akan teragak-agak menggunakan semburan air dan pepperball untuk menyuraikan peserta perhimpunan itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bershih 5 - Ketua Polis Negara kata... 'Haram'.
      Hakim Mahkamah Tinggi pula kata... 'Tidak Haram'.

      Siapa yg lebih layak tafsir Undang-Undang....???

      Padam
    2. Yang betul Quran Dan Hadith sahaja pewaris Nabi.

      Padam
    3. Apa dalil/nas/qiyas/ijmak Najib pewaris Nabi?
      Apakah bersekutu dgn Yahudi Zionis Goldman Sachs & Paul Stadlen APCO untuk mendapatkan duit Riba berbliyon-bliyon serta silatur rahmi dgn Rumah Putih/Presiden Amerika itu juga pewaris Nabi...???? Belum lagi penyalahan guna kuasa, guna duit kerajaan untuk kenduri anak, makan angin, berpoya-poya, nyopping-sakan, beli hartanah di luar negara, berjudi di kasino2, beli jet peribadi, beli bot mewah., dll....

      Padam
  21. TANDUK TANDUK DAJJAL YG MUNCULDARI TIMUR JAUH YG DIKATAKAN RASUL ALLAH SUDAH NYATA KEBENARANYA...DARI SATU KILAU YG KECIL SEKARANG SUDAH MENYILAU DENGAN TERANG BENDERANG.. ASAL DARI TIMUR JAUH DIMANA NEGERI KEDAH LAMA BANYAK MELAHIRKAN BARUA BARUA YAHUDI DAJJAL...

    BARUA BARUA DAJJAL YAHUDI YG PENUH DNG SLOGAN ISLAMIK SPT ISLAM MADANI.. HADHARI.. ISLAMIC STATE FUNDMENTALIST YG AKHIRNYA MELACURKAN KESUCIAN ISLAM DENGAN BERSATU DNG PLURALISMA MURTAD... LIBRALISMA.. SYIAH ( MAT SABU DARI KEDAH LAMA) LGBT DAN GAY

    SEJARAH KELUARNYA TANDUK DAJJAL DARI TIMUR JAUH SUDAH MENJADI REALITY HINGGA ESOK PENGAKHIRAN BARUA DAJJAL YAHUDI INI SEBAGAI BATUAPI DAN ADU DOMBA TAHAP DEWA DAN BARUA PLURALISMA MURTAD@ AL ANUS SEDAH NYATA KINI....

    ESOK KESEMUA BARUA DAJJAL BERSATU MENUNJUKKAN PANJANGNYA TANDUK KEJAHATAN MASING MASING....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing 8.05,

      Sebelum ko nak citer "PLURALISMA MURTAD... LIBRALISMA.. SYIAH ( MAT SABU DARI KEDAH LAMA) LGBT DAN GAY" lebih baik ko citer nasib rakyat ditindas dizalimi dan dianaiya oleh najib.

      Padam
    2. Tulisan Huruf Besar Kejora jelas pendapat songsang, tak berilmiyah, pemalas, asal boleh, tanpa dalil/nas/qiyas/ijmak.

      Padam
  22. Besok akan merusuh lah para cai2 biiol unta
    Puak biol bebal termakan Madey punya aota
    FRU pelakong & sembur gas pemediih mata
    Pasti beruk2 & babi2 akan beselerak merata

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing 8.17,

      Merusuh atau tidak esok, kami berjuang untuk membersihkan pentadbiran najib yg penuh dgn korup zalim dan menganaiya rakyat!

      Padam
  23. Jamal, kalau pengecut takyah nak ugutlah parang terbang atau orang terbang. Silap-silap ko yang terbang!
    Abang Kucing cabar Jamal bertinju
    WARTAWAN SINAR HARIAN - 18 NOVEMBER 2016

    Jamal Md Yunos Jamal

    BUKIT CHANDAN - Tindak-tanduk kumpulan baju merah diketuai Datuk Seri Jamal Md Yunos yang kerap mencetuskan provokasi menimbulkan rasa kurang senang dalam kalangan masyarakat.

    Merasakan tindakan kumpulan tersebut semakin melampau, seorang aktivis masyarakat, Sharul Nizam Ab Rahim, 37, melontarkan cabaran terbuka kepada Jamal dalam laman sosial.

    Dia yang menggelarkan dirinya ‘Abang Kucing’ mencabar Jamal supaya bertinju di dalam gelanggang sekiranya Pengerusi Gabungan NGO Malaysia itu benar-benar berhasrat menunjukkan kekuatannya.

    Menurutnya, setakat ini, seramai 22 peninju dari seluruh Malaysia menghubunginya dan meminta slot bertarung dengan Jamal dalam gelanggang.

    Begitupun, katanya, tiada sebarang respon dari Jamal sehingga kini, namun difahamkan Jamal mengetahui perkara itu (cabaran bertinju) yang dimuat naik dalam laman sosial kelmarin.

    “Bila saya buat cabaran terbuka sebegini, orang label saya sebagai penyokong Bersih tetapi sebenarnya mereka tidak tahu saya merupakan pemangkah tetap BN di Lubuk Merbau dan Padang Rengas.

    “Saya cabar kerana saya lihat kesamsengannya semakin terserlah dan undang-undang juga seakan tidak boleh menyentuhnya. Itu sebab saya cabar beliau buka gelanggang dan bertinju di situ.

    “Saya boleh sediakan beberapa peninju dan sekarang pun saya sudah ada 22 orang yang sudi masuk gelanggang menentang Jamal,” katanya kepada Sinar Harian.

    Tambah Sharul Nizam, beliau melakukan cabaran sebegitu kerana enggan budaya samseng dan pergaduhan terus merebak dalam kalangan masyarakat Melayu.

    Katanya, orang Melayu harus ingat bahawa pergaduhan sesama Melayu begitu mahal harganya seperti yang pernah dibuktikan pemimpin terdahulu.

    “Berani itu bagus tetapi bijak lebih baik. Kalau kita bergaduh di tepi jalan sebegitu, ia menyalahi undang-undang. Jadi, apa salahnya kita buka gelanggang dan Jamal boleh tunjuk kekuatannya di situ.

    “Apa yang membuatkan saya geram adalah apabila dalam satu video, Jamal menolak seorang lelaki sedangkan polis ada di sekelilingnya. Itu salah, sangat salah.

    “Yang kamu (Jamal) tolak tu Melayu tau, Islam sama-sama dengan kamu. Saya tidak tengok baju apa orang pakai masa itu tetapi kalau dia usik Melayu, saya akan bersuara,” tegasnya.

    [ARTIKEL BERKAITAN: NGO peniaga gagal halang perhimpunan Sabtu ini]

    Menurutnya, tindakan kumpulan baju merah menunjukkan kekuatan di jalan raya dilihat tidak adil dan tiadanya respon dari kumpulan baju kuning bukan bermaksud mereka takut.

    “Mereka masih muda. Bila berlaku pergaduhan, polis akan berkas semua sekali. Bila ada rekod polis, susah untuk mereka cari pekerjaan pada masa depan.

    “Sebab itu, mereka tidak melawan. Jadi, kumpulan baju merah janganlah ingat mereka takut lalu mereka terus melakukan lebih banyak provokasi pula,” katanya.

    Setakat semalam, status dimuat naik Sharul Nizam viral di media sosial telah mendapat kira-kira 15,000 perkongsian namun sehingga semalam, tiada sebarang maklum balas dari pihak kumpulan baju merah

    BalasPadam
    Balasan
    1. LAPORAN AUDIT 1MDB DIRAHSIA: RAFIZI  DIPENJARA, RIZA AZIZ DAN JHO LOW BEBAS MERATA.

      1. Isu skandal 1MDB terus menimbulkan persoalan panas masyarakat Malaysia dan antarabangsa.Isu ini terus menjadi hangat apabila Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur menjatuhkan hukuman penjara 18 bulan  terhadap Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli kerana didapati bersalah memiliki dan mendedahkan laporan pengauditan 1MDB pada Mac lalu dibawah akta rahsia rasmi (OSA). 

      Rafizi Ramli yang juga Setiausaha Agung PKR dikenakan sabitan jenayah dan hukuman penjara hanya kerana berani mendedahkan penyelewengan dana kerajaan sebaliknya mereka yang terlibat seperti Riza Aziz dan Jho Low dalam salah laku 1MDB membabitkan wang rakyat terus 'bebas merata'.

