Isnin, 7 November 2016

Tolong Imani Lawak Ini..!


Cakap apa pun..! nafi ajer la..! hakikatnya rakyat dah nampak dan muak..! rakyat hanya menghitung dan menunggu hari..!


Berbondong bondong berkumpul di PWTC berarak ke Padang Merbuk dulu tu siapa?

Ketua Penerangan Umno Tan Sri Annuar Musa menafikan perhimpunan yang berlangsung di pejabat Malaysiakini semalam ada kaitan dengan parti Melayu itu.
Sebaliknya, ujar beliau, perhimpunan yang diketuai oleh pemimpin gerakan baju merah yang juga Ketua Umno bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos itu tidak pernah dibincangkan dalam Umno.
"Kenapa tanya saya, (perhimpunan itu) tidak ada kena mengena dengan saya.
“(Perhimpunan) itu tak ada kena mengena dengan Umno. Kita tidak pernah bincang, (yang buat tu) itu bukan Umno, itu Jamal,” katanya kepada pemberita sebelum majlis Himpunan Penerangan Umno Selangor 2016 di Bangunan Umno Shah Alam sebentar tadi.
Buat kerja bodoh maka nak menafikannya pun mesti jadi bodoh..! cuma rakyat jer yang cerdik melihat kebodohan puak ni..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

94 ulasan:

  1. Penyamun-bomoh-penipu-corroboration man-gangster-confused personality-kidney from china-roboh KLCC-bodoh tak kenal MO1-gst harga turun-speaker jamban-rela jadi macai-rm 2 million man-rm1.0 million man-lying AG, bootlicking IGP-cari makan PAC man-info chief pontianak lover......-on and on and on....leading the rakyat to the dogs.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tengah maghrib pun kau lalok hidu gam?

      Padam
    2. Lupa... Pengikut ajaran sesat tuhan harun memang lalok masa maghrib.

      Padam
    3. Maghrib kul brapa?tunjuk beriman konon..ikut ajaran setan

      Padam
    4. mana dia tahu bab dosa pahala, itu anak ayam dan anak ular..
      kak kah kah...Matdey 'ular' @ 'bapak ayam'...

      Padam
    5. Ko tahu bab dosa pahala?bela perompak klepek dapat pahala? Ajaran setan ni..

      Padam
  2. ๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜ธ..prOoTt๐Ÿ’จ๐Ÿ’จ


    1. Kita sedang melihat perang baju – kuning lawan merah.

    2. Kuning berjuang untuk membersihkan pilihan raya. Baju merah yang menentangnya tentulah berjuang untuk pilihan raya yang kotor. Oleh kerana kekotoran yang dipertahan oleh baju merah ialah kekotoran Kerajaan, maka merah bersetuju dengan tuduhan baju kuning bahawa Kerajaan bergantung kepada yang kotor untuk menang pilihan raya.

    3. Undang-undang Security Council Act yang baru dilulus oleh Kerajaan memberi kuasa kepadanya mengisytihar keadaan sekuriti dalam mana-mana kawasan berada dalam keadaan bahaya.

    4. Apabila undang-undang ini dikuatkuasa dalam mana-mana kawasan, maka Kerajaan berhak menangkap dan memasuk dalam tahanan sesiapa sahaja tanpa bicara. Jikalau orang itu atau siapa sahaja terbunuh semasa penguatkuasaan undang-undang tersebut, mahkamah tidak perlu mengadakan inquest (pemeriksaan untuk menentukan sebab kematian) ke atas simati. Keluarga simati tidak boleh meminta dari mahkamah supaya sebab-sebab kematian diberitahu kepada mereka.

    5. Mana-mana pihak yang membuat salah semasa menjalankan tugas tidak boleh didapati bersalah oleh mana-mana pihak.

    6. Tindakan baju merah menyerang baju kuning boleh mencetuskan huru-hara dan kacau-bilau di mana-mana kawasan. Keadaan ini boleh menjadi alasan undang-undang sekuriti dikuatkuasakan di mana-mana sahaja.

    7. Sehingga kini baju kuning tidak membalas keganasan baju merah. Tetapi besar kemungkinan baju merah akan berjaya merusuh dengan baju kuning pada 17-19 November semasa Bersih (baju kuning) berhimpun untuk buat demonstrasi.

    8. Jika tidak ada rusuhan pada hari-hari tersebut pun, Kerajaan masih boleh kuatkuasakan undang-undang sekuriti atas sebab ramalan akan berlaku rusuhan.

    9. Sedikit sebanyak baju merah sudah berjaya mempengaruhi Dewan Bandaraya. Kerana baju merah bercadang mengadakan tunjuk perasaan di Dataran Merdeka pada hari dan jam yang sama Bersih berdemonstrasi, maka Bandaraya sudah melarang sebarang tunjuk perasaan dari diadakan di Dataran Merdeka.

    10. Melalui ugutan tunjuk perasaan baju merah sudah secara tidak langsung mengambil alih kuasa Kerajaan. Saya ucap tahniah kepada Jamal kerana sudah jadi de facto PM Malaysia.

    11. Sementara badan Hasil Dalam Negeri sudah menjadi terrorist yang menyerang siapa sahaja kerana dapat bonus, Jamal Red Shirt sudah menjadi pengganas jalanan yang menyumbang kepada keamanan negara.

    12. Syabas Dato. Bila nak dapat Tan Sri?

    sumber: http://chedet.cc/?p=2340

    celahgelegar at 6:32 PM

    BalasPadam
    Balasan
    1. Celah kelangkang telor laboh
      Setakat copy dr blog org lain, baik kau pegi lalok hidu gam dgn mamat kat atas tu.

      Padam
    2. Anjing kesayangan klepek dah nyalak tu

      Padam
    3. Tulisan blog che det dh jatuh level putramerdeka. Menampakkan desperado dan membodohkan melayu.

      Padam
  3. TERBAIK MEMANG KAMI IMANI PUN
    TAK GUNA LAGI SEKONHKOL BQRUA YAHUDI
    ITU PUN YANG KAMI SANJUNG PUN
    MERAH TEERUSKAN PERJUANGAN SUCI INI

    kikikiki... terbaik dari baju merah... teruskan jihad kita jihad islami..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jihad islami palsu..melindungi perompak ajaran islami?ajaran setan daa..barua yahudi sain TPPA..

      Padam
  4. Hahaha...gambar tajudin rahman mmg xleh blahh..๐Ÿ™Š๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™‰๐ŸŒ๐ŸŒ๐ŸŒ๐ŸŒ

    BalasPadam
  5. Kalau baju merah kau nampak.
    Puak dajjal baju kining laknatullah kau diam pulak.
    Dasar penjilat khinzir punya bloger

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab baju merah bebal

      Padam
  6. TAK SABAR TUNGGU 29 NOVEMBER
    BERSIH 5 AKAN DIHAMBAT SEPENUHNYA
    JANGAN BAGI PELUANG UNTUK MEREKA SUMER
    TANGKAP..PENJARA..AJAR BARUA2 SEMUA....

    ... kikikkkiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eeeei takutnye...30,000 demo depan malaysiakini..ramainye.. malaysiakini terus tutup..takut jamal jamban merah samseng tai koo cinggg..

