Ahad, 6 November 2016

HOT Video ~ Politik Pemimpin vs Politik Rakyat..!


Semalam di majlis kenduri kahwin pelbagai lapisan dan latar belakang masyarakat duduk bersama..! Macam macam isu yang diperbualkan dikalangan rakyat jelata..! 

Dari Isu China..! Isu kegagalan kudeta MB di sebuah negeri yang digagalkan oleh Sultan sendiri..! Hanya arahan dari seorang perempuan maka mahu ditukar seorang MB yang pada masa tersebut berada di luar negeri..! Isu pemimpin pemuda negeri yang bertukar jawatan kerana di tangkap dalam keadaan basah..! Isu bekas pegawai peribadi yang mahu diserap ke jawatan ke dua terpenting SPR ditolak oleh Agong dan yang paling hangat@hangit didalam pasaran adalah harga minyak masak dan GST..!

Semuanya menuding jari..! Apa pun rakyat ada isu dan bukti..! rakyat hari ini ada maklumat dan sumber yang cukup dipercayai..!

Mana mahu lari???


Mad Maslan di diatas ni hanya contoh bagaimana kerajaan Najib hari ini semakin buruk dan teruk..! Mad Maslan boleh kata jawatannya sekarang tidak ada kena mengena dengan harga minyak dan minyak masak..! Tapi dia mungkin lupa bahawa apa yang pernah dia momok dan hujahkan semuanya perlu dipertanggungjawabkan..! Jangan lari..!

Begitulah suasana suram politik pemimpin yang bakal berdepan dengan politik rakyat didalam PRU 14 yang akan datang..!

Hujan selebat mana pun..! biar guruh dan kilat sabung menyabung..! Namun pasti hujan akan berhenti..!!!

Semuanya ada nokhtah..! Ada fullstop..!

Tunggu..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!


108 ulasan:

  1. Berhentila menhasut.dari tabur fitnah..hujan pun berhenti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fitnah saman selasa depan.

      Amalkan zikir ni cai.
      Biar kurang sket bodoh tu

      Padam
    2. Cacai pondan bebal hanya pandai tuduh fitnah....merapu2 lah tak reti nak buktikan fitnah..sakit mental

      Padam
    3. Bro 2:03...
      Kita rakan seperjuangan membuat pendawaan dgn hujah berlandaskan fakta kukuh. Kejora @ Keris Berayon @ Nek Tempoyak membuat tohmahan/fitnah berlandaskan 'fuckta lucah'.

      Itulah perbezaannya.

      Padam
    4. Sangat benar kata2 pak Othman itu.

      Kejora, kalau rasa nak sakit jantung baik kamu berhenti ja dok berterusan menipu dan membela kebathilan si penyamun

      Padam
  2. Majlis peguam kata dia tak kisah terima Dana dp Soros . habis yang korang menyebok Najib terima Dana dp Cina APA HALLLLLLL.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Majlis peguam tak kisah sebab polis boleh sisaat akaun dia..

      Padam
    2. Habis tu kalau semua tak kisah, buat apa bising.
      Buat tak kisah sudah laaa....

      Padam
    3. Dia tahu ko bebal sebab tu dia tak kisah..repotlah polis..

      Padam
  3. (6:115) The Word of your Lord is perfect in truthfulness and justice; no one can change His words. He is the All-Hearing, the All-Knowing.

     (6:116) (O Muhammad!) If you obey the majority of those who live on earth, they will lead you away from Allah's path. They only follow idle fancies, indulging in conjecture.83

    83. One need not follow the way of life of the majority, for the majority tend to follow their conjectures and fancies rather than sound knowledge. Their beliefs, their ideas and concepts, their philosophies of life, the guiding principles of their conduct, their laws - all these are founded on conjecture. On the contrary, the way of life which pleases God, was revealed by Him and hence is based on true knowledge rather than conjecture. Instead of trying to discover the way of life of the majority, a seeker after truth should, therefore, persevere in the way prescribed by God, even if he finds himself to be a solitary traveller.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib dah ingkar larangan tuhan..tuhan melarang mencuri merompak dan menipu..najib buat jugak rompak duit 1mdb 2.6 billion..cai2 pondan bebal subahat membela Mao Hoo tang kepla prompak..

      Padam
    2. Bukan ke kepala perompak ialah madey...kroni untung beratus billion..buat perjanjian tol dan letrik yg berat sebelah hingga rakyat dan kerajaan rugi berbillion ringgit dan menanggung kos hidup yg tinggi...