      2. Kenapa kerajaan pada peringkat awal isu 1MDB didedahkan, PM Najib menafikan wujudnya penyelewengan tetapi apabila didesak, kerajaan memberi jaminan tidak akan menyembunyikan Skandal Negara sebagaimana yang PM Najib kata 'Nothing To Hide', tiada apa yang mahu disembunyikan serta PM Najib mengarahkan suatu 'Audit Khas' dijalankan oleh Ketua Audit negara dengan meminta semua pihak bersabar menunggu laporan audit selesai.

      "Bukannya untuk menghukum mereka yang terlibat dalam skandal kleptokrasi itu, tetapi menghukum individu yang berani menegakkan kebenaran berkaitan 1MDB".

      3. Kini bila laporan audit dah selesai diaudit dan siap untuk menjadi tetapan umum malangnya PM Najib dengan tiba tiba mengklasifikasikan laporan tersebut sebagai rahsia rasmi dibawah Akta Rahsia Rasmi.

      Persoalannya apa 'motif' PM Najib mengarahkan siasatan audit dilakukan jika untuk dirahsiakan.Untuk apa audit  dilakukan keatas 1MDB kalau tak boleh dimiliki dan diketahui rakyat Malaysia.

      Lebih baik dari awal tidak di audit dan apakah perkara yang nak dirahsiakan dari pengetahuan umum?

      4. Jika PM Najib yakin yang laporan tersebut tiada unsur rasuah dan penyelewengan mencuri wang 1MDB yang membabbitkan dirinya sendiri apa keperluan untuk dirahsiakan?. Kenapa perlu takut untuk dedahkan kepada umum?

      "Saya cabar PM Najib menjadikan dokumen laporan audit 1MDB dibuka untuk tetapan umum.

      5. Tindakan meletakan laporan audit 1MDB tersebut sebagai rahsia dibawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) membangkitkan keyakinan masyarakat bahawa adanya unsur rasuah,penyelewengan dan perbuatan mencuri wang 1MDB yang dilakukan oleh satu 'pakatan jahat' negara dibawah kepimpinan Najib.

      "Jika laporan tersebut tidak menjadi dokumen rahsia sudah tentu Rafizi Ramli tidak dijatuhkan hukuman penjara".

      Merahsiakan laporan audit 1MDB dan memenjarakan Rafizi Ramli tidak lain daripada untuk menyelamat dan melindungi pencuri wang 1MDB.

      Oh Tanahair Ku..Malaysia!
       "Penyelamat Di Penjara Pencuri Dibela"

      DATO' HJ MAHFUZ HJ OMAR
      Ahli Parlimen Pokok Sena.

      Padam
  24. Nabi Yunus (Yūnus):36 - Dan kebanyakan mereka tidak mengikuti kecuali persangkaan saja. Sesungguhnya persangkaan itu tidak sedikitpun berguna untuk mencapai kebenaran. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka kerjakan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu bersangka baik untuk masa depan rakyat dan bersangka buruk kerana terbukti setelah kami fikir najib memang sahih merompak dan menyamun harta rakyat.

      Benar juga kita menuju kebenaran kerana apa perlu kita sembunyikan? Kenapa perlu berbohong sehingga beri lebih 50 dalil isu 1mdb?

      Padam
    2. Ada ke ayatNya agar bersangka buruk?

      Padam
    3. 19.59 lu nak citer apa jing?

      Padam
    4. Kitab mana jadi rujukan boleh bersangka buruk?

      Padam
    5. 11.09 ko bersangka buruk amacam?

      Padam
    6. Ha? Al-Baqarah:254 - Wahai orang-orang yang beriman! Sebarkanlah sebahagian dari apa yang telah Kami berikan kepada kamu, sebelum tibanya hari (kiamat) yang tidak ada jual-beli padanya, dan tidak ada kawan teman (yang memberi manfaat), serta tidak ada pula pertolongan syafaat. Dan orang-orang kafir, mereka itulah orang-orang yang zalim.

      Padam
    7. Sharing is caring. Takde nak sangka buruk

      Padam
    8. Ko terjemahkan bleh? Siapa org beriman? Mereka yg membela najib? Org beriman bukankah mereka berkata benar? Org beriman mereka tidak takut jika disuruh bersumpah laknat, betul tak jing?

      Padam
    9. Jing jika nak copy paste letak kat sini, lebih baik ko ingatkan diri sendiri, pastu ko pikir duit haram yg ko sumbat tu.

      Padam
    10. 18 November 2016 11:31 PTG

      Ha... yang ini sah buruk sangka.

      Padam
    11. 11.42 citer skit najib songlap wang rakyat bukan haram?

      Padam
    12. Jing 11.42,

      Ha...tu per? Sah nikah ker?

      Padam
    13. Blog ni da bercerita banyakkkk....

      Padam
    14. Maksud jing adalah nama timang timangan untuk anjing2 belaan najib juga boleh di definasikan pemakan dedak, dedak ini pula sebenarnya untuk binatang ternakan, hari ni najib tabur untuk binatang bernama anjing.

      Diharap boleh membawa kepada pencerahan kepada pertanyaan jing tu sapa?

      Padam
    15. Kejora anjing (ini saya lafazkan dgn jelas kalimah anjing ini sbb saya yakin Kejora memiliki sifat anjing dan bhw anjing ini ada perumpamaan di dlm AlQuran)

      Kejora anjing, toksah dan pulas pusing sana sinilah, berani kerana benar.

      Tawaran buktikan keberanian dan kebenaran kamu dgn bersumpah laknat.

      Aku dah buat di bawah, pak Man dan admin pun dah nyatakan keberanian. Aku menunggu sumpah laknatmu pula wahai manusia berperangai anjing yang sememangnya layak digelar anjing disebabkan perangainya dan prinsip bil-ma'ruuf)

      Padam
  25. Kucing nk tunjuk tera..baju merah nk perangi cina dap yahudi brrlindg dblkg bersih..mangkuk ni nk tmpg glamer plk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing 10.36

      Soh jamal jamban setongkol pergi bertinju, dah ada yg dah buka gelanggang untuk jamal jamban tuh...kalau ada teloq la, tunggu najib sampai la ni tak tumbuh2.

      Padam
    2. Samalah dgn Kejora...cakap berdekah-dekah, berdegar-degar, ajak ngeteh/minum kopi sambil tibai roti pun dia takut.

      Padam
    3. Lebih sesuai disini ...mahkamahnya... ramai saksi.

      Padam
  26. Perjanjian Syaitan TPPA dah kocar kacir bila Trump tidak mengiktirafkannya. Datuk Mustaffa Mohamad dah tak senang duduk. Itulah padahnya terikut-ikut cakap Najib dan derhaka kpd Tun Mahathir.

    BalasPadam
  27. Padan dengan muka Mustapha Muhammad tu....dulu bukan main sanjung Tun Mahatir tetapi kini dah jadi pendurhaka .

    BalasPadam
  28. najib penipu....

    dia sendiri cakap dia tipu.......macai apa cite? sokong la penipu......ha ha ha

    -anti jub-

    BalasPadam
  29. https://akarimomar.wordpress.com/2016/11/19/video-mahathir-grandfather-of-street-protests/

    LINK DI ATAS KHAS UNTUK BUDAK SUMAN AND THE MORONS OF SUMAN FRIENDS...

    MAHA MEGA BATUAPI MEDDEY KUTTY TAHAP DEWA BERCELOTEH DAN TERKINJA KINJA DENGAN LAWAK JENAKA YANG DIA CIPTA...

    MAHA MEGA BATUAPI MEDDEY KITTY TAHAP DEWA BUAT LAWAK DIA YANG KETAWA TERBAHAK BAHAK BALIK... HARAP SUMAN AND THE MORONS WILL HAVE BIG GAG TOO TILL U DIE WITH MORON TITLE...

    KIKIKIKI... SELAMAT BERPESTA BERSAMA PDRM



    KIKKIKIKIKIKI.... DON'T MISS TO WATCH THE MOVIE... LAUGHTER IS THE BEST MEDICINE


    KAH KAH KAH KHA KAH...!!!!!

    BalasPadam
  30. Umumnya dianggap orang yg posting HURUF BESAR low level. Tulisan Huruf Besar Kejora justru jelas songsang, tak berilmiyah, pemalas, asal boleh, tanpa dalil/nas/qiyas/ijmak.

