Sabtu, 5 November 2016

Bangkit Lah Rakyat Malaysia..!


Sesungguhnya rakyat dipihak yang benar..! yakinlah bahawa kebenaran pasti mengatasi kebathilan..!

Parti Pribumi BERSATU Malaysia

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Kepada semua rakyat Malaysia yang cinta Negara Bertuah ini.
Ingin saya maklumkan bahawa Parti Pribumi Bersatu Malaysia sudah tertubuh 
dengan rasminya.

Kami pengasas telah tubuh parti ini kerana kami percaya dengan sokongan rakyat kami akan dapat pulihkan semula Negara bertuah ini.

Rakyat merata-rata telah menyuara dan mendesak supaya sesuatu dibuat untuk mengembalikan negara ke jalan yang mulia – jalan yang berjaya bangunkan negara miskin ini sehingga terkenal sebagai contoh kepada negara-negara membangun lain di dunia.

Di mana sahaja rakyat Malaysia pergi, mereka dapat berbangga dengan komen baik terhadap kemajuan yang dicapai oleh negara ini.

Tetapi hari ini rakyat berasa malu kerana disindir oleh orang asing kerana Malaysia sudah jadi di antara sepuluh negara yang amat korap, yang Perdana Menterinya dituduh melesapkan berbillion Ringgit, yang dibeban dengan hutang yang besar, yang rakyat tertekan dengan cukai dan sara hidup yang tinggi, yang tidak diperintah mengikut undang-undang, dan yang merosot kemajuannya.

Demokrasi tidak diamal dalam pemerintahan sekarang dan rakyat hidup dalam ketakutan kerana ugutan-ugutan dan tindakan oleh Kerajaan dengan undang-undang yang zalim atau di luar undang-undang.

Kebebasan bersuara sudah dihapuskan dan rakyat terdedah kepada tahanan tanpa bicara dan tanpa pemeriksaan post mortem – inquest – ke atas si mati untuk menentukan sebab kematian. Segala tindakan Kerajaan dan pegawainya tidak boleh disoal dalam mahkamah.

Parti kami, akan bekerjasama dengan parti-parti pembangkang lain untuk mengalahkan BN dan UMNO dalam pilihanraya. Hasrat kami ialah untuk memelihara hak rakyat supaya kembali hidup berbahagia.

Walaupun banyak ugutan dibuat oleh Kerajaan ramai sudah orang Bumiputra mendaftar sebagai ahli PPBM. Dan ramai pula bukan Bumiputra yang mendaftar sebagai ahli bersekutu.

Adalah penting Parti Pribumi Bersatu Malaysia ini mempunyai ramai ahli secepat mungkin. Oleh itu saya jemput semua pribumi yang bukan ahli dalam mana-mana parti pembangkang untuk daftar sebagai ahli dengan mengisi borang atau melakukan daftar online.

Percayalah penyertaan saudara saudari dalam PPBM akan menyumbang kepada pemulihan negara yang akan membawa banyak kebaikan kepada kita semua.

DR MAHATHIR BIN MOHAMAD
PENGERUSI,
PARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA
PUTRAJAYA


Kalau pun ramai dikalangan pembaca yang hidup kaya, senang mahu pun sederhana, kesyukuran yang di panjatkan mestilah turut bersama sama menyantuni mereka yang miskin dan papa. Agar hidup kita lebih berjaya, lebih bermakna dan lebih mulia..!

Hayati dan fahaminya...

Nilai 15 sen buat orang miskin dan orang susah..

Tadi semasa di sebuah kedai ada orang berbual kata ish cuma 15 sen jer ustaz. Cuma seringgit lebih jer...bukan banyak pun. Sebenarnya abang seringgit atau sejuta semua takde kuasa. Yang berkuasa cuma Allah. Allah akan tanya seseorang yang tidur kekenyangan sedangkan jirannya lapar, Allah akan tanya dia di akhirat. Bagi seorang yang miskin dan susah, 15 sen tu sangat besar abang. Rm1 tu besar nilainya. 

Tadi baru saya tengok seorang remaja tanya harga nasi lemak ini berapa makcik? Saya cuma nak yang rm1 jer. Bagilah yang mana-mana pun. Sebak rasa dan saya kata padanya adik ambil yang mana-mana pun abang belanja. Sedih rasa..ya Allah..

Semalam saya berbual dengan 2 orang kawan yang baru mula nak jual air tepi jalan sebab perniagaan lain tak jadi. Semua habis. Kedai tutup. Air dia jual cuma rm1 jer. Saya terima puluhan mesej perniagan mereka susah dan tak jadi. Mereka menangis minta doa.

Tahun lepas saya jumpa seorang makcik tua umur 70 tahun jalan kaki 20 km dalam hujan balik dari ambil ubat untuk anak sakit. Cuma ada Rm2. Tiada duit dalam bank. Rm1 guna di hospital. Rm1 bayar bas. Saya menangis mendengar kisah makcik tu..rumahnya buruk. Jaga seorang anak yang banyak buat masalah.

Saya pernah jumpa beberapa kali orang di stesen minyak tiada duit nak isi minyak. Hanya air mata dan muka malu-malu untuk minta pertolongan.

Saya pernah lihat anak sekolah tak makan macam kawan lain. Dia duduk seorang diri pergi solat Dhuha kerana tiada duit nak makan..di ajak makan dia menolak. Katanya nak solat dhuha rupanya dia tiada duit. Mereka berdoa sambil menangis. Dari kecil hidupnya begitu.

Seorang hafiz Al-Quran sedang belajar lari sana sini kerja. Semua orang marahkannya sebab risaukannya. Tapi siapa tahu apa yang dia tanggung menanggung ibunya yang dah tua. Tinggal dalam pondok buruk dikelilingi bahaya dalam pedalaman dengan sedikit duit zakat dan menjual kuih. Menangis waktu malam. Semua orang ada kisah...

Saya pernah jumpa sekeluarga sentiasa buka puasa di masjid kerana tiada duit langsung..

Saya pernah bawa beberapa anak muda belajar agama. Dompet mereka kosong. Gaji sikit lepas tu semua bagi pada mak ayah di kampung. Bila dapat upah sikit untuk menolong kerja sikit sikit. Mereka bersyukur dan ulang-ulang cakap terima kasih.

Saya pernah lihat seorang yang baik diminta oleh bos poskan sesuatu. Boss nya terlupa bagi duit. Akhirnya dia cakap, dia langsung tiada duit. Dah seminggu duit habis. Cuma makan nasi dengan masak kuah air kosong di rumah.

Saya lihat orang kena saman kena tinggalkan motor sebab tiada lesen. Di suruh naik bas. Menangis merayu sebab semua duit dah jadi minyak. Kerja sara keluarga. Hidup susah.

Masih ramai orang tak keluar rumah dan tak pergi kenduri sebab tiada duit nak isi minyak kereta dan rumah. Anak-anak tak pernah merasa mainan dan ipad macam anak orang lain. Takdir kita semua tak sama. Kita semua terus berusaha tapi jangan pandang hina pada orang lain.

Dalam Al-Quran, Allah menerangkan siapakah manusia penipu pendusta dalam agama. Iaitu orang yang tidak mengasihi orang miskin dan anak yatim dan lalai dalam solat...penipu yang tak suka tengok orang lain tolong orang susah. Lebih teruk dah susahkan orang tapi tak rasa apa-apa lagi sebab dah terlalu lama hidup senang. Lebih teruk tak pernah langsung rasa susah dalam hidup ini. Duit bersepah-sepah dan sudah tiada nilai. Benci dan pandang lekeh orang miskin dan susah. 

Kita yang kaya terlupa mungkin kita diberikan rezeki kerana doa orang miskin dan lemah di kalangan kita. Ingat baik-baik sementara diberi peluang. Saya jumpa ramai orang kaya yang tak faham bagaimana orang miskin ni pemalas. Memang ada yang malas tapi bukan semua. Mungkin bila Allah ambil semua kembali baru mereka faham....

Ada kerana beberapa sen makan nasi kosong tanpa lauk apa pun. Kerana beberapa sen ramai yang tak mampu nak beli susu anak. Pergi kedai setiap barang tanya harga. Kerana duit cukup-cukup jer. Ada seorang anak bayar yuran madrasah dengan duit sendiri hasil kutip duit raya. Itupun belum cukup. Keluarkan duit syiling bayar yuran.

Kata ketua pendeta di zaman kegemilangan Islam. Jika ingin kalahkan orang Islam senang sahaja. Saat pemimpin mereka mengutip cukai sedangkan mereka hidup mewah dan senang itulah zaman kehancuran dan kekalahan mereka. Dengan mudah mereka akan kalah kerana mereka tiada bantuan dari tuhan lagi.

Di zaman sahabah rhum dan orang soleh dulu saat menjadi pemimpin dan pembesar mereka kata kamu boleh belah anggota aku dan lihat darah aku yang mengalir tiada di dalamnya dari harta rakyatku. Itulah Islam dulu-dulu sehingga semua kerajaan lain ingin diperintah oleh orang Islam. Islam ialah kasih sayang tuhan. Kasih sayang Allah dizahirkan dengan orang Islam beriman yang sayang orang lemah. Indahnya Islam.

Marilah kita menarik rahmat Allah malam ni dengan kita tambah sedekah dan cari mana-mana orang susah dan bantu mereka. Terbaik kita bantu ahli keluarga kita yang rapat. Ahli keluarga isteri kita. Rezeki kita bertambah dengan sedekah. Allah janjikan dalam taat. Jaga solat awal waktu kerana Allah janji rezeki di dalamnya. Buat solat dhuha 8 rakaat sehari. Baca surah waqiah setiap malam. 

Kita doakan hidayat buat semua ketua dan pembesar supaya Allah berikan hidayah buat mereka dan mereka bertaubat atas kesalahan mereka menzalimi ramai orang.. Janganlah benci sesiapa. Kerana Tuhan sayang dan memaafkan kita selagi kita mudah memaafkan orang Islam lain. Kita semua saudara satu kalimah. 

Semua orang buat silap tapi yang terbaik yang minta ampun. Buatlah dakwah dan doalah hidayah buat 5 bilion orang yang belum Islam. ya Allah maafkanlah kami semua. Kami semua bertaubat kepadaMu. Ya Allah paling kami takutkan kemurkaanMu. Yang paling kami inginkan ialah keredhaanMu. Hanya KegembiraanMu atas kami membuat segalanya berbaloi.