      Padam
    3. Seperti kata pak Othman, macai jobo hanya kemukakan auta dan kelucahan sahaja bila berhujah

      Padam
    4. Maaf jibo bukan jobo. Saya bukan Kejora

      Padam
  4. Mad maslan 3 suku..cacai2 jadi bebal..otak beku

    BalasPadam
  5. Tanda-tanda Malaysia dah tiga bulan bangkrap ialah minyak masak naik harga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tuu..isu minyak masak memang hangat diperbialkan di mana jua, dari bilik tidur, dalam rumah ke warong, ke pasar, ke kenduri kahwin dsbnya. Apa ketidaknya...

      1. Rakyat Dah MASAK dgn tingkah Najib & Rosmah serta gerombolan kutu2nya.

      2. Oleh sebab keperitan hidup gara2 GST untuk bayar hutang pembaziran & pemborosan Najib & Rosmah, serta pengangguran dek pembuangan kerja & lepasan sekolah/universiti kian meningkat.. rakyat betul2 Dah Naik MINYAK.

      Jika Najib & Rosmah tidak dinyahkan dari Putrajaya, hutang negara akan bertambah, menimbun-nimbun sampai kiamat pun tak habis dilunaskan.

      Apakah perlu ada kereta api letrik di pantai timur sedangkan kita semua tahu perhidmatan kereta api tidak pernah mendatangkan pulangan yg menguntungkan. Lagipun, aktiviti perekonomian & jumlah penduduk di pantai timur tidak strategik & tidak fiskal. Dari segi aspek georafi pun ianya tidak mengalakkan kerana banjir musim tengkujuh. Apatah lagi, bila dikenangkan kos dinaikkan dari RM25 bilyon..tup..tup..jadi RN55 bilyon.

      Padam
  6. Betollah cai ngok..bebal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko bebal kelas satu mana tau kenapa mao hoo tang naikkan harga minyak masak dan petrol..harga minyak dunia turun tapi mao hoo tang naikkan harga petrol..yg bebal mana reti..ko reti tahan tengkok bila mao hoo tanag nak sembelih..

      Padam
    2. 2.21 sembang ekonomi hrga naik turun mcm handal.sembng ikut ikutan tnp fakta serlahkan kebebalan kesundalan maha tinggi

      Padam
    3. Ko jer yg handal?ko nak fakta yg mcm mana?kalo dah bebal memang tak ngaku..perompak dibela..kerja orang cedik ker?

      Padam
    4. Ko tere jugak..otak bergeliga setaraf otak mad masalan 3.75..ha3

      Padam
    5. Masih terngiang-ngiang di telinga dulu Mat Malasan klentong konon GST akan menstabilkan harga barang, malah akan menurunkan. Rupa2nya harga barang tak turun..sebaliknya dia, Najib & kutu2, terutama si Kejora pulak yang 'menurun' bagai jembalang merasuk-sakan.

      Padam
    6. Kedua2nya lulusan University of Kleptocracy di Jibrostan

      Padam
  7. 4:83. When there comes to them some matter touching (public) safety or fear, they make it known (among the people), if only they had referred it to the Messenger or to those charged with authority among them, the proper investigators would have understood it from them (directly). Had it not been for the Grace and Mercy of Allah upon you, you would have followed Shaitan(Satan), save a few of you.

    BalasPadam
  8. Othman oii mne ko.Pihak berkuasa keuwangan Spore dilapurkn telah mengesahkan tiada apa2 transaksi pemindahan dana yg melibatkn 1mdb.Kenyataan tersebut telah dipeti oleh bloomberg melalui entri 5/11/2016.Walaubagaimanapun untu pengesahan akan kesahihan maklumat tersebut kita harus menunggu entry yg akan dikeluarkan oleh Wsj&Sr sedikit masa lagi
    Diketahui umum Wsj&Sr adalah satu pertubuhan berta yg berwibawa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apakah setiap posting dalam b. Inggeris itu datang dari saya? Anyway, I'm glad there are many who can write good English.

      Padam
  9. Admin siapa ketua pemuda umnongok yg kena tangkap sedang basa hkuyup?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mat syabunnn

      Padam
    2. Ustaz kaunseling bini orang pkl 2 pagi dlm bilik hotel.

      Padam
    3. Di mana dia kaunseling? Di PD ka? Sapa nama pompuan tu? Putus terpaksa ka?
      Berhati-hati main cita peribadi orang lain yang tiada kepentingan. Nanti keluar cita2 yang sama plak.

      Padam
    4. Ooo itu jawapan sibebal kelas satu

      Padam
    5. Mah oh mah...bulu mah lekat kat hdung bang mat

      Padam
    6. Mat sabun kena hukum tak?pempuan tu ngaku dia diupah oleh anuar musang..cai bebal mana tahu

      Padam
    7. Tak hukum sbb pendakwa salah no bilik hotel da..tapi celup byk kali dah.dedakian mana tau..

      Padam
    8. Kena tangkap khalwat aje laaa. Tak kena hukum, hehehe.

