Sabtu, 19 November 2016

HOT ~ Penyokong Jho Low Bertekad Menentang Perhimpunan Aman Rakyat..!


Nampaknya ramai macai@balaci@pemakan dedak jadi serba salah..! di peringkat bawah bukan main diberikan ransangan dan semangat untuk bangkit menentang perhimpunan aman rakyat Bersih 5 demi mempertahankan Jho Low tapi di peringkat atasan pulak cakap lain..!

Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengarahkan badan perhubungan Umno Melaka untuk menarik balik arahan yang diberikan kepada ahli akar umbi supaya menyertai perhimpunan balas ‘Baju Merah’ bagi BERSIH5 pada Sabtu ini.
"Sebagai Setiausaha Agung, saya beritahu, tarik balik surat itu dan jangan sertai mana-mana perhimpunan (baju) merah atau kuning atau apa sahaja warna," katanya.
"Kami beritahu mereka jangan juga menyelaras," katanya kepada wartawan ketika melancarkan sebuah restoran makanan laut baru di Kuala Lumpur.
Mana satu nak ikut? dedak dah sapu..! baju merah dah di bahu..! Bersih 4 dulu berjaya mengumpulkan ratusan ribu rakyat berhimpun secara aman tanpa ada masaalah..! Kalau tak turun dan melakukan sesuatu pasti Bersih 5 akan berjalan dengan jayanya..! 
Bersih 5 berjaya dengan aman dan damai pasti akan memberikan implikasi bahawa Jho Low dan sekutunya di tolak, di tentang oleh rakyat..! Ini tentu tidak boleh di terima oleh pemakan dedak terutama pak tongkol..!
Macam mana pun mesti mencari jalan menimbulkan sesuatu yang boleh di jeritkan seperti 'polis tumbuk saya atau budak zuraidah pukul saya' baru nampak kecoh..! baru nampak buat kerja..! Dengan sendiri saham dedak akan meningkat..!
Itu sebab diberitakan..
Dalam kenyataan malam ini, Jamal juga berkata kumpulannya akan memastikan BERSIH gagal meneruskan demonstrasi esok. - sumber
Juga...
Gerakan Akar Umbi Umno Malaysia (Gaum) menghantar 3,000 anggotanya untuk menyertai perhimpunan antiBersih 5.0 di Kuala Lumpur esok, sebagai tindak balas sekiranya Bersih meneruskan rancangan mengadakan perhimpunan.
Pengerusi Gaum, Datuk Zulkarnain Mahdar berkata anggotanya akan menyertai 3 gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Baju Merah lain di Padang Merbok yang dianggarkan mencecah 300,000 orang terdiri daripada rakyat pelbagai kaum dan agama.  sumber
300 ribu? cerita mesti gempak beb..! cerita gempak boleh menyebabkan pasaran dedak pun gempak dan gempar..! Kita saksikan nanti..!
Begitu lah bersemangatnya para penyokong dan pendokong Jho Low menjunjung amanah dan berkerja..! Bagi mereka apa cara sekalipun Jho Low perlu di pertahankan..! Jho Low perlu dilindungi..! Jho Low suci dan murni..!
Hakikatnya...

Bersih5 - Ketua Polis Negara Kata Haram, Hakim Mahkamah Tinggi Kata Tidak Haram - Mana Satu Betul Ni ?

FMT

Ketua Polis Negara kata Bersih 5 adalah Haram di sisi undang2.

Tapi Hakim Mahkamah Tinggi pula kata Bersih 5 Tidak Haram.

FMT

Mana satu yang betul ni ? Siapakah yang lebih layak untuk bercakap mengenai undang2 ..... Ketua Polis Negara atau Hakim Mahkamah Tinggi ?

Ini pula laporan dari Malaymailonline -

 
Baca pula pandangan peguam Hanif Khatri yang saya copypaste dari FBnya -


KETUA POLIS NEGARA WAJIB PATUHI KEPUTUSAN MAHKAMAH YANG ISYTIHAR BERSIH 5 SAH DAN TERATUR DI SISI UNDANG-UNDANG SERTA ARAHKAN POLIS SEDIAKAN DAN SELIAKAN LALUAN ALTERNATIF UNTUK "GERAKAN BAJU MERAH" !!!

