Khamis, 24 November 2016

PANAS ~ Deal Dengan Katak..!


Katak la katakan..!

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau malu menyebut bahawa Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali adalah kawannya.
“Saya malu, dia kawan saya tapi tak mahu masuk BERSATU pasal kita kawan dengan DAP," kata Dr Mahathir pada satu sidang media di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya hari ini.
Menurut Dr Mahathir, Ibrahim mendakwa bahawa DAP adalah "jahat", tetapi jika dibandingkan DAP dengan MCA, siapa sebenarnya lebih jahat.
Katanya, DAP secara terbuka mengisytiharkan bahawa mereka menghormati perlembagaan, kedudukan Raja-Raja Melayu, Islam sebagai agama rasmi negara dan sebagainya.
Adakah MCA atau MIC pernah melakukan perkara yang sama, soalnya.
Beliau turut mengulas keputusan Ibrahim untuk meletakkan 50 calon bebas mewakili kumpulan pendesak Melayu itu pada pilihan raya umum akan datang.
Ini, katanya, bermakna bahawa Ibrahim bekerja untuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
“Dia bekerja untuk Datuk Seri Najib. Sebab dia tau kalau lebih daripada pertandingan satu lawan satu, Najib akan menang. Jadi dia berusaha supaya Najib menang
“Dia pura-pura berjuang untuk orang Melayu, tak boleh cakap dengan DAP. Tapi dia sanggup bekerja dengan Najib, dia sanggup sokong orang yang curi duit,” kata Mahathir.
Beliau juga menafikan bahawa pernah menjadi penaung PERKASA.
Ibrahim pada Ahad lalu mengumumkan PERKASA merancang untuk meletakkan 50 calon pada pilihan raya umum akan datang, termasuk dirinya.
Katanya, mereka tidak akan menggunakan platform parti politik sebaliknya hanya bergerak sebagai NGO kerana mahu bertindak di luar radar politik tempatan.
Ramai dah tahu dah sikap katak ni..! ada untung dia ler kedepan..! agak agak berapa banyak dedak tu..?
Lu Fikir La Sendiri!!!

148 ulasan:

  1. Dia sedang memikirkan cara untuk mendapat RM 4 trillion untuk membantu bumiputra.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia sedang memikirkan cara untuk mendapat RM 1.4 trillion untuk membantu bumiputra.

      Padam
    2. Sebab Najib tak membantu Bumiputera?

      DEB di senyapkan nya, Kementerian Pembangunan Usahawan Bumiputera pun di buang nya?

      Biasiswa, yang di maksudkan untuk kaum yang tertinggal di belakang seperti Melayu, Bumiputera Sabah dan Sarawak dll, di beri nya jugak kpd kaum yang terkaya di negara ini sejak berpuluh puluh tahun, yang ada ratusan, kalau tak ribuan, jutawan nya menderma untuk biasiswa dll, hingga UTAR tak mahu teima RM30 juta seorang jurutera jutawan Cina sebelom PRU13.

      Padam
    3. Apa guna bagi kat kementerian..
      Bagi kepada manusia seperti BR1m...
      atauseperti asnaf zakat tu.

      Padam
    4. 7:40

      Nampak dak tahun berapa tu 1996 ulang 1996,

      Siapa PM tahun tu ????


      Padam
    5. Kenakan cukai GST berbilion dahtu beri RM500 kpd yang berpendapatan rendah.

      Kalau ikhlas nak tolong yang pendapatan rendah, cukai yang berpendapatan tinggi saja lah. Bakpa nak cukai yang berpendapata rendah jugak?

      Kasi RM500 itu macam makanan di celah gigi aje. Kena bayar GST tiap kali beli apa pun, tak lam jumlah yang orang berpendapatan rendah kasi balik kpd gomen lebeh dari RM500.

      Padam
    6. Amende yang kau cakap tuh, Mamat 7:55 PG?

      Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi di lenyapkan di tahun 2009 masa Najib tubuhkan kabinet nya.

      Kamu sewel ke cakap tahun 1996 entah apekebende

      Padam
    7. 8:38

      Ko buta ke tak nampak '1996' dlm gambar bawah tu

      Padam
    8. Ko bodoh ke takda tulis 1996 di gambar tuh. Ada tulis ha nya di caption di sebelah gambar.

      Pahala pun, ngapa kau bodoh sangat cakap tak terang, ha nya 1-2 baris pendek.

      Kamu jenis pendek ke?

      Padam
    9. Bahlul..tak faham BM ke???

      Padam
  2. “Dia bekerja untuk Datuk Seri Najib. Sebab dia tau kalau lebih daripada pertandingan satu lawan satu, Najib akan menang. Jadi dia berusaha supaya Najib menang"

    - Tun Dr Mahathir.

    RAPATKAN SAF KAMU SEMUA!

    Diharap ahli dan penyokong PPBM, PAS, PKR, AMANAH DAP & Parti pembangkang lain faham, faham dan faham, bahawasanya inilah satu2 caranya untuk menewaskan parti Najib dan BN.

    KETEPIKAN EGO masing2, perselisihan faham dan pendapat, bertolak ansur, berkongsi kuasa lah diantara kamu, jika usaha kamu semua ingin menumbangkan najib, umno dan BN!

    INI KALI LAH!!!

    Ayuh semua! Kita berusaha dgn cara masing masing menumbangkan penyamun2 ini!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dok mamai lagi ke .... Ko tau dak hari ini PAS nak kemukakan RUU syariah lagi sekali.

      Sapa tak mau sokong gi duk belah sana.

      Padam
    2. Di kasi dek Najib berjuta kot. Najib main duit. Ada berbilion dalam akaun dia, seleweng 1MDB dan songlap masuk akaun dia.

      Memang jahanam negara kalau Mr Cash Is King tidak di lingkupkan di PRU14. Setuju, RAPATKAN SAF, KETEPIKAN EGO, ELAKKAN PERSELISEHAN FAHAM. Apikan MCA, MIC dll bersalah faham dengan UMNO pasal Hadi's Hudud dsb nya.

      Padam
    3. Jing 7.40,

      SOKONG RUU!!!

      Juga sokong tumbangkan Penyamun Najib dan Pencacai2nya!!!

      Padam
    4. Dah berapa kali punya INI KALI LAH, tapi asyik2 INI KALI KALAH...dan seterusnya, INNA LILLAH...

      Padam
    5. Pada semua INI KALILAH yang dulu, percubaan diketuai oleh orang-orang yang ditentang oleh The Gramdmaster.

      The Grandmaster memberikan sokongan jitu kepada BN. Sumber dalaman memberitahu Putrajaya hampir tumpas maka dibawalah sang Grandmaster untuk berkempen bagi pihak si Teuku.

      Hari ini The Grandmaster berada di pihak penentang. Maka untuk kali ini, INI KALILAH adalah yang pertama di bawah sang grandmaster.

      Jangan lupa, admin blog, Pak Othman, Pak Rahman jpc, pak Rahman 2 dan saya sendiri juga telah berubah kem.

      INI KALILAH adalah yang pertama bagi Tun M, kami, dan ramai lagi di luar sana.

      Tik tok tik tok..

      Padam
  3. "tetapi jika dibandingkan DAP dengan MCA, siapa sebenarnya lebih jahat."

    MCA sekarang nampak lebih jahat. Sampai macam nak berpecah dari BN. Presiden MCA Liow kata: I’ll quit Cabinet if Hadi’s Bill is passed."

    KUALA LUMPUR, Nov 23 — MCA president Datuk Seri Liow Tiong Lai reiterated today his stand that he will resign from the Cabinet if PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang’s Shariah Bill is passed.

    He likened Hadi’s Bill .. as a “blank cheque” which will pave the way for hudud law to be implemented in Malaysia.

    Liow also said that Hadi’s Bill was against the Federal Constitution and should not be given higher priority compared to a government Bill.

    Dia tak di runding pun jika ada "formation of a Select Parliamentary Committee" - “I won’t know because I wasn’t consulted," kata dia. MCA pun dah komplen cara pemerintahan kuku besi dalam BN.

