Khamis, 10 November 2016

1MDB Singapore Kasi Pecah ~ Ada 3 Aabars..!


Benda busuk..di salut dengan minyak bijan pun tetap berbau..! Kertas tak boleh membungkus api bro..!

Lawyer: Yeo was 'just only middleman' for Jho Low, associates

A lawyer representing former BSI banker Yeo Jiawei asserts his client was only an “intermediary” and “messenger” following instructions that came from Malaysian tycoon Low Taek Jho or better known as Jho Low, reports Singapore Straits Times.

Philip Fong, who was cross-examining Amicorp relationship manager Jose Renato Carvalho Pinto, in Yeo's trial in a Singapore court, asked that Yeo was relaying instructions to Amicorp on behalf of his client Aabar and Mohamed Ahmed Badawy Al-Husseiny, then the chief executive officer of Aabar Abu Dhabi, to which the witness agreed.

Fong: Yeo was just an intermediary and messenger?

Pinto: A messenger doesn't fly private jets, ... or stay in (Emirates) Palace Hotel. He wasn't just a DHL messenger."

Fong: But Yeo wasn't given any power of attorney, and had no authority to make decisions on behalf of his client.

Pinto: Agreed.

Fong: When Yeo was processing payment of US$1.36 million for the 27 tickets to Manny Pacquiao boxing match at the MGM Grand in Las Vegas, he was merely doing it on Jho Low's close business associate Eric Tan Kim Loong's instructions.

Pinto: Agreed.

Al-Husseiny, along with Jho Low were among the four named directly in the United States 
Department of Justice's civil suits regarding alleged kleptocracy involving 1MDB.

The other two named in the US DOJ action were Prime Minister Najib Abdul Razak's stepson Riza Aziz, and Abu Dhabi government official Khadem al-Qubaisi.

Yeo is facing four counts of perverting the course of justice by allegedly urging witnesses to lie to the police while he was released on bail, after police arrested him on March 17. This is in connection with Singapore's largest money-laundering probe related to 1MDB.

He is also facing several counts of money-laundering, cheating and forgery in a separate trial scheduled for next year.

Fong also disputed Pinto's testimony yesterday regarding Yeo's jet-setting lifestyle after leaving BSI and joining Jho Low and the counsel also questioned whether the witness testimony was correct when he claimed that his client only “travel less than three times in private jet for work purposes only”.

Pinto however, disagreed, claiming Yeo flew 15 times on a private jet to meet Low and Al Husseiny.

Prosecutors discover three other ‘Aabars’

Yesterday, prosecutors discovered there are at least three other entities with identical or almost identical names to Aabar Investments PJS, a subsidiary of the Abu Dhabi-based International Petroleum Investment Company (IPIC), reports The Edge Markets.

The entities are Aabar Investments PJS Limited which was incorporated in the British Virgin Islands as well as Aabar Investments PJS Limited, incorporated in Seychelles.

There is also another BVI company called Aabar International Investments PJS Limited.

Al-Husseiny, who is former Aabar PJS CEO is listed as director of these three “Aabars”.

The US DOJ filed a civil suit, claiming, among others, that the BVI-incorporated Aabar Investments PJS Limited was used to divert US$1.367 billion in proceeds from two bond sales made by 1MDB.

Pinto testified yesterday that Yeo told him to open a bank account for a Samoa-incorporated company called Aabar Investments PJS Limited, whose director was also Husseiny.

The witness also said that Yeo had an “upgrade in his lifestyle” after he left BSI and started working with Husseiny and tycoon Low Taek Jho.

“He’s always travelling to Abu Dhabi, flying on private jets with Jho Low, and (sailing on the) yacht Equanimity,” said Pinto.

“He changed his watch as well. His lifestyle definitely changed.”

Yeo had engaged Amicorp to help with administrative work related to setting up trusts, offshore entities and bank accounts for BSI’s clients.

Pinto said it was impressed upon him that Amicorp would be doing work for a Malaysian sovereign wealth fund, and that transactions would include dealings with another sovereign wealth fund from the UAE.

Yeo purportedly took care to “compartmentalise” his dealings with various parties. Pinto said Yeo asked him to blind carbon copy him on three different email accounts, each for work related to different people.

He communicated with Pinto via the Telegram app, and the latter claimed that Yeo often“destroyed” the messages between them.

Yeo even asked him in March to destroy his laptop and stay away from Singapore.

Pinto believed that Yeo wanted the laptop to be destroyed for fear that the Commercial Affairs Department would get hold of it and ask him to explain the significance of documents, emails, and other data contained within it.





Baca dan fahamkan juga..


Look at the current narrative coming out of the Prosecution Witness in the Singapore 1MDB court case
"He communicated with Pinto via the Telegram app, and the latter claimed that Yeo often“destroyed” the messages between them.
Yeo even asked him in March to destroy his laptop and stay away from Singapore.
Pinto believed that Yeo wanted the laptop to be destroyed for fear that the Commercial Affairs Department would get hold of it and ask him to explain the significance of documents, emails, and other data contained within it."