Begitulah lebih-lebih lagi nilainya iman di akhirat nanti. Itulah hari penentuan segalanya. Tiada beza antara orang kaya dan miskin melainkan takwa. Setiap amalan menjadi begitu bernilai. Semuanya akan dihitung. Tiada satu masa yang berlalu yang tidak ditanya oleh Allah.

Mungkin malam ni kita mati, marilah kita semua bertaubat pada Allah. Tiada masalah yang lebih besar dari mati tanpa mengenal Allah. Itulah masalah paling besar dan paling dahsyat.. Tiada bahagia yang lebih besar selain dari mencintai Allah. Mencintai Nabi saw..ya Allah rindunya kepadaMu..Terima kasih beri kami Islam..-yang bersyukur pasti mulia dan yang bersabar pasti berjaya

Ubat bagi setiap orang kaya dan miskin ialah beri masa berdakwah di jalan Allah. Duduk dan makan bersama orang miskin. Melihat dan memahami keadaan manusia yang lain- ebit lew.



Lu Fikir La Sendiri!!!


71 ulasan:

  1. Takda banyak masa di hujung minggu ini, ha nya nak kata pembaca yang tidak selalu masuk blog ini, berhati hati lah dan jangan senang percaya dengan apa yang di tulis dek apa yang di gelar Jing Jibo a.k.a Kejora di sini.

    Dia NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER yg di tugaskian ke blog ini sebab pelawat di sini dah menjangkau 8 juta dan pos2 serta komen komen nya berisi dan berpengaruh = melainkan yang di tulis Jing Jibo yg coba menarik perhatian kpd karutan dia.

    Ini dia CV Jing Jibo @ Kejora itu -

    Anjing Jibo

    Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

    Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

    Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

    Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

    Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

    Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

    Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg. si TERORIS ZioNAZI madey anak beranak JUBOQ2 BABI ni yg. TAK habis2 dok MENYAMUN berBILLION selama berPULUH TAHUN sampai sekrg. dr. RAKYAT - apahal pula! CELAKA betul lu si PENJAJAH PARASIT madey ANAK BERANAK PENJILAT JUBOQ BABI!

      OI si GoBLOG/TERORIS2 GILA BABI si HOMO JIJIK PENJILAT JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      SYUKUR si DIKTATOR PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PENYAMAQ/PENYANGAK/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH JAMBAN ni; dah diTUMBANGkan dr. PETRON*S! PADAN MUKA! Selama ni TUAN depa, si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PARASIT DAPJUBOQ BABI KURAP tu pikiaq dptlah terus MEROMPAK lagi PETRON*S melalui TOKEY2-PENJILAT-madey; skrg. dah HANCOQ semuanya!

      Selama ni, si keturunan PENYANGAK/PENYAMAQ/PEROMPAK-suka MEMBACA dulu sebelum SAMUN (tak ke KELAKAQnya ni!!), si madey-ejen ZIONIS ni dok punya BONGKAK pikiaq PETRON*S dan PROT*N utamanya, depa punya; sedgkan ini kepunyaan KERAJAAN dan RAKYAT!! Apalagi PETRONAS telah diTUBUHkan dgn. PENAT-LELAH oleh NEGARAWAN ULUNG TERCINTA kami, BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN, Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein, iaitu BAPA kpd. YAB PM TERCINTA kami!

      Si DIKTATOR madey anak BERANAK ni - TAK habis2 nak MENYAMUN/MENIPU rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera!

      Tapi JANGAN haraplah si SPRM tu akan buka balik kes ini! Walaupun si LANUN-LANUN ni terus nak MEROMPAK PETRON*S serta RAKYAT - lagi $700 JUTA SEKARANG dari PETRON*S setelah MEROMPAK PETRON*S dan rakyat sebanyak RM16.21 bilion, dengan perjanjian konsesi IP* mereka yang dianugerahkan oleh si madey-LANUN tu - sehingga rakyat terpaksa TANGGUNG sampai SEKARANG!

      SIAL lu si Madey dan mana-mana KETURUNAN lu serta PENYOKONG/Tokey-Tokey yg. juga amat-JAHAT-si PEMUJA-JAMBAN DAPBANGKAI BABI! Di - http://wakeupmalaya.com/2015/12/ytl-menang-saman-petronas-rm-700juta/ :

      December 31, 2015 In Photo By WakeUp Malaya

      YTL Menang Saman Petronas RM 700juta

      Memandangkan kem pro-Tun begitu sibuk mempertahankan YTL selepas Najib menjelaskan bagaimana ERL yang dikuasai oleh YTL tidak mempunyai pilihan lain selain dari menaikkan tambang atau bayar RM2.9 bilion sebagai pampasan kepada mereka akibat dari perjanjian konsesi yang ditandatangani oleh Tun M, saya fikir adalah wajar saya menulis mengenai perkara di bawah – juga masalah legasi Tun M yang perlu ditanggung oleh kerajaan sekarang.
      ________________________________________

      Awal tahun ini, YTL telah menyaman Petronas di London dan telah memenangi pampasan berjumlah RM700 juta dari Petronas.

      Berdasarkan Perjanjian Pembekalan Gas (GSA) yang ditandatangani pada tahun 1993, Petronas sepatutnya perlu menjual gas kepada YTL Power pada harga yang dikira berdasarkan formula yang sudah ditentukan yang tidak mengikut harga pasaran gas.

      Walaubagaimanapun, apabila kerajaan mula menggunakan formula harga tetap untuk gas, YTL Power, di dalam laporan tahunannya, menyatakan Petronas secara bersendirian telah menarik balik diskaun yang disediakan di bawah formula yang berkaitan harga pasaran dan akibatnya, satu pertikaian telah tercetus sama ada diskaun tersebut, di dalam keadaan tersebut, adalah tertakluk di bawah GSA.

      Di dalam satu pendedahan yang mengejutkan, Petronas sepatutnya membekalkan gas kepada YTL Power pada harga diskaun tetapi menarik balik diskaun itu pada tahun 1997, apabila harga gas telah ditetapkan kerajaan pada harga RM6.40 untuk setiap mmbtu (yang masih lagi satu diskaun yang besar berbanding harga pasaran) untuk kesemua loji janakuasa di negara ini, disebabkan oleh krisis kewangan Asia......


      Padam
    2. Dan yg. si PENJAJAH PARASIT ZIONAZI KJAFIR HARBI BerSHIT-DAPJUBOQ BABI nak JUAL Negara ISLAM kami ni pd. IS-rael-MOSSAD/SOROS-NA*O; TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA aaahhh?!!

      OI si GoBLOG/TERORIS2 GILA BABI si HOMO JIJIK PENJILAT JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      Si ANJING2 CASH-is-KING DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION selepas dok lahap TAIK rejim TERORIS KANIBAL IS-rael/ZIONIS aaahhh??!! Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

      Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM JADAH IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan MINYAK/GAS (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya.....

      Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
    3. SELISIH.....!! Mintak-mintak bakal-bakal ibu yg mengandung tidak terkenan dgn tebiat-perangai Kejora @ Nek Tempoyak.

      Padam
    4. ULANG TAYANG SEBAB TEPAT PADA TAJUK KALI INI:

      Walau pun PPBM di anggap YM Sultan Johor sebagai parti yang buruk, saya tetap menyertai Parti Bersatu sebab ada kemungkaran yang dilarang oleh Allah SWT wajib PPBM nahi mungkarkan. Di dunia, memang Raja berdaulat dijunjung, akan tetapi di alam barzakh & di akhirat nanti kita adalah sama di hadapan Allah SWT, hanya amalan menentukan derajat kita. Oerlu dinati...Tanpa rakyat tak ada Raja, ingat itu.....!!!

      Sakit kepalaku memikirkan projek keretapi pantai timur sejauh 600 kilometer yg dah dinaikkan kos (mark-up) sehingga RM55,000,000,000.00 (RM55 billion) atau RM92 juta setiap kilometer? Itu belum diambil kira kapal perang China yg bakal dibeli Najib. Entah berapa banyak kali ini disonglapkannya (teringat kes kapal selam scorpene)....???

      Amat mengkagumkan bagaimana Spura sebuah pulau kecil tanpa raja berdaulat, tidak mempunyai sumber hasil bumi boleh menjelma sebagai Negara yg termaju di Asia malah di seluruh Dunia..Negara yg ke 4 terkaya di Dunia.

      Kewangan Singapura begitu mantap ,tidak berhutang malah mempunyai reserves yg amat besar, amat membuak-buak.

      Malang..Malaysia yg mempunyai Hasil yg dikurniakan Allah SWT kini dibelenggu Hutang Piutang yg bakal meranapkan negara.

      Bukan sahaja Negara berhutang, UMNO sendiri tidak mempunyai Simpanan hingga Najib mengemis minta sedekah dari si Arab Dogol kononnya ataupun sampai melutut untuk memimjam Yahudi Zionis bergadai Tanah & Maruah. Di manakah duit tabung berbilyon UMNO yg diserahkan oleh Tun Mahathir ketika melepaskan jawatannya pd 2003 kpd Tun Dol.....?????

      Saya berdoa agar perjalanan dan perjuangan Parti Pribumi Bersatu Malaysia ini akan terus berjalan lancar dan mencapai matlamat yang dituju.... Amin.

      Padam
    5. ppbm memang parti buruk pun..terimalah hakikatnya..ditubuh oleh pengkhianat2 demi dendam politk bukan untuk rakyat..

      Padam
    6. PRU14.bersatu ..satu lawan satu..org BN dah takut..tengoklah semakin panjang komen org BN ni..penuh dengan cacian..mereka mula agresif dan semakin kalut..Hai Mat Maslan..Tengah pantau kami ke..Kerja lebih masa sikit yea..nanti kena lagi..Satu lawan satu semakin difahami dan ditiup kesannya dari utara ke selatan..sabah dan Sarawak..Hebat Ayahanda Tun..baling gelas tak pecahlah katakan..berdentum kami bergerak senyap dan pantas..Allah takdirkan mereka yg sabar akan berjaya akhirnya..komen negatif dari BN yg menyamar pembangkang semakin kalut..strategi dah semakin tak jadi..pecah dan perintah..itu yg carut je tu..shhh org BN dah tak senang duduk..

