Khamis, 10 November 2016

Tahniah ~ Kawan Najib Dah Menang..!


Kawan...tentu la teruja dan seronok dengan kemenangan kawannya..! Demokrasi dan tak perlu dipertikai..! 

Prime Minister Najib Abdul Razak's penchant for golf appears to have won him another ally in the White House.
The BBC reported that president elect Donald Trump is the Malaysian leader’s “golfing buddy”.
A spokesperson for the Prime Minister's Office told the BBC that Najib has a signed photograph of Trump and himself on his desk.

Malah Najib pun dengan bangga dilaporkan...

Datuk Seri Najib Razak berkata, Presiden Amerika Syarikat (AS) yang baru Donald Trump bukan asing buat dirinya memandangkan beliau secara peribadi mengenali ahli perniagaan tersebut.
"Saya sendiri mengenali beliau secara peribadi dan beliau bukan asing bagi saya," katanya kepada pemberita selepas menghadiri program Persidangan Daya eUsahawan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur hari ini.
Berita sebegini juga bakal menjadi sumber inspirasi para macai untuk meletakkan semula Najib sebaris dengan 'standart' Presiden sebuah negara besar dunia..! Itu tentunya akan diterima dan di imani oleh para macai tanpa bangkangan..! Setuju..!!!

American pun kena terima hakikat ini..! Tak suka boleh berhijrah ke Kanada seperti mana beribu warga Amerika lakukan sejak semalam.

Wanita Amerika juga sama dengan wanita wanita lain di dunia..! mereka pasti suram dengan berita kemenangan kaki betina ni..!

Asal jangan buat huruhara sudah la..!

Bagi Admin pun kemenangan Republikan atau Demokrat hanya menentukan setan mana satu yang akan ditunggang oleh Iblis Israel..! itu ajer..!

Itu sebab umat Islam menerima berita kemenangan Trump dengan resah memikirkan sejauh mana tindak balas Amerika & Yahudi terhadap umat Islam..! Keresahan akan kewujudan atau musnahnya sebuah negara Palestin..!

Sebagai kapitalis yang telah pun berbelanja lebih 5 bilion dalam siri kempennya tentu Trump mahukan pulangan..! Israel sebagai antara sebuah negara terbesar pengeluar senjata dunia tentu tidak segan untuk mempastikan kawan Najib@Presiden Amerika ke 45 ini memulakan siri perang terbaru..!

WMD, Paksi keganasan dan lain lain hanya istilah dan slogan yang perlu diperbaharui disamping memilih negara mana untuk dijadikan sasaran..!

Ini juga menjadi asas ketidaktentuan pasaran saham dan matawang serta ekonomi  dunia semalam..! Dunia hanya menunggu dan melihat..! 

Kita doakan agar umat Islam tidak terus menjadi mangsa kepada kaganasan yang Amerika dan Israel sendiri cipta..!

Apa pun para balaci@macai boleh mendendangkan kemenangan Trump dengan mengaitkan kenyataan yang tersedia di atas meja Trump yang tertulis -Najib 'PM kegemaran ku'. 

Barangkali di fikiran Trump..kalau Najib boleh mengapa tidak Trump..! Besar sungguh  inspirasi yang dapat Trump hadam selama lebih 6 tahun pemerintahan Najib di Malaysia. 

Itu sebab asas persahabatan yang kuat ini menjadi lebih erat. Mungkin PMO sudah boleh mengaturkan permainan golf persahabatan antara Trump dan Najib kerana masa banjir melanda negara juga sudah hampir tiba. 

Di samping itu tentu kedua duanya boleh bertukar tukar fikiran di samping bertukar album..! Ini pasti dapat mengeratkan hubungan Malaysia dan Amerika yang dilihat sedikit tercalar dengan dakwaan yang di buat oleh DoJ..! Tak gitu?

Soalnya...apa yang Trump fikir?

Lu Fikir La Sendiri!!!


44 ulasan:

  1. Najib cakap Trump the Tramp tu kawan golfing dia. Masa dia takda kuasa dan Najib Pm, mesti lah dia minat nak sekurang2 nya "brush shoulders". Tapi bila dia dah jadi Presiden, tak tau lah jika dia kisahkan Najib lagi.

    Ada yang kata, Trump is businessman, the bottom line counts. Kot kalau Najib kasi anak Trump ke sesiapa yg mewakili dia berpuluh bilion projek entah apa, mungkin lah Trump bebaik dengan dia.