Now compare that to Sarawak Report initial expose in February 2015
“1MDB has been collecting employee laptops and company-issued handphones today. Staff were contacted in person or by phone call and informed to hand them in to IT. No emails or text messages were sent. On asking the reason for the hand-in staff were advised that there has been a hacking attempt and that therefore the company is collecting all laptops and handphones in order to wipe them (wipe the discs clean) before they are returned. Parallel to that the main servers are being wiped. If you try to email a 1MDB employee now the email will bounce back as undeliverable. Obviously the reason given is incredulous to say the least”

Do you all really think that all this communication with the fraudsters can be wiped out that easily? 
Do you really think Google via Gmail does not store all the data? 
I wonder what our very own Auditor General found out with regards to all the historical communication data ? 
Sampai bila nak menyorok bawah OSA? 
Ayoyo.....jangan la malu malu...dulu penjenayah ni kecoh sekampung menjerit good governance dan transparency.
So Malaysian Cabinet Members
STAND UP AND GROW SOME BALLS
RESIGN EFFECTIVE IMMEDIATELY
ALL YOU HOLDING HIGH OFFICE IN ATTORNEY GENERAL, PDRM, BANK NEGARA MALAYSIA, SPRM AND SC SHOULD ALSO DO THE SAME
LET HIM BE BY HIMSELF
SOON ALL THE PUZZLES WILL BE SOLVED AND GUESS WHERE WILL THE FINGER BE POINTING TO?

Siapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

76 ulasan:

  1. balik2 citer basi busuk ni jer

    huweekkk...nak termuntoh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melayu No Otak

      Padam
    2. Sape suruh ko baca..ko suka baca citer Ali baba dan 40 penyamun yek..nanti aku carikan..watak ali baba dilakonkan oleh Najib korup

      Padam
    3. Kejora pondan dah mula mual2 & pening sebab bunting kerbau/tua.

      Padam
    4. Hanya nama cina2 yg disebut tak tahu malu pulak macai protun ini nak kait najib dengan 1mo ITU g
      He.he.he

      Padam
    5. Cina jholo tak ada kaitan dengan 1mdb dan najib? jho lo tak kena saman sivil dengan dOJ?..tahap IQ otak ko sangat rendah..

      Padam
    6. Admin..buang komen 1.33..dia sabotaj ruangan komen dengan menekan terlalu banyak spacebar..

      Padam
    7. Macai2 tak faham citer dalam bahasa inggeri..tu sebab tak. tahu hujung pangkal..admin tulis dlm bahasa cina plak..najib dah jadi sahabat china komunis..

      Padam
    8. Sedap melihat dan tak bosan pemikiran bila komen komen di beberapa pos yg lalu ada lah tanpa Mbah ekor toyol dan salinan2 terjemahan Quran yg tak tahu di tuju kpd siapa, kata kata “keagamaan” Mufti Mengk entahsiapa. Kita yang tak makan dedak, tidak bermotivasi kewangan, ha nya mahu Malaysia di selamatkan dari si Bugis yang melanda landa melanun di beberapa segi.

      Terima kasih Putera M. In business it's customer-oriented, in blogs it's blog participants-oriented. Bagus. Menggalakkan peserta2 menyumbang tenaga. Terus berlabuh di sini lah nampak nya saya.

      Bersemangat semula bersama peserta2 lain mengkritik dan mengkutuk salah laku melampau Najib, mengeluarkan fakta, hujah dan pendapat dengan harapan mempengaruhi pembaca (hampir 8 juta lawatan sekarang) agar tidak mengundi Najib dan UMNO/BN, dan melingkupkan depa di PRU14, mengkibarkan bendera Parti Bersatu dan sekutu2 nya yang sekarang di barisan Pembangkang.

      Tak mengapa Aning Najib di biarkan sebab memberi kita berpeluang tahu - walau pun ha nya sesekali saja yang tak mengarut - apa dalam pemikiran puak Najib, dan menghantam mereka berpandukan nya bila2 perlu. Yang tabiat bebudak Anjing Najib menekan spacing tab banyak kali, mengeluarkan ruang panjang itu, kita beri lah masa kpd Admin Putera M mengambil tindakan nya. Anjing lah, katakan.

      Padam
    9. Sedap melihat dan tak bosan pemikiran bila komen komen di beberapa pos yg lalu ada lah tanpa Mbah ekor toyol dan salinan2 terjemahan Quran yg tak tahu di tuju kpd siapa, kata kata “keagamaan” Mufti Mengk entahsiapa. Kita yang tak makan dedak, tidak bermotivasi kewangan, ha nya mahu Malaysia di selamatkan dari si Bugis yang melanda landa melanun di beberapa segi.

      Terima kasih Putera M. In business it's customer-oriented, in blogs it's blog participants-oriented. Bagus. Menggalakkan peserta2 menyumbang tenaga. Terus berlabuh di sini lah nampak nya saya.

      Bersemangat semula bersama peserta2 lain mengkritik dan mengkutuk salah laku melampau Najib, mengeluarkan fakta, hujah dan pendapat dengan harapan mempengaruhi pembaca (hampir 8 juta lawatan sekarang) agar tidak mengundi Najib dan UMNO/BN, dan melingkupkan depa di PRU14, mengkibarkan bendera Parti Bersatu dan sekutu2 nya yang sekarang di barisan Pembangkang..

