Jumaat, 25 November 2016

Gotong Royong Menggadai Agama..?


Premisnya jelas..! Apa yang terkandung didalam RUU tersebut benar lagi sahih..! Puak kapir yang nak sebok menentang kenapa?  Ianya pindaan perlembagaan yang membuktikan bahawa undang undang tersebut telah pun sedia ada dan wujud..! APa masaalahnya??? 

Ianya terpakai ke atas umat Islam so kenapa kapir laknat sebok menghalang dan menentang? Kenapa tidak mahu dan tidak merelakan umat Islam dipandu dengan undang undang yang lebih tegas agar menjadi manusia yang baik dan berguna kepada Tuhan dan manusia lainnya? APakah ini membuktikan bahawa kapir di Malaysia tidak mahu melihat umat Islam jadi baik?

Cuma persoalannya kenapa ianya dibawa oleh Hadi? Kenapa ianya tidak di bawa oleh Kerajaan? Sedangkan amalannya selama ini pindaan Rang Undang Undang dibawa oleh pihak kerajaan sendiri..!

Tindakkan itu boleh dibaca bahawa Najib dan Hadi sedang bermain politik..! Najib sedang membeli jiwa Hadi dengan membenarkan Hadi mengusulkan RUU tersebut..! Sementara Hadi akan dapat sokongan dalam  meyakinkan kuda belang bahawa hubungan terjalin menguntungkan hamPAS..! 

Tujuannya bukan RUU..! tujuannya politik..! Itu yang huru hara..! Itu yang bencana melanda..! UMNO dah meniru budaya hamPAS yang sememangnya hidup atas urusan agama kononnya..! 

Akhirnya di tunda lagi..! dan lepas ni boleh dibaca kerajaan akan 'hijack' RUU ini agar diterima secara politik oleh sekutunya MCA, MIC, Gerakan, termasuk PBB di Sarawak dan lain lagi..! 

Hadi dan hamPAS pula akan tersenyum sumbing dengan mengatakan bahawa kerajaan terhutang budi kepada mereka..! Semuanya akan mengaut untung politik..! 

Kalau benar ianya kerana Agama kenapa tak dibentang, di bahas dan di undi untuk diluluskan??? Kalau pun ada pindaan ianya masih boleh diluluskan dengan pindaan..! 

Bukankah RUU ini berkepentingan ramai sehingga pihak kerajaan sendiri beralah dan mengutamakan usul persendirian Hadi? Bukankah RUU ini perlu disegerakan sehinggakan pihak BHEUU dan pihak JPM sendiri gagal dan lambat mengemukakannya kepada Kabinet terlebih dahulu..!

Bajet peringkat dasar dan jawatankuasa berjaya di luluskan dengan keadaan MP hamPAS berkecuali..! Ini kan pula nak meluluskan RUU yang hanya memerlukan majoriti mudah..! kerana apa tunda? kerana Tiong Lai? kerana Denan Satem? kerana kekangan dan halangan politik la maknanya..! 

Setelah itu, boleh juga dibaca begini...

Penangguhan huraian berkaitan usul meminda Akta Mahkamah Syariah memberi petanda pilihan raya umum akan diadakan sebelum sidang parlimen Mac depan, kata Datuk Husam Musa.
Pemimpin Parti Amanah Negara (AMANAH) itu mendakwa, Umno berjaya menggantung isu 'perlaksanaan hudud' dan mewujudkan suasana sama menang (win-win) dengan PAS.
“Ia bagus untuk PAS tidak dilihat gagal dalam pendekatannya. Juga sebagai penyedap rasa untuk berterusan dalam senggama politik antara PAS dan Umno, khususnya untuk PRU terdekat.
“Umno pula dilihat jujur dalam memartabatkan hukum Islam. Parti komponen BN pula tidak dilihat dipermainkan,” kata Husam.
Datuk Seri Abdul Hadi Awang (PAS-Marang) hari ini membentangkan usul meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 2016 (akta 355), untuk menambah bidang kuasa Mahkamah Syariah.
Bagaimanapun presiden PAS itu memohon huraian usulnya itu dibuat pada sesi akan datang.
Usul itu bertujuan meningkatkan hukuman maksimum mahkamah syariah kepada 30 tahun penjara, denda sehingga RM100,000 dan 100 kali sebatan.
Dalam kenyataannya hari ini, Husam menjangkakan pilihan raya umum akan diadakan sebelum Ramadan depan, sama ada Mac atau April.

Ini, katanya lagi, bagi mengelakkan usul meminda akta itu dibahaskan sehingga mengganggu 'keseimbangan' yang terwujud.
“PAS adalah rakan Umno- BN dalam permainan 'segi tiga' atau triangle equation sampai PRU.

“Bagi mereka yang masih mengharapkan PAS bersama dengan pakatan pembangkang, akhirnya akan menggigit jari,” kata bekas naib presiden PAS itu.

Husam juga berkata Umno mempunyai matlamat mendapatkan kembali majoriti dua pertiga dalam parlimen dengan pertolongan PAS.
“Apa akan jadi dengan RUU 355 selepas PRU adalah ditentukan selepas PRU,” katanya lagi.
Beliau juga menjangkakan sebahagian pengundi beragama Islam akan terperangkap antara sentimen akta 355 dan “isu sebenar” seperti himpitan kos hidup, rasuah, hutang negara dan ancaman krisis kewangan.
Demi agama? cukup cukup la membodohkan rakyat..! 


235 ulasan:

  1. Setuju kata john doe di pos yg lalu kita sokong blog ini, keluarkan komen sebanyak mana yg boleh, teruskan bikin blog ini popular dan berpengaruh, hingga puak Najib gentar dengan komen2 yg berisi, Jing Jibo @ Kejora pun dah tak lagi mengarut pantun memantun, memaki hamun dan mencarut.

    Kita sendiri pun berkobar semangat nak hentam ketidak bertanggungjawapan (bahasa besar tu, hehe) Najib dan gomen nya, salah laku 1MDB dsb nya. Rasa nak marah tapi kawal perasaan, tak mau langgar undang undang, nanti menyusahkan host kita.

    Catitan: malam ini saya tak keluarkan CV Jing Jibo @ Kejora. Tapi sesiapa mahu atau rasa perlu di bila bila masa pun, sila lah c&p CV nya itu dari pos yang lalu. Takda copyright bagi nya, hehe.

    Ayoh, kita godam pihak yang nak merosakkan negara ini berterusan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wahai munafik macai mamakdey.. sila study dulu sblm nk serang musuh kamu!


      http://www.sinarharian.com.my/wawancara/10-salah-faham-usul-ruu-akta-mahkamah-syariah-1.527384



      10 SALAH FAHAM USUL RUU355 AKTA MAHKAMAH SYARIAH


      10. Kenapa bukan Pihak Kerajaan yang membentangkan RUU untuk meminda Akta 355?

      Kerajaan terikat dengan proses dan tertib apabila melibatkan pemerkasaan Mahkamah Syariah. Keutamaan ketika ini adalah untuk menaikkan taraf Mahkamah Syariah daripada 3 peringkat kepada 5 peringkat sebagaimana Mahkamah Sivil.

      Untuk itu, Menteri perlu mengadap semua Sultan-Sultan atau Raja Melayu untuk mendapat perkenan kerana kuasa agama terletak di bawah kuasa Raja-Raja Melayu. Setakat ini ada di kalangan Negeri yang belum bersetuju. Jika semua bersetuju barulah boleh dibentangkan di peringkat Majlis Raja-Raja Melayu sebelum dibawa ke Parlimen.

      Dengan kata lain, walaupun Akta 355 adalah undang-undang Persekutuan, namun ia adalah berkait secara langsung dengan bidang kuasa Mahkamah Syariah yang terletak di bawah Kuasa Sultan/ Raja-Raja.

      Terdapat banyak tertib langkah yang perlu dilalui oleh Menteri termasuk meyakinkan Jemaah Menteri yang terdiri dari Parti-parti bukan Islam.

      Justeru bagi mengelakkan kesukaran yg mungkin boleh menjejaskan perjalanan proses pindaan Akta 355 itu, adalah lebih mudah prosesnya jika ia dimulakan sebagai Usul Persendirian. Jika Dewan Rakyat meluluskannya untuk dibahaskan ia adalah kemahuan majoriti Rakyat dan bukannya kemahuan Kerajaan semata-mata.

      Kemahuan ini tidak sekali-kali menyentuh kuasa Raja-Raja kerana apa pun tahap maksimum hukuman yang diluluskan, pindaan muktamad masih perlu dilakukan di peringkat Dun.

      Dalam konteks tertib yang sama berkaitan peningkatan Kuasa Hukuman Mahkamah Syariah yang hendak diperkasakan, Kerajaan terikat dengan prosedur serupa. Walau bagaimanapun Parti Pas dalam konteks ini tidak terikat dengan prosedur ini dan mereka bersungguh-sungguh mahu dipercepatkan RUU ini dibentangkan.

      Padam
    2. Aku doakan kau akan dilaknat ALLAH SWT wahai ADMIN PUTRA MERDEKA LAKNATULLAH!

      DALAM GENTINGYA ISU KEPENTINGAN AGAMA ISLAM INI MASIH GAMAK KAU BERMAIN KOTOR MEMFITNAH NON STOP.. MAKHLUK APA KAH KAU SEBENARNYA WAHAI PUTRA MERDEKA..KAMU LEBIH JIJIK DARI ANJING DAN BABI WAHAI ADMIN PUTRA MERDEKA LAKNATULLAH!

      Padam
  2. Adenan satem cakap AP sarawak pakat tentang ruu 355, zahid hamidi sampai sana terus bagi anugerah datu patinggi. Lain cakap lain buat. Pelik mengapa pas beriya2 hanya pada 1 perkara...ruu 355. Banyak lagi yg harus diperjuangkan di kelantan. Kerja tak ada, kais pagi makan pagi. Menteri umno pun pelik kenapa pas kelantan hanya pterjuangkan ruu 355. Bak kata nazri aziz..mungkin kelantan minta tambah pertambahan hukuman sebab orang kelantan degil2. Kena sebat 3 kali tak cukup. 30 kali baru nak sedar.

    BalasPadam

  3. Marah sakan rupanya kerana TGHH tak mau joint PH.

    Buat apa nak joint PH kalau nak kena buli memanjang...

    Org Islam tak sepatutnya jatuh ke lubung biawak dua kali


    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku doakan kau akan dilaknat ALLAH SWT wahai ADMIN PUTRA MERDEKA LAKNATULLAH! KAU SPIN MENGALAHKAN ZIONIS ISRAEL!!

      DALAM GENTINGYA ISU KEPENTINGAN AGAMA ISLAM INI MASIH GAMAK KAU BERMAIN KOTOR MEMFITNAH NON STOP.. MAKHLUK APA KAH KAU SEBENARNYA WAHAI PUTRA MERDEKA..KAMU LEBIH JIJIK DARI ANJING DAN BABI WAHAI ADMIN PUTRA MERDEKA LAKNATULLAH!

      Padam
  4. KOTA BHARU - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dinasihatkan agar tidak terus mengeluarkan kenyataan berkaitan politik termasuk menyerang Pas agar rakyat lebih menghormatinya.

    Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, ini kerana kebanyakan perkara yang dibangkitkan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) itu kini pernah dilakukannya ketika menjadi Perdana Menteri dahulu.

    “Dia tidak ada kerja sekarang, sebab itu lakukan pelbagai tindakan, bangkitkan semua perkara walaupun kebanyakan yang dibangkitkan pernah dilakukan sebelum ini.

