Sabtu, 19 November 2016

PANAS ~ Samunan Sepakat Musibat Laknat..!


Dengan kuasa mengumpul duit..! dengan duit mengumpul kuasa..! 2x5..!

Sambil mengikuti perkembangan perhimpunan aman rakyat bersih 5...! layan..!

Senarai kes korupsi penyamun penyamun Kerajaan

Kerajaan yang penuh dengan penyamun semestinya tidak bagus untuk rakyatnya. Banyak wang yang sepatutnya digunakan untuk keperluan dan kebaikan kepada rakyat telah hangus dijoli sakan oleh para pengamal rasuah. Malangnya, kebanyakkan penyamun ini bangsa Melayu semuanya.
Dalam masa yang sama, bukan sahaja berbillion ringgit telah dicuri oleh kroni-kroni Najib Razak bernama Jho Low dan Riza Aziz, bahkan Najib Razak sendiri tidak dapat menjawab dengan betul dan benar mengapa terdapat berbillion ringgit di dalam akaun peribadinya. Hingga sekarang, rakyat mahu tahu apa yang dibelanjakannya. Dia juga tidak bersedia untuk membenarkan penyata banknya diaudit. Sememangnya kita mahukan kepastian bahawa satu sen pun duit tersebut tidak digunakan untuk tujuan peribadi.
Kasihan dengan rakyat. Dahulu Kerajaan berkata GST akan mengurangkan harga barang, hingga sekarang kenyataan itu tidak menjadi realiti. Selepas itu kita dijanjikan pula bahawa duit GST akan dikembalikan, ternyata ianya sia-sia apabila wang itu digunakan untuk menyelamatkan Kerajaan supaya boleh membayar gaji pegawai-pegawai Kerajaan. Sudahlah terpaksa membayar GST, rakyat yang menghadapi kesempitan hidup terpaksa pula memberi bantuan kepada Kerajaan untuk membayar gaji pekerja awam.
Sebagai pulangan, kita semua dapatlah sedikit BR1M, itupun bukan semua yang dapat. Biasiswa pelajar ke luar negeri pula dibatalkan dan mereka ini dimasukkan ke dalam universiti tempatan sahaja. Pasaran buruh di dalam negara menjadi begitu kronik hinggakan Perdana Menteri sendiri menyarankan di dalam Belanjawannya agar para graduan berniaga nasi lemak dan orang ramai menjadi pemandu Uber.
Kerajaan memberikan subsidi berjuta-juta ringgit untuk universiti tempatan menghasilkan jurutera dan para akauntan, tetapi Perdana Menteri cuma boleh memberikan idea nasi lemak dan Uber akibat keadaan ekonomi dan pasaran buruh yang merudum. Walaupun mempunyai berbillion di dalam akaun peribadi, kepalanya kosong tanpa sel otak yang bergabung.
Inilah dia Perdana Menteri yang dipuja keldai-keldai dan tin-tin kosong yang bergantung hidup kepadanya. Hendak mengkritik, jiwa tak berani, hendak lari, nanti rezeki tak masuk. Yang mampu cumalah mengutuk dari belakang sahaja. Ini lah nasib menteri-menteri di dalam Kabinet.
Berbalik kepada tajuk asal, terdapat banyak kes-kes rasuah yang sedang dibanteras. Kita ucap terima kasih kepada SPRM yang ligat bertungkus lumus menangkap pegawai-pegawai Kerajaan yang menyamun harta rakyat ini. Tetapi pelik juga kerana ‘ikan-ikan’ besar masih dilindungi pemerintah. Dan seperti yang dinyatakan awal tadi, yang membaham secara haram wang rakyat ini kebanyakkannya adalah Melayu. Nampaknya, bangsa Melayu lah yang paling suka menikam bangsa sendiri, dengan perangai yang tamak haloba. Kasihan Melayu.



sumber:jebatmustdie
Dahsat..! ini yang rakyat tahu..! yang tercium bau..! yang senyap sepi buat buat tak tahu pulak???
Itu sebab rakyat berkumpul aman Bersih..!
Faham?
Lu Fikir La Sendiri!!!

46 ulasan:

  1. Bersih 5..najib panglima bugis cabut pergi Peru.

    BalasPadam
    Balasan
    1. CAI pkr ini nak bodoh akan adam cakap rumah dia 1juta oi,oi orang tak duduk k.L tahun harga tanah di ampang ITU. Kalau harga di ampang je rumah dia berharga 7juta, kalau harga 1 kaki 1 ribu, jadi jangan nak bodoh orang CAI dah parti pkr kau perasuah.
      https://youtu.be/IBNAiv4tQFM

      Padam
    2. Ayahanda Tun Mahathir yg difitnahkan sebagai pengecut melarikan diri..tau2 dah balik dari Sudan dan kini bersama-sama Himpunan Bersih 5. Najib masih sembunyi dalam kain Rosmah di Peru.

