Isnin, 21 November 2016

Perpecahan Kepimpinan UMNO Semakin Ketara..!


Logiknya tak perlu pun gesaan sebegini..kerana selama ini tak pernah pula timbul cadangan tersebut..! Lebih lagi dalam keadaan UMNO yang semakin parah..! Bak kata Khaled Nordin UMNO berdepan dengan hidup mati didalam PRU14 yang akan datang..!

Tup tup..! timbul gesaan Zahid ini..! Tentu Zahid tak senang dengan arus yang cuba di bawa oleh 'seteru'nya yang mahu menggoncang kedudukan Zahid..!

Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berharap parti dapat meminda Perlembagaannya bagi membolehkan jawatan Pemangku Timbalan Presiden dimaktubkan dalam klausa tertentu.
Timbalan Perdana Menteri berkata rasional pindaan itu adalah untuk membolehkan penyelarasan tugas-tugas timbalan presiden dilakukan dengan lebih berkesan oleh pemangkunya.
"Bukan untuk kepentingan saya (kini menjalankan tugas timbalan presiden)...tapi mungkin pada masa akan akan datang, jawatan pemangku dimaktubkan dalam Perlembagaan.
"Saya tak akan ambil kesempatan, (sebaliknya) hanya berharap untuk memperbetulkan kelowongan (kekosongan) yang ada," katanya sewaktu berucap menutup Konvensyen Pemerkasaan Agenda Ummah (K-PAU) 2.0 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), hari ini.
Cakap pemangku imam masjid kampung pun boleh dibaca kariah masjid kemana hujung ayat nya..apatah lagi cakap timbalan presiden parti..! 
Di luar ditolak oleh rakyat..! di dalam berebut sesama sendiri..! Nak kemana lepas tu?
Lu Fikir La Sendiri!!!

53 ulasan:

  1. Betul betul betul

    Gambar dari tweet sdra firdaus abdullah menunjukan dewan kosong di konvensyen umno kedah. Ingat lebih banyak dari 30k yang hadir dalam rally bersih. Maklum 3 juta ahli termasuk ternakan haiwan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Faham baik apa yg Zahid Kata ni





      KUALA LUMPUR 20 Nov. - Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mencadangkan Perlembagaan UMNO dipinda bagi mewujudkan klausa jawatan pemangku timbalan presiden parti.

      Beliau berkata, pindaan Perlembagaan parti itu boleh dibuat menerusi mesyuarat agung luar biasa (EGM) supaya jawatan itu diwujudkan bagi tujuan penyelarasan dan mengelak keka­ngan yang bakal timbul oleh Naib Presiden yang diamanahkan menggalas jawatan tersebut.

      “Cadangan untuk EGM itu akan dibawa ke mesyuarat pengurusan dan dilanjutkan untuk mendapatkan kelulusan daripada Majlis Tertinggi supaya terdapat dua sesi selain Perhimpunan Agung UMNO yang biasa,” katanya dalam sidang akhbar selepas menutup Konvensyen Pemerkasaan Agenda Ummah 2.0, di sini hari ini.

      Yang turut hadir Menteri Pertahanan yang juga Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki.

      Ahmad Zahid yang menjalankan tugas Timbalan Presiden UMNO ketika ini berkata, selain beliau, situasi berkenaan pernah berlaku ketika bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semasa kedua-dua pemimpin itu selaku Naib Presiden dan diamanahkan menjalankan tugas Timbalan Presiden.

      “Kekangan menjalankan tugas itu kerana ia tidak termaktub dalam perlembagaan parti dan jawatan ini perlu diwujudkan untuk kebaikan generasi akan datang.

      “Tidak seperti dalam Pemuda UMNO, jawatan pemangku Ketua Pemuda wujud dalam Perlembagaan parti tetapi jawatan Pemangku Timbalan Presiden tidak ada, jadi untuk penyelarasan dan konsistensi, itu harus dilakukan,” katanya.