    BalasPadam
  31. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di mana2 kat kedai, takde jual minyak masak...pusing2 kedai hanya jual atau jumpa 1kg saja. Dulu RM3.90, skrg RM6.00. Ini gara2 GST kepala hotak lagi botak Najib. Apa dah jadi Kejora/Unknown...betul2 haramjadah KERAtaJAAN Najib/Rosmah...menyusahkan rakyat.

      Najib & Rosmah wajib dinyahkan dari Singgahsana Kediaman Rasmi Putrajaya yg dibina oleh Tun Mahathir.

      Padam
  32. بسم الله الرحمن الرحيم

    الحمد لله رب العالمين وبه نستعين ولا عدوان الا على الظالمين
    اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه اجمعين

    قال الله تعالى :-
    الْـحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلا تَكُن مِّنَ الْـمُمْتَرِينَ . فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ

    Firman Allah:-
    Kebenaran itu dari Tuhanmu, maka janganlah kamu termasuk orang-orang yang ragu-ragu. Sesiapa yang membantahmu sesudah datang ilmu, maka katakanlah kepadanya: “Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu; kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang dusta. (QS. Ali Imran: 59 – 61).

    Wallahi wabillahi watallahi;

    Saya hamba Allah yang bergelar John Doe dengan ini sesungguhnya percaya bahawa Najib Razak PM Malaysia adalah seorang pencuri dan pengkhianat yg telah mencuri melalui 1MDB dan bahawa wang RM2.6b di dalam akaunnya itu adalah wang curi.

    Sesungguhnya saya tiada pengetahuan khusus kebenaran pernyataan ini tetapi saya ada pengetahuan khusus bahawa ketika lafaz ini dibuat hati dan kepercayaan saya adalah selari dgn apa yg saya lafazkan. Inilah isi sumpah saya.

    Sekiranya hati saya tidak selari dengan lafaz saya maka saya menyerahkan kepada Allah untuk menjatuhkan laknat ke atas saya agar ia menjadi pengajaran kepada yang lain.

    Dan sesungguhnya sumpah bertulis saya ini tetap akan mengikat saya seolah-olah ia dibuat secara lafaz, dan tetap akan mengikat juga sekiranya ia dibuat tanpa ilmu, bermain-main atau menggunakan helah melalui apa cara sekalipun.

    Allah adalah saksi dan hakim saya di dalam sumpah ini.

    ______________________________________

    Saya persilakan pak Othman dan tuan tanpa nama (saya percaya ia adalah tuan admin ataupun Sarawak Scholar atau barangkali keduanya org yg sama) untuk menuturkan sumpah yang sama sbg bukti kita bercakap di atas kebenaran dan tidak takut menghadapi kebenaran.

    Si Unknown dgn sinis memperli sumpah pak Othman yang tidak cukup syarat itu konon sbg ajaran dari saya. Skrg saya mohon pak Othman kopipes sumpah saya kerana ia mencukupi syarat dan bahkan mengandungi dalil dan peringatan di dalamnya. Bahkan pak Othman adalah pendorong utama saya membuat lafaz sumpah ini disebabkan pak Othman telah bersumpah tapi tak cukup syarat.

    Kemudian kita lihat pula sama ada dia juga berani bersumpah yg sama atau hanya berani tegur perkara sampingan dan bukan perkara pokoknya iaitu 'yg benar tetap benar, yg salah tetap salah'.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wallahi wabillahi watallahi;

      Saya hamba Allah yang bernama Othaman Bin Ahmad dengan ini sesungguhnya percaya bahawa Najib Razak PM Malaysia adalah seorang pencuri dan pengkhianat yg telah mencuri melalui 1MDB dan bahawa wang RM2.6b di dalam akaunnya itu adalah wang curi.

      Sesungguhnya saya tiada pengetahuan khusus kebenaran pernyataan ini tetapi saya ada pengetahuan khusus bahawa ketika lafaz ini dibuat hati dan kepercayaan saya adalah selari dgn apa yg saya lafazkan. Inilah isi sumpah saya.

      Sekiranya hati saya tidak selari dengan lafaz saya maka saya menyerahkan kepada Allah untuk menjatuhkan laknat ke atas saya agar ia menjadi pengajaran kepada yang lain.

      Dan sesungguhnya sumpah bertulis saya ini tetap akan mengikat saya seolah-olah ia dibuat secara lafaz, dan tetap akan mengikat juga sekiranya ia dibuat tanpa ilmu, bermain-main atau menggunakan helah melalui apa cara sekalipun.

      Allah adalah saksi dan hakim saya di dalam sumpah ini.

      Padam
    2. Alhamdulillah pak Othman.

      Ini baru pejuang kebenaran yang yakin akan apa dia perjuangkan.

      Kalau boleh saya mohon kopipes sekali dgn tulisan Arab itu. Ia adalah adab dalam berdoa, berhujah dan melakukan perkara2 bersifat syarie dgn tertib spt berikut:-

      1. Menyebut bismillah
      2. Memuji Allah
      3. Selawat atas Rasul
      4. Dalil syarie (dlm hal ini dalil syaire sumpah laknat)

      Si Unknown telah perli sumpah Oak Othman yang tak cukup syarat. Siap dikatakan pak Othman berguru dgn saya. Maka saya karangkan sumpah yang bukan sahaja cukup syarat sumpah, malah sumpah laknat dgn adab2 berdoa, berhujah dan melakukan perkara-perkara syarie.

      Saya dgn rendah diri berharap pak Othman sedia melakukannya dengan penuh adab dsn tertib.

      Saya menunggu admin dan/atau Sarawak Scholar melakukannya juga. Kalau pak Rahman nak join lagi Alhamdulillah.

      Ada ketikanya berlaku perselisihan pendapat maka kita berhujah dgn ilmu. Ada pula sesetengah hal ialah munafiq dan pedagang ilmu yg khianat tahu mereka berbohong tapi mereka berpusing-pusing menipu.

      Dalam hal ini mari kita lihat sama ada Unknown dan Kejora, dan malahan lain2 pun sperti Keris Berayon dan sesiapa sahaja yang kononnya menyokong Najib demi agama bangsa dan negara, berani menunjukkan hati dan lidah mereka sehala.

      Berdegar-degar cakap pong pang pong pang, tapi kalau tak berani buktikan ini memang ada ciri2 munafiq yg jelas.

      Ini bukan bicara khilaf tapi bicara fakta dan kepercayaan hati dan lidah.

      Padam
    3. بسم الله الرحمن الرحيم

      الحمد لله رب العالمين وبه نستعين ولا عدوان الا على الظالمين
      اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه اجمعين

      قال الله تعالى :-
      الْـحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلا تَكُن مِّنَ الْـمُمْتَرِينَ . فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ

      Wallahi wabillahi watallahi;

      Saya hamba Allah yang bernama Othaman Bin Ahmad dengan ini sesungguhnya percaya bahawa Najib Razak PM Malaysia adalah seorang pencuri dan pengkhianat yg telah mencuri melalui 1MDB dan bahawa wang RM2.6b di dalam akaunnya itu adalah wang curi.

      Sesungguhnya saya tiada pengetahuan khusus kebenaran pernyataan ini tetapi saya ada pengetahuan khusus bahawa ketika lafaz ini dibuat hati dan kepercayaan saya adalah selari dgn apa yg saya lafazkan. Inilah isi sumpah saya.

      Sekiranya hati saya tidak selari dengan lafaz saya maka saya menyerahkan kepada Allah untuk menjatuhkan laknat ke atas saya agar ia menjadi pengajaran kepada yang lain.

      Dan sesungguhnya sumpah bertulis saya ini tetap akan mengikat saya seolah-olah ia dibuat secara lafaz, dan tetap akan mengikat juga sekiranya ia dibuat tanpa ilmu, bermain-main atau menggunakan helah melalui apa cara sekalipun.

      Allah adalah saksi dan hakim saya di dalam sumpah ini.

      Padam
    4. Alhamdulillah syukur pak Othman.

      Pejuang kebenaran yang sebenar takkan takut bersumpah laknat.

      Mari lihat si Kejora dan Unknown pula.

      Padam
  33. Unknown dan Kejora. (Round 1)

    Tawaran kpd Kejora dan Unknown untuk membuktikan anda berdua bukanlah munafiq apabila bermatian mengatakan Najib Razak bukan pencuri dan pengkhianat yang telah mencuri wang melalui 1MDB dan bahawa wang 2.6b adalah wang derma.

