Khamis, 3 November 2016

Sayang Anak Tiri Tirikan..!


Rasanya bukan tuah tapi buah anak tiri..! Anak tiri berbuah sebab 1200 masih berkembang..!


Cerita sejarah perjalanan ke China dengan mendapat pelaburan lebih 140 bilion tu admin belum sedia nak cerita kerana masih menunggu dokumen dan memerhati perjalanan mereka..! Berapa ratus bilion agaknya pelaburan China didalam negara sejak Najib memerintah? Dah merah ajer negara ni..!

Cerita buah anak tiri dulu ajer la..!

Buah apa?

Lu Fikir La Sendiri!!!


125 ulasan:

  1. Sayang Anak Tiri Tirikan.., kata Putra M.

    Kalau lah boleh di kirikan ... mungkin anak tiri yang nama dah busuk berulat di US tuh boleh jadi kominis - pendapat & pendirian kiri.

    Di Malaysia, kominis yang tak berniat "armed struggle" tak di ambik tindakan. Tapi kita boleh kondem dia, Jibo dan Rozy berterusan.

    "perjalanan ke China dengan mendapat pelaburan lebih 140 bilion" - tak tau berapa bilion yang dapat di masukkan nama si anak tiri. Mesti Rozy dah kira semua itu. Itu pasal si anak tiri di heret naik jet eksekutif Kerajaan, seolah olah dia pun orang gomen. Cheh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nah jawab nihh dulu!!!

      Dap buat laporan sprm yg Mahathir ada Lebih dp RM 1.194 trilion fitnah ke bukan?

      http://buletinsengal.blogspot.my/2015/12/cina-dap-buat-laporan-sprm-tun-dr.html

      Padam
    2. Ada sprm siasat?senyap jer...jadi baik ko pegi siasat dan lapor..pegi segera..kalo ko tak siasat ko memang pondan bodoo semula jadi..

      Padam
    3. OI si GoBLOG/TERORIS2 JIJIK GILA BABI HOMO2 PENYAMAQ si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA psl. si TUAN lu, si TERORIS DAPJUBOQ BABI dpt. RASUAH HARAM JADAH yang berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!!

      OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA kat RASUAH BERATUS BILIION utk. INDUSTRI2 SENJATA Barat/ISrael - apabila depa MEROMPAK/MENJAJAH Dunia Islam dgn. amat KEJAM! Dahlah memBUNUH umat ISLAM dlm. GENOSID sesuka hati bersama IS(IS)rael termasuk MENUBUHkan IS/IS! Dasar puak TERORIS JUBOQ BABI BARAT/ZIONIS!

      Dan lihat siapa si TERORIS ZIONIS JUBOQ BABI Soros-PERASUAH-PENGGUBAH WANG HARAM /PENIPU/PEROMPAK -no-1 dunia ni – yg. juga Leftenan KANAN empayar ZIONIS Rothschild-si PENUBUH rejim TERORIS KANIBAL ISrael serta pertalian Soros dgn. Bank-bank Switzerland yg. juga amat pro-RASUAH & terlibat dlm SINDIKET global SENJATA/DADAH - lepas tu K’jaan Switzerland/US-Barat nak MENYIASAT 1MDB kami; dasar si PENIPU/PENYANGAK nak MAMPOS) ! Di - http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm, GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION:

      …..Who was George Soros?

      ….The official story says that he was born in 1930 to Jewish parents and as a teenager had been chased from Budapest by the Nazis…..

      William Engdahl knows this to say about him:

      “Soros speculates on the world’s financial markets via his secret off-shore company Quantum Fund NV, a private Investment fund that handles a portfolio of four to seven billion US$ for several “clients”. The Quantum Fund is registered in the tax haven of the Netherlands Antilles in the Caribbean. In order to evade control of his financial activities by the U.S. administration not a single U.S. citizen sits on the board of Quantum. Its directors are a curious mixture of Swiss and Italian financiers.

      “Soros has been identified as a front man of the Anglo-French Rothschild banking group. Understandably neither he nor the Rothschilds want this important fact to be public, so the tight links to his friends in the London ‘City’, in the British foreign ministry, in the state of Israel and to his mighty friends in the American Establishment would stay concealed.”
      Among the members of the board of the Quantum Fund is one Richard Katz. He is at the same time head of the Rothschilds Italia S.p.A. in Milan and is also on the board of the commercial bank N.M. Rothschild & Sons in London. Another member of the board is Nils O. Taube.

      He is a partner in the London investment group St. James’ Place Capital which counts Lord Rothschild among its main partners. A frequent partner of Soros in several of his speculations – especially in the driving up of the gold quotation – is Sir James Goldsmith, a relative of the Rothschild dynasty. On the board of Quantum we also find the heads of some highly “discreet” Swiss private banks (who help the syndicated of organized crime – weapons and drugs – to launder their money)…….

      Padam
    4. Skru otak hilang

      Padam
    5. 8:21 PG,

      SPRM ada siasat. Tapi bila laporan sampai ke PN Pandi, dia buat derk aje.

      Dia mesti tunjuk terima kasih tak terhingga, dapat jawatan yang lebih besar kuasa dari dari Najib dari segi dakwa mendakwa. Banyak masalah negara sekarang berpunca dari situ.

      Gila, dia dengan tak di sangka sangka, alih alih, dapat jawatan itu, Mana tak nya dia sampai mati pun tak akan dakwa Najib, Rosmah, anak tiri, anak taro, katak puru .......