    "Sebagai contoh, dulu dia larang rakyat sertai perhimpunan, tetapi sekarang dia lakukan," katanya kepada media selepas mesyuarat Exco di sini, hari ini.

    Mohd Amar yang juga Timbalan Menteri Besar berkata, Mahathir hanya akan berhenti ‘bercakap’ jika semua pihak mendengar atau mengikuti segala kemahuannya.

    “Itu adalah sikapnya sejak dahulu lagi, dan dia akan melakukan apa sahaja tindakan termasuk menyerang Pas yang tidak mengikutnya. Beliau akan berhenti bercakap bila semua orang ikut dia,” katanya.

    Dalam pada itu, Mohd Amar turut memberi amaran kepada Mahathir supaya berhenti menyerang Pas sekiranya mahu menjalinkan kerjasama dengan parti itu.

    “Kalau Bersatu benar- benar ingin jalinkan kerjasama dengan Pas untuk berdepan BN pada PRU akan datang, Mahathir kena jaga mulut, dan kena ingat, dia bukan lagi Perdana Menteri, kena tahu hadnya,” katanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kah kah...

      Matdey yg tak ada maruah dihina lagi...

      Dgn DAP, walau diterima sbg sekutu, dia dilabel ular & bapak ayam.

      Dgn Perkasa dia kena balun dek Pak Brahim...

      Kini kena lanyak dgn Pas pulak...

      Kih kih kih, Matdey jadi pengemis bangsat yg rela dihina cerca demi menagih sokongan...dah tak dikisah, ludah, kahak atau taik, dia jilat telah saja...

      Piiraahh...pooraahh...Mamadey Mahataik...

      Padam
    2. Nampak nya kena keluarkan jugak CV Kejora @ Jing Jibo yang dah keluar di atas ini -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    3. Kah kah kah...cai babi sewel 7.50 dgn fatwa basi lapok wahyu dari tuhan Harun...

      Padam
    4. Kasiihan sungguh Matdey ibliis kepala bana
      Menagiih sokongan mcm pengemis durjana
      Melutut sembah dgn peliwat dan DAP China
      Dgn Perkasa & Pas pula dajal ni dikutuk hina

      Padam
    5. Aku doakan kau akan dilaknat ALLAH SWT wahai ADMIN PUTRA MERDEKA LAKNATULLAH! KAU SPIN MENGALAHKAN ZIONIS ISRAEL!!

      DALAM GENTINGYA ISU KEPENTINGAN AGAMA ISLAM INI MASIH GAMAK KAU BERMAIN KOTOR MEMFITNAH NON STOP.. MAKHLUK APA KAH KAU SEBENARNYA WAHAI PUTRA MERDEKA..KAMU LEBIH JIJIK DARI ANJING DAN BABI WAHAI ADMIN PUTRA MERDEKA LAKNATULLAH!

      Padam
  5. Kenapa RUU tidak di bawa oleh Kerajaan? Nyata, Najib dan UMNO nak mengambil hati MCA dan MIC yang bantah Hudud. Hingga sekarang dah nak berpecah, Presiden MCA ugut keluar dari Kabinet jika RUU di luluskan.

    Saya suka jika mereka berpecah. Melemahkan lagi BN di PRU14. Walau pun MCA rasa nya tak akan dapat mengambil kembali kerusi2 yang hilang ke DAP di PRU13. Saya mahukan Najib dan UMNO/BN lingkup di PRU14.

    Hudud ia lah Hukum Islam. Ada di sebut di dalam Qur'an. Walau pun tak secara terang, ada di sebut potong tangan lelaki atau perempuan. Ringkas sahaja sebutan nya. Jadi mana mana pihak yang nak bikin undang2 Hudud di Parlimen kena derapkan undang2 dengan lengkap nya. PAS dah coba. Itu di gelar PAS Hudud.

    Saya tak yakin dengan semenggah nya, kemas nya derap undang undang PAS Hudud. Saya tak setuju. Ngaku ada sikit politik di sebalik nya. Sebab saya mahu PAS dam UMNO renggang. Mahukan PAS berkerjasama dengan PPBM dan barisan Pembangkang di PRU14 kalau boleh.

    BalasPadam
  6. The fool who thinks himself wise is indeed a fool

    The fool who sits by the pool, billions of Ringgit full

    Would lose his hands if Hudud is applied as a legal tool

    BalasPadam
  7. Di bulan May 2016, Datuk Husam Musa berkata, PAS sudah dipermainkan UMNO apabila Akta Hudud tergantung dan gagal dibentangkan di Parlimen dan Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang patut malu mengenai perkara ini.

    Tak tahu le sekarang. UMNO dah di gertak Liow MCA nak cabut lari dari kabinet Najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang ini siapa pula kena main




      Dr Mahathir NOT invited to DAP national conference

      November 25, 2016

      KUALA LUMPUR: Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) chairman Dr Mahathir Mohamad will not be invited to the DAP national conference next week, says party national organising secretary Anthony Loke Siew Fook.

      Speaking to reporters during a press conference at DAP’s headquarters, Loke said this was because PPBM was not an official component of the opposition coalition, Pakatan Harapan (PH), yet.
      “PPBM has not yet formed an official alliance with Harapan. It is tradition that we only invite component parties of our coalition to the national conference.”
      The DAP national conference is set to take place at the IDEAL Convention Centre in Shah Alam on Dec 4.

      Loke said leaders from component parties would be invited, including PKR president Dr Wan Azizah Wan Ismail and deputy-president Mohamed Azmin Ali, and Amanah president Mohamad Sabu and deputy-president Salahuddin Ayub.

      Padam
  8. katalah, cercalah, nistalah selagi boleh..ruang yg ada terbuka luas untuk diambil segala kesempatan dengan hanya mengetok keyboard..namun akhirnya kita akan bertemu di padang masyar, untuk dipertanggungjawabkan apa yang sedang kita tohmahkan hari ini...

    BalasPadam
  9. KUALA LUMPUR: Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) chairman Dr Mahathir Mohamad will not be invited to the DAP national conference next week, says party national organising secretary Anthony Loke Siew Fook.

    Speaking to reporters during a press conference at DAP’s headquarters, Loke said this was because PPBM was not an official component of the opposition coalition, Pakatan Harapan (PH), yet.

    “PPBM has not yet formed an official alliance with Harapan. It is tradition that we only invite component parties of our coalition to the national conference.”

    The DAP national conference is set to take place at the IDEAL Convention Centre in Shah Alam on Dec 4.

    Loke said leaders from component parties would be invited, including PKR president Dr Wan Azizah Wan Ismail and deputy-president Mohamed Azmin Ali, and Amanah president Mohamad Sabu and deputy-president Salahuddin Ayub.

    “We have invited our party veterans and have extended the invitation to the top leadership of the two component parties in PH, which are PKR and Amanah,” he said.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kah kah...

      DAP tak nak jemput sbb ada kalangan ahli anggap keling tua itu ular...mereka takut kena patuk...

      Padam
    2. Mental ke sendiri tulis sendiri komen 8.38..selang 2,3 minit masuk balik blog ni. Sah kau ni memang gila.

      Padam
    3. Bro 8.49, anjing najib sekor ni meme terkenal dengan sendiri komen sendiri balas, angkat bakul diri sendiri, dah sampai peringkat kipas burit sendiri.

      Sel2 otak dia tak berhubung, menyebabkan anjing ni syok sendiri, penyakit cakap sendiri,lari tajuk, alih topik mencarut sehinggakan tak bleh diubat, doktor suruh makan ubat, dia tetap nak juga rawatan renjatan letrik, sampai doktor sakit jiwa kelu lidah kerana permintaan nya tu.

      Padam
    4. Aku doakan kau akan dilaknat ALLAH SWT wahai ADMIN PUTRA MERDEKA LAKNATULLAH! KAU SPIN MENGALAHKAN ZIONIS ISRAEL!!

      DALAM GENTINGYA ISU KEPENTINGAN AGAMA ISLAM INI MASIH GAMAK KAU BERMAIN KOTOR MEMFITNAH NON STOP.. MAKHLUK APA KAH KAU SEBENARNYA WAHAI PUTRA MERDEKA..KAMU LEBIH JIJIK DARI ANJING DAN BABI WAHAI ADMIN PUTRA MERDEKA LAKNATULLAH!

      Padam
  10. dunia akhir zaman...akan ada mereka yg mengaku muslim lebih rela menyokong puak2 kafir laknatullah untuk menentang hukum Allah yang cuba ditegakkan oleh orang Islam sendiri... ini la yg berlaku di negara ini apabila adanya melayu Islam yg lebih rela menjadi penjilat lobang taik kafir2 DAP PKR RBA yg memang anti melayu anti Islam... maka celakalah golongan itu!!!

    BalasPadam
  11. PETALING JAYA: Bekas menteri penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin hari ini mendedahkan Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali tidak mahu menyokong Tun Dr Mahathir Mohamad untuk melawan Barisan Nasional kerana bekas perdana menteri itu berkawan semula dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    “Secara peribadi, Datuk Ibrahim ALi memberitahu saya bahawa pokok utama beliau tidak dapat bersama dengan Dr Mahathir dalam parti Bersatu bukan kerana berkawan dengan DAP, tetapi kerana Mahathir berkawan semula dengan Anwar Ibrahim yang mahu menggulingkannya dahulu,” tulis Zainuddin, merujuk Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dipengerusikan Dr Mahathir.

    Bekas ketua pengarang ketua pengarang Utusan Melayu yang dikenali dengan panggilan Zam itu mengulas kritikan Dr Mahathir terhadap Ibrahim semalam, susulan rancangan Perkasa meletakkan 50 calon bebas pada pilihan raya umum akan datang.

    Dr Mahathir berkata beliau malu dengan Ibrahim yang dianggapnya penyokong kuat beliau, dan menyifatkan tindakan meletakkan calon bebas akan hanya merumitkan usaha pebangkang melawan BN.

    Sebaliknya, Zam memetik Ibrahim sebagai berkata beliau “malu” dengan Dr Mahathir yang menjalinkan kembali persahabatannya dengan Anwar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kah kah...

      Brahim yg dipanggil katak pun tahu malu, tak mahu bertuankan si penjubor...

      Tapi Matdey bukan tahap katak lagi, dah tahap biawak...tak ada rasa malu punya...ptuiihhh...

      Piiraahh...pooraahh...Mamakdey Mahataik...

      Padam


    2. KUALA LUMPUR: Perkasa, a Malay-rights NGO, yesterday slammed the nightly candlelight vigil held at Dataran Merdeka in an attempt to demand the release of of Bersih 2.0 chairperson Maria Chin Abdullah from police custody.

      Its president, Datuk Ibrahim Ali expressed his disappointment with the former Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad for joining the candlelight vigil.

      "Maria Chin and gang have only been detained less than 10 days and people are making a fuss at Dataran Merdeka.

      "Even former prime minister Dr Mahathir Mohamad turned up and lit a candle. What's all this?" he said yesterday at Perkasa office in reference to the nightly vigils for Maria.

      Commenting further on the matter, Ibrahim said: “Maria, who was arrested under the Security Offences (Special Measures) Act 2012 (Sosma) should not complain if she wants to be a real fighter.

      “She should be well-aware of the conditions inside the detention center. However, she kept complaining and even requested for a mattress and other things.

      "I’m not complaining and I won’t file a habeas corpus. However, I’m of the view that a real fighter should always take up the challenges,” he stressed.