      Padam
    2. Woi 29 nov hang pi dh tkde org 19 nov la bahalol

      Padam
    3. 8.30 memang bahlol kahkahkah....29 november kahkahkah

      Padam
  7. Matdey dapat gelaran baru 'bapak ayam' dan 'ular' oleh sekutunya sendiri, DAP.

    Maka, ahli PPBM atau penyokong Matdey, bolehlah kita panggil anak ayam atau anak ular...

    kah kah kah ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Matdey si ‘bapak ayam’ udah jadi hamba puak kafir harbi
      Dia tersengeh mcm berok jer walau diserang bertubi-tubi
      Muka tebal tiidak tahu malu terima jer walau digelar babi
      Anak ayam & anak ular ikut saja sbb Matdey adalah nabi

      Padam
    2. Matdey adalah manusia yang tiidak ada maruah dan hiina
      Terhegeh menyondol mcm babii walau dikutuk DAP China
      Rela dipanggil apa saja asal dapat teruskan kerja durjana
      Sbb otak barua ni bukan di kepala tapi dekat kepala bana

      Padam
    3. Ular matdey nak patuk mao hoo tang klepek...

      Padam
    4. Madey ‘bapak ayam’ muka tebal tak rasa malu terngadah
      Masih menyondol puak2 biawak babi serupa haram jadah
      Dia tetap terhegeh menyembah DAP walau diicerca ludah
      Kalu Nuat miinta jubor pun, pasti keling tua ini rela tadah

      Padam
    5. Jaga2.. ular nak patuk mao hoo tang klepek..kena terus mampooosss

      Padam
    6. Kasiihan sungguh nasib yang menimpa Matdey petualang
      Dlm Pakatan Haprak tu, dia hanya taraf pak lebai malang
      DAP babii pun tak suka dgn inii mamak biol punya belang
      Hingga diberi gelar ‘bapak ayam’ bermaksud tokey jalang

      Padam
    7. Walau pun Madey sembah DAP, si tua ni teruk kena selar
      Mereka samakan Keliing tua inii dgn ‘bapak ayam’ & ‘ular’
      Tapi Madey tetap juga melutut walau maruah dia tercalar
      Diia tetap terhegeh menyondol walau babii puak itu gelar

      Padam
    8. Jaga2.. ular nak patuk mao hoo tang klepek..kena terus mampooosss

      Padam
    9. Memang tiada marua diri le, inii Matdey jebon memerang
      Dgn Melayu jer, Keling tua inii beranii mau tunjuk garang
      DAP panggil tua kutok ni bapak ayam & ular punya orang
      Dia senyap terhegeh jer walau muka dia diconteng arang

      Padam
    10. Matdey penderhaka ni, UMNO & BN dia mahu kasi runtoh
      Babi pun diia akan rela sembah asalkan Najib boleh jatoh
      DAP gelar ‘bapak ayam’ & ‘ular’, dia tiidak rasa tersentoh
      Sbb otak dia bukan ler di kepala, tapi dekat kepala butoh

      Padam
    11. Setan berpesta mlm ni konon2 dapat modal dari sekor DAP...Nazri pelok DAP semua setan bisu..

      Padam
    12. Madey dulu kata Nuat tiada moral dgn nada penuh takbor
      Tapi dia tau jika bersendirian parti Bersatu akan ke kubor
      Maka disembahnya DAP walau cerca caci puak tu hambor
      Dia berani ambil risiko walau si Nuat mungkin tutoh jubor

      Padam
    13. Jaga2.. ular nak patuk mao hoo tang klepek..kena terus mampooosss

      Padam
    14. Kasihan sungguh dgn Matdey pukiimak pencetus angkara
      Terpaksa dia menahan panas dari PKR & DAP punya bara
      Rela diia teriima walau digelar bapa ayam, ular atau kera
      Tetapi rakyat cerdik & tiidak termakan dgn itu sandiiwara

      Padam
    15. Jaga2.. ular nak patuk mao hoo tang klepek..kena terus mampooosss

      Padam
    16. Madey bersama DAP/PKR hanya taraf bapok kain terselak
      Dia cadang Muydin jadi PM, mentah2 puak DAP/PKR tolak
      Maka Matdey pun angguk jer le, mcm orang yg giila talak
      Tapi cai2 anak ayam/ular terus jer mcm anjing menyalak

      Padam
    17. Pengikut ajaran setan bebal merapu2..blm lagi madey jentik teloq...sori lupa pengikut ajaran setan adalah pondan mana ada teloq...dah kena pulas dengan cina jho lo..

      Padam
    18. Madey pukimak bersama DAP/PKR hanya taraf pak kadok
      Dgn puak biawak babi itu, dia dah kena penumbok cedok
      Puak sekutu berii panggiilan ‘bapak ayam’ & ‘ular’ sendok
      Dia buat biol bebal jer, kalu orang lain dah rasa terdudok

      Padam
    19. Madey akan jadii juara kalu ada pertandingan tebal muka
      Diia buat bodoh bebal saja, DAP gelar bapak ayam celaka
      Demii cita peribadi, dia rela dipanggil ular ke berok ungka
      Mmg langsung tak ada maruah ini bakal penghuni neraka

      Padam
    20. Merapulah pondan pengecut....klepek muka tembok

      Padam
    21. Mao hoo tang masih pegang rekod dunia jenayah klepek terbesar didunia..ingat tu pondan bebal

      Padam
    22. Tidak dapat bayang pembangkang babi nak tadbir negara
      Belum apa-apa lagii pun mereka dah jadi kalut huru hara
      Kalu mereka menang, mestii bercakar seperti berok kera
      Beranii gerentii, akhiir nya akan tercetus perang saudara

      Padam
    23. Ko ada sijil nujum?

      Padam
    24. Sekor DAP bising ko pun merapu..Mao hoo tang klepek dah terkenal seluruh dunia..lagi hebat..muka ko tak malu plak sebab ko pondan bebal..kikikik

      Padam
    25. Kejora dipersilakan menjawab:-

      Maka bertempiklah macai2 Jibo keseronokan ibarat kera2 apabila ada perwakilan DAP mengutuk Tun M dan TSMY. Mari kita lihat hakikat dan hikmah di sebalik apa yang berlaku:-

      1. Ada perwakilan DAP marah betul dengan pimpinan DAP kerana memberi sokongan kepada Tun M dan TSMY di dalam usaha menjatuhkan Jibo. Ini adalah satu tanda bahawa ahli2 DAP sendiri melihat ketua mereka LKS yang berbaiah secara bil-hal kepada Tun M sebagai ketua penentang Jibo.

      2. Ini juga adalah tanda bahawa Tun M dan TSMY tidak tunduk kepada apa-apa desakan DAP di luar kerangka persetujuan untuk menjatuhkan kerajaan kleptocracy UMNO-BN pimpinan Jibo.

      Macai2 hipokrit Jibo ini dulunya melaung2kan benci DAP, kini macai2 ini bertepuk dengan kalimah yang keluar dari perwakilan DAP yang membantai Tun M dan TSMY dan meraikannya seolah-olah ianya adalah ayat-ayat suci.

      Adakah Tun M atau TSMY melatah dengan hinaan perwakilan DAP ini? nampaknya mereka cool sahaja dan tidak melatah, jauh sekali menggadaikan perjuangan alif ba ta mereka.

