Ahad, 27 November 2016

Ada Lagi Ke Pemimpin UMNO Macam Khaled..?


Kalau ada pun yang masih belum makan dedak..! yang masih mengangkat maruah parti..! yang masih bergelumang untuk mempertahankan parti..! Tentu Khaled boleh dijadikan contoh..! Itu sebab hubungan KL dan Johor sejak Khaled menjadi MB asyik suam suam kuku kaki ajer..!

MB Johor: PRU14 akan tentukan hidup, mati Umno

Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) adalah perjuangan 'hidup atau mati' bagi Umno berikutan serangan demi serangan yang dihadapi parti itu pada masa ini.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata parti tidak boleh memandang ringan akan serangan itu kerana ia tidak hanya datang dari musuh tradisi Umno, malah daripada bekas-bekas rakan seperjuangan Umno sendiri.

"PRU akan datang merupakan PRU paling sengit dan akan menjadi penentu hidup matinya Umno dan kita perlu pertahankan parti ini lebih-lebih lagi pada saat ini, di mana kita berhadapan dengan cabaran yang berterusan.

"Umno pada hari ini menjadi bahan kritikan dan senda, yang menyerang kita bukan hanya musuh tradisi politik tetapi yang menyerang kita juga ialah mereka yang pernah bersama-sama dengan kita, menjadi sebahagian daripada kita, memimpin kita dan tahu cara kita bergerak, beroperasi dan berfikir," katanya.

Mohamed Khaled yang juga menteri besar Johor berkata demikian ketika berucap pada majlis perasmian persidangan tahunan veteran Umno bahagian-bahagian Johor 2016 yang dihadiri lebih 300 veteran di Johor Bahru.

Khaled tak mengampu..! Khaled berterus terang..! Dengan lambakan isu dan skandal yang melanda kepimpinan pastinya segala kotor dan hanyir akan memalitkan parti..! Dengan kesempitan hidup rakyat pasti akan mengundang marah dan kecewa pengundi..! 

Khaled sedar bahawa parti di dalam keadaan yang sukar dipertahankan..! Khaled faham bahawa isu dan skandal yang melanda jika tidak di selesaikan pasti akan memudaratkan parti..! Khaled nampak bahawa 'kematian' parti semakin tidak mampu dielak jika pemimpin tetap menjadikan parti sebagai perisai dan pelindung untuk menyelamatkan diri sendiri..!

Malangnya hanya Khaled..! Khaled sendiri tidak akan mampu menukar pegangan dan anutan para pemakan dedak yang telah jauh tersasar niat dan cara perjuangan yang selama ini menjunjung agama, bangsa dan negara kepada menjunjung individu..!

Khaled tahu dan semua ahli parti serta rakyat jelata tahu dan lama sedar..!

Cuma pemakan dedak ajer yang tak sedar dan tak mahu sedar..!

Sedap makan dedak beb..! Itu yang asyik masyuk..! 

Leka dan menghayalkan..! tahu tahu hanyut jer nanti..!

Hanyut kemana?

Lu Fikir La Sendiri!!!

59 ulasan:

  1. Jangan hanyut sgt dpn laptop

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takut senasib dgn dinpenyu...meraung dlm kubor la ni...

      Padam
    2. Jing Jibo @ Kejora keluar lagi. Komen yg pertama lagi. Jugak yg ke dua. Untuk mereka yang tak selalu masuk blog ini, CV Jing Jibo itu ada lah saperti berikut:

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    3. Din turtle tu kawan aku....aku pasti Allah terima dia sebab bukan dunia yg dia cari....

      Padam
    4. Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

      Padam
  2. Aku suka apa Khaled Nordin kata tuh - "PRU14 akan tentukan hidup, mati Umno." Kita mesti hebohkan , dakyahkan kata kata nya seboleh boleh nya, sampai ke tahap maksima.

    Dia MB, ahli Majlis Tertinggi, kata kata nya membayangkan keadaan desperado UMNO sekarang.

    Dia tahu kata kata nya itu memberi tafsiran buruk ke atas UMNO. Tapi dia dah terdesak, nakkan ahli2 sedor, ampu Najib sekuat2 nya lagi, jadi dia keluarkan kata kata begitu.

