Jumaat, 25 November 2016

HOT ~ Najib Memang Menempah Kalah..?


Nampaknya rakyat tak perlu lagi terjerit pekik..! tak payah membantah..! tak payah berdemo pun..! 

Hidup lah dengan apa yang ada sehingga pilihanraya..! Tak payah bising bising..! Masa PRU 14 nanti...pangkah lah..!

Kerajaan pertimbang naikkan harga gula

Kerajaan sedang mengkaji untuk menaikkan harga gula berikutan permintaan pengeluar komoditi berkenaan.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Hamzah Zainuddin berkata, pertimbangan kepada perkara itu telah dilakukan sejak sebulan yang lalu.
“Perbincangan ini sudah mula sejak sebukan yang lepas, cuma kita mahu mengikut trend harga di pasaran dunia sama ada sebab-sebab menaik dan turun atau stabil, maka mudahlah kita buat perkiraan.
“Harga gula di pasaran dunia kini mencecah USD $0.26sen bagi satu paun berbanding AS$0.16sen pada 2013 bagi berat yang sama.
“Sehubungan itu, permintaan (pengeluar gula) ini ada asasnya tetapi saya nak kepastian supaya ia memberi keselesaan kepada pengeluar untuk memastikan bekalan mencukupi dan pada masa yang sama saya juga pengguna, jadi saya tidak mahu membeli gula pada harga yang mahal,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat majlis perunding penjaja dan peniaga kecil kebangsaan di sini, hari ini.
Sebelum ini, peneraju pengeluar gula bertapis terbesar negara, MSM Malaysia Holdings Berhad (MSM) meminta kerajaan menaikkan harga gula sebanyak 20 peratus berikutan kos gula mentah yang semakin tinggi.
Ketua Pegawai Eksekutif MSM, Mohamad Amri Sahari berkata, kos gula mentah meningkat hampir 40 peratus sejak awal tahun ini dan memberi kesan ke atas margin syarikat.
Bulan lepas harga ikan bilis dah kopek RM.4 bagi 100gm, petang tadi beli dah jadi RM7.40..! Setakat ni ada rakyat dengar kilang gula tutup? ada rakyat dengar kilang minyak masak gulung tikar?
Makanya kerajaan Najib hanya mendengar kata kapitalis..! kata rakyat hanyut dibuang ke longkang..!
So tunggu masa rakyat la pulak menghumban dia orang ke longkang..!
Tunggu...!
Lu Fikir La Sendiri!!!

68 ulasan:


  1. Pi lah buat demo kat Kedutaan Australia ..apa pasal meeka jual gula (raw sugar ) mahal....

    Australia punya hal ko salahkan Najib juga,,, baghal betullah


    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha ko yg baghal. nak komen tp bangang nak mampus mesti emak ko nyesal lahir kan ko. kita import gula mentah dr india, filipina dan indonesia kbykannya. syarikat MSM tu proses jd gula, besar margin untungnya. sekarang nie untung kurang, bukan rugi pun. biasa la adat meniaga, takkan untung mmanjang, faham baghal.

      Padam
    2. Anon 718 SALAH SATU DARI MANGKOK KABINET DAPUR ROSMAH RAMBOT KEMBANG BINI NAJIB LANUN BUGIS PENYAMUN TERULUNG YANG BAGHAL!!!

      Padam

    3. Kalo besar margin keuntungan dah jadi billionare tokey2 kilang gula macam Mirzan tu.... kaldai

      Padam
    4. Kamu sokong Najib dengan membuta tuli. Najib kentut pun kamu kata wangi.

      Kamu tak mahu tanya ke sama ada kos raw sugar saja faktor nye? Bukan kah ada lain2 faktor yang pengkilang boleh ambil kira supaya tak menaikkan harga. Contoh nya, tingkatkan production efficiency, kurangkan loss in transit dalam proses pengkilangan, check manpower use efficiency, ada redundancy di production line itu ke, dsb nya?

      Kepala hotak kamu mengata orang lain yang jeritkan supaya harga barangan tak asyik naik itu baghal. Kamu otak kecil. 5 oz saja gamak nya.

      Padam

    5. Kamu kepala longgar ke ... kalo barang to harga RM1 ke nak jual 90sen ke... bebudak sekolah pun kata ko kepala longgar.