      Padam
    3. xpe..dia p cari hutang baru nak bawa balik..mcm biasa rakyat akan bayar balik

      Padam
    4. Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

      Padam

  2. Patutnya dapatkan nasihat Duterte cara menghajar baju kuning nih.

    BalasPadam
  3. setakat buat gambarajah ni sape2 boleh buat....letak gambar...letak nombor......petik nombor dari angin....lol

    BalasPadam
    Balasan
    1. APA yg berlaku semua salah Najiblah. Bila matdey kojol pun salah Najib juga.

      Padam
    2. Sebab ikan membusuk dari kepala.

      Kalau PM boleh ada bebeillion wang dalam akaun yang tidak boleh dijustify, maka yang di bawahnya semakin naik tocanglah.

      Si pengarah air di Sabah pun boleh ada ratusan juta wang yang tidak boleh dijustify dan akhirnya ia dibenarkan balik bekerja.

      Itulah akibatnya apabila dapat kepala kerajaan penyamun maka setiap lapisan akan berasa boleh menyamun. Hanya perlu sebut 'derma' dan 'hadiah' sahaja semua dianggap selesai.

      Padam
  4. Baju kuning baju merah
    Duit tak ade nk makan kedarah

    BalasPadam
  5. Masa Anwar jadi TPM dia pecat dan disumbat dalam jail kerana liwat.Bila Pak Lah keluarkan dia marah sakan Pak Lah.Time bila Najib pulak sumbat Anwar kerana kesalahan yang sama berulang dia pulak berjuang nak bebaskan Anwar...berputar-putar sebagaimana berputar-putar nya para macainya memutarkan fitnah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin ramai yang dah lupa...selepas krisis matawang 1998 yang disusuli oleh krisis politik yang disebabkan oleh Anwar, Tun Mahathir telah menjawat jawatan Menteri Kewangan disebabkan beliau mnyedari bahawa sesiapa yang memegang jawatan tersebut, boleh menyalahgunakan jawatan tersebut untuk kepentingan diri. Dan semasa Tun Mahathir memegang jawatan tersebut, kita melihat bahawa Tun telah memegang amanah tersebut dengan sebaiknya.

      Malangnya, PM2 selepas Tun tidak nampak atau sudah terlupa sbb2 kenapa PM memegang jawatan Menteri Kewangan...Tun Dol Dol...dalam keadaan tidur2 ayamnya..telah dimanipulasi oleh menantunya...PM selepas Dol pula..nampaknya telah dimanipulasi oleh hipponya yg boros....malang sungguh negara ku...!!

      Padam
  6. 2.26
    petik dari angin..ko ingat senang2 nak petik dengan letak nama company lagi..silap hari bulan jho low saman..ko le yg dengar berita dari angin..kalau dah berita dari angin, suruh le MO1, rakan2 subahat dia dan anak tiri dia saman..zaman sekarang bukan boleh post benda2 tak betul saudara...silap hari bulan kena saman..macam MO1 nak saman le..hari selasa..selasa bila saudara..tu baru berita atas angin..cakap tapi tak buat2..kenapa tak buat? sebab kalau saman takut diri sendiri yg kena...sudah2 le saudara..hutang2 najib buat sampai anak cucu kita kena bayar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Kejora tuu budak semalam yg dilahirkan tak cukup bulan. Ini pakcik saksi hidup dari zaman kegelapan bangsa Melayu sebelum merdeka sehingga kini.

      Ketahuilah Tun Dol & Najib telah dipungut kembali oleh Tun Mahathir setelah mereka berpaling tadah memihak kpd Team 'B'. Tun Mahathir berikan mereka tempat dalam MKT dan kabinet menteri Tun M. 22 tahun mereka berkhidmat di bawah ketiak Tun Mahathir. Ketika Tun umumkan mahu bersara, mereka berdua menerpa terkejut sedih. Mereka juga berikrar akan meneruskan wawasan 2020 dan program yg telah dirancangkan oleh Tun Mahathir. Rupa2nya itu semua lakonan hipokrit mereka berdua. Padahnnya Pulau Batu Putih & tanah2 KTM dari Tg Pagar ke Woodlands terlepas ke Singapura kerana mereka berdua tidak ada jati diri sebagai pemimpin Melayu berwibawa. Tun Dol berakhir dgn pemecatan secara terhormat dan kini Najib menanti saat dihumban & bakal ke penjara Sungai Buluh, Insya Allah.