    Kata kata nya itu akan menjadi eulogy ke atas UMNO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami ada macam2 kaedah

      Solat hajat

      Majlis kesyukuran

      Malaysia beselawat

      Nuzul Am Quran Dan macam2

      Korang ada apa??

      Padam
    2. Ada bertan ammo nak balun korang. Korang bila nak angkat bendera kain putih?

      Padam
    3. Jika betul Khaled Nordin ni sedar Najib bermasalah, pasai apa dia terima tindakan kejam Najib memecat Tan Sri Muhyiddin dan Dato Sri Mukhriz dari UMNO sebelum ini?

      Tak payah nak berlagak macam patriotik la Khaled, kamu sendiri menyokong perbuatan salah, sekarang nak berlagak suci pula ka?

      PRU 14, UMNO perlu ditumbangkan bersama-sama parti-parti komponen BN yang lain.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
      Bahagian Jerlun
      Kedah Darul Aman

      Padam
    4. Aku nak tengok ppbm bahagian jerlun barapa undi nak dapat dlm pru14 nanti.

      Padam
    5. Tanpa Nama27 November 2016 4:38 PTG, tak kisahlah berapa undi pun, kerana Parti Pribumi BERSATU Malaysia berjuang untuk rakyat, kalah menang adat bertanding.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Mohamad Faiz Hamzal Ismail
      Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia
      Bahagian Jerlun
      Kedah Darul Aman

      Padam
    6. Berjuang untuk Mahadewa & Boboi...

      Padam
    7. Oh ini rupanya Abu bakar yer..

      Padam
  3. Jing Jibo di komen pertama itu bukan ada rasa segan malu. Mengata jangan hanyut di depan laptop, tapi dia sebanar nya ikat laptop di pinggang nya, tekan keyboard dalam jamban pun.

    Itu pasal apa yang di keluarkan nya busuk sokmo.

    BalasPadam
  4. "PRU14 akan tentukan hidup, mati Umno." Ayat itu boleh di robah kpd "Di PRU14 akan mati Umno."

    Mana tak nya. Di PRU13 pun dia kalah undi popular, hilang 2/3 majoriti di Parlimen, di kasi tsunami Cina, dapat keputusan yang paling buruk dalam sejarah UMNO.

    Sekarang imej dia merudum akibat skandal seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun dia, akaun anak tiri dia Reza Aziz, dan akaun kroni dia Jho Taek Low. Ramai orang kampong pun sudah tahu. Di PRU14 mungkin Najib jugak di kasi tsunami Melayu.

    BalasPadam
  5. SI BATUAPI JGN MERENYEH DNH UMNO LAGI
    MEDDEY DAN BLOGER NI SAMA JER BATUAPI
    SUMA FITNAH MAHA BATUAPI DAH TAK MENJADI
    GILIRAN MEDDEY MEGA BATUAPI SAMAN 1MDB


    tak payah nak merenyeh renyeh lagi dng UMNO dah berambus jaga jer BERSATU murtad tu.... bila lagi maha mega batuapi meddey kutty nak saman 1mdb nih... jgn allih topik jangan alih tiang goll... kikikikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hujah2 zaman kuno, selalu kena balun, kata jangan hentam UMNO lagi.

      Gamak nya Jing Jibo nih orang dah bongkok berlipat tak cukup makan kalsium, umur 98 tahun, otak dah malap, tak lama lagi nak kiok.

      Padam
    2. PrOoTt💨💨....arghhhh leganya💢🔥💥

      Padam
  6. Apasal si Rahman Dahalan Strategic Communications Director apekebende bukan orang yang cakap begitu? Apakah memang "tak kena" bagi sesiapa pegang jawatan tinggi dalam UMNO bercakap begtu?

    Kalau betul, mengapa Rahman Dahalan tak siapkan garis panduan, issue kpd semua yg berkenaan, supaya elakkan kata kata seperti hidup mati UMNO di PRU14?

    Rahman Dahalan pangkat besar bunyi berdentum takda clout ke atas oang2 besar UMNO ke? Najib kasi dia pangkat itu sengaja nak pelemahkan dia ke?

