Khamis, 17 November 2016

PANAS ~ Kenapa & Mengapa..?


Puncanya??? fahamkan betul betul..!

Senarai harta yang dibeli oleh kroni-kroni Najib Razak menggunakan duit 1MDB

Kita semua sedia maklum tentang penyelewengan yang telah dilakukan oleh orang yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga 1MDB.
Ketika skandal ini mula meletus di dalam tahun 2014, tidak ada siapa yang menyangka bahawa Najib Razak tergamak membiarkan 1MDB menyeleweng dari objektif asas pertubuhannya. Ramai seperti tidak percaya bahawa berbillion-billion ringgit telah disalurkan ke dalam akaun syarikat Jho Low bernama Good Star ketika itu. Pada mulanya Najib Razak memuji-muji 1MDB. Tetapi tidak mampu untuk menipu lebih lama, dia akhirnya mengaku bahawa model perniagaan 1MDB sebenarnya umpama angan angan Mat Jenin sebab itu 1MDB gagal.
Semua ini diburukkan lagi apabila siasatan oleh pihak berkuasa mendapati Najib Razak menerima sekurang-kurangnya RM2.6 billion di dalam akaun peribadinya. Tidak pernah dalam sejarah dunia seorang pemimpin dengan selamba menerima wang sebanyak itu secara peribadi. Dengan muka tidak malu, dia pada mulanya tidak mengaku menerima. Kemudian apabila bukti terpampang di peringkat umum, dia menukar cerita mengatakan itu hanya derma dari Arab Saudi. Tidak pula dia memberitahu kita bagaimana dia membelanjakan wang itu. Tidak juga dia memanggil pihak audit untuk memberi keyakinan kepada kita bahawa dia tidak menggunakan waima satu sen pun dari duit tersebut untuk kegunaan peribadi.
Yang nyata cerita derma itu semua tidak benar sama sekali. Oleh kerana penyaluran wang haram itu dilakukan melalui bank-bank luar negara, maka pihak berkuasa luar negara telah menyiasat penyelewengan ini di bawah akta penggubahan wang haram. Siasatan demi siasatan dilakukan dan hasilnya, dua pihak, iaitu JAbatan Peguam Negara di Amerika Syarikat dan Jabatan Peguam Negara di Switzerland telah mengemukakan bukti untuk dihadapkan mereka yang menyeleweng itu ke mahkamah.
Hanya siasatan di Malaysia sahaja diberhentikan. Ini kerana mereka yang menggepalainya terdiri dari penyokong tegar Najib Razak. Mereka tidak berkecuali dan tidak amanah di dalam melakukan kerja mereka. Peguam Negara Malaysia akhirnya berkata tiada kes dan Najib Razak tidak perlu dihadapkan di mahkamah di sini.
Kita diketawakan oleh dunia kerana menyimpan pemimpin-pemimpin yang tiada integriti dan tidak amanah. Apabila seseorang mengkritik secara lantang, dia ditangkap polis. Apabila ingin bertanya tentang 1MDB di Parlimen sekalipun, dihalang oleh Tuan Speaker yang kini boleh dikategorikan sebagai keldai Najib.
Namun begitu, kebenaran tidak mungkin dapat dilindung. Bangkai gajah tidak mungkin dapat ditutup dengan nyanyian sha la la la. Pemerintah yang munafik tidak mungkin dapat hidup bahagia selamanya.
Di dalam sidang akhbar Julai lepas, pasukan penyiasat ini berjanji ingin memulangkan semula wang tersebut ke rakyat Malaysia dan mendedahkan dan menangkap dalang-dalang yang terlibat. Mereka yang mencuri duit rakyat akan dikenakan tindakan.
Di bawah adalah senarai harta yang disita oleh Kerajaan Amerika Syarikat kerana menggunakan wang haram dari 1MDB. Aset-aset ini tidak boleh digunakan oleh kroni-kroni Najib Razak lagi dan segala pendapatan yang dijana oleh aset-aset ini akan dirampas.
Senarai ini telah diambil dari website DOJ sendiri. Kesimpulan boleh dibaca selepas senarai ini.














Jumlah keseluruhan, RM3,983,000,000 atau pun dalam bahasa golongan elit RM3.983 Billion.



Dari kiri: Khadem Qubaisi, anak angkat Najib, anak tiri Najib
Bayangkan, dengan wang rakyat sebanyak itu, kita boleh membiayai 100,000 pelajar miskin untuk belajar secara percuma di universiti awam tempatan.
Tetapi malangnya, yang mendapat habuan tersebut adalah sekumpulan kecil kroni-kroni dan ahli keluarga Najib Razak.
Rakyat diketepikan, pencuri diutamakan.
Oleh sebab itu hari Sabtu ini ramai dari mereka yang tidak puas hati akan sistem pencegahan jenayah di Malaysia akan pergi ke demonstrasi Bersih5 untuk menyatakan pendirian dan perasaan.
Lu Fikir La Sendiri!!!

92 ulasan:

  1. Merah dari kumpulan umno..berkumpul untuk menunjukkan sokongan dan pembelaan kpd perompak2 negara...betapa bodoo bodoo kumpulan ni..

    BalasPadam
  2. Skandal Najib jadi bahan lawak Akhbar Korea Selatan


    JIKA Presiden Filipina, Rodrigo Duterte terkenal dengan tindakan membunuh ramai orang di negaranya yang terkait dengan dadah, sehingga mencetuskan kecaman dunia, Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak pula terkenal seluruh dunia dengan skandal 1MDB dan RM2.6 billion dalam akaun peribadinya.

    Pertemuan kedua-dua pemimpin negara itu baru-baru ini dilaporkan telah membawa kepada satu persetujuan di mana kerajaan Filipina pimpinan Duterte membenarkan pihak berkuasa kerajaan Malaysia untuk masuk ke perairan negara itu bagi memerangi lanun.