      Tak mengapa Aning Najib di biarkan sebab memberi kita berpeluang tahu - walau pun ha nya sesekali saja yang tak mengarut - apa dalam pemikiran puak Najib, dan menghantam mereka berpandukan nya bila2 sesuai. Yang tabiat bebudak Anjing Najib menekan spacing tab banyak kali, mengeluarkan ruang panjang itu, kita beri lah masa kpd Admin Putera M mengambil tindakan nya.

      Padam
  2. Pandai tipu nak songlap akhirnye terburai jua....IPIC saman tuntutan timbangtara 26 billion terhadap 1mdb kerana bayaran 1mdb tidak diterima oleh IPIC..1mdb nyatakan ada bukti pembayaran dibuat kpd AaBar..Peliknye selepas beberapa lama urusniaga dibuat baru IPIC sedar tiada .bayaran diterima..ini wujud se olah2 ada pakatan antara pengurusan 1mdb dan IPIC dengan wujudnye 3 Aabar..polis malaysia dah lebih setahun siasat 1mdb tapi khalid kata blm selesai..siasatan money trail melaui transaksi bayaran dibank paling mudah kerana semuanye berekod..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dari 3 syarikat Aabar nilah duit 1mdb dilencongkan keakaun2 perompak termasuk najib..polis singapura lebih cekap dari polis malaysia?

      Padam
  3. Blog level sampah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau sampah kenapa masih muka tebal menjenguk di sini..berambus aje ler..???

      Padam
    2. Kalo ko nak blog tak sampah ko pegi ke blog bapak ko..

      Padam
    3. jenguk blog mykmut jakkau anon1:29.

      Padam
    4. Itu namanya bebal dedak. Ia menyangka sampah tapi ia sendiri masuk ke dalam sampah itu.

      Dia ni ibarat binatang ternak, bahkan dia lebih buruk lagi.

      Padam
  4. PENGECUTNYA NAJIB & KUNCU2NYA:

    Semalam telah diadakan press conference di Dewan Rakyat tapi tak sekor pun beruk2 A/P KERA-jaan termasuk Najib berani menghadhiri kerana takut bersemuka-berdepan dgn seorang tua yg dah berusia 91 tahun. Sila tonton di You Tube - NAJIB & SPEAKER LARI DEWAN, Tun Mahathir 'Serang' Dewan Rakyat Secara Berdepan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semuanye tak bertelor bila berhadapan orang tua yg baling gelas tak pecah..cakap berdegar2...kalo lawan trump boleh kalah trump

      Padam
    2. Bila pula Mahathir menjadi MP?
      Dah gila dah sang tua nih

      Padam
    3. Ko yg gila tak tau madey bukan pegi sidang dewan rakyat..dia pegi mesyuarat imuniti ahli parlimen...taktau tanye baik2..

      Padam
    4. Fact :

      US picked a billionaire and made him a leader.

      Malaysia picked Najib as a leader and made him billionaire!

      Padam
    5. Bebal dedak tak pernah baca berita.

      Sumber infonya hanyalah majlis keterangan yang diterangkan oleh kaki kelentong najib. Dia pun kaki kelentong juga cuma tahapnya bawahan.

      Kaki kelentong belum cerita Tun M pi ke parlimen sebab tu dia tak tau dan terus cakap Tun M bukan ahli parlimen.

      Confirm bebal dedak.

      Padam
    6. Majlis penerangan dan bukan majlis keterangan.

      Nanti si bebal dedak ni tak faham pulak.

      Padam
    7. Mahathir tu pakar sakit puan. Kalau bab undang2, tanyalah pakar undang2.

      Padam
    8. Kenapalah kamu ni bebal sangat.

      Undang-undang itu bertulis dan digubal oleh Parlimen, sapa pun boleh baca dan faham bahawa ahli parlimen ada absolute immunity untuk percakapan di dalam parlimen, kecuali yang tertakluk di bawah Sedition Act. Pi baca juga seksyen 3 dan Seksyen 7 Akta 347. Kalau tak faham BI pi baca dalam BM.

      Dulu aku kopipes undang-undang ini dan post ke sini pun tak baca. Sekarang google sendiri untuk baca.

      Takkan itu pun nak tanya pakar undang-undang. Tun M jadi penggubal undang-undang sejak sebelum kamu dilahirkan.

      Kalau ada pakar cakap pun korang akan spin jugak. Dah berbuih si Hanif Katri bagi penerangan tak jadi apa jugak. Masih dok spin dan sbgnya.

      Daaah, pi baca Federal Consti dan Akta 347. Bebal dedak nak join perbincangan orang-orang dewasa.

      Padam
    9. Yang kebal itulah menyebabkan berbelas2 org syahid di Mamali Dan berpuluh2 org di sumbat kepenjara tanpa pembicaraan...Dan banyak lagilah ko boleh cari sendiri.