      Padam
  2. Ya! bangkit dan bantu mamak hancurkan Malaysia. Mamak dah tak tahan. Kesian dah tak ada tukang masak. Dah tak ada orang gaji. Anak anak mamak semua miskin miskin belaka tak dapat nak bantu bapa mereka. kesian.....Bangkitlah malaysia ooooi! Mamak dah hampir kalah ni!....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini dia satu contoh Jing Jibo membuat komen pakai nama orang lain.

      Padam
    2. Khalid ni teloq dah kena pulas dengan cina jholo..dia dan cai2 hari2 kena cuci taik najib,jho lo dan riza anak semah...demi sesuap dedak..

      Padam
    3. In shaa Allah sausar Khalid.. Saya dan ramai lagi akan bangkit.
      Kamu dan kekawan yang masih dok tidur dek dedak yg diberi.

      Padam
    4. Walau apapun samaran dia, bau busuk Kejora tetap menyengit.

      Padam
  3. Terbaikklah...👍

    BalasPadam
  4. Najib kata: Saya bukan penyangak.
    Madey Kata: ko perompak 1mdb

    Kikikikikik

    BalasPadam
  5. KS 1:19
    Kamu Melayu yng hebat
    Kamu Melayu bercakap benar
    Kamu Melay celek perut
    Kamu Melayu berwawasan

    Kamu lah melayu tulin
    Kamu lah muslim sebenarnya
    Tiada yang mulia daripada melayu mu
    Tiada yang lebih baik daripada muslimmu

    Allah sangat bangga dengan kamu
    Allah menyukai muslim macam kamu

    Semoga Allah tunjukkan kamu SIRATALMUSTAKIIM....

    Hidup mu melayu contoh terbaik
    Hidup mu muslim idola terbaik
    Pasti masuk Syurga Firdaus
    Pasti mati Shahid
    Pasti mendapat rezeki yang halal
    Pasti meninggalkan anak2 yang soleh & soleha

    Laillahailla anta subhanakainni kuntuminazzalimiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebelum ini Kejora 9:18 pg & 9:38 pg cuba berlakon, menyamar & menipu dalam thread bertajuk 'PANAS ~ SPRM Tak Serius ..?"

      Kali ini dialog dia 1:19 ptg & 2:30 ptg juga adalah makhluk sama yg songsang bertalam dua muka, bercakap sorang-sorang, syok sendiri...lakonan tak laku & tak menjadi....!!

      Padam
  6. Pinjam usd3.5 bil (rm14 bil ) dari bank Yahudi tapi interest pun semput nak bayar sampai terpaksa minta tolong IPIC bayarkan dulu atas nama Aset Swap.

    Ni buat hutang lagi rm55 bilion dengan Komunis China ..... 20 tahun dan 7 tahun pertama tak perlu bayar lagi makna kesemuanya harus dilangsaikan dlm tempuh 13 tahun. 

    Bukan free 7 tahun tapi belum start bayar lagi sehingga tahun ke 8..... @ 2024 baru start bayar. ( sekali dengan interest yg entah brp % )

    Lama ke 7 tahun tu ? Hutang 1Mdb rm14 bil dengan bank Yahudi pun lepas 4 tahun sampai terjual aset negara nak bayar interest saja ..... bayangkan hutang rm55 bilion ! 

    KATAKANLAH hutang dgn komunis China itu interestnya 3.5% .... bermakna jumlah hutang itu menjadi hampir rm90 bilion yang harus dilangsaikan dlm tempuh 13 tahun bermula tahun 2024.

    Makanya kita sebagai rakyat Malaysia yang mewakili diri kita dan generasi akan datang yang bakal menanggung beban hutang itu punya hak untuk mendapatkan maklumat lengkap mengenai perjanjian antara Najib dengan komunis China itu.

    Saya yakin ada banyak syarat2 yang kerajaan tidak mahu dedahkan mengenai perjanjian itu. Tidak semudah itu bagi negara komunis China yang kita semua tahu amat licik dalam berniaga, mahu 'menolong' kita begitu saja tanpa memberi kelebihan kepada negara mereka.

    Jangan perjudikan masadepan nasib rakyat Malaysia !

    Anda yakin dengan keikhlasan Najib ? 

    Anda yakin dengan kepandaian Najib berurusniaga atas nama rakyat ?

    Anda yakin Najib tidak akan ditipu komunis China ?

    Makanya Najib ..... jangan memandai2 .... track record anda tak menyakinkan. Bentangkan di Parlimen terlebih dahulu sebelum nasib kita digadaikan sesuka hati anda !

    BalasPadam
  7. Anda YAKIN dan PERCAYA kepada kewibawaan dan kemampuan  serta kecerdikan Najib untuk mempertaruhkan nasib masa depan rakyat dan negara Malaysia dalam perjanjian bernilai bilion2 ?

    SAYA TIDAK YAKIN !

    Apa ceritanya dengan 1MDB ? Apakah kita sudah tahu segalanya yang berlaku mengenai 1MDB ? Bagi saya, sebelum kita boleh benarkan Najib sain apa2 projek yang bernilai besar dengan mana2 negara pun, kita kena SELESAIKAN kes 1MDB terlebih dulu.

    Ini adalah KRISIS KENYAKINAN kepada integriti dan kemampuan Najib selaku Perdana Menteri kita. Kita kena terlebih dahulu bersihkan nama Najib daripada sebarang tuduhan salahlaku dan pecah amanah selaku PM sebelum membiarkan Najib terus memperjudikan nasib rakyat dan negara dalam komitmen bernilai berbilion2 ringgit !

    BalasPadam
  8. MAMAK BUKAN SEBARANG MAMAK
    MAMAK BERASAL DARI 'KERA'LELA
    BARUA YAHUDI SI KITTY MAMAK
    SI KITTY MAMAK YG MUDAH LUPA

    MERAYU SAKAN DINASOUR TUA BANGKA
    ANAK BINI KU KELAPARAN KATANYAAA
    DAH NAK MAMPOS PUN MASIH BERTANYA
    KATA NYA..JANGAN MARAH ...AKU KAN MUDAH LUPA....

    kikikikiki.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila dia mengilai kikiki...saling tak tumpah macam pontianak pondan mengilai.

      Padam
  9. Saudara OA 2:55
    Maaf tekaan saudara teramat silap. Sebagai seorang Islam saya maafkan. Allah SWT meyebelahi nawaitu hamba yang benar dan memerangi yang mungkar. Wassallam

    BalasPadam
  10. OA Jangan bersangka buruk kepada 2:30 & 3:13

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa...rasa bersalah/guilty conscious....???

      Padam
    2. Pak Othman.

      Saya telah mengikuti penulisan saudara 2:30 bbrp kali. Dia sentiasa mengelarkan komen yang sama setiap kali Kejora dan konco2 Jibo muncul. Ia dah banyak kali keluar.

      Saya melihat tulisannya lebih bersifat sarkastik dan bukan menyokong Kejora atau sesiapa sahaja yang membela si Jibo.

      Saya hanya kongsikan pandangan sahaja.

      Wallahu a'lam

      Padam
    3. Penulis 2.30 telah menceduk beberapa bait ayat yang saya. Beliau telah menokok tambah dan claim srlah2 dia yang karang.

      Niat saya mula2nya untuk sebagai sindiran. Telaah john doe adalah benar. Sayalah ilhamkannya tapi ditokok tambah oleh 2.30

      Padam
    4. Tak apa saudara.
      Terima kasih di atas kesudian untuk memasukkan sindiran tersebut.
      Memandangkan si Kejora ini malu untuk gunakan nama Kejora maka kekadang berlaku kekeliruan identiti.
      Masakan tidak, kesemuanya Tanpa Nama.

      Padam
  11. 2.44.... 2.45... 2.58

    kikikikiki...

    SUMAN BUAT 'ANAL'ISIS ATAS KATIL
    SAMBIL TANGAN MENGENTEL GENTEL
    LAGAK PANDAI TERNYATA BIOL & SEWEL
    ANAL'ISIS EKONOMI TERNYATA FAIL

    kikikiki.... pakar ekonomi buat andaian ekonomi mcm beli tepong kat kedai mamak kerala.. kikikiki... bodo bodoo..


    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila kamu mengilai kikiki...saling tak tumpah macam pontianak pondan mengilai. Lagi satu, Walau apapun samaran kamu, bau busuk Kejora kamu tetap menyengit.

      Padam
  12. Haha suman kena kejar dgn pontianak pondan...kikiki..

    BalasPadam
  13. PMku penyamun...kes di singapura berjalan

    DPMku penipu...derma pak arab (s) yang bukan arab (s)

    AGku rabun...rasuah dibaca derma

    IGPku bisu...diberi rumput...moo moo

    Menteri Agamaku pekak...tersumbat bola golf

    Menteri kabinetku goyang...makan anai anai

    MTU terus tidur...kekenyangan dedak

    Ahli2 umno berkhayal dengan fantasi, berdelibrasi dengan auta dan berpendirian penuh dengan kepalsuan

    BalasPadam
    Balasan
    1. sambung/...

      Mantan PMku mula tebal...menyembah kepala kominis dan raja peliwat

      Padam
  14. Othaman barua bapok bingai dah makin serabut haru biru
    Yang mana satu musuh, yang mana lawan dia udah keliru
    Serupa monyet jadiinya tempat tak gatal dah mula digaru
    Dah penuh besarang kepala dia kena Kejora punya peluru

    BalasPadam
    Balasan
    1. Monkey Othaman actually struggled for ‘dedak’ as reward
      But in fact this lousy idiot is a damn stupid bloody coward
      Knowing that Kejoraa is around, he dare not step forward
      I think this buffalo will end at Tg Rambutan Hospital ward

      Padam
    2. A lunatic entity kejora also known as jinggila,
      You think you're a hero representing the whole of Malaya,
      No facts, nothing, you're just an excellent liar,
      You're a confirmed ex-inhabitant of Tg Rambutan villa...

      Spending years in Tanjung Rambutan straight jacket he was strapped,
      A lunatic cursing psycho beware of his trap,
      Now released, but on frequent medicines to stabilise his health,
      A real loser doing anything for fortune and wealth..

