Isnin, 21 November 2016

HOT ~ Rakyat Dah Bosan..!


Sengal?

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau melihat masyarakat Malaysia sudah bosan dengan kumpulan Bersih
atau merasakan tindak-tanduk perhimpunan yang dipromosikan kumpulan berkenaan tidak memberi faedah kepada negara.
Diminta mengulas perhimpunan Bersih 5 di Kuala Lumpur pada Sabtu, beliau berkata tindakan untuk menumbangkan kerajaan cara sedemikian adalah tidak sah dari segi perlembagaan dan undang-undang.
"Kita sebagai rakyat Malaysia mestilah menjunjung prinsip kedaulatan
undang-undang. Kalau tidak, negara kita jadi negara huru hara, rakyat yang menderita," katanya kepada wartawan Malaysia yang membuat liputan sempena penyertaan beliau pada Mesyuarat Pemimpin Ekonomi Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC) di Lima, Peru pada Sabtu.
Cakap ikut kepala lutut..! sebab tu rakyat ingat macam mana video kangkung di bawah ni menjadi fofular satu ketika dulu..! Sebab? sebabnya sama macam di atas..! ikut kepala lutut..!
Lutut siapa???
Lu Fikir La Sendiri!!!

94 ulasan:

  1. "tindakan untuk menumbangkan kerajaan cara sedemikian adalah tidak sah dari segi perlembagaan dan undang-undang"

    Di kata bodoh bangang, marah. Tapi apa tak nya bangang bila mengata macam itu. Buat buat tak tahu bahawa rakyat dah tak sukakan dia. Rakyat di Bersih dll bukan nak tumbangkan Kerajaan melalui demo jalanan. Hanya mahukan dia letak jawatan.

    Kalau dia letak jawatan, Kerajaan dia tak tumbang. Ha nya dia yang tumbang. Jadi, betul lah dia bodoh bangang. Q.E.D.

    BalasPadam
  2. Rakyat pandai menilai 'tun m naik private jet untuk pergi merusuh
    He.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo @ Kejora masuk awal kali ini. Dia NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER yang di tugaskan khas ke blog ini sebab blog ini popular (lebih 8 juta hits) dan berpengaruh. CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. 1:33 Bugis

      Lanun

      Padam
    3. Kejora Musibat cuba nak cover line sebab dia dah tersasul mengata konon Ayahanda Tun Mahathir cabut lari keluar negeri, konon pergi Sweden pulak tu. Sekarang makin jelas Kejora nie suka menabur fitnah & temberang, cakap sedap mulut kerana kebenciannya yg meluap-luap terhadap Negarawan & Tokoh yg dikagumi seantero dunia, khususnya negara2 Islam.

      Terbukti sudah Tun Mahathir & isteri dilimpah-kurniakan Allah panjang usia, masih cerdas, sihat wal afiat tidak perlu tongkat atau dipimpin, masih berupaya berceramah umum tanpa teks dan masih gigih berjuang ke sana sini walau di usia yang terlalu lanjut. Masih adakah pemimpin sedemikian rupa di dalam dunia ketika ini, jika ada siapa...????

      Padam
    4. Cepat balik sebab naik private jet untuk merusuh he.he.he kerajaan tak jatuh juga he.he.he

      Padam
  3. Bukan saja cakap ikut kepala lutut. Kepala lutut yang dah hogeh, kata oghang Bota, tepi Sungai Perak.

    Mana tak hogeh nya bila tiap2 hari siang malam 24 jam sehari kena lesing, rejam, hentam sebab macam macam buat tak betul. Yang pling basar sekali ia lah seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun bank dia.

    "Misappropriation of 1MDB funds and money laundering," kata US Department of Justice dalam 134 ms laporan yang mereka kemukakan ke mahkamah, menyebut "MO1" 36 kali. Semua tahu MO1 = Najib. Ha nya ADUN bodoh bangan UMNO yang kata MO1 = YDP Agong. Jenis nak lingkup di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Kalau nama sendiri pun tak tahu, macam mana orang nak pakai cakap dia. Itu belum lagi soal keturunan dia, bangsa dia, sekolah dan guru dia...betul tak....????

      Padam
  4. Rakyat pandai menilai bersih di sokong oleh lgbt
    He.he.he
    https://youtu.be/sIuNiHjQMg8

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora Musibat...

      Kamu tengok wajah kamu dulu dalam cermin, ada tanduk tak..ada iras2 Liberal Melayu tak macam Najib & KJ.. ada iras Pengkid macam Azalina tak...??????