      Padam
    2. Mungkin kah Zahid takut dia di sidelinekan di sesuatu masa?

      Sebab dia menyandang aje jawatan Timbalan Presiden, bukan pemegang jawtan itu yg tulin.

      Padam
    3. Ekh-elehhhh, jgn katakan Zahid Komidi ajer, si Najimah pun apa kurang...jawatan dia sebagai Presiden pun hanya setakat dilantik oleh MKT sejak 2009, bukan dipertandingkan maupun dipilih oleh ahli2 UMNO. Laa niee..sampai sekarang pertandingan jawatan di PAU asyik2 ditangguh. Sebab apa? Sebab dia takut pengecut.....!!!

      Padam
  2. Jika Najib letak jawatan umno tidak akan jadi seperti ini menunggu masa untuk dikuburkan seterusnya ditalkinkan.

    Disokong pula oleh mereka2 yg hanya inginkan buat duit tidak peduli maruah dan keramat parti ini.

    Ahli2 umno yg masih menyokong parti, hanya mampu berdiam tidak berkata kata kerana mengetahui Najib dan pencacainya sememangnya di dapati bersalah.

    Tumbang umno dan najib, seterusnya heret mereka2 ini kemahkamah,

    Lantik TSMY sebagai Perdana Menteri dan Kak Midah (org kg keme) sebagai MB Perak!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Faham baik2 apa yg Zahid Kata ni





      KUALA LUMPUR 20 Nov. - Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mencadangkan Perlembagaan UMNO dipinda bagi mewujudkan klausa jawatan pemangku timbalan presiden parti.

      Beliau berkata, pindaan Perlembagaan parti itu boleh dibuat menerusi mesyuarat agung luar biasa (EGM) supaya jawatan itu diwujudkan bagi tujuan penyelarasan dan mengelak keka­ngan yang bakal timbul oleh Naib Presiden yang diamanahkan menggalas jawatan tersebut.

      “Cadangan untuk EGM itu akan dibawa ke mesyuarat pengurusan dan dilanjutkan untuk mendapatkan kelulusan daripada Majlis Tertinggi supaya terdapat dua sesi selain Perhimpunan Agung UMNO yang biasa,” katanya dalam sidang akhbar selepas menutup Konvensyen Pemerkasaan Agenda Ummah 2.0, di sini hari ini.

      Yang turut hadir Menteri Pertahanan yang juga Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki.

      Ahmad Zahid yang menjalankan tugas Timbalan Presiden UMNO ketika ini berkata, selain beliau, situasi berkenaan pernah berlaku ketika bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semasa kedua-dua pemimpin itu selaku Naib Presiden dan diamanahkan menjalankan tugas Timbalan Presiden.

      “Kekangan menjalankan tugas itu kerana ia tidak termaktub dalam perlembagaan parti dan jawatan ini perlu diwujudkan untuk kebaikan generasi akan datang.

      “Tidak seperti dalam Pemuda UMNO, jawatan pemangku Ketua Pemuda wujud dalam Perlembagaan parti tetapi jawatan Pemangku Timbalan Presiden tidak ada, jadi untuk penyelarasan dan konsistensi, itu harus dilakukan,” katanya.

      Padam
    2. Main salin kali ke2 laporan Bernama itu nampaknya kerja Jing Jibo @ Kejora, NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER yang di tugaskan khas di blog ini sebab blog ini popular dan berpengaruh. Ini dia CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    3. Peringatan ttg CV Kejora Beruk KERAtaJAAN Najimah memang mustahak buat pedoman pengunjung tetap & pelawat blog di sini.

      Terima kasih bro 7:58 ptg.

      Padam
  3. Yaa...zahid nii kadang2 sgt mencurigakn..mungkin juga dia berperanan dlm komplot singkir muhyidin dulu..siapa tau lps nii dia belot singkir mohd najib plk..tapi apapun umno dh tk releven lagi..umno dah tua hidap byk penyakit...πŸ’‰⏳⌛πŸ€πŸŒΏπŸŒΎπŸπŸŒ±πŸŒ΄πŸ‚

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zahid Agak susah untuk berkomplot menyingkir Najib.