      Mari kita lihat pula apa kelaku UMNO apabila 'digertak manja' oleh rakan-rakan bukan Muslimnya berkenaan RUU 355.

      Seperti yang diketahui, UMNO telah memberikan lampu hijau kepada PAS untuk membentangkan RUU355. Parti-parti lain di dalam BN yang kononnya telah membaiah Presiden UMNO sebagai pemunya kata putus di dalam segala hal telah memberi kata dua kepada UMNO untuk tidak melakukannya. Mari lihat laporan ringkas ini.


      PUTRAJAYA: MCA, MIC, Gerakan dan Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) membantah pembentangan Rang Undang-undang (RUU) Persendirian mengenai Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016. Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai, berkata rang undang-undang itu bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan terutama Perkara 8 yang jelas menyatakan semua orang adalah sama di sisi undang-undang... "Beberapa parti komponen Barisan Nasional (BN) sudah menyatakan bantahan dalam mesyuarat Kabinet hari ini dan kami juga kesal isu ini tidak dibincangkan terlebih dahulu dalam Kabinet atau Majlis Tertinggi BN. ... Justeru, kami menggesa Ahli Parlimen lain, baik dalam kalangan BN atau pembangkang, supaya membantah pembentangan RUU Persendirian ini bagi menjaga keharmonian dan perpaduan masyarakat pelbagai kaum di negara ini," katanya dalam kenyataan bersama empat parti komponen BN itu.

      Kini UMNO cuba mengeliat dengan bermain dengan isu teknikal kononnya banyak lagi perkara lain perlu dibahas berbanding RUU 355. Kenapa berjanji kalau tidak mampu? Jual janji manis? Nampaknya begitulah

      Sekiranya macai2 UMNO boleh bertempik sorak dengan komen2 DAP yang mereka tuduh sebagai komunis dan sebagainya, mari kita lihat pula apa komen PAS kepada UMNO di atas isu ini.

      "Pas tidak pernah kesah kalau ditipu oleh Umno sekali lagi dalam isu Rang Undang-undang Akta 355 (RUU 355), kata naib presidennya, Idris Ahmad. Ketika berceramah di Kuantan malam tadi, Idris yang juga ahli parlimen Bukit Gantang berkata, Pas dan rakyat negara ini sudah lama ditipu oleh BN. Kita dah pilihan raya 13 kali. Dah 13 kali kita dikencing (ditipu) oleh BN. Sebab tu kita kalah selalu. Jadi kalau kena kencing sekali lagi kita tidak terkejutlah," kata Idris dalam ceramah itu. Bagi beliau, Pas tidak rugi dikencing oleh Umno tetapi Umnolah yang rugi. Ini kerana, menurut beliau, ramai ahli dan penyokong Umno khasnya imam-imam masjid sudah menyokong agar Akta 355 ini dipinda bagi meningkatkan bidang kuasa Mahkamah Syariah. Jadi jika Umno tipu dengan tidak sokong pindaan ini, Umno yang rugi bukan Pas" kata Idris."

      Soalnya sekarang:-

      1. Siapa yang rela dimaki hamun oleh orang bukan Muslim di dalam mempertahankan perjuangan alif ba ta.

      2. siapa pula yang sanggup mungkir janji kepada seluruh Muslim lain demi tunduk kepada kata dua daripada rakan-rakan komponen mereka yang bukan Muslim.

      Siapa sebenarnya yang sedang menjual dan memperolok-olokkan agamanya sendiri demi sokongan, UMNO atau BERSATU?

      Padam
    26. Kejora nampaknya memperbesar-besarkan remehan level grass-root DAP yg menggelar seorang tokoh kelas dunia, Tun Mahathir sebagai 'bapak ayam'. Oleh sebab Kejora terlalu ghairah menerima pakai & taksub/obsessed dgn penghinaan karut ini, kita boleh kategorikan Kejora sebagai pengikut totok DAP atau pun mungkin makhluk khunsa dua alam.

      Sekian dari pengamatan saya & harap ambil perhatian.

      Padam
    27. Matdey & Muydin tak akan berani melatah atau melenting atau marah bila dikutuk cerca DAP kerana DAP adalah tiang sandaran untuk mereka bersandar kekuatan. Demi mendapat kekuatan, mereka rela hilang maruah dan harga diri...
      Mereka bukan tak marah, tapi tak berani marah, mereka berlakon tak marah sebab mereka ini munafiq yg bersandar kekuatan dgn puak kafir...

      Sebab itu Allah dah bagi amaran dlm al-Quran:

      ุจَุดِّุฑِ ูฑู„ูۡ…ُู†َู€ٰูِู‚ِูŠู†َ ุจِุฃَู†َّ ู„َู‡ُู…ۡ ุนَุฐَุงุจًุง ุฃَู„ِูŠู…ًุง (ูกูฃูจ) ูฑู„َّุฐِูŠู†َ ูŠَุชَّุฎِุฐُูˆู†َ ูฑู„ูۡƒَู€ٰูِุฑِูŠู†َ ุฃَูˆูۡ„ِูŠَุงุٓกَ ู…ِู† ุฏُูˆู†ِ ูฑู„ูۡ…ُุคูۡ…ِู†ِูŠู†َ‌ۚ ุฃَูŠَุจุۡชَุบُูˆู†َ ุนِู†ุฏَู‡ُู…ُ ูฑู„ุۡนِุฒَّุฉَ ูَุฅِู†َّ ูฑู„ุۡนِุฒَّุฉَ ู„ِู„َّู‡ِ ุฌَู…ِูŠุนًุ۬ง (ูกูฃูฉ)

      Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.
      (An_Nisak, ayat 138)
      (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).
      (An-Nisak, ayat 139)

      Padam
    28. Othmaman biol dungu, bukan nak ikut DAP...

      tapi nak bagi tahu sikap DAP dan PKR biawak babi, tempat Matdey nak bergantung harap...

      Matdey bukannya tak tahu dan tak nampak kejahatan puak biawak babi itu, tapi demi nak dapat kekuatan bagi menjatuhkan kerajaan BN @ Najib, Matdey sanggup menyondol serupa babi dan merelakan diri disepak terajang oleh puak2 dajal itu...

      Saman juga dgn ngko Othaman, ngko masih sokong DAP yg mencerca caci Matdey dan Muydin kerana DAP tempat untuk ngko dan sekutu Matdey dapat bersandar kekuatan...
      Ngko juga tahu Anwar adalah Dajal, tapi ngko sokong Dajal kerana Dajal itu boleh tolong tumbangkan kerajaan BN @ Najib...

      Ini cakap ngko, Othaman, masa di blog Paupukari dulu:

      OTHMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 2:24 PM

      AnonymousJune 29, 2013 at 12:12 PM menyatakan:
      Sukarno udah conquer mana Negara bung? Indon udah kena kongkeq ada lah ...
      ----------------------------------------------------------------

      Komen balas Othaman Ahmad:

      Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan fahaman Liberal (Kesetaraan) yakni, agama itu semua sama tarafnya, komunisme & agama disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, haram & halal tidak lagi jadi pedoman hidup malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.

      Inilah fahaman yg didukung oleh Ad Dajal Malaysia, si Anus Ibrahim yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila Tun Dol melepaskan Anwar Dajal dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir.