      Padam
    2. ADA ke? baju merah suka sejenis ITU
      He.he.he jangan malu Othaman Ahmad

      Padam
    3. Baju Kuning tetap tenang, tak gelabah, teguh walau diprovok & diancam dan paling nyata...kami tidak berselindung menutup wajah/muka kami sebab KAMI BERANI KERANA BENAR...tidak seperti Baju Merah, terutama sekali KEJORA & UNKNOWN yg terus kecut-pengecut.

      Padam
  5. Aku suka sungguh tengok gambar Rozy tenung si Jibo tuh. Macam nak di makan nya. Di situ aje Jibo selalu gigil lutut gamak nya.

    BalasPadam
  6. Rakyat pandai menilai tun m naik private jet pergi merusuh https://1.bp.blogspot.com/-JjGGwuS6ZQs/WDDWTrS4vKI/AAAAAAAA-dI/BwkR8m3sjPEWeP5W6sDrybAme80LNG8AgCLcB/s1600/JET1.JPG

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora Musibat...

      Kamu tengok wajah kamu dulu dalam cermin, ada tanduk tak..ada iras2 Liberal Melayu tak macam Najib & KJ.. ada iras Pengkid macam Azalina tak...??????

      Padam
  7. Rakyat pandai menilai tokong kini penyokong kuat lgbt
    https://youtu.be/nSdS4RsKfFQ

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora Musibat...

      Kamu tengok wajah kamu dulu dalam cermin, ada tanduk tak..ada iras2 Liberal Melayu tak macam Najib & KJ.. ada iras Pengkid macam Azalina tak...??????

      Padam
  8. Orang umno sekarang yang saya kenali secara peribadi.

    1. ADAS ... ada dedak ada sokong
    2. SOAK ... salah okay adaku kesah
    3. ATRK ... aku tak reti kira
    4. MPMP ... makan percuma minum percuma
    5. 1MDB ... satu masuk dua bedal
    6. KMBB ... kami melayu bangsat bodoh
    7. CDKB ... cina dap kami benci
    8. NCKJ ... negara cina kami jilat
    9. H1TN ... hutang 1MDB tanya najib
    10. NKKS ... najib korup kami suka




    BalasPadam
  9. Rakyat pandai menilai dap penyokong kuat lgbt https://youtu.be/2aKirLBG6uo

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora Musibat...

      Kamu tengok wajah kamu dulu dalam cermin, ada tanduk tak..ada iras2 Liberal Melayu tak macam Najib & KJ.. ada iras Pengkid macam Azalina tak...??????

      Padam
    2. He.he.he azlina ITU Pengkid dia bukan pejuang lgbt suka sejenis
      Jangan malu ia Othaman Ahmad

      Padam
    3. 1. Rakyat melayu islam yang gagal dibangsatkan oleh najib pandai menilai apa itu dosa (menyonglap wang rakyat) dan pahala (menjaga hak rakyat), haram (makan duit yang disonglap) dan halal (dari pekerjaan yang halal).

      2. Rakyat melayu islam yang gagal dibangsatkan oleh najib pandai menilai penggunaan bomoh adalah syirik dan berdosa besar.

      3. Rakyat melayu islam yang gagal dibangsatkan oleh najib pandai menilai kewarakan harussaini yang sokong dan terima pendapat peguam kafir dari australia dan percayai apandi ali secara buta tuli tanpa pengetahuan proses undang.

      4. Rakyat melayu islam yang gagal dibangsatkan oleh najib pandai menilai siapa itu apandi subjudice dan yrs man khalid twitter

      Padam
    4. Melayu bijak tak ikut golongan bersih lgbt ITU
      He.he.he

      Padam

    5. 1:42 خير --Khairun :: Makhraj huruf & idgham kena jaga

      Padam
    6. 1.57

      He.he.he azlina ITU Pengkid dia bukan pejuang lgbt suka sejenis.

      Pengkid itu part and parcel of lgbt. Azalina is a silent lgbt follower. Kalau tak, tak kan jadi pengkid!!!

      1.57,

      Kamu faham ke apa itu L G B T? Kalau tak faham, tak payah join.... menyibuk macam budak tadika

      Padam
    7. He.he.he ingat kita orang bodoh he.he.he otak kuning menang suka sejenis
      L-lesbia
      G-gay
      B-b sexual
      T-transgender

      He.he.he azlina tak penah pergi merusuh baju merah tunjuk di pingkid ITU he.he.he,

      Padam
    8. Ketahuilah...Azalina Pengkid juga dalam Wanted List yg telah menyonglap beratus juta dalam kes akademi sukan di London yg hilang begitu saja sewaktu pengkid menjawat Menteri Beliak & Sakan era Tun Dol ZZZZ.