1. Pada 17.11.2016, Ketua Polis Negara, KHALID ABU BAKAR telah dipetik oleh KINITV sebagai berkata :

" Tanggungjawab Polis DiRaja Malaysia adalah untuk memastikan negara kita aman, sejahtera, tenteram, tidak ada perlanggaran apa jua ketenteraman awam. ... Kalau (su)dah ada undang-undang Akta Perhimpunan Aman itu yang mengkehendakkan kita mengikut peraturan, peruntukan undang-undang, patuhilah... Kenapa degil sangat tak mahu patuh ? ... BERSIH1, BERSIH 2, BERSIH 3, BERSIH 4, BERSIH 5, sampai bila kita nak sabar ? (So) kita akan ambil langkah-langkah yang patut untuk mempastikan keadaan negara kita kekal aman damai. Hak bersuara kita hormati, tapi kita juga perlu hormati hak-hak orang lain. ... "

2. Wahai KHALID ABU BAKAR, pada jam lebihkurang 7.35 malam tadi, Khamis, 17.11.2016, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melalui penghakiman Yang Arif Hakim S Nantha Balan telah memutuskan antara lain, untuk menolak permohonan tiga persatuan peniaga di sekitar Jalan Masjid India, Medan Mara dan Jalan Tuanku Abdul Rahman (TAR) untuk mendapatkan perintah injunksi interim (sementara) bagi menghalang Perhimpunan Bersih 5 dan Gerakan Baju Merah yang akan diadakan Sabtu ini di Dataran Merdeka.

3. Hakim yang sama secara khusus berhubung isu Gerakan Baju Merah, telah membuat Perintah Lanjut bahawa :

"Section 18 of the PAA acts as a safety valve to diffuse any potential conflict therefore it is the duty of the police to prevent a clash or conflict should there is a possibility that it would eventuate ... "

4. Maka, KHALID ABU BAKAR anda sudah DIARAHKAN MAHKAMAH untuk :

(a) BENARKAN TANPA HALANGAN segala bentuk perhimpunan awam yang dijadualkan pada hari Sabtu ini, 19.11.2016 !!,

(b) SEDIAKAN dan SELIAKAN JALAN ALTERNATIF untuk diambil oleh 'Gerakan Baju Merah' supaya ianya tidak bertembung dengan jalan dan laluan aman "BERSIH 5", sebagai tanggungjawab undang-undang pihak POLIS di bawah SEKSYEN 18 AKTA PERHIMPUNAN AMAN 2012 !!

5. JUSTERU, Wahai KHALID ABU BAKAR, anda WAJIB PATUH PERINTAH MAHKAMAH ini, dan jangan pula anda yang sebenarnya INGKARI UNDANG-UNDANG mahupun lakukan PENGHINAAN TERHADAP PERINTAH MAHKAMAH !!!

PATUH !!! JANGAN TIDAK PATUH !!!

                                *******************

Mana satu ni ? ?

Sekali lagi saya tanya - Dalam soal menafsir undang2 ... siapakah LEBIH LAYAK - Ketua Polis Negara Atau Hakim Mahkamah Tinggi ? dinturtleoriginal


Perhimpunan Bersih 4 berlaku dengan aman damai..! Perhimpunan Bersih sebelum itu kecoh kerana macai hamPAS yang menggempur pasukan keselamatan di KLCC dan seterusnya disebarkan khabar angin bahawa ada pengikut bongok hamPAS yang mati di Sogo..! Di situ kekecohan bermula..!

Kali ini hamPAS Hadi dan Nik Abeduh dah tak joint..! so jangan risau ler..! Perhimpunan Bersih 5 tentunya dapat berjalan dengan aman dan harmoni jika tidak diganggu gugat oleh pihak ke3..! 

Anggota keselamatan profesional..! Mereka tahu dan berpengalaman dalam menangani perhimpunan sebegini..!

Pastinya yang tak profesional, tak faham bahasa dan beremosi ialah para penjilat Jho Low..! Kehadiran mereka pun sebenarnya sudah membuktikan niat jahat mereka..! Niat mereka mahu menghalang perhimpunan rakyat..! Sedangkan yang berhak dan berkuasa ialah pihak Polis..! SIapa mereka nak turut campur urusan pihak berkuasa??? Biar Polis uruskan..!

Makanya kalau sesuatu kejadian buruk yang tak diingini berlaku..! rakyat sudah tahu dan mengerti..! Rakyat sudah jelas dan faham..! Ianya berpunca tidak lain dan tidak bukan dari kumpulan fanatik penyokong dan pendokong Jho Low..! 

Rakyat akan saksikan..!

Lu Fikir La Sendiri!!!


45 ulasan:

  1. https://akarimomar.wordpress.com/2016/11/19/video-mahathir-grandfather-of-street-protests/

    SEBELUM KITA BERARAK MARI LAH KITA SAKSIKAN KATA KATA SEMANGAT AYAHNDA KITA DALAM KLIP VIDEO INI..... BUKTI AYAHNDA TERCINTA KITA SEORANG PEJUANG UNTUK RAKYAT TIADA PUTAR BELIT DAN TIADA MELAYU YG MUDAH LUPA

    LUFIKIR LA SENDIRI.......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih baik dr. jadi PENYOKONG2 SOROS/MOSSAD-ISrael/CIA HARAM JADAH!!! Betul tak si HOMO2 KEPALA BUTOH DAPJUBOQ BABI OI!

