Rabu, 2 November 2016

Fahamkan Fakta Undang Undang Ni..!


Bercakap biar ada fakta..! berhujah biar meyakinkan hingga tidak boleh dipatah..! bukan sekadar merungut dan mengarut ini fitnah..fitnah..! fitnah..!

Wahai Rakyat Malaysia yang prihatin,
Assalamualaikum dan Salaam Sejahtera :

ISU UCAPAN TS MUHYIDDIN, DS SHAFIE DAN DS HUSNI SEMASA DEBAT BELANJAWAN DI PARLIMEN : ADAKAH SPEAKER PARLIMEN, JMM & KELAB N87 SERTA KPN KHALID MELAKUKAN KESALAHAN JENAYAH DI BAWAH SEKSYEN 124C KANUN KESEKSAAN YANG BOLEH DIBICARA DI BAWAH SOSMA ??? !!!
1. Sepanjang minggu lalu, 3 BEKAS ahli Jemaah Menteri Kerajaan, telah dalam ucapan masing-masing dalam debat belanjawan 2017, dengan jelas dan terperinci melaksanakan tanggungjawab sebagai Ahli Parlimen, untuk membangkitkan isu-isu yang TERLAMPAU RELEVAN dan berkait rapat dengan belanjawan negara.
2. Namun pada, 27.10.2016, SPEAKER PARLIMEN, Pandikar Amin Mulia, telah di LUAR DEWAN PARLIMEN, mengeluarkan kenyataan seperti yang dipetik MALAYMAILONLINE :
" ... the MPs might have even broken the Official Secrets Act (OSA) and the Sedition Act with their revelations in the Dewan Rakyat this week. "
3. Dengan memilh untuk memberi kenyataan itu di LUAR DEWAN PARLIMEN, SPEAKER PARLIMEN telah meletakkan dirinya di luar dari kekebalan yang dijamin kepada kesemua ahli Parlimen daripada diambil tindakan undang-undang berkaitan pertuturan di dalam Dewan Parlimen menurut PERKARA 63 PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN !!
4. Melalui kenyataan itu SPEAKER PARLIMEN secara zahir cuba memberi fahaman songsang dan khilaf di sisi undang-undang kononnya, kandungan ucapan ketiiga-tiga ahli Parlimen itu mempunyai unsur memungkiri undang-undang negara, secara khususnya Akta Hasutan ataupun Akta Undang-undang Rasmi (OSA).
5. Pada hakikatnya kenyatan SPEAKER PARLIMEN itu yang dibuat di LUAR DEWAN PARLIMEN, boleh dan hendaklah dirumuskan sebagaii satu cubaan untuk "melakukan aktiviti yang akibatkan detrimen kepada sistem demokrasi parlimen", kerana cuba menghalang ahli Parlimen daripada melaksanakan tanggungjawab mereka, untuk membahas atau membincangkan mana-mana isu relevan di DALAM DEWAN PARLIMEN, selari dengan peruntukan PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN !!
6. Jangan kita lupa, bahawa sejurus sahaja selepas kenyataan SPEAKER PARLIMEN itu, pada 28.10.1016, ASTROAWANI telah melaporkan bahawa Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM) Datuk Azwanddin Hamzah telah membuat laporan polis meminta pihak berkuasa menyiasat bekas Timbalan Perdana Menteri TS Muhyiddin Yassin mengikut Akta Rahsia Rasmi (OSA) !!
7. Begitu juga pada 29.10.2016, BH ONLINE telah melaporkan bahawa Kelab N87 Wilayah Persekutuan menggesa polis dan Jabatan Peguam Negara mengambil tindakan terhadap ketiga-tiga Ahli Parlimen, yang juga merupakan BEKAS MENTERI itu !!
8. Sekali lagi tindakan kedua-dua NGO itu, juga boleh dan mesti dikategorikan sebagai satu cubaan untuk "melakukan aktiviti yang akibatkan detrimen kepada sistem demokrasi parlimen", kerana cuba mengugut, menghalang, dan menindas ahli Parlimen daripada melaksanakan tanggungjawab mereka, untuk membahas atau membincangkan mana-mana isu di DALAM DEWAN PARLIMEN, selari dengan peruntukan PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN, melalui tindakan mereka untuk membuat Laporan Polis sedemikian. !!
9. Selanjutnya, pada 29.10.2016, SINAR HARIAN telah melaporkan kenyataan KETUA POLIS NEGARA , Khalid Abu Bakar (KPN) bahawa :
" Kita akan melihat dan menjalankan siasatan sama ada bekas kakitangan kerajaan ini ada membocorkan rahsia kerajaan atau tidak sebelum sebarang tindakan diambil ... " !!
10. KPN juga secara langsung terlibat dalam keputusannya secara tergesa-gesa, tanpa penilitian undang-undang yang asas, telah membuat kenyatan tersebut yang juga membawa kepada penzahiran cubaan untuk "melakukan aktiviti yang akibatkan detrimen kepada sistem demokrasi parlimen", kerana cuba mengugut, menghalang, dan menindas ahli Parlimen daripada melaksanakan tanggungjawab mereka, untuk membahas atau membincangkan mana-mana isu di DALAM DEWAN PARLIMEN, selari dengan peruntukan PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN, melalui arahan kepada pegawai PDRM untuk memulakan siasatan berkaitan Laporan Polis yang secara sendirinya merupakan kesalahan di sisi undang-undang !!
11. Justeru, jikapun ada mana-mana pihak yang bersalah di sisi undang-undang jenayah negara ini, berhubung isu ucapan ketiga-tiga ahli Parlimen DALAM DEWAN PARLIMEN, maka nescayalah ianya semestinya adalah SPEAKER PARLIMEN, kedua-dua NGO iaitu JMM & Kelab N87 Wilayah Persekutuan, serta KPN !!!
12. Walhal, cubaan untuk "melakukan aktiviti yang akibatkan detrimen kepada sistem demokrasi parlimen" adalah satu kesalahan di bawah SEKSYEN 124C KANUN KESEKSAAN dan boleh dibicarakan di bawah AKTA SOSMA, di bawah mana, yang disiasat dan dituduh adalah ditahan tanpa jaminan sehingga keseluruhan proses perbicaraan dan rayuan selesai. Hukuman maksima di bawah seksyen itu adalah 15 TAHUN PENJARA !!!!
JUSTERU, Wahai Rakyat Malaysia yang prihatin, fikir-fikirkanlah akan siapa yang sebenarnya SALAH di sisi UNDANG-UNDANG MALAYSIA !!!!
DEMI AGAMA DAN NEGARA TERCINTA !!!!!



Fahamkan lagi..!

Wahai Rakyat Malaysia yang prihatin,
Assalamualaikum dan Salaam Sejahtera :

1. Ketua Polis Negara, Tan Sri KHALID ABU BAKAR telah dipetik oleh Sinar Harian bertarikh 29.10.2016 sebagai berkata :
" Kita akan melihat dan menjalankan siasatan sama ada bekas kakitangan kerajaan ini ada membocorkan rahsia kerajaan atau tidak sebelum sebarang tindakan diambil,", dan 
" Saya ingin mengingatkan kakitangan kerajaan tak kira masih berkhidmat atau tidak, apabila meninggalkan jawatan supaya berhati-hati dengan apa jua kenyataan dibuat kerana mereka telah berikrar, angkat sumpah dan menandatangani akuan sumpah."
2. Pesanan jujur dan ikhlas saya kepada KHALID ABU BAKAR :
(a) Silalah baca, telaah dan hadam akan PERKARA 63(4) & (5) bersesama dengan PERKARA 10(4) PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN, sebelum perlu membuang masa pegawai-pegawai PDRM lain, untuk kononnya menyiasat laporan-laporan yang difailkan terhadap Ucapan TS Muhyiddin Yassin, DS Shafie Apdal dan DS Ahmad Husni Hanadzlah, di Parlimen. Masa dan tenaga PDRM lebih baik digunakan terhadap menjaga dan menyiasat perkara-perkara lain yang sebenar-benarnya bercorak jenayah, demi keselamatan dan kesejahteraan masyarakat awam !!
(b) Yang sebenarnya, tiada "akuan sumpah (statutory declaration)" yang wujud dalam perkara ini !! Apa yang awak, KHALID ABU BAKAR, mungkin maksudkan adalah SUMPAH PERJAWATAN yang diambil oleh kesemua ahli Jemaah Menteri termasuk PERDANA MENTERI di hadapan KE BAWAH DULI YANG MAHA MULIA SERI PADUKA BAGINDA YANG DIPERTUAN AGONG, yang mengandungi 2 bahagian :
(i) Sumpah Jawatan dan Setia
"Saya,............................................................, setelah dipilih (atau dilantik) memegang jawatan ............................................................... dengan sesungguhnya bersumpah (atau berikrar) bahawa saya akan dengan jujur menunaikan kewajipan-kewajipan jawatan itu dengan segala daya upaya saya, bahawa saya akan menumpahkan taat setia yang sebenar kepada Malaysia, dan akan memelihara, melindungi dan MEMPERTAHANKAN PERLEMBAGAANnya.", dan KEMUDIANNYA baru,