      Padam
    9. 2.10,

      Bukan lesbia....LESBIAN

      Azalina bodoh kalau ikut jamal jamban. Dia dalam kategori lesbian. Tanya pengkid....dia suka lelaki ke perempuan???

      Tunjuklah ada akai sikit

      Padam
    10. 2:02 betul
      2:10 betul


      Penting ; sume komen anti Najib akan di nilai sendiri oleh Unit Khas PDRM

      Padam
    11. We are not coward like Unknown/Kejora Musibat.

      Our message is clear....

      PDRM.... there’s only one way you can regain the confidence, respect and trust of the rakyat: go arrest MO1 and FLOM, then arrest your crooked IGP and the abominable bogus Attorney-General too. Failure to do so means that you will be viewed as the enemy of the people.

      When the right thing is said or done, you police quickly arrest the innocent but close both eyes when a corrupted leader who embezzled billions and with evidences in front of your eyes.

      Got it, Unknown/Kejora Musibat....???

      Padam
    12. He.he.he lupu ketika era pak lah dulu pun marina tun m pejuangan lgbt minta kondom percuma pada kerajaan ia?
      He.he.he

      Padam
    13. Aiikkkk...tak malu ker sebut2 nama Tun Dol yg kuat tidur buat sejarah negara pertama kali parti pemerintah hilang kuasa di 5 buah negeri & juga hilang majoriti 2/3 kerusi parlimen. Paling malu bila negeri kelahirannya tersungkur kpd DAP. Dah tuu buat kerja paling bengap...entah ape2 bina Jambatan P/Pinang II yg langsung tak berfaedah menghabiskan berbilyon-bilyon duit negara. Duit tabung UMNO RM2 bilyon yg Tun Mahathir serahkan pun entah apa dia belanjakan?

      Padam
  10. Rakyat pandai menilai 'tokong kini perjuang lgbt https://youtu.be/jhc3z7bcu5c

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora Musibat...

      Kamu tengok wajah kamu dulu dalam cermin, ada tanduk tak..ada iras2 Liberal Melayu tak macam Najib & KJ.. ada iras Pengkid macam Azalina tak...??????

      Padam
    2. Kau ada nampak dia pejuang lgbt ia Othaman Ahmad
      He.he.he
      Jangan malu ia Othaman Ahmad

      Padam
    3. 1:58 Ada nampak , dia tengah bengang tu

      Padam
    4. Ayat Cemerlang-Gemilang adalah slogan Tun Dol ZZZZ yg dah Hilang entah ke mana.

      Padam
  11. Awal awal lagi Jing Jibo dah ketandusan akal. Takda hujah, otak dah kosong. Di ulang nya komen dia berkali kali. Goblok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...kepala dia dah berbenjol-bejnol kena letuk sana sini siang malam. Bila dah mati pucuk kemuflisan idea, dia guna balik pantun sampah, maki hamun carut beserta fuckta-auta & ngilai pontianak hihihi kikiki nek tempoyak.

      Padam
  12. Lagu tu kelakar..patut najib nyanyi dgn dutante Lagu ni aritu.

    BalasPadam
  13. Sdr Othaman 1:55 PTG,

    Nama sendiri dia kot ada lebih dari satu. Sebab ada nama Bugis Lanun.

    Dia apa peduli orang nak pakai cakap dia ke tak. Dia pikir dia besor, paling banyak kuasa, tambah lagi kuasa SOSMA, KMN entah apakebende lagi. Kuasa ghaib pun ada - Timbalan Pengarah Cawangan Khas Polis yang dulu di pindahkan tempat kerja nya serta merta bersama pegawai2 tinggi SPRM kata ada "tangan ghaib (hidden hands)" yang membuat nya.

    Keturunan apekebende dia dah tak penting bila si Bugis dah melanun. Roh bapak dia, Tun Razak, gamak nya meronta ronta di kubur nya bila anak nya melakukan kekejaman melanun harta kanun negara. Bukan sikit, Bang, berbilion yang di lanun nya. Kesian Arwah Tun Razak yang di kasihi. Di buat anak nya yang di ..... tau saja le.