      PI MAMPOS lu si GoBLOG/TERORIS2 HOMO JIJIK PENYAMAQ si PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI - TAK pula lu TERLOLONG psl. puak TERORIS PENJAJAH PARASIT ZioNAZI BerSHIT DAPJUBOQ BABI/PembangKANGKANG dpt. RASUAH berBILLION dr. Soros-ISrael/MOSSAD-CIA aaahhh??!!

      OI si GoBLOG/TERORIS2 HOMO si GILA BABI HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      TAK ke KELAKAQnya ni - mcmlah US tu KETUA POLIS Dunia sedgkan hampir kesemua rejim2 US, yg. sudah diKUASAI ZIONIS/IS(IS)rael (lihat di - http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008) adalah si PEMBUNUH/PEROGOL/PEROMPAK umat Islam-no 2; selepas rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael! Lihat shjlah Dunia ISLAM yg. amat KAYA MINYAK-GAS yg. habis diROMPAK dlm GENOSID2 di Iraq/Syria/Libya/Afghanistan/Palestin/Mali/Somalia dsbnya, oleh si PARASIT/PENJAJAH/LANUN/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROMPAK/PEROGOL/PERASUAH US-Barat/NATO/ZIONIS-IS(IS)rael tu – di bawah UNDG2/DEMOKRASI/HAK ASASI Barat/ZIONISPENIPU HARAM JADAH!

      Lihat di -
      http://landdestroyer.blogspot.my/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html:

      US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

      August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD) - Malaysia's "Berish" movement - an umbrella organization for various opposition groups opposed to the current government of Prime Minister Najib Razak - plans its fourth street demonstration in 8 years to unfold at the end of August.

      While Bersih's alleged goal is "clean and fair elections," it is openly led by the government's opposition headed by the now imprisoned US-proxy Anwar Ibrahim and a myriad of US-funded and directed nongovernmental organizations (NGOs). The US State Department, through its US National Endowment for Democracy (NED) and its subsidiary the National Democratic Institute (NDI), along with convicted financial criminal George Soros' Open Society Institute (OSI), have funded both Bersih directly, and many of the NGOs that constitute Bersih's core leadership.

      Several NGOs currenlty openly funded by the US NED - i.e. Islamic Renaissance Front and Lawyers for Liberty - can be found also listed on Bersih's current "endorsees" list.

      Despite years of immense US-funding, Bersih has recently pleaded for donations and now claims they've received over a half million Ringgit (over 100,000 USD). More recent reports claim the amount could be as high as 1.2 million Ringgit.

      And while they claim they seek simply to reform Malaysian politics, Bersih's new leader, Maria Chin Abdullah openly admitted their goal for "Bersih 4.0" is to call for the resignation of Malaysia's current government. In a Facebook post she claimed:

      "Reforms - we will continue to demand and this time Yes it's a tall order to ask the PM to resign but if we dont try we will never push the boundaries for clean & fair elections."

      Apparently by "clean & fair elections," Bersih's leadership means elections in which their opponents have been undermined and otherwise eliminated, and in which they can take power - or in other words, another textbook case of US-backed regime change…..

      Padam
    2. Patut diTERAJANG BERAMBOS keluaq dari NEGARA ISLAM kami, si KEPALA2 BUTOH PENJAJAH PARASIT HOMO JIJIK KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI si PENJILAT2 JUBOQ BABI yg. diLAHIRkan dr. MAK2 SUNDAL PELACUR PUKI berNANAH depa yg. diSONDOL berGILIR2 oleh SAMSENG2 SOROSKanibal tu! Lu JANGAN ingat lu akan DAPAT menJAJAH NEGARA ISLAM kami ni si TERORIS2 JUBQ2 BABI KETURUNAN TERORIS PENJAJAH KAFIR HARBI ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD/SOROS! DARAH kami bangsa Bumiputera Islam/Melayu sedia MENGALIR si TERORIS2 JUBOQ BABI OI! PERANG KEMERDEKAAN sudah BERMULA sekali lagi habis2an!

      OI si goBLOG/TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

      TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA kat RASUAH BERATUS BILIION utk. INDUSTRI2 SENJATA Barat/ISrael - apabila depa MEROMPAK/MENJAJAH Dunia Islam dgn. amat KEJAM! Dahlah memBUNUH umat ISLAM dlm. GENOSID sesuka hati bersama IS(IS)rael termasuk MENUBUHkan IS/IS! Dasar puak TERORIS JUBOQ BABI BARAT/ZIONIS!