    Sekiranya tawaran ini ditolak maka secara analoginya saya dan kesmua kawan2 dan pengunjung blog berhak menganggap anda berdua sbg munafiq selain hanya bermain-main.

    Kalau yakin diri benar dan bukan munafiq silalah angkat sumpah yang sama. Saya tidak mencabar tetapi menawarkan peluang untuk anda buktikan anda bukan munafiq dan bukan bermain-main.

    Isu yg disumpah bukan isu remeh dan main-main tetapi isu pengkhianatan terbesar pemimpin utama negara dan sama ada penentang atau pembelanya berjuang demi kebenaran atau demi dedak.

    Tidak perlu takutkan fakta, kerana sumpah ini bukan ke atas fakta tetapi ke atas hati dan lidah diri sendiri. Takkan tak tahu bgmn hati anda sendiri?

    Unknown juga boleh buktikan kamu bercakap atas dasar ilmu iman dan amal dan bukan penipu yg memutarkan kata2 demi upah. Peluang utk buktikan kebenaran diri.

    Ini lafaz sumpah kamu secara analogi berbalik kpd sumpah saya

    ______________________________________

    بسم الله الرحمن الرحيم

    الحمد لله رب العالمين وبه نستعين ولا عدوان الا على الظالمين
    اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه اجمعين

    قال الله تعالى :-
    الْـحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلا تَكُن مِّنَ الْـمُمْتَرِينَ . فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ

    Firman Allah:-
    Kebenaran itu dari Tuhanmu, maka janganlah kamu termasuk orang-orang yang ragu-ragu. Sesiapa yang membantahmu sesudah datang ilmu, maka katakanlah kepadanya: “Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu; kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang dusta. (QS. Ali Imran: 59 – 61).

    Wallahi wabillahi watallahi;

    Saya hamba Allah yang bergelar [kejora @ Unknown] dengan ini sesungguhnya percaya bahawa Najib Razak PM Malaysia adalah bukanlah seorang pencuri dan pengkhianat yg telah mencuri melalui 1MDB dan bahawa wang RM2.6b di dalam akaunnya itu juga bukan wang curi sebaliknya wang derma Arab.

    Sesungguhnya saya tiada pengetahuan khusus kebenaran pernyataan ini tetapi saya ada pengetahuan khusus bahawa ketika lafaz ini dibuat hati dan kepercayaan saya adalah selari dgn apa yg saya lafazkan. Inilah isi sumpah saya.

    Sekiranya hati saya tidak selari dengan lafaz saya maka saya menyerahkan kepada Allah untuk menjatuhkan laknat ke atas saya agar ia menjadi pengajaran kepada yang lain.

    Dan sesungguhnya sumpah bertulis saya ini tetap akan mengikat saya seolah-olah ia dibuat secara lafaz, dan tetap akan mengikat juga sekiranya ia dibuat tanpa ilmu, bermain-main atau menggunakan helah melalui apa cara sekalipun.

    Allah adalah saksi dan hakim saya di dalam sumpah ini.


    ______________________________________

    Ini bukan cabaran tetapi tawaran kepada Unknown dan Kejora utk buktikan anda tidak bermain2 dan tidak juga munafiq. Kejora juga tidak lagi perlu bersusah payah memberi label munafiq sana-sini kerana ini peluangmu yg sebenar.

    Tetapi harap ambil perhatian sejarah menunjukkan mereka yang bersumpah laknat palsu tidak bertahan lebih dari 3 bulan.

    Mari kita lihat.

    BalasPadam
  34. Wallahi wabillahi watallahi;

    Saya hamba Allah, dengan ini sesungguhnya percaya bahawa Najib Razak PM Malaysia adalah seorang pencuri dan pengkhianat yg telah mencuri melalui 1MDB dan bahawa wang RM2.6b di dalam akaunnya itu adalah wang curi.

    Sesungguhnya saya tiada pengetahuan khusus kebenaran pernyataan ini tetapi saya ada pengetahuan khusus bahawa ketika lafaz ini dibuat hati dan kepercayaan saya adalah selari dgn apa yg saya lafazkan. Inilah isi sumpah saya.

    Sekiranya hati saya tidak selari dengan lafaz saya maka saya menyerahkan kepada Allah untuk menjatuhkan laknat ke atas saya agar ia menjadi pengajaran kepada yang lain.

    Dan sesungguhnya sumpah bertulis saya ini tetap akan mengikat saya seolah-olah ia dibuat secara lafaz, dan tetap akan mengikat juga sekiranya ia dibuat tanpa ilmu, bermain-main atau menggunakan helah melalui apa cara sekalipun.

    Allah adalah saksi dan hakim saya di dalam sumpah ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah suadara,

      Ini baru pejuang kebenaran yang yakin akan apa dia perjuangkan.

      Kalau boleh saya mohon kopipes sekali dgn tulisan Arab itu. Ia adalah adab dalam berdoa, berhujah dan melakukan perkara2 bersifat syarie dgn tertib spt berikut:-

      1. Menyebut bismillah
      2. Memuji Allah
      3. Selawat atas Rasul
      4. Dalil syarie (dlm hal ini dalil syaire sumpah laknat)

      Si Unknown telah perli sumpah Oak Othman yang tak cukup syarat. Siap dikatakan pak Othman berguru dgn saya. Maka saya karangkan sumpah yang bukan sahaja cukup syarat sumpah, malah sumpah laknat dgn adab2 berdoa, berhujah dan melakukan perkara-perkara syarie.

      Saya dgn rendah diri berharap sdr sedia melakukannya dengan penuh adab dsn tertib.


      Ada ketikanya berlaku perselisihan pendapat maka kita berhujah dgn ilmu. Ada pula sesetengah hal ialah munafiq dan pedagang ilmu yg khianat tahu mereka berbohong tapi mereka berpusing-pusing menipu.

      Dalam hal ini mari kita lihat sama ada Unknown dan Kejora, dan malahan lain2 pun sperti Keris Berayon dan sesiapa sahaja yang kononnya menyokong Najib demi agama bangsa dan negara, berani menunjukkan hati dan lidah mereka sehala.

      Berdegar-degar cakap pong pang pong pang, tapi kalau tak berani buktikan ini memang ada ciri2 munafiq yg jelas.

      Ini bukan bicara khilaf tapi bicara fakta dan kepercayaan hati dan lidah.

      Padam



  35. Mana2 pecacai yang berani bersumpah Tun M TIDAK pernah mengsonglap wang negara di mintah hadir di pejabat Mufti Selangor. dann bersumpah di hadapan Mufti tersebut

    Kita nak lihat siapa yg terberak dlm seluar dan muntah darah!!!




    BalasPadam
    Balasan
    1. Toksah dok alih tiang gol lah Kejora.
      Kita dok bincang pasal 1MDB dan derma Arab konon itu yang kamu pertahankan itu.
      Cepatla sahut tawaran tu kalau kamu pejuang kebenaran.

      Kalau tidak kamu hanyalah anjinh suruhan yang menyalak semata-mata .

      Padam
    2. Kesitu pulak si Kejora keparat merepek, tak pasal2 pejabat Mufti Selangor. Dah ketebiat nak kojol ker dia...?? Apa hal pulak dia nak berlawak bodoh buat cerita katun Dato' Nikah kahwin ala Nujum Pak Belalang...???

      Padam
  36. Senarai sebahagian kecil penyelewengan dan salah guna kuasa yang telah dilakukan oleh Mahathir sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri :

    . Mempengaruhi integriti dan kebebasan kehakiman
    * Kes Anwar Ibrahim (kes liwat 1)
    * Kes fiasco Tun Salleh Abbas;
    * Percutian Ketua Hakim Negara, Mohd Eusoff Chin bersama VK Lingam.
    * Kes tape Lingam, Suruhanjaya Diraja yang terlibat menyiasata kes ini mencadangan beliau bersama 5 orang lagi disiasat lanjut. Nazri Aziz kata tiada kes, maka kes ditutup.
    * Campur tangan seorang hakim kanan dalam pengendalian kes pengundi hantu DUN Likas.
    * Pendedahan oleh Datuk Syed Aidid, bekas Hakim Mahkamah Tinggi tentang 112 kes rasuah hakim-hakim.
    * Penghapusan bukti dalam kes seks DP Vijandran.
    * Perlantikan Mohtar Abdullah sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan setelah beliau terlibat membebaskan Rahim Tamby Chik, Tan Sri Muhammad Mohd Taib, Rafidah Aziz dan sebagainya ketika menjadi Peguam Negara, dan
    * Perlantikan Ariffin Jaka dan Agustin Paul (sudah meninggal dunia kerana mengidap barah) sebagai Hakim Mahkamah Agung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Toksah dok kalih tiang gol lah Kejora, kamu yg berkeras perthankan Najib dalam isu 1MDB dan derma Arab.