(ii) Sumpah Simpan Rahsia
"Saya,..............................................................................., dengan sesungguhnya bersumpah (atau berikrar) bahawa saya tidak akan memberitahu atau menzahirkan kepada mana-mana orang sama ada secara lansung atau secara tidak lansung apa-apa perkara yang dibawa untuk pertimbangan saya atau yang akan saya ketahui sebagai seorang ................................................................... KECUALI SEBAGAIMANA YANG MUNGKIN DIKEHENDAKI UNTUK MENUNAIKAN DENGAN SEWAJARNYA KEWAJIPAN-KEWAJIPAN SAYA sebagai yang demikian atau sebagaimana yang mungkin dibenarkan dengan khas oleh Yang di-Pertuan Agong."

(c). Menurut "(i)Sumpah Jawatan dan Setia", seorang MENTERI mengangkat sumpah untuk "memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan", dan KEMUDIANnya baru, "(ii)Sumpah Simpan Rahsia" !! Justeru, sekiranya dalam menjalankan jawatan masing-masing sebagai MENTERI, mereka telah mengetahui kewujudan PERLANGGARAN PERLEMBAGAAN oleh PERDANA MENTERI mahupun KERAJAAN, maka menurut "(i)Sumpah Jawatan dan Setia", SEMESTINYALAH Menteri/Bekas Menteri itu PERLU menurut PERLEMBAGAAN dedahkan apa yang diketahuInya, tanpa perlu khuatir berhubung dengan tuduhan kononnya ada perlanggaran "(ii)Sumpah Simpan Rahsia" !!
(d) KHALID ABU BAKAR, JANGAN LUPA, anda sebagai Ketua Polis Negara, adalah salah seorang ahli dalam Suruhanjaya Pasukan Polis menurut PERKARA 140(3)(b) PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN, dan menurut PERKARA 142(6) PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN , anda juga telah mengangkat SUMPAH PERJAWATAN yang sama, melalui mana anda, KHALID ABU BAKAR telah juga mengangkat sumpah untuk "memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan" !!
(e) Justeru, AWAS !! Sekiranya anda INGKARI akan SUMPAH PERJAWATAN itu, anda, KHALID ABU BAKAR, boleh dan WAJIB dikenakan tindakan yang wajar di sisi PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN dan undang-undang yang berkaitan !!
DEMI AGAMA DAN NEGARA TERCINTA !!!


Rakyat semakin cerdik..! puak ni jer yang tak cerdik cerdik..!

Siapa?

Lu Fikir La Sendiri!!!


122 ulasan:

  1. Igp pun tiada Erika kerja yg baik,mcm mana nak harapkan mangkok ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Etika kerja yg baik macam mana tu?

      Padam
    2. 1.13- mana penjelasan mengenai etika? Takkan cakap sembrono je

      Padam
    3. Code of Ethic ketika ini adalah berkhidmat, berkorban walau perit (gst) untuk Najib & Rosmah, tutup mulut walau kekayaan negara di sakau Najib & suaminya Rosmah serta kaum puak mereka.

      Padam
  2. KPN mesti lah tahu & fasih dengan undang2
    Skrg rasa ler bekas peg kerajaan otak udang
    Anda tanggung le bala yg diri sendiri undang
    Bila bersalah, bersedia le awak dlm kandang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tindakan 3 bekas menteri membangkitkan isu 1MDB di Parlimen tidak melanggar sumpah kerahsiaan kerajaan, sebaliknya mereka hanya menjalankan tanggungjawab sebagai wakil rakyat, kata peguam.

      “Lagipun, sumpah kerahsiaan tidak boleh digunakan untuk menyembunyikan salah laku (jika ada). Apatah lagi sumpah kerahsiaan itu bukan satu undang-undang, cuma peraturan atau etika dalam kerajaan.

      Padam
    2. Memang KPN fasih undang2 sebab tu bila balik dari bangkok siasat xavier Justo dia jadi bisu..dia tak boleh dakwa justo atas tuduhan jual fitnah kpd SR...Najib pun jadi penakut kpd pempuan SR

      Padam
    3. Tak setuju. Pegawai PTD bukan otak udang. Hampir kesemua nya lulus universiti, ramai yang ada 2 ijazah, ada jugak yang pegang ijazah PhD.

      Soal nya: sejauh mana depa hari hari tanda tangan surat surat "Saya yang menurut perintah". Kalau bossman hendakkan dia berpendirian yang di hendakkan, selalu nya dia sign jugak surat2 itu.

      Sepatut nya, beri pendapat buruk baik nya sesuatu tindakan yg di cadangkan, walau pun bertentangan. Kalau masih di arah buat ikut kehendak bosman, perlu di catat dlm fail, atau di kemukakan kpd PTD yang lebih tinggi, sampai ke peringkat Ketua Setiausaha Negara/ Kerajaan.

      Tapi sekarang bosman nya ia lah Bugis Lanun. Di lantik nya Ketua Setiausaha Negara (Chief Secretary to the Gomen) seorang yang bukan Melayu (tak pernah di buat begitu dalam sejarah PTD/ MCS sejak Merdeka) - pegawai yang bukan paling kanan, ada 1-2 di atas nya yang lebih senior. Melompat lah dalam hati si polan dapat lantikan itu dan enggeh saja le dia, gamak nya.

      Di ceritakan bahawa dulu ada politikus yang cekap dan di hormati. Di mesyuarat membincang hal hal dasar (policy matters) dia suruh pegawai pegawi terangkan semua implikasi sesuatu yang di cadangan nya. Pada akhir mesyuarat dia kata terima kasih dan terangkan: "Tuan2 sekelian sudah beri semua pendapat sebagai Pegawai Kerajaan, saya akan buat keputusan sebagai politikus yang memerintah." Semua orang rasa lega sebab semua yang baik tak baik dah di kasi tahu.

      Rasa nya tak berlaku lagi sekarang. Itu pasal, contoh nya, 1MDB yang di punyai Kementerian Kewangan, modal RM1 juta di bayar oleh Kem Kewangan, tapi tidak seorang pun wakil nya di lantik ke Lembaga Pengarah nya, tidak macam syarikat2 kepunyaan Kem Kewangan lain.

      Siapa mahu Pegawai PTD di Lembaga Pengarah kalau dah niat nak seleweng 1MDB dan songlap berbilion. Siapa nak kata apa apa kalau KSN pun enggeh saja.

      Tapi bukan otak udang. Otak geliga tapi dah jadi otak lembu akibat kehendak Najib dan enggeh sini enggeh sana.

      Padam
    4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    5. Full mark 100% untuk 2:28

      Padam
  3. Letak jawatan menteri kerana hidayah Allah – Husni

    Posted on 02/11/2016 Leave a comment

    Keputusan Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah meninggalkan kabinet dengan meletak jawatan menteri kerana mendapat hidayah Allah.



    Laporan Star Online yang dipetik Malay Mail Online menyebut Husni berkata kesedaran untuk meletakkan jawatan Menteri Kewangan II diperoleh semasa mengerjakan Umrah di Mekah.

    Beliau kini disiasat dibawah Akta Rahsia Rasmi (OSA), Husni berkata beliau tidak lagi mengulas tentang isu 1MDB sejak Disember 2015.

    “Adakah anda melihat saya mengeluarkan sebarang kenyataan mengenai 1MDB sejak itu [Disember]? Tidak, ia adalah kerana ketika itulah satu demi satu maklumat tentang isu itu timbul dan saya sedar ada percanggahan,” katanya.

    Ahli Parlimen Tambun berkata dirinya mula membangkitkan persoalan tentang 1MDB kerana firma itu tidak memenuhi objektif.