      Sbb Najib pun simpan peluru ke atas Zahid. Kalau Zahid lepas pelurunya, Najib pun boleh lepas peluru balas.

      Kedua2nya takkan mampu tahan peluru masing-masing,nanti yg berlaku kedua-duanya tumbang. Bukankah lebih baik jangan cuba goyangkan bot.

      Maka mereka pun amalkan kau garu belakang aku, aku garu belakang kau.

      Masih ingat Zahid kononnya pergi ke Saudi dan bertemu penderma?

      Padam
    2. Soal nya, belakang siapa yang lebih banyak panau? Menjangkit, beb.

      Kasikan panau tu sikit kpd Kerry, yg mau jadi PM di umur 40.

      Hishamuddin tak masuk kira, Masa jadi Menteri Dalam Negeri dulu pun terkenal sebagai Menteri Amaran aje.

      Padam
  4. SOROS SUDAH DAPAT PENGGANTI
    BATUA BATUAPI MEDDEY KUTTY
    PLURALIS GAY LGBT DIBAWA SKALI
    AL ANUS@ALJUBOORI MENGUNDUR DIRI

    MAHA MEGA BATUAPI HIJACK REFORMASI
    BERSIH 5 BATTEL OF AL ANUS VS KUTTY
    MARINA AMBIGA RAPIZI DITANGKAP KINI
    MAHA MEGA BATU API BUAT TAK PEDULI

    BLOG BATU API MERENYEH RENYEN UMNO
    DAH BERAMBUS PERGI ... KO PERGI SAJOO
    TAK PAYAH DI KONANG SEJARAH YG LAMO
    YG LAIN BUAT KERJA BOBOI GOYANG TOLO


    kikikikikiki..... bodoooo bodoo

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abdul ghuyup bin spoknik@mangkok hayun..sudah2lah bela perompak bro..pandaii plk ko bila kutuk org tk pakaii id betul plk..kikiki ketawa zahid komedi..tppa tuu bkn agenda yahudi kerr..πŸ΅πŸ™ˆπŸ™‰πŸ™ŠπŸ’

      Padam
    2. Brod Ted...

      Dah cakap dahh..seperti biasa bila mati pucuk & ketandusan idea kena asak bertubi-tubi, Kejora pasti akan.... alih tiang gol (tukar tajuk), berpantun sampahlah.. membuat ramalan 4 nombor ekorlah, atau paling tidak dia akan 'menurun' menjadi jembalang betina nek tempoyak yg meracau-racau penuh dgn maki hamun dan carut menjijikkan.

      Padam
  5. "Bak kata Khaled Nordin UMNO berdepan dengan hidup mati didalam PRU14 yang akan datang..!"

    Dah memang nyata. Pendek kata, UMNO berdepan dengan hidup mati sekarang ini - di saat kita berbincang ini.

    Apa tak nya bila kepala tak tahu apa ekor buat, ekor pun ikut himpunan Bersih lah. Ramai yang fedap di antara ahli2 UMNO, bukan sahaja di anara penyokong2 tegar UMNO.

    Najib di kira dah kiok, tinggal perasmian nya aje. Mana tak kiok bila meletup skandal yang begitu besar seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit. Yang di kesan dek DoJ USA saja pun dah di anggap mereka sebagai "misappropriation of funds and money laundering" yang terbesar dalam pengalaman mereka. Gila, berbilion US dollars. Kali 4 = bilion RM nya.

    Bugis Lanun's days are now numbered.

    BalasPadam
  6. lepas din turtle aku rasa admin blog putramamak laknatullah ini yg akan mampos dpn laptop pulak smbil memfitnah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo,'

      Aku rasa kamu yang mampos dulu. Sebab sentiasa kena lesing di sini tiap kali kau masuk tanpa nama, pakai nama, apa saja.

