Jumaat, 11 November 2016

SPRM Perlu Buktikan..!


Jangan dikata orang dapat wisel asyik nak meniup jer..! Buktikan..!

Wahai Rakyat Malaysia yang prihatin,
Assalamualaikum dan Salaam Sejahtera :

FREEMALAYSIATODAY BM 10.11.2016 :
'Peguam Dr Mahathir cabar SPRM siasat semula derma RM2.6 bilion - Haniff menggesa ketua SPRM membuktikan ucapannya untuk membanteras rasuah dan penyalahgunaan kuasa bukan sekadar retorik' :
PETALING JAYA:
"Peguam bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mencabar ketua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baharu mengotakan apa yang dikata dengan membuka semula siasatan ke atas sumbangan dan dana RM2.6 bilion yang didakwa diambil daripada SRC International.
Mohamed Haniff Khatri Abdulla berkata, Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Dzulkifli Ahmad juga perlu mendapatkan sokongan Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali untuk mengumpul bukti daripada Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat dan Biro Penyiasatan Persekutuan berhubung sumbangan RM2.6 bilion yang kononnya daripada seorang putera Saudi.
“Adakah anda bersedia untuk menyahut cabaran ini dan membuktikan kenyataan baru-baru ini bukan retorik,” kata peguam itu yang disiarkan di laman Facebook beliau.
Haniff berkata demikian yang merujuk kepada Dzulkifli apabila baru-baru ini menggesa ahli-ahli politik dan pemimpin masyarakat yang “masih mabuk dan tenggelam dalam rasuah” menghentikan pengkhianatan dan salah guna kuasa.
Ucapan kontroversi Dzulkifli itu dibuat sempena 100 hari beliau memegang jawatan tetapi ahli Parlimen pembangkang, Ramkarpal Singh menolak dan menganggapnya sebagai cakap kosong.
Baru-baru ini, bekas peguam negara Tan Sri Abu Talib Othman berkata SPRM boleh mengemukakan semula kertas siasatan berhubung sumbangan RM2.6 bilion itu dan kes-kes SRC International berikutan kemunculan bukti baru di luar Malaysia.
Abu Talib berkata SPRM bertanggungjawab menyiasat jika terdapat jenayah yang dilakukan dan ia boleh menghantar semula kertas siasatan kepada pendakwa raya untuk pertimbangan beliau.
Beliau berkata demikian sebagai tindak balas kepada kemunculan bukti baru berikutan siasatan dijalankan pihak berkuasa di Amerika Syarikat dan Switzerland.

Pejabat Peguam Negara Switzerland berkata awal bulan ini yang siasatan bermula Ogos tahun lepas membongkar “skim Ponzi” didakwa pada 1Malaysia Development Bhd (1MDB).
Ia berkata, “Jumlah AS$800 juta (RM3.28 bilion) nampaknya disalahgunakan daripada pelaburan dalam sumber asli yang dibuat oleh SRC.”

SRC International kini adalah di bawah unit Kementerian Kewangan tetapi pada masa itu merupakan anak syarikat 1MDB.
Pada Julai, DoJ memfailkan tindakan undang-undang untuk merampas aset termasuk hartanah di Los Angeles dan New York, yang katanya dibeli dengan sebahagian AS$3.5 bilion (RM14.35 bilion) yang didakwa disalahgunakan daripada 1MDB.

Awal tahun ini, Apandi membersihkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak daripada RM2.6 bilion yang terdapat dalam akaun bank, dan SRC International, berikutan siasatan oleh SPRM.
Apandi berkata Najib memulangkan RM2.03 bilion (AS$620 juta) kepada keluarga diraja Saudi pada Ogos tahun itu kerana ia tidak digunakan.

Apandi kemudian mengarahkan SPRM menutup kertas siasaatan."
DEMI AGAMA DAN NEGARA TERCINTA !!!
(Sila lihat Siri : 212, 213, 214, 216, 217, 229, 237, 238, 239, 240, 256, 258, 259, 266, 365,375 & 481) 

Setuju...!