      Padam
    9. Cai bebal mana tahu

      Padam
  10. Doj - Dept of Jamban
    Fbi - Fuxking Bitch Intelligent

    Senyap je tanpa apa-apa berita. Hangpa dua-dua agensi ni dah makan dedak najib jugak ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Loor selama ni kami ingat kes lamabat berjalan pasal banyak workload. Almaklumlah negara besar dan rakyat pun ramai.

      Rupa2nya cai jobo ni ada cerita sensasi lain diorang ni makan dedak Najib jugak ye cai?

      Kongsi la cita sikit cai brp diorang dapat? Mesti banyak tak macam kamu dapat hampas je kan?

      Kalau dapat la, ni bukan aku buat cita, tapi kamu yang bukak cita ni...

      Padam
    2. Cai jibo bukan cai jobo. Maaf typo, tiada niat guna kalimah kegemaran Kejora.

      Padam
    3. Yer doj makan dedaknajib..nanti najiib maohoo tang balik dari cina dia tambah lagi..DOJ pesan orang islam dilarang bela perompak..

      Padam
    4. Bros john doe & Sarawak Scholar, Salam & good greeting..

      I'd like to bring to your attention that the outgoing President Obama used to address this message which I still keep in my files....

      “To the Muslim world, we seek a new way forward, based on mutual interest and mutual respect. To those leaders around the globe who seek to sow conflict, or blame their society’s ills on the West, know that your people will judge you on what you can build, not what you destroy. To those who cling to power through corruption and deceit and the silencing of dissent, know that you are on the wrong side of history, but that we will extend a hand if you are willing to unclench your fist.
      (President Barack Hussein Obama’s Inaugural Address).

      Perhaps it would be more intersting if you guys can give your opinion on the above quotation made by President Obama.

      Padam
    5. Pak Othman.

      Mohon jawab dalam BM....

      "Dan kata2 itu terkelepek jatuh betul2 di atas muka sang Kelepet" (sila guna intonasi pak belalang semasa bercakap dengan sultan".

      Tapi Kelepet muka tak tahu malu, buat selamba ja apa pun.

      Padam
  11. Lucu video muka mad maslan pakar GST turunkan harga barang ni..dah viral..harga barang makin naik..barang mad maslan turun

    BalasPadam
  12. John Bo Doe, bukan setakat rakyat Malaysia yang makan dedak, Doj & Fbi pun makan dedak. Kau sebutkan sapa pun, semua dah makan dedak.
    Muahaha...

    Doj & Fbi - buat kerja terhegeh hegeh mcm beruk Uganda pencen kena paksa panjat pokok kelapa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yer betolah kata ko sang bebal..otak setaraf mad masalan 3 suku

      Padam
    2. 2:53 anjing pengesan tuhan harun yg menerima upah paling tinggi

      Padam
    3. Anjing penyalak jibo penjaga klepek blm dapat upah..mao huu tang blm balik..tu jadi bebal..merapu2

      Padam
    4. Itulah kesilapan jibo dan pendedak yang beriman dgn cash is king. Sebab:-

      1. Tak semua pihak boleh dibeli dgn wang. Pendedak boleh lah.
      2. Sekiranya guna wang utk dapatkan sokongan wang akan tetap habis walau berapa kali disamun dan hasil samun takkan cukup untuk dedakkan kesemua orang walau jumlahnya berbillion sekalipun.
      Tak caya tanya Jamal Yunos dan Ali Tinju.

      Padam
  13. 2:40 penulis skrip ucapan tuhan harun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yer betolah ko bebal..tanye madmasalan pujaan hati ko

      Padam
  14. Aku dapat teka siapa MB yg tak jadi digulingkan atas kehendak pempuan hyppo..aku rasa MB pahang sebab dia rapat dengan istana..dia pun menyampah dengan dengan gelagat hyppo..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pak Rahman boleh tolong bagikomen?

      Padam
    2. Saya percaya pak Rahman sedang membuat soul searching untuk mengenalpasti hatinya sama ada ia benar-benar berjuang demi kebenaran atau demi habuan.

      In shaa Allah apabila pak Rahman dah benar2 yakin beliau berjuang demi kebenaran, beliau akan jadi lebih agresif menentang kemungkaran sang Kelepet.

      Saya sokong calon yang kuat dan menggetarkan jibo untuk menentang jibo di Pekan.

      Padam
  15. HUTANG HINGGA KE CHINA

    NABI MUHAMAD

    KATA:

    CARILAH ILMU

     HINGGA KE 

    CHINA

    JANGAN SALAH

    DENGAR 

    BUKAN 

    BERHUTANGLAH

    KAMU HINGGA 

    KE NEGERI CHINA

    -------------

    Tukar Tiub pada 2:30:00 PTG

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blogger tukar tiub pondan tua kote kecik tu?