    Bekas Bendahari Agung Barisan Nasional (BN) sebelum ini dilaporkan berkata keputusan dibuat kerana tidak mahu ditukarkan ke kementerian lain sebelum rombakan kabinet diumumkan Jun lalu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Husni letak jawatan sbb kecewa bila kabinet batalkan projek lebuhraya cadangannya berharga RM4Bilion menyebabkan syarikat anak dia melepas...duit punya pasal...dia nak balas dendam ler...perangai mcm Matdey le jugak...

      Padam
    2. Lambat Jing Jibo keluar kali ini. Dia ha nya nak mencacah, "mengacau daun" kata orang kampong yang tak lagi mengayam atap nipah tapi ramai yang bermain terup. Jadi, di kacau dek Jing Jibo aje le orang kampong kita.

      Dia di bayar dek Najib utk jadi setingan (tinggal secara haram) di blog ini sebab blog ini popular dan berpengaruh. Lihat lah komen komen puak pembangakang tuh - semua nya berisi.

      Siapa yang tak tahu jing Jibo ini, baca lah CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    3. 2.38 ko kutipdari blog umno...buktikan anak husni pegang saham dlm syarikat tu..dia hanya pegawai biasa ngook..

      Padam
  4. Fahamkan Fakta Undang Undang Ni.., kata Putera M.

    Masalah nya ia lah bila yang faham itu buat buat tak faham. Atau yang tak faham, ada Penasihat tapi tak mahu dengar, ikut kata Punasihat pulak.

    Termasuk Punasihat Yahudi. Yahudi tahu dapat duit saja, dah sebat duit yang di kasi, jahanam Melayu Islam lantak lah, dalam hati dia. Macam Leisner apekenama nye, Pengurus bank Yahudi Goldman Sachs di rantau ini yang punasihatkan beberapa urusan 1MDB, pengeluaran bod dsb nya. Daya jadi kaya, beli harta di sama tempat dengan anak tiri Najib - di Beverley Hills, California, tmpat bintang2 filem dan yg famous2.

    Dah 1MDB berselirat dengan tahi, berbilion Ringgit masuk akaun Najib, nak timbulkan isu OSA lah, apa lah. Amende nye lanun2 itu?

    BalasPadam
  5. Datuk azwandin hamzah....sejak bila mamat lahanat nii dpt gelaran datuk..? Apa jasa dia pada negara..? Jual buku pun boleh dpt datuk kerr...๐Ÿ˜๐Ÿ˜ฑ

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah saudara Ted.

      Dulu2 dapat Dato akan dihormati orang sbb hanya yang berjasa dapat Dato.

      Pada zaman Najib sbg PM pangkat Dato dan malahan Tan Sri sudah jatuh nilainya. Mgkn sikit hari lagi ia tiada nilai lagi.

      Tak caya? Tgk ja Nallakarupan yang cakap merapu tu pun dapat Tan Sri. Tgk juga budak 19 tahun pun dapat Dato'.

      Najib mesti dijatuhkan dan tidak boleh dibenarkan bersara dan diberi pula pangkat Tun. Kalau ini berlaku pangkat Tun juga hilang nilainya (selepas Tun Dol dah jatuhkan nilainya kpd separuh).

      DSSA yang diberi zaman Almarhum Sultan Salahuddin yang tidak selari dgn zaman Najib pula ada budak bodoh yg olok-olokkan sbg pemberian Sultan Melaka. Bayangkan sahaja pandangan masyarakat terhadap pangkat2 yang diperolehi oleh sesiapa sahaja pun semasa Najib menjadi PM.

      Tidak dinafikan ada yang berhak terima Dato tapi apabila ia tidak lagi eksklusif kpd 'hanya yg benar2 berhak maka nilainya akan jatuh'.

      Bbrp bulan lalu ada pelawaan datang kepada saya (secara berkumpulan dan bukan direct kpd saya seorang) untuk menyertai satu program anjuran sebuah NGO. Tawaran diberikan antaranya ialah Sijil Penghargaan yang ditt oleh si Jebon ni (ingat saya kagum kot). Dengar saja tawaran tu terus saya tak minat nak sertai. Ia bukan jadi kebanggaan pun, malu lagi adalah nak terlibat dgn Kelepet ni selepas kisahnya mengelepet terbongkar membusuk seantero dunia.

      Saya meramalkan bahawa selepas tamat zaman Najib keadaan negara sudah tidak sama lagi spt sebelumnya walaupun Najib berjaya dijatuhkan.

      Hanya kita mampu berdoa ia adalah lebih ke arah kebaikan.

      Padam
    2. Gelaran 'Dato' selepas era Tun Mahathir terlalu mudah & murah.. tak ada ummmpphhh...!!! Bayangkan samseng macam Jamal setongkolpun ada gelaran 'DS'. Pakai nampak 'Datukship Original' anugerah Illahi lebih afdal, gah & menyeronokkan apabila cucu kita menyebut 'atok' dgn manja..gelaran yg tak boleh dicabut kembali.

      Padam
    3. Pak Othman..

      Alhamdulillah dah dapat gelaran tu. Saya masih gelaran abah lagi.

      Mudah2an sempatlah saya dapat gelaran original tu.

      Padam
    4. datok 'jampi pakai colok', anugerah 'sultan melaka' tu, lagi teruk pak man

      "argh u get fucked cai fotin Firaun"

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

      Padam
    5. Kejora dasar biadab dan kurang ajar...!!

      Padam
  6. Bekas peguam negara Tan Sri Abu Talib Othman hairan bagaimana Tan Sri Pandikar Amin Mulia, sebagai ketua legislatif tahu yang Kabinet membincangkan isu 1MDB serta bagaimana beliau tahu apa dibincangkan itu diklasifikasikan sebagai maklumat.

    “Ada sesiapa beritahu beliau mengenai perkara itu? Jika begitu, speaker Dewan Rakyat perlu membuat laporan polis terhadap orang itu,” katanya kepada FMT.

    Beliau berkata demikian susulan polis memulakan siasatan terhadap bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, bekas menteri kewangan kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah dan bekas menteri pembangunan luar bandar dan wilayah Datuk Seri Shafie Apdal kerana didakwa mendedahkan rahsia negara.

    “Saya melihat logik speaker. Bagaimana dia tahu apa yang dicakapkan oleh 3 bekas menteri itu pernah dibincangkan dalam Kabinet dan ia diklasifikasikan sebagai maklumat?,” soalnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pandikar yg bukan Pendekar dah tak mulia lagi nak jadi pendikar najib kerana panglima2 dan balaci2 tersadai tak mampu melawan "fitnah" rompakan 1mdb..

      Padam
    2. Mamat ni dulu nak letak jawatan dan pergi jumpa tun M minta pendapat tapi sekarang dah dapat apa nak dah tak jadi letak jawatan maka jadilah cai.

      Padam
    3. Kerana sikap prejudice & bias, Pandikar Lapok ini berlagak 'over' seolah-olah dia hakim/pakar undang2...sebiji dua biji tak ubah seperti si Raja Ronggeng (AG berlagak Hakim). Kerana apa? Tak lain tak bukan..kerana habuan dedak lumayan yg disuap oleh 'pemimpin paling korup satu dunia'.

      Padam
  7. Bekas hakim mahkamah rayuan Datuk Mohamad Ariff Md Yusof berkata Pandikar tidak sepatutnya memberikan pandangannya mengenai undang-undang di luar Dewan Rakyat kerana beliau hanya boleh membangkitkan perkara itu dengan merujuknya menerusi Peraturan Mesyuarat.
    “Dia boleh membangkitkannya ketika perkara itu sedang dibincangkan dengan merujuk kepada Peraturan Mesyuarat jadi mereka yang berkenaan boleh menjustifikasikan tindakan mereka. Untuk komen mengenainya selepas itu prejudis terhadap pihak berkenaan dan tidak wajar,” katanya kepada Malaysiakini.