Lu Fikir La Sendiri!!!


57 ulasan:

  1. Siasat boleh. Perlu di siasat berterusan. Terutama nya banyak maalumat baru yang keluar dari siasatan di 7 negara lain dan kes2 di bawa ke mahkamah di 3 negara luar sekarang ini.

    Tapi nak mintak maalumat dari AG Switzerland tak tahu boleh dapat ke tak. Sebab Pandi tak kerja sama dengan, tak kasi maalumat kapada mereka.

    Yaakin bahawa kalau maalumat baru di dapati pun dan di syor supaya Najib di dakwa, tak akan jalan. Pandi nak jaga periuk nasi dia. Walau pun dia dah ada periuk nasi yang terjamin dari pencen nya sebagai bekas Hakim. Tapi periuk nasi sebagai Peguam Negara amat lumayan, beb. Dan nama, darjah, amat tinggi. Tak usah kisahkan darjat dia lah.

    Siasat dan simpan maalumat dalam vault baik baik. Kalau lepas ke Pandi, nanti Najib tahu, cari jalan perkuatkan kubu dia lagi. Buka vault Rahsia2 Besar itu ha nya bila Najib dah kiok politik dan jawatan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdr yg bijaksana.

      Saya setuju dgn fakta sdr berkenaan gaji dan prestij seorang hakim. Cuma saya ingin bawa sdr melihat dari perspektif psikologi.

      Ada kebarangkalian lain juga. Barangkali Apandi tidak mengambil tmpt AG disebabkan gaji ataupun prestij. Prestij hakim tidak kurang hebat dari AG. Barangkali ada sebab lain.

      Melihat kpd situasi Apandi saya percaya dia sedar jawatan AG banyak bawa kerburukan kepadanya pada ketika kebaikan jawatan itu tak diperlukannya.

      Pada hari dia mengangkat sumpah dan membuat temubual dengan wartawan sudah nampak ketegangan di raut wajahnya. Nampak mcm terpaksa dan bukan kegembiraan yang biasa bg seorang yg naik pangkat.

      Di dlm temuduga dgn wartawan Apandi ada cakap wang bukan motivasi baginya apabila terima jawatan itu. Cara ia keluarkan statement itu nampak mcm ada mesej tersembunyi di belakangnya.

      Jom lihat dari sudut psikologi pula. Sdr faham situasi 'Stick and carrot?'. Ada kebarangkalian Appandi telah bersetuju terima jawatan AG bukan kerana carrot yang ditawarkan tapi kerana takutkan stick yang ditunjukkan kepadanya bersama-sama carrot itu dgn kata2 'pilihlah satu di antara keduanya'.

      Stick itu cukup untuk menakutkannya sehingga ia terpaksa terima jawatan AG itu dan 'tanggungjawab' lain yang datang bersamanya.

      Mungkin telahan ini tidak betul tapi melihatkan kepada fakta2 di atas dan fakta bahawa beliau tak pernah bersikap agressive mahupun offensive di dalam membela Jibo, semuanya hanya defensive maka teori psikologi bahawa jawatan AG tidak diterima kerana mahukan carrot tetapi kerana takutkan stick ada kebarangkaliannya.

      Tak relevan sgt pun, cuma sekadar jwpn kpd persoalan gaji yg sdr bangkitkan.

      Mudah2an TS Apandi sedar apa yang telah dilakukannya.


      Padam
  2. Berita terbaru geng soros Hillary merusuh di amerika sebab tak mengaku kekalah he.he.he. serupa dengan anwar he.he.he

    Jadi apa kata macai protun itu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko merepek APA nii..Bangla nii idop lagii rupanya..xyah nk alih tiang goll plk..πŸ˜‘πŸ˜ˆπŸ˜‚πŸ˜„

      Padam
    2. Awal Jing Jibo masuk malam ini.

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    3. Setuju..posting mendedahkan kejahatan budak hingusan Najib ini wajib didedahkan tiap hari untuk makluman umum agar tidak ikut terjerumus dgn dakyah2 songsangnya. Salam Perjuangan.