      Srick to this issue yang kamu pertankan dgn sepenuh jiwa raga konon demi agama bangsa negara tu.

      Isu lain boleh bincang kemudian. Lepas bincang kita boleh sumpah juga kalau kamu nak, dgn syarat kamu pula sumpah dulu.

      Sekarang dalam isu 1MDB kami sebagai penuduh Najib Razak yang telah pun membawakan bukti2nya tapi kamu dok ulang kata Yahudi dan sbggnya, maka kita sumpah yang ini dulu.

      Lepas itu kamu bagi details tuduhan lain pula dan aku jawab dgn details. Lepas tu kamu dipersilakan sumpah laknat dulu dan aku sahutnya pula.

      Skrg stick kpd 1MDB dan derma Arab dulu.

      Silakan buktikan hati dan lidahmu sehala dalam isu yang telah berulangkali dibincangkan.

      Padam
  37. Bukan masalaah aleh tiang gol

    Masalaah nya ialah ko memberisyarat untuk aku bersumpah

    Maka giliran aku pula memberi syarat untuk ko bersumpah


    Habis apako nak buat dg kesalah Mahathir yg bertimbun2, wtite off saja

    ambil liquid paper padam saja. Banyak cantik la ko . kesalah sendiri
    nak sorok.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah kalih tiang gol Kejora.

      Al-bayyinatu a'la almuddai' wal-yamin a'la man ankar.

      Ini prinsip utama di dalam keterangan dsn sumpah.

      Salah satu prinsip ini ialah sumpah datang lepas keterangan, dan bukan terus bersumpah sebelum keterngan diberikan. Sumpah juga perlu dibuat oleh yang dituduh sbg rebuttal kepada keterngan pihak yang menuduh.

      Kita dah sama2 dah alam dok bagi keterangan masing-masing dalam hal 1MDB dan derma Arab ni maka ikut tertib kita bolehlah bawa ke level berikutnya iaitu level sumpah laknat.

      Semua yang ko sebut tu, nanti ko bagi keterangan ko dan aku rebut dgn keternagan aku. Lepas tu ko sumpah kata ko yakin hati dan mulut ko benar pastu aku buat perkara yg sama. No hal.

      Tapi ikut tertib lah.

      Tetib bayyinah dalam hal 1MDB dan derma Arab kan dah banyak kali berlaku dan berlalu.

      Setel one by one lah.

      Padam


  38. Menyekat penyiasatan atau pendakwaan ke atas kroni-kroni kanan BN seperti kes:

    * Pemberian saham oleh Rafidah Aziz, ketika itu Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri kepada menantunya yang telah disiapkan kertas pertuduhan oleh Peguam Negara, tetapi tidak didakwa kerana ditutup failnya oleh Peguam Negara kononnya kekurangan bukti.
    * Penyiasatan ke atas bekas Ketua Menteri Melaka, Abdul Rahim Tamby Chik tentang penglibatan beliau dalam kes rogol pelajar bawah umur dan pengamal rasuah yang tersohor.
    * Sekatan ke atas siasatan BPR dalam kes rasuah bekas Gabenor Bank Negara, Ali Abul Hassan Sulaiman yang didedahkan secara bersumpah oleh bekas Pengarah BPR, Datuk Shafie Yahya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

    Kegagalan dan melambatkan proses penyiasatan ke atas kroni-kroni BN

    * Penyiasatan lanjut ke atas kes Perwaja dan Eric Chia (kerana perbicaaan dilakukan secara olok-olok yang akhirnya Eric Chia dibebaskan dan sudah pun meninggal dunia). Kes Eric Chia kini diulang tayang semula dengan pendakwaan ke atas bekas Menteri Pengangkutan, Ling Liong Sik dituduh terlibat menipu kerajaan dalam skandal PKFZ yang mana dijangkakan Ling juga akan turut dibebaskan seperti mendiang Eric Chia. * Penyiasatan kes BMF dan kes pembunuhan saksi utama dalam skandal BMF.
    *
    * Penyiasatan kes pelaburan Tabung Haji bernilai RM200 juta yang diluluskan oleh bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Abdul Hamid Othman.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah kalih tiang gol Kejora.

      Al-bayyinatu a'la almuddai' wal-yamin a'la man ankar.

      Ini prinsip utama di dalam keterangan dsn sumpah.

      Salah satu prinsip ini ialah sumpah datang lepas keterangan, dan bukan terus bersumpah sebelum keterngan diberikan. Sumpah juga perlu dibuat oleh yang dituduh sbg rebuttal kepada keterngan pihak yang menuduh.

      Kita dah sama2 dah lama dok bagi keterangan masing-masing dalam hal 1MDB dan derma Arab ni maka ikut tertib kita bolehlah bawa ke level berikutnya iaitu level sumpah laknat.

      Semua yang ko sebut tu, nanti ko bagi keterangan ko dan aku rebut dgn keternagan aku. Lepas tu ko sumpah kata ko yakin hati dan mulut ko benar pastu aku buat perkara yg sama. No hal.

      Tapi ikut tertib lah.

      Tetib bayyinah dalam hal 1MDB dan derma Arab kan dah banyak kali berlaku dan berlalu.

      Setel one by one lah.

      Padam


  39. Senarai sebahagian kecil penyelewengan dan salah guna kuasa yang telah dilakukan oleh Mahathir sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri :

    * Penyuntikan modal RM750 juta kepada BBMB, sebuah bank milik kerajaan sebelum diambil alih oleh bank milik Umno, Bank of Commerce dan membentuk Bank Bumiputera Commerce (BCB).
    * Pembelian saham Technology Resource Industries (TRI) oleh Dana Harta .
    * Pengambilalihan Celcom, anak syarikat TRI oleh Telekom.
    * Memaksa KWSP membiayai projek LRT Putra serta menyelamatkan L&G dan PLUS.
    * Memaksa Petronas membeli saham Proton.
    * Memaksa Petronas mengambil alih Litar Sepang.
    * Memaksa Dana Harta menanggung hutang lapuk berjumlah RM39.326b milik BBMB, Sime Bank dan 66 institusi kewangan yang lain.
    * Memiliknegarakan IWK setelah ia mengalami kerugian.
    * Pemilikan 200 syarikat oleh Mirzan Mahathir.
    * Kes anak Ling Liong Sik memiliki harta RM1b ketika berusia 28 tahun.
    * Penglibatan keluarga Daim Zainuddin dalam pelbagai jenis perniagaan,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah kalih tiang gol Kejora.

      Al-bayyinatu a'la almuddai' wal-yamin a'la man ankar.

      Ini prinsip utama di dalam keterangan dsn sumpah.

      Salah satu prinsip ini ialah sumpah datang lepas keterangan, dan bukan terus bersumpah sebelum keterngan diberikan. Sumpah juga perlu dibuat oleh yang dituduh sbg rebuttal kepada keterngan pihak yang menuduh.

      Kita dah sama2 dah lama dok bagi keterangan masing-masing dalam hal 1MDB dan derma Arab ni maka ikut tertib kita bolehlah bawa ke level berikutnya iaitu level sumpah laknat.

      Semua yang ko sebut tu, nanti ko bagi keterangan ko dan aku rebut dgn keternagan aku. Lepas tu ko sumpah kata ko yakin hati dan mulut ko benar pastu aku buat perkara yg sama. No hal.

      Tapi ikut tertib lah.

      Tetib bayyinah dalam hal 1MDB dan derma Arab kan dah banyak kali berlaku dan berlalu.

      Setel one by one lah.

      Padam
    2. Seperti biasa bila mati pucuk & ketandusan idea kena asak bertubi-tubi, Kejora pasti akan.... alih tiang gol (tukar tajuk), berpantun sampah.. membuat ramalan 4 nombor ekor, atau paling tidak dia akan 'menurun' menjadi jembalang betina nek tempoyak yg meracau-racau penuh dgn maki hamun dan carut menjijikkan.

      Padam
    3. Dari kepala sampai ke ekor, dari lanun kepada macai itulah standard para pengkhianat agama bangsa negara ni.