      Padam
    2. Yerke.ko yg ponada tak ngakuplak..cina jho lo pun ko takut nak tangkap..bukti ko pondan pengecut..he3

      Padam
    3. Tukar tiub mental lemah..

      Tak faham apa itu FDI...

      Bila kerajaan nk tarik pelaburan dan usahasama..dikecam...

      Bodoh punya manusia yg tak pernah dan tak tahu bersyukur...

      Padam
    4. Macam mana nk tangkap Jho Low, Riza atau Najib...bukti pun tak ada.

      Yg ada hanyalah bukti dlm internet yg dibuat, diputar belit dan dipalsukan...

      Bila tanya mana bukti sebenar..tak ada siapa yg boleh bagi...

      So far mana ada negara di dunia yg fail saman....yg di DOJ dah ditarik balik. Di negara lain, berita ajer yg lebih. Siasatan yg tak habis habis...

      Itulah...agenda mereka ialah yv penting berita dah tersebar. Betul atau salah belakang kira.

      Yg penting...damaged done!!

      Celaka dan jahanam kpd pembangkang kecuali PAS.

      Padam
    5. Fdi kepala hotak ko bebal..mao hoo tang bukan tarik pelabor atau fdi dichina..sain kontrak kompeni china buat projek dengan pinjaman bank cina..udahlah jangan tunjuk bebal lagi..

      Padam
    6. 4.30 kalo bebal dok diam2lah..doj dah umum siasatan fbi buktikan rompakan 1mdb di kepalai najib..ko desak Apandir tangkap dan dakwa perompak ni..ko tak tahu sebab ko duduk. dlm gua tempurung jadi bebal..ato ko buat2 bodoo

      Padam
    7. Ape bukti ko doj dah tarik balik saman..sape tipu ko?bila doj umumkan tarik balik?pandai2 klentong plak..

      Padam
    8. Hehe..bebalnya 4.31 dan 4.38..

      Itulah kalau baca berita dari sumber pembangkang dan media yahudi antarabangsa...otak tu dah jadi korup..tak boleh berfikir...

      Kau cari salah bukan cari kebenaran. Otak dah korup tak akan nampak kebenaran....

      Padam
    9. Ko cabar doj tolong bersihkan nama najib dan malaysia kalo ko tak bebal..najib takut nak bersihkan nama dia..

      Padam
    10. So far Najib bersih...yg tak brsoh dan kotor hanyalah kepala otak korang....

      Saman sivil di DOJ dah ditarik balik pun ko tak tahu...

      Padam
    11. Ko yg bersihkan najib?aku tanye bukti doj dah tarik balik saman pun ko tak berani nak tujuk..memang bebal kelas satu budok master ni

      Padam
    12. Hutang bukan FDI.

      DoJ tak pernah tarik saman.

      Masih keliru budak dedak ni.

      Padam
    13. Saman sivil dibuat oleh 2 ekor dari malaysia....skrg 2 ekor ni dah tarik balik saman....

      Tak baca berita ke?

      Padam
    14. Most RecentKini RoundupKiniGuideMalaysians KiniYoursayOpinionsLettersVideos

      12

      Husam, Matthias drop 1MDB class action suit in US

       

      Salor assemblyperson Husam Musa and lawyer Matthias Chang have dropped their class action suit against US-based corporations and individuals linked to alleged embezzlement and money laundering involving 1MDB.

      This is according to a court filing on Friday, in the New York Southern District Court, by US-based attorneys representing the duo.

      Appended below is the listing for the notice of dismissal available for public viewing on the US Federal Court System's Public Access to Court Records (Pacer) online website, as noted on federal court cases monitoring service site pacermonitor.com.

      "NOTICE OF VOLUNTARY DISMISSAL Pursuant to Rule 41(a)(1)(A)(i) of the Federal Rules of Civil Procedure, the plaintiff(s) and or their counsel(s), hereby give notice that the above-captioned action is voluntarily dismissed, WITHOUT prejudice against the defendant(s) Goldman Sachs Group, Inc., Debra Whelan Johnson, Timothy Leissner, Christopher Joey McFarland, Metropolis IX Capital Advisors, LLC, Red Granite Pictures, Inc., Riza Shahriz Bin Abdul Aziz, Low Taek Jho. Document filed by Husam Musa, Matthias Chang. (Burke, Louis)."

      According to Rule 41(a)(1)A(i) of the Federal Rules of Civil Procedure, the plaintiff may voluntarily dismiss their suit without a court order by filing a notice of dismissal before the opposing party serves either an answer or a motion for summary judgment.

      The voluntarily dismissal was also done without prejudice, which will give them leeway to file a new legal action in the future, if they so desire.