      Dan lihat siapa si TERORIS ZIONIS JUBOQ BABI Soros-PERASUAH-PENGGUBAH WANG HARAM /PENIPU/PEROMPAK -no-1 dunia ni – yg. juga Leftenan KANAN empayar ZIONIS Rothschild-si PENUBUH rejim TERORIS KANIBAL ISrael serta pertalian Soros dgn. Bank-bank Switzerland yg. juga amat pro-RASUAH & terlibat dlm SINDIKET global SENJATA/DADAH - lepas tu K’jaan Switzerland/US-Barat nak MENYIASAT 1MDB kami; dasar si PENIPU/PENYANGAK nak MAMPOS) ! Di - http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm, GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION:

      …..Who was George Soros?

      ….The official story says that he was born in 1930 to Jewish parents and as a teenager had been chased from Budapest by the Nazis…..

      William Engdahl knows this to say about him:

      “Soros speculates on the world’s financial markets via his secret off-shore company Quantum Fund NV, a private Investment fund that handles a portfolio of four to seven billion US$ for several “clients”. The Quantum Fund is registered in the tax haven of the Netherlands Antilles in the Caribbean. In order to evade control of his financial activities by the U.S. administration not a single U.S. citizen sits on the board of Quantum. Its directors are a curious mixture of Swiss and Italian financiers.

      “Soros has been identified as a front man of the Anglo-French Rothschild banking group. Understandably neither he nor the Rothschilds want this important fact to be public, so the tight links to his friends in the London ‘City’, in the British foreign ministry, in the state of Israel and to his mighty friends in the American Establishment would stay concealed.”
      Among the members of the board of the Quantum Fund is one Richard Katz. He is at the same time head of the Rothschilds Italia S.p.A. in Milan and is also on the board of the commercial bank N.M. Rothschild & Sons in London. Another member of the board is Nils O. Taube.

      He is a partner in the London investment group St. James’ Place Capital which counts Lord Rothschild among its main partners. A frequent partner of Soros in several of his speculations – especially in the driving up of the gold quotation – is Sir James Goldsmith, a relative of the Rothschild dynasty. On the board of Quantum we also find the heads of some highly “discreet” Swiss private banks (who help the syndicated of organized crime – weapons and drugs – to launder their money)…….

      Padam
    3. Kejora. (Round 2)

      Busuk mulut Kejora boleh dihidu walaupun menggunakan Tanpa Nama.

      Tawaran kpd Kejora untuk membuktikan anda bukanlah munafiq apabila bermatian mengatakan Najib Razak bukan pencuri dan pengkhianat yang telah mencuri wang melalui 1MDB dan bahawa wang 2.6b adalah wang derma.

      Sekiranya tawaran ini ditolak maka secara analoginya saya dan kesmua kawan2 dan pengunjung blog berhak menganggap anda sbg munafiq selain hanya bermain-main.

      Kalau yakin diri benar dan bukan munafiq silalah angkat sumpah yang sama. Saya tidak mencabar tetapi menawarkan peluang untuk anda buktikan anda bukan munafiq dan bukan bermain-main.

      Isu yg disumpah bukan isu remeh dan main-main tetapi isu pengkhianatan terbesar pemimpin utama negara dan sama ada penentang atau pembelanya berjuang demi kebenaran atau demi dedak.

      Tidak perlu takutkan fakta, kerana sumpah ini bukan ke atas fakta tetapi ke atas hati dan lidah diri sendiri. Takkan tak tahu bgmn hati anda sendiri?

      Ini lafaz sumpah kamu secara analogi berbalik kpd sumpah saya

      ______________________________________

      بسم الله الرحمن الرحيم

      الحمد لله رب العالمين وبه نستعين ولا عدوان الا على الظالمين
      اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه اجمعين

      قال الله تعالى :-
      الْـحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلا تَكُن مِّنَ الْـمُمْتَرِينَ . فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ

      Firman Allah:-
      Kebenaran itu dari Tuhanmu, maka janganlah kamu termasuk orang-orang yang ragu-ragu. Sesiapa yang membantahmu sesudah datang ilmu, maka katakanlah kepadanya: “Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu; kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang dusta. (QS. Ali Imran: 59 – 61).

      Wallahi wabillahi watallahi;

      Saya hamba Allah yang bergelar Kejora dengan ini sesungguhnya percaya bahawa Najib Razak PM Malaysia adalah bukanlah seorang pencuri dan pengkhianat yg telah mencuri melalui 1MDB dan bahawa wang RM2.6b di dalam akaunnya itu juga bukan wang curi sebaliknya wang derma Arab.