      Menipu, spin, fitnah, dan mencipta isu daripada perkara yang bukan isu.

      Lepas tu cakap demi Alif ba ta.

      Dasar pengkhianat

      Padam
  40. Senarai sebahagian kecil penyelewengan dan salah guna kuasa yang telah dilakukan oleh Mahathir sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri :

    Mempengaruhi integriti dan kebebasan kehakiman

    * Kes Anwar Ibrahim (kes liwat 1)
    * Kes fiasco Tun Salleh Abbas;
    * Percutian Ketua Hakim Negara, Mohd Eusoff Chin bersama VK Lingam.
    * Kes tape Lingam, Suruhanjaya Diraja yang terlibat menyiasata kes ini mencadangan beliau bersama 5 orang lagi disiasat lanjut. Nazri Aziz kata tiada kes, maka kes ditutup.
    * Campur tangan seorang hakim kanan dalam pengendalian kes pengundi hantu DUN Likas.
    * Pendedahan oleh Datuk Syed Aidid, bekas Hakim Mahkamah Tinggi tentang 112 kes rasuah hakim-hakim.
    * Penghapusan bukti dalam kes seks DP Vijandran.
    * Perlantikan Mohtar Abdullah sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan setelah beliau terlibat membebaskan Rahim Tamby Chik, Tan Sri Muhammad Mohd Taib, Rafidah Aziz dan sebagainya ketika menjadi Peguam Negara, dan
    * Perlantikan Ariffin Jaka dan Agustin Paul (sudah meninggal dunia kerana mengidap barah) sebagai Hakim Mahkamah Agung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah kalih tiang gol Kejora.

      Al-bayyinatu a'la almuddai' wal-yamin a'la man ankar.

      Ini prinsip utama di dalam keterangan dsn sumpah.

      Salah satu prinsip ini ialah sumpah datang lepas keterangan, dan bukan terus bersumpah sebelum keterngan diberikan. Sumpah juga perlu dibuat oleh yang dituduh sbg rebuttal kepada keterngan pihak yang menuduh.

      Kita dah sama2 dah lama dok bagi keterangan masing-masing dalam hal 1MDB dan derma Arab ni maka ikut tertib kita bolehlah bawa ke level berikutnya iaitu level sumpah laknat.

      Semua yang ko sebut tu, nanti ko bagi keterangan ko dan aku rebut dgn keternagan aku. Lepas tu ko sumpah kata ko yakin hati dan mulut ko benar pastu aku buat perkara yg sama. No hal.

      Tapi ikut tertib lah.

      Tetib bayyinah dalam hal 1MDB dan derma Arab kan dah banyak kali berlaku dan berlalu. Dah boleh bawa ke level berikutnya.

      Setel one by one lah

      Padam
    2. Sila kemukakan bukti dan sumber berkredibiliti untuk setiap tohmahan kamu itu. Jika tidak, kami anggap ianya adalah rekaan kamu semata-mata berlandaskan berita angin dan kebencian saja. FAHAMMMMMM......!!!!!

      Ini dipertimbangkan bahawa selama ini kamu berbohong, tidak jujur dan amat diragui, yg tidak bernama, tidak berbin, tidak diketahui asal-usulnya, sekolahnya, latar belakang keluarganya, pengalamannya, sumbangan kpd masyarakat & negara.

      Padam

  41. enarai sebahagian kecil penyelewengan dan salah guna kuasa yang telah dilakukan oleh Mahathir sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri :

    Menghapuskan hak istimewa Melayu dan Bumiputera

    * Menutup dua MRSM di Terengganu;
    * Menutup sekolah agama rakyat; dan
    * Menjadikan bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar subjek Matematik dan Sains di sekolah.

    Atas beberapa keadaan inilah maka saya berpandangan bahawa:

    * Dr Mahathir Mohamad sepanjang menjadi Perdana Menteri telah melakukan pelbagai jenayah atau melindungi kegiatan jenayah dengan menyalahgunakan kuasa beliau sebagai Perdana Menteri;
    * Dr Mahathir Mohamad telah menyalahgunakan dana-dana awam untuk membantu kroni-kroni, kaum keluarga dan kepentingan-kepentingan BN;
    * Dr Mahatir Mohamad juga telah melakukan pelbagai penyelewengan dalam pentadbiran kerajaan termasuk membiarkan berlakunya rasuah, salah guna kuasa dan sebagainya;
    * Dr Mahathir Mohamad juga telah menggunakan kuasanya untuk mencampuri urusan badan-badan penguatkuasa dan menghalang kebebasan kehakiman; dan
    * Dr Mahathir Mohamad telah melakukan pencabulan ke atas hak asasi rakyat, mencabul kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan dan mencabul hak istimewa orang-orang Melayu dan Bumiputera.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah kalih tiang gol Kejora.

      Al-bayyinatu a'la almuddai' wal-yamin a'la man ankar.

      Ini prinsip utama di dalam keterangan dsn sumpah.

      Salah satu prinsip ini ialah sumpah datang lepas keterangan, dan bukan terus bersumpah sebelum keterngan diberikan. Sumpah juga perlu dibuat oleh yang dituduh sbg rebuttal kepada keterngan pihak yang menuduh.

      Kita dah sama2 dah lama dok bagi keterangan masing-masing dalam hal 1MDB dan derma Arab ni maka ikut tertib kita bolehlah bawa ke level berikutnya iaitu level sumpah laknat.

      Semua yang ko sebut tu, nanti ko bagi keterangan ko dan aku rebut dgn keternagan aku. Lepas tu ko sumpah kata ko yakin hati dan mulut ko benar pastu aku buat perkara yg sama. No hal.

      Tapi ikut tertib lah.

      Tetib bayyinah dalam hal 1MDB dan derma Arab kan dah banyak kali berlaku dan berlalu. Dah boleh bawa ke level berikutnya.

      Setel one by one lah

      Padam
    2. Sila kemukakan bukti dan sumber berkredibiliti untuk setiap tohmahan kamu itu. Jika tidak, kami anggap ianya adalah rekaan kamu semata-mata berlandaskan berita angin dan kebencian saja. FAHAMMMMMM......!!!!!

      Ini dipertimbangkan bahawa selama ini kamu berbohong, tidak jujur dan amat diragui, yg tidak bernama, tidak berbin, tidak diketahui asal-usulnya, sekolahnya, latar belakang keluarganya, pengalamannya, sumbangan kpd masyarakat & negara.

      Padam
  42. Senarai sebahagian kecil penyelewengan dan salah guna kuasa yang telah dilakukan oleh Mahathir sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri :


    - 'Bail-out' untuk sistem pengangkutan PUTRA yang berjumlah RM4.486 bilion. 46.
    - STAR-LRT turut menerima 'bail-out' berjumlah RM3.256 bilion.
    - Sistem Kumbahan Negara turut menjahanamkan wang negara berjumlah RM192.54 juta sebagai 'bail-out'.
    - 'Bail-out' lagi untuk Lebuhraya Seremban-Port Dickson, RM142 juta.
    - 'Bail-out' Penjara Kuching turut melibatkan wang RM135 juta. 50.
    - 51. Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam 'bail-out' melibatkan RM8.3 juta.





    ada banyak lagi ni ... taruh esok setengah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah kalih tiang gol Kejora.

      Al-bayyinatu a'la almuddai' wal-yamin a'la man ankar.

      Ini prinsip utama di dalam keterangan dsn sumpah.

      Salah satu prinsip ini ialah sumpah datang lepas keterangan, dan bukan terus bersumpah sebelum keterngan diberikan. Sumpah juga perlu dibuat oleh yang dituduh sbg rebuttal kepada keterngan pihak yang menuduh.

      Kita dah sama2 dah lama dok bagi keterangan masing-masing dalam hal 1MDB dan derma Arab ni maka ikut tertib kita bolehlah bawa ke level berikutnya iaitu level sumpah laknat.

      Semua yang ko sebut tu, nanti ko bagi keterangan ko dan aku rebut dgn keternagan aku. Lepas tu ko sumpah kata ko yakin hati dan mulut ko benar pastu aku buat perkara yg sama. No hal.

      Tapi ikut tertib lah.

      Tetib bayyinah dalam hal 1MDB dan derma Arab kan dah banyak kali berlaku dan berlalu. Dah boleh bawa ke level berikutnya.

      Setel one by one lah

      Padam
    2. Tak payah risau pasal nak tangguh besok setengah atau apa pun. Kalau ada 1000 pun takpa.