    BalasPadam
  4. Udah makin serabut serabai fikiran Matdey mamak Kerala
    Makin seharii makin tua bangsat ini jadii sawan sasau gila
    Tahu diia nak kalah disembah peliiwat dan tokong berhala
    Kali ini si keling tua sewel ni menyembah Ibrahim Ali pula

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah masuk Jing Jibo @ Kejora. Dia ada lah NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER di tugaskan khas ke blog ini sebab blog ini popular dan berpengaruh. CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
  5. Salam,

    What a pity...the opportunity of ousting najib and removing the current regime is now getting slimmer because of one narcissist, if I can describe who Ibrahim Ali is.

    Of course everyone of us has traces of narcissistic traits, but being egotistic, combative, or selfish sometimes (most of the time) does not amount to a personality disorder. It's not out-of-the-way for a narcissist to be conspicuous in his actions (leap frogging?). But this is a successful individual who has a history of alienating colleagues, peers, co-workers etc -- they go away angry or bittersweet after close encounter with a narcissist.

    For those in the current regime, there would be most appreciative and thankful to Ibrahim Ali and perhaps they would dish out some form of meaningful rewards. Afterall, Cash is King....sigh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wassalam,

      Not that slimmer as may be thought by some, though. No doubt he has a local following, he won his Parliamentary seat even as an independent.

      He may have a following at the national level through Perkasa. But I think very many Perkasa members have gone to PPBM - they want recognition as a political party, which Perkasa is not.

      The man is gullible. Changes sides and stand for his political survival. His majority at PRU13 has been thinned, if I remember correctly. Not much has been heard from or of him in recent times.

      Looks like he cannot whack Najib for corruption etc as he may have fallen for what Mr Cash Is King has been known for - buying loyalty and/or support.

      Indeed, Perkasa has been heard less these days - unless the Google News Page headlines, which I have depended on for news, have omitted news on him.

      Padam
    2. "He won his Pasir Mas seat as an independent? " True but not accurate. He contested and won it under PAS's symbol and not his own.

      It is undeniable that Tok Him is desperately trying to stay in the news (cant use the word rellevant to describe him. All these while he was and still is merely 'melukut di tepi gantang').

      What a coincidence.

      Few days back, i received an invitation via sms (or may i call it two invitations as it came twice) from a Perkasa strongman to join the group.

      The first invitation I didnt answer and came the second. I politely declined.

      Current situation, i dont see any significant of the group.

      Most if not all of its members have decided to support either PPBM or UMNO in the PRU.

      But looking at the fact that the person who invited me to join the group is a 'masih UMNO' guy, the assumption is that the majority is with PPBM and for Perkasa to contest in the PRU, it is meant to spilt PPBM's vote and not UMNO's.

      Ibrahim Ali may not be taking any dedak in the form of cash, but looking at the guy's history, if u want him to do something for you, if you are a party leader, there is something you could offer him.

      All you need to do to get him doing things for your benefit is to promise him that in return, u would not field any candidate from ur party in Pasir Mas and that u would instruct all your party members and supporters to vote for him in the PRU. For Tok Him, this offer is just irresistable.

      Padam
    3. Dato,

      From your observation, Sir, what sort of level of education are those malays involved with, and or members of PERKASA?

      If they are of the same mentality as the red shirts, it would be a big problem as they can easily be sucked into extremism. Nonetheless, if they are open minded, they minds could be shaped to accept moderation and open for rational undertakings...........leading to straight fight between the regime and the rakyat (the spoiler again here is PAS)

      Padam
    4. My beloved bro Rahman 2..

      Welcome officially to the club.

      Padam
  6. Matdey tau Bersatu tak laku & tiidak berbisa
    Parti inii mahu mampos hanya tunggu masa
    Bila Pas tak nak sokong Madey jadi tersiksa
    Kiini dia mintak tolong menyembah Perkasa

    BalasPadam
  7. Admin PutraM ni jenis jahat punya pala otak
    Marah Perkasa sbb ikut Madey punya rentak
    Perkasa nak bertanding bebas cai tersentak
    Tak tahan geram admiin gelar Ibrahim katak

    BalasPadam
  8. Ambo rasa Pokjib doh kompromise integriti Pok Brahing

    Ooops, Pok Heng tuh pernah ada integriti ke?

    Pokjib - tokseh ghoyyak pasa integriti dia loh - demo Bugih Lanung mmano ado bebendo mace integriti.

    Hu Alloh ....

    BalasPadam
  9. Jange maroh ambo keluor topic sikik - la ni pun masih ada yang cakap pasal Bersih, di luar negara pulak tuh:

    Malaysia: Protesters Demand Prime Minister's Resignation
    Orlando Soccer Daily - ‎13 hours ago‎

    BalasPadam
    Balasan
    1. So lagi pasa Bersih, berita luar negara -

      US govt troubled over Maria's arrest under Sosma
      Free Malaysia Today - ‎1 hour ago‎

      Washington also concerned about Malaysian authorities' arrest of a number of other organizers, activists and politicians ahead of and during Bersih 5.

      Padam
  10. Kasiihan sungguh dgn Matdey siial bedebah
    Makin seharii keling tua ini semakin gelabah
    Dia tau partii Bersatu hanya nantii nak rebah
    Maka, kominis, peliwat, katak rela disembah

    BalasPadam
  11. Ibrahim Ali's actions may have been a perpetual abhorrence for DAP. If he is a principled individual who believe in co-existence in a multiracial country, he would have not succumbed to his parochial thinking. It would be a futile attempt to bring back to his senses unless SOMEONE could overwhelm him in softening his anti DAP stance viz-a-viz the impending "breach of sovereignity" by the chinese massive loan to najib. Ibrahim knows DAP cannot rule Malaysia unless his state of perpetual instilled fear in his mind far outweighs his intellectual thinking capability.

    BalasPadam
    Balasan
    1. That's what happen when u relied heavily on one group for your support, and rethorics is the only method u know in gathering ur supporters.

      U just can't ignore them as they are your core supporters. Losing their support is keen to sudden death.

      Tak mau nanti jadi yang dikejar tak dapat yang dikendong keciciran.

      Apart from Perkasa Tok Him just doesnt have any support from any other groups be it UMNO, PAS, PKR or PPBM. So he has to cling to Perkasa to stay in the news. Perkasa is the only bargaining tool he has.

      But very interestingly is the admission by a close friend of Tok Him (if not mistaken Tok Zam) that Tok Him had admitted personally to him that reason he (Tok Him) is not joining PPBM is not because of LKS but because of Anwar Ibrahim.


      Whatever the real reason is, I just couldn't see any significant in this guy.

      His days in the main news are numbered.

      Padam
    2. If I may say....

      While Ibrahim Ali days are numbered, Najimah led UMNO/BN are grasping on last straw on borrowed time.

      Padam
  12. Matdey fikir Brahim bodoh mcm lembu sapi
    Brahim tak rela nak sekongkol komiinis DAP
    Matdey nak geng Perkasa, Brahim tolak tepi
    Hajat nak tumbangkan BN hanya jadi mimpi

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.54,

      apa beza rakyat cina DAP kononnya komunis dengan Negara CHINA yang sememangnya KOMUNIS? Beri loan lagi tu.....145 BIL!!!!!

      Siapa nak bayaq hutang tu......kalau mak bapak kamu tak pe

      Padam
    2. Malaysia dah bangkrap, kakitangan awam cuma dapat separuh gaji je bulan ini.
      Bulan depan belum tentu dapat gaji.

      Padam
  13. dia sanggup bekerja dengan Najib, dia sanggup sokong orang yang curi duit,”

    Itu lah kalau orang berpendirian macam ular, melengkar sana, melengkar sini.

    Jumpa dia dengan ular, hentam Kejora, hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn buat2 lupa pulal bro, yg ular tu Matdey ler...DAP kominis yg beri gelaran tu..(bersama dgn gelaran Bapak Ayam)...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh ...

