Sabtu, 5 November 2016

PANAS ~ SPRM Tak Serius..?


Patut la 4 pasukan di atas tu di bubarkan..! Kalau gitu patut bubar terus pun takper..! takde pekdah..! ngabihkan boreh yorr..!

Apa makna akta ni?




Lu Fikir La Sendiri!!!

Baca kenyataan dibawah ni.

Thank You Razali Ibrahim for falling into that stupid trap
"Siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap 'derma' RM2.6 bilion kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak adalah sama ada berlaku rasuah dan bukan duit itu dari mana, kata seorang timbalan menteri Umno.
"Kita (SPRM) hanya melihat tentang rasuah, kita tidak lihat tentang duit itu dari mana."
I guess someone from the Government finally confirms what I wrote back in August in the Open Letter to the Missing Public Prosecutor
In that particular post I wrote 
"From what we know so far he was investigated for Corruption and CBT by our enforcement agencies.Was he ever been investigated under our very own equivalent of the DOJ Approach?"
We know the answer today. 
In that post I explained that MACC NEVER COMPLETED THE INVESTIGATION SO HOW COULD APPANDI DECIDES TO CLOSE IT and WE HAVE FULL GROUNDS TO INVESTIGATE HIM UNDER OUR OWN AMLA LAWS AS WELL AS TO FREEZE HIS ASSETS.
Please read the Post in Full to understand what we should do. 
Even the Previous Attorney General thinks that the "closed case" requires reopening as new evidence is introduced
"The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) can resubmit investigation papers over the RM2.6 billion and SRC International cases following the emergence of new evidence outside Malaysia, former attorney-general Abu Talib Othman said.
“The MACC is duty bound to investigate if there is a crime committed and it can resubmit investigation papers to the public prosecutor for his consideration,” he told FMT.

Actually we have lots of potential cases that can be opened against Najib refer my 18 Criminal Acts posting here

So what is everybody waiting for? 
Do you want to see me walk into Bukit Aman to submit a police report to @pdrm? 
Or do you prefer Tun Mahathir or Tan Sri Muhyidin or Zety or Ghani Patail or Abu Kassim to submit a police report? 
Or how about the Ex AG Abu Talib to do so? 
Or is everyone hoping for Ezam Kotak ? How about the whole Opposition MPs? 
Who are we waiting for here? 
Anyway as of now we have a "Pemangku Prime Minister" Zahid Hamidi who oversees the Police who technically can mengadap the YDPA in case he's not sure of what he needs to do
I would expect for Najib to be arrested together with his whole family member upon touch down from China. 
This is the RIGHT moment. 
STAND UP FOR MALAYSIA. 
WE WILL REMEMBER HOW YOU ALL HAVE STOOD STILL WHILE HE CONTINUES TO PLUNDER THE NATIONS COFFERS. 
WE WILL NEVER FORGET.
TRUST ME WE WILL NEVER FORGET
Oleh itu, kes itu yang ditutup awal tahun ini, akan kekal ditutup, kata timbalan menteri itu.

Oleh itu, kes itu yang ditutup awal tahun ini, akan kekal ditutup, kata timbalan menteri itu.
WWW.MALAYSIAKINI.COM


Sedangkan terang didalam akta 
tertulis...


Lu Fikir La Sendiri!!!




42 ulasan:

  1. Wake up Malaysian. We do not inherit the Earth from our Ancestors; We borrow it from our Childrens

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pru14 satu lawan satu..hakikat untuk pembangkang menang..tiada pilihan..bersatu ..Ayahanda Tun telah membuat kajian mendalam..Parti pembangkang yg lain pun tahu hakikat ini..usaha ini nampak positif ..perbincangan rahsia telah lama dibuat..oleh org kepercayaan pemimpin masing2 untuk elak dikesan dan dihidu oleh pihak perisik..Dengan kebijaksanaan Tun ..Dengan kekuasaan Allah kerana kebijaksanaan itu datang dari Allah..maka sudah agak terlewat BN mendapat maklumat ini..pecah dan perintah mereka rasa dah berjaya namun hakikatnya..menakutkan mereka..komen negatif akan menyusul akan kepentingan ini..penyamaran org BN yg memperlekeh perkara ini berlaku..mereka akan menutup kes mereka dengan kuasa yg ada pada mereka..Kerana MP BN yakin akan menang Pru14 kerana pecahnya pembankang..Keyakinan ini kuatkan Najib..so tiada siapa yg berani bersuara..Namun kiranya Pembangkang bersatu dgn strategi satu lawan satu..data simulasi pru 14 akan berubah..Bn dalam bahaya..goyah keyakinan MP goyah keyakinan kepada Najib..itu yg kenyataan seperti Razali ni akan tetap dilihat kerana mereka yakin menang akibat ..pecahnya pembangkang..Komen negatif tentang satu lawan satu menyusul lagi..shhh itu org BN..