      You think you're smarter than Othman, Tok Rahman and John Doe,
      They're way above you, don't cry, don't be sad though,
      Every single night they sleep well in their bungalows and condos,
      You're an outcast who sleep and shout in street corridors..

      Wow, such an expert in cursing and smearing,
      At times self-proclaimed fighter like Lord of The Ring,
      By fact you're just a coolie of the person reigning,
      You're protecting him by means of dedak taking..

      You're such a disgust to society as a whole,
      Cursing, foul words, Al- Quran verses, together you scroll,
      You're a damned lunatic person under his payroll,
      When he is over, you'll be jumping into the deepest hole..

      Dear Othman, Tok Rahman and John Doe,
      Thank you for blasting this lunatic servant of jibbo,
      Smearing, distorting, cursing he's the vendor,
      No amount of perfumes could hide his unbearable odour...

      Credit to Fan Tun

      Padam
    3. Kejora pantun bahasa Inggeris Othaman risau tak senang
      Cemburu geram pedih di hati, air mata terus jer berlinang
      Kalu nak berlawan pantun dgn Kejora, susah nak menang
      Rasanya pak kadok ni akan terjun jambatan Pulau Pinang

      Padam
    4. Wow.. Kejora tibai Pak Man guna pantun bahasa Inggeris
      Mesti dia mengelupor dalam hati, rasa pedih bagai dihiris
      Dia cuba nak buat tapii lintang pukang rangkap dan baris
      Bagii mengubat luka di hati, dia gentel bini punya klitoris

      Padam
    5. Kejora tiibai balun Othaman iblis sampai jadi kurus kering
      Makin seharii, semakin tumpul diia punya kuku dan taring
      Udah terlopong, digentel klitoris binii dia sambil berbaring
      Tapi bini dah tua kelentit pun serupa asam gelugor kering

      Padam
    6. Kih kih kih kih kih…

      Bini Pak Man punya…?

      Serupa asam gelugor keping?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh …

      Padam
    7. Kejora..

      Listen me now, and listen me good
      Stop shitting like a cow, with brain like deadwood
      Kejora you're nothing, but a weakling lame duck
      A coward still hiding, your English so suck

      I've said once, and I've said twice
      But you never listen, to my advice
      You're a dead liar, nobody wants you around
      Your words so untrue, by the virtue of its sound

      Its not just once, nor its not just twice
      You lied many times with your stupid disguise
      Lo and behold, what's left behind
      By the guile and wit, of crooked mind

      ps:
      Go back to school to improve your English. Your command of English is so damn bloody horrible & suck...!!

      Padam
    8. Kah kah kah…pity him, this bloody idiot Othaman ‘sewel’
      He condemned Kejora, but his “fucktun” is lousy like hell
      Look at the phrase “its” he didn’t even know how to spell
      I think, this stupid old man will at last jump into the well

      Padam
    9. Pantun si Othaman biol serabut serabai pincang sumbang
      Tetapi pantun dari Kejora lebih sekata tersusun seimbang
      Masuk lagi pantun bahasa Inggeris, dia dah kian bimbang
      Tapi mcm biasa ler tua bapok ini akan tetap lebat gebang

      Padam
    10. Pak man...Jing KeRAjora bebudak baru belajo bercakap...dia sendiri tak tau ape dia cakap dan belum paham ape orang cakap..

      Padam
  15. Dahsyat sungguh pandangan darii otak biol Matdey keling
    Jgn dipedulii pasal Soros atau apa saja keadaan sekeliling
    Kiita tumpu kepada usaha kita, Najib yang nak kita guling
    Dah nampak jelas rencana jahat dia, ini biawak tenggiling

    BalasPadam
    Balasan
    1. bermakna jugakah lupakan gelaran medey mahaZALIM..mahaFIRAUN..mana boleh lupa kecuali tua nyayuk lupa diri ..

      Padam
  16. HINDU MUDAH LUPA

    (PETIKAN KATA-KATA OTHAMAN HINDU DARI BLOG PARPUKARI)

    OTHMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 2:24 PM

    AnonymousJune 29, 2013 at 12:12 PM menyatakan:
    Sukarno udah conquer mana Negara bung? Indon udah kena kongkeq ada lah ...
    ----------------------------------------------------------------

    Komen balas Othaman Ahmad:

    Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan fahaman Liberal (Kesetaraan) yakni, agama itu semua sama tarafnya, komunisme & agama disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, haram & halal tidak lagi jadi pedoman hidup malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.

    Inilah fahaman yg didukung oleh Ad Dajal Malaysia, si Anus Ibrahim yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila Tun Dol melepaskan Anwar Dajal dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lihatlah pembaca sikap sebenar Othaman si haram jadah
      Sifat talam dua muka munafiq dia Kejora ingin nak dedah
      Dulu Nuat dipanggil Ad Dajal Anus Ibrahim, dimakii ludah
      Kini: ‘Bang Nuat, paku le jubor ini, adik Man bukak tadah’

      Padam
    2. Ini adik Man mahu tadah kasi, adik punya lobang anus…
      Bang Nuat tunggu apa, senjata bengkok sila lah hunus…

      Kih kih kih …

      Nuat paku jubor Othaman…malatop!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh…

      Padam
    3. Entah kat mana si Othaman sembunyii tempat berlindong
      Tiidak tahan si tua bapok ini, Kejora asyik tala dan ladong
      Bila bawa keluar cerita lama, dia lari macam lipas kudong
      Terus dajal ini hilang lesap, tak nampak lagi muka hidong

      Padam
    4. Othaman pelesiit cabut larii semacam kudong punya lipas
      Sebelum inii, sembang kemain lebat tapii kosong hampas
      Kalau dapat jumpa diia, tak ada le Kejora nak berhempas
      Cuma nak piicit hiidong, biar dia mengelupor sesak napas

      Padam
    5. Kejora cuba spin konon saya lidah bercabang kerana tidak ikut terus dia mengutuk Anwar Ibrahim. 3 1/2 tahun dulu saya memang mengecam Anwar Ibrahim kerana pegangan Pluralisme dan salah laku seks songsangnya. Mungkin hari ini dia sudah taubat. Di sini saya akan paparkan semula dialog antara saya, Kejora & penulis2 lain di 'blog parpukari' untuk membuktikan betapa jahatnya Kejora dikecam hebat atas pegangan totok Liberalisme sesatnya mendukung Khairy Jamaluddin & Najib. Ketika itupun dia menyamar pelbagai watak untuk mengelirukan orang seolah-olah dia ramai geng. Selamat membaca.

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 28, 2013 AT 11:05 PM
      Gua terfikir memang ramai kalangan tokoh umno yg lama, agak iri hati dgn kenaikan mendadak anak muda ini (KJ) ... Mereka menggunakan pelbagai dakyah kasar dan halus (perang saraf) untuk menjatuhkan KJ ...
      Antara kaedahnya ialah menggunakan blogger umno sendiri (upahan) ... untuk mempropagandakan hal2 lama bagi membangkitkan kebencian ahli2 umno kpd dia ..
      Selain blogger ... aku rasa di kalangan followers pun ada juga yg makan upah ini ... di kalangan penganggur dan orang2 pencen ..

      REENTRY CAPSULE JUNE 28, 2013 AT 11:16 PM
      AnonymousJune 28, 2013 at 11:05 PM
      Ker kau yang dibayar untuk nak menaikkan nama Bintang Kejora.Unit Media baru kelolaan Bintang Kejora.CyberTroompah yang Kejora Set Up aku tengok semua macam lemah shawat je.Red Tube Bean Army pun korang tak boleh nak settle.Masa PRU ntah apa korang buat aku pun tak tahu.Cari apam kat Facebook ke?PtuiiHHH..!!!!!!

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 28, 2013 AT 11:24 PM
      Aku ni tengah berfikir dan membayangkan ... kalaulah ...
      Hisyam yg berdebat dgn anwar berahim dulu ...dan kemudiannya ...Zahid yg berdebat dgn Rafizi ..hi hi hi ...
      pas tu Pi'e bedal jadi pengerusi ...

      hah hah hah hah hah hah ...
      puak2 pembangkang nanti akan kata UMNO ramai raja lawak ... ha ha ha

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 28, 2013 AT 11:26 PM
      dgn KJ ... susahlah sikit hero2 PKR tu nak goreng ...

      Padam
    6. DIALOG ANTARA SAYA & KEJORA DI BLOG PARPUKARI:

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 28, 2013 AT 10:40 PM
      Reentry Capsule June 28, 2013 at 10:31 PM,
      BIAR GEMPA MENGGEGAR BUMI
      BIAR BERDENTUM GURUH DI LANGIT
      KILAT MENYABUNG DI DEPAN MATA
      MELANGKAH UNDUR TIDAK SEKALI

      Harimau tidur bendengkur tidak bengkok taringnya
      Gajah tak turun minyak tidak longgar gadingnya
      Singa tidak mengaum tidak tumpul kukunya
      Serigala tidak memburu tidak hilang pantasnya
      Jerung tidak ke karang tidak hilang mangsanya
      Helang tidak menyambar tidak buta matanya
      Tebuan tidak menyerang tidak hilang sengatnya
      Merbah tidak bersiul tidak hilang suara merdunya
      Murai tidak berkicau tidak hilang nyaring suaranya
      Ayam jantan tidak berkokok tidak hilang betinanya
      Merak tidak mengepak tidak hilang kilau bulunya
      Kerbau tidak ke lumpur tidak patah tanduknya
      Kuda tidak berlari tidak hilang lajunya
      Ular menyusur akar tidak hilang bisanya
      Emas tidak dipakai tidak hilang nilainya
      Intan dipalit lumpur tidak hilang sinarnya
      Matahari ditutup kabus tidak hilang cahayanya
      Bulan tidak berbintang tidak hilang serinya
      Bintang dilindung awan tidak hilang gemerlapnya
      Laut dicurah tawas tidak hilang masinnya
      Tebu ditabur jadam tidak hilang manisnya
      Keris tidak diasap tidak kan kurang loknya
      Pedang tidak dihunus tidak hilang tajamnya
      Panglima duduk bersila tidak hilang tangkasnya
      Pendekar berpeluk tubuh tidak hilang jaguhnya
      Guru tidak mengajar tidak hilang ilmunya
      Penyair tidak berlagu tidak hilang suaranya
      Pendebat tidak berpidato tidak hilang petahnya
      Pendita tidak menulis tidak hilang ilhamnya
      Askar tidak menembak tidak hilang cekapnya
      Nakhoda tidak ke kapal tidak hilang arahnya
      Drebar tidak memandu tidak hilang lesennya
      Taukeh tidak ke gudang tidak hilang untungnya
      Pemimpin tidak berteriak tidak hilang pengikutnya
      Pembesar tidak meroyan tidak hilang popularitinya
      Pemikir tidak melatah tidak hilang bijak akalnya
      Tokoh tidak menunjuk tidak hilang kedudukannya
      ITULAH KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA
      MENTERI BELIA DAN SUKAN NEGARA
      BAKAL MENJADI PERDANA MENTERI KITA.