      However, the reason the suit was dropped is unknown.

      When contacted, Husam toldMalaysiakini, "I have not received an explanation yet from my counsel, but they will update me soon."

      Malaysiakini is also attempting to reach Chang for comments. The duo filed the suit in a US court in August.

      Meanwhile, in a statement to The Hollywood Reporter, Red Granite said, "Dismissing this frivolous lawsuit was the right thing to do because it never should have been filed in the first place.

      "Red Granite continues to work on exciting new projects," added the film production and distribution company.

      In an immediate reaction, Multimedia and Communications Minister Salleh Said Keruak condemned "Western media" for not reporting that the suit had been dismissed.

      "This lawsuit by Tun (Dr) Mahathir's henchmen generated global news and controversy when it was filed on 11 August (2016).

      "But, strangely, the Wall Street Journaland other Western media haven't reported that yesterday the lawsuit was dismissed," he said in a statement today.

      The class action suit was to seek damages for the theft of the state investment firm's funds as well as to recover assets acquired using the stolen funds.

      The class action followed the US Department of Justice (DOJ) civil forfeiture suits which sought to seize more than US$1 billion in assets allegedly acquired using stolen 1MDB funds.

      The DOJ claims that overall, US$3.5 billion of 1MDB funds were misappropriated.

      US$731 million of this was found to have been transferred to the accounts of a figure the DOJ referred to as 'Malaysian Official 1' (MO1).

      Minister in the Prime Minister's Department Abdul Rahman Dahlan has since confirmed MO1 is Prime Minister Najib Abdul Razak.

      Najib, however, has denied claims of misappropriating government funds.

      But his stepson, Riza, is also named in the DOJ's court documents, and was one of the eight defendants in the class action suit by Husam and Chang.

      Padam
    15. Itu saman peribadi dua orang tu bukan saman DoJ. DoJ dan dua tu tak sama. Sahlah kamu baca berita tapi tak mampu faham. Next time minta terjemahan dalam BM kalau tak mampu faham BI.

      Padam
    16. ....DAN 2 ekor pasangan jantan betina yg heboh diperkatakan orang satu dunia tidak berani menjejak kaki & menjenguk muka di Amerika...Kenapa yer.......?????

      Padam
    17. Dan Mongolia juga..

      Switzerland?

      Kenapa ya?

      Padam
  16. KAHKAHKAH
    Seriyus bro? 10,000 orang datang berdemo?
    Laporan berita di atas memetik kenyataan dari Jamal Yunos yang mengatakan demo siang tadi dihadiri lebih kurang 10,000 orang. Pada awalnya plan nak bawa 30,000 yang tiba-tiba jadi 20,000 tetapi yang datang CUMA 10,000 JER. (kehkehkehkehkehkehkeh).

    Dan ini pula gambar-gambar yang kita petik dari sebaran bloggers UMNO sendiri. Bukan dari pembangkang tau.

    Tengoklah sendiri betul ke tak betul 10,000 yang datang berdemo ;
    Beberapa gambar yang disebarkan oleh mereka tetapi hampir kesemuanya mensasarkan kepada satu sudut je. Maksud aku highlightkan pada ruang tertentu je.

    Perasan tak?

    Hanya dari bahagian depan. Lepas tu sasarkan kat geng2 yang pegang placard tu. Nak tahu kenapa? Sebab hanya sudut-sudut tu je ada kelibat merah dalam bentuk fizikal yang boleh dilihat oleh mata kasar kita. Manakala di sudut-sudut lain pula ialah si halimunan-halimunan yang datang berdemo untuk memberikan sokongan.
    KAHKAHKAKAHKAHKAH
    Dan mereka kata ;
    Tak malu betul temberang orang. Tak payah guna kalkulator pun. Korang pergi zoom kat gambar2 tue dah buat kiraan sendiri. Malaysiakini anggarkan 700 orang? Itupun aku rasa tak tepat. 500 ada la kot.

    KAHKAHKAHKAH.
    Dan yang bangangnya, ada pula yang percaya ;
    Macam takde otak. Untuk menilai gambar2 yang tersebar tu. Gunakanlah akal untuk kaji sikit.
    Ameno world

    BalasPadam
  17. Malaysia ok ajer...

    Yg buat susah dan sibuk hanyalah berita palsu dan fitnah yg berleluasa...

    Mental pembangkang dan penyokongnya ajer yg gundah gelana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Malaysia dah nak KO dek ulah Najib @ Mao Hu Tang yg asyik2 mengemis bermula dari duit Yahudi Zionis ke Tembok Besar China. Malaysia kini dipandang hina mula dikenali sebagai MALUsia.

      Padam
    2. Suka hati kau lah..othaman...
      Asalkan kau puas...