      Padam
    4. Beranikah Ketua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baru, Datuk Dzulkifli Ahmad siasat semula derma RM2.6 bilion yg kita semua ketahui si Raja Ronggeng Pandir Ali telaha membakul tanpa sebab konkrit laporan siasatan asal bekas Ketua SPRM, TS Gani Patail.

      Padam
    5. Isu RM2.6 bilyon yg tersesat ke akaun AM Bank milik Najib ini telah menyebabkan pembunuhan misteri dua orang kerana melaporkan kpd pihak berkuasa..1) Pengasas Am Bank 2) Pegawai Penyiasat Morais.

      Padam
    6. Pak Othman.

      Siastan dah lengkap pun tak perlu siasat apa2 lagi. Cadangan next step pun dah beri kpd AG. lepas ditolak panel bersidang semula dan beri semula cadangan yg sama kepada AG dan AG tolak lagi.

      So memang tak ada isu dgn SPRM lagi. Isunya ialah AG.

      Padam
  3. Kalau dah kalah tu ada saja lah alasan.

    SPRM salah ler, SPR salah ler, KPN salah ler, Peguam Negara salah ler...semua salah...

    Yg sentiasa betul & tak pernah salah tu siapa? Matdey ler, kata puak2 penderhaka ini. Sebab, bagi puak pemberontak keldai kafir & tali barut Yahudi ini, Matdey lah tuhan, Matdey lah nabi mereka...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalah mcm mn.
      Xsmpt nk masuk court lg pandir dh buang kes.
      He.he.he

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Yg jelas telah terbukti sekali lagi puak2 Najib tidak sekor pun berani berhadapan bersemuka dgn Tun Mahathir di sesi Persidangan Akbar (press conference) anjuran pihak Pembangkang di Dewan Parlimen berhubung Salah Guna Kuasa Speaker Dewan menyekat sebarang perbahasan mengenai isu 1MDB. Mana Najib..mana Pandikar Amin..mana Pandir Ali..mana KPN Kalid..mana Nazri Aziz..mana Annuar Musa..mana Azalina Othman..mana Kejora.....?????

      Semua menyorok, bersembunyi, mengelak bagai pengecut...hanya berani menghentam di belakang seorang tua yg berusia 91 tahun.

      Padam
    4. 7.51 ko bertuhankan najib?astaga...ko bela perompak...ajaran agama mana ko pakai?..nak tahu najib bersalah ato tidak dakwa dan bicarakan lah dulu...belum bicara dah bela..

      Padam
  4. Aku rasa Apandi tak akan halang Ketua Pesuruhjaya SPRM mengumpul bukti daripada Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat dan Biro Penyiasatan Persekutuan berhubung sumbangan RM2.6 bilion itu.

    Tapi setakat itu saja. Sebab sama ada ada salah laku atau tidak, ha nya Apandi yang pegang kata putus. Jadi, siasatan akan putus bila sampai peringkat dia.

    Nak bertaruh macam mana pun. Apandi akan kata takda salah laku. Rakyat nak cakap banyak pun, Laporan Ketua Odit pun di Rahsiakan pihak dia.

    Takda jalan lain dari gulingkan Najib dan UMNO/BN di PRU14. Dengan itu, Apandi akan gugur. Bedebus mcm durian Raja Kunyit aka Musang King ke, atau senyap senyap ke, tak tau lah. Tapi, bila gugur pun, dah tak boleh makan. Busuk semua nya, beb. Berulat.

    BalasPadam
  5. Peguam Mahathir pun nak jaga periok masi dia juga.. Cakap la sikit jangan tak cakap langsong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko merepek ape ni sibebal?siapa peguamm madey yg jaga periok nasi?

      Padam
    2. Kalo ko nak merepek ko pegi blog cucu tok setan...situ ramai yg merepek dan meroyan...pengikut ajaran setan...sini sape yg merepek kena luku lah kepala..