      Padam
    6. Kejora @ Jing Jibo masuk awal jadi pengkomen pertama pagi ini. Dia ada lah NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER yang di tugas khas ke blog ini sebab blog ini popular (malam tadi lebih 100 komen lagi) dan berpengaruh.

      Ini CV nya -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
  2. Ini Kerajaan dah naik gila.

    Rakyat berpendapatan rendah dah terseksa kena bayar GST tiap apa yang di beli, harga banyak barangan dah melambung tinggi, harga minyak masak pun bahru saja naik, hingga ada yang gunakan minyak kitar semula dan pakar kesihatan dah keluarkan amaran bahawa minyak kitar semula boleh menyebabkan penyakit termasuk kanser - ini pulak nak pertimbangkan naik harga gula.

    Kepala taruk kaki ke? Saja nak cabar pengundi supaya pangkah atau undi Pembangkang di PRU14 ke?

    Wahai pengundi sekelian, kita dah di cabar, maka jangan lah kita undi Najib dan UMNO/BN di PRU14.

    BalasPadam
  3. Harga gula dah naik, sebenar nya. Tindakan sendiri peniaga ke pengkilang ke ke tak tau le. Pokok nya, Kerajaan tak buat apa. Takda berita penguatkuasa2 gomen ambil tindakan di sana sini langsong.

    Ini pulak gomen nak naikkan gula lagi? Bila di umumkan tengah menimbangkan permohonan pengeluar gula tuh, bukan kah makna nya nak naikkan harga lagi? Ada subahat dengan pengeluar gula ke? Ada fulus di sebalik nya ke? Korapsi ke? Ambik tauladan dari bossman korapsi Mr Cash Is King ke? Nak tambah lagi berbilion dalam akaun bank ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. biasa la tu golongan tak takut Allah ni.

      Padam
    2. Harga gula naik takpe sebab HARGA KANGKONG DAH TURUN!!!

      Kahkahkah......

      Padam
    3. Bagus lah 7:31 PG mengata mereka yang laukan dan terlibat dengan korapsi Mr Cash Is King, yang menambah lagi berbilion dalam akaun bank dia dsb nya itu ada lah "golongan tak takut Allah."

      Padam
    4. Harap 7:35 PG jangan makan banyak sangat KANGKONG yang harga nya DAH TURUN!!!

      Nanti ceret beret.

      Padam
  4. bergaduhlah kamu melayu dgn melayu pasal gula......yang untungnya towkeh cina .....melayu diperbodohkan olih umno...pas jadi punahsihat

    BalasPadam
  5. dekat Mesia ni semuanya naik.... yg turun nilai matawang kita je...

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah ada hikmah...Boleh bantu kurang peningkatan penghidap diabetes. Boleh kuatkan hati kurang mengeteh mengopi di luar. Bolehla luang lebih masa bersama isteri anak di rumah.

    BalasPadam
  7. Ket Nilai harga ikan sardin basah bulan lepas rm7/kg.
    Bulan ni naik mendadak Rm13/kg.

    Kata GST harga barang turun@murah.
    Kena kencing je dgn kerajaan yg hampeh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanya toke2 ikan, brapa untung?

      Padam
    2. Tanya toke kenapa naik?

      Padam
  8. BIARLAH KERAJAAN MAU NAIK SESUKA HATI.....APA PEDULI SAMA RAKYAT.....NAJIB TAU DIA MENANG SBB PEMBANGKANG TAK BERSATU...HEHEGE

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wahai kejora mari kita zalimi rakyat....kita berkuasa....apa peduli.

      Padam
    2. Bagus. Terus lagi lah komen2 begitu. Nanti pengundi tau le apa nak buat di PRU14.

      Padam
    3. Anon 809
      Pas dan perkasa sokong najib.....apa gua takutttt....hahaha

      Padam
    4. Sinar Islam?

      Majlis Fatwa?

      Mufti?

      JAKIM, YAPEIM,.....

      Dalam sebuah negara yang bergegar gegar kata negara islam, namun dah jadi?

      Melayu dah bangsat oleh bangsa sendiri

      Muslim diabaikan oleh orang yang berwajib menjaga agama Islam

      Ulamak? Agamawan membisu, memekak dan membuta....tapi mahu orang islam dan bukan islam menghormati....