      Padam
    2. Nak bersatu macam mana...kalu mimpi lain lain....sampai sekarang tak boleh selesai siapa bakal pm...

      Padam

    3. Sup jari ada di KB ke?


      Padam
    4. Pru 14 ada tempoh setahun lebih lagi..nape perlu sibok pasal pm..perlu kuatkan strategi dulungok...ko bimbang umno kenabungkus ker?

      Padam
    5. Puak pakatan pembangkang ni umpama rumahtangga laki-bini curang...

      DAP, PKR, PPBM & PAN(tat) kini tidur sebantal, tapi mimpi lain-lain...

      Bila dekat nak PRU14 nanti, tidur sebilik tapi katil lain-lain...

      Bila lepas PRU 14 nanti, tidur serumah tapi bilik lain-lain...

      Bila kalah PRU14...bercerai berai, rumah lain-lain...

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh...

      Padam
    6. Aku takut pembangkang yg jadi nasi bumgkus nanti...

      Padam
    7. Nuar muse terpaksa rayu ahli2 umno yg dah lari balik semula kpdumno..mukhrizpun dia rayu...Pas plak nak runding dgn bersatu untuk 1 lawan 1..lagi ketaq juboq anuar muse..nak kena bungkus laa tu weei

      Padam
    8. Puak pembangkang hipokrit tidur sebantal tapi lain mimpi
      Bila P.M. pergi cari pelaburan di China mereka makin sepi
      Kalau mereka nak tibai lebih2 takut nanti terasa pula DAP
      Maka terpaksa le ditahan panas, akibat genggam bara api

      Padam
    9. Najib ke china cari kick back..

      Padam
    10. Cai babi 10.48 ni, pasal politik dia tidak matang dan fasih
      Tak tengok ke Mustafa Ali kata, PAS tak kan sertai Bersih
      Sebenar nya PAS & Pakatan udah patang arang berselisih
      Ttg cara fiikir PAS itu, BN dahulukan ucapan teriima kasih

      Padam
    11. Anjing boddoo..kp tak baca ke pengumuman hj. hadi nak jumpa muhyidin 8 nov..

      Padam
    12. 8:46 PG dan beberapa komen lain itu di tulis dek apa yang di gelar Jing Jibo aka Kejora di sini. Dia NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER yg di tugaskian ke blog ini sebab pelawat di sini dah menjangkau 8 juta dan pos2 serta komen komen nya berisi dan berpengaruh = melainkan yang di tulis Jing Jibo yg coba menarik perhatian kpd karutan dia.

      Untuk sesiapa yang tak biasa dengan blog ini, Ini dia CV Jing Jibo -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
  2. KIKIKI BERSATU WANITA PUN TIADA LAGI
    PEMUDI KIKIKI LANSUNG KAPUT TIADA
    DAH BERKOTAK TUNJUK SENARAI AHLI
    SAMPAI LA NI TAK UMUM JUMLAH AHLINYA

    JIJAH DAN ASMAH DAH JUMPA
    GELI GELAMAN TENGOK SENDIWARA
    KUTTY DAN ALJUBOORI DAH LAMA BERSAMA
    ANTARA BOBOI DAN ALJUBOORI SAPA PIEM NYA.?

    kikikikiki.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amasih ada lagi melayu umnongok bodooh

      Padam
    2. Dialog satu sandiwara...

      Semah:
      "lama no, kita tak jumpak, 18 taun...apa habaq hampa sekeluarga..."
      (Dlm hati: Kalu Bang Det tak suruh mai, mampuih aku tak lapaq jumpa dia ni...)

      Jijah:
      "habaq baik la Kak Mah oi...laih2 kita ni bebaik juga la no..."
      (Dlm hati: dulu laki dia penaya Bang Nuat...ni dia mai nak menyondoi kami pulak..tak malu...)

      kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh...

      Padam
    3. 10.04 part mana yg lawak?

      Padam
    4. Sesiapa pun boleh jadi PM asal yg pasti bukan Najib, Rosmah & Zahid.

      Padam
  3. 9:18
    Kamu lah Melayu yang terbijak
    Kamu lah Melayu harapan bangsa
    Kamulah Melayu celek perut
    Kamulah Melayu menyatukan ummah

    Kamu lah melayu tulin
    Kamu lah muslim sebenarnya
    Tiada yang mulia daripada melayu mu
    Tiada yang lebih baik daripada muslimmu

    Allah sangat bangga dengan kamu
    Allah menyukai muslim macam kamu

    Semoga Allah tunjukkan kamu SIRATALMUSTAKIIM....