      Lemas kau kena kerumun di masa masa nya. Yg paling menyebabkan kau mampos cepat ia lah darah kau selalu naik tinggi bila kena balas maki hamun dan carutan di sini.

      Padam
    2. Saya tak tahu di antara Kejora dan admin blog (mgkn bro 8;35) siapa yang akan mati dulu.

      Tapi melihatkan kalimah2 yang digunakan di antara kedua individu di atas, berdasarkan ilmu saya yang sedikit, maka saya berpengetahuan bahawa kalimah laknatullah yang digunakan oleh Kejora ke atas admin blog ini telah berbalik kepada dirinya.

      Pandai memandai sebut orang lain laknatullah seolah-olah dia menerima wahyu mengenainya. Allah bagitau dia ka admin blog ni dilaknatNya?

      Kalau tak ada maka ketahuilah yang akan sukar menjawab soalan-soalan mungkar nakir nanti bukanlah sdr 8:25 tetapi si Kejora itu yang telah memfitnah Allah konon Allah memberikan wahyu kepadanya bhw admin blog ini sedang dilaknat.

      Wal'ayazubillah.

      Padam
  7. Buatlah cerita dongeng ia putra al jubur macai Anak lelaki balaci
    Tak siapa nak percaya

    BalasPadam
  8. Ramai tul penganalisa....memasing rasa paling pandai dari yg lain. Paling best yg tak umno pun nak cakap mcam dialah umno.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aiikkkk.. SUHARLI MASROP pulak dahh...!! Tak habis2 Kejora nak buat auta bodoh. Betul kata rakan seperjuangan...di blog ini ada sekor saja beruk tunggal peliharaan Najimah (Najib/Rosmah). Dia coba nak kelirukan orang konon dia ramai. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayonnya hanya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Sorry Kejora.. times over times, nobody buys your foolish folly.

      Padam
  9. Ramai tul penganalisa....memasing rasa paling pandai dari yg lain. Paling best yg tak umno pun nak cakap mcam dialah umno.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9:00 betul

      Padam
    2. Suharli, coba kau analisa mengapa komen kau keluar 2 kali. Salah tekan ke, komputer kau dah masuk virus ke, mengapa masuk virus, dsb nya.

      Padam
    3. Suharli Masrop kepala hotak Kejora nak klentong tapi sorri tak laku.

      Padam
  10. Tak payah nak sibuk pasal Umno lah. Jaga parti cikai ciput cibai Bersatun korang tu sudah. Dah jadi keldai tunggangan dan lembu dicucuk hidung dek DAP babi. Dah caca marba lintang pukang.
    Khairudin alMuflisi dah cabut lari, presiden dah diam sepi, pengerusi pula jadi penjilat penjubor dan keldai DAP...nak perintah negara? Usah mimpi...

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9:30 betul

      Padam
    2. Lawak bodoh Kejora nak ikut Jamali Sadat tapi kesian tak menjadi.

      Padam
  11. Madey dah mati akal ..... LGE, LKS ketawa terdekah2 tengok melayu baju kuning ... Anwar tersenyum (Aku bakal PM), Mukhris terkebil2 (Boleh ke aku jadi PM) Midin pulak senyum dalam tangisan (Camna aku nak jadi PM)

    Walau apa pun tohmahan yang diberikan kepada Najib, beliau tetap tersenyum.. semua dalam poket beliau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9:40 u are right

      Padam
    2. 9:40, 9:49...

      Mana SUHARLI MASROP pergi? Last2 kamu cakap sorang-sorang. Tak habis2 Kejora nak buat auta bodoh. Betul kata rakan seperjuangan...di blog ini ada sekor saja beruk tunggal peliharaan Najimah (Najib/Rosmah). Dia coba nak kelirukan orang konon dia ramai. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayonnya hanya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Sorry Kejora.. again you failed miserably.