      Padam
    2. Yang Negara CHina Komunis tangkap BIAWAK HIDUP BERNAMA NAJIB DAN DISUMBAT DAN DIBERI HUTANG 145 BIL macam mana orang melayu?

      Padam
  14. DoJ tak ada duit utk dakwa Reza
    Fbi tak ada duit utk bayar elaun kpd pegawainya. Sebab tu najib pergi Peru pun Fbi tak bertindak apa-apa pun.
    Amerika dah bangkrap. Hutang banyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Peru tu bawah kerajaan amerika syarikat ke? matapelajaran geografi dapat F ke?

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. 10-12 pg..

      Macam mana kita nak percaya jika racauwan bodoh itu datang dari seorang yg sampai kini tidak mengetahui namanya, asal usulnya, pencapaian akademiknya.

      Padam
  15. Matdey si keling biawak kini terus terngadah
    Mau perangkap Perkasa bukan kerja mudah
    Ternyata Brahim tak suka dgn penjiilat ludah
    Lebih2 lagii bila disembah DAP haram jadah

    BalasPadam
    Balasan
    1. sembah dan pinjam duit NEGARA CINA KOMUNIS boleh? akai mana?

      Padam
    2. 10-14 pg..

      Macam mana kita nak percaya jika racauwan bodoh itu datang dari seorang yg sampai kini dia sendiri malu dgn namanya, asal usulnya & pencapaian akademiknya kerana keperibadian kuat membohong dan mencarut kotor.

      Padam
  16. saya turut amat kecewa dgn tingkah laku dato heng kebelakang ini.

    saya tidak heran yg beliau tlh menerima geran penubuhan (launching grant) drpd kerajaan najib semasa penubuhan PERKASA.(kalau tidak silap saya, beliau sendiri tlh mengesahkan nya)

    setiap organisasi memerlukan kan DANA secara berterusan untuk kekal wujud. jika PERKASA tiada penderma melayu yg membantu maka sudah tentu geran dari punca yg sama d gunakan.

    isteri2 kami bolih lah d katakan kenalan yg agak rapat. saya sendiri tlh bertemu beliau sebanyak 3 kali - kali pertama apabila beliau 'dismiss' saranan saya dgn mengesahkan yg beliau sendiri berada dlm rombongan najib (mengikut nya semua yg lain adalah terdiri drpd ahli cabinet n peg2 kanan kerajaan) apabila najib sendiri berjanji utk memberikan projek raksasa kpd syarikat drpd Negara tersebut.

    kali terakhir adalah apabila saya memohon nasihat nya tentang hajat saya utk aktif dlm politik Pekan.

    beliau juga tlh 'dismiss' nya dgn alasan2 nya supaya saya tidak membuang kan masa. (don't waste yr time).

    pada umat melayu, dgn tertubuh nya PPBM 'political platform' utk menyuarakan pendapat n jika d redhai olih Allah swt utk menerajui kerajaan baru tlh pun d ujudkan. PERKASA hanya lah badan bukan kerajaan(NGO)yg menjadi kumpulan pendesak (pressure group) yg bolih terjebak dgn mainan pengaruh 'wang'.

    pd pendapat saya dato heng masih bersimpati terhadap 'cash is king'.


    tun m saperti juga 'melayu2 lain berhak merasa kecewa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Dato,

      How do you size up Ibrahim Ali and PERKASA? Saje nak dengar pendapat Dato. Saya ramai kawan2 sebaya dengan dia dan dengar banyak cerita pasal dia.

      Just to compare notes.

      Terima kasih

      Padam

    2. APA yang memgecewakaka?

      Yang masuk kemudian kena singkir kemudian masuk balik kemudian keluar pula kemudian masuk balik las sekali lompat keluar

      Kalo nak tau inilah dia katak yg sebenar.

      Padam
  17. Nampak nya sekarang ramai yang berjaya dalam politik ia lah mereka yang korap, guna bahasa kurang ajar dsb nya. Macam Tajudin mengata Theresa ada Kok, nyata maksud nya jahat. Walau pun dia dah tua bahru saja dapat jawatan Timbalan Menteri, tak tahu sempat jadi Menteri ke tak.

    Tapi Pok Berain' nampak nya tak sampai ke mana. Gamak nya kalau takda Perkasa, dia nak terus jadi MP pun tak dapat.

    Macam macam jenis Melayu nih. Terutama dalam UMNO. Dulu ada Timbalam Menteri UMNO tembak mati rival nya di Gemas. Masuk penjara tapi gomen UMNO rekomenkan dia di ampunkan dek YDP Agong.

    Kita kena gulingkan UMNO di PRU14. Coba lah sampaikan "message" kita kpd orang2 kampong dan mereka yang bertungkus lumus berpendapatan rendah di bandar2 dan di kota2. Jumlah mereka begitu banyak.

    BalasPadam
  18. Syabbas Ibrahim Ali.
    Anda manusia yg ada prinsip dan jati diri.

    Bukan mcm Matdey, yg sanggup jual maruah hanya nak cari sokongan. Dulu keling tua ni label Kit Siang sebagai kepala kominis yg anti Melayu & Islam, tapi akhirnya dia pergi sembah melutut dgn kepala kominis itu.

    Begitu juga dgn Anwar Ibrahim yg dihumban ke penjara kerana meliwat. Dulu Matdey kata Anwar tidak moral, tak berakhlak dan tak layak jadi pemimpin, tapi kini dia juga sembah melutut dgn Anwar. Tak cukup dgn itu, dihantar pula Siti Semah gi jumpa Jijah yg tak pernah dijumpai 18 tahun kerana bermusuh.

    Tambah lagi, dgn tiada rasa malu, muka tebal melebihi kulit babi, dia ikut melalak minta Anwar dibebaskan.

    Adakah manusia munafiq bersifat iblis seperti ini kita nak ikut?

    BalasPadam
    Balasan
    1. macam mana pula manusia yang terbukti munafiq dalam kes 1MDB dan SRC menyembah Negara China Komunis dan disumbat dengan hutang 145 bil? ini bukan iblis ke? NAbi Najib?

      Padam
    2. 10-50 pg..

      Macam mana kita nak percaya jika racauwan bodoh itu datang dari seorang yg sampai kini dia sendiri malu dgn namanya, asal usulnya & pencapaian akademiknya kerana keperibadian kuat membohong dan mencarut kotor.

      Padam
  19. Tun M pernah berkata - politik adalah satu urusan penuh kemungkinan - (ia bukan berpaut pada yang Haq atau Bathil-ia berkisar dimana kakinya berpijak dan siapa yg menghulur payung teduhan) dan Tun membuktikannya sebelum dia menutup mata.

    Dari seorang individu yg paling berkuasa, menumbangkan musuh, mengikat kawan seterusnya diangkat sebagai negarawan - kini hanyalah seorang tua yg akhirnya "menjejakkan" kakinya di jalanan, berkerumun dengan sekalian si jahil sambil berteriak - dengan segala fitnah dan adu domba terhadap kerajaan.

    Hatta si peliwat juga kini dibuat sebagai "rakan" strategi.

    Puak Non Muslim yg bersifat Chauvanis seperti DAP kini menjadi lebih mulia demi mencapai matlamat.

    Benarlah kata bijak pandai - didalam seni politik - "Malaikat dan Syaitan bisa menjalin kerjasama demi sebuah matlamat yg sama".

    dan kini Ibrahim Ali kembali digelar sebagai putera katak kerana engkar dan melawan Tun Mahathir - maka seperti biasa sekalian si jahil yg sombong itu berkata - Najib telah "membeli" Pok Heng. ..

    Hmm, aku rindukan khabar berita yg "HOT" dan "PANAS" mengenai sekutu pada tuan2 kalian di luar sana -:

    Apa khabar DOJ ??
    Apa khabar FBI ??
    Apa khabar Singapura ??
    Apa khabar Switzerland ??