      Padam
    6. Tun m pergi Naik jet kerajaan hadiri majis perkahwinan di Perak http://darisungaiderhaka.blogspot.my/2013/09/pergi-makan-kenduri-pun-mahathir-guna.html?m=1

      Padam
  2. Nah jawab nihh dulu!!!

    Dap buat laporan sprm yg Mahathir ada Lebih do RM 1110 B fitnah ke bukan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah Jing Jibo keluar pagi pagi, hari ini. Kena kasi warning kpd pembaca yang tak selalu masuk di sini berkenaan blogger yg di bayar Najib untuk mencacai, menyanyah dan mendivert perhatian kita dari menghentam Najib, Rosmah, anak tiri Najib sebab menyeleweng 1MDB dan mengsonglap berbilion Ringgit masuk akaun bank depa.

      Ini dia CV Jing Jibo itu -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. Mengarut...pi makan ubat.

      Padam
    3. Nah jawab nihh dulu!!!

      Dap buat laporan sprm yg Mahathir ada Lebih do RM 1110 B fitnah ke bukan?

      http://buletinsengal.blogspot.my/2015/12/cina-dap-buat-laporan-sprm-tun-dr.html

      Padam
    4. Ada di sebut di komen di post yang lalu anggapan yang nasihat "jangan pedulikan dia, pulaukan dia" itu di buat oleh admin Putera M.

      Kalau itu timbul dari CV Jing Jibo di tas, sukacita saya sebutkan bahawa nasihat tersebut di atas bukan datang nya dari Putera M atau admin nya.

      Seingat saya, Putera M tak ada keluar di ruang Komen, melainkan masa mengeluarkan komen dari blog, yang nampak nya di buat di atas permintaan pengkomen yang mahu pinda apa yang di tulis sabelom nya.

      Padam
    5. Nah jawab nihh dulu!!!

      Dap buat laporan sprm yg Mahathir ada Lebih dp RM 1.194 trilion fitnah ke bukan?

      http://buletinsengal.blogspot.my/2015/12/cina-dap-buat-laporan-sprm-tun-dr.html

      Padam
    6. Dalam pada menyebut hal di atas, sukacita jugak saya menarik perhatian Putera M bahawa sistem yang di guna nya sekarang tidak membenarkan pengalihan komen membalas ke lain tempat, bila sudah di taip derap nya di sesuatu tempat.

      Di pindahkan ke tempat lain pun, bila tekan butang Terbitkan, akan keluar di tempat yang mula2 derap komen itu di tulis.

      Kalau lah Putera M boleh tukarkan keadaan tak boleh pindah derap komen itu, amat lah selesa menulis komen di sini. Maalom lah, manusia tiada yang perfekt, kekadang mahu pindahkan tempat derap komen itu. T. Kasih

      Padam
    7. ?.51 melayu pondan bodoo semula jadi ternakan jho lo

      Padam
    8. Anjing Jibo
      Menggonggong tak tentu pasal
      Sanggop diJubo
      Sebab Dedak mulot dah sental

      Padam
  3. Ini pantun tiga empat kerat untuk kejora,dengar yea...

    Najib kak mah kaya raya, rakyat disuruh makan kangkong,

    Rakyat dianaiya,Najib Kak Mah dah jadi king kong,

    Tugas malaikat catat perbuatan ini king kong,

    Najib Kak Mah kejora pencacai bakal kena pelangkong.

    BalasPadam
  4. Hah, gamak nya gomen Najib tak kasi pun Dewan Bahasa & Pustaka bantu rakyat. Baca komplen ini dan jawapan DBP -

    So'alan: "Salam 1 Malaysia, Saya ingin meminta nasihat DBP tentang maksud perkataan 'pencacai' yg saya percaya kata dasarnya 'cacai'. Saya dapati akhir-akhir ini banyak orang menggunakan perkataan ini Saya berharap pihak DBP dapat memberi maksud pencacai/cacai itu. Untuk makluman saya sudah cuba menggunakan khidmat PRPM DBP dalam talian namun gagal. Sekian.

    Jawapan DBP: Seperti yang tuan maklumi, perkataan cacai atau pencacai tidak ada dalam sumber rujukan kami. Walau bagaimanapun apabila sesuatu perkataan itu banyak dirakamkan penggunaannya dalam kalangan masyarakat, perkataan itu akan dimasukkan sebagai entri dalam penerbitan kamus terbaharu. Maklumat ini akan disampaikan kepada Bahagian Perkamusan yang masih dalam proses penyusunan kamus baharu bahasa Melayu.

    Jawapan itu di beri pada 18.07.2012. Sampai sekarang takda definasi atau penerangan istilah "cacai" itu. Jibo takut di cacai.

    Tapi kita boleh terus gunkan istilah itu dan hentam seterus nya Jibo punya pencacai2.

    Hingga depa berkecai.

    BalasPadam
  5. Pewmcacai=perompak..ha3

    BalasPadam
  6. Najib bawak anak tiri bersama ke china sebab nak perkenalkan kpd orang china perompak wang 1mdb yg tinggal di AS seblm DOJ sita rumah dan harta2 mewah di US...perompak2 cina boleh ambik riza sebagai ahli baru...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia bawak eunuch Malaysia.

      Orang Cina suka eunuch. "Senang bikin niaga," depa kata di Malaysia.

      Tak tau mcam mana depa cakap di China di mana eunuch jadi kaya, berkuasa dan berpengaruh, yang hampir perintah negara itu tapi menyebabkan dinasti Han telungkup 2,000 tahun lalu.