    Sebuah karikatur yang dikatakan disiar dalam akhbar Korea Selatan bagaimanapun dilihat memerli dan menjadikan perjanjian tersebut sebagai bahan lawak. Karikatur itu menjadi viral di facebook.



    Dalam karikatur itu, Duterte digambarkan sebagai pemimpin yang gemar membunuh, manakala Najib pula pemimpin yang hanya tahu fikir pasal duit.

    Duterte: Kamu boleh bunuh sebanyak mana pun lanun yang kamu mahu di wilayah kami.

    Najib: Bunuh? Itu jahat! Tak ada peluang rembat duit ke dengan lanun-lanun tu?

    Di dalam menghasilkan karikatur seperti ini, hanya orang yang faham tentang karakter individu-individu yang dilukis akan merasa lucu, jika tidak kartun seperti ini tiada unsur humor.

    Boleh kita faham bahawa, majoriti pembaca akhbar dari korea Selatan ini sudah faham benar dengan perangai kedua-dua pemimpin ini — seorang suka membunuh, manakala seorang lagi suka menyeleweng duit. Kerana itu karikatur ini dilukis.

    Dalam bahasa lebih mudah, orang Korea pun kenal dengan perangai Perdana Menteri Malaysia yang suka menyeleweng duit. Memalukan!


    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg datang nak tunjuk sokong perompak adalah majorit melayu MISKIN..Perompak kaye raye dapat duit free...tak ker bodoh anak bebal melayu2 ni...

      Padam
  3. Kalau betul seperti yg di kata. Mengapa DoJ tidak mensitakan hartanah tersebut Dan mengheret yg berkaitan ke mahkamah.
    DoJ tidak berbuat demikian kerana ketiadaan bukti.
    Seseorang itu tak bersalah selagi tidak dibuktikan di mahkamah dihadapan hakim

    BalasPadam
    Balasan
    1. Andaian orang bebal..

      Padam
    2. Andaian DEDAKMAN

      Padam
  4. Semua masalah punca daripada sikap tamak lagi rakus.
    Dapat pangkat besar berlagak macam sangat bagus,
    Sebaliknya melencong dari jalan yang lurus,
    Macai dia kata tidak ada kuning tidak ada merah ros,
    Maka tidak ada kleptokrasi Tun Mahathir tak perlu berdengus.
    Elok sangat kalau Perawan Bugis cepat mampus.
    Malaysiaku pasti kembali aman rakyat hidup bagus.

    BalasPadam
    Balasan


    1. Org yg menuduh Najib mencurilah yang membawa anak cucunya melancung kesana kesini dg jet peribadinya

      Padam
    2. Jet peribadi dibiyai poket sendiri jing...najib? Lu pikir la, kalau lu ada otak

      Padam

    3. Bermakna dia songlap suit. Jet tu bukan murah ,puluhan juta.

      Padam
    4. Songlap duit

      Padam
    5. Dia tak mampu sewa?bongok cai..

      Padam
  5. http://khairulryezal.blogspot.my/2016/11/memali-19-november-1985-peristiwa.html?m=1


    POSTING KIMAK DI ATAS MAHA MEGA BATUAPI MEDDEY KUTTY SERU RAKYAT TYRUN BERSIH 5 19 .NOV 2016 NNTI.... SI MAHA MEGA KIMAK BATUAPI AWAL AWAL LAGI DAH BERLEPAS KE LUAR NEGARA....

    tak ke babi namernyer tuhhh....

    kikikikiki....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cucu tok klepet..mcm tuu pun ko caya kerr mangkok hayun..teloq berayon..kiki..prOoTtπŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨✨

      Padam
    2. Yg ngko tu Ted Kentut, putra murtad tahyul mcm ni pun ko caya ker biol..

      Padam
    3. Yg biol saje sanggup berkumpul tengah panas nak bela perompak..

      Padam
  6. Nampaknya isu berkaitan 1MDB kinii udah kembali reda
    Matdey udah kian kehabiisan modal nak mendabik dada
    Makin melopong terkedu lah puak caii-cai biol taiik kuda
    Kinii cai2 hanya membesarkan isu lama sbg propaganda

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pakar merepek kesayangan kepala peerompak

      Padam
  7. SI MAHA MEGA KIMAK BATUAPI AWAL AWAL LAGI DAH BERLEPAS KE LUAR NEGARA....
    ---------------------------------------------------------------------------
    Ayat ilmiah Kejora yg dipelajari entah di mana jadi makanan harian menjaja alat kelamin sulit emaknya sendiri dipertontonkan ke khalayak ramai.

    BalasPadam
  8. Babi sial cilaka lahanat jubo hitam cipan tenuk bullshit la penyokong matdey

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai bebal najib memang pandai mwroyan nak dapat dedak tambahan

      Padam
    2. Ini ke yang Najib upah ??????
      Memaki hamum

      Kesian DEDAKMAN penyamum BUGIS

      Padam
  9. setiap pertuduhan wajib disertakan pembuktian .. setiap pembuktian perlu di hujah ke makamah - demikian aturan bagi manusia berakal.

    Aku mengikuti dengan penuh minat - sejauh mana sifat taasub dan jahil mampu membuatkan manusia dari semulia-mulia ciptaan tercampak jauh ke lembah kehinaan.

    sudah lebih 6 tahun khabar Najib merompak berbillion ringgit malah kroninya juga mendapat habuan yg bukan sedikit -

    Aneh sekali yang didakwa adalah pegawai bank yg dikatakan mendapat "komisen" - lucu juga si kroni itu di saman sivil (khabarnya kini terhenti kerana pertukaran Peguam Negara US).