      Recalling his past experience when he was detained under ISA, Ibrahim said he was jailed under the preventive detention law enacted in 1960 which allows indefinite detention without access to legal counsel in 1974 for joining street demonstrations in Baling.

      He joined the rally with former opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim and later arrested under Ops Lalang in 1987.

      “I had also been detained under ISA during Tun (Dr Mahathir Mohamad) era. I was arrested for 60 days and I slept on the cement floor which attached with a smelly toilet throughout the detention period," he said.

      "However, I didn’t complain at all,” he added.


      Padam

  12. Proton’s future looks dim, says report
    FMT Reporters | November 25, 2016
    It has yet to get a foreign partner, the local car market is not growing, and it may have to lay off workers, leading to political ramifications.
    proton

    KUALA LUMPUR: Things don’t look too good for Proton Holdings as it continues to search for a foreign partner, according to a report in the Nikkei Asian Review (NAR).
    Two foreign car makers, who had been rumoured to be among those being wooed by Proton may opt out, and the car market in Malaysia is not growing enough.
    Also, a new partner may ask for cost cuts, including laying off workers and this has political ramifications.
    According to the NAR report, most observers expect Proton to have a difficult time regardless of its proposed partner.



    TUTUP PI LAH PROTON .... DOK BAILOUT.. BAILOUT... berapa kali nak bailout

    BalasPadam
    Balasan
    1. xperlu emosi utk tutup. Proton bkn milik madey kutty.

      kita pulihkan Proton secara matang.. sbb legasi Madey kutty mmg sukar utk dibuang secara cepat. vendor2 penyangak dlm proton perlu di tamatkan kontrak selepas tamat tempoh

      Insya Allah Proton akan kembali menjadi pemain automotif dunia selepas virus kroni mamakdey dan penyamun2 yg berkakar 30 tahun dlm Proton itu berjaya dihapuskan

      Kita perlukan proton. dan Proton yg madey kutty asaskan dulu bukan lagi Proton yg skrg. Jasa Madey pd Proton telah tamat krn sistem yg jadikan Proton pemeras ugut rakyat sudah tamat

      Proton yg skrg ialag entiti korporat bukan GLC. dn cmpur tangan politik sudah ditamatkan. Hanya pemantauan oleh kerajaan dr segi melunaskan pinjaman mudah 1.5billion yg diluluskan!

      Padam
  13. Tidak terfikirkah kita semua, kenapa RUU ini,

    1.hukuman untuk rakyat ditambah, diperkuatkan dan bertambah berat.

    2.untuk pemimpin seperti najib menyamun duit rakyat tidak ada?

    3.yg bersyubha dan bersekongkol dengan najib seperti pencacai2nya langsung tidak ada?

    KENAPA? RUU NI MELINDUNGI PEMIMPIN KE?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya Allah ya Tuhanku. kau ni sesat dan boleh kufur Aqidah.

      kenapa semua benda ko nk gila berpaksikan politik kebencian pd Najib?

      ya skrg kau masih hidup.. loyar buruk dn main2lah.. ko jahil ko rasa angkuh..tp awas org mcm ni psti akan kena jg..

      Padam
  14. Tidak terfikirkah kita semua, kenapa RUU ini,

    1.hukuman untuk rakyat ditambah, diperkuatkan dan bertambah berat.

    2.untuk pemimpin seperti najib menyamun duit rakyat tidak ada?

    3.yg bersyubha dan bersekongkol dengan najib seperti pencacai2nya langsung tidak ada?

    KENAPA? RUU NI MELINDUNGI PEMIMPIN KE?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau mmg sewel dn sarat dgn doktrin mahathirism dan liberalism!

      donktrin sesat yg semua benda berpaksikan politik kebencian.

      RU355 itu tk sebut utk rakyat ke utk org pas ke org PR tp untuk umat ISLAM.. bongok ko paham tk??

      apesal BAHLUL bertingkat2 sgt macai pro madey ni.. BUTA HATI tk boleh nk diajar! terjun lautlah macai oii!

      Padam
  15. Clear Sign of Leadership Desperation

    It's distinct that Cash is King Najib is in political foolhardiness when he has to:

    1. Exploit tightly the appointment of AG Apandi,IGP Khalid and Speaker Pandikar to cling to power till and or beyond the coming PRU14 and remain oblivious to his surrounding.
    2. Engineer and outmaneuver his political detractors to take the sting out of his bad policies and actions in 1MDB and SRC sovereign fund screwed up and related controversial issues such as “the arab prince donations”, the mysterious deaths of Altantuya, Kevin Morais and Hussein Najidi.
    3. Exploit love hate relationship with PAS on grounds of common interest in the name of Malay and Islamic unity vis-a-vis the Hadi Private Bill of RUU

    From now till PRU14, Malaysians must be clear-eyed to see through more of such desperate moves. We can perhaps anticipate some desperate financial "incentives" (or briberies) to be announced at the upcoming UMNO General Assembly to try to win members’approval rating and votes.

    These are sure signs of a weak PM who cannot win through good leadership but instead has to resort to cheating and bribery to win votes using government infrastructures.

    It's mournful to see the once mighty UMNO having to resort to gutter politics to try to win against seasoned politicians who were once his colleagues in power like TDM’s backed Bersatu MY, MM, sabahan SA plus a host of opposition heavyweights in the likes of LKS, LGE, MO and many others in Amanah and PKR etc.

    In the days under TDM, his presence would be enough to win the contest for UMNO/BN. Nowadays, Najib has to resort to dog and pony show and wayangs to win votes. Does Najib know that no amount of show can replace strong and good leadership? Perhaps he should go back to basics and get a lesson from his mentor whom he unfortunately has totally discarded.

    TDM was an asset to UMNO/BN. Najib is a huge liability and so he has so manifestly resorted to desperate measures to try to win supports. 

    Malaysians are wise and can see through a lousy and rotten leader. We vote for the future not on past glories. We vote not just with our hearts. We have a head too. 

    So Cash is King Najib should quit all the wayangs and fight the PRU14 on good leadership and good policies.

    These are desperate times for Najib and UMNO/BN. It is inconceivable that the once mighty UMNO/BN has fallen to this level within 6 years of Najib's leadership. What TDM built in 22 years (when helming UMNO/BN) are destroyed by his "chosen" mentee in 6 years or thereabouts. How ironic!

    BalasPadam
    Balasan
    1. woi, cakap melayu lah

      Padam
    2. Apasal? Tak paham Inggeris ke? Habis amacam nak join Najib main golof dgn Obama? Jadi caddy pun kena tau Inggeris, tau tak Jing Jibo @ Kejora?

      Padam
  16. Butuh la. Xkira la pas bentang ka najib bentang ka aslkn niat nk tegakkn hukum islam.. lgpun dh mmg idea pindaan ni dr pas..apa yg ko senak telo sgt bloger kapir laknat..dh hati hitam jgn nk mmg mcm ni la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hukum Allah untuk semua hambanya tak kira bangsa dan agama

      Hukum islam PAS hanya terpakai untuk orang islam SAHAJA. Tak kiralah...islam umno ke, islam pas ke

      Ada perbezaan ke?

      Padam
  17. Pada 24 November 2016, ahli - ahli parlimen telah mula boleh membahaskan RUU Ahli Persendirian bagi maksud meminda Akta 355.

    Tetapi oleh kerana terdapat pindaan yang terpaksa dilakukan pada draf usul yang asal maka YB DS Tuan Guru memilih untuk menangguhkan perbahasan supaya subjek pindaan itu dapat diamati dan diteliti oleh semua termasuk ahli-ahli parlimen serta mengharapkan perbahasan yang masak dan matang pada persidangan akan datang yang dijangkakan berlangsung pada bulan Mac tahun hadapan.

    Pelbagai tohmahan dan nista dilemparkan kepada YB DS Tuan Guru khasnya dan PAS amnya atas sikap dan langkah yang diambil.

    BalasPadam
  18. Pada 26 Mei 2016 yang lalu, mereka menuduh PAS bersekongkol dengan UMNO BN apabila PAS mendapat ruang membentangkan usul Pindaan Akta 355 di Parlimen.

    Mereka menolak dan membantah, kenapa YB DS Tuan Guru dibenarkan membawa Private Members Bill ke Parlimen dengan pelbagai alasan.

    Pada 24 November 2016, mereka sekali lagi melontarkan tohmahan dan mendakwa bahawa PAS ditipu dan dipermainkan oleh UMNO BN kerana menangguhkan perbahasan. Kononnya mereka mahu membahas dan menyokong usul pindaan Akta 355 tersebut pada hari itu juga.

    BalasPadam
  19. Matdey kepala pemberontak kini dah hilang arah dan hala
    Diia marah Perkasa dan Pas serupa orang hiilang akal gila
    Dengan kominis DAP dikutuk ular dan bapa ayam dia rela
    Kesudahan nya ke Tg Rambutan dia, inii keling tua Kerala

    BalasPadam
  20. Akta 355 ini dibuat pada tahun 1965 oleh Parlimen dengan bidang kuasa denda tidak lebih 1000 ringgit dan penjara tidak lebih 6 bulan. Selepas 19 tahun kemudian, ia dipinda pada tahun 1984 dengan bidang kuasa baru iaitu penjara tidak lebih 3 tahun, denda tidak lebih 5000 ringgit dan sebat sebanyak 6 kali.

    Selepas 32 tahun, barulah Akta 355 ini dapat peluang untuk dipinda lagi. Pindaan kali ini diusulkan oleh YB DS Tuan Guru Haji Hadi melalui Rang Undang-Undang Ahli Persendirian. Bidang kuasa yang dicadangkan pindaannya adalah ke arah menepati undang-undang syariat.

    Menariknya, sewaktu Akta 355 ini dibuat pada 1965 dan pindaannya pada 1984 serta 1989 tidak pula mencetus pertikaian. Malang apabila pindaan cuba dilakukan lagi pada tahun 2016 ini ke arah memperkasa dan memberi hak Mahkamah Syariah berhukum dengan undang-undang Syariat, ia dijadikan pertikaian.

    PAS di tohmah ditipu oleh UMNO, dibayar oleh UMNO dan sebagainya.

    Pada peringkat bacaan kali kedua ia akan diambil alih oleh pihak kerajaan untuk menjadikan ia sebagai Bill Kerajaan. Mungkin di situ lah terletak nya tohmahan itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PANDAI, BANYAK PANDAI UMNO PEMAINKAN PAS.

      BIARKAN PAS BUSUK NAMA DI PANDANGAN BUKAN ISLAM SEBAGAI PENONJOL HUDUD, PADA PERINGKAT BACAAN KEDUA, UMNO AMBIL ALIH BILL SPONSORHIP, DAPAT NAMA KPD PENGUNDI ISLAM DEPA YANG JAYAKAN BILL HUDUD.

      ITU PUN, KALAU JADI. KALAU TAK, UMNO DIAMKAN AJE LE, KOT TAK NAIK PUN KE PERINGKAT KEDUA.

      KESIAN PAS. BOLAK BALIK, KENA TIPU DEK UMNO.

      Padam
    2. aku kesian kt kot sbb sejak berpelok dgn dapig ni dh lebih dapig dr dapig yg asal!



      aku kesian kt ko sbb mental sakit dn tk kenal mana satu urusan Agama dan cerita mangkok ayun politik boboi nk jd pii emmm.

      si penentang mcm madey tu ko sangjung pulak. yg mahu bersatu untuk buat undang2 Islam ko kutuk dn sangka buruk. sewel lah ko ni.

      UMNO ambil risiko hilang undi MCA dgn isu ini sbb UMNO mahu umat Islam bersatu. iktibar2 di luar sana sudah ckup perit utk beritahu perpecahan akn hancurkan kita semua..! bodoh oii!

      go n fly kite lahh!