    Tapi Najib dah pandang ke China. Trump mungkin gaduh dgn China sebab nak ambik balik jobs (projeks) yang di kontrekkan kpd China. Tak tahu lah jika US akan jadi musuh kuat dengan China akibat nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ketika pemberita bertanyakan kepada Pandikar Amin Mulia, Speaker Parlimen apa yang Najib buat di kamar Speaker pada hari sesi penggulungan bajet 2017? Langsung tak masuk sesi perbahasan pula.

      Pandikar kemudiannya menjawab begini.

      "Dia datang, dia duduk, lepas tu dia tengok perbahasan melalui CCTV.

      Dia mahu melihat cara kementerian kewangan".

      Adakah Najib gembira melihat hujah penggulungan usul bajet 2017 oleh Johari ketika ditanyakan pemberita?

      Maka Pandikar menjawab lagi.

      "Dia senyum. Dia tak sebut apa-apa".

      Najib kemudiannya dilaporkan meninggalkan Parlimen ketika perbahasan usul bajet 2017 melabuhkan tirainya dan ketika sesi pengundian bermula.

      Bajet 2017 menyaksikan 117 mengundi untuk sokong. 70 membantah, 11 berkecuali dan ponteng 28. Najib termasuk antara yang memonteng sidang parlimen pada malam itu.

      Padam
    2. PADAN muka lu si Teroris ZIONIS SETAN PENYAMAQ Hillary, yg. meruipakan KAWAN baik Empayar Rothschild (lihat di - http://www.wmagazine.com/culture/art-and-design/2008/01/rothschilds/ , The Rothschilds Jan2008 | by Christopher Bagley – Rothschild yg. MENUBUHkan rejim TERORIS KANIBAL/NECROPHILIA IS-rael) dan adalah DALANG utama belakang PEMBUNUHAN amat KEJAM ke atas Pejuang KEMERDEKAAN Arab/Afrika/Dunia Islam, Allahyarham Pres. Kol. Gaddhafi dan rakyat BUMIPUTERA Islam Libya, oleh NATO/MOSSAD-IS-rael!

      Ketika diTEMURAMAH pasal PEMBUNUHAN amat KEJAM ke atas arwah Pres. Gaddhafi yg. diSULA dgn. PISAU oleh ejen2 MOSSAD/NA*O, Hillary ketawa dgn. ANGKUHNYA “We came; we saw; he died,” Clinton exulted in a TV interview after receiving word of Gaddafi’s death on Oct. 20, 2011 - lihat di http://www.globalresearch.ca/hillary-clintons-failed-libya-doctrine/5460175 , Hillary Clinton’s Failed Libya ‘Doctrine’ , By Robert Parry, Global Research, Consortium News , 1 July 2015!

      Ya, maka lu JANGAN ingat lu akan DAPAT menJAJAH NEGARA ISLAM kami ni si OI si TERORIS2 JUBOQ2 BABI KETURUNAN TERORIS PENJAJAH KAFIR HARBI ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT- DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

      DARAH kami bangsa Bumiputera Islam/Melayu sedia MENGALIR si TERORIS2 JUBOQ BABI OI! PERANG KEMERDEKAAN sudah BERMULA sekali lagi - HABIS2AN!!!!!!

      Nek Tempoyak.

      Padam
    3. Apapun.....kita tgu Bersih yg nk demonstrasi nnt..kalu kurang penyertaan cina ...maknanya BN akn menang besar sb cina,msia mesti sokong projek china d msia...now is chinese era....
      Orng melayu..melanguih la..cuba check pusat pengajian tinggi kerajaan dan swasta...semua,pengambilan pelajar akan dikurangkan dan ada yg dibekukan....ini hadiah najib kpd org melayu..

      Padam
  2. Dulu Najib di laporkan bayar US10 juta kpd suatu lobby firm untuk dapatkan link dengan White House. Satu rombongan (termasuk anak tiri Najib Reza Aziz dapat pigi the White House. Mungkin membawa kpd Najib dapat main golf dengan Obama.

    Sekarang billionaire Donald Trump jadi Presiden. Takkan dia mahu terima 10 juta.

    10 bilion kot?

    Mengarut punya keroje bayar membayar nakkan sipolan jadi kawan. Najib macam macam dia boleh kasi.