    Maka tuan2 politik melalui lidah2 penyampai alam maya (balaci berbayar), sekali lagi mengajak sekalian golongan yg taasub dan jahil supaya turun kembali ke jalanan, kaki lima dan di tepian longkang untuk "berteriak" - Najib dan rakan-rakannya merompak berbillion ringgit melalui 1MDB ..

    Semoga tiada lagi si jahil yang berpura-pura mati, berguling, berbaring di atas jalan - nanti baju kotor, sendiri basuh sebab tuan2 politik kalian tidak menyediakan mesin basuh ..

    Teringat aku pada Hussein lampoyang saudagar intan berlian apabila dua tukang picitnya dibeli dengan harga yg berkali-kali ganda - kemudian dia bersorak - wow, jual orang lagi untung dari jual unta.

    Maafkan aku kerana tidak dapat mengelak dari bayangan - tuan2 politik kamu adalah jelmaan kepada Hussein lampoyang si pedagang intan berlian, dan kalian yg diarak kejalanan itu adalah si tukang picit yg dipakaikan baju kuning -

    Kemudian berkata sesama tuan2 politik kalian tatkala melihat ramainya si tukang picit di jalanan, seraya mereka berkata - WOW, jual orang lebih untung dari jual unta. πŸ˜‚πŸ˜‚

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kawanku Unknown

      Ketika kamu dengan sinis mengatakan ketua AMK dan Zuraida telribat dengan penyelewengan apa bukti yang kamu ada?

      Kamu hanya assume penyelewengan telah berlaku di atas alasan mereka memiliki harta di luar justifikasi pendapatan mereka. Betulkan? Aku juga setuju dgn pernyataanmu itu.

      Aku setuju dgn caramu itu kerana seseorang yang didapati padanya ada harta luar biasa maka dia harus menjelaskan punca harta itu. Kegagalan akan memberikan anggapan bahawa sumbernya tidak bersih. Ini malah telah dikodkan ke dalam undang-undang anti rasuah Malaysia.

      Lantas mengapa apabila kroni2 termasuk anak tiri Najib mempunyai harta yang jauh lebih kuar biasa banyaknya (lebih 3000 kali ganda nilainya) berbanding kedua orang itu sekarang kamu bercakap pula tentang ketiadaan bukti.

      (Hakikatnya bukti memang ada, seluruh dunia tahu mengenainya hanya sahaja di Malaysia dia tidak didakwa. Oh ya, lupa pulak dia menukarkan AG secara tergesa-gesa langsung tidak mengikut prosedur).

      Sptmana Najib dan Jamal menggunakan alasan 'derma' sbg justifikasi mereka, Ridza pula dilaporkan menggunakan justifikasi 'hadiah'

      Derma dan hadiah dari siapa? Sumebr derma dan sumber hadiah pula?

      Mengapa kali ini kamu mengubah pula pandanganmu. Benar seperti aku cakap kamu berjuang secara assabiyah. Sekiranya golonganmu ada bukti yang sama 3000x nilainya kamu tetap akan katakan itu bukan bukti. Sebaliknya apabila golongan lawanmu ada bukti yang sama dengan nilai kurang 3000x ganda begitu cepat kamu bangkitkannya.

      Pendirian aku, pak Othman dan pak Rahman pula jelas. Dari mana pun orang itu yang salah tetap salah.

      Pendirianmu pula? Kalau golonganku semua betul kalau golonganmu semua salah.

      WOW! Menjual orang sememangnya lebih untung dari menjual unta.

      Siapa kena jual? Seluruh rakyat Malaysia lah kecuali pendedak yang ada hasil drpd jualan itu.

      Padam
    2. Sasauwan kesayangan kepala perompak merapu lagi

      Padam
    3. Perompak dapat duit free kaye raye..sasauwan tg rambutan miskin

      Padam
    4. Sdra john doe....

      Another amazing rebutt offering a contrary contention and answering an attack from that idiot 'Unknown' ..!!

      Subahanaullah.. Alhamdulillah.. La ilaha illaullah Allahu Akbar. Peace and blessings to you bro.

      Padam
    5. sahabat ku John Doe dan rakan-rakannya, di awal kalam komen yg saya tuliskan - setiap pertuduhan wajib disertakan bukti lalu dihujah di dalam makamah - begitu aturan manusia yang diberi akal.

      Sila lihat keadaan kamu - selama 6 tahun mengulang-ulang dakwaan Najib Merompak berbillion ringgit melalui 1MDB - kemana dihalakan "bukti" yg khabarnya satu dunia telah mengetahuinya ??

      Tuan2 politik kamu disertakan bantuan dari sekutu yg menguasai dunia ini hanya mampu menjalankan pertuduhan jenayah terhadap kakitangan bank yg menguruskan "dana" rompakan - dibawah akta perbankan - anti money laundring.

      Sekarang saman sivil DOJ sudah digantung sepenuhnya kerana pertukaran Peguam Negara yg baru - menunggu Presiden US baru dilantik.

      kini tuan2 politik itu sedang menanam ke dalam dada kamu sekiranya saman sivil digantung sepenuhnya - ia bukan kerana tiadanya bukti tetapi hasil hubungan baik antara Najib dan Bakal Presiden - hey, OBAMA sebelum ini telah campurtangan didalam kes saman sivil DOJ.

      Di makamah mana prosiding jenayah terhadap Najib telah difailkan ??

      Maha Suci Allahswt - kamu benar-benar diperbodohkan oleh khabar dari tuan2 politik kalian.

      Fitrahnya setiap yg mula pasti akan berakhir - kisah 1MDB sudah hampir sampai ke penghujungnya.

      Sebagaimana berakhirnya kisah komisen 500juta - kemana hilangnya SEPINA dari Perancis yg ditujukan kepada Najib (semasa Najib memegang jawatan Menteri Pertahanan?).