      Padam

    3. Ketahui In Othaman bahawsanya
      Mahathir ITU adalah anak terbuang yang dipungut oleh ayahanda Najib



      Padam
    4. Ya...Tun Mahathir adalah anak didik kesayangan Tun Razak. Tun Razak dah awal2 lagi nampak bakat & ketokohan Tun Mahathir sehingga dia mengamanahkan Tun Hussein Onn untuk melantiknya sebagai Timbalan Presiden UMNO & Timbalan Perdana Menteri.

      Padam

    5. Tun M tu tak tau nak balas budi. Masa Dan keadaan akan mengajar org yg tak tau membalas budi. Tunggu Dan lihat saja apa yg akan terjadi.

      Padam
    6. Jasa Tun Mahathir terlalu banyak dan takkan terkunjung padam sepanjang zaman. Contoh...jika tidak kerana beliau, kamu pun takkan menjamah & mengenali dunia komputer & teknolgi maklumat yg beliau mula terapkan pada awal pentadbirannya sekitar 1981/82.

      Yg lupa diri & tak kenang budi adalah makhluk2 seperti kamu, Tun Dol, Najib & semua MKT UMNO kini. Apa sumbangan kamu semua yg boleh dibanggakan baik dalam negara maupun di persada antarabangsa......?????

      Padam

    7. Ketahuilah Othaman, bahawa yg ko rasa ko dah pandai sangat tu bukan kerana bapa ko atau guru ko atau Tun m, tetapi kerana Allah . makhluk2 hanya musabab saja.

      Padam
    8. Tun M membalas budi kepada negara dgn membuat apa yang patut dibuat oleh seorang bapa apabila melihat anaknya menyeleweng.

      Lihat saja tindakan akhir dan kata2 emas yang keluar dari mulut sang bapa di akhir cerita Anakku Sazali.

      Akhir sekali, balas budi jangan sampai derhaka kepada Allah.

      Kalau ikut teori kamu maka Nabi Musa juga derhaka sbb menentang Firaun yang memliharanya dalam Istana dari kecil.

      Kamu nak tengok bgmn akhirnya Tun M. In shaa Allah ramai lagi yg akan tengok akhir Tun M dan Najib.

      Sekurang-kurangnya bgmn Tun M turun dari persada kuasa sudah kelihatan ia berlaku dgn terhormat. Najib itu pun belum tentu.

      Ingatlah orang yang merasa aman dari kemurkaan Allah barangkali akan mendapat siksaan secara tunai di dunia. Ini peringatan untuk kamu dan aku juga. Silap haribulan Allah hukum sekali zaaaas hilang nyawa beramai2 semua sekali.

      Padam
  7. Kepala bana cilaka babi gampang nk mampos puki anjing la Melayu yg sokong bersih..pegi sambung kulup kote la wei masuk cina lg bgus babi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada berita tersebar kuat...Tun bergegas pulang ke tanah air dari Sudan, Afrika untuk bersama-sama Gerakan Baju Kuning. Hebat Tun M nie dalam usia lanjut 91 tahun masih kuat bukan hanya semangat tapi kudrat jugak. Itulah Wira Sejati...!!!

      Pihak UMNO sewel semalam melempar cerita karut (termasuk Kejora) konon Tun Mahathir melarikan diri. Apa dorang ingat Tun Mahathir macam Najib & Kejora yang kecut telur ker...???

      Padam

    2. Dah dia mampu membeli jet peribadi daripada suit songlap, apa nak hairannya.

      Padam
    3. Jet peribadi...ada bukti & sumber dari mana tuuu....???

      Padam

    4. Ko tak nampak ke? Tukar spect ko tu.

      Padam
    5. Sorry punk...I maybe old timer but not bespectacled.
      Jet peribadi...ada bukti & sumber dari mana tuuu....???

      Padam

    6. Dah tua merga pun nak Tanya orang, cari sendirilah atau Tanya anak cucu ko.

      Padam
    7. Bila orang tanya taknak jawab pastu suruh orang cari sendiri.

      Ni namanya gebanh temberang.

      Padam
    8. Ko guna simple maths pun boleh jawab,
      Penerbamgan dp Kartum ke KL 12 jam
      Bermakna dia kena bertolak dp Kartum jam 10PM waktu Malaysia atau 5PM local time. Bukanya ada direct flight ke kl. So dia ter guna jet peribadi.

      Padam
    9. Itu bukan jawpan dan bukan bukti apa2 pun.