      Padam
    29. Lihatlah pembaca sikap sebenar Othaman si haram jadah
      Sifat talam dua muka munafiq dia Kejora ingin nak dedah
      Dulu Nuat dipanggil Ad Dajal Anus Ibrahim, dimakii ludah
      Kini: ‘Bang Nuat, paku le jubor ini, adik Man bukak tadah’

      Padam
    30. Partii si Matdey yang adik Man sokong kering dan tandus
      Kalu Bang Nuat tak tolong, PRU parti kami akan bungkus
      Inii Bang, adiik Man mahu tadah adik punya lobang anus
      Bang Nuat tunggu apa lagi, batang bengkok sila le hunus

      Kih kih kih …

      Nuat paku jubor Othaman…malatop!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh kaaahhh…

      Padam
    31. John BoDoe biol 12.02 bertanya:
      "Adakah Tun M atau TSMY melatah dengan hinaan perwakilan DAP ini? nampaknya mereka cool sahaja dan tidak melatah, jauh sekali menggadaikan perjuangan alif ba ta mereka.

      Jawapan:

      Mereka mana boleh melatah atau melenting, sbb mereka adalah keldai DAP...keldai tunggangan akan menurut saja walau dipukul dan sebat...

      Padam
    32. Kejora 4:53 sekali lagi membuat perangai lamanya. Petik ayat pasal munafiq dan kemudian tuduh orang munafiq. Ini cara yang salah. Siapa sahaja boleh membuat cara begini.

      Saya juga boleh petik ayat ini dan tuju pada kejora dan kemudian berkata 'hai munafiq, ini amaran Allah untuk kamu sebagai munafiq' tapi pernahkah saya buat begitu? Ini cara orang jahil mengeluarkan kalimah haq tapi digunakan secara bathil.

      Saya hanya berhujah tentang sifat fujur dalam berdebat sbg dalam satu tanda munafiq dan beritahu Kejora mempunyai sifat ini.

      Saya juga pernah membawakan hadith 3 tanda munafiq dan iaitu (1) bila bercakap ia menipu (2) bila berjanji ia mungkir (3) bila diberi amanah ia khinat dan meminta pembaca menilai sendiri siapa yang sedang melakukan 3 amalan ini?

      Kemudian 7:23 berkata Tun M dan TSMY tak melatah sebab mereka tidak berani dan takut. Ini juga cara yang salah.

      Adakah orang yang sengap dengan penghinaan daripada anjing menyalak bukit itu takut? Bukit tak perlu menyalak balik sebab salakan anjing takkan bawa apa2 akibat kepadanya.

      Negative act (tidak menjawab cacian orang) tidak mungkin jatuh kategori munafiq. Positif act seperti berjanji tapi mungkir (RUU 355?) baru ya.

      AlQuran menyebut tentang orang-orang yang dimaki hamun tetapi bersabar dengannya. Adakah AlQuran menyebut orang yang dimaki sekiranya ia benar, ia kena maki balik? Inilah akibatnya orang jahil memetik dan menjual ayat AlQuran tanpa ilmu.

      Inilah salah satu sifat orang mukmin yang disebut di dalam surah al-maidah ayat 54:-

      (ูˆَู„ุง ูŠَุฎَุงูُูˆู†َ ู„َูˆْู…َุฉَ ู„ุงุฆِู…ٍ [ุงู„ู…ุงุฆุฏุฉ:54 )

      Bermaksud 'dan mereka tidak takut kepada cercaan orang-orang yang mencerca'.

      Misalnya Kejora selalu maki saya fasiq dan munafiq. Adakah saya marah dan maki dia balik? Tidak kan, sebab saya melihat salakannya seperti anjing yg menyalak bukit.

      Demikianlah Tun M dan TSMY tidak menyalak balik kepada seorang ahli bawahan DAP. Tiada keperluan apa pun. Bila pula mereka dipukul dan disebat? Ini reka2 cerita dan kemudian percaya dengan rekaan itu. Kronik sungguh budak ni.

      Bgmna pula dengan 'gertakan manja' komponen BN terhadap UMNO sehinggakan sampai hari ini UMNO belum berinl peluang PAS bentangkan usul ini. Ini adalah fakta dsn bukan auta seperti cerita Kejora. Ia masih belum mampu dijawab.

      Bgmn dengan UMNO yang bermain-main dengan RUU355. Ini adalah perangai bolik balik. Tidakkah ini yang memperolok-olokkan agama? Kejora masih tidak menjawab dan kemudian memetik ayat al-quran dengan cara yang bathil dan menuduh orang sbg munafiq.

      Demi deakkah tindakannya itu? Sudah tentu.

      Padam
    33. John BoDoe 8.42

      Samalah John BoDoe munafiq, korang anjing2 Matdey menyalak Najib (bukit), tapi Najib (bukit) tak runtuh & tak menyalak balik.

      Jadi korang anjing2 Matdey ler yg munafiq...

      Kah kah kah....

      Padam
    34. Udah le bodoh sewel pulak tu..

      Kalih tiang gol plak. Ini jawabnya.

      Jibo tak nyalak balik sbb dia adalah singa. Dia ada anjing2 yang dibela mealui dedak utk menyalak bagi pihak dia.

      Salah seekornya ialah kamulah Kejora bebal.

      Dia belum jatuh sebab dia masih diberi tempoh. Tapi tempoh tu makin hari makin pendek. Tak lama dah pun in shaa Allah.

      Tik tok tik tok Kejora terdengar
      Tanda dentuman dah dekat nak tiba
      Kejora tidur dan masih tak sedar
      Najib tumbang Kejora merana.

      In shaa Allah tak lama dah. Aamiin..

      Padam
    35. Sdraku john doe...

      Masuk ini dah 3X Kejora cuba memutar belit konon saya & Tun M menjilat ludah kerana bersama DAP & Anwar Ibrahim menggembling tenaga menjatuhkan Najib. Biarpun begitu, saya dah 2X jelaskan secara rasional kenapa kami berbuat demikian dgn saya menampilkan semula semua posting2 dialog antara saya & Kejora di blog 'parpukari' pd Jun 2013 baru2 INI. kejora dgn licik cuba menipu dgn menampilkan satu posting saya saja yg tidak memberi gambaran jelas & benar.

      Saya memang membantah apa2 gerakan LGBT, pluralisme & Liberalisme sampai saat ini. Kejora hanya pandang satu sudut sempit & menutup mata dalam UMNO pun punya ramai yg mendukung lgbt, pluralisme & liberalisme, termasuk Najib, Khairy Jamaluddin, Azlina Othman & Kejora sendiri.

      Padam
  8. Cara bontot kuning merusuh
    1)Bontot kuning siapa tak faham,
    2)Bontot pukul polis oleh bersih
    3)Bontot kuning Cara hormati ambiga
    4)bontot kuning suka liwat
    5)bontot kuning cium sejenis

    BalasPadam
  9. 7:19 adalah pengikut ajaran sesat tuhan harun sebab ajaran sesat tuhan harun menyuruh pengikutnya lalok masa maghrib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko pengikut ajaran setan tak tahu maghrib kul berapa..tak tahu membela perompak adalah haram...