      Padam
    2. Riza pun penganggur sekarang..belanja harian harapkan mak dia yg bagi..nak balik rumah mewah diAS tak boleh lagi sebab dOJ dah halau...duit dalam bank DOJ dah control..hasil filem di red granite DOJ dah kunci..nasib perompak haramjadah...nak idup mewah dengan goyang kaki...nelayan,penoreh getah,penanam padi,jaga,pemandu yg turut kena tanggon1g hutang 1mdb..

      Padam
    3. Hahaha, Riza penganggur. Dia patut angkat placard yang bertulis "Sokong lah aku", jalan kiri kanan di depan panggung wayang di Hollywood.

      Padam
  7. Anon 7.24, 7.39, 7.40.
    Kenapa membebel kat sini? Anda perlu tanya soalan tu kat Najib sebab dia kawal semua badan penyiasatan diMalaysia ni. Dia hanya perlu beri arahan kepada pihak2 berkenaan jika benar dan ada bukti Tun songlap duit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon tu kena sawan babi...kikikii

      Padam
  8. Adakah najib bawak anak dia dari bini pertama bersama ke china?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak mampos?, kata orang Johor.

      Mana boleh si pendek gemok gedempol tengok atau dengar laki dia dekat dengan bini pertama pun.

      Nak kena Altantuya?

      Padam
  9. Salam Sdra john doe, dato rahman dan sdra othaman,

    1. Adakah ahli agamawan termasuk institusi mufti dan islam TAKUT PADA ALLAH?

    2. Bagaimana kita hendsk buktikan mereka ini betul agamawan?

    3. Apakah kita muslim boleh buat selective actions to suit out own interest walaupun muslim lain akan terima akibat selective actions kita?

    4. Sdra john doe pernah huraikan maksud antara accomplisher dan bystander vix hypocrite atau munagiq. Sehingga sekarang saya masih gagal memahami sejelas-jelasnya.

    5. Adakah hati agamawan kita dah tertutup dengan kebenaran Allah?

    Saya banyak berfikir bahawa kemungkaran yang pemimpin2 kita lakukan seolah2 "dilindungi" oleh orang2 yang kononnya berbakti atas nama Allah....

    Sejujurnya saya dah tak rasa hormat langsung pada institusi mufti dan islam in the present day situation....i feel helpless, hopelesd and unconvinced and ....Every friday saya disogok oleh khatib atas mimbar dengan "It takullah, wa usikum bitaqwallah.....".



    BalasPadam
    Balasan
    1. Agamawan takut kpd Allah tapi lebih takut kpd najib macam macai2 pondan bodooh ternakan jho lo..

      Padam
    2. Mr scholar

      Dgn rendah diri;

      Saya dapat lihat keresahan saudara di atas tindakan para agamawan kita memilih untuk melihat sahaja kemungkaran besar keleptokrasi disebabkan sayangkan jawatan. Saya cadangkan sdr mengikuti FB Ahmad baharom Collection. Beliau juga mempunyai keresahan yang sama.

      Adakah mereka takut kpd Allah? Ya. Sejauh manakah ketakutan mereka kepada Allah memberikan kekuatan untuk mereka bercakap benar terhadap pemerintah yang jahat, itu biar mereka jwb secara bil-hal.

      Adakah mereka agamawan? Ya, Sebab di kalangan muslim mereka mempunyai kedudukan dan memegang amanah agama. Ulamak? Itu saya dah jawab.

      Saya mohon kongsi; hampir 20 tahun lalu saya gemar membaca dan mengkaji tentang hadith2 peristiwa di akhir zaman, disebabkan ingin menilai keadaan dan apa kita patut lakukan. Skrg apabila fitnah lebih dahsyat berlaku saya cari lagi.

      Satu faedah yang lebih besar daripada hasil mengkaji hadith2 akhir zaman ini ialah ia dapat memberikan ketenangan jiwa kpd kita kerana kita tahu kejahatan yang adahari ini telah pun diceritakan oleh Baginda 1400 tahun dulu.

      Alasan: apabila fitnah datang dari rakyat kepada pemerintah ia tidak dahsyat disebabkan pemerintahan bukan di tangan sumber fitnah, tapi apabila fitnah datang dari pemerintah ke atas rakyat maka kesannya sangat besar dan dahsyat disebabkan pemerintah memegang kekuasaan itu. Fahamkan maksudnya?

      Maka janganlah kita kecewa kerana ia berlaku. Malah kita tidak perlu kecewa apabila melihat adanya anjing2 yang diberi makan dedak oleh sang pemerintah ini untuk membelanya sebab kewujudan mereka ini (anjing2) telah pun disabdakan Nabi.

      Nak terus sebat dan balun anjing2 ini? silakan. Nak kecewa kerana ada yg memilih menjadi anjing? Jangan kecewa.

      Bersyukurlah kita apabila hati kecil kita mengesahkan bahawa kita tidak menuruti jalan yg salah di dalam memilih apa tindakan kita. Selebihnya kita serahkan kepada Allah.

      Mari kita lihat bbrp hadith akhir zaman:-

      No. 1

      Dari Anas Ra, Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wassalam bersabda : "Akan terjadi di suatu zaman atas umatku di mana para penguasa mereka seperti Singa, dan menteri-menterinya seperti Serigala, dan Hakim (para penegak Hukumnya) seperti Anjing, serta rakyatnya seperti Domba/Kambing. Bagaimana mereka para domba [para rakyat] bisa hidup diantara kerumunan para Singa, Serigala dan Anjing?" (HR. Ad-Dzahabi)


      No. 2

      Daripada Huzaifah daripada Nabi SAW, Baginda bersabda : "Bahawasanya akan wujud (akan datang) para pemerintah yang berbohong dan berlaku zalim. Barangsiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan membantu atas kezaliman mereka, maka (mereka) bukan daripada (golongan) kami dan aku bukan daripada (golongan) mereka, dan dia tidak akan menemuiku di haudh (telaga kauthar di akhirat kelak). (Sebaliknya) sesiapa yang tidak membenarkan pembohongan mereka dan tidak membantu atas kezaliman mereka, maka dia daripada (golongan) ku dan aku daripada (golongan) nya dan dia akan bertemuku di haudh". (Riwayat Imam Ahmad dalam musnadnya. Kata guru kami, Syeikh Syu'aib al-Arna'uth, sanad hadith ini sahih berdasarkan syarat al-Bukhari dan Muslim).