      Padam
  21. Matdey ketua pemberontak mmg tak malu muka tembok
    Rela sembah dan dihiina puak kafiir DAP berak tak cebok
    Habiis dia marah parti-parti lain serupa keling tua mabok
    Orang tak nak join Pakatan Haprak apa hal dia nak sibok

    BalasPadam
  22. Mana ada Tuan Guru Hadi Awang menyebut menangguhkan perbahasan kerana nak bagi fahamkan Ahli Parlimen tentang pindaan yang dilakukan pada draf asal?

    Jika sekalipun alasan itu benar, maka kenapa tak menyebutkan ia sebagai alasan utama ketika memohon penangguhan?

    Banyak sangat ke pindaan dilakukan pada draf asal sampaikan Ahli Parlimen perlu berbulan-bulan lamanya untuk bahas?

    BalasPadam
  23. NAJIB ketua penyamun mmg tak malu muka tembok
    Rela sembah dan dihiina puak kafiir Negara China Komunis berak tak cebok
    Habiis dia marah parti-parti lain kutuk dia songlap duit rakyat
    Orang tak nak undi Umno/BN apa hal dia nak sibok ugut kiri kanan

    BalasPadam
  24. Matdey biol dari negarawan jadii sasauwan kerana tamak
    Sanggup jilat ludah, kahak dan muntah ini dajal pukimak
    Sembah penjubor & DAP babi pun keling tua ni tergamak
    Sbb itu kalu jumpa dia bersama ular tibai dulu ini mamak

    BalasPadam
    Balasan
    1. NAJIB biol dari perdana menteri jadii penyamun kerana tamak
      Sanggup jilat ludah, kahak dan muntah ini dajal pukimak
      Sembah jho low & Negara China Komunis babi pun NAJIB ni tergamak
      Sbb itu kalu jumpa dia bersama rosmah tibai dulu ini badak

      Padam
    2. Ko ciplak dari yg atas.
      INI amaran akhir.
      Sesiapa yg menciplak dp kawan akan di buang kelas.

      Padam
    3. Kejora izin cai dungu 9.42 ciplak atas sifat kasihan belas
      Cai inii bengap sebab masa kecik dulu sekolah dia malas
      Asyik kena denda jer, tiap hari kena berdirii dalam kelas
      Perut & telinga cai ini habiis lebam harii-hari cikgu pulas

      Padam
    4. Aku salin bukan ciplak dari yg atas.
      INI baru awal awal lagi.
      Sesiapa yg bodoh buat pantun bodoh
      akan dijel sama najib sg buluh

      Padam
    5. Kejora izin cai dungu 9.42 ciplak atas sifat kasihan belas
      Cai inii bengap sebab masa kecik dulu sekolah dia malas
      Asyik kena denda jer, tiap hari kena berdirii dalam kelas
      Perut & telinga cai ini habiis lebam harii-hari cikgu pulas

      HAHAHA.......u reap what you saw.....hahaha

      Padam
  25. Matdey sedar partii Bersatu dia tunggu harii jer nak lebor
    Mungkin sama dgn diia, dah tidak lama nak masuk kubor
    Nak tumpang DAP, gelaran ular bapa ayam depa hambor
    Tunduk akur bila nak lantik PM Anuat kaki penutoh jubor

    BalasPadam
    Balasan
    1. NAJIB sedar partii UMNO dan BN tunggu harii jer nak dikubur
      Mungkin sama dgn diia, dah tidak lama nak tersungkur
      Nak tumpang PAS, gelaran UMNO KAFIR depa hambor
      Tunduk akur bila nak lantik PM Muhyidin, NAJIB dok sg buluh makan bubur

      Padam
  26. Admin, sepasang babi yg kau bela dah kena penjara 14 hari. Elok mlm ni kau anak beranak pegi pasang lilin depan penjara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu, babi Bershit laki bini yg ancam dan ugut penguatkuasa wanita MBSA kena jel dan denda RM3000.

      Padam
    2. APA 14 hari saja, kalo aku jadi hakim minimum aku bagi setahun. Biak dia serik sikit

      Padam
  27. Madey ‘bapak ayam’ muka tebal tak rasa malu terngadah
    Masih menyondol puak2 biawak babi serupa haram jadah
    Dia tetap terhegeh menyembah DAP walau diicerca ludah
    Kalu Nuat miinta jubor pun, pasti keling tua ini rela tadah

    BalasPadam
    Balasan
    1. NAJIB ‘bapak penyamun’ muka tebal tak rasa malu terngadah
      Masih menyondol puak2 biawak arab palsu serupa haram jadah
      Dia tetap terhegeh menyembah PAS walau diicerca ludah sebagai kafir
      Kalu jho low miinta pelindungan, pasti rosmah jeling NAJIB hingga rela menyerah

      Padam
  28. Matdey barua pukimak hanya bertopeng ‘title’ Negarawan
    Tapi kita udah nampak, dia kini dah jadi gila sasau sawan
    Zaman reformasii dulu, Soros dia suruh kita kecam lawan
    Kini raja Yahudi itu Matdey jadi tali barut dan buat kawan

    BalasPadam
    Balasan
    1. NAJIB barua pukimak hanya bertopeng ‘title’ PM
      Tapi kita udah nampak, dia kini dah jadi penyamun gila
      Zaman reformasii dulu, dia menyorok suruh kita lawan
      Kini guna bank Yahudi itu Goldman Sach jadi tali barut dan buat kawan

      Padam
  29. Rakyat udah faham sangat Matdey setan punya niat jahat
    Mereka mahu rampas kerajaan dgn cara yang tiidak sihat
    Tak mampu secara demokrasi, fitnah 1MDB jadii muslihat
    Udah masuk dua tahun, tiada apa dakwaan pun kiita lihat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat udah faham sangat NAJIB setan punya niat jahat
      Mereka mahu simpan kerajaan dgn cara yang tiidak sihat
      Tak mampu secara demokrasi, MKN jadii muslihat
      Udah masuk dua tahun, singapura dah mula tangkap dan YAK kena jel

      Padam
  30. Najib sebat berbilion Ringgit US DoJ pun dah kata dalam laporan depa ke mahkamah berkaitan rampas harta kaitan 1MDB. Najib bertopeng "title" Penyeleweng & Pengsonglap.

    BalasPadam
  31. Bila nampak rakyat tak sokong Matdey jadi kian gelabah
    Bagai mana gaya pun Najib, dia nak kasi tumbang rebah
    Dlm keadaan terdesak dia tidak kisah jadii hina bedebah
    Dengan Kit Siang DAP dia miinta tolong berlutut sembah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila nampak rakyat berontak NAJIB jadi kian gelabah
      Bagai mana gaya pun Najib, kita mesti kasi tumbang rebah
      Dlm keadaan terdesak dia tidak kisah jadii hina bedebah
      Dengan Negara Cina Komunis dia miinta hutang berlutut sembah

      Padam
  32. Semua rencana yangg diibuat nampak tak berjaya belaka
    Kaedah memorandum, tandatangan palsu pulak diia reka
    Dia gii mengadap Agong mengadu tidak malu tebal muka
    Bila Agong tolak memo itu, dia hasut rakyat menderhaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua rencana yangg diibuat nampak tak berjaya belaka
      Kaedah surat penderma arab, surat palsu pulak diia reka
      Dia gii bagi AUDITOR GENERAL tidak malu tebal muka
      Bila AG tolak surat itu, dia hasut JASA tipu rakyat

      Padam
  33. Tak henti2 buat andaian.

    BalasPadam
  34. Matdey cadang Muhiyidin PM pembangkang jadi bergolak
    Masa dilantiik presiiden PPBM, Khairuddin awal lagii tolak
    Cadangan Madey tu DAP & PKR pulak bantah & tempelak
    Depa mau Nuat penjubor, Matdey angguk tak dapat elak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib PM songlap rakyat miliki,
      Pencacai mencarut suka kiki,
      Otak Macai Penyamun singkat rezeki,
      Undang2 hudud boleh potong tangan kaki.

      Padam
  35. Fitnah 1MBD ditolak rakyat, Matdey semakin resah gusar
    Ini dah terbuktii bila BN menang dalam PRK kat Sg Besar
    Lepas tu BN menang bergaya lagi kat PRK Kuala Kangsar
    Rakyat cerdik, PRU14 nanti pastii BN akan menang besar

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pinjam tulisan orang di atas

      Malaysians are wise and can see through a lousy and rotten leader. We vote for the future not on past glories. We vote not just with our hearts. We have a head too.

      Padam
  36. Dulu Madey kata penutuh jubor tak layak dijadikan ketua
    Kini si tua nyanyuk munafiq ni dah tukar dia punya petua
    Dulu kata Kit Siang kominis tapi kini disembah keling tua
    Anjing babi dia rela peluk jika mahu jadi dia punya barua

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu NAJIB kata TDM yang paling layak dijadikan ketua
      Kini si ketua penyamun dah tukar dia punya petua
      Dulu juga kata Kit Siang kominis tapi kini disembah NEGARA CHINA
      Anjing babi dia rela peluk jika mahu dapat duit bayar hutang !MDB

      Padam
  37. Matdey munafiiq penjilat ludah mmg sial bangsat durjana
    Dia tubuh partii dan lantik presiden si Muyidin kaki betina
    Dia merayu dgn Nuat peliwat dan jilat DAP kominis China
    Diibuat bodoh bebal walau ular dan bapa ayam dia dihina

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib haramjadah hati hitam,
      Pencacai suka sumbat duit haram,
      Ajar rakyat jadi macam ketam,
      Najib dan macai tempat neraka jahanam

      Padam
  38. Matdey tu manusia tua kutok yg tiada maruah harga diri
    Dia perdaya hasut rakyat untuk kepentingan diiri sendiri
    DAP yang dulu dibencii kini dah dicintai Mamak Malabari
    Rela melutut sembah gosok batang pelir si Nuat aljubori

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bangsat kejora takde hidayah,
      Sumbat harami hari2 mentekedarah,
      Hidup pencacai penuh dakyah,
      Hisap sedut rakyat punya darah.

      Padam
  39. Jelas yang cuba bermain pantun langsung tak ada fakta
    caci maki cai maki
    apabila kita ikut rentak mereka...langsung cakap perkara sama
    itulah mentaliti cai najib
    saje tanya cai2 ini.....upsr lulus ke????

    BalasPadam
  40. Memang kelentong belit putar alam itu perangaii mamak
    Keturunan keliing bangsat Indiia ni, selalu banyak lemak
    Pukul keling dulu kalau jumpa dia dgn ular dalam semak
    Contoh dalam masyarakat kiita, ialah si Matdey pukimak

    BalasPadam
  41. nampak tak cai2 ini tak dapat distinguish between cina dap rakyat malaysia dan Negara China Komunis......

    dap tak beri hutang, Negara china komunis beri pinjaman hutang yang akan dibayar anak cucu cicit kita

    BalasPadam
  42. Matdey dajal haram jadah ini adalah sebesar-besar setan
    Cuba nak perdaya rakyat guna lesen sebagaii PM mantan
    Dia nak ajak kita guling kerajaan guna cara zaman hutan
    Kalau tak ikhsan Najib, dia ke dalam bawah akta hasutan

    BalasPadam
  43. jelas...dah tak guna cina dap lagi

    ilmu perlu beb.....jgn nampak bodoh

    BalasPadam
  44. Bloody idiot Matdey is a big treat to our future generation
    He teaches the youngsters to practice wild demonstration
    The real intention is to set bald Boboi as PM in promotion
    He didn’t feel guilty, creating havoc & chaos to the nation

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bloody idiot Matdey is a big treat (OR THREAT?) to our future generation
      He teaches the youngsters to practice wild (ADA TAME ke?) demonstration
      The real intention is to set bald Boboi as PM in promotion (as in CHEAP SALE?)
      He didn’t (SHOULD READ DOES NOT) feel guilty, creating havoc & chaos to the nation

      I give a "D+" for your english effort

      Padam
  45. Matdey never care, if the country get ruined with disaster
    By hook or by crook his Boboi must be the prime minister
    He begged Kit Siaang, DAP terrorist, communist gangster
    Unashamedly, Nuat the sodomy he’s willing to kneel after

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haa...minta tolong man kadok edit pantun dlm english ni.