    BalasPadam
  7. WOOOOIIIIII....
    JANGAN ALIH TIANG GOLLL
    JANGAN ALIH PADANG...

    MADEY MAHA MEGA BATU API GILIRAN MEDEY KUTY BABI MEGA BATU API PULAK SAMAN 1MDB



    ada.bran..... kikiki

    BalasPadam
  8. Kalau Khalid Nordin dah kata "PRU14 akan tentukan hidup, mati Umno,"
    mati lah Umno.

    Orang kuat Umno dah kata begitu, jadi lah. Dia tau banyak, di Johor di PRU13 dulu pun Bn kena teruk.

    BalasPadam

  9. AGM Dap Mahathir tak dijemput
    Umno DG Pas dah dah tak jemput.
    Nak tengok Mak Jah jemput dak, aku jangka tak jemput .

    So proTun dg fantun meraban sorang2 LA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu tak jadi berita. yg jadi berita ia lah jika obama tak mahu main golf dengan najib lagi. atau najib tunggu berbulan baru dapat jumpa trump.

      Padam
  10. MEDDEY MATI KUTU LA NII
    SUMA FITNAH KANTOI KINI
    MINTAK SAMAN 1MDB SI BATUAPI
    SMPI SKG TAK BERANI LAGI


    kikikikikiki...

    BalasPadam
  11. Saya ada seorang sahabat yang berkhidmat sebagai setiausaha seorang menteri. Saya tak boleh beritahu siapa menteri itu. Memadai saya bagitau dia seorang menteri yang bebas skandal (setakat inilah). Tidak pernah dilihat membela Najib dan tidak pernah kedengaran menghentam Tun M.

    Ketika berlaku pertukaran MB Kedah kepada Bashah sahabat saya ini ada meminta pendapat saya tentang politik Kedah. Kami ada bertukar-tukar pendapat.

    Sahabat saya sendiri akui drpd internal evaluation BN rakyat Kedah lebih mahukan Mukhriz tapi disebabkan Mukhriz tidak disukai Najib sebab berani persoalkan Najib maka Mukhriz mesti dinyahkan.

    Pada masa itu saya ambil kesempatan untuk tanya dia balik apa pendapat dia tentang harapan BN untuk kembali berkuasa selepas PRU yang akan datang.

    Dia sendiri akui kpd saya bahawa bosnya si Menteri itu akui harapan mereka sangat tipis. Kebarangkalian besar selepas PRU mereka tidak lagi berkuasa. Tapi mereka semua berpendirian teruskan saja sementara masih berpeluang terima gaji besar sbg menteri dan s/u2 menteri. Bila dah kalah tiada apa yang perlu ditakutkan sebab mereka tidak melakukan kesalahan atau rasuah. Hanya yang ada skandal saja yang bermatian pertahankan Najib sebab mereka ini takut hilang kuasa boleh sebabkan ke penjara.

    Pendek kata yang bertahan di dalam UMNO-BN pada masa itu lagi pun motif mereka hanyalah gaji dan pencen. Ambil selagi boleh.

    Ambil kira kenyataan ini dibuat semasa DS Mukhriz masih lagi ahli UMNO dan PPBM belum ditubuhkan dan ia adalah pengakuan dalaman orang2 kuat BN sendiri.

    Pendedak tak nak percaya pun tak apa. Saya hanya berkongsi cerita.



    BalasPadam
    Balasan
    1. sahabatku, kisah nukilan awk adalah kitaran yang berulang sejak dari era zaman Tun Mahathir -

      masih ingat kisah Anwar Bin Ibrahim terbuang dari kuasa dan kemegahan akibat dari perilaku songsang bertuhankan nafsu kaum Nabi Luth as.

      kemudian segera dia "diangkat" oleh tuan2 politik kamu bagaikan kawanan serigala yg melahap daging buruan, sedangkan sebelum itu mereka yang bergemuruh mendakwa Malaysia bakal ber PM kan seorang biseksual.

      Gelar Anwar Al juburi begitu "indah" dan melekat.

      Mendiang Karpal Singh mendakwa Anwar adalah pesalah seks liwat - rujuk hansard parlimen.

      Ribuan rakyat memberontak di jalan raya mengikut kepada Anwar Bin Ibrahim.