    πŸ˜˜πŸ˜‰πŸ˜‡πŸ˜‚πŸ˜‡

    BalasPadam
    Balasan
    1. Unknown 11.06

      Khabar Berita dari Singapura banyak. Tak baca ke? Maaf, TV1, 2, 3 dan UM mesti tak keluar punya

      1. YAK mengaku salah.....arrows pointing to 1MDB and SRC money laundered! Kean jel 18 bulan, denda sejumlah belasan ribu SD

      2. YEO tengah kelam kabut sekarang dalam perbicaraan di mahkamah singapura. Bukti2 menjurus kepada duit 1MDB dan SRC di laundered.

      BUKTI YANG JELAS menjurus kepada KAQ, Husseiny, Jho Low dan Najib/Rosmah.

      Dari USA, Switzerland belom lagi. FBI bkan isu

      Melayu ini malas membaca. Dikata malas MARAH. Dikata rasuah DERMA

      Padam
    2. sahabat sejujurnya aku cuba untuk "mempercayai" akan plot kisah pendakwaan kakitangan BSI dibawah akta money laundring (yg khabarnya adalah duit dari 1MDB).

      Tahukah kamu pendakwaan itu hanya terhenti setakat kepada kakitangan BSI dan ada kemungkinan JHO LOW bakal didakwa atau tidak bergantung pada "kesudian" terdakwa untuk menjadi saksi untuk melawan JHO LOW.

      Tetapi hakikat yang tidak mampu di sorokkan ialah sekalian dari sekutu2 tuan politik kamu diluar sana tidak pernah mendapat "pembuktian" yg kukuh untuk mensabitkan Najib - kerana siasatan telah dijalankan oleh SPRM serta PAC dan tiada bukti yg ditemui melainkan khabar dari sekutu kalian itu hanyalah masih bertaraf fitnah buat masa ini.

      Tidak juga dipaksa untuk kalian mempercayai hasil dari siasatan SPRM dan PAC.

      Tetapi hasil siasatan daripada Biro Penyiasat Nombor Satu Dunia (FBI) juga tidak menemukan apa-apa ...

      malang sungguh nasib kalian yg terus diperbodoh oleh tuan2 politik itu ..

      Padam
    3. """Tetapi hakikat yang tidak mampu di sorokkan ialah sekalian dari sekutu2 tuan politik kamu diluar sana tidak pernah mendapat "pembuktian" yg kukuh untuk mensabitkan Najib - kerana siasatan telah dijalankan oleh SPRM serta PAC dan tiada bukti yg ditemui melainkan khabar dari sekutu kalian itu hanyalah masih bertaraf fitnah buat masa ini.

      Tidak juga dipaksa untuk kalian mempercayai hasil dari siasatan SPRM dan PAC""""

      I like your statement. Apparently you do answer the core question. WHY DO YOU NEED TO OSA AG's REPORT. WHY PAC CHAIRMAN UNILATERALLY ALTER SOME FACTS IN THE REPORT? WHY SUBJUDICE THIS SUBJUDICE THAT?

      If you are a muslim who believes BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH....percaya ALLAH MAHA MENGETAHUI...you will act accordingly. You said no evidences....just answer who approved 1MDB and SRC money for overseas account? Who in the first instance denied 2.6 bil money and later admitted DERMA KONON?????

      Bro......munafiq.......are u and abettor?

      Padam
    4. kenapa di OSA hasil siasatan 1MDB ?? - menurut AG urusan dalaman setiap GLC adalah salah satu dari rahsia kerajaan - ia tidak bernilai kepada si marhean tetapi sangat "berharga" kepada musuh-musuh negara.

      kerana itu sebelum di OSA hasil siasatan, ia dibentang dan dihujah kepada PAC yg turut dianggotai oleh tuan2 politik kalian -

      dan tuan2 kamu bagaikan si bodoh yg tidak mengetahui apa-apa sewaktu didalam PAC, sedangkan mereka bertempik bagaikan pahlawan sewaktu di luar - kenapa tidak dibawakan segala "pembuktian" yg mendakwa Najib merompak 1MDB ??

      Mengapa Tony Pua bersifat bagai anjing bercawat ekor sewaktu didalam PAC ?? tetapi lagaknya bagai "Master Tai Chi" sewaktu di luar ??



      Padam
    5. Cara Unknown cakap dan gaya pemikiran nya sama macam Jing Jibo @ Kejora. Kot dia sama orang nya pakai nama lain, tabiat dia yg di tulis di CV nya.

      Tapi bagus lah, dia tak maki hamun dan mencarut, walau pun masih banyak mengarut.

      Padam
    6. This unknown chap is just playing the fool @ bullshiting around.

      With all the actions around the globe it is undeniable that all arrows are pointing to one person and one person only. Lets call this person the boogeyman.

      Look at 1MDB's Constitution (MOA). It is so obvious that only the boogeyman has the authority to approve and instruct things.

      His lawyer even admitted to the signings and instructions but tried desperately to deny wrongdoings by saying 'he didnt know what he signed, he just signed without reading them'.

      What a lame excuse. No court of law, be it criminal or civil, will except this lame excuse as a valid defence.

      The same man who said 'cash' and suddenly changed it to 'unit' when he kantoi there is no cash kept in Singapore.

      Cash to unit is definetly bolak-balik.

      Then is the issue of berani kerana benar.

      OSAing the auditor's report is just another proof of rule by law instead of rule of law being practiced in Malaysia. the OSA is being used to hide wrongdoings and not anything else. Any other reason given is a clear insultation to human intelligence. Unless ur IQ is too low, u will know this.

      Masih ingat awal dulu orang ni kata 'kita tunggu laporan audit'. Bila laporan audit keluar diOSAkannya.

      'Tunggu laporan audit' to 'OSAkan laporan audit' is another clear bolak-balik.

      Dont worry all my friends (and foes too who relied heavily on time as their proof of innocence, what a pathetic reliance). The time will come when all the chains of all the wrongdoings end at this boogeyman.

      Oooh, thats legally. But factually, it may end at a boogeywoman instead.

      The truth will finally prevail.

      The time-clock is still clicking. Let's wait and see what happens when the clicking finally stops.

      Tik tok tik tok..

      Padam
    7. 11:18, 12:01, 12:34 & john doe...

      Haruskah kita layan racauwan bodoh datang dari seorang yg sampai kini amat malu dgn namanya sendiri, asal usulnya dan pencapaian akademiknya dek auta & klentongannya. Keihlasannya dan pertanggungwabannya jelas dipersoalkan...!!

      Padam
  20. Betulkah Mahathir tahu tiada penyelewangan 1MDB tetapi dia cuba menewaskan Najib dengan menggunakan isu 1MDB sebagai pemangkin?

    Betulkah Mahathir akan menjadikan Muhyiddin untuk mengambil alih sebagai Perdana Menteri apabila Najib digulingkan, tetapi hanya sebagai Perdana Menteri sementara dengan Mukhriz sebagai nombor dua, selepas itu beliau akan bersara dan Mukhriz akan mengambil alih?

    Betulkah Mahathir akan cuba mendapatkan semula kekayaan Umno yang dipegang oleh proksi, penama dan pemegang amanah beliau. Jumlah itu dikatakan lebih kurang RM100 bilion ?

    Ternyata Najib sedar dan tahu perkara ini. Nyata Najib masih utuh sebagai Perdana Menteri

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.17 pagi,

      Mana ustaz2 dalam umno? Kalau tulisan ini bukan FITNAH....biawak ke katak ke kangaroo ke ketawa sampai pecah perut. Lepas itu hendak orang respek islam. sapa nak respek ngan nabi najib????

      Padam
    2. Kamu dg fahaman kamu
      Kami dg fahaman kami

      Kamu tidak ikut fahaman kami
      Kami pun tak ikut fahaman kamu

      Kami yg memerintah.
      Kami memerintah mengikut cara kami.


      Padam
    3. pemerintah kleptocracy???? hahaha

      Padam
    4. 11:22 & 12:02 pg..

      Saya yakin racauwan bodoh itu datang dari seorang yg sampai kini dia sendiri malu dgn namanya, asal usulnya & pencapaian akademiknya kerana keperibadian lazim kuat membohong dan mencarut kotor.