      Padam
    3. Blog2 pro KERAtaJAAN Najib memang tak laku, paling2 dapat 2 atau 3 komen saja. Kebanyakan kosong kontang saja. Apa manknanya itu....??? Itu sebab Kejora macam anak polong tersesat ke sana sini. Last2 buat muka tebal walau teruk dibelasah berpaut di Putra Merdeka.

      Padam
    4. Org bijak ada sesuatu hendak di cakapkan.
      Org biol terpaksa bercakap sesuatu untuk menunjukkan kebiolan nya.

      Padam
    5. Apa ler biol dungu punya fikiran, ini Othaman monyet.
      Kat blog pro kerajaan tu tak ada apa nak ditibai paku tapi dekat blog2 setan korang ni banyak hasutan dan fitnah. Sebab itu ler ramai masuk balun lanyak korang.
      Itu pun tak boleh pikir ke pak kadok...

      Padam
    6. Kamu tu yang bebal.

      Blog pro kerajaan tak ada orang minat dah nak pergi. Asalnya sendiri tulis sendiri komen. Lama2 hilang umph sbb syok sendiri ja.

      Blog anti Jibo ramai penyokong sehingga perlu dihantar pendedak untuk kacau daun. Itu fakta pertama.

      Ini fakta kedua; di dalam undian 3 jam yang dibuat semalam Tun M telah dipilih oleh 597800 pemilih berbagai bangsa.

      Najibo pula hanya mendapat undian 20311 dan hanya dari bangsa Melayu sahaja, selain penyokong tegar UMNO adalah pendedak.

      Penyokong Najibo tak sampai 5% pun. Camna leh bergayut lagi. Muka tembok sungguh.

      Aku sendiri pun baru tau ada undian, tak sempat mengudi. Kalau tidak undian Tun M ada angka 1 di blkg.

      Kikiki

      Padam
  6. Yang RM2.6 bilion itu yang di akui Najib asa dalam akuan nya. Tapi ada lain. saperti di nyatakan dalam Rajah jumlah2 wang yg di hantar kpd Najib di bawah post Putera M itu.

    US$1,051 billion = RM4,202 billon, wei.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2.6 bilion dan 42 juta mula2 siasatan pasukan petugas khas..kedudukan sebenar blm diketahui pada masa tu..

      Padam
  7. Siasat, jangan tak siasat. Ketua Audit Negara kata US$7 billion = RM28 bilion lenyap dari akaun 1MDB. Taknak rakyat hebohkan sesangat, di rahsiakan nya Laporan Ketua Audit itu.

    Celaka. Siapa tak senang hati dgn perkataan celaka, baca Kamus DBP. Antara makna nya ia lah membawa malang. Apa tak malang nya bila gomen tak cukup duit akibat kena bayar faedah hutang bank berbilion dsb nya, Najib kenakan rakayt GST. Tak malang apekejadahnya macam tuh.

    BalasPadam
  8. Tak perlu cakap berlemah lembut, berbunga, susun jari dan tangan bila nak caci dan kutuk Najib dan 1MDB yang di seleweng dan di songlap nya berbilion.

    Macam DoJ dah kata, ada "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" ("the biggest on record") melibatkan "MO1". Ha nya si bangang ADUN UMNO saja yang kata MO1 = YDP Agong. Jenis macam itu nyata boleh di panggil bangang. Tak kisah dia boleh pakai pangkat Yang Berhormat ke hape.

    Aku mahu siasatan di lakukan hingga ke lubang cacing. Cakap kasar? Habis, IMDB dah di buat Najib terhutang RM53 bilion dan IPIC pulak tuntut RM28 bilion. Kementerian Kewangan dah ambik alih tanggung jawab membayar hutang itu semua. Bukan kah itu duit rakyat. Kot nanti di kenakan nya GST No.2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..cukuplah selama ini kita berlembut dan berhemah. It's Action Time, just whack & boot them out....!~!!