      Begitu hebat kalian diperkuda dan diperbodoh - dengan plot cerita yg di hubungkait hatta sampai kepada kisah Altantuya.

      Nauzubillah kalian benar-benar tidak pernah menginsafi diri...

      Padam
    6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    7. Terima kasih sdr berdua dan pak Othman.

      Semoga rahmat itu untuk kita semua.

      Walau apa pun dan bgmn pun Unknown ni, saya tetap melihat Unknown sbg satu-satunya di pihak sana yang tidak menggunakan caci carut dalam berhujah. Hanya dia sahaja yang kita mampu komunikasi seperti manusia dgn manusia.

      Unknown, aku doakan kamu diberi petunjuk melihat kebenaran dari sudut kebenaran dan bukan dari sudut assabiyah dan menyokong juga demi kebenaran dan bukan yang memberimu tempat.

      Dunia Allah ni luas dan rezeki boleh sahaja dicari bukan melalui dedak dan membela benda yang nampak salah.

      Aku tahu kamu masih ada urat malu dan urat adab dalam dirimu berbanding yang lain. Semoga titik kecil ini boleh bukakan hatimu melihat kebenaran.

      Selepas itu aku akan panggil kamu kawan duniaku dan in shaa Allah di akhirat jua.

      Kita hanya ada satu peluang dalam hidup ini untuk menghadapi hari akhirat. Jangan sia2kan sebab maut boleh menjemput bila2 masa sahaja.

      Selebihnya aku serahkan padamu kawan.

      Padam
    8. Unknown

      Isu itu bukankah kita telah bincangkan dahulu. Aku tak mahu ulanginya lagi.

      Kali ini aku hanya berikan analogi untuk kamu berfikir balik kenapa apabila kena kepada AMK dan Zuraida kamu dengan sinis mengatakan berlaku penyelewengan tetapi apabila kena ke atas Najib tiba2 kamu bercakap pula tentang prosiding.

      Nampak tak kamu sedang bercakap dgn dua lidah dan sedang membela di atas prinsip assabiyah dan bukan prinsip kebenaran.

      Kamu menentang penyelewengan juga di atas prinisp assabiyah dan kamu membelanya juga di atas prinsip yang sama.

      Hanya itu sahaja isu yang ku sentuh. Lain2 sudah pun dibahaskan sebelum ini dan dalam ingatan aku kamu tidak menjawab.

      Ikhlas Unknown, aku doakan Allah buka hatimu memikirkan apa yang benar dan apa yang tidak di atas prinsip kebenaran dsn bukan prinsip assabiyah.

      Selebihnya aku serahkan kembali kepadamu.

      Padam
    9. sahabatku John Doe berserta rakan-rakannya - niat aku membawakan kisah "kejayaan" luar biasa tuan politik kamu ( balaci@ pegawai khas) di waktu umur mencecah usia 28 tahun adalah sebagai cermin agar kamu sedarkan diri -

      agar disetiap tuduhkan yg kamu lemparkan kepada kerajaan ia juga diperlakukan oleh tuan2 politik kamu.

      Kamu dakwakan aku sebagai assobiah ?? - kamu yang membawa tuduhan Najib merompak berbillion ringgit melalui 1MDB -di makamah mana dihujahkan segala bukti tuduhan tersebut ??

      Alam maya bukan tempatnya - apatah lagi dijalanan.

      Hey sahabat, Najib bukan penguasa dunia - bahkan sekutu tuan2 politik kamu yg memegang kuasa utama perjalanan dunia ini (secara fitrahnya)

      Berulangkali aku katakan - tiada orang yang waras dengan joran berserta umpan lalu kemudian ia "mengail ikan melalui ekornya".

      Pastinya kalian mengetahui akan sejarah kehebatan sekutu tuan2 politik kamu -

      Biro siasatan nombor satu dalam dunia (milik sekutu kamu) telah "mengesahkan" adanya senjata besar-besaran di Iraq lalu mereka "memusnahkan" senjata itu tanpa sempat pemerintah Iraq menggunakannya -

      bahkan si Presiden ditemui di sebuah lubang kecil hasil dari kehebatan siasatan Biro Nombor Satu Dalam Dunia.

      Demikian juga kisahnya musuh paling utama US selepas matinya Saddam Hussein iaitu Osama bin Laden.

      Apakah Najib terlalu hebat ?? atau sesungguhnya Allahswt telah mencampakkan perasaan gerun kepada sekutu tuan2 politik kamu sehingga mereka bahkan terlalu takut hatta mengubah nama Najib kepada - MO-1.

      Aku bukan assobiah - aku mengikut akal, ilmu dan iman.

      Padam
    10. Kamu bukan assobiyah lagi?

      Setelah aku terangkan maksud assobiyah dan amalanmu yang jelas membuktikannya?

      Ikut suka kamulah kawan. Aku dah jalankan kewajipanku memberi peringatan.

      Kalau kamu rasa kamu bukan assobiyah maka itu hak kamulah kawan. Hisabmu dan bukan hisabku

      Padam
  10. PETALING JAYA: Bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Zaid Ibrahim berkata tidak salah sekiranya semua rakyat Malaysia datang dan menyertai perhimpunan Bersih pada Sabtu ini.
    Katanya, jika bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad boleh menyertai perhimpunan Bersih, tiada salahnya rakyat Malaysia menyertai perhimpunan itu.
    “Kalau Dr Mahathir boleh datang, takkan kita tak boleh. Jadi saya menyeru semua rakyat datang. Kita mesti bantu Bersih. Kita nak bersihkan segala yang kotor dan tidak betul.