      Sesungguhnya saya tiada pengetahuan khusus kebenaran pernyataan ini tetapi saya ada pengetahuan khusus bahawa ketika lafaz ini dibuat hati dan kepercayaan saya adalah selari dgn apa yg saya lafazkan. Inilah isi sumpah saya.

      Sekiranya hati saya tidak selari dengan lafaz saya maka saya menyerahkan kepada Allah untuk menjatuhkan laknat ke atas saya agar ia menjadi pengajaran kepada yang lain.

      Dan sesungguhnya sumpah bertulis saya ini tetap akan mengikat saya seolah-olah ia dibuat secara lafaz, dan tetap akan mengikat juga sekiranya ia dibuat tanpa ilmu, bermain-main atau menggunakan helah melalui apa cara sekalipun.

      Allah adalah saksi dan hakim saya di dalam sumpah ini.


      ______________________________________

      Ini bukan cabaran tetapi tawaran kepada Kejora utk buktikan anda tidak bermain2 dan tidak juga munafiq. Kejora juga tidak lagi perlu bersusah payah memberi label munafiq sana-sini kerana ini peluangmu yg sebenar.

      Tetapi harap ambil perhatian sejarah menunjukkan mereka yang bersumpah laknat palsu tidak bertahan lebih dari 3 bulan.

      Mari kita lihat.

      Padam
    4. Dah cakap dahh..seperti biasa bila mati pucuk & ketandusan idea kena asak bertubi-tubi, Kejora pasti akan.... alih tiang gol (tukar tajuk), berpantun sampahlah.. membuat ramalan 4 nombor ekorlah, atau paling tidak dia akan 'menurun' menjadi jembalang betina nek tempoyak yg meracau-racau penuh dgn maki hamun dan carut menjijikkan.

      Padam
  2. BERSIH dah jadi BERSHIT. rakyat tak perlu buang masa dan tenaga utk turun sertai BERSHIT. admin putramerdeka pun relax kat rumah kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Merahshiit...cina prompak nak dipertahankan..cina di negara komninis tembak cina perompak...melayu bodoo plak pertahankan cina perompak..

      Padam
  3. Anjing najib 7.26,

    Dulu circa 2012,

    Pak lah dan najib tidak dilihat menganiaya dan menzalimi rakyat.

    Hari ini 2016,

    Hari ini Najib buat hutang berbillion billion rakyat terpaksa menanggung dan membayar hutang dilakukan oleh beliau.

    Hari ini rakyat diberi habuan Br1m 3 kali setahun, rakyat terpaksa menanggung dan membayar hutang SEPANJANG TAHUN dilakukan oleh najib.
    (Blum citer br1m itu sendiri adalah kepunyaan dan hak rakyat)

    Hari ini rakyat menanggung dan membayar kehidupan mewah najib, rosmah dan pencacai2nya.

    Hari ini rakyat jugalah terpaksa hidup melarat, dizalimi dan dianaiya oleh najib dan puak2 bersekutu dengannya.

    Apa Tun dapat dan hasil menyokong bersih 5.0 ini terutama dipenghujung waktunya? Hanyalah berjuang untuk kesejahteraan rakyat dan kebaikan negara ini.

    Ayuh rakyat kita turun membantah seterusnya menjatuhkan dan menumbang pentadbiran Najib ini!!!

    Najib dan sekutunya wajib dihadapkan dan diheret ke mahkamah kerana perbuatan zalimnya.

    Ayuh rakyat kita turun berjuang bersama bersih!!!

    BalasPadam
  4. Posting menggunakan HURUF BESAR lagi, Kejora....????

    Umumnya dianggap orang yg posting HURUF BESAR low level. tak berilmiyah, pemalas, asal boleh, tak rasional & melulu tanpa kajian mendalam.

    Pepatah ada mengatakan...sekali bah pantai pun ikut berubah. Berubah demi kebaikan & membasmikan kebathilan pemerintahan buruk KERAtaJAAN Najib, apa salahnya...??? Keadaan dah berubah. Anwar juga mungkin dah insaf dan diberi petunjuk oleh Allah SWT. Kita jangan lupa, sebaliknya Tun Dol & Najib pun turut berubah bila diberi ujian dan diberi kuasa. Mereka hilang jati diri sebagai Melayu berwibawa bila tunduk dgn kehendak Spura. Selain itu mereka lupa diri mengikut nafsu hati nurani sendiri, lupa pada janji & ikrar yg telah diberikan kpd Tun Mahathir. Yang bathil pasti kecundang seperti apa yang terjadi pada Tun Dol yg terpaksa turun takhta. Kini giliran Najib pula tak senang duduk kerana majoriti rakyat menolaknya serta satu dunia mengecam tingkah penipuan & korupsi 1MDB cetusannya. Alhamdulillah.. Tun Mahathir masih dikagumi oleh sebahgian besar rakyat dan dunia luar, terutama kaum Muslim & Muslimah di bumi Mekah, Medinah, Palestin, Bosnia & Indonesia.