      Padam
    2. Mmg ler pengganas mcm korang mana pernah berlembut
      Hal yang kecil-kecil pun sengaja korang bisiing buat ribut
      Lagii seminggu nak berguling atas jalan mcm yg disebut2
      Dah memang arahan Matdey suruh korang biikin serabut

      Padam
  9. Pesuruhjaya baru SPRM pun tahu kalo dia bukak semula kes rasuah najib klepek takkan kemana..Apandir tetap jadi hakim bebaskan najib..SPRM tak da kuasa untuk umumkan hasil siasatan kpd umum...dia pun kena jaga jugak periok nasi dia....Apandir tetap tak benarkan SPRM siasat aakaun syarikat2 pelaboran 1mdb diluar negara..yg boleh siasat fbi..pru14 yg boleh bongkar penyelewengan dalam 1mdb

    BalasPadam
    Balasan
    1. Raja Ronggeng Pandir Ali is on our top list as he is the stumbling block.

      Padam
    2. Dia dulu patut didakwa seblm najib kerana tidak amanah melaksanakan tugas..

      Padam
  10. Ucapan dzulkifli ditujukan kpd semua orang2 selain dari najib klepek..kalo tak caye mintak wartawan tanye dzulkili adakah dia cukup berani siasat najib..

    BalasPadam
  11. 3,000 ahli Umno lompat ke Warisan, kata Junz Wong
    Robin Augustin  | November 11, 2016
    Wong berkata, seramai 3,000 ahli Umno Bahagian Sepanggar menyertai Warisan kerana mahu sebuah parti tempatan yang kuat untuk menentang BN.

    PETALING JAYA: Kira-kira 3,000 ahli Umno Sabah keluar parti dan menyertai Parti Warisan Sabah (Warisan) yang diketuai bekas Naib Presiden Umno, Datuk Seri Shafie Apdal.
    Naib Presiden Warisan, Junz Wong berkata, 3,000 ahli baharu itu datang daripada Umno Bahagian Sepanggar.
    “Borang keahlian mereka diserahkan kepada Ketua Pemuda Warisan, Aziz Jamman dan saya oleh bekas Ketua Penerangan Umno Bahagian Sepanggar, Mentoh Aru.
    “Mereka meninggalkan Umno kerana mahu menyertai Warisan untuk mendapatkan kembali ‘kunci’ ke ‘rumah’ kami,” katanya kepada FMT.
    Wong berkata, parti itu menjangkakan lebih ramai orang akan menyertai Warisan kerana orang Sabah mahu sebuah parti tempatan yang kuat untuk menentang Barisan Nasional.
    Akhir bulan lalu, Setiausaha Agung Warisan, Loretto S Padua Jr berkata, parti itu menerima kira-kira 7,000 permohonan keahlian hanya dalam masa beberapa hari selepas laman web parti itu dilancarkan.
    Pada 17 Oktober lalu, Shafie yang juga bekas menteri kemajuan luar bandar dan wilayah mengumumkan penubuhan Warisan sebagai parti baharu yang bertekad menyatupadukan semua kaum di Sabah.
    Ahli Parlimen Semporna itu berkata, Warisan sedia bekerjasama dengan semua pihak, termasuk parti pembangkang lain untuk menewaskan BN pada pilihan raya umum akan datang.
    Pada 4 Julai, Shafie mengumumkan keluar Umno, selepas keahliannya digantung pada 24 Jun kerana dituduh bersekongkol dengan pembangkang.
    Shafie bersama Tan Sri Muhyiddin Yassin dipecat daripada Kabinet, tahun lalu, selepas mereka mempersoalkan hutang 1MDB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib bersama BN/UMNO memang dah tersepit di hujung maut. Insya Allah, dgn pengumuman A/P dari Sabah & Sarawak keluar BN, KERAtaJAAN Najib pasti tergolek dog.