    BalasPadam
  3. Najib "golfing buddie" Obama. Sekarang Pejabat di (PMO) kasi tau BBC dia jugak golfing buddie Donald Trump.

    Kalau PMO yang cakap, susah nak caya. Dulu kata ada "legacy of wealth" yang membikin anak tiri dia alih alih kaya. Tapi semua adik2 Najib keluarkan kenyataan mengata bapak diorang tak kaya.

    Najib patut pergi gym bikin body building, nanti boleh jadi "body building buddie" dengan Presiden Russia, Vladirmir Putin. Boleh ada sorang lagi kawan World Super Power. Dengan China, tak payah, sebab China bukan World Super Power pun - Duta depa ke US pun kata begitu di awal tahun ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. He.he.he memang bapa najib tun razak tak kaya seperti tun m merebat harta umno ITU semasa dia jadi PM ,rumah keluarga pun banglo kecil je keluarga najib berteduh . tapi anda sedar tak IBU najib 'tun puan rahah BT mohd noah perempuan paling kaya di Malaysia ini, dia mewarisi harta kekayaan bapa dia tan sri mohd noah dia memilik tanah dijohor Dan pahang dia memilik syarikat gegasi sedang Anak dia uruskan, keluarga najib bukan jenis bermegah macam Anak2 tun m tak sedar diri,Cuba anda berfikir Anak tun m semua kaya raya sedangkan tun m dulu kerja APA hanya Doktar hospital kerajaan ,bapa tun m hanya memilik Rumah kayu dikedah

      Padam
  4. Cai2 babi Matdey melalak BN tak ada pun terjejas sedikit
    Tapii cai2 babi sewel terus saja meroyan terpekik terjerit
    Segala maki caci tak ubah seperti anjiing menyalak bukit
    Ada kala kelakuan caii babi seperti jalang menyelak burit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cepat Jing Jibo pantun memantun macam katun malam ini.

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. Kesiian sungguh dgn caii babi sasau sewel 7.54 tiga suku
      Itu je le modal yg dia asyiik copy-paste ini biol kera duku
      Dah teruk cacat tempang anjing kurap ni kena tibai paku
      Tak serik2 juga si dungu bebal ini kepala asyik kena luku

      Padam
    3. Mao yuan baru2 ni hepi kalo trump menang..boleh cepat dollar jadi tisu jamban..petang ni sedih plak..dah berubah?
      Trump menang patut saham cina melambung tapi jatuh sama pasaran saham seluruh dunia..cian mao yuan kena tipu dengan pakar2 ekonomi tak bertauliah...TPPA akan dimansuhkan oleh trump kerana bimbang peluang kerja rakyat amerika akan terjejas..ini tambah menydihkan mao yuan...mao hootang pun sedih jugak kerana kalo tak ada pelabor asing datang kuranglah sponsor..

      Padam
    4. Dah berapa ratus juta dihabiskan Najib untuk menjilat Obama seperti main golf bersama, lawatan ke Malaysia & biaya kempen Hillary Clinton? Kerja bodoh Najib membazir duit negara!

      Entah apa2 Kejora terkinja-kinja tak tentu pasal suka bagai nak rak bila Trump menang. Dah buang tebiat me beruk ma'rip sekor nie..??

      Padam
    5. Sekarang terkinja2 ampu Trump plak..mao yuan cakap najib bukan barua yahudi..mao yuan kaki klentong..

      Padam
    6. Othaman Ahmad 'kumpulan elit bilderberg group yg kaya-raya nak jumpa Obama pun kena ADA wang, tak wang jangan cakap pasal bayaran ia, Obama jumpa president pilipina pun bayar billon pada president duterte supaya dia jalankan agenda dia, tun m jumpa bush pun dia bayar kena bayar. Begitu rasuah politik Negara amerika itu

      Padam
    7. Ini saya setuju. Memang dedak bebal sorang ni terkinja-kinja macam beruk dapat bunga.
      Tanda tiada lagi jati diri Melayu Islam padanya.
      Semuanya hanya wayang bagi si dedak bebal ni.

      Padam
  5. ..apa yang Trump fikir? Pompuan. Isu besau di kempen nya.