      Padam
  10. Sertai baju merah tapi lebih percaya kepada Malaysiakini
    Shakira Buang  Hari ini, 9:17 pagi

    Tak boleh runtuhkan bangunan, asalkan dapat patahkan kayu pun apalah!
    (ini aku yang letak)

    Gerakan baju merah semalam mengadakan himpunan berdekatan pejabat Malaysiakini bagi mendesak portal berita tersebut ditutup.

    Himpunan yang diketuai oleh Ketua Umno bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos itu dibuat ekoran dakwaan Malaysiakini mendapat dana daripada Open Society Foundation (OSF) yang dikaitkan dengan jutawaan Amerika Syarikat, George Soros.

    Kehadiran petang semalam dianggarkan sekitar 700 orang.

    Namun, berdasarkan perbualan antara wartawan Malaysiakini dengan salah seorang peserta himpunan itu mendapati tidak semua daripada mereka yang hadir bersependapat bahawa laporan berita yang disampaikan Malaysiakini bertujuan menjatuhkan kerajaan.

    Katanya yang enggan identiti didedahkan, beliau sendiri setiap malam sebelum tidur akan melayari Malaysiakini bagi mengetahui hal ehwal semasa.

    Menurutnya, beliau lebih percaya dengan laporan Malaysiakini berbanding stesen televisyen dan akhbar-akhbar yang cenderung kepada kerajaan.

    "Setiap malam saya baca Malaysiakini, berita yang disampaikan telus tidak ada apa yang hendak disorokkan.

    Mengulas lanjut, lelaki berusia lingkungan 40 tahun itu yang datang dari Bangsar bersama isteri dan anak lelakinya berusia sekitar 10 tahun berkata apa yang berlaku ini adalah agenda politik masing-masing.

    "Ini soal politik masing-masing yang mana merek menggunakan platfom sebegini bagi menaikan nama mereka untuk ditunjukkan kepada ketua-ketua mereka," katanya.

    Malah, beliau juga turut mempersoalkan apakah kemampuan Gerakan Baju Merah.

    "Malaysia ada undang-undang mana boleh kita buat sesuka hati.

    "Apa kekuatan Merah nak pertahan negara," soal lelaki terbabit.

    Katanya lagi, negara Malaysia adalah sebuah negara demokrasi justeru apa yang dilakukan Baju Merah ini juga adalah hak mereka begitu juga apa yang Malaysiakini lakukan sekarang.

    "Kita setiap rakyat ada hak untuk berhimpun kerana kita negara demokrasi.

    "Jadi kita tak boleh marah mereka ini hendak berhimpun, Malaysiakini pun tak boleh marah sebab itu ketua pengarang kamu pun begitu mengamalkan demokrasi, dia boleh jumpa Baju Merah," katanya.

    Malah dalam pemerhatian Malaysiakini juga mendapati rata-rata peserta himpunan yang hadir petang semalam tidak maklum dengan tujuan kehadiran mereka di hadapan pejabat Malaysiakini.

    Rata-rata mereka yang terdiri daripada sekumpulan wanita di pertengahan tahun berkata kehadiran mereka sekadar memenuhi undangan gerakan baju merah.

    "Entahlah, kami pun tak tahu. Datang nak bagi sokongan untuk orang Melayu sajalah kot," kata salah seorang peserta himpunan di hadapan pejabat Malaysiakini di Petaling Jaya.

    Mereka difahamkan datang dari Sungai Buloh bersama lebih 80 orang dengan menaiki bas kilang dan bas persiaran.

    Malaysiakini juga mendapati kehadiran peserta himpunan baju merah petang tadi dihadiri golongan remaja sekitar 14 tahun hingga 18 tahun.

    Mereka yang hadir dengan berbaju merah turut memakai mafla tertulis "Himpunan Merah Maruah Melayu".

    Malah, dalam perbualan bersama Malaysiakini ada di kalangan remaja terbabit berkata kehadiran mereka dalam himpunan baju merah hanya sekadar mendapatkan sejumlah wang.

    Namun, ketika diajukan soalan berapakah anggaran nilai wang tersebut remaja terbabit berlalu pergi meninggalkan wartawan Malaysiakini.

    "Kita orang datang nak ambil duit je kak,' kata remaja terbabit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baju merah ada pijak ke gambar pemimpin2 , tak pernah kan?

      Padam
    2. Buat APA maklumkan nya kepada penyokong bontot kuning itu.
      Bontot kuning pun bawa kanak2 baby kedalam bersih
      Bontot kuning pun bawa golongan lgbt
      Bontot kuning penyokong lgbt

      Lihat video tokong kini punya
      https://youtu.be/JpZT3THXEqg

      https://youtu.be/jhc3z7bcu5c

      https://youtu.be/2aKirLBG6uo

      https://youtu.be/zVFqVwKntlg

      Tokong kini memang patut kena tutup penbawah agenda lgbt di Malaysia ini sebagai orang kena berfikir siapa ITU tokong kini itu

      Pesan pada tokong mini kau ITU tolong jangan bawa budaya suka sejenis di Malaysia ini.

      Melayu hadir merusuh ke tokong kini atas kesedaran budaya sejenis patut di Lenyap budaya sejenis lgbt patut hapuskan..


      Kalau kami pukul wartawan tokong kini yg bawa budaya lgbt itu

      Padam
    3. Pondan mana ada brani..cakap jelebih..

      Padam
  11. Video parodi TMJ sindir baju merah


    Video parodi aksi Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang dimuat naik di Facebook Johor Southern Tigers pada Ahad menarik perhatian netizen.



    Ia menunjukkan sekumpulan lelaki berbaju merah melakukan demonstrasi gerak langkah silat.

    Seorang lelaki kelihatan di tengah-tengah kumpulan dalam kedudukan separa bulat dilihat menjerit sebelum seorang lelaki lain memukulnya menggunakan dua rotan. Seorang lagi lelaki menghentaknya dari arah belakang menggunakan batu bata.

    Video tersebut seterusnya memaparkan Tunku Mahkota Johor berbaju dan bertopi biru serta memakai cermin mata hitam dengan wajah yang bengis.

    Beliau kemudiannya melepaskan beberapa tembakan menggunakan pistol sebelum berpaling ke arah kamera, sambil mengangkat bahu dan beredar.

    “Saya berada bersama Bangsa Johor yang melambangkan perpaduan. Kerana perpaduan adalah ‘formula’ untuk negara ini bergerak ke hadapan, bukan keganasan dan kebencian.

    “Senjata tidak membunuh manusia, manusia yang saling membunuh. Keganasan dan kebencian tidak akan menjadikan negara ini tempat yang lebih baik. Kekal positif. Salam penuh kasih sayang,” katanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jamal jamban merah kena tembak dengan TMJ? Mampos tak jamban merah ni?

      Padam
  12. Patut lah mukhriz buat donno jer rayuan nuar muse sebab nuar muse penipu..

    BalasPadam
  13. Noh Omar muka samseng..adik penjenayah..

    BalasPadam
  14. Persamaannya ternyata ada.
    Penaklukan ekonomi mungkin mengambil masa yg panjang mungkin melebihi 5 tahun.
    ***********************
    Hanya untuk bacaan. Tiada agenda politik. Berbentuk pengetahuan dan bukan utk berdebat.