      Kisah ini berlaku pada tahun 1998 ditambah kegawatan ekonomi dan di tahun 1999 PRU berlangsung - moral of the story kisah nukilan awak lebih "relevan" pada waktu itu.

      Maha Suci Allahswt - kamu berpakat dengan seburuk-buruk jalan dan Allahswt Tuhan Semesta Alam membatalkan segala kehendak kamu, percayalah kepada Allahswt jua segala kejayaan.

      bukankah kini UMNO dan BN yg kamu taburkan segala macam fitnah dan adu domba masih kekal sebagai pemerintah ?

      bukankah seumur hidup kamu berada dibawah pemerintahan yg sangat kamu bencikan (sehingga waktu ini) - lalu Allahswt menghinakan kamu dengan menarik hampir segala keberkatan terhadap setiap nikmat yang masih ada untuk dirimu.

      PRN Sarawak dan PRK Sungai Besar dan Teluk Intan telah menyanggah nukilan mu wahai sahabat ... 😇😘

      Padam
    2. Unknown sahabatku.

      Sekali lagi kamu gagal menyerap isu. Katamu kamu telah menyanggah nukilan aku tapi bila aku baca balik nukilanku sangat jelas aku tidak memberi apa2 pendapat pun melainkan menceritakan tentang kisah seorang sahabatku.

      Bagaimana kamu boleh katakan kamu menyanggah pendapatku pada ketika aku langsung tidak memberi apa-apa pendapat? Kamu memang aneh Unknown.

      Kalau tidak kerana aku ingin merahsiakan siapakah sahabatku itu nescaya akan ku beritahu namanya supaya kamu boleh berikan sanggahanmu kepadanya.

      Atau untuk mudahkan kamu silalah beri sanggahan kamu kepada Khaled Nordin kerana dia mempunyai pendapat yang sama dgn sahabtku itu. Cuma Khaled Nordin agak berlapik memandangkan dia membuat kenyataan umum sedangkan sahabatku itu berterus terang denganku apa yang ia dan bossnya sang menteri pernah bincang sesama mereka.

      Baiklah aku tambah lagi ceritaku tntg sahabatku ini. Tak boleh terlalu jelas nanti identitinya terbongkar.

      Sahabatku ini adalah di antara orang-orang yang diminta turun ke Kedah untuk membantu menaikkan imej Bashah selepas Bashah dilantik menjadi MB Kedah. Memandangkan aku lebih arif mengenai Kedah berbandingnya maka dia telah tanya pendapatku sebelum turun padang.

      Selepas selesai turun padang dia sendiri akui kepadaku imej Bashah memang tak boleh dinaikkan lagi. Ia dah habis. Rakyat Kedah rata2 menyokong Mukhriz dan disebabkan apa yang UMNO lakukan ke atas Mukhriz, UMNO akan tumbang di Kedah.

      Ambil perhatian kenyataan ini dibuat ketika Mukhriz masih ahli UMNO dan PPBM belum pun ada ura2 untuk ditubuhkan.

      Ini katanya dan bukan kataku. Malah dia juga nyatakan secara tersirat kepadaku bahawa ini penggalnya yang terakhir. Ia tidak mampu lagi untuk berkempen atau membela UMNO pada PRU yang akan datang. Baginya UMNO dah hancur di hati orang Melayu dan hanya bergantung kepada mandat PRU13 sahaja untuk memerintah. PRU14 lain ceritanya.

      Dato Husni Hanadzlah dan Khaled Noordin hanya baru muncul sahaja sedangkan sahabatku sudah lama berkata sedemikian.

      Ada pula komen2mu tentang PRN Sarawak dan PRK SB dan PRK KK aku dah pernah ulas tentangnya dahulu dan tidak mahu mengulanginya di sini. Buang masa sahaja.

      Seingat aku kamu tidak membalas pun kepada nukilanku semasa itu ketika aku yang memberi pendapat. Aneh sungguh kamu, ketika aku memberikan pendapatku kamu langsung tidak cuba menyanggahnya, tetapi bila aku tidak memberi apa-apa pendapat melainkan menceritakan kisah sahabatku, kamu katakan kamu berjaya menyanggah pendapatku melalui fakta PRK KK dan SB dan juga PRN Sarawak.