    Akhir kata, pesanan saya kpd mu Kejora...
    Boleh percayakah cakap seorang musibat seperti kamu yg lidah bercabang memutar belit. Lihat saja contoh dulu kamu kencing konon nama kamu Kejora Bin Muytari tapi masih pakai 'Tanpa Nama'. Dah..toksah bagi alasan konon sibuk, bergayut 24 jam di blog ini boleh pulak. Tunggu apa lagi? Ayuh.. tunjukkan sekarang kejantanan kamu, bila & di mana kita boleh buat perhitungan, semua orang dah muak kamu berdolak dalik beri alasan tak ada masa.

    Ada berani atau kamu nie memang dasar pengecut...??

    BalasPadam
  5. secara rengkas, peranan parliament adalah menggubal undang2, badan executive melaksanakan nya n badan judiciary memberi tafsiran.

    bila tafsiran mutlak tlh d beri,maka semua pihak wajib akur.

    saya tlh mengikuti 'demo damai' yg d adakan olih warga islam yg menuduh (Ahok) gov Jakarta menista agama islam pd 4 nov baru2 ini.
    d anggarkan seramai 1 juta umat tlh mengambil bahagian.

    pihak berkuasa tlh memberikan perlindungan n bantuan yg amat luar biasa utk mempermudahkan demo berjalan dgn teratur sungguh pun mereka tahu sasaran yg sebenar termasuklah utk menjatuhkan pres jokowi.

    serupa dgn Malaysia, hak utk bersuara d jamin olih perlambagaan mereka n mereka menganggap nya sebagai suci n tidak bolih d cemari (sacrosanct).

    banyak yg kita wajib pelajari amalan demokrasi Indonesia sekarang sungguh pun mereka terpaksa mengelola 252 juta penduduk.

    malu kita bila perbandingan d buat d antara kedua Negara ini.

    mereka sudah keluar drpd era pemerintahan 'kuku besi' Suharto. d malayia, tanda2 pemerintahan saperti era Suharto sudah mula d rasai. jika tidak d bending, Malaysia akan menuju k era 'gelap'.

    bersih 5 wajib d sokong.

    BalasPadam

  6. Syukur solat hajat TGNA Dan ikhwannya dulu telah pun dimakbulkan. Semua org2 jahat dlm UMNO telah pun dimusnahkan atau dg sendirinya termusnah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masih ramai lagi yg jahat dlm umno diketuai kepala prompak..perompak orang baik?cikgu dan ostad aku ajar perompak orang jahat..mati masuk neraka....setan suka orang ikut diamasuk neraka...betul tak?

      Padam
    2. Ostad ko plak ajo mcm maner?

      Padam
  7. Ayuh seluruh rakyat marhaen!!!

    Kita turun beri sokongan!!!

    Sokongan untuk menumbang dan menjatuhkan najib dan mereka yg bersekutu dengannya!!!

    Seterusnya mengheret najib dan sekutunya kerana menzalimi dan menganaiya rakyat.

    Bangkitlah rakyat sekalian menentang kemungkaran puak munafiq ini!!!

    BalasPadam
  8. Ayuh semua rakyat yang cinta keamanan dan kesejahteraan

    kita tumpaskan mereka yang hendak menumbangkan kerajaan Barisan Nasional. Kita heretkan mereka yang menyebarkan dakyah dan hasutan. Dan seterusnya kita humbankan pemimpin2 Bersih 5 ke dalam penjara.

    Bangkitlah rakyat sekelian menentang Bersih 5 yang sedang menabur dakyah serta hasutan.

    Umno utoh dan terus utoh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jom semua kita keluar untuk menentang taughut dan sebelum kuluar bacalah sedikit doa agar perjuangan kita direstuiNYA, Dan mendapat balasan setimpal di akirat kelak.

      Padam
    2. Kerajaan yg diketuai kepala perompak wajib dipertahan..cina jho lo wajib dibela...yeeha..

      Padam
    3. 8.56
      penyokong tegar klep dan penyamun..

      Padam
  9. Blog babi celaka.
    Dasar batu api.
    Babi la kau blger hanjing

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kikikiki..
      Jgn nangis syg.

      Bwk2 berzikir.
      "Fitnah saman selasa depan"
      Amalkan zikir ni 33x tiap kali lepas solat. Jiwa akan tenang.

      Kikikikiki

      Padam
    2. Ada brani? Orang penakut jer berani saman pemfitnah..yeehaa

      Padam
    3. 9.51 setan suka orang mcm ko..