      Percayalah..hati busuk dan dengki akan terus geram, gundah gelana dan tak tenteram....hehehe...

      Padam
    3. 4.04- berita palsu?yg umno tak palsu?repot polis laa..nuar muse gundah gulana ko tak tahu plak..bebal

      Padam
    4. Meraban sakan puak proTun setelah melihat kejayaan misi DS Najib ke Cina.
      Syabas Datuk, datuk adalah sentiasa berada selangkah di hadapan Tun M.

      Padam
    5. Yalah datuk, kami malu kerana Malaysia dah bangkrap sejak tiga bulan lalu.
      Cara-cara nak atasi ialah naikkan harga minyak masak.

      Harga minyak masak merupakan petunjuk utama samada sesebuah negara bangkrap atau tidak.

      Padam
    6. Berjaya tambah hootang..yer sang bebal..tak sia2 mad maslan upah ko setaraf otak mad maslan merapu..najib jual jubo ko pun tak cukup nak bayar hutang negara..

      Padam
    7. Tambah hootang itu dipanggil kejayaan?

      Sah ada sesuatu tak kena dengan budak dedak ni.

      Ooops, dedak telah menjadikannya seperti haiwan yang tidak boleh berfikir.

      Padam
    8. John Boo Doe...tambah hutang tak semestinya tak baik..

      Nak invest pun kena hutang. Yg penting mampu byr dan pulangan yg lumayan....

      Kalau kau nk beli rumah harga 2 juta dah tentu kau tak mampu. Bank biasa bagi tempoh byran balik 30 thn max...bulanan tinggi. Tapi kalau ada bank nk bagi hutang utk 50 tahun...bulanan tentu lebih kecil. Nak tak beli rumah 2 juta yg kalau jual balik lepas 5 thn harga dia jadi 5 juta??...

      Fikirlah sendiri....jgn jadi bodoh

      Padam
    9. Hutang yang baik adalah hutang progresif yang mendatangkan pulangan. Contohnya ialah Jmbtn Pulau Pinang.

      Kamu bg contoh beli rumah 2 juta lepas 5 tahun jadi 5 juta? Itu contoh petik dari angin tanpa sebarang kajian. Dari kajian property investment ia tak pernah berlaku naik lebih 100% camtu. Tambahan pula angkanya juta dan risikonya not worthy.

      Ini bukan duit warisan keluarga nak buat serupa main judi. Ini hutang nak ditanggung ke anak cucu.

      Pulangan mestilah melebihi perbelanjaan dan bukan sebaliknya.
      Contoh 1MDB.

      Selepas tamat tempoh hutang segala hasil akan menjadi keuntungan total.

      Kalau bayaran hutang itu lebih daripada income maka ia bukan hutang progresif tapi lubang kubur.

      143b tanpa laporan EPU dan feasibilty study (pi China, bincang harga, bincang komisen, terus jadik). Adakah ini hutang progresif?

      Itu belum tengok keperluan yg lebih utama seperti mengurangkan hutang sedia ada, kesihatan, pendidikan dsbgnya.

      Apa justifkasi nak buat landasan keretapi timur barat ketika tuntutan2 kehidupan lain yang lebih mendesak tidak dapat ditunaikan dan dicantas demi dicantas.

      Siapa yang sebenarnya bodoh dan sedang diperbodohkan kerana menyangka dirinya bijak? Atau barangkali buat2 bodoh kerana matlamatnya dedak?

      Padam
    10. Nah aku pinjam tulisan seorang Tanpa Nama nak tunjukkan siapa sebenarnya bodoh dan tak memahami maksud hutan progresif dan hutang lubang kubur.

      Tanpa Nama6 November 2016 7:59 PTG
      Sape lg yg belum tau najis bodoh?
      Angkat tangan laju2.

      Buat 1mdb hutang lbh 50B konon2 strategic investment fund.
      Yg tnggl hanya hutang, tnya mcm mn nk byr senyap je. Dlm budget pun xde bentang.

      La ni pi china buat hutang baru lg. Temberang lg ino investment.

      Sape lg yg xtau najis bodoh? lekas2 angkat tangan?

      Umum budget yg menitikberatkan rakyat.
      Xlame lepas tu mnyk masak naik harga, petrol baik harga, gas memasak pun bsk naik harga.

      Siapa lg xtau najis ni bodoh? sila angkat tangan laju2.

      Anak tiri lg bnyk tibai dr anak kandung.
      Mula2 bangg nk eksen anak branak disambut meriag dichina lps tu crop plk gamba. Mengenangkan anak tiri di crk fbi

      Sape lg xtau najis bodoh?