      Padam
  21. Chai 11.17 jika lim kit siang jadi Perdana Menteri akan kami sokong, jika beliau bersumpah menjaga agama islam, bangsa melayu/bumiputra dan tanah air.

    Lebih baik sokong mana2 pemimpin yg bersih cekap amanah dan berintergriti.

    Jadi lebih elok jika ko cipta lebih banyak teori bodoh supaya ko makan balik teori taik ko, tu pasal makanan dedak tak elok, dedak untuk binatang je, ko sumbat juga, haram plak tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo lks sumpah depan aku pun aku tak caya. Sebab dia bukan Islam

      Padam
    2. tak semestinya orang bukan islam tak boleh memerintah. Singapura lebih islam dalam isu 1mdb. Malaysia islam pada nama tapi gagal melindungi penyamun hak rakyat

      Padam
    3. saya tak rela diperintah oleh pemimpin islam yang kelptocratic and a proven one.

      jadi kalau lks jadi pm setelah bersumpah menjaga agama islam, bangsa melayu/bumiputra dan tanah air, saya rela

      Padam
    4. Singapore islam??
      Azan pun tidak dibenarkan!!!

      Padam
    5. siapa kata singapore islam?

      iqra......jgn jadi bodoh



      Padam
    6. najib pemimpin islam......najib pembohong......

      lu pikir la sendiri.....

      -anti jib-

      Padam
    7. Singapura lebih islam dalam isu 1mdb. Malaysia islam pada nama tapi gagal melindungi penyamun hak rakyat.
      ----------------------------------------------------------------

      Saya ingin menambah....

      Pemerintahan Malaysia yg konon Islam mengeluarkan lesen2 judi loteri & 4 no. ekor melebihi pemerintah kafir Spura.

      Semua Masjid2 di Spura berdikari tanpa bantuan pemerintah, lebih modern, diselenggarakan penuh professional, sentiasa ada aktiviti dipenuhi kuliah agama, tusyen sekolah, kelas fardu ain/kifayah, majlis nikah kahwin, khairat kebajikan & kematian (selain tempat solat semata-mata).

      Padam
  22. 1. Deretan koleksi kenderaan mewah milik Mokhzani Mahathir dikatakan benilai mencecah RM38 juta. Kedudukannya selaku Ahli Lembaga Pengarah syarikat tersenarai di Bursa Malaysia berjumlah lebih dari 100 buah. Semua orang tahu...

    2. Ini belum lagi dihitung kepentingan dalam Sapura Kencana yang sudah dilepaskan pegangan saham serta kontrak berbilion carigali dari Petronas. Agaknya, berapa nilai kekayaan anak Tun M itu yang khabarnya tidak diizin berniaga ketika bapanya berjawatan PM. Itupun semua orang tahu...

    3. Berbilion juta harta kekayaan milik Mirzan Mahathir usah dipertikaikan lagi. Konsortium Perdana miliknya dulu dikatakan pernah di'bail-out' berbilion ringgit oleh Petronas menggunakan wang rakyat, sehingga menimbulkan keretakan hubungan Anwar dan Mahathir semasa keduanya menjadi PM dan TPM. Ini juga ramai yang tahu...

    4. 22 tahun atas nama penswastaan, hanya beberapa syarikat terpilih untuk melaksanakan projek besar berskala mega. YTL, Berjaya Group, Kumpulan Bukhary, Binariang, Ting Pek Khing, UEM. Inilah kroni-kapitalisme. Di era itu belum ada media sosial yang boleh menghebohkan agenda pakatan menfaraidkan segala harta negara. Namun ia bukan lagi rahsia di zaman ini. Ia 'open secret' yang diketahui umum!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang sekor ini main salin copy paste saja entah dari mana. Tak kira kena mengena dengan topik pos atau tidak.

      Mana ada sopan santun si biadap macam ini. Perlu di lesing saja le.

      Masa belom mengizinkan, nanti di pos yang baru, kalau dia masuk lagi, boleh di tere, di kutuk, di caci, di patahkan hujah hujah nya hingga melempang muka dia dengan nya.

      Padam
    2. 12:40...
      Seperti anda, saya yakin racauwan bodoh itu datang dari seorang yg sampai kini dia sendiri malu dgn namanya, asal usulnya & pencapaian akademiknya kerana keperibadian lazim kuat membohong dan mencarut kotor. Sebab itu dia menampilkan dirinya dgn berselihan ganti samaran, watak untuk mengelirukan orang ramai..tak hal dia sorang saja.

      Padam
  23. 5. 1MDB muncul. Semua syarikat gergasi 'peliharaan' Tun M itu seakan diam menyepi. Monopoli yang dikuasai selama ini seolah dipecahkan. Harta negara kini dialirkan untuk nikmat semua usahawan, bukan hanya kepada dua tiga kerat suku sakat yang kononnya dianggap pakar dalam segala.

    6. Lantas bila BR1M diagihkan, Tun M mendakwa ia adalah 'dedak' dari Najib untuk rakyat. Walhal ianya adalah jaringan keselamatan sosial, bantuan langsung yang masuk ke dalam isi rumah rakyat yang memerlukan. Tapi 'dedak' yang beliau tabur pada syarikat kroni-kroninya itu tidak pula beliau sebut dipentas.

    7. Walau sedikit agihannya, namun meluas. Di anggar seramai 7.2 rjuta orang penerima paling tidak merasa, mendapat nikmat yang diberi sama rata. Sekurang-kurangnya mereka tidak perlu pening kepala memikirkan soal kos anak sekolah di awal tahun.

    8. Segala perancangan Tun M menemui jalan buntu. Usaha politik 'dinasti', mengkayakan kroni dan menjaga kepentingan keluarga tersekat apabila Najib punyai pendekatan serta gaya pimpinan tersendiri yang lebih holistik.

    BalasPadam
  24. 9. Tapi 1MDB pula dijadikan sasaran. Hasrat menaikkan Muhyiddin sebagai 'transit' PM terbantut bagi membuka laluan untuk Mukhriz menjadi Menteri Perdana selanjutnya.

    10. Muhyiddin kerana ketidaksetiaannya menjadi 'api dalam sekam' dan bagai 'gunting dalam lipatan', kemudian disingkirkan, maka terputuslah 'talian hayat' Tun M dalam kabinet yang memalapkan impian peribadi.



    11. Agenda besar untuk menobatkan Mukhriz ke arus perdana kepimpinan melalui jalan halus bermula 2013. Namun dengan takdir Allah, jawatan Naib Presiden yang ditandingi gagal dimenangi ketika itu.

    12. Pada 2004, tatkala Pak Lah mengemudi PRU ke-11, segala percaturan calon di Kedah dikemudi Mahathir sendiri. Sekali lagi pada 2008, Tun M menggunakan alasan BN tewas di 5 negeri sebagai justifikasi untuk Pak Lah berundur. Meski dalam masa yang sama Pak Lah diasak agar Mukhriz dilantik ke jawatan kabinet, walhal Khairy menantunya yang lebih menang bergaya dan berada di puncak jawatan Ketua Pemuda tidak pula diberi laluan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bro, lari dari topik. sila jumpa zahid untuk approval, hishamuddin untuk corroboration and najib untuk dedak

      terima kasih

      Padam
    2. xbrani nk sangkal ko spin lari topik.. ade rules dr mamakmadey ke ckp xboleh masuk topik merompak negara?

      Padam
    3. 12.20

      topiknya IBRAHIM ALI...

      tak faham masuk tadika

      Padam
    4. malu2 plak nk jwb pasal perompak tua.. spin pasal topik..

      nampak sgt le macai takut dn akui itu benar!

      sejak bile plak macai ikut rule..? spin ble xde telor.. kah..kah..kah

      Padam
    5. Kenapa masih malu menonjol nama sebenar...tiba2 tukar samaran kpd MamakBiawakTua pulak dahhh..