      Padam
  12. SOLIDARITY BEBAS MARINA DI DATARAN MERDEKA
    SAPA LAGI KALAU INI ARAHAN CIP BARU ALKUTTY
    LAUNGAN REFORMASI TERBONGKANG MATI
    APA LAGI JIJAH NURUL NUHA CABUT LARI

    SUMAN BERSOLIDARITI MALAM INI
    TERKINJA KINJA LAH DIA SORANG DIRI
    TUNJUKKAN BERSATU DAH KUAT KINI
    CAWANGAN BAHAGIAN PUN X WUJUD LAGI

    BEREMBUN MALAM LA CIP AL KUTTY
    DULU JIJAH SEKARANG ASMAH SBG PENGGANTI
    TERPEKIK TERLOLONG DATARAN TIADA LAGI
    LAUNGAN REFORMASI DAH SAH MATI

    KIKIKIKIKI....

    BERSIH 5 DI DATARAN BERSOLIDARITI
    GANG REFORMASI TAK DATANG LAGI
    TIADA LAGI LAUNGAN REFORMASI
    REFORMASI DIGANTI HASUTAN SI BATUAPI
    KESIAN BUDAK SUMAN TERKINJA SORANG DIRI


    kikikikiki... bodooo bodooo balik umah letih2 esok nak komen mula la si suman meroyan balik... otai dan usai... cepat letih ... emo lebih... kikikikiki...


    kikikikikiki


    kikikikiki....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah cakap dahh..seperti biasa bila mati pucuk & ketandusan idea kena asak bertubi-tubi, Kejora pasti akan.... alih tiang gol (tukar tajuk), berpantun sampahlah.. membuat ramalan 4 nombor ekorlah, atau paling tidak dia akan 'menurun' menjadi jembalang betina nek tempoyak yg meracau-racau penuh dgn maki hamun dan carut menjijikkan serta mengilai bagai pontianak kikikiki...hihihihi...

      Padam
  13. ALANGKAH BAGUS KUTTY DIKAUT SEKALI
    BARU LAH MERIAH BAMBO RESORT SG BULOH
    BOLE LA BAKAR LILIN BANYAK LAGI
    NAK TENGOK BOBOI PULAK KECOH KEPOH


    kikikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah cakap dahh..seperti biasa bila mati pucuk & ketandusan idea kena asak bertubi-tubi, Kejora pasti akan.... alih tiang gol (tukar tajuk), berpantun sampahlah.. membuat ramalan 4 nombor ekorlah, atau paling tidak dia akan 'menurun' menjadi jembalang betina nek tempoyak yg meracau-racau penuh dgn maki hamun dan carut menjijikkan serta mengilai bagai pontianak kikikiki...hihihihi...

      Padam
  14. Melayu Baju Kuning adalah mereka yang sentiasa patuh kepada arahan walaupun mereka ni saya gelarkan bahalul@bongok, tetapi kesetiaan mereka kepada pemimpin DAP tetap teguh, tambahan masuk campur Madey Kutty@PenjilatLudahSendiri menaikkan lagi semangat mereka untuk terus menjadi melayu bangang@bongok.
    Ayuh Melayu Baju Kuning, bangkitlah buktikanlah ketololan kamu .....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora budak hingusan tanpa nama, tak berbin, tidak diketahui latar belakangnya, pendidikannya, selalu klentong...bolehkah dipercayai pendapat musibatnya?

      Ini rumusan/laporan akhbar tempatan The Malay Mail ttg Himpunan Bersih 5 pd hari Sabtu, 19/11/16.

      Despite the shortcomings of this year's rally, what was noticeable was a considerably larger Malay turnout this year compared to the previous demonstration. Pro-Bersih Malay protesters came out yesterday in droves, many of them from diverse backgrounds.

      Some of the demonstrators came up to the city from rural areas as far as Kedah, and quite a number of them did not have a set political inclination nor were they members of any opposition political party.

      Issues which drove them to attend Bersih 5 were issues which resonated with them -- the rising cost of living, the weakening ringgit, the dissatisfaction with the ruling government for failing to uplift the Malay community, as well as an uncertain future without any reform.