      Padam
    2. Matdey never care(S), if the country get(S) ruined with disaster (NATURAL?)
      By hook or by crook his Boboi must be the prime minister
      He begged(BEGS) Kit Siaang, DAP terrorist, communist gangster (JAMAL?)
      Unashamedly, Nuat (ANWAR - PRONOUN MUST BE IN FULL) the sodomy (SODOMIST) he’s willing to kneel after (INCOMPLETE SENTENCE)

      GAGAL LAGI. TAK BUAT REVISON KAT RUMAH KE? "E" this time

      Padam
    3. Bloody Othaman wants to interfere government business
      He spread wild slanders claiming DSNajib to be dishonest
      He simply accuse PM as he wish without proof or witness
      I guess that this old culprit is having some mental illness

      Padam
    4. Tanpa Nama 10.51

      kalau tak reti tulis in English......STFU

      Padam
  46. Matdey sudah terkenal kotor dalam poliitiik punya kancah
    Ditubuh nya parti baru PPBM kasii orang Melayu berpecah
    Sanggup dia melutut dgn Anwar peliiwat hiina kotor lucah
    Demi cita peribadi, Agong pun gamak dia desak dan acah

    BalasPadam
  47. Madey puaka jaja buat fiitnah pasal 1MDB dengan hutang
    Demii cita peribadi, bapak kominis dan peliwat dia tatang
    Nuat yang dia kata tiada moral kini nak dijadikan bintang
    Sebab itu Zamkata kata Matdey layak dipanggil biinatang

    BalasPadam
  48. Mmg besar punya puaka Madey Malabari punya mamak
    Bagi orang Melayu berpecah belah, biol serupa pukimak
    Rela dia peluk cium bapak kominis hanya kerana tamak
    Jilat Anuar kaki penutoh lobang jubor pun dia tergamak

    BalasPadam
  49. Balasan
    1. bro,

      CINA DAP dah tak nampak lagi

      Tak berani tulis dalam bahasa inggeris ....sah GAGAL

      Tak perlu diedit...susah ajar orang bodoh.......

      Padam
    2. saya baru sedar upsr 2015 dalam lingkungan 38,000 dapat straight A

      tahun ini 2016...4000 lebih sahaja.

      macai di atas ada brapa A?

      Padam
  50. Dah dapat RM90juta masih tak cukup lagi?Antara PAS dan UMNO yang sama2 korup, PAS lebih hina.Sebab apa? Sebab tabiat UMNO memang penyamun satu dunia tau tapi PAS berselindung disebalaik agama. Sebab itu dinamakan Parti Anak2 Syaitan.

    BalasPadam
  51. Dulu Matdey buat hal hantar Nuat ke penjara merengkok
    Kinii dia nak mintak tolong si Nuat tanpa malu dan kekok
    Carii peluang di mahkamah Nuat disembah membongkok
    Sanggup dia kalu Nuat arah jilat kulum batang dan takok

    BalasPadam
  52. Orang kata dia jilat ludah, Matdey tak pun rasa tersentoh
    Yang diia mahukan ialah Najib mestii segera ditolak jatoh
    Diia sanggup jiilat si Guan Eng dan Kit Siang punya butoh
    Bahkan diia rela tadah jubor kalau Nuat mintak nak tutoh

    BalasPadam
  53. Saya rasa kalau Putra Merdeka berterusan dengan momokan negatif terhadap usaha untuk melaksanakan syariat Islam yang diusahakan oleh PAS dan UMNO maka sampai bila2 umat Islam tidak akan bersatu padu.

    Tetapi yang menghairankan apa yang diarah oleh DAP terus sahaja org Islam menyatakan sokongan membabi buta tanpa ada usul periksa yang telus.

    Tak salah PAS dan UMNO bekerjasama dalam hal2 ini walaupun ada sedikit kekurangan disana sini namun ini satu langkah yang amat baik dalam menyatukan umat Islam di Malaysia walaupun pendekatan ideologi agak berbeza.

    Ini yang ditakuti oleh pihak penentang Islam dan nampaknya berusaha untuk menanam benih kebencian terhadap usaha tersebut dengan mengeluarkan kenyataan2 yang subjektif serta rekaaan cerita yang ternyata mengundang rasa kebencian yang mendalam.
    Semoga PAS dan UMNO akan mencapai kejayaan dalam PRU yang akan datang

    BalasPadam
  54. Zaman ini nak kelentong perdaya rakyat tidak lah mudah
    Maklumat ada merata cepat sampaii dan rakyat terdedah
    Bersatu ini tak laku sebab rakyat nampak ia haram jadah
    Pengerusii nya muka tak tau malu merata-rata jilat ludah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib's stepdaughter speaks out against family for 1MDB crisis

      Just when you think the 1MDB scandal is just an issue of national interest for Malaysians as well as international concern where alleged stolen funds were transferred, sparks of it becoming an embittered family drama have ignited.

      Perhaps far more brash than banker Nazir Razak in criticising his prime minister brother Najib Razak for mishandling Malaysia's state fund since last year, the harshest critic of the Najib family is none other than his estranged stepdaughter, Azrene Soraya Abdul Aziz, who unabashedly considers herself the "black sheep of the family".

      - See more at: http://news.asiaone.com/news/malaysia/najibs-stepdaughter-speaks-out-against-family-1mdb-crisis#sthash.WwASOX8s.dpuf

      Padam
  55. Memang tak kan panjang umur partii bunga raya Bersatu
    Pengerusi pun hanya harapkan jilat ludah lepas satu satu
    Presiden pula si Muydin kakii betina playboy nombor satu
    Setiiausahanya si Ainina kemetot udah terdiam mati kutu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Not on endearing terms with her mother, Rosmah Mansor, who married Najib after he divorced his first wife, Azrene did not mince her words when she slammed the couple and her brother Riza Aziz in a Facebook post after the United States Department of Justice announced lawsuits against key players, including Riza, who are suspected of pilfering 1MDB funds.

      Writing under the name Azrene Ahmad, the feisty married image consultant said in her 'official statement' last week: "If Malaysia is not willing to give the justice that the Malaysian people have prayed for and the justice my family have each night prayed for, then the US has - in its own way - that only they can justify."

      She added: "Those who know me know that I am the black sheep of the family - but that does not mean I do not love my family. People can call me heartless for what I write today but I have always stood for and done what is right, for truth and for justice even if there is a high price to pay and if it means doing the unpopular thing."

      Reserving her harshest words for her estranged mother, Azrene accused her of "(utilising) and (mobilising) government resources to wreak terror to harass us (the family) over the last ten years for standing up for what we believe to be right".

      Ms Azrene bluntly told her mother not to throw her US-based brother under a bus "so that you and your husband can get off scot-free".

      She also appealed to her mother to "Be. A. Mother."

      - See more at: http://news.asiaone.com/news/malaysia/najibs-stepdaughter-speaks-out-against-family-1mdb-crisis#sthash.WwASOX8s.dpuf

      Padam
  56. Hid : ko memang teror lah jib. Aku bagi 101 bintang.
    Jib: alah, setakat orang tua tu senang je aku buli.
    Lai : kalau kasi lulus, wa cabut lari oo
    Jib : memang tak lulus daa. Biar dia atas pagar sampai pru nanti. Asal menang je, kita akan gagalkan dia. Baru padan muka dia. Hahahaha
    Denan : memang pandai. Oo haa

    BalasPadam
  57. Matdey guna polis hentak orang kat jalan masa reformasi
    Masa tu mamak gila ni terkenal sbg Mahafiraun kuku besi
    Kini jadi terbalik, dia ajak rakyat ke jalan berdemonstrasi
    Dia tak tau di belakang ada yg tunggu bersorak ‘Malay Si’

    BalasPadam
  58. Matdey dulu bikin komplot untuk sumbat Nuat ke penjara
    Kini orang yang dia kata peliwat tak bermoral dibuat wira
    Dia ini bertekad mau rampas kuasa walau cara huru hara
    Kalu dia mampos beri dia title perosak keamanan negara’

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jul 28, 2016 - Instead, the DoJ alleged that stolen money from 1MDB found its way to numerous associates of Prime Minister Najib, who subsequently went ...

      Malaysia 1MDB Scandal: Prime Minister Najib Razak's Wife Rosmah ...

      www.ibtimes.com/malaysia-1mdb-scandal-prime-minister-najib-razaks-w...

      Sep 12, 2016 - Malaysian Prime Minister Najib Razak's wife Rosmah Mansor reportedly spent $6 million using credit cards from 2008 to 2015, amid ...

      Padam
  59. Matdey inii kalu zaman dia berkuasa dulu ego amat tinggi
    Taapi kini, untuk capai cita peribadi maruah dia tiada lagi
    Dia saja nak untung tak fikir atau risau kalau bangsa rugi
    Asal mahu lawan Najib, si Nuat mintak jubor pun dia bagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sep 2, 2016 - Communications director for ruling coalition says PM is 'Malaysian Official 1' named in US Justice Department lawsuit.

      1MDB: The inside story of the world's biggest financial scandal ...

      https://www.theguardian.com › World › 1MDB

      Padam
  60. Madey sanggup pergi berlutut dgn Nuat demi sifat tamak
    Diia terlupa dulu Nuat pernah tutoh Munawar tua mamak
    Nuat pulak, asal saja lobang jubor, tua pun dia tergamak
    Tak mustahil nanti kalu Nuat tutoh jubor Madey pukimak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sep 12, 2016 - A major financial scandal swirling around the Malaysian prime minister is drawing fresh attention to his glamorous wife, Rosmah Mansor, who ...

      Malaysian PM Najib key figure in 1MDB corruption scandal, alleges ...

      https://www.theguardian.com › World › 1MDB

      Padam
  61. Madey tahu dia tak boleh pakai kuku besi & tak lagi kuat
    Dia dah jadii ibarat pen lama yang hampir kering dakwat
    Muka dah tak malu dicarii sokongan komiinis dan peliwat
    Merata-rata kita dengar cara dia itu rakyat cukup meluat

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1MDB Scandal Around Malaysian Prime Minister Najib Puts Spotlight ...

      www.wsj.com/.../1mdb-scandal-around-malaysian-prime-minister-najib-put...

      Padam
  62. Matdey bangsat inii perasan dia macam dulu masih gagah
    Sejak dulu dia ni dgn PM atau TPM asyik saja dia sanggah
    Kini dia buat fitnah bikin rakyat porak peranda bertelagah
    Agenda perpecahan Matdey ini perlulah segera kita cegah

    BalasPadam
    Balasan
    1. www.wsj.com/specialcoverage/malaysia-controversy

      Global investigators believe more than $1 billion entered Malaysian Prime Minister Najib Razak's personal bank accounts, much of it from state investment fund 1MDB. ...