      Padam
    10. Ko tengok mahadir tembak orangmemali?..siapa ko nak mengesahkan yg mati tu syahid?polis hanya kepong arah suruh serah diri..yg ibrahim ni gi serang polis sape suruh,?

      Padam
    11. Kes Memali berlaku di luar parlimen, maka ia di luar tajuk. Alih tiang gol lagi ka?

      Macai jibo ada dua lidah. Depan orang UMNO dia kata tak sokong pemberontak Memali dan kata diorang mati khawarij.

      Depan orang PPBM dia kata depa syahid semata2 PPBM diketuai Tun M dan kejadian berlaku ketika Tun M jadi PM.

      Hukum agama oara macai jibo bertukar ikut kepentingan keadaan.

      Faktanya pun tak betul dan buat fitnah. Jibo tak cerita dalam majlis penerangan ka?

      1. Kejadian Memali berlaku di atas arahan Tun Musa. Menyedihkan sebab TS Sanusi sedang dalam proses nak selamatkan keadaan. Apa pun ia dah berlaku dan faktanya polis bertindak atas arahan Tun Musa.

      2. Majlis Fatwa Negeri Kedah bersidang dan hampir sebulat suara putuskan mereka tidak mati syahid.

      Adakah Allah turun wahyu kat kamu sahkan diorang shahid? Hati2 bagi hukum syahid sebab di belakangnya ada analogi berbalik mengkafirkan orang lain.

      (Kalau kamu macai bebal dedak yang sama mungkin kamu tak mampu faham analogi berbalik ni. Maaf aku dah penat terang dan rasanya kalau terang pun kamu tak mampu absorb).

      Padam
    12. Sebagai PM dia mesti bertanggong jawab kpd rakyat.

      Ko tau dak mati syahid ada dua jenis.....

      Padam
    13. Sbg PM dia mesti tanggungjawab? Habis tu Jibo dok buat apa? Dok bergayut lagi pada ketika negara nak musnah dah dan majoriti rakyat dah tak nak kat dia dah.

      Tun Musa bagi arahan dan Tun M ada di China apa boleh Tun M buat? Apa pun kertas putih dah keluar dan fatwa pun dah keluar. Adakah kamu nak kata polis pulak yang jahat? Bgmn kalau polis yang dibunuh?

      Jangan dok suka sangat bercakap dgn dua lidah. Depan UMNO cakap lain, dengan PAS cakap lain dgn PPBM tuduh lain.

      Kamu tau tak apa syarat2 mati syahid. Kalau tak tau duduk diam dan jangan komen. Sudah cukup kebebalan yang kamu tunjukkan.

      Aku ada belajar benda ni tapi aku rasa lebih baik aku tak hujah dgn orang jahil yang sedang menunjukkan kebebalannya dan memadai dengan aku bagitau kamu Majlis Fatwa dah putuskan diorang tak mati syahid, dan peringatan aku bahawa kamu tidak terima wahyu yang mengatakan diorang mati syahid.

      Kalau kamu nak berkeras kata kamu tahu diorang tu syahid kamu pergi jumpa majlis fatwa negeri Kedah dan bagikan hujah2 kamu, tengok mcm mana kebebalan kamu dipatahkan dengan hujah.

      Padam

    14. Ko maseh belum jawab soalan no.2. .. Syahid ada dia Jenis.

      Ramalan negara musnah, bankrup hanya fitnah korang.

      Padam
    15. Jwpn aku adalah ko ni bebal dedak. Bebal tak boleh diajar, dan sombong pula dgn kebebalan itu.

      Tak perlu hujah dgn orang yang jahil murokkab. Kalo ko rasa kau pandai ko pergi jumpa Majlis Fatwa Kedah.

      Mengata orang fitnah padahal diri sendiri yang asyik membuat fitnah. Dah tak tau fakta tuduh Tun M bunuh Memali dan kemudian bagi fatwa kata mereka tu syahid bertentangan dgn majlis fatwa. Itupun muka tak malu kata orang buat fitnah padahal ko yang tak habis2 fitnah.

      Ikut suka ko lah dedak bebal kalau ko ingat ko pandai nak keluarkan fatwa diorang tu syahid.

      Padam
    16. 6.56

      "Ko maseh belum jawab soalan no.2."

      Kalau nak blaja dan tak tau tanya secara beradab la anjing najib oii.

      Padam
  5. O
    T
    H
    A
    M
    A
    N

    K
    A
    D
    O
    K

    D
    A
    R
    I

    S
    I
    N
    G
    A
    P
    U
    R
    A

    M
    A
    R
    I

    M
    A
    L
    A
    Y
    S
    I
    A

    J
    A
    D
    I

    M
    A
    M
    A
    K

    K
    U
    T
    T
    Y

    P
    U
    N
    Y
    A

    C
    A
    C
    A
    I

    B
    A
    R
    U
    A

    S
    E
    N
    G
    A
    J
    A

    B
    I
    K
    I
    N

    C
    E
    T
    U
    S

    S
    E
    N
    G
    K
    E
    T
    A

    D
    A
    N

    H
    U
    R
    U

    H
    A
    R
    A

    BalasPadam
    Balasan
    1. BUKAN TAK BERANI SEMAN KADOK OI...TAPI MALAS NAK MELAYAN SI TUA BIOL TU...BANYAK LAGI URUSAN NEGARA NAK DISELESAI...BUKAN NAK BUANG MASA DENGAN NEGARAWANG SASAU SEWEL TUH...