      Apa kata kita lihat sabda2 nabi berikut:-

      No. 3

      "Kebinasaan bagi umatku (datang) dari ulama su’ mereka menjadikan ilmu sebagai barang dagangan yang mereka jual kepada para penguasa masa mereka untuk mendapatkan keuntungan bagi diri mereka sendiri. Allah tidak akan memberikan keuntungan dalam perniagaan mereka itu". (HR al-Hakim)


      No. 4

      “ Barangsiapa yang mempelajari suatu ilmu (belajar agama) yang seharusnya diharap adalah wajah Allah, tetapi ia mempelajarinya hanyalah untuk mencari harta benda dunia, maka dia tidak akan mendapatkan wangi surga di hari kiamat.” (HR. Abu Daud no. 3664, Ibnu Majah no. 252 dan Ahmad 2: 338)

      Saya lampirkan hadith2 di atas bukan untuk tujuan menghukum sesiapa pun tapi untuk sahabat saya mendapat ketenangan jiwa diakibatkan kecewa dengan para agamawan yg memilih utk membisu berbanding berkata benar.


      Wallahu a'lam.

      Padam
    3. Syaa telah menaip dengan panjang tadi dan sertakan banyak hadith2 lain tapi tak muat jadi saya delete. Tak boleh nak kopipes simpan di tmpt lain dulu. Saya hanya guna hp.

      Saya mohon beredar dulu.

      Padam
  10. Matdey bawak anak dia, Marina, pendokong dan penyokong Pluralisma dan LGBT naik jet bersama ke China dulu, tak timbul kecoh pun...dia pun bukan ada jawatan apa dlm kerajaan...hanya sekadar seorang peluang kebebasan seks dan kebebasan menukar agama...pukimak punya Matdey sekeluarga...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila, bila, bila? Masa dia PM ke?

      Kau gila? Menuduh liar, tak kasi tarikh, link dsb nya?

      Pukimak kau busuk ke? Bila beranakkan kau, sebagai bayi pun mulut busuk ke? Sebab kau selalu mencarut. Bedebah.

      Padam
    2. Ini bukti nya tun m bawa Anak dia ke China
      http://pakdin.my/budaya-china-keluarga-pemimpin-dijemput-sama-dalam-lawatan-rasmi-termasuk-semasa-mahathir-menjadi-pm/

      Padam
  11. Ko ada bukti?..jangan pandai 2 buat citer fitnah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukti?

      “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, dan dari 136 pages of 1MDB DoJ report and lawsuits, kepala hotak kamu kempis kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”

      Padam
    2. Bro...saya mintak cai bongok bagi bukti tuduh tun bawak keluarga ke cina..

      Padam
    3. Ini bukti tun m bawa Anak dia China pro lgbt ke China

      http://pakdin.my/budaya-china-keluarga-pemimpin-dijemput-sama-dalam-lawatan-rasmi-termasuk-semasa-mahathir-menjadi-pm/

      Padam
  12. Apa citer kes perbicaraan kat Singapore?

    BalasPadam
    Balasan
    1. What is actually the bloody pig ‘cais’ are trying to reveal
      Ex-staff of a Singapore bank under trial is not a big deal
      There is nothing mentioned anything J low or Najib steal
      As I had earlier said they are damn bloody stupid in real

      Padam
    2. Fitnah...mana ada perbicaraan disingapork..

      Padam
    3. pantun Kejora dah masuk
      demam lagi othaman hari ini

      kih kih kih...

      Padam
    4. Kejora bersenjatakan pantun je tak guna golok atau keris
      Ini le yang membuat hati Othaman biol jadi pedih terhiris
      Lebih tercabar dan terkedu le bila pantun bahasa Inggeris
      Melopong gigit jarii, digosok gentel binii dia punya klitoris

      Padam
    5. Asyiik ditaji Kejora, Othaman dajal udah jadi kurus kering
      Makin seharii, semakin tumpul diia punya kuku dan taring
      Udah terlopong, digentel klitoris binii dia sambil berbaring
      Tapi bini dah tua kelentit pun serupa asam gelugor kering

      Padam
    6. bini othaman punya...
      serupa asam gelugor kering?

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaahhhh ...

      Padam
    7. Ko hari2 merapu pasal othman...penyakit sawan babi tak ada obat mcm skru otak tercabut jugak...kalo ko tak caye ko tanya geng ko nek koyak rabak..kikikikikikik...muahahaha

      Padam
    8. Othaman bapok dah sentap telor pelir...

      Kah kah kah kah kah...

      Padam
    9. Come on old idiot Othaman, the audience especially the pig 'cais' are eager waiting to see at least one 'pantun' from you in English...

      Padam
    10. I've said once, and I've said twice
      But you never listen, to my advice
      You're a dead liar, nobody wants you around
      Your words so untrue, by the virtue of its sound

      Its not just once, nor its not just twice
      You lied many times with your stupid disguise
      Lo and behold, what's left behind
      By the guile and wit, of crooked mind

      ps:
      Go back to school to improve your English. Your English is still horrible & suck...!!