      Kredit kpd Tanpa Nama

      Padam
  18. Pembangkang akan hancur dan telanjang masa PRU 14 nanti...mereka akan bertelagah dan akan bertanding melawan satu sama lain...

    Allah masih sayangkan Malaysia dan pelihara Malaysia daripada jatuh ketangan org/pembangkang yg penuh dengan demdam kesumat, dengki dan hasad....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Umno yg bungkus..ko tanyelah nuar muse..dia dah rayu mukhriz balik semula ke umno..ha3

      Padam
    2. Pernah dengar istidraj?

      Penyamun dan pengkhianat negara hanya diberi tempoh. Bersukarialah kamu dan konco-koncomu sementara tempoh masih diberikan.

      Kamu tetap akan jatuh dan diadili. Di dunia kamu akan diadili sama ada ketika kau hidup mahupun selepas kamu menjadi tajuk berita dan sejarah.

      Di akhirat sudah tidak diragui lagi.

      Pilihan kamu mahu serah diri kepada pengadilan dunia dan bertaubat atau teruskan sehingga kamu jatuh. Ikut mana pum kamu tak mampu lari dari pengadilanNYa.

      Padam
    3. John boo doe...kau syok sendiri. Kau ajer yg kata Najib penyamun..

      Najib tak pernah dihadap di mahkahmah...tak bersalah pun.
      Peguam negara kata tak ada bukti.

      Macam mana nk tangkap org tanpa bukti...

      Kau kata ada bukti. Bagilah pada peguam negara...bukti yg kau ada hanyalah berita dari WSJ dan Sarawak report yg memang penipu..

      Boleh jadi bahan bukti ke berita tu?

      Padam
    4. Peguam Negara akui masuk 42m dalam akaun Najib. Dibelanjakan ikut suka kamu kata tak ada bukti lagi? Ini bukan laporan SR dan WSJ lagi ni. Sejak bila alasan 'saya tak tau siapa masukkan duit dalam akaun saya menjadi alasan untuk NFA? Ia bukan pun pembelaan yang bermerit di mahkamah tapi telah di NFA sbb spt Najib, AG ni juga khianat.

      Itu belum cita 2.6b,KWAP dll. Tunjuk placard wang masuk melalui syarikat2 tertentu dan wang asal dari 1MDB tapi sebut kata ini derma Arab. Perkataan 'Derma' itu sendiri dah menyalahi akta. Best evidence rule iaitu money trail juga tidak digunapakai.

      Tak ada bukti ataupun peguam Negara salahguna kuasa tutup kes yang terang2 bersalah.

      Najib was caught red handed but he could not be braught to court because the AG had decised so without any legal justification. Y? Because the AG tidak amanah. Dia dinaikkan jadi AG secara tergesa2 selepas penamatan AG lama tidak dibuat ikut prosedur.

      In shaa Allah sampai masa Najib dan AG sama2 dalam kandang tertuduh.

      Padam
  19. Bukan ke kepala perompak ialah madey...kroni untung beratus billion..buat perjanjian tol dan letrik yg berat sebelah hingga rakyat dan kerajaan rugi berbillion ringgit dan menanggung kos hidup yg tinggi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, perjanjian IPP yg tak masuk akal. Perjanjian konsesi lebuhraya yg tak pernah habis kenaikan tol, zaman siapa PM?

      Padam
    2. Banyak mana dia rompak?najib rompak2.6 billion..kalo ko tahu madey rompak kenapa. ko diam tak repot polis..ato ko rakan subahat madey?bebal

      Padam
    3. IPP dan TOL telah saya jawab. Kaki spin masih spin tanpa fakta.

      Kuasa dedak mampu membodohkan akal manusia

      Padam
  20. Melayu yang sokong pembohong, mungkir janji dan mengkhianati amanah madih bermaruah kah??

    Melayu beragama islam membuta mata, memekak telinga, membisu mulut masih kah berwibawa dan dipercayai??

    Pemimpin melayu islam berhutang lebihan untuk bayar hutsng yang tak diredhai orang melayu islam yang tak sokongnya wajarkah kits hormsti dan bersimpati?

    Sesungguhnya, melayu islam tak tsu spa itu maruah bangsa, agama dan negara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang ramai melayu tak bermaruah..pondan pengecut..takut nak tangkap prompak negara..kan?

      Padam
    2. Mad maslan 3 suku tipu melayu pun melayu percaya..gst turunkan harga barang..barang mad maslan yg turun

      Padam
    3. Mad Maslan?

      Bukan dia dapat 2juta kan untuk menipu bg pihak Najib.