    Kasikan "Altantuya" lah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Trump pikir perempuan 'ITU memang sifat lelaki
      Anak tun m marina fikir macam mana sejenis nak berkahwin he.he.he

      Trump anti lgbt.
      Anak tun m penyokong setia lgbt telah kalah serupa dengan Hillary Clinton itu

      Padam
  6. Nampaknya blogger biol PutraMurtad udah kehabisan isu
    Segala hujah fiitnah yg dibawa kiita koyak spt kertas tisu
    Tak larat lagi cari idea fitnah, sudah jadi lemah letih lesu
    Cai2 babi nak buat komen pun seperti dah tak ada nafsu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai balaci keletihan nak balas..meroyan dan merapu dan maki hamun..standard otak macai2 upahan najib..cian ko

      Padam
  7. Percaturan najib menjadi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Percaturan najib menjadi...menjadikan najib lebih parah..kena jadi barua yahudi dan balaci kominis...

      Padam
    2. Percaturan kera sumbang..sekejap terlompat2 jilat Obama, lepas tuu Trump, lepas tuu China..tak berpendirian & tak ada jati diri sebagai umat Melayu beragama Islam.

      Padam
    3. Hah tepat sekali..

      Melayu dan Islam bagi dia hanya barang dagangan ja.

      Standard bebal dedak.

      Padam
  8. Admin PutraBangsat dah mati akal nak berkempen melobi
    Posting yg sebegini kurang diminati oleh puak cai-cai babi
    Cai-cai babi akan seronok bila dibawak cerita fitnah 1MDB
    Biila kurang fitnah kat Najib, cai2 selam kepala mcm labi2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Malam ni macai2 menyeringai kesedihan kerana trump menang.....admin jadi mangsa..admin gelak tersengih..lepaskan tension...takdak orang nak maghah pun..sebab orang semua tahu macai2 bebal tak pernah abis....kikikikik

      Padam
  9. "telah pun berbelanja lebih 5 bilion dalam siri kempennya tentu Trump mahukan pulangan." Dia mengaku ada 10 bilion, itu pun ramai yg meragukan nya.

    Tapi sekarang separuh duit nya dah terbang. Teruk lah kita rakyat Malaysia. Jibo akan seleweng dan songlap berbilion lagi, nak coba tarik hati Trump jadi kawan baik nya.

    Kot ada GST No.2 nanti. Melainkan Jibo di ganti secepat mungkin atau di gulingkan di PRU14.

    BalasPadam
  10. PAS tidak menyeryai konvensyen Pakatan Harapan pada sabtu ini. Demikian menurut ketua penerangan PAS.
    T kasih pas, puak2 ni semua bukan boleh harap semua tu putar belit@putar alam, jangan jatuh lobang dia Kali

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu yang bodoh. Lidah bercabang.

      Ada orang lain kisah?

      Dedak bebal syok sendiri saja.

      Padam
  11. nasib trump masih belum kita tahu sepenuh nya.

    kes2 litigation nya masih banyak yg belum selesai d makhamah USA.

    saya percaya banyak lagi akan muncul dlm masa terdekat olih kerana ini lah masa nya orang2 yg tlh teranyanya(termasuk wanita2) akan mengemukakan saman utk mendpt 'settlement out of court' n mengaut keuntungan.

    beliau mungkin juga d dapati bersalah n d makzulkan(impeached).

    kalau dia dpt lolos semua, trump akan menjadikan 'white hse' sebagai big corporate office nya.

    dia bukan ahli politik tulen. serupalah dgn najib. they hv a lot in common - money,golf n women. inilah yg kita kata 'tahta, harta n wanita'.

    indah nya dunia jika kita berkuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib dpt mak badak je..

      Padam
    2. Salam pak Rahman

      Sebenarnya saya tidak begitu minat dgn Trump ataupun Clinton. Lebih memikirkan nasib negara kita di bawah Jibo.

      Walaubagaimanapun saya setuju nasib Trump belum tentu lagi. Cuma ada seorang pendedak ja dok terkinja-kinja dengannya.

      Tidak seperti di Malaysia di mana vote of no confidence disekat daripada diadakan, ia pernah diamalkan di sana. Ada yang berjaya ada yang tumpas.

      Setakat skandal Watergate dan Lewinski gate pun diorang dah kecoh.

      Di Malaysia kita ada najibgate dgn 1001 skandal daripada tangkap basah , altantuya, songlap duit dan segalanya tapi si pandikar halang vote ini.