    TIBA-TIBA…

    PETALING JAYA: Dr Mahathir Mohamad, who today came out in full support of the Bersih 5 rally, will not be attending the gathering this Saturday as he will be overseas.
    “I made this plan a while back, but I want to state my support for Bersih,” the former prime minister said in an interview with activist Hishammuddin Rais, which was broadcast online.
    The elderly statesman, who has emerged as Prime Minister Najib Razak’s fiercest critic, went on to state that it was important for every opposition party, including newly-formed Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), and the public to take part in the rally.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…
    Keling Kerala tua bapok lari lagi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 19 Nov ini kiita boleh liihat puak2 Melayu yg busuk & hina
      Mereka rela jadii keldai tunggangan kafir Hindu dan China
      Semua itu sbb mereka taksub dan terikut Matdey durjana
      Tapii, mereka teruk berkinja, Matdey cabut ntah ke mana

      Padam
    2. Caii babi semua mcm ikan, umpan dedak Matdey pancing
      Nak naikkan anak si Boboi, dia mau jatuhkan parti dacing
      Tapi Sabtu ni, iblis dajal ni nak lari, cai babi kena kencing
      Tiinggal le berkuntau kat jalan, cai2 biol bebal taik kucing

      Padam
    3. Sabtu nanti cai2 babi akan terloncat kat jalan serupa kera
      Tapii Matdey bagii tahu awal dia nak cabut ke luar negara
      Memang cerdiik inii keling tua bangka pencetus huru hara
      Iblis ni lari awal lagi takut nanti FRU pelakong dan cedera

      Padam
    4. Madey barua ni jenis batu yg percikkan api secara lembut
      Diia dah cuba bakar puak cai2 babi biol dungu otak sabut
      Dia tahu perarakan Bershit5 akan jadi ganas kelam kabut
      Maka mamak Kerala pondan tua ini awal lagii belah cabut

      Padam
    5. Matdey penderhaka bangsat memang barua maa chee bai
      Dia hasut dan kumpul puak Melayu bebal punya pak lebai
      Namun dia sedarii Bershit nanti akan jadii serabut serabai
      Maka keling tua ni cabut lari dulu, takut FRU balun & tibai

      Padam
    6. Puak cai biingai kena kencing dgn Madey mamak Malabari
      Si tua kutok tu pedajalkan mereka untuk kepentingan diri
      Bila mereka dah bersiap nak mengganas, Matdey pula lari
      Dah kena kencing terkedu ler keldai DAP ni menggigit jari

      Padam
    7. Semua cainitakut madey..ketua perompak pengeut..

      Padam
    8. Perompak2 hidup senang dapat billion free..cai merapu2 hidup miskin kerana bebal..

      Padam
  11. KALAU BERANI MINTAK MAHA MEGA BATUAPI TAHAP DEWA MEDDEY KUTTY SAMAN SEGERA NAJIB PASAL TUDUHAN YANG MAHA MEGA BATUAPI TAHAP DEWA YANG DIA FATNAH SELAMA INI....

    MEMBATUAPIKAN WSJ..SR..SPORK ..SWISS YG DAH LAMA MEMUSUHI MALAYSIA KANTOI AKHIRNYA.. TERKINJA KINJA MINTA NAJIB SAMAN... TAPI NAJIB TAHU PERMAINAN MAHA MEGA BATUAPI BARUA YAHUDI YG SEDANG KEPANASAN SKG INI..

    MEMBATUAPIKAN DOJ DAN FBI DENGAN MENYURUH BARUA PEMBANCUH KOPI KE USA MERASUAH BERJUTA JUTA DOLLAR ... PELIK DOJ DAN FBI TARIK BALIK SAMAN PADA NAJIB SEBAB TAHU DOJ TAHU PERMAINAN MAHA MEGA BATUAPI TAHAP DEWA MADEY KUTTY... AKHIRNYA DOJ MAIN BELAKANG MAHA KUTTY TAHAP SIPUT BABI BILA DOJ TAHU KELENTONG SI BATUAPI NI

    BILA SUMA X JALAN HASUT RAKYAT HADIR BERSIH 5 SBB NEGARA NAK BANGKRAP ... BILA SUMA TAK JALAN ...BERSIH 5 JADI PLATFORM TERAKHIR MAHA MEGA BATUAPI TAHAP DEWA MEDDEY KUTTY... YG PELIK SI MEGA BATUAPI NI DAH AWAL AWAL LAGI CABUT LARI KE LUAR NEGARA

    ADA 2 RAJA DAJJAL DI MALAYSIA SEDANG MENGHANCURKAN ISLAM DAN UMAT MELAYU SEKARANG INI
    1. RAJA PENIPU MALAYSIA ANWAR ALJUBOORI DENGAN PLURALISMA MURTAD
    2. RAJA MEGA BATUAPI TAHAP DEWA SEDANG KEPANASAN BILA SEMUA FITNAH TAK JALAN

    DUA DUA INSAN DAJJAL INI DARI UTARA KEDAH LAMA.... NAK TAHU SEJARAH KEDAH LAMA MEMANG TERKENAL DENGAN PEMIMPIN PENGKHIANT DI BUMI BERTUAH INI


    AWASI DUA DAJJALL YAHUDI INI....

    AYUHJ SEBARKANNNN...!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kikiki...prOoTt arghhh leganya..fUuCccccKkkkπŸ΅πŸ™ˆπŸ™‰πŸ™ŠπŸ’πŸ·πŸ½

      Padam
    2. Raja klentong bertitah lagi dengan skrip yg sama..modaldah abis..

      Padam
    3. Perompak2 hidupsenang lenang dapat billion2 free...cai klentong merapu2 hidup miskin..

      Padam
  12. Matdey keliing dajal memang terkenal siifat haloba tamak
    Diia ajak rakyat guling kerajaan ini lahanat punya mamak
    Buat kempen bebas Nuat pnutoh jubor pun diia tergamak
    Memang tepat kalu Matdey ni diberi gelar jalang pukimak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila dia ajak rakyat gulng kejaan?pandai ko buat fitnah..