      Ada umur dan kelapangan aku jawab. Bukan dgn cara ko baling segenngam gini tanpa sebarang keterangan. Apa yang nak dijawab? Pertuduhan tanpa keterangan menyokong pertuduhan maka jawapannya ialah 'no case to answer'

      Ko boleh bawakan keterangan ko lepas tu aku rebut lepas tu ko sumpah laknat lepas tu aku sumpah laknat, no hal.

      Ikut tertib ok.

      Padam
    3. Sila kemukaKAn bukti dan sumber berkredibiliti untuk setiap tohmahan kamu itu. Jika tidak, kami anggap ianya adalah rekaan kamu semata-mata berlandaskan berita angin dan kebencian saja.
      FAHAMMMMMM......!!!!! Ini dipertimbangkan bahawa selama ini kamu berbohong, tidak jujur dan amat diragui, yg tidak bernama, tidak berbin, tidak diketahui asal-usulnya, sekolahnya, latar belakang keluarganya, pengalamannya, sumbangan kpd masyarakat & negara.

      Padam
  43. Bukan masalaah aleh tiang gol

    Masalaah nya ialah ko memberi syarat untuk aku bersumpah

    Maka giliran aku pula memberi syarat untuk ko bersumpah


    Habis apako nak buat dg kesalah Mahathir yg bertimbun2, wtite off saja

    ambil liquid paper padam saja. Banyak cantik la ko . kesalah sendiri nak sorok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Si bebal dedak masih buat2 tak faham.

      Kan aku cakap ikut tertib. Lps ni ko boleh bagi keterangan atas semua pertuduhan ko dan aku jawab juga dgn keterangan. Lps tu kita boleh sumpah laknat. Aku bersedia.

      Buat masa skrg hanya kes 1MDB dan 2.6b saja yang kita sudah bertukar-tukar keterangan, maka selayaknya dua isu ini kita bawa ke peringkat berikutnya iaitu sumpah laknat.

      Ikut tertibla si bebal ooi.

      Padam
  44. Anjing najib 6.40,56,7.03 & 7.08,

    Secara asasnya atau prinsipnya, apa yang Tun lakukan adalah untuk kebaikan, kesejahteraan dan pembangunan rakyat dan negara.

    Tidak dinafikan sesetengah keputusan yg dibuat adalah tidak popular dan dikritik puak pembangkang.

    Jing, cuba tanya pada diri ko, boleh kah Tun memuaskan hati setiap individu rakyat negara ini?

    Apabila Tun buat keputusan, beliau memikirkan untuk seluruh rakyat negara ini.

    Apakah hasil dan kesannya rakyat terima selama 22 tahun Tun mentadbir?

    Seluruh dunia mengiktiraf apa yg Tun telah lakukan demi rakyat yg disayanginya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdr 7:32

      Memang itu adalah yang benarnya tapi saya dah tawarkan kepada si anjing ini dia boleh bawa keterangannya setiap satu pertuduhan dan kita jawab satu-persatu dan boleh sumpah laknat juga selepas itu.

      Saya dah tawarkan secara proses keterangan tapi si bebal dedak ni hanya tuduh dan suruh jawab. Nak jawab apanya kalau isi dan keterangan pertuduhan tak ada.

      Standard macai Najib.

      Padam
  45. Kejora dan Unknown.

    Utk pengetahuan kamu sumpah sbg pembuktian kebenaran adalah salah satu proses syarie. Aku dah bagi dalil sekali dlm sumpah aku di atas.

    Kesemua jenis sumpah defensive sama ada sumpah laknat atau sumpah bela diri perlu datang selepas keterangan diberikan.

    Pengecualian hanya dalam kes suami tuduh isteri berzina, boleh sumpah terus tanpa bawa keterangan.

    Tuduhan2 korang terhadap Tun M belum pun melalui proses keterangan maka bgmna nak ke proses sumpah.

    Ini bukan kes korang tuduh isteri korang berzina (maaf aku bukan menghina isteri korang tapi ini adalah hukum syarie) yang boleh terus ke sumpah sblm keterangan diberikan.

    So, pls kekalkan adab dan tertib syarie ni.

    Mana Unknown ni?...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2 in 1...itulah Kejora @ Unknown. Walau apa jua samaran & lakonan, bau busuknya yg menyengit tetap berkeliaran & mudah dijejaki.

      Padam
  46. unknown takde otak......

    kalau org dulu makan taik, jadi org sekarang makan taik takpe ye? alasan org dulu pun makan taik.....

    bodoh.....cerite banayk macam pandai tapi ujung2.....ada otak tak bole pakai.....

    sekarang najib buat taik.......ini yg kena bersih kan......kenapa cerite taik yg lama yg dah kering yg dah jadi tanah........

    jgn guna alasan budak2 sekolah.....yg busok sekarg najib.........

    -anit jub-

    BalasPadam
  47. Orang-orang mukmin (Al-Mu'minūn):110 - Lalu kamu menjadikan mereka buah ejekan, sehingga (kesibukan) kamu mengejek mereka, menjadikan kamu lupa mengingat Aku, dan adalah kamu selalu mentertawakan mereka,

    Orang-orang mukmin (Al-Mu'minūn):111 - Sesungguhnya Aku memberi balasan kepada mereka di hari ini, karena kesabaran mereka; sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang menang".

    BalasPadam
  48. Sahabatku John Doe dan En Othman sesungguhnya aku berlepas diri dari ketaksuban yg telah kami zahirkan, nauzubillah ..

    tatkala kamu melafaz sumpah laknat kepada diri sendiri kemudian kamu mengakui tidak mengetahui secara khusus akan kebenaran khabar ini (pembuktian) terhadap apa yg kamu tuduhkan didalam lafaz sumpah itu - apa yang mengisi dada kalian ??

    Alangkah ruginya kamu yg menurut kepada hawa nafsu -

    Ingatlah jangan kamu mencari aku dihadapan Allahswt kelak diatas apa yg telah kamu kerjakan ini (lafaz sumpah laknat) - aku melarang namun aku tidak mampu menghalang.

    Dan sungguh beruntung tuan2 politik kamu berserta sekutunya di luar sana - mereka juga berlepas diri terhadap lafaz sumpah yg kamu perbuat (walaupun kamu mengerjakan lafaz sumpah laknat ini adalah berasbabkan dari segala khabar dari mereka).

    Dan ketahuilah juga Najib yg kamu tuduhkan didalam lafaz sumpah laknat ini juga berlepas diri dan tidak terikat sama sekali tanpa mengira sama ada benar atau tidak pada apa yg kamu tuduhkan.

    Sesungguhnya kamu yg bakal "terikat" terhadap lafaz sumpah laknat diatas sifat jahil dan taasub kamu dan ingatlah Allahswt tidak menzalimi kamu bahkan kamulah yg menzalimi diri sendiri.

    Akhir kalam .. aku tumpang simpati terhadap kejahilan dan ketaksuban kamu wahai John Doe dan En Othman ..

    Dan kepada "si jahil yg taasub yg lain" jadikan apa yg dikerjakan dua sahabat kamu ini sebagai pengajaran - betapa manusia yg jahil akan mengerjakan sesuatu tanpa mengambil kira natijahnya. 😇😇

    BalasPadam
  49. setelah aku membaca, hanya ada dua orang si jahil yg taasub telah melafazkan sumpah laknat yg diajarkan oleh John Doe - lucunya si "tok guru" sendiri tidak melafazkan sumpah laknat terhadap dirinya.

    Tahukah kamu mengapa tiada pentaasub Anwar Bin Ibrahim yg sanggup melafazkan sumpah laknat kepada diri sendiri hanya berlandaskan "keyakinan" tanpa pengetahuan secara khusus terhadap apa yg didakwakan kepada si Anwar Bin Ibrahim (kes liwat ke-dua).

    Aku tertanya-tanya apakah kalian sanggup bersumpah laknat terhadap setiap apa yg didakwakan kepada tuan2 politik kamu ?? ..

    nauzubillah inilah pertama kali aku "bertemu" dengan golongan seperti kalian .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Unknown si kaki kelentong pedagang ilmu sastera muncul slps kami menunggu dia bersumpah laknat, lepas dua entry baru dia muncul.

      Cakap pusing2 berdegar2 tak berani pun bersumpah laknat mengatakan hati dan mulutnya selari. Kini sbg kaki kelentong tegar dia mengatakan pula kami ini taasub.