      Jet peribadi siapa punya? Dia sewa atau dipinjamkan, atau dia beli? Di atas nama siapa jet itu, nama diakah? Semua itu kamu kena tunjukkan bukan kira jam.

      Satu lagi kamu ni memang ada dua lidah. Itu hari terkinja-kinja cakap Tun M menipu suruh orang pi Bersih tapi dia sendiri lari ke luar negara.

      Hakikatnya dia ada program di sana. Tapi disebabkan cabaran dan kutukan drpd pendedak mcm kamu dia cari jalan balik juga.

      Bila dia balik kamu tuduh dia songlap duit beli jet peribadi pula.

      Bolak balik yg jelas.

      Itu hari korang kecoh-kecoh jet peribadi tapi rupanya jet Tan Sri Syed Mokhtar yang dipinjamkan untuk Tun M guna.

      Ini kecoh-kecoh buat tuduhan dgn gunakan kiraan jam pula.

      Sila berikan butiran yang lengkap. Jet peribadi ada dokumen pendaftarannya dan bukan seperti barang kemas atau beg tangan mewah harga juta2 yg tidak perlu didaftarkan.

      Padam
  8. Ini blogger bangang org dok citer baju kuning baju merah dia asyik2 mdb mdb memang bangang punye blogger.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan Blogger Bangang tapi Bengang..! Sebab angkara durjana Najib menyetubuhkan 1MBD...singkatannya 'Satu Malaysia Dah Bengang'.

      FAHAMMMMMM Kejora.......!!!!!

      Padam
    2. Biarlah dia budak Man ni memang dari sekolah dulu pun dah kepala longgar

      Padam
    3. Ikut suka adminlah apa dia nak cerita. Hak dia. Kalau kamu tak suka buat blog sendiri, cerita apa yang kamu nak.

      Betul cakap pak Othman, satu Malaysia dah bengang dgn angkara si Jibo ni kecuali para pendedak yang dapat kongsi hasil samunan. Tepay seperti yang blogger cakap.

      Baju merah atau baju kuning bukan bnda besar, yang besar ialah klepetokrat si Najib dan konco2nya

      Padam
    4. Ko DG geng ko saja bengang, yg lain dak.

      Padam
    5. 3:41
      Subhanallah! Kamu ni Islam ke? Sapa yang nak tolong kamu at padang masyar nanti?

      Padam
  9. Kikikiki... marah sungguh budak suman... ada yg x tido.malam nnti nih kikikiki...

    nnpk ramai la sikit... selepas era reformasi dulu lagi ramai akhirnya rakyat bijak buat keputusan... ari ni tak ramai ssgt tapi lebih sikit dari aljuboori menghasut... yg penting tiada laungan reformasi kedengaran... jijah... nurul.. nuha lansung tak bersiaran... paling ramai Kaum Cina (80%kaum cina) apakah ini satu keputusan yg merubah masa depen negara...????

    Tidak sama sekali.. ia satu kelebihan pada BN/ UMNO sebenaarnya. .. sedikit kemenangan pada boboi tapi kekalahan hebat pada aljuboori dynasti@istana segambut...

    ink satu kelebihan pada kerajaan Islam UMNO/BN siapa yang dipilih di puak murtad sana..? BOBOI atau Aljuboori...?

    Ari dah petang suman nak blik esok sediakala semula... so apa yg mereka dapat hari ini... elekk podaacittt....

    Ari ini hati berkuburnya REFORMASI...mana pergi adam rosli...mak lampir... assmin...pemimpin PAN pun tak nnpk... dominasi dari Parti DAP dan BERSATU yg terang jadi anjing DAP.petang ini...

    kesimpulan nya arinni... budak suman dan moronic frenz mereka makin bertambah marah marah sbb ternyata rakyat menilai barua maha mega BATUAPI tahap dewa meddey kutty.. boboi.. marina gereja adalah baka baka pelapis barua yahudi/ soros trrabaru selepas istana segambut berkubur laungan reformasi hati ini...

    Pakayan BRICS dah gugurkan dollar USD dan petrodollar... Vladimir Putin hingga ari ini mengarahkan Soros dan Dynasty Bankers Yahudi Rothchild DI BUNUH bukan lagi di saman...

    PRU14 hari yg kami tunggu utk menguburkan puak Bersih 5 yg tsk berapa ramai nihhh...ingat majoriti dari Kaum Cina DAP....alahaiiiii...

    BalasPadam
  10. Setuju bahawa keldai-keldai dan tin-tin kosong yang memuja Najib bergantung hidup kepadanya. Hendak mengkritik, takut nanti rezeki tak masuk.