    ZIMBABWE TODAY IS M'SIA TOMORROW.

    Apa yg saya tulis dibawah ini ada dari pengalaman yg saya lalui selama 20 diZbwe. Mungkin banyak kekurangan dari segi 'facts and figures' tetapi dari apa yg sdg berlaku disini, banyak persamaannya dengan apa yg dilakukan olih kerajaan China terhadap Zbwe melalui GLC2nya.

    Tidak mustahil, tidak lama lagi, perkara yg sama berlaku dinegara kita. Nahuzubillah.

    China telah lama "melabur" dalam pelbagai projek infrastruktur di Zimbabwe sejak 1980 dengan nilai sebanyak USD5 Bilion.

    Antara puluhan projek China di Zimbabwe, yg menarik perhatian saya adalah pada tahun 2012, yg mana China "membantu" membaikpulih rel keretapi di Zimbabwe.

    Selepas 4 tahun projek keretapi itu bermula, pada hari ini, China telah berjaya mengawal 80% dari ekonomi dan pentadbiran negara Zimbabwe dan menjadikan Zimbabwe seperti sebuah koloninya di benua Afrika.

    Matawang Yuan, baru2 ini, juga telah di jadikan matawang rasmi di Zimbabwe apabila China mengecualikan pembayaran balik hutang sebanyak USD40 juta kpd negara tersebut.

    TERNYATA PENJAJAHAN BENTUK BARU BUKAN LAGI SECARA KETENTERAAN, TETAPI BERLAKU SECARA PENAKLUKAN EKONOMI OLEH KUASA BESAR DUNIA TERHADAP SEBUAH NEGARA YG LEMAH PENGURUSAN EKONOMINYA.

    RAKYAT ZIMBABWE TERPAKSA MENANGGUNG AKIBAT DARI KESILAPAN DAN KELEMAHAN PENTADBIRAN KERAJAAN MRKA YG DI PIMPIN OLEH MUGABE.

    Barang dijauhi Allah, Malaysia menjadi seperti Zimbabwe. Tapi dari apa yg sdg berlaku skrg, musibah yg sama akan melanda kita klu kita tidak mengambilnya Zbwe sebagai iktibar dan belajar
    dari kesilapan itu.

    Zbwe is the only country in the modern world, not having her own currency. Zbwe is a Multiple Currencies Economy country since 2003 where US Dollar is a denominator. Worst part is, not only unacceptable by her neighbouring countries, the Zim$ not even desired by the Zbwean itself.

    Ketika inilah China mencurahkan pelaburannya dgn membina airport baru, membaikpulih lebuhraya, bandar baru ber-ala China dan perkampongan China sehinggakan terujud
    Little Beijing in Harare.
    Penduduk cina diseluruh Zbwe lebih kurang 80-90 ribu. Hampir sama dgn the 'borne and bread whites' dinegara tersebut.

    Rakyat China yg berkerja diZbwe dan org2 tempatan yg berkerja dgn syarikat China dibayar dgn Remimbi atau Yuan. Terdapat juga emas dan logam dari org2 tempatan dibayar dgn Remimbi dan adakalanya dibayar dgn barang2 peralatan rumah buatan China yg inferior kualitinya.

    70% rakyat Zbwe adalah terdiri peasant atau kaum tani. Mrka dah jemu utk ambil peduli 'apa yg betul' dan 'apa yg salah' yg dilakukan olih krjaan mrka.
    Tiba masa mengundi, mrka mengundi. Yg mrka perlu ialah air yg cukup bukan Mugabe. Mrka akan menikmati 'bumper harvest year' pd bulan Jun klu cukup hujan bulan January.
    Mrka bukan tak tahu kezaliman Mugabe yg selama ini merosakkan negara, tetapi mrka dah sampai ketahap benci utk berbuat sesuatu.

    Jgn ketawa kan saya. Apa yg saya alami dari 1995 hingga sekrang, 20 tahun lama nya, sdg berlaku dinegara ini.

    Our country is beserk. Klu 1MDB tidak di selesaikan kita akan jadi mangsa America. Skrg ni, apa yg Najib cuba lakukan ialah "cuba keluar dari mulut Buaya (amerika) dengan mengunakan kuasa Naga (China)".

    Dalil2 yg negara kita menjejaki Zbwe telah banyak berlaku dan banyak lagi akan berlaku dlm masa yg amat pantas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Contoh:
      •Apabila banyak cawangan bank ditutup, money changer akan mengikuti dan foreign currencies spt USD akan sukar didapati. Black market yg taboo kpd Bank Negara akan muncul.
      •budget negara tipu salah satu darinya. Kerap berlaku diZbwe.
      •tarik subsidi krjaan meyebabkan barang2 dapur jadi bertambah mahal.
      •Tidak mustahil Felda akan dimiliki syarikat China dgn hanya membeli share FGV dan tak mustahil jika minyak sawit didagangkan dgn Remimbi. Peneroka Felda akan dibayar dgn matawang cina. Kedai 1Msia akan dipenuhi dgn barang2 buatan China yg mutunya substandard dan inferior.
      • Pelabur dari barat kurang minat melabur di Msia krna tak yakin akan ditawarkan project krna GLC China telah bertapak dgn kuat dan menguasai penjawat2 awam. Bila kurang pelaburan dari barat, maka akan berlaku kekurangan Foreign Exchange dlm negara yg akan mengakibatkan nilai ringgit turun dan terus turun.
      • credit rating negara akan menurun yg akan meyebabkan 'access negara to foreign capital' menjadi sukar dan mahal.

      Tunggu!! tak lama lagi, dipasarraya kita hanya dpt membeli buah2an tempatan saja. Klu ada epal dan anggur pun, didatangkan dari cina.

      Saya ulangi, apa yg saya tulis ini adalah berdasarkan pengalaman saya selama 20 tahun diZbwe.

      Apa ada utk rakyat sesebuah negara sekiranya letrik, air dan telekomunikasi dimiliki orang.

      Selamatkanlah negara ini dari di REMIMBIrised atau YUANised olih China.

      Sekian pandangan dari saya.

      Dr. Hassan Ali.

      Padam
    2. Ini yg dikehendaki oleh pakar BRICS klepek..

      Padam
    3. Hutang yg baru ditandatangi klepek 144 billion..

      Padam
    4. Gaya sembang tu macam thn depan nak baรฑkrup saja. Atau sembang kedai kopi nih

      Padam
    5. Lupa selama ini buah2 epal dan anggur datang dari america, new Zealand,china Dan Taiwan.

      Cuba cerita dengan aku bertahun2 lama nya ADA ke buah tempatan ke dalam pasaraya Malaysia ini cuma ADA pun durian je ketika musim je dari zaman tun m sampai sekarang tak ADA pun buah tempatan dipasaraya Malaysia ini..