      REENTRY CAPSULE JUNE 28, 2013 AT 10:41 PM
      Membaca puisi shahdu kau mengenai Bintang Kejora membuatkan aku terasa nak SUNAT KOTEY AKU LAGI SEKALI.PtuiiiHHH..!!!!!
      Masa restoran Melayu kat Penang kena roboh dengan Khalifah Agong Ayatolllah Lim Guan Eng dulu Bintang Kejora buat apa?.Main kotey kat tingkat 4 ke.PtuiiiHHH...!!!!

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 28, 2013 AT 11:05 PM
      Gua terfikir memang ramai kalangan tokoh umno yg lama, agak iri hati dgn kenaikan mendadak anak muda ini (KJ) ... Mereka menggunakan pelbagai dakyah kasar dan halus (perang saraf) untuk menjatuhkan KJ ...
      Antara kaedahnya ialah menggunakan blogger umno sendiri (upahan) ... untuk mempropagandakan hal2 lama bagi membangkitkan kebencian ahli2 umno kpd dia ..
      Selain blogger ... aku rasa di kalangan followers pun ada juga yg makan upah ini ... di kalangan penganggur dan orang2 pencen ..

      REENTRY CAPSULE JUNE 28, 2013 AT 11:16 PM
      AnonymousJune 28, 2013 at 11:05 PM
      Ker kau yang dibayar untuk nak menaikkan nama Bintang Kejora.Unit Media baru kelolaan Bintang Kejora.CyberTroompah yang Kejora Set Up aku tengok semua macam lemah shawat je.Red Tube Bean Army pun korang tak boleh nak settle.Masa PRU ntah apa korang buat aku pun tak tahu.Cari apam kat Facebook ke?PtuiiHHH..!!!!!!

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 28, 2013 AT 11:24 PM
      Aku ni tengah berfikir dan membayangkan ... kalaulah ...
      Hisyam yg berdebat dgn anwar berahim dulu ...dan kemudiannya ...Zahid yg berdebat dgn Rafizi ..hi hi hi ...
      pas tu Pi'e bedal jadi pengerusi ...

      hah hah hah hah hah hah ...
      puak2 pembangkang nanti akan kata UMNO ramai raja lawak ... ha ha ha

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 28, 2013 AT 11:26 PM
      dgn KJ ... susahlah sikit hero2 PKR tu nak goreng ...

      Padam
    7. DIALOG ANTARA SAYA & KEJORA DI BLOG PARPUKARI:

      REENTRY CAPSULE JUNE 28, 2013 AT 11:35 PM
      Pukiwak Cybertrompah ni sibuk sangat dengan berdebat.Aku SEBAT burit korang sekor-sekor nanti baru tahu.Orang Japan tak yah sibuk-sibuk nak berdebat negara diorang maju je.Idealogi mana pulak ni yang menjadikan kemahiran berdebat ni sebagai asas kemajuan sesebuah negara bangsa.

      Cybertompah burit KJ ni elok korang baca buku Lateral Thingking tulisan Edward De Bono.Dekat situ ada cerita macam mana asal usul debat ajaran Plato yang boleh membantutkan kemajuan fikiran manusia.Siki-sikit debat,sikit-sikit debat.Macam bulu telo lebat.PtuiiiHHHH...!!!!!!


      ANONYMOUS(KEJORA) JUNE 28, 2013 AT 11:37 PM
      Kalau gitu ... tu ... apa nama ... apa nama ... yg pencen tu ... apa nama ... apa nama ... dari Spore tu ... apa nama ... apa nama ... Osman Awang ... ka ... apa nama ... apa nama ... ntah lupa dah nama dia ... mungkin salah seorang apa nama ... apa nama ... upahan dia lah ...


      OTHAMAN AHMAD JUNE 28, 2013 AT 11:57 PM
      Anonymous June 28, 2013 at 10:34 PM menyatakan,
      "Gua ni memang lama dah dok promot KJ ni … tapi kerap kalinya kena hentam je … pas tu stop sat … KJ ni memang idola gua … Ini dah nampak ramai yg sealiran dgn gua, beranilah gua nak buka mulut semula …"

      Komen saya, Othaman Ahmad:
      Astaghfirullah.........anak muda ini faham tak erti perkataan 'idola' yg dicedok dari perkataan Inggeris 'idol'? Idol itu maksudnya pemujaan patung. Pemujaan terhadap patung atau orang adalah haram dan syirik dalam Islam. Contohnya.....Nabi Muhammad SAW adalah mentor kita tapi bukan idola kita. Inilah tahap kedaifan angkatan Melayu Baru/Liberal yg kononnya progresif dan maju. Pengalaman & pengetahuan tak seberapa tapi dah berlagak pandai. Bila bercakap tak agak-agak, ikut hati tapi tak pakai otak.

      Padam
    8. DIALOG ANTARA SAYA & KEJORA DI BLOG PARPUKARI:

      Anonymous (KEJORA) June 28, 2013 at 11:05 PM
      Gua terfikir memang ramai kalangan tokoh umno yg lama, agak iri hati dgn kenaikan mendadak anak muda ini (KJ) ... Mereka menggunakan pelbagai dakyah kasar dan halus (perang saraf) untuk menjatuhkan KJ ...Antara kaedahnya ialah menggunakan blogger umno sendiri (upahan) ... untuk mempropagandakan hal2 lama bagi membangkitkan kebencian ahli2 umno kpd dia ..Selain blogger ... aku rasa di kalangan followers pun ada juga yg makan upah ini ... di kalangan penganggur dan orang2 pencen ...

      OTHAMAN AHMAD JUNE 29, 2013 AT 12:31 AM
      Ewahhh......pukul dayak sindir koboi nampak.
      Saya selaku rakyat Malaysia memang menerima nikmat hasil budi UMNO tapi sesen upah pun tak pernah menerima. Cukuplah dengan nikmat DEB, amanah saham, pendidikan percuma bagi anak2 saya dan paling tak ternilai adalah ketuanan/maruah bangsa sebagai Anak Melayu (tidak pernah saya rasakan sewaktu di Spura). Sejak dulu lagi (walau ada jawatan dlm UMNO) saya tak pernah terhegeh dan rakus untuk mendapatkan sesesuatu dari UMNO. Sejak awal saya berhjrah ke Malaysia, saya hanya mencari sesuap nasi berkhidmat dgn pelabur Asing sampai lah ke usia persaraan.

      Nah......saya sudah bentangkan fakta-fakta pada awal entry saya kenapa Khairy Jamaluddin tidak layak jadi pemimpin UMNO. Anda yg menjadi penyokong KJ seharusnya memberi hujah, bukan hanya komen kosong tak berfakta. Berikan satu saja sumbangan baktinya yang sungguh bermakna kepada orang Melayu & Negara. Apa yang saya nampak dia gagal menjalankan peranannya sebagai Ketua Pemuda UMNO M'sia menjelang dan sewaktu kempen PRU 13. Malah ketika UMNO diserang hebat ketika itu, dia bersikap membisu & tenggelam punca. Hanya setelah habis PRU 13, barulah dia menyibuk & berlagak hero dgn karnival belia & sukannya. Harap penyokong setianya menyahut cabaran saya.

      KJ adalah perompak kekayaan Negara untuk perutnya dan seperti Anwar berangan-angan menjadi Perdana Menteri Malaysia dgn cara licik lagi menjijikkan!

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 29, 2013 AT 12:35 AM
      Ketua pemuda samanya ketua putera bergandingen ...
      Waduh ... cocok amat ... gantang bangat .. Gue lihat ini gandingen yg mantep sekali .. Bakal bawak pembaharuan dlm kepimpinan politik Melayu ...

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 29, 2013 AT 12:43 AM
      Heran benerr ... kok tiba2 bapak Othaman terasa pedas??
      Pepatah Melayu baru ada bilang: "Siapa yg makan Maggie, dialah yg rasa pedas!!" Barengkali bapak Othaman ni banyak makan maggie ... kalo nggak benerr, ada mungkin bapak terlebih telan obat ...

      Anonymous (KEJORA) June 27, 2013 at 4:53 PM on Jonker Walk Satu Keturunan Dah Melalak.
      The other 2 ?? or the other 3 rascals ...??? What authority do you have to ask others to shut up? What a childish narrow minded pensioner ... what a pity UMNO is having this old culprit as a supporter ... damn shit you ... Don't always think that you're really smart ...Bapak ini cumanya berani dari jauh ... senantiasa dlm serba salah ... takutkan sama tun pun ada... takutkan juga samanya followers desperado gila geng anti mamak ... orang penakut nggak punya pendirien tetep ...

      OTHAMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 1:26 AM
      Bravo pal.... at last you've revealed your true self that you're not a genuine Indonesian but another opposition sympathizer rascal . Not bad eh.... your English is quite good, you know...! However sorry to say that your bahasa Indonesia is like cow dung. For heaven sake, stop polluting B. Indonesia and making your self like a bloody fool.

      So.... I suggest if you want to exchange notes with this childish narrow minded pensioner, please do so in the appropriate language.... i.e. Bahasa Melayu or English Language. Good day & regards.

      Padam
    9. DIALOG ANTARA SAYA & KEJORA DI BLOG PARPUKARI:

      REENTRY CAPSULE JUNE 29, 2013 AT 1:53 AM
      Tuan Othaman Ahmad,
      ► CyberTrompah Menteri Bintang Kejora ni semuanya level NGENTOT je.Tuan Othaman dah bentangkan facts and figures pasal Kejora semua senyap membisu macam BURIT LEMBAM.Tapi tadi bukan main BERDEBAT,BERDEBAT,BERDEBAT,BERDEBAT.Bila dah ajak berdebat semua NGENTOT je macam PATUNG BIOL.