      Padam
    2. modus operandi macai pemakan dedak mamakdey ialah pastikan isu IMDB diperangat dan dipanaskan setiap hari supaya rakyat dihidangkan dgn isu dn mudahlah Mamakdey berpolitik!

      basi ke berulat ke janji si tua kutuk tu boleh belasah nama Najib!

      Padam
  63. Matdey semakin kelam keliibut gundah gelisah matii kutu
    Jalan untuk naikkan anak si boboi jadii PM semakin buntu
    Maka dia ajak Muydiin buat partii baru iaitu partii Bersatu
    Namun parti ini tiada sambutan orang Melayu tidak restu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oct. 12, 2016 Swiss Attorney General Expands Probe of Malaysia’s 1MDB Fund. ...

      Padam
  64. Dua ekor babi jantan betina tidur dlm kandang mulai mlm ni.

    BalasPadam
  65. Tunang, puak kita MCA dan BN Sarawak yg menetang RUN. Apesal kita jadi anjing yg menyalak rumah org lain. Tolong jangan merapu. ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenapa cerita pasal MCA shj..

      kenapa kau tk cerita pasal MAdey Munafik tu sendiri???

      Madey tu Agama tokong ke Agama Islam?

      Kenapa MAdey tak pernah buat PINDAAN AKta 355 zaman dia jadi Pii Emm 22 tahun??

      DIa merompak harta negara boleh shj kenapa nk pinda Mahkamah Syariah yg hampir 30 tahun tak dipedulikan itu tak pula dia fikir mcm fikir nk buat SIC F1?

      skrg bila Najib beri laluan dan support macai munafik mamakdey pusing lagi.. SOKONG TIDAK.. tp cari pasal dan menjadi pemecah belah dna penghalang

      MADEY sendiri MUNAFIK..dia sendiri membantah.. wpun nama dlm IC dia bin Mohamed Iskandar Kutty.. maknanya Islam lah..

      so apa nk heran kalau MCA tak setuju.. bekas perompak 22 tahun pn awal2 lagi menantang

      PAN juga tentang.. PKR barua DAPig awal2 lagi tentang.. Bersatoo Bunga pun menentang.. Parti apBEDAL warisan pn menentang..

      apa hal fokus pd MCA shj?


      BODOH cmpur BONGOK.. yg jual dan peruntuh AGAMA ialah MADEY dn konco2nya! Bapak SEKULAR!

      Padam
    2. Elok kau pegi salak babi dua ekor yg chek in hari ni

      Padam
  66. Matdey memang sengaja mau cetuskan kecoh huru hara
    Target dia ini hanya satu Najib mahu dikasi jatuh segera
    Ada ker Nuat kaki menjubor nak diangkat pimpin negara
    Kit Siang bapak kominis dia rela berlutut ajak beraudara

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1MDB: The case that has riveted Malaysia - BBC News - BBC.com

      www.bbc.com/news/world-asia-33447456

      Jul 22, 2016 - The BBC takes a look at the 1MDB case that has rocked Malaysia and ... Mr Najib has also consistently denied taking money from 1MDB or any ...

      Padam
  67. Aku n kengkawan baru daftar undi..xsabor nak rase pengalaman mengundi..kami sokong pakatan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebagai pengundi baru dan penyokong pakatan haram , kau patut pegi pegang lilin depan penjara tempat sepasang babi yg baru chek in hari ni.

      Padam
    2. Aku pun tak suka cina biadap tu tetapi aku n kawan2 akan pangkah pakatan..sorrylah abg 11.27

      Padam
    3. Jgn setakat pangkah aje tau...bila menang nanti jgn lupa hadir majlis panggang babi teresa kok spt lazimnya.

      Padam
  68. Tindakan si Madey, untuk Melayu/Islam amat merbahaya
    Diia hanya akan dijadikan keldai oleh PKR dan DAP buaya
    Namun segala rencana kotor Madey itu, tak akan berjaya
    Sebab kerajaan BN ini bagus, rakyat udah makin percaya

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1MDB: Malaysian minister names PM Najib Razak as key figure in ...

      www.abc.net.au/news/2016-09-02/minister-names...pm.../7809500

      Sep 1, 2016 - A Malaysian cabinet minister admits that Prime Minister Najib Razak was the mysterious unnamed official who the US Justice Department said ...

      Padam
  69. PAS tak mau bersama pembangkang yg tiiada arah kiiblat
    Dengan puak babi inii mereka tidak mahu le lagi diperalat
    Tidak sanggup jadi penderhaka menentang raja berdaulat
    Jubor kafir DAP & pelir Anuat peliwat mereka tak rela jilat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Plot of Malaysia 1MDB scandal thickens as US to seize assets ...

      www.cnbc.com/.../why-the-1mdb-scandal-wont-push-malaysia-prime-mi...

      Jul 21, 2016 - CNBC has contacted Prime Minister Najib Razak's office and 1MDB for fresh comment. Najib previously chaired 1MDB's advisory board during ...

      Padam
  70. PAS tidak mau lagii bersama pembangkang babi dan kera
    Mereka tak mahu lagii tertipu puak babi punya sandiwara
    Tak rela le mereka menang sorak tapi tergadai ini negara
    Kehancuran yg akan timbul dari si Matdey punya angkara

    BalasPadam
    Balasan
    1. betapa jahatnya belog lidah mamakbiawak ini menipu fakta.

      Yang penting jika ikhlas ialah berikan sokongan.. bukan suruh angkat senjata berperang.. mintak jgn halang dan sokong shj sbg membuktikan AQIDAH ISLAM kita benar!


      Blog biawak mamakdey ini ckup JAHAT. Dia spin dan sembunyikan fakta dan penerangan Krjn tentang mengapa AKta 355 jadi Akta Persendirian.. dn bukan DIBACAKAN sebagai bacaan PERTAMA Akta Kerajaan..


      http://www.sinarharian.com.my/wawancara/10-salah-faham-usul-ruu-akta-mahkamah-syariah-1.527384

      ........

      Padam
  71. PAS umpama alami mimpi ngeri dan kini terjaga dari lena
    Mereka dah serik dgn pembangkang tak mau lagi terkena
    Tak rela lagii mereka ikut telunjuk puak pelesit DAP China
    Ditambah lagii bila melihat kejahatan Matdey kepala bana

    BalasPadam
    Balasan
    1. US 1MDB lawsuits link Malaysian PM Najib Razak to stolen money

      www.cnbc.com/.../us-1mdb-lawsuits-link-malaysian-pm-najib-razak-to-st...

      Jul 21, 2016 - The civil lawsuits said that a total of $3.5 billion was misappropriated from 1MDB, a fund Najib established in 2009 and whose advisory board ...

      Padam
    2. woi bapok 11.32..
      berita berulat cut n paste mana ko asyik ulang ini?

      mana dia berita pasal DoJ batalkan? mana SAPINA Perancis??

      woii mau ketuk kepala kau..masih mabuk dgn dedak mamakdey?!

      Padam
  72. PAS piilih BN sebab tiidak mau berada di pihak yang salah
    Mereka tak rela jadi tali barut Yahudi dan kafir laknatullah
    Perjuangan puak babi nak selamat negara hanyalah helah
    Sebaliknya si tua kutok tu buat Melayu/Islam pecah belah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Soheh dan setuju. Sejahat2 UMNO, UMNO lah yg selama ini menjadi pembela umat Islam

      yg lain hanya pandai komen pandai kritik kutuk.. tp tak beri sumbangan apa2.

      Skrg pembangkang menjadi penghasut org kafir supaya menentang PINDAAN AKTA 355. Akta ini tak de kena mengena pun dgn org bukan Islam..tp mainan ini berjaya menghasut MCA dan BN Sarawak. DAP melancarkan gerak saraf menakut2kan org bukan Islam konon inilah undang2 Hudud, dan konon akan merampas hak agama mereka.. Allahu Akbar mmg begitu jahat DAPig dn sekutu2 mereka termasuk Madey laknatullah ini.

      mereka bkn berjuang ats nama rakyat atau kebenaran tp atas nama TAMAK KUASA dan Matlamat Syaitan!

      Padam
  73. FAKTA BENAR YANG DISEMBUNYIKAN DAN DIPUTAR BELIT OLEH PAKATAN SYAITAN DAPIG-BERSATOO-PKR-PANkuali!!

    10 SALAH FAHAM USUL RUU355 AKTA MAHKAMAH SYARIAH

    10. KENAPA BUKAN PIHAK KERAJAAN YANG MEMBENTANGKAN RUU UNTUK MEMINDA AKTA 355?

    Kerajaan terikat dengan proses dan tertib apabila melibatkan pemerkasaan Mahkamah Syariah. Keutamaan ketika ini adalah untuk menaikkan taraf Mahkamah Syariah daripada 3 peringkat kepada 5 peringkat sebagaimana Mahkamah Sivil.

    Untuk itu, Menteri perlu mengadap semua Sultan-Sultan atau Raja Melayu untuk mendapat perkenan kerana kuasa agama terletak di bawah kuasa Raja-Raja Melayu. Setakat ini ada di kalangan Negeri yang belum bersetuju. Jika semua bersetuju barulah boleh dibentangkan di peringkat Majlis Raja-Raja Melayu sebelum dibawa ke Parlimen.

    Dengan kata lain, walaupun Akta 355 adalah undang-undang Persekutuan, namun ia adalah berkait secara langsung dengan bidang kuasa Mahkamah Syariah yang terletak di bawah Kuasa Sultan/ Raja-Raja.

    Terdapat banyak tertib langkah yang perlu dilalui oleh Menteri termasuk meyakinkan Jemaah Menteri yang terdiri dari Parti-parti bukan Islam.

    Justeru bagi mengelakkan kesukaran yg mungkin boleh menjejaskan perjalanan proses pindaan Akta 355 itu, adalah lebih mudah prosesnya jika ia dimulakan sebagai Usul Persendirian. Jika Dewan Rakyat meluluskannya untuk dibahaskan ia adalah kemahuan majoriti Rakyat dan bukannya kemahuan Kerajaan semata-mata.

    Kemahuan ini tidak sekali-kali menyentuh kuasa Raja-Raja kerana apa pun tahap maksimum hukuman yang diluluskan, pindaan muktamad masih perlu dilakukan di peringkat Dun.

    Dalam konteks tertib yang sama berkaitan peningkatan Kuasa Hukuman Mahkamah Syariah yang hendak diperkasakan, Kerajaan terikat dengan prosedur serupa. Walau bagaimanapun Parti Pas dalam konteks ini tidak terikat dengan prosedur ini dan mereka bersungguh-sungguh mahu dipercepatkan RUU ini dibentangkan.

    BalasPadam
  74. Pas dah serik, maruah mereka DAP & PKR udah kasi calar
    Lagi pula puak kominis & peliwat tu100% ideologi sekular
    Lebih2 lagii bila penasihat PH nantii Matdey si kepala ular
    Bukan siapa kata, itu nama baru Matdey dapat DAP gelar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib's stepdaughter speaks out against family for 1MDB crisis

      Just when you think the 1MDB scandal is just an issue of national interest for Malaysians as well as international concern where alleged stolen funds were transferred, sparks of it becoming an embittered family drama have ignited.

      Perhaps far more brash than banker Nazir Razak in criticising his prime minister brother Najib Razak for mishandling Malaysia's state fund since last year, the harshest critic of the Najib family is none other than his estranged stepdaughter, Azrene Soraya Abdul Aziz, who unabashedly considers herself the "black sheep of the family".