      Meminjam jawapan Tun M apabila ditanya sama ada rakyat Amerika membuat pemilihan yang baik utk negara mereka itulah juga jawpaan saya 'it is yet to be seen'.

      Cuma dgn sedikit tambahan dari saya 'hanya si desperado dari Malaysia yang akan bergayut kpd Trump untuk menyambung nyawanya barang sedetik dua. Hampeh'.

      Padam
    3. setuju. its a question of americans choosing d lesser of d 2 devils(evils).

      tapi utk najib n rosmah mereka tiada pilihan. shaitan durjana yg menjadi presiden USA pun akan mereka sembah.

      saya percaya lobbyist bagi trump tlh pun d hubungi olih orang2 najib utk buat 'deal'. najib mungkin berjaya.

      olih demikian senjata yg paling mujarab ia lah rakyat Malaysia sendiri dgn menjatuhkan nya melalui peti undi.

      saya tengok muka najib sekarang pun menyampah - mcm insan bingung yg tak cukup tidur.

      Padam
    4. 9:38
      Mak budak lagi bes dp anak mak

      Padam
    5. Setuju dgn kenyataan pak Rahman pada para kedua.

      Mohon kita diselamatkan Allah daripada menyembah syaitan semata-mata ingin keluar dari keadaan terdesak yang kita cipta sendiri.

      Padam
    6. Pembetulan.

      Setuju dengan semua tetapi penekanan ke atas para kedua.

      Padam
  12. Sidang pembaca

    Hari ni saya nk ckp tntg sikap bolak balik.

    Saya pernah post tntg AlQuran menasihati kita jgn terpedaya dengan bolak balik penipu di dalam negeri melalui ayat 196 ali Imran. Walaupun ayat itu sebut jgn terpedaya dgn orang2 kafir tetapi nasihat ini terpakai secara am. Adakah kalau orang Islam yang melakukan bolak balik di dalam negeri maka tidak apa utk biarkan kita terus diperdaya?

    Di dalam posting awal sebelum ini ada tntg 40 jwpn kpd 1 soalan berkenaan 2.6b. Inilah satu sikap bolak balik Jib dan konco2nya. 1 soalan 40 jwpn. Adakah 40 jwpn ini fitnah atau memang semuanya disebut jibo dan konco2nya. Fitnah lagi?

    Itu Najib. Skrg mari tgk si Kejora.

    Bila saya beri contoh analogi berbalik
    tntg Najib mengatakan 'kalau saya nak menyamun takkan saya bawa masuk akuan dlm negara' dan bahawa fakta akaun itu mmg akaun dlm negara menunjukkan secara mantik Najib telah menyamun, Kejora tlh kata saya bodoh, munafik, hanya tahu sastera Arab tp tak tau ilmu mantik dll. (Sekurang-kurangnya dia iktiraf sy fhm sastera arab).

    Kemudian bila tiba isu Tun M ke parlimen tetiba dia kata Tun M bunuh syahid Memali. Bolak balik isu.

    Bila saya hujahkan Tun M tiada di Malaysia dan fatwa rasmi telah diberikan mereka bkn syahid, dia kata pula Tun M tetap kena tggungjwb sbg PM. Eh, bukan tadi dia sebut Tun M bunuh? Skrg sebut brtggjwb pula.

    Kemudian bila saya kata kalau PM kena tggungjwb maka Najib kena turun sbb majoriti dah tk nk dia lagi, dia jwb itu disebabkan fitnah.

    Cerita mana fitnah? Kisah Najib dn 2.6b dlm akaun atau kisah Tun M suruh polis bunuh Memali? Semua bukti tunjukkan arahan diberi oleh Tun Musa. (masa tu hp pun belum wujud).

    Nyatalah dia yang sbnrnya memfitnah apabila menuduh Tun M membunuh Memali dan menegluarkan fatwa bertentangan dgn majlis.

    Bila saya sebut tntg fatwa dia tanya tntg 2 jenis syahid pula.

    Ringkas tntg syahid; adalah mati di jln Allah dlm pertahankan salah satu maqasid syariah. Saya cuma nak ambik 2 iaitu agama dan harta.

    Ibrahim Libya mati bertempur dgn polis. Majlis Fatwa juga keluarkan fatwa depa tak syahid. Mengapa? kembali kpd maqasid syariah. Adakah dia bertempur dgn polis demi pertahan agama? Kalau ya drpd siapa? Pemerintah?