      Kali ini kamu memberikan isi dan fakta tetapi kamu gagal menyerap key point cerita aku bukanlah tentang pendapatku tetapi tentang kisah seorang sahabatku.

      Cuma pendek saja kesimpulan aku tentang PRU14 dan bezanya dengan PRU13. Biar aku berkias.

      Apabila berlakunya satu banjir besar maka hanya orang yang dungu sahaja yang akan menganggap banjir itu tidak mungkin mampu menyebabkan berlakunya perubahan bentuk muka bumi.

      Padam
  12. Saya juga ada kawan2 ...rakyat biasa...kata mereka Bn oleh menang luar biasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nampaknya saudara lebih faham isu saya berbanding Unknown.

      Mungkin sdr boleh berikan kursus kpd Unknown utk memahami dsn menjawab isu.

      Padam
  13. alar..sama je si Khaled ni..kalau betul benar ikhlas..kenapa tak gembleng semua UMNO Johor lawan najib....kalau dah semua UMNO Johor bangkit lawan Najib..memang boleh lembik najib dibuatnya..tapi..UMNO Johor dengan Khaled ni sama2 dok peluk tubuh perhati duit rakyat dirompak depan mata..bangga sangat kunun UMNO lahir di istana Johor.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang perhubungan dgn istana macam mana? Nakkan "Bangsa Johor" macam mana? Pendirian terhadap Perlembagaan negara macam mana?

      Padam
  14. Nampak mcm dah kehabisan idea admin Putra memerang
    Fitnah 1MDB dah tak jalan, BN masiih jugak nak diserang
    Kalii ini pasal parti UMNO pula iblis ini nak jual temberang
    Jaga parti Bersatu awak lah tak usah jaga tepi kain orang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tepi kain awak semua itu penuh kutu. Itu pasal ramai ahli dah masuk Bersatu. Tak kira peringkat cawangan, peringkat bahagian. Berpuluh2 Ketua Cawangan dah cabut lari. Hingga ada Persatuan Bekas Ketua2 Cawangan Umno.

      Kutu bermacam jenis pulak. Semua nya menggigit darah. Yang paling besar ia lah si Bugis Lanun. Kutu paling busuk, perut boncit merening nak pecah. Penuh duit 1MDB. Celaka.

      Padam
  15. "Umno pada hari ini menjadi bahan kritikan dan senda,"

    Menjadi bahan kritikan, dah nyata. Bila si Bugis melanun, kritikan di atas nya melanda landa. Kalau hak merintah berdasarkan poll, dah lama Umno/Bn lingkup dan bendera PPBM berkibar di Putrajaya.

    Sekarang Umno/Bn masih merintah. Penuh senda, menjadi bahan gelak ketawa. Bukan sahaja di atas Bugis Lanun, jugak di atas bini dia. Yang rakyat tak teragak agak menggelar kaki pendek gemok gedempol tak terhingga. Sebab rakyat langsung tak suka dia. Bermacam tabiat buruk nya.

    BalasPadam
  16. ".. yang menyerang kita juga ialah mereka yang pernah bersama-sama dengan kita, menjadi sebahagian daripada kita, memimpin kita dan tahu cara kita bergerak, beroperasi dan berfikir,"

    itu yang amat menggerunkan mereka. Ramai yang mendiam diri di antara mereka ahli2 Umno. Tak berani nak bersuara, takut di ugut, di pecat. Pemerintahan kuku besi bukan sajaha dalam Keajaan tapi jugak dalam parti mereka. Ini yang di harapkan akan meletup menunjukkan perasaan mereka sehingga mengundi pihak Pembangkang. Tak mustahil, sebab undi ia lah sulit.

    Mereka dalam parti yang tak makan dedak, yang tak dapat satu faedah pun dari Umno, malahan bisa di hati melihat rakyat di tipu Bugis Lanun yang menyebat berbilion Ringgit dari 1MDB, membayar GST, merana dengan harga barangan naik tak berhenti henti.