      - See more at: http://news.asiaone.com/news/malaysia/najibs-stepdaughter-speaks-out-against-family-1mdb-crisis#sthash.WwASOX8s.dpuf

      Padam
  75. Memang le cantik dan tepat kalu UMNO-PAS bekerjasama
    Gabungan ini ada prinsip, arah hala tuju serta jugak tema
    Paduan memperjuangkan Melayu & Islam sebagaii agama
    Iniilah yang umat Melayu dan Islam nantikan sekian lama

    BalasPadam
    Balasan
    1. Not on endearing terms with her mother, Rosmah Mansor, who married Najib after he divorced his first wife, Azrene did not mince her words when she slammed the couple and her brother Riza Aziz in a Facebook post after the United States Department of Justice announced lawsuits against key players, including Riza, who are suspected of pilfering 1MDB funds.

      Writing under the name Azrene Ahmad, the feisty married image consultant said in her 'official statement' last week: "If Malaysia is not willing to give the justice that the Malaysian people have prayed for and the justice my family have each night prayed for, then the US has - in its own way - that only they can justify."

      She added: "Those who know me know that I am the black sheep of the family - but that does not mean I do not love my family. People can call me heartless for what I write today but I have always stood for and done what is right, for truth and for justice even if there is a high price to pay and if it means doing the unpopular thing."

      Reserving her harshest words for her estranged mother, Azrene accused her of "(utilising) and (mobilising) government resources to wreak terror to harass us (the family) over the last ten years for standing up for what we believe to be right".

      Ms Azrene bluntly told her mother not to throw her US-based brother under a bus "so that you and your husband can get off scot-free".

      She also appealed to her mother to "Be. A. Mother."

      - See more at: http://news.asiaone.com/news/malaysia/najibs-stepdaughter-speaks-out-against-family-1mdb-crisis#sthash.WwASOX8s.dpuf

      Padam
  76. Memang amat cantiik gabungan UMNO-PAS Melayu/Islam
    Kpd kesinambungan bangsa agama beri kesan mendalam
    Marii kita hancurkan cacai Matdey dua muka punya talam
    Puak kafir komiinis dan cacai si peliwat kita kasi tengelam

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu yg madey dn kapir sgt takut.

      tkpa kita teruskan perjuangan. mereka tk ramai mana. dedak madey pn dh susut byk. Allah tk berkati harta rompakannya!

      lama2 akan makan dirinya dn macai2 upahannya!

      Padam
  77. Aku doakan kau akan dilaknat ALLAH SWT wahai ADMIN PUTRA MERDEKA LAKNATULLAH!

    DALAM GENTINGYA ISU KEPENTINGAN AGAMA ISLAM INI MASIH GAMAK KAU BERMAIN KOTOR MEMFITNAH NON STOP.. MAKHLUK APA KAH KAU SEBENARNYA WAHAI PUTRA MERDEKA..KAMU LEBIH JIJIK DARI ANJING DAN BABI WAHAI ADMIN PUTRA MERDEKA LAKNATULLAH!

    Kau hanya pentingkan temolok nafsu jahat kau shj tanpa fikir masa depan. Main politik makan dedak haram demi mahu jatuhkan Najib tp kau heret bersama AGAMA!

    puak kau sudahlah tak habis2 main politik kotor untuk jatuhkan Najib dn UMNO.. tp di kala berjuang untuk tegakkan HAK umat Islam demi masa depan ANAK CUCU kita dalam perliharaan Agama.. pun puak kau masih mahu main kotor!

    Kalau ya bencikan sgt Najib.. tolonglah OFF kejap benci syaitan ko tu.. mari sama2 tutup kejap topik itu dan sama2 bersatu berikan SOKONGAN pd RUU355 ini supaya dapat dibentang bahaskan dan menyatupadukan kekuatan politik Islam.

    kau tak insaf lagi ke Putra Merdeka Munafik dgn apa yg terjadi di pada saudara kita di Rohinga? Macam mana kafir meratah dan menyiksa mereka seperti BINATANG!!

    Kau pekak tuli ke tak lihat bagai mana dua EKOR CINA laknat di Sungai Buloh semalam lakukan PROVOKASI, MENGHINA, MEMBULI dan MENCABUL maruah wanita Melayu kita kerana menjalankan tugas sebagai penguatkuasa!!


    Bayangkan kalau ini berlaku di Indonesia spt kes Ahok. Malulah krn Umat Islam Indonesia lebh BERMARUAH lebih BERJATIDIRI dan BERSATU dari Melayu2 di Malaya ini yg ANGKUH tapi sebenanranya BODOH SOMBONG hanya berani bergocoh sesama Melayu dan UMNO shj!

    ADMIN PUTRA MERDEKA LAKNATULLAH.. tunggulah saat kehinaan utk makhluk2 jahat seperti kau.. kau langsung tiada hati perut dlm keadaan umat Islam kalut dgn pelbagai isu besar.. matinya DIN PENYU si kaki caci maki Najib itu tidak rasa gerun bg org2 pro madey mcm kau.. tp tunggulah kau juga akan terima balasan Allah!

    politik mainan kau terlalu kotor dan membusuk. satu masa nanti badan kau akan membusuk juga.. jgnlah sombong berlagak angkuh dgn kebolehan kau memanipulasi cerita dalam blog.!

    BalasPadam
  78. Diantara isi kandungan RUU 355 berbanding dengan tuntutan COMANGO yg diketuai oleh Ambiga dan Maria Chin - maka jelas terpisah diantara si Muslim yg berilmu berbanding si Muslim yg jahil.

    Maha Suci Allahswt yang mengasingkan diantara dua golongan ini bagai air dan minyak - lalu mereka (si Muslim yg jahil) bagaikan binatang ternak yang tidak mengetahui apa-apa.

    mereka menjadi anak panah untuk diguna oleh gerombolan kafir yg membenci kepada pelaksanaan Syara di bumi tanah Melayu ini.

    Diadu domba RUU 355 sebagai melanggar perlembagaan negara, bahkan jauh lebih buruk difitnahkan ia sebagai tak lebih dari permainan politik.

    Aku tertanya2 bagaimana halnya akan urusan agama Islam di tangan tuan2 politik itu yg diketahui jelas terang bertahaluf tanpa diangkat kuasa pemutus.

    Aku tertanya2 bagaimana halnya akan urusan Bangsa Melayu di tangan tuan2 politik itu apabila ia membuang batas terhadap Bangsanya sendiri.

    Telah di firmankan Allahswt - si kafir itu tidak akan redha kepada si Muslim (apabila berkait urusan Agama Islam) selagi kamu tidak "memperakui" akan benarnya kepercayaan mereka setaraf dengan benarnya akidah Islam - pluralisme agama.

    sahabatku John Doe dan banyak lagi si muslim yg bersifat pluralisme didalam fahaman diantara agamanya dan kepercayaan nenek moyang si kafir itu tanpa ia sedari sedikit pun - bahkan ia mengakui melalui hujahnya tempoh hari.

    berbalik pada kisah RUU 355 - benar ia merupakan "pembuka" langkah terhadap perlaksanaan hudud di masa hadapan, ia bakal menjadi urusan kepimpinan yang selepas ini.

    Sejahat apapun si Muslim itu wajar@wajib ia memberikan sokongan - biarlah sebahagian dari kita terus menjadi si jahil yg bertuankan si kafir ... 😇😘

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baik kita sama2 jadi penyamun, terima rasuah....sebab seisle......

      Saya belajar agama tak pernah diajar kalau rajsn kuta semuslim mencuri kita bergabung mencuri....

      Wallahuaklam

      Padam
    2. saya tak belajar Agama untuk memfitnah.
      wpun mahathir diketahui merompak harta negara..tidak ada sesiapa mahu aibkan dia sehinggalah dia mula mengaibkan dirinya.

      Semoga Allah SWT satukan kekuatan umat Islam UMNO dan PAS dibwh kepimpinan DS Najib dan TG Haji Awang. Musuh2 Islam sgt gerun dn mereka sgt tk senang duduk..

      siapa yg benci dan tak senang duduk jelaslah ia mmg sudah mnjadi pengikut SYAITAN laknatullah!

      Allahu Akbar!

      Padam
  79. Pas kini kan bersama menegakkan parti BN simbol dacing
    Mereka tahu sinambungan kuasa Melayu amat meruncing
    Tiidak ingin lagii terpalit kotor Pakatan Haprak taik kucing
    Biar kominis, peliiwat & munafiiq itu saling lawan kencing

    BalasPadam
  80. Najib kejora penyamun sama
    Pak arab gila beri derma
    Pencacai ingat bole hidup lama
    Hidup mati sudah ditentukan hukum karma

    BalasPadam
  81. Gabungan Melayu/Islam PAS & UMNO memang lah wajar
    Kalu diiikutkan tuntutan agama Islam ia sangat le sejajar
    Lama jugak dengan Puak Haprak, Pas kini banyak belajar
    Kali ni bersama BN puak babi keldai Matdey kita kan ajar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Plot of Malaysia 1MDB scandal thickens as US to seize assets ...

      www.cnbc.com/.../why-the-1mdb-scandal-wont-push-malaysia-prime-mi...

      Jul 21, 2016 - CNBC has contacted Prime Minister Najib Razak's office and 1MDB for fresh comment. Najib previously chaired 1MDB's advisory board during ...

      Padam
    2. 12.04 munafik berbicara

      Padam
  82. Pas tak mahu lagii terpedaya dengan helah pembangkang
    Sudah masak niiat jahat komiinis dan kaki main belakang
    Ditambah lagi dgn rencana bodoh jahat Matdey pedukang
    Mereka tak sanggup liihat Melayu/Islam jadii terkangkang

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1MDB 'strewn all over' DOJ report, Najib told - Malaysiakini

      www.malaysiakini.com/news/350504

      Jul 30, 2016 - Prime Minister Najib Razak's claim that 1MDB is not directly involved in the US Department of Justice (DOJ) lawsuit is "shocking", as the fund is ...

      Padam
    2. cerita golgan munafik 12.10pg, WAJIB TOLAK! TKBOLEH PAKAI!

      Padam
  83. Bersatu Matdey pasti kena kencing dgn kominis & peliwat
    Sebaliknya BN yg disokong PAS akan jadii betambah kuat
    PAS dah matang dan mereka tahu apa yang mereka buat
    Sebab utama sokong BN ialah dgn Madey mereka meluat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Calls for Malaysia PM's resignation over 1MDB scandal - News from Al ...

      www.aljazeera.com/.../calls-malaysia-pm-resignation-1mdb-scandal-160...

      Jul 21, 2016 - Malaysian Prime Minister Najib Razak under pressure to resign; US Justice Department alleges $1bn siphoned from 1MDB government fund ...

      Padam
    2. cerita golgan munafik 12.10pg, WAJIB TOLAK!

      Padam
  84. Anjing najib nyalak nyaring,
    Nyalak nyaring tak ada taring,
    Taring takde kosong taik kering,
    Komen Taik macam mulut macha keling.

    BalasPadam
  85. Anjing najib hidup nencarut
    Maki hamun suka anwar punya curut
    Najib klepet anjing ikut turut
    Akhirat mati berulang kali kena jerut

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah
      Amiinn...


      yg tuduh Anwar berzina ialah madey dlm buku A DOTOR IN THE HOUSE.. tp hairan mcm mana puak Anwar boleh terima Madey.

      kesongsangan ini pn boleh tahu bahawa politik mereka politik sesat dan menipu rakyat!