      Padam
  13. Jangan kita melalut buat komen pada institusi agama..jangan kita buat musuh dikalangan pembangkang..Bukan semua terlibat..Yg penting pembangkang kena bersatu ..pru14 satu lawan satu..Ayahanda Tun nampak ini terpenting..Kita kena kurangkan perselisihan dikalangan pembangkang..pengorbanan hati yg perlu dilakukan..puas hati tak penting..matlamat untuk agama Allah amat penting..bersatu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Sokong.

      Padam
    2. Kena ikut Professor Sanusi Padi Atas Bumbong punya cadangan...lepas PRU puak2 pembangkang kena gadoh...

      kah kah kah...

      Padam
    3. Teori ape ko pakai ni cai..lepas pru kena rompak lagi daa

      Padam
    4. SOKONG 8.57!!!

      PERBEZAAN PENDAPAT DIBENAR MALAH DIBENARKAN!!! BERTOLAK ANSUR ANTARA PARTI PEMBANGKANG SATU
      KEWAJIPAN!!! BERKONGSI KUASA SUDAH DITETAPKAN!!!

      AYUH KITA TUMBANGKAN NAJIB! SETERUSNYA SUMBAT MEREKA2 INI KE PENJARA KERANA MELAKUKAN MAKSIAT, ZALIM, MENGANAIYA RAKYAT, YANG PASTI, HUKUMAN AKHIRAT SUDAH PUN MENANTI MEREKA!!!

      Padam
    5. Ayoh tolak mungkar kerana cai2 tak tahu amar makruf nahii mungkar..

      Padam
  14. Alololo reza...dia takut stay sorang2 kat rumah...nasib baik hippo ajak dia bersama..bukan apa, skrg ni jenayah culik sangat membimbangkan..tak pasal2 kena cekup nanti...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia takut marina chin tangkap

      Padam
    2. Ko masuk took selampik punya blog , nampak jelas di situ

      Padam
    3. Cucu Tok Setan

      Padam
    4. No jawapan untuk soalan dibawah tuh.... faham




      Ko taip
      Marina mahathir pergi cina
      Tekan enter
      Klik image
      Nampak? Gambar ke 7 tu

      Padam
    5. Siti Hasmah ade?...kalo tak ade marina ganti mak die leer

      Padam
  15. http://khairulryezal.blogspot.my/2016/11/dulu-boleh-sekarang-tak-boleh-macai.html?m=1

    LINK DI ATAS utk MACAI YAHUDI HAPRAK X GUNA
    TANYA MARINA GEREJA MEDEY KUTTY G MANA..?
    BLOGGER BATU API INI MME HARAMJADAH
    SULUH JUBO LU SEBELUM BUKA PEKUNG DI DADA

    kikikiki.....barua yahudi penjajah punya perangai... kikikiki.... lrbih yahudi dari yahudi... kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blog Cucu tok setan..balaci pondan upahan yg kuat putarbelit..

      Padam
    2. Kota tak sedar diri ko to geng barua yahudi..smlm dah cakap..bengap..cepat2 lah setel hutang bank yahudi..orang lain tak main bank yahudi..

      Padam
    3. Ini CV utama ko cai?

      Padam
  16. Ini pantun tiga empat kerat untuk kejora,dengar yea...

    Najib kak mah kaya raya, rakyat disuruh makan kangkong,

    Rakyat dianaiya,Najib Kak Mah dah jadi king kong,

    Tugas malaikat catat perbuatan ini king kong,

    Najib Kak Mah kejora pencacai bakal kena pelangkong.

    BalasPadam
  17. 8.54 selalu cakap pasal anti plural,lgbt murtad...dia ni pejuang islam?tapi tak ade plak tv dan akhbar bangkit isu lgbt,plural dan seks...menteri jamil khir ato Jakim tak ada cakap pun isu ni ato dia memang suka mengada2 berangan nak tunjuk eksyen hero islam konon..

    BalasPadam
  18. Apa kesalahan najib dan pencacainya?

    Kesalahan najib? Menyamun wang dan harta rakyat.

    Kesalahan pencacai pula? Bersetongkol, bersubahat dan pengertian islam pula bersyubha.

    Maka ingatlah pencacai sekalian, bersyubha adalah sama beratnya hukuman dengan mereka yg menyamun.

    BalasPadam
  19. Cai2 tak tahu amar makruf nahii mungkar...dekat nak sampai bab ni ostaz dia meninggal...innalilaah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai2 plak jenis memang culas belajo agama...mak bapak pun tak cukup asas islam...apalagi bila ostaz dah tak ada dia orang pun Cabot laa..

      Padam
  20. 9.56
    KHAS UNTUK MACAI BODO BODO KUTTY
    HAK PERTAHAN GAY LGBT PLURALISMA MURTAD BUKAN UNTUK MENTERI
    INI PERJUANGAN UNTUK SEMUA PEJUANG ISLAM YG SUCI
    HANYA BARUA YAHUDI YG BODOH TAK MEMAHAMI

    kikikiki.... bila bodoh mengkaji dulu bukan mencaci... tuhan anugerah ko jadi bodoh utk ko cari kepandaian.. bodoooo macai bodooo... simpan sket bodoh tuhhh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kuasa menteri ko dan jakimlah benteras kalo bertentengan islam..orang lain ade kuasa ape?Jabatan agama negeri pon kena main peranan..tugas menteri ko pegi rasmi majlis jer?kenapa tak ada pun hebahan dlmtvdan akhbar isu ni..ko saje2 mengada2 berangan nak jadi hero cari publisiti murahan..bodoO semula jadi tak nak cari kepandaian ..kikikiki

      Padam
    2. TUHAN JADI KO BODOH UTK CARI PANDAI
      HAK PERTAHAN AGAMA MILIK TERSENDIRI
      JANGAN JADI BANGAU OH BANGAU BARUA YAHUDI
      BILA DAH PARAH DAH X GUNA LAGI

      Padam
    3. Ko malu nak ngaku plak dah jadi barua yahudi...dah pinjam bank yahudi malu2 kucing plak...ko sendiri lah pertahan...lina joy murtad ngankang kpd keling ada ko pertahan?