    BalasPadam
  8. Setelah wafatnya baginda rasulullah waalaihiwasallam maka tamatlah arahan dari Allah kepada manusia melalui wahyu.Namun begitu pendapat ulamak mengatakan taliAllah dgn manusia tidak terputus sepenuhnya.Walaupun tiada lagi wahyu tetapi Allah mendatangkan ilham kepada hamba2nya didalam menegakkan syiarnya.Begitu Jugalah dgn pm Najib yg telah mendapat ilham (idea)untuk terus memajukan negara dn membebaskan rakyat dari belenggu kemiskinan dgn menjalinkan hubungan dagangan dgn lain2 negara yg terkini dgn PRC.Sebelum ini perdangan negara banyak terarah kpd Us dn Eropa.Seperti diketahui Us telah memanipulasi ekonomi dunia dgn supaya negara bukan dibawah telunjuknya bangkit menguasai ekonomi.Dgn sebab2 tersebut kenapa harus kita terus berkiblatkan Us jika kita ada pilihan lain dgn sedikit kepintaran dari pihak kita..wallahuakllam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takkan Allah bagi ilham merompak 1mdb kdd najib..Allah bagi petunjuk kpd yg mungkar supaya hambanye bertobat..yg soleh Allah bagi petunjuk dan pertolongan supaya berjaya

      Padam
    2. Saudara 2:33

      Yang bagi komen di atas tu otaknya tidak lagi berfungsi disebabkan dedak telah menjadi makanan rujinya.

      Lepas tu boleh pula buat fitnah ke atas Allah swt kononnya apa yang Najib sedang buat ini sehingga sanggup jual dan gadai aset dan hartanah negara adalah di atas ilham yang Allah berikan kepada Najib.

      Mgkn pada pandangannnya juga dia sanggup terima dedak dan berbohong adalah kerana Allah dah tetapkan takdir dirinya sbg pemakan dedak.

      Mungkin kelak inilah hujah yang akan diberikan di hadapan Allah apabila ditanya mengapa dia menyokong penyamun padahal dia tahu tuannya telah menyamun.

      Menjual agama untuk mendapatkan sokongan padahal membawa ciri2 kaum Murjia'h.

      Wala'yazubillah.

      Padam
    3. Sdra2ku 2:33 & john doe..

      Al maklumlah seperti kita semua ketahui, Kejora nie kan tak tamat pengajian, pengajiannya entah di mana, siapa orang tua & gurunya..?? Makanya semua yg dihamburkan (termasuk pantun sampah) menyongsang, merepek-raban tanpa dalil, nas, qiyas & ijmak.

      Padam
    4. Udah berat sungguh sawan sasau si Othaman beruk kera
      Mungkin akibat dilanyak lama dulu dendam dia membara
      Cara hujah tu, nampak si tua bungai ini jiwa gundah lara
      Asal saja sokong Najib, semua si bahlol ni harung Kejora

      Padam
    5. Koyg sasau..perompak ko bela..sebab ko tu pondan pengecut nak tangkap perompak

      Padam
    6. KEJORA HANYA BERANI MENGUMPAT..MULUT MACAM BETINA JALANG SUNDAL:

      Othaman si tua bapok ni memang ler lebat punya gebang
      Kalau berdepan Kejora, si tua bapok ni gigi palsu terbang

      Cakap memang melangit Othman tuhan harun punya ipar
      Bukan Kejora tak nak berdepan takut diia kena penampar

      Sembang besar tak pernah hilang, ini Othaman kera duku
      Masa kat Blog Parpukarii dulu, teruk diia kena pahat paku

      Tiga tahun lebih sudah lali dgn Othaman punya komentar
      Dulu tua bapok ini, kalau dengar je Kejora lutut dia ketar

      Mana tidaknya tahun 2015 setahun tua kutuk ni terlantar
      Masa itu dia kena ‘pukulan jarak jauh’ geng Indon hantar

      Dah kecut telor tak berani keluar Othaman kera kingkong
      Tak sabar rasa kepala biol dia Kejora nak sekeh pelakong

      Dah masak sangat dgn perangai Othaman bapok kelawar
      Dengar Kejora batuk pun dia gentar terkucil dalam seluar

      Kih kih kih…dah meroyan Othaman biol anak geladangan
      Apa benda sebenarnya, ngko ingin ajak buat perhitungan

      Dia dah mula bengang meroyan Othaman anak gampang
      Kemain dia ingin cabar orang, tak padan senget tempang

      Memang Kejora sedang cari sesuai punya saat dan ketika
      Ingin sangat rasa nak berdepan Othaman biol tua bangka

      Kah kah kah…kesian sungguh Othaman pukimak bedebah
      Biila kena tibai dia jadi meroyan meraban & menggelabah
      ------------------------------------------------------------

      Kejora nie jantan ker betina..ataupun jenis lelaki sotong mulut celupar mengalahkan sundal jalang. Dicabar tunjukkan identiti/nama..tak berani. Diajak minum kopi sambil tibai roti..tak berani.

      Tak usah cakap banyak..sekarang tunjukkan kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan. Ada berani...??

      Padam
    7. Dia balaci jantan pondan

      Padam
  9. Khairuddin minta KSN jawab
    *KETUA SETIAUSAHA NEGARA TOLONG JAWAB KENAPA BUDAK PENGKHIANAT RIZA AZIZ BERADA DALAM PESAWAT KERAJAAN MALAYSIA?!*

    "Ketua Setiausaha Negara (ksn) tolong jawab kepada keseluruhan 30 juta rakyat Malaysia kenapa budak pengkhianat kepada bangsa, agama dan tanahair ini berada di atas pesawat khas kerajaan bersama rombongan perdana menteri paling korup ke negara China?!"_

    Riza Aziz yang telah mengkhianati rakyat dan negara Malaysia tidak layak sama sekali untuk menjejak kakinya di atas pesawat khas milik kerajaan Malaysia!!

    Budak pengkhianat ini sudah pun dimaklumkan oleh Kabatan Peguam Negara Amerika Syarikat bersekongkol dengan Jho Lo menyeleweng berbillion ringgit wang rakyat dari syarikat 1MDB!!

    *Saya nak tanya Ketua Setiausaha Negara apakah jawatan Riza Aziz dalam kerajaan?!* Apakah mungkin pengkhianat negara yang tiada kaitan langsung dengan kerajaan dibenarkan mengguna kemudahan kerajaan Malaysia!!

    Bagi saya ini juga adalah sebahagian daripada salahguna kuasa Perdana Menteri paling korup!! *Anak tiri beliau adalah simbol kebencian serta kekecewaan rakyat Malaysia* yang menentang amalan rasuah serta penyelewengan!!

    Dalam isu ini, *Ketua Setiausaha Negara sedang berhutang penjelasan kepada semua rakyat Malaysia kerana amalan ini amat bercanggah dengan etika perkhidmatan awam mahupun kerajaan Malaysia!!*

    Ketua Setiausaha Negara jangan ambil mudah dan isu ini!! Beliau mesti terang dan beri justifikasi kepada semua pembayar cukai kenapa perkara ini dibenarkan berlaku?!

    "Apakah mungkin penyangak pengkhianat negara dibenarkan mengguna kemudahan milik kerajaan Malaysia?!"

    KHAIRUDDIN ABU HASSAN
    2 Nov 2016

    BalasPadam
    Balasan
    1. ksn sekarang adalah calun 'helicopter'.

      mengikut 'convention' calun ksn perlu ada pendedahan d bidang micro kewangan n 'human resource development'. ksn ini tiada langsung ilmu khusus dlm kedua bidang2 ini.

      trend baru ini bermula sejak ts sidek Hassan mengambil alih pd 2006. seorng menteri wanita yg mempunyai 'strong character' tlh berjaya menyakin kan Pak Lah bahawa jika calun ini d lantik, maka jawatan ksn akan d isi olih calun yg mempunyai 'foreign n home xposure. ts ali hamsa yg ketika itu berjawatan KP EPU adalah calun kedua yg tidak mengikuti tradisi yg sekian lama d gunapakai.

      pd pandangan saya ali hamsa ini mempunyai character yg lemah tetapi 'weilds immense power' n akan laksanakan apa saja yg d idam kan olih najib.

      jawatan PTD tidak lagi d pandang tinggi sekarang. penguasaan bahasa (English)lemah. kenaikan pangakat lebih berteraskan 'time base'(hanya 20% merit base).
      'incidence of corruption is increasing(ikut contoh ketua klepet).

      jika menteri 'blur' n ksu turut 'blur' maka hancuss jwb nya.

      the service needs total overhaul.