      There were, of course, also some Malay participants who were driven to attend Bersih 5 because of key personalities like former Umno strongmen Tun Dr Mahathir Mohamad and Tan Sri Muhyiddin Yassin. New (old) kids on the block -- Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) and Parti Amanah Negara (Amanah) -- undoubtedly played a role in this as well. The ruling Barisan Nasional (BN) would do well to take heed of the Malay presence in Bersih 5, and not dismiss the event simply because of a smaller turnout this year.

      3. Dr Mahathir & Muhyiddin stole the show!

      What was surprising and unexpected was perhaps the fact that PPBM's Dr Mahathir and Muhyiddin became the unlikely stars of Bersih 5.

      When Bersih 2.0 announced that the new venue for the rally would be KLCC, the accompanying announcement that Dr Mahathir would be heading there and giving a speech prompted some protesters to stay on and head there as well. The cheers and applause reserved for the former prime minister was ironically poetic for someone who was once accused of curtailing civil liberties. To hear him speak of democracy and opposition towards using laws to stifle dissent will be proof to some (especially the older generation) that in politics, anything is possible.

      But the biggest surprise was definitely Muhyiddin, who addressed the thousands of Bersih supporters and delivered a speech which had the audience captivated and eating out of the palm of his hand. He delivered a strong message of unity and urged opposition parties to put aside their differences, hitting out at the government administration he was once a part of.

      Muhyiddin spoke in a clear and decisive tone about the need for reform and good governance, and the crowd loved it. With Datuk Seri Anwar Ibrahim's absence, the federal opposition is in need of a central figure. Is Muhyiddin the person for the job?

      Kejora Musibat, toksah lah kamu nak auta dgn keperibadian buruk kamu yg dah dikenali ramai di blog ini.

      Padam
    2. Othaman pukimak ini asyik2 nak bermegah dengan nama
      Megah apanya, kalu hidup mcm tak ada pegangan agama
      Serupa anjiing saja jilat ludah, muntah dan kahak gelema
      Dulu cakap Nuat Ad-Dajal kini rela tadah jubor senggama

      Padam
    3. Cantik sungguh bahasa budak mentah ini menjaja kehormatan senjata sulit emaknya yg melahirkan dirinya untuk dipertontonkan di blog ini.

      Terima kasih kerana mendedahkan betapa rendah martabat kamu, Kejora.

      Padam
  15. panas gelegak macai otaman pengkhianat melayu dn org Islam laknatullah bila disentuh ckit psl sir madeykutty a/l Pandikutty..

    kah kah..kah politik mahabodoh macai madeykutty, hari ni bgun pgi2 mreka pegi istana negara..igt boboi botak botox angkt sumpah jd pii emm... kau lngkah mayat aku duluu boboii... kata Nuar Ketom.. muka2 penggila kuasa yg saling mengencing rakyat utk naik jd piii emm.. WAL IYYAZUBILLAHH dr golgn ini naik jd pemerintah ngara!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setelah mencarut menjaja kemaluan sulit emaknya, Kejora dgn bangga ketawa berdekah-dekah 'kah kah kah'. Lepas tuu, disambut pula ayat suci...ajaran songsang mana agaknya dia pelajari...??

      Padam
  16. ".. 'seteru'nya yang mahu menggoncang kedudukan Zahid."

    Pahal pun, Zahin memang belom tegap di kedudukan nya sekarang. Dia ha nya mengambil alih tugas tugas Timbalan Presiden, tidak memegang jawatan itu sebagai hak nya.

    Keadaan akan sentiasa begitu selagi Najib tak adakan pemilihan pemimpin parti UMNO. Najib mungkin mahu biarkan begitu selama yang dia boleh. Supaya semua Zahid dan "seteru nya" terus bergantung kpd dia untuk mendapat perhatian yang memuaskan, di lihat sebagai di sukai Najib, menjadi plus factor di pemilihan parti.