      Padam
    4. Yer ke? Aku bukan geng prompak mcm ko geng setan..yeehaa..

      Padam
  10. Maafkan aku kejora dan berayon.
    Selama ini aku ingt dirimu adlh cai najis.
    Rupa rupanya adalah pembela dan penegak kebenaran jho low.

    Maafkan hamba

    BalasPadam
  11. Memang patut buat demo bersih! Arwah Tuan guru hj nik aziz juga sokong demo!

    Hari ini nilai ringgit jatuh merundum sehingga Rm 4.50 = 1.00 usd!!!

    Cukup mengambarkan ketirisan, kelemahan rejim najib yg KORUP LAGI ZALIM LAGI MENGANAIYA RAKYAT!!!

    Ayuh rakyat!!! turun bersama sama menunjuk sokongan kamu semua!!!

    BalasPadam
  12. Ayooh ramai2 kita pertahankan kerajaan BN yg diketuai kepala perompak..kita bela cina perompak jho lo..ini jihad...setan bersama kita..
    Biarkan perompak hidup mewah..kita masih mampu tanggong mereka walaupun pemdapatan kita sedikit..peduli ape orang kata kita boodoo..sebab kita melayu memang dah bodoo..betol tak?

    BalasPadam
  13. Hari hari paling bersejarah dan hari paling gembira bagi cina jho lo perompak..belum ada lagi melayu berjihad membela cina perompak sebelum ni..hari ni berbondong bondong lah melayu berwarna merah berhimpun ditengah panas berjihad terpekik2 terlolong2 mempertahan cina perompak..tersengih2 lah cina perompak yg kaye bilion2 free melihat melayu MISKIN yg kehabisan kecerdikan bersemangat sekali pertahan dia..Betapa boloo boloo melayu2 umuno..

    BalasPadam
  14. Bagus lah semua Melayu yang bangang dan bahalul terutamanya yang sokong LGE, LKS

    BalasPadam
    Balasan

    1. Sokong Jho lo dapat juga 144B .
      Sokong lks&lge dapat 4T




      T=telor

      Padam
    2. Ko dapat hutang 144 bilion.bagus laa..cina kominis nak bagi hutang banyak lagi..supaya cepat dia boleh beli..

      Padam
  15. Cina dan siam tahu sangat kelemahan melayu,bila dapat pegang kepala segala-gala nya beres.Tak percaya tengok selatan Thai dan S'pore mana ada tokoh2 melayu di sana yang boleh dijadikan icon.Kerana mereka rasa selesa berketuakan orang lain yang bukan dari bangsa nya dan dengan itu tiada lagi sifat2 dengki dan fitnah.

    Di Malaysia ni sekali DAP pusing melalui media the edge dan SR isu 1mdb maka ramai lah melayu yang pening.Kalau dulu berblog kerana mempertahan Umno dan perjuangan melayu tapi bila kepala dah pusing terus jadi pejuang DAP.Begitu lah nasib melayu selama nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko kena kleentong dengan BAPAK klentong jer..bapak klentong pun takut nak saman SR..jho lo cina yg sangat bangga dengan ko...dia kaye bilion2 free..ko bela dia percuma..yeehaa..

      Padam
    2. Thailand dan Singapura orang Melayu minoritila bongok

      Padam
  16. https://akarimomar.wordpress.com/2016/11/19/video-mahathir-grandfather-of-street-protests/

    KEPADA PESERTA YG TERPERANGKAP TERUK DALAM JEM.. DLM KERETA... LRT..DLL BACA DULU KATA KATA SEMANGAT DARI AYAHNDA KITA TANG TERCINTA... RENUNG DAN FIKIR PESANAN DARI AYAHNDA KITA.... AYAHNDA KITA DALAM PERJALANAN MENUJU PERJUANGAN YANG BRLUM SELESAI INI

    LINK DI ATAS UNTUK PANDUAN KITA BERSAMA


    IKHLAS DARI SEORANG SAHABAT PADA SRMUA PEJUANG JALANAN


    SALAM



    DARI SEORANG SAHABAT

    BalasPadam
  17. Ameno World Jamal Yunos
    Jamal Ditahan Polis - Gagal Menyorok Ke?
    Dua sidang media Geng Merah yang sepatutnya Jamal hadir dan beri kenyataan, Jamal tak hadir.

    Sidang media pertama selepas solat jumaat di Masjid Negara. Sidang media kedua pula dijadualkan pada jam 10. Juga di Masjid negara. Dan dia tetap tak hadirkan diri.