      Padam
    2. Mr Mao Yuan ejen china kominis..
      Seman yg rompak 2.6. Billion ato Najib korup?..tolong jelaskan

      Padam
    3. Ko takut dengan seman yek..sabotaj ruangan komen plak..tahap kepandaian ejen kominis..

      Padam
    4. Bukan takut ooi tapi alahan sikit....kikiki

      Padam
    5. Tngkap dakwa yg bawah dulu..selesai yg kecik2 dulu baru cepat boleh setel yg besar..

      Padam
    6. Budak bebal dedak, camni laaa..

      Padam
  6. MAJORITI AHLI DAP BERSAMA SAYA TOLAK DR MAHATHIR, KATA SHAMSHER

    GEORGE TOWN: Shamsher Singh Thind yang mencetuskan gempar di konvensyen DAP baru-baru ini apabila membidas kerjasama partinya dengan Tun Dr Mahathir mendakwa beliau disokong majoriti ahli.

    Wakil DAP Bahagian Taman Chai Leng itu berkata pandangan pengkritiknya yang mendakwa hanya segelintir menolak kerjasama itu adalah tidak berasas.

    Shamsher dalam ucapannya kepada perwakilan DAP Ahad lepas menggesa parti supaya menjarakkan diri daripada Dr Mahathir, yang diumpamakan seperti ULAR dan BAPA AYAM.

    Beliau menarik balik kenyataan itu selepas diminta berbuat demikian oleh Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

    Menyangkal salah seorang pengkritiknya, Shamsher berkata penganalisis politik Azman Awang Pawi sewajarnya mengkaji sentimen dalam kalangan ahli DAP.

    “Azman sepatutnya tidak berganjak daripada ketetatan perkaedahan, bukannya membuat kenyataan sewenangnya dan berbohong kononnya pemimpin DAP dan ahli tidak sependapat dengan saya,” kata pensyarah kriminologi dan undang-undang itu kepada FMT.

    Shamsher kemudian menunjukkan 3 peristiwa pemimpin dan ahli DAP mencemuh kerjasama dengan Dr Mahathir.

    “Pada 11 Ogos, pengarah pendidikan politik Pemuda Sosialis DAP Chiong Yoke Kong menggelar PPBM (Parti Pribumi Bersatu Malaysia) klon Umno dan parti baharu yang mengamalkan diskriminasi kaum tidak akan ‘Selamatkan Malaysia’.

    “Pada 19 April tahun lepas, Ahli Parlimen Bukit Gelugor (Ramkarpal Singh) dilaporkan berkata kerjasama dengan Dr Mahathir mengundang bencana.

    “Tambahan pula, selepas ucapan saya di konvensyen tahunan DAP negeri pada Ahad, beberapa ahli veteran menemui saya dan menjabat tangan, menandakan mereka menyokong kenyataan saya.”

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg sokong ahli dap ni boleh tanding jadi S/U agong DaP plak..baru betol suara Dap..

      Padam
  7. Kasihan Matdey bapak jalang...dan kasihan jugak pengikutnya, anak ular dan anak2 ayam...

    kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh ...

    BalasPadam
  8. To the Malays, Matdey’s mouth is just like a bitch’s ‘puki’
    When he associate with DAP, he was treated like donkey
    He thought he will be favored, but he was really unlucky
    And now he looses his dignity, thick faced like a monkey

    BalasPadam
  9. Pantun Kejora dlm BI bikin si Othaman mulut terkancing
    Hatinya begitu pedih terhiris bagi tertikam buluh runcing
    Marah, gerram & cemburu rasa mau terberak terkencing
    Pernah juga dia cuba nak buat tapi jadi mcm taik kucing

    BalasPadam
  10. JENUH BICARA NAMA NAJIB TAK MUNCUL JUGA
    BSI VS JOLO SMPI TUTUP BANK BSI TUUU...
    BARUA MASIH FITNAH TERKINJA KINJA
    TAK KE BABI NAME NYER TUHH....

    kikikiki.... DoJ FBI bila lagi nak tangkap laa... obama dab hillary pun dah tumbang ... saman mana nihhhh....??? Kikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tngkap dakwa yg bawah dulu..selesai yg kecik2 dulu baru cepat boleh setel yg besar..

      Padam
  11. Othaman dajai pelaq udah tak gheti lagi nak kilaih kisaq
    Dia bukan tera pun, aota saja lebih haghap cakap besaq
    Tengok pantun Kejora dlm BI, dia mesti nak main kasaq
    Sat lagii, dia kata “go back to school, u’r English is suck”

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa ko takut aangat dengan Othaman?hingga merapu2..takut nak jawab hujjah Othaman..kalo takut balik duduk dalm kain bini lagi baik..