      Mmh benar dia hanya 'bullshiting around'

      Ilmu, iman dan amal? Ini juga kelentongnya menjual air liur untuk habuan dedak dunia.

      Jom kita ziarah balik 3 isu sblm si kaki kelentong ini ditawarkan bersumpah laknat.

      1. Isu kekayaan luar biasa Zuraida dan AMK. Dia dgn sinis katakan mereka menyeleweng tanpa sebarang bukti melainkan kekayaan luar biasa itu. Anehnya bila isu Najib dgn wang dlm akaun luar biasa dan bukti2 selewng yg jelas dia bela dan kata 'mana bukti'. Nyatalah dia beramal dgn taasub/ assabiyah apabila menggunakan 2 standard bukti yg berbeza.

      2. Isu ECRL dia kata jangan terlalu ikut politik. Anehnya dia yang ikut politik berhujah menyuruh ikut sahaja pemerintah walaupun dari sudut feasible dia secara konstrakif mengakui projek itu dgn kosnya adalah bodoh (kalimah bodoh ini dia yg gunakan).

      3. Bila dihujahkan 3 perkara menunjukkan Najib telah melanngar rule of law ia tidak menjawab isu tapi mengatakan ia dah jawab. Misalan saya tanya dia 'apa nama' dia jawab 'saya dr tg rambutan' dan kemudian dia kata dia dah jawab.

      Kemudian bila pak othman mengangkat sumpah dia perli konon bersumpah itu tidak ikut cara yg betul.

      Kini apabila kami bertiga mengangkat sumpah dgn mengikut cara yg betul dia kata pula kami taasub. Taasub itu adalah dirinya yg jelas beramal dgn assabiyah.

      Dalam keadaan dia tidak berani mengangkat sumpah laknat itupun dia berani kata saya sbg tok guru tidak bersumpah laknat walaupun ia sgt jelas sayalah org pertama bersumpah laknat dan isi kandungan sumpah saya disambut dgn kopipes oleh 2 org sahabat saya.

      Untuk menutup malu dirinya yang gagal membuktikan dia bukan seorang munafiq yang bercakap hati dan lidah tidak sehala, kini dia 'cover' konon kami taasub dan dia berlindung dari Allah drpd mnjadi taasub spt kami.

      Kaki kelentong ini lupa sumpah laknat adalah salah satu cara membuktikan kebenaran apabila berhadapan dgn kaki kelentong yang berbolak balik seperti dirinya. Selepas bbrp kali dia kelentong dlm berhujah barulah dia diajak bersumpah laknat.

      Selepas enggan angkat sumpah laknat, kali ini dia spin lagi konon kami taasub dan dia minta simpang dr mnjadi spt kami.

      Inilah Unknown, pedagang ilmu sastera yang punya lidah muslihat spt yahudi (dia akui sndiri dia beri solaan secara muslihat), meyokong dan berhujah di atas dasar assabiyah, kaki kelentong yang berbolak balik fakta dan kata2, dan kemudian menganggap sumpah laknat yang disyariatkan oleh Allah sbg tanda ketaasuban.

      Teringat pula kisah Nasrani yang bermatian mengatakan Nabi Isa anak Allah apabila berhujah dgn Nabi Muhammad. Apabila diajak oleh Nabi Muhammad utk bersumpah laknat sbg buktikan kebenaran hujah, mereka lari tidak muncul. Bila gagal muncul mereka beri alasan 'kami tak mahu menjadi taasub seperti Muhammad, nauzubillah min zalik'.

      Berlidah muslihat spt Yahudi (dia akui sndiri soalnnya bermuslihat) dan beralasan 'nauzubillah' spt Nasrani.

      Siapakah yang memiliki kedua-duanya sekali? Sudah terang lagi bersuluh jawapannya.

      Padam
    2. Unknown (Round 2)

      Tawaran kpd Unknown untuk membuktikan anda bukanlah munafiq apabila bermatian mengatakan Najib Razak bukan pencuri dan pengkhianat yang telah mencuri wang melalui 1MDB dan bahawa wang 2.6b adalah wang derma.

      Sekiranya tawaran ini ditolak maka secara analoginya saya dan kesemua kawan2 dan pengunjung blog berhak menganggap anda sbg munafiq selain hanya bermain-main (bullshiting around).

      Kalau yakin diri benar dan bukan munafiq silalah angkat sumpah yang sama. Saya tidak mencabar tetapi menawarkan peluang untuk anda buktikan anda bukan munafiq dan bukan bermain-main.

      Isu yg disumpah bukan isu remeh dan main-main tetapi isu pengkhianatan terbesar pemimpin utama negara dan sama ada penentang atau pembelanya berjuang demi kebenaran atau demi dedak.

      Tidak perlu takutkan fakta, kerana sumpah ini bukan ke atas fakta tetapi ke atas hati dan lidah diri sendiri. Takkan tak tahu bgmn hati anda sendiri?

      Unknown juga boleh buktikan kamu bercakap atas dasar ilmu iman dan amal dan bukan penipu yg memutarkan kata2 demi upah. Peluang utk buktikan kebenaran diri.

      Ini lafaz sumpah kamu secara analogi berbalik kpd sumpah saya

      ___________________________________

      بسم الله الرحمن الرحيم

      الحمد لله رب العالمين وبه نستعين ولا عدوان الا على الظالمين
      اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه اجمعين


      Firman Allah:-
      Kebenaran itu dari Tuhanmu, maka janganlah kamu termasuk orang-orang yang ragu-ragu. Sesiapa yang membantahmu sesudah datang ilmu, maka katakanlah kepadanya: “Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu; kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang dusta. (QS. Ali Imran: 59 – 61).

      Wallahi wabillahi watallahi;

      Saya hamba Allah yang bergelar Unknown dengan ini sesungguhnya percaya bahawa Najib Razak PM Malaysia adalah bukanlah seorang pencuri dan pengkhianat yg telah mencuri melalui 1MDB dan bahawa wang RM2.6b di dalam akaunnya itu juga bukan wang curi sebaliknya wang derma Arab.

      Sesungguhnya saya tiada pengetahuan khusus kebenaran pernyataan ini tetapi saya ada pengetahuan khusus bahawa ketika lafaz ini dibuat hati dan kepercayaan saya adalah selari dgn apa yg saya lafazkan. Inilah isi sumpah saya.

      Sekiranya hati saya tidak selari dengan lafaz saya maka saya menyerahkan kepada Allah untuk menjatuhkan laknat ke atas saya agar ia menjadi pengajaran kepada yang lain.

      Dan sesungguhnya sumpah bertulis saya ini tetap akan mengikat saya seolah-olah ia dibuat secara lafaz, dan tetap akan mengikat juga sekiranya ia dibuat tanpa ilmu, bermain-main atau menggunakan helah melalui apa cara sekalipun.

      Allah adalah saksi dan hakim saya di dalam sumpah ini.


      __________________________________

      Ini bukan cabaran tetapi tawaran kepada Unknown utk buktikan anda tidak bermain2 dan tidak juga munafiq.

      Benar sumpah ini tidak akan membuktikan kebenaran isu2 khianat 1MDB dan derma 2.6b itu, tapi lafaznya boleh membuktikan lidah dan hatimu sehala dalam kedua isu ini.

      Disebabkan itulah aku sengaja guna lafaz 'tiada pengetahuan khusus' kerana ia bukan peluang utk menunjukkan Najib Razak bukan penipu, tapi peluang utk menunjukkan kamu itu bukan penipu.

      Kami tiada masalah utk bersumpah laknat di atas fakta kerana khianat sang Najib sgt jelas sekali, tapi kalau kami sumpah atas fakta nanti kamu enggan sumpah balas di atas alasan kamu tiada pengetahuan fakta itu (kamu kan kaki kelentong).

      Maka tawaran yg dibuat adalah bersumpah di atas hati sendiri, bukan di atas fakta. Takkan hati sendiri pun kamu tak tahu?

      Ooh ya, kamu tahu hatimu tidak selari dgn lidahmu dan kerana itulah kamu tak berani angkat sumpah.

      Dalam pengajian agamaku hati dan lidah yg tidak selari ini adalah munafiq.

      Tak perlu risau tntg sama ada kami akan sanggup bersumpah laknat utk semua perkara. Selesaikan satu persatu dulu.

      Mari kita lihat sama ada kamu akan sahut tawaran sumpah laknat ini.

      Padam