      Padam
  10. BILA FBI NAK TANGKAP NAJIB NI......BILA DOJ NK DAKWA NAJIB NI....BILA SAPINA DARI PERANCIS NK SAMPAI NI....DH BERUBAN TUNGGU NI....BUAT KERJA MACAM CIFUT VAVI.......KAHKAHKAHKAHKAH




    FUCCCKKKKKK.........kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fuckoff jantan pondan..samanlah kalau ada brani

      Padam
    2. Kalo dah beruban tandanye dah dekat nak mampOoslah tu pondan oooi..
      Kikikikik

      Padam
  11. Cai-cai babi Matdey berhujah serupa haram kepala bapak
    Asyik jer diulang-ulang ungkapan penyamun & perompak
    Tetapii penangkapan atau dakwaan satu pun tak nampak
    Elok ditangkap jer caii-cai babi ini sekor2, kasii penyepak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah memang perompak..nak panggil aper?..ko desaklah Apandir dakwa perompak..repot dah lama daa..pondan ko ni..

      Padam
    2. Dah laa pondan bodooo plak tu..tak buat kerja

      Padam
  12. "Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun."

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dahlah tunjuk bodoh dpn trafik light.

      Padam
    2. Jing Jibo ini di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Padam
    3. Jing jubomemang pondan pengecut..kikikik...cakap kenapa tak tangkap..bila nakwa..kalo tak bodoooh memang bukan balaci pondan..kikikiik

      Padam
  13. Orang agamawan selalu mengingatkan orang islam bahawa hati keras, hitam dan tutup pintu hati tak akan dapat hidayah kebenaran daripada Allah swt. Sekarang saya nak tanya orang agamawan soalan yang sama adakah mereka tidak dapat hidayah daripada Allah swt kerana membisu mulut, membuta mata dan memekak telinga terhadap kemungkaran najib dan kerajaan dipimpinnya? Dimanakah pertimbangan mereka sebagai orang beragama.

    Fitnah?

    Bukti tersangat banyak, luar dan dalam negara....

    Apakah kes perbicaraan di singapura tidak langsung membuka mata mereka?

    Apakah kegelisahan rakyat langsung tak diambil kira, namun institusi islam wajib dihormati?

    Apakah tindakan penguatkuasa kerajaan tidak menyalahi undang islam?

    Kamu kata kamulah agamawan....
    Kamu kata kamulah pakar agama
    Kamu kata kamu ulamak pewaris nabi
    Namun kedudukan kamu nampak macam manusia diberikan makan dan pangkat hingga tidur lena.

    Sekarang ini tangkap khalwat bukan keutamaan, tangkap tak puasa tak kritikal. Menangkap seorang pemimpin beragama islam yang menerajui sebuah negara berdaulat dan menyamun hak rskyat yang boleh hilang kedaulatannya, adalah yang PALING UTAMA. Gagalnya kamu menegur, jangan tuding jari pada orang lain jika negara hancur di bawah telunjuk orang bukan islam. Kamu sama terima dosa srperti rakyat biasa.


    BalasPadam
    Balasan
    1. AGAMAWAN PULAK DIJADIKAN SASARAN
      DEMI DENDAM DAN RASUKAN SETAN
      PLURALISMA MURTAD AWAK TAK LAWAN
      SAMPAI SKG SAMAN TAK JALAN JALAN


      puiii...

      Padam
    2. Ko yg dah jadi geng setan..yg bathil dipertahankan..perompak dibela..hinanye ko..astaga..

      Padam
    3. Murtad dan plural dibawah bidang kuasa menteri agama ko..kalo dia tak buat kerja ko buang lah dia ..dan ko plak bila ko lawan?tak nampak puun..tv dan surat khabar ko pun tak hebahkan pun isu ni..ko saje eksyen lebeh2 konon pejuang agama daa..tapi perompak mungkar dibela...puuiii

      Padam
  14. DI CINA BER GEMA "INI ABAD ASIA MAJU"
    BARUA PENJAJAH DISINI KETAQ LUTUT
    HARAPAN BARU UNTUK NAFAS BARU
    OTAI DINOSOUR DAH MULA TERKENTUT KENTUT

    kikikikiki.... otai barua yahudi mcm suman jpc pomen bawah pokok(lama tak bersiaran) ted dah kentut bijan.... kikikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha...megarut saja ko nii..pasal tk guna id betull bro..boleh saja kalau nk kesan sapa yg buat komen kt sini..dihujung jari saja..๐Ÿ˜ท

      Padam
    2. A lunatic entity kejora also known as jinggila,
      You think you're a hero representing the whole of Malaya,
      No facts, nothing, you're just an excellent liar,
      You're a confirmed ex-inhabitant of Tg Rambutan villa...

      Spending years in Tanjung Rambutan straight jacket he was strapped,
      A lunatic cursing psycho beware of his trap,
      Now released, but on frequent medicines to stabilise his health,
      A real loser doing anything for fortune and wealth..

      You think you're smarter than Othman, Tok Rahman and John Doe,
      They're way above you, don't cry, don't be sad though,
      Every single night they sleep well in their bungalows and condos,
      You're an outcast who sleep and shout in street corridors..

      Wow, such an expert in cursing and smearing,
      At times self-proclaimed fighter like Lord of The Ring,
      By fact you're just a coolie of the person reigning,
      You're protecting him by means of dedak taking..

      You're such a disgust to society as a whole,
      Cursing, foul words, Al- Quran verses, together you scroll,
      You're a damned lunatic person under his payroll,
      When he is over, you'll be jumping into the deepest hole..

      Dear Othman, Tok Rahman and John Doe,
      Thank you for blasting this lunatic servant of jibbo,
      Smearing, distorting, cursing he's the vendor,
      No amount of perfumes could hide his unbearable odour...

      Credit to Fan Tun

      Padam
    3. Ko yg barua yahudi..pinjam duit bank yahudi...pelaboran pun pakai penasihat yahudi..tak. sedar diri..puuii..dah jadi kawan setan plak

      Padam
  15. 3.00 ptg,

    Jawab dengan jujur, adakah najib dikira barua yahudi kerana advisor yahudi dan guna goldman sach bank yahudi? Kalau ya...sah ANDA LAH MACAI NAJIB YANG PALING BODOH. Kau tidak....sah ANDA hati batu, buta mata, pekak telinga, mulut bisu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Balaci najib pondan

      Padam
  16. Arab Saudi sudah memecat Menteri Kewangan untuk memulihkan keadaan ekonomi Negara mereka.
    Bila Malaysia nak pecat Menteri KeWANGan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sapa menteeeriii kewangan mlysia nii...?lupa plk aku...haha๐Ÿ˜“

      Padam
    2. Lama ted manoff cute nie tak muncul..rindu jugak dgn gimmiknya. Pomen Bawah Pokok & Qelam Qabut pun dah lama tak kedengaran,..apa khabar semuanya...??

      Padam
  17. Tahun-tahun awal Najib menjadi Perdana Menteri, kiblat dan idolanya adalah Amerika. Beliau dikesan sebagai pemimpin Malaysia paling kerap berkunjung dan melawat negara tersebut. Untuk tujuan berbaik-baik itu, Najib turut melantik rakan baiknya, Allahyarham Jamaluddin Jarjis sebagai Duta Besar ke Amerika.

    Tetapi sejak Jabatan Kehakiman AS memfailkan saman terhadap Jho Low dan anak tirinya, Riza Aziz berkaitan harta-harta yang didakwa dibeli menggunakan wang 1MDB yang dilencongkan, kiblat dan idola ke arah Amerika itu seolah-olah mula pudar.

    Malah dengan Najib turut membawa anak tirinya yang sedang disaman oleh Jabatan Kehakiman AS menaiki pesawat rasminya ke China, ia bagaikan isyarat halus Najib kepada Amerika bahawa beliau kini sudah ada "tuan baru" di sisinya.

    Kesediaan syarikat China membeli Edra Energy, sayap milik 1MDB dan mengetuai konsortium membeli 60 peratus Bandar Malaysia, adalah permulaan kepada pergantungan kepada negara tersebut. Ia kemudian diikuti dengan pembinaan rel laju ke Singapura serta ke Pantai Timur, juga diserahkan kepada syarikat China.

    Melalui  penyerahan blok ekonomi besar-besaran kepada China, kita semua, termasuk Melayu, Cina dan India seharusnya mula bimbang dengan kesan ekonomi, sosial dan budaya yang mungkin tiba-tiba mengancam negara.