      Padam
    4. Ko tahu pertahan kepala perompak..merompak tu kerja mungkar..ko pertahan kesucian ajaran islam?bodooh tak pernah pandai2 otak ada tak reti fikir..

      Padam
  21. CINA DAP BUAT LAPORAN SPRM, TUN DR. MAHATHIR ADA KEKAYAAN RM1.194 TRILLION!
    Friday, 11 December 2015

    Ada satu perkembangan yang menarik....

    Siapa individu yang bernama Abdul Hamid yang tiba-tiba mendapat perhatian luar biasa hari ini, terutama daripada DAP?

    Chong Zhemin, Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak dan Setiausaha Politik Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming segera menggunakan isu yang dibangkitkan itu dengan segera membawanya ke pengetahuan SPRM menerusi laporan yang dibuat.

    Dalam kenyataan medianya, Chong Zhemin berkata laporan SPRM itu dibuat kerana dakwaan terbaru oleh Abdul Hamid bahawa Mahathir menyerang Najib kerana Najib telah menghalang Mahathir daripada membawa masuk dana berjumlah RM1.194 trilion ke Malaysia, sekaligus menjadikan Mahathir secara tidak rasminya merupakan orang terkaya di dunia.

    "Bekas rakan Tun Mahathir, Abdul Hamid mendakwa, antara alasan yang menyebabkan Mahathir menyerang Najib adalah kerana Mahathir gagal memindahkan wang berjumlah RM1.194 trilion ke Malaysia. Abdul Hamid juga mendakwa, Najib sebagai Menteri Kewangan enggan menandatangani dokumen yang membolehkan dana tersebut dibawa masuk.

    "Seandainya pendedahan tersebut adalah benar, ianya amat memeranjatkan dan telah memecahkan tiga rekod dunia.

    "Pertama, dengan RM1.194 trilion (USD279 bilion), akan menjadikan Mahathir sebagai orang terkaya di dunia, di mana nilai kekayaan bersihnya akan menjadi lebih 3.5 kali ganda lebih tinggi daripada orang terkaya di dunia menurut Forbes 2015 yang hanya memiliki USD79.2 bilion.

    "Kedua, dengan RM1.194 trilion dana yang dimiliki oleh Mahathir, akan menjadikan dia satu-satunya bekas Perdana Menteri di dunia yang mempunyai kekayaan terkumpulan bersamaan dengan 4.47 kali ganda berbanding belanjawan negara. Jumlah perbelanjaan Malaysia sebagai dinyatakan di dalam belanjawan 2016 adalah RM267 bilion.

    "Ketiga, Mahathir juga merupakan satu-satunya bekas Perdana Menteri di dunia yang mempunyai kekyaan luar biasa yang boleh membayar keseluruhan hutang luar negara. Hutang luar negara sekarang ini adalah berjumlah RM740.7 bilion.

    "Mahathir perlu menjelaskan bagaimana dia memperolehi kekayaan luar biasa itu yang merupakan 3.5 kali ganda berbanding kekayaan bersih Bill Gates, 4.47 kali ganda berbanding belanjawan negara dan 1.6 kali ganda berbanding hutang luar negara. Dia perlu menjelaskan dari mana sumber kewangannya dan juga jumlah cukai yang telah dibayarnya daripada kekayaan luar biasa itu.

    "DAP Perak hari ini telah membuat laporan di SKMM Ipoh ke atas Tun Mahathir berdasarkan dakwaan oleh Abdul Hamid. Saya menggesa, SKMM untuk melakukan siasatan sekiranya RM1.194 trilion dana yang dimiliki oleh Mahathir adalah secara haram dan mengambil tindakan segera sekiranya terdapat sebarang salah laku." - Chong Zhemin.

    http://buletinsengal.blogspot.my/2015/12/cina-dap-buat-laporan-sprm-tun-dr.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waduh, rupa-rupanya Matdey ini gila punya kaya meliana
      Patut le senang je diupah konco macai dekat mana-mana
      Takut kena korek lagi maka dia gi melutut dgn DAP China
      Inii rupa nya tembelang sebenar Matdey iblis kepala bana

      Padam
    2. Rakyat tertanya2 mcm mana Matdey, prinsip dia berubah
      Rupa-rupanya ni le punca dia cari DAP, ini keling bedebah
      Dia tahu kalau dia tidak tunduk, diia akan tumbang rebah
      Patut ler dgn Kit Siang kominis dia pergii melutut sembah

      Padam
    3. Kini tak boleh nak tutup lagi, tembelang Matdey terkopak
      Mcm mana jadii kaya meliana kalu bukan cara merompak
      Harta dia dah tak kisah, tapii naikkan jadi PM anak bapak
      Memang keling penderhaka ni dah patut dibagi penyepak

      Padam
    4. Matdey kata ‘nak selamat Malaysiia’, rakyat diia pekunun
      Rupa-rupanya keling Malabari ini, dulu besar kepala lanun
      Kalu tak ikhsan dari Najib, dia kena jenayah punya kanun
      Kini baru le kita tahu siapa ini bangsat punya ‘ta wau nun’

      Padam
    5. Matdey kata ‘nak selamat Malaysiia’, rakyat diia pekunun
      Rupa-rupanya keling Malabari ini, dulu besar kepala lanun
      Kalu tak ikhsan dari Najib, dia kena jenayah punya kanun
      Kini baru ler kita tau siapa ini bangsat punya ‘ta wau nun’

      Padam
    6. Cai pondan...ko la pegi siasat plak kalo sprm tak siasat...sendiri tanya sendiri plak komen...supaya nampak banyak komen..bodoo semula jadi

      Padam
    7. Cai babi 11.07 kenaper meroyan..?