    Siapa yang kata ya, maka secara analogi berbalik dia telah kafirkan pemerintah iaitu UMNO. Kalau UMNO masa tu pun telah kafir, maka sudah tentu masa skrg pun ia masih lagi kafir.

    Kejora terperangkap dalam fatwa yang mengkafirkan Najib dan dirinya sendiri. Ini adalah analogi berbalik. Ia bukti keterangan yang diterima dlm mhkmh.

    Standard bebal si bolak balik ini mgkn akn jwb 'UMNO kafir masa Tun M dan tidak lagi kafir semasa Najib'. Apa justifikasinya sdgkn perlembagaan UMNO dan perlembagaan negara zaman Tun M dan Najib keduanya sama kecuali bbrp pindaan kecil.

    (Harap ambil maklum bhw pindaan menaikkan taraf mahkamah syariah 121 1A dibuat pa zaman Tun. Zaman Najib berjanji RUU355 sampai skrg hampas).

    Kalau Kejora jawab UMNO zaman Tun pun tak kafir, zaman Najib pun tak kafir, maka bgmnakah kematian Memali dikatakan syahid? Mana justifikasinya?

    Baiklah, mereka tidak mempertahankan agama utk membolehkan digelar syahid, habis adakah mereka pertahankan harta? Drpd siapa? Drpd polis? Ini akan menjadi fitnah ke atas polis pula bahawa polis ingin merampas harta mereka secara salah.

    Kalau menghukum mereka syahid maka secara analogi berbalik, tuan2 telah kafirkan UMNO selaku pemerintah atau menuduh polis cuba mencoroboh/merampas dsbgnya harta atau lain2 milik pemberontak Memali.

    Berbalik kpd hukum syahid tadi, apakah kesan fatwa mereka tidak syahid? Jwpnnya tak ada kesan apa2. Majlis tidak mengatakan mereka ini mati kafir. Ertinya kedudukan keIslaman kedua pihak PAS dan UMNO tidak dipertikaikan.

    Ada pula membuat fatwa mrk syahid maka secara analogi berbalik orang itu telah fatwakan UMNO selaku pemerintah sbg kafir. Kalau UMNO kafir di bawah Tun M, maka ia kekal kafir di bwh Najib disebabkan perlembagaan UMNO dan perlembagaan negara adalah sama di zaman kedua2nya.

    Sekian untuk penilaian semua.

    Wallahu a'lam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Bro john doe...

      Baik parti replabikan maupun demokrat, saya seperti Tun Mahathir tetap tidak percayakan mereka kerana keduanya ditaja & dilobi oleh Zionis Yahudi. Ini yg gagal difahami oleh Najib & Kejora. Tentu kita masih ingat bagaimana President Ronald Reagan, George Bush Sr, Bill Clinton & George Bush Jr dikecam hebat oleh Tun Mahathit di PBb atas kekejaman mereka berpihak kpd regime Israel membantai Palestine & serangan ke atas Iraq. Tun Dol asyik2 syok dgn Hadhirinya, Najib pula malah menjilat & sanggup pakai nasihat Yahudi & Amerika. Mana pernah mereka berani membidas Amerika & Israel secara terbuka di platform antarabangsa.

      Padam
    3. Bodoooo irg tua ni, trump baru sehari jd presiden us, kau dah mcm2 buat spekulasi ttg najib, kejora dll.
      Tua nak mampus pun bodoh lg.

      Padam
    4. Saya setuju dgn pak Othman.

      6:41. Ini bukan spekulasi, tapi manifesto. Kamu terkinja-kinja sokong Trump tak tau apa manifestonya?

      Barnagkali beza demokrat dan republikan pun kamu masih tak faham.

      Itulah dikatakan bebal dedak.

      Padam
  13. Bila trump masuk ofis januari nanti adakah palestin/hamas akan diserang?..sekali israel serang palestin sekali pemuda umuno akan bising..sekali Mc D diboikot..lepas habis serangan dan pembunuhan rakyat palestin pemuda umuno dan boikot Mc d pun bisu semula..

    BalasPadam
  14. PMO PASTI MELOBI AGAR NAJIB DAPAT BERGOLF LAGI DGN TRUMP! ENTAH BERAPA JUTA US DOLLAR ! HIDUP NAJIB ,MATI UMNO!

    BalasPadam