      Allah tak akan bantu kita jika kita tak bantu ubah kita sendiri.

      Since kleptocratic goverment berkuasa, just dream hingga kiamat

      Saya berdoa, orang islam tak bersekongkol dengan kleptocratic government akan berjaya berjuang untuk negara tercinta.

      Wallahuaklam.

      Padam
    5. Allah pasti bantu mereka yang tidak mendustakan ayat2Nya.

      Padam
    6. 9.49,

      Sekarang ini adakah mufti2 dan agamawan mendustai ayat2NYA?

      buktinya i see, i hear i say nothing!

      Isu zika....bising
      Isu nama Allah....bising
      Isu Anjing bising
      Isu makanan halal haram...bising
      Isu logo bising......
      Isu tak puasa bising
      Isu lgbt bising

      Tap tap ISU RASUAH/SALAHGUNA KUASA.... BISU SERIBU BAHASA, TELINGA MASUK EAR PLUG, MATA PAKAI SPEC HITAM

      Padam
  9. Senang citer, elok kita buat protes macam Bersih hari tu mintak kerajaan turunkan harga gula, bilis kopek dan minyak masak. Kena rajinlah turun protes hari2 sampai harga turun. Kalau boleh bagi percuma lagi cantik. Kalau tak menjadi pulak kita mintak Najib turun jadi PM dan serahkan kepada Midin jadi PM baru. Kalau Midin tak nak jadi PM, kita suruhlah si Mukhriz tu jadi PM lak. Aku rasa kalau Mukhriz jadi PM, bukan turun harga, silap haribulan dia bagi free semua sampai minyak kereta Petron pun dia boleh bagi free.

    Asyik sumpah seranah dalam wasup, apa kata kita himpun protes dengan sumpah seranah barulah menjadi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tau pun kamu bahawa Najib "Asyik (di) sumpah seranah dalam wasup" ye?

      Bagus.

      Padam
  10. Bersih chairman Maria Chin Abdullah and her late husband Yunus Lebai Ali, are claimed to be linked to the Central Intelligence Agency (CIA) through her work in several NGOs back in the 1980s, such as National Institute for Electoral Integrity (NIEI).

    Yunus and Hishamuddin Rais were social activist from University of Malaya in the 1970s together left the country in fear of police arrest, according to a posting by blogger Rocky Bru.

    Maria and Yunus got married in London in the year 1979.

    NIEI was sponsored by the Asia Foundation, under The National Citizens’ Movement for Free Elections (Namfrel) and Asian Network for Free and Fair Elections (Anfrel).

    Maria is not an ordinary person, but someone whose background should be further examined, suggested Rocky Bru.

    Rocky Bru also claimed that the CIA’s modus operandi had been taken over by a new agency named National Endowment for Democracy (NED).

    According to their websites, Namfrel, which is based in the Philippines, is a pioneer in election monitoring while Anfrel works on election observation, capacity building and campaign and advocacy to promote democratic institutions.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rocky Bru also pointed out that Maria was involved in human rights and feminist NGOs which are pro-LGBT, such as the Women Development Collective (WDC), Empower and Sisters in Islam (SIS).

      Former CIA agent Philip Agee had previously revealed that Namfrel and Anfrel were CIA tools.

      Philip had at one time revealed the CIA’s modus operandi in its efforts to ‘control’ a nation on the pretext of invoking democracy and using its populist power to the maximum, especially during the country’s general election.

      The old technique used by the CIA is by setting up strong organisations (NGOs) in the pacific region, which would invariably be involved in election monitoring or something to that effect.

      Anfrel  was established in 1997 as Asia’s first regional network of civil society organisations.

      Operating out of its headquarters in Bangkok, it has its venomous tentacles intertwined throughout Asia, stretching from Afghanistan, Bangladesh, Cambodia, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Mongolia, Nepal, Pakistan, Philippines, South Korea, Sri Lanka, Timor Leste and Thailand.

      Maria at present is detained under Security Offences (Special Measures) Act (Sosma).

      It is alleged that Bersih which is registered under Registrar of Company as ‘Bersih & Adil Network Sdn Bhd’ had received funds from George Soros linked Open Society Foundation to topple the government of the day.

      Padam
    2. Rocky Bru cannot be believed until the Police has come out with facts from their investigations.