    BalasPadam
  17. Matdey puaka hanya akan jadi titik hitam kenangan silam
    Dulu masa mau pedajal Nuat, ke mahkamah usung tiilam
    Kini muka tebal, di mahkamah juga jumpa Nuat bersalam
    Elok ler tu bergabung munafiq dan peliwat perosak Islam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Singapore Fines Two Big Banks and Shuts Down Another Over 1MDB Scandal

      fortune.com/2016/10/11/1mdb-singapore-dbs-ubs-falcon-bank/

      Oct 11, 2016 - Malaysia's 1MDB, once a pet project of Prime Minister Najib Razak who chaired its advisory board, is the subject of money-laundering ...

      Padam
    2. Demi Menjatuhkan Najib Razak ...

      www.mykmu.net/.../demi-menjatuhkan-najib-razak-m...

      Dr Mahathir kelihatan muncul di Mahkamah Tinggi sebentar tadi dan ....

      Padam
  18. jauh tersasar niat dan cara perjuangan -

    Dulu sasaran nya ia lah kemajuan rakyat, pembangunan negara. Sekarang kemajuan diri sendiri, lantak lah jika negara menjunam ke gaung. Fulus, fulus, fulus. Berbilion Ringgit beb. Tauladan Mr Cash Is King. Ramai yang dah ikut. Jahanam negara selagi si Bugis Lanun tak di singkirkan.

    Yang dulu menjunjung agama, bangsa dan negara kepada menjunjung individu. Si individu itu pulak menjujung si bini. Ada yang mengata negara akan pulih jika si bini di hapuskan.

    Tak boleh nak di hapus. C4 dan sebagai nya melanggar undang undang dan boleh membawa hukum gantung, sekurang2nya penjara seumur hidup. Jadi, hapuskan pemerintahan si laki lah. Menerusi undi. Di PRU14.

    BalasPadam
  19. Matdey manusia munafiq yg tamak dan tidak ingat kubor
    Dulu dikata Nuat tak layak jadi ketua sbb menutoh jubor
    Namun kerana gilakan kuasa pegangan iblis ini dah lebor
    Di jiwa kepala pemberontak ini agenda jahat hidup subor

    BalasPadam
    Balasan
    1. BILA ANWAR DAN TUN M DAH BERGABUNG ... najib berak pun tak keluar

      shahbudindotcom.blogspot.com/.../bila-anwar-dan-tun...

      Walaupun kehadiran Tun Mahathir di Mahkamah Tinggi ialah untuk memberi sokongan ..... Bila Tun jumpa anwar, najib berak pun tak keluar. ....

      Padam
  20. Demi anak si Boboi, Madey buat agenda khianat bedebah
    Tapi dia tahu Najib dan BN kuat & sukar nak dikasi rebah
    Maka dengan DAP babi dia minta tolong berlutut sembah
    Rela lantik jadii PM, Nuat peliwat dari hina punya lembah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahathir jumpa Anwar...

      alditta.blogspot.com/2016/.../mahathir-jumpa-anwar.h...

      Datuk Seri Anwar Ibrahim menghargai kehadiran bekas bosnya Tun Dr Mahathir Mohamad di Mahkamah Tinggi hari ini bagi memberikan ...

      Padam
    2. Tengku Adnan jawab dakwaan UMNO gentar Dr Mahathir jumpa Anwar

      www.agendadaily.com/.../tengku-adnan-jawab-dakwaa... -

      Tengku Adnan jawab dakwaan UMNO gentar Dr Mahathir jumpa Anwar ...

      Padam
  21. Matdey tau nak jatuhkan BN satu kerja yang tidak mudah
    Tapi dia nak buat juga walau terpaksa jilat kahak & ludah
    DAP babii gelar dia ular & bapak ayam dia buat tak endah
    Agaknya kalu Nuat mintak jubor, dia rela tonggeng tadah

    BalasPadam
    Balasan
    1. MAHATHIR GEMPARKAN NEGARA.

      zamkata.blogspot.com/.../mahathir-gemparkan-negara...

      Tindakan Mahathir menemui Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi .... Tun jumpa Anwar atas sokongan memfailkan MKN, tudak kurang dan lebih dari itu. ... Jawapan aku mudah je tun m cemburu sebab najib tak mendapat ...