    Pengundi tak boleh kasi undi kapada dia, UMNO/BN di PRU14. Kalau tak, jahanam negara di lanun nya sokmo.

    BalasPadam
  14. 1. Bukan si bangsat ni kt jerman kata akan memberi kerjama penuh atas siasatan 1MDB, tp peguam lantikan dia 2x tolak permohonan MLA swiss?

    2. Si bangsat ni jgk kt jepun kata dia yg mula bangkitkan dan mulakan siasatan ke atas 1MDB. Tp kt siapa dlm kerjaan bangkitkan isu 1MDB kena pecat. Nk bahas dlm parlimen pun xboleh sebab sub kudis.

    3. Bangsat ni jgk kata jgn tuduh dia bukan sehingga siasatan audit negara selesai. Selesai siasatan laporan kena OSA.

    4. Bangsat yg sama konon2 berani kerana benar nk dtg nothing2hide. Tp kerna kehadiran kereta antik cabot lari.

    Persoalan dia, dimanakah maruah keris berayon menjawab politik sampah lg murahan si najis bangsat ini?

    BalasPadam
  15. Aku dah lama dah selalu puji, kata bagus, setuju, sokong dsb nya komen2 yang baik.

    Si Jing Jibo @ Kejora bahru2 ini ikut cara itu. Dah jadi taktik baru dia. Meniru tak habis habis si anjing yang otak kecik. Kung kung kung

    Tapi yang aneh nya - dia puji, sokong, setuju, kata bagus kpd komen2 dia sendiri. Ba ngang gang ngang

    BalasPadam
  16. Hah, baru sejam lebih sikit dah 44 komen.

    Kata gengster, 44 tuh double death.

    Kita tak mau sesiapa mati. Tapi Najib mesti di gulingkan di PRU14.

    Kot double - UMNO sekali.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Man kadok cakap mcm dia tu tuhan. Dah mengaku tuhan pulak. Ganti tuhan harun.
      Tuhan man kadok.

      Padam
  17. Dapigs are dirty,ugly and greedy animals

    BalasPadam
  18. BERITA TERSEBAR LUAS DI DADA AKBAR DUNIA LUAR:

    KUALA LUMPUR: Thousands of anti-government protesters marched in Malaysia's capital on Saturday demanding the resignation of Prime Minister Najib Razak over his alleged involvement in a multi-billion dollar misappropriation scandal.

    Clad in yellow shirts and unfazed by arrests of activists and opposition leaders just hours before the rally, protesters marched from various spots towards the heart of Kuala Lumpur amid tight security.

    The mood among those gathered was festive, with drums and vuvuzelas heard along with speeches, songs and chants by participants calling for a clean Malaysia and people power.

    The demonstration is unlikely to shake Najib, who has denied wrongdoing and weathered the crisis, consolidating power by cracking down on dissenters and curbing media groups and activists.

    The head of pro-democracy group Bersih - the organisers of Saturday's rally - was arrested on Friday, along with several other supporters of the demonstration, including opposition leaders and student activists.

    Police have said the Bersih rally is illegal.

    "We are not here to bring down the country. We love this country! We are not here to tear down the government, we're here to strengthen it," Bersih deputy chair Shahrul Aman Shaari told the crowds gathered at the National Mosque.

    "Our country is being governed by clowns and crooks. So I'm here to protest against our prime minister," said artist Fahmi Reza, holding a poster of a clown-faced Najib.




    TENSIONS
    Fears of clashes between Bersih and a pro-Najib group called Red Shirts mounted this week after the latter threatened to target Bersih supporters.

    The Red Shirts also rallied on Saturday, marching from the headquarters of the ruling United Malays National Organisation (UMNO) party towards Dataran Merdeka, or Independence Square, where the Bersih rally is expected to converge.

    A six-week campaign by Bersih ahead of the rally was marred by several violent confrontations with the Red Shirts, and anonymous death threats have been sent to Bersih chairwoman Maria Chin Abdullah.

    Jamal has warned of a repeat of racial riots in 1969 that killed hundreds in clashes between Malays and ethnic Chinese.

    Ethnic Chinese and Indian minorities formed the bulk of a similar rally of more than 200,000 organised by Bersih last year, after the Wall Street Journal reported that around $700 million from state fund 1MDB was diverted into the personal bank account of the prime minister.

    Najib ran into further trouble this year when lawsuits filed by the U.S. Justice Department in July said over $3.5 billion was stolen from 1MDB, which was founded by Najib, and that some of those funds flowed into the accounts of "Malaysian Official 1", whom U.S. and Malaysian officials have identified as Najib.