    Namun demikian, ada beberapa yang mungkin tak bergantung kpd Najib bagi sara hidup nya. Tapi pandangan politik nya cetek. Tak nampak betapa rosak nya negara jika Najib berterusan dengan pendirian Cash Is king nya, yang mendorong, malah menggalakkan rasuah di negara ini.

    Apatah lagi bila piagam SPRM mentaarif rasuah itu termasuk segala pemberian wang, derma dsb nya. Tapi terkandas rakyat di buat Najib membuang Gani Pattail, mengganti nya dengan Mohd Apandi, yang. kerana terhutang budi amat sanagt, tidak akan mendakwa Najib ke mahkamah walau pun DoJ USA telah menyebut "MO1" 36 kali dalam dokumen 134 ms yang di kemukakan kpd mahkamah berkaitan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering".

    BalasPadam
  11. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora.

      Aku takkan hambat kamu lagi untuk genapkan 3 kali tawaran bersumpah laknat walaupun kami ber3 dah buat.

      Sebab keengganan kamu itu tunjukkan kamu sendiri percaya dalam diri kamu Najib memang berkhianat dan menyamun melalui 1MDB. Kamu hanya membelanya disebabkan habuan duniawi. Ini fakta dan hakikat.

      Dan adat mereka yang bersalah mereka akan tuduh orang lain juga bersalah spt mereka. Anehnya bila diminta bukti perkara yang mudah pun tak mampu diberikan. Apatah lagi bukti korupsi, kalau betul ia berlaku.

      Kalau kamu serius, kumpulkan bukti yang menunjukkan salah laku itu dan bukan tuduh di atas angin. Berlainan dgn si Najib yang boleh ada berbillion dalam akaun wang2 dari sumber tidak sah sila kamu berikan bukti yg sama ke atas Tun M.

      Kalau Tun M ada songlap sudah lama ia dipecahkan oleh Najib apatah lagi Najib adalah pemegang kuasa sekarang. Lihatlah sahaja siapa saja yang menentangnya tetiba sahaja ada skandal yang keluar.

      Gertakan ke atas Tun M pula semua bersifat politiking semata. Malah tekanan ke atasnya bukan dari sudut salah laku tapi dari sudut batalkan pengiring, tamatkan khidmat tukang masak, tekan Proton sehingga Tun letak jawatan, hantar LHDN untuk tekan tentang pendapatannya dan cukai yang dibayar dan mcm2 lagi.

      Maki hamun dan carut marut dari pendedak kaki spin mcm kamu jangan cakaplah.

      Kamu tahu bgmn LHDN siasat harta dan pendapatan? Kamu mgkn tak tahu tapi aku tahu. Kalau ada harta di luar justifikasi senang saja dapat tangkap. Kenapa selepas disiasat dgn rapi oleh SPRM tiada sebarang salah laku yang keluar? Sebab ia tak ada kan. Kalau ada ia dah meletup dah pun.

      Dari segi psikologi pula memang penyamun akan anggap orang lain juga penyamun seperti dirinya. Sebagaimana kamu menganaggap aku dsn pak Othman dibayar untuk menulis dalam ni. Sebab kamu muncul pun demi habuan, maka kamu anggap kami pun sama.

      Aku tahu aku menulis panjang-panjang begini pun tidak akan ada kesan ke atas kamu. Sebab itu seorang sahabtku berkata dengan si bebal tak perlu jawab, bukan dia nak tau kebenaran pun, dia nak tipu dan spin saja.

      Aku setuju dgn statement itu tapi aku tulis juga sepanjang ini.

      Padam

    2. Aku mengsyaratkan ko bersumpah yang Tun M TIDAK pernah mengsonglapkan Wang negara...
      Sudahkah ko berbuatnya?

      Padam
    3. Si bebal masih buat2 tak faham.

      Ko bentangkan keterangan ko dulu lps tu aku rebuttal pastu kalau masih tak setuju kita boleh sumpah laknat dgn syarat ko mula dulu.

      Aku tidak beri syarat yg aku tak buat ke atas kamu.

      Mudah saja.

      Padam
    4. Aku tiada masalah untuk lalui proses yang sama.

      Kamu tu yg spin dan pusing isu. Apa pun aku perlu offline dulu.

      Padam
  12. Kikikiki... sumpah maha mega batu api tahap dewa kutty bersumpah tak mengyonglap wang negara maka ati ini saya bersumpah......


    ......

    FucccVCcKkkkkkk..... you....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu bukan bersumpah tapi menyumpah macam yang Fan Tun kata tntg kamu.

      Padam