      ► Satu lagi Mat Jawa ke Mat Indon yang selalu cakap Indon cocok ganteng ayam penyet apa lancau tu adalah orang yang sama yang selalu bersajak dan berpuisi pasal Kejora di dalam blog ni.

      ► Kesemua mereka mungkin dari Unit Cyber Bintang Kejora Bergermerlapan Di Angkasaraya". ChaiiiTTTT...!!!!!
      Terima KaseeeYYY...!!!!

      OTHAMAN AHMAD JUNE 29, 2013 AT 3:00 AM
      Terima kasih kembali Sdra Reentry Capsule......

      Sampai ke saat ini belum nampak pun peminat KJ memberi komen balas dgn hujah/fakta bernas. Yang hanya pantun atau komen merapu kosong saja.

      Anda benar.....orang Jepun tak perlu berdebat untuk maju. Debat ini hanya layak di peringkat sekolah dan kita mahu RESULT not NATO (No Action Talk Only). Saya pernah bekerja dgn 2 syarikat gergasi Jepun bertaraf dunia dan rata-rata pemimpin-pemimpin korporat Jepun cukup menghormati Malaysia, terutama kehebatan Tun Dr. Mahathir.
      Sekarang dah hampir jam 3.00 pagi..... masih belum nampak kelibat peminat KJ dgn hujah mereka yg bernas untuk menangkis statement saya.
      Salam hormat dan Assalamualaikum........
      Ikhlas dari
      Othaman Ahmad
      Speaking Without Prejudice, Fear or Favour for the sake of Agama, Bangsa & Negara.

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 29, 2013 AT 7:22 AM
      Waduuhh ... segerr benerr bangun awal begini ... walo cuti nggak kerja ... jadi tebiat gue bangun awal ...

      Gue agak si bapak (ayam) pencen samanya si ‘ice capsule’ pastinya masih liat berdengkurr di kamar ... maklumlah jadi museng ... malem2 nggak tidur ... cari maken ... hasil upahan ... Bangun nya nanti jam 1.00 tgh hari ... subuh dinasurr pastinya, bukan subuh gajah lagi ...

      Gue bingung banget ... kok apa-an gue di nyangkutin nya samanya ‘English’ atau ‘debat’ ... Pelik benerr ye orang2 ini ... baru pertama kali gue ingin numpang bicara dalem blog pk ini ... udah dicerca-cercaan ... emangnya gila & kurang tamadun bajingan2 ini ...

      Gue jalan dulu lah ... mahu tela’ah Quran dgn hadis sedikit sebanyak ... lepas tu mahu nonton U-tube kuliah agama ... Wali Ajis ke ... Wali Ajhar ke ... Wali Haron ke ... Wali Asri ... lebih banyak faedahnya ...

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 29, 2013 AT 7:36 AM
      ReentryCapsuleJune 29, 2013 at 1:53 AM,
      Tuan Othaman dah bentangkan facts and figures ...
      but you have exposed quite a lot of 'fucks and fingers' ...

      you and that retired chap seems to have a very closed strategy and very strong tied network ... the only is that your approaches and your styles differs very much ... try to synchronize or coordinate ...

      Padam
    10. DIALOG ANTARA SAYA & KEJORA DI BLOG PARPUKARI:

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 29, 2013 AT 8:09 AM
      Penggabungan ECM Libra dan Avenue Capital Berhad selepas KJ mempunyai pegangan saham di ECM Libra?

      Tahun 2006, Avenue telah membuat mesyuarat agung luar biasa (EGM) bagi mendapatkan persetujuan penggabungan ECM Libra & avenue. Sekiranya ianya merupakan sesuatu yang dirancang oleh pihak Kerajaan dan bukan satu tindakan yang bijak atau menguntungkan semua pihak, sudah pasti pemegang saham minoriti yang meliputi syarikat perlaburan antarabangsa tidak akan memberikan persetujuan mereka.

      Namun, EGM tersebut telah mendapat persetujuan jitu dari semua pihak selaras dgn matlamat pihak Kerajaan bagi penggabungan beberapa syarikat kewangan bagi menjadikan ia "universal broker" dan akhirnya menjadi Bank Perlaburan.

      Pihak Kerajaan, melalui Kementerian Kewangan dan Bank Simpanan Nasional, mempunyai 29.5% saham Avenue dan tidak mempunyai pegangan saham yang mencukupi bagi merealisasikan transaksi penggabungan ini tanpa persetujuan pemegang-pemegang saham yang lain.

      ECM Libra telah sejak sekian lama membuat beberapa opsyen penggabungan sebelum KJ membuat keputusan bagi membeli saham syarikat berkenaan selaras dengan pilihan yang diberikan kepadanya selaku eksekutif syarikat tersebut. Fitnah mainan orang tua2.

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 29, 2013 AT 8:20 AM
      Udah lah Pak Man ... usah emosi banget sama itu KJ ... ayuh Pak Man ... gunung merapi mahu meletup ...

      PANAS BERAPI! DAP TERUS TINDES MELAYU ISLAM BILA MEREKA MAHU BAZERR RAMADAN DITUTUP!
      Tunggu apanya lagi Pak Man … ayuh terjah …

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 29, 2013 AT 8:28 AM
      Ndon 8:20am ….. apa muslihat kamu sebenerr nya?
      Kok Pak Man sedang enak tidur mahu dipelawa bikin onar … mencarut dan bikin dosa …
      Bierrkan dia … dia mahu istirehat …
      Gue kasihan amat sama ini orang tua … dia nggak cukup tidurr … lantaren banyak berjaga untuk mengarang dan menulis …
      Kita nunggu aja … barengkali dalem jam 3.00 ptg nanti … dia bangun … pastinya dia akan nulis semula …

      ANONYMOUS JUNE 29, 2013 AT 8:31 AM
      Gue lebih cemas kalo si ‘capsule’ udah bangun ... kalo bisa didengerr suara dia ... pastinya gue cari kapes, sumbat samanya gue punya lobang telinga ...

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 29, 2013 AT 8:35 AM
      Buat seketika, itu lu nggak perlu cemess ... si ‘capsule’ ini barengkali jam 7.00 malem nanti belum pasti bangun nya ... udah lalok gila ...

      ANONYMOUSJUNE 29, 2013 AT 8:42 AM
      IndonymousJune 29, 2013 at 8:28 AM
      Gue kasihan amat sama ini orang tua … dia nggak cukup tidurr … lantaren banyak berjaga untuk mengarang dan menulis … ??????
      Pak Man mana ada perlu mengarang ... jaman moden, jaman interrnet ... bikin copy & paste aja ... pantasnya lah dia ngeluarin hujah mahu pun cerita berjela-jela ...

      OTHAMAN AHMAD JUNE 29, 2013 AT 11:23 AM
      Istilah GUNUNG MERAPI MELETUP tidak ada dalam perbendaharaan kata-kata bagi orang Indonesia. Biasanya orang Indonesia sebut GUNUNG MERAPI MELETUS...!

      Inilah akibatnya kalau anak hingusan (Melayu Baru Liberal) berlagak pandai. Kan dah kena tangkap basah cuba menipu dan menegak benang basah....!!!

      OTHAMAN AHMAD JUNE 29, 2013 AT 11:44 AM
      Heran...... bagaimana dan dari mana si KJ dapat duit berjuta-juta membeli saham-saham tersebut sedangkan kita tahu dia budak setahun jagung (baru masuk alam pekerjaan & juga bukan dari golongan keluarga jutawan)...????? Tak tahulah kalau Tun Dol ambil duit dari perbendaharaan negara bagi kat menantu kesayangan dia. Ataupun si Wahid Satey (bekas CEO Telekom M'sia dan Maybank) sahabat karibnya itu dgn murah hati bagi kat KJ.

      Jawab ya, wahai peminat setia KJ, jangan tak jawab. Penonton semua tengah khusuk mendengar perbincangan kita ini. Harap jangan potong stim.......

      Misteri..misteri..misteri.."hebat si Kitol Jahanam" ini.

      Padam
    11. OA, komen bagi releven lah sikit. Ini apa punya sampah sarap anda bawa masuk ni?

      Padam
    12. DIALOG ANTARA SAYA & KEJORA DI BLOG PARPUKARI:

      Anonymous KEJORA) June 29, 2013 at 7:36 AM stated:
      "you and that retired chap seems to have a very closed strategy and very strong tied network ... the only is that your approaches and your styles differs very much ... try to synchronize or coordinate ..."
      ------------------------------------------------------------
      Response from Othaman Ahmad:
      Reentry Capsule + Othaman Ahmad? Oh yesss...what an amazing team we are, a combination of young & old, i.e. strength + wisdom. Soekarno in his famous words once said, "Give me 10 youths and I will conquer the world under my feet", Got it.....??????
      Reentry Capsules & me maybe different in approach, but we are fighting for the same ultimate goal.

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 29, 2013 AT 12:12 PM
      Sukarno udah conquer mana Negara bung?
      Indon udah kena kongkeq ada lah ...

      OTHMAN AHMAD JUNE 29, 2013 AT 2:24 PM
      Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan fahaman Liberal (Kesetaraan) yakni, agama itu semua sama tarafnya, komunisme & agama disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, haram & halal tidak lagi jadi pedoman hidup malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.