      Padam
  11. How many will believe whatever Rocky Bru says? He was said to have been bought over by Jibos.

    People observed that suddenly he was a driving a BMW X6 series that later was found out to be owned by him. He suddenly had acquired wealth. Like Najib's step son suddenly became rich and was heavily criticized.

    Soon after Rocky was noticed driving and owning a BMW X6 series, the tone of his blog posts changed to being Projib. He sold his soul.

    So, what he writes has become suspect to many people. Twisting half truths and spinning.

    BalasPadam
    Balasan
    1. i wld like 2 ask him again whether he ever received rm5 mill as a launching grant 4 his activities.

      if there is no respond from him, then my suspicion is confirmed. as a professed muslim, he must tell d truth.

      Padam
  12. najib penipu.....tapi sampai sekarg maci2 masih diam.....kenapa tak nak kenipu pemimpin islam menipu......

    dia sendiri mengaku di menipu dari awal lagi pasal duit dalam akaun.....apakh macai bodoh atau bangsat macam najib sendiri cakap atau macai buat2 bodoh sebab najib sendiri buat2 bodoh....atau memang najib sama species dengan macai.....memang bodoh2......

    -anti jib-

    BalasPadam
  13. Gula di import raw dari luar negaro then di.peroses... now nila duit kite rendah...jadi harga gula nampak naik....

    Swbenarnya punca utama dsn n losemah, n kronies... negaro luar tak ccaya ke wkoNomi malaysia, jadi nilai duit kita rwndah n turun lagi.....

    Rakyat yg tereban dek kebobrokan dsn, losemah n kronies....

    Ini hal utamanya , wahai pendedak2 sekalian, insaflah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju dan sokong apa 916 kata.

      Pendedak sekelian, suruh Najib baikkan konomi negara le.

      Tapi kalo negara negara asing dah tak caya negara kita, matawang Ringgit pun asyik menjunam, suruh Najib letak jawatan le.

      Amacam, ada bola?

      Padam
  14. asas demokrasi adalah berteraskan kerajaan "of the people,for the people and by the people" - President Abraham Lincoln.

    ikhlas saya katakan bahawa jika kerajaan tidak 'mesra rakyat' maka terjadilah persepsi negative terhadap segala dasar n keputusan pihak pemerintah.

    tidak salah utk d kaji semula harga barang2 keperluan asas, tapi asas2 yg logika (rationale) wajib lah d kongsi bersama dgn rakyat. tanpa kajian mendalam n masukan (input) drpd segenap 'stake holdres' akan memberi anggapan bahawa tindakan2 yg d ambil adalah kurang bijak.

    kerajaan yg kurang 'mesra rakyat'(kata lain kerajaan kuku besi) tidak akan bertahan lama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baik buat bising harga rumah mahal...pemaju kaut untung gila2.

      Padam
  15. RINGGIT MALAYSIA 4.53 = 1 USD!!!

    TAHNIAH NAJIB!!!

    BalasPadam
    Balasan

    1. Harga buah sawit dah rm600 setan..

      Taniah Najib... Dulu baru rm400 setan

      Niat dihati nak tukar kete la tahun dapan

      Ahli penoroka (org kampung ppula senang lenang sekarang ... balik kampung le korang semua ... tanam jagong)



      Padam
    2. Sawit pulak? Power betul najib. Ramai musuh ke? Sanggup depa jatuhkan harga sawit gara2 najib pm?

      Padam
  16. Semua nk murah pi duduk dlm hutan

    BalasPadam
  17. Rakyat Amerika pilih billionaire utk jadi pemimpin tapi rakyat Malaysia pilih pemimpin utk jadi billionaire...

    BalasPadam
    Balasan

    1. Pemimpin Amerika jadi billionaire SEBELUM pegang jawatan

      Pemimpin Malaysia jadi billioonaire SELLEPAS pegang jawan

      Fikir la sendiri.

      Padam
    2. Yelah billionaire yang nak anti islam.

      Padam
    3. Yelah , yang berkawan dg anti RUU355

      Padam
    4. Billionaire Amerika belom ada bukti korap. Bilionaire Malaysia dah ada bukti.

      DoJ Amerika sendiri dah keluaran bukti.