      Padam
    2. "Bila dia ajak rakyat gulng kejaan?pandai ko buat fitnah.."

      .......

      Btul gak, bila tun suruh guling kerajaan? Umno sebenarnya dah korup, jadi elok lah selepas ni jadi pembangkang plak.

      Padam
  13. Dia tak ajak rakyat guling kerajaan pun..ko plak putar belit..dia ajak rakyat buang najib dan umno...perompak ni menyebabkan barang2 jadi mahal susahkan rakyat....ahli umuno bebal bela perompak..bebal betol2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila rakyat buang najib dan umunu baru perompak2 wang negara dapat disumbat ke penjara sungai buluh...macai2 bodoo mati kelaparan..he2

      Padam
  14. Admin..bukan kroni yg beli harta2 mewah dari wang rompakan 1mdb tu tapi Ahli2 kumpulan perompak yg diketuai Najib..

    BalasPadam
  15. Satu je nk ckp.. dah lama dah korang dibodohkan matdey

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib dan perompak2 hidupsenang lenang kayer raye dapat billion free..ko yg bodoh kena klentong dengan najib hidup miskin kerana bebal..melayu memang bodoo..dapat upah sikit dah terkinja2 lupe diri..

      Padam
  16. WTF ohtman singaporean..

    BalasPadam
  17. Sdr Sarawak Scholar.

    Saya assume jawapan pendek tapi mantop semuanya itu datang dari sdr lah ya.

    Saya faham diaorang ni bukan nak cari kebenaran atau bahas kebenaran tetapi semata-mata nak kacau daun. Kalau jawab panjang2 berisi pun kekadang tu buat penat ja.

    Kekadang bila isunya penting sesama kita saja sdr tunjukkan kehebatan berhujah siap dwibahasa lagi.

    Saya masih tertanya2 siapa seorang lagi scholar yg mampu menulis dgn baik dlm BI, siap lagi Tanpa Nama yang kekadang muncul juga memberi komen yang pendek tapi bernas, dan ada seorang tu yang Agak berpengetahuan juga di bidang undang-undang.

    Kekadang ada ramai bg komen di bawah Tanpa Nama. Kalau ted manoff tu saya dah cam pun.

    Apa pun syabas buat sdrku Sarawak Scholar.

    Salam perjuangan. Semoga usaha kecil kita ini diberkati dan diberi pertolongan oleh Allah.

    Aamiin.

    BalasPadam
  18. 1. http://www.thestar.com.my/news/nation/2016/04/07/pac-najib-not-accountable-over-1mdb-dealings/.....Najib tak patut dipersalahkan kata Tan Seng Giaw

    2. http://www.reuters.com/article/us-switzerland-malaysia-investigation-idUSKCN0VB2LJ ...swiss ag kata Najib bukan suspek utama.

    3. http://www.mas.gov.sg/News-and-Publications/Media-Releases/2016/MAS-directs-BSI-Bank-to-shut-down-in-Singapore.aspx ...ni yg paling baru kenyataan MAS. Takde pun sebut Nama Najib, 1mdb, riza yg ada cuma "pegawai bank" Jho low.



    Kemudian kaji balik...

    4. Kerajaan Arab Saudia sahkan menderma rm2.6b kepada Najib sebagai dana politik tanpa syarat.

    5. SPRM sudah menemui penderma.

    6. 1mdb berhutang akibat membeli aset2 strategik dan kemudian menghadapi masalah cash flow. Terpaksa jual aset setelah penerbitan ipo disabotaj oleh pihak2 tertentu. Hutang pun selesai kecuali bon2 jaminan yg telah dijamin oleh IPIC.

    Soalan aku pada penjilat lendir dan kahak mamak...

    1. Dimana rompakan?

    2. Apa yg dirompak?

    3. Siapa saksi?

    4. Apa bukti?


    MAMAK TUA SI PENCACAI NAJIS berkata dalam mahkamah kepada hakim "Saya dengaq orang cerita kat saya...."....maka mahkamah terpaksa tolak saman si mamak tua....

    Maknanya kamu2 yg percaya kepada tuduhan2 si mamak hanya menjilat sisa2 air liur simamak yg menjadi lendir dan kahak.....akhir kata...

    KAHKAHKAH.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1.Bila kerajaan Arab Saudi sahkan diorang yg bagi derma? Saya dah tgk videonya, ia bukan pengesahan pun. Ia hanya satu jawapan kepada soalan yang ia jawab sekali lalu mengakui apa yang dikatakan Najib dan bukan mengakui kebenaran yang wang itu adalah derma. Siapa penderma? Raja, anak Raja atau kerabat diraja?

      2. SPRM sudah menemui penderma? Siapa? SPRM 2 kali usulkan tindakan lanjut kpd AG tetapi AG tolak dan suruh tutup kes. Ini pun saya tengok sendiri.

      3. Best evidence rule adalah money trail dan bukan pengakuan dari orang yg bukan pun penderma apatah lagi orang yg sama keluarkan dua versi berlainan dan versi kedua dihalang sebarang soalan tambahan media. Sidang media apanya tu?

      3. Beli aset strategik dgn harga murah dan jual balik dgn harga tinggi? Atau beli aset nakntamat tempoh dgn harga tinggi dan hutang dan jual balik dgn harga lebih murah. Ini strategi ka? Kalau begini tom and jerry pun boleh bisnes lah.

      Soalan2 lain itu jawpannya mudah.

      Sudah gaharu cendana pula sudah tahu bertanya pula.
      Kura2 dalam perahu pura2 pulak buat tak tahu.