    Hidup mu melayu contoh terbaik
    Hidup mu muslim idola terbaik
    Pasti masuk Syurga Firdaus
    Pasti mati Shahid
    Pasti mendapat rezeki yang halal
    Pasti meninggalkan anak2 yang soleh & soleha

    Laillahailla anta subhanakainni kuntuminazzalimiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dialog 9:18 & 9:38 adalah makhluk songsang bertalam dua muka, bercakap sorang-sorang, syok sendiri...lakonan tak laku & tak menjadi....!!

      Padam
  4. Macammana SPRM nak habiskan siasatan kalo banyak tekanan dan halangan dikenakan kpd pegawai siasatan..selepas PRU14 jikaumno tumbang kerajaanbaru perlu menubuhkan satu badan khas yg dilantik Agong untuk siasat salahlaku PM dan pendakwaan..SPRM ditubuhkan untuk siasat pegawai kerajaan dan orang politik yg menentang PM

    BalasPadam
  5. Puting keris berikat benang,
    Benang berikat khadam penunggu,
    Jangan cuba bermandi di air tenang,
    Entahkan buaya lapar sedia menunggu.

    Keris berdarjat 13 lok,
    Buat pakaian panglima berjanggut,
    Sarang tebuan jangan dijolok,
    Harimau tidur jangan dikejut.

    Keris disanding bersama tombak,
    Diasap setanggi bunga teratai,
    Kalau takut dilambung ombak,
    Jangan berumah di tepi pantai.

    Keris lok 3 amat bisa,
    Keris lok 9 jangan dicabar,
    Bila bicara sudah dikata,
    Tidak berundur walau dibakar.

    Gendang perang lantang kedengaran,
    Burung di hutan sayup berterbangan,
    Keris ku genggam pedang dilibaskan,
    Membujur lalu melintang ku patahkan.

    Syair perang sudah berdendang,
    Semangat juang bergentayangan,
    Biarlah dalam jihad jiwa melayang,
    Hidup matimu dalam keimanan.

    Dari Demak hingga ke Melaka,
    Bertumpah darah kaum keluarga,
    Usah menjadi manusia derhaka,
    Bermuafakat dan damai dijaga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sastrawan tg rambutan..

      Padam
  6. Kenyataan Mustafa Ali:

    "PAS bertegas tak akan sertai BERSHIT, tapi PAS akan tetap lawan BN bila PRU14 nanti."

    Apa implikasinya?

    PRU14 akan tetap jadi tiga penjuru...mcm dekat PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar juga...

    Usah mimpi ler pembangkang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS kata, Bersih punya hai, kami tak mau la nak campoq
      Tapii biila mai PRU14 nanti, BN mesti la kami nak tempoq
      DAP, PKR, PPBM & PAN(tat) udah mola dok kalut kelupoq
      Nantii, bulih la kita tengok depa jadii ayam beghak kapoq

      Padam
    2. Ko tak tau pas dah umum setuju runding dengan Bersatu pasal 1 lwn satu

      Padam
    3. 9.55 , 10.16, letak komen sampah sarap, yg penting duit upah haram masyuuk...

      Padam
  7. 9.41

    ORANG BODOH CIPTA ALASAN
    ORANG BIJAK TUNJUKKAN JALAN
    KAT MESIA BANYAK BIJAK BANGANGAN
    HANYA KAKI FITNAH SUKA PERSEPSI MAINAN



    KO PILIH MANA SATU DIRI KO SKG NI..KIKIKIKI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang najib bijak..kalo tak bijak macammana dia nak rompak 2.6 billion..ko jer yg bodooh tak reti merompak..bangang..cakap fitnah tapi bukti yileeks...

      Padam
    2. Pondan takut nak tangkap perompak..cakap besar..

      Padam
  8. jawapan menteri hanya untuk orang yang tak cukup akal atau akal berada bawah par dalam berfikir. orang yang berfikir akan nampak kecelaruan dalam jawapan tersebut kerana ada banyak persoalan lain akan timbul. jawapan yang sangat kurang jelas dan kabur.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org yg telajak akal kepala longgar 'adyik2 bergaduh.

      Padam
  9. Othaman barua munafiq tua bapok dah tak lagii kelihatan
    Kemaiin ayam betiina ini, kokok berderai mangaku jantan
    Tapii kinii takut nak langkah mcm baru sunat pelir bentan
    Entah2 udah terlantar kat Hospiital Bahagia Tg Rambutan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oleh sebab keceluparan mulut kamu itu, sila jawab apakah Najib nie membawa pelaburan atau nak meleburkan harta & kekayaan negara dalam rangka lawatannya kali ini ke Republik China?