    Jika sekarang ini pun kemasukan warga China secara haram atau tiba-tiba hilang tidak dapat dikesan setelah masuk ke negara kita sudah dianggap begitu besar, bayangkan apa akan berlaku setelah mereka diberikan kuasa  ekonomi yang lebih meluas?

    Dalam kes pembinaan rel keretapi ke Pantai Timur misalnya,  tidak mustahil semua bandar-bandar  kecil yang terlibat dengan projek tersebut selepas ini akan dipenuhi dengan pekerja warga China, yang kemudian tentunya akan tumbuh pula restoran, pusat hiburan, pusat urut kaki dan bermacam-macam lagi perniagaan yang didatangkan dari Tembok Besar sana.

    Banyak bandar akan bertukar menjadi bandar satelit China, perniagaan baru dari China akan turut muncul satu demi satu dan ini sekaligus akan membunuh perniagaan orang-orang Cina sendiri.

    Akhirnya, bukan saja ancaman ekonomi, masalah sosial dan budaya akan melanda masyarakat. Ia malah akan turut memberi ancaman lebih besar kepada keharmonian keluarga  kaum Cina negara kita  kerana merekalah yang paling terdedah kepada masalah sosial tersebut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah kualatnya kerana tak nak dengar cakap Tun Mahathir, malah memilih Yahudi Zionis, Amerika, Spore sebagai penasihat. Rasakan boomerang dari mereka2 semua ini. Ikut cakap suaminya si Rosmah yg berhaloba sangat nak joli-sakan duit riba, Allah SWT telah mengenakan aib yg bukan kepalang sampai menjelajah ke seluruh dunia.

      Oh ya...saya ternampak kelibat anak Rosmah turut serta dalam rombongan ke China. Apakah patut si Reza ini jadi tetamu kehormat negara China dgn pembiayaan perjalanannya ditanggung rakyat Malaysia, sedangkan dia dah menyamun berbilyon di Amerika & Eropah...???

      Padam
  18. CNN baru saja tunjukkan gambar rakyat di South Africa berdemo di jalanan, terang terang mintak Presiden depa letak jawatan.

    BalasPadam
  19. Najib nampak potensi lebiih cerah pelaboran negeri China
    Tapi ada je le komplen dan fitnah cai Matdey kepala bana
    Bagi cai-cai babi apa yang kerajaan buat semua tak kena
    Sebab cai-cai taksub gila dan fanatik dgn Matdey durjana

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia nak dapat "derma" dari kompeneni cina plak kerana sumber 1mdb dah kojol..ada paham cai pondan?

      Padam
    2. Dah tak ada tempat lagi Najib & Rosmah nak mengadu nasib, kecuali ke negara China tapi dgn syarat tanah2 & kekayaan negara dipajak gadai ke China untuk menampung hutang negara & sebahagian untuk kantong Najib & Rosmah.

      Padam
    3. Cai balaci pondan tahu per?...kikikik..tau nak dedak..halal haram tolak tepi..

      Padam
    4. Najib gii ke China kerana urusan berniiaga & carii pelabor
      Namun dah djangka, dakyah fitnah cai babi akan hambor
      Lebih2 lagi Otaman cai tua yg tak ingat nak masuk kubor
      Maklumlah sekarang ini idola dia, si Nuat kaki tutoh jubor

      Padam
    5. HINDU MUDAH LUPA

      (PETIKAN KATA-KATA OTHAMAN HINDU DARI BLOG PARPUKARI)

      OTHMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 2:24 PM

      AnonymousJune 29, 2013 at 12:12 PM menyatakan:
      Sukarno udah conquer mana Negara bung? Indon udah kena kongkeq ada lah ...
      -----------------------------------------------------------------

      Komen balas Othaman Ahmad:

      Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan fahaman Liberal (Kesetaraan) yakni, agama itu semua sama tarafnya, komunisme & agama disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, haram & halal tidak lagi jadi pedoman hidup malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.

      Inilah fahaman yg didukung oleh Ad Dajal Malaysia, si Anus Ibrahim yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila Tun Dol melepaskan Anwar Dajal dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir.

      Padam
    6. Lihatlah pembaca sikap sebenar Othaman si haram jadah
      Sifat talam dua muka munafiq dia Kejora ingin nak dedah
      Dulu Nuat dipanggil Ad Dajal Anus Ibrahim, dimakii ludah
      Kini: ‘mari Bang Nuat, inii jubor adik Man ingin nak tadah’

      Padam
    7. kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaaahhhh

      Bang Nuat paku jubor adik Man...malatop...

      Padam
    8. Dah tak nampak lagi, Othaman babi biol punya komentar
      Agak nya udah habis modal aota nak dibelit pusiing putar
      Bila Kejora bawa sinii citer lama pak kadok jadi gementar
      Rasanya besok, dekat katil hospital dia kembalii terlantar

      Padam
    9. Tiga tahun dulu, lunyai Kejora lanyak Othaman kongkang
      Boleh dikata tiap hari si tua iblis ni tumbang terkangkang
      Tidak cukup tempat, kepala benjol dan berbirat belakang
      Mungkin takut berulang lagi, dia udah lari lintang pukang

      Padam
    10. Saya masih simpan dialog saya dgn Kejoral perihal pegangan Melayu Liberal yg didukung kuat & diakui oleh Kejora. Dia tidak tampilkan posting2 sepenuhnya. Kejora menjadi Melayu Liberal yg sesat lagi menyesatkan kerana taksubnya kepada pemimpin2 fahaman liberal, terutama Najib & Khairy Jamaluddin. Insya Allah...akan saya tayangkan semula untuk membuktikan betapa jahatnya si Kejora inii.

      Saya akui ketika itu saya tidak menyokong Anwar Ibrahim kerana pegangan Pluralismenya yg menyetarakan semua agama adalah baik & sama...Naudzubillah...!!

      Padam
    11. OK, kalau begitu kamu katakan, tunggu apa lagi? Ayuh.. tunjukkan sekarang kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan, jangan berdolak dalik beri alasan tak ada masa.

      Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

      Padam
  20. Kesian partii Bersatu, belum apa2 udah kalut pecah belah
    Khairudin budak cai Matdey baru sebulan dah cabut belah
    Tak sempat PRU pun, parti Muydin playboy ini udah kalah
    Betul kata Sanusi lepas PRU lagi sakan le gadoh berbalah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awas, kilang kitar semula kamu nanti terbakar, panas sangat, sebab banyak sangat kitar kata kata bohong, palsu dan fitnah kamu, Jing Jibo.

      Cari bahan bahan yang original lah, Jing, kau bikin malu Jibo aje.

      Padam
    2. KEJORA HANYA BERANI MENGUMPAT..MULUT MACAM BETINA JALANG SUNDAL:

      Othaman si tua bapok ni memang ler lebat punya gebang
      Kalau berdepan Kejora, si tua bapok ni gigi palsu terbang

      Cakap memang melangit Othman tuhan harun punya ipar
      Bukan Kejora tak nak berdepan takut diia kena penampar

      Sembang besar tak pernah hilang, ini Othaman kera duku
      Masa kat Blog Parpukarii dulu, teruk diia kena pahat paku

      Tiga tahun lebih sudah lali dgn Othaman punya komentar
      Dulu tua bapok ini, kalau dengar je Kejora lutut dia ketar

      Mana tidaknya tahun 2015 setahun tua kutuk ni terlantar
      Masa itu dia kena ‘pukulan jarak jauh’ geng Indon hantar

      Dah kecut telor tak berani keluar Othaman kera kingkong
      Tak sabar rasa kepala biol dia Kejora nak sekeh pelakong

      Dah masak sangat dgn perangai Othaman bapok kelawar
      Dengar Kejora batuk pun dia gentar terkucil dalam seluar

      Kih kih kih…dah meroyan Othaman biol anak geladangan
      Apa benda sebenarnya, ngko ingin ajak buat perhitungan

      Dia dah mula bengang meroyan Othaman anak gampang
      Kemain dia ingin cabar orang, tak padan senget tempang

      Memang Kejora sedang cari sesuai punya saat dan ketika
      Ingin sangat rasa nak berdepan Othaman biol tua bangka

      Kah kah kah…kesian sungguh Othaman pukimak bedebah
      Biila kena tibai dia jadi meroyan meraban & menggelabah
      ------------------------------------------------------------

      Kejora nie jantan ker betina..ataupun jenis lelaki sotong mulut celupar mengalahkan sundal jalang. Dicabar tunjukkan identiti/nama..tak berani. Diajak minum kopi sambil tibai roti..tak berani.