      Padam
    2. Berayon bodoo..citer tahun brape tu? Seng giaw dah cakap dia ulas atas laoran odit saje..najib tak rompak tapi duit dlm akaun dia 2.6 billion tu derma bapak ko..tapi bapak plak rompak bank mana?..ko ketrunan prompak..fuckoof

      Padam
    3. Dah tau takda apa dirompak, takda apa dicuri, takda saksi, takda saksi, kenapa tidak disaman org yang mendakwa? Cuakkah

      Padam
  19. Blog ini adalah habitat untuk geng otak ber-air dan dan jiwa kacau sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa masuk ke sini? Sekali lagi cakap lain buat lain.

      Orang-orang yang tinggalkan UMNO kerana diketuai penyamun tak terhegeh-hegeh nak masuk rumah UMNO tapi yang di sana yang terhegeh-hegeh masuk ke sini.

      Sudah masuk ke rumah orang dicaci pula tuan rumah. Ape kebenda ni.

      Padam
    2. Macam 5.21 bebal nak mampos ingat dah kaer sangat

      Padam
    3. Kikikiki... jon@doe aka mat ghuyup bin sputnik ... tak payah nak merenyeh renyeh dan sebut sbut lagi nama umno... lu dah berambus dari umno lu kasi bikin BERSATU haprak tu baik baik.... dah berambus buat cara berambus ... PRU 14 nnti baru UMNO ajar suma dinasour haprak umno yg tatau nak balas budi dan ucap tima kasih...


      fuuuCCcCkkkkkk....

      Padam
    4. Aiik belum memegang kuasa dah nak sekat kebebasan bersuara. Kalo berkuasa, kem isa kemunting tentu diaktifkan balik.

      Padam
    5. Bila aku merenyeh. Aku sebut UMNO dalam keadaan maksudkan aku dah tinggalkannya, bukan dalam keadaan terhegeh atau merenyeh.

      Yang kamu buat apa di sini. Sudahlah tak dijemput, buat onar pula. Pergilah ke mykemut dan yg sewaktu dengannya.

      Dasar bebal dedak.

      Ah mencarut lagi. FAN TUN memang genius.

      Padam
  20. Mahathir,
    Ko boleh tipu semua kami dalam sebahagian masa
    Ko boleh tipu sebahagian dp kami
    sepanjang masa
    Tapi ko TAK boleh tipu semua kami sepanjang masa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu.

      Dalam undian online terkini yang dijalankan di FB, masih ada 3% yang tidak dapat 'ditipu' oleh Tun M.

      Nampaknya 97% warga Malaysia memilih untuk 'ditipu' oleh Tun M.

      Kesemua 3% ini adalah pejuang agama bangsa dan negara yang 'tidak makan dedak'.

      Tak caya pi tanya Jamal Yunos.

      Kan kan kan? ..

      Padam
    2. Sebab itulah ada sejuta baju kuning nak turun sabtu ni.

      Padam
  21. Adalah sangat bangang kerajaan Arab Saudi bersekongkol dengan mengiakan pembohongan najib jika wang dema dari Arab Saudi itu adalah suatu yang dusta.Ini sudah masuk katogeri diplomacy tahap sewel.Sampai begitu sekali pemikiran penentang najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong!!

      Sebab tu kena tengok balik cerita tu dsn video2 berkenaan dan bukan baca ulasannya. Ulasan boleh dibuat ikut suka pengulasnya.

      Kena tengok juga latar belakangnya dan kenyataan lain si tuan badan.

      Sewel juga orang yang percaya memang duit itu datang dari derma Arab. (Kecuali yang makan dedak ada pertimbangan lain).

      Padam
  22. Kalo ko tak sewel kenapa najib takut bersihkan nama dia yg dah dibusukkan oleh DOJ melalui sisatan fbi..dah berbulan2 ko ni seweel..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6.00
      taknpayah nak.putar belit laa... aku nak tgk maha mega batuapi tahap dewa meddey kutty saman najib..... NOW....!!!!!

      Padam
    2. Loor tak baca berita ka?

      Mai nak habaq..

      Tun M dan 2 lagi telah pun menyaman Najib di mahkamah sivil di atas tuntutan Najib khianat amanahnya sbg PM.

      Dan Najib yang masukkan permohonan batal kes melalui afidavit tanpa mahu duduk dalam kandang saksi beri keterangan membela dirinya dari dakwaan sivil ini.

      Kes masih berjalan.

      Nampak sangat tak baca berita apa pun. Tu pun ada hati nak temberang dan gebang.

      Padam
    3. Kenapa najib tak saman madey sebab madey fitnah dia?kalo aku dah lama aku saman madey ni..he3..mcm rafizi kena saman..kikikik..raja klentong turun takhta..tak bertitah2 lagi..

      Padam
    4. Raja klentong kerja dia nak klentong jer..he3

      Padam
    5. APA passal husam & Chang tarik balik saman
      APA pasal anina tarik balik saman
      APA pasal Khairuddin belah keluar
      APA pasal chedet tak setuju mohyiddin jadi PM.

      Padam
    6. Semua dah dijawab sebelum ini.

      Padam
    7. Soalan sibebaltak perludijawab

      Padam
  23. WTF perjuangan.

    BalasPadam
  24. John doe donkey n sarkas team merapu hari2 kat sini sbb kesepian..kesiannn

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kesepian pulak? Hehehe..

      Dulu kata demi upah, skrg kesepian pulak.

      At least sekarang kamu ngaku aku bukan masuk sini demi upah kan?

      Kesepian. Hahaha.. Kamu memang kelakar Kejora, cuba membuat analogi diri kamu ke atas orang lain. Kini ku tahu dirimu yg kesepian.

      By d way, aku punya isteri yang baik dan keluarga yang baik. Isteriku sgt cemburu dgn hpku ini dan menyuruhku berkahwin saja dengannya.

      Aku juga punya adik beradik yg akrab sama spt pak othman dan pak rahman, saudara mara yang ramai dan kekawan yang baik berkawan bukan demi dedak.