      Saya yakin racauwan bodoh itu datang dari seorang yg sampai kini dia sendiri malu dgn namanya, asal usulnya & pencapaian akademiknya kerana keperibadian yg lazimnya kuat membohong dan mencarut kotor.

      Padam
    6. Dari ilmu bahasa Arab ia dinamakan Mutakallim iaitu orang yang bercakap itu sendiri.

      Dua lagi ialah Mukhotobah (orang yang dicakapkan di dalam majlis seperti kamu, awak, korang dsbgnya) dan ghaib (orang yang tiada dalam majlis perbualan itu seperti dia, mereka dsbgnya).

      Prinsip yang sama dalam mana2 bahasa pun.

      Saya, kamu, dia/mereka.

      I, you, he/she/they.

      Apabila individu ini memakai gelaran MamakBiawakTua maka jelaslah itulah caranya dia definisikan / gelarkan dirinya sendiri.

      Benarlah dedak boleh membuatkan manusia menjadi dungu seperti haiwan.

      Si dungu ini telah menggelarkan dirinya sendiri sebagai Mamak Biawak Tua.

      Haruskah saya aminkan gelaran ini?

      Rasanya tak perlu kerana dia dahoun doakan sebegitu kepada dirinya sendiri.

      Dedak oh dedak... Alahaaaai..

      Padam
  25. 13. PRU 2013, Tun M menggunakan formula yang sama. Najib diasak agar Mukhriz dilantik kejawatan MB. Sungguh pun ketika itu 'Jeneral Perang' adalah Ahmad Bashah, namun atas dasar akur dan patuh pada pucuk pimpinan, beliau sekali lagi redha atas ketentuan Allah.

    14. Tapi setelah 3 tahun tempoh diberi, Mukhriz lebih gemar bersantai dan bersenang lenang dengan sikap politik glamour dan kendiri 'selfie'nya. Entah kurang jelas, agenda pembangunan ekonomi, peluang untuk anak muda mahupun misi segar yang boleh meletakkan Kedah setanding dengan negeri lain bagaikan kabur dari pandangan.

    15. Benarlah kata-kata hikmah, kebijaksanaan, kepimpinan dan iman tidak boleh diwarisi. Ianya perlu digilap, dilatih dan tidak mudah datang dengan sendiri.



    16. Tatkala gerak kerja UMNO Kedah juga lembap, sebaliknya segala harta dan hasil mahsul anak syarikat negeri dikatakan puas diagih sesama pegawai Mukhriz yang 21 orang jumlahnya. Walhal, ramai antara mereka ini tidak pernah pun berbuat apa jasa pada Kedah, telahan lagi banyak yang datang dari luar. Tapi Mukhriz terus mendabik dada, kononnya dia 'berjaya' di Kedah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bro, lari dari topik. sila jumpa zahid untuk approval, hishamuddin untuk corroboration and najib untuk dedak

      terima kasih

      Padam
    2. ko xde telor nk sangkal ko spin lari topik.. jwb laa dlu.. ade rules dr mamakmadey ke ckp xboleh masuk topik merompak negara?

      Padam
    3. 12.21

      topiknya IBRAHIM ALI...

      tak faham masuk tadika

      Padam
    4. malu2 plak nk jwb pasal perompak tua.. spin pasal topik..

      nampak sgt le macai takut dn tahu itu benar!
      sejak bile plak macai mamakdey ikut rule..? spin ble xde telor.. kah..kah..kah

      Padam
  26. Dunia sekarang mana ada malu2...yang dulu lawan kini da jadi kawan. Yang dulu di hina kini di sanjung. Begitulah adat nak kekal berkuasa.

    BalasPadam
  27. 17. Sehingga kini, tiada apa legasi yang boleh dibanggakan. Tidak setara sama sekali dengan kepimpinan Osman Aroff, apatah lagi Syed Razak malah jauh lebih rendah prestasinya berbanding jasa arwah Ustaz Azizan.

    18. Lantas apabila Mukhriz digantikan, dan Ahmad Bashah mengangkat sumpah selaku MB tanggal 4 Februari Mukhriz kelihatan seperti orang "gila talak". Bara dendam di dada Mahathir pula kelihatan kian parah.

    19. Maka bermulalah gerakan 'Selamatkan Malaysia' acuan nafsu politik mereka. Deklarasi Mahathir-Kit Sang diuar-uarkan, kononnya tanda solidariti menentang kepimpinan 'zalim' lagi 'menindas'.

    20. Walhal, 22 tahun segala akta diperalatkan demi legasi kuasa. Musuh-musuh politiknya ditalqin dan dikapan satu persatu, walau berpotensi. Anak-anak 'diktator' itu kaya-raya, mungkin 'berkat' menggunakan alamat niaga menggunakan kepala surat Seri Perdana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bro, lari dari topik. sila jumpa zahid untuk approval, hishamuddin untuk corroboration and najib untuk dedak

      terima kasih

      Padam
    2. sila jumpa nik abduh untuk endorsement

      Padam
    3. ko xde telor nk sangkal ko spin lari topik.. jwb laa dlu.. ade rules dr mamakmadey ke ckp xboleh masuk topik merompak negara?

      Padam
    4. topiknya IBRAHIM ALI...

      tak faham masuk tadika

      Padam
    5. malu2 plak nk jwb pasal perompak tua.. spin pasal topik.. nampak sgt le pengecut! sejak bile plak macai mamakdey ikut rule..? spin ble xde telor.. kah..kah..kah

      Padam
    6. Saya yakin racauwan bodoh MamakBiawakTua datang dari seorang yg sampai kini dia sendiri malu dgn namanya, asal usulnya & pencapaian akademiknya kerana keperibadian dia yg lazimnya kuat membohong dan mencarut kotor.

      Padam
  28. 21. Kini mereka melolong dan menjerit 'Selamatkan Malaysia'? Siapa yang mahu mereka 'selamatkan' sebenarnya? Keluarga mereka? Syarikat kroni? Dinasti politik? Atau Malaysia yang kian hari terus makmur, stabil dan berdaya saing.

    22. Di saat orang sedang memperkukuh agenda ekonomi dan memulihkan imej negara, mereka bersekongkol dengan pembangkang dan media asing durjana memperlekehkan nama Malaysia di persada antarabangsa. Itukah yang dinamakan sebagai 'Selamatkan Malaysia'?

    23. Kata dulang paku serpih, mengata orang sebenarnya Mahathir dan anak-anaknya yang lebih.. Sudahlah..Dah Lama Daaaah...!!!

    -MamakBiawakTua

    BalasPadam
    Balasan
    1. bro, lari dari topik. sila jumpa zahid untuk approval, hishamuddin untuk corroboration and najib untuk dedak

      sila jumpa nik abduh untuk endorsement

      terima kasih

      Padam
    2. bro ko xde telor nk sangkal ko spin lari topik.. jwb laa dlu.. ade rules dr mamakmadey ke ckp xboleh masuk topik merompak negara?

      Balas

      Padam
    3. topiknya IBRAHIM ALI...

      tak faham masuk tadika

      Padam
    4. malu2 plak nk jwb pasal perompak tua.. spin pasal topik..

      nampak sgt le macai takut dn akui itu benar!

      sejak bile plak macai ikut rule..? spin ble xde telor.. kah..kah..kah

      Padam
  29. Sepatutnya korang macai madey yg mengaku Islam ini off-topic politik sama2 support RU355 sbb itu isu Aqidah dan masa depan anak cucu org Islam negara ini.. tp krn DEDAK HARAM yg disumbat masuk dlm temolok macai mamakgila, so apa kesah.. siang mlm balun Najib.. last2 mati dpn laptop mencaci maki pempimpin tnpa sbb yg syarak, mcm salah seorang balaci tu.. (nauzubillah dr ditakdirkan begitu)

    apa dpt?

    BalasPadam
    Balasan
    1. bro 12.25

      Saya support real Hudud, not Hadi's hudud.