      Padam
  12. KEJAP SAMAN KEJAP TARIK BALIK SAMAN...
    DEYYYY TAMBY KUTTY BILA MAU SAMANN..
    BARUA YAHUDI SAJA GILA BABI MEROYAN
    HILARRY OBAMA DAH PADAM SAMAN X JALAN2.

    kikikiki... bodooo bodooo...barua terkinja mcm berok uganda saja.....kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Asik ulang tayang kisah saman tarik balik...bila tanya riza aziz dah. balik AS takut nak jawab...itu tahap IQ ko Mao Yuan?

      Padam
  13. Kesian tengok reaksi penyokong najib dan UMNGOk ni....tak dapat nak terima kebenaran....akibat menelan dedak...hati pun dah hitam...mata celik pun tapi tak nampak kebenaran...teruskanlah dengan kebodohan anda...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kata org aku yg lebih

      Dalil:
      Ko taip INI kat goggles
      Buletinseng
      Tekan enter
      Baca baik2 APA yang keluar tuh

      Padam
  14. Only now it sinks into my mind that US$1.367 billion (x 4 = RM5.468 billion was diverted from 1MDB through the elaborate, "circuitous" payment methods that have been explained in the DoJ US Report to the US court re confiscation of assets belonging to Najib's step son and cronies.

    No wonder the RM2.6 billion originally reported to be found in Najib's personal bank account increased significantly later on.

    Good that Singapore is having the 1MDB-related cases heard in their courts. We await the "smoking gun" that will clearly incriminate Najib and one day send him to Sg Buluh.

    We also await court hearings to begin in Switzerland, also on the 1MDB- related cases.

    BalasPadam
    Balasan
    1. DoJ has mentioned "MO1" 36 times in their 134 page Report submitted to the US Court. Hope Najib's full name will be spelled out at the US court hearing.

      Either the civil hearing on confiscation of properties or a criminal case hearing on "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" that will be instituted in time to come, as that is a serious crime in US and anywhere else.

      Padam
    2. There is no more rule of law in Malaysia. We are no better than Zimbabwe in terms of rule of law.

      Jibo is now ruling by law. The whole system has been ruined just to save jibo's neck.

      Even if Jibo's name is spelled out nothing will happen here in Malaysia for as long as jibo is the premier.

      Topple him is the only way to save Malaysia and bring back the rule of law.

      And topple him shall we do, in shaa Allah.



      Padam
    3. We have to look for a miracle that makes Najib out of his post. Otherwise, kick him out at the next GE.

      Him out, the new man must have the Constitution amended regarding the appointment and dismissal of the Attorney General.

      Farcical now.

      Padam
    4. Sdra john doe,

      I have always been consistent with my view that for as long as the Agamawans such as the muftis, fatwa council members, the academicians allow themselves to be muted, blinded and earplugged, no way najib can be removed.

      The masses are too weak and divisive. How many would go to streets? How many are willing to make personal and financial sacrifices?

      If we were yo leave everything to Allah we are against Allah'cs teaching viz ALLAH WILL HELP IF U HELP YOURSELVES....

      So... the ball is at rakyat's feet.

      Wallahuaklam

      Padam
    5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    7. Salam sdr.

      I have typed a long reply but suddenly my hp hangs. Really cant re-type the whole thing due to time constrain.

      So i make it very brief this time:-

      "I am totally in agrement with everything that you have just said, and kick the ball shall we do".

      Padam
    8. kah kah kah...

      kehabisan modal nak berhujah, dibuat alasan hp hang...
      biasa ler sifat munafiq, mmg sentiasa nak perlihatkan diri hebat, walhal hanya taik kuda...

      kih kih kih...mcm2 pe'el manusia di akhir zaman ini...

      Padam
    9. Ada aku kisah?

      Dedak bebal.

      Padam
    10. Nah bebal dedak. Aku kopipes dari entry depan. Silalah jawab.

      Hari ni saya nk ckp tntg sikap bolak balik.

      Saya pernah post tntg AlQuran menasihati kita jgn terpedaya dengan bolak balik penipu di dalam negeri melalui ayat 196 ali Imran. Walaupun ayat itu sebut jgn terpedaya dgn orang2 kafir tetapi nasihat ini terpakai secara am. Adakah kalau orang Islam yang melakukan bolak balik di dalam negeri maka tidak apa utk biarkan kita terus diperdaya?

      Di dalam posting awal sebelum ini ada tntg 40 jwpn kpd 1 soalan berkenaan 2.6b. Inilah satu sikap bolak balik Jib dan konco2nya. 1 soalan 40 jwpn. Adakah 40 jwpn ini fitnah atau memang semuanya disebut jibo dan konco2nya. Fitnah lagi?

      Itu Najib. Skrg mari tgk si Kejora.

      Bila saya beri contoh analogi berbalik
      tntg Najib mengatakan 'kalau saya nak menyamun takkan saya bawa masuk akuan dlm negara' dan bahawa fakta akaun itu mmg akaun dlm negara menunjukkan secara mantik Najib telah menyamun, Kejora tlh kata saya bodoh, munafik, hanya tahu sastera Arab tp tak tau ilmu mantik dll. (Sekurang-kurangnya dia iktiraf sy fhm sastera arab).