    Najib has taken steps critics say aim to limit discussion of the scandal, such as sacking a deputy prime minister, replacing the attorney-general and suspending newspapers and blocking websites.

    He retains significant support within UMNO and from the long-ruling Barisan Nasional coalition.

    ©Source:Thomson Reuters 2016

    BalasPadam
  19. Tidak Mustahil UMNO Dan PAS Bekerjasama - Annuar Musa
    KUALA LUMPUR, 20 Nov (Bernama) -- "Kalau DAP boleh menerima Tun Dr Mahathir, tidak mustahil kemungkinan UMNO menerima PAS dan PAS menerima UMNO untuk bekerjasama," kata Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Annuar Musa.

    Beliau berkata ini kerana kedua-dua parti mempunyai asas perjuangan sama, menjunjung cita-cita sama dan lahir daripada 'DNA' sama.

    "Politik adalah di atas 'possibilities', politik adalah satu seni yang berpelbagai kemungkinan.

    "Saya percaya antara parti politik (UMNO dan PAS) yang menjunjung cita-cita dan dasar perjuangan yang sama, dia tidak bergerak dalam bentuk 'parallel' dan saya yakin akan ada satu titik pertemuan (bergabung)," katanya.

    Beliau berkata demikian ketika menjadi penceramah Sesi Keempat: Diskusi Politik pada Konvensyen Pemerkasaan Agenda Ummah (K-PAU) 2.0 yang dipengerusikan anggota Majlis Tertinggi UMNO Datuk Razali Ibrahim, di Pusat Dagangan Dunia Putra, di sini Ahad.

    Annuar berkata kedua-dua parti mempunyai banyak titik persamaan iaitu perjuangan terhadap agama, selain ingin melihat keamanan, kesejahteraan dan kedudukan Islam pada kedudukan terunggul.

    Bagaimanapun beliau menyerahkan kepada kepimpinan tertinggi UMNO untuk tujuan itu.

    Beliau berkata mana-mana parti Melayu yang bersekongkol dengan pembangkang sebenarnya berada di bawah telunjuk DAP.

    "PKR, Parti Amanah Negara dan terbaharu Parti Pribumi Bersatu Malaysia yang berada di bawah DAP tidak mempunyai maruah perjuangan kerana mereka berada di bawah kuasa perjuangan orang lain," katanya.

    -- BERNAMA


    Berkaitan dg kerusi MB Selangor tu Tan Sri pandai buat slow talk dg TGHH, Kalau boleh gilir bagus lah, 2 Tahun PAS dua Tahun UMNO

    Biar tebeliak sikit bijimata puak protun2 tengok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tingal berapa kerat sangatlah orang Melayu/bumiputera yg mendukung pas & umno...??? UMNO yg berdegar kononnya ada 3 ahli juta hanya di atas kertas rekod lama yg tak pernah dikemaskinikan. Paling2 yg ada tak sampai pun 300 ribu orang.

      Padam
    2. Yg ppbm tu ramai sgt la ye? Patut la 1 cawangan pun tak ada sampai hari ni. Nama ahli pun tak pasti. Yg ada cuma presiden, tmbalan dan punahsihat...

      KAHKAHKAH..

      Padam
    3. Sekali kala saya jenguk juga Blog Keris Berayon...tapi hapah pun tarak...kosong memanjang takde repons.

      Cuba cerita sikit apa dah jadi dgn paper asset ker..unit2 orang gila ker..unit wad bersalin ker kamu tuu...????

      Padam
    4. Tujuan Mahathir mengadakan bershit5 adalah untuk mengtaksirkan sendiri berapa ramai sokongan Melayu terhadap ppbm. Kalau ada setengah jota boleh tahan la. Duk2 tak sampai pun 5000 ITU pun bercampur DG penyokong Amanah. Ala Mahathir dah menyesal sebab sokongannya yg seramai 2000 seciput aje telah diketahui oleh umno.

      Padam
    5. Degar sini baik2 Kejora Musibat...

      Kalau nama sendiri pun tak tahu, macam mana orang nak pakai cakap kamu. Itu belum lagi soal keturunan kamu, bangsa, sekolah dan guru kamu... Atas sebab2 itu...bolehkah orang pakai cakap kamu tuu....????