      Kih kih kih...

      Padam
    8. Cai babi 11.17

      Bawak keluar le lagi CV basi taik palat busuk lubang burit emak ko tu...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh..

      Padam
    9. SPRM malas siasat sebab dia boring tengok muka2 balaci najib bodoo tak pernah abis2.

      Padam
    10. Matdey gi sembah Kit Siang dgn Nuat penjubor bukan le sebab nak gabung ngan DAP.
      Dia nak mintak tolong puak2 tu jgn dikorek lagi pasal kekayaan dia tu..
      Lepas itu, dia kena ugut dgn puak2 tu, suruh ikut telunjuk mereka.
      Sebab itu, bila puak2 tu tolak cadangan dia nak lantik Muydin blur
      Jadi PM, dia terpaksa akur...

      Kah kah kah...Matdey dah jadi anjing DAP & PKR...

      Padam
    11. Nuat penjubok dah jubokkan ko..ha3..sedap tak?

      Padam
    12. 11.26 +ko tu pondan pengecut takutperompak cina jholo..kikikik..bapak kotak ajar jadi brani..jantan pondan

      Padam
    13. Duit si Matdey rupanya berkontena bukan lah lagi berpeti
      Tak kan dajal ini pandai tarik duit guna kaedah ilmu sakti
      Dia berlakon, himpun gaji 29 tahun mahu buka kedai roti
      Memang betul pelesit bedebah, ini Matdey biol keling ceti

      Padam
    14. Ko hanye pandai meroyan jer..bukti habok pun tarak..

      Padam
  22. Bukan Najib tak tahu salah, atau sekurang kurang nya "tak kena" bila Riza ikut dia ke China dengan jet eksekutif kepunyaan gomen Malaysia.

    Dia tahu. Tapi tak boleh buat apa. Di tenong dek Rosmah, dia tak tahu nak tengok ke mana. "Hell hath no fury like a woman scorned." And that woman never takes no for an answer. Tanya lah kenalan2 rapat nya. Dah jenis dia. Amat teruk.

    Ha nya Tuhan atau gomen baru boleh balas salah laku dia - bila Najib dan UMNO/BN lingkup di PRU14. Jadi, jangan undi dia dan UMNO/BN di PRU14. Ingat tu. semua orang. Tolong kasi tahu siapa jugak selain dari penganut dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib memng takut bini..ada tak cai2 takut bini ikut najib?

      Padam
    2. SPRMmalas siasat sebab diaboring tengok muka2 balaci najib..

      Padam
    3. Sprm tak mau siasat kerana nak beri peluang kami potostet gambar tu, dan lekatkan setiap tiang letrik. Biar tebeliak mata org tengok

      Padam
    4. Dah potostet?..cakap besar tapi boodoo nak mampoos..madey dah cabar kalo dia buat salah ambiklah tindakan..sekor pun tak brani...pondan..brani melalak..

      Padam
    5. Apa macai bising dulu mahuyuddin sekeluarga guna helicopter kerajaaan macai pkr pun bising

      He.he.he sebab ITU macai pkr tak boleh berkuasa nak bodohkan Rakyat je.

      Cuba berfikir Anak tiri najib ikut sekali ke China bukan dia naik sorang2 macam anak mahuyuddin buat naik jet pribadi seorang2,

      Anak tiri najib tak nak bazir Wang naik jet pribadi, kalau Anak tiri najib naik jet pribadi seorang nanti apa fitnah macai protun Dan penjubur anwar nak fitnah ia

      Kerajaaan China jemput najib sekeluarga jadi macai protun nak cakap apa ia

      Padam
    6. Ko nak tengok ayam mahthir kat London

      Taip
      Clare rewcastle - Mahathir
      Tekan enter
      Click image

      Jangan malas mencoba

      Padam
    7. Dulu punye cerita jugak..bukti mana cai?cakap bolooo jugak..cina jemput mana itu surat jugaak....cina suruh riza dan anak najib naik jet gomen jugak?

      Padam
    8. Aku dah tengok lembu balaci najib jantan tak berteloq....ko dan najib takut sangat nak saman pempuan mat salleh ni..kenape takut?

      Padam
    9. Tun m bawa Anak dia pro lgbt ke China
      He.he.he

      http://pakdin.my/budaya-china-keluarga-pemimpin-dijemput-sama-dalam-lawatan-rasmi-termasuk-semasa-mahathir-menjadi-pm/

      Padam
  23. Tun m pergi Kuala kangsa pun jet prribadi he.he.he
    http://www.tv14.my/2016/06/13/jet-peribadi-rosmah-naik-tak-boleh-mahathir-naik-mulia-pula/#

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahathir bekas pm.
      Rosmah bekas bini orang.
      Sama ke?
      He.he.he

      Riza aziz ni plk sape?
      Xnk suh compare sekali ke?