      Kemudian bila tiba isu Tun M ke parlimen tetiba dia kata Tun M bunuh syahid Memali. Bolak balik isu.

      Bila saya hujahkan Tun M tiada di Malaysia dan fatwa rasmi telah diberikan mereka bkn syahid, dia kata pula Tun M tetap kena tggungjwb sbg PM. Eh, bukan tadi dia sebut Tun M bunuh? Skrg sebut brtggjwb pula.

      Kemudian bila saya kata kalau PM kena tggungjwb maka Najib kena turun sbb majoriti dah tk nk dia lagi, dia jwb itu disebabkan fitnah.

      Cerita mana fitnah? Kisah Najib dn 2.6b dlm akaun atau kisah Tun M suruh polis bunuh Memali? Semua bukti tunjukkan arahan diberi oleh Tun Musa. (masa tu hp pun belum wujud).

      Nyatalah dia yang sbnrnya memfitnah apabila menuduh Tun M membunuh Memali dan menegluarkan fatwa bertentangan dgn majlis.

      Bila saya sebut tntg fatwa dia tanya tntg 2 jenis syahid pula.

      Ringkas tntg syahid; adalah mati di jln Allah dlm pertahankan salah satu maqasid syariah. Saya cuma nak ambik 2 iaitu agama dan harta.

      Ibrahim Libya mati bertempur dgn polis. Majlis Fatwa juga keluarkan fatwa depa tak syahid. Mengapa? kembali kpd maqasid syariah. Adakah dia bertempur dgn polis demi pertahan agama? Kalau ya drpd siapa? Pemerintah?

      Siapa yang kata ya, maka secara analogi berbalik dia telah kafirkan pemerintah iaitu UMNO. Kalau UMNO masa tu pun telah kafir, maka sudah tentu masa skrg pun ia masih lagi kafir.

      Kejora terperangkap dalam fatwa yang mengkafirkan Najib dan dirinya sendiri. Ini adalah analogi berbalik. Ia bukti keterangan yang diterima dlm mhkmh.

      Standard bebal si bolak balik ini mgkn akn jwb 'UMNO kafir masa Tun M dan tidak lagi kafir semasa Najib'. Apa justifikasinya sdgkn perlembagaan UMNO dan perlembagaan negara zaman Tun M dan Najib keduanya sama kecuali bbrp pindaan kecil.

      (Harap ambil maklum bhw pindaan menaikkan taraf mahkamah syariah 121 1A dibuat pa zaman Tun. Zaman Najib berjanji RUU355 sampai skrg hampas).

      Kalau Kejora jawab UMNO zaman Tun pun tak kafir, zaman Najib pun tak kafir, maka bgmnakah kematian Memali dikatakan syahid? Mana justifikasinya?

      Baiklah, mereka tidak mempertahankan agama utk membolehkan digelar syahid, habis adakah mereka pertahankan harta? Drpd siapa? Drpd polis? Ini akan menjadi fitnah ke atas polis pula bahawa polis ingin merampas harta mereka secara salah.

      Kalau menghukum mereka syahid maka secara analogi berbalik, tuan2 telah kafirkan UMNO selaku pemerintah atau menuduh polis cuba mencoroboh/merampas dsbgnya harta atau lain2 milik pemberontak Memali.

      Berbalik kpd hukum syahid tadi, apakah kesan fatwa mereka tidak syahid? Jwpnnya tak ada kesan apa2. Majlis tidak mengatakan mereka ini mati kafir. Ertinya kedudukan keIslaman kedua pihak PAS dan UMNO tidak dipertikaikan.

      Ada pula membuat fatwa mrk syahid maka secara analogi berbalik orang itu telah fatwakan UMNO selaku pemerintah sbg kafir. Kalau UMNO kafir di bawah Tun M, maka ia kekal kafir di bwh Najib disebabkan perlembagaan UMNO dan perlembagaan negara adalah sama di zaman kedua2nya.

      Wallahu a'lam

      Padam
    11. Nah sila jawab hujahan aku di atas ni.

      Bila aku bicara dengan kawan aku bukan untuk berhujah pun kamu sibuk2 kata aku reka cerita sbb dah kehabisan hujah.

      (Standard bebal dedak tak leh beza di antara perbincangan rakan seperjuangan dgn berhujah dgn pihak lawan).

      Sebenarnya aku malas nak berhujah dgn si jahil yang asyik bolak balik. Sbb tu statement di atas pun aku buat kepada pembaca blog bukan kpd kamu.

      Statement atas tu pun aku post awal tadi di entry berikutnya sebelum aku offline. Skrg aku online.

      Memandangkan kamu sibuk sgt nak berhujah, dan kata aku reka cerita sbb dah habis modal nak berujuha maka silalah jawab hujah di atas.

      Jawab jangan tak jawab.

      Padam
  15. Tolongla jgn bawak cerita kt court yg berfakta.
    Mana najis dan cacainya bleh jawab.