      Kekawan dari ahli Masjid dan ahli surau juga ramai Alhamdulillah. Tiada masalah dalam mencari peserta tahlil dan sbgnya.

      Hari ini pula aku lebih aktif di sini kerana aku bercuti untuk urusan membaiki kenderaanku. Banyak masaku di bengkel. Baru nak balik ke rumah ni.

      Kekadang ada harinya banyak aku nak reply tapi masa ketat jadi aku lepaskan saja. Kekadang hanya satu atau dua postinf saja aku mampu disebabkan jadual yg ketat. Lagipun ramai lagi selainku dalam ni yg boleh menjawabmu Kejora.

      Alhamdulillah Allah memberikanku rezeki yg baik sekalipun tidak mewah.

      Unknown, percayalah rezeki kita di tangan Allah.

      Cukuplah sekadar itu, nanti kamu Kejora menangis pula mengenangkan kesepianmu dibandingkan denganku.

      Padam
  25. Sahabatku John Doe apakata kamu menjejaki laman web WSJ sendiri yg melaporkan 2.6b itu diakui benar-benar datang dari kerajaan Arab Saudi- disertakan "money flow" masuk dan dipulangkan baki dari 2.6b tersebut,alangkah malangnya kamu ..hehe

    Bertambah malang pengesahan dari Menteri Luar Arab Saudi sewaktu ditanya oleh wartawan "apakah benar pembelaan najib yg mengatakan dana 2.6b datangnya dari kerabat diraja Al-Saud" -

    lucunya seluruh lidah alam maya tuan2 politik kamu menyifatkan pengesahan itu adalah semata-mata mahu menjaga air muka menteri luar Malaysia yg berada disisinya pada waktu itu.

    Berkait dakwaan kamu yang hampir seluruh barisan kepimpinan UMNO adalah perompak - dan dilindungi dengan kuasa yg mereka pegang.

    Ingatlah hampir seluruh barisan kepimpinan tuan2 politik kamu juga merompak - dengan dilindungi kuasa yg ada pada mereka.

    Masih ingat salah seorang dari tuan politik kamu yg pernah memegang jawatan sebagai Menteri Besar Selangor

    - bagaimana dia dibaham oleh tuan2 politik kamu yg lain - kini berkelana terasing bagaikan kain buruk - namun kisah pengkhianatan ini ditutup dengan permohonan maaf oleh tuan2 politik kamu kepadanya.

    Maha Suci Allahswt - mengikut master plan yg dirangka (dikenali sebagai OPS Langkah Kajang) dari Rafizi Ramli kini merupakan si kambing hitam kerana menggantikan Tony Pua menyiarkan kepada umum hasil siasatan akhir PAC - Anwar Bin Ibrahim bakal menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim dengan jalan hitam yang hanyir.

    Kini siapakah yg menjawat jawatan MB Selangor ??

    Dimana terhumbannya Anwar Bin Ibrahim waktu ini ??

    Lalu apa nilai segala dokumen pembuktian, segala tuduhan, fitnah yg dikalungkan kepadanya sebelum itu ??

    Kamu ingin mengangkat tuan2 politik ini sebagai pemerintah pusat ??

    Sila tunggu pada PRU akan datang atau kamu boleh merusuh dijalanan pada 19 nov 2016 - dan ulangi perbuatan yg pernah kamu lakukan di waktu BERSIH 4.O .. kerana si baju merah dikhabarkan bakal menjadi galang gantinya.. hehe πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‡πŸ˜˜

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko print screen sebagai bukti..

      Padam
    2. Tak apalah Unknown. Nxt time kalau ada masa kita boleh share details betulkah Arab Saudi akui unequivocally 2.6b itu derma.

      Nxt time kalau ada kesempatan kita boleh kongsi bukti ini dan nilaikan.

      Mcm yang aku kata aku melihat sendiri kedua2 rakaman video dari tuan badan. Ia jelas kontradik dsn tidak unequivocal. Panjang nak cerita pun.

      Memadailah dgn prinsip Best evidence rule is the money trail itself.

      Oh ya, aku masih teringat placard AG yang tunjukkan sumber2 derma itu daripada companies yang related dgn 1MDB.

      Apa pun kamu fikir baliklah Unknown kenapa kamu menggunakan standard yang berlainan di dlm kedua2 situasi.

      Isu lain nxt time. Lagipun mgahrib dah hampir ni.

      Padam
  26. Jho lo akan tersenyum lebar tengok macai2 bodoo melaiyu umno berhimpun tengah panas nak pertahankan dia dari ditangkap ...terpekik2 dan terlolong2 plak..jho lo dah kaye bilion2 dapat duit free..malaiyu bodoo terpekik2 hidup miskin kena bayar cukai gst lagi..memang melayu umno keturunan bodoo..diklentong oleh najib dan jamal jamban..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku ok je..hidup pn hepi.hati sng..takde la huru hara mcm macai protun n prodap ckp..ke hidup ko yg serabut pastu samakn org lain

      Padam
    2. Baru2 ni aku dah cakap sebab ko prompak mcmn najib dan jho lo..hidup ok laa..ko terus cabut he3..keturunan promppak..

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    4. Betul jawapan 6:28 tu.

      Kamu gembira dan ok sebab ada share dalam rompakan.

      Di luar sana sampai ada yang bunuh diri diakibatkan ketidakadilan perompak2 ini dan kamu kafirkan pula si mati itu tanpa ilmu.

      Hatimu sudah hitam sehingga kesengsaraan orang kamu jadikan bahan makian demi sesuap dedakmu

      Padam
  27. Melayu umuno diperbodohkan oleh cina jho lo...mana nak rasa malu teloq pun jholo dah pegang..

    BalasPadam
  28. Maha dewa batuapi perlu saman atas kapasiti 1mdb...act NOW....!!!!!

    BalasPadam