      Pada Himpunan 'Bershih 5', tak kurang 15,000 anggota PDRM dikerah bertugas. Takkan kehadhiran penyokong 'Bersih 5' kali ini kurang dari anggota PDRM yg bertugas...di mana kamu letak kepala hotak kamu tuu...???

      Padam
  20. Aku dh bosan dgn blog bangang ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau bosan, pergi berambuslah. Datang pun tak dijemput, tak malu ker, hidung kemek pipi tersorong....!!!

      Padam
    2. Bosan pun kena masuk jugakla, kalau tidak dedak miss.

      Dedak oh dedak, alahaaaai..

      Padam
  21. Sekarang baru saya faham mengapa Umno dan PAS gagal masuk Sarawak. Yang satu menyamun yang satu merasai apa yang disamun RM90 juta?

    PAS memang sukar bertapak di sarawak sebab mereka ini nampak menyerupai ALIENS.

    Umno gagal kerana melayu/melanau islam tak mahu seperti sabah yang "dijajah". Musa dan anifah aman kuda tunggangan najib sementara salleh, rahman keldai membaea biawak dan bung jadi clown man at umno circus.

    Syabas orang sarawak. Your state and sabah are equals with malaya, not perlis, melaka, negeri 9 etc etc.

    BalasPadam
  22. najib pembohong......dia bole bohong 2.6b, org jerman tu kelas taik hidung je dia bohong.....

    macai2 pun angguk2, makan dedak kena angguk2 macam ayam mkn jagung.....klu tak, tak sanggup mati2 nak sokong pembohong......

    lepas 1 bohong kena kantoi, bohong lagi yg lain nak tutop terkantoi.........

    jamal tongkol un dah ikut jugak boss punya stail......polis tumbok saya, polis tumbok saya.....
    esok pagi........takde la....mana ada cakap mcm tu......he he he...kan sama tu mcm boss dia......

    keluarga ali baba........kalau jack ma tau, mau dia tukar nama company dia.....malu

    -anti jub-

    BalasPadam
  23. Saya terbaca twitter sdra firdaus abdullah serta gambar. Umno convention in kedah experiencing empty seats.

    Ingat berduyun2 hadir....sikitnya ahli umno yang hadir....kesian.

    3 juta beb......hahaha

    BalasPadam
  24. Justeru UMNO memang komited dalam memartabatkan Agama Islam dan Bangsa Melayu. Sedang yang lainnya malah tidak berani sebut, lidah kelu,terkedu, atas pagar melulu. Untung PAS kini sudah menginsafi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. komited.....presiden membohong tu apa cite? Tangkap la...

      Padam
    2. Terasa ingin benar nak tengok dorang berani tak sentuh Tun Mahathir.

      Padam
  25. Mufti Harussaini beranikah? Dia berani orang biasa, tegur najib telur tak der

    BalasPadam
  26. Kikikiki...

    BUDAK SUMAN.MEROYAN SEMULA
    BERSIH 5 TAK CAPAI TARGET LAGI
    BERSIH 5 IS BATTEL OF 2 BARUA
    BETWEEN BARUA PLURAL & BATUAPI

    BERSIH 5 UNTUK KAUM CINA YAHUDI
    DARI 5 RIBU TINGGAL 20 RIBU KINI
    LAUNGAN REFORMASI SUDAH MATI
    ANGKARA MAINAN MEDDEY SI BATUAPI


    kikikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan dah cakap dahh...bila putus darah kering idea, dia mesti keluarkan pantun-pant*t sampahnya.

      Padam
    2. Pak Othman semangat luar biasa hari ini. Balik dari perhimpunan ka?

      Apa pun salam perjuangan.

      Semangat pak Othman saya tabik.

      Padam
    3. Bro John...

      Mau tak bersemangat, Tun Mahathir yg dah 91 tahun sedikit pun tak gentar malah terus lantang mendesak Najimah (Najib/Rosmah) dihumbankan dari Putrajaya. Belum pernah saya melihat gelombang manusia dari pelbagai kaum menyahut seruan Tun Mahathir ketika itu, tidak kurang 40~50 ribu orang berbaju T-Shirt Kuning Bersih hadir. TV3 suku & Salleh Ketiak cuba nak klentong konon kehadhiran hambar sedangkan ada lebih 15,000 anggota PDRM bertugas. Saya difahamkan semua anggota PDRM di ibukota tidak dibenarkan bercuti. Mana logiknya jika kehadhiran penyokong Bersih kurang dari 15,000 anggota PDRM, betul tak?