    Ini dipercayai ada kaitan dengan siri tangkapan beberapa pemimpin dan aktivis #BERSIH5 dan #Merah yang dijadualkan akan berhimpun pada sabtu 19 November, beberapa jam dari sekarang.
    Sebelum ini Jamal memberikan kenyataan media tentang penahanan Maria Chin di FBnya .
    Ini mungkin selepas takut untuk munculkan diri di hadapan orang ramai. Mudah sangat polis nak spot kang.

    Dan pada jam 1.30 pagi tadi, polis berjaya menahan Jamal di dalam sebuah bilik hotel. 

    Jamal, ditahan oleh Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kontinjen Selangor, sekitar jam 1.30 pagi, ketika berada dalam bilik hotel di Jalan Tun Razak, di sini. 

    Pada masa ini, Jamal yang dikawal ketat pihak polis dalam perjalanan ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor, di Shah Alam. Dengan penangkapan Jamal, kini seramai 14 individu yang dipercayai bakal terbabit dengan perhimpunan di sekitar ibu negara, sudah ditahan sejak jam 5 petang semalam. 

    Untuk rekod, selain Jamal Yunos, Razali Zakaria ahli geng Merah turut ditahan polis beberapa jam sebelum Jamal ditahan.
    Walaubagaimanapun belum ada maklumat Jamal ditahan dan akan disiasat di bawah akta apa.

    BalasPadam
  18. 11.05 am: PWTC - Kira-kira 2,000 kumpulan Baju Merah kini berarak menuju ke arah Dataran Merdeka melalui Jalan Putra.

    Mereka berarak sambil melaungkan kalimah "Lailahaillallah" serta bertakbir.



    Seorang pemimpin gerakan itu, Datuk Armand Azha beliau memberitahu bahawa beliau ingin "bersiar-siar" di Dataran Merdeka hari ini.

    Beliau turut memberi jaminan tiada sebarang perkara yang tidak diingini berlaku.

    "Kita hari ini nak bersiar-siar di Dataran Merdeka. Tak ada apa-apa akan berlaku. Kita nak bersiar-siar je," katanya kepada pemberita.

    Selain Armand, turut kelihatan ialah Rafi Awang Kechik dan pemimpin Umno Pulau Pinang Datuk Musa Sheikh Fadzir.

    BalasPadam
  19. Kuning, kuning, Najib pening'

    11.00 am Annie Ong, yang lebih dikenali sebagai 'Aunty BERSIH', berkata beliau hadir hari ini kerana mahu “wangnya yang dicuri” dikembalikan.

    "Lama kita sudah berdiam diri... Kini, kita kembali kuning. 'Kuning, kuning, Najib pening, ini yang kita mahu," katanya merujuk kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

    Wanita berusia 70 tahun itu tidak pernah ketinggalan dalam sebarang perhimpunan BERSIH  juga tidak bimbang tentang kemungkinan polis melepaskan gas pemedih mata dan meriam air.

    "Hanya lima minit tidak selesa, siapa peduli tentang meriam air," kata beliau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lihat pemikiran orang cina seorang wanita jer..jauh berbeza dengan pemikiran pondan2 melaiyu umuno...

      Padam
  20. Kepala bana cilaka babi gampang nk mampos puki anjing la Melayu yg sokong bersih..pegi sambung kulup kote la wei masuk cina lg bgus babi

    BalasPadam
  21. https://akarimomar.wordpress.com/2016/11/19/video-mahathir-grandfather-of-street-protests/


    VIDEO PESANAN MARINA MAHATHIR DARI TUN YANG TIDAK DAPAT HADIR


    MUST SEE THIS...

    BalasPadam
  22. Lapuran secara rasminya kehadiran peserta bersih Kali ini ciput aje lebih kurang 150k ..berbanding geng merah yg memberi gelombang menengelamkan k.l...dgn anggaran 4k...
    Mari jerit ramai2.. polis Tumbuk saya..polis tumbuk ..saya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Anak bangsa pulak dahh....!! Muncul sekali sekala lepas tu hilang macam Suharli Masrop dll. Permainan siapa nie haaa...?????

      Saya saksi hidup di Bersih 5, kehadhiran tidak kurang 50 ribu orang.

      Padam
  23. Maka akan berakhir bersih 5.0 dan masing2 bolehla balik sambung hidup seperti biasa.... semoga tercapai sudah cita2. Akhirnya untuk masa depan... anda sendiri yang perlu berusaha. Di luar sana ramai berjaya, bersyukur tanpa bantuan apa2 tetapi kerana gigih berusaha. Cermin diri. Lihat sekeliling majoriti bangsa asing yang hadir ... apa jawatan dan punca pendapatan mereka? Lihat pula bangsa kita yang hadir... adakah masih bergantung pada subsidi, bantuan pemerintah yang ada, makan gaji?

    BalasPadam