      MO1 = MahOrang No.1. hehe

      Padam
  18. 1mdb tak jalan.... gula pulak di sensasikan

    BalasPadam
  19. Apa pun tak jalan punya ... lepas pru14 habis semua tergolek tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. 10.28,

      Nik abduh betul lah?

      Rasuah boleh kerana negara hanya terbantut. Betul le...patut orang yang tak solat jumast masuk jel. Orsng rasuah tak perlu masuk jel.

      Hidup malaysia

      Padam
    2. Sprm da mula agresif cekup perasuah

      Padam
    3. Agresif berpilih2.

      Sebab itu bantutkan negara malaysia dalam apa jua

      Padam
  20. Semua salah najib. Masalah rumahtangga pon salah najib. Mmg power!

    BalasPadam
  21. Kamulah yang mengubah nasib kamu sendiri.... jadilah mukmin berjaya. Perhatikan ayat2Nya... dimana silap kita. Jatuh bangun kita kerana hubungan kita denganNya. Adakah kita medustakan ayat2Nya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu yg mendustakan ayat2Nya.

      Ayat2 itu perfek. Yapi kau yang bohongkan itu ini.

      Padam
  22. Seperti diduga, cai2 barua Matdey akan reka apa saja tohmahan bertujuan untuk burukkan kerajaan & PM. Pendek kata kalau ada lembu kambing mati lemas jatuh sungai pun akan disalahkan Najib kerana sungai tak dipagari & menimbulkan kesusahan rakyat.

    Begitulah rutin harian kehidupan rakyat pengkhianat yg jadi pengikut mamak pembelot yg menjadi keldai dan tali barut kpd puak kafir laknat DAP.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau ada lembu kambing mati lemas jatuh sungai, itu ada lah Najib tak sediakan jambatan.

      Anjing2 dan lembu2 nya pun jatuh ke sungai sebab Najib yang beri panduan nya.

      Padam
  23. ada aku kisah naik harga gula...

    aku kesah kau blogger sial minom ayaq mani mahathir... kasi lah aku sikit...manis ker pahit maun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau tak kisah tapi balik nanti kena piat telinga dek bini, menangis.

      Padam
  24. The reality in Malaysia is no one hates Islam, not even DAP, the churches etc.

    Many malaysians, muslims and non muslims hate actions of muslims which are worst then non-muslims.

    Just get an example of dep min tajaddin, who is malay with songkok, muslim in name. Look at how he handles himself????

    Another is a case of kleptocratic government. A muslim government must never allow thievery but our muslim goverment defended this...is this how a muslim government acts?

    Many msany other examples...malu nak kata.

    To our popular belief, singapore is not a muslim country. The country took action on money laundering...that soundx muslim to me....seeking justice.

    Majority muslim malaysians acknowledge and respect this....WHY.

    Not political, no foreign element...only hungry for truth and justice. Malsysia....truth and justice is absent.

    Tell me, actions of red t shirt gangsters muslim? Only fools say yes.

    Tepuk dada, tanya selera

    BalasPadam
  25. Singapore take action based on concrete proof after long investigation. Not simply hearing from crowd or hearsay from others without proof or evidence. Same as Malaysia.

    So you think that DAP or churches do not hate Islam? or any Kafir or Jews? Please refer to Firman Allah in Quran.

    Red shirts are there if yellow shirts demonstrate. Thats all.

    Government will not defend any money laundering, bribe or whatsoever. Only people like you spread the untrue news or stories throughout the world claimed that Malaysia Government is a kleptocracy government.

    Dont try to spin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. You try to spin whatever little defence Najib has.

      Nak sue SR, WSJ, NYT, DoJ pun tak berani. Gigil lutut. Bola hilang.

      Padam
  26. Singapore take action based on concrete proof after long investigation. Not simply hearing from crowd or hearsay from others without proof or evidence. Same as Malaysia.

    Sorry you are not comparing apple to apple. In malaysia we close investigation. Whistleblowers arrested. We did not honour MLA. Singapore did....do not lie to yourself and Allah

    So you think that DAP or churches do not hate Islam? or any Kafir or Jews? Please refer to Firman Allah in Quran.

    I am a student from christian missionary school and i know bible perhaps not as good as ahmaf deedat or zakir naik. I studied religion til today. So do not belittle my knowledge unless you are a known for slandering

    Red shirts are there if yellow shirts demonstrate. Thats all.