      Padam
    2. Jika anda semua tertanya-tanya mengapa negeri Sabah masih ketinggalan jauh dari segi kemajuan infrastrutkur, rakyatnya masih ramai miskin sehingga merempat di tempat orang, tiada tanah dan tempat tinggal dan ekonomi Sabah antara yang termiskin di Malaysia, ia adalah kerana monopoli sumber kekayaan hari ini adalah milik ekslusif "Musa Aman dan keluarganya serta kroni". Industri perhotelan begitu sinonim dengan Anifah Aman di Sabah dan namakan apa saja hotel yang ada pegangan sahamnya. Pulau-pulau di negeri Sabah juga turut dimiliki oleh pegangan saham keluarga ini. Paling mengejutkan, anak Anifah Aman iaitu Ahmad Zachry Anifah, antara yang dilaporkan oleh perisik maklumat antarabangsa ICIJ sebagai ahli perniagaan yang menyembunyikan kekayaan di luar negara seperti yang dibuat oleh anak Musa Aman sendiri.

      Skandal merompak wang kayu balak jutaan ringgit yang disimpan di akaun peribadi Musa Aman di negara Hongkong seperti yang pernah didedahkan oleh pemerhati antarabangsa sejak tahun 2012 lagi adalah melibatkan modus operandi aktiviti kewangan luar pesisir (offshore). Apabila ada kuasa sebagai Ketua Menteri dan Menteri Kewangan, ini adalah kelebihan untuk "hilangkan" duit rakyat Sabah demi kekayaan diri sendiri.

      Padam
  12. Othman komen John doe balas John doe komen Othman balas begitulah seterusnya...kikiki.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekurang-kurangnya kami tak berlakon jadi dia orang berlainan kononnya bercakap sesama sendiri.

      Kikiki

      Padam
    2. Othaman murtad & John Doe munafiiq dua ekor pencacai
      Udah banyak kali dua ekor berok ini Kejora tibai berkecai
      Kemain depa nak kejar BMW hanya dengan motor kapcai
      Biarkan depa terjun dgn labu2 depa, inii dua berok luncai

      Padam
    3. Kena tibai. Kah kah kah kah..

      Dahlah Kejora, semua dalam ni boleh tengok camna kamu kena sebat teruk dalam berhujah, sampai kena guna perkataan "sudahlah"..

      Muka tembok tak tau malu. Pigi daaaa..

      Padam
    4. Entah apa pulak dia aota, ini si boDoe penyokong peliwat
      Masiih jugak nak megah, dah mcm pen yg kering dakwat
      Ungkapan ‘sudahlah’ tu memberitahu orang udah meluat
      Nak bela dirii, mcm2 helah spin si munafiq bebal ini buat

      Padam
    5. Kemunafikan ‘ostat’ John boDoe ni dah banyak terdedah
      Asal dapat membela dirii jer, dia pakai main belah redah
      Dulu dibuat tesis nak ‘menghina mamak’, tapi tak sudah
      Memang ler si biol fasiq lahanat ni manusia haram jadah

      Padam
    6. Hahaha.. Semua orang tahulah..

      Akulah yang meluat dgn kamu sebab asyik berbolak balik saja kerja kamu, tapi kamu tuduh aku rrka cerita hp hang sbb dah tak ada modal.

      Bila aku hujah kamu lari tercirit2 langsung tak boleh jawab dan guna "sudahlah'. Kalimah sudahlah tu jelas mintak tolong 'janganlah whack aku lagi, aku makan dedak ja, kesian la kat aku'.

      Kaki kelentong, mcm orang tak tau. Pooodaaaah..

      Kikikiki

      Padam
    7. ‘Ostat’ boDoe ni, bukan saja perut, otak dia pun sembelit
      Maklum ler anak si ‘ular’ Matdey udah tentu cekap melilit
      Orang jenis fasiq munafiq inii, lain dia punya isi dari kulit
      Pasal itu ayat Quran yg dah jelas pun dia spin putar belit

      Padam
    8. kah kah kah ...

      'ostat' boDoe anak ular
      & jugak 'ayam' belaan Matdey...
      elok ler munafiq mcm kamu jadi penyokong peliwat, Pluralisma & LGBT...

      kih kih kih ...

      Padam
    9. Aku putar belit?

      Hehehe.. Semua orang leh nampak kamu kaki putar belit apa saja termasuk ayat AlQuran.