    Macam Hishamuddin dapat menang jawatan Naib Presiden di pemilihan pemimpin parti yg terakhir. Najib yang kata sesuatu membikin perwakilan UMNO beri undi kapada nya.

    BalasPadam
  17. Mereka yang "eyeing for the party President's post" sepatut nya mendesak di adakan Perhimpunan Agong UMNO (PAU) dan pemilihan pemimpin parti. Najib dah tangguhkan PAU sehingga dekat PRU14 gamak nya.

    Kot Najib tangguh lagi sehingga selepas PRU14. Atas alasan "UMNO berdepan dengan hidup mati didalam PRU14 yang akan datang" macam kata Khaled Nordin. Kalau menang di PRU14, tentu Najib terus sebagai PM. Menggigit jari lah mereka yang mengharap dapat jadi PM. Zahid dan Khairy Jamaluddin, terutama nya.

    Tapi takda siapa yang ada bola nak suarakan supaya di adakan PAU dan pemilihan pemimpin parti. Takut di tendang Najib keluar kabinet nya. Kalau TS Muhyiddin boleh di buat nya begitu, takkan dia tak boleh buat kpd sesiapa sahaja. Dia Mr Cash Is King, gamak nya dia fikir apa saja dan siapa saja boleh di beli, termasuk Majlis Tertinggi.

    Jadi, memperam hasrat saja lah Zahid. Dan semangkin tua lah Khairy sebelom dapat jadi PM, tak dapat jadi PM di umur 40 seperti yang telah di umumkan nya lama dulu.

    BalasPadam
  18. Alasan yang dah lama di gunakan Najib bagi mendapatkan status quo yang memanjangkan tempoh kuasa nya - menangguhkan PAU dan pemilihan pemimpin parti itu - ia lah macam kata Khaled Nordin itu - "UMNO berdepan dengan hidup mati didalam PRU14 yang akan datang".

    Maka itu lah yang membikin dilemma kpd Khairy Jamaludin, Ketua Pemuda itu nak mencapai hasrat nya menjadi PM di umur 40. Kalau dia desakkan cepat adakan PAU dan pemilihan itu, tentu dia akan di tuduh tak reti bahasa, tak pandai menilai keadaan politik semasa, tak tahu betapa genting nya keadaan "UMNO berdepan dengan hidup mati di dalam PRU14 yang akan datang" itu.

    Pulak nya orang2 kuat Khairy di Pemuda UMNO, yang "double e" saperti Azees, dah amat selesa dalam jawatan mereka - Azees sebagai Pengerusi Tabunh Haji dapat gaji berpuluh ribu Ringgit sebulan, bermacam kemudahan, bersiung sana sini dengan kapal terbang First Class, siap di tunggu dan di usung dek kliun2 dia di mana2 dia pergi. Jadi, mereka pun mahukan status quo yang menyenangkan si Najib.

    Tapi Parti Pribumi Bersatu dan Barisan Pembangkang perlu eksploitasi sepenuh nya kata kata Khaled Nordin bahawa "UMNO berdepan dengan hidup mati didalam PRU14 yang akan datang" itu. Sebutkan di sana sini bila memujuk ahli2 dan penyokong2 UMNO memberi sokongan kpd PPBM dan barisan Pembangkang.

    BalasPadam
  19. Kasiihan sungguh dengan lembu & cacaii Matdey bedebah
    Berhujan berpanas atas jalan cai2 bangang bangkit rebah
    Ketua penjubor dan DAP tokong terpaksa mereka sembah
    Namun kerajaan masih macam biasa jugak tidak berubah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seperti biasa bila mati pucuk & ketandusan idea kena asak bertubi-tubi, Kejora pasti akan.... alih tiang gol (tukar tajuk), berpantun sampahlah.. membuat ramalan 4 nombor ekorlah, atau paling tidak dia akan 'menurun' menjadi jembalang betina nek tempoyak yg meracau-racau penuh dgn maki hamun dan carut menjijikkan serta mengilai bagai pontianak kikikiki...hihihihi...