      Padam
    2. Anak mahuyuddin naik jet pribadi dah helicopter he.he.he

      Padam
    3. Madir naik jet peribadi ko punyer bukan gomen punyer ngook

      Padam
    4. Tun m bawa Anak pro lgbt ke china
      http://pakdin.my/budaya-china-keluarga-pemimpin-dijemput-sama-dalam-lawatan-rasmi-termasuk-semasa-mahathir-menjadi-pm/

      Padam
  24. Undi jelah dap yg suci bersih. Mereka sedang cuci tangan mereka nak makan burger pRamly.hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku nak undi cina negara cina yg najib jual tanah...

      Padam
  25. Mereka nampak segala peluang depan mata..kita sibuk kira kudis seagama sebangsa. Kira lah berapa banyak kudis yang ada.

    BalasPadam
  26. Pemakan dedak terima arahan dari boss. Kalau tak ikut tak dapat duit isi minyak motor, yang kebetulan dah naik. Ini dia arahan boss Umno. "Korang troll semua laman anti kerajaan. Korang sorang satu ambik satu laman dan guna sebanyak mana nama samaran. Korang "flame" dengan benda-benda mengarut walaupun takde kena mengena. Tujuan kita ialah untuk supaya penyokong anti-kerajaan mengalah dan tidak lawat laman web itu lagi. Paham? OK, korang sorang satu pergi ambik t-shirt merah tu dengan duit minyak sepuluh ringgit dari PA saya.

    Maka berlarilah pemakan dedak macam ayam kelaparan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku tak nak masuk neraka kerana pertahan kan kepala perompak..

      Padam
  27. Kalau duit tak ade ...pergi je klinik 1Malaysia utk ubat percuma. Kalau ade sikit duit pergi lah kedai ubat cina.

    BalasPadam
  28. Itulah nasib yang malas bekerja tapi nak juga kaya. Kena berpolitik baru berjaya.

    BalasPadam
  29. Tanpa politik tak boleh buat keje.

    BalasPadam
  30. Ramai kat luar sana yang berjaya... tak hirau apa politik bercerita. Dinafkahkan harta pada yang meminta dan tidak meminta. Hidup inshaAllah bahagia.

    BalasPadam
  31. Ramai kat luar sana yang berjaya... tak hirau apa politik bercerita. Dinafkahkan harta pada yang meminta dan tidak meminta. Hidup inshaAllah bahagia.

    BalasPadam
  32. Ramai wakil rakyat umno dan ketua bahagian umno kaye kerana rembat jer

    BalasPadam
  33. Itulah nasib yang tak mau berusaha.
    Tanah terbiar bangsa lain yg usaha.
    Kilang bersepah bangsa lain yg punya.
    Hartanah bersepah juga bukan kita punya.
    Hasil bumi melimpah kaum lain juga yang usaha.


    BalasPadam
  34. 1)selagi najib PM, dia berhak utk menggunakan budibicara siapa yg d benar bersama sama nya dlm rombongan resmi nya. semua PM2 terdahulu mempraktik kan nya.

    2)saya tidak heran beratus ratus 'hangers on'(terutama ahli2 corporate) akan turut iktuti rombongan secara persendirian.

    3)anak tiri nya(riza) yg sedang tertekan kerana turut menjadi 'proxi' rosmah, terpaksa senentiasa berlindung d bawah ketiak ibu nya. pergerakan nya amat terhad sekarang kerana europe n USA sudah menjadi 'out of bounds'(buat sementara waktu).
    beliau juga tidak bebas bergerak dlm Negara terutama d pusat2 'drinking holes'. drpd 'globe trotter', dia tlh menjadi a 'recluse'.

    4)nilai rm144 bill lelongan projek yg d usahakan olih najib tanpa berasa malu bukan lah nilai yg kecil. rosmah tidak akan mahu ketinggalan utk meraih faedah. riza mungkin d gunakan nya sebagai 'proxi' sekali lagi. riza akan sudah tentu menjadi 'king maker'bagi semua projek yg d lelong olih najib.

    5)UMNO n menteri2 sudah menjadi 'dayus' kerana masih keberatan utk mengenyahkan pasangan ini drpd tampuk pemerintahan. kerana tuan2 sekalian lah rakyat akan terus menerus terpaksa memikul 'biawak hidup'.

    amat sedih sekali.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Habis pasal pula si Rafizi pertikaikan Riza ikut sama. Dia misti lembu nih.

      Padam
    2. tanpa nama 1:02ptg.

      itu hak yb rafizi memberi pendapat mengikut kefahaman dia. saya juga hanya memberi pendapat berdasarkan 'perspective' saya.

      Padam
  35. Jadilah kita pengguna... tiada kuasa menentukan harga. Letak lah sapa2 jadi ketua... kita sekadar pengguna...tiada kuasa tentukan harga. Tudinglah sapa2... kita masih pengguna... tiafa kuasa tentukan harga.

    BalasPadam
  36. Yang da kaya, da ade gelaran ternama.. bolehla mendabik dada dengan apa yang masih ade.

    BalasPadam
  37. Rangkaian kita tak hebat mana... kita masih pengguna. Belum berjaya dah mula bergaya... jadilah kita tak sehebat mana.

    BalasPadam
  38. Rumah besar dikata berjaya
    Kereta mewah memikat dia
    Halal haram da jadi sama
    Hmmm... itulah dunia

    BalasPadam
  39. Pemimpin politik mana-mana pun 2x5 saja.Kita yang dibawah ni tak payah bertempik sorak lah hanya lembu kenderaan semata.Sudah berpuluh tahun pemimpin yang sama mewarnai politik negara sudah jemu rasa nya.

    BalasPadam