      Cuba cerita dengan aku siapa buat lambakan barang made Ini China, jepun Dan korean kalau bukan tun m suruh tandangan perjanjian bebas China ASEAN.
      Zimbabwe berhutang dengan china
      Tun m penah berhutang dengan jepun
      Tun rakzak pun penah berhutang dengan world Bank bina felda

      Jadi Zimbabwe berhutang dengan China dia tak dapat bayar jadi dia kena guna Wang tukarang yuan ITU je China minta, Zimbabwe tak lagi mengunakan Wang dollar USD 'sila berfikir adakah Negara dia jajah, perjanjian dengan China senang je pakai yuan Dan tak gunakan lagi dollar amerika itu jadi hutang langsaikan oleh Zimbabwe ini perjanjian menang2 di lakukan antara Zimbabwe dengan china

      Padam
    6. Lepas tu cina kontrol syarikat2 malaysia..sekarang bandar malaysia china pegang 60peratus stake..najib klepek bagi insentif cukai..siapa kontrol?edra sape punyer?kalo pinjaman Ecrl tak boleh jelas dlm 20 tahun adakah cina tak akan ambik alih?

      Padam
    7. Malaysia dah ada hutang 655 billion..tambah hutang baru 144 billion dantanggong hutang 1mdb 50biilionn .jumlah 850 billion..tak masuk tuntutan timbangtara IPIc 26billion lagi..bagaimana nak bayar?ape akan jadi ?

      Padam
    8. Betul Tun M berhutang dengan Jepun.

      Tapi disebabkan ada feasibilty study semua hutang tu boleh dibayar pada masanya. Siap ada keuntungan berkali lipat lagi.

      Najib berhutang dgn China apa feasibilty studynya?

      50b hutang 1MDB pun tercungap2 nak bayar.

      Belum kira tuntuan IPIC AABAR lagi.

      Pastu bangga la dgn keadaan Zimbabwe?

      Orang yang sayangkan negara akan minta simpang jadi macam Zimbabwe. Kamu pula nak cuba justify keadaan itu?

      Dan kamu boleh panggil diri kamu warganegara yang cintakan negara?

      Cintakan dedak adalah.

      Padam
    9. 1mbd dah tak banyak hutang ia jadi macai pro-tun m, bising pun tak guna ia hutang Malaysia belum lagi mencapai,

      APA China lakukan selamatkan ekonomi Zimbabwe dengan hapuskan hutang Dan tak lagi gunakan Mata Wang USD amerika ITU ADA faham angap menang2 di lakukan China pada Zimbabwe ITU.
      Kalau amerika bagi pinjam semua bank negara jual pada dia ADA faham tak

      rel keretaapi milik Zimbabwe,
      Zimbabwe lebih bijak dari tun m ITU ia guna yuan dari USD itu.

      Aku masih ingat lagi cadangan tun m nak guna mata jepun sebagai sandara pada dollar tapi cadangan ITU di tolok oleh jepun,koren Dan China ia sebab nya ia akan menguntungkan jepun seorang

      , kami makan dedah 'anda hina kami ini 'anda tak menang jika anda terus menerus menghina orang miskin

      Padam
    10. Pendedak 12;43..

      Mengapa lemas atas daratan?

      1MDB tak banyak hutang dah? Mana kamu kutip auta ni? Aku rasa aku dah tau mana kamu kutip fakta2mu, mesti dalam majlis penerangan jibo kan. Patutla banyak auta daripada fakta. Wake up man, pls wake up.

      2. Hutang terakhir 1MDB yang diketahui semua adalah 50b. Ambik kira faedah sudah berapa? Tak banyak kamu cakap? Cakapla susut tapi masih banyak. Bila dicampur faedah tak susut apa sangat pun.

      3. 1MDB sudah tiada cara untuk dapatkan wang. Hutangnya diambil alih oleh kerajaan, pemegang saham tunggal sykt ini. Disebabkan semua ahli kabinet adalah bertaraf macai maka hutang terkini rakyat dah tak boleh nak tau.

      3. Itu belum dikira tuntutan timbang tara IPIC puluhan billion yang nampak hampir pasti Malaysia akan kalah (takkan aku nak suap lagi kot). Bayangkan kalau keputusan diberikan berserta faedah bermula tarikh default. Nampak dah certain death. Jibo ke China menggadai negara hanya sekadar mampu sambung nafas sahaja. Hujungnya makin sesak. Kalau Jibo yang beriman dengan cash is kinh tak jatuh Malaysia akan tumbang dan habis terlelong, mohon disimpangkan Allah.

      4.Bgmn kamu boleh kata pakai Yuan itu baik? Di mana patriotik kamu? Dan kamu banding pula dgn USD? Hakikatnya pakai yuan atau USD kedua2nya tak baik. Berbanggalah dengan ringgit, bukan matawang negara lain. Ia adalah neo kolonialisme.

      5. Tun M pernah cadangkan dinar bagi perniagaan di antara OIC, itu betul. Barangkali Tun M juga pernah cadangkan guna Yen berbanding dolar, tapi cadangan ini adalah untuk perniagaan antara negara dan bukan dalam negara.

      6. Tujuannya adalah supaya negara2 lain tidak terkesan dgn perubahan nilai dolar dalam jual beli antarabangsa. Ini perkara biasa. Kalau cadang ringgit sapa nak.

      Kalau kamu tak tau, mai aku bgtau. Dulu selatan thai terima ringgit sbg medium wang di sana, tapi hari ini tidak lagi. Dulu kalau nak keluar negara tak perlu tukar matawang semua semasa di Malaysia sbb boleh tukar di sana. Sekarang kalau tak tukar siap2 boleh putus bekalan di luar negara sebab kebanyakan money changer di luar negara dah taknak simpan ringgit ni. Sedarkah kamu perkara ini memang benar-benar berlaku?

      7. Apa yang berlaku di zimbabwe ialah yuan jadi matawang negara. Ini bukan biasa lagi tapi neo kolonisme. Sebuah negara menjadi wilayah jajahan tidak langsung sebuah negara lain.

      8. Pernah ke Batam? Tengoklah bgmn wilayah Indonesia ini menjadi jajahan tidak rasmi Singapura.

      9. Sekarang kita bercakap tentang risiko seluruh Malaysia menjadi wilayah jajahan tak langsung China. Kamu setuju? Di mana letaknya patriotikmu? Kepada dedakkah?

      10. Sekiranya kamu rasa terhina kerana dipanggil pendedak itu adalah kerana memakan dedak itu yang menjadikan manusia hina.

      11. Seperti yg aku pernah hujahkan dedak adalah mknn haiwan dan manusia yg mkn dedak akan berperangai spt haiwan:-

      Bodoh seperti lembu, tak mampu beza betul dan salah, asal tuan suruh ja kena buat.

      Setia seperti anjing, membela sang tuan walaupun kerjayanya penyamun. Menyalak dan menggigit orang-orang yang cuba menghalang sang tuan daripada terus menyamun.

      Tuli seperti ayam, sanggup makan hingga gemuk walaupun tahu akhirnya adalah disembelih.

      Bila aku hina orang miskin?. Aku hanya memanggil pendedak sebagai pendedak. Omputeh kata calling a spade a spade. Kebetulan mungkin dedakmu hanya hampas dan demikian kamu rasa ia penghinaan kepada orang miskin. Bgmn dengan dedak 2m kpd Mad Maslan dan dedak 1m kpd Shahrir Samad. Ini bukan aku buat cita tapi pengakuan.

      Kamu pergi tanyalah seluruh masyarakat di luar dunia dedak kamu apakah mereka suka dengan pendedak jibo yang buat kerja2 kelentong bagi pihak Jibo?