    Stfu. Yellow shirt has legitimate readon to rally. Red shirt are gangsters created by umno politicians. I interviewed red shirt...there arr all scumbags like you

    Government will not defend any money laundering, bribe or whatsoever. Only people like you spread the untrue news or stories throughout the world claimed that Malaysia Government is a kleptocracy government.

    Proofs are aplenty. Only a blind, mute and deaf monkey continue to deny

    Dont try to spin.

    Well, you are. We talk facts unlike you in a state of continuoud denial

    BalasPadam
  27. KUALA LUMPUR: Tourism and Culture Minister Nazri Aziz has rejected former PM Mahathir Mohamad’s allegation that Bersih chief Maria Chin Abdullah’s detention is politically motivated.
    Speaking to FMT, Nazri said the decision to arrest a person for security reasons has always been entirely up to the police.

    He said Mahathir, as a former prime minister, should know better than to accuse the Putrajaya administration of ordering the arrest.

    He reminded Mahathir of the 1987 Ops Lalang, a security crackdown which saw many opposition leaders and activists nabbed under the now repealed Internal Security Act (ISA).
    “The then IGP gave Mahathir a list of those he wanted to arrest under ISA,” he said. “Mahathir, who was the prime minister at the time, knew he had no say over the matter. It’s the IGP’s call because security is not an issue that can be compromised.”

    Hence, he added, it was unfair of him to blame the government for Maria’s detention under the Security Offences (Special Measures) Act (Sosma).

    At a press conference on Tuesday, Mahathir said Putrajaya had abused Sosma in applying it on Maria. He said Prime Minister Najib Razak’s administration had acted against her only because she did not agree with its politics.

    Mahathir recalled that Nazri, who was the de facto law minister when Sosma became law, had assured the public that it would never be used for political reasons.

    “Yes,” said Nazri, “I did say that and I will still say it should not be used for political reasons, but I don’t know the circumstances and the facts that led to the IGP’s decision to arrest [Maria] under Sosma.

    “But it’s not up to me. If the IGP feels that he needs to detain some individuals to avoid chaos, then it’s his call.
    “Mahathir can’t turn around now and make it seem as if I and the government didn’t honour our promise. He is politically stupid to make such statement.”

    Maria was arrested last Friday. Under Sosma, police can detain her without trial for up to 28 days.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Who is Nazri? What is Nazri?

      He is known as the gangster-like bloke with a foot in his mouth.

      So, who believes what he says except anjing2 dan suruhan2 Najib.

      Padam
  28. Pada pandangan saya kita sebagai orang Islam perlu lah bergerak sebagai satu kumpulan yang dipimpin oleh seorang Islam yang mana dengan gerakan tersebut kita akan bersatu padu dalam membenteras segala penyelewengan yang dilakukan oleh semua pihak tak kira siapa pun dia jika terbukti dia bersalah mengikut lunas2 Islam.
    Juga perlu lah diingatkan yang kita ni orang Islam adalah sebagai khalifah yang memimpini manusia yang lain khususnya yang belum beriman agar mereka dapat kembali beriman kepada Allah.

    Dalam hal ini parti politik yang benar2 membawa Islam yang murni adalah PAS yang mana perlulah setiap orang Islam menyertai PAS dan bergerak sebagai satu kumpulan yang membawa kesejahteraan hidup di dunia dan di akhirat khususnya di Malaysia

    BalasPadam
  29. Pas sebuah parti yang mengaku menegakkan islam. Bagaimana boleh PAS pastikan ahli2nya hidup berpandukan al quran? Maaf...Tindak tanduk segolongan yg menyokong pas kdg2 tak mencerminkan kemuliaan islam tetapi lebih pada luaran spt kopiah, jubah, jambang

    Terbukti akhirnya bila pas berpecah dan tertubuh pan.apa jaminan tiada lagi golongan spt pan dlm pas. Parti politik tertubuh kerana merebut kuasa. Utk jadi seorang mukmin berjaya bukan melalui pas atau umno tetapi berusaha mematuhi al quran dan sunnah. Berapa ramai penyokong2 pas berbuat demikian?

    BalasPadam
  30. harga barangan ikut taraf pasaran dunia.
    Akai pemimpin semakin hari semakin bangang ikut taraf apa pulak??

    BalasPadam