      Inilah fahaman yg didukung oleh Ad Dajal Malaysia, si Anus Ibrahim yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila Tun Dol melepaskan Anwar Dajal dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir. Akhirnya, Tun Dol dipecat dgn hormat dan digantikan oleh DS Najib Razak. Bertambah malang lagi menimpa Malaysia apabila DS Najib menerima pakai penasihat-penasihat 'Inner Circle' Tun Dol dan membela/memelihara seorang lagi Dajal, si Khitol Jahanam dalam barisan kabinet kitchennya Habis kekayaan negara dikaut rakus oleh Melayu Baru Liberal, sementara rakyat miskin hanya digula-gulakan dengan Brim RM500 saja. Sepertimana Tun Dol, DS Najib menjadi pemimpin Lembik dan berterusan mengikut telunjuk desakan puak-puak pembangkang yang mahu menumbangkan Kerajaan UMNO Melayu. Dosa terbesar Najib kini adalah pemansuhan senjata ampuh "ISA" oleh beliau sehingga Kerajaan pimpinannya tidak terdaya langsung untuk bertindak tegas terhadap kebiadapan Melayu penderhaka, cina & keling laknat yang telah menghina & menghinjak-hinjak martabat Islam, Melayu, Kesultanan dan Negara.
      Salam Hormat & Ikhlas dari
      Othaman Ahmad

      OTHAMAN AHMADJUNE 28, 2013 AT 7:56 PM
      Najib....... you and all the Ahli Majlis Tertinggi UMNO shed tears the first time when Tun M announced his resignation as UMNO President. Me too as well the majority Malays. But it becomes clear now that your tears, were crocodiles tears. Why did you betray Tun M's successful vision and opt for Tun Dol's failed inner circles advice?

      Tun M is a great leader. Tun M is full wisdom. Tun is visionary. If not for his foresightedness, we would not be able to blog here. In fact Tun is paying a hefty price for his own good deeds. Mereka yang mengutuk-ngutuk Tun M adalah mereka yang memanfaatkan wawasan Tun M! Jadi berterima kasihlah kepada Tun M dengan menyatakan sokongan kepada beliau for the sake of our country and our children's future.

      Padam
    13. DIALOG ANTARA SAYA & KEJORA DI BLOG PARPUKARI:

      OTHAMAN AHMAD JUNE 28, 2013 AT 8:10 PM
      TDM himself used to say during his time when Cabinet members etc supported him, he had thought they supported what he planned to do, not blind support, just because of him, like what he described as "low quality" support from current Cabinet members to AAB. Now he knows the real reasons why they supported him during his premiership.

      Mind you, don't tell us people who worked with TDM right until the end like the late TS Nordin Sopiee and TS Azizan...surely these quality personalities, they are not simply yes-men, right?

      At least TDM, once he decided to do something, he would stick to it. Do you see consistency and stickability in AAB's administration?

      People may deem it as dictatorship, but it is subjective my friend. During his 22 long years of prime ministership, did he not have a single political and other opponent? No crises that he had to many times very painfully endure but simultaneously still put his focus to the task of governing and leading, taking Malaysians forward...

      Guided democracy (demokrasi terpimpin) of course but surely not dictatorship along the lines of Saddam Hussein or Hitler.

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 28, 2013 AT 10:00 PM
      Dahlah tu...rezki dia..bg dia peluang tak usah ungkit soal bangsa...semua kita yg mngucap 2 kalimah syahadah akan brtemu di Pdg Masyal..ini dh hampir hujung Syaaban dan Ramadhan sdg menanti;elok kita brsatu.

      REENTRY CAPSULE JUNE 28, 2013 AT 10:22 PM
      PtuiiHHH...!!!! Woi Parpu Kari Kachang Dhal Kasi Taruk.Apa cerita pasal Joker Joke Street Fighter Fake Product Made In China tu.Hari tu Surat Pekeliling Rasmi Ketua Menteri Melaka kata Pasar Joker Fake Product tu DIARAH TUTUP.Last-last Ketua Menteri Melaka pulak turn the table cakap macam Keling.Ker Surat Pekeliling tu yang tulis macam Keling.Last-last kau buat posting mamak keling ni pulak.Dia ni dulu pengangkat martabat Mat Rempit sehingga langit ke-7 + suka pergi oversea atas alasan bantuan kemanusian.Padahal kat KL ni melambak aku tengok golongan bergelandangan dan miskin bandar yang perlu dibantu.Oversea jugak yang dinampaknya.Seronok sangat naik kapal terbang konon pergi outstation ke.PtuiiiiHHHH....!!!!!

      Hindarf Keling Paria yang kata Bangsa Pemerintah Melayu melakukan Ethnic Cleansing pun Ah Jib Ah Go Go dah lantik jadi Menteri ke Senator ke apa lancau duduk Putrajaya.Yang level setinggan ni mengundi BN bagai nak rak cuma dapat TAIK CIRIT jer la.Dengar cerita Nge Yen Yen Ex Menteri Pelancongan dulu Nazri WallaWeh lantik dia jadi timbalan.PtuiiiHHH...!!!! Sekian, Salam Bercili Kasi Taruk.

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 28, 2013 AT 10:45 PM
      Terimalah hakikat...malaysia kita ada berbilang kaum...

      REENTRY CAPSULEJUNE 28, 2013 AT 10:53 PM
      Hakikat diterima.Tetapi bangsa lain juga perlu terima hakikat apa yang termaktub di dalam Perlembagaan mengenai kedudukan dan keistimewaan orang Melayu.BABI HANJENG yang tidak mahu menerima hakikat sehingga berani nak mansuh sini mansuh sana sampai kita orang Melayu tinggal Spender Stopa je.

      ANONYMOUS (KEJORA) JUNE 29, 2013 AT 11:30 AM
      Mat2 Indonymous sekelian:
      Masa si pencen & si capsule tengah tidur nyenyak ni lah korang paku & taji habis sama dia dua orang ... lain kali gua bagi nasihat ... timing nak balun dua ekor tu ialah antara jam 6.00 pagi hingga 6.00 ptg ....mlm jgn cari pasal ....
      Dia orang berjaga dari mlm sampai dekat ngan subuh ... berpakat baik sungguh nampak dua ekor mangkuk tu ...

      Anonymous (KEJORA) June 29, 2013 at 9:41 AM
      Anon 9:14 am,
      'jin nalis pencen' tu akan wak keluar 'facts & figures', copy paste dari kitab TDM nya ... manakala
      'real andtry capsule' pula akan wak keluaq 'fucks & fingers' copy paste dari kepala otak biul dia ...
      maleh lah nak layan dua ekoq tu .....

      OTHAMAN AHMAD JUNE 29, 2013 AT 12:48 PM
      Rusak bangsa kerana bahasa. Entah apa-apalah spesi di atas merepek meraban...agaknya sekolah sampai setakat sekolah Melayu darjah 6 ke? Hanya tahu melempar komen kosong tanpa hujah dan fakta.

      Padam
    14. DIALOG ANTARA SAYA & KEJORA DI BLOG PARPUKARI:

      Anonymous (kejora) June 29, 2013 at 11:30 AM
      Mat2 Indonymous sekelian:
      Masa si pencen & si capsule tengah tidur nyenyak ni lah korang paku & taji habis sama dia dua orang ... lain kali gua bagi nasihat ... timing nak balun dua ekor tu ialah antara jam 6.00 pagi hingga 6.00 ptg .... mlm jgn cari pasal ....Dia orang berjaga dari mlm sampai dekat ngan subuh ... berpakat baik sungguh nampak dua ekor mangkuk tu ...

      OTHAMAN AHMAD JUNE 29, 2013 AT 1:03 PM
      Ehh....ehh....ehh.....dah jadi pandai mengumpat pulak macam 'makcik-makcik tua' suka jaga tepi kain orang. Tak de hormat langsung pada orang tua, pakai kata 'mangkuk' pulak tu, biadab...! Young man.... do you realise what 'mangkuk' mean in Japanese? There are 2 words that we should refrain from uttering to Japanese, i.e. 'Mangkuk' & 'Cincin'. Go & search in the dictionary.This is my first lesson for your goodness sake for today.

      Padam
    15. DIALOG ANTARA SAYA & KEJORA DI BLOG PARPUKARI:

      ANONYMOUS JUNE 29, 2013 AT 1:21 PM
      1.mengapa asyik salahkan pembangkang!!mereka adalah PEMBANGKANG!!mereka tidak punyai kuasa untuk mengubah sesuatu sistem yang sediaada!!Sistem yang ada sekarang diterajui oleh kerajaan yang diketuai oleh bn!umno!najib!!
      2.Segala kelemahan yang ada sekarang berpunca dari kelemahan kerajaan sekarang!!ketua kerajaan sekarang ialah najib!!Najib sepatutnya bertanggongjawab terhadap segala kelemahan yang wujud sekarang!!kalau tidak mahu bertanggongjawab!!tak payah jadi ketua!!
      3.Sebelum Pru 13!!najib mendewa-dewakan orang cina!tenguk contoh di penang dan diSelangor!!di selagor dia janjikan berbagai-bagai janji pada orang cina!!orang melayu selangor macam dipinggirkan!!akhirnya dia telah dikelentong oleh orang cina!
      4.Kes kugan!!faktanya terjadi akibat kelemahan sistem yang diamalkan oleh najib!!kes namewee dulu!mengguris orang melayu!!namewee di HEROkan!Pengetua melayu di tukarkan!!
      5.rasanya puak-puak yang cara hidupnya macam puak kapiaq mesti disingkirkan dari umno!!!

      OTHAMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 3:02 PM
      Saya sokong & amat setuju dgn pendapat sdra Anonymous June 29 at 01:21 PM.

      Kita harus ambil iktibar terhadap keadaan yang menimpa negara jiran Indonesia dek cetusan ilham bekas Presiden Indonesia, Bung Karno, iaitu menyepadukan semua agama & kepercayaan di bawah satu pancasila. Sehingga kini negara yg dulunya masyhur & mendapat karamah berkat Wali Songo kini tak putus-putus ditimpa bencana dahsyat dan pertumpahan darah sesama bangsa.

      KIni fahaman Liberalisme/Pluralisme yg menjahanamkan itu mahu diterapkan oleh ketua pembangang, si Ad Dajal Anus Ibrahim. Fahaman Melayu Baru Liberal (Kesetaraan) yakni, agama itu semua sama tarafnya, penghapusan institusi raja-raja, hak istimewa Melayu/Bumiputera kononnya sudah kolot dan ketinggalan zaman. Akibatnya, haram & halal tidak lagi jadi pedoman hidup.... bebas untuk murtad, kahwin campur tanpa tukar agama, kahwin tanpa nikah asal suka sama suka, dan yang paling menjijikkan kahwin sesama jenis yg menjadi amalannya sejak di MCKK lagi mula berleluasa di bumi Malaysia. Adakah fahaman sedemikian menunjukkan ianya progresif dan memfaatkan?