      Padam
  27. Marina tun m minta kondom percuma pada kerajaan he.he.he berapa hina marina tun m ITU pengurusi bersih ITU mungkin 'Othaman Ahmad http://www.bernama.com/bernama/v3/bm/news_lite.php?id=160767

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak tak cukup umur dan masih kolop toksah cerita hal2 orang dewasa, Fahammmm...????

      Padam
    2. Kejora budak mentah...

      Dahlah kamu buta sejarah dan tidak kenang budi jasa orang, kenapalah kamu nie punyalah bongok ketika itu kamu buat main belon2 dgn kondom kepunyaan orang tua kamu. Kan dah kena pelangkong dgn mak kamu sebab itu stok penghabisan buat projek mereka.

      Padam
    3. He.he.he orang yg buta sejarah tak tahu kondom percuma untuk Rakyat malaysia he.he.he
      Sila jawab Othaman Ahmad

      Padam
    4. Key Pengecut...

      Benjol kena pelangkong di kepala dah hilang belum..nak lagi ker...???

      Padam
  28. Berbalik kepada penyertaan rakyat berbagai kaum dalam Bersih 5, komen pihak sebuah stesen TV dan pihak penyokong kerajaan yang mengatakan hanya sekitar 15,500 sahaja yang menyertainya agak lucu dan penuh dengan kecemburuan di pihak mereka.

    Saya dapat bayangkan semasa pertandingan akhir bplasepak Piala Malaysia antara Kedah dan Selangor di Stadium Shah Alam, penonton memenuhi stadium dan kehadiran diianggarkan 100,000 orang.

    Kalau dilihat keadaan kehadiran peserta Bersih 5 antara pukul 1 hingga pukul 4 petang, saya rasa tak muat stadium Shah Alam untuk menampung penyertaan mereka.

    Inilah perbandingan yang saya berikan.

    BalasPadam
  29. Kemudian si jahil itu ditanya, kenapa menyertai Bersih 5.0 ? - maka lancar lidahnya menyusun kata-kata yg berisi pelbagai dakwaan,fitnah dan celaan bercampur baur.

    Kemudian si jahil itu balik kepada rutin harian dengan tangannya (sehebat kelancangan lidahnya) merebut dan menadah pelbagai nikmat di bawah pemerintahan yg sangat ia bencikan sepenuh jiwa.

    lalu kemudian ditanya sekali lagi kepada si jahil itu - kelihatan seperti masih begitu banyak nikmat yg kamu kecapi dibawah pemerintahan yg sangat kamu bencikan -

    lalu dijawap dengan begitu sombong tidakkah engkau melihat betapa aku ini dizalimi ??

    sedangkan dahulu aku mampu memenuhi hampir segala kemahuan dan kehendak dan kini aku perlu menahan sebahagian dari kemahuan dan kehendak diriku, dan sedangkan sipemerintah masih bersenang-senang dengan segala kelazatan dunia.

    Akibat terlalu berat amarahnya si jahil tidak menyedari betapa "dahulunya" diwaktu pemerintahan sebelum ini - tetap juga ia menghamun dengan segala macam dakwaan,fitnah dan adu domba.

    lalu disahut oleh si burung yg sangat istimewa itu (boleh berkata-kata) - sesungguhnya aku telah terbang jauh dari timur ke barat, dari utara ke selatan dalam dunia ini, dan aku melihat begitu banyak hamba Allahswt yg telah mati sifat syukurnya atas segala nikmat yg ia miliki.

    Sambungnya lagi, dan ketahuilah olehmu wahai manusia yg kufur nikmat, begitu jahil dan sombongnya kamu sehingga kamu tidak menyedari bahawa kamu sedang bersoal jawab dengan aku yg hanya merupakan seekor burung.

    kemudian burung itu terbang sambil berkata untuk kali yg terakhir - tanda manusia yg benar-benar mati sifat syukurnya ialah apabila ia tidak menyedari dengan siapa sedang ia bersoal jawab - bertaubatlah wahai si jahil yg sombong sebelum kamu benar-benar "dikurniakan" Allahswt sebuah pemerintahan yg benar-benar menepati pada setiap dakwaan,fitnah dan celaan yg kamu lemparkan pada waktu ini.

    Maka dengan amarah yg bertambah berat .. si jahil itu berteriak - "hey si burung celaka berapa banyak dedak yg sipemerintah berikan kepada kamu"

    Apa khabar en Othman - masih mahu bermain sumpah ?