      Padam
  86. Nak tumpang tanya,,,Betul ke Pas dapat 90 juta ,,,wah!!! jika betull...dah boleh le beli syurga,,patutlah bersemangat mcm amno bantai Tun M,,,,kalau joint amno ...lagi banyak mahsyukk,,,,dapat sorang satu beli syurga...kah..kah...kahak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu menggambarkan sifat sebenar pakatan haram dan madey
      bersatu atas wang.

      dulu fitnah Almarhum Dr Harun Din konon makan 'dedak' Najib. Padahal itu satu fitnah kering. Dia dh tiada.. org yg fitnah itu berhutanglah dosa di akhirat..

      merangkaklah nnti cari Dr Harun Din di Mahsyar

      now ulang lagi fitnah.. bkn nk sokong Agama tp just nk pecah belahkan umat. org2 mcm ni takkan bertahan lama.. jgnlah risau Insya Allah mereka akan lemah dgn sendirinya.. !!Amin!

      Padam
  87. Anjing hidup sumbat duit haram
    Hasil tak berkat jadi ibu ketam
    Ketam tak lurus hidup kelam
    Dah la anjing dapat pula anak haram

    BalasPadam
  88. Kalu pas gabung umno maka bn akan beroleh kekalahan .. Sebab nya mudah jek...parti kompenan bn sarawak akan keluar perikatan

    BalasPadam
    Balasan
    1. so itu tanda UMNO ikhlas dlm bab mahu martabatkan Islam.biarpun risiko sgt besar. Hikmahnya ada.

      Padam
    2. Wah, bagus dapat tahu tuh, terima kasih.

      Padam
  89. berhujah dgn pro mhathirsm dn pro dapig ini xubh spt berhujah dgn bangsa Yahudi Bani Israel di zmn Nabi Allah MUSA.penuh dgn putar belit muslihat dn bohong!

    mereka memusing2 hujah dgn Nabi bkn utk beriman atau patuh dgn Agama tp untuk menghina dan menolak AGAMA

    madey rasa Kitab Al-Quran itu PAS yg karang??

    atau undang2 RUU355 ini Hj Hadi bangun tido lepas tu amik kertas lepas tu lukis carta alir mcm macai Madey lukis utk kenakan Najib???

    kalau jahil bab Agama jgn brcakap nnt xpasal2 jd kufur.

    Isu Agama adalah isu rumit dan serius. Insitusi yg berbahas isu ini bukan dr PAS shj tp melibatkan himpunan cendikiawan Islam TAK MENGIRA PARTI!

    tu lah asyik join bershit.. xmau ikut perkembangan Islam.. jahil bertingkat2!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sepuluh individu, termasuk anak ahli parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman yang dicari polis susulan kejadian merusuh di lobi bangunan Parlimen, semalam sudah ditangkap manakala seorang lagi wanita menyerah diri.

      Padam
    2. Marina Chin kena AKTA SOSMA kerana menrima DANA asing untuk menjatuhkan Kerajaan yang Sah.

      (pengkhianat!)

      Padam
  90. puak mahadey tgk gambar atas tu pn dh mengigil.. mcm syaitan yg dicakan dgn ayat2 Al-Quran.

    kalau siapa tgk gambar ats tu rasa benci dan mengigil tk senang duduk.. sahlah anda mmg pengikut syaitan!

    BalasPadam
  91. Caii-cai babi biol mmg fanatiik & taksubkan Matdey kutty
    Rutin hiidup puak anjiing babii ini tabur fitnah tiada henti
    Asyiik diulang2 Najib penyamun tapii tiada apa pun bukti
    Akhirat nanti pasti cai gelincir siratul mustaqim punya titi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Double standard dari Haji Hadi .. sungguh memalukan ..!

      Berhubung perhimpunan Bersih 5 pada 19 November lalu, Hadi Awang menyifatkan ia sebagai merugikan rakyat dan mengganggu ketenteraman awam.

      Tetapi, susulan usul Akta 355 yang ditangguhkan sendiri oleh Presiden Pas itu ke tahun hadapan, beliau kemudian mengumumkan untuk mengadakan perhimpunan secara besar-besaran berkaitan perkara itu pada suatu tarikh yang akan ditentukan kemudian.

      Padam
    2. himpunan berhist ialah himpunan doktrik kafir. doktrin Yahudi nk jatuhkan umat Islam. macai jilat ok je.

      Jd bagus sbb Tg Haji Hadi nk buat himpunan positif.. iaitu menyokong RU355. Itu bkan himpunan jalanan macm anjing kuning bershit. ini nk himpun secara Aman di tmpt2 yg dibenarkan.. xde join cina2 pemakan babi dapig yg kurang ajar tu..

      ko rase tergugat ke bro? Madey mesti sakit jantung plak lee.. hahahah

      Padam
  92. Najib nyanyi sha la la,
    Nyanyi suara lalok lok la
    Boleh klepet lutut tala
    Sedap lagi suara kejora la
    Katak puru dan kejora sama je la
    Spicis haiwan la hawalawala

    BalasPadam
    Balasan
    1. kah..kah..kah ayt2 bodoh ko tu menunjukkn ko xde modal dh nk jatuhkan Najib.
      dn menunjukkan Najib mendapat sokongn kuat org2 Melayu.

      yg terpijak hina.. jd balaci dapig.. kesunyian melampau selepas pencen ialah madey kutty.

      Anwar pun xkurang jugak gersang dlm penjara.. lihatlah dua badut ini.. sekor si tua yg pernah hina si peliwat.. yg si peliwat pula skrg berkwn balik dgn si tua digelara mahafiraun..

      SAPA YG HINA dan TAK BETUL skrg.. xpyh nk malu2 lah.. ngaku je lah..


      kah..kah..kah

      Padam
  93. Madey dah mati akal ..... LGE, LKS ketawa terdekah2 tengok melayu baju kuning ... Anwar tersenyum (Aku bakal PM), Mukhris terkebil2 (Boleh ke aku jadi PM) Midin pulak senyum dalam tangisan (Camna aku nak jadi PM)

    Walau apa pun tohmahan yang diberikan kepada Najib, beliau tetap tersenyum.. semua dalam poket beliau.

    BalasPadam
  94. najib happy sangat sbb pas dah masuk perangkap,,,dan bakal dipupuskan selepas pru 14...amanah juga akan rasa kesal,,,tengok lah nanti jika pas masih berdegil dan tk makan nasihat

    BalasPadam
    Balasan
    1. silap tu bro..
      dapig happy sgt madey bodoh bahlok masuk kangkang babi

      madey plaj sedey sgt2 Pak Him cerdik tkmau masuk perangkap babi yg Madey pasnag dgn dapig..

      amacam bro?? boleh phm x?

      Padam
  95. Lagu sha la la pilihan najib
    Lutut kepit tanda klepet bukan kecil
    Kejora dan anjing nyalak nyaring wajib
    Kejora nyalak najib nyanyi mulut terkucil

    BalasPadam
  96. Madey dah mati akal ..... LGE, LKS ketawa terdekah2 tengok melayu baju kuning ... Anwar tersenyum (Aku bakal PM), Mukhris terkebil2 (Boleh ke aku jadi PM) Midin pulak senyum dalam tangisan (Camna aku nak jadi PM)

    Walau apa pun tohmahan yang diberikan kepada Najib, beliau tetap tersenyum.. semua dalam poket beliau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. lepas mati akal..aku takut dia mati terus,..mati terkjut dlm buat kemunafikan mcm din penyu (nauzubillah semoga Allah lindung aku dr mcm mereka2 itu)

      apapun kita sama2 pastikan penyatuan ummah berlaku. golngn anjing2 dapig ni biar mereka puas2 menyalak dn berada di celah kangkang dapig sampai mereka puas..

      kah..kah..kah.. best game mereka makan diri!

      Padam
    2. Hadi walaupun baru sahaja lepas melakukan skan otak, dia masih umpama manusia robot, yang dikawal segala pergerakannya melalui remote control...

      Apabila Tan Sri Speaker menjemput Hj Hadi membaca pindaan kepada usul, Hj Hadi sekadar membaca usul tanpa menghuraikannya untuk dibahas ....

      Hj Hadi, sebagai robot yang telah di programkan, meminta untuk menghuraikan cadangannya itu dalam sessi yang akan datang...

      Padam
    3. 12.49.. ko paranoid berlebihan..
      menakutkan.. sampai mcm itu imiginasi barua dapig.

      tnda2 kejatuhan yg amat ketara. RUU BABI jgk yg mereka sokong.. hina sgguh2 memalukan!

      Padam
  97. bersatoo chap bunga tk larat nak taja boboi botak dh ke.. dgr citer din pagoh pn slow smcm..

    kerudin penyamun plak dh berambos dr Bersatoo tp dgn UGUTAN.. sape kaco aku...aku LONDEH sekor2..

    kah..kah..kah takot gak MAdey... waaaoowww

    BalasPadam
    Balasan
    1. Usaha untuk membentangkan RUU355 mati begitu sahaja.

      Tetapi polemiknya akan bersambung lagi hingga ke sessi akan datang. Ahli-ahli PAS akan terus diberi harapan bahawa Umno mahu bersama-sama mendaulatkan Islam melalui pindaan akta ini.

      Kalaulah Umno terus bermain begini sehingga ke belanjawan akan datang, adakah ahli parlimen PAS akan terus berkecuali dalam undian belanjawan akan datang?

      Padam
    2. Insya Allah UMNO akan bersama2 PAS untuk pastikan undang2 Islam akan diperbaiki.

      Undang2 Islam dibakul sampahkan selama 22 tahun oleh bapak Marina Gereja aka Madeykutty!

      Padam
  98. kpd macai chap biawak mamak:

    KALAU BERSATU SESAMA BANGSA MELAYU DAN ISLAM..UNTUK BUAT KEBAIKAN, APATAH LAGI UNTUK TEGAKKAN AGAMA.. itu tak dinamakan PERANGKAP..itu dinamakan RAHMAT dan PENYATUAN UMMAH

    BalasPadam
  99. kpd macai chap biawak mamak:

    tapi.. KALAU BERSATU DENGAN KAFIR HARBI.. MENJADI BARUA KANGKANGAN MUSUH2 MELAYU ISLAM.. menegakkan KEMUNGKARAN.. itu dinamakan BALA MUSIBAH!

    so bila BALA.. puak2 ini takkan berjaya.. mereka pasti akan HANCUR LEBUR (AMINNN!!)

    BalasPadam
  100. bila Tuhan HITAMKAN hati mereka2 ini.. sehingga RUU355 AKTA ISLAM vs RUU Akta BABI pn mereka xboleh define mana hina mana mulia.. itu tanda parti2 dan org2 dlm itu sedang menuju KEHANCURAN!

    org mcm Afif barua DAPig itu dia akan menyesal satu masa nnt..

    BalasPadam
  101. Anjing najib nak berhujah
    Otak penuh taik ada hati pakai jubah
    Suka beronani dlm bilik darjah
    Keturunan anjing emak bapa bedebah

    BalasPadam
    Balasan
    1. lalalala...wa support RUU BABI !!!

      wa tentang RU355 (macai madey)

      Padam
    2. waaowwww macai madeykutty 12.49

      ko sebijik pakai method madey..
      ko citer kt org bnde yg ko buat selama ni..

      madey citer kt org psl die merompak menyamun..tp aliasing nama Najib..


      WAAAOOOWWWWW.. RUU BABI pojaan hati chap Bungaa!!


      kah..kah..kah

      Padam
  102. lalalala...wa support RUU BABI !!!

    wa tentang itu RU355 (macai madey)

    lalalalala....

    BalasPadam