      Kamu cakap kamu muslim tapi defending penyamun, AG report di OSA, PAC report diubah

      yg terima dedak macai najib

      jangan pandang rendah pada allahyarham din turtle walaupun saya tak kenal dia. maut itu pasti....anda tahu bila anda temui ajal anda???????



      Padam
    2. "Saya support real Hudud, not Hadi's hudud.

      ayat ini telah dirakam 1400 tahun dulu oleh BAPA MUNAFIK bernama Abdullah bin Ubai.. rekod lebih bersejarah ialah kata2 Bani Israel terhadap Nabi Musa bila diperintahkan taat pd Allah.. ayat2 beginilah yg dilontar.

      slps berubu tahun.. benih Bani Israel wujud dlm dna Melayoo pro mamak?

      pembohongan maha dhsyat.. kalau nk sokong HUDUD kena betulkan kerangkanya dulu.. RU355 utk betulkan halangan awal utk HUDUD TAKZIR yg xboleh dilaksanakan lagi..

      JAHIL MUOROKAB!!

      Padam
    3. anon 12.31..

      asal tk sokong agenda munafik madey je ko label dedak najib.. ini lah skill paling bodoh yg dipakai macai diturunkan madey pd macai.

      bab agama xpyhlah nk 'menajibkan' org lain.. itu nmpak sgt mak bapak ko jahil xajar anak2 bezakan mana baik mana buruk.

      kasihan mak bapak ko ade anak xcukup akal.. memusing2kan Agama utk kekufuran..!

      Padam
  30. Nampak nya Kejora @ Jing Jibo dah kena di klipkan dek Mr Unknown dan sekor lagi pakai nama MamakBiawakTua, dah jadi kleptokrasi. Banyak cakap pasal yang dah basi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. malu2 plak nk jwb pasal perompak tua.. spin pasal topik..

      nampak sgt le macai takut dn akui itu benar! SAMAN laa kalo xbetul..ye chaii?

      sejak bile plak macai ikut rule..? spin ble xde telor.. kah..kah..kah

      Padam
    2. aipp macai.. meroyan apekah kejora apekah?
      spin otakmu gagal nmpaknye.. kah..kah..kah.

      BASI? wow ko sbg macai tetap hari2 menjamah hidangan BASI BUSUK Putramamak.blog ni xsedar plk yee..

      tkkn basi wpun 1000 tahun kerja mamak yg menipu.. cuma xbrani saman je.. maknanye betoi lah tuu!

      Padam
  31. Siapa kata Singapore Islamic, korang tau dah Singapore ITU asalnya kepunyaan Sultan Johor. Disamun oleh PAP di siang hzri. PAP adalah the biggest pirate in Asia

    BalasPadam
    Balasan
    1. skrg mamak dgn kapir dap tgh nk samun malaya sepenuhnya.. macai ada sedar ke? keje nk fitnah najib siang mlm.. divert

      Padam
    2. isu sekarang adalah tindakan singapura lebih islamik dalam kes 1MDB dan SRC. Malaysia......semua CLOSE...CLOSE....CLOSE....

      islamik kah itu?

      Padam
    3. 12.33,

      ooooo ok BARU NAK SAMUN.....i seee ...lom kira berdosa lagi

      YANG DAH, TENGAH DAN AKAN TERUS MENYAMUN MACAM MANA?????

      Padam
    4. menyeleweng sgguh otak macai.. definasi islamik diheret ikut selera pariamadey hnya berkisah tentang fitnah2 politik?

      nama dlm ic je bin Islam tp hati mcm kafir. suka2 hati je klasifkasi iktiraf kapir sbg Islamik. satu hari nnt kau trimalh blsn Tuhan main2 dgn Agama!

      Padam
    5. sapa kata kapi sbg islamik? itulah suruh blajr baca tak reti.

      Orang kata tindakan Singapura dalam isu 1MDB LEBIH ISLAMIK dari MALAYSIA yang islam tapi tak ambil tindakan....Ada faham???

      Padam
    6. MENYAMUN harta negara selama 22 tahun tu Islamik tahap berapa ye chai??

      Padam
    7. Islamik ikut pala hotak sekular madey mmglah..
      die cari part2 yg kasi untung dia dn anak beranak dia..

      curi duit rakyat bina F1 kasi Mirzan kenyang boroi itu Islamik kitab mana ye?

      Singapore buat apa utk Islam yg ko kagum Islamik sgt tu? kitab mana ajar kau psl sokong fitnah IMDB itu Islamik?

      ko mampos esok berbuih2 la mulut sbb menyeleweng. patut pegi ziarah din penyu ko insaf. tgk muka dia mati cmne.. sedih la mau ckp.. insaf la wei!

      Padam
    8. bro menyamun 22 tahun kire islamik lah ye?10 billion lesap cmtu xde rekod PERWAJA.. eric chia dh mati boleh la pusing..

      pecat mufti sbb halang bogel ratu cantik tu pon islemik?

      Padam
    9. 12.43

      kamu ada tengok mulutnya berbuih? kalah fitnah kamu berdosa

      Padam
    10. Org bukan Islam tidak mempunyai hak untuk menggelarkan mereka Islamic

      Seperti halnya DG org islam ti tidak boleh menggelarkan diri mereka sebagai Buddhist atau Christianity dll

      Padam
    11. aikk macai.. siapa pulak ckp tgk si mati tu mulut berbuih?

      ko ni meroyan ke mana? kalut sgt nk reply. nafsu besar mcm mamakmadey jgk.. last2 tk ingt apa yg sndiri ucap??

      Padam
  32. Tong Mahataik makin sakan meroyan...

    Pas nak bertanding sendiri.

    Perkasa nak bertanding sendiri jugak.

    DAP tolak Muyidin, nak kan Al-Jubori jadi ketua.

    Al-Muflisi muka Botox keluar parti.

    Parti cap bunga tak laku.

    DAP walau pun mahu jadi sekutu, tapi tak ikhlas. Mereka gelar dia ular & bapak ayam.

    Dia lempar Al-Jubori ke penjara, dia juga terkinja2 mintak Al-Jubori dibebaskan.

    Dulu dia anti Soros, kini mintak Soros sokong pembangkang.

    Anak betina dia ketua LGBT.

    Anak jantan pemilik besar saham kilang arak di Filipina.

    Sengaja Allah panjangkan umur dia, nak bagi dia meroyan meraban tersiksa jiwa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Soheh BRO. aku pun yakin Allah pnjng umur dia utk dijadikan kesaksian pd generasi... pd usia reput utk bergencot dgn peha2 amoi cina bershit itu bukan satu kemuliaan tp satu penghinaan dan mahu buktikan si tua biawak itu ialah MUNAFIK sepanjang zmn.

      antara Madey dgn Nuar Ketom sama2 penipu. sbb itu mereka boleh berbaik wpun sama2 MELONDEH sakan!

      Padam
    2. Saya pulak yakin bahawa Allah swt masih memberi nafas dan kesihatan kepada Tun M adalah untuk mengetuai gerakan menjatuhkan pemimpin jahat yang menindas dan menipu rakyatnya sendiri.

      Mari kita sama2 tunggu dan lihat keyakinan siapakah akhirnya akan dibuktikan sebagai benar.

      Allah Maha Besar..

      Tik tok tik tok...

      Padam
  33. Dear All,

    I have proposed very much earlier for those against current regime to focus our discussion on the topic issued.

    Just ignore those who put up curses, slanders etc etc.

    When reviewing the views here, it appears that we can see a clear distinction in terms of quality of comments of those anti current regime and the defenders of the regime.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dear reviewer.. woww.. fyi, madey regime the worst..everr!

      Padam
  34. Bila Ibrahim Ali tolak pengkhianatan terhadap Melayu dn Islam utk menyembah kapir DAP maka mahazalim mula menyerang Ibrahim Ali. Sgguh jijik perilaku si mamak biawak tua ini. siapa shj yg xmahu ikut dia semua dia serang.. gila tahap xboleh berubat lagi..!