    Apa khabar John Doe - masih adakah yg mahu dibimbing olehmu untuk bermain sumpah ?

    Apa khabar Dato Haji Rahman JPC ? - masih bersemangat bagaikan Che Guevara di alam nyata atau bagaikan kisah Alice in Wonderland ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melayu ada baju merah hijau kuning... cina kekal baju kuning

      Padam
    2. Sasauwan merepek tak ada hujung pangkal.

      Padam
    3. Amwende kamu merepek ni Mamat Unknown?

      Mengapa nak kias baras dengan si burung - burung pipit di celah kelengkang tu ke?

      Ngapa tak cakap terus terang apa dia "kelazatan dunia" yang Pemerintah sediakan? Pahal pun, bukan kah tanggung jawab Pemerintah menyediakan "kelazatan dunia" itu untuk rakyat? Janji di PRU amacam? Janji kentot aje ke?

      Habis, ngapa tak cakap "kesengsaraan dunia" yang Najib buat? Seleweng 1MDB hingga terhutang RM53 bilion, songlap berbilion masuk akaun sendiri, bebankan rakyat dengan GST, silap silap buat GST No.2 pulak bila tak cukup duit nak bayar hutang?

      Padam
    4. I know a guy from sarawak who work with JASA....tak payah sebut bandar mana. Dia selalu cerita mainan kotor JASA especially Puad....fia tanya saya you think dia ini pandai ke bodo.saya jawab pandai. Dia kata puad sebodoh bodoh manusia. Kalah kawasan parlimen. Kalau ke sarawak bukan main tunjuk handal. Puad ni belom kena dengan orang sarawak.

      Saya rasa UNKNOWN ini sama spesis dengan puad.....bodoh sombong. Orang JASA sarawak ini baru graduate recently.

      UNKNOWN rasa dia cerdik tapi sebenarnya bongok. Kamu bukan lawan dato rahman, john doe dan othaman. Antara bumi dengan langit. No quality in argument dan more often than not hancus macam budak baru masuk semester satu matrikulasi.

      Sedih dengan orang bodoh sombong.



      Padam
    5. Dear bro 7:23...

      I am in full optimism & confidence that Kejora and Unknown is the same low crap scumbag whose credibility is questionable and untrustworthy owing to the fact that he has no gut to hold accountable and responsible for his actions & words.

      Padam
    6. Saya telah membaca tulisan Unknown dan tidak nampak sebarang isi di dalamnya melainkan merepek dan melalut-lalut tanpa hujung pangkal.

      Maka saya hanya akan jawab bagi pihak2 pak Othman dan saya:-

      1. Alhamdulillah kami telah buktikan kami yakin dengan kebenaran kami berkenaan isu 1MDB dan "derma" 2.6b. Siapa yang main2? Cakap tak ada isi dan fakta. Merepek saja.

      2. Nak bimbing siapa bersumpah apanya? Melalut sungguh budak ni.

      Kali terakhir saya semak budak Unknown ni yang memberi alasan untuk tidak mahu bersumpah tntg kebenaran kepercayaannya. Tappi ada hati untuk bercakap lagi tentang sumpah.

      Dibayar dedak berdasarkan jumlah kekerapan muncul kot.

      Untuk Unknown:-

      "Ahamdulilah, baik dalam keyakinan kebenaran yang tidak ragu2 dan beralasan. "

      Kamu pula? Rasanya komen tiga orang di atas tu dah memadai.

      Padam
  30. SOROS SUDAH JUMPA PENGGANTI BARUANYA
    BAKA TUA BANGKA HAPRAK LIBRALIS BATU API
    AGENDA LGBT GAY PLURALIS DIBAWA BERSAMA
    BARUA LAMA BERKUBUR LAUNGAN REFORMASI

    BalasPadam
  31. BERSIH 5 MAKIN LAMA MAKIN BASI
    DARI 500 RIBU TINGGAL 20 RIBU KINI
    MAHA BATUAPI JADI RAJA BARUA YAHUDI
    MARINA DAN RAKAN DITANGKAP TAK DIPEDULI

    kikikiki.. batuapi dan adu dkmba punya game marina.. ambiga.. tien chua..rapizi lansung x dipeduli kikiikikiki... bodoooo bodoooo...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan dah cakap dahh...bila putus darah kering idea, dia mesti keluarkan pantun-pant*t sampahnya...tambah pula dia tulis dgn HURUF BESAR tanda orang pemalas yg tak berhemah lagi berpendidikan.

      Padam