      Inilah fahaman yg didukung oleh Ad Dajal Malaysia, si Anus Ibrahim yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila Tun Dol melepaskan Anwar Dajal dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir. Akhirnya, Tun Dol dipecat dgn hormat dan digantikan oleh DS Najib Razak. Bertambah malang lagi menimpa Malaysia apabila DS Najib menerima pakai penasihat-penasihat 'Inner Circle' Tun Dol dan membela/memelihara seorang lagi Dajal, si Khitol Jahanam dalam barisan kabinet kitchennya Habis kekayaan negara dikaut rakus oleh Melayu Baru Liberal, sementara rakyat miskin hanya digula-gulakan dengan Brim RM500 saja. Sepertimana Tun Dol, DS Najib menjadi pemimpin Lembik dan berterusan mengikut telunjuk desakan puak-puak pembangkang yang mahu menumbangkan Kerajaan UMNO Melayu. Dosa terbesar Najib kini adalah pemansuhan senjata ampuh "ISA" oleh beliau sehingga Kerajaan pimpinannya tidak terdaya langsung untuk bertindak tegas terhadap kebiadapan Melayu penderhaka, cina & keling laknat yang telah menghina & menghinjak-hinjak martabat Islam, Melayu, Kesultanan dan Negara.

      Salam Hormat & Ikhlas dari
      Othaman Ahmad
      Speaking Without Prejudice, Fear or Favour, but for the sake of Islam, Melayu & the Nation.

      ANONYMOUS JUNE 30, 2013 AT 2:58 AM
      Saya sokong ulasan en othaman dan anon di atas.. tepat sekali.

      Padam
    16. Para pembaca blog budiman...

      Sengaja saya memaparkan semua posting2 dialog antara saya dgn Kejora di blog Parpukari dgn tujuan untuk memberi bukti & gambaran jelas betapa licik & jahatnya sekor beruk tunggal Kejora yg tak henti2 menyamar untuk mengelirukan orang, memutar belit fakta serta begitu kuatnya dia memuja & taksub kepada Khairy Jamaluddin & Najib, dan begitu mendalam kebenciannya terhadap Tun Mahathir.

      Padam
    17. Tuan Othman kalau ada masa lapang, elok pergi jumpa psikatris. Kesihatan kena jaga juga, jgn asyik leka berdebat saja.

      Padam
  17. BACA Artikel sebelum ini — Kerajaan tiada duit, Anggota Polis mengadu ditindas 'pihak atasan'

    Dia mendedahkan bahawa keadaan 'Land Rover' PDRM yang dipandunya sangat teruk serta membahayakan nyawa ketika bertugas.

    Keadaan brek kenderaan yang tidak berapa cengkam, ditambah dengan 'steering wheel' bergegar-gegar menyebabkan dia dan rakan-rakan setugas sering kali lewat tiba di lokasi kejadian, contohnya ketika menjalankan tugas Am menghantar mayat ke hospital.



    Dakwanya lagi, perkara inilah punca dia dan rakan-rakan sering dicaci maki oleh orang awam terutama keluarga si mati akibat keadaan kenderaan yang uzur menjejaskan kecekapan tugas.

    Dia bimbang, jika memandu laju dengan keadaan kenderaan yang uzur seperti itu mungkin akan menyebabkan rakan setugas lain pula terpaksa menghantarnya ke hospital (selepas jadi mayat).

    Menurutnya lagi, kerajaan sudah tiada wang untuk selenggara kenderaan Polis, apa lagi meminta kenderaan baru untuk kebaikan bersama.

    "Apakan daya, jet Jibby (Najib Razak) sahaja yang baru, Landrover buruk jugalah yang kami kena pakai," luahnya kepada admin Facebook MiLo SuaM.

    Anggota Polis yang meminta identitinya tidak didedahkan itu juga berharap jika perkara ini boleh diketengahkan, dibawa ke parlimen.

    Dia turut meluahkan rasa simpati kepada anggota polis lama yang sudah banyak berjasa namun terpaksa juga gunakan kenderaan yang dah nak runtuh ditambah dengan rasa panas ketika dipandu.

    Dari sini dapat kita lihat, semua lapisan masyarakat terbeban dan menjadi mangsa akibat kegagalan pentadbiran Najib Razak. Duit cukai GST nampaknya bukan diguna untuk senangkan rakyat tapi tambah beban lagi.

    Hanya machai dan pengampu Najib sahaja yang masih gembira dengan keadaan negara hari ini. Machai ni memang bodoh, kalau m

    BalasPadam
    Balasan
    1. DEAR SELF....Don't focus on the negative.

      Padam
    2. (7:130) We afflicted the people of Pharaoh with hard times and with poor harvest that they may heed.

      (7:131) But whenever prosperity came their way, they said: 'This is our due.' And whatever hardship befell them, they attributed it to the misfortune of Moses and those who followed him. Surely, their misfortune had been decreed by Allah - but most of them do not know that.

      (7:132) And they said to Moses: 'Whatever sign you might produce before us in order to enchant us, we are not going to believe you.

      2:26 Indeed, Allah is not timid to present an example - that of a mosquito or what is smaller than it. And those who have believed know that it is the truth from their Lord. But as for those who disbelieve, they say, "What did Allah intend by this as an example?" He misleads many thereby and guides many thereby. And He misleads not except the defiantly disobedient,

      18:54 And We have certainly diversified in this Qur'an for the people from every [kind of] example; but man has ever been, most of anything, [prone to] dispute.




      Padam
  18. Mcmnapun kami ank muda tetap sokong umno parti Melayu..kami ttp mendukung kerajaan Melayu.pemimpin silih ganti tapi biarlah dari umno parti keramat kerajaan Melayu..tdk rela diprintah olh Melayu liberal ph bertuankan cina n yahudi

    BalasPadam
  19. Walau apa pun kata2nya si Madey itulah kata2nya masa jadi PM dulu cuma sekarang ni dia jadi Pembangkang .... Dulu aku membencinya sekarang aku meluat tengok Madey ....PENJILAT LUDAH SENDIRI .... sungguh memalukan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba tengok gambar dia kat atas tu, mcm kepala kominis. Langsung tak nampak cahaya iman Matdey ni.

      Padam
    2. 7 tahun Najib memerintah, apa sumbangan bermakna (significant contribution) diberikan kpd rakyat & negara, kecuali Brim kacang putih tapi ditindasnya rakyat dgn GST di mana setiap keluarga (household) dipaksa bayar cukai sebanyak RM19.00 setiap hari. Bayangkan berapa ribu ringgit rakyat bawahan kena bayar setahun tak kira keluarga itu hidup susah atau papa kedana. Brim tahun depan hanya dinaikkan $0.14 (14 sen) sehari saja, tidakkah itu cekik darah rakyat & zalim namanya...???? Najib/Rosmah dah songlap ribuan juta..dan kini sedang buat kira2 dgn syarikat asing negara China untuk mengaut entah berapa bilyon lagi bagi projek Keretapi letrik pantai timur & pembelian kapal perang buatan China. Selain itu, pembinaan Hospital UITM.. kenapa tiba2 kos asal RM599 juta dinaikkan mencanak tak masuk akal jadi RM8.26 bilyon...tak puas2 nak merembat lagi ker Najib nie.....????

      Menunggu penjelasan kamu Kejora keparat.

      Padam
  20. Salam sejahtera rakan2 seperjuangan terutama admin, pak Othman, pak Rahman, Sarawak Scholar, RD, semua Tanpa Nama dan rakan2 lain.

    Di keheningan waktu di antara maghrib dan Isyak ini saya mohon keluarkan suara hati yang keluar dari hati kecil yang tidak pernah menjadikan dedak sebagai matlamat.

    Yang mencaci biar mereka caci
    Yang mencarut biar mereka carut
    Yang memutar biar mereka putar
    Yang spin biar mereka spin.

    Sekiranya Tuhan pun mereka perolok-olokkan apalah sahaja caci carut mereka ke atas kita.

    Kita teruskanlah perjuangan. Matlamat kita bukan dedak tapi kebenaran. Yang salah dan menindas rakyat tidak boleh dibiarkan.

    Mereka yang memilih dedak biarlah mereka dengan pilihan mereka. Masing-masing ada perhitungan sendiri.

    Saya yakin si Kelepet pengkhianat agama bangsa dan negara ini akan jatuh. Bagaimana jatuhnya, Gaddafikah, Saddamkah, Ben Alikah, Mobarak kah, Suhartokah, Marcoskah, atau seperti siapa sekalipun itu di luar pengetahuan dan jangkaun minda kita.

    Yang nyata ialah si Kelepet ini sedang menjahanamkan negara ini, dan sudah tiba masa dia dijatuhkan. Kalau jatuhnya dengan membakar kelambu maka bakarlah, kita cari kelambu baru. Kalau jatuhnya dengan menebang pokok maka tebanglah, ada pokok lain boleh ditumpangi. Benda dah rosak mestilah digantikan.

    Dulu semasa seorang pemimpin Kristian ingin tewaskan kerajaan Islam dia telah bertanya seorang pendita Bilakah masa yang sesuai untuk tewaskan kerajaan Islam. Pendita itu menjawab 'apabila pemimpinnya hidup luar biasa mewah dan rakyat dikenakan cukai luar biasa untuk menampung hidup pemimpin ini maka itulah masanya umat Islam boleh ditewaskan.' Tidakkah ini masanya? Masih ragu lagikah?

    Ini bukan angka jutaan atau ratusan juta lagi, tapi berbillion wang yang telah lesap.

    Berbillion masuk akaun dia dan kini dia kenakan cukai2 tak masuk akal untuk tanggung hutang yang ia buat dengan sebahagian besar masuk akaunnya.

    Saya penuh yakin masa Kelepet akan tiba, dan ia sudah tidak lama. In shaa Allah tidak cecah dua tahun pun lagi.

    Sementara itu kita buatlah apa yang patut, dan jangan lupa berdoa. Doa orang yang teraniaya tiada hijab, apatah lagi yang menganiaya itu adalah pemimpin kita sendiri.

    In shaa Allah perjuangan ini akan berjaya juga. Cuma laluannya sahaja perit tapi percayalah ada cahaya di hujung terowong.

    Ikhlas tanpa dedak:
    John Doe si hamba Allah.

    BalasPadam