      Sudah tak mampu berhujah dilabelnya pihak lawan. Kemudian dituduh pula putar belit. Setakat itu je lah kemampuan self proclaimed 'hero Malaya lord of the ring ni'.

      Kikikiki

      Padam
    10. Bebal dedak serupa beruk terkinja-kinja menyokong proksi zionist donald trump tuduh aku sokong lgbt pulak.
      Bila tu?
      Setakat itulah kemampuan kamu.

      Kikiki

      Padam
    11. ‘Ostat’ boDoe ni bila kena belasah udah mula terasa perit
      Dah banyak kalii kena tiibai teruk, zahir dan batin terjerit
      Mau berlakon ‘warak’ tapii perangaii tahap longkang parit
      Agaknya mak dia dulu lepas main tak pernah basuh burit

      Padam
    12. Ya kejora,

      Carut cepat carut. Tambah lagi carut tu. Dah tak dak modal bahas dilabel pihak lawan. Dah tak ada modal pertahankan label itu, dicarutkan pula.

      Welcome back to ur usual sane self Kejora.

      Silalah mencarut banyak2. Mulut kamu bukan mulut aku.

      Kikiki

      Padam
    13. Ni aku pinjam pantun Fan Tun.

      Fan Tun5 November 2016 10:01 PTG

      Othaman, John Doe Dan Tok Rahman
      Tiga pendekar jing tak tahan
      Bukan pandikar dihadiah jamban
      Orang yg salah Pandikar pertahan

      Bila Othaman mula bersuara
      Jing terkedu bagai nak gila
      Bila John Doe belasah segera
      Jing terkentut hilang upaya

      How silly jingjibbo can be
      Tok Rahman is of good personality
      Compared to jibbo who is jing's deity
      A person like jing can definitely ruin the country!

      Padam
    14. Ini pun aku pinjam sajak orang ja ni.

      Tanpa Nama5 November 2016 11:49 PG

      A lunatic entity kejora also known as jinggila,
      You think you're a hero representing the whole of Malaya,
      No facts, nothing, you're just an excellent liar,
      You're a confirmed ex-inhabitant of Tg Rambutan villa...

      Spending years in Tanjung Rambutan straight jacket he was strapped,
      A lunatic cursing psycho beware of his trap,
      Now released, but on frequent medicines to stabilise his health,
      A real loser doing anything for fortune and wealth..

      You think you're smarter than Othman, Tok Rahman and John Doe,
      They're way above you, don't cry, don't be sad though,
      Every single night they sleep well in their bungalows and condos,
      You're an outcast who sleep and shout in street corridors..

      Wow, such an expert in cursing and smearing,
      At times self-proclaimed fighter like Lord of The Ring,
      By fact you're just a coolie of the person reigning,
      You're protecting him by means of dedak taking..

      You're such a disgust to society as a whole,
      Cursing, foul words, Al- Quran verses, together you scroll,
      You're a damned lunatic person under his payroll,
      When he is over, you'll be jumping into the deepest hole..

      Dear Othman, Tok Rahman and John Doe,
      Thank you for blasting this lunatic servant of jibbo,
      Smearing, distorting, cursing he's the vendor,
      No amount of perfumes could hide his unbearable odour...

      Credit to Fan Tun

      Balas
      Balasan

      Padam
  13. Sejak kes mahkamah di singapura bermula, terakhir berkenaan dengan YAK dihukum dan denda, kejora layu dan keris lembik nampak kurang bertenaga dalam cacian mereka kerana dah pinned to the wall. If YEO gets jail sentence and fines like YAK, lagi mereka berdua akam terus terkulai lembik.

    Kalaulah swiss dan doj mula perbicaraan di mahkamah masing2, saya ingat betdua ini akan pengsan dan bisu terketar2.