      Setahu kami, tiap kali Najib & Rosmah keluar negara (setelah seronok berlibur & nyopping-sakan menghabiskan duit kerajaan) dia akan klentong konon membawa pulang pelaburan. Contoh terbaik Najib menipu pada tahun 2010 selepas lawatan ke New York, USA dia mewar-warkan kononnya, "Universiti John Hopkins akan menubuhkan medical school and hospital di Malaysia".

      NEW YORK: The world-renowned teaching and research medical institution Johns Hopkins University will be setting up a medical school and hospital in Malaysia. Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak said a site at Serdang in Selangor had been picked to set up the facilities, which would become a medical research hub for the region. The medical school, he said, would offer a four-year programme, adding that it would be a private initiative between Malaysian and American investors. It will be Malaysia’s first private teaching hospital with research facilities. Najib said an agreement would be signed soon.
      KESUDAHANNYA..HABUK PUN TARAK - Najib Besar Punya Penipu...!!

      Dulu bandar New York adalah syurgawi bagi Najib & Rosmah bagai destinasi 'umrah' kedua mereka. Kini, mereka bertukar kiblat ke negara China setelah masuk perangkap, kena main & dipinggirkan oleh Yahudi2 New York & Amerika. Hutang & bunga riba puluhan bilyon tetap jadi tanggungan negara & rakyat turun menurun.. mungkin sampai kiamat.

      Lihat saja di Johor, dah banyak Tanah Pusaka Melayu kini telah tergadai & jatuh ke tangan Cina Spura, Cina China.. malah merebak semerata Tanah Malaysia. Najib menggadai tanah reserve & hak negara/rakyat untuk tebus hutang riba sambil mengambil kesempatan masuk kantong peribadi. Sultan Johor juga turut terlibat atas nasihat Pak Lah, Musa Hitam & Khalid Nordin membuka jalan pada Pembangunan China. Apa manfaat Anak Bangsa bawahan dapat bila pembangunan di Wilayah Selatan DEB (Hak Istimewa Melayu) diketepikan. Hanya pihak Istana & segelintir orang politik Melayu saja yg dapat meraih sebahagian hasil kemewahan & keuntungan.
      So... apa sangatlah nak dibanggakan ttg 'Pembangunan itu' jika rakyat bawahan hanya mampu lihat saja. Pada hakikatnya rakyat bawahan menderita & gigit jari. Habislah Malaysia... tak lama nanti kita semua boleh hidup dalam zaman penjajahan semula. Kerana kebengapan Najib, lepas dari mulut Yahudi/Amerika, kini kita masuk mulut negara tembok besar China. Tahniah kepada dumno aka as UMNGOK. Tak percaya, datang sendiri ke Johor Bahru dan lihat sendiri.

      Kami rakyat bawahan benar2 kehilangan & rindu kpd pemimpin yg ada jati diri, berdikari & tidak tunduk kpd mana2 kuasa asing.

      Sila beri komen balas kamu.

      Padam
    2. Ko tu pondan takut nak. tangkap perompak..

      Padam
  10. A lunatic entity kejora also known as jinggila,
    You think you're a hero representing the whole of Malaya,
    No facts, nothing, you're just an excellent liar,
    You're a confirmed ex-inhabitant of Tg Rambutan villa...

    Spending years in Tanjung Rambutan straight jacket he was strapped,
    A lunatic cursing psycho beware of his trap,
    Now released, but on frequent medicines to stabilise his health,
    A real loser doing anything for fortune and wealth..

    You think you're smarter than Othman, Tok Rahman and John Doe,
    They're way above you, don't cry, don't be sad though,
    Every single night they sleep well in their bungalows and condos,
    You're an outcast who sleep and shout in street corridors..

    Wow, such an expert in cursing and smearing,
    At times self-proclaimed fighter like Lord of The Ring,
    By fact you're just a coolie of the person reigning,
    You're protecting him by means of dedak taking..

    You're such a disgust to society as a whole,
    Cursing, foul words, Al- Quran verses, together you scroll,
    You're a damned lunatic person under his payroll,
    When he is over, you'll be jumping into the deepest hole..

    Dear Othman, Tok Rahman and John Doe,
    Thank you for blasting this lunatic servant of jibbo,
    Smearing, distorting, cursing he's the vendor,
    No amount of perfumes could hide his unbearable odour...