    Kepakaran cacai najis adlh alih tiang gol.
    Buat pantun bodoh.
    Perumpamaan sampah.
    Alasan dangkal.

    Tu je level najis dgn cacainya.
    Kereta antik masuk parlimen pun takot.
    Kalau najis yela. Telornye pada rosmah.

    Xkn yg lain2 pun telornya pada rosmah aka suami najis

    BalasPadam
  16. Kasihan sungguh cai2 penyokong peliiwat & kominis DAP
    Ibarat spt dilambung ombak di tengah lautan tak bertepi
    Parti Bersatun cap bunga raya pun dah makin sunyi sepi
    Kemain angan2 menang PRU, ibarat siang hari bermimpi

    BalasPadam
  17. Lucu jugak Bersatu ciiptaan Matdey biiawak mengkarong
    Konon gah ramai ahli tapi sendirian tak berani bertarong
    Harap sembah DAP/PKR, tak malu pipi tersorong-sorong
    Kena maki dgn DAP mcm jalang dlm gelap punya lorong

    BalasPadam
  18. Aku rasa Sarawak Report dah lama ada punca di 1MDB bagi malumat depa. Tali barut, kata Melayu. Gila, depa malumat terperinci, spt di
    initial expose depa di February 2015 tuh.

    Dan malumat depa tuh bunyi macam "current", macam ada pemberita atau seorang yangn boleh memberi laporan kpd SR pada hari itu jugak. Fikirlah laporann depa kata, “1MDB has been collecting employee laptops and company-issued handphones today. Staff were contacted in person or by phone call and informed to hand them in to IT ..." Hebat.

    Itu pasai Jibo tak berani nak saman SR. Mesti kalah punya. Sebab punca malumat SR tu kukuh. Solid.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jibo hilang telo bila justo yg di temubual oleh khalid nafikan jual citer fitnah mengenai pakatan penyelewengan petrosaudi dengan najib berkaitan duit pelaboran 1mdb kpd SR..

      Padam
  19. Matdey kalu dgn Melayu, celupar spt Hindu mabok samsu
    Serupa terasuk syaithan si tua ini punya gelojoh bernafsu
    Tapi kalu dgn kafir DAP serupa budak kecil laparkan susu
    Kena kutuk dilabel bapak ayam ular biawak, diam je bisu

    BalasPadam
  20. MACAI BODOH TERKINJA LAGAK BERFAKTA
    BSI VS JOLO DAH LAMA DI BICARA
    FAKTA BICARA NAMA NAJIB DISEBUT TIADA
    SEDAYA UPAYA BARUA CUBA FITNAH DAN AUTA

    ade ke kes jolo vs bsi dikaitkan dng nama najib... nama najib disebut ka..? Kikikikiki... bodooo bodooo

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kikikiki...sibebal mao yuan terkinja2 celoteh lagi..ciannye IQ rendah tak boleh faham ape kaitan cina yg dia takut dengan budak suruhan di BSI yg sedang didakwa dengan najib dan 1mdb..ko sekolah takat darjah brape dan siapa cikgu yg ngajo ko?

      Padam
  21. Mengigil, bukan tak menggigil lutut pihak atasan 1MDB bila SR keluorkan laporan di bulan February 2015 tuh.

    Membohong jugak depa kpd staff nya - "No emails or text messages were sent. On asking the reason for the hand-in, staff were advised that there has been a hacking attempt and that therefore the company is collecting all laptops and handphones in order to wipe them (wipe the discs clean) before they are returned." Sebenar nya depa nak wipe bontot depa clean dari tahi yang dah sememeh sana sini. Masa itu dah keluor 40 soalan dan jawapan berlainan pasal RM2.6 bilion dalam akaun Najib.

    Dah kelam kabut lah di 1MDB pada masa itu. ".. the main servers are being wiped. If you try to email a 1MDB employee now, the email will bounce back as undeliverable. Obviously the reason given is incredulous, to say the least.”

    Kelam kabut itu bawak ke lintang pukang hingga ke Parlimen. PAC Chairman Nur Jazlan hentam sikit wakil audit firm Deloitte di PAC hearing. Najib pulak gobar, kelam kabut. Kasi dia jawatan Timbalan Menteri. Lantik "Cari Makan Hassan" sebagai ganti Pengerusi PAC. Hah kau, sampai di Rahsiakan nya Laporan Ketua Odit ke atas akaun 1MDB.

    Panjang cerita le dari situ sampai sekarang. Dah sampai ke US DoJ ambik tindakan mahkamah berkaitan "misappropriation of 1MDB funds and money laundering".

    Aku nak tunggu Najib di heret ke mahkamah aje. Mesti jadi punya, aku rasa. Lama sikit pun takpa. Aku nak tengok keadilan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sabarlah sayang..he3..tuhan tak balas segera kejahatan manusia kecuali yg syirik..tuhan bagi peluang dulu supaya manusia insaf dan bertobat...jika peluang yg diberikan tidak digunakan sebaiknye malah bertambah kejahatannye maka tuhan turunkan balasan yg dahsyat..PRU 14 dah tak lama lagi...

      Padam