      Tak usah cakap banyak..sekarang tunjukkan kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan. Ada berani.......???

      Padam
    3. Kih kih kih…dah meroyan Othaman biol anak geladangan
      Apa benda sebenarnya, ngko ingin ajak buat perhitungan
      Nak berhujah sini ni pun boleh, atau mau ajak berlengan
      Bukan tak nak pak kadok, kerja dan masa jadii halangan

      Padam
    4. Dia dah mula bengang meroyan Othaman anak gampang
      Kemain dia ingin cabar orang, tak padan senget tempang
      Kalau sebelah utara dia inii dipanggil tak cukup sekupang
      Nak balun dia tak susah, antar jer Jamal kasii pelempang

      Padam
    5. Mana dia berani. Dengan Najib dia nak menggesel sebagai anjing pun kecut bola, nak meleset dengan Rosmah, kena rejam dengan buluh sula.

      Padam
    6. Kemain depan orang, Othaman lagak kemas tunjuk kuat
      Tak padan dengan tempang, asyik jer keluar masuk wad
      Megah le dia, kini dah ada penyokong geng Nuat peliwat
      Kalu berdepan Kejora nak ludah jer, lain tak gamak buat

      Padam
    7. Jing Jibo tuh tak payah di kasi pelempang - sekel kepala dia aje. Sebab dia tabiat macam bebudak.

      Sekel yg berdegus. Sampai merah kulit kepala otak dia.

      Padam
    8. Memang Kejora sedang cari sesuai punya saat dan ketika
      Ingin sangat rasa nak berdepan Othaman biol tua bangka
      Tapi tak lah sampai hatii nak kasi si tua tu sakit atau luka
      Hanya sekadar melepas niat mahu ludah dia punya muka

      Padam
    9. Othaman punya gaya seumpama anjing mengejar bayang
      Depan orang kemain lagii diia berlagak kuat main wayang
      Tak padan sakit, angin bertiup pun dah terhoyong hayang
      Kalau tampor dia ke wad, kalau tumbok nyawa melayang

      Padam
    10. Othaman kini ada geng Nuat penutoh jubor punya lobang
      Sebab itu dia rasa dirii hebat, makiin besar punya gebang
      Tapi kalu kena penumbok Kejora sah terlentang tumbang
      Kalau kena penampor pula, gigi palsu dia gerenti terbang

      Padam
    11. Tiga tahun dulu, lunyai Kejora lanyak Othaman kongkang
      Boleh dikata tiap hari si tua iblis ni tumbang terkangkang
      Tidak cukup tempat, kepala benjol dan berbirat belakang
      Mungkin takut berulang lagi, dia udah lari lintang pukang

      Padam
    12. OK, kalau begitu kamu katakan, tunggu apa lagi? Ayuh.. tunjukkan sekarang kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan, jangan berdolak dalik beri alasan tak ada masa.

      Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

      Padam
    13. Ok lah Othaman, aku janji kita kan jumpa tapi tak segera
      Demi cabaran ko, lagi setahun secara pilihan aku bersara
      Masa itu, secara berdepan ko akan liihat siiapa itu Kejora
      Kita tentukan siapa jaguh orang Malaysia atau Singapura

      Padam
    14. Aku harap tempoh setahun inii, ko akan sabar menunggu
      Kiita akan jumpa di tempat tiada orang tahu atau ganggu
      Harap kiita jumpa sorang2 jangan dibawa geng atau regu
      Sementara masa itu ko kemaskan ko punya pasung dagu

      Padam
    15. Boleh percayakah cakap seorang musibat seperti kamu yg lidah bercabang memutar belit. Lihat saja contoh dulu kamu kencing konon nama kamu Kejora Bin Muytari tapi masih pakai 'Tanpa Nama'. Dah..toksah bagi alasan konon sibuk, bergayut 24 jam di blog ini boleh pulak. Tunggu apa lagi? Ayuh.. tunjukkan sekarang kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan, semua orang dah muak kamu berdolak dalik beri alasan tak ada masa.

      Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

      Padam
  21. Jing Jibo ni keluar dari perut mak dia silap haribulan. Kalau tak, jadi anak mithali.

    Ini pulak jadi anak yang di sodok Benggali. Di buat wheel barrow, macam bila dia kalah main guli.

    BalasPadam
  22. Anjing Najib ini di ramalkan ada lah di antara beberapa yang di rekrut dek Setiausaha Akhbar Najib untuk memberi perkhidmatan secara individu. Bagi tujuan membenteras usaha usaha pihak Pembangkang mencemarkan imej Najib melalui kritikan, cacian dan lemparan fakta fakta dan hujah hujah anti-Najib yang di buat di blogs.

    Ada jugak beberapa blogs yang jugak di rekrut, biasa nya blogs yang popular saperti Rocky, Bull Dog (nama di kacukkan sebab malas nak berpanjang lebar dengan depa). Lumayan bayaran nya. Macam anak tiri Najib juga, ada pemunya blog yang alih alih kaya, dapat BMW X6 dsb nya. Blogs itu dulu nya pro-Establishment di zaman Tun Mahathir. Maka, selepas di compromised, alih alih menjadi pro-Establishment Najib.

    Lumayan ke tidak bayaran kapada Anjing Najib di sini itu tak pasti. Ramai yang mengatakan dia dapat dedak saja, bermakna saki baki padi sahaja.

    Blogs itu melakukan kerja yang nampak nya setimpal dengan bayaran puak Najib. Tapi Anjing Jibo ini tidak.

    Dia selalu menyanyah, mencacai, ha nya nak divert attention pembaca dari apa yang di bincang di blog post, dia mengarut, selalu maki hamun dan mencarut. Tidak mengeluarkan fakta dan hujah hujah yang membantu menaikkan imej Najib.

    Macam sudah di kata di CV Jing Jibo, dia ada lah contoh penyokong penyokong Najib yang Najib kata di kempen PRU13 sebagai "bangang, hamjadah". Rugi duit puak Najib tak kisah sebab ada berbilion Ringgit dalam akaun bank nya, tapi londeh lah nama baik dan imej Najib akibat rakyat nampak bahawa penyokong penyokong nya pun jenis "bangang hamjadah".

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pukulan Kejora ini cai2 babi akan terasa pedas pahit kelat
      Dah ramai melentiing bukak sumbang punya langkah silat
      Othaman bapok dah belah cabut lari, dia tak tahan daulat
      Cai5.52 pula bawa keluar burit emak dia punya taiik palat

      Padam
    2. Pukul bola kamu ke, Mamat?

      Kau dah malu, keluar tahi palat burit emak kau pulak?

      Dahsyat betul kau ni.

      Padam
    3. Cai 5.52/6.08 mau lawan Kejora, tapi dah mula rasa perit
      Pastii cai babi inii jiwa merintih, zahir & batin terjerit-jerit
      Masih mahu tunjuk hebat walau otak taraf longkang parit
      Nak bagi cerdik, elok ler masuk balik mak dia punya burit

      Padam
  23. ".. supaya berhati-hati dengan apa jua kenyataan dibuat kerana mereka telah berikrar, angkat sumpah dan menandatangani akuan sumpah."

    Betul ke? Pegawai Pegawai Kerajaan yang tidak beruniform pun kena angkat sumpah ke? Setahu aku tidak, ha nya yang beruniform saja gamak nya.

    Terima kasih kalau ada sesiapa yang boleh mengesahkan ini?

    BalasPadam
  24. http://khairulryezal.blogspot.my/2016/11/parti-cap-bunga-raya-umum-barisan.html?m=1

    Pantun utk link diatas
    AKHIRNYA BOBOI DITUNJUK JAWATAN KINI
    MAKLUM ASAL BERTANDING KALAH BERKALI KALI
    BERSATU PARTI PALING SSGT DEMOKRASI
    TUNJUK NAK JAWARAN APA..? TERUS JADI

    BODOOO... BODOOOOO...
    kikikikiki.... tahniah cik boboi akhirnya...akhirnya ditunjukkan jawatan... kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tabiat budak kecik kau tak habis habis, ye? Kesian mak kau.

      Padam
  25. 5:52 CV kepala bapak kau leeee.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Marah ye? Rasa kena sekel kepala ye? Sakit ye?

      Pergi mintak mak kau kepitkan kepala kau.

      Tadi kau cakap ada tahi palat di burit mak kau. Di ketiak ada ke?