      Padam
  20. Tengok kepada gelagat caii2 dungu biol rasa nak tergelak
    Mcm Othaman iblis, siang malam serupa anjing menyalak
    Apa yg dapat ialah memunafikan beruk ini makin terselak
    Namun kerajaan mcm biasa steady saja tak ada bergolak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seperti biasa bila mati pucuk & ketandusan idea kena asak bertubi-tubi, Kejora pasti akan.... alih tiang gol (tukar tajuk), berpantun sampahlah.. membuat ramalan 4 nombor ekorlah, atau paling tidak dia akan 'menurun' menjadi jembalang betina nek tempoyak yg meracau-racau penuh dgn maki hamun dan carut menjijikkan serta mengilai bagai pontianak kikikiki...hihihihi...

      Padam
  21. Othaman anjiing kena cucuk hidung dgn Matdey malabari
    Bangsat tua ni tiada pilihan, terpaksa menyintai Al-Jubori
    Dulu cakap Ad-Dajal Anus, kinii mintak jubor pun dia beri
    Kejora bukan cakap kosong, ada bukti kat blog Parpukari

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seperti biasa bila mati pucuk & ketandusan idea kena asak bertubi-tubi, Kejora pasti akan.... alih tiang gol (tukar tajuk), berpantun sampahlah.. membuat ramalan 4 nombor ekorlah, atau paling tidak dia akan 'menurun' menjadi jembalang betina nek tempoyak yg meracau-racau penuh dgn maki hamun dan carut menjijikkan serta mengilai bagai pontianak kikikiki...hihihihi...

      Padam
  22. Implikasi hutang China RM50 bilion

    kerajaan mengambil keputusan berhutang RM50 bilion daripada China untuk membina Projek Landasan Kereta Api Pantai Timur (ECRL).

    Tidak ramai daripada kita tahu mengenai projek raksasa itu kerana tidak banyak atau belum banyak yang diperkatakan mengenainya.

    Tiba-tiba sahaja ia muncul dan dalam sekelip mata menjadi projek yang akan mengikat kejap pergantungan negara kita kepada China dari segi kewangan, kepakaran dan guna tenaga.

    Daripada apa yang kita dengar dan baca dari Beijing hasil lawatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak adalah projek itu dibagi secara francais seratus peratus kepada China.

    http://www.sinarharian.com.my/mobile/kolumnis/a-kadir-jasin/implikasi-hutang-china-rm50-bilion-1.582181

    BalasPadam
  23. Rakyat Malaysia setiap hari makin benci kepada PM, isteri PM, anak beranak PM dan sekalian Menteri pencacai penjilat lendir salah guna kuasa si PM>.

    Sudah sampai masa rakyat Malaysia bersatu padu menghapuskan kerajaan zalim yang menyapu harta negara lagi menindas rakyat serta menjejaskan masa depan anak cucu kita.

    Kami kena sedar bahawa Pilihanraya bukan pilihan untuk kita melawan kerajaan zalimi ini, ini kerana setiap hari mereka suruh kita lawan mereka dengan cara pilihanraya sahaja kerana mereka yakin mereka akan terus menang kerana rasuah dedakkan rakyat serta manipulasi ke atas sistem pilihanraya yang mereka lakukan tanpa segan silu.

    Rakyat Malaysia hendaklah bangun daripada sikap tak endah lalu sama2 bertanggung jawab membetulkan arah tuju masa depan negara Malaysia.

    Najib itu sama taraf dengan Najis Dadah,
    Musuh No.1 satu Negara Malaysia.

    BalasPadam
  24. Yes! Zahid Komedi dah mula bukak langkah! Keadaan telah memaksa beliau membuat pergerakan selamatkan diri. Mungkin Paul Phua bagi backing kot. Atau Projek Bangla dah mula ada masyuuk. Syabas Zahid. Teruskanlah angan-angan...

    BalasPadam