      In shaa Allah dengan meluatnya majoriti Malaysians kepada jibo dan pendedak2nya yang berterusan membela dan spin untuk pihak Jibo kami akan menang.

      Mudah2an Aamiin.

      Padam
    11. Another remarkable write-up from my dear brother, john doe. Keep it UP and On..!!

      Salam perjuangan.

      Padam
  15. Azmin Ali adalah seorang pemimpin celaka.... Anak Beranak Ali pukimak Azwan Ali pon pondan tua sial, muka tak tahu malu. Umi Hafilda Ali macam pelacur jalanan RM15 sejam..

    Anak beranak Ali memmang haramjaddah celaka...Ali memang terseksa lah kau dalam kubur ada anak anak sial macam Azmin Ali...muntahkedarah duit rakyat..nak jadi memteri besar tak tau buat kerja..

    Pak Ali kau memang celaka lahir anak macam celaka..

    BalasPadam
  16. Matdey kalau dgn sesama Melayu kemain lagi dia ini juah
    Tapi dengan puak kafiir DAP, terkedu ler dia makan kuah
    Puak2 itu label diia bapa ayam dan ular, diia sentap buah
    Tunduk bodoh je dihina caci, memang le tak ada maruah

    BalasPadam
  17. Matdey dah terpesong hanyut ke arah sesat punya ‘jihad’
    Dia bukan tak tahu puak kafir DAP anti Melayu dan jahat
    Tapi Matdey masih jua menyondol nak teruskan muslihat
    Dia rela dihina caci dan serah kepala untuk dipaku pahat

    BalasPadam
  18. Walau dihiina puak DAP, Matdey akan terus jugak melobi
    Dia buat bodoh bebal saja bila puak tu serang dia bertubi
    Bahkan diia sanggup turut kalau diugut, ajak makan babi
    Dan caii2 akan ikut sbb Matdey adalah tuhan & juga nabi

    BalasPadam
  19. Madey masa berkuasa dulu diberi gelaran sbg Negarawan
    Namun kinii udah bertukar jadi anjing kurap sasau sawan
    Kini udah tergadai maruah dan jadi lebih hina dari haiwan
    DAP label dia ular & bapa ayam, dia tak beranii nak lawan

    BalasPadam
  20. Mmg tak ada otak dan tak ada maruah Matdey penyamun
    Dlm puak haprak, DAP ibarat durian, Matdey hanya timun
    Langsung tak berani lawan bila puak kafir tu maki hamun
    Dilabel ular & bapa ayam pun diia bodoh jer mengelamun

    BalasPadam
  21. M.elayu
    A.kan
    H.ancur
    A.pabila
    T.urut
    H.asutan
    I.blis
    R.akus

    BalasPadam
  22. Matdey kalau sesama Melayu, kemain dia garang & rakus
    Tapii dgn puak kafir DAP, dia penakut mengalahkan tikus
    Dilabel ular dan bapa ayam, diia diam je mcm ikan kukus
    Nak lawan tak beranii, takut nantii Bersatu kena bungkus

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora nampaknya memperbesar-besarkan remehan level grass-root DAP yg menggelar seorang tokoh kelas dunia, Tun Mahathir sebagai 'bapak ayam'. Oleh sebab Kejora terlalu ghairah menerima pakai & taksub/obsessed dgn penghinaan karut ini, kita boleh kategorikan Kejora sebagai pengikut totok DAP atau pun mungkin makhluk khunsa dua alam.

      Sekian dari pengamatan saya & harap ambil perhatian.

      Padam
    2. Othaman biol dungu 6.54, bukan nak ikut DAP...

      tapi nak bagi tahu sikap DAP dan PKR biawak babi, tempat Matdey nak bergantung harap...

      Matdey bukannya tak tahu dan tak nampak kejahatan puak biawak babi itu, tapi demi nak dapat kekuatan bagi menjatuhkan kerajaan BN @ Najib, Matdey sanggup menyondol serupa babi dan merelakan diri disepak terajang oleh puak2 dajal itu...

      Saman juga dgn ngko Othaman, ngko masih sokong DAP yg mencerca caci Matdey dan Muydin kerana DAP tempat untuk ngko dan sekutu Matdey dapat bersandar kekuatan...
      Ngko juga tahu Anwar adalah Dajal, tapi ngko sokong Dajal kerana Dajal itu boleh tolong tumbangkan kerajaan BN @ Najib...

      Padam
    3. Ini cakap ngko, Othaman, masa di blog Paupukari dulu:

      OTHMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 2:24 PM

      AnonymousJune 29, 2013 at 12:12 PM menyatakan:
      Sukarno udah conquer mana Negara bung? Indon udah kena kongkeq ada lah ...
      ----------------------------------------------------------------

      Komen balas Othaman Ahmad:

      Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan fahaman Liberal (Kesetaraan) yakni, agama itu semua sama tarafnya, komunisme & agama disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, haram & halal tidak lagi jadi pedoman hidup malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.

      Inilah fahaman yg didukung oleh Ad Dajal Malaysia, si Anus Ibrahim yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila Tun Dol melepaskan Anwar Dajal dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir.

      Padam
    4. Kpd pembaca blog yg budiman..

      Masuk ini dah 3X Kejora cuba memutar belit konon saya & Tun M menjilat ludah kerana bersama DAP & Anwar Ibrahim menggembling tenaga menjatuhkan Najib. Biarpun begitu, saya dah 2X jelaskan secara rasional kenapa kami berbuat demikian dgn saya menampilkan semula semua posting2 dialog antara saya & Kejora di blog 'parpukari' pd Jun 2013 baru2 ini. Kejora dgn licik sekali lagi cuba menipu dgn menampilkan satu posting saya saja yg tidak memberi gambaran jelas & benar.

      Saya memang membantah apa2 gerakan LGBT, pluralisme & Liberalisme sampai saat ini. Kejora hanya pandang satu sudut sempit & menutup mata dalam UMNO pun punya ramai yg mendukung lgbt, pluralisme & liberalisme, termasuk Najib, Khairy Jamaluddin, Azlina Othman & Kejora sendiri.

      Padam
  23. Bersih konon nak bersihkan....tapi sendiri tak bersih...kenapa tak bersihkan Lim Guan Eng??

    Inilah org org yg berak main calit calit aje...memang kotor.!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua orang tahu LGE sedang melalui proses itu di mahkamah.

      Jibrosgate dengan 1001 skandalnya bila lagi?

      Padam
  24. Sedih jugak tengok mamat2 baju kuning yang beriya iya untuk 'bersih'. Pasal tu citer diatas ni sebenarnya provokasi untuk menggertak rakyat dimana saya rasa tak ada apa2 yang perlu diuarkan oleh baju kuning. Almaklumlah tarikh demo nak dekat oleh itu mereka akan buat pelbagai citer untuk meraih rakyat supaya sertai 'bersih' baju kuning

    Tak sangkanya baju kuning disokong oleh Madey dan Midin - PENJILAY LUDAH SENDIRI

    Hidup UMNO ....

    BalasPadam
  25. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini HANDAYANI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya silahkan kunjungi situs/website AKI MAULANA ~>KLIK DISINI<~  yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    BalasPadam