      Bedebah ni ingat dia sorang aje yang boleh mencarut. Itu pun baru aku repeat perkataan dia burit yang jugak bermakna bahagian belakang, macam buritan di kapal.

      Padam
    2. Cai babi 6.24 jadii meroyan bila telor pelir dia kena jentik
      Dulu dia kat kandang kambing makan taiik ayam taik itik
      Bila kepala kena disekeh pelakong air mata mula menitik
      Lepas ini mesti dia pergi nyondol mak dia punya kelentik

      Padam
    3. "Kelentik" ni bahasa negeri mana? Kelantan ke? Tapi ada yang kata Anjing ni dari Penang.

      Orang Selatan biasa nya cakap "kelentit".

      Tapi anjing tu jilat benda tu. Anjing lah, kata kan.

      Padam
    4. Memang patut pun jing jibo ni dapat dedak baki ja. Otaknya lembap dan sel otaknya tidak dapat berhubung..

      Kesian kat ko jing. Tak nak minta naik gaji ka hari-hari kena pelangkong teruk dalam ni.

      Padam
    5. Dia dah makin meroyan cai babi biol tolol 6.40 taik palat
      Kejora terus tiibai dgn pantun, bikin cai ini terkulat-kulat
      Tidak daya dia lawan lagi, ini cai babi dungu otak berulat
      Lepas ni gi nyondol celah kangkang emak dia burit dijilat

      Padam
    6. Bro, anjing ni parpukari panggil mamak Kedah.
      Orang Kedah dia ni.

      Padam
    7. Mamak tongkang ka jing ni? Mamak gelap ka mamak cerah?

      Padam
    8. Tak kisah la. Yg penting dia ni memang mamak putar alam. Yang jenis kalo ko jumpa dia dengan ular ko pukul dia dulu baru ko pikir nak pukul atau tak ular tu. Pembelit kuat mamak putar alam ni.

      Padam
    9. Memang kelentong spiin putar alam itu perangaii mamak
      Keturunan keliing bangsat Indiia ni, selalu banyak lemak
      Pukul keling dulu kalau jumpa dia dgn ular dalam semak
      Contoh dalam masyarakat kiita, ialah si Matdey pukimak

      Padam

    10. Kredit kepada Tanpa Nama 4 Oktober 2016 5:18 PTG

      Kejora Kejori
      Mengaku berbinkan Musytari
      Rupanya anak Malbari
      Patutla suka sangat makan parpukari

      Kejora Kejori
      Patutlah benci sangat kat ayahanda kami
      Sikit-sikit tulis Kutty
      Rupanya ada permusuhan keturunan semenjak dari Negeri
      (Negeri India la tu)

      Meh kengkawan semua cek nak habaq
      Kejora rupanya penggemar nasi kandaq
      Patutlah bila hamunnya keluag berkandang-kandag
      Rupanya beradik-beradik dengan si Salim Iskandaq

      Kejora rupanya Mamak Tongkang
      Tak pun dia ni Mamak Pedukang
      Hari-hari buat pantun kong-kang kong-kang
      Suka sangat dok sebut benda-benda yang dok celah kangkang..

      Padam
    11. Kat negara ini siapa tidak kenal Madey mamak tongkang
      Memang dia tidak reti halal haram inii mamak pedukang
      Umno tempat lama dicari makan dia tikam dari belakang
      Aman kalau mamak Kerala Malabarii ini gol terkangkang

      Padam
    12. Siapa tak kenal pembelot dan penghasut Matdey malabari
      Dengan tongkang je dulu suku sakat keluarga dia ke mari
      Keluarga dia yg perempuan di Indiia masih lagii pakai sari
      Mereka beniiaga papadom, capati, roti canai, rempah kari

      Padam
    13. Kiita ada juga terbaca Zamkata cakap Matdey tu binatang
      Bapak kominis & raja peliwat kini Matdey biol puja tatang
      Bukan jer dengan PM, kini dengan Agong dia nak tentang
      Tidak sedar diri mamak Malabari Kerala punya pendatang

      Padam
    14. seperti kita semua ketahui, Kejora nie kan tak tamat pengajian, pengajiannya entah di mana, siapa orang tua & gurunya..?? Makanya semua yg dihamburkan (termasuk pantun-pant*t sampanya) menyongsang, merepek-raban tanpa dalil, nas, qiyas & ijmak.

      Padam
  26. Jing jibo pandai merepek jer..tapi pondan..takut CV

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing jibo pondan..cakap berdegar2 tapi takut nak tangkap perompak cina jho lo..

      Padam
    2. Dia memang cukup marah CV dia di keluarkan. Selalu kata macam itu. Dia malu, rasa terencat nak mengarut, maki hamun dan mencarut.

      Memang bagus CV nya di keluarkan selalu. Ramai pembaca blog ini yang bukan "regulars" yang masuk sekali sekala, tak tinggalkan komen. Jadi, kalau CV nya di keluarkan di komen bagi tiap post pun, boleh memberi penerangan kpd pembaca yang tak selalu masuk blog ini.

      Malang bagi kamu le Jing Jibo. Kamus kata yang bawa malang macam kamu ni boleh di panggil celaka.

      Tapi aku lebih suka bos kau panggil kau "bangang, hamjadah".

      Padam
    3. Cai babi 6.51 udah mula buat gaya pondan bapok sundal
      Diulang copy-paste benda sama, nyata kehabiisan modal
      Namun, dengan pantun, babi ni terus kena hentam bedal
      Rasakan ler akibat, bila bingai dungu ingin tunjuk handal

      Padam
    4. Cai babi 6.51 tengok Kejora berpantun dia rasa cemburu
      Tak jadi dia masuk hutan, kera dan biawak tak pegi buru
      Dia tak reti buat pantun, macam monyet je tergaru-garu
      Namun kepala diia, terus bersarang Kejora punya peluru

      Padam
    5. Ha3..sentap betul cai pondan..maki hamun mencarut CV korupenye..patut ko takut sangat cina jholo

      Padam
    6. Ketahuilah, Kejora nie kan tak tamat pengajian, pengajiannya entah di mana, siapa orang tua & gurunya..?? Makanya semua yg dihamburkan (termasuk pantun-pant*t sampahnya) menyongsang, merepek-raban tanpa dalil, nas, qiyas & ijmak.

      Padam
  27. Harga minyak masak terlalu mahal, peniaga bimbang kena maki pelanggan


    KENAIKAN melampau harga minyak masak akibat dari tindakan rasionalisasi subsidi (penarikan subsidi) oleh kerajaan bukan sahaja memberi kesan kepada pengguna, malah ia turut menyusahkan peniaga yang menjual komoditi itu.

    Sementara pengguna terbeban dengan kenaikan harga minyak masak sehingga melebihi 60 peratus berbanding harga sebelum, peniaga pula bimbang kena maki dengan pelanggan kerana terpaksa jual minyak masak pada harga yang mahal.



    Perkara itu diluahkan oleh salah seorang sahabat melalui laman facebook miliknya. Beliau mendakwa terpaksa memilih untuk membiarkan rak jualan minyak masak di kedainya kosong sementara menunggu harga diumumkan oleh KPDNKK berbanding dimarahi oleh pelanggan kerana jual minyak masak dengan harga mahal.

    Menurutnya harga modal minyak masak botol 5kg tidak berjenama (cap ayam/low class) sudah lebih RM18 manakala minyak masa jenis sama berharga lebih RM20. Kalau harga modal yang diberikan oleh pembekal sudah begitu mahal, harga jualan kepada pengguna tentu lebih mahal lagi.



    KPDNKK dikatakan ada mengesahkan bakal berlaku kenaikan harga minyak masak, namun kadar kenaikan masih tidak dinyatakan secara jelas.

    Minyak masak adalah bahan asas kepada makanan, kenaikan harga minyak masak ini akan menyebabkan lonjakan harga makanan secara mendadak. Ekonomi rakyat yang sudah sedia tertekan, akan jadi lebih tertekan lagi.

    "Terima kasih tangan-tangan bodoh yang mengundi Barang Naik, BN"


    BalasPadam
  28. ELOK TUKOR JER PDRM TU JADI PRM SAJA KHALID !! Tak boleh pakai punya Khalid.Dul PDRM memerangi penjenayah,LA in bawah Khalid lembik P RM Membela penjenayah paling tegar.

    BalasPadam