      Dari PM, Menteri sampailah macai bawahan macam Kejora hanya dedak di hati mereka sehingga melanda-landa menipu

      Padam
  21. Orang melayu islam yang raikan kejayaan misi najib ke china balik dengan timbunan hutang adalah ORANG YANG MARUAHNYA DALAM KANDANG B-B-

    BalasPadam
  22. 4:15 Kamu sjalah akan Allah pelihara
    Kamu Melayu yang bercakap kerana Allah SWT
    Kamu sajalah celek perut bukan buta perut
    Kamu otak kamu bukan kat lutut
    Kamu tak mengumpat cuma beritahu je
    Kamu bukan jenis PHD & tak reti cakp bohong


    Kamu lah melayu tulin
    Kamu lah muslim sebenarnya
    Tiada yang mulia daripada melayu mu
    Tiada yang lebih baik daripada muslimmu

    Allah sangat bangga dengan kamu
    Allah menyukai muslim macam kamu

    Semoga Allah tunjukkan kamu SIRATALMUSTAKIIM....

    Hidup mu melayu contoh terbaik
    Hidup mu muslim idola terbaik
    Pasti masuk Syurga Firdaus
    Pasti mati Shahid
    Pasti mendapat rezeki yang halal
    Pasti meninggalkan anak2 yang soleh & soleha

    Laillahailla anta subhanakainni kuntuminazzalimiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pasti...ini anak beranak tuhan harun

      Padam
    2. Bagi pihak orang Islam seluruhnya sekali lagi aku tegaksan Allah itu tunggal, tidak beranak dan tidak diberanakkan.

      Bersukarialah kamu memperolok-olokkan kalimah Tuhan sementara masih diberi tempoh.

      Padam
    3. 5:10 telah memberikan peringatan kepadanya melalui doa Nabi Yunus.

      6:40 pula telah mengambilnya sebagai olok-olokan dan memperolokkan pula Tuhannya dengan memberikan nama Harun.

      Inilah sikap 6:40

      "Dan apabila kamu mengajak mereka bersolat mereka mengambilnya menjadi olok-olokan dan main-mainan. Yang demikian itu adalah kerana mereka kaum yang tidak mahu berfikir".

      Ini ucapan saya kepada 6:40

      Apabila manusia ditimpa kemelaratan ia memohon kepada Tuhannya. Kemudian apabila ia diberi nikmat ia lupa apa yang dipohon kepada Tuhannya sebelumnya dan ia menjadikan Tuhannya sebagai olok-olokan. Ini kataku kepadanya; "bersukarialah kamu dengan olok-olokanmu itu sementara waktu, sesungguhnya kamu hanya diberi tempoh."

      Padam
  23. 'Āli `Imrān:26 - Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

    BalasPadam
  24. Binatang Ternak (Al-'An`ām):102 - (Yang memiliki sifat-sifat yang) demikian itu ialah Allah Tuhan kamu; tidak ada Tuhan selain Dia; Pencipta segala sesuatu, maka sembahlah Dia; dan Dia adalah Pemelihara segala sesuatu.

    Binatang Ternak (Al-'An`ām):103 - Dia tidak dapat dicapai oleh penglihatan mata, sedang Dia dapat melihat segala yang kelihatan; dan Dialah Yang Maha Halus lagi Maha Mengetahui.

    Binatang Ternak (Al-'An`ām):104 - Sesungguhnya telah datang dari Tuhanmu bukti-bukti yang terang; maka barangsiapa melihat (kebenaran itu), maka (manfaatnya) bagi dirinya sendiri; dan barangsiapa buta (tidak melihat kebenaran itu), maka kemudharatannya kembali kepadanya. Dan aku (Muhammad) sekali-kali bukanlah pemelihara(mu).

    BalasPadam
  25. Besi (Al-Ĥadīd):6 - Dialah yang memasukkan malam ke dalam siang dan memasukkan siang ke dalam malam. Dan Dia Maha Mengetahui segala isi hati.

    BalasPadam
  26. Sapi Betina (Al-Baqarah):284 - Kepunyaan Allah-lah segala apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi. Dan jika kamu melahirkan apa yang ada di dalam hatimu atau kamu menyembunyikan, niscaya Allah akan membuat perhitungan dengan kamu tentang perbuatanmu itu. Maka Allah mengampuni siapa yang dikehendaki-Nya dan menyiksa siapa yang dikehendaki-Nya; dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu.

    BalasPadam
  27. Pengampunan (At-Tawbah):65 - Dan jika kamu tanyakan kepada mereka (tentang apa yang mereka lakukan itu), tentulah mereka akan manjawab, "Sesungguhnya kami hanyalah bersenda gurau dan bermain-main saja". Katakanlah: "Apakah dengan Allah, ayat-ayat-Nya dan Rasul-Nya kamu selalu berolok-olok?"

    BalasPadam
  28. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini HANDAYANI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya silahkan kunjungi situs/website AKI MAULANA ~>KLIK DISINI<~  yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    BalasPadam