    BalasPadam
  14. Persoalan sekarang, sprm ada telur atau cakap kosong. Ucapan itu lebih kepada kondom cap playsafe, serupa jibo pakai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba tanya bini boss sprm..sejak pegang jawatan dlm spr...masih ke ada,lagitelornya....atau dah disimpan olen makmah.....selalunya org tak bertelur ni ckp bukan maiin melangit...tapi NATO je....sb dia,dah jd NATE....nate mu jul...kecek besa bolekh keu la jul..mu tahu tak api nerako tu...lagu mano panah nyo ..buat le kut suka hati mu....hari pembalase pasti tibo..dunia ni mu blh la kecek gapo satu...depe Allah nnt...mu tahu la..

      Padam
  15. KUALA LUMPUR: Speaker Dewan Rakyat mahu Tun Dr Mahathir Mohamad memohon maaf terlebih dahulu sebelum menyalahkan beliau gagal memartabatkan sistem Parlimen.

    Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata, Dr Mahathir perlu meminta maaf kerana memansuhkan Akta Perkhidmatan Parlimen 1962 ketika beliau menjadi perdana menteri pada 1992 yang menyebabkan kuasa Parlimen terhad dan Eksekutif boleh campur tangan dalam pentadbiran Parlimen.

    Beliau berkata, pemimpin pembangkang seperti Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang juga perlu mempersoalkan bekas perdana menteri itu atas tindakannya memansuhkan akta terbabit, sebelum memihak kepada Dr Mahathir.

    “Mahathir perlu minta maaf dahulu, iaitu kenapa sewaktu beliau jadi perdana menteri pada 1992, Akta Perkhidmatan Parlimen 1962 (yang penting dalam mana-mana Parlimen untuk mengasingkan kuasa Eksekutif, kehakiman dan Parlimen) dimansuhkan.

    “Kenapa itu tidak disebut dalam resolusi ini (surat mengandungi 4 resolusi yang dihantar wakil rakyat pembangkang kepada Pandikar), kalau mereka benar-benar mahu memartabatkan Parlimen, itu mereka mesti bangkitkan,” katanya pada sidang media di lobi Parlimen hari ini.

    Pandikar berkata demikian sebagai membalas kenyataan Dr Mahathir yang pernah menjadi wakil rakyat Kubang Pasu selama 30 tahun mempertahankan kebebasan Dewan Rakyat di era beliau lebih demokratik berbanding sekarang di bawah pentadbiran Datuk Seri Najib Razak.

    “Tidak benar Parlimen sekarang ini jika dibandingkan dahulu sewaktu Tun Mahathir pegang jawatan perdana menteri tidak demokrasi. Saya sangkal sekerasnya.

    “Bagi saya, beza dia terlampau luas lebar. Ketika itu, segelintir saja yang langgar (Peraturan) mesyuarat. Pembangkang tidak ramai. Sekarang, benda tidak patut hujah pun mereka hujah,” kata Pandikar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PETALING JAYA: Tan Sri Rais Yatim menafikan kebebasan berparlimen pada zaman pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad lebih baik berbanding masa kini.

      Rais yang juga penasihat kerajaan dalam hal ehwal sosial dan kebudayaan berkata, dakwaan Dr Mahathir itu seharusnya dilihat menerusi hansard dan rekod-rekod di Parlimen.

      “Ia harus dilihat menerusi petak-petak peristiwa seperti peristiwa Operasi Lalang 1987, siapa bercakap, siapa tak bercakap. Lepas itu, peristiwa pemberhentian Datuk Seri Anwar Ibrahim.

      “Banyak pihak sudah lupa hal-hal sedemikian. Jadi dakwaan atau pendapat beliau itu mesti dibuktikan menerusi kenyataan atau peristiwa yang sebenar,” katanya.
      Beliau berkata demikian susulan dakwaan bekas perdana menteri itu Dr Mahathir yang mengatakan kebebasan berparlimen di eranya lebih demokratik berbanding di bawah pentadbiran Datuk Seri Najib Razak

      Padam
    2. Rais Yatim di suap Jibo dengan berpuluh ribu Ringgit gaji sebualan sebagai Penasihat Kerajaan dalam hal ehwal sosial dan kebudayaan entahapekebende, mana tak hitam pun di kata nya putih.

      Berdentum PhD nya di buang dia kerana nak mengampu Jibo.

      Padam