    BalasPadam
    Balasan
    1. TonTahik marah benar pd Brahim Ali.

      ari tu TonTahik fitnah Tg Hadi terima dedak.

      punye lancang dia fitnah semua org yg xsokong keje jht dia..

      xpa..Allah Maha Kuasa.. tk lama mana boleh beraksi begitu.. tggulah saat kejatuhan sebenar2 akan tiba. Aminn.

      Padam
    2. Saya juga nak aminkan kepada doa ini. Nanti kita lihat siapa yang menghadapi 'kejatuhan sebenar itu'.

      Allahuma aamiin ya robbal-a'lamiin..

      Tik tok tik tok..

      Padam
  35. Biarlah 12;46 bercakap sorang diri. Jangan pedulikan dia

    BalasPadam
  36. Ancaman Daripada 14 Tuntutan IFC Ambiga Celaka (bakas pengerusi Bersih) Terhadap Umat Islam:

    1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.(kes siti hasnah vanggarama klik sini )

    2. Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka(murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.

    3.Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh mahkamah syariah tetapi dikendalikan oleh mahkamah sivil.

    4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam

    5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam(murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

    6. Seseorang atau pasangan suami-isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

    7. Orang-orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya..

    8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

    (Pada 9 Jun 2008, kerajaan campuran Pakatan Rakyat ( PR ) negeri Selangor yang terdiri daripada PKR,DAP dan Pas telah membuat pengumuman untuk menghapuskan peraturan menghadkan rumah ibadat bukan Islam boleh dibina dengan keluasan melebihi 10,000 kaki persegi di negeri itu. 

    Keputusan ini diumumkan oleh Dr. Xavier Jayakumar (Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin Negeri, Naib Presiden PKR) bersama Ronnie Liu Pengerusi Tetap Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Penyelidikan dan Pembangunan Negeri, Exco DAP Pusat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

      10. Bible dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

      11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

      12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

      13. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

      14. Sepatutnya islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

      Padam
    2. Agenda sebenar puak2 kafir yg berselindung di sebalik "BERSIH".

      Sebab itu program pemberontakan puak 'Bersih' ini disokong oleh negara2 yg anti Islam seperti Singapura, Australia dan England.

      Padam
    3. Umat Islam yg ikhlas pd Agama dan parti UMNO berhadapan dgn musuh2 yg dhsyt skrg.. nak tegakkan hak org Islam dlm RU355 spt mahu memerdekakan sekali lagi negara.

      malah lebih susah krn terlalu byk cerdik pandai2 didikan syaitan yg bersepah2. ber ic kan Islam tp musuh ketat pd Islam. berpura2. bergabung dgn kafir laknatullah ini.. maka amat perit bg kita yg mahukan keadilan Islam ditegakkan!

      UMNO skrg dlm dilema. puak2 Satim Sarawak jg mula menunjukan 'iman' sebenar mereka, MCA ugut sama spt DAP menentang. PAN PKR Bersato, Harapan etc semuanya bertalibarutkan fikrah DAP laknatullah.

      Hakikatnya UMNO perlu eratkan kekuatan dgn PAS dan rakan2 yg ikhlas dlm perjuangan sebenar.

      doakan semoga Allah SWT mudahkan.

      Padam
    4. Agenda itu didalangi oleh DAP dan Majlis Peguam yg terdiri dari puak kafir harbi, munafiq dan murtad.

      Padam
    5. Ianya kini disokong pula oleh puak pluralist spt Mahataik dan Al-Jubori Ketum yg menjadi keldai tunggangan kpd puak kafir harbi itu.

      Sebab itu Pak Brahim tak mahu terpalit dgn taik babi puak2 tuh.

      Padam
    6. Sila berikan qaedah dan dalil fiqh yang mengatakan menyokong BERSIH yang tuntutannya berlainan dengan tuntutan Ambiga atau sesiapa saja di dalam tuduhan di atas adalah bermaksud menyokong tuntutan itu.

      Setiap tindakan atau majlis yang tersendiri akan dinilai melalui majlis itu dan bukan majlis yang lain.

      Sekiranya seorang Muslim duduk di dalam satu majlis dengan seorang kafir untuk membuat tuntutan yang tidak bercanggah dengan agama Islam di dalam majlis tersebut sedangkan si kafir di dalam majlis yang lain pula menuntut perkara yang tidak dipersetujui oleh si Muslim adakah hukum fiqh menjadikan si Muslim itu diandaikan terlibat juga menyokong tuntutan si kafir di dalam majlis lain?

      Sekiranya jawapnnya ya, maka ketahuilah bahawa UMNO adalah pihak yang paling banyak tunduk kepada tuntutan2 sekutunya daripada parti2 milik orang kafir di dalam BN dalam banyak perkara sedangkan UMNO dikatakan kononnya mengetuai majlis itu. Maka UMNO bukan lagi tunduk tetapi memutuskan.

      Kalau qaedah fiqh adalah seperti yang kamu berdua katakan maka UMNO adalah yang paling besar dosanya dan paling khianat.

      Apa pun saya tidak bersetuju dgn jawapan kamu berdua itu. Ia langsung tidak kena dengan kaedah fiqh.

      Padam
  37. penyamun 22 tahun merompak dgn ganas dibiarkan bebas menjatuhkan pemimpin negara..malah menjadi batu api penghasut dlm mengagalkan perkara2 kebaikan bersama.. termasuklah hasutan pd RUU355.

    negara roska bkn krn DS Najib gagal tp kerana terlalu banyak syaitan 'dikenali'. yg skrg menjadi syaitan2 perosak!

    BalasPadam
  38. Asal saja Najib dapat ditumbangkan, Tong Mahataik dan Al-Jubori Ketum tidak ambil kisah kalau negara ini diperintah bukan Islam atau pun tidak lagi diiktiraf sbg negara Islam.

    Mereka sendiri pun bukan Islam, hanya Islam pada IC.

    BalasPadam
  39. najib membohong....kenapa macai dedak tak nak komen?

    BalasPadam
  40. Ternyata pencaicai Madey tidak dapat memberi concrete points dalam group ini untuk memberi hujah yang baik sebaliknya tuduhan demi tuduhan dilemparkan keatas Najib agar semua akan termakan dengan momokan tersebut.

    Tak pe kita bagi peluang dan ruang agar pencacai Madey terus spin auta ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha so funny..

      Biarlah korang syok sendiri..

      Padam
    2. Tak malukah Kejora baru2 ini mencemuh konon Tun Mahathir melarikan diri ke Sweden meninggalkan Himpunan Bersih 5...masih nak menipu & membohong lagi ker budak hingusan ini?

      Padam
  41. maafkanlah che det tu...dah umuq 91...dah nyanyuk daaahhh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Si nyanyuk 91 tahun hadir ke Majlis Nothing to Hide anjuran self acclaimed Panglima Bugis dan si panglima lari dari majlis.

      Si nyanyuk itu juga pergi ke parlimen untuk berbahas dan seorang pun daripada orang-orang yang menghinanya tak berani utk berhadapan apatah lagi berhujah dengannya.

      Si nyanyuk yang tiada kuasa lagi itu langsung tiada siapa di kalangan yang menghina dan memaki hamunnya di hadapan khalayak berani berhadapan untuk berhujah.

      Nyanyuk? Suka hati koranglah, kata2 tidak boleh menipu fakta.

      Padam
    2. Bila Kejora mengata Tun M nyanyuk...dia memperlihatkan tahap kebodohannya atau jiwa & hatinya dah bergelumang dgn rasa kebencian yg meluap-luap. Mana mungkin orang nyanyuk diberi penghormatan untuk berucap atau diminta pandangan di perhimpunan atau forum2, termasuk di peringkat antarabangsa. Contohnya, baru2 ini di kota London & Khartoum, Sudan.

      Padam
  42. Aku cukup2 benci bila ada orang berkata yang Tun Mahathir marahkan Najib sebab nak naikkan Mukhriz.....walau pun telah berulang kali diberi penjelasan tetapi mereka2 ini masih buat2 bengong dan tak ada otak untuk memahaminya...sedangkan mereka tahu keadaan yang sebenar.t

    BalasPadam