      Padam
    2. Matdey sumbat Nuat ke penjara sbb diia cuba menentang
      Tapi kini Nuat yang dikata tiada moral Matdey nak tatang
      Nuat yang dulu dituduh menjubor mau dijadiikan bintang
      Itu sebab dlm blognya Zamkata panggil Matdey binatang

      Padam
  22. UMNO TETAP MENANG SEBAB PAS SOKONG AMENO....
    UMENO TETAP MENANG SEBAB AMENO SALAHKAN DAP UTK MEMENANGI HATI MELAYU.....
    NAJIB LEPAS MENANG BOLEH BUAT BYK LAGI MDB DAN CIPTA DERMA ARAB....
    HAHAHAHAHA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembangkang akan kalah sebab depa berpecah....mereka ini perasan kuat sedangkan ameno ada kuasa dan byk wanggggg.....

      Padam
    2. Najib n flom bole memerintah sampai kiamat.....haha

      Padam
    3. Mengarut mengata sokong menyokong. Anwar Musa sendiri pun baru nak cakap

      Tak mustahil Umno dan Pas bekerjasama - Annuar Musa
      malaysiadateline.com/.../5735-tak-mustahil-umno-dan...

      7 days ago - "Kalau DAP boleh menerima Tun Dr Mahathir, tidak mustahil ... "Saya percaya antara parti politik (Umno dan Pas) yang menjunjung cita-cita ...

      Padam
  23. Matdey hiilang maruah dan harga dirii kerana sifat tamak
    Diibuat bodoh bebal biila DAP gelar dia ular dalam semak
    Melutut sembah dengan Nuat bapak peliwat dia tergamak
    Tidak mustahil kalu satu harii Nuat tutoh jubor ini mamak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon 642 ptg....mu ni pikir abnormal seks jer.....geli....huhuhu

      Padam
    2. Tak ada abnormalnya bro, dah pernah terjadi...tahun 1998 Nuat balun jubor keling tua Munawar, pembantunya...ini cerita mahkamah, bukan rekaan...

      Padam
    3. MAHATHIR - ANWAR SUDAH BERGABUNG ...

      shahbudindotcom.blogspot.com/.../mahathir-anwar-su...

      Mar 3, 2016 - Bermakna Tun Mahathir dan Anwar sekarang sudah "sehati sejiwa" dan .... membawa kepada kerjasama Dr Mahathir - Anwar adalah kunci ....

      Padam
  24. Rakyat pasti le tak mau sesal ikut Matdey punya angkara
    Kemenangan Pakatan Haprak pasti mencetuus huru hara
    Bayangkan kaki penutoh jubor nak jadi pemimpin negara
    Elok le rakyat tolak perjuangan ini puak anjiing babi kera

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar mahu keluarga pulih hubungan dengan Mahathir - Malaysiakini

      www.malaysiakini.com/news/335044

      Mar 24, 2016 - Khairuddin yang juga sepupu Anwar, mendakwa demikian semasa sesi ... yang terbaik untuk membawa keluarga Anwar bertemu dengan Dr Mahathir. ... Anwar untuk memaafkan Dr Mahathir dan maju ke hadapan dengan ...

      Padam
  25. Othaman bacul spt dah tak beranii lagi masuk melangkah
    Mana hilang tua kutok ni dah mati pucuk takkan menikah
    Mustahil lah pula kalu iblis munafiq ini gi umrah di Mekah
    Yang paling mungkiin, dia kiini kat hospital… kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Suka nampak.

      Tak apa, aku jadi saksi kesukaan kamu itu supaya kelak jika ditakdirkan kamu yang pergi dulu ataupun kamu yang menjadi sayur dulu maka ia adalah kerana kamu gemar menghina orang lain kerana umurnya. A

      Sepertimana kelak aku juga akan bersaksi sekiranya kematian kamu kelak menyedihkan adalah kerana kamu telah mempersendakan dan menghina kematian sdr Din Turtle yang jenazahnya selamat dari sebarang keaiban luar biasa.

      Masa yang diberikan hanyalah tempoh. Tempoh kita tetap akan tiba. Untuk kamu dan untuk aku juga.

      Padam