    Credit to Fan Tun

    BalasPadam
    Balasan
    1. KISAH BENAR ZAHID HAMIDI DI PARLIMEN BARU2 INI:

      Sebagai Menteri Dalam Negeri, Zahid telah diajukan pertanyaan2..
      - Jika pihak polis boleh mengarah YB Ahmad Husni (mantan Menteri Kewangan II) beri statement berhubung kenyataannya ttg 1MDB, adakah pihak polis kita juga akan mengambil statement dari anak Rosmah, Reza Aziz? Kenapa Reza Aziz berada dalam jet kerajaan bersama-sama rombongan Najib dalam lawatan ke China ketika ini?

      Si Fatty Jho Low kat mana? Adakah polis kita pernah berusaha meminta bantuan dari pihak Interpol mengeluarkan writ notis mencari Jho Low yg kini menjadi 1MDB Corruption fugitive?

      REAKSI ZAHID HAMIDI DALAM PARLIMEN:
      Baru disoal dalam bahasa Melayu mudah, Zahid terkial-kial berkomidi dgn sengeh bodohnya sambil tergagap-gagap menjawab merepek meraban lari dari tajuk. Dia kata,

      "Persoalan itu, saya tidak perlu sentuh di dalam penggulungan ini.. dan saya fikir oleh kerana kes ini dalam siasatan, saya tidak akan gunakan jawapan bertambah ini untuk menjawab, dan.. dan.. saya fikir apa yang harus dilakukan nanti.. menteri dalam perundangan ini.. sila tanganilah masalah itu.

      Dah lah langsung dia tidak menjawab, entah apa2 dia merepek, SUNGUH MEMALUKAN...!! Apa punya tahap menteri beruk yg kita ada dalam KERA-jaan Najib niee.....????

      (Sila tonton You Tube - TERGAGAP!!! Zahid TAK JAWAB soalan MANA JHO LOW?? RIZA AZIZ??).


      Padam
  11. Itu pasai Jibo pi ke China. Di laporkan dah beratus bilion Ringit invetsment masuk. Tak tahu berapa dia atau proxi nya, anak tiri nya Reza Aziz, dapat. Pikir le, kalu 10 %, berapa. Dengor khabor the komisen rate these days is no less than 10%. Kaya raya le depa. Bede .. aah, malas memaki hamun le, rakyat dah tahu, Tuhan lebih tahu.

    Kot Jibo mengharap kalau kena rampas harta di US ke mana mana negara lain ke, mesti ada "money bank" (as opposed to land bank developers have) di tempat lain. Di China, tempat yang dah beribu tahun ada korapsi. Yang, walau pun penalti nya hukum bunuh, masih ada yang pandai simpan ill gotten gains supaya tak kena tangkap. Maalom lah, kepintaran mengelak nya yang dah evolve selama 2,000 tahun. Cela ... aaah, tak payah cakap juga lah. Doakan Tuhan aje yang balas depa yang membebankan rakyat dengan hutang 1MDB RM53 bilion + IPIC tuntut RM28 bilion.

    Dan doakan depa lingkup di PRU14. Tak boleh undi depa lagi di masa depan. Kalau tidak, karam negara. Undi Parti Bersatu dan parti2 Pembangkang lain.

    Kempen cepat sangat? Jangan nak mengarut. Puak Jibo kempen selepas saja depa angkat sumpah di penubohan gomen busuk depa dulu.

    BalasPadam
  12. 12.50
    KIKIKI BARUA YANG TAK ABIS ABIS BUAT ANDAIAN
    BARUA NI NAK SEDAPKAN ATI & PERASAAN
    DALAM HATI CEMAS GELABAH TAK TERTAHAN
    HIDUP LA SI BARUA YAHUDI DALAM KETAKUTAN

    KIKIKIKIKI.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila dia mengilai kikiki...saling tak tumpah macam pontianak pondan mengilai.

      Padam
  13. Kadang2 saya tergelak dengan Encik Othman.Syabas Encik Othman ternyata anda seorang yang amat bijak pandai dan dapat mematahkan hujah puak2 bengong tu dengan penuh bergaya......padan dengan muka2 pengkhianat tu semua....

    BalasPadam
  14. Othaman, John Doe Dan Tok Rahman
    Tiga pendekar jing tak tahan
    Bukan pandikar dihadiah jamban
    Orang yg salah Pandikar pertahan

    Bila Othaman mula bersuara
    Jing terkedu bagai nak gila
    Bila John Doe belasah segera
    Jing terkentut hilang upaya

    How silly jingjibbo can be
    Tok Rahman is of good personality
    Compared to jibbo who is jing's deity
    A person like jing